abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 februari 2006 @ 11:04:10 #101
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_34673762
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 11:03 schreef sigme het volgende:

[..]

- 5 wat? Koeien?
Is het koud? Hier niet.

Ik kan me een keer heugen dat er een zonnige dag met 20 graden Celcius was voorspeld, ikke kortgerokt en ongepantyd erop uit, hing er de hele dag ijzige zeemist van 3 graden ofzo .
Daar ben je dan mooi klaar mee.

Maareh, het is nog behoorlijk koud hoor (ding wordt elke 10 minuten geupdate):

Mijn oude natuurkunde leraar zei dat trouwens ook altijd als we de eenheid vergaten.. "Wat? Koeien?" Dus bij deze: "Wat?" "Graden Celcius!"
pi_34674564

Brrrrrrrrrr
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_34674760
In groningen nog altijd laag hangende witte rook. Tijd voor een keuze!
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_34674957
quote:
Mijn oude natuurkunde leraar zei dat trouwens ook altijd als we de eenheid vergaten.. "Wat? Koeien?" Dus bij deze: "Wat?" "Graden Celcius!"
Ik probeer me iets voor te stellen bij -5 koeien...
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  woensdag 1 februari 2006 @ 11:47:56 #105
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_34674987
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 11:46 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Ik probeer me iets voor te stellen bij -5 koeien...
M kan je vast iets vertellen over de enorme leegte die je je er waarschijnlijk bij voor zou moeten stellen.
pi_34675010
Teddy Ruxpin .
  woensdag 1 februari 2006 @ 11:55:47 #107
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_34675211
Behoorlijk ongeluk vanochtend tussen groningen en drachten
3 brandweerauto's en 4 politiewagens stonden erbij.
Kon door de mist natuurlijk niet zien wat er precies gebeurd is...
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 08:02 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen deze morgen.

De witte rook hangt laag, hier in Groningen..
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_34675357
quote:
Groenhuijsen: Maakt Amerika de wereld veiliger?
Gepubliceerd op woensdag 01 februari 2006
- COLUMN -

Maakt Amerika de wereld veiliger?

Even eerlijk: Gunt u George Bush een politiek meevallertje? Stel dat het ineens wél de goede kant opgaat in Irak? Dat in Afghanistan plotsklaps democratie opbloeit? Stel dat hij genomineerd wordt voor de Nobelprijs voor de Vrede. Gunt u de president zo’n politieke zegetocht?

Waar hoopt u op? Mag ik een gokje doen? Velen van u zitten dan te knarsetanden. In het wereldbeeld van de meeste Nederlanders is Bush de grote boeman. De dommige cowboy-president doet alles verkeerd.

‘D-sixty-six’
Dinsdag hield George Bush zijn State of the Union, de Amerikaanse Troonrede. Ineens schoot door me heen: Zou George met Bert gebeld hebben om advies? “Hi Bert, how are you doing? What about D-sixty-six? Are you in?” Bert Bakker schrikt. De koene D66-voorman staat - en dat is zeldzaam in Den Haag - met de mond vol tanden. Hij wil geen Nederlandse soldaten naar Afghanistan sturen. Maar kun je ‘nee’ zeggen tegen de machtigste man van de wereld?

Tegenover Bot of Balkenende durf je als kleine partij wel een grote broek aan te trekken. Maar tegenover Bush?
Bakker speelt de ongeruste huisvader. “Er kunnen weer doden vallen, Mister President!” “Hebben jullie in Irak of Afghanistan soldaten verloren dan?”, wil Bush weten. “Ja, er waren Nederlandse levens te betreuren” zegt Bakker met omfloerste stem. “Hoeveel soldaten hebben dat offer voor vrijheid en democratie gebracht?, vraagt de president. “Twee”, zegt Bakker met door emotie verstikte stem. Het is even stil. Ruis op de lijn tussen Den Haag en Washington. Bush kijkt op zijn spiekbriefje met het aantal Amerikaanse slachtoffers. 2250 en meer dan 16.000 gewonden. De Commander in Chief zucht diep.

Niks democratie
Er valt weinig tegenin te brengen: Het ís allemaal de schuld van Bush. Zonder hem was er in Nederland geen discussie nodig of onze zonen naar Afghanistan moeten? Dan regeerde de Taliban met ijzeren hand en liep elke vrouw nog met een burka. We voerden dan ook geen debat of democratie in Irak een kans maakt. Saddam zou immers nog moordend rondgaan in de killing fields rond Bagdad. Niks verkiezingen. Niks democratie.

De Bert Bakkers van deze wereld willen veilig thuis blijven omdat de klus zo moeilijk is. Bush redeneert omgekeerd: We gaan niet omdat het makkelijk maar omdat het zo moeilijk is.

Bush-critici weten zeker: Amerika maakt de wereld onveiliger, zeggen ze.
Voorlopig denk ik opgelucht: Zónder Amerika was de wereld nog onveiliger.
Die politieke meevaller gun ik de wereld graag.
bron: Planet.nl
  woensdag 1 februari 2006 @ 12:05:18 #109
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_34675484
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 11:55 schreef George-Butters het volgende:
Behoorlijk ongeluk vanochtend tussen groningen en drachten
3 brandweerauto's en 4 politiewagens stonden erbij.
Hmm, ik ben blij dat ik vandaag ben gaan thuiswerken.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  woensdag 1 februari 2006 @ 12:06:32 #110
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_34675527
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 12:00 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

bron: Planet.nl
Waar baseert Groenhuis dat op? Zonder Bush is de wereld nog onveiliger...
Donner 1
Donner 2
Streng!
  woensdag 1 februari 2006 @ 12:07:03 #111
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_34675548
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 12:05 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Hmm, ik ben blij dat ik vandaag ben gaan thuiswerken.
Ik heb geen last van gladheid gehad.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_34675629
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 12:06 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Ja alsof een grootschalige invasie in Amerika, met alle honderduizenden extra doden de enige manier was om Saddam te verdrijven.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_34675633
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 12:06 schreef George-Butters het volgende:
Op dezelfde soort aannames als mensen die menen dat zonder Bush de wereld veiliger zou zijn.
  woensdag 1 februari 2006 @ 12:12:49 #114
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_34675730
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 12:09 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Op dezelfde soort aannames als mensen die menen dat zonder Bush de wereld veiliger zou zijn.
Oh ja die aannames

Welke bedoel je precies?
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_34675790
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 12:12 schreef George-Butters het volgende:
Oh ja die aannames

Welke bedoel je precies?
De what-if aannames.
pi_34675847
De jarige Jop

pi_34675878
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 11:04 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Brr.. gelukkig ben ik niet erg bevattelijk voor blaasontsteling .
quote:
En waar bevind ons aller ExtraWaskracht zich ongeveer?
Hier in Stad is het -1,1oC, op de thermometer bij mij thuis (was even thuis lunchen).
quote:
[afbeelding]

Oh I know.. Dat vertelde je laatst aan mij, op een moment dat ik net op was en jij bijna naar bed.. Niet onthouden?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 1 februari 2006 @ 12:20:06 #118
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_34675944
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 12:17 schreef sigme het volgende:
En waar bevind ons aller ExtraWaskracht zich ongeveer?
Hier in Stad is het -1,1oC, op de thermometer bij mij thuis (was even thuis lunchen).
Den Haag. Het vriest nog steeds! Zou het nog opklaren en +5 worden?
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 12:17 schreef sigme het volgende:
Oh I know.. Dat vertelde je laatst aan mij, op een moment dat ik net op was en jij bijna naar bed.. Niet onthouden?
Ik onthoud niet alles wat ik tegen iedereen gezegd heb; zeker niet in licht benevelde toestand. Dusseh, nee, dat stond me niet meer bij.
  woensdag 1 februari 2006 @ 12:25:18 #119
66825 Reya
Fier Wallon
pi_34676087
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 11:04 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

[afbeelding]

Ik zit nu op de koudste plek van Nederland
pi_34676117
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 12:20 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Den Haag. Het vriest nog steeds! Zou het nog opklaren en +5 worden?
+ 5 koeien?
Nee, ik denk niet dat de boel nog opknapt vandaag. Maar mijn voorspellend vermogen is gering.
Hoe grijzer, natter & kouder het hier is, hoe meer plezier ik heb van mijn aanstaande vertrek naar warme streken .
quote:
[..]

Ik onthoud niet alles wat ik tegen iedereen gezegd heb; zeker niet in licht benevelde toestand. Dusseh, nee, dat stond me niet meer bij.
Ik begreep zoiets ja. Even onder de neus wrijven he .
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_34676235
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 12:26 schreef sigme het volgende:

[..]

+ 5 koeien?
Nee, ik denk niet dat de boel nog opknapt vandaag. Maar mijn voorspellend vermogen is gering.
Hoe grijzer, natter & kouder het hier is, hoe meer plezier ik heb van mijn aanstaande vertrek naar warme streken .
[..]

Ik begreep zoiets ja. Even onder de neus wrijven he .
Het is in de natuur en scheikunde toegestaan om de eenheden op een gegeven moment niet meer te vermelden indien het in een discussie het nog steeds over dezlefde eenheden heeft

Goeiemorgen
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_34676352
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 12:30 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Het is in de natuur en scheikunde toegestaan om de eenheden op een gegeven moment niet meer te vermelden indien het in een discussie het nog steeds over dezlefde eenheden heeft
Misschien voor chemici of natuurkundigen, maar toch niet voor onderontwikkelde domoren als ik ?
quote:
Goeiemorgen
Goeiemiddag!
pi_34676458
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 12:35 schreef sigme het volgende:

[..]

Misschien voor chemici of natuurkundigen, maar toch niet voor onderontwikkelde domoren als ik ?
[..]

Goeiemiddag!
jij bent geen onderontwikkelde domoor
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_34676535
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 12:38 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

jij bent geen onderontwikkelde domoor
Dat was ook zo, ik was een wijsneus. .
pi_34676697
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 12:40 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat was ook zo, ik was een wijsneus. .
Niet tevaak tegen dat muurtje aan butsen, daar dalijk hebbie ook een blauwe neus
pi_34676785
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 12:46 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Niet tevaak tegen dat muurtje aan butsen, daar dalijk hebbie ook een blauwe neus
Ik heb wel eens (dronken) een wedstrijdje 'voorhoofdje drukken' gedaan. Toen had ik de volgende dag een blauw voorhoofd. Dubbel koppijn. Slim hoor .
pi_34676860
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 12:46 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Oh ja, dronken een biljart-krijtje over je neus wrijven is ook stom. Wil er niet af, dat blauw.
pi_34676871
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 12:49 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik heb wel eens (dronken) een wedstrijdje 'voorhoofdje drukken' gedaan. Toen had ik de volgende dag een blauw voorhoofd. Dubbel koppijn. Slim hoor .
Met een andere vrouw voorhooffie gedrukt ???

Daar krijgt DoGgie namelijk hele andere ideeën van in zijn perverse kop
pi_34676940
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 12:52 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Met een andere vrouw voorhooffie gedrukt ???
Eh nee. Met een grote vent.
quote:
Daar krijgt DoGgie namelijk hele andere ideeën van in zijn perferse kop
Die krijg ik er toch niet uit.. een perverse kop heeft weinig feiten nodig..
pi_34677167
quote:
War´n sie schon mal in mich verliebt?
Max Hansen, 1928

Hitler und der Sigi Cohn
Kennen sich seit Jahren schon
Eines Tages ging'n sie aus
Miteinand ins Hofbräuhaus
Doch schon bei der fünften Maß
Werden Hitler's Augen naß
Er umarmt den Sigi Cohn und stottert blaß

Warst du schon mal in mich verliebt
Das ist das Schönste, was es gibt
Hast du noch nie von mir geträumt
Da hast du wirklich nicht versäumt
Ich bin nicht groß, ich bin nicht klein
Ich paß grad so nach München rein
Ich bin nicht dumm, ich bin nicht g'scheit
Am größten Dreck hab i' mei' Freud
Die Freundschaft kannst du ruhig riskieren
Denn unter uns gesagt, ich hab nix mehr zum verlier'n.
De zanger heeft dit liedje uit een cabaret in 1928, over een lokale politicus die een homoseksuele relatie heeft met een Joodse vriend in het Münchener Hofbrauhaus, later flink moeten berouwen ....

Tja, de ergernis over politiek cabaret is van allen tijden
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 1 februari 2006 @ 13:23:13 #131
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_34677767
Lekker feitelijk stukje uit wikipedia.
quote:
Bijstand

De bijstand is in Nederland de inkomensondersteuning en ondersteuning bij het vinden van werk voor 'wie niet zelf in zijn bestaan kan voorzien'. De bijstandsuitkering is een uitkering op minimumniveau, gebonden aan verschillende voorwaarden. Deze voorwaarden kunnen als behoorlijk knellend worden ervaren.

Zo zal men indien men nog vermogen heeft, dit vermogen eerst moeten opmaken ("opeten"). Tijdens de periode waarin bijstand wordt ontvangen, mag men bovendien niet meer inkomen verdienen of vermogen ontvangen dan dit minimum. Dit wordt gecontroleerd, en kan leiden tot korting op of intrekking van de uitkering. Ook zal men ieder werk moeten accepteren, al is dit ver beneden het opleidingsniveau. Hier zal men actief voor moeten solliciteren, en hulp van de Sociale Dienst of het CWI moet geaccepteerd worden.

Dit is behoorlijk streng, maar is vanuit het oogpunt van overheid en maatschappij meestal niet onredelijk. Ook is het beter om beneden niveau aan de slag te gaan dan thuis niets te doen. Het komt echter ook voor dat mensen in een uitzichtloze situatie terecht komen doordat enerzijds geen werk voor handen is en anderzijds een gemeentelijke Sociale Dienst geen uitkering uitbetaald, onder het mom van iemand "prikkelen om aan het werk te gaan". In zo'n situatie kunnen mensen financieel enorm in de problemen komen, doordat de gemeente haar vangnet-functie niet vervult.
pi_34677905
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 13:23 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Dat komt de betrouwbaarheid en objectiviteit van Wikipedia niet ten goede .
pi_34678119
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 13:23 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ik zie hier weinig subjectief in. Ik bedoel de Fok!crew schijnt woorden als "verwerpelijk" ook objectief te noemen....
  woensdag 1 februari 2006 @ 13:42:19 #134
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_34678412
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 13:34 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Ik zie hier weinig subjectief in. Ik bedoel de Fok!crew schijnt woorden als "verwerpelijk" ook objectief te noemen....
Ik had niet gedacht dat jij de fok-crew daarin zou volgen.

Kheb het trouwens wel maar even aangepast.
pi_34678424

.
pi_34678477
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 13:42 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ik had niet gedacht dat jij de fok-crew daarin zou volgen.
Dat doe ik niet, ik zie hierin geen subjectief-linkse tekst hoor.
  woensdag 1 februari 2006 @ 13:47:45 #137
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_34678578
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 13:44 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Dat doe ik niet, ik zie hierin geen subjectief-linkse tekst hoor.
Ik heb de woorden links en subjectief niet in de mond genomen?! Ik heb gezegd dat het niet feitelijk is. Breng het dan als een veelgedeelde mening dat werken voor een minimum beter is dan thuis te zitten niks te doen en dat daarop bepaald beleid gestoeld is. Het laat echter niet zien wat de bijstand nu voor moet stellen.
pi_34678607
'vermogen opeten' in relatie tot recht op de Bijstand komt bv ook voor in dit Volkskrant artikel:
http://www.volkskrant.nl/binnenland/article185109.ece
quote:
Al eerder werd bekend dat het kabinet voornemens was een deel van de ontslagvergoeding te korten op de WW. Het doel is de WW minder aantrekkelijk te maken als afvloeiingsregeling voor ouderen. De financiële prikkel moet er daarnaast toe leiden dat mensen zo snel mogelijk een andere baan accepteren. De maatregel is vergelijkbaar met de vermogenstoets in de bijstand. Wie bijstand wil, moet eerst zijn eventuele vermogen 'opeten'.
Naar ik meen hebben minister De Geus en staatssecretaris De Hoof van SZW de betreffende term 'opeten van vermogen' ook al vaker in de mond genomen, bij de huidige voorstellen hiertoe van de WBB ....

bv de staatssecretaris in een antwoord op kamervragen een jaar terug:
quote:
Een beroep op de WWB leidt niet noodzakelijkerwijs tot een gedwongen verkoop of het volledig moeten ‘opeten’ van de eigen woning.
http://home.szw.nl/search97cgi/s97_cgi.exe?action=formgen&template=gen-v1-redirect.hts&xapp=alglok-v1&zdoctype=Offici%EBle+publicatie&xwords=opeten+vermogen&zurl=http%3A%2F%2Fdocs.szw.nl%2Fpdf%2F34%2F2005%2F34_2005_3_7191.pdf
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_34678608
Mail ze.
pi_34678626
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 13:42 schreef MrX1982 het volgende:
[afbeelding]

.
  woensdag 1 februari 2006 @ 13:49:34 #141
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_34678647
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 13:48 schreef RM-rf het volgende:
(...)
"Opeten" heb ik ook laten staan.
pi_34679171
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 14:02 schreef pberends het volgende:
Petra Nemcova

Oeps.

Come to DoGgie
pi_34679229
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 14:05 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Come to DoGgie
Vreemd he, dat stijlvol ingepakt verkleed eigenlijk veel meer sexy is dan bloot, een galajurk of ordinaire bagger als een kort kortje.
pi_34679254
Ik heb even 5 minuten pauze in een enorm saaie sessie.
* sigme bereidt zich geestelijk weer voor op een uur afstompende verveling

En ik ga weer.. zij die zich gaat vervelend groet u!
pi_34679438
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 14:06 schreef pberends het volgende:
Vreemd he, dat stijlvol ingepakt verkleed eigenlijk veel meer sexy is dan bloot, een galajurk of ordinaire bagger als een kort kortje.
Komt omdat ze echt mooi is en dat zie je nog steeds ondanks de gewone kleding die ze aan heeft.

Pure klasse .
pi_34680321
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 14:38 schreef MrX1982 het volgende:
Petra Nemcova
* pberends is playing Dr. Dre - Fuck You
pi_34680372
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 14:40 schreef pberends het volgende:

[..]

* pberends is playing Dr. Dre - Fuck You Her
.