abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34706329
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 08:49 schreef Vitalogy het volgende:
Ik vraag me af of ze zoveel sympathie zou krijgen als ze een lelijke hij was uit Marokko.
Tuurlijk wel! Dat weet je toch? In dit land wordt geen onderscheid gemaakt

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2006 10:53:01 ]
pi_34706364
Ik begrijp trouwens het hele probleem van geen kant. In Nederland mogen toch mensen uit het buitenland studeren? Wat is dan het probleem? Of mogen mensen uit het buitenland wel hier studeren maar niet het VWO volgen?
Edit:
Of mag dat allemaal wel, maar niet 5 jaar lang?
pi_34706741
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 08:52 schreef Vitalogy het volgende:
Ik begrijp trouwens het hele probleem van geen kant. In Nederland mogen toch mensen uit het buitenland studeren? Wat is dan het probleem? Of mogen mensen uit het buitenland wel hier studeren maar niet het VWO volgen?
Edit:
Of mag dat allemaal wel, maar niet 5 jaar lang?
Een buitenlander die in Nederland wil studeren moet wel een vergunning hebben om zich voor die tijd in Nederland te vestigen. Dit meisje heeft geen verblijfsvergunning. Haar verzoeken daartoe zijn afgewezen. Ze heeft nog een lopende procedure.

Maar momenteel is ze dus hier zonder geldige verblijfsvergunnning.

Mensen zonder verblijfsvergunning kunnen gesommeerd worden te vertrekken. Als er reden is te vermoeden dat iemand zich daaraan zal onttrekken (onderduiken), dan mag de staat de persoon detineren zodat de staat de uitzetting kan regelen zonder dat persoon ertussenuit piept.

In dit geval mag de staat dit meisje *niet* opsluiten, omdat er helemaal geen reden is aan te nemen dat ze zich gaat verstoppen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_34708574
quote:
Ik vraag me af of ze zoveel sympathie zou krijgen als ze een lelijke hij was uit Marokko.
Waarschijnlijk niet, schijnheilig land.
pi_34724963
pi_34725038
quote:
Scholiere Taïda Pasic niet uitgezet
Van onze verslaggeefster Anja Sligter

ARNHEM - De vwo-scholiere Taïda Pasic (18) wordt voorlopig niet uitgezet. De rechtbank van Amsterdam heeft dit vrijdag in een kort geding besloten. De Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) moet zich opnieuw buigen over de aanvraag van een verblijfsvergunning voor bepaalde tijd, de vier maanden die de Kosovaarse nodig heeft om haar diploma te halen. Pasic mag die beslissing in Nederland afwachten.

Harry Meulenkamp, ‘de gastvader’ van Taïda Pasic, zegt dat er een ‘wedstrijd is gewonnen, maar dat het fluitsignaal nog niet heeft geklonken’.

Pasic werd twee weken geleden in Winterswijk uit haar klas gehaald en naar het uitzetcentrum in Rotterdam gebracht. Afgelopen woensdag gelastte de rechtbank van Groningen haar invrijheidstelling. De rechter in Amsterdam heeft nu in een voorlopige voorziening besloten dat de IND Taïda opnieuw moet horen, omdat ‘op een aantal door het meisje aangevoerde argumenten niet of onvoldoende is gereageerd’.

Samen met haar ouders en zusjes heeft Taïda Pasic op 18 januari 2005 na een asielprocedure van zes jaar het land vrijwillig verlaten. Dit op aanraden van Vluchtelingenwerk. Taïda zou zo meer kans hebben via een machtiging voorlopig verblijf (mvv) terug te komen om bij een gastgezin haar school af te maken. Ze werden naar Servië gebracht. Maar haar ouders, aldus Taïda, zijn Bosnische moslims. Haar vader heeft in de tijd van Milosovic in Kosovo dienst geweigerd. Het gezin is daarom naar Bosnië doorgereisd, waar het nu illegaal verblijft.

Met opgestuurde boeken probeerde Taïda bij te blijven. In haar eentje keerde ze in de zomer van 2005 op toeristenvisum terug naar Winterswijk ‘om de overgang van vwo 5 naar vwo 6 zeker te stellen’. Daarna heeft ze tot december 2005 bij familie in Frankrijk gelogeerd.

Het eerste, door het gastgezin aangevraagde, mvv werd in juli afgewezen en het tweede in september, meldt Meulenkamp. Taïda, inmiddels 18, had toen nog één kans: zelfstandig een voorlopige verblijfsvergunning aanvragen. ‘Met het legitieme doel’, volgens haar gastvader, ‘het halen van het diploma.’
pi_34725057
Twee overwinningen in een week maar wel met een zuur kantje. Het blijft natuurlijk onverteerbaar dat ze zo'n meisje opsluiten en dat deze hele poespas nodig is. Zoals ik wel verwachtte trekt het recht aan het langste eind.
pi_34725231
quote:
ik, en vele anderen, steunden die actie al vanaf het begin, toen er nog helemaal geen foto van haar te zien was geweest.

ik heb gewoon mijn Hollandse boerenverstand geraadpleegd in deze kwestie, in plaats van de Duitse denkpatronen die Verdonk er op na houdt.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 12:18:10 #59
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_34725291
quote:
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  zaterdag 4 februari 2006 @ 12:23:47 #60
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_34725490
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 12:16 schreef NLweltmeister het volgende:

[..]

ik, en vele anderen, steunden die actie al vanaf het begin, toen er nog helemaal geen foto van haar te zien was geweest.

ik heb gewoon mijn Hollandse boerenverstand geraadpleegd in deze kwestie, in plaats van de Duitse denkpatronen die Verdonk er op na houdt.
Waar trekt jou 'boeren verstand' de grens?
Telt eindexamen HAVO ook en/of VMBO?
Geestelijk/lichamelijk gehandicapt?
Jongen/meisje?
enz.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_34726254
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 12:23 schreef Knarf het volgende:

[..]

Waar trekt jou \'boeren verstand\' de grens?
Telt eindexamen HAVO ook en/of VMBO?
Geestelijk/lichamelijk gehandicapt?
Jongen/meisje?
enz.
ik ga gewoon op mijn gevoel af, het is puur treiteren om iemand zo kort voor de 'finish' te het land uit te zetten.

Ik kan ook nog wel een lijstje met economische argumenten aandragen, dat valt ook allemaal in haar voordeel uit.
pi_34726577
Ik bewonder dat meisje om haar doorzettingsvermogen. VWO is echt niet makkelijk, zeker als je in zo'n situatie zit als zij. Ik persoonlijk zal waarschijnlijk al lang opgegeven hebben, of lekker voor een HAVO diploma gegaan zijn.
pi_34729118
quote:
Samen met haar ouders en zusjes heeft Taïda Pasic op 18 januari 2005 na een asielprocedure van zes jaar het land vrijwillig verlaten. Dit op aanraden van Vluchtelingenwerk. Taïda zou zo meer kans hebben via een machtiging voorlopig verblijf (mvv) terug te komen om bij een gastgezin haar school af te maken. Ze werden naar Servië gebracht. Maar haar ouders, aldus Taïda, zijn Bosnische moslims. Haar vader heeft in de tijd van Milosovic in Kosovo dienst geweigerd. Het gezin is daarom naar Bosnië doorgereisd, waar het nu illegaal verblijft.
Heel netjes opgelost...hulde aan Verdonk!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 4 februari 2006 @ 18:53:45 #64
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_34736068
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 12:57 schreef Toeps het volgende:
Ik bewonder dat meisje om haar doorzettingsvermogen. VWO is echt niet makkelijk, zeker als je in zo\'n situatie zit als zij. Ik persoonlijk zal waarschijnlijk al lang opgegeven hebben, of lekker voor een HAVO diploma gegaan zijn.

Het VWO stelt geen drol voor. Ik ken niemand die echt moeite heeft gedaan om dat te halen. De 2e fase heeft naar ik me heb laten vertellen de scherpe kantjes wel afgehaald hoor.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_34736815
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 18:53 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Het VWO stelt geen drol voor. Ik ken niemand die echt moeite heeft gedaan om dat te halen. De 2e fase heeft naar ik me heb laten vertellen de scherpe kantjes wel afgehaald hoor.
Inderdaad, mensen doen altijd zo bijzonder over het VWO, maar uiteindelijk gaat het erom dat je bereid bent om je in te zetten. Dan lukt het je wel.
pi_34751855
quote:
AMSTERDAM - De Kosovaarse vwo-scholiere Taïda uit Winterswijk en haar familie hebben misbruik gemaakt van de regels zodat het meisje in Nederland kan blijven. Dat schrijft De Telegraaf zondag.

Minister voor Vreemdelingenzaken Rita Verdonk (VVD) heeft bevestigd dat de familie van Taïda bij vertrek uit Nederland een premie van zevenduizend euro heeft ontvangen. Volgens Verdonk maakt de 18-jarige scholiere medewerkers van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) zwart.

Taïda is vorig jaar met haar familie 'geheel vrijwillig' teruggekeerd naar Kosovo. De vertrekpremie moest de familie in staat stellen 'een nieuw leven op te bouwen'.

Toeristenvisum

Volgens Verdonk zijn veel feiten over de uitzettingsprocedure van de scholiere niet bekend. Zij zou vanuit Kosovo twee keer een verzoek hebben gedaan om een voorlopige verblijfsvergunning om haar vwo-opleiding in Nederland af te maken. Ondanks de afwijzingen van dat verzoek is ze op een Frans toeristenvisum hierheen gekomen.

Een woordvoerder van Verdonk noemt de handelswijze van Taïda fraude. Volgens Verdonk is het mogelijk dat zij in haar thuisland haar middelbare school afmaakt. De rechtbank in Amsterdam oordeelde vrijdag dat die mogelijkheid door de IND niet was onderzocht. De rechter bepaalde dat het meisje, mede om die reden, niet mocht worden uitgezet.

De vader van het gastgezin waar de scholiere verblijft heeft in een reactie op de uitlatingen van Verdonk gezegd dat het ministerie probeert 'zijn straatje schoon te vegen'.
bron

Eerst een vertrekregeling accepteren en dan weer terug willen komen en blijven, dat kan natuurlijk niet.
Dus Taida
pi_34752025
Geloof toch niet alles wat Rita 'ik ben beschoten' Verdonk zegt.

Er zijn de afgelopen week twee rechtzaken geweest, daar is dit 'feit' niet aan de orde geweest.

Dat meisje is ook helemaal niet van plan om zich hier definitief te vestigen, het is een buitenlandse student, zoals er zoveel zijn.

Het is gewoon zielig dat je als minister de hulp van de Telgraaf moet inroepen, dat zegt wel wat over het niveau van Frau Verdonk.
pi_34752052
quote:
Op zondag 5 februari 2006 08:43 schreef more het volgende:

[..]

bron

Eerst een vertrekregeling accepteren en dan weer terug willen komen en blijven, dat kan natuurlijk niet.
Dus Taida
Leg mij even uit waarom een 18-jarig meisje dat hier haar schooldiploma wil halen fraudeert als haar ouders een vertrekpremie hebben aangenomen?

En / of waarom dat haar verzoek minder geloofwaardig maakt?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 5 februari 2006 @ 09:56:10 #69
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_34752152
Rita heeft gelijk.

Het wordt tijd dat ze vertrekpremies afschaffen! Best raar: ze kopen een vliegticket, komen lange tijd gratis op geheel verzorgde vakantie naar Nederland, en krijgen geld toe!! Als ze dat daar vertellen, komt de hele stad toch ook hierheen?!

En dat die lui maar kunnen procederen en procederen... Je moet het lef maar hebben!! Het zou niet in me opkomen om naar Italie te gaan, en daar net zo lang naar de rechter te stappen en zielig te doen tot ik mag blijven.
censuur :O
  zondag 5 februari 2006 @ 10:00:39 #70
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_34752220
quote:
Op zondag 5 februari 2006 09:43 schreef sigme het volgende:

[..]

Leg mij even uit waarom een 18-jarig meisje dat hier haar schooldiploma wil halen fraudeert als haar ouders een vertrekpremie hebben aangenomen?
Het gezin heeft de vertrekpremie aangenomen.

Dag.
pi_34752335
Wat een kutwijf is die Verdonk toch ook. Een rechtszaak verliezen en vervolgens via de media over de rug van een 18-jarige scholiere je gelijk proberen te halen. Gadverdamme, een minister onwaardig gewoon.
pi_34752355
quote:
Op zondag 5 februari 2006 10:00 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Het gezin heeft de vertrekpremie aangenomen.

Dag.
Volwassen mensen hebben de beslissing genomen in Nederland asiel aan te vragen. Hun minderjarige kinderen hadden ze bij zich. Het verzoek van die volwassenen is afgewezen. Ze hebben, met hun kinderen en met een vertrekpremie, Nederland verlaten.

Nu is er een individu dat een vergunning vraagt. Dat individu is ooit -zonder dat ze er iets over te zeggen had- in Nederland beland, heeft daar jaren gewoond, heeft een bijna afgeronde opleiding daar lopen.

Waarom is het logisch en rechtvaardig het verzoek van dat individu te beoordelen op gedragingen van andere mensen, te weten haar ouders. Zij doet geen verzoek voor haar ouders, zij vraagt iets voor haarzelf. Ik dacht dat we een verzoek op eigen merites beoordelen? En niet op erfzonde?
  zondag 5 februari 2006 @ 10:27:51 #73
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_34752450
Wat is er minderjarig aan een kind van 18?

Geloof jij trouwens ECHT dat dat kind hier alleen d'r diploma wil halen, en daarna weer opkrassen??? Hoe naief!
  zondag 5 februari 2006 @ 10:27:56 #74
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_34752453
quote:
Verdonk: vluchtelinge Taïda pleegde fraude

DEN HAAG - De uit Kosovo afkomstige scholiere Taïda Pasic heeft fraude gepleegd. Dat zegt een woordvoerder van minister Verdonk van Vreemdelingenzaken zondag in De Telegraaf. Verdonk wil het meisje uitzetten, maar Taïda wil eerst haar vwo in Nederland afmaken. Ze heeft daarvoor nog enkele maanden nodig.

‘Ze zit klinkklare onzin te verkopen en maakt IND-medewerkers zwart’, aldus de woordvoerder. Volgens het ministerie zijn twee verzoeken voor een voorlopige verblijfsvergunning van de 18-jarige Taïda afgewezen.

Vorig jaar keerde de scholiere met haar familie terug naar Kosovo. Het gezin kreeg van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) 7000 euro mee om er een nieuw leven op te bouwen.

Na de afwijzingen voor een verblijfsvergunning is Taïda volgens Verdonk op een Frans toeristenvisum naar Nederland gekomen. ‘Dat is gewoon fraude’, aldus de woordvoerder van Verdonk.

De rechtbank in Amsterdam oordeelde vrijdag dat Taïda voorlopig in Nederland mag blijven. In de uitspraak stond dat de rechtbank vindt dat ‘de beslissing van de minister om het meisje niet toe te staan haar vwo af te maken niet zorgvuldig is genomen, omdat op een aantal door het meisje aangevoerde argumenten niet of onvoldoende is gereageerd’.

De IND moet het meisje nu eerst horen voordat de dienst een onherroepelijk besluit in haar zaak neemt. Hoe lang dat gaat duren, is niet bekend.

Eerder was Taïda uit haar klas in scholengemeenschap De Driemark in Winterswijk gehaald en naar een uitzetcentrum overgebracht. De rechtbank in Groningen gelastte woensdag al dat ze de beslissing over haar uitzettingsprocedure in vrijheid mocht afwachten. Ze had toen al bijna twee weken doorgebracht in het uitzetcentrum in Rotterdam.

Bron
Als Verdonk en haar IND er zo van overtuigd zijn dat Taïda fraude heeft gepleegd, dan hadden ze dat in de rechtzaak naar voren moeten brengen, en niet achteraf via de media.
pi_34752462
quote:
Op zondag 5 februari 2006 10:16 schreef sigme het volgende:

[..]

Volwassen mensen hebben de beslissing genomen in Nederland asiel aan te vragen. Hun minderjarige kinderen hadden ze bij zich. Het verzoek van die volwassenen is afgewezen. Ze hebben, met hun kinderen en met een vertrekpremie, Nederland verlaten.

Nu is er een individu dat een vergunning vraagt. Dat individu is ooit -zonder dat ze er iets over te zeggen had- in Nederland beland, heeft daar jaren gewoond, heeft een bijna afgeronde opleiding daar lopen.

Waarom is het logisch en rechtvaardig het verzoek van dat individu te beoordelen op gedragingen van andere mensen, te weten haar ouders. Zij doet geen verzoek voor haar ouders, zij vraagt iets voor haarzelf. Ik dacht dat we een verzoek op eigen merites beoordelen? En niet op erfzonde?
Dat individu (Taida) heeft tot twee keer toe, naardat ze met haar fam. naar Bosnie was teruggekeerd, vanuit Bosnie een Nederlandse verblijfvergunning proberen te krijgen, en dat is elke keer afgewezen. En toen is ze illegaal via een Frans visum toch naar Nederland gekomen, kortom ze respecteert de Nederlandse Wet niet.
Twee keer nee, lijkt me duidelijk genoeg.

Dus Taida
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')