abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34646701
Een goede dag, natuurlijk had niemand dit van mij verwacht maar ik ben opzoek naar Astra F 2.0 GT info....

het zit zo wij zijn net weer begonnen met school na de stageperiode en we hebben met ons groepje een Astra 2.0 GT toegewezen gekregen... dit is nu nog een straatauto maar moet straks een KNAF gekeurde rally bak worden... ik ben momenteel verantwoordelijk voor het motorblok, ik moet het hele motorblok controleren op alles wat los en vast zit en of alles in orde is...

vandaar de vraag, wat zijn zwakke punten van het motorblok van deze astra en wat zijn de punten waar ik zeker naar moet kijken...

andere info over onderstel en carosserie en de hele meuk is natuurlijk ook welkom aangezien daar weer een paar andere groepsgenoten van mij verantwoordelijk voor zijn. ik.. of njah.. wij moeten gewoon zo veel mogelijk info hebben.. alles is welkom!

linkjes naar opel fora zijn ook welkom maar ik kon zo 1-2-3 niet veel info vinden met google op opel fora

alvast bedankt
Hopeloos benzine verslaafd
pi_34646789
probeer het eens op een Opel forum Youp had wel verwacht dat je daarin wat creatiever zou zijn.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_34646816
PNG eat your heart out! !
pi_34646952
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:16 schreef PeuRac het volgende:
probeer het eens op een Opel forum Youp had wel verwacht dat je daarin wat creatiever zou zijn.
heb niet de behoefte me bij nog meer fora aan te melden en hier zitten genoeg mensen met verstand van opels
Hopeloos benzine verslaafd
  dinsdag 31 januari 2006 @ 14:23:07 #5
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_34646990
gele koni's
pi_34647046
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:22 schreef Youp het volgende:

[..]

heb niet de behoefte me bij nog meer fora aan te melden en hier zitten genoeg mensen met verstand van opels
Zeker!! Ik ben zelfs een Opel!!
Nee, het is geen toeval! Ik ben een stalker!
  dinsdag 31 januari 2006 @ 14:25:05 #7
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_34647050
d'r was iets met een waterpomp en snel kapot gaan, maar das Opel eigen geloof ik. Ik heb nog wel een lijstje met foutcodes van het ecu, maar of die ook van toepassing zijn...
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  dinsdag 31 januari 2006 @ 14:26:05 #8
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_34647077
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:17 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
PNG eat your heart out! !
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  dinsdag 31 januari 2006 @ 14:32:10 #9
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_34647261
op opel-forum is een apart hoekje voor c20xx motoren (2.0 16v , 2.0 turbo en 2.0 8v) Misschien wel hendig
pi_34647313
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:32 schreef Fugie het volgende:
op opel-forum is een apart hoekje voor c20xx motoren (2.0 16v , 2.0 turbo en 2.0 8v) Misschien wel hendig
linkie?
Hopeloos benzine verslaafd
  dinsdag 31 januari 2006 @ 14:33:57 #11
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_34647327
www.opel-forum.nl

simpeler kan niet
  dinsdag 31 januari 2006 @ 14:37:47 #12
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_34647453
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:33 schreef Youp het volgende:

[..]

linkie?
luilakkie
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_34647479
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:33 schreef Fugie het volgende:
www.opel-forum.nl

simpeler kan niet
oja daar was ik al geweest
quote:
foutmelding
je moet geregistreerd zijn om dit forum te kunnen bekijken. Registreer OF Log in
Hopeloos benzine verslaafd
pi_34647501
Aanmelden dus.
Nee, het is geen toeval! Ik ben een stalker!
pi_34647710
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:38 schreef Youp het volgende:

[..]

oja daar was ik al geweest
[..]
Dan weet je wat je moet doen, zei ik toch eigenwijze limburger
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_34648206
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:46 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Dan weet je wat je moet doen, zei ik toch eigenwijze limburger
voor deze keer dan
Hopeloos benzine verslaafd
pi_34651456
Watvoor opleiding doe je Youp? Autotechniek?
pi_34651997
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:49 schreef Sloper het volgende:
Watvoor opleiding doe je Youp? Autotechniek?
MBO niveau 4 TIND motorvoertuigentechniek en ondernemer klein bedrijf...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_34652913
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 17:06 schreef Youp het volgende:

[..]

MBO niveau 4 TIND motorvoertuigentechniek en ondernemer klein bedrijf...
Das een mond vol.
Choose life. Choose a job. Choose a starter home. Choose dental insurance, leisure wear and matching luggage. Choose your future. But why would anyone want to do a thing like that?!
pi_34656502
Tering, wat een donders gave opdracht....


ik heb nog wel een beugel van een kadett E GSI 2.0

misschien pas te maken voor een Astra.

Waar je op moet letten is de krukaspositiesensor(heeft ook veel andere benamingen, maar is al een tijdje geleden dus weet niet meer precies), zit helemaal onderin.... die willen nog wel is kapot gaan, gevolg: slecht lopen, uitvallen en daarna niet meer willen starten...

controleer dat ding, desnoods prefentief vervangen...
pi_34658757
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 19:24 schreef BroesWillems het volgende:
Tering, wat een donders gave opdracht....


ik heb nog wel een beugel van een kadett E GSI 2.0

misschien pas te maken voor een Astra.

Waar je op moet letten is de krukaspositiesensor(heeft ook veel andere benamingen, maar is al een tijdje geleden dus weet niet meer precies), zit helemaal onderin.... die willen nog wel is kapot gaan, gevolg: slecht lopen, uitvallen en daarna niet meer willen starten...

controleer dat ding, desnoods prefentief vervangen...
wat voor beugel?

trouwens de hele reut als een degelijk onderstel en rolkooi en kuipstoelen enzo wordt nieuw gekocht als het goed is
Hopeloos benzine verslaafd
pi_34659191
Waterpomp is zwak punt en thermostaat.

2 dingen die zeker gecontroleerd moeten worden.

Als ik jou was: gewoon spanrol, distributieriem, v-snaar, waterpomp en thermostaat allemaal vervangen. Weet je vrijwel zeker dat je veilig zit... V-snaar juist spannen ajb (alhoewel ik denk wel dat je zoeits weet )

Volgens mij is het een zeer degelijk blok voor de rest. Gaat lang mee. GEen koppakkingsproblemen of olieboten (mits normaal behandelt).

En verder kan Herr.Flick of PNG je hier veel meer over vertellen :-)

Oh ja: just for the info. De blokje in je Opel Astra 2.0i 8v (20NE)115 pk GT is gewoon identiek aan de ander 2 liter 8v blokjes in ander slopels :-)

Kadett, Omega, Frontera (zat ie ook dacht ik in), Vectra, Calibra etc: allemaal zelfde. De Astra 2.0i 8v GT (je hebt ook gewone 2.0i 8v, dus geen GT versie) heeft geen motorische aanpassingen gehad. Heeft alleen sportiever interieur (kuipstoelen etc) en iets spannender uiterlijk (striping e.d. )

[ Bericht 26% gewijzigd door yup op 31-01-2006 20:40:44 ]
pi_34659918
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 20:34 schreef yup het volgende:
Waterpomp is zwak punt en thermostaat.

2 dingen die zeker gecontroleerd moeten worden.

Als ik jou was: gewoon spanrol, distributieriem, v-snaar, waterpomp en thermostaat allemaal vervangen. Weet je vrijwel zeker dat je veilig zit... V-snaar juist spannen ajb (alhoewel ik denk wel dat je zoeits weet )

Volgens mij is het een zeer degelijk blok voor de rest. Gaat lang mee. GEen koppakkingsproblemen of olieboten (mits normaal behandelt).

En verder kan Herr.Flick of PNG je hier veel meer over vertellen :-)

Oh ja: just for the info. De blokje in je Opel Astra 2.0i 8v (20NE)115 pk GT is gewoon identiek aan de ander 2 liter 8v blokjes in ander slopels :-)

Kadett, Omega, Frontera (zat ie ook dacht ik in), Vectra, Calibra etc: allemaal zelfde. De Astra 2.0i 8v GT (je hebt ook gewone 2.0i 8v, dus geen GT versie) heeft geen motorische aanpassingen gehad. Heeft alleen sportiever interieur (kuipstoelen etc) en iets spannender uiterlijk (striping e.d. )
jep daar was ik al achter

overigens onze "GT" is wel in orde... saai ding, stalen velgen wieldoppen, rood (overigens nog niet compleet vaal & rose!) geen poespas geen gezeur en maar 133k gelopen.... de astra van t andere team is er een met het zelfde motorblok.... alleen deze is wit en voorzien van al het nodige GSi spul, een blér uitlaat en een open luchtfilter... het motorblok was mooi afgespoten en blonk van alle kanten... nadeel was dat t ding nagenoeg compleet weggerot was bij de wielasten en erg triest weer was opgebouwd met stukjes hout en plamuur wat er allemaal alweer uit ligt... verder heeft dat ding veeeeel meer gelopen, achterin de 2 ton dacht ik, heeft er gas in gelegen en is er aan het uiterlijk te zien (aardig versjonnied dus) flink mee geragd... maarja hij zag er pimpy-er uit dus daardoor wouden bepaalde klasgenoten van me dat ding zo graag hebben geef mij maar een degelijke en betrouwbare basis... straks ken je dat ding toch niet meer terug qua uiterlijk en performance... en dat op die witte 16" BBS (hoogstwaarschijnlijk nog heavy-weight imitatie crap ook ) zit wil ook niks zeggen want die worden toch vervangen voor 15" of 16" uber lichtgewicht profi-racemetaal
Hopeloos benzine verslaafd
pi_34660098
Goeie keuze bij de weg, zou ik zelf ook doen. Net als ik bij de E30 heb gedaan en dat ding was ook gewoon perfect op de tikkende klepstoters (een een paar zeer kleine schoonheidsfoutjes wat gewoon vri jnormaal is voor een auto van 15 jaar oud) na :-)
pi_34662460
Moesten jullie een Opel kiezen? Of hoe zat dat? Vind dit wel een intresant 'project'
pi_34663610
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 21:57 schreef Sloper het volgende:
Moesten jullie een Opel kiezen? Of hoe zat dat? Vind dit wel een intresant 'project'
nou de school heeft het afgelopen half jaar toen wij op stage waren 2 opeltjes geregeld... en mjah onze klas is in 2en gedeeld... en toen moesten we een opel kiezen... maar daar waren we zo uit... want de andere groep ging puur voor de "looks" die t ding toch niet heeft en die dikke dtm pijp natuurlijk...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_34665134
Vet!

Gaan jullie ook nog wat veranderen aan het motorvermogen?
  dinsdag 31 januari 2006 @ 23:25:03 #28
140206 Zonda_F
Pagani Zonda F
pi_34665662
Lekker budget heeft je school!

Worden de 2 auto's na verloop van tijd verkocht om weer een beetje geld terug te krijgen of krijgt de school een rally team?
pi_34666158
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:09 schreef Sloper het volgende:
Vet!

Gaan jullie ook nog wat veranderen aan het motorvermogen?
hangt er vanaf hoeveel sponsorgeld we binnen slepen... we gaan in ieder geval zelf een chip maken voor de motor
Hopeloos benzine verslaafd
pi_34666203
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:25 schreef Zonda_F het volgende:
Lekker budget heeft je school!

Worden de 2 auto's na verloop van tijd verkocht om weer een beetje geld terug te krijgen of krijgt de school een rally team?
we moeten ook sponsoren binnen halen en de auto wordt niet meer verkocht... op t einde moeten we hem terugbouwen naar origineel en dan gaat de volgende klas er opnieuw mee beginnen...

maar ze willen idd wel een rally team op gaan zetten... ik denk alleen dat ik dat niet meer meemaak
Hopeloos benzine verslaafd
  dinsdag 31 januari 2006 @ 23:44:52 #31
140206 Zonda_F
Pagani Zonda F
pi_34666345
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:40 schreef Youp het volgende:

[..]

we moeten ook sponsoren binnen halen en de auto wordt niet meer verkocht... op t einde moeten we hem terugbouwen naar origineel en dan gaat de volgende klas er opnieuw mee beginnen...

maar ze willen idd wel een rally team op gaan zetten... ik denk alleen dat ik dat niet meer meemaak
Leuk allemaal hoor

Wel sneu voor die 2e klassers, zien alle gaatjes nog zo zitten rolkooi floepen ze er zo weer in Of slijpen jullie echt de hele zooi kapot aan het einde?
  woensdag 1 februari 2006 @ 09:47:26 #32
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_34672110
2 ltr 8v is een in principe een probleemloze motor, gewoon D-riem even goed controleren en de speling op het lager van de waterpomp.Draait dit goed zonder hakkels dan lekker laten zitten.De spanrol is van staal en deze gaat bijna nooit stuk, ook hier dus hetzelfde verhaal.

BDP gaat ook maar zelden stuk.

Controleer goed de bougiekabels, dit geldt voor alle 8V OHC motoren, deze zijn nog wel eens brak.Waarde moet <10Kohm zijn.

Bak en aandrijfassen gaan nooit stuk, of je moet door rijden met een kapotte hoes.

Ik weet niet of de orginele stoelen er nog inzitten met de gordelspanners, mocht dit zijn dan altijd achter eerst de rode nok in de gordelspanner schuiven voordat je de stoel demonteert. Deze rode nok moet zich aan de achterkant van de veerhouder bevinden van de gordelspanner.Na montage wel weer de nok verwijderen!!

Plaats eens piccies, altijd leuk!

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_34673348
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 09:47 schreef Herr.Flick het volgende:
2 ltr 8v is een in principe een probleemloze motor, gewoon D-riem even goed controleren en de speling op het lager van de waterpomp.Draait dit goed zonder hakkels dan lekker laten zitten.De spanrol is van staal en deze gaat bijna nooit stuk, ook hier dus hetzelfde verhaal.

BDP gaat ook maar zelden stuk.

Controleer goed de bougiekabels, dit geldt voor alle 8V OHC motoren, deze zijn nog wel eens brak.Waarde moet <10Kohm zijn.

Bak en aandrijfassen gaan nooit stuk, of je moet door rijden met een kapotte hoes.

Ik weet niet of de orginele stoelen er nog inzitten met de gordelspanners, mocht dit zijn dan altijd achter eerst de rode nok in de gordelspanner schuiven voordat je de stoel demonteert. Deze rode nok moet zich aan de achterkant van de veerhouder bevinden van de gordelspanner.Na montage wel weer de nok verwijderen!!

Plaats eens piccies, altijd leuk!

thanks, ik zal dr op letten

ik denk dat ik morgen de digicam eens meeneem om piccies te maken goed idee
Hopeloos benzine verslaafd
pi_34709633
foto's!







en de "krachtbron"



en t interieur




whehehehehe
Hopeloos benzine verslaafd
  donderdag 2 februari 2006 @ 13:58:31 #35
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_34711529
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 09:47 schreef Herr.Flick het volgende:
Bak en aandrijfassen gaan nooit stuk, of je moet door rijden met een kapotte hoes.
Zelfs dan niet hoor Herr.Flick.....

*rijd al 7 maanden met kapotte ashoes, en is te lui om het te vervangen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_34715628
ARGH!! die deurbekleding. gruwelijk
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_34716365
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 15:58 schreef Inorbit het volgende:
ARGH!! die deurbekleding. gruwelijk
de hele auto is gruwelijk!

maar daar gaat t niet om
Hopeloos benzine verslaafd
pi_34717121
Dat blok ziet er erg zweterig uit, geen lekage?
pi_34717890
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 16:40 schreef Sloper het volgende:
Dat blok ziet er erg zweterig uit, geen lekage?
jawel... klepdekselpakkingkje... en de carterpan pakking zag dr ook niet al te best uit toen ik er vandaag onder stond

mjah vervangen dus maar... ook is de aanzuigslang tussen de LMM en t gasklephuis gescheurd...

maarja dat komt allemaal wel goed
Hopeloos benzine verslaafd
  donderdag 2 februari 2006 @ 17:40:34 #40
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_34719011
[flauwe vooroordelen modus]

Haal een 2.0 16v astra gsi blokkie op de sloop. Liggen er zat met weinig km's aangezien de gemiddelde gsi-coureur z'n wagen in no-time toch kort rijdt
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
  donderdag 2 februari 2006 @ 17:58:24 #41
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_34719530
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:58 schreef sanger het volgende:

[..]

Zelfs dan niet hoor Herr.Flick.....

*rijd al 7 maanden met kapotte ashoes, en is te lui om het te vervangen.
Rij maar eens lekker door dan...

@ Youp, autootje kan wel een nieuw olievuldop ringetje gebruiken en/of een nieuw kleppendekselpakkingetje!
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  zondag 5 februari 2006 @ 19:50:01 #42
140612 Metz
SuperMotard 4 life.
pi_34770799
Wat een scheitproject, nog geen eens een BMW

Slopel :\')

Oh, ik heb nog een tip. Rraak de achterspatborden niet aan, want dan valt er 3 kilo roest vanaf.
Fear is not an option.
pi_34770892
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:50 schreef Metz het volgende:
Wat een scheitproject, nog geen eens een BMW

Slopel :\\\')

Oh, ik heb nog een tip. Rraak de achterspatborden niet aan, want dan valt er 3 kilo roest vanaf.
ah guido, wat ben je weer heerlijk subtiel
Hopeloos benzine verslaafd
pi_34771173
me vader heeft ook zon bak, die achterspatborden zijn ook al 1 en al roest!
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_34928044
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:59 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
me vader heeft ook zon bak, die achterspatborden zijn ook al 1 en al roest!
mooi he


update:

de rolkooien, kuipstoelen, gordels, raamfolie, motorkap bevestiging en nood-massa schakelaar zijn binnen

foto's volgen.....
Hopeloos benzine verslaafd
  vrijdag 10 februari 2006 @ 09:16:43 #46
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_34928210
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:50 schreef Metz het volgende:
Wat een scheitproject, nog geen eens een BMW

Slopel :\\\')

Oh, ik heb nog een tip. Rraak de achterspatborden niet aan, want dan valt er 3 kilo roest vanaf.
Natuurlijk geen BMW....

Het is een project, en hier zit een beperkt budget aanvast gekoppeld. Na vervanging van de cilinderkop bij de BMW ben je meteen al door je hele budget heen.....
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  vrijdag 10 februari 2006 @ 09:40:35 #47
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_34928554
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 17:58 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Rij maar eens lekker door dan...

@ Youp, autootje kan wel een nieuw olievuldop ringetje gebruiken en/of een nieuw kleppendekselpakkingetje! >:O
Doe ik ook, ondertussen al zo een 15k.
Maar moet toch me remmen doen, dan neem ik meteen het hoesje maar mee.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_34931552
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 17:40 schreef ToMaSZ het volgende:
[flauwe vooroordelen modus]

Haal een 2.0 16v astra gsi blokkie op de sloop. Liggen er zat met weinig km's aangezien de gemiddelde gsi-coureur z'n wagen in no-time toch kort rijdt
C20NE (2.0i-8v) kan meer hebben dan een C20XE (2.0i-16v)
pi_34942878
wat voor school zit je dan? Duidelijk niet die van ethiek. Wie gaat er nou een opel verkutten, beter laten ze je daar een bmw verkrachten .
De status 'bagger-user' voorbij
pi_34943558
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 17:50 schreef Sterke_Yerke het volgende: Wie gaat er nou Wie gaat er nou een opel verkutten
Wat is daar mis mee dan?
pi_34944916
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 17:50 schreef Sterke_Yerke het volgende:
wat voor school zit je dan? Duidelijk niet die van ethiek. Wie gaat er nou een opel verkutten, beter laten ze je daar een bmw verkrachten .
Aangezien het latere doel rally is, is het echt niet gek om voor een Opel te kiezen. Er rijden namelijk in de huidige Nederlandse rallysport echt veel Astra's rond en dat zijn echt prima wagens. Draaien goed mee en vallen niet supervaak uit.

Hier wat fotootjes:






@Youp, als je problemen hebt zou je eens kunnen kijken of je contact kunt leggen met Eep Borgers uit Kootwijkerbroek, dé Nederlandse (rally)Astra-specialist! Die heeft er denk ik wel tien in z'n schuur staan.
pi_34950168
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 18:57 schreef Impry het volgende:

[..]

Aangezien het latere doel rally is, is het echt niet gek om voor een Opel te kiezen. Er rijden namelijk in de huidige Nederlandse rallysport echt veel Astra's rond en dat zijn echt prima wagens. Draaien goed mee en vallen niet supervaak uit.

Hier wat fotootjes:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

@Youp, als je problemen hebt zou je eens kunnen kijken of je contact kunt leggen met Eep Borgers uit Kootwijkerbroek, dé Nederlandse (rally)Astra-specialist! Die heeft er denk ik wel tien in z'n schuur staan.
Heb je wel gezien wat Youp met zijn auto's doet?
De status 'bagger-user' voorbij
pi_34950638
Iemand die gespecialiseerd is in rally Astra's kijkt echt niet alleen naar stickertjes en bumpers.
Die weet echt wel hoe zo'n motorblok in elkaar zit en wat de belangrijke punten zijn.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 22:15:56 #54
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_34951991
slopel
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 10 februari 2006 @ 22:16:33 #55
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_34952010
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_34956579
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 18:57 schreef Impry het volgende:

[..]

Aangezien het latere doel rally is, is het echt niet gek om voor een Opel te kiezen. Er rijden namelijk in de huidige Nederlandse rallysport echt veel Astra's rond en dat zijn echt prima wagens. Draaien goed mee en vallen niet supervaak uit.

Hier wat fotootjes:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
de school heeft ook bewust voor astra's gekozen omdat deze goedkoop zijn... rolkooi is als het goed is niet zo duur enzo.. alles KNAF gekeurd krijgen is met een normaal budget goed te doen en het is een redelijke basis
quote:
@Youp, als je problemen hebt zou je eens kunnen kijken of je contact kunt leggen met Eep Borgers uit Kootwijkerbroek, dé Nederlandse (rally)Astra-specialist! Die heeft er denk ik wel tien in z'n schuur staan.
moet wel goedkomen we krijgen trouwens ook nog een dag ofzo instructie van een bekende nederlandse rally coureur maar ik zal het in mn achterhoofd houden en eventueel even voorleggen bij mn groepsgenoten dat dat een goede informatiebron kan zijn
Hopeloos benzine verslaafd
pi_34956717
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 21:32 schreef Sterke_Yerke het volgende:

[..]

Heb je wel gezien wat Youp met zijn auto's doet?
anders ga je even ergens anders onzinnige opmerkingen maken die kant noch wal raken
Hopeloos benzine verslaafd
pi_34975100
TT gewijzigd.

Sterke_Yerke, de speeltuin is de andere kant op.
pi_34982134
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 19:03 schreef Alexxxxx het volgende:
TT gewijzigd.

Sterke_Yerke, de speeltuin is de andere kant op.
Maar het is waar!

En sinds wanneer ben jij in heb blauw gestoken?
De status 'bagger-user' voorbij
pi_34982285
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 22:24 schreef Sterke_Yerke het volgende:

[..]

Maar het is waar!

En sinds wanneer ben jij in heb blauw gestoken?
Waar, doch offtopic.

En zoals je in MED hebt kunnen zien sinds 17 januari of zo.
pi_35067481
Update!

de spulletjes:

kooi


Sparco kuipje


Sparco 4punts gordels, raamfolie en nog wat zeut


en nog wat foto's van de concurrent... de rotte GSi 8v





de spatbordranden zijn dus gerepareerd met stukjes hout en plamuur dit is op 1 van de foto's duidelijk te zien omdat het er uit is gebroken... verder is de staat van het ding gewoon waardeloos, de deuren sluiten niet goed, hij loopt niet goed, het interieur is rommelig, er zitten "low tech" imitatie velgen onder etc. etc.
maar! ze hebben wel een DTM uitlaat.... einddemper
Hopeloos benzine verslaafd
  dinsdag 14 februari 2006 @ 10:00:59 #62
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_35067571
onvervalste tvp, weet niet veel zinnigs te melden, ben wel nieuwsgierig naar het vervolg van dit project
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  dinsdag 14 februari 2006 @ 10:12:44 #63
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_35067827
Roestvorming bij een astra

Zal dan wel een schadeauto zijn geweest, want dit komt normaliter nooooit voor!

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_35069099
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 10:12 schreef Herr.Flick het volgende:
Roestvorming bij een astra

Zal dan wel een schadeauto zijn geweest, want dit komt normaliter nooooit voor!

gewichtsverlaging noemt men dat
Hopeloos benzine verslaafd
pi_35069917
Whehehe opel voor de rally

da is net zoiets als een eendagsvlieg die zen dag niet hep
R.I.P. Golf II GTi :( R.I.P. Ibiza 1.4 :(
pi_35070940
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 10:12 schreef Herr.Flick het volgende:
Roestvorming bij een astra

Zal dan wel een schadeauto zijn geweest, want dit komt normaliter nooooit voor!

Bosch onderdelen!!! !
pi_35108379
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 11:34 schreef riceboy het volgende:
Whehehe opel voor de rally

da is net zoiets als een eendagsvlieg die zen dag niet hep
een gegeven paard moet je niet in de bek kijken he

deze gegeven astra kijk ik overigens wel grondig onder de motorkap
Hopeloos benzine verslaafd
  woensdag 15 februari 2006 @ 14:13:20 #68
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_35111256
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 12:07 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Bosch onderdelen!!! !
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_35111601
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:13 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

pi_35143108
iemand trouwens een idee waar we echte rally velgen uit kunnen halen? op marktplaats staat niet bizar veel en met google vind je ook niet... moet eerst eens een zaak vinden die die dingen nieuw verkoopt....
Hopeloos benzine verslaafd
  donderdag 16 februari 2006 @ 09:11:41 #71
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_35143139
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 09:09 schreef Youp het volgende:
iemand trouwens een idee waar we echte rally velgen uit kunnen halen? op marktplaats staat niet bizar veel en met google vind je ook niet... moet eerst eens een zaak vinden die die dingen nieuw verkoopt....
je zit toch in R'mond ?

http://www.autoparts-roermond.nl/
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_35143196
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 09:11 schreef Klonk het volgende:

[..]

je zit toch in R'mond ?

http://www.autoparts-roermond.nl/
whehehe dat is al een van onze sponsoren
Hopeloos benzine verslaafd
  donderdag 16 februari 2006 @ 09:17:42 #73
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_35143230
komt goed uit, volgens mij is dat in midden limburg een van de specialisten op dat gebied
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  donderdag 16 februari 2006 @ 11:39:29 #74
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_35146702
Hoe snel verwacht je hem kapot te hebben ?
pi_35149632
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:39 schreef Tjabbo het volgende:
Hoe snel verwacht je hem kapot te hebben ?

Relnicht
Opels zijn zeer degelijke auto's!
  donderdag 16 februari 2006 @ 15:24:55 #76
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_35153724
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 13:16 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]


Relnicht
Opels zijn zeer degelijke auto's!
Met een goede rally gaat er wel eens wat stuk. Ook bij goede auto's Tommy.
pi_35156138
Maar als ik het goed begrijp hebben jullie een gewone 2.0 8v en de andere groep een GSI 2.0 8v of zijn deze 2 hetzelfde?
pi_35156265
De 2.0i GT en de 2.0 GSI 8v zijn volgens mij (en volgens autotrader) hetzelfde.. alleen de bandenmaat verschilt

http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?model24=7268&model25=7269&model26=7270&cache=no&ref=atag&submit.x=40&submit.y=11

De 2.0 GSI 16-klepper verschilt wel zeker met bovengenoemde 2.

Verder tof projectje, waar zit je op school?
pi_35156499
Leuk project!
pi_35157086
Bandenmaten kloppen niet helemaal. GSi 8V heeft standaard 195/50/15, 16V standaard 205/50/15
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_35159344
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 16:34 schreef Sloper het volgende:
Maar als ik het goed begrijp hebben jullie een gewone 2.0 8v en de andere groep een GSI 2.0 8v of zijn deze 2 hetzelfde?
de motorblokken zijn identiek... C20NE = 2.0 8v 116pk
quote:
Op donderdag 16 februari 2006
16:37
schreef SuN-CRuSHeR het volgende:

De 2.0i GT en de 2.0 GSI 8v zijn volgens mij (en volgens autotrader) hetzelfde.. alleen de bandenmaat verschilt

http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?model24=7268&model25=7269&model26=7270&cache=no&ref=atag&submit.x=40&submit.y=11

De 2.0 GSI 16-klepper verschilt wel zeker met bovengenoemde 2.

Verder tof projectje, waar zit je op school?
de GSi 8v heeft ook schijfremmen achter, wij trommels.... (staat echter niet op autotrader... vreeemd....) dat is het enige voordeel dat ze op ons hebben met hun roestketel... maargoed er komt misschien nog wel een andere achteras onder
Hopeloos benzine verslaafd
pi_35159356
en ik zit in Roermond op de Gilde Opleidingen
Hopeloos benzine verslaafd
pi_35167290
Toch vind ik het gek dat sommige zo roesten. Ik heb 5,5 jaar in zo'n Astra gereden uit '97. Mijn moeder heeft 10 jaar in net zo'n Astra gereden. Bouwjaar '92. En geen van beiden had een spatje roest. Moeders auto in een afgesloten garage. De mijne altijd buiten op straat of achter in de tuin lekker vochtig
pi_35172047
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 17:55 schreef Youp het volgende:

[..]

de motorblokken zijn identiek... C20NE = 2.0 8v 116pk
[..]

de GSi 8v heeft ook schijfremmen achter, wij trommels.... (staat echter niet op autotrader... vreeemd....) dat is het enige voordeel dat ze op ons hebben met hun roestketel... maargoed er komt misschien nog wel een andere achteras onder
Dat vind ik wel heel vreemd, normaal horen ze schijven te hebben achter.

Iig Vectra, Kadett !!!!!!!!!!!!!!!, Omega, allemaal zelfde blokjes en schijven achter, zelfs de Kadeath!

Ik weet eigenlijk bijna zeker dat dit ding schijven achter hoort te hebben, zelfs de gewone 2.0i (dus geen GT of GSi) heeft achter schijven als het goed is(ken iemand die zo een heeft gehad)...

Maarja, de echte Opel fapper kan je het met zekerheid vertellen
pi_35173137
zon achteras met schijven vind je toch wel op de sloop
  vrijdag 17 februari 2006 @ 00:31:40 #86
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_35174879
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 23:09 schreef yup het volgende:

[..]

Dat vind ik wel heel vreemd, normaal horen ze schijven te hebben achter.

Iig Vectra, Kadett !!!!!!!!!!!!!!!, Omega, allemaal zelfde blokjes en schijven achter, zelfs de Kadeath!

Ik weet eigenlijk bijna zeker dat dit ding schijven achter hoort te hebben, zelfs de gewone 2.0i (dus geen GT of GSi) heeft achter schijven als het goed is(ken iemand die zo een heeft gehad)...

Maarja, de echte Opel fapper kan je het met zekerheid vertellen
Nee hoor, volgens mij (weet ook niet 100% zeker) zit het grote verschil in het met en zonder ABS.
Een kennis van me heeft een Astra F station C20NE met achter gewoon trommels(geen ABS).

De C20XE en de X20XEV hebben wel standaart schijven achter.

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_35175124
Blijkbaar is het bij de Vectra A wel zo dat je altijd schijven hebt bij de 2 liter (of het nou GL of GT is), want dat weet ik bijna zeker...

Wel vreemd, ik zag een keer eentje te koop en die had gewoon schijven achter, 2 liter gl... Zonder abs als het goed is...

Maar ja zal effe goed moeten opletten buiten enzo, dan weet je het wel zeker denk ik...
  vrijdag 17 februari 2006 @ 00:51:14 #88
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_35175295
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 00:43 schreef yup het volgende:
Blijkbaar is het bij de Vectra A wel zo dat je altijd schijven hebt bij de 2 liter (of het nou GL of GT is), want dat weet ik bijna zeker...

Wel vreemd, ik zag een keer eentje te koop en die had gewoon schijven achter, 2 liter gl... Zonder abs als het goed is...

Maar ja zal effe goed moeten opletten buiten enzo, dan weet je het wel zeker denk ik...
Vectra's hebben dan wel allemaal schijfremmen achter (NL- auto's)
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_35175488
Je weet dat ik het over Vectra A heb ? WAnt no way dat een Vectra A 1.6je schijven achter heeft, die heeft gewoon trommeltjes achter. Of een Vectra 1.7 diesel, heeft ook trommels achter, evenals een 90 pk 1.8i.

Verder heeft zelfs de Vectra B trommels achter, dat is bij sommige daisels... De benzinevarianten hebben als het goed is allemaal schijven rondom...
  vrijdag 17 februari 2006 @ 09:33:23 #90
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_35179281
leuk project !
moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
pi_35179539
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 00:31 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Nee hoor, volgens mij (weet ook niet 100% zeker) zit het grote verschil in het met en zonder ABS.
Een kennis van me heeft een Astra F station C20NE met achter gewoon trommels(geen ABS).

De C20XE en de X20XEV hebben wel standaart schijven achter.

de GSi van onze tegenstanders heeft wel ABS en schijven achter, echter dit is gewoon een C20NE wij hebben inderdaad geen ABS...

-edit-

maargoed, een achteras met schijven is onderweg
Hopeloos benzine verslaafd
  vrijdag 17 februari 2006 @ 10:02:55 #92
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_35179941
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 01:00 schreef yup het volgende:
Je weet dat ik het over Vectra A heb ? WAnt no way dat een Vectra A 1.6je schijven achter heeft, die heeft gewoon trommeltjes achter. Of een Vectra 1.7 diesel, heeft ook trommels achter, evenals een 90 pk 1.8i.

Verder heeft zelfs de Vectra B trommels achter, dat is bij sommige daisels... De benzinevarianten hebben als het goed is allemaal schijven rondom...
Pfff.... we hadden het toch over de 2.0 en niet over een 1.6..

En dat we het over de A hadden was me al lang duidelijk, de C20NE is nl. nooit in de B geleverd.
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_35181957
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 10:02 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Pfff.... we hadden het toch over de 2.0 en niet over een 1.6..

En dat we het over de A hadden was me al lang duidelijk, de C20NE is nl. nooit in de B geleverd.
Oops verkeerd begrepen dus
pi_35183140
Maakt het dan zoveel uit die schijven achter? Bij zo'n lichte auto heb je aan trommels toch meer dan zat?
pi_35183187
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 11:54 schreef Sloper het volgende:
Maakt het dan zoveel uit die schijven achter? Bij zo'n lichte auto heb je aan trommels toch meer dan zat?
Hangt meer af van de gewichtsverdeling. Als het meer 50-50 verdeling is heb je wel wat aan schijven achter.

Als je auto echt nose heavy is heb je er geen reet aan.
pi_35185038
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 11:54 schreef Sloper het volgende:
Maakt het dan zoveel uit die schijven achter? Bij zo'n lichte auto heb je aan trommels toch meer dan zat?
trommels worden HEEEEET bij circuit gebruik en dan remt t voor geen meter meer
Hopeloos benzine verslaafd
pi_35412818
Update!

vandaag aan de slag gegaan met onze nieuwe opdracht... de opdracht van mij en een klasgenoot om de klepmassa te wegen en de klepveersterkte te meten... dus? de kop dr af!

hier 2 klasgenoten die voor ons nog even de kleplichthoogte enzo aan het meten waren... heel aardig dat ze het klepdeksel er alvast vanaf hebben gelaten





en toen waren wij aan de beurt

een fototje toen we al even bezig waren, het uitlaatspruitstuk is er al af an de distributie ligt los, ook is het luchtfilter weg


dat zie je hier liggen...


noudje aan het werk:


nog even later ziet het blok er zo uit:


het inlaatspruitstuk ligt los, het koelwater is afgelaten en de kop is er af!

zie hier, de kop en het klepdeksel:


en de nokkenstok in zn behuizing (bovenste gedeelte van de cilinderkop):


vervolgens hebben we de rest van de kop gedemonteerd, dus alle hydraulische klepstotertjes er uit, alle klepsteelrubbertjes er uit, alle kleppen met klepveren er uit en de kop in de ontvettebak gewassen.

kleppen demonteren:


stotertjes:


kleppen gedemonteerd:


aangezien we na morgen een week carnavalsvakantie hebben hier in limbabwe hebben we de hele zooi (cilinderkop boven en onderste deel + klepdeksel) in een bak met ontvetter gemikt om het daar een week te laten weken.. wanneer de zooi er (schoon) uit komt gaat het (half gemonteerd) in de straalkast om de laatste beetjes rotzooi te verwijderen en het spul klaar te maken voor een kleurtje verf!

en dat was het wel zo'n beetje voor vandaag
Hopeloos benzine verslaafd
pi_35415048
Leuk topic!

*bookmarked
pi_35770712
vandaag eerste dag school gehad na de vakantie... natuurlijk even gekeken hoe het met onze cilinderkop in de bak met ontvetter ging... nou... die is aardig schoon morgen komt hij er uit dan volgen er weer foto's (als ik het fototoestel niet vergeet ) en deze week kan als alles meezit de boel gezandstraald en eventueel gespoten worden!
Hopeloos benzine verslaafd
  maandag 6 maart 2006 @ 14:09:52 #100
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_35773243
Zeg maar tegen noudje dat ie niet kan sleutelen...
Het is 100 keer gemakkelijker en sneller op de kop met spruitstukken en al van de motor af te halen!


Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')