heb niet de behoefte me bij nog meer fora aan te meldenquote:Op dinsdag 31 januari 2006 14:16 schreef PeuRac het volgende:
probeer het eens op een Opel forum Youphad wel verwacht dat je daarin wat creatiever zou zijn.
Zeker!! Ik ben zelfs een Opel!!quote:Op dinsdag 31 januari 2006 14:22 schreef Youp het volgende:
[..]
heb niet de behoefte me bij nog meer fora aan te meldenen hier zitten genoeg mensen met verstand van opels
quote:
linkie?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 14:32 schreef Fugie het volgende:
op opel-forum is een apart hoekje voor c20xx motoren (2.0 16v , 2.0 turbo en 2.0 8v) Misschien wel hendig
luilakkiequote:
oja daar was ik al geweestquote:
quote:foutmelding
je moet geregistreerd zijn om dit forum te kunnen bekijken. Registreer OF Log in
Dan weet je wat je moet doen, zei ik toch eigenwijze limburgerquote:
voor deze keer danquote:Op dinsdag 31 januari 2006 14:46 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Dan weet je wat je moet doen, zei ik toch eigenwijze limburger
MBO niveau 4 TIND motorvoertuigentechniek en ondernemer klein bedrijf...quote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:49 schreef Sloper het volgende:
Watvoor opleiding doe je Youp? Autotechniek?
Das een mond vol.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 17:06 schreef Youp het volgende:
[..]
MBO niveau 4 TIND motorvoertuigentechniek en ondernemer klein bedrijf...
wat voor beugel?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 19:24 schreef BroesWillems het volgende:
Tering, wat een donders gave opdracht....![]()
ik heb nog wel een beugel van een kadett E GSI 2.0
misschien pas te maken voor een Astra.
Waar je op moet letten is de krukaspositiesensor(heeft ook veel andere benamingen, maar is al een tijdje geleden dus weet niet meer precies), zit helemaal onderin.... die willen nog wel is kapot gaan, gevolg: slecht lopen, uitvallen en daarna niet meer willen starten...
controleer dat ding, desnoods prefentief vervangen...
jep daar was ik al achterquote:Op dinsdag 31 januari 2006 20:34 schreef yup het volgende:
Waterpomp is zwak punt en thermostaat.
2 dingen die zeker gecontroleerd moeten worden.
Als ik jou was: gewoon spanrol, distributieriem, v-snaar, waterpomp en thermostaat allemaal vervangen. Weet je vrijwel zeker dat je veilig zit... V-snaar juist spannen ajb (alhoewel ik denk wel dat je zoeits weet)
Volgens mij is het een zeer degelijk blok voor de rest. Gaat lang mee. GEen koppakkingsproblemen of olieboten (mits normaal behandelt).
En verder kan Herr.Flick of PNG je hier veel meer over vertellen :-)
Oh ja: just for the info. De blokje in je Opel Astra 2.0i 8v (20NE)115 pk GT is gewoon identiek aan de ander 2 liter 8v blokjes in ander slopels :-)
Kadett, Omega, Frontera (zat ie ook dacht ik in), Vectra, Calibra etc: allemaal zelfde. De Astra 2.0i 8v GT (je hebt ook gewone 2.0i 8v, dus geen GT versie) heeft geen motorische aanpassingen gehad. Heeft alleen sportiever interieur (kuipstoelen etc) en iets spannender uiterlijk(striping e.d.
)
nou de school heeft het afgelopen half jaar toen wij op stage waren 2 opeltjes geregeld... en mjah onze klas is in 2en gedeeld... en toen moesten we een opel kiezen... maar daar waren we zo uit... want de andere groep ging puur voor de "looks" die t ding toch niet heeftquote:Op dinsdag 31 januari 2006 21:57 schreef Sloper het volgende:
Moesten jullie een Opel kiezen? Of hoe zat dat? Vind dit wel een intresant 'project'
hangt er vanaf hoeveel sponsorgeld we binnen slepen... we gaan in ieder geval zelf een chip maken voor de motorquote:Op dinsdag 31 januari 2006 23:09 schreef Sloper het volgende:
Vet!![]()
Gaan jullie ook nog wat veranderen aan het motorvermogen?
we moeten ook sponsoren binnen halenquote:Op dinsdag 31 januari 2006 23:25 schreef Zonda_F het volgende:
Lekker budget heeft je school!![]()
Worden de 2 auto's na verloop van tijd verkocht om weer een beetje geld terug te krijgen of krijgt de school een rally team?
Leuk allemaal hoorquote:Op dinsdag 31 januari 2006 23:40 schreef Youp het volgende:
[..]
we moeten ook sponsoren binnen halenen de auto wordt niet meer verkocht... op t einde moeten we hem terugbouwen naar origineel en dan gaat de volgende klas er opnieuw mee beginnen...
maar ze willen idd wel een rally team op gaan zetten... ik denk alleen dat ik dat niet meer meemaak
thanks, ik zal dr op lettenquote:Op woensdag 1 februari 2006 09:47 schreef Herr.Flick het volgende:
2 ltr 8v is een in principe een probleemloze motor, gewoon D-riem even goed controleren en de speling op het lager van de waterpomp.Draait dit goed zonder hakkels dan lekker laten zitten.De spanrol is van staal en deze gaat bijna nooit stuk, ook hier dus hetzelfde verhaal.
BDP gaat ook maar zelden stuk.
Controleer goed de bougiekabels, dit geldt voor alle 8V OHC motoren, deze zijn nog wel eens brak.Waarde moet <10Kohm zijn.
Bak en aandrijfassen gaan nooit stuk, of je moet door rijden met een kapotte hoes.
Ik weet niet of de orginele stoelen er nog inzitten met de gordelspanners, mocht dit zijn dan altijd achter eerst de rode nok in de gordelspanner schuiven voordat je de stoel demonteert. Deze rode nok moet zich aan de achterkant van de veerhouder bevinden van de gordelspanner.Na montage wel weer de nok verwijderen!!
Plaats eens piccies, altijd leuk!
Zelfs dan niet hoor Herr.Flick.....quote:Op woensdag 1 februari 2006 09:47 schreef Herr.Flick het volgende:
Bak en aandrijfassen gaan nooit stuk, of je moet door rijden met een kapotte hoes.
de hele auto is gruwelijk!quote:Op donderdag 2 februari 2006 15:58 schreef Inorbit het volgende:
ARGH!! die deurbekleding. gruwelijk
jawel... klepdekselpakkingkje... en de carterpan pakking zag dr ook niet al te best uit toen ik er vandaag onder stondquote:Op donderdag 2 februari 2006 16:40 schreef Sloper het volgende:
Dat blok ziet er erg zweterig uit, geen lekage?
Rij maar eens lekker door dan...quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:58 schreef sanger het volgende:
[..]
Zelfs dan niet hoor Herr.Flick.....
*rijd al 7 maanden met kapotte ashoes, en is te lui om het te vervangen.
ah guido, wat ben je weer heerlijk subtielquote:Op zondag 5 februari 2006 19:50 schreef Metz het volgende:
Wat een scheitproject, nog geen eens een BMW![]()
![]()
Slopel :\\\')
Oh, ik heb nog een tip. Rraak de achterspatborden niet aan, want dan valt er 3 kilo roest vanaf.![]()
![]()
mooi hequote:Op zondag 5 februari 2006 19:59 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
me vader heeft ook zon bak, die achterspatborden zijn ook al 1 en al roest!
Natuurlijk geen BMW....quote:Op zondag 5 februari 2006 19:50 schreef Metz het volgende:
Wat een scheitproject, nog geen eens een BMW![]()
![]()
Slopel :\\\')
Oh, ik heb nog een tip. Rraak de achterspatborden niet aan, want dan valt er 3 kilo roest vanaf.![]()
![]()
Doe ik ook, ondertussen al zo een 15k.quote:Op donderdag 2 februari 2006 17:58 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Rij maar eens lekker door dan...
@ Youp, autootje kan wel een nieuw olievuldop ringetje gebruiken en/of een nieuw kleppendekselpakkingetje! >:O
C20NE (2.0i-8v) kan meer hebben dan een C20XE (2.0i-16v)quote:Op donderdag 2 februari 2006 17:40 schreef ToMaSZ het volgende:
[flauwe vooroordelen modus]
Haal een 2.0 16v astra gsi blokkie op de sloop. Liggen er zat met weinig km's aangezien de gemiddelde gsi-coureur z'n wagen in no-time toch kort rijdt
Wat is daar mis mee dan?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 17:50 schreef Sterke_Yerke het volgende: Wie gaat er nou Wie gaat er nou een opel verkutten
Aangezien het latere doel rally is, is het echt niet gek om voor een Opel te kiezen. Er rijden namelijk in de huidige Nederlandse rallysport echt veel Astra's rond en dat zijn echt prima wagens. Draaien goed mee en vallen niet supervaak uit.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 17:50 schreef Sterke_Yerke het volgende:
wat voor school zit je dan? Duidelijk niet die van ethiek. Wie gaat er nou een opel verkutten, beter laten ze je daar een bmw verkrachten.
Heb je wel gezien wat Youp met zijn auto's doet?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 18:57 schreef Impry het volgende:
[..]
Aangezien het latere doel rally is, is het echt niet gek om voor een Opel te kiezen. Er rijden namelijk in de huidige Nederlandse rallysport echt veel Astra's rond en dat zijn echt prima wagens. Draaien goed mee en vallen niet supervaak uit.
Hier wat fotootjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
@Youp, als je problemen hebt zou je eens kunnen kijken of je contact kunt leggen met Eep Borgers uit Kootwijkerbroek, dé Nederlandse (rally)Astra-specialist! Die heeft er denk ik wel tien in z'n schuur staan.
de school heeft ook bewust voor astra's gekozen omdat deze goedkoop zijn... rolkooi is als het goed is niet zo duur enzo.. alles KNAF gekeurd krijgen is met een normaal budget goed te doen en het is een redelijke basisquote:Op vrijdag 10 februari 2006 18:57 schreef Impry het volgende:
[..]
Aangezien het latere doel rally is, is het echt niet gek om voor een Opel te kiezen. Er rijden namelijk in de huidige Nederlandse rallysport echt veel Astra's rond en dat zijn echt prima wagens. Draaien goed mee en vallen niet supervaak uit.
Hier wat fotootjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
moet wel goedkomenquote:@Youp, als je problemen hebt zou je eens kunnen kijken of je contact kunt leggen met Eep Borgers uit Kootwijkerbroek, dé Nederlandse (rally)Astra-specialist! Die heeft er denk ik wel tien in z'n schuur staan.
anders ga je even ergens anders onzinnige opmerkingen maken die kant noch wal rakenquote:Op vrijdag 10 februari 2006 21:32 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Heb je wel gezien wat Youp met zijn auto's doet?![]()
Maar het is waar!quote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:03 schreef Alexxxxx het volgende:
TT gewijzigd.
Sterke_Yerke, de speeltuin is de andere kant op.
Waar, doch offtopic.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 22:24 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Maar het is waar!
En sinds wanneer ben jij in heb blauw gestoken?![]()
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:12 schreef Herr.Flick het volgende:
Roestvorming bij een astra
Zal dan wel een schadeauto zijn geweest, want dit komt normaliter nooooit voor!![]()
![]()
![]()
![]()
Bosch onderdelen!!!quote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:12 schreef Herr.Flick het volgende:
Roestvorming bij een astra
Zal dan wel een schadeauto zijn geweest, want dit komt normaliter nooooit voor!![]()
![]()
![]()
![]()
een gegeven paard moet je niet in de bek kijken hequote:Op dinsdag 14 februari 2006 11:34 schreef riceboy het volgende:
Whehehe opel voor de rally
da is net zoiets als een eendagsvlieg die zen dag niet hep
je zit toch in R'mond ?quote:Op donderdag 16 februari 2006 09:09 schreef Youp het volgende:
iemand trouwens een idee waar we echte rally velgen uit kunnen halen? op marktplaats staat niet bizar veel en met google vind je ook niet... moet eerst eens een zaak vinden die die dingen nieuw verkoopt....
whehehe dat is al een van onze sponsorenquote:Op donderdag 16 februari 2006 09:11 schreef Klonk het volgende:
[..]
je zit toch in R'mond ?
http://www.autoparts-roermond.nl/
quote:Op donderdag 16 februari 2006 11:39 schreef Tjabbo het volgende:
Hoe snel verwacht je hem kapot te hebben ?
Met een goede rally gaat er wel eens wat stuk. Ook bij goede auto's Tommy.quote:Op donderdag 16 februari 2006 13:16 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Relnicht![]()
Opels zijn zeer degelijke auto's!
de motorblokken zijn identiek... C20NE = 2.0 8v 116pkquote:Op donderdag 16 februari 2006 16:34 schreef Sloper het volgende:
Maar als ik het goed begrijp hebben jullie een gewone 2.0 8v en de andere groep een GSI 2.0 8v of zijn deze 2 hetzelfde?
de GSi 8v heeft ook schijfremmen achter, wij trommels.... (staat echter niet op autotrader... vreeemd....) dat is het enige voordeel dat ze op ons hebben met hun roestketel... maargoed er komt misschien nog wel een andere achteras onderquote:Op donderdag 16 februari 2006
16:37 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
De 2.0i GT en de 2.0 GSI 8v zijn volgens mij (en volgens autotrader) hetzelfde.. alleen de bandenmaat verschilt
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?model24=7268&model25=7269&model26=7270&cache=no&ref=atag&submit.x=40&submit.y=11
De 2.0 GSI 16-klepper verschilt wel zeker met bovengenoemde 2.
Verder tof projectje, waar zit je op school?
Dat vind ik wel heel vreemd, normaal horen ze schijven te hebben achter.quote:Op donderdag 16 februari 2006 17:55 schreef Youp het volgende:
[..]
de motorblokken zijn identiek... C20NE = 2.0 8v 116pk
[..]
de GSi 8v heeft ook schijfremmen achter, wij trommels.... (staat echter niet op autotrader... vreeemd....) dat is het enige voordeel dat ze op ons hebben met hun roestketel... maargoed er komt misschien nog wel een andere achteras onder
Nee hoor, volgens mij (weet ook niet 100% zeker) zit het grote verschil in het met en zonder ABS.quote:Op donderdag 16 februari 2006 23:09 schreef yup het volgende:
[..]
Dat vind ik wel heel vreemd, normaal horen ze schijven te hebben achter.
Iig Vectra, Kadett !!!!!!!!!!!!!!!, Omega, allemaal zelfde blokjes en schijven achter, zelfs de Kadeath!
Ik weet eigenlijk bijna zeker dat dit ding schijven achter hoort te hebben, zelfs de gewone 2.0i (dus geen GT of GSi) heeft achter schijven als het goed is(ken iemand die zo een heeft gehad)...
Maarja, de echte Opel fapper kan je het met zekerheid vertellen![]()
Vectra's hebben dan wel allemaal schijfremmen achter (NL- auto's)quote:Op vrijdag 17 februari 2006 00:43 schreef yup het volgende:
Blijkbaar is het bij de Vectra A wel zo dat je altijd schijven hebt bij de 2 liter (of het nou GL of GT is), want dat weet ik bijna zeker...
Wel vreemd, ik zag een keer eentje te koop en die had gewoon schijven achter, 2 liter gl... Zonder abs als het goed is...
Maar ja zal effe goed moeten opletten buiten enzo, dan weet je het wel zeker denk ik...
de GSi van onze tegenstanders heeft wel ABS en schijven achter, echter dit is gewoon een C20NEquote:Op vrijdag 17 februari 2006 00:31 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Nee hoor, volgens mij (weet ook niet 100% zeker) zit het grote verschil in het met en zonder ABS.
Een kennis van me heeft een Astra F station C20NE met achter gewoon trommels(geen ABS).
De C20XE en de X20XEV hebben wel standaart schijven achter.
Pfff.... we hadden het toch over de 2.0 en niet over een 1.6..quote:Op vrijdag 17 februari 2006 01:00 schreef yup het volgende:
Je weet dat ik het over Vectra A heb ? WAnt no way dat een Vectra A 1.6je schijven achter heeft, die heeft gewoon trommeltjes achter. Of een Vectra 1.7 diesel, heeft ook trommels achter, evenals een 90 pk 1.8i.
Verder heeft zelfs de Vectra B trommels achter, dat is bij sommige daisels... De benzinevarianten hebben als het goed is allemaal schijven rondom...
Oops verkeerd begrepen dusquote:Op vrijdag 17 februari 2006 10:02 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Pfff.... we hadden het toch over de 2.0 en niet over een 1.6..
En dat we het over de A hadden was me al lang duidelijk, de C20NE is nl. nooit in de B geleverd.![]()
Hangt meer af van de gewichtsverdeling. Als het meer 50-50 verdeling is heb je wel wat aan schijven achter.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 11:54 schreef Sloper het volgende:
Maakt het dan zoveel uit die schijven achter? Bij zo'n lichte auto heb je aan trommels toch meer dan zat?
trommels worden HEEEEET bij circuit gebruikquote:Op vrijdag 17 februari 2006 11:54 schreef Sloper het volgende:
Maakt het dan zoveel uit die schijven achter? Bij zo'n lichte auto heb je aan trommels toch meer dan zat?
mwah het hele spul moest er toch vanafquote:Op maandag 6 maart 2006 14:09 schreef Herr.Flick het volgende:
Zeg maar tegen noudje dat ie niet kan sleutelen...
Het is 100 keer gemakkelijker en sneller op de kop met spruitstukken en al van de motor af te halen!
![]()
Het is veel gemakkelijker om alle kabels, slangen ed te verwijderen, en beide spruitstukken te laten zitten.Dit heeft nog een voordeel meer, het komt nogal eens voor de de kop aardig vast is gaan zitten op een pasbus, en met de spruitstukken eraan kun je beter de kop loswrikken(krach tx arm).quote:Op maandag 6 maart 2006 14:29 schreef Youp het volgende:
[..]
mwah het hele spul moest er toch vanafen aangezien we gewoon zonder handleiding begonnen zijn die kop er af te slopen had ik zoiets van... laten we werkruimte creëren
oftewel alles dr vanaf wat ook maar een beetje in de weg zit
![]()
en dit was voor ons allebei ook de eerste keer dat we zo'n eupfel motor decapiteren
t nadeel is dan dat wanneer je de spruitstukken er af moet schroeven je de kop moet gaan inklemmenquote:Op maandag 6 maart 2006 14:38 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Het is veel gemakkelijker om alle kabels, slangen ed te verwijderen, en beide spruitstukken te laten zitten.Dit heeft nog een voordeel meer, het komt nogal eens voor de de kop aardig vast is gaan zitten op een pasbus, en met de spruitstukken eraan kun je beter de kop loswrikken(krach tx arm).
Vergeet niet de klepstoters leeg te persen tussen de bankschroef, anders heb je zwaar kans dat je straks tijdens het starten geen compressie hebt!!
![]()
Natuurlijk niet..quote:Op maandag 6 maart 2006 15:11 schreef Youp het volgende:
[..]
t nadeel is dan dat wanneer je de spruitstukken er af moet schroeven je de kop moet gaan inklemmenen we hadden het geluk dat onze kop lekker los zat
zonder veel wrikwerk er af dus!
de hoeveelheid tijd die we dr in stoppen is geen probleemtijd zát!
maar dat zat allemaal zo enorm vastgerotquote:Op maandag 6 maart 2006 15:54 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Natuurlijk niet..![]()
Kop op de werkbank leggen, met het uitlaatspruitstuk over de rand, uitlaatspruitstuk eraf, kop omdraaien en inlaat eraf. Klaar (wel een kartonnetje eronder tegen beschadigingen/krassen.
Leren jullie daar niet effektief werken dan
staan op mn @home webspace.... en die doet momenteel even moeilijk ja, weet ook niet waaromquote:Op maandag 6 maart 2006 16:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
jammer dat de fotos het op moment niet doen, leuk projectje.
die dingen zuigen zich vol met olie wanneer je ze gaat demonteren... nadeel hiervan is dat ze groter worden en een beetje vast blijven staan waardoor ze de kleppen open duwen wanneer je wil gaan starten... dan heb je geen compressie en kan het wel 5 tot 10 minuten duren voordat je de auto aan de gang hebtquote:Op dinsdag 7 maart 2006 20:29 schreef yup het volgende:
Is het niet schadelijk voor die stoters als je ze leegperst?
En waarom zouden ze problemen kunnen opleveren als je ze terug de motor in wilt zetten
Super project bij de weg.
het budget is zo hoog als dat we het zelf maken, we hebben natuurlijk een boel spul van school gekregen (auto, rolkooi, kuipstoel, 4punts gordels, veiligheidsfolie en nog wat klein spul) maar voor de rest moeten we het doen van sponsorgeldquote:Op dinsdag 7 maart 2006 20:46 schreef Oksel het volgende:
Gaaf! Wat is je budget, en wat voor opleiding doe je?
5 tot 10 minutenquote:Op dinsdag 7 maart 2006 20:37 schreef Youp het volgende:
[..]
die dingen zuigen zich vol met olie wanneer je ze gaat demonteren... nadeel hiervan is dat ze groter worden en een beetje vast blijven staan waardoor ze de kleppen open duwen wanneer je wil gaan starten... dan heb je geen compressie en kan het wel 5 tot 10 minuten duren voordat je de auto aan de gang hebt
Omdat de dikke koude olie terug geduwd moet worden door een piep klein gaatje.quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:16 schreef Sloper het volgende:
Hoe komt 't dat dat dan zo lang duurt?
dat kan niet, maar een opel met een juweeltje welquote:Op dinsdag 7 maart 2006 20:12 schreef tupolev141 het volgende:
Dat wordt een juweeltje van een Opel als die klaar is.
u heeft ervaring hoor ik?quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:03 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
5 tot 10 minuten
Maak er in het ergste geval maar 2 dagen van...
het blijft een beetje een budget project hequote:Op woensdag 8 maart 2006 22:05 schreef RallyAstra het volgende:
Als ik ergens mee kan helpen, ik ben een aantal jaar monteur geweest van rally teams www.jbmrallyteam.nl en www.rallyteam-borgers.nl Wil je echt mee willen komen moet je er een c20xe in leggen ( 2.0 16v ) maar omdat het een school project is denk ik dat deze c20ne goed genoeg is, een 16v is ook een heel betrouwbare motor, hij is gebaseerd op de 8v enige verschil is dat het een 16v is en er dus meer stuk kan gaan als bij een 8v. Die 8v is trouwens wel handig als je distibutie riempje knapt, c20ne is een lage conpressie motor en je zuigers raken je kleppen niet als je riem knapt. Heb je al homologatie papieren van een astra ? zo nee eerst die bemachtigen voor je iets gaan doen. Wil je er een echte rally auto van maken moet je ook gewicht besparen, dat kan op de volgende plekken
- In je deuren zitten 2 stalen balken die je in een normale auto beschermen tegen een klap, in een rally auto is dat overbodig omdat je al een rolkooi hebt.
- Er zitten ongeveer 100 draad einden op je chassis waar je isolatie mee vast zit ( met plastic moeren) ze zitten aan de onderzijde van je auto voor de bevestiging van je remleidingen.
- Tegen je dak zitten platte balken tegenaangekit en aan de zijkant zitten ze gepuntlast, die kun je ook verwijderen.
En nog wat goede tips.
- Staalgevlochten remleidingen gebruiken en DOOR de auto laten lopen, niet meer aan je bodem evenals je brandstofleiding. Is namelijk heel goed mogelijk dat als je een bocht afsnijd er anders een leiding onderweg word gerukt en dat is toch echt wel het laatste wat je wil.
- Rolkooi door laten lopen tot je veerpoten en ook een echtra verstevering aan de plaat in je schutbord lassen waar je stuurhuiszit, kan voorkomen dat je stuurhuis stuk trilt.
Voor nu zou ik me gewoon aan de groep N homologatie houden, volgend jaar issie H11 dus dan kom je in de zelfde klasse met andere dikke auto's A7/kitcars die dan ook uitgehomologeerd zijn. Volgend jaar zou je dus ook volgend de A7 richtlijnen onderdelen kunnen veranderen wan mag je ook andere nokkenassen plaatsen en grotere remmen enz. Voor dat je de auto gaat spuiten zou ik de complete achterschermen wielranden binnen en de dorpels maar vervangen, blijft toch een opel kwaaltje heVerder zijn het goede snelle auto's, beetje triest dat er mensen zijn die ze afkraken als ze zo slecht zouden zijn reed niet 70% van het nederlande rallysprint (N3) met een astra. Als er nog vragen zijn hoor ik het wel.
ik neem aan dat de school die heeftquote:Op woensdag 8 maart 2006 23:56 schreef Kolkie het volgende:
Je moet nog de vraag mbt homologatiepapieren beantwoorden. Leuk project, zeker een veelgeziene auto op de nederlandse rally(sprint)paden en da's niet voor niks
! Laat de rest maar lullen
(hoewel het natuurlijk een lelijk hok blijft, maar het gaat bij rally meer om het rijden dan om de looks). Wordt de carrosserie nog doorgelast eigenlijk?
ik weet dat je ervaring met auto's hebt, maar ik bedoelde dus ervaring met motoren die niet meer willen starten omdat de klepstotertjes niet leeg zijnquote:
Hoe zou ik anders kunnen weten dat het extreem lang kan duren....quote:Op donderdag 9 maart 2006 13:35 schreef Youp het volgende:
[..]
ik weet dat je ervaring met auto's hebt, maar ik bedoelde dus ervaring met motoren die niet meer willen starten omdat de klepstotertjes niet leeg zijn
denk alleen dat ze op school niet zo blij zijn wanneer we de hele werkplaats wit kalkenquote:Op donderdag 9 maart 2006 19:04 schreef RallyAstra het volgende:
Als ik jullie was zou ik gewoon de autozelf spuiten, gewoon ff kaal schuren potje wit halen compressor aan en spuiten maar, deden zijn ook vaak zat. En je kunt ook nog op de kit gewicht besparen alle pit en tectil verwijderen scheelt je een kilo of 15 homologatie gewocht van een Astra c20xe zit op een 1000 kilo denk dat een NE op hetzelfde gewicht zit of er 20 kilo onder. Sper zou wel te regelen zijn alleen vind je ze bijna 2e hands niet nieuwe sper ligt zo ronde de 1100 euro van quaife.
dan moeten we bijna midden op straat gaan staan... ik denk dat oom agent dat ook erg leuk vindquote:Op donderdag 9 maart 2006 21:57 schreef RallyAstra het volgende:
Kun je zo buiten spuiten als het keer mooi weer isstofjes enzo in je lak is toch niet erg tis een rallyauto he
Op die foto hier onder zie je de draad einden die je allemaak van je carosserie moet af slijpen
zijn er 100/110 ofzo kun je wel weer na gaan wat dat met gewicht doet
wil je concureren met die andere 8 kleppers moet je echt zo minimaal mogelijk gewicht hebben om maximaal te kunnen scoren. Wat voor kooi gebruiken jullie ? chromo ? of gewoon staal
[afbeelding]
juist.... lak = gewichtquote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:12 schreef Kolkie het volgende:
Niet om je aan te vallen maar ik denk (lees: ik vind) dat jij eens met de schoolleiding moet gaan praten; je wilt een winnerscar of je wilt het niet.
achja zoals je wel weet was mn stage ook super tofquote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:51 schreef jayke het volgende:
Patser GT![]()
Verder puik projectje, is weer es wat anders dan stage he![]()
wel KNAFquote:Op donderdag 16 maart 2006 17:25 schreef Youp het volgende:
[..]
nadeel is dat t niet FIA gekeurd is dan
misschien dat wel langs mekaar heen praten, met KNAF bedoelde ik Autocross en geen Rally...quote:Op donderdag 16 maart 2006 17:39 schreef Youp het volgende:
hmmz, dat is nieuwwe hebben namenlijk wel de materialen, gereedschappen en de kunde om zoiets te maken...
vreemd dat de school het dan gesponsored heeft
ja idd, wij doen dus rallyquote:Op donderdag 16 maart 2006 17:43 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
misschien dat wel langs mekaar heen praten, met KNAF bedoelde ik Autocross en geen Rally...
valt allebei onder de KNAF beetje stom van me geformuleerd![]()
quote:Op donderdag 16 maart 2006 19:00 schreef Herr.Flick het volgende:
maak die foto's eens wat kleiner, het kijkt klote als je dit topic opent, het blijft de 1e 10 a 20 seconden maar op en neer vliegen op je scherm...
mooie foto'squote:Op donderdag 16 maart 2006 23:45 schreef RallyAstra het volgende:
Toch beetje jammer dat de school een schroefkooi koopt, hij is misschien goed gekeurd maar met een harde klapper heb je toch liever een vaste kooi met een goed kruis achter je rug, en die door gelast in naar de voorpoten.
Heb meerdere rally astra's opgebouwd, deze nieuwe achterschermen en dorpels er aan
[afbeelding]
[afbeelding]
Spul er weer aan gepuntlast
[afbeelding]
Deze Astra is ook van mij geweest helaas was die toen nog niet zo rallyklaar
[afbeelding]
Beste wat je gewoon kunt doen is een 1.4 Astra aan schaffen, een kadett 16v er bij kopen en daar alles van overzetten op je astra.
Deze kadett heb ik toen helemaal compleet gekocht voor 450 euro, en een witte 1.4 astra voor 150 euro. 16V hoeft niet duur te zijn, wel jammer dat er een 2 liter 8 klepper in ligt daarmee kom je nooit mee, aangezien de meeste groep n auto's al met DTA en een gebleuprint blok rijden.
[afbeelding]
Astra 1.4 op de achtergrond
[afbeelding]
FF achteras en de tank er onderweg halen:D
[afbeelding]
Nog paar foto's uit de rallyschuur
Astra Groep A 210 pk 2.0 16v
[afbeelding]
6 bak van X trac kost ongeveerd 8000 euro voor een 2ehands
[afbeelding]
Dit is trouwens een EX fabrieks kadett, reed vroeger voor het Nederlande Opel dealer team ook rond de 210 pk
[afbeelding]
Nog een groep N Astra
[afbeelding]
Als je op de foto kijkt bij de bijrijder kun je de rolkooi wel door zien lopen ringting je schuitbord.
[afbeelding]
Voorbeeld van hoe belangrijk een goede kooi is
[afbeelding]
Octavia WRC met 200 een klapband gehad, tegen een brugpijler gereden toen tig maal over de kop en tot stilstand gekomen, navigator had een gebroken been bestuurder zware hersenschudding.
wanneer je mij genoeg geld en een plaats om te werken biedquote:Op dinsdag 21 maart 2006 17:22 schreef Fugie het volgende:
jaap wanneer kom je mijn vectra blok uiit elkaar halen![]()
ontvetterbak + remmenreiniger en ik vond het wel goed.... komt hopelijk toch een nieuw spaghetti exemplaar opquote:Op woensdag 22 maart 2006 13:10 schreef Tommeh het volgende:
Zier er leuk uit! Al had je dat spruitstukje wel wat mooier mogen maken hoor!
hij is zo gekeurd en wanneer je er aan gaat modden is hij dat niet meerquote:Op donderdag 23 maart 2006 19:21 schreef BroesWillems het volgende:
En dit is een FIA gekeurde Rally kooi?
De buizen van midden hoog, naar voor op de bodem, had ik meer naar voren gezet ivm met je benen beschermen. En tussen die 2 had ik voor het stuur langs ook buis geplaats tegen het naar mekaar 'knikken' op de zijkant.
Ook tussen de twee wielkassen achter had ik buis geplaats, je carrosserie wordt stijver en bij een klapper is die minder snel krom... ff kijken of ik foto kan vinden van m'n vriendin's crossauto.
edit:
betere foto kan ik niet vinden, maar je kunt hier iig zien wat ik bedoel met voor het stuur langs lopen. laat niet op de loshangende bumper enzo... hij kwam net uit een marge...
[afbeelding]
check die opel honingraad achter![]()
het voelt wel degelijk iets aan de stijfheid toe! hij zit vast aan de b-stijlen, aan de kokerbalk onder, aan de wielkasten achter boven het raam en aan een balk onder het dak, maar hij is idd volgensmij niet bedoeld voor frontale crashes enzoquote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:23 schreef Kolkie het volgende:
Opmerkelijke kooi, zal wel de goedkoopste goedgekeurde kooi zijn ofzo want ik vraag me werkelijk af of dit uberhaupt nog íets aan de stijfheid toevoegd (?).
Naja, verder vordert het wel leuk natuurlijk 8)
Nou dat dacht ik nou ook! als ik die kooi vergelijk met mijn cross kooi (waar veel lagere snelheden behaaldt worden, ik heb nog niet gezien dat een kooi krom is) is mijn kooi toch een stuk veiliger... (zie foto boven)quote:Op maandag 27 maart 2006 20:59 schreef RallyAstra het volgende:
Sorry dat ik het zeg, maar wat een bagger kooi, wat denk je wat er gebeurt als je een boom zijwaarts pakt met deze kooiga je echt niet fijn vinden, een goede kooi heeft minimaal een kruis in de deuren en een kruis achter de stoelen. Hij mag dan misschien wel fia gekeurd zijn, maar dat zegt ook lang niet altijd wat. Veiligheid zou ik nooit op besparen, die stang zit eigenlijk ook veel te hoog, als ik het zo zie is het een cross kooi en geen rallykooi, bij cross auto's worden de deuren ook vaak dicht gelast bij rallyauto's niet. Bovendien kom je nu ook lang niet zo lammelijk uit de auto mocht hij in brand vliegen. En nee het is niet ver gezocht, heb in de afgelopen jaren al genoeg crashes gezien in de rallysport. Twee jaar terug kennis van mij tijdens gtr rally op een boom geklapt met 120 auto was compleet plat, zelfs de kooi was half verbogen en dat was een kooi met 3x zoveelbuizen als deze. Hoevel meter is deze kooi eigenlijk ? goede kooien zijn zo ongeveer 27 tot 36 meter.
Ok, dan is het begrijpelijk, ik dacht dat jullie er een Rally mee moesten rijden. Maar het is dus eigenlijk mee een Circuit dan een Rally auto?quote:Op maandag 27 maart 2006 23:57 schreef Youp het volgende:
hebben jullie eigenlijk wel het topic gelezen? wij rijden alleen op een afgesloten circuit met veel bochten en hele korte rechte stukken (we rijden het meeste in de 2 en 3) waar GEEN bomen, struiken, greppels of wat dan ook zijn... het ergeste wat kan gebeuren is dat je van de baan glijdt, ongelukkig in wat gras terecht komt waardoor de wielen zijwaarts happen en waardoor je omrolt.... dus voor wat wij aan het doen zijn is de kooi veilig zat.
-edit-
[afbeelding]
klopt, maar hij krijgt toch een rally goedkeuring als ik me niet vergisquote:Op dinsdag 28 maart 2006 00:12 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ok, dan is het begrijpelijk, ik dacht dat jullie er een Rally mee moesten rijden. Maar het is dus eigenlijk mee een Circuit dan een Rally auto?
Dan mag je trouwens de vering wel aan passen, want de standaard vering van die opel is echt =
(spreek uit ervaring heb een cross kadett GSI gehad)
Ik moet zeggen dat ik dit project echtvind, kijk dan ook altijd vol spanning als die in "my Active Topics" staat.
dat ziet er al heel wat beter uit dan op het beginquote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:44 schreef Youp het volgende:
mini update:
[afbeelding]
alles zit weer in elkaar
En doet hij het ook?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:44 schreef Youp het volgende:
mini update:
[afbeelding]
alles zit weer in elkaar
we hebben momenteel geen tank, nog niet geprobeerd dus... maar ga er maar vanuit dat hij het doetquote:
in geval van een originele tank of van zo'n klein vierkant race tankje??quote:Op woensdag 29 maart 2006 09:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
als je veel bochten hebt is dat wel zo handig. ik lees verhalen van auto's op circuitdag die door de bocht geen vermogen hebben, de benzine loopt naar een kant zodat er vacuum gezogen wordt
Goeie bijdrage!quote:Op woensdag 29 maart 2006 12:19 schreef Metz het volgende:
Het blijft een slopel.
quote:Op woensdag 29 maart 2006 12:28 schreef Cosworth het volgende:
[..]
Goeie bijdrage!
Wat rij je zelf en kun je de olie zelf peilen?
geen klasgenoot, supermoto maatje... met een kronkel in zn hoofdquote:Op woensdag 29 maart 2006 13:23 schreef Cosworth het volgende:
Ah, ik gok een klasgenoot of vriend...
maar waar moeten we die vandaan halen? want op de (zeer uitgebreide) site van Biesheuvel staat ook niks... en de standaard tank er weer onder hangen is een teringwerk...quote:Op woensdag 29 maart 2006 13:49 schreef Tommeh het volgende:
Standaard tank zou in principe weinig problemen moeten opleveren al verschilt dat per auto. Kan goed zijn dat hij is ingedeeld in schotten wat al een deel kan schelen.
Met een complete safety cell heb je dat probleem zowieso niet aangezien je tank dan gevult is met schuim en je een kleinere tank erbij hebt die altijd vol is. Dan heb je al helemaal geen last meer van bochten wat betreft aanzuiging.
quote:Op woensdag 29 maart 2006 15:40 schreef Tommeh het volgende:
Goeiendag waarom heb je in godsvredesnaam gordels voor 440 euro gekocht?! Voor veel minder dan de helft heb je al een Fia goedgekeurde 6 punts gordel met bevestigingsplaatjes. Mocht je die nog nodig hebben, bij Biesheuvel verkopen ze die voor 2,5 euro per stuk ongeveer. Die plaatjes erin lassen kost echt geen moeite.
Zo'n complete tank kun je op meerdere plaatsen kopen, o.a. Biesheuvel en remola. Let wel dat je voor zo'n tank makkelijk een paar duizend euro kwijt bent. Met alleen de safety cell ben je er nog lang niet.
guys, de auto. de kooien, stoelen, gordels en nog wat spul (alles wat nodig is voor veiligheid) hebben we van school gekregenquote:Op woensdag 29 maart 2006 15:56 schreef Five_Aces het volgende:
Hm ja iddIk zie niet waarom je wel een 6 punt van Sparco haalt en vervolgens zo'n gammele kooi neemt. Een op maat in de auto gelaste is niet heel erg veel duurder als het bolt-in spul van OMP. Ook in zijn 3 kan je aardig hard van een circuit af spinnen. Zo'n Sparco stoel had je ook bij Sandtler kunnen halen, zelfde stoel, ook FIA keurmerk alleen met Sandtler op er ipv Sparco en aardig wat centjes goedkoper
circuitauto is een hoger doel dan een leven als afgezeikte sjonnie auto (zie de witte van onze concurrenten) of gestripte sloper....quote:Op vrijdag 31 maart 2006 13:17 schreef Sterke_Yerke het volgende:
RIP voor alle opeltjes die sneuvelen in dit topic![]()
Maar wat voor gave opleiding doet TS wel niet? Wil ik ook doen op school![]()
het is de bedoeling dat we hem zelf af gaan stellen maar de eerste circuit testdag met het AST spul er onder komt er iemand van AST ons uitleg geven over hoe we hem het beste af kunnen stellenquote:Op zaterdag 1 april 2006 18:11 schreef Five_Aces het volgende:
AST is mooi spul, eigenlijk kopie van IntraxLaat je het afstellen of gaan jullie zelf wat expirimenteren?
Als je het zelf doet even de fabrikant om testdata vragen over hoogtes etc, kan heel nuttig zijn.
ja zo ongeveer, maar het is de bedoeling dat we er wat mee experimenterenquote:Op zaterdag 1 april 2006 23:56 schreef RallyAstra het volgende:
Is zelf simpel af te stellen als je de gegevens hebt, gewoon schroenedraaier er in en klikjes tellen, teminste ik neem aan dat het net zo werkt als proflex
Astra's zijn goedkoopquote:Op zondag 2 april 2006 14:35 schreef Pumatje het volgende:
youp echt een geweldig project man!
ik wil dit ook wel , zo ga ik graag naar school hoorecht vet, heel erg leuk hoe je alles aanpakt enzo.. maar hadden jullie niet beter een honda civicje van 91 kunnen pakken dan ofzo ? Ik weet dat hij door school gegeven is maar een opel astra had ik niet gedacht, niet dat er iets mis is met opel
![]()
die hydralische klepstoters zijn wel makkelijk, nooit meer kleppen stellen, maar 't nadeel ervan was dat ze nooit goed kunnen fingeren bij motoren die hogere rev's draaien? of heb ik het nu fout.
hoeveel pk heeft dat blokkie straks eigelijk ( wat is het doel ) en bij welk rpmheeft ie izjn meeste vermogen?
Tuurlijk is zo'n onderstel makkelijk in te stellen maar afstellen is een ander verhaal. Er zijn ontzettend veel mogelijkheden dus simpel afstellen zit er niet in.quote:Op zaterdag 1 april 2006 23:56 schreef RallyAstra het volgende:
Is zelf simpel af te stellen als je de gegevens hebt, gewoon schroenedraaier er in en klikjes tellen, teminste ik neem aan dat het net zo werkt als proflex
zijn idd VEEL TE VEEL combinaties mogelijkquote:Op maandag 3 april 2006 13:06 schreef Tommeh het volgende:
[..]
Tuurlijk is zo'n onderstel makkelijk in te stellen maar afstellen is een ander verhaal. Er zijn ontzettend veel mogelijkheden dus simpel afstellen zit er niet in.
benzinepomp loopt niet meer wanneer de massa uit is en de motor uitgeschakeld word... nu kan je de massa wel uitschakelen maar dan loopt het blok doodleuk verder op de massa van de dynamoquote:Op donderdag 6 april 2006 18:03 schreef BroesWillems het volgende:
Dashboard heb ik ook zelf gemaakt, met contact, massa, startknop, fan en benzine pomp....
benzine pomp schakelaar geen optie? bij brand kun weet je dan zeker dat de pomp niet meer loopt...
wij krijgen gewoon een los blussertje in de auto geloof ikquote:Op donderdag 6 april 2006 22:22 schreef Pumatje het volgende:
wij hebben op ons werk op het moment de C2 rally wagen van Marco kuipers staan, enorm aardige vent, die nooit verveeld is om wat te vertellen, prachtige bak, maar heeft maar 180 pk.\
In ieder geval, die consoles die ze in hun dash hebben zijn echt![]()
alles digitaal, voltage, amp, olie druk, olie temp, hoeveelheid, kmpu, RPM en de bestuurder met eigen consoles en pedaal, maar wat ik nog niet kende was het brandblus systeem met sproeierkoppen in de auto verspreid, naar motor en onder dashboard, hebben jullie die niet 1 nodig?
die gaan dr aardig tegenaan (letterlijk en figuurlijk)quote:Op vrijdag 7 april 2006 23:58 schreef Repeat het volgende:
dan ben je blij als je een goeie rolkooi hebt
http://www.thehiltons.net/downloads/rallymasters.wmv
dat gaat wel goedkomen... onze bak heeft wat minder te lijden dan een crossauto aangezien we op glad asfalt rijdenquote:Op dinsdag 11 april 2006 09:44 schreef BroesWillems het volgende:
M'n neus is krom....![]()
[afbeelding]
De neus wijst naar links....
[afbeelding]
duidelijk knik in het frame...
[afbeelding]
steun van Startmoter afgeknapt en heeft daarmee het olie filter meegenomen... (heb 2 rondjes zonder olie geredenKwam ik na de tijd pas achter....)
[afbeelding]
met motorkap ter verduideleking...
Daarnaast ook nog een gat in de accu![]()
Het was een zeer zware cross afgelopen zondag... geen doorkomen aan, in die drek zooi.
Hopelijk gaat het met je rallybak beter af....
http://kms.vankronenburg.nlquote:Op dinsdag 11 april 2006 12:30 schreef Sloper het volgende:
KMS?
Als je inderdaad een rally keuring nodig hebt (daar zei je eerder iets over), dan zul je ook een blusinstallatie nodig hebben. Dit zijn (pin me er niet op vast) minimaal 3 nozzles onder de motorkap en drie bij de bestuurder en navigator. Alles te bedienen met een schakelaar binnen en eentje buiten. Het zijn vrij standaard setjes, te koop bij Biesheuvel o.i.d.quote:Op donderdag 6 april 2006 22:28 schreef Youp het volgende:
[..]
wij krijgen gewoon een los blussertje in de auto geloof ikmisschien dat dat ergens heen geleid moet worden maar daar weet ik nog niks van...
juist!quote:
je snapt het volgensmij niet helemaalquote:Op donderdag 13 april 2006 21:42 schreef chucky666 het volgende:
is dit niet een beter motortje voor je assie??![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[afbeelding]
Het echte werk is Motec, DTA heeft erg weinig 'datapunten'. We zijn ooit ook benaderd met dat spul en het is zeker interessant. Maar goed, als je die stap wilt maken, neem dan direct motec.quote:Op donderdag 13 april 2006 21:43 schreef chucky666 het volgende:
en dan wel met het echte werk DTA
?quote:Op donderdag 13 april 2006 23:37 schreef Pumatje het volgende:
godsakker die jongen gaat lekker met school hobbyrallyen, zit niet zo enorm te mierenneuken met ik weet een product dat beter is en dat zal ik in je neus wrijven gedoe zeg :\
misschien begin je the hallucineren ofzo.. maar ik heb in geen enkele post gesproken over onderdelen die youp heeft besloten te gebruiken op een negatieve manier of ondertoon.quote:Op donderdag 13 april 2006 23:45 schreef Drive-r het volgende:
[..]
?
Was jij niet degene die begon te zeuren over KMS?
Sorry, ik wist niet dat het bovenstaande positief bedoeld was?quote:Op dinsdag 11 april 2006 17:56 schreef Pumatje het volgende:
aaargh kms (L)
ja in de tunerzz en ricerzzz scene zal dat heel gaaf zijnquote:Op donderdag 13 april 2006 23:59 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Sorry, ik wist niet dat het bovenstaande positief bedoeld was?
Anyway, maakt me ook geen donder uit. Iemand maakte een opmerking over het feit dat DTA beter zou zijn dan KMS. Leek me niet echt een nuttige opmerking voor iemand die net KMS heeft gekregen en al helemaal niet omdat DTA zelf ook enigzins pruts-spul is.
kms kan minimaal evenveel als een dta systeem!quote:Op vrijdag 14 april 2006 00:57 schreef Youp het volgende:
[..]
ja in de tunerzz en ricerzzz scene zal dat heel gaaf zijnmaar in de profi scene is dat idd geen klote waard... KMS is leuk.... maar motec is beter maar hey... KMS hebben we van school gekregen
toch niet misselijk...
Een standaard rolkooi kun je vaak al vanaf 400 euro kopen met FIA goedkeuring, dus het hoeft niet duur te zijn. Als je enkel voor het optische effect gaat, kun je ook kijken naar een rolbeugel, die laat vaak meer ruimte bij in- en uitstappen en voor de passagiers achterin.quote:Op vrijdag 14 april 2006 01:58 schreef Kolkie het volgende:
Ik mag aannemen dat nu er een B-stijl brug inzit er ook een fatsoenlijke brug tussen de veerpoten voor en achter komt? Lijkt me toch het minste wat je kunt doen als je zulke fancy dempers krijgt of mis ik iets?
Wat kost zo'n rolkooi normaal trouwens, ik vind het nl. wel leip staan.
B-stijl brug hebben we inderdaad zelf gemaakt, dit vooral omdat de gordels onder een bepaalde hoek de stoel moeten verlaten voor de goedkeuring maar de extra stijfheid van de carosserie zal ook wel ten goede komenquote:Op vrijdag 14 april 2006 01:58 schreef Kolkie het volgende:
Ik mag aannemen dat nu er een B-stijl brug inzit er ook een fatsoenlijke brug tussen de veerpoten voor en achter komt? Lijkt me toch het minste wat je kunt doen als je zulke fancy dempers krijgt of mis ik iets?
Wat kost zo'n rolkooi normaal trouwens, ik vind het nl. wel leip staan.
wij kunnen geloof ik wel meerdere mappen opslaanquote:Op vrijdag 14 april 2006 18:46 schreef chucky666 het volgende:
meerdere mappen kan zo'n kmsje niet
en ned. product is het zeker niet !!!!
het word alleen door van john verkocht met zijn naam en sticker er op
maar in een anderland weer met een andere sticker
DTA is makkelijker programeren heb ik me door mijn afsteller laten vertellen
en je zit eigenlijk alleen aan de van kronenburg vast{af je moet zelf het programma hebben}
maar ik snap niet dat je met een 8v zo veel werk maakt als je met een standaard GSI 20/16v al meer vermogen had
maar ik spring er net in{op dit forum} en heb dus het vorige niet gelezen dus sorry daar voor
vreemdquote:Op woensdag 19 april 2006 13:18 schreef BroesWillems het volgende:
Ik heb m'n lagers naar de kloten....![]()
Tja oliefilter krijg tik, olie loopt der uit, en ik zag niks omdat m'n olielampje kapot is...quote:
Veel beschadigd dan?quote:Op woensdag 19 april 2006 13:18 schreef BroesWillems het volgende:
Ik heb m'n lagers naar de kloten....![]()
durf nog niet te kijken....quote:Op woensdag 19 april 2006 15:17 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Veel beschadigd dan?
Anders moet je ook nog overmaats lagers e.d. erin jassen.
Word je ook niet echt speciaal blij van
Lang zonder olie gereden dan?quote:Op woensdag 19 april 2006 15:26 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
durf nog niet te kijken....![]()
nee, ik heb nog geen tijd gehad om hem het van dichtbij te bekijken...
een donor blok is goedkoper denk ikquote:Op woensdag 19 april 2006 15:17 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Veel beschadigd dan?
Anders moet je ook nog overmaats lagers e.d. erin jassen.
Word je ook niet echt speciaal blij van
Ja het is m'n crossautoquote:Op woensdag 19 april 2006 15:29 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Lang zonder olie gereden dan?
Maw. tikt het al lekker hard?
Dan kan je je krukas wel afschrijven![]()
Het is toch van je crossauto hoop ik?
Zit ik ook aan te denken en dan de huidige mooi uit elkaar halen als 'oefenproject'. Heb wel vaker meegeholpen aan een motor van een ander, maar nog nooit zelf een motor uitmekaar gehaald.quote:
En dat is dan ook de reden dat ik nog twijfel...quote:Op woensdag 19 april 2006 15:56 schreef Tjabbo het volgende:
Een donor blok is ws minder betrouwbaar. Je weet niet wat er mee gebeurt is.
als het nog start gewoon rijden , ff zonder olie is wel mogelijk hoor. Weet niet wat bij jou 2 rondjes zijn, maar je moet maar eensdie filmpjes opzoeken op fok betreft 1 van een Honda civic zonder Koelvloeistof en Motorolie die nog zeker anderhalf uur alles volhoud en daarna uiteindelijk klapt, en daar werd echt geragd , en 1 met een CRX die het een half uur lang volhoud nadat er een steen op het gaspedaal is gelegd en hij op 7000 rpm zo'n half uur draait..quote:Op woensdag 19 april 2006 16:30 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ja het is m'n crossautoof om preciezer te zijn, die van m'n vriendin....
ongeveer 2 rondjes zonder olie/langzaam leeglopen schat ik.... maar hij start iig nog wel...
[..]
Zit ik ook aan te denken en dan de huidige mooi uit elkaar halen als 'oefenproject'. Heb wel vaker meegeholpen aan een motor van een ander, maar nog nooit zelf een motor uitmekaar gehaald.
[..]
En dat is dan ook de reden dat ik nog twijfel...
een VW 1.8 16V KRquote:Op woensdag 19 april 2006 18:03 schreef Pumatje het volgende:
[..]
als het nog start gewoon rijden , ff zonder olie is wel mogelijk hoor. Weet niet wat bij jou 2 rondjes zijn, maar je moet maar eensdie filmpjes opzoeken op fok betreft 1 van een Honda civic zonder Koelvloeistof en Motorolie die nog zeker anderhalf uur alles volhoud en daarna uiteindelijk klapt, en daar werd echt geragd , en 1 met een CRX die het een half uur lang volhoud nadat er een steen op het gaspedaal is gelegd en hij op 7000 rpm zo'n half uur draait..
maargoed dat is honda.. weet niet wat jij hebt.
Nope, heb een Ceedeetje, met alle gegevens van die motor, en hoe die uit en (belangrijker) weer in mekaar moet. Maar die werkt niet onder XP, dus morgen ff een oude pc van zolder trekken en daar 98 opzetten. Die cd maar is eerst bekijken....quote:
www.vmware.comquote:Op woensdag 19 april 2006 23:28 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Nope, heb een Ceedeetje, met alle gegevens van die motor, en hoe die uit en (belangrijker) weer in mekaar moet. Maar die werkt niet onder XP, dus morgen ff een oude pc van zolder trekken en daar 98 opzetten. Die cd maar is eerst bekijken....
lol, nee, maar toch bedankt. Ik heb al genoeg 'rotzooi' (nfi) op m'n PC staan. En daarbij ik zat er aan te denken om die oude PC in de werkplaats neer te zetten, makkelijk als je snel wat wilt opzoeken over hoe iets zit in de auto...quote:Op woensdag 19 april 2006 23:33 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
www.vmware.com
bespaart je een pc van zolder trekken![]()
ah, forget it, danquote:Op woensdag 19 april 2006 23:36 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
lol, nee, maar toch bedankt. Ik heb al genoeg 'rotzooi' (nfi) op m'n PC staan. En daarbij ik zat er aan te denken om die oude PC in de werkplaats neer te zetten, makkelijk als je snel wat wilt opzoeken over hoe iets zit in de auto...
(edit: en voor MP3tjes natuurlijk)
olyslager cd?quote:Op woensdag 19 april 2006 23:28 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Nope, heb een Ceedeetje, met alle gegevens van die motor, en hoe die uit en (belangrijker) weer in mekaar moet. Maar die werkt niet onder XP, dus morgen ff een oude pc van zolder trekken en daar 98 opzetten. Die cd maar is eerst bekijken....
nee, deze:quote:
quote:Volkswagen GTI, Golf, Jetta
Service Manual 1985-1992 - Electronic Edition
Gasoline, Diesel and Turbo Diesel Including 16V
by Bentley Publishers
CD-ROM, Windows 95/98/NT and MacOS
VWoA Literature No.: W42
CD-ROM VW A2 92.03
Bentley Stock Number: EVA2
Sorry Youpquote:Naja. we kapen het hele topic
echte race al of oefenrijden?quote:Op donderdag 20 april 2006 18:30 schreef Youp het volgende:
vandaag circuit dag #1 gehad... jeeezus wat heeft die auto er van langs gekregen!en wat was het vet
(had zelf nog nooit op t circuit gereden)
foto's en eventueel filmpjes volgen nog wel
we rijden time trials in feitequote:Op donderdag 20 april 2006 18:52 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
echte race al of oefenrijden?
standaard GSi voor en standaard GT achter (ik weet alleen niet of daar verschil in zit)quote:
Ik zie dat de concurrerende teams ook Astra's rijden, krijgen deze mensen de zelfde dingen gesponsord zoals onderstel enzo?quote:Op donderdag 20 april 2006 19:24 schreef Youp het volgende:
[..]
standaard GSi voor en standaard GT achter (ik weet alleen niet of daar verschil in zit)
maar dat was ook de bedoeling, volgende keer gaan we met de eerste upgrade (waarschijnlijk het AST onderstel en/of slicks) om te kijken wat voor vooruitgang we geboekt hebben
nope, ieder groepje (dus iedere auto) moet voor zn eigen materiaal zorgenquote:Op donderdag 20 april 2006 20:38 schreef BazzoS het volgende:
[..]
Ik zie dat de concurrerende teams ook Astra's rijden, krijgen deze mensen de zelfde dingen gesponsord zoals onderstel enzo?
preciezzquote:Op donderdag 20 april 2006 20:15 schreef Repeat het volgende:
ah ok, de nieuwe veren en dempers zaten er dus nog niet onder.
quote:Op donderdag 20 april 2006 20:41 schreef Youp het volgende:
[..]
nope, ieder groepje (dus iedere auto) moet voor zn eigen materiaal zorgeneen ander team van Venlo heeft ook AST vering toevallig maar het andere team niet... en het andere team van Roermond (onze dagelijkse directe concurrenten die zodanig hun best hebben gedaan dat ze vandaag nieteens naar het circuit konden komen met de auto) krijgt ook geen AST vering.. qua sponsorgeld kan je het zo ruim hebben als je het zelf maakt
[..]
preciezz
whehehe de andere teams hadden allemaal lichtmetaal met redelijk brede en low profile banden... en een van de auto's van de andere teams was zelfs een beetje verlaagd... ook hebben ze er volgens ons stiekem wat mee geknoeid om ons voor te blijven aangezien die auto's vorig jaar ook al gebruikt zijn...quote:Op donderdag 20 april 2006 20:43 schreef BazzoS het volgende:
[..]
Duidelijk. Dus echt je armen uit de mouwen steken om alles zo goed mogelijk in orde te krijgen.
! Waren de tijden van jullie vergelijkbaar met de andere teams?
niet slechtquote:Op donderdag 20 april 2006 20:47 schreef Youp het volgende:
[..]
whehehe de andere teams hadden allemaal lichtmetaal met redelijk brede en low profile banden... en een van de auto's van de andere teams was zelfs een beetje verlaagd... ook hebben ze er volgens ons stiekem wat mee geknoeid om ons voor te blijven aangezien die auto's vorig jaar ook al gebruikt zijn...
maar onze snelste tijd was +- 1:10.xx en hun snelste tijd was 1:09.xx en dat had een jongen gepresteerd die jaren lang op dat circuit gekart heeft... en wij allemaal met nihil circuit ervaring
de gemiddelde tijden lagen zo tussen de 1:11.5-1:14.5 omdat eigenlijk niemand genoeg tijd had om aan de auto en de baan te wennen... in eerste instantie reed iedereen 5 rondjes... daarna een keer 3 rondjes... en daarna nog eens 2 rondjes omdat we nog wat tijd over hadden
mwah... er zijn ooit eens nieuwe spatbordranden en spatschermen in gelast... dit kan je wel zien wanneer je er naar gaat kijken... ook heeft hij voor lichte schade gehad, de motorkap is een beetje beschadigd en daarna erg slecht bijgewerkt en de bumper heeft een beetje een vouw.... verder ziet hij er nog best fris uitquote:Op donderdag 20 april 2006 20:42 schreef spectrumanalyser het volgende:
en hij is nog helemaal spik en spak, superstrak in de lak. (toch?)
was zeker een nette auto! had maar 133.000 gelopen en hij was letterlijk van een oud opatje geweest... het interieur was in super staat zoals je ook in het begin van dit topic kan zien (het staat overigens nog steeds te koopquote:Op donderdag 20 april 2006 21:10 schreef spectrumanalyser het volgende:
als dat alles is dan is het echt een nette auto zeg. zeker in vergelijking met mijn fordje
wat je kunt proberen is zware delen vervangen door kunststof delen om gewicht te besparen, heb je daar ook al naar gezocht.... of zou dat echt alleen bij BMW's werken
Mijn kameraad had z'n remschijven opgeboord voor zijn crossauto om gewicht te besparenquote:Op donderdag 20 april 2006 21:47 schreef Youp het volgende:
[..]
was zeker een nette auto! had maar 133.000 gelopen en hij was letterlijk van een oud opatje geweest... het interieur was in super staat zoals je ook in het begin van dit topic kan zien (het staat overigens nog steeds te koop)
over lichtgewicht delen hebben we natuurljk nagedacht! en misschien komt dat ook nog welkunstof ruitjes enzo...
jepquote:Op dinsdag 25 april 2006 11:28 schreef Cosworth het volgende:
Is dat normaal een kart-circuit?
quote:De ingaande low- en highspeed demping kan gescheiden afgesteld worden, door middel van een 12 clicks lowspeed en een 11 clicks highspeed verstelling. De uitgaande slag wordt gedempt met behulp van een 12 clicks afstelknop.
en dan vergeet je deze jongens nog :quote:Op maandag 1 mei 2006 15:01 schreef Repeat het volgende:
vette shit
maar heb je ook niet een set mooie velgen met dikke banden ofzo? ipv deze (zo op het oog lijkende) daihartsu style?
en hoe zijn deze dempers nu instelbaar?
edit: heb het al gevonden
[..]
zoals ik al zeg, de school betaald de velgen, omdat we toch wielen nodig hebben om de slicks op te leggen... en die zie ik niet echt op onze 14" stalen wielen liggenquote:Op maandag 1 mei 2006 21:14 schreef Tommeh het volgende:
Ik denk dat je dat geld aan betere zaken kan besteden dan een paar lichtere velgen
Magnesium heb je echt niet nodig. Zoek gewoon een paar goedkope, lichte velgen. Als je goed zoekt, kun je juist met die kneuzige tuners-velgen soms goed uit zijn. Puur kijken naar gewicht. Wij hadden op onze rally auto's af en toe ook de grootste crap liggen, als het licht is en niet kapot gaa,t is het goed.quote:Op maandag 1 mei 2006 21:04 schreef Youp het volgende:
zeker een boel, maar de school betaalden wanneer ze niet te hufterig duur zijn nemen we liever magnesium... anders alu, maar wel professionele race velgen, geen tunerz AEZjes ofzo
ja dat geloof ik graag, maar in Venlo hebben ze ook van die OZjes... en alles wat ze in venlo hebben moeten wij ook hebben en dan nog wat beterquote:Op maandag 1 mei 2006 22:38 schreef Drive-r het volgende:
Ik meende het serieus.... Wij kochten af en toe wat van die lelijke velgjes voor weinig. Even kijken hoeveel ze wegen en je heb weer iets om aan gort te rijden....
Ik begrijp dat je ze wilt verslaan, die drang heb ik ook altijd gehad toen we auto's bouwden. Maar juist daarom, moet je in zaken investeren die je echt sneller maken en niet onder de indruk zijn van dure spullen. Die velgen maken je niks sneller, koop dan goede slicks (goede slicks zijn duurder dan je velgen). Daar win je tenminste tijd mee.quote:Op maandag 1 mei 2006 22:45 schreef Youp het volgende:
[..]
ja dat geloof ik graag, maar in Venlo hebben ze ook van die OZjes... en alles wat ze in venlo hebben moeten wij ook hebben en dan nog wat beterzeker omdat onze lokatie (Roermond) dit project pas voor het eerste jaar uitvoert en in Venlo doen ze het al voor de 2e keer... dus de drang om ze te verslaan met hun voorsprong is alleen maar groter
1 team van Venlo staat ook op AST maar die hebben de achterkuipen niet aangepast op de AST schokbreker + veer en hebben gewoon een verlagingsveer gemonteerd en de schokbreker los.... wij gaan de kuip aanpassen zodat de AST set er compleet in kan om maar een voorbeeld te noemen.. heel stiekem zijn wij ook aan het kijken naar een sperdiff wat ze in Venlo ook niet hebben...
en als je kan kiezen... een setje lichte billigtek wielen of een setje ozjes... dan ga je toch zeker voor de ozjes? wij rijden ze ook niet kapot daar op het circuit en de school betaald ze!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |