abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 januari 2006 @ 15:47:27 #1
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34615265
Ik vond dat er wel een interessante discussie bezig was

Vorige topic:
Uitzetting Taida

Even een reactie hierop
quote:
Op maandag 30 januari 2006 11:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ah, eerst roepen om bronnen om vervolgens de bronnen af te kraken, goed bezig! Met jou kan je echt discussieren! Owja, waar zijn jouw bronnen?
Ik kom nu met een bron, dus nu vraag ik er 1 aan jou; toon mij bewijs waarom voor deze meid volgens jou alles betaald is door een prive stichting.
http://www.taida.tk
quote:
Vorig jaar kreeg de familie Pasic (vader, moeder en 3 dochters) bericht dat ze Nederland moesten verlaten. En dat na ruim 5 jaar in Nederland te hebben gewoond!
Er werd hun beloofd dat als ze vrijwillig zouden gaan, Taida de kans zou krijgen om terug te komen naar Nederland, om haar eindexamen VWO in 2006 alsnog te kunnen doen. Dit hebben zij dus ook gedaan…

Het gastgezin moest een verblijfsvergunning aanvragen. Na lang overleggen met allerlei instanties kon Taida terugkomen naar Nederland. Hier kreeg ze een plek in een gastgezin en “De Driemark” zou alle schoolkosten betalen (schoolgeld, boeken etc.). Na maanden weg te zijn geweest en meer dan de helft van het schooljaar te hebben gemist kwam ze terug bij ons in VWO6. In 3 weken heeft ze alles wat ze had gemist ‘even’ ingehaald. Het was alweer heel gewoon dat ze er weer bij was.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_34615856
de berichtgeving van de VWO-klas is in het verleden niet al te accuraat gebleken. Vind je het heel erg als ik hun verhaal met een flinke kilo zout slik?
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_34615913
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:06 schreef SocialDisorder het volgende:
de berichtgeving van de VWO-klas is in het verleden niet al te accuraat gebleken. Vind je het heel erg als ik hun verhaal met een flinke kilo zout slik?
Yep, dat doe ik ook. No offense, je hebt een bron aangemerkt, en dat is op zich een redelijke bron, maar ik vertrouw die verhalen toch echt niet, aangezien die hele site een grote Help-Haar uitstraling heeft, en daar dus geen negatieve verhalen bij passen.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2006 16:11:09 ]
  maandag 30 januari 2006 @ 16:14:25 #4
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34616110
op http://www.driemark.nl/ staat exact hetzelfde:
quote:
Hier kreeg ze een plek in een gastgezin en “De Driemark” zou alle schoolkosten betalen (schoolgeld, boeken etc.).
Of ze liegen natuurlijk over het feit dat ze zelf de kosten betalen?
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
pi_34616149
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:14 schreef DionysuZ het volgende:
op http://www.driemark.nl/ staat exact hetzelfde:
[..]

Of ze liegen natuurlijk over het feit dat ze zelf de kosten betalen?
De klas heeft een verhaal gemaakt en heeft het op een aparte site en op de scholensite gezet. *KUCH* Het staat ook helemaal onderin, laatste zinnetje *KUCH*

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2006 16:16:53 ]
  maandag 30 januari 2006 @ 16:23:59 #6
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34616425
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]

De klas heeft een verhaal gemaakt en heeft het op een aparte site en op de scholensite gezet. *KUCH* Het staat ook helemaal onderin, laatste zinnetje *KUCH*
kom met een bron die het tegendeel bewijst dan. Ik vind een tekst van "de driemark betaalt" op de site van de driemark zelf een redelijk sterke bron.
pi_34616686
quote:
Vorig jaar kreeg de familie Pasic (vader, moeder en 3 dochters) bericht dat ze Nederland moesten verlaten. En dat na ruim 5 jaar in Nederland te hebben gewoond!
Er werd hun beloofd dat als ze vrijwillig zouden gaan, Taida de kans zou krijgen om terug te komen naar Nederland, om haar eindexamen VWO in 2006 alsnog te kunnen doen. Dit hebben zij dus ook gedaan…
wie heeft dat beloofd?
pi_34619107
Beleid = beleid.

(Hiermee zet ik een TVP in.)
  maandag 30 januari 2006 @ 17:52:21 #9
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34619157
Kunnen we er niet over discussieren of dat beleid dan wel of niet een goed beleid is?
pi_34621913
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:52 schreef DionysuZ het volgende:
Kunnen we er niet over discussieren of dat beleid dan wel of niet een goed beleid is?
Ja, dat vind ik een goede suggestie. We kunnen wel blijven kibbelen over of Taida wel of niet moet worden uitgezet, maar daarmee schieten we weinig op. Belangrijker en interessanter is de vraag: klopt het beleid uberhaupt?

Ik denk dat we dan met zijn allen dichter bij elkaar kunnen komen.
  maandag 30 januari 2006 @ 19:17:35 #11
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_34622030
het is toch een nummer enzo , gewoon eruit trappen , zijn toch geen mensen
nederland voor nederlanders!!

(ja sarcasme)
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_34681948
quote:
Rechter sommeert vrijlating Taida
Gepubliceerd op woensdag 01 februari 2006
GRONINGEN (ANP) - De 18-jarige scholiere Taida Pasic mag de beslissing over haar uitzettingsprocedure in vrijheid afwachten. Dat heeft de rechtbank in Groningen woensdag bepaald. Taida zat sinds 18 januari in bewaring in het uitzetcentrum in Rotterdam.
pi_34682143
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 15:31 schreef schatje het volgende:

Rechter sommeert vrijlating Taida
Gepubliceerd op woensdag 01 februari 2006
GRONINGEN (ANP) - De 18-jarige scholiere Taida Pasic mag de beslissing over haar uitzettingsprocedure in vrijheid afwachten. Dat heeft de rechtbank in Groningen woensdag bepaald. Taida zat sinds 18 januari in bewaring in het uitzetcentrum in Rotterdam.
Nou nog een behandel datum voor de uitzettings procedure over 4 maanden plannen.

Opgelost iedereen blij.
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
pi_34682636
In Kosovo hebben ze toch ook wel scholen?
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruīneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_34683069
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 15:52 schreef Tikorev het volgende:
In Kosovo hebben ze toch ook wel scholen?
Geen scholen die naadloos aansluiten op het nederlandse scholensysteem, dus werp je haar weer tig jaar terug.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_34683179
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 16:06 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Geen scholen die naadloos aansluiten op het nederlandse scholensysteem, dus werp je haar weer tig jaar terug.
Ach natuurlijk niet....in Kosovo hebben ze ook heus wel scholen waar ze iets VWO achtigs kan doen.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruīneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  woensdag 1 februari 2006 @ 17:50:29 #17
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34686631
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 16:09 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Ach natuurlijk niet....in Kosovo hebben ze ook heus wel scholen waar ze iets VWO achtigs kan doen.
als je haar hier het VWO af laat maken, waar ze al voor betaald heeft, en haar dān pas uitzet, is dat teveel gevraagd? 6 jaar scholing en de laatste maanden leer je amper nog wat bij. In Kosovo hebben ze vast VWO achtige scholen, maar als het lesprogramma niet overeenkomt met wat ze hier heeft gevolgd kan ze weer helemaal van voor af aan beginnen. En als je haar DAAR examen laat doen voor het VWO hier, dan is dat veel duurder dan haar hier die paar maanden laten zitten.
pi_34686657
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 16:09 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Alsof het zo makkelijk is, veel leerlingen die hier van school naar school overstappen hebben al last van aanpassingsproblemen, laat staan iemand die ineens onderwijs moet gaan volgen in een land waarvan zij de taal alleen in de moedertaal kan beziggen, maar waarin zij nog nooit hoger onderwijs heeft gevolgd.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_34688015
Jaja, Taida, net geen kind meer is terecht gekomen tussen een stel enorme bureaucratische tandwielen.

Je kan hier eindeloos over doorgaan maar ze moeten haar gewoon haar VWO af laten maken en that's it! Ik erger me trouwens enorm aan de reacties in dit topic waarin het allemaal gerationaliseerd wordt. Dit is een bijzonder geval, er wordt niet veel gevraagd, en ze is ook een mens (wat blijkbaar even vergeten wordt.)
pi_34688458
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 18:34 schreef Scheepschroef het volgende:
Jaja, Taida, net geen kind meer is terecht gekomen tussen een stel enorme bureaucratische tandwielen.

Je kan hier eindeloos over doorgaan maar ze moeten haar gewoon haar VWO af laten maken en that's it! Ik erger me trouwens enorm aan de reacties in dit topic waarin het allemaal gerationaliseerd wordt. Dit is een bijzonder geval, er wordt niet veel gevraagd, en ze is ook een mens (wat blijkbaar even vergeten wordt.)
En alle andere 27 duizend aanvragen? Zijn dat dan geen speciale gevallen? Wat maakt dit geval speciaal? De media aandacht? De krantekoppen? Wat maakt dit geval nou in hemelsnaam zo speciaal? De timing? Het komt NOOIT uit, een uitzetting, de timing is altijd kut.
  woensdag 1 februari 2006 @ 18:49:15 #21
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34688541
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 18:46 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En alle andere 27 duizend aanvragen? Zijn dat dan geen speciale gevallen? Wat maakt dit geval speciaal? De media aandacht? De krantekoppen? Wat maakt dit geval nou in hemelsnaam zo speciaal? De timing? Het komt NOOIT uit, een uitzetting, de timing is altijd kut.
daarom vind ik dat ze ieder geval apart moeten behandelen. En niet die mensen als cijfertjes moeten behandelen.
pi_34688732
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 18:49 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

daarom vind ik dat ze ieder geval apart moeten behandelen. En niet die mensen als cijfertjes moeten behandelen.
Ach ja, en elk figuur heeft een beetje aannemelijk verhaal, en hoppatee die mag blijven. Nee dat schiet op.
pi_34688785
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 18:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ach ja, en elk figuur heeft een beetje aannemelijk verhaal, en hoppatee die mag blijven. Nee dat schiet op.
Ben je nou echt zo dom of doe je maar alsof?
٩๏̯͡๏)۶
  woensdag 1 februari 2006 @ 18:58:32 #24
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34688830
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 18:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]

dit is onzin, hoop dat je dat zelf ook inziet.
pi_34688992
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 18:57 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Ben je nou echt zo dom of doe je maar alsof?
Leg het me uit; waaraan moet een illegaal (want daar hebben we het over, iemand die het land uitgezet moet worden, zoals deze Taida) moeten voldoen om toch te mogen blijven? Waardoor zouden er uitzonderingen moeten worden gemaakt? Waaraan toetsen we dat? Het emotionele aspect? Of het diplomatje wat men op zak heeft? Leg het me fucking uit, want ik snap die hele beredenering van die linkse figuren hier niet, die zien het emotionele plaatje en besluiten dan maar dat ze mag blijven!

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2006 19:03:30 ]
  woensdag 1 februari 2006 @ 19:04:17 #26
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34689043
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 19:02 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Leg het me uit; waaraan moet een vluchteling voldoen om te mogen blijven? Waardoor zouden er uitzonderingen moeten worden gemaakt? Waaraan toetsen we dat? Het emotionele aspect? Of het diplomatje wat men op zak heeft? Leg het me fucking uit, want ik snap die hele beredenering van die linkse figuren hier niet, die zien het emotionele plaatje en besluiten dan maar dat ze mag blijven!
Wie besluit dat ze mag blijven? Ik zie alleen maar argumenten om haar haar VWO af te laten maken, vervolgens wordt ze gewoon uitgezet.
pi_34689093
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 19:04 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Wie besluit dat ze mag blijven? Ik zie alleen maar argumenten om haar haar VWO af te laten maken, vervolgens wordt ze gewoon uitgezet.
Gaan we deze kant weer op; we betalen dus mee aan een illegaal om zijn/haar papiertje te halen om haar vervolgens eruit te schoppen. Logisch
pi_34689184
quote:

[..]

Leg het me uit; waaraan moet een illegaal (want daar hebben we het over, iemand die het land uitgezet moet worden, zoals deze Taida) moeten voldoen om toch te mogen blijven? Waardoor zouden er uitzonderingen moeten worden gemaakt? Waaraan toetsen we dat? Het emotionele aspect? Of het diplomatje wat men op zak heeft? Leg het me fucking uit, want ik snap die hele beredenering van die linkse figuren hier niet, die zien het emotionele plaatje en besluiten dan maar dat ze mag blijven!
Met "linkse figuren" heeft deze hele affaire niets te maken.

Taida wil helemaal niet zo nodig in NL blijven, ze wil alleen het school jaar afmaken, zodat ze verder kan studeren.
Het is volstrekt inhumaan om haar zomaar als een crimineel in de cel te stoppen, de rechtbank in Groningen was het daar gelukkig vandaag mee eens en heeft gezorgd dat ze vrij werd gelaten.
٩๏̯͡๏)۶
  woensdag 1 februari 2006 @ 19:08:39 #29
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34689191
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 19:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Gaan we deze kant weer op; we betalen dus mee aan een illegaal om zijn/haar papiertje te halen om haar vervolgens eruit te schoppen. Logisch
Ik heb nog niet 1 argument gehoord waaruit blijkt dat ze meer kost als ze 4 maanden extra hier blijft. Haar schoolgeld en boeken zijn al betaald en ze leeft bij een gastgezin. Waar betaal je aan mee? Ow, je betaalt liever WEL een boel aan een extra examen die ze kan doen in Kosovo, wat WEL extra geld kost?
pi_34689216
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 19:08 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Ik heb nog niet 1 argument gehoord waaruit blijkt dat ze meer kost als ze 4 maanden extra hier blijft. Haar schoolgeld en boeken zijn al betaald en ze leeft bij een gastgezin. Waar betaal je aan mee? Ow, je betaalt liever WEL een boel aan een extra examen die ze kan doen in Kosovo, wat WEL extra geld kost?
En het gastgezin, krijgen die geen geld voor haar denk je? En ik betaal als het even kan helemaal niks aan haar mee, ze is illegaal, dus opzouten
pi_34689223
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 19:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Jij hoeft geen cent te betalen aan haar diploma, waarom kunnen jouw botte hersens dat niet begrijpen?
٩๏̯͡๏)۶
pi_34689239
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 19:08 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Met "linkse figuren" heeft deze hele affaire niets te maken.

Taida wil helemaal niet zo nodig in NL blijven, ze wil alleen het school jaar afmaken, zodat ze verder kan studeren.
Het is volstrekt inhumaan om haar zomaar als een crimineel in de cel te stoppen, de rechtbank in Groningen was het daar gelukkig vandaag mee eens en heeft gezorgd dat ze vrij werd gelaten.
Ik ben het met je eens dat het nazi praktijken zijn dat ze haar zo ophaalde van school om vervolgens in een cel te stoppen. Maar ik ben het niet eens met die hele protestactie dat ze hier moet blijven, dat vind ik onzinnig.
pi_34689285
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 19:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat het nazi praktijken zijn dat ze haar zo ophaalde van school om vervolgens in een cel te stoppen. Maar ik ben het niet eens met die hele protestactie dat ze hier moet blijven, dat vind ik onzinnig.
Ok ik neem mijn vorige woorden enigszins terug, je hebt toch nog enig begrip in je zitten blijkbaar
٩๏̯͡๏)۶
  woensdag 1 februari 2006 @ 19:13:22 #34
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34689333
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 19:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En het gastgezin, krijgen die geen geld voor haar denk je? En ik betaal als het even kan helemaal niks aan haar mee, ze is illegaal, dus opzouten
kom eens met een bron waaruit blijkt dat het gastgezin geld krijgt, tegen de normale procedures in?
pi_34689362
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 19:11 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Ok ik neem mijn vorige woorden enigszins terug, je hebt toch nog enig begrip in je zitten blijkbaar
Mag ik trouwens even aanmerken dat de bron die aangaf dat haar schoolboeken e.d al betaald zijn, dezelfde bron is die zei dat ze uit de klas werd gehaald door de politie, wat achteraf niet waar blijkt te zijn? Dan zet ik mijn vraagtekens bij de rest van het verhaal.
pi_34689376
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 19:13 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

kom eens met een bron waaruit blijkt dat het gastgezin geld krijgt, tegen de normale procedures in?
Dat kan ik niet, daarom staat het vraagteken er snapt u?
  woensdag 1 februari 2006 @ 19:15:27 #37
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34689386
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 19:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Mag ik trouwens even aanmerken dat de bron die aangaf dat haar schoolboeken e.d al betaald zijn, dezelfde bron is die zei dat ze uit de klas werd gehaald door de politie, wat achteraf niet waar blijkt te zijn? Dan zet ik mijn vraagtekens bij de rest van het verhaal.
wat denk je nou dat de staat die schoolboeken en schoolgeld sponsort?
pi_34689458
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 19:15 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

wat denk je nou dat de staat die schoolboeken en schoolgeld sponsort?
Dat zeg ik niet, ik toets alleen de bron van dat verhaal. Daarnaast weet ik dat er bepaalde potjes zijn bij overheidsinstanties waarbij dit soort "arme" kinderen met een talent voor leren wel degelijk kunnen worden ondersteund op financieel gebied. En dat geld komt dus weer bij de belastingbetalen vandaan. Of dat in dit geval ook zo is, weet ik niet, maar ik weet wel dat er zulke potjes bestaan
pi_34690029
Goed dat ze is vrijgelaten vandaag
pi_34692636
Ben benieuwd of ze zakt.
  woensdag 1 februari 2006 @ 21:06:49 #41
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_34693663
quote:
Leg het me uit; waaraan moet een illegaal (want daar hebben we het over, iemand die het land uitgezet moet worden, zoals deze Taida) moeten voldoen om toch te mogen blijven?
Waaruit blijkt dat ze illegaal is?
pi_34695388
zijn we voor het gemak maar even vergeten dat we hier met z'n allen lopen te schreeuwen dat illegalen het land uitgezet moeten worden ? Dan mag U mij eens vertellen wat het verschil is tussen een illegaal die hier studeert of een welwillende illegaal die je een studie geeft zodat hij/zij iets kan bijdragen aan dit land .
pi_34697310
Ze is niet illegaal.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_34698613
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 20:44 schreef Youssef het volgende:
Ben benieuwd of ze zakt.
Na zoveel emotionele rampspoed zou mij dat niet verbazen om eerlijk te zijn. Zoiets heeft echt wel een enorme impact op je geestelijk leven.
pi_34698968
Hoe dat precies zit, ik zou het niet weten... erg ingewikkeld die procedures
pi_34699006
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 23:06 schreef Scheepschroef het volgende:
Inderdaad, ze verbleef hier niet illegaal. Op het moment dat ze op werd gehaald wel, en nu weer niet.
Nederland op zijn zwakst. Beleid voeren en het zelf niet naleven .
pi_34699051
Joh, er wordt hier wel snel gereageerd, ik dacht het te weten maar toen twijfelde ik aan mezelf want het ging over "het in vrijheid mogen afwachten..."

Enuh, als een rechter haar uit die cel laat, leg me dan even uit hoe dat niet beleid naleven is. Volgens mij is dat juist beleid naleven...

(Mja, whatever, ik ga slapen )
pi_34699069
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 23:08 schreef Scheepschroef het volgende:
Joh, er wordt hier wel snel gereageerd, ik dacht het te weten maar toen twijfelde ik aan mezelf want het ging over "het in vrijheid mogen afwachten..."
, ja ik dacht al: he??? hoe kan dat?
pi_34706037
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 23:08 schreef Scheepschroef het volgende:

Enuh, als een rechter haar uit die cel laat, leg me dan even uit hoe dat niet beleid naleven is. Volgens mij is dat juist beleid naleven...
Ja, het is beleid naleven. Het is heel wrang beleid. Als je als nederlander van iets verdacht wordt mag je in voorarrest genomen worden, maar daar moet de politie heel goede gronden voor aanvoeren, anders wordt je direct weer in vrijheid gesteld.

Voor vreemdelingen geldt dat niet, die kunnen ook zonder grond worden vastgezet. Dat ís strijdig met de regels, maar dat duurt veel langer voordat de fout wordt hersteld. Vandaar dat dit meisje twee hele weken in cel heeft gezeten, en pas na twee weken in haar recht wordt gesteld: ze had niet opgesloten mogen worden.

Dat is beleid.. heel apart beleid.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_34706317
Ik vraag me af of ze zoveel sympathie zou krijgen als ze een lelijke hij was uit Marokko.
pi_34706329
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 08:49 schreef Vitalogy het volgende:
Ik vraag me af of ze zoveel sympathie zou krijgen als ze een lelijke hij was uit Marokko.
Tuurlijk wel! Dat weet je toch? In dit land wordt geen onderscheid gemaakt

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2006 10:53:01 ]
pi_34706364
Ik begrijp trouwens het hele probleem van geen kant. In Nederland mogen toch mensen uit het buitenland studeren? Wat is dan het probleem? Of mogen mensen uit het buitenland wel hier studeren maar niet het VWO volgen?
Edit:
Of mag dat allemaal wel, maar niet 5 jaar lang?
pi_34706741
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 08:52 schreef Vitalogy het volgende:
Ik begrijp trouwens het hele probleem van geen kant. In Nederland mogen toch mensen uit het buitenland studeren? Wat is dan het probleem? Of mogen mensen uit het buitenland wel hier studeren maar niet het VWO volgen?
Edit:
Of mag dat allemaal wel, maar niet 5 jaar lang?
Een buitenlander die in Nederland wil studeren moet wel een vergunning hebben om zich voor die tijd in Nederland te vestigen. Dit meisje heeft geen verblijfsvergunning. Haar verzoeken daartoe zijn afgewezen. Ze heeft nog een lopende procedure.

Maar momenteel is ze dus hier zonder geldige verblijfsvergunnning.

Mensen zonder verblijfsvergunning kunnen gesommeerd worden te vertrekken. Als er reden is te vermoeden dat iemand zich daaraan zal onttrekken (onderduiken), dan mag de staat de persoon detineren zodat de staat de uitzetting kan regelen zonder dat persoon ertussenuit piept.

In dit geval mag de staat dit meisje *niet* opsluiten, omdat er helemaal geen reden is aan te nemen dat ze zich gaat verstoppen.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_34708574
quote:
Waarschijnlijk niet, schijnheilig land.
pi_34724963
pi_34725038
quote:
Scholiere Taīda Pasic niet uitgezet
Van onze verslaggeefster Anja Sligter

ARNHEM - De vwo-scholiere Taīda Pasic (18) wordt voorlopig niet uitgezet. De rechtbank van Amsterdam heeft dit vrijdag in een kort geding besloten. De Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) moet zich opnieuw buigen over de aanvraag van een verblijfsvergunning voor bepaalde tijd, de vier maanden die de Kosovaarse nodig heeft om haar diploma te halen. Pasic mag die beslissing in Nederland afwachten.

Harry Meulenkamp, ‘de gastvader’ van Taīda Pasic, zegt dat er een ‘wedstrijd is gewonnen, maar dat het fluitsignaal nog niet heeft geklonken’.

Pasic werd twee weken geleden in Winterswijk uit haar klas gehaald en naar het uitzetcentrum in Rotterdam gebracht. Afgelopen woensdag gelastte de rechtbank van Groningen haar invrijheidstelling. De rechter in Amsterdam heeft nu in een voorlopige voorziening besloten dat de IND Taīda opnieuw moet horen, omdat ‘op een aantal door het meisje aangevoerde argumenten niet of onvoldoende is gereageerd’.

Samen met haar ouders en zusjes heeft Taīda Pasic op 18 januari 2005 na een asielprocedure van zes jaar het land vrijwillig verlaten. Dit op aanraden van Vluchtelingenwerk. Taīda zou zo meer kans hebben via een machtiging voorlopig verblijf (mvv) terug te komen om bij een gastgezin haar school af te maken. Ze werden naar Servië gebracht. Maar haar ouders, aldus Taīda, zijn Bosnische moslims. Haar vader heeft in de tijd van Milosovic in Kosovo dienst geweigerd. Het gezin is daarom naar Bosnië doorgereisd, waar het nu illegaal verblijft.

Met opgestuurde boeken probeerde Taīda bij te blijven. In haar eentje keerde ze in de zomer van 2005 op toeristenvisum terug naar Winterswijk ‘om de overgang van vwo 5 naar vwo 6 zeker te stellen’. Daarna heeft ze tot december 2005 bij familie in Frankrijk gelogeerd.

Het eerste, door het gastgezin aangevraagde, mvv werd in juli afgewezen en het tweede in september, meldt Meulenkamp. Taīda, inmiddels 18, had toen nog één kans: zelfstandig een voorlopige verblijfsvergunning aanvragen. ‘Met het legitieme doel’, volgens haar gastvader, ‘het halen van het diploma.’
pi_34725057
Twee overwinningen in een week maar wel met een zuur kantje. Het blijft natuurlijk onverteerbaar dat ze zo'n meisje opsluiten en dat deze hele poespas nodig is. Zoals ik wel verwachtte trekt het recht aan het langste eind.
pi_34725231
quote:
ik, en vele anderen, steunden die actie al vanaf het begin, toen er nog helemaal geen foto van haar te zien was geweest.

ik heb gewoon mijn Hollandse boerenverstand geraadpleegd in deze kwestie, in plaats van de Duitse denkpatronen die Verdonk er op na houdt.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 12:18:10 #59
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_34725291
quote:
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  zaterdag 4 februari 2006 @ 12:23:47 #60
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_34725490
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 12:16 schreef NLweltmeister het volgende:

[..]

ik, en vele anderen, steunden die actie al vanaf het begin, toen er nog helemaal geen foto van haar te zien was geweest.

ik heb gewoon mijn Hollandse boerenverstand geraadpleegd in deze kwestie, in plaats van de Duitse denkpatronen die Verdonk er op na houdt.
Waar trekt jou 'boeren verstand' de grens?
Telt eindexamen HAVO ook en/of VMBO?
Geestelijk/lichamelijk gehandicapt?
Jongen/meisje?
enz.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_34726254
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 12:23 schreef Knarf het volgende:

[..]

Waar trekt jou \'boeren verstand\' de grens?
Telt eindexamen HAVO ook en/of VMBO?
Geestelijk/lichamelijk gehandicapt?
Jongen/meisje?
enz.
ik ga gewoon op mijn gevoel af, het is puur treiteren om iemand zo kort voor de 'finish' te het land uit te zetten.

Ik kan ook nog wel een lijstje met economische argumenten aandragen, dat valt ook allemaal in haar voordeel uit.
pi_34726577
Ik bewonder dat meisje om haar doorzettingsvermogen. VWO is echt niet makkelijk, zeker als je in zo'n situatie zit als zij. Ik persoonlijk zal waarschijnlijk al lang opgegeven hebben, of lekker voor een HAVO diploma gegaan zijn.
pi_34729118
quote:
Samen met haar ouders en zusjes heeft Taīda Pasic op 18 januari 2005 na een asielprocedure van zes jaar het land vrijwillig verlaten. Dit op aanraden van Vluchtelingenwerk. Taīda zou zo meer kans hebben via een machtiging voorlopig verblijf (mvv) terug te komen om bij een gastgezin haar school af te maken. Ze werden naar Servië gebracht. Maar haar ouders, aldus Taīda, zijn Bosnische moslims. Haar vader heeft in de tijd van Milosovic in Kosovo dienst geweigerd. Het gezin is daarom naar Bosnië doorgereisd, waar het nu illegaal verblijft.
Heel netjes opgelost...hulde aan Verdonk!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 4 februari 2006 @ 18:53:45 #64
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_34736068
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 12:57 schreef Toeps het volgende:
Ik bewonder dat meisje om haar doorzettingsvermogen. VWO is echt niet makkelijk, zeker als je in zo\'n situatie zit als zij. Ik persoonlijk zal waarschijnlijk al lang opgegeven hebben, of lekker voor een HAVO diploma gegaan zijn.

Het VWO stelt geen drol voor. Ik ken niemand die echt moeite heeft gedaan om dat te halen. De 2e fase heeft naar ik me heb laten vertellen de scherpe kantjes wel afgehaald hoor.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_34736815
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 18:53 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Het VWO stelt geen drol voor. Ik ken niemand die echt moeite heeft gedaan om dat te halen. De 2e fase heeft naar ik me heb laten vertellen de scherpe kantjes wel afgehaald hoor.
Inderdaad, mensen doen altijd zo bijzonder over het VWO, maar uiteindelijk gaat het erom dat je bereid bent om je in te zetten. Dan lukt het je wel.
pi_34751855
quote:
AMSTERDAM - De Kosovaarse vwo-scholiere Taīda uit Winterswijk en haar familie hebben misbruik gemaakt van de regels zodat het meisje in Nederland kan blijven. Dat schrijft De Telegraaf zondag.

Minister voor Vreemdelingenzaken Rita Verdonk (VVD) heeft bevestigd dat de familie van Taīda bij vertrek uit Nederland een premie van zevenduizend euro heeft ontvangen. Volgens Verdonk maakt de 18-jarige scholiere medewerkers van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) zwart.

Taīda is vorig jaar met haar familie 'geheel vrijwillig' teruggekeerd naar Kosovo. De vertrekpremie moest de familie in staat stellen 'een nieuw leven op te bouwen'.

Toeristenvisum

Volgens Verdonk zijn veel feiten over de uitzettingsprocedure van de scholiere niet bekend. Zij zou vanuit Kosovo twee keer een verzoek hebben gedaan om een voorlopige verblijfsvergunning om haar vwo-opleiding in Nederland af te maken. Ondanks de afwijzingen van dat verzoek is ze op een Frans toeristenvisum hierheen gekomen.

Een woordvoerder van Verdonk noemt de handelswijze van Taīda fraude. Volgens Verdonk is het mogelijk dat zij in haar thuisland haar middelbare school afmaakt. De rechtbank in Amsterdam oordeelde vrijdag dat die mogelijkheid door de IND niet was onderzocht. De rechter bepaalde dat het meisje, mede om die reden, niet mocht worden uitgezet.

De vader van het gastgezin waar de scholiere verblijft heeft in een reactie op de uitlatingen van Verdonk gezegd dat het ministerie probeert 'zijn straatje schoon te vegen'.
bron

Eerst een vertrekregeling accepteren en dan weer terug willen komen en blijven, dat kan natuurlijk niet.
Dus Taida
pi_34752025
Geloof toch niet alles wat Rita 'ik ben beschoten' Verdonk zegt.

Er zijn de afgelopen week twee rechtzaken geweest, daar is dit 'feit' niet aan de orde geweest.

Dat meisje is ook helemaal niet van plan om zich hier definitief te vestigen, het is een buitenlandse student, zoals er zoveel zijn.

Het is gewoon zielig dat je als minister de hulp van de Telgraaf moet inroepen, dat zegt wel wat over het niveau van Frau Verdonk.
pi_34752052
quote:
Op zondag 5 februari 2006 08:43 schreef more het volgende:

[..]

bron

Eerst een vertrekregeling accepteren en dan weer terug willen komen en blijven, dat kan natuurlijk niet.
Dus Taida
Leg mij even uit waarom een 18-jarig meisje dat hier haar schooldiploma wil halen fraudeert als haar ouders een vertrekpremie hebben aangenomen?

En / of waarom dat haar verzoek minder geloofwaardig maakt?
  zondag 5 februari 2006 @ 09:56:10 #69
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_34752152
Rita heeft gelijk.

Het wordt tijd dat ze vertrekpremies afschaffen! Best raar: ze kopen een vliegticket, komen lange tijd gratis op geheel verzorgde vakantie naar Nederland, en krijgen geld toe!! Als ze dat daar vertellen, komt de hele stad toch ook hierheen?!

En dat die lui maar kunnen procederen en procederen... Je moet het lef maar hebben!! Het zou niet in me opkomen om naar Italie te gaan, en daar net zo lang naar de rechter te stappen en zielig te doen tot ik mag blijven.
censuur :O
  zondag 5 februari 2006 @ 10:00:39 #70
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_34752220
quote:
Op zondag 5 februari 2006 09:43 schreef sigme het volgende:

[..]

Leg mij even uit waarom een 18-jarig meisje dat hier haar schooldiploma wil halen fraudeert als haar ouders een vertrekpremie hebben aangenomen?
Het gezin heeft de vertrekpremie aangenomen.

Dag.
pi_34752335
Wat een kutwijf is die Verdonk toch ook. Een rechtszaak verliezen en vervolgens via de media over de rug van een 18-jarige scholiere je gelijk proberen te halen. Gadverdamme, een minister onwaardig gewoon.
pi_34752355
quote:
Op zondag 5 februari 2006 10:00 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Het gezin heeft de vertrekpremie aangenomen.

Dag.
Volwassen mensen hebben de beslissing genomen in Nederland asiel aan te vragen. Hun minderjarige kinderen hadden ze bij zich. Het verzoek van die volwassenen is afgewezen. Ze hebben, met hun kinderen en met een vertrekpremie, Nederland verlaten.

Nu is er een individu dat een vergunning vraagt. Dat individu is ooit -zonder dat ze er iets over te zeggen had- in Nederland beland, heeft daar jaren gewoond, heeft een bijna afgeronde opleiding daar lopen.

Waarom is het logisch en rechtvaardig het verzoek van dat individu te beoordelen op gedragingen van andere mensen, te weten haar ouders. Zij doet geen verzoek voor haar ouders, zij vraagt iets voor haarzelf. Ik dacht dat we een verzoek op eigen merites beoordelen? En niet op erfzonde?
  zondag 5 februari 2006 @ 10:27:51 #73
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_34752450
Wat is er minderjarig aan een kind van 18?

Geloof jij trouwens ECHT dat dat kind hier alleen d'r diploma wil halen, en daarna weer opkrassen??? Hoe naief!
  zondag 5 februari 2006 @ 10:27:56 #74
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_34752453
quote:
Verdonk: vluchtelinge Taīda pleegde fraude

DEN HAAG - De uit Kosovo afkomstige scholiere Taīda Pasic heeft fraude gepleegd. Dat zegt een woordvoerder van minister Verdonk van Vreemdelingenzaken zondag in De Telegraaf. Verdonk wil het meisje uitzetten, maar Taīda wil eerst haar vwo in Nederland afmaken. Ze heeft daarvoor nog enkele maanden nodig.

‘Ze zit klinkklare onzin te verkopen en maakt IND-medewerkers zwart’, aldus de woordvoerder. Volgens het ministerie zijn twee verzoeken voor een voorlopige verblijfsvergunning van de 18-jarige Taīda afgewezen.

Vorig jaar keerde de scholiere met haar familie terug naar Kosovo. Het gezin kreeg van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) 7000 euro mee om er een nieuw leven op te bouwen.

Na de afwijzingen voor een verblijfsvergunning is Taīda volgens Verdonk op een Frans toeristenvisum naar Nederland gekomen. ‘Dat is gewoon fraude’, aldus de woordvoerder van Verdonk.

De rechtbank in Amsterdam oordeelde vrijdag dat Taīda voorlopig in Nederland mag blijven. In de uitspraak stond dat de rechtbank vindt dat ‘de beslissing van de minister om het meisje niet toe te staan haar vwo af te maken niet zorgvuldig is genomen, omdat op een aantal door het meisje aangevoerde argumenten niet of onvoldoende is gereageerd’.

De IND moet het meisje nu eerst horen voordat de dienst een onherroepelijk besluit in haar zaak neemt. Hoe lang dat gaat duren, is niet bekend.

Eerder was Taīda uit haar klas in scholengemeenschap De Driemark in Winterswijk gehaald en naar een uitzetcentrum overgebracht. De rechtbank in Groningen gelastte woensdag al dat ze de beslissing over haar uitzettingsprocedure in vrijheid mocht afwachten. Ze had toen al bijna twee weken doorgebracht in het uitzetcentrum in Rotterdam.

Bron
Als Verdonk en haar IND er zo van overtuigd zijn dat Taīda fraude heeft gepleegd, dan hadden ze dat in de rechtzaak naar voren moeten brengen, en niet achteraf via de media.
pi_34752462
quote:
Op zondag 5 februari 2006 10:16 schreef sigme het volgende:

[..]

Volwassen mensen hebben de beslissing genomen in Nederland asiel aan te vragen. Hun minderjarige kinderen hadden ze bij zich. Het verzoek van die volwassenen is afgewezen. Ze hebben, met hun kinderen en met een vertrekpremie, Nederland verlaten.

Nu is er een individu dat een vergunning vraagt. Dat individu is ooit -zonder dat ze er iets over te zeggen had- in Nederland beland, heeft daar jaren gewoond, heeft een bijna afgeronde opleiding daar lopen.

Waarom is het logisch en rechtvaardig het verzoek van dat individu te beoordelen op gedragingen van andere mensen, te weten haar ouders. Zij doet geen verzoek voor haar ouders, zij vraagt iets voor haarzelf. Ik dacht dat we een verzoek op eigen merites beoordelen? En niet op erfzonde?
Dat individu (Taida) heeft tot twee keer toe, naardat ze met haar fam. naar Bosnie was teruggekeerd, vanuit Bosnie een Nederlandse verblijfvergunning proberen te krijgen, en dat is elke keer afgewezen. En toen is ze illegaal via een Frans visum toch naar Nederland gekomen, kortom ze respecteert de Nederlandse Wet niet.
Twee keer nee, lijkt me duidelijk genoeg.

Dus Taida
  zondag 5 februari 2006 @ 10:29:49 #76
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_34752475
Het is ook niet niets, uitgezet worden naar moederneukend Kosovo, maar al dan niet op basis van fraude (zal lekker slapen, denk je niet?) terugkeren naar Nederland om je VWO opleiding af te kunnen maken, Taida, respect meid!

(misschien wil ze wel verder in het WO, we hebben die mensen nodig, dus geef haar een warm welkom en een hartelijk applaus)
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_34752479
quote:
Op zondag 5 februari 2006 10:27 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Als Verdonk en haar IND er zo van overtuigd zijn dat Taīda fraude heeft gepleegd, dan hadden ze dat in de rechtzaak naar voren moeten brengen, en niet achteraf via de media.
Heb je gelijk in, maar het blijkt maar weer dat het verhaal twee kanten heeft. De beschuldigingen vliegen nu over en weer, en dat maakt het moeilijker om straks in een rechtszaak te kunnen bepalen of Taida moet blijven of niet. Immers, wie spreekt de waarheid en wie niet?
pi_34752625
quote:
Op zondag 5 februari 2006 10:28 schreef more het volgende:

[..]

Dat individu (Taida) heeft tot twee keer toe, naardat ze met haar fam. naar Bosnie was teruggekeerd, vanuit Bosnie een Nederlandse verblijfvergunning proberen te krijgen, en dat is elke keer afgewezen. En toen is ze illegaal via een Frans visum toch naar Nederland gekomen, kortom ze respecteert de Nederlandse Wet niet.
Twee keer nee, lijkt me duidelijk genoeg.

Dus Taida
Kortom, die vertrekpremie heeft er niks mee te maken. Laat Verdonk dan ook niet proberen dat meisje de vertrekpremie van haar ouders in de schoenen te schuiven.

Wat betreft die verblijfsvergunning, ik meen dat de rechter juist een uitspraak had gedaan dat de afwijzing onterecht was? Als de afwijzing onterecht is dan is het terecht om dat aan de kaak te stellen. Ze repecteert de wet wel, zo te zien méér dan IND en Verdonk.

En ook meer dan de ambtenaren die hun bevoegdheid en de wet misbruikt hebben om een meisje in de cel te stoppen. Want ook dat was onterecht, weet je nog?
pi_34752639
Verdonk had dit kenbaar moeten maken tijdens de rechtszaak. Niet achteraf.
pi_34752662
  zondag 5 februari 2006 @ 10:49:25 #81
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_34752668
quote:
Op zondag 5 februari 2006 10:30 schreef Scorpie het volgende:
Heb je gelijk in, maar het blijkt maar weer dat het verhaal twee kanten heeft. De beschuldigingen vliegen nu over en weer, en dat maakt het moeilijker om straks in een rechtszaak te kunnen bepalen of Taida moet blijven of niet. Immers, wie spreekt de waarheid en wie niet?
Nee hoor, het is heel simpel. Als Verdonk overtuigend bewijsmateriaal heeft dat Taīda fraude heeft gepleegd, dan had ze dat de afgelopen week aan de rechtbank moeten voorleggen. De rechtbank oordeelt op basis van dat bewijsmateriaal, niet op basis van de artikelen in de media. Blijkbaar heeft Verdonk onvoldoende bewijsmateriaal om de vermeende fraude aan te tonen en dus moeten we er, in ieder geval voorlopig, vanuit gaan dat Taīda de waarheid spreekt.
pi_34752695
quote:
Op zondag 5 februari 2006 10:46 schreef schatje het volgende:
Verdonk had dit kenbaar moeten maken tijdens de rechtszaak. Niet achteraf.
Maar dat zou in de rechtzaak onder hoongelach van tafel worden geveegd. Dat Taida\'s ouders een vertrekpremie hebben aangenomen heeft natuurlijk helemaal niets te maken met haar verzoek haar school af te maken.

In de publieke opinie kan Verdonk proberen dat meisje te besmeuren door er een suggestie van \'fraude\' aan te verbinden, mensen met enig verstand van zaken zullen Verdonk aankijken alsof ze een haatzaaiende heks is .
pi_34752835
quote:
Op zondag 5 februari 2006 10:52 schreef sigme het volgende:

[..]

Maar dat zou in de rechtzaak onder hoongelach van tafel worden geveegd. Dat Taida\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'s ouders een vertrekpremie hebben aangenomen heeft natuurlijk helemaal niets te maken met haar verzoek haar school af te maken.
Het is niet alleen dat hoor. Volgens een woordvoerder van Verdonk heeft het meisje ook haar uitzetting gefrustreerd door haar paspoort te vernietigen. Ook wordt er met klem bestrijdt dat de IND de scholiere heeft beloofd dat ze hoe dan ook in ons land het VWO diploma mocht halen. Dat staat ook in de Telegraaf. Haar pleeg vader die Verdonk's uitlatingen en aantijgingen schandalig noemt.
pi_34753128
quote:
Op zondag 5 februari 2006 10:27 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat is er minderjarig aan een kind van 18?
Nu ze 18 is is ze niet meer minderjarig, maar dat dat meisje op haar 18e jaren in Nederland heeft gewoond en is schoolgegaan is haar allemaal ongevraagd ten deel gevallen. Ze is als minderjarige hier beland, ze heeft totop het moment dat ze 18 was daarop geen invloed kunnen uitoefenen. Het valt dan ook niet haar aan te rekenen dat ze jaren in Nederland heeft gewoond, ook al was de grond om hier te verblijven onvoldoende. Zij voerde die redenen namelijk helemaal niet aan, zij was speelbal tussen haar ouders en de Nederlandse overheid.
quote:
Geloof jij trouwens ECHT dat dat kind hier alleen d\'r diploma wil halen, en daarna weer opkrassen??? Hoe naief!
Het boeit me niet, eigenlijk, wat dat kind van plan is. Ik wil dat de Nederlandse staat en de gezagsdragers zich aan de eigen wetten houden, aan de geest van de wet, en fatsoenlijk en beschaafd met medemensen omgaan.

Dit meisje is een voorbeeld. Onterecht in het gevang, in een Kafaëske bureaucratie verzeild waarin de staat de almacht gebruikt om een pechvogel extra te klieren. Mij gaat het om die staat, die zegt te handelen uit mijn naam. Dat individuele meisje ken ik niet en interesseert me ook niet.
  zondag 5 februari 2006 @ 11:48:54 #85
572 Sniper
Gull Catcher
pi_34753691
Het was al aangekondigd. Jankverhalen van parasieten en profiteurs die mede dankzij gewillige en gekleurde en selectieve media hun leugens mogen verspreiden zullen van repliek gediend worden. Uitstekend. Dus nog even school afmaken en dan wegwezen. Daag.
  zondag 5 februari 2006 @ 11:48:58 #86
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_34753861
quote:
Op zondag 5 februari 2006 11:48 schreef Sniper het volgende:
Het was al aangekondigd. Jankverhalen van parasieten en profiteurs die mede dankzij gewillige en gekleurde en selectieve media hun leugens mogen verspreiden zullen van repliek gediend worden. Uitstekend. Dus nog even school afmaken en dan wegwezen. Daag.
Het verhaal van Verdonk wordt anders ook gepubliceerd. Zelfs al hebben ze blijkbaar in de rechtzaal deze punten of niet aangevoerd of niet aannemelijk kunnen maken.

En school afmaken is precies wat gevraagd wordt, nietwaar?

Oh.. en wat is er jankerig aan om niet op valse gronden twee weken in de cel gesmeten te willen worden?

pi_34754440
Verdonk corrigeert gewoon even de media hetze. Moet wel af en toe met dat volstrekt incapabele media-apparaat/journalistiek van ons. Alhoewel het me nu nog steeds niet terecht lijkt om een meisje, dat in uitstekend Nederlands een betoog voor een rechtbank om haar school (!) te mogen afmaken weet te houden, weg te sturen.
Jaja...
  zondag 5 februari 2006 @ 12:29:07 #89
66825 Reya
Fier Wallon
pi_34754755
quote:
Op zondag 5 februari 2006 10:14 schreef Kozzmic het volgende:
Wat een kutwijf is die Verdonk toch ook. Een rechtszaak verliezen en vervolgens via de media over de rug van een 18-jarige scholiere je gelijk proberen te halen. Gadverdamme, een minister onwaardig gewoon.
Wat Verdonk hier doet is inderdaad de rechter aan de kant schuiven, en zelf op diens stoel gaan zitten. Een minister onwaardig
pi_34755033
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:29 schreef Reya het volgende:

[..]

Wat Verdonk hier doet is inderdaad de rechter aan de kant schuiven, en zelf op diens stoel gaan zitten. Een minister onwaardig
wat verdonk doet is de media-hetze proberen te corrigeren. Geheel terecht lijkt me, na alle jak-verhalen die in de kranten hebben gestaan.

Taida, zeg maar dag met je handje
Bobby Robson forever!
Stadio Oreste Granillo ---- Stadio Angelo Massimino ---- Stadio Euganeo ---- Stadio Olimpico
  zondag 5 februari 2006 @ 12:42:15 #91
66825 Reya
Fier Wallon
pi_34755185
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:38 schreef kollie het volgende:

[..]

wat verdonk doet is de media-hetze proberen te corrigeren. Geheel terecht lijkt me, na alle jak-verhalen die in de kranten hebben gestaan.

Taida, zeg maar dag met je handje
Verdonk is minister, dat brengt een zekere verantwoordelijkheid met zich mee. Ze heeft alle vrijheid haar beleid te voeren, maar ze heeft niet alle vrijheid om uitspraken over bepaalde zaken te doen, en zeker niet als het rechterlijke uitspraken behelst. Zoals een rechter niet in de opportuniteit van wetten treedt, zou Verdonk niet in de opportuniteit van rechterlijke uitspraken moeten treden
pi_34755276
Wat een trieste reacties weer in dit topic, kom net uit m'n nest rollen en walg nu al weer van de trieste reacties, vooral die smileys met dat zwaai handje.

Wat een tolerant land is dit toch
٩๏̯͡๏)۶
pi_34755314
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:42 schreef Reya het volgende:

[..]

Verdonk is minister, dat brengt een zekere verantwoordelijkheid met zich mee. Ze heeft alle vrijheid haar beleid te voeren, maar ze heeft niet alle vrijheid om uitspraken over bepaalde zaken te doen, en zeker niet als het rechterlijke uitspraken behelst. Zoals een rechter niet in de opportuniteit van wetten treedt, zou Verdonk niet in de opportuniteit van rechterlijke uitspraken moeten treden
Verdonk moet de rechterlijke uitspraak respecteren. Het is echter gewoon toegestaan om uitspraken te doen over de zaak.
Zij treedt geenszins in de opportuniteit van rechterlijke uitspraken.
Bobby Robson forever!
Stadio Oreste Granillo ---- Stadio Angelo Massimino ---- Stadio Euganeo ---- Stadio Olimpico
pi_34755433
het zal wel asociaal rechts zijn, maarruh... ik vind vertrekpremies echt verkeerd

je lokt daarmee mensen deze kant op; heej of we mogen er blijven of we krijgen een flinke premie als we weggaan

waar moet het heen met dit land
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
  zondag 5 februari 2006 @ 12:50:23 #95
66825 Reya
Fier Wallon
pi_34755457
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:46 schreef kollie het volgende:

[..]

Verdonk moet de rechterlijke uitspraak respecteren. Het is echter gewoon toegestaan om uitspraken te doen over de zaak.
Zij treedt geenszins in de opportuniteit van rechterlijke uitspraken.
De rechter heeft geoordeelt dat Taida voorlopig niet mag worden uitgezet. Daarna stelt Verdonk dat Taida 'misbruik' van de regels heeft gemaakt. Het is echter de rechter die de regels toetst; verkapt stelt ze dus dat het oordeel van de rechter onjuist is. Er lijkt me wel degelijk sprake van een oordeel over een rechterlijke uitspraak
pi_34755525
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:50 schreef Reya het volgende:

[..]

De rechter heeft geoordeelt dat Taida voorlopig niet mag worden uitgezet. Daarna stelt Verdonk dat Taida \'misbruik\' van de regels heeft gemaakt. Het is echter de rechter die de regels toetst; verkapt stelt ze dus dat het oordeel van de rechter onjuist is. Er lijkt me wel degelijk sprake van een oordeel over een rechterlijke uitspraak
erg netjes vink het niet in ieder geval; een soort van afkoopregeling accepteren en dan gewoon blijven

pi_34755534
Zo, er zit dus een andere kant aan het verhaal. Even alles op een rijtje:

- Taīda is vorig jaar met haar familie teruggegaan naar Kosovo. Uitgeprocedeerd? De familie heeft een vertrekpremie meegekregen van 7.000,-- euro om daar een nieuw leven op te bouwen. Daarnaast heeft de IND de tickets van de familie betaald.
- Taīda heeft haar paspoort vernietigd om de uitzetting te frusteren.
- Er is onderzoek gedaan (volgens Verdonk) of Taīda daar ook haar school kon afmaken op een gelijkwaardig niveau en dat zou het geval zijn.
- Taīda heeft tweemaal vanuit Kosovo een verzoek ingediend om een voorlopige verblijfsvergunning om het VWO in Nederland af te kunnen maken, maar deze zijn afgewezen.
- Vervolgens is Taīda ondanks de afwijzingen op deze verzoeken op een Frans toeristenvisum weer naar Nederland gekomen om het VWO af te maken. Inderdaad fraude.
- Taīda heeft steeds beweerd dat zij niet nar Belgrado kon gaan om daar een voorlopige verblijfsvergunning aan te vragen, terwijl het haar wel is gelukt om in Belgrado een nieuw paspoort aan te vragen.
- Taīda zou van Stichting Vluchtelingenwerk (belangenorganisatie voor vluchtelingen) de toezegging hebben gekregen dat zij in Nederland kon blijven om het VWO af te maken. Het ministerie zegt dat alleen de IND daar uitspraken over had kunnen doen. De vader van het gastgezin waar Taīda verblijft, is van mening dat dat belachelijk is.

Zo ontstaat er een compleet ander beeld van de situatie. Ook de andere kant van het verhaal mag verteld worden. Vervolgens worden mensen echter kwaad op Verdonk, omdat zij de andere kant onder de aandacht brengt.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_34755598
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:50 schreef Reya het volgende:

[..]

De rechter heeft geoordeelt dat Taida voorlopig niet mag worden uitgezet. Daarna stelt Verdonk dat Taida \'misbruik\' van de regels heeft gemaakt. Het is echter de rechter die de regels toetst; verkapt stelt ze dus dat het oordeel van de rechter onjuist is. Er lijkt me wel degelijk sprake van een oordeel over een rechterlijke uitspraak
vergelijk het met het Openbaar Ministerie dat stelt dat ze teleurgesteld is in de uitspraak van de rechter. Dit mag, zolang zij de uitspraak maar respecteert.
Bobby Robson forever!
pi_34755650
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:52 schreef rutger05 het volgende:

- Taīda is vorig jaar met haar familie teruggegaan naar Kosovo. Uitgeprocedeerd? De familie heeft een vertrekpremie meegekregen van 7.000,-- euro om daar een nieuw leven op te bouwen. Daarnaast heeft de IND de tickets van de familie betaald.
- Er is onderzoek gedaan (volgens Verdonk) of Taīda daar ook haar school kon afmaken op een gelijkwaardig niveau en dat zou het geval zijn.
- Taīda heeft tweemaal vanuit Kosovo een verzoek ingediend om een voorlopige verblijfsvergunning om het VWO in Nederland af te kunnen maken, maar deze zijn afgewezen.
- Vervolgens is Taīda ondanks de afwijzingen op deze verzoeken op een Frans toeristenvisum weer naar Nederland gekomen om het VWO af te maken. Inderdaad fraude.
- Taīda heeft steeds beweerd dat zij niet nar Belgrado kon gaan om daar een voorlopige verblijfsvergunning aan te vragen, terwijl het haar wel is gelukt om in Belgrado een nieuw paspoort aan te vragen.
- Taīda zou van Stichting Vluchtelingenwerk (belangenorganisatie voor vluchtelingen) de toezegging hebben gekregen dat zij in Nederland kon blijven om het VWO af te maken. Het ministerie zegt dat alleen de IND daar uitspraken over had kunnen doen. De vader van het gastgezin waar Taīda verblijft, is van mening dat dat belachelijk is.

Zo ontstaat er een compleet ander beeld van de situatie. Ook de andere kant van het verhaal mag verteld worden. Vervolgens worden mensen echter kwaad op Verdonk, omdat zij de andere kant onder de aandacht brengt.
ik vind verdonk zo nu en dan domme uitspraken doen ook wel.

maar in dit geval ben ik het met haar eens dat er fouten zijn begaan :')

pi_34755666
quote:

Als je de zaken zo op een rijtje zet zou je haast zeggen dat het een stelletje oplichters zijn.
Bobby Robson forever!
  zondag 5 februari 2006 @ 12:56:44 #101
66825 Reya
Fier Wallon
pi_34755810
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:53 schreef kollie het volgende:

[..]

vergelijk het met het Openbaar Ministerie dat stelt dat ze teleurgesteld is in de uitspraak van de rechter. Dit mag, zolang zij de uitspraak maar respecteert.
Verdonk komt echter achteraf met nieuwe informatie om haar gelijk te halen. Die informatie is echter nooit door een rechter getoetst, terwijl ze hiermee feitelijk probeert het ongelijk van de rechter aan te tonen. Dat is niet wat onder het respecteren van een uitspraak wordt verstaan
pi_34755880
quote:

De zaak is onder de rechter. Die zaken die jij hier opnoemt zijn zaken die de IND kan inbrengen, voor zover ze relevant zijn voor de zaak.

Een minister die haar gezag gebruikt om zaken die totnogtoe niet als vaststaand beschouwd kunnen worden als \'feit\' in de krant laat zetten misbruikt de status van rechter om een meisje te verpletteren. Nog los van het feit dat de rechter zojuist een uitspraak heeft gedaan die bovengenoemde \'feiten\' niet steunt. En Verdonk niet haar positie heeft om rechterlijke uitspraken als onjuist af te schilderen. Ze heeft budget & mensen & regels om de rechter van haar visie te overtuigen. Als ze gelijk heeft, heeft ze vast geen moeite haar gelijk ook te halen.
pi_34755915
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:56 schreef Reya het volgende:

[..]

Verdonk komt echter achteraf met nieuwe informatie om haar gelijk te halen. Die informatie is echter nooit door een rechter getoetst, terwijl ze hiermee feitelijk probeert het ongelijk van de rechter aan te tonen. Dat is niet wat onder het respecteren van een uitspraak wordt verstaan
Mag ik vragen hoe jij weet dat deze info niet door de rechter is getoetst?
Bobby Robson forever!
pi_34755950
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:56 schreef Reya het volgende:

[..]

je moet het oordeel ook respecteren. deze zaak is echter wel een duidelijk signaal aan de samenleving dat er geen fuck klopt van de uitvoering van het beleid.

7000 euro als je oprot, terugkomen en dan dit... ik vind het echt een schande. en dat van ONS belastingcenten

zondag 5 februari 2006 @ 13:05:21 #105
66825 Reya
Fier Wallon
pi_34756181
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:59 schreef kollie het volgende:

[..]

Mag ik vragen hoe jij weet dat deze info niet door de rechter is getoetst?
Als de rechter dit een plausibel argument had bevonden, had hij de verweerder - de minister - wel daarover in het gelijk gesteld. Primo valt deze informatie in het vonnis van de voorzieningenrechter niet compleet te vinden, en secundo geeft de voorzieningenrechter er geen blijk van enige informatie hiertoe dermate zwaarwegend te vinden dat het vonnis daartoe gewijzigd behoefd te worden.
pi_34756241
quote:
Op zondag 5 februari 2006 13:05 schreef Reya het volgende:

[..]

Als de rechter dit een plausibel argument had bevonden, had hij de verweerder - de minister - wel daarover in het gelijk gesteld. Primo valt deze informatie in het vonnis van de voorzieningenrechter niet compleet te vinden, en secundo geeft de voorzieningenrechter er geen blijk van enige informatie hiertoe dermate zwaarwegend te vinden dat het vonnis daartoe gewijzigd behoefd te worden.
Dus het kan best zijn dat de rechter deze info wel getoetst heeft. dat was m'n punt.
Bobby Robson forever!
  zondag 5 februari 2006 @ 13:09:56 #107
66825 Reya
Fier Wallon
pi_34756366
quote:
Op zondag 5 februari 2006 13:07 schreef kollie het volgende:

[..]

Dus het kan best zijn dat de rechter deze info wel getoetst heeft. dat was m\'n punt.
In het vonnis van de voorzieningenrechter - en daar gaat het hier over - komt deze informatie niet op de manier waarop Verdonk het heeft gebracht terug. Er wordt slechts gerept van een 'terugkeer naar Belgrado'
pi_34756390
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:58 schreef sigme het volgende:

[..]

De zaak is onder de rechter. Die zaken die jij hier opnoemt zijn zaken die de IND kan inbrengen, voor zover ze relevant zijn voor de zaak.

Een minister die haar gezag gebruikt om zaken die totnogtoe niet als vaststaand beschouwd kunnen worden als \\\'feit\\\' in de krant laat zetten misbruikt de status van rechter om een meisje te verpletteren. Nog los van het feit dat de rechter zojuist een uitspraak heeft gedaan die bovengenoemde \\\'feiten\\\' niet steunt. En Verdonk niet haar positie heeft om rechterlijke uitspraken als onjuist af te schilderen. Ze heeft budget & mensen & regels om de rechter van haar visie te overtuigen. Als ze gelijk heeft, heeft ze vast geen moeite haar gelijk ook te halen.
Het gaat erom dat er grote publieke verontwaardiging is ontstaan over het geval Taīda. Zij heeft haar kant van het verhaal in de pers kunnen laten horen en beweringen kunnen doen. De andere kant van het verhaal mag echter net zo goed verteld worden in de media. Anders ontstaat er wel een zeer eenzijdig beeld van het verhaal. Of deze feiten wel of niet relevant zijn voor een rechter is niet het enige criterium of deze van belang zijn of niet. Mensen krijgen nu een kans om zich een beeld te vormen van deze zaak op basis van beide kanten van het verhaal.
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_34756540
Van mij mag ze blijven
maar alleen omdat ze wel een lekker wijf is.

Overigens heb ik het over Taida niet over Rita.
pi_34756543
quote:
Op zondag 5 februari 2006 13:09 schreef Reya het volgende:

[..]

In het vonnis van de voorzieningenrechter - en daar gaat het hier over - komt deze informatie niet op de manier waarop Verdonk het heeft gebracht terug. Er wordt slechts gerept van een \'terugkeer naar Belgrado\'
Nogmaals: Zolang Verdonk die uitspraak respecteert, mag zij hier uitspraken over doen. Dat is gewoon een feit.

Bijkomend voordeel is dat iedereen nu eens beide kanten van het verhaal hoort
Bobby Robson forever!
pi_34756586
Hiermee wordt aangetoond hoe fucking SLECHT de journalisten in Nederland zijn.

Ze belichten maar een kant van het verhaal zonder ook maar een weerwoord van de andere zijde.
Een DOODZONDE voor elke zichzelf respecterende journalist.

"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
pi_34756643
quote:
Op zondag 5 februari 2006 13:14 schreef typtypo het volgende:
Hiermee wordt aangetoond hoe fucking SLECHT de journalisten in Nederland zijn.

Ze belichten maar een kant van het verhaal zonder ook maar een weerwoord van de andere zijde.
Een DOODZONDE voor elke zichzelf respecterende journalist.

heb jij al de kant van bin laden uitgebreid voorbij zien komen op tv? nee? zegt genoeg of niet :')

pi_34756739
quote:
Op zondag 5 februari 2006 13:16 schreef Aarde het volgende:

[..]

heb jij al de kant van bin laden uitgebreid voorbij zien komen op tv? nee? zegt genoeg of niet :\')
Ik zie niks anders.
Als hij nou eens wat vaker een bandje zou in spreken dan zou je het ongetwijfeld vaker horen.
www.jihadwatch.org
pi_34756874
quote:
Op zondag 5 februari 2006 13:18 schreef typtypo het volgende:

[..]

Ik zie niks anders.
Als hij nou eens wat vaker een bandje zou in spreken dan zou je het ongetwijfeld vaker horen.
90 % van wat je ziet is wat de amerikanen je willen laten zien. enfin erg genuanceerde berichtgeving ontbreekt wel op meerdere fronten.

zondag 5 februari 2006 @ 13:25:20 #115
134391 TranceAction
It's me Leclerc
pi_34757068
Nu weet ik weer waarom ik die parasieten haat. Geld aannemen en daarna zielig doen he.

* deleted *

[ Bericht 12% gewijzigd door Drugshond op 05-02-2006 17:43:05 ]
Trek, trek ?? In Europa hebben ze trek, hier in Afrika hebben we gewoon honger
pi_34757249
quote:
Op zondag 5 februari 2006 13:20 schreef Aarde het volgende:

[..]

90 % van wat je ziet is wat de amerikanen je willen laten zien. enfin erg genuanceerde berichtgeving ontbreekt wel op meerdere fronten.
90% is politiek correct geleuter om vooral niemand voor zijn hoofd te stoten.
Dat gevoedt door angst voor hysterische taferelen die we de afgelopen dagen hebben meegemaakt.

Bij irak idem dito. Dat was zeker wat de amerikanen ons wilde laten horen.
Irak is een puinhoop.
Met irak gaat het slecht enz.

Jij lult dus uit je nek.

[ Bericht 0% gewijzigd door typtypo op 05-02-2006 13:34:34 ]
www.jihadwatch.org
  zondag 5 februari 2006 @ 14:00:28 #117
38549 dewd
100% pure
pi_34758627
Blijkbaar wil ze graag hier blijven? Is dat nou zo onduidelijk voor Verdonk??
pi_34758735
quote:
Op zondag 5 februari 2006 13:25 schreef TranceAction het volgende:
Nu weet ik weer waarom ik die parasieten haat. Geld aannemen en daarna zielig doen he.
Doe normaal. De rechter heeft toch bepaald dat ze voorlopig mag blijven?
Zo erg zal het dus niet geweest zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door Drugshond op 05-02-2006 17:43:28 ]
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
pi_34759490
Oke, dit geeft dus voldoende duidelijkheid voor mij. Weg ermee met die Taida en wel zo snel mogelijk. Het land UIT!
pi_34759516
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:00 schreef dewd het volgende:
Blijkbaar wil ze graag hier blijven? Is dat nou zo onduidelijk voor Verdonk??
Natuurlijk wil zij hier bljiven. Duhuh. Maar dat is geen reden en al helemaal niet als je de boel belazert. Opzouten dus.
pi_34759594
quote:
Ik vind het prima. Dat soort tuig moet gewoon worden aangepakt.
pi_34759690
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:29 schreef Reya het volgende:

[..]

Dat doet ze helemaal niet. Ze brengt een nieuw feit boven tafel. Dat mag iedereen doen. Verdonk moet haar beleid verantwoorden tegenover de burgers en dat doet ze op deze manier goed.
pi_34759736
quote:
Op zondag 5 februari 2006 13:13 schreef Vitalogy het volgende:
Van mij mag ze blijven
maar alleen omdat ze wel een lekker wijf is.
Taida een lekker wijf ?
pi_34759863
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:22 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Dat doet ze helemaal niet. Ze brengt een nieuw feit boven tafel. Dat mag iedereen doen. Verdonk moet haar beleid verantwoorden tegenover de burgers en dat doet ze op deze manier goed.
Wat raar dat dat nieuwe feit blijkbaar niet belangrijk genoeg was om bij de rechtszaak te gebruiken. Of misschien heeft Verdonk niets zwart op wit staan? En wat is ze dan?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_34759927
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:20 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ik vind het prima. Dat soort tuig moet gewoon worden aangepakt.
Tuig dat wil leren? Je hebt gelijk, daar kunnen we niet lomp genoeg tegen ageren!
pi_34759982
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:24 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Wat raar dat dat nieuwe feit blijkbaar niet belangrijk genoeg was om bij de rechtszaak te gebruiken. Of misschien heeft Verdonk niets zwart op wit staan? En wat is ze dan?
Ik ga er vanuit dat ze hard kan maken wat ze beweert. Ik neem ook aan dat dit feit wordt (is?) onderzocht. Als het waar is mag ze (Taida) inderdaad, zoals ik al zei, uit het land gegooid worden.
  zondag 5 februari 2006 @ 14:27:59 #127
134391 TranceAction
It's me Leclerc
pi_34759990
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:02 schreef ChillyWilly het volgende:

[..]

Doe normaal. De rechter heeft toch bepaald dat ze voorlopig mag blijven?
Zo erg zal het dus niet geweest zijn.
De rechters in Nederland zijn vuile geitewollensokken. Als je weet dat pedofielen die kinderen misbruiken wordene veroordeeld tot taakstraffen die ze niet hoeven uit te voeren weet je wel met wat voor \"mensen\"je te maken hebt.

Rechters

[ Bericht 2% gewijzigd door Drugshond op 05-02-2006 17:44:21 ]
pi_34760031
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:26 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Tuig dat wil leren? Je hebt gelijk, daar kunnen we niet lomp genoeg tegen ageren!
Natuurlijk wil ze leren. Ze wil leren in haar eigen belang, maar wel op onze kosten. Als het dan allemaal nog volgens de regels zou zijn gegaan, oke, maar ze heeft de zaak bedonderd. Geen enkel respect daarvoor. Dit is een hardnekkige, dus grondig aanpakken is mijn advies.
pi_34760365
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:27 schreef TranceAction het volgende:
De rechters in Nederland zijn vuile geitewollensokken. Als je weet dat pedofielen die kinderen misbruiken wordene veroordeeld tot taakstraffen die ze niet hoeven uit te voeren weet je wel met wat voor \\\\\\\\\\\\\\\"mensen\\\\\\\\\\\\\\\"je te maken hebt.

Rechters
Ik zou zeggen, ga rechten studeren, dan mag je later zelf de boel bepalen. Maar met het iq van een doperwt zal dat wel te hoog gegrepen zijn...

[ Bericht 3% gewijzigd door Drugshond op 05-02-2006 17:45:03 ]
pi_34762048
quote:
Verdonk gaat echt te ver
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zondag 5 februari 2006 @ 15:23:29 #131
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_34762105
quote:
Op zondag 5 februari 2006 11:02 schreef schatje het volgende:

[..]

Het is niet alleen dat hoor. Volgens een woordvoerder van Verdonk heeft het meisje ook haar uitzetting gefrustreerd door haar paspoort te vernietigen. Ook wordt er met klem bestrijdt dat de IND de scholiere heeft beloofd dat ze hoe dan ook in ons land het VWO diploma mocht halen. Dat staat ook in de Telegraaf. Haar pleeg vader die Verdonk\'s uitlatingen en aantijgingen schandalig noemt.
Maar het blijft kinderachtig om na een rechtzaak zo iemand zwart proberen te maken.
Ze probeert zo te claimen dat ze wel gelijk had. Verdonk stelt eigenlijk dat de rechter het niet goed gedaan heeft, en dat hoor je als minister niet te doen. Beetje laag bij de grond.
ow ja, hoeveel van verdonks plannen zijn nu daadwerkelijk beleid geworden?
Weinig, de immigratiestroom die nu minder wordt zijn een gevolg van de maatregelen tijdens paars 2.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_34762517
quote:
Op zondag 5 februari 2006 09:56 schreef RemcoDelft het volgende:
Rita heeft gelijk.

Het wordt tijd dat ze vertrekpremies afschaffen! Best raar: ze kopen een vliegticket, komen lange tijd gratis op geheel verzorgde vakantie naar Nederland, en krijgen geld toe!! Als ze dat daar vertellen, komt de hele stad toch ook hierheen?!
Ja natuurlijk, want het is leuk om in een wereldvreemd land te gaan zitten wachten totdat je wordt teruggestuurd naar je eigen land waar je zo graag uit wilt vluchten. Ook is het leuk terug te komen in dat land met 7000 euro; mocht dat bekend worden heb je gelijk een zooi criminelen achter je aan. Ook is het leuk voor die kinderen die hier een leven hebben opgebouwd, terug te worden gestuurd; daar gaat je leven zoals je die kende. Wát een vakantie zeg, zo'n eentje wilt iedereen wel.
quote:
En dat die lui maar kunnen procederen en procederen... Je moet het lef maar hebben!! Het zou niet in me opkomen om naar Italie te gaan, en daar net zo lang naar de rechter te stappen en zielig te doen tot ik mag blijven.
Ja goh, je hebt het hier ook zo slecht hč... al die allochtonen die hier komen procederen, levensbedreigend gewoon voor jouw persoontje. Hoe kom je erbij je eigen situatie te vergelijken met die van een vluchteling?
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_34766022
Wat een tering kutwijf is die Verdonk toch.

* kleurijke beschrijving van een ongelukje *

Hoe slecht kan een mens zijn?

[ Bericht 41% gewijzigd door Drugshond op 05-02-2006 17:41:03 ]
pi_34766054
Ik vind dat Verdonk 100% gelijk heeft dat ze zichzelf verdedigd.

En ik heb nog liever gister dan vandaag dat Taida oprot, mensen die frauderen en de wet overtreden mogen lekker in hun eigen sop gaar koken in hun eigen thuisland
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 5 februari 2006 @ 17:26:49 #135
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_34766190
Dat Taida graag in Nederland wil zijn dat begrijp ik.

Dat de organisatie Vluchtelingenwerk zo corrupt blijkt te zijn dat ze zelfs overgaan tot het plegen van fraude om mensen Nederland in te krijgen vind ik schandalig. Ik zou het dus ook niet verwonderlijk vinden als deze organisatie wordt aangeklaagd.

Bovendien helpen ze op deze manier eigenlijk niemand. Taida is er niet mee geholpen omdat ze maandenlang in onzekerheid moet leven terwijl de uitkomst toch negatief zal blijken te zijn voor haar en ze terug zal moeten naar Kosovo. Wat overigens al twee keer eerder is aangegeven door de rechter.
Vluchtelingenwerk helpt alleen zichzelf, ze willen zoveel mogelijk vluchtelingen. Of die nou geholpen zijn door hun werk maakt niet uit, dat blijkt maar weer.
pi_34766266
Wat nou fraude???

Jullie geloven het nog als Verdonk zegt dat de aarde plat is
  zondag 5 februari 2006 @ 17:30:15 #137
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_34766305
Ik heb het trouwens al eerder gezegd: de hele migratie-industrie is zo corrupt als het maar zijn kan.

Dit is met deze zaak wederom bevestigd.
pi_34766313
quote:

En ik heb nog liever gister dan vandaag dat Taida oprot, mensen die frauderen en de wet overtreden mogen lekker in hun eigen sop gaar koken in hun eigen thuisland
Had er ook al een discussie over op mijn eigen weblog met een vriend..
maar wat ik me dan afvraag: Wanneer gaan mensen nou eens inzien, dat ondanks dat masker van religie, afkomst, politieke voorkeur etc. iedereen gelijk is?
Ik vind het namelijk een prachtig ontwetende reactie van je, DiegoArmandoMaradona
Dit is gewoon de andere kant van het verhaal, van Verdonk in dit geval. En dat dit beter in je straatje past.. naja prima.. En als je dan 2 reacties eronder leest, lees je precies de andere kant van het verhaal (van SCH)..

er is niet een goed of slecht in dit verhaal, het gaat hier om humaniteit versus regelgeving. En dat Verdonk nu met fraude komt, vind ik verdacht. Waarom moeten er eerst 2 zittingen zijn geweest, en komt er nu opeens fraude naar boven. Spreekt wel heel erg voor Verdonk, op een mooi moment.

Ik snap ook wel dat we niet in 1 keer die 26.000 gezichten kunnen laten naturaliseren, maar daar de wereld alleen maar ongelijker wordt, wordt de wereld steeds meer een plek van EGO\'s en steeds minder van menselijkheid. Het is al gek genoeg dat we regelgeving hebben gemaakt door mensen om er voor te zorgen dat andere mensen niet zo als wij mensen kunnen gaan leven maar in hun eigen land maar met hun mensen moeten gaan uitvechten wie wat krijgt...

Kortom: de EU is inhumaan, maar wel gerechtvaardigt.. en daar doet het mij het meeste pijn..
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_34766367
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_34766396
Als dit meisje fraude heeft gepleegd, dan kon ze aangepakt worden. Om nu achteraf haar in het publiek ervan te beschuldigen, dat is diep- en dieptriest. Het is heel laag. Zo'n hufterige handeling zou tot aftreden moeten leiden, me dunkt.
  zondag 5 februari 2006 @ 17:41:46 #141
134391 TranceAction
It's me Leclerc
pi_34766723
quote:
Op zondag 5 februari 2006 17:30 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Had er ook al een discussie over op mijn eigen weblog met een vriend..
maar wat ik me dan afvraag: Wanneer gaan mensen nou eens inzien, dat ondanks dat masker van religie, afkomst, politieke voorkeur etc. iedereen gelijk is?
Ik vind het namelijk een prachtig ontwetende reactie van je, DiegoArmandoMaradona
Dit is gewoon de andere kant van het verhaal, van Verdonk in dit geval. En dat dit beter in je straatje past.. naja prima.. En als je dan 2 reacties eronder leest, lees je precies de andere kant van het verhaal (van SCH)..

er is niet een goed of slecht in dit verhaal, het gaat hier om humaniteit versus regelgeving. En dat Verdonk nu met fraude komt, vind ik verdacht. Waarom moeten er eerst 2 zittingen zijn geweest, en komt er nu opeens fraude naar boven. Spreekt wel heel erg voor Verdonk, op een mooi moment.

Ik snap ook wel dat we niet in 1 keer die 26.000 gezichten kunnen laten naturaliseren, maar daar de wereld alleen maar ongelijker wordt, wordt de wereld steeds meer een plek van EGO\\\'s en steeds minder van menselijkheid. Het is al gek genoeg dat we regelgeving hebben gemaakt door mensen om er voor te zorgen dat andere mensen niet zo als wij mensen kunnen gaan leven maar in hun eigen land maar met hun mensen moeten gaan uitvechten wie wat krijgt...

Kortom: de EU is inhumaan, maar wel gerechtvaardigt.. en daar doet het mij het meeste pijn..
Wat is er inhumaan aan om te vechten dat jouw kinderen ook een goede toekomst krijgen. Kijk je kunt wel iedereene toelaten maar de ervaring leert dat import meer dan gemiddeld gebruik gaan maken van de socialen voorzieningen, vaker de criminaliteit in gaan etc etc. Is het inhumaan om voor je eigen rechten op te komen? Je bent echt weer zon geitewollensok he.

Het valt nog mee dat niet met een vergelijking kwam met de WO2
pi_34766777
quote:
Op zondag 5 februari 2006 17:21 schreef SCH het volgende:

Je bedoelt zeker: hoe rechtvaardig kan een mens zijn?

Huilie.
pi_34766797
quote:
Op zondag 5 februari 2006 17:32 schreef Boswachtertje het volgende:
http://weblog.moetkunnen.com/index.php?itemid=413

De middelste is Taida..
De rillingen lopen me over de rug.
  zondag 5 februari 2006 @ 17:44:18 #144
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_34766812
quote:
Op zondag 5 februari 2006 17:32 schreef Monidique het volgende:
Als dit meisje fraude heeft gepleegd, dan kon ze aangepakt worden. Om nu achteraf haar in het publiek ervan te beschuldigen, dat is diep- en dieptriest. Het is heel laag. Zo\'n hufterige handeling zou tot aftreden moeten leiden, me dunkt.
En, misschien politiek gezien wel erger, toont Verdonk hier een ongelooflijke incompetentie door een blijkbaar frauderende immigrant niet tegen te kunnen houden.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_34766857
Ja ze kan de ambassadeur van Frankrijk terug sturen naar Parijs. En dan?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_34766915
quote:
Op zondag 5 februari 2006 17:44 schreef Sidekick het volgende:

[..]

En, misschien politiek gezien wel erger, toont Verdonk hier een ongelooflijke incompetentie door een blijkbaar frauderende immigrant niet tegen te kunnen houden.
Mee eens, maar dat is geen reden om de fraudeur niet te straffen. Beter laat en goed straffen dan helemaal niet straffen.
  zondag 5 februari 2006 @ 17:48:02 #147
89730 Drugshond
pi_34766927
ff wat zware scheldwoorden en een toestandsbeschrijving weggehaald.

De vraag ligt bij de rechter die mag uitpuzzelen wie er gelijk heeft. That's it. De rest is secundair.
  zondag 5 februari 2006 @ 17:49:31 #148
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_34766977
quote:
Op zondag 5 februari 2006 17:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

dit slaat nergens op.
Ze zijn naar de rechter gegaan en Verdonk heeft verloren. wees dan een echte minister en neem je verlies, maar ga niet zaielig lopen doen na de tijd in de krant.

Ow nu geld dat de gang naar de rechter de weg is niet meer? Nu mogen we ze zomaar hjet land uitzetten. Nee, lekkere vrijheid sta je voor. Zo selectief als de pest.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_34767030
quote:
Als dit meisje fraude heeft gepleegd, dan kon ze aangepakt worden.
Het is wel duidelijk dat de IND zo slecht functioneert dat dat blijkbaar helemaal niet is opgevallen.

Maar nu moest er wel een stok gevonden worden.
pi_34767056
quote:
Op zondag 5 februari 2006 17:49 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

dit slaat nergens op.
Ze zijn naar de rechter gegaan en Verdonk heeft verloren. wees dan een echte minister en neem je verlies, maar ga niet zaielig lopen doen na de tijd in de krant.

Ow nu geld dat de gang naar de rechter de weg is niet meer? Nu mogen we ze zomaar hjet land uitzetten. Nee, lekkere vrijheid sta je voor. Zo selectief als de pest.
Hoe duidelijk moet het jou gemaakt worden? Ze heeft gefraudeerd! Op welke manier het ook gebracht wordt, het is een feit. Dat kan simpelweg niet worden toegestaan. Ik was al meteen een voorstander van terugsturen. Toen raakte ik wat meer overtuigd van de andere kant, maar nu ik dit weer lees weet ik het zeker: het land uit met die Taida.

Denk toch eens na: wat voor een signaal stuur je hiermee uit, als je dit soort criminaliteit tolereert?
pi_34767067
Is mijn mening, er staat niet voor niets ik in
pi_34767081
quote:
Op zondag 5 februari 2006 17:21 schreef SCH het volgende:

Wil je niet in mijn relevante posts gaat kutten?

Ik hoop echt dat dat mens overkomt wat ze anderen aandoet en dus heel erg lijdt voor ze doodgaat. En het liefst op een beetje korte termijn.

Ze is zo in-en-in slecht, dat is uniek in dit land. Dat iemand zo sadistisch is.

Dus laten we dat gewoon openlijk uiten, dat is nou vrijheid van meningsuiting waar die fascistische kankerheks zo dol op is.
  zondag 5 februari 2006 @ 17:53:16 #153
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_34767099
quote:
Op zondag 5 februari 2006 17:30 schreef Boswachtertje het volgende:
Men vergeet dat de punten waar Verdonk nu sier mee loopt te maken in de pers ook tijdens de zitting zijn behandeld. de rechter heeft echter geoordeeld dat het totaal verhaal in het voordeel is van Taida. Sorry hoor, maar ik vind het echt een lachwekkende vertoning van Verdonk en al die mensen die roepen dat ze het land uit moet.
Nu geldt rechtspraak ineens niet meer.
And that is the news.''
pi_34767100
quote:
Op zondag 5 februari 2006 17:51 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is wel duidelijk dat de IND zo slecht functioneert dat dat blijkbaar helemaal niet is opgevallen.

Maar nu moest er wel een stok gevonden worden.
Logisch. Hoe zie jij het dan voor je? Omdat er ergens een fout zit in de procedure van de IND, moet men er maar van kunnen profiteren en moet de fout niet worden hersteld? Laat het slecht functioneren zijn... dit is dan een impuls om er wat aan te doen. Begin dan ook direct goed en zet Taida op het vliegtuig.
pi_34767104
quote:
Op zondag 5 februari 2006 17:51 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Hoe duidelijk moet het jou gemaakt worden? Ze heeft gefraudeerd!
Ach ventje, jij zou het nog geloven als Verdonk zou zeggen dat gras vroeger paars was.
pi_34767126
quote:

[..]
Ze heeft gefraudeerd! Op welke manier het ook gebracht wordt, het is een feit.
Aldus Verdonk, die er geen zaak van heeft gemaakt, of heeft kunnen maken. Wat Verdonk zegt, is nog niet automatisch waar.
pi_34767140
quote:
Op zondag 5 februari 2006 17:53 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Men vergeet dat de punten waar Verdonk nu sier mee loopt te maken in de pers ook tijdens de zitting zijn behandeld. de rechter heeft echter geoordeeld dat het totaal verhaal in het voordeel is van Taida. Sorry hoor, maar ik vind het echt een lachwekkende vertoning van Verdonk en al die mensen die roepen dat ze het land uit moet.
Nu geldt rechtspraak ineens niet meer.
Alsof een eenmaal gedane uitspraak niet meer te corrigeren is .
  zondag 5 februari 2006 @ 17:55:05 #158
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_34767156
quote:
Als dit meisje fraude heeft gepleegd, dan kon ze aangepakt worden. Om nu achteraf haar in het publiek ervan te beschuldigen, dat is diep- en dieptriest. Het is heel laag. Zo\'n hufterige handeling zou tot aftreden moeten leiden, me dunkt.
Precies. Helemaal omdat die regeling zoals de er ligt is bekeken door de rechter en taida in het gelijk is gesteld.
Maar daar hoor je niemand hier over. Dat er gewoon rectspraak is geweest. Pech hebben dat iemand van je eigen straatje geen gelijk heeft gekregen, maar wees zo flink om je verlies dan te nemen.
And that is the news.''
pi_34767169
quote:
Op zondag 5 februari 2006 17:54 schreef Monidique het volgende:

[..]

Aldus Verdonk, die er geen zaak van heeft gemaakt, of heeft kunnen maken. Wat Verdonk zegt, is nog niet automatisch waar.
Ik neem aan dat dergelijke beweringen worden nagetrokken en dat Verdonk heel goed weet dat ze niet zomaar wat kan zeggen.
  zondag 5 februari 2006 @ 17:55:57 #160
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_34767186
quote:
Op zondag 5 februari 2006 17:54 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Alsof een eenmaal gedane uitspraak niet meer te corrigeren is .
ja tuurlijk wel. ik beweer ook niet dat dat niet meer kan. Maar dan ga je daarvoor naar een hogere rechter. en niet naar de telegraaf.
And that is the news.''
pi_34767199
Toch wel een beetje aandoenlijk, hoe al die mensen zich hier zo druk lopen te maken over zo'n meisje. Het is al eens eerder aan de orde gekomen, maar ik wil er nogmaals op wijzen: volgens mij zou men hier anders reageren wanneer het een dikke vette lelijke VMBO'er zou betreffen.
  zondag 5 februari 2006 @ 17:57:08 #162
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34767225
waarom heeft de rechtbank niet besloten om meteen tot uitzetting over te gaan als het allemaal zo vunzig in elkaar zit? het is niet alsof deze informatie nu pas boven komt drijven.

Ik vind het maar een vies spelletje van verdonk, een politicus onwaardig.
pi_34767228
quote:
Op zondag 5 februari 2006 17:55 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

ja tuurlijk wel. ik beweer ook niet dat dat niet meer kan. Maar dan ga je daarvoor naar een hogere rechter. en niet naar de telegraaf.
Natuurlijk wel, dat is een manier om dat zeikerige volk van de waarheid op de hoogte te stellen.
pi_34767229
quote:
Op zondag 5 februari 2006 17:55 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ik neem aan dat dergelijke beweringen worden nagetrokken en dat Verdonk heel goed weet dat ze niet zomaar wat kan zeggen.
Naief.
pi_34767253
quote:
Op zondag 5 februari 2006 17:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Naief.
Wat jij wil.
pi_34767259
quote:
Op zondag 5 februari 2006 17:55 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Misschien doet ze dat wel. En tot die tijd is er niets op tegen om Nederland de andere kant van het verhaal te laten horen. Dat is niet verboden, en wel zo eerlijk.
Bobby Robson forever!
pi_34767267
quote:
Op zondag 5 februari 2006 17:56 schreef FuifDuif het volgende:
Toch wel een beetje aandoenlijk, hoe al die mensen zich hier zo druk lopen te maken over zo\'n meisje. Het is al eens eerder aan de orde gekomen, maar ik wil er nogmaals op wijzen: volgens mij zou men hier anders reageren wanneer het een dikke vette lelijke VMBO\'er zou betreffen.
Ik weet het gewicht van Taida niet en heb nooit een foto van haar gezien en de soort school maakt me echt geen fuk uit.
  zondag 5 februari 2006 @ 17:58:13 #168
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_34767268
quote:
Op zondag 5 februari 2006 17:47 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Mee eens, maar dat is geen reden om de fraudeur niet te straffen. Beter laat en goed straffen dan helemaal niet straffen.
Tuurlijk, als ze gefraudeerd heeft moet je haar straffen. Maar die hele regeling wat verdonk fraude noemt is besproken tijdens de zitting. Ben je er niet mee eens, dan ga je naar ene hogere rechter. geeft die Taida aan, dan blijkt dat de keuze van verdonk om haar fraude in de schoenen te schuiven niet terecht was.
And that is the news.''
  zondag 5 februari 2006 @ 18:01:39 #169
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_34767364
quote:

[..]

Hoe duidelijk moet het jou gemaakt worden? Ze heeft gefraudeerd! Op welke manier het ook gebracht wordt, het is een feit.
Nou, waarom is er dan tijdens de rechtzaak anders geoordeeld door de rechter? de rechter bepaalt of er fraude is gepleegd. Volgens deze rechter niet. Dan geloof ik die eerder dan dat Verdonk zomaar wat zegt in de telgraaf.
Mocht een andere rechter concluderen dat ze wel fraude heeft gepleegd moet ze worden aangepakt. En de IND procudere verbeteren natuurlijk, dat dit in vervolg niet weer gebeurt.
And that is the news.''
pi_34767366
Nou ja, ik ben in ieder geval benieuwd waar dit op uitloopt. Ik hoop nog altijd dat ze zo snel mogelijk weer naar Kosovo wordt geschopt. Maar ik vrees ervoor dat het Nederlandse rechtsysteem zich zwak zal tonen.
  zondag 5 februari 2006 @ 18:03:21 #171
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_34767402
quote:
Op zondag 5 februari 2006 17:56 schreef FuifDuif het volgende:
Toch wel een beetje aandoenlijk, hoe al die mensen zich hier zo druk lopen te maken over zo\'n meisje. Het is al eens eerder aan de orde gekomen, maar ik wil er nogmaals op wijzen: volgens mij zou men hier anders reageren wanneer het een dikke vette lelijke VMBO\'er zou betreffen.
Nee, het gaat mij om het feit dat na een rechtzaak waar alles is behandeld een minister na de tijd nog de tegenstander zwart probeert te maken. Dat is gewoon niet netjes. Daar heb je een rechter voor. Dat is mijn probleem met verdonk. Je laat de rechter bepalen wie fraudeert en wie niet. En dat doet een minister niet, zeker niet via de pers.
And that is the news.''
  zondag 5 februari 2006 @ 18:04:27 #172
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_34767438
quote:
Op zondag 5 februari 2006 17:57 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, dat is een manier om dat zeikerige volk van de waarheid op de hoogte te stellen.
Nee fuifduif. Daar heb je de rechter voor. deze info is niet neiuw hoor. Dat is besproken met de rechter. is dat nauw zo moeilijk?
And that is the news.''
  zondag 5 februari 2006 @ 18:05:29 #173
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_34767477
quote:
Op zondag 5 februari 2006 17:58 schreef kollie het volgende:

[..]

Misschien doet ze dat wel. En tot die tijd is er niets op tegen om Nederland de andere kant van het verhaal te laten horen. Dat is niet verboden, en wel zo eerlijk.
de andere kant van het verhal is wat anders dan iemand van fraude beschuldigen terwijl dit eerder door een rechter is verworpen.
And that is the news.''
pi_34767478
quote:
Op zondag 5 februari 2006 18:03 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Nee, het gaat mij om het feit dat na een rechtzaak waar alles is behandeld een minister na de tijd nog de tegenstander zwart probeert te maken. Dat is gewoon niet netjes. Daar heb je een rechter voor. Dat is mijn probleem met verdonk. Je laat de rechter bepalen wie fraudeert en wie niet. En dat doet een minister niet, zeker niet via de pers.
De rechter is ook maar een mens. Stel je niet zo afhankelijk op van een rechter man. Natuurlijk, de rechter spreekt recht, maar dat betekent niet dat iemand als Verdonk de wereld verder niet op de hoogte mag stellen van bepaalde feiten? Zeker gezien die belachelijke volksgekte rondom Taida is het helemaal niet zo verkeerd om het volk eens de mond te snoeren met wat belastende feiten.
pi_34767494
quote:
Op zondag 5 februari 2006 18:04 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Nee fuifduif. Daar heb je de rechter voor. deze info is niet neiuw hoor. Dat is besproken met de rechter. is dat nauw zo moeilijk?
Was jij erbij? Dit is een nieuw feit.
pi_34767496
quote:
Op zondag 5 februari 2006 18:01 schreef FuifDuif het volgende:
Nou ja, ik ben in ieder geval benieuwd waar dit op uitloopt. Ik hoop nog altijd dat ze zo snel mogelijk weer naar Kosovo wordt geschopt.
Waar om schrijf je zoiets nou?
pi_34767532
quote:
Op zondag 5 februari 2006 18:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Waar om schrijf je zoiets nou?
Kun je er niet tegen? Ik hou niet van oppertunisten en parasieten, klaar. Daar heb ik weinig goede woorden voor over.
pi_34767581
quote:
Op zondag 5 februari 2006 18:07 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Kun je er niet tegen? Ik hou niet van oppertunisten en parasieten, klaar. Daar heb ik weinig goede woorden voor over.
Ik snap jouw fanatisme niet. Je presenteert jezelf als een soort ubermensch. Echt eng.
  zondag 5 februari 2006 @ 18:09:24 #179
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34767586
oordelen over mensen die je helemaal niet kent is zo makkelijk
pi_34767632
quote:
Op zondag 5 februari 2006 18:09 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik snap jouw fanatisme niet. Je presenteert jezelf als een soort ubermensch. Echt eng.
Ubermensch? Waar leid je dat nu weer uit af ? Ik hou gewoon van strikte regels en zie ons land niet als een pretpark waar iedereen maar kan gaan en staan waar hij of zij wil om er zelf beter van te worden.
  zondag 5 februari 2006 @ 18:11:09 #181
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34767637
quote:
Op zondag 5 februari 2006 18:05 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

een nieuw feit?
pi_34767652
quote:
Op zondag 5 februari 2006 18:09 schreef DionysuZ het volgende:
oordelen over mensen die je helemaal niet kent is zo makkelijk
Wat is jouw oordeel over:
- Adolf Hitler
- Stalin
- Jezus

Kende jij ze?
pi_34767818
quote:

[..]

Tegenover haar is ie dat wel ja. En nu terug naar je kraakpand.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
  zondag 5 februari 2006 @ 18:19:31 #184
9713 Eightball
In control.
pi_34767888
Godsamme, is dat kind nou nog niet weg?
  zondag 5 februari 2006 @ 18:46:55 #185
66825 Reya
Fier Wallon
pi_34768794
quote:

[..]

Ik denk dat verwijzingen naar het nationaal-socialime hier redelijkerwijs beter kunnen wegblijven
  zondag 5 februari 2006 @ 18:57:26 #186
66825 Reya
Fier Wallon
pi_34769137
quote:

[..]

Hoe duidelijk moet het jou gemaakt worden? Ze heeft gefraudeerd! Op welke manier het ook gebracht wordt, het is een feit.
Een ieder tegen wie een vervolging is ingesteld, wordt voor onschuldig
gehouden totdat zijn schuld in rechte is komen vast te staan.
  zondag 5 februari 2006 @ 19:13:11 #187
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_34769631
quote:
Op zondag 5 februari 2006 17:47 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Wanneer kunnen we dat verwachten?
pi_34770083
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:13 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Wanneer kunnen we dat verwachten?
Het liefst nog voor de eindexamens.
pi_34770492
quote:
Op zondag 5 februari 2006 18:19 schreef Eightball het volgende:
Godsamme, is dat kind nou nog niet weg?
Ja, jammer he .
  zondag 5 februari 2006 @ 19:47:32 #190
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_34770723
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:27 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Het liefst nog voor de eindexamens.
Het is bijna om te huilen, vind je ook niet?
Verdonk heeft de kans laten ontglippen om haar uit te zetten, en geen idee wanneer en of ze die fout kan herstellen. Ik kan het niet geloven dat de IND pas na de rechtszaak achter deze info komt, dus hier moet iets anders achterzitten. Je vraagt je af wat ze verbergen of in hoeverre deze 'feiten' wel echt zijn.
pi_34770727
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:39 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ja, jammer he .
ik ben er voor dat we fuifduif ook uitzetten wegens onaangepast gedrag... misschien ruilen tegen een lief chinees meisje

pi_34770826
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:47 schreef Aarde het volgende:

[..]

ik ben er voor dat we fuifduif ook uitzetten wegens onaangepast gedrag... misschien ruilen tegen een lief chinees meisje
Waarom? Ik hou simpelweg niet van profiteurs en parasieten. Ik vind simpelweg dat we moeten voorkomen dat ze haar VWO-diploma haalt, want dan is het kalf reeds verdronken.
pi_34770896
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:47 schreef Aarde het volgende:

[..]

jah het is een vreemde zaak wel...

die ruil kwam zomaar in me op... het leek me een goede deal

pi_34770905
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:52 schreef Aarde het volgende:

[..]

jah het is een vreemde zaak wel...

die ruil kwam zomaar in me op... het leek me een goede deal
Wij hadden het toch weer bijgelegd samen ?
  zondag 5 februari 2006 @ 19:53:00 #195
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34770907
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:50 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Waarom? Ik hou simpelweg niet van profiteurs en parasieten. Ik vind simpelweg dat we moeten voorkomen dat ze haar VWO-diploma haalt, want dan is het kalf reeds verdronken.
waarom ben je zo verbitterd? Ze heeft toch al betaald voor het schooljaar. Wat is er zo erg aan het laten halen van haar VWO zodat ze kan gaan studeren?
pi_34770948
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:52 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Wij hadden het toch weer bijgelegd samen ?
ik heb nooit ruzie met je gehad

alleen een meningsverschil

ik hou van je dat weet je toch duif

pi_34771097
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:53 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

waarom ben je zo verbitterd? Ze heeft toch al betaald voor het schooljaar. Wat is er zo erg aan het laten halen van haar VWO zodat ze kan gaan studeren?
Hallo... we hebben het hier over een serieus beleid! We zijn geen liefdadigheidsinstelling. Eruit moeten is eruit moeten, wel of niet over 4 maanden examen moeten doen. En bovendien: het gaat hier niet alleen om haar, maar vooral ook de indruk die je wekt met slap beleid. Er zijn namelijk veel meer mensen die in dezelfde positie als Taida verkeren.
  zondag 5 februari 2006 @ 20:03:18 #198
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34771303
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:57 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Hallo... we hebben het hier over een serieus beleid! We zijn geen liefdadigheidsinstelling. Eruit moeten is eruit moeten, wel of niet over 4 maanden examen moeten doen. En bovendien: het gaat hier niet alleen om haar, maar vooral ook de indruk die je wekt met slap beleid. Er zijn namelijk veel meer mensen die in dezelfde positie als Taida verkeren.
je bent al vanaf het begin heel stellig tégen Taida. En de rechter toets de wetmatigheid. Als de rechter besluit dat Taida haar VWO af mag maken, dan moet je dus blij zijn omdat er volgens de wet is gehandeld?
pi_34771348
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:03 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

je bent al vanaf het begin heel stellig tégen Taida. En de rechter toets de wetmatigheid. Als de rechter besluit dat Taida haar VWO af mag maken, dan moet je dus blij zijn omdat er volgens de wet is gehandeld?
Tja, wat moet ik daarop antwoorden? Er worden ook wel eens onschuldige mensen opgesloten, ik noem maar iets.
  zondag 5 februari 2006 @ 20:06:07 #200
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34771401
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:04 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Tja, wat moet ik daarop antwoorden? Er worden ook wel eens onschuldige mensen opgesloten, ik noem maar iets.
Verandert je mening dan wat Taida betreft?
pi_34771478
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:06 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Verandert je mening dan wat Taida betreft?
Nee, ik bedoelde daarmee dat een uitspraak van een rechter niet altijd even rechtvaardig en wetmatig is, als waar mensen blindelings van uit lijken te gaan.

Ik vind heel simpel gezegd dat Taida eruit moet. Liefst vandaag nog dan morgen.
  zondag 5 februari 2006 @ 20:11:32 #202
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34771596
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:08 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Nee, ik bedoelde daarmee dat een uitspraak van een rechter niet altijd even rechtvaardig en wetmatig is, als waar mensen blindelings van uit lijken te gaan.

Ik vind heel simpel gezegd dat Taida eruit moet. Liefst vandaag nog dan morgen.
waarom? om een voorbeeld te stellen? Ze kost in ieder geval geen cent meer als ze hier nog een paar maanden blijft
  zondag 5 februari 2006 @ 21:22:19 #203
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_34774337
Jullie 'toneelspeelster' is nu op Nederland 3. Bij Paul Witteman en Jeroen Pauw e.d.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_34774599
En? al tranen gevloeid?
Bobby Robson forever!
pi_34774622
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:47 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Het is bijna om te huilen, vind je ook niet?
Verdonk heeft de kans laten ontglippen om haar uit te zetten, en geen idee wanneer en of ze die fout kan herstellen. Ik kan het niet geloven dat de IND pas na de rechtszaak achter deze info komt, dus hier moet iets anders achterzitten. Je vraagt je af wat ze verbergen of in hoeverre deze \'feiten\' wel echt zijn.
Niet helemaal. Het IND moet eerst een beslissing nemen of Taida de opleiding mag afmaken of niet, pas dan (dus bij een negatief besluit) kan ze worden uitgezet.
  zondag 5 februari 2006 @ 21:30:58 #206
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_34774666
Wat is de relatie met Jeltje van Nieuwenhoven, ik val net in Woestijnruiters
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_34774825
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:30 schreef Tafkahs het volgende:
Wat is de relatie met Jeltje van Nieuwenhoven, ik val net in Woestijnruiters
Die is daar gewoon te gast, en geeft commentaar op de kwestie.

Maar respect voor Taida, die daar redelijk rustig kan uitleggen waarom ze per se het VWO-diploma in Nederland wil halen. Ook alle respect dat ze dat in accentloos Nederlands kan vertellen. Het is toch echt te gek voor woorden dat zo'n iemand hier niet kan blijven, hoeveel buitenlandse studenten lopen er wel niet in Nederland rond.
pi_34774831
Zo, 7000 euri is een aantal jaarsalarissen daarzo.
pi_34774888
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:34 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Het is toch echt te gek voor woorden dat zo\'n iemand hier niet kan blijven, hoeveel buitenlandse studenten lopen er wel niet in Nederland rond.
Goed argument man, nu ben ik om :')

Als zij niet aan de voorwaarden voldoet om hier te mogen blijven, dan moet ze gewoon opzouten.
Bobby Robson forever!
  zondag 5 februari 2006 @ 21:38:16 #210
46960 StefanP
polemicist
pi_34774978
quote:
Op zondag 5 februari 2006 08:43 schreef more het volgende:

[..]

bron

Dus Taida
* eensch is.

Regels zijn regels. Wegwezen! Doe in Kosovo maar staatsexamen op de ambassade. Dat huilie-gedoe moet maar eens afgelopen zijn.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_34774988
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:29 schreef nikk het volgende:

[..]

Niet helemaal. Het IND moet eerst een beslissing nemen of Taida de opleiding mag afmaken of niet, pas dan (dus bij een negatief besluit) kan ze worden uitgezet.
Inderdaad, nadat de rechter heeft bepaald dat de IND het niet heeft onderzocht in hoeverre zij daadwerkelijk de middelbare school in Kosovo kan afmaken. De IND heeft op andere zaken besloten dat zij geen recht heeft op een verblijfsvergunning. Het lijkt mij ook dat deze zaken gewoon blijven staan, deze zijn al getoetst door de rechter volgens mij. Dus het meisje krijgt hoogst waarschijnlijk gewoon weer een negatieve beslissing, al heeft ze waarschijnlijk tegen die tijd het VWO al wel afgemaakt. Nou, leuk toch?
  zondag 5 februari 2006 @ 21:38:30 #212
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_34774991
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:36 schreef kollie het volgende:

[..]

Goed argument man, nu ben ik om :\')

Als zij niet aan de voorwaarden voldoet om hier te mogen blijven, dan moet ze gewoon opzouten.
En voldoet ze wel aan de regels, mag ze blijven. Dat doet ze dus. Blijkbaar.
pi_34775051
tijdelijk, eerst dat diploma halen, en dan alsnog die welverdiende schop onder de kont
Bobby Robson forever!
  zondag 5 februari 2006 @ 21:42:36 #214
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_34775126
Heeft íemand hier uberhaupt de uitzending gezien, of blért men de Telegraaf na?

Als je de uitzending wilt zien: www.uitzendinggemist.nl
of
http://www.tvopjepc.nl/programma/371 (binnenkort dus)
pi_34775159
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:42 schreef Yildiz het volgende:
Heeft íemand hier uberhaupt de uitzending gezien, of blért men de Telegraaf na?

Als je de uitzending wilt zien: www.uitzendinggemist.nl
of
http://www.tvopjepc.nl/programma/371 (binnenkort dus)
vertel, wat heb ik gemist...
Bobby Robson forever!
  zondag 5 februari 2006 @ 21:43:29 #216
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_34775162
quote:

[..]

Maar respect voor Taida, die daar redelijk rustig kan uitleggen waarom ze per se het VWO-diploma in Nederland wil halen. Ook alle respect dat ze dat in accentloos Nederlands kan vertellen. Het is toch echt te gek voor woorden dat zo\'n iemand hier niet kan blijven, hoeveel buitenlandse studenten lopen er wel niet in Nederland rond.
In welk spectrum van de politiek wordt er nou geen wanbeleid gevoerd, ik noem een electriciteitsnet waarin alleen marginale winsten gehaald kunnen worden, voedselbanken omdat een hoop mensen niet rond kunnen komen, de gezondheidszorg die niet alleen duurder is geworden, maar ook verminderd in kwaliteit, onderwijs dat al tanende was en nu hervormd is naar een nog slechter systeem waar cijfers geen rol meer spelen, burgervrijheden die afgepakt zijn door de identificatieplicht, verdachtmakerijen etc.

Leuk of niet, dit meisje is nog een van de meest kansrijken die nadeel heeft van Balkenende 2.
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_34775222
Maar als je Marokkanen dreigt met uitzet dan gaan ze ook opeens allemaal vwo halen?
  zondag 5 februari 2006 @ 21:45:39 #218
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_34775247
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:43 schreef kollie het volgende:

[..]

vertel, wat heb ik gemist...
Het valt niet in woorden uit te drukken. Het zal binnenkort vast wel online staan.
pi_34775356
quote:
Het is toch echt te gek voor woorden dat zo\'n iemand hier niet kan blijven, hoeveel buitenlandse studenten lopen er wel niet in Nederland rond.
zat. Maar die doen het gewoon legaal, net zoals een Nederlander ook legaal in de US kan gaan studeren ofzo. Daar is ook niks op tegen. Maar als je hier als illegaal aan komt en denkt er mee weg te komen, kan NL ook niet anders doen dan vooral zichzelf serieus te nemen en volgens de afgesproken regels te werk gaan. Als je jezelf al niet serieus neemt, zal een ander dat zeker niet doen.
Nou heeft zij geluk gehad en lukt het wellicht toch nog op de opleiding af te maken op een bijzonder omslachtige manier. Wellicht was het handiger geweest als ze hier als au-pair ofzo was gekomen, als dat mogelijk was.
pi_34775465
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:40 schreef kollie het volgende:
tijdelijk, eerst dat diploma halen, en dan alsnog die welverdiende schop onder de kont
Ja, daar zijn we als land goed in...

De voorganger van Verdonk maakte een talentvolle 18-jarige voetballer tot ongewenst vreemdeling die vanaf zijn 9e in Nederland woonde, geintegreerd was en keihard had gewerkt om het te kunnen maken bij Ajax. Verdonk wil nu hetzelfde met Taida, iemand die er zelf niet voor gekozen heeft om naar Nederland te komen maar in de afgelopen acht jaar wel volledig vernederlandst is. En keihard heeft gewerkt om ondanks dat ze de eerste tien jaar van haar leven niet in Nederland heeft gewoond toch in zes jaar tijd het vwo af te ronden.

We zijn inmiddels zo verzuurd en xenofoob geworden in NeEderland dat we enkel nog de nationaliteit van iemand zien, en niet meer de persoon die erachter schuilgaat. Regels zijn regels, befehl ist befehl.
pi_34775603
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:51 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ja, daar zijn we als land goed in...

De voorganger van Verdonk maakte een talentvolle 18-jarige voetballer tot ongewenst vreemdeling die vanaf zijn 9e in Nederland woonde, geintegreerd was en keihard had gewerkt om het te kunnen maken bij Ajax. Verdonk wil nu hetzelfde met Taida, iemand die er zelf niet voor gekozen heeft om naar Nederland te komen maar in de afgelopen acht jaar wel volledig vernederlandst is. En keihard heeft gewerkt om ondanks dat ze de eerste tien jaar van haar leven niet in Nederland heeft gewoond toch in zes jaar tijd het vwo af te ronden.

We zijn inmiddels zo verzuurd en xenofoob geworden in NeEderland dat we enkel nog de nationaliteit van iemand zien, en niet meer de persoon die erachter schuilgaat. Regels zijn regels, befehl ist befehl.
Nou, als je de kluit op deze manier hebt belazerd ben je wat betreft mij niet meer welkom.

De kluit belazeren, en dan een jank-verhaal ophangen. Zij geeft al die asielzoekers een slechte naam, en verpest het voor de mensen die het wle volgens de regels doen.
Bobby Robson forever!
pi_34775620
quote:

kul. we zijn overspoeld de afgelopen jaren met economische vluchtelingen, dit geouwehoer is nu het gevolg. Met xenofobie heeft het niks te maken.
pi_34775630
Een volwassen vrouw van 50 jaar oud, die de media gaat gebruiken om af te rekenen met een meisje van 18 dat al een paar jaar op haar tandvlees loopt om koste wat het kost haar vwo in Nederland af te maken. Ziek, ziek, ziek. Ik ben hier echt woedend over.
pi_34775682
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:55 schreef Kozzmic het volgende:
Een volwassen vrouw van 50 jaar oud, die de media gaat gebruiken om af te rekenen met een meisje van 18 dat al een paar jaar op haar tandvlees loopt om koste wat het kost haar vwo in Nederland af te maken. Ziek, ziek, ziek. Ik ben hier echt woedend over.
Die volwassen vrouw probeert alleen de andere kant van het verhaal te belichten, iets wat nogal eens nagelaten wordt.
Bobby Robson forever!
  † In Memoriam † zondag 5 februari 2006 @ 21:59:30 #225
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_34775742
quote:
Dat *zielige zwakke niet berekende meisje* heeft er zelf voor gekozen om leugens in de media te gaan verspreiden.
Als ze dan door de mand valt omdat er iemand geen zin meer heeft in al fde pathetic fantasie verhalen van zo'n geslepen *meisje* is het plots de schuld van diegene die klokkenluider is en de boel eens open op tafel gooit?
pi_34775842
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:59 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Dat *zielige zwakke niet berekende meisje* heeft er zelf voor gekozen om leugens in de media te gaan verspreiden.
Als ze dan door de mand valt omdat er iemand geen zin meer heeft in al fde pathetic fantasie verhalen van zo\'n geslepen *meisje* is het plots de schuld van diegene die klokkenluider is en de boel eens open op tafel gooit?
Wat voor leugens Loedertje?
  zondag 5 februari 2006 @ 22:02:28 #227
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_34775850
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:55 schreef kollie het volgende:

[..]

Nou, als je de kluit op deze manier hebt belazerd ben je wat betreft mij niet meer welkom.

De kluit belazeren, en dan een jank-verhaal ophangen. Zij geeft al die asielzoekers een slechte naam, en verpest het voor de mensen die het wle volgens de regels doen.
Mooi, geef mij dan even een bron waarin staat dat zij zelf de kluit belazert.
Ik kan het namelijk niet uit de OP halen, waarin duidelijk wordt weergegeven dat zij dat doet. Haar gezin heeft die premie gehad, niet zij.
pi_34775872
quote:
Ziek, ziek, ziek. Ik ben hier echt woedend over.
Ik ook.

Maar zoals altijd zijn er weer mensen die er in trappen en haar op haar woord geloven dat meisje meteen in de hoek van de leugens zetten.
pi_34776070
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:02 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Mooi, geef mij dan even een bron waarin staat dat zij zelf de kluit belazert.
Ik kan het namelijk niet uit de OP halen, waarin duidelijk wordt weergegeven dat zij dat doet. Haar gezin heeft die premie gehad, niet zij.
Vervolgens is ze op een Frans toeristen-visum teruggekomen. De kluit belazeren lijkt me. Taida
Bobby Robson forever!
pi_34776299
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:11 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

waarom? om een voorbeeld te stellen? Ze kost in ieder geval geen cent meer als ze hier nog een paar maanden blijft
Ja, inderdaad, om een voorbeeld te stellen. Of beter gezegd: om gewoon te laten zien dat we niet over ons heen laten lopen.
pi_34776348
quote:

[..]

Maar respect voor Taida, die daar redelijk rustig kan uitleggen waarom ze per se het VWO-diploma in Nederland wil halen. Ook alle respect dat ze dat in accentloos Nederlands kan vertellen. Het is toch echt te gek voor woorden dat zo\'n iemand hier niet kan blijven, hoeveel buitenlandse studenten lopen er wel niet in Nederland rond.
Denk toch eens na man! Haar situatie is op geen enkele wijze te vergelijken met die buitenlandse studenten waar jij het over hebt! Dat ze accentloos Nederlands spreekt mag ook geen argument zijn.
  zondag 5 februari 2006 @ 22:15:54 #232
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_34776375
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:08 schreef kollie het volgende:

[..]

Vervolgens is ze op een Frans toeristen-visum teruggekomen. De kluit belazeren lijkt me. Taida
http://nl.wikipedia.org/wiki/Verdrag_van_Schengen
pi_34776404
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:38 schreef StefanP het volgende:

[..]

* eensch is.

Regels zijn regels. Wegwezen! Doe in Kosovo maar staatsexamen op de ambassade. Dat huilie-gedoe moet maar eens afgelopen zijn.
Precies, stelletje sentimentele idioten. Drie jaar geleden zaten dezelfde huilies te blčren dat Nederland vol is en nu huilen ze weer omdat één element van het probleem waar men destijds over zat te zeuren, het land uit moet... omdat zij, in tegenstelling tot haar lotgenoten, toevallig VWO doet en goed Nederlands spreekt :') .
pi_34776479
quote:
Dan had ze de hint eerder moeten oppakken en had ze niet koste wat het kost die pogingen moeten ondernemen. Haar eigen fout.
pi_34776503
quote:
Da's misbruik maken van een toeristen-visum. Zoals jij waarschijnlijk wel weet mag deze niet gebruikt worden voor permanente bewoning.
Bobby Robson forever!
pi_34776521
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:08 schreef kollie het volgende:

[..]

Waarom is dat de kluit belazeren? Dat is niet verboden hoor.
pi_34776550
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom is dat de kluit belazeren? Dat is niet verboden hoor.
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:19 schreef kollie het volgende:

[..]

Da\'s misbruik maken van een toeristen-visum. Zoals jij waarschijnlijk wel weet mag deze niet gebruikt worden voor permanente bewoning.
Bobby Robson forever!
pi_34776579
quote:

[..]

Het probleem is een beetje dat we geen ongelijkheid meer durven te zien. Want waarom een uitzondering maken voor Taida? Van mij mag het hoor. Maar in het doorgeschoten gelijkheidsdenken waar iedereen tegenwoordig last van heeft mag je eigenlijk de persoon niet meer zien.
pi_34776628
quote:

[..]

Da\'s misbruik maken van een toeristen-visum. Zoals jij waarschijnlijk wel weet mag deze niet gebruikt worden voor permanente bewoning.
Het gaat ook niet om permanente bewoning. Niks mis mee dus.
pi_34776636
Het is eigenlijk toch ook te gek voor woorden. Waarom zou het fraudeverhaal flauwekul zijn? Omdat Taida zegt dat het onzin is? Er is geen enkele reden om aan te nemen dat het niet waar is. Wat mij betreft zou het zelfs nog zo moeten zijn, dat die 7000 euro teruggevorderd wordt als boete.
pi_34776645
quote:
Beleid tegenwoordig. 'Zielige' eenzijdige verhalen in de media kunnen tegenwoordig een reactie verwachten.
pi_34776682
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:22 schreef FuifDuif het volgende:
Waarom zou het fraudeverhaal flauwekul zijn?
Omdat de IND er heel vaak naast zit en er nu pas mee komt.
  zondag 5 februari 2006 @ 22:24:15 #243
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_34776702
quote:

[..]

Dat weet ik, en dat doet ze dan ook niet.
quote:
Het is eigenlijk toch ook te gek voor woorden. Waarom zou het fraudeverhaal flauwekul zijn? Omdat Taida zegt dat het onzin is? Er is geen enkele reden om aan te nemen dat het niet waar is. Wat mij betreft zou het zelfs nog zo moeten zijn, dat die 7000 euro teruggevorderd wordt als boete.
Voor zover ik kan lezen is haar gezin terug gegaan, en heeft die premie gehad. Taida niet. Geef nou eens een bron waarin staat dat Taida (en niet haar gezin) dat geld heeft gehad?
pi_34776816
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:24 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dat weet ik, en dat doet ze dan ook niet.
[..]

Voor zover ik kan lezen is haar gezin terug gegaan, en heeft die premie gehad. Taida niet. Geef nou eens een bron waarin staat dat Taida (en niet haar gezin) dat geld heeft gehad?
Doet ze wel, met een toeristen-visum mag je maximaal 3 maanden in 1 van de schengen-landen verblijven.
Bobby Robson forever!
  zondag 5 februari 2006 @ 22:28:36 #245
16715 Mylene
*schatje*
pi_34776902
quote:
Nou ja, Verdonk heeft wel vaker een loopje met de waarheid genomen. Hoe vaak heeft ze zich daarvoor wel niet moeten verantwoorden in de Kamer?
pi_34776917
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:23 schreef SCH het volgende:
Omdat de IND er heel vaak naast zit en er nu pas mee komt.
Misschien wilden ze haar wel de afgang besparen, wanneer de rechter zou hebben besloten dat ze inderdaad uit het land verwijderd moest worden. Maar nu dat niet is gebeurd, gaat men over op een hardere hand. Ik vind dat alleen maar begrijpelijk.
  zondag 5 februari 2006 @ 22:29:14 #247
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_34776930
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:26 schreef kollie het volgende:

[..]

Doet ze wel, met een toeristen-visum mag je maximaal 3 maanden in 1 van de schengen-landen verblijven.
Voor zover ik weet is een reisvisum 3 maanden, en had zij een studie-visum, welke 6 maanden of meer is. Ik wil wel even zien welk visum ze heeft / had, en wat de termijn daarop is.
pi_34776945
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:29 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Misschien wilden ze haar wel de afgang besparen
Ja dat is waar, mevrouw Verdonk loopt meestal over van empathie
pi_34776977
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:28 schreef schatje het volgende:

[..]

Nou ja, Verdonk heeft wel vaker een loopje met de waarheid genomen. Hoe vaak heeft ze zich daarvoor wel niet moeten verantwoorden in de Kamer?
Stel dat het inderdaad toch onjuist blijkt te zijn, dan vind ik dat zelf nog niet eens zo bezwaarlijk. Feit is en blijft: Taida kan weer rustig naar huis en er is geen enkele reden om haar hier te laten blijven. Sterker nog, er is (met betrekking tot de signaalfunctie) alle reden om haar terug te sturen.
pi_34777003
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja dat is waar, mevrouw Verdonk loopt meestal over van empathie
Nee, zij voert een hard bewind. Dat is alleen maar te waarderen. Dat is wat de kiezer kennelijk wil.
  zondag 5 februari 2006 @ 22:31:41 #251
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_34777041
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:30 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Stel dat het inderdaad toch onjuist blijkt te zijn, dan vind ik dat zelf nog niet eens zo bezwaarlijk. Feit is en blijft: Taida kan weer rustig naar huis en er is geen enkele reden om haar hier te laten blijven. Sterker nog, er is (met betrekking tot de signaalfunctie) alle reden om haar terug te sturen.
Ze wíl na haar studie ook naar huis.
pi_34777044
Heb jij altijd al zo'n hekel aan mensen uit een andere cultuur gehad Fuifduif, of is dat pas later gekomen?
pi_34777081
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:31 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ze wíl na haar studie ook naar huis.
Precies, ze wil eerst nog even een graantje meepikken.
pi_34777107
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:31 schreef SCH het volgende:
Heb jij altijd al zo'n hekel aan mensen uit een andere cultuur gehad Fuifduif, of is dat pas later gekomen?
Nee hoor. Ik begrijp deze achterlijke reactie ook niet bepaald. Ik heb niets tegen andere culturen. Parasieten komen in iedere cultuur voor. Ik ben simpelweg voor keihard beleid.
  zondag 5 februari 2006 @ 22:33:52 #255
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34777145
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:32 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Onderbouw dat eens!
pi_34777158
Dat hele gehuil rondom die Taida vind ik volslagen idioot. Denk je eens in: zo'n toestand vanwege één meisje! Eén meisje uit een verzameling van velen die dezelfde procedure doormaken! Wat een gekte.
  zondag 5 februari 2006 @ 22:34:34 #257
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_34777164
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:32 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Dan wacht ik even totdat je de uitzending gezien heb. Tot die tijd schors ik de discussie tussen ons.
pi_34777203
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:33 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Onderbouw dat eens!
Simpel: ze wil hier haar school afmaken omdat het haar voordeel biedt. Ze wil, anders gezegd, nog even gebruik maken van de royale diensten die Nederland biedt. Zo gauw ze haar diploma binnen heeft wil ze vervolgens wel gaan. Dat noem ik parasiteren en dat mag niet onbestraft blijven.
pi_34777237
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:34 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dan wacht ik even totdat je de uitzending gezien heb. Tot die tijd schors ik de discussie tussen ons.
Oh wacht... jij vindt Taida een betrouwbare bron als een pleitbezorger voor... haarzelf ? Ja, op die manier is iedereen die iets op zijn geweten heeft onschuldig.
pi_34777239
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:34 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Maar vertel me nu eens wat voor wereldschokkends er is gezegd? ik ben nu wel heel benieuwd.
Bobby Robson forever!
  zondag 5 februari 2006 @ 22:36:56 #261
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_34777263
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:36 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Oh wacht... jij vindt Taida een betrouwbare bron als een pleitbezorger voor... haarzelf ? Ja, op die manier is iedereen die iets op zijn geweten heeft onschuldig.
Ik zei al, kijk de uitzending. Ze zegt het niet zelf.
pi_34777283
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:36 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik zei al, kijk de uitzending. Ze zegt het niet zelf.
Haar gastvader?
pi_34777340
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:33 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik begrijp deze achterlijke reactie ook niet bepaald. Ik heb niets tegen andere culturen. Parasieten komen in iedere cultuur voor. Ik ben simpelweg voor keihard beleid.
Je bent zo fanatiek in je campagne tegen dit meisje, dat het bijna lachwekkend wordt als het niet zo sneu zou overkomen.

Waar komt je haat vandaan?
pi_34777378
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:34 schreef FuifDuif het volgende:
Dat hele gehuil rondom die Taida vind ik volslagen idioot. Denk je eens in: zo'n toestand vanwege één meisje! Eén meisje uit een verzameling van velen die dezelfde procedure doormaken! Wat een gekte.
Degene die zich er het drukst om maakt op FOK! heet anders FuifDuif. Je praat altijd tegen jezelf?
  zondag 5 februari 2006 @ 22:40:02 #265
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_34777390
Hypocriet dat Verdonk haar partijgenote Hirsi Ali niet aanpakt. Want als er één iemand gelogen en bedrogen heeft om een verblijfsstatus te krijgen, dan is het deze Hirsi Ali wel.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_34777427
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:40 schreef Super7fighter het volgende:
Hypocriet dat Verdonk haar partijgenote Hirsi Ali niet aanpakt. Want als er één iemand gelogen en bedrogen heeft om een verblijfsstatus te krijgen, dan is het deze Hirsi Ali wel.
Goed argument! dit was niet onder dit kabinet, en dus niet onder Verdonk.
Bobby Robson forever!
pi_34777443
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:38 schreef SCH het volgende:

[..]

Je bent zo fanatiek in je campagne tegen dit meisje, dat het bijna lachwekkend wordt als het niet zo sneu zou overkomen.

Waar komt je haat vandaan?
Nee, nee, hier trap ik niet in. Je gaat nu niet de discussie draaien richting een psychologische analyse van mijn persoon. Het kan mij weinig schelen of je mijn mening wel of niet lachwekkend of sneu vindt. In mijn ogen redeneer jij ook poep. Ik zou hetzelfde aan jou kunnen vragen: waar komt die knuffelbeertjeshouding van jou vandaan?
pi_34777493
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Degene die zich er het drukst om maakt op FOK! heet anders FuifDuif. Je praat altijd tegen jezelf?
Hehe, ik maak mij nergens druk over hoor. Ik geef gewoon mijn mening, net zoals jij. Jij vindt het daarentegen nodig om het op mij persoonlijk te betrekken. Dat doen mensen meestal bij gebrek aan inhoudelijke argumenten.
pi_34777530
quote:
Joh stel je niet zo aan!

Wil je haar misschien adopteren en nog een leuke tijd bezorgen tot ze weg moet?

m.a.w. denk met je hoofd niet met je L*L
www.jihadwatch.org
  zondag 5 februari 2006 @ 22:43:31 #270
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_34777531
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:41 schreef kollie het volgende:

[..]

Goed argument! dit was niet onder dit kabinet, en dus niet onder Verdonk.
De holocaust in Sebrencia viel ook niet onder het Kok-kabinet.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_34777689
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:43 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Je argumenten blijven geniaal
Bobby Robson forever!
  zondag 5 februari 2006 @ 23:06:46 #272
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_34778492
quote:

[..]

Dit is helemaal geen neiuw feit. de advocaat heeft verklaard dat dit tijdens de zitting ter sprake is gekomen.
And that is the news.''
pi_34778544
Hier blijkt nogmaals uit: De media zijn wat betreft nieuwsberichten over asielzoekers totaal niet te vertrouwen...
  zondag 5 februari 2006 @ 23:08:16 #274
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_34778555
quote:
Wat wil je daar mee zeggen?
Een (Frans) toeristenvisum is NIET bedoeld om in Nederland een opleiding te volgen!

Wat een geouwehoer over dat kind zeg.... Ze is bijna net zo erg als een dominomus!
  zondag 5 februari 2006 @ 23:08:41 #275
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_34778575
quote:

[..]

De rechter is ook maar een mens. Stel je niet zo afhankelijk op van een rechter man. Natuurlijk, de rechter spreekt recht, maar dat betekent niet dat iemand als Verdonk de wereld verder niet op de hoogte mag stellen van bepaalde feiten? Zeker gezien die belachelijke volksgekte rondom Taida is het helemaal niet zo verkeerd om het volk eens de mond te snoeren met wat belastende feiten.
Ik heb het niet over de aandacht die taida krijgt.
Ik moet me niet afhankjelijk stellen van een rechter.
Maar jij gelooft een minster omdat ze vast wel nadenkt voordat ze iets zegt.
Dan geloof ik liever een minister. op jouw manier kan je elke uitspraak devalueren.
And that is the news.''
  zondag 5 februari 2006 @ 23:09:57 #276
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_34778633
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:07 schreef Tikorev het volgende:
Hier blijkt nogmaals uit: De media zijn wat betreft nieuwsberichten over asielzoekers totaal niet te vertrouwen...
Uiteraard!
Bij elke asielzoeker die het land uit moet, zijn er 16 miljoen blije Nederlanders, en een stuk of 10 mensen die die persoon persoonlijk kennen!
En dit kind was vast niet zo populair op d'r school dat 200 medeleerlingen haar gaan missen, iets zegt me dat dit ook lekker dik is aangemaakt door iemand die er belang bij heeft. Of het gewoon leuk vindt om actie te voeren voor illegalen, en die beinvloedbare schoolkinderen daarin mee sleept.
  zondag 5 februari 2006 @ 23:10:00 #277
89730 Drugshond
  zondag 5 februari 2006 @ 23:10:14 #278
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_34778653
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:50 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Waarom veroordeel je iemand op grond van een artikel in de telegraaf gegeven door Verdonk? Terwijl er een rechtspraak van de rechter is. Je bent altijd nog onschuldig totdat het tegendeel is bewezen.
And that is the news.''
  maandag 6 februari 2006 @ 00:37:54 #279
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_34781567
Ongeacht vertrekpremie of niet:
Wat is er op tegen als ze haar school hier afmaakt, en desnoods in Nederland blijft?
Ze zal best wel een goed stel hersens hebben, dus kunnen bijdragen aan de Nederlandse maatschappij. Welkom dan toch?
Ik zou willen dat er meer op kwaliteiten geselecteerd werd, en minder op nauwelijks na te trekken "zielige verhalen"
The End Times are wild
pi_34781628
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:10 schreef Drugshond het volgende:
Ik moet verdacht ver terugscrollen voordat ik op een ontopic reaktie kom.
Om dan toch offtopic te blijven... Je vindt het toch niet erg dat ik je usericon even leen?
  maandag 6 februari 2006 @ 00:42:30 #281
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_34781673
quote:
Op maandag 6 februari 2006 00:37 schreef LXIV het volgende:
Ongeacht vertrekpremie of niet:
Wat is er op tegen als ze haar school hier afmaakt, en desnoods in Nederland blijft?
Ze zal best wel een goed stel hersens hebben, dus kunnen bijdragen aan de Nederlandse maatschappij. Welkom dan toch?
Ik zou willen dat er meer op kwaliteiten geselecteerd werd, en minder op nauwelijks na te trekken "zielige verhalen"
Ik roep al tijden dat het makkelijker moet worden voor hoger opgeleiden om hier werk te krijgen. En wat mij betreft mag het ook makkelijk zijn om hier aan de uni of hogeschool te studeren als je buitenlander bent. Mensen die weinig toegevoegde waarde hebben voor Nederland moeten streng geweerd worden.

Maar goed, dat is iets heel anders dan dat er nu speelt. Nu gaat het om iemand die twee maal is afgewezen en vervolgens door een corrupte instantie alsnog naar binnen worden 'gesmokkeld'. Ik geef Taida weinig kans dat ze deze keer uiteindelijk wel magg blijven.
pi_34781767
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:43 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Waar heb je het over?
pi_34781786
quote:
Op maandag 6 februari 2006 00:42 schreef SjonLok het volgende:

[..]

Maar goed, dat is iets heel anders dan dat er nu speelt. Nu gaat het om iemand die twee maal is afgewezen en vervolgens door een corrupte instantie alsnog naar binnen worden 'gesmokkeld'. Ik geef Taida weinig kans dat ze deze keer uiteindelijk wel magg blijven.
Waarvan zojuist een rechter heeft gezegd dan de afwijzingsgronden onvoldoende gemotiveerd waren. Ze vraagt overigens niet om hier te lang te mogen blijven, ik vermoed dat haar verzoek daarom best een behoorlijke kans heeft.
  maandag 6 februari 2006 @ 00:52:32 #284
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_34781919
quote:
Op maandag 6 februari 2006 00:47 schreef sigme het volgende:

Waarvan zojuist een rechter heeft gezegd dan de afwijzingsgronden onvoldoende gemotiveerd waren.
Ik heb expliciet het woord 'uiteindelijk' er nog bij gezet in mijn tekst, om dit soort reacties te voorkomen. Jammer dat sommigen het dan toch niet snappen.

Het gaat er nu dus om of de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) alsnog een verblijfsvergunning voor bepaalde tijd afgeeft. (En ja, ik weet ook wel dat er onlangs is bepaald dat ze die beslissing in Nederland mag afwachten).
pi_34782120
quote:
Op maandag 6 februari 2006 00:52 schreef SjonLok het volgende:

[..]

Ik heb expliciet het woord 'uiteindelijk' er nog bij gezet in mijn tekst, om dit soort reacties te voorkomen. Jammer dat sommigen het dan toch niet snappen.

Het gaat er nu dus om of de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) alsnog een verblijfsvergunning voor bepaalde tijd afgeeft. (En ja, ik weet ook wel dat er onlangs is bepaald dat ze die beslissing in Nederland mag afwachten).
Mijn excuses . Hoewel ik denk (verwacht) dat uiteindelijk de rechter zal bepalen dat dit meisje niet in Nederland mag blijven, maar wél die paar maanden die nodig is om haar VWO-diploma te halen.

Ik weet niet of jij dat onder 'uiteindelijk' vindt vallen, ik wel.
pi_34782297
quote:
Op maandag 6 februari 2006 00:47 schreef sigme het volgende:

[..]

Waarvan zojuist een rechter heeft gezegd dan de afwijzingsgronden onvoldoende gemotiveerd waren. Ze vraagt overigens niet om hier te lang te mogen blijven, ik vermoed dat haar verzoek daarom best een behoorlijke kans heeft.
Onvoldoende gemotiveerd in de zin van dat er eerst een besluit genomen moet worden door het IND op de vraag of ze haar opleiding mag afmaken.
  maandag 6 februari 2006 @ 02:33:26 #287
26417 Dovenwereld
Ingenieur Informatica
pi_34783887
Geachte Mevrouw Verdonk,

Met verbazing heb ik vanochtend kennis genomen van het artikel in de Telegraaf waarin een woordvoerder van Uw departement de 18-jarige Kosovaarse scholiere Taida Pasic beschuldigt van "fraude" en van het "zwartmaken van IND medewerkers".

Ik heb deze kwestie de afgelopen week nauwlettend gevolgd. Het is mij volstrekt onduidelijk op welke gronden de beschuldiging van Uw woordvoerder berust. Naar Nederland reizen op een Frans Schengen visum is legaal. Van de burgemeester van Haarlem heeft Taida een verblijfstitel gekregen hangende haar verzoek voor een verbijfsvergunning. Dat zij vervolgens in Winterswijk naar school is gegaan, doet verder niet ter zake. Volgens het vonnis van de rechtbank in Groningen van 1 februari 2006 waren zowel haar adres in Haarlem als haar adres in Winterswijk bij de overheid bekend. Ik kan derhalve Uw woordvoerder niet volgen in zijn conclusie dat hier sprake is van fraude. Een excuus aan het adres van Taida zou op zijn plaats zijn.

Ook het feit dat Taida terugkeerde nadat het gezin Pasic 7000 Euro had gekregen om te helpen bij het opbouwen van een nieuw bestaan in Kosovo, doet niet ter zake. Ik wijs er op dat Taida op dat moment minderjarig was, en dus geen stem had in deze gang van zaken. Dit feit kan dus niet tegen haar gebruikt worden in de beoordeling van haar keuzes als meerderjarige.

Verder zijn mij geen feiten bekend waaruit afgeleid kan worden dat Taida medewerkers van de IND zwart heeft gemaakt. Ze heeft het ongetwijfeld de IND het level wel lastig gemaakt. De IND heeft daarop geantwoord met het paardemiddel van onmiddellijke in hechtenis neming na afwijzend beschikt te hebben over haar laatste aanvraag voor een verblijfsvergunning, en haar behandeld als een ordinaire crimineel. Ik heb berichten gelezen waarin Taida er zichover beklaagde dat haar een glaasje water werd geweigerd en dat gedurende haar transport naar Groningen haar bewakers onderweg een hapje hebben gegeten zonder haar verder iets te geven. Nog daargelaten dat ik deze beweringen niet weersproken heb gezien, kan ik dit niet zien als zwart maken. Het staat ook niet in verhouding tot twee weken in een gevangeniscel als een cirimineel te zijn behandeld.

In de afgelopen week heeft zowel de rechtbank in Groningen als de rechtbank in Amsterdam U in het ongelijk gesteld, en dat in niet mis te verstane bewoordingen. Taida's gevangenneming was een onrechtmatige daad, waarvoor U bent veroordeeld tot het betalen van schadevergoeding. Het vonnis van de rechtbank in Groningen maakt duidelijk dat de akties van de IND voor een deel te verklaren zijn uit antipathie van U en Uw department tegenover Taida. De stemmingmakerij zoals het artikel in de Telegraaf bevestigen dit beeld verder. Een persoonlijke verontschuldiging van U en een bosje bloemen voor Taida zouden op zijn plaats zijn. Deze hele geschiedenis zegt meer over U dan over Taida. U behoort zich diep te schamen.

Het betreft hier een meisje dat als 13-jarige voor bommen is weggevlucht uit haar geboorteland. Vervolgens heeft zij kans gezien in record tijd Nederlands te leren en een opleiding op VWO niveau te volgen, waar zij bovendien tot de beste leerlingen behoort. En dit ondanks de tegenwerking van de Nederlandse overheid. Haar talent en doorzettingsvermogen verdienen grote bewondering. Dat zij van de regels gebruik maakt in haar voordeel is haar goed recht en volstrekt legaal. Haar wens een goede opleiding te krijgen is zowel begrijpelijk als gerechtvaardigd. Ik kan met de beste wil in de wereld niets problematisch zien in haar handelswijze.

In plaats van immigranten van dit kaliber het leven zuur te maken, zou de Nederlandse regering voor Taida de rode loper moeten uitleggen. Nederland heeft getalenteerde mensen als Taida hard nodig. Ik ben ervan overtuigd dat zij voor de Nederlandse samenleving een enorme aanwinst zou zijn. Het zou goed overheidsbeleid zijn immigranten als Taida te verwelkomen. Behalve de verrijking die zij bieden, vormen zij ook een tegenwicht tegen de dreigende onbetaalbaarheid van de AOW.

Ik hoop van harte dat het gezond verstand bij U zegeviert en U Taida een verblijfsvergunning geeft. Zij vraagt om vier maanden zodat zij haar VWO diploma kan halen. Nederland zou er goed aan doen te proberen haar te behouden voor het land door haar een universitaire studie te laten volgen. Het zou mij niet verbazen als ambassades van landen met een aktief immigratiebeleid, zoals Australie of Nieuw Zeeland, hun regeringen al hebben voorgesteld Taida een immigratievisum aan te bieden, en daarmee kenbaar maken dat hooggetaleerde immigranten in hun land welkom zijn. Dit zou ook hooggetalenteerde Nederlanders op gedachten kunnen brengen die Nederland zeer beslist niet zou willen verliezen.

Ik ben zelf 15 jaar geleden uit Nederland naar Amerika vertrokken, na aan de TU Delft afgestudeerd en gepromoveerd te zijn. Amerika heeft mij met open armen ontvangen, en na twee jaar kreeg ik een permanente verblijfsvergunning ("Green Card"). Voor het geld dat Nederland in mijn opleiding heeft gestoken, heeft Nederland niet veel teruggezien. Men heeft mij wel eens gevraagd of ik me daardoor niet bezwaard voelde. Als ik dan zie hoe Nederland talentrijke mensen als Taida behandelt, dan kan ik me niet bezwaard voelen dat ik zelf Nederland verlaten heb. Nederland moet op de wereldmarkt concurreren voor hooggetalenteerden en hoogopgeleiden. Nederland begreep dat in 1991 niet, en kennelijk in 2006 nog steeds niet. Ik kom nog regelmatig in Nederland, maar ik kan niet zeggen dat Nederland er sinds 1991 op vooruit gegaan is.

Taida zal ongetwijfeld ontdekken dat zij niet hoeft te smeken om haar opleiding te kunnen voltooien. Zij zal ontdekken dat, als Nederland haar het leven zuur blijft maken, er genoeg andere landen zijn die haar graag zullen opnemen. Landen met een immigratiebeleid waar de baby niet met het badwater wordt weggegooid.

Behalve moreel hoogst bedenkelijk is Uw beleid ook schadelijk voor Nederland. Dat U nietsnutten, lanterfanters en criminelen buiten de deur werkt, is prima. Maar niet ieder immigrant valt in deze categorie. Het zou goed zijn als U zich dat zou realiseren en daar naar zou handelen.

Met vriendelijke groeten,

Dr.Ir. D.J.W. Noorlag
Fremont, California, USA
pi_34785178
quote:
Op maandag 6 februari 2006 00:42 schreef SjonLok het volgende:

[..]

Ik roep al tijden dat het makkelijker moet worden voor hoger opgeleiden om hier werk te krijgen. En wat mij betreft mag het ook makkelijk zijn om hier aan de uni of hogeschool te studeren als je buitenlander bent. Mensen die weinig toegevoegde waarde hebben voor Nederland moeten streng geweerd worden.
Oh ja? En wat dacht je van het groot tekort aan stratenmakers in het westen des lands? Hoe naief is om altijd maar weer puur te hameren op hogere opleidingen. Denk eens na man; uiteindelijk zijn wij niets zonder de mensen die uit puur vakmanschap en handvaardigheid onze huizen bouwen en al dat ander minder 'slim' werk.
pi_34785240
quote:
Op maandag 6 februari 2006 07:23 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Oh ja? En wat dacht je van het groot tekort aan stratenmakers in het westen des lands? Hoe naief is om altijd maar weer puur te hameren op hogere opleidingen. Denk eens na man; uiteindelijk zijn wij niets zonder de mensen die uit puur vakmanschap en handvaardigheid onze huizen bouwen en al dat ander minder 'slim' werk.
Pff, die stratenmakers komen er wel hoor, genoeg kansloos VMBO tuig dat hun leven lang op de knietjes mogen als ze nog rond willen komen
pi_34785260
quote:
Op maandag 6 februari 2006 07:35 schreef Youssef het volgende:

[..]

Pff, die stratenmakers komen er wel hoor, genoeg kansloos VMBO tuig dat hun leven lang op de knietjes mogen als ze nog rond willen komen
Hoe respectloos! Het moet ook maar eens afgelopen zijn met dat neerkijken op dergelijke arbeid. Stel je eens voor dat al die 'kansloze arbeiders' collectief besluiten het werk neer te leggen onder de noemer "zak maar in de stront hufters!", wat ga jij dan doen? Ga jij zelf op de knietjes of laat je je leefomgeving verpauperen?
pi_34785294
quote:
Op maandag 6 februari 2006 07:41 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Hoe respectloos! Het moet ook maar eens afgelopen zijn met dat neerkijken op dergelijke arbeid. Stel je eens voor dat al die 'kansloze arbeiders' collectief besluiten het werk neer te leggen onder de noemer \"zak maar in de stront hufters!", wat ga jij dan doen? Ga jij zelf op de knietjes of laat je je leefomgeving verpauperen?
Wat is daar nu respectloos aan, wat weet jij nou van hoe ik op beroepen neerkijk welke voor laagopgeleiden zijn? Ik geef alleen aan dat er een groot overschot is aan hersenlozen (cq jongeren die geen zin hebben om wat te doen aan school en telkens niveautjes lager zakken) die later dat soort baantjes kunnen gaan vervullen. Dat zal echt geen probleem worden.

Dus ja, ik heb wat tegen die paupers die de hele dag blowen en kansloos rondscooteren en nee, ik heb niets tegen mensen die uiteindelijk stratenmaker of schoonmaker zijn e.d.
pi_34785303
Maar daar gaat dit topic verder niet over.
pi_34785608
quote:
Op maandag 6 februari 2006 02:33 schreef Dovenwereld het volgende:
Geachte Mevrouw Verdonk,

Met verbazing heb ik vanochtend kennis genomen van het artikel in de Telegraaf waarin een woordvoerder van Uw departement de 18-jarige Kosovaarse scholiere Taida Pasic beschuldigt van "fraude" en van het "zwartmaken van IND medewerkers".

Ik heb deze kwestie de afgelopen week nauwlettend gevolgd. Het is mij volstrekt onduidelijk op welke gronden de beschuldiging van Uw woordvoerder berust. Naar Nederland reizen op een Frans Schengen visum is legaal. Van de burgemeester van Haarlem heeft Taida een verblijfstitel gekregen hangende haar verzoek voor een verbijfsvergunning. Dat zij vervolgens in Winterswijk naar school is gegaan, doet verder niet ter zake. Volgens het vonnis van de rechtbank in Groningen van 1 februari 2006 waren zowel haar adres in Haarlem als haar adres in Winterswijk bij de overheid bekend. Ik kan derhalve Uw woordvoerder niet volgen in zijn conclusie dat hier sprake is van fraude. Een excuus aan het adres van Taida zou op zijn plaats zijn.

Ook het feit dat Taida terugkeerde nadat het gezin Pasic 7000 Euro had gekregen om te helpen bij het opbouwen van een nieuw bestaan in Kosovo, doet niet ter zake. Ik wijs er op dat Taida op dat moment minderjarig was, en dus geen stem had in deze gang van zaken. Dit feit kan dus niet tegen haar gebruikt worden in de beoordeling van haar keuzes als meerderjarige.

Verder zijn mij geen feiten bekend waaruit afgeleid kan worden dat Taida medewerkers van de IND zwart heeft gemaakt. Ze heeft het ongetwijfeld de IND het level wel lastig gemaakt. De IND heeft daarop geantwoord met het paardemiddel van onmiddellijke in hechtenis neming na afwijzend beschikt te hebben over haar laatste aanvraag voor een verblijfsvergunning, en haar behandeld als een ordinaire crimineel. Ik heb berichten gelezen waarin Taida er zichover beklaagde dat haar een glaasje water werd geweigerd en dat gedurende haar transport naar Groningen haar bewakers onderweg een hapje hebben gegeten zonder haar verder iets te geven. Nog daargelaten dat ik deze beweringen niet weersproken heb gezien, kan ik dit niet zien als zwart maken. Het staat ook niet in verhouding tot twee weken in een gevangeniscel als een cirimineel te zijn behandeld.

In de afgelopen week heeft zowel de rechtbank in Groningen als de rechtbank in Amsterdam U in het ongelijk gesteld, en dat in niet mis te verstane bewoordingen. Taida's gevangenneming was een onrechtmatige daad, waarvoor U bent veroordeeld tot het betalen van schadevergoeding. Het vonnis van de rechtbank in Groningen maakt duidelijk dat de akties van de IND voor een deel te verklaren zijn uit antipathie van U en Uw department tegenover Taida. De stemmingmakerij zoals het artikel in de Telegraaf bevestigen dit beeld verder. Een persoonlijke verontschuldiging van U en een bosje bloemen voor Taida zouden op zijn plaats zijn. Deze hele geschiedenis zegt meer over U dan over Taida. U behoort zich diep te schamen.

Het betreft hier een meisje dat als 13-jarige voor bommen is weggevlucht uit haar geboorteland. Vervolgens heeft zij kans gezien in record tijd Nederlands te leren en een opleiding op VWO niveau te volgen, waar zij bovendien tot de beste leerlingen behoort. En dit ondanks de tegenwerking van de Nederlandse overheid. Haar talent en doorzettingsvermogen verdienen grote bewondering. Dat zij van de regels gebruik maakt in haar voordeel is haar goed recht en volstrekt legaal. Haar wens een goede opleiding te krijgen is zowel begrijpelijk als gerechtvaardigd. Ik kan met de beste wil in de wereld niets problematisch zien in haar handelswijze.

In plaats van immigranten van dit kaliber het leven zuur te maken, zou de Nederlandse regering voor Taida de rode loper moeten uitleggen. Nederland heeft getalenteerde mensen als Taida hard nodig. Ik ben ervan overtuigd dat zij voor de Nederlandse samenleving een enorme aanwinst zou zijn. Het zou goed overheidsbeleid zijn immigranten als Taida te verwelkomen. Behalve de verrijking die zij bieden, vormen zij ook een tegenwicht tegen de dreigende onbetaalbaarheid van de AOW.

Ik hoop van harte dat het gezond verstand bij U zegeviert en U Taida een verblijfsvergunning geeft. Zij vraagt om vier maanden zodat zij haar VWO diploma kan halen. Nederland zou er goed aan doen te proberen haar te behouden voor het land door haar een universitaire studie te laten volgen. Het zou mij niet verbazen als ambassades van landen met een aktief immigratiebeleid, zoals Australie of Nieuw Zeeland, hun regeringen al hebben voorgesteld Taida een immigratievisum aan te bieden, en daarmee kenbaar maken dat hooggetaleerde immigranten in hun land welkom zijn. Dit zou ook hooggetalenteerde Nederlanders op gedachten kunnen brengen die Nederland zeer beslist niet zou willen verliezen.

Ik ben zelf 15 jaar geleden uit Nederland naar Amerika vertrokken, na aan de TU Delft afgestudeerd en gepromoveerd te zijn. Amerika heeft mij met open armen ontvangen, en na twee jaar kreeg ik een permanente verblijfsvergunning ("Green Card"). Voor het geld dat Nederland in mijn opleiding heeft gestoken, heeft Nederland niet veel teruggezien. Men heeft mij wel eens gevraagd of ik me daardoor niet bezwaard voelde. Als ik dan zie hoe Nederland talentrijke mensen als Taida behandelt, dan kan ik me niet bezwaard voelen dat ik zelf Nederland verlaten heb. Nederland moet op de wereldmarkt concurreren voor hooggetalenteerden en hoogopgeleiden. Nederland begreep dat in 1991 niet, en kennelijk in 2006 nog steeds niet. Ik kom nog regelmatig in Nederland, maar ik kan niet zeggen dat Nederland er sinds 1991 op vooruit gegaan is.

Taida zal ongetwijfeld ontdekken dat zij niet hoeft te smeken om haar opleiding te kunnen voltooien. Zij zal ontdekken dat, als Nederland haar het leven zuur blijft maken, er genoeg andere landen zijn die haar graag zullen opnemen. Landen met een immigratiebeleid waar de baby niet met het badwater wordt weggegooid.

Behalve moreel hoogst bedenkelijk is Uw beleid ook schadelijk voor Nederland. Dat U nietsnutten, lanterfanters en criminelen buiten de deur werkt, is prima. Maar niet ieder immigrant valt in deze categorie. Het zou goed zijn als U zich dat zou realiseren en daar naar zou handelen.

Met vriendelijke groeten,

Dr.Ir. D.J.W. Noorlag
Fremont, California, USA
Wauw, goed verwoord!
Alleen vrees ik dat het appčl doen op goed fatsoen weinig zin heeft bij iemand die zo ostentatief bezig is het kind met het badwater weg te gooien, zoals je zelf al uitdrukt...
  maandag 6 februari 2006 @ 09:53:38 #294
26417 Dovenwereld
Ingenieur Informatica
pi_34786539
Kamer pal achter Verdonk in zaak-Taida
door onze parlementaire redactie
DEN HAAG - De VVD en LPF zijn het hartgrondig met minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) eens dat het Kosovaarse meisje Taida haar biezen moet pakken, omdat ze via fraude heeft geprobeerd aan een verblijfsvergunning te komen. De PvdA wil dat ze haar vwo kan afmaken en eist opheldering van Verdonk.

Minister Verdonk.
Foto: ANP

"Als je samen met je familie 7000 euro vertrekpremie hebt gekregen en vervolgens de Nederlandse overheid een loer draait, dan mag dat nooit worden beloond met een verblijfsvergunning", aldus VVD-Kamerlid Arno Visser, die daarin wordt ondersteund door LPF-Kamerlid Joao Varela. ,,Hieraan toegeven betekent dat heel veel anderen die ook niet aan de regels voldoen een verblijfsvergunning gaan opeisen. Je moet nu dus duidelijkheid scheppen."
  maandag 6 februari 2006 @ 09:54:23 #295
26417 Dovenwereld
Ingenieur Informatica
pi_34786552
LPF pruisers dus.. Ik heb LFP nooit gestemd ..... weg met LPF en ruziende VVD ... zucht.

7000 euro was bedoeld voor familie.. en Met overleg met Vluchtelingenwerk en hij heeeft alles onderzocht wat waren voorwaarden van vertrekpremie...en. Het is duidleoijk dat zij geen asiel heeft gevraagd, maar alleen tijdelijke verblijfsvergunning met maximaal 6 maanden.

Overheid draait ? het is niet zo. Overheid betaalt niks voor school van taida ..enzoort maar Nederlandse gemeenschap heeft wel betaald voor taida. Formeel valt taida onder andere regels conform MVV en andere regels dan asielregels.
pi_34786833
quote:
Op maandag 6 februari 2006 09:54 schreef Dovenwereld het volgende:
LPF pruisers dus.. Ik heb LFP nooit gestemd ..... weg met LPF en ruziende VVD ... zucht.

7000 euro was bedoeld voor familie.. en Met overleg met Vluchtelingenwerk en hij heeeft alles onderzocht wat waren voorwaarden van vertrekpremie...en. Het is duidleoijk dat zij geen asiel heeft gevraagd, maar alleen tijdelijke verblijfsvergunning met maximaal 6 maanden.

Overheid draait ? het is niet zo. Overheid betaalt niks voor school van taida ..enzoort maar Nederlandse gemeenschap heeft wel betaald voor taida. Formeel valt taida onder andere regels conform MVV en andere regels dan asielregels.
Dat verschil kunnen veel Fokkers niet bevatten, geloof ik. Dat is namelijk 6 topics geleden ook al besproken. Een sprekende reactie was toen: "Oh, dus ze is geen illegaal DUS is ze asielzoekers, punt!".
Mensen willen het verschil niet eens zien...
  maandag 6 februari 2006 @ 10:30:13 #297
26417 Dovenwereld
Ingenieur Informatica
pi_34787289
Kortom Taida is geen vluchteling maar buitenlander met tijdelijke vergunning. Even gaat zij VWO-diploma halen. Daarna gaat zij misschien naar Amerika om studie te volgen.
  maandag 6 februari 2006 @ 11:55:19 #298
26417 Dovenwereld
Ingenieur Informatica
pi_34789596
Langer verblijf

Voor het verkrijgen van een VTV moet men in het land van herkomst of verblijf een nieuwe procedure te starten om een Machtiging tot Voorlopig Verblijf (MVV) te verkrijgen. Een MVV kan in principe alleen worden aangevraagd bij de Nederlandse ambassade of het consulaat in het land waarin men woont of in het dichtstbijzijnde buurland waar zich een Nederlandse vertegenwoordiging bevindt. Een MVV kan evenwel ook door een referent in Nederland worden aangevraagd. Dat is bijvoorbeeld de persoon waarbij iemand gaat verblijven of de beoogde werkgever. De MVV heeft de vorm van een sticker in het paspoort of is, als dat niet mogelijk is, een losbladige verklaring. De MVV geeft recht op doorreis naar Nederland door de overige Schengen-landen. Tijdens de aanvraagprocedure voor een MVV wordt getoetst of de betrokkene voldoet aan de voorwaarden om in Nederland te mogen verblijven. Wanneer een positieve beslissing wordt genomen over de MVV, moet nog wel aan bijvoorbeeld de formele voorwaarde van een geldig paspoort worden voldaan. Afgifte van de MVV vindt pas plaats na betaling van legeskosten. Alleen als men reist binnen de termijn dat de MVV geldig is, kan men na aankomst in Nederland een VTV-aanvraag indienen. Zonder geldige MVV wordt de aanvraag voor een VTV niet in behandeling genomen en dient men Nederland te verlaten.
pi_34791414
quote:
Op maandag 6 februari 2006 09:54 schreef Dovenwereld het volgende:

Ik weet niet hoe het was toen jij nog in Nederland woonde, maar nu voldoet het betaalde lesgeld lang niet om alle kosten die aan onderwijs verbonden zijn te voldoen. Het onderwijs kost de overheid klauwen vol met geld, en zij heeft hier (ondanks dat ze hier zonder verblijfsvergunning verbleef) gebruik van gemaakt

Dat meisje heeft de kluit belazerd, en zoals Verdonk al aangeeft (en hierin door een meerderheid van de kamer gesteund wordt) dit moet niet beloond worden met een verblijfsvergunning. Opzouten dus naar Kosovo.
Bobby Robson forever!
  maandag 6 februari 2006 @ 13:02:21 #300
26417 Dovenwereld
Ingenieur Informatica
pi_34791615
quote:
Op maandag 6 februari 2006 12:54 schreef kollie het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het was toen jij nog in Nederland woonde, maar nu voldoet het betaalde lesgeld lang niet om alle kosten die aan onderwijs verbonden zijn te voldoen. Het onderwijs kost de overheid klauwen vol met geld, en zij heeft hier (ondanks dat ze hier zonder verblijfsvergunning verbleef) gebruik van gemaakt

Dat meisje heeft de kluit belazerd, en zoals Verdonk al aangeeft (en hierin door een meerderheid van de kamer gesteund wordt) dit moet niet beloond worden met een verblijfsvergunning. Opzouten dus naar Kosovo.
Nee

het zijn nog regels.. .leugens van Verdronk blijft nog staan..

Nee...

Overheidt BETAALT NIET voor taida... Taida heeft al fonds (een van voorwaarden van MVV voldoet) gewerft en ook nog gastgezin... Zij heeft al sinds 2000 in Nederland opleiding gevolgd.
Duidelijk is duidelijk.

en iemand heeft beloofd dat Taida terug naar nederland om opleding af te maken en vertrekpremie aan familie te geven. De familie heeft moeilijk keus gemaakt en moest Taida laten opofferen voor haar toekomst. Daar hebben ze nog brieven van IND en nog ook breiven als bewijs. Wie heeft smaad gepleegd? daar zal rechter bepalen wie heeft smaad gepleegd? Heeft verdronk Smaad gepleegd? Of uitlokking tot fraude door verdronk?
pi_34791833
quote:
Op maandag 6 februari 2006 13:02 schreef Dovenwereld het volgende:

[..]

Nee

het zijn nog regels.. .leugens van Verdronk blijft nog staan..

Nee...

Overheidt BETAALT NIET voor taida... Taida heeft al fonds (een van voorwaarden van MVV voldoet) gewerft en ook nog gastgezin... Zij heeft al sinds 2000 in Nederland opleiding gevolgd.
Duidelijk is duidelijk.

en iemand heeft beloofd dat Taida terug naar nederland om opleding af te maken en vertrekpremie aan familie te geven. De familie heeft moeilijk keus gemaakt en moest Taida laten opofferen voor haar toekomst. Daar hebben ze nog brieven van IND en nog ook breiven als bewijs. Wie heeft smaad gepleegd? daar zal rechter bepalen wie heeft smaad gepleegd? Heeft verdronk Smaad gepleegd? Of uitlokking tot fraude door verdronk?
De overheid betaalt mee aan het onderwijs voor iedereen. Dat is gewoon een feit.

Die mensen hebben de premie van 7000 euro geaccepteerd. En zijn vervolgens teruggegaan naar Kosovo. Taida heeft hierna een verblijfsvergunning aangevraagd, deze is afgewezen.
Vervolgens is ze op een Frans toeristenvisum teruggekomen. Dit is niet toegestaan, en zelfs strafbaar. De kluit belazeren dus.

Dit meisje verneukt het voor alle goedwillende asielzoekers, die wel volgens de regels een verblijfsvergunning proberen te bemachtigen.
Bobby Robson forever!
pi_34791878
quote:
Op maandag 6 februari 2006 13:10 schreef kollie het volgende:

[..]

De overheid betaalt mee aan het onderwijs voor iedereen. Dat is gewoon een feit.

Die mensen hebben de premie van 7000 euro geaccepteerd. En zijn vervolgens teruggegaan naar Kosovo. Taida heeft hierna een verblijfsvergunning aangevraagd, deze is afgewezen.
Vervolgens is ze op een Frans toeristenvisum teruggekomen. Dit is niet toegestaan, en zelfs strafbaar. De kluit belazeren dus.

Dit meisje verneukt het voor alle goedwillende asielzoekers, die wel volgens de regels een verblijfsvergunning proberen te bemachtigen.
Precies! Dit mogen we totaal niet accepteren!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')