abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 februari 2006 @ 19:04:17 #26
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34689043
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 19:02 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Leg het me uit; waaraan moet een vluchteling voldoen om te mogen blijven? Waardoor zouden er uitzonderingen moeten worden gemaakt? Waaraan toetsen we dat? Het emotionele aspect? Of het diplomatje wat men op zak heeft? Leg het me fucking uit, want ik snap die hele beredenering van die linkse figuren hier niet, die zien het emotionele plaatje en besluiten dan maar dat ze mag blijven!
Wie besluit dat ze mag blijven? Ik zie alleen maar argumenten om haar haar VWO af te laten maken, vervolgens wordt ze gewoon uitgezet.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_34689093
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 19:04 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Wie besluit dat ze mag blijven? Ik zie alleen maar argumenten om haar haar VWO af te laten maken, vervolgens wordt ze gewoon uitgezet.
Gaan we deze kant weer op; we betalen dus mee aan een illegaal om zijn/haar papiertje te halen om haar vervolgens eruit te schoppen. Logisch
pi_34689184
quote:

[..]

Leg het me uit; waaraan moet een illegaal (want daar hebben we het over, iemand die het land uitgezet moet worden, zoals deze Taida) moeten voldoen om toch te mogen blijven? Waardoor zouden er uitzonderingen moeten worden gemaakt? Waaraan toetsen we dat? Het emotionele aspect? Of het diplomatje wat men op zak heeft? Leg het me fucking uit, want ik snap die hele beredenering van die linkse figuren hier niet, die zien het emotionele plaatje en besluiten dan maar dat ze mag blijven!
Met "linkse figuren" heeft deze hele affaire niets te maken.

Taida wil helemaal niet zo nodig in NL blijven, ze wil alleen het school jaar afmaken, zodat ze verder kan studeren.
Het is volstrekt inhumaan om haar zomaar als een crimineel in de cel te stoppen, de rechtbank in Groningen was het daar gelukkig vandaag mee eens en heeft gezorgd dat ze vrij werd gelaten.
٩๏̯͡๏)۶
  woensdag 1 februari 2006 @ 19:08:39 #29
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34689191
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 19:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Gaan we deze kant weer op; we betalen dus mee aan een illegaal om zijn/haar papiertje te halen om haar vervolgens eruit te schoppen. Logisch
Ik heb nog niet 1 argument gehoord waaruit blijkt dat ze meer kost als ze 4 maanden extra hier blijft. Haar schoolgeld en boeken zijn al betaald en ze leeft bij een gastgezin. Waar betaal je aan mee? Ow, je betaalt liever WEL een boel aan een extra examen die ze kan doen in Kosovo, wat WEL extra geld kost?
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
pi_34689216
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 19:08 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Ik heb nog niet 1 argument gehoord waaruit blijkt dat ze meer kost als ze 4 maanden extra hier blijft. Haar schoolgeld en boeken zijn al betaald en ze leeft bij een gastgezin. Waar betaal je aan mee? Ow, je betaalt liever WEL een boel aan een extra examen die ze kan doen in Kosovo, wat WEL extra geld kost?
En het gastgezin, krijgen die geen geld voor haar denk je? En ik betaal als het even kan helemaal niks aan haar mee, ze is illegaal, dus opzouten
pi_34689223
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 19:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Jij hoeft geen cent te betalen aan haar diploma, waarom kunnen jouw botte hersens dat niet begrijpen?
٩๏̯͡๏)۶
pi_34689239
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 19:08 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Met "linkse figuren" heeft deze hele affaire niets te maken.

Taida wil helemaal niet zo nodig in NL blijven, ze wil alleen het school jaar afmaken, zodat ze verder kan studeren.
Het is volstrekt inhumaan om haar zomaar als een crimineel in de cel te stoppen, de rechtbank in Groningen was het daar gelukkig vandaag mee eens en heeft gezorgd dat ze vrij werd gelaten.
Ik ben het met je eens dat het nazi praktijken zijn dat ze haar zo ophaalde van school om vervolgens in een cel te stoppen. Maar ik ben het niet eens met die hele protestactie dat ze hier moet blijven, dat vind ik onzinnig.
pi_34689285
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 19:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat het nazi praktijken zijn dat ze haar zo ophaalde van school om vervolgens in een cel te stoppen. Maar ik ben het niet eens met die hele protestactie dat ze hier moet blijven, dat vind ik onzinnig.
Ok ik neem mijn vorige woorden enigszins terug, je hebt toch nog enig begrip in je zitten blijkbaar
٩๏̯͡๏)۶
  woensdag 1 februari 2006 @ 19:13:22 #34
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34689333
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 19:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En het gastgezin, krijgen die geen geld voor haar denk je? En ik betaal als het even kan helemaal niks aan haar mee, ze is illegaal, dus opzouten
kom eens met een bron waaruit blijkt dat het gastgezin geld krijgt, tegen de normale procedures in?
pi_34689362
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 19:11 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Ok ik neem mijn vorige woorden enigszins terug, je hebt toch nog enig begrip in je zitten blijkbaar
Mag ik trouwens even aanmerken dat de bron die aangaf dat haar schoolboeken e.d al betaald zijn, dezelfde bron is die zei dat ze uit de klas werd gehaald door de politie, wat achteraf niet waar blijkt te zijn? Dan zet ik mijn vraagtekens bij de rest van het verhaal.
pi_34689376
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 19:13 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

kom eens met een bron waaruit blijkt dat het gastgezin geld krijgt, tegen de normale procedures in?
Dat kan ik niet, daarom staat het vraagteken er snapt u?
  woensdag 1 februari 2006 @ 19:15:27 #37
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34689386
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 19:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Mag ik trouwens even aanmerken dat de bron die aangaf dat haar schoolboeken e.d al betaald zijn, dezelfde bron is die zei dat ze uit de klas werd gehaald door de politie, wat achteraf niet waar blijkt te zijn? Dan zet ik mijn vraagtekens bij de rest van het verhaal.
wat denk je nou dat de staat die schoolboeken en schoolgeld sponsort?
pi_34689458
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 19:15 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

wat denk je nou dat de staat die schoolboeken en schoolgeld sponsort?
Dat zeg ik niet, ik toets alleen de bron van dat verhaal. Daarnaast weet ik dat er bepaalde potjes zijn bij overheidsinstanties waarbij dit soort "arme" kinderen met een talent voor leren wel degelijk kunnen worden ondersteund op financieel gebied. En dat geld komt dus weer bij de belastingbetalen vandaan. Of dat in dit geval ook zo is, weet ik niet, maar ik weet wel dat er zulke potjes bestaan
pi_34690029
Goed dat ze is vrijgelaten vandaag
pi_34692636
Ben benieuwd of ze zakt.
  woensdag 1 februari 2006 @ 21:06:49 #41
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_34693663
quote:
Leg het me uit; waaraan moet een illegaal (want daar hebben we het over, iemand die het land uitgezet moet worden, zoals deze Taida) moeten voldoen om toch te mogen blijven?
Waaruit blijkt dat ze illegaal is?
pi_34695388
zijn we voor het gemak maar even vergeten dat we hier met z'n allen lopen te schreeuwen dat illegalen het land uitgezet moeten worden ? Dan mag U mij eens vertellen wat het verschil is tussen een illegaal die hier studeert of een welwillende illegaal die je een studie geeft zodat hij/zij iets kan bijdragen aan dit land .
pi_34697310
Ze is niet illegaal.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_34698613
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 20:44 schreef Youssef het volgende:
Ben benieuwd of ze zakt.
Na zoveel emotionele rampspoed zou mij dat niet verbazen om eerlijk te zijn. Zoiets heeft echt wel een enorme impact op je geestelijk leven.
pi_34698968
Hoe dat precies zit, ik zou het niet weten... erg ingewikkeld die procedures
pi_34699006
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 23:06 schreef Scheepschroef het volgende:
Inderdaad, ze verbleef hier niet illegaal. Op het moment dat ze op werd gehaald wel, en nu weer niet.
Nederland op zijn zwakst. Beleid voeren en het zelf niet naleven .
pi_34699051
Joh, er wordt hier wel snel gereageerd, ik dacht het te weten maar toen twijfelde ik aan mezelf want het ging over "het in vrijheid mogen afwachten..."

Enuh, als een rechter haar uit die cel laat, leg me dan even uit hoe dat niet beleid naleven is. Volgens mij is dat juist beleid naleven...

(Mja, whatever, ik ga slapen )
pi_34699069
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 23:08 schreef Scheepschroef het volgende:
Joh, er wordt hier wel snel gereageerd, ik dacht het te weten maar toen twijfelde ik aan mezelf want het ging over "het in vrijheid mogen afwachten..."
, ja ik dacht al: he??? hoe kan dat?
pi_34706037
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 23:08 schreef Scheepschroef het volgende:

Enuh, als een rechter haar uit die cel laat, leg me dan even uit hoe dat niet beleid naleven is. Volgens mij is dat juist beleid naleven...
Ja, het is beleid naleven. Het is heel wrang beleid. Als je als nederlander van iets verdacht wordt mag je in voorarrest genomen worden, maar daar moet de politie heel goede gronden voor aanvoeren, anders wordt je direct weer in vrijheid gesteld.

Voor vreemdelingen geldt dat niet, die kunnen ook zonder grond worden vastgezet. Dat ís strijdig met de regels, maar dat duurt veel langer voordat de fout wordt hersteld. Vandaar dat dit meisje twee hele weken in cel heeft gezeten, en pas na twee weken in haar recht wordt gesteld: ze had niet opgesloten mogen worden.

Dat is beleid.. heel apart beleid.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_34706317
Ik vraag me af of ze zoveel sympathie zou krijgen als ze een lelijke hij was uit Marokko.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')