Astra's zijn goedkoopquote:Op zondag 2 april 2006 14:35 schreef Pumatje het volgende:
youp echt een geweldig project man!
ik wil dit ook wel , zo ga ik graag naar school hoorecht vet, heel erg leuk hoe je alles aanpakt enzo.. maar hadden jullie niet beter een honda civicje van 91 kunnen pakken dan ofzo ? Ik weet dat hij door school gegeven is maar een opel astra had ik niet gedacht, niet dat er iets mis is met opel
![]()
die hydralische klepstoters zijn wel makkelijk, nooit meer kleppen stellen, maar 't nadeel ervan was dat ze nooit goed kunnen fingeren bij motoren die hogere rev's draaien? of heb ik het nu fout.
hoeveel pk heeft dat blokkie straks eigelijk ( wat is het doel ) en bij welk rpmheeft ie izjn meeste vermogen?
Tuurlijk is zo'n onderstel makkelijk in te stellen maar afstellen is een ander verhaal. Er zijn ontzettend veel mogelijkheden dus simpel afstellen zit er niet in.quote:Op zaterdag 1 april 2006 23:56 schreef RallyAstra het volgende:
Is zelf simpel af te stellen als je de gegevens hebt, gewoon schroenedraaier er in en klikjes tellen, teminste ik neem aan dat het net zo werkt als proflex
zijn idd VEEL TE VEEL combinaties mogelijkquote:Op maandag 3 april 2006 13:06 schreef Tommeh het volgende:
[..]
Tuurlijk is zo'n onderstel makkelijk in te stellen maar afstellen is een ander verhaal. Er zijn ontzettend veel mogelijkheden dus simpel afstellen zit er niet in.
benzinepomp loopt niet meer wanneer de massa uit is en de motor uitgeschakeld word... nu kan je de massa wel uitschakelen maar dan loopt het blok doodleuk verder op de massa van de dynamoquote:Op donderdag 6 april 2006 18:03 schreef BroesWillems het volgende:
Dashboard heb ik ook zelf gemaakt, met contact, massa, startknop, fan en benzine pomp....
benzine pomp schakelaar geen optie? bij brand kun weet je dan zeker dat de pomp niet meer loopt...
wij krijgen gewoon een los blussertje in de auto geloof ikquote:Op donderdag 6 april 2006 22:22 schreef Pumatje het volgende:
wij hebben op ons werk op het moment de C2 rally wagen van Marco kuipers staan, enorm aardige vent, die nooit verveeld is om wat te vertellen, prachtige bak, maar heeft maar 180 pk.\
In ieder geval, die consoles die ze in hun dash hebben zijn echt![]()
alles digitaal, voltage, amp, olie druk, olie temp, hoeveelheid, kmpu, RPM en de bestuurder met eigen consoles en pedaal, maar wat ik nog niet kende was het brandblus systeem met sproeierkoppen in de auto verspreid, naar motor en onder dashboard, hebben jullie die niet 1 nodig?
die gaan dr aardig tegenaan (letterlijk en figuurlijk)quote:Op vrijdag 7 april 2006 23:58 schreef Repeat het volgende:
dan ben je blij als je een goeie rolkooi hebt
http://www.thehiltons.net/downloads/rallymasters.wmv
dat gaat wel goedkomen... onze bak heeft wat minder te lijden dan een crossauto aangezien we op glad asfalt rijdenquote:Op dinsdag 11 april 2006 09:44 schreef BroesWillems het volgende:
M'n neus is krom....![]()
[afbeelding]
De neus wijst naar links....
[afbeelding]
duidelijk knik in het frame...
[afbeelding]
steun van Startmoter afgeknapt en heeft daarmee het olie filter meegenomen... (heb 2 rondjes zonder olie geredenKwam ik na de tijd pas achter....)
[afbeelding]
met motorkap ter verduideleking...
Daarnaast ook nog een gat in de accu![]()
Het was een zeer zware cross afgelopen zondag... geen doorkomen aan, in die drek zooi.
Hopelijk gaat het met je rallybak beter af....
http://kms.vankronenburg.nlquote:Op dinsdag 11 april 2006 12:30 schreef Sloper het volgende:
KMS?
Als je inderdaad een rally keuring nodig hebt (daar zei je eerder iets over), dan zul je ook een blusinstallatie nodig hebben. Dit zijn (pin me er niet op vast) minimaal 3 nozzles onder de motorkap en drie bij de bestuurder en navigator. Alles te bedienen met een schakelaar binnen en eentje buiten. Het zijn vrij standaard setjes, te koop bij Biesheuvel o.i.d.quote:Op donderdag 6 april 2006 22:28 schreef Youp het volgende:
[..]
wij krijgen gewoon een los blussertje in de auto geloof ikmisschien dat dat ergens heen geleid moet worden maar daar weet ik nog niks van...
juist!quote:
je snapt het volgensmij niet helemaalquote:Op donderdag 13 april 2006 21:42 schreef chucky666 het volgende:
is dit niet een beter motortje voor je assie??![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[afbeelding]
Het echte werk is Motec, DTA heeft erg weinig 'datapunten'. We zijn ooit ook benaderd met dat spul en het is zeker interessant. Maar goed, als je die stap wilt maken, neem dan direct motec.quote:Op donderdag 13 april 2006 21:43 schreef chucky666 het volgende:
en dan wel met het echte werk DTA
?quote:Op donderdag 13 april 2006 23:37 schreef Pumatje het volgende:
godsakker die jongen gaat lekker met school hobbyrallyen, zit niet zo enorm te mierenneuken met ik weet een product dat beter is en dat zal ik in je neus wrijven gedoe zeg :\
misschien begin je the hallucineren ofzo.. maar ik heb in geen enkele post gesproken over onderdelen die youp heeft besloten te gebruiken op een negatieve manier of ondertoon.quote:Op donderdag 13 april 2006 23:45 schreef Drive-r het volgende:
[..]
?
Was jij niet degene die begon te zeuren over KMS?
Sorry, ik wist niet dat het bovenstaande positief bedoeld was?quote:Op dinsdag 11 april 2006 17:56 schreef Pumatje het volgende:
aaargh kms (L)
ja in de tunerzz en ricerzzz scene zal dat heel gaaf zijnquote:Op donderdag 13 april 2006 23:59 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Sorry, ik wist niet dat het bovenstaande positief bedoeld was?
Anyway, maakt me ook geen donder uit. Iemand maakte een opmerking over het feit dat DTA beter zou zijn dan KMS. Leek me niet echt een nuttige opmerking voor iemand die net KMS heeft gekregen en al helemaal niet omdat DTA zelf ook enigzins pruts-spul is.
kms kan minimaal evenveel als een dta systeem!quote:Op vrijdag 14 april 2006 00:57 schreef Youp het volgende:
[..]
ja in de tunerzz en ricerzzz scene zal dat heel gaaf zijnmaar in de profi scene is dat idd geen klote waard... KMS is leuk.... maar motec is beter maar hey... KMS hebben we van school gekregen
toch niet misselijk...
Een standaard rolkooi kun je vaak al vanaf 400 euro kopen met FIA goedkeuring, dus het hoeft niet duur te zijn. Als je enkel voor het optische effect gaat, kun je ook kijken naar een rolbeugel, die laat vaak meer ruimte bij in- en uitstappen en voor de passagiers achterin.quote:Op vrijdag 14 april 2006 01:58 schreef Kolkie het volgende:
Ik mag aannemen dat nu er een B-stijl brug inzit er ook een fatsoenlijke brug tussen de veerpoten voor en achter komt? Lijkt me toch het minste wat je kunt doen als je zulke fancy dempers krijgt of mis ik iets?
Wat kost zo'n rolkooi normaal trouwens, ik vind het nl. wel leip staan.
B-stijl brug hebben we inderdaad zelf gemaakt, dit vooral omdat de gordels onder een bepaalde hoek de stoel moeten verlaten voor de goedkeuring maar de extra stijfheid van de carosserie zal ook wel ten goede komenquote:Op vrijdag 14 april 2006 01:58 schreef Kolkie het volgende:
Ik mag aannemen dat nu er een B-stijl brug inzit er ook een fatsoenlijke brug tussen de veerpoten voor en achter komt? Lijkt me toch het minste wat je kunt doen als je zulke fancy dempers krijgt of mis ik iets?
Wat kost zo'n rolkooi normaal trouwens, ik vind het nl. wel leip staan.
wij kunnen geloof ik wel meerdere mappen opslaanquote:Op vrijdag 14 april 2006 18:46 schreef chucky666 het volgende:
meerdere mappen kan zo'n kmsje niet
en ned. product is het zeker niet !!!!
het word alleen door van john verkocht met zijn naam en sticker er op
maar in een anderland weer met een andere sticker
DTA is makkelijker programeren heb ik me door mijn afsteller laten vertellen
en je zit eigenlijk alleen aan de van kronenburg vast{af je moet zelf het programma hebben}
maar ik snap niet dat je met een 8v zo veel werk maakt als je met een standaard GSI 20/16v al meer vermogen had
maar ik spring er net in{op dit forum} en heb dus het vorige niet gelezen dus sorry daar voor
vreemdquote:Op woensdag 19 april 2006 13:18 schreef BroesWillems het volgende:
Ik heb m'n lagers naar de kloten....![]()
Tja oliefilter krijg tik, olie loopt der uit, en ik zag niks omdat m'n olielampje kapot is...quote:
Veel beschadigd dan?quote:Op woensdag 19 april 2006 13:18 schreef BroesWillems het volgende:
Ik heb m'n lagers naar de kloten....![]()
durf nog niet te kijken....quote:Op woensdag 19 april 2006 15:17 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Veel beschadigd dan?
Anders moet je ook nog overmaats lagers e.d. erin jassen.
Word je ook niet echt speciaal blij van
Lang zonder olie gereden dan?quote:Op woensdag 19 april 2006 15:26 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
durf nog niet te kijken....![]()
nee, ik heb nog geen tijd gehad om hem het van dichtbij te bekijken...
een donor blok is goedkoper denk ikquote:Op woensdag 19 april 2006 15:17 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Veel beschadigd dan?
Anders moet je ook nog overmaats lagers e.d. erin jassen.
Word je ook niet echt speciaal blij van
Ja het is m'n crossautoquote:Op woensdag 19 april 2006 15:29 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Lang zonder olie gereden dan?
Maw. tikt het al lekker hard?
Dan kan je je krukas wel afschrijven![]()
Het is toch van je crossauto hoop ik?
Zit ik ook aan te denken en dan de huidige mooi uit elkaar halen als 'oefenproject'. Heb wel vaker meegeholpen aan een motor van een ander, maar nog nooit zelf een motor uitmekaar gehaald.quote:
En dat is dan ook de reden dat ik nog twijfel...quote:Op woensdag 19 april 2006 15:56 schreef Tjabbo het volgende:
Een donor blok is ws minder betrouwbaar. Je weet niet wat er mee gebeurt is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |