Volgens mij hebben er weer een heel aantal hersencellen zeldmoordaanslagen gepleegd om groter lijden te voorkomen.quote:Op woensdag 1 februari 2006 14:07 schreef sigme het volgende:
Ik heb even 5 minuten pauze in een enorm saaie sessie.
* sigme bereidt zich geestelijk weer voor op een uur afstompende verveling
En ik ga weer.. zij die zich gaat vervelend groet u!
Zou het niet Korky C. zijn?quote:"Alles wat de dief heeft meegenomen, is mijn marihuana", zo vertelde de 18-jarige Kory C. Tippetts enkele verbaasde agenten.
http://www.overheidsportal.nl/content.htm#22quote:Remkes: Te veel gemeenteraadsleden
Minister Remkes van Binnenlandse Zaken vindt dat de gemeenteraden te groot zijn geworden. Hij wil het totale aantal raadsleden in Nederland (ongeveer 9800) met zo'n 1500 terugbrengen.
Dat moet na de verkiezingen voor de gemeenteraden in 2010 zijn beslag krijgen.
Remkes zei woensdag tijdens overleg in de Tweede Kamer dat hij een "dualiseringscorrectie" nodig vindt. Door de dualisering maken wethouders geen deel meer uit van de raadsfracties. De tijd naar de gemeenteraadverkiezingen in maart is te kort om die correctie nu al door te voeren, aldus Remkes.
De VNG, Vereniging van Nederlandse Gemeenten, zegt de vermindering van het aantal raadsleden al herhaaldelijk te hebben besproken met de minister. "Maar voor ons is daarbij randvoorwaarde dat het totale budget gelijk moet blijven zodat de raadsleden kunnen professionaliseren. Stop het geld in opleiding en ondersteuning van raadsleden. Over die professionalisering horen we Remkes niet. Dit is een verkapte bezuiniging", aldus een VNG-woordvoerder.
"Als wij van gemeenten vragen kleiner te worden, kunnen we de omvang van de Tweede Kamer niet buiten de discussie laten", aldus Remkes. Maar hij vindt ook dat het kabinet "terughoudendheid" past om hiervoor met voorstellen te komen. Hij suggereerde dat die wel kunnen komen van het presidium, ofwel het bestuur van de Tweede Kamer, waarin alle fracties vertegenwoordigd zijn.
Eerder zeiden VVD-fractievoorzitter Van Aartsen en diens CDA-collega Verhagen ervoor te voelen de Tweede Kamer te verkleinen van 150 naar 100 leden. Voorzitter Weisglas van de Tweede Kamer is daar geen voorstander van.
Zo. Staat er iemand nog te springen om alle persoonsgegevens en data bij de overheid te deponeren?quote:Fraude op ministerie VWS
Door een onzer redacteuren
DEN HAAG, 1 FEB. Het Openbaar Ministerie (OM) heeft zeven verdachten aangehouden die betrokken zouden zijn geweest bij oplichting van het ministerie van Volksgezondheid (VWS). Ze worden ervan verdacht een bedrag van 22 miljoen euro te hebben verduisterd. Het is nog niet bekend of het ministerie het geld nog terugkrijgt. Een van de verdachten is een voormalige ambtenaar van het ministerie.
Dit blijkt uit onderzoek van de rijksrecherche en financieel rechercheurs van de politie Haaglanden. Drie van de zeven aangehouden verdachten bevinden zich nog in voorlopige hechtenis: een 58-jarige man uit Zoetermeer, een 49-jarige man uit Vlaardingen en een 59-jarige man uit Zeist. Een van deze drie verdachten is een voormalig ambtenaar van het ministerie. Zij worden verdacht van valsheid in geschrifte, oplichting, omkoping van een ambtenaar en deelname aan een criminele organisatie.
De fraude deed zich voor bij de afdeling Gehandicaptenzorg van het ministerie in de jaren 2002 en 2003. Een stichting kreeg in die jaren via zes leningen geld voor het uitvoeren van projecten voor gehandicapten. Het geld, in totaal 22 miljoen, werd vervolgens door de stichting doorgeboekt naar andere stichtingen, bedrijven en personen.
Het ministerie van VWS stelde zich garant voor leningen die door de Bank Nederlandse Gemeenten (BNG) werden verstrekt aan een stichting die projecten zou realiseren op het gebied van gehandicaptenzorg. In werkelijkheid vonden deze projecten niet plaats, maar werd het geld door de stichting vrijwel direct doorgeboekt naar andere stichtingen, bedrijven en privé-personen. In totaal gaat het om zes leningen, waarbij een bedrag van ongeveer 22 miljoen euro werd overgemaakt. Tijdens het onderzoek is vast komen te staan dat een ambtenaar van het ministerie er voor zorgde dat het leek of aan de voorwaarden voor een garantstelling werd voldaan. Op basis van die onjuiste gegevens werden de leningen door de BNG verstrekt in 2002 en 2003. In 2003 zorgde de ambtenaar ervoor dat de leningen in het systeem van VWS op nul werden gezet zodat het leek alsof de borgstelling van VWS was afgelopen. Voor zijn bemoeienissen ontving de ambtenaar provisie.
Het ministerie kwam de zaak in 2005 op het spoor omdat de aflossing van de leningen uitbleef, en de Bank Nederlandse Gemeenten bij VWS aanklopte voor genoegdoening. Het ministerie heeft de bank inmiddels de 22 miljoen betaald. Het ministerie heeft na de ontdekking van de fraude direct aangifte gedaan.
Volgens een woordvoerder van VWS is de verdachte voormalige ambtenaar al in 2004 wegens slecht functioneren ontslagen. Zijn ontslag stond toen los van de fraude die nu aan het licht is gekomen.
Het onderzoek van het openbaar ministerie is er mede op gericht in kaart te brengen waar het geld naar toe is gegaan. Als dat duidelijk is, kan er ook eventueelteruggevorderd worden. Vrijdag neemt de rechtbank in Den Haag de zaak in een pro-forma zitting in behandeling.
Das een beetje zoals de 0,2 liter flessie eruit zienquote:Op woensdag 1 februari 2006 17:12 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Goh, wat een mooie vormgeving.
nooit om staan te springen. Machtsmisbruik komt overal voor, maar hoe groter de invloedssfeer, hoe eerder iemand geneigd is tot machtsmisbruik. Power corrupts.quote:Op woensdag 1 februari 2006 17:19 schreef Yildiz het volgende:
Fraude @ Ministerie van VWS
[..]
Zo. Staat er iemand nog te springen om alle persoonsgegevens en data bij de overheid te deponeren?
Ja, lekker up to date, sinds januari bestaat de sociale dienst niet meer. Het heet nu dienst werk en inkomenquote:Op woensdag 1 februari 2006 13:23 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Lekker feitelijk stukje uit wikipedia.
[..]
zolang je maar blijft afpilsenquote:Op woensdag 1 februari 2006 18:15 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Dat niet meer roken gaat nog positief uitpakken voor me
Ja en het is ook nog eens van die slappe rotzooiquote:Op woensdag 1 februari 2006 17:12 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Goh, wat een mooie vormgeving.
Dat doet iedereen bij ons op het werk dus daar kan geen babe wat tegen hebbenquote:
beetje grote, welgevormde karakters?quote:Op woensdag 1 februari 2006 18:28 schreef Disciple_of_Guinnes... het volgende:
[..]
Dat doet iedereen bij ons op het werk dus daar kan geen babe wat tegen hebben
Gisteren teveel leuke gezichtjes gezien. Paar met echt engelen gezichtjes en lieve lichaampjes. En hele mooie karakters
Nee, dit waren echt meiden die lolitaachtige trekjes hadden. Hele fraaie lichaampjes.quote:Op woensdag 1 februari 2006 18:30 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
beetje grote, welgevormde karakters?
Is dat zo? Vet irritant is dat, laat je het vallen ben je 2 uur aan't schoonmaken. Die oude flessen waren juist supersterk.quote:Op woensdag 1 februari 2006 18:23 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja en het is ook nog eens van die slappe rotzooi.
Denk dat je daar geen last van zal hebben, tis meer dat het plastic teveel meegeeft.quote:Op woensdag 1 februari 2006 18:33 schreef pberends het volgende:
[..]
Is dat zo? Vet irritant is dat, laat je het vallen ben je 2 uur aan't schoonmaken. Die oude flessen waren juist supersterk.
quote:Op woensdag 1 februari 2006 18:34 schreef Johan_de_With het volgende:
Gefeliciteerd!
Daar ga ik wel van uit. Ze zullen een stuk dunner plastic gaan gebruiken. Dus niet te hard knijpen.quote:Op woensdag 1 februari 2006 18:33 schreef pberends het volgende:
[..]
Is dat zo? Vet irritant is dat, laat je het vallen ben je 2 uur aan't schoonmaken. Die oude flessen waren juist supersterk.
Is er witte rook?quote:Op woensdag 1 februari 2006 18:38 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Chewie, vervloekte Feyenoorder.
Oh, is Chewie de nieuwe Mod ? Ik wist alleen dat ik het niet zou wordenquote:Op woensdag 1 februari 2006 18:38 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Chewie, vervloekte Feyenoorder.
Sorry, ik las de rooksignalen verkeerd. yvonne stond ze weer eens in bezopen toestand te maken.quote:
Achhhhhhhhhhhquote:Op woensdag 1 februari 2006 18:41 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Sorry, ik las de rooksignalen verkeerd. yvonne stond ze weer eens in bezopen toestand te maken.
Dat soort taal gebruik ik niet.quote:Op woensdag 1 februari 2006 18:42 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Achhhhhhhhhhh
Ik ben trouwens een kankerfeyenoorder, wel in de juiste termen blijven he
Bij mijn leven!quote:Op woensdag 1 februari 2006 18:46 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dat soort taal gebruik ik niet.
quote:Op woensdag 1 februari 2006 18:46 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dat soort taal gebruik ik niet.
quote:Op woensdag 1 februari 2006 18:48 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
En je vriend ben ik al helemaal niet.
Mijn vader werkte bij VWS.quote:Op woensdag 1 februari 2006 17:19 schreef Yildiz het volgende:
Fraude @ Ministerie van VWS
[..]
Zo. Staat er iemand nog te springen om alle persoonsgegevens en data bij de overheid te deponeren?
Doe s aardig Coen.quote:Op woensdag 1 februari 2006 18:48 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
En je vriend ben ik al helemaal niet.
Het was een geintje. Ik wilde eerst ''ik ben je amigo niet'' schrijven, maar da's te opvallend.quote:Op woensdag 1 februari 2006 18:49 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
boehoehoe
Je kent me IRL niet eens dus zal me echt een rotzorg wezen. En hier hebben we toch eigenlijk niet eens problemen dus snap ik het ook niet helemaal.
Nee want hij weet dat ik hem dan ga opzoekenquote:Op woensdag 1 februari 2006 18:56 schreef MrX1982 het volgende:
Ik had meer van dit flamen verwacht Johan.
Het was geen flamen, Maarten. Ook geen Abraxas.quote:Op woensdag 1 februari 2006 18:56 schreef MrX1982 het volgende:
Ik had meer van dit flamen verwacht Johan.
Als ik wist hoe ik ''Torste'' uit moest spreken, was het tenminste een gelijke strijd. Behalve dan het feit dat Rotterdam een stuk groter is.quote:Op woensdag 1 februari 2006 18:58 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Lijkt me wel geinig, overal in Leiden vragen, kent je JdW alias SI
Hmm cyber flamen naar irl flamen. Interessantquote:Op woensdag 1 februari 2006 18:57 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Nee want hij weet dat ik hem dan ga opzoeken
Het stelde eigenlijk bitter weinig voorquote:Op woensdag 1 februari 2006 18:58 schreef Johan_de_With het volgende:
Het was geen flamen, Maarten. Ook geen Abraxas.
Ik zou Meki ook allang hebben opgezocht, ware het niet dat Amsterdams AH-personeel zo'n geduchte reputatie heeft.quote:Op woensdag 1 februari 2006 18:59 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Hmm cyber flamen naar irl flamen. Interessant.
Nee hoor dan zuip ik hem gewoon onder de tafelquote:Op woensdag 1 februari 2006 18:59 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Hmm cyber flamen naar irl flamen. Interessant.
Ach Bernard is er niet meer dus ze zullen wel wat voorzichtiger zijnquote:Op woensdag 1 februari 2006 19:01 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik zou Meki ook allang hebben opgezocht, ware het niet dat Amsterdams AH-personeel zo'n geduchte reputatie heeft.
Is dat niet een te gemakkelijke overwinning?quote:Op woensdag 1 februari 2006 19:02 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Nee hoor dan zuip ik hem gewoon onder de tafel
Nee. Bovendien, als ze ergens zuipen...quote:Op woensdag 1 februari 2006 19:10 schreef George-Butters het volgende:
Zit Coen niet bij een csv?
Is daar een eenheid voor?quote:Op woensdag 1 februari 2006 19:19 schreef Tafkahs het volgende:
nou, hoe goed kun je dan zuipen?
Dacht ik al, 'n braaf studentje.quote:
Ja, maar dat klinkt niet. Ik bedoel, je hebt ''spreken als Brugman'' of ''8 op de schaal van''. Nou ja, houd het maar op ''zuipen als een Tempelier''.quote:
Tussen Tempelier en zak als van een Tibetaanse priester ben ik de draad kwijtgeraakt, in welke hecto maat spreken we nu?quote:Op woensdag 1 februari 2006 19:25 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ja, maar dat klinkt niet. Ik bedoel, je hebt ''spreken als Brugman'' of ''8 op de schaal van''. Nou ja, houd het maar op ''zuipen als een Tempelier''.
En dan niet DrW.quote:Op woensdag 1 februari 2006 19:25 schreef Johan_de_With het volgende:
[..] Nou ja, houd het maar op ''zuipen als een Tempelier''.
quote:
Waarom geen zwarte? RetoriSCHe vraag.quote:Op woensdag 1 februari 2006 19:27 schreef Tafkahs het volgende:
waar blijft die witte rookmagier trouwens
Zuipen als een Ier klinkt beter.quote:Op woensdag 1 februari 2006 19:25 schreef Johan_de_With het volgende:
Ja, maar dat klinkt niet. Ik bedoel, je hebt ''spreken als Brugman'' of ''8 op de schaal van''. Nou ja, houd het maar op ''zuipen als een Tempelier''.
Ik moest even denken aan Robert Jasper Grootveld, ik heb 'm al een paar jaar niet gezien. Hij was altijd een leuke dronkelapquote:Op woensdag 1 februari 2006 19:30 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Waarom geen zwarte? RetoriSCHe vraag.
quote:Een verslaafde natie
George W. Bush roerde gisteravond in zijn State of the Union, de jaarrede van de Amerikaanse president voor het verzamelde Congres, een gevoelig punt aan met de energievoorziening in zijn land. Amerika, zei hij, is verslaafd aan olie. En de beste manier om die verslaving te lijf te gaan, is door middel van technologie. In 2025 moet driekwart van de problematische olie-import uit het Midden-Oosten door iets anders zijn vervangen, aldus Bush. Hij riep op tot onderzoek naar andere krachtbronnen in auto’s; naar Amerikaanse begrippen opmerkelijk, omdat de gemiddelde autorijder in dat land zijn tank tot voor kort onbekommerd en door de lage accijns voor een paar dollar vol liet gooien. Maar dat is door de stijgende olie- en benzineprijzen veranderd. De rest van de wereld had dit eerder in de gaten dan de Verenigde Staten. De Amerikaanse auto-industrie verkeert dan ook in grote problemen.
Ford en General Motors, automakers die ’s lands drift naar vooruitgang symboliseren, lijden inmiddels ongekend grote verliezen, en moeten fabrieken sluiten en mensen ontslaan. Washington is niet van plan de sector financieel te ondersteunen, de vakbonden en de machtige autolobby ten spijt. Bush zei onlangs in een interview met de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal dat de auto-industrie in zijn land producten moet maken waar vraag naar is. Dat is precies waar het om gaat. De Amerikaanse automobielconcerns hebben onvoldoende geanticipeerd op een stijgende olieprijs en een dalende vraag naar auto’s die duur zijn aan de pomp. Debet daaraan is voornamelijk de kortetermijnvisie die het Amerikaanse bedrijfsleven beheerst. Snel een (kwartaal)winst pakken is belangrijker voor ondernemingen en hun aandeelhouders dan het uitstippelen van een afgewogen langetermijnbeleid.
Bush vermeldde gisteren in zijn jaarrede apart de noodzaak tot research aan hybride en elektrische auto’s. De tragiek wil dat de concurrentie daar al veel verder mee is. De Japanse automakers Honda en Toyota verkopen, ook in de VS, succesvolle hybrides; auto’s die zowel over een elektromotor als over een brandstofmotor beschikken. Ook hier lopen de Amerikanen achter de ontwikkelingen aan. De markt, dat onbarmhartige maar heilzame mechaniek, doet de rest: de Japanners floreren, Amerikaanse merken zitten in zwaar weer. Het is overigens niet alleen de energiezuinigheid die Japanse auto’s zo geliefd maakt. Het verschil tussen Amerikaanse en Europese auto’s en Japanse zit ook nauwelijks in de verkoopprijs, en zelfs niet in de prijs van de arbeid. Toyota-werknemers bijvoorbeeld worden naar algemene maatstaf zeer goed betaald. Het verschil zit hem in de kwaliteit, die bij de Japanners superieur is, en in hun vermogen om op het goede moment met producten te komen waar veel vraag naar is. En dat komt weer omdat Japanse ondernemingen doorgaans wél bereid zijn te investeren in ontwikkelingen voor de lange termijn.
De oproep van president Bush aan de auto-industrie en de consument om de koers te verleggen, komt jaren te laat. De olieverslaving is zó vergevorderd dat afkicken pijn gaat doen.
Waarom denken die meisjes nooit na, als de ventilator nog aan staat, dan vat je kou..quote:Op woensdag 1 februari 2006 19:36 schreef pberends het volgende:
http://img2.imagepile.net/images/42023024.jpg
He, eh... dat mag niet van de ChristenUnie!
quote:
Zelfs als er olie in overvloed zou zijn, waarom zou je dan geen zuinige auto willen (als ie ongeveer evenduur is)? Bespaart immers geld en is goed voor het milieu. Je bent zelfs minder lang aan't tanken!quote:Op woensdag 1 februari 2006 19:43 schreef zakjapannertje het volgende:
en in Japan is het gebruikelijker zo zuinig mogelijk te zijn met grond- en brandstoffen omdat zijzelf er zo weinig van hebben, het merendeell moet daardoor geimporteerd worden, dat verklaart ook deels waarom Japanse auto's tegenwoordig zo gewild zijn omdat ze bv. zuinig zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |