http://www.taida.tkquote:Op maandag 30 januari 2006 11:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ah, eerst roepen om bronnen om vervolgens de bronnen af te kraken, goed bezig! Met jou kan je echt discussieren! Owja, waar zijn jouw bronnen?
Ik kom nu met een bron, dus nu vraag ik er 1 aan jou; toon mij bewijs waarom voor deze meid volgens jou alles betaald is door een prive stichting.
quote:Vorig jaar kreeg de familie Pasic (vader, moeder en 3 dochters) bericht dat ze Nederland moesten verlaten. En dat na ruim 5 jaar in Nederland te hebben gewoond!
Er werd hun beloofd dat als ze vrijwillig zouden gaan, Taida de kans zou krijgen om terug te komen naar Nederland, om haar eindexamen VWO in 2006 alsnog te kunnen doen. Dit hebben zij dus ook gedaan…
Het gastgezin moest een verblijfsvergunning aanvragen. Na lang overleggen met allerlei instanties kon Taida terugkomen naar Nederland. Hier kreeg ze een plek in een gastgezin en “De Driemark” zou alle schoolkosten betalen (schoolgeld, boeken etc.). Na maanden weg te zijn geweest en meer dan de helft van het schooljaar te hebben gemist kwam ze terug bij ons in VWO6. In 3 weken heeft ze alles wat ze had gemist ‘even’ ingehaald. Het was alweer heel gewoon dat ze er weer bij was.
Yep, dat doe ik ook. No offense, je hebt een bron aangemerkt, en dat is op zich een redelijke bron, maar ik vertrouw die verhalen toch echt niet, aangezien die hele site een grote Help-Haar uitstraling heeft, en daar dus geen negatieve verhalen bij passen.quote:Op maandag 30 januari 2006 16:06 schreef SocialDisorder het volgende:
de berichtgeving van de VWO-klas is in het verleden niet al te accuraat gebleken. Vind je het heel erg als ik hun verhaal met een flinke kilo zout slik?
Of ze liegen natuurlijk over het feit dat ze zelf de kosten betalen?quote:Hier kreeg ze een plek in een gastgezin en “De Driemark” zou alle schoolkosten betalen (schoolgeld, boeken etc.).
De klas heeft een verhaal gemaakt en heeft het op een aparte site en op de scholensite gezet. *KUCH* Het staat ook helemaal onderin, laatste zinnetje *KUCH*quote:Op maandag 30 januari 2006 16:14 schreef DionysuZ het volgende:
op http://www.driemark.nl/ staat exact hetzelfde:
[..]
Of ze liegen natuurlijk over het feit dat ze zelf de kosten betalen?
kom met een bron die het tegendeel bewijst dan. Ik vind een tekst van "de driemark betaalt" op de site van de driemark zelf een redelijk sterke bron.quote:Op maandag 30 januari 2006 16:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De klas heeft een verhaal gemaakt en heeft het op een aparte site en op de scholensite gezet. *KUCH* Het staat ook helemaal onderin, laatste zinnetje *KUCH*
wie heeft dat beloofd?quote:Vorig jaar kreeg de familie Pasic (vader, moeder en 3 dochters) bericht dat ze Nederland moesten verlaten. En dat na ruim 5 jaar in Nederland te hebben gewoond!
Er werd hun beloofd dat als ze vrijwillig zouden gaan, Taida de kans zou krijgen om terug te komen naar Nederland, om haar eindexamen VWO in 2006 alsnog te kunnen doen. Dit hebben zij dus ook gedaan…
Ja, dat vind ik een goede suggestie. We kunnen wel blijven kibbelen over of Taida wel of niet moet worden uitgezet, maar daarmee schieten we weinig op. Belangrijker en interessanter is de vraag: klopt het beleid uberhaupt?quote:Op maandag 30 januari 2006 17:52 schreef DionysuZ het volgende:
Kunnen we er niet over discussieren of dat beleid dan wel of niet een goed beleid is?
quote:Rechter sommeert vrijlating Taida
Gepubliceerd op woensdag 01 februari 2006
GRONINGEN (ANP) - De 18-jarige scholiere Taida Pasic mag de beslissing over haar uitzettingsprocedure in vrijheid afwachten. Dat heeft de rechtbank in Groningen woensdag bepaald. Taida zat sinds 18 januari in bewaring in het uitzetcentrum in Rotterdam.
Nou nog een behandel datum voor de uitzettings procedure over 4 maanden plannen.quote:Op woensdag 1 februari 2006 15:31 schreef schatje het volgende:
Rechter sommeert vrijlating Taida
Gepubliceerd op woensdag 01 februari 2006
GRONINGEN (ANP) - De 18-jarige scholiere Taida Pasic mag de beslissing over haar uitzettingsprocedure in vrijheid afwachten. Dat heeft de rechtbank in Groningen woensdag bepaald. Taida zat sinds 18 januari in bewaring in het uitzetcentrum in Rotterdam.
Geen scholen die naadloos aansluiten op het nederlandse scholensysteem, dus werp je haar weer tig jaar terug.quote:Op woensdag 1 februari 2006 15:52 schreef Tikorev het volgende:
In Kosovo hebben ze toch ook wel scholen?
Ach natuurlijk niet....in Kosovo hebben ze ook heus wel scholen waar ze iets VWO achtigs kan doen.quote:Op woensdag 1 februari 2006 16:06 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Geen scholen die naadloos aansluiten op het nederlandse scholensysteem, dus werp je haar weer tig jaar terug.
als je haar hier het VWO af laat maken, waar ze al voor betaald heeft, en haar dān pas uitzet, is dat teveel gevraagd? 6 jaar scholing en de laatste maanden leer je amper nog wat bij. In Kosovo hebben ze vast VWO achtige scholen, maar als het lesprogramma niet overeenkomt met wat ze hier heeft gevolgd kan ze weer helemaal van voor af aan beginnen. En als je haar DAAR examen laat doen voor het VWO hier, dan is dat veel duurder dan haar hier die paar maanden laten zitten.quote:Op woensdag 1 februari 2006 16:09 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ach natuurlijk niet....in Kosovo hebben ze ook heus wel scholen waar ze iets VWO achtigs kan doen.
Alsof het zo makkelijk is, veel leerlingen die hier van school naar school overstappen hebben al last van aanpassingsproblemen, laat staan iemand die ineens onderwijs moet gaan volgen in een land waarvan zij de taal alleen in de moedertaal kan beziggen, maar waarin zij nog nooit hoger onderwijs heeft gevolgd.quote:Op woensdag 1 februari 2006 16:09 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ach natuurlijk niet....in Kosovo hebben ze ook heus wel scholen waar ze iets VWO achtigs kan doen.
En alle andere 27 duizend aanvragen? Zijn dat dan geen speciale gevallen? Wat maakt dit geval speciaal? De media aandacht? De krantekoppen? Wat maakt dit geval nou in hemelsnaam zo speciaal? De timing? Het komt NOOIT uit, een uitzetting, de timing is altijd kut.quote:Op woensdag 1 februari 2006 18:34 schreef Scheepschroef het volgende:
Jaja, Taida, net geen kind meer is terecht gekomen tussen een stel enorme bureaucratische tandwielen.
Je kan hier eindeloos over doorgaan maar ze moeten haar gewoon haar VWO af laten maken en that's it! Ik erger me trouwens enorm aan de reacties in dit topic waarin het allemaal gerationaliseerd wordt. Dit is een bijzonder geval, er wordt niet veel gevraagd, en ze is ook een mens (wat blijkbaar even vergeten wordt.)
daarom vind ik dat ze ieder geval apart moeten behandelen. En niet die mensen als cijfertjes moeten behandelen.quote:Op woensdag 1 februari 2006 18:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En alle andere 27 duizend aanvragen? Zijn dat dan geen speciale gevallen? Wat maakt dit geval speciaal? De media aandacht? De krantekoppen? Wat maakt dit geval nou in hemelsnaam zo speciaal? De timing? Het komt NOOIT uit, een uitzetting, de timing is altijd kut.![]()
Ach ja, en elk figuur heeft een beetje aannemelijk verhaal, en hoppatee die mag blijven. Nee dat schiet op.quote:Op woensdag 1 februari 2006 18:49 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
daarom vind ik dat ze ieder geval apart moeten behandelen. En niet die mensen als cijfertjes moeten behandelen.
Ben je nou echt zo dom of doe je maar alsof?quote:Op woensdag 1 februari 2006 18:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ach ja, en elk figuur heeft een beetje aannemelijk verhaal, en hoppatee die mag blijven. Nee dat schiet op.
dit is onzin, hoop dat je dat zelf ook inziet.quote:Op woensdag 1 februari 2006 18:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ach ja, en elk figuur heeft een beetje aannemelijk verhaal, en hoppatee die mag blijven. Nee dat schiet op.
Leg het me uit; waaraan moet een illegaal (want daar hebben we het over, iemand die het land uitgezet moet worden, zoals deze Taida) moeten voldoen om toch te mogen blijven? Waardoor zouden er uitzonderingen moeten worden gemaakt? Waaraan toetsen we dat? Het emotionele aspect? Of het diplomatje wat men op zak heeft? Leg het me fucking uit, want ik snap die hele beredenering van die linkse figuren hier niet, die zien het emotionele plaatje en besluiten dan maar dat ze mag blijven!quote:Op woensdag 1 februari 2006 18:57 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Ben je nou echt zo dom of doe je maar alsof?
Wie besluit dat ze mag blijven? Ik zie alleen maar argumenten om haar haar VWO af te laten maken, vervolgens wordt ze gewoon uitgezet.quote:Op woensdag 1 februari 2006 19:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Leg het me uit; waaraan moet een vluchteling voldoen om te mogen blijven? Waardoor zouden er uitzonderingen moeten worden gemaakt? Waaraan toetsen we dat? Het emotionele aspect? Of het diplomatje wat men op zak heeft? Leg het me fucking uit, want ik snap die hele beredenering van die linkse figuren hier niet, die zien het emotionele plaatje en besluiten dan maar dat ze mag blijven!
Gaan we deze kant weer op; we betalen dus mee aan een illegaal om zijn/haar papiertje te halen om haar vervolgens eruit te schoppen. Logischquote:Op woensdag 1 februari 2006 19:04 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Wie besluit dat ze mag blijven? Ik zie alleen maar argumenten om haar haar VWO af te laten maken, vervolgens wordt ze gewoon uitgezet.
Met "linkse figuren" heeft deze hele affaire niets te maken.quote:Op woensdag 1 februari 2006 19:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Leg het me uit; waaraan moet een illegaal (want daar hebben we het over, iemand die het land uitgezet moet worden, zoals deze Taida) moeten voldoen om toch te mogen blijven? Waardoor zouden er uitzonderingen moeten worden gemaakt? Waaraan toetsen we dat? Het emotionele aspect? Of het diplomatje wat men op zak heeft? Leg het me fucking uit, want ik snap die hele beredenering van die linkse figuren hier niet, die zien het emotionele plaatje en besluiten dan maar dat ze mag blijven!
Ik heb nog niet 1 argument gehoord waaruit blijkt dat ze meer kost als ze 4 maanden extra hier blijft. Haar schoolgeld en boeken zijn al betaald en ze leeft bij een gastgezin. Waar betaal je aan mee? Ow, je betaalt liever WEL een boel aan een extra examen die ze kan doen in Kosovo, wat WEL extra geld kost?quote:Op woensdag 1 februari 2006 19:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gaan we deze kant weer op; we betalen dus mee aan een illegaal om zijn/haar papiertje te halen om haar vervolgens eruit te schoppen. Logisch![]()
En het gastgezin, krijgen die geen geld voor haar denk je? En ik betaal als het even kan helemaal niks aan haar mee, ze is illegaal, dus opzoutenquote:Op woensdag 1 februari 2006 19:08 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Ik heb nog niet 1 argument gehoord waaruit blijkt dat ze meer kost als ze 4 maanden extra hier blijft. Haar schoolgeld en boeken zijn al betaald en ze leeft bij een gastgezin. Waar betaal je aan mee? Ow, je betaalt liever WEL een boel aan een extra examen die ze kan doen in Kosovo, wat WEL extra geld kost?
Jij hoeft geen cent te betalen aan haar diploma, waarom kunnen jouw botte hersens dat niet begrijpen?quote:Op woensdag 1 februari 2006 19:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gaan we deze kant weer op; we betalen dus mee aan een illegaal om zijn/haar papiertje te halen om haar vervolgens eruit te schoppen. Logisch![]()
Ik ben het met je eens dat het nazi praktijken zijn dat ze haar zo ophaalde van school om vervolgens in een cel te stoppen. Maar ik ben het niet eens met die hele protestactie dat ze hier moet blijven, dat vind ik onzinnig.quote:Op woensdag 1 februari 2006 19:08 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Met "linkse figuren" heeft deze hele affaire niets te maken.
Taida wil helemaal niet zo nodig in NL blijven, ze wil alleen het school jaar afmaken, zodat ze verder kan studeren.
Het is volstrekt inhumaan om haar zomaar als een crimineel in de cel te stoppen, de rechtbank in Groningen was het daar gelukkig vandaag mee eens en heeft gezorgd dat ze vrij werd gelaten.
Ok ik neem mijn vorige woorden enigszins terug, je hebt toch nog enig begrip in je zitten blijkbaarquote:Op woensdag 1 februari 2006 19:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat het nazi praktijken zijn dat ze haar zo ophaalde van school om vervolgens in een cel te stoppen. Maar ik ben het niet eens met die hele protestactie dat ze hier moet blijven, dat vind ik onzinnig.
kom eens met een bron waaruit blijkt dat het gastgezin geld krijgt, tegen de normale procedures in?quote:Op woensdag 1 februari 2006 19:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En het gastgezin, krijgen die geen geld voor haar denk je? En ik betaal als het even kan helemaal niks aan haar mee, ze is illegaal, dus opzouten![]()
Mag ik trouwens even aanmerken dat de bron die aangaf dat haar schoolboeken e.d al betaald zijn, dezelfde bron is die zei dat ze uit de klas werd gehaald door de politie, wat achteraf niet waar blijkt te zijn? Dan zet ik mijn vraagtekens bij de rest van het verhaal.quote:Op woensdag 1 februari 2006 19:11 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Ok ik neem mijn vorige woorden enigszins terug, je hebt toch nog enig begrip in je zitten blijkbaar
Dat kan ik niet, daarom staat het vraagteken erquote:Op woensdag 1 februari 2006 19:13 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
kom eens met een bron waaruit blijkt dat het gastgezin geld krijgt, tegen de normale procedures in?
wat denk je nou dat de staat die schoolboeken en schoolgeld sponsort?quote:Op woensdag 1 februari 2006 19:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mag ik trouwens even aanmerken dat de bron die aangaf dat haar schoolboeken e.d al betaald zijn, dezelfde bron is die zei dat ze uit de klas werd gehaald door de politie, wat achteraf niet waar blijkt te zijn? Dan zet ik mijn vraagtekens bij de rest van het verhaal.
Dat zeg ik niet, ik toets alleen de bron van dat verhaal. Daarnaast weet ik dat er bepaalde potjes zijn bij overheidsinstanties waarbij dit soort "arme" kinderen met een talent voor leren wel degelijk kunnen worden ondersteund op financieel gebied. En dat geld komt dus weer bij de belastingbetalen vandaan. Of dat in dit geval ook zo is, weet ik niet, maar ik weet wel dat er zulke potjes bestaanquote:Op woensdag 1 februari 2006 19:15 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
wat denk je nou dat de staat die schoolboeken en schoolgeld sponsort?
Waaruit blijkt dat ze illegaal is?quote:Op woensdag 1 februari 2006 19:02 schreef Scorpie het volgende:
Leg het me uit; waaraan moet een illegaal (want daar hebben we het over, iemand die het land uitgezet moet worden, zoals deze Taida) moeten voldoen om toch te mogen blijven?
Na zoveel emotionele rampspoed zou mij dat niet verbazen om eerlijk te zijn. Zoiets heeft echt wel een enorme impact op je geestelijk leven.quote:Op woensdag 1 februari 2006 20:44 schreef Youssef het volgende:
Ben benieuwd of ze zakt.
Nederland op zijn zwakst. Beleid voeren en het zelf niet nalevenquote:Op woensdag 1 februari 2006 23:06 schreef Scheepschroef het volgende:
Inderdaad, ze verbleef hier niet illegaal. Op het moment dat ze op werd gehaald wel, en nu weer niet.
quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:08 schreef Scheepschroef het volgende:
Joh, er wordt hier wel snel gereageerd, ik dacht het te weten maar toen twijfelde ik aan mezelf want het ging over "het in vrijheid mogen afwachten..."
Ja, het is beleid naleven. Het is heel wrang beleid. Als je als nederlander van iets verdacht wordt mag je in voorarrest genomen worden, maar daar moet de politie heel goede gronden voor aanvoeren, anders wordt je direct weer in vrijheid gesteld.quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:08 schreef Scheepschroef het volgende:
Joh, er wordt hier wel snel gereageerd, ik dacht het te weten maar toen twijfelde ik aan mezelf want het ging over "het in vrijheid mogen afwachten..."
Enuh, als een rechter haar uit die cel laat, leg me dan even uit hoe dat niet beleid naleven is. Volgens mij is dat juist beleid naleven...
Tuurlijk wel! Dat weet je toch? In dit land wordt geen onderscheid gemaaktquote:Op donderdag 2 februari 2006 08:49 schreef Vitalogy het volgende:
Ik vraag me af of ze zoveel sympathie zou krijgen als ze een lelijke hij was uit Marokko.
Een buitenlander die in Nederland wil studeren moet wel een vergunning hebben om zich voor die tijd in Nederland te vestigen. Dit meisje heeft geen verblijfsvergunning. Haar verzoeken daartoe zijn afgewezen. Ze heeft nog een lopende procedure.quote:Op donderdag 2 februari 2006 08:52 schreef Vitalogy het volgende:
Ik begrijp trouwens het hele probleem van geen kant. In Nederland mogen toch mensen uit het buitenland studeren? Wat is dan het probleem? Of mogen mensen uit het buitenland wel hier studeren maar niet het VWO volgen?
Edit:
Of mag dat allemaal wel, maar niet 5 jaar lang?
Waarschijnlijk niet, schijnheilig land.quote:Op donderdag 2 februari 2006 08:49 schreef Vitalogy het volgende:
Ik vraag me af of ze zoveel sympathie zou krijgen als ze een lelijke hij was uit Marokko.
quote:Scholiere Taīda Pasic niet uitgezet
Van onze verslaggeefster Anja Sligter
ARNHEM - De vwo-scholiere Taīda Pasic (18) wordt voorlopig niet uitgezet. De rechtbank van Amsterdam heeft dit vrijdag in een kort geding besloten. De Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) moet zich opnieuw buigen over de aanvraag van een verblijfsvergunning voor bepaalde tijd, de vier maanden die de Kosovaarse nodig heeft om haar diploma te halen. Pasic mag die beslissing in Nederland afwachten.
Harry Meulenkamp, ‘de gastvader’ van Taīda Pasic, zegt dat er een ‘wedstrijd is gewonnen, maar dat het fluitsignaal nog niet heeft geklonken’.
Pasic werd twee weken geleden in Winterswijk uit haar klas gehaald en naar het uitzetcentrum in Rotterdam gebracht. Afgelopen woensdag gelastte de rechtbank van Groningen haar invrijheidstelling. De rechter in Amsterdam heeft nu in een voorlopige voorziening besloten dat de IND Taīda opnieuw moet horen, omdat ‘op een aantal door het meisje aangevoerde argumenten niet of onvoldoende is gereageerd’.
Samen met haar ouders en zusjes heeft Taīda Pasic op 18 januari 2005 na een asielprocedure van zes jaar het land vrijwillig verlaten. Dit op aanraden van Vluchtelingenwerk. Taīda zou zo meer kans hebben via een machtiging voorlopig verblijf (mvv) terug te komen om bij een gastgezin haar school af te maken. Ze werden naar Servië gebracht. Maar haar ouders, aldus Taīda, zijn Bosnische moslims. Haar vader heeft in de tijd van Milosovic in Kosovo dienst geweigerd. Het gezin is daarom naar Bosnië doorgereisd, waar het nu illegaal verblijft.
Met opgestuurde boeken probeerde Taīda bij te blijven. In haar eentje keerde ze in de zomer van 2005 op toeristenvisum terug naar Winterswijk ‘om de overgang van vwo 5 naar vwo 6 zeker te stellen’. Daarna heeft ze tot december 2005 bij familie in Frankrijk gelogeerd.
Het eerste, door het gastgezin aangevraagde, mvv werd in juli afgewezen en het tweede in september, meldt Meulenkamp. Taīda, inmiddels 18, had toen nog één kans: zelfstandig een voorlopige verblijfsvergunning aanvragen. ‘Met het legitieme doel’, volgens haar gastvader, ‘het halen van het diploma.’
ik, en vele anderen, steunden die actie al vanaf het begin, toen er nog helemaal geen foto van haar te zien was geweest.quote:Op donderdag 2 februari 2006 08:49 schreef Vitalogy het volgende:
quote:Op donderdag 2 februari 2006 08:49 schreef Vitalogy het volgende:
Waar trekt jou 'boeren verstand' de grens?quote:Op zaterdag 4 februari 2006 12:16 schreef NLweltmeister het volgende:
[..]
ik, en vele anderen, steunden die actie al vanaf het begin, toen er nog helemaal geen foto van haar te zien was geweest.
ik heb gewoon mijn Hollandse boerenverstand geraadpleegd in deze kwestie, in plaats van de Duitse denkpatronen die Verdonk er op na houdt.
ik ga gewoon op mijn gevoel af, het is puur treiteren om iemand zo kort voor de 'finish' te het land uit te zetten.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 12:23 schreef Knarf het volgende:
[..]
Waar trekt jou \'boeren verstand\' de grens?
Telt eindexamen HAVO ook en/of VMBO?
Geestelijk/lichamelijk gehandicapt?
Jongen/meisje?
enz.
Heel netjes opgelost...hulde aan Verdonk!quote:Samen met haar ouders en zusjes heeft Taīda Pasic op 18 januari 2005 na een asielprocedure van zes jaar het land vrijwillig verlaten. Dit op aanraden van Vluchtelingenwerk. Taīda zou zo meer kans hebben via een machtiging voorlopig verblijf (mvv) terug te komen om bij een gastgezin haar school af te maken. Ze werden naar Servië gebracht. Maar haar ouders, aldus Taīda, zijn Bosnische moslims. Haar vader heeft in de tijd van Milosovic in Kosovo dienst geweigerd. Het gezin is daarom naar Bosnië doorgereisd, waar het nu illegaal verblijft.
quote:Op zaterdag 4 februari 2006 12:57 schreef Toeps het volgende:
Ik bewonder dat meisje om haar doorzettingsvermogen. VWO is echt niet makkelijk, zeker als je in zo\'n situatie zit als zij. Ik persoonlijk zal waarschijnlijk al lang opgegeven hebben, of lekker voor een HAVO diploma gegaan zijn.
Inderdaad, mensen doen altijd zo bijzonder over het VWO, maar uiteindelijk gaat het erom dat je bereid bent om je in te zetten. Dan lukt het je wel.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 18:53 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
![]()
Het VWO stelt geen drol voor. Ik ken niemand die echt moeite heeft gedaan om dat te halen. De 2e fase heeft naar ik me heb laten vertellen de scherpe kantjes wel afgehaald hoor.
bronquote:AMSTERDAM - De Kosovaarse vwo-scholiere Taīda uit Winterswijk en haar familie hebben misbruik gemaakt van de regels zodat het meisje in Nederland kan blijven. Dat schrijft De Telegraaf zondag.
Minister voor Vreemdelingenzaken Rita Verdonk (VVD) heeft bevestigd dat de familie van Taīda bij vertrek uit Nederland een premie van zevenduizend euro heeft ontvangen. Volgens Verdonk maakt de 18-jarige scholiere medewerkers van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) zwart.
Taīda is vorig jaar met haar familie 'geheel vrijwillig' teruggekeerd naar Kosovo. De vertrekpremie moest de familie in staat stellen 'een nieuw leven op te bouwen'.
Toeristenvisum
Volgens Verdonk zijn veel feiten over de uitzettingsprocedure van de scholiere niet bekend. Zij zou vanuit Kosovo twee keer een verzoek hebben gedaan om een voorlopige verblijfsvergunning om haar vwo-opleiding in Nederland af te maken. Ondanks de afwijzingen van dat verzoek is ze op een Frans toeristenvisum hierheen gekomen.
Een woordvoerder van Verdonk noemt de handelswijze van Taīda fraude. Volgens Verdonk is het mogelijk dat zij in haar thuisland haar middelbare school afmaakt. De rechtbank in Amsterdam oordeelde vrijdag dat die mogelijkheid door de IND niet was onderzocht. De rechter bepaalde dat het meisje, mede om die reden, niet mocht worden uitgezet.
De vader van het gastgezin waar de scholiere verblijft heeft in een reactie op de uitlatingen van Verdonk gezegd dat het ministerie probeert 'zijn straatje schoon te vegen'.
Leg mij even uit waarom een 18-jarig meisje dat hier haar schooldiploma wil halen fraudeert als haar ouders een vertrekpremie hebben aangenomen?quote:Op zondag 5 februari 2006 08:43 schreef more het volgende:
[..]
bron
Eerst een vertrekregeling accepteren en dan weer terug willen komen en blijven, dat kan natuurlijk niet.
Dus Taida![]()
Het gezin heeft de vertrekpremie aangenomen.quote:Op zondag 5 februari 2006 09:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Leg mij even uit waarom een 18-jarig meisje dat hier haar schooldiploma wil halen fraudeert als haar ouders een vertrekpremie hebben aangenomen?
Volwassen mensen hebben de beslissing genomen in Nederland asiel aan te vragen. Hun minderjarige kinderen hadden ze bij zich. Het verzoek van die volwassenen is afgewezen. Ze hebben, met hun kinderen en met een vertrekpremie, Nederland verlaten.quote:Op zondag 5 februari 2006 10:00 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het gezin heeft de vertrekpremie aangenomen.
Dag.![]()
Als Verdonk en haar IND er zo van overtuigd zijn dat Taīda fraude heeft gepleegd, dan hadden ze dat in de rechtzaak naar voren moeten brengen, en niet achteraf via de media.quote:Verdonk: vluchtelinge Taīda pleegde fraude
DEN HAAG - De uit Kosovo afkomstige scholiere Taīda Pasic heeft fraude gepleegd. Dat zegt een woordvoerder van minister Verdonk van Vreemdelingenzaken zondag in De Telegraaf. Verdonk wil het meisje uitzetten, maar Taīda wil eerst haar vwo in Nederland afmaken. Ze heeft daarvoor nog enkele maanden nodig.
‘Ze zit klinkklare onzin te verkopen en maakt IND-medewerkers zwart’, aldus de woordvoerder. Volgens het ministerie zijn twee verzoeken voor een voorlopige verblijfsvergunning van de 18-jarige Taīda afgewezen.
Vorig jaar keerde de scholiere met haar familie terug naar Kosovo. Het gezin kreeg van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) 7000 euro mee om er een nieuw leven op te bouwen.
Na de afwijzingen voor een verblijfsvergunning is Taīda volgens Verdonk op een Frans toeristenvisum naar Nederland gekomen. ‘Dat is gewoon fraude’, aldus de woordvoerder van Verdonk.
De rechtbank in Amsterdam oordeelde vrijdag dat Taīda voorlopig in Nederland mag blijven. In de uitspraak stond dat de rechtbank vindt dat ‘de beslissing van de minister om het meisje niet toe te staan haar vwo af te maken niet zorgvuldig is genomen, omdat op een aantal door het meisje aangevoerde argumenten niet of onvoldoende is gereageerd’.
De IND moet het meisje nu eerst horen voordat de dienst een onherroepelijk besluit in haar zaak neemt. Hoe lang dat gaat duren, is niet bekend.
Eerder was Taīda uit haar klas in scholengemeenschap De Driemark in Winterswijk gehaald en naar een uitzetcentrum overgebracht. De rechtbank in Groningen gelastte woensdag al dat ze de beslissing over haar uitzettingsprocedure in vrijheid mocht afwachten. Ze had toen al bijna twee weken doorgebracht in het uitzetcentrum in Rotterdam.
Bron
Dat individu (Taida) heeft tot twee keer toe, naardat ze met haar fam. naar Bosnie was teruggekeerd, vanuit Bosnie een Nederlandse verblijfvergunning proberen te krijgen, en dat is elke keer afgewezen. En toen is ze illegaal via een Frans visum toch naar Nederland gekomen, kortom ze respecteert de Nederlandse Wet niet.quote:Op zondag 5 februari 2006 10:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Volwassen mensen hebben de beslissing genomen in Nederland asiel aan te vragen. Hun minderjarige kinderen hadden ze bij zich. Het verzoek van die volwassenen is afgewezen. Ze hebben, met hun kinderen en met een vertrekpremie, Nederland verlaten.
Nu is er een individu dat een vergunning vraagt. Dat individu is ooit -zonder dat ze er iets over te zeggen had- in Nederland beland, heeft daar jaren gewoond, heeft een bijna afgeronde opleiding daar lopen.
Waarom is het logisch en rechtvaardig het verzoek van dat individu te beoordelen op gedragingen van andere mensen, te weten haar ouders. Zij doet geen verzoek voor haar ouders, zij vraagt iets voor haarzelf. Ik dacht dat we een verzoek op eigen merites beoordelen? En niet op erfzonde?
Heb je gelijk in, maar het blijkt maar weer dat het verhaal twee kanten heeft. De beschuldigingen vliegen nu over en weer, en dat maakt het moeilijker om straks in een rechtszaak te kunnen bepalen of Taida moet blijven of niet. Immers, wie spreekt de waarheid en wie niet?quote:Op zondag 5 februari 2006 10:27 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Als Verdonk en haar IND er zo van overtuigd zijn dat Taīda fraude heeft gepleegd, dan hadden ze dat in de rechtzaak naar voren moeten brengen, en niet achteraf via de media.
Kortom, die vertrekpremie heeft er niks mee te maken. Laat Verdonk dan ook niet proberen dat meisje de vertrekpremie van haar ouders in de schoenen te schuiven.quote:Op zondag 5 februari 2006 10:28 schreef more het volgende:
[..]
Dat individu (Taida) heeft tot twee keer toe, naardat ze met haar fam. naar Bosnie was teruggekeerd, vanuit Bosnie een Nederlandse verblijfvergunning proberen te krijgen, en dat is elke keer afgewezen. En toen is ze illegaal via een Frans visum toch naar Nederland gekomen, kortom ze respecteert de Nederlandse Wet niet.
Twee keer nee, lijkt me duidelijk genoeg.
Dus Taida![]()
Nee hoor, het is heel simpel. Als Verdonk overtuigend bewijsmateriaal heeft dat Taīda fraude heeft gepleegd, dan had ze dat de afgelopen week aan de rechtbank moeten voorleggen. De rechtbank oordeelt op basis van dat bewijsmateriaal, niet op basis van de artikelen in de media. Blijkbaar heeft Verdonk onvoldoende bewijsmateriaal om de vermeende fraude aan te tonen en dus moeten we er, in ieder geval voorlopig, vanuit gaan dat Taīda de waarheid spreekt.quote:Op zondag 5 februari 2006 10:30 schreef Scorpie het volgende:
Heb je gelijk in, maar het blijkt maar weer dat het verhaal twee kanten heeft. De beschuldigingen vliegen nu over en weer, en dat maakt het moeilijker om straks in een rechtszaak te kunnen bepalen of Taida moet blijven of niet. Immers, wie spreekt de waarheid en wie niet?
Maar dat zou in de rechtzaak onder hoongelach van tafel worden geveegd. Dat Taida\'s ouders een vertrekpremie hebben aangenomen heeft natuurlijk helemaal niets te maken met haar verzoek haar school af te maken.quote:Op zondag 5 februari 2006 10:46 schreef schatje het volgende:
Verdonk had dit kenbaar moeten maken tijdens de rechtszaak. Niet achteraf.
Het is niet alleen dat hoor. Volgens een woordvoerder van Verdonk heeft het meisje ook haar uitzetting gefrustreerd door haar paspoort te vernietigen. Ook wordt er met klem bestrijdt dat de IND de scholiere heeft beloofd dat ze hoe dan ook in ons land het VWO diploma mocht halen. Dat staat ook in de Telegraaf. Haar pleeg vader die Verdonk's uitlatingen en aantijgingen schandalig noemt.quote:Op zondag 5 februari 2006 10:52 schreef sigme het volgende:
[..]
Maar dat zou in de rechtzaak onder hoongelach van tafel worden geveegd. Dat Taida\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'s ouders een vertrekpremie hebben aangenomen heeft natuurlijk helemaal niets te maken met haar verzoek haar school af te maken.
Nu ze 18 is is ze niet meer minderjarig, maar dat dat meisje op haar 18e jaren in Nederland heeft gewoond en is schoolgegaan is haar allemaal ongevraagd ten deel gevallen. Ze is als minderjarige hier beland, ze heeft totop het moment dat ze 18 was daarop geen invloed kunnen uitoefenen. Het valt dan ook niet haar aan te rekenen dat ze jaren in Nederland heeft gewoond, ook al was de grond om hier te verblijven onvoldoende. Zij voerde die redenen namelijk helemaal niet aan, zij was speelbal tussen haar ouders en de Nederlandse overheid.quote:Op zondag 5 februari 2006 10:27 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat is er minderjarig aan een kind van 18?
Het boeit me niet, eigenlijk, wat dat kind van plan is. Ik wil dat de Nederlandse staat en de gezagsdragers zich aan de eigen wetten houden, aan de geest van de wet, en fatsoenlijk en beschaafd met medemensen omgaan.quote:Geloof jij trouwens ECHT dat dat kind hier alleen d\'r diploma wil halen, en daarna weer opkrassen??? Hoe naief!
Het verhaal van Verdonk wordt anders ook gepubliceerd. Zelfs al hebben ze blijkbaar in de rechtzaal deze punten of niet aangevoerd of niet aannemelijk kunnen maken.quote:Op zondag 5 februari 2006 11:48 schreef Sniper het volgende:
Het was al aangekondigd. Jankverhalen van parasieten en profiteurs die mede dankzij gewillige en gekleurde en selectieve media hun leugens mogen verspreiden zullen van repliek gediend worden. Uitstekend. Dus nog even school afmaken en dan wegwezen. Daag.
Wat Verdonk hier doet is inderdaad de rechter aan de kant schuiven, en zelf op diens stoel gaan zitten. Een minister onwaardigquote:Op zondag 5 februari 2006 10:14 schreef Kozzmic het volgende:
Wat een kutwijf is die Verdonk toch ook. Een rechtszaak verliezen en vervolgens via de media over de rug van een 18-jarige scholiere je gelijk proberen te halen. Gadverdamme, een minister onwaardig gewoon.
wat verdonk doet is de media-hetze proberen te corrigeren. Geheel terecht lijkt me, na alle jak-verhalen die in de kranten hebben gestaan.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:29 schreef Reya het volgende:
[..]
Wat Verdonk hier doet is inderdaad de rechter aan de kant schuiven, en zelf op diens stoel gaan zitten. Een minister onwaardig![]()
Verdonk is minister, dat brengt een zekere verantwoordelijkheid met zich mee. Ze heeft alle vrijheid haar beleid te voeren, maar ze heeft niet alle vrijheid om uitspraken over bepaalde zaken te doen, en zeker niet als het rechterlijke uitspraken behelst. Zoals een rechter niet in de opportuniteit van wetten treedt, zou Verdonk niet in de opportuniteit van rechterlijke uitspraken moeten tredenquote:Op zondag 5 februari 2006 12:38 schreef kollie het volgende:
[..]
wat verdonk doet is de media-hetze proberen te corrigeren. Geheel terecht lijkt me, na alle jak-verhalen die in de kranten hebben gestaan.
Taida, zeg maar dag met je handje![]()
Verdonk moet de rechterlijke uitspraak respecteren. Het is echter gewoon toegestaan om uitspraken te doen over de zaak.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:42 schreef Reya het volgende:
[..]
Verdonk is minister, dat brengt een zekere verantwoordelijkheid met zich mee. Ze heeft alle vrijheid haar beleid te voeren, maar ze heeft niet alle vrijheid om uitspraken over bepaalde zaken te doen, en zeker niet als het rechterlijke uitspraken behelst. Zoals een rechter niet in de opportuniteit van wetten treedt, zou Verdonk niet in de opportuniteit van rechterlijke uitspraken moeten treden![]()
De rechter heeft geoordeelt dat Taida voorlopig niet mag worden uitgezet. Daarna stelt Verdonk dat Taida 'misbruik' van de regels heeft gemaakt. Het is echter de rechter die de regels toetst; verkapt stelt ze dus dat het oordeel van de rechter onjuist is. Er lijkt me wel degelijk sprake van een oordeel over een rechterlijke uitspraakquote:Op zondag 5 februari 2006 12:46 schreef kollie het volgende:
[..]
Verdonk moet de rechterlijke uitspraak respecteren. Het is echter gewoon toegestaan om uitspraken te doen over de zaak.
Zij treedt geenszins in de opportuniteit van rechterlijke uitspraken.
erg netjes vink het niet in ieder geval; een soort van afkoopregeling accepteren en dan gewoon blijvenquote:Op zondag 5 februari 2006 12:50 schreef Reya het volgende:
[..]
De rechter heeft geoordeelt dat Taida voorlopig niet mag worden uitgezet. Daarna stelt Verdonk dat Taida \'misbruik\' van de regels heeft gemaakt. Het is echter de rechter die de regels toetst; verkapt stelt ze dus dat het oordeel van de rechter onjuist is. Er lijkt me wel degelijk sprake van een oordeel over een rechterlijke uitspraak![]()
vergelijk het met het Openbaar Ministerie dat stelt dat ze teleurgesteld is in de uitspraak van de rechter. Dit mag, zolang zij de uitspraak maar respecteert.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:50 schreef Reya het volgende:
[..]
De rechter heeft geoordeelt dat Taida voorlopig niet mag worden uitgezet. Daarna stelt Verdonk dat Taida \'misbruik\' van de regels heeft gemaakt. Het is echter de rechter die de regels toetst; verkapt stelt ze dus dat het oordeel van de rechter onjuist is. Er lijkt me wel degelijk sprake van een oordeel over een rechterlijke uitspraak![]()
ik vind verdonk zo nu en dan domme uitspraken doen ook wel.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:52 schreef rutger05 het volgende:
Zo, er zit dus een andere kant aan het verhaal. Even alles op een rijtje:
- Taīda is vorig jaar met haar familie teruggegaan naar Kosovo. Uitgeprocedeerd? De familie heeft een vertrekpremie meegekregen van 7.000,-- euro om daar een nieuw leven op te bouwen. Daarnaast heeft de IND de tickets van de familie betaald.
- Taīda heeft haar paspoort vernietigd om de uitzetting te frusteren.
- Er is onderzoek gedaan (volgens Verdonk) of Taīda daar ook haar school kon afmaken op een gelijkwaardig niveau en dat zou het geval zijn.
- Taīda heeft tweemaal vanuit Kosovo een verzoek ingediend om een voorlopige verblijfsvergunning om het VWO in Nederland af te kunnen maken, maar deze zijn afgewezen.
- Vervolgens is Taīda ondanks de afwijzingen op deze verzoeken op een Frans toeristenvisum weer naar Nederland gekomen om het VWO af te maken. Inderdaad fraude.
- Taīda heeft steeds beweerd dat zij niet nar Belgrado kon gaan om daar een voorlopige verblijfsvergunning aan te vragen, terwijl het haar wel is gelukt om in Belgrado een nieuw paspoort aan te vragen.
- Taīda zou van Stichting Vluchtelingenwerk (belangenorganisatie voor vluchtelingen) de toezegging hebben gekregen dat zij in Nederland kon blijven om het VWO af te maken. Het ministerie zegt dat alleen de IND daar uitspraken over had kunnen doen. De vader van het gastgezin waar Taīda verblijft, is van mening dat dat belachelijk is.
Zo ontstaat er een compleet ander beeld van de situatie. Ook de andere kant van het verhaal mag verteld worden. Vervolgens worden mensen echter kwaad op Verdonk, omdat zij de andere kant onder de aandacht brengt.
Als je de zaken zo op een rijtje zet zou je haast zeggen dat het een stelletje oplichters zijn.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:52 schreef rutger05 het volgende:
- Taīda is vorig jaar met haar familie teruggegaan naar Kosovo. Uitgeprocedeerd? De familie heeft een vertrekpremie meegekregen van 7.000,-- euro om daar een nieuw leven op te bouwen. Daarnaast heeft de IND de tickets van de familie betaald.
- Er is onderzoek gedaan (volgens Verdonk) of Taīda daar ook haar school kon afmaken op een gelijkwaardig niveau en dat zou het geval zijn.
- Taīda heeft tweemaal vanuit Kosovo een verzoek ingediend om een voorlopige verblijfsvergunning om het VWO in Nederland af te kunnen maken, maar deze zijn afgewezen.
- Vervolgens is Taīda ondanks de afwijzingen op deze verzoeken op een Frans toeristenvisum weer naar Nederland gekomen om het VWO af te maken. Inderdaad fraude.
- Taīda heeft steeds beweerd dat zij niet nar Belgrado kon gaan om daar een voorlopige verblijfsvergunning aan te vragen, terwijl het haar wel is gelukt om in Belgrado een nieuw paspoort aan te vragen.
- Taīda zou van Stichting Vluchtelingenwerk (belangenorganisatie voor vluchtelingen) de toezegging hebben gekregen dat zij in Nederland kon blijven om het VWO af te maken. Het ministerie zegt dat alleen de IND daar uitspraken over had kunnen doen. De vader van het gastgezin waar Taīda verblijft, is van mening dat dat belachelijk is.
Verdonk komt echter achteraf met nieuwe informatie om haar gelijk te halen. Die informatie is echter nooit door een rechter getoetst, terwijl ze hiermee feitelijk probeert het ongelijk van de rechter aan te tonen. Dat is niet wat onder het respecteren van een uitspraak wordt verstaanquote:Op zondag 5 februari 2006 12:53 schreef kollie het volgende:
[..]
vergelijk het met het Openbaar Ministerie dat stelt dat ze teleurgesteld is in de uitspraak van de rechter. Dit mag, zolang zij de uitspraak maar respecteert.
De zaak is onder de rechter. Die zaken die jij hier opnoemt zijn zaken die de IND kan inbrengen, voor zover ze relevant zijn voor de zaak.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:52 schreef rutger05 het volgende:
Zo ontstaat er een compleet ander beeld van de situatie. Ook de andere kant van het verhaal mag verteld worden. Vervolgens worden mensen echter kwaad op Verdonk, omdat zij de andere kant onder de aandacht brengt.
Mag ik vragen hoe jij weet dat deze info niet door de rechter is getoetst?quote:Op zondag 5 februari 2006 12:56 schreef Reya het volgende:
[..]
Verdonk komt echter achteraf met nieuwe informatie om haar gelijk te halen. Die informatie is echter nooit door een rechter getoetst, terwijl ze hiermee feitelijk probeert het ongelijk van de rechter aan te tonen. Dat is niet wat onder het respecteren van een uitspraak wordt verstaan![]()
je moet het oordeel ook respecteren. deze zaak is echter wel een duidelijk signaal aan de samenleving dat er geen fuck klopt van de uitvoering van het beleid.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:56 schreef Reya het volgende:
[..]
Verdonk komt echter achteraf met nieuwe informatie om haar gelijk te halen. Die informatie is echter nooit door een rechter getoetst, terwijl ze hiermee feitelijk probeert het ongelijk van de rechter aan te tonen. Dat is niet wat onder het respecteren van een uitspraak wordt verstaan![]()
Als de rechter dit een plausibel argument had bevonden, had hij de verweerder - de minister - wel daarover in het gelijk gesteld. Primo valt deze informatie in het vonnis van de voorzieningenrechter niet compleet te vinden, en secundo geeft de voorzieningenrechter er geen blijk van enige informatie hiertoe dermate zwaarwegend te vinden dat het vonnis daartoe gewijzigd behoefd te worden.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:59 schreef kollie het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe jij weet dat deze info niet door de rechter is getoetst?
Dus het kan best zijn dat de rechter deze info wel getoetst heeft. dat was m'n punt.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:05 schreef Reya het volgende:
[..]
Als de rechter dit een plausibel argument had bevonden, had hij de verweerder - de minister - wel daarover in het gelijk gesteld. Primo valt deze informatie in het vonnis van de voorzieningenrechter niet compleet te vinden, en secundo geeft de voorzieningenrechter er geen blijk van enige informatie hiertoe dermate zwaarwegend te vinden dat het vonnis daartoe gewijzigd behoefd te worden.![]()
In het vonnis van de voorzieningenrechter - en daar gaat het hier over - komt deze informatie niet op de manier waarop Verdonk het heeft gebracht terug. Er wordt slechts gerept van een 'terugkeer naar Belgrado'quote:Op zondag 5 februari 2006 13:07 schreef kollie het volgende:
[..]
Dus het kan best zijn dat de rechter deze info wel getoetst heeft. dat was m\'n punt.
Het gaat erom dat er grote publieke verontwaardiging is ontstaan over het geval Taīda. Zij heeft haar kant van het verhaal in de pers kunnen laten horen en beweringen kunnen doen. De andere kant van het verhaal mag echter net zo goed verteld worden in de media. Anders ontstaat er wel een zeer eenzijdig beeld van het verhaal. Of deze feiten wel of niet relevant zijn voor een rechter is niet het enige criterium of deze van belang zijn of niet. Mensen krijgen nu een kans om zich een beeld te vormen van deze zaak op basis van beide kanten van het verhaal.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:58 schreef sigme het volgende:
[..]
De zaak is onder de rechter. Die zaken die jij hier opnoemt zijn zaken die de IND kan inbrengen, voor zover ze relevant zijn voor de zaak.
Een minister die haar gezag gebruikt om zaken die totnogtoe niet als vaststaand beschouwd kunnen worden als \\\'feit\\\' in de krant laat zetten misbruikt de status van rechter om een meisje te verpletteren. Nog los van het feit dat de rechter zojuist een uitspraak heeft gedaan die bovengenoemde \\\'feiten\\\' niet steunt. En Verdonk niet haar positie heeft om rechterlijke uitspraken als onjuist af te schilderen. Ze heeft budget & mensen & regels om de rechter van haar visie te overtuigen. Als ze gelijk heeft, heeft ze vast geen moeite haar gelijk ook te halen.
Nogmaals: Zolang Verdonk die uitspraak respecteert, mag zij hier uitspraken over doen. Dat is gewoon een feit.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:09 schreef Reya het volgende:
[..]
In het vonnis van de voorzieningenrechter - en daar gaat het hier over - komt deze informatie niet op de manier waarop Verdonk het heeft gebracht terug. Er wordt slechts gerept van een \'terugkeer naar Belgrado\'![]()
heb jij al de kant van bin laden uitgebreid voorbij zien komen op tv? nee? zegt genoeg of niet :')quote:Op zondag 5 februari 2006 13:14 schreef typtypo het volgende:
Hiermee wordt aangetoond hoe fucking SLECHT de journalisten in Nederland zijn.
Ze belichten maar een kant van het verhaal zonder ook maar een weerwoord van de andere zijde.
Een DOODZONDE voor elke zichzelf respecterende journalist.
![]()
![]()
![]()
Ik zie niks anders.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:16 schreef Aarde het volgende:
[..]
heb jij al de kant van bin laden uitgebreid voorbij zien komen op tv? nee? zegt genoeg of niet :\')
90 % van wat je ziet is wat de amerikanen je willen laten zien. enfin erg genuanceerde berichtgeving ontbreekt wel op meerdere fronten.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:18 schreef typtypo het volgende:
[..]
Ik zie niks anders.
Als hij nou eens wat vaker een bandje zou in spreken dan zou je het ongetwijfeld vaker horen.
90% is politiek correct geleuter om vooral niemand voor zijn hoofd te stoten.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:20 schreef Aarde het volgende:
[..]
90 % van wat je ziet is wat de amerikanen je willen laten zien. enfin erg genuanceerde berichtgeving ontbreekt wel op meerdere fronten.
Doe normaal. De rechter heeft toch bepaald dat ze voorlopig mag blijven?quote:Op zondag 5 februari 2006 13:25 schreef TranceAction het volgende:
Nu weet ik weer waarom ik die parasieten haat. Geld aannemen en daarna zielig doen he.
Natuurlijk wil zij hier bljiven. Duhuh. Maar dat is geen reden en al helemaal niet als je de boel belazert. Opzouten dus.quote:Op zondag 5 februari 2006 14:00 schreef dewd het volgende:
Blijkbaar wil ze graag hier blijven? Is dat nou zo onduidelijk voor Verdonk??
Ik vind het prima. Dat soort tuig moet gewoon worden aangepakt.quote:Op zondag 5 februari 2006 10:14 schreef Kozzmic het volgende:
Wat een kutwijf is die Verdonk toch ook. Een rechtszaak verliezen en vervolgens via de media over de rug van een 18-jarige scholiere je gelijk proberen te halen. Gadverdamme, een minister onwaardig gewoon.
Dat doet ze helemaal niet. Ze brengt een nieuw feit boven tafel. Dat mag iedereen doen. Verdonk moet haar beleid verantwoorden tegenover de burgers en dat doet ze op deze manier goed.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:29 schreef Reya het volgende:
[..]
Wat Verdonk hier doet is inderdaad de rechter aan de kant schuiven, en zelf op diens stoel gaan zitten. Een minister onwaardig![]()
Taida een lekker wijfquote:Op zondag 5 februari 2006 13:13 schreef Vitalogy het volgende:
Van mij mag ze blijven
maar alleen omdat ze wel een lekker wijf is.
Wat raar dat dat nieuwe feit blijkbaar niet belangrijk genoeg was om bij de rechtszaak te gebruiken. Of misschien heeft Verdonk niets zwart op wit staan? En wat is ze dan?quote:Op zondag 5 februari 2006 14:22 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Dat doet ze helemaal niet. Ze brengt een nieuw feit boven tafel. Dat mag iedereen doen. Verdonk moet haar beleid verantwoorden tegenover de burgers en dat doet ze op deze manier goed.
Tuig dat wil leren? Je hebt gelijk, daar kunnen we niet lomp genoeg tegen ageren!quote:Op zondag 5 februari 2006 14:20 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ik vind het prima. Dat soort tuig moet gewoon worden aangepakt.
Ik ga er vanuit dat ze hard kan maken wat ze beweert. Ik neem ook aan dat dit feit wordt (is?) onderzocht. Als het waar is mag ze (Taida) inderdaad, zoals ik al zei, uit het land gegooid worden.quote:Op zondag 5 februari 2006 14:24 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Wat raar dat dat nieuwe feit blijkbaar niet belangrijk genoeg was om bij de rechtszaak te gebruiken. Of misschien heeft Verdonk niets zwart op wit staan? En wat is ze dan?
De rechters in Nederland zijn vuile geitewollensokken. Als je weet dat pedofielen die kinderen misbruiken wordene veroordeeld tot taakstraffen die ze niet hoeven uit te voeren weet je wel met wat voor \"mensen\"je te maken hebt.quote:Op zondag 5 februari 2006 14:02 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
Doe normaal. De rechter heeft toch bepaald dat ze voorlopig mag blijven?![]()
Zo erg zal het dus niet geweest zijn.
Natuurlijk wil ze leren. Ze wil leren in haar eigen belang, maar wel op onze kosten. Als het dan allemaal nog volgens de regels zou zijn gegaan, oke, maar ze heeft de zaak bedonderd. Geen enkel respect daarvoor. Dit is een hardnekkige, dus grondig aanpakken is mijn advies.quote:Op zondag 5 februari 2006 14:26 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Tuig dat wil leren? Je hebt gelijk, daar kunnen we niet lomp genoeg tegen ageren!
Ik zou zeggen, ga rechten studeren, dan mag je later zelf de boel bepalen. Maar met het iq van een doperwt zal dat wel te hoog gegrepen zijn...quote:Op zondag 5 februari 2006 14:27 schreef TranceAction het volgende:
De rechters in Nederland zijn vuile geitewollensokken. Als je weet dat pedofielen die kinderen misbruiken wordene veroordeeld tot taakstraffen die ze niet hoeven uit te voeren weet je wel met wat voor \\\\\\\\\\\\\\\"mensen\\\\\\\\\\\\\\\"je te maken hebt.
Rechters![]()
Verdonk gaat echt te verquote:Op zondag 5 februari 2006 10:14 schreef Kozzmic het volgende:
Maar het blijft kinderachtig om na een rechtzaak zo iemand zwart proberen te maken.quote:Op zondag 5 februari 2006 11:02 schreef schatje het volgende:
[..]
Het is niet alleen dat hoor. Volgens een woordvoerder van Verdonk heeft het meisje ook haar uitzetting gefrustreerd door haar paspoort te vernietigen. Ook wordt er met klem bestrijdt dat de IND de scholiere heeft beloofd dat ze hoe dan ook in ons land het VWO diploma mocht halen. Dat staat ook in de Telegraaf. Haar pleeg vader die Verdonk\'s uitlatingen en aantijgingen schandalig noemt.
Ja natuurlijk, want het is leuk om in een wereldvreemd land te gaan zitten wachten totdat je wordt teruggestuurd naar je eigen land waar je zo graag uit wilt vluchten. Ook is het leuk terug te komen in dat land met 7000 euro; mocht dat bekend worden heb je gelijk een zooi criminelen achter je aan. Ook is het leuk voor die kinderen die hier een leven hebben opgebouwd, terug te worden gestuurd; daar gaat je leven zoals je die kende. Wát een vakantie zeg, zo'n eentje wilt iedereen wel.quote:Op zondag 5 februari 2006 09:56 schreef RemcoDelft het volgende:
Rita heeft gelijk.
Het wordt tijd dat ze vertrekpremies afschaffen! Best raar: ze kopen een vliegticket, komen lange tijd gratis op geheel verzorgde vakantie naar Nederland, en krijgen geld toe!! Als ze dat daar vertellen, komt de hele stad toch ook hierheen?!
Ja goh, je hebt het hier ook zo slecht hč... al die allochtonen die hier komen procederen, levensbedreigend gewoon voor jouw persoontje. Hoe kom je erbij je eigen situatie te vergelijken met die van een vluchteling?quote:En dat die lui maar kunnen procederen en procederen... Je moet het lef maar hebben!! Het zou niet in me opkomen om naar Italie te gaan, en daar net zo lang naar de rechter te stappen en zielig te doen tot ik mag blijven.
Had er ook al een discussie over op mijn eigen weblog met een vriend..quote:Ik vind dat Verdonk 100% gelijk heeft dat ze zichzelf verdedigd.
En ik heb nog liever gister dan vandaag dat Taida oprot, mensen die frauderen en de wet overtreden mogen lekker in hun eigen sop gaar koken in hun eigen thuisland
Wat is er inhumaan aan om te vechten dat jouw kinderen ook een goede toekomst krijgen. Kijk je kunt wel iedereene toelaten maar de ervaring leert dat import meer dan gemiddeld gebruik gaan maken van de socialen voorzieningen, vaker de criminaliteit in gaan etc etc. Is het inhumaan om voor je eigen rechten op te komen? Je bent echt weer zon geitewollensok he.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:30 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Had er ook al een discussie over op mijn eigen weblog met een vriend..
maar wat ik me dan afvraag: Wanneer gaan mensen nou eens inzien, dat ondanks dat masker van religie, afkomst, politieke voorkeur etc. iedereen gelijk is?
Ik vind het namelijk een prachtig ontwetende reactie van je, DiegoArmandoMaradona
Dit is gewoon de andere kant van het verhaal, van Verdonk in dit geval. En dat dit beter in je straatje past.. naja prima.. En als je dan 2 reacties eronder leest, lees je precies de andere kant van het verhaal (van SCH)..
er is niet een goed of slecht in dit verhaal, het gaat hier om humaniteit versus regelgeving. En dat Verdonk nu met fraude komt, vind ik verdacht. Waarom moeten er eerst 2 zittingen zijn geweest, en komt er nu opeens fraude naar boven. Spreekt wel heel erg voor Verdonk, op een mooi moment.
Ik snap ook wel dat we niet in 1 keer die 26.000 gezichten kunnen laten naturaliseren, maar daar de wereld alleen maar ongelijker wordt, wordt de wereld steeds meer een plek van EGO\\\'s en steeds minder van menselijkheid. Het is al gek genoeg dat we regelgeving hebben gemaakt door mensen om er voor te zorgen dat andere mensen niet zo als wij mensen kunnen gaan leven maar in hun eigen land maar met hun mensen moeten gaan uitvechten wie wat krijgt...
Kortom: de EU is inhumaan, maar wel gerechtvaardigt.. en daar doet het mij het meeste pijn..
Je bedoelt zeker: hoe rechtvaardig kan een mens zijn?quote:Op zondag 5 februari 2006 17:21 schreef SCH het volgende:
Wat een tering kutwijf is die Verdonk toch.
* kleurijke beschrijving van een ongelukje *
Hoe slecht kan een mens zijn?
De rillingen lopen me over de rug.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:32 schreef Boswachtertje het volgende:
http://weblog.moetkunnen.com/index.php?itemid=413
De middelste is Taida..
En, misschien politiek gezien wel erger, toont Verdonk hier een ongelooflijke incompetentie door een blijkbaar frauderende immigrant niet tegen te kunnen houden.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:32 schreef Monidique het volgende:
Als dit meisje fraude heeft gepleegd, dan kon ze aangepakt worden. Om nu achteraf haar in het publiek ervan te beschuldigen, dat is diep- en dieptriest. Het is heel laag. Zo\'n hufterige handeling zou tot aftreden moeten leiden, me dunkt.
Mee eens, maar dat is geen reden om de fraudeur niet te straffen. Beter laat en goed straffen dan helemaal niet straffen.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:44 schreef Sidekick het volgende:
[..]
En, misschien politiek gezien wel erger, toont Verdonk hier een ongelooflijke incompetentie door een blijkbaar frauderende immigrant niet tegen te kunnen houden.
dit slaat nergens op.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik vind dat Verdonk 100% gelijk heeft dat ze zichzelf verdedigd.
En ik heb nog liever gister dan vandaag dat Taida oprot, mensen die frauderen en de wet overtreden mogen lekker in hun eigen sop gaar koken in hun eigen thuisland
Het is wel duidelijk dat de IND zo slecht functioneert dat dat blijkbaar helemaal niet is opgevallen.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:32 schreef Monidique het volgende:
Als dit meisje fraude heeft gepleegd, dan kon ze aangepakt worden.
Hoe duidelijk moet het jou gemaakt worden? Ze heeft gefraudeerd! Op welke manier het ook gebracht wordt, het is een feit. Dat kan simpelweg niet worden toegestaan. Ik was al meteen een voorstander van terugsturen. Toen raakte ik wat meer overtuigd van de andere kant, maar nu ik dit weer lees weet ik het zeker: het land uit met die Taida.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:49 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
dit slaat nergens op.
Ze zijn naar de rechter gegaan en Verdonk heeft verloren. wees dan een echte minister en neem je verlies, maar ga niet zaielig lopen doen na de tijd in de krant.
Ow nu geld dat de gang naar de rechter de weg is niet meer? Nu mogen we ze zomaar hjet land uitzetten. Nee, lekkere vrijheid sta je voor. Zo selectief als de pest.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |