Astra's zijn goedkoopquote:Op zondag 2 april 2006 14:35 schreef Pumatje het volgende:
youp echt een geweldig project man!
ik wil dit ook wel , zo ga ik graag naar school hoorecht vet, heel erg leuk hoe je alles aanpakt enzo.. maar hadden jullie niet beter een honda civicje van 91 kunnen pakken dan ofzo ? Ik weet dat hij door school gegeven is maar een opel astra had ik niet gedacht, niet dat er iets mis is met opel
![]()
die hydralische klepstoters zijn wel makkelijk, nooit meer kleppen stellen, maar 't nadeel ervan was dat ze nooit goed kunnen fingeren bij motoren die hogere rev's draaien? of heb ik het nu fout.
hoeveel pk heeft dat blokkie straks eigelijk ( wat is het doel ) en bij welk rpmheeft ie izjn meeste vermogen?
Tuurlijk is zo'n onderstel makkelijk in te stellen maar afstellen is een ander verhaal. Er zijn ontzettend veel mogelijkheden dus simpel afstellen zit er niet in.quote:Op zaterdag 1 april 2006 23:56 schreef RallyAstra het volgende:
Is zelf simpel af te stellen als je de gegevens hebt, gewoon schroenedraaier er in en klikjes tellen, teminste ik neem aan dat het net zo werkt als proflex
zijn idd VEEL TE VEEL combinaties mogelijkquote:Op maandag 3 april 2006 13:06 schreef Tommeh het volgende:
[..]
Tuurlijk is zo'n onderstel makkelijk in te stellen maar afstellen is een ander verhaal. Er zijn ontzettend veel mogelijkheden dus simpel afstellen zit er niet in.
benzinepomp loopt niet meer wanneer de massa uit is en de motor uitgeschakeld word... nu kan je de massa wel uitschakelen maar dan loopt het blok doodleuk verder op de massa van de dynamoquote:Op donderdag 6 april 2006 18:03 schreef BroesWillems het volgende:
Dashboard heb ik ook zelf gemaakt, met contact, massa, startknop, fan en benzine pomp....
benzine pomp schakelaar geen optie? bij brand kun weet je dan zeker dat de pomp niet meer loopt...
wij krijgen gewoon een los blussertje in de auto geloof ikquote:Op donderdag 6 april 2006 22:22 schreef Pumatje het volgende:
wij hebben op ons werk op het moment de C2 rally wagen van Marco kuipers staan, enorm aardige vent, die nooit verveeld is om wat te vertellen, prachtige bak, maar heeft maar 180 pk.\
In ieder geval, die consoles die ze in hun dash hebben zijn echt![]()
alles digitaal, voltage, amp, olie druk, olie temp, hoeveelheid, kmpu, RPM en de bestuurder met eigen consoles en pedaal, maar wat ik nog niet kende was het brandblus systeem met sproeierkoppen in de auto verspreid, naar motor en onder dashboard, hebben jullie die niet 1 nodig?
die gaan dr aardig tegenaan (letterlijk en figuurlijk)quote:Op vrijdag 7 april 2006 23:58 schreef Repeat het volgende:
dan ben je blij als je een goeie rolkooi hebt
http://www.thehiltons.net/downloads/rallymasters.wmv
dat gaat wel goedkomen... onze bak heeft wat minder te lijden dan een crossauto aangezien we op glad asfalt rijdenquote:Op dinsdag 11 april 2006 09:44 schreef BroesWillems het volgende:
M'n neus is krom....![]()
[afbeelding]
De neus wijst naar links....
[afbeelding]
duidelijk knik in het frame...
[afbeelding]
steun van Startmoter afgeknapt en heeft daarmee het olie filter meegenomen... (heb 2 rondjes zonder olie geredenKwam ik na de tijd pas achter....)
[afbeelding]
met motorkap ter verduideleking...
Daarnaast ook nog een gat in de accu![]()
Het was een zeer zware cross afgelopen zondag... geen doorkomen aan, in die drek zooi.
Hopelijk gaat het met je rallybak beter af....
http://kms.vankronenburg.nlquote:Op dinsdag 11 april 2006 12:30 schreef Sloper het volgende:
KMS?
Als je inderdaad een rally keuring nodig hebt (daar zei je eerder iets over), dan zul je ook een blusinstallatie nodig hebben. Dit zijn (pin me er niet op vast) minimaal 3 nozzles onder de motorkap en drie bij de bestuurder en navigator. Alles te bedienen met een schakelaar binnen en eentje buiten. Het zijn vrij standaard setjes, te koop bij Biesheuvel o.i.d.quote:Op donderdag 6 april 2006 22:28 schreef Youp het volgende:
[..]
wij krijgen gewoon een los blussertje in de auto geloof ikmisschien dat dat ergens heen geleid moet worden maar daar weet ik nog niks van...
juist!quote:
je snapt het volgensmij niet helemaalquote:Op donderdag 13 april 2006 21:42 schreef chucky666 het volgende:
is dit niet een beter motortje voor je assie??![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[afbeelding]
Het echte werk is Motec, DTA heeft erg weinig 'datapunten'. We zijn ooit ook benaderd met dat spul en het is zeker interessant. Maar goed, als je die stap wilt maken, neem dan direct motec.quote:Op donderdag 13 april 2006 21:43 schreef chucky666 het volgende:
en dan wel met het echte werk DTA
?quote:Op donderdag 13 april 2006 23:37 schreef Pumatje het volgende:
godsakker die jongen gaat lekker met school hobbyrallyen, zit niet zo enorm te mierenneuken met ik weet een product dat beter is en dat zal ik in je neus wrijven gedoe zeg :\
misschien begin je the hallucineren ofzo.. maar ik heb in geen enkele post gesproken over onderdelen die youp heeft besloten te gebruiken op een negatieve manier of ondertoon.quote:Op donderdag 13 april 2006 23:45 schreef Drive-r het volgende:
[..]
?
Was jij niet degene die begon te zeuren over KMS?
Sorry, ik wist niet dat het bovenstaande positief bedoeld was?quote:Op dinsdag 11 april 2006 17:56 schreef Pumatje het volgende:
aaargh kms (L)
ja in de tunerzz en ricerzzz scene zal dat heel gaaf zijnquote:Op donderdag 13 april 2006 23:59 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Sorry, ik wist niet dat het bovenstaande positief bedoeld was?
Anyway, maakt me ook geen donder uit. Iemand maakte een opmerking over het feit dat DTA beter zou zijn dan KMS. Leek me niet echt een nuttige opmerking voor iemand die net KMS heeft gekregen en al helemaal niet omdat DTA zelf ook enigzins pruts-spul is.
kms kan minimaal evenveel als een dta systeem!quote:Op vrijdag 14 april 2006 00:57 schreef Youp het volgende:
[..]
ja in de tunerzz en ricerzzz scene zal dat heel gaaf zijnmaar in de profi scene is dat idd geen klote waard... KMS is leuk.... maar motec is beter maar hey... KMS hebben we van school gekregen
toch niet misselijk...
Een standaard rolkooi kun je vaak al vanaf 400 euro kopen met FIA goedkeuring, dus het hoeft niet duur te zijn. Als je enkel voor het optische effect gaat, kun je ook kijken naar een rolbeugel, die laat vaak meer ruimte bij in- en uitstappen en voor de passagiers achterin.quote:Op vrijdag 14 april 2006 01:58 schreef Kolkie het volgende:
Ik mag aannemen dat nu er een B-stijl brug inzit er ook een fatsoenlijke brug tussen de veerpoten voor en achter komt? Lijkt me toch het minste wat je kunt doen als je zulke fancy dempers krijgt of mis ik iets?
Wat kost zo'n rolkooi normaal trouwens, ik vind het nl. wel leip staan.
B-stijl brug hebben we inderdaad zelf gemaakt, dit vooral omdat de gordels onder een bepaalde hoek de stoel moeten verlaten voor de goedkeuring maar de extra stijfheid van de carosserie zal ook wel ten goede komenquote:Op vrijdag 14 april 2006 01:58 schreef Kolkie het volgende:
Ik mag aannemen dat nu er een B-stijl brug inzit er ook een fatsoenlijke brug tussen de veerpoten voor en achter komt? Lijkt me toch het minste wat je kunt doen als je zulke fancy dempers krijgt of mis ik iets?
Wat kost zo'n rolkooi normaal trouwens, ik vind het nl. wel leip staan.
wij kunnen geloof ik wel meerdere mappen opslaanquote:Op vrijdag 14 april 2006 18:46 schreef chucky666 het volgende:
meerdere mappen kan zo'n kmsje niet
en ned. product is het zeker niet !!!!
het word alleen door van john verkocht met zijn naam en sticker er op
maar in een anderland weer met een andere sticker
DTA is makkelijker programeren heb ik me door mijn afsteller laten vertellen
en je zit eigenlijk alleen aan de van kronenburg vast{af je moet zelf het programma hebben}
maar ik snap niet dat je met een 8v zo veel werk maakt als je met een standaard GSI 20/16v al meer vermogen had
maar ik spring er net in{op dit forum} en heb dus het vorige niet gelezen dus sorry daar voor
vreemdquote:Op woensdag 19 april 2006 13:18 schreef BroesWillems het volgende:
Ik heb m'n lagers naar de kloten....![]()
Tja oliefilter krijg tik, olie loopt der uit, en ik zag niks omdat m'n olielampje kapot is...quote:
Veel beschadigd dan?quote:Op woensdag 19 april 2006 13:18 schreef BroesWillems het volgende:
Ik heb m'n lagers naar de kloten....![]()
durf nog niet te kijken....quote:Op woensdag 19 april 2006 15:17 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Veel beschadigd dan?
Anders moet je ook nog overmaats lagers e.d. erin jassen.
Word je ook niet echt speciaal blij van
Lang zonder olie gereden dan?quote:Op woensdag 19 april 2006 15:26 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
durf nog niet te kijken....![]()
nee, ik heb nog geen tijd gehad om hem het van dichtbij te bekijken...
een donor blok is goedkoper denk ikquote:Op woensdag 19 april 2006 15:17 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Veel beschadigd dan?
Anders moet je ook nog overmaats lagers e.d. erin jassen.
Word je ook niet echt speciaal blij van
Ja het is m'n crossautoquote:Op woensdag 19 april 2006 15:29 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Lang zonder olie gereden dan?
Maw. tikt het al lekker hard?
Dan kan je je krukas wel afschrijven![]()
Het is toch van je crossauto hoop ik?
Zit ik ook aan te denken en dan de huidige mooi uit elkaar halen als 'oefenproject'. Heb wel vaker meegeholpen aan een motor van een ander, maar nog nooit zelf een motor uitmekaar gehaald.quote:
En dat is dan ook de reden dat ik nog twijfel...quote:Op woensdag 19 april 2006 15:56 schreef Tjabbo het volgende:
Een donor blok is ws minder betrouwbaar. Je weet niet wat er mee gebeurt is.
als het nog start gewoon rijden , ff zonder olie is wel mogelijk hoor. Weet niet wat bij jou 2 rondjes zijn, maar je moet maar eensdie filmpjes opzoeken op fok betreft 1 van een Honda civic zonder Koelvloeistof en Motorolie die nog zeker anderhalf uur alles volhoud en daarna uiteindelijk klapt, en daar werd echt geragd , en 1 met een CRX die het een half uur lang volhoud nadat er een steen op het gaspedaal is gelegd en hij op 7000 rpm zo'n half uur draait..quote:Op woensdag 19 april 2006 16:30 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ja het is m'n crossautoof om preciezer te zijn, die van m'n vriendin....
ongeveer 2 rondjes zonder olie/langzaam leeglopen schat ik.... maar hij start iig nog wel...
[..]
Zit ik ook aan te denken en dan de huidige mooi uit elkaar halen als 'oefenproject'. Heb wel vaker meegeholpen aan een motor van een ander, maar nog nooit zelf een motor uitmekaar gehaald.
[..]
En dat is dan ook de reden dat ik nog twijfel...
een VW 1.8 16V KRquote:Op woensdag 19 april 2006 18:03 schreef Pumatje het volgende:
[..]
als het nog start gewoon rijden , ff zonder olie is wel mogelijk hoor. Weet niet wat bij jou 2 rondjes zijn, maar je moet maar eensdie filmpjes opzoeken op fok betreft 1 van een Honda civic zonder Koelvloeistof en Motorolie die nog zeker anderhalf uur alles volhoud en daarna uiteindelijk klapt, en daar werd echt geragd , en 1 met een CRX die het een half uur lang volhoud nadat er een steen op het gaspedaal is gelegd en hij op 7000 rpm zo'n half uur draait..
maargoed dat is honda.. weet niet wat jij hebt.
Nope, heb een Ceedeetje, met alle gegevens van die motor, en hoe die uit en (belangrijker) weer in mekaar moet. Maar die werkt niet onder XP, dus morgen ff een oude pc van zolder trekken en daar 98 opzetten. Die cd maar is eerst bekijken....quote:
www.vmware.comquote:Op woensdag 19 april 2006 23:28 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Nope, heb een Ceedeetje, met alle gegevens van die motor, en hoe die uit en (belangrijker) weer in mekaar moet. Maar die werkt niet onder XP, dus morgen ff een oude pc van zolder trekken en daar 98 opzetten. Die cd maar is eerst bekijken....
lol, nee, maar toch bedankt. Ik heb al genoeg 'rotzooi' (nfi) op m'n PC staan. En daarbij ik zat er aan te denken om die oude PC in de werkplaats neer te zetten, makkelijk als je snel wat wilt opzoeken over hoe iets zit in de auto...quote:Op woensdag 19 april 2006 23:33 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
www.vmware.com
bespaart je een pc van zolder trekken![]()
ah, forget it, danquote:Op woensdag 19 april 2006 23:36 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
lol, nee, maar toch bedankt. Ik heb al genoeg 'rotzooi' (nfi) op m'n PC staan. En daarbij ik zat er aan te denken om die oude PC in de werkplaats neer te zetten, makkelijk als je snel wat wilt opzoeken over hoe iets zit in de auto...
(edit: en voor MP3tjes natuurlijk)
olyslager cd?quote:Op woensdag 19 april 2006 23:28 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Nope, heb een Ceedeetje, met alle gegevens van die motor, en hoe die uit en (belangrijker) weer in mekaar moet. Maar die werkt niet onder XP, dus morgen ff een oude pc van zolder trekken en daar 98 opzetten. Die cd maar is eerst bekijken....
nee, deze:quote:
quote:Volkswagen GTI, Golf, Jetta
Service Manual 1985-1992 - Electronic Edition
Gasoline, Diesel and Turbo Diesel Including 16V
by Bentley Publishers
CD-ROM, Windows 95/98/NT and MacOS
VWoA Literature No.: W42
CD-ROM VW A2 92.03
Bentley Stock Number: EVA2
Sorry Youpquote:Naja. we kapen het hele topic
echte race al of oefenrijden?quote:Op donderdag 20 april 2006 18:30 schreef Youp het volgende:
vandaag circuit dag #1 gehad... jeeezus wat heeft die auto er van langs gekregen!en wat was het vet
(had zelf nog nooit op t circuit gereden)
foto's en eventueel filmpjes volgen nog wel
we rijden time trials in feitequote:Op donderdag 20 april 2006 18:52 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
echte race al of oefenrijden?
standaard GSi voor en standaard GT achter (ik weet alleen niet of daar verschil in zit)quote:
Ik zie dat de concurrerende teams ook Astra's rijden, krijgen deze mensen de zelfde dingen gesponsord zoals onderstel enzo?quote:Op donderdag 20 april 2006 19:24 schreef Youp het volgende:
[..]
standaard GSi voor en standaard GT achter (ik weet alleen niet of daar verschil in zit)
maar dat was ook de bedoeling, volgende keer gaan we met de eerste upgrade (waarschijnlijk het AST onderstel en/of slicks) om te kijken wat voor vooruitgang we geboekt hebben
nope, ieder groepje (dus iedere auto) moet voor zn eigen materiaal zorgenquote:Op donderdag 20 april 2006 20:38 schreef BazzoS het volgende:
[..]
Ik zie dat de concurrerende teams ook Astra's rijden, krijgen deze mensen de zelfde dingen gesponsord zoals onderstel enzo?
preciezzquote:Op donderdag 20 april 2006 20:15 schreef Repeat het volgende:
ah ok, de nieuwe veren en dempers zaten er dus nog niet onder.
quote:Op donderdag 20 april 2006 20:41 schreef Youp het volgende:
[..]
nope, ieder groepje (dus iedere auto) moet voor zn eigen materiaal zorgeneen ander team van Venlo heeft ook AST vering toevallig maar het andere team niet... en het andere team van Roermond (onze dagelijkse directe concurrenten die zodanig hun best hebben gedaan dat ze vandaag nieteens naar het circuit konden komen met de auto) krijgt ook geen AST vering.. qua sponsorgeld kan je het zo ruim hebben als je het zelf maakt
[..]
preciezz
whehehe de andere teams hadden allemaal lichtmetaal met redelijk brede en low profile banden... en een van de auto's van de andere teams was zelfs een beetje verlaagd... ook hebben ze er volgens ons stiekem wat mee geknoeid om ons voor te blijven aangezien die auto's vorig jaar ook al gebruikt zijn...quote:Op donderdag 20 april 2006 20:43 schreef BazzoS het volgende:
[..]
Duidelijk. Dus echt je armen uit de mouwen steken om alles zo goed mogelijk in orde te krijgen.
! Waren de tijden van jullie vergelijkbaar met de andere teams?
niet slechtquote:Op donderdag 20 april 2006 20:47 schreef Youp het volgende:
[..]
whehehe de andere teams hadden allemaal lichtmetaal met redelijk brede en low profile banden... en een van de auto's van de andere teams was zelfs een beetje verlaagd... ook hebben ze er volgens ons stiekem wat mee geknoeid om ons voor te blijven aangezien die auto's vorig jaar ook al gebruikt zijn...
maar onze snelste tijd was +- 1:10.xx en hun snelste tijd was 1:09.xx en dat had een jongen gepresteerd die jaren lang op dat circuit gekart heeft... en wij allemaal met nihil circuit ervaring
de gemiddelde tijden lagen zo tussen de 1:11.5-1:14.5 omdat eigenlijk niemand genoeg tijd had om aan de auto en de baan te wennen... in eerste instantie reed iedereen 5 rondjes... daarna een keer 3 rondjes... en daarna nog eens 2 rondjes omdat we nog wat tijd over hadden
mwah... er zijn ooit eens nieuwe spatbordranden en spatschermen in gelast... dit kan je wel zien wanneer je er naar gaat kijken... ook heeft hij voor lichte schade gehad, de motorkap is een beetje beschadigd en daarna erg slecht bijgewerkt en de bumper heeft een beetje een vouw.... verder ziet hij er nog best fris uitquote:Op donderdag 20 april 2006 20:42 schreef spectrumanalyser het volgende:
en hij is nog helemaal spik en spak, superstrak in de lak. (toch?)
was zeker een nette auto! had maar 133.000 gelopen en hij was letterlijk van een oud opatje geweest... het interieur was in super staat zoals je ook in het begin van dit topic kan zien (het staat overigens nog steeds te koopquote:Op donderdag 20 april 2006 21:10 schreef spectrumanalyser het volgende:
als dat alles is dan is het echt een nette auto zeg. zeker in vergelijking met mijn fordje
wat je kunt proberen is zware delen vervangen door kunststof delen om gewicht te besparen, heb je daar ook al naar gezocht.... of zou dat echt alleen bij BMW's werken
Mijn kameraad had z'n remschijven opgeboord voor zijn crossauto om gewicht te besparenquote:Op donderdag 20 april 2006 21:47 schreef Youp het volgende:
[..]
was zeker een nette auto! had maar 133.000 gelopen en hij was letterlijk van een oud opatje geweest... het interieur was in super staat zoals je ook in het begin van dit topic kan zien (het staat overigens nog steeds te koop)
over lichtgewicht delen hebben we natuurljk nagedacht! en misschien komt dat ook nog welkunstof ruitjes enzo...
jepquote:Op dinsdag 25 april 2006 11:28 schreef Cosworth het volgende:
Is dat normaal een kart-circuit?
quote:De ingaande low- en highspeed demping kan gescheiden afgesteld worden, door middel van een 12 clicks lowspeed en een 11 clicks highspeed verstelling. De uitgaande slag wordt gedempt met behulp van een 12 clicks afstelknop.
en dan vergeet je deze jongens nog :quote:Op maandag 1 mei 2006 15:01 schreef Repeat het volgende:
vette shit
maar heb je ook niet een set mooie velgen met dikke banden ofzo? ipv deze (zo op het oog lijkende) daihartsu style?
en hoe zijn deze dempers nu instelbaar?
edit: heb het al gevonden
[..]
zoals ik al zeg, de school betaald de velgen, omdat we toch wielen nodig hebben om de slicks op te leggen... en die zie ik niet echt op onze 14" stalen wielen liggenquote:Op maandag 1 mei 2006 21:14 schreef Tommeh het volgende:
Ik denk dat je dat geld aan betere zaken kan besteden dan een paar lichtere velgen
Magnesium heb je echt niet nodig. Zoek gewoon een paar goedkope, lichte velgen. Als je goed zoekt, kun je juist met die kneuzige tuners-velgen soms goed uit zijn. Puur kijken naar gewicht. Wij hadden op onze rally auto's af en toe ook de grootste crap liggen, als het licht is en niet kapot gaa,t is het goed.quote:Op maandag 1 mei 2006 21:04 schreef Youp het volgende:
zeker een boel, maar de school betaalden wanneer ze niet te hufterig duur zijn nemen we liever magnesium... anders alu, maar wel professionele race velgen, geen tunerz AEZjes ofzo
ja dat geloof ik graag, maar in Venlo hebben ze ook van die OZjes... en alles wat ze in venlo hebben moeten wij ook hebben en dan nog wat beterquote:Op maandag 1 mei 2006 22:38 schreef Drive-r het volgende:
Ik meende het serieus.... Wij kochten af en toe wat van die lelijke velgjes voor weinig. Even kijken hoeveel ze wegen en je heb weer iets om aan gort te rijden....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |