tnxquote:Op vrijdag 27 januari 2006 15:59 schreef bupatH het volgende:
:d wehehe nice
zelfgemaakt?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:54 schreef idiotforaliving het volgende:
geldt dit ook?
http://img29.imageshack.us/my.php?image=pisa131cc.png
Yup in 3D studio max. Model is nog een work in progress, als ik volgende week klaar ben zal ik nog wel een keer postenquote:Op vrijdag 27 januari 2006 17:02 schreef JapyDooge het volgende:
[..]
zelfgemaakt?![]()
tof man![]()
waarmee?
(tip: tinypic.com werkt wel)
KPov Modelerquote:Op vrijdag 27 januari 2006 17:57 schreef idiotforaliving het volgende:
[..]
Yup in 3D studio max. Model is nog een work in progress, als ik volgende week klaar ben zal ik nog wel een keer posten![]()
ik had em al gehost voor op een ander forum, vandaar de url![]()
Waar maak jij trouwens je 3d dingen in?
hmm doet me een beetje denken aan een of andere reclamequote:Op vrijdag 27 januari 2006 18:28 schreef Omkron het volgende:
Heb gisteravond even een klein en snel animatietje gemaakt.
[afbeelding]
single frame daaruit.. (ben nog maar net begonnen met maya)
wow dies wel nicequote:Op vrijdag 27 januari 2006 18:42 schreef NikkelCobalt het volgende:
Voor school een product moeten natekenen in solid works, hier de render:
[afbeelding]
Heb niet alle onderdelen getekend, we waren gelukkig met zijn 2'n
Ik vind het er wel creatief uitzien! Ondanks dat je net ben begonnen.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 18:28 schreef Omkron het volgende:
Heb gisteravond even een klein en snel animatietje gemaakt.
[afbeelding]
single frame daaruit.. (ben nog maar net begonnen met maya)
pixel2life.com <- goede tutorial site, diverse programma's
Nou.. ik ben op het idee gekomen door deze flash site eigenlijk.. zej je geluid even wat zachter..quote:Op vrijdag 27 januari 2006 19:05 schreef sugarnieuws het volgende:
[..]
Ik vind het er wel creatief uitzien! Ondanks dat je net ben begonnen.
hehe wel stoer danquote:Op vrijdag 27 januari 2006 19:09 schreef Omkron het volgende:
[..]
Nou.. ik ben op het idee gekomen door deze flash site eigenlijk.. zej je geluid even wat zachter..
de inspiratiebron
whooooeeehoooeee...quote:Op vrijdag 27 januari 2006 19:09 schreef Omkron het volgende:
[..]
Nou.. ik ben op het idee gekomen door deze flash site eigenlijk.. zej je geluid even wat zachter..
de inspiratiebron
dan is dit gewoon de nieuwe seriequote:Op vrijdag 27 januari 2006 19:39 schreef Jump het volgende:
Ik wist dat er nog ergens een 3D topic liep: Pats hier met je 3D creaties - Deel II
Maar laatste reactie daar is maar van 17 december
tnxquote:Op vrijdag 27 januari 2006 18:28 schreef Omkron het volgende:
Heb gisteravond even een klein en snel animatietje gemaakt.
[afbeelding]
single frame daaruit.. (ben nog maar net begonnen met maya)
(mogelijke links voor in de openingspost van dit vervolg...)
tutorialized.com <- goede tutorial site voor diverse programma's
pixel2life.com <- goede tutorial site, diverse programma's
the3dstudio.com <- soms leuke freeware models
victor3d.be <- professional show-off portofolio
Je kan altijd een berichtje plaatsen in het FB topic of mailtje sturen als je hem later nog wilt aanpassenquote:
die is moooooooiquote:Op vrijdag 27 januari 2006 18:28 schreef Omkron het volgende:
Heb gisteravond even een klein en snel animatietje gemaakt.
[afbeelding]
single frame daaruit.. (ben nog maar net begonnen met maya)
(mogelijke links voor in de openingspost van dit vervolg...)
tutorialized.com <- goede tutorial site voor diverse programma's
pixel2life.com <- goede tutorial site, diverse programma's
the3dstudio.com <- soms leuke freeware models
victor3d.be <- professional show-off portofolio
owhh wist ik nietquote:Op vrijdag 27 januari 2006 23:34 schreef Omkron het volgende:
doe ff normaal man..
tnxquote:Op vrijdag 27 januari 2006 23:21 schreef Jump het volgende:
[..]
Je kan altijd een berichtje plaatsen in het FB topic of mailtje sturen als je hem later nog wilt aanpassen
nicequote:Op zaterdag 28 januari 2006 00:47 schreef idiotforaliving het volgende:
*update*
wenteltrap gefixt, hekje gemaakt.
http://img232.imageshack.us/img232/4049/pisa11cp.png
wat wil je precies leren dan?quote:Op zaterdag 28 januari 2006 00:00 schreef Eastwood het volgende:
even offtopic vraagje: Zijn hier ook CAD tekenaars bij.. of liever gezegt kunstenaars? Wil graag wat nieuws doen, maar wil daar wat tips over enzo. Hier toevallig iemand ervaring?
(toe aan een nieuwe hobby..tja.. doe eens gek.. jezelf CAD tekenen leren..![]()
)
nice zal wel ff duren voor ie in mn adept autoupdate komtquote:Op zaterdag 28 januari 2006 01:38 schreef Skinkie het volgende:
De nieuwe blender is uitMorgen maar eens mee spelen
Nog nooit mee gewerkt, is het vergelijkbaar met max?quote:Op zaterdag 28 januari 2006 01:38 schreef Skinkie het volgende:
De nieuwe blender is uitMorgen maar eens mee spelen
opzich wel interessant dus, heb hier alleen geen linux bak staanquote:Op zaterdag 28 januari 2006 01:45 schreef Skinkie het volgende:
Het is open source, heeft verschillende renders en draait net als Maya onder Linux. Ik heb niet meer nodig
niet echt vergelijkbaar met max dusquote:Op zaterdag 28 januari 2006 01:46 schreef JapyDooge het volgende:
even voor de duidelijkheid: er is ook een windowsversie
blender is wel nice en met een simpele tutorial heb je het in een uurtje of twee wel door
toch wel hoorquote:Op zaterdag 28 januari 2006 01:49 schreef idiotforaliving het volgende:
[..]
niet echt vergelijkbaar met max dus
nicequote:
nooit mee gewerktquote:Op zaterdag 28 januari 2006 03:15 schreef Skinkie het volgende:
In Blender is de IPO editor ook best leuk
quote:Op zaterdag 28 januari 2006 02:36 schreef Omkron het volgende:
Voor een animatie moeten je modellen(of de camera) bewegen. Messiah is zo'n programma waarin je dat erg goed kunt doen. Heeft iemand hier ervaring mee? De berichten waren volgens mij nogal lovend.. maar ik heb me er nog niet in verdiept.
projectmessiah.com <- hier staan video demo's/tutorials van het programma
Blender is verbazingwekkend complex voor opensource software!![]()
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
lol jaquote:Op zaterdag 28 januari 2006 14:31 schreef Jump het volgende:
[..]
[afbeelding]
Spijtig dat die te breed is voor avatar
lijkt me een leuk effect maar ik kan em niet bekijken @ linuxquote:Op zaterdag 28 januari 2006 15:24 schreef menesis het volgende:
Ik heb een foto genomen en naar een 3d filmpje omgezet
bekijk hier het resultaat. Zet wel even de 'view size' eerst op 640 pix!
het werkt zo: men neme een foto (2d) en men maakt de geometrie een beetje na. Daarna projecteer je die foto op de geometrie en dan moet je het een beetje fine tunen en dan kun je de camera een stuk bewegen en lijkt de foto opeens 3d
waarom uit twee blokjes??quote:Op zaterdag 28 januari 2006 14:35 schreef JapyDooge het volgende:
[..]
lol jaresizen ergens mee? (Jasc Animation Shop ofzo?)
iemand een idee hoe je zoiets makkelijk maakt?
[afbeelding]
wat ik nu doe is 1 paal tekenen, dmv 2 blokjes op invert de schuine hoekjes eraf halen en een latje erachter, daarna iedere paal kopierenmss is het wel de snelste manier hoor
of?
hmm ja eens proberenquote:Op zaterdag 28 januari 2006 18:30 schreef shi het volgende:
[..]
waarom uit twee blokjes??
okay ik gebruik geen max, maar ik zal helaas wel moetten over een tijdjegezien alias is overgenomen door autodesk, maarokay
als je nou gewoon een blokje in langwerpig scaled, deze door de lenngte loopsplit en dan nog eenkeer in de breete loopsplit, dan de vertices van de middelste horizontale tij omhoog verplaatst tot op de hoogte van waar je de punt wilt hebben en dan de bovenste verticed naar het midden toe scaled?
en dan een latje erachter
of snap ik nu de vraag niet
Firefox trekt zich echt geen fuck aan van rechtermuisknop beveiligingen:quote:Op zaterdag 28 januari 2006 15:28 schreef JapyDooge het volgende:
[..]
lijkt me een leuk effect maar ik kan em niet bekijken @ linuxmss een .avitje op putfile.com? (niet als media dan)
tank jouquote:Op zaterdag 28 januari 2006 21:17 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Firefox trekt zich echt geen fuck aan van rechtermuisknop beveiligingen:
http://upload3.putfile.com/videos/2617353296.avi
wow vet gaafquote:Op zaterdag 28 januari 2006 15:24 schreef menesis het volgende:
Ik heb een foto genomen en naar een 3d filmpje omgezet
bekijk hier het resultaat. Zet wel even de 'view size' eerst op 640 pix!
het werkt zo: men neme een foto (2d) en men maakt de geometrie een beetje na. Daarna projecteer je die foto op de geometrie en dan moet je het een beetje fine tunen en dan kun je de camera een stuk bewegen en lijkt de foto opeens 3d
coolquote:Op zaterdag 28 januari 2006 15:24 schreef menesis het volgende:
Ik heb een foto genomen en naar een 3d filmpje omgezet
bekijk hier het resultaat. Zet wel even de 'view size' eerst op 640 pix!
het werkt zo: men neme een foto (2d) en men maakt de geometrie een beetje na. Daarna projecteer je die foto op de geometrie en dan moet je het een beetje fine tunen en dan kun je de camera een stuk bewegen en lijkt de foto opeens 3d
ik kan hem ook niet bekijken.. maar heb wel gewoon windows en IEquote:Op zaterdag 28 januari 2006 15:28 schreef JapyDooge het volgende:
[..]
lijkt me een leuk effect maar ik kan em niet bekijken @ linuxmss een .avitje op putfile.com? (niet als media dan)
hmm geen idee welk codec hij gebruikt heeft maar misschien even nemo codec pack installeren?quote:Op zondag 29 januari 2006 12:28 schreef Eastwood het volgende:
[..]
ik kan hem ook niet bekijken.. maar heb wel gewoon windows en IE
"fout tijdens het downloaden van codec.."![]()
ow, het is Xvid de tegenhanger van DivX (en het omgekeerde qua naamquote:Op zondag 29 januari 2006 12:28 schreef Eastwood het volgende:
[..]
ik kan hem ook niet bekijken.. maar heb wel gewoon windows en IE
"fout tijdens het downloaden van codec.."![]()
whehe dies wel funnyquote:Op zondag 29 januari 2006 14:56 schreef Misanthropist het volgende:
[afbeelding]
mooi stukje design van een vriend van me
wow da's vet mooi werk van die kerelquote:Op zondag 29 januari 2006 16:16 schreef menesis het volgende:
[..blaat..]
Hier staat trouwens een echte mooie uitwerking van die 2,5d techniek! (check het filmpje in de OP) Alhoewel die gozer ook heeeel goed met 2d spul is!
Is dit zo'n programma waarmee dat kan? Ik zat net te zoeken op die website maar kan niks van vergelijkend materiaal vinden. Lijkt me wel super cool om een keer te proberenquote:Op zondag 29 januari 2006 10:33 schreef shi het volgende:
[..]
cool
zo modeleer ik meestal voor mijn werk, aleen wij spelen vals tegenwoordig. maar voor die tijd was deze shader voor maya een uitkomst
http://www.highend3d.com/maya/downloads/shaders/2985.html
Bedoel je nu mijn filmpje? Dat kan met 3d max zonder plugins gewoon. Het enige wat je moet doen is de foto als materiaal op een object doen en dan de modifier ' camera map' gebruiken.quote:Op maandag 30 januari 2006 08:59 schreef Eastwood het volgende:
[..]
Is dit zo'n programma waarmee dat kan? Ik zat net te zoeken op die website maar kan niks van vergelijkend materiaal vinden. Lijkt me wel super cool om een keer te proberen![]()
ok, bedankt.quote:Op maandag 30 januari 2006 10:05 schreef menesis het volgende:
[..]
Bedoel je nu mijn filmpje? Dat kan met 3d max zonder plugins gewoon. Het enige wat je moet doen is de foto als materiaal op een object doen en dan de modifier ' camera map' gebruiken.
ik dacht alquote:Op maandag 30 januari 2006 15:45 schreef MaxiTitan het volgende:
Mijn aller eerste model in 3ds max
[afbeelding]
Heel blij met het resultaat alleen liggen mijn ambities wat te hoog...
Voor het heden liggen ze te hoog omdat ze gehinderd worden door een gebrek aan kennis en tijd om erin te steken.quote:Op maandag 30 januari 2006 15:53 schreef Googolplexian het volgende:
Volgens mij bestaat er niet zoiets als ambities die te hoog liggenNice job!
Dit is mijn laatste creatie:
[afbeelding]
let niet op de datum op het vat ... die klopt nog niet in de render
Not Foundquote:Op maandag 30 januari 2006 15:53 schreef Googolplexian het volgende:
Volgens mij bestaat er niet zoiets als ambities die te hoog liggenNice job!
Dit is mijn laatste creatie:
[afbeelding]
let niet op de datum op het vat ... die klopt nog niet in de render
thanx, zal vanavond eens ff wat gaan proberen.. en dan ga ik ook actief 3d tekenenquote:Op maandag 30 januari 2006 14:00 schreef menesis het volgende:
Goeie programma's:
-Blender (het is zelfs gratis)
-3D studio max: het is samen met Maya toch wel het meest gebruikte programma. Blur studios werkt alleen maar met 3d max en je zou voor de grap eens op die site moeten kijken, dan weet je meteen wat er allemaal mee kanHet schijnt ook het makkelijkste te leren te zijn en zowiezo zijn er bákken met tutorials voor 3dmax (zonder tutorials kom je nergens!)
-Maya (is wat moeilijker te leren geloof ik)
En cinema 4D wordt ook steeds vaker gebruikt. Ik heb ook met een vroege versie daarvan gewerkt maar ik vond het toen niets.
opgelost, als het goed isquote:Op maandag 30 januari 2006 16:30 schreef JapyDooge het volgende:
[..]
Not Found
The requested URL /temp/fok/«O»preview.jpg was not found on this server.
Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
het is geen programma, maar het is een camera map shader voor mentalray onder autodesk mayaquote:Op maandag 30 januari 2006 08:59 schreef Eastwood het volgende:
[..]
Is dit zo'n programma waarmee dat kan? Ik zat net te zoeken op die website maar kan niks van vergelijkend materiaal vinden. Lijkt me wel super cool om een keer te proberen![]()
hij's coolquote:Op maandag 30 januari 2006 17:35 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
opgelost, als het goed isfenks
leuk manquote:Op maandag 30 januari 2006 19:28 schreef Pinobot het volgende:
Alweer een tijdje geleden gemaakt met roomarranger.
http://www.roomarranger.com/
[afbeelding]
geinigquote:Op maandag 30 januari 2006 19:28 schreef Pinobot het volgende:
Alweer een tijdje geleden gemaakt met roomarranger.
http://www.roomarranger.com/
[afbeelding]
nice donequote:Op maandag 30 januari 2006 19:53 schreef MrBadGuy het volgende:
Nouja dan moet ik ook maar eens wat showen:
[afbeelding]
*klik op de afbeelding voor duidelijkere weergave
whehehequote:Op maandag 30 januari 2006 19:53 schreef MrBadGuy het volgende:
Nouja dan moet ik ook maar eens wat showen:
[afbeelding]
*klik op de afbeelding voor duidelijkere weergave
ik gebruik het ook doe jij toevallig ook bouwkundequote:Op maandag 30 januari 2006 09:16 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
ik gebruik sketchup
ideaal omdat het makkelijk te leren is, en een mooie bibiliotheek heeft. toch geeft het prof resultaten. het wordt dan ook in veel ontwerp bureaus gebruikt
http://www.sketchup.com/
een demo kun je op deze website downloaden
nee , mijn vriend heeft wel bouwkunde gedaan , en bij hem op het bureau gebruiken ze het nu ook.quote:Op woensdag 1 februari 2006 17:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ik gebruik het ook doe jij toevallig ook bouwkunde
whehe dies wel nicequote:Op donderdag 2 februari 2006 03:21 schreef coz het volgende:
[[url=http://xs66.xs.to/pics/06054/glaasje.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
een hele simpele en mijn allereerste (en laatste) uitgewerkte en fatsoendelijke 3d tekening
"te diep in het glaasje kijken"
met foto geprojecteerd op de bodem van het glas..heeft een lang leven gehad als zeer effectieve minimalistische wallpaper
overigens gemaakt met lightwave
eerst beginnen met 2d en begin dan eens met het concept 3d alvorens te beginnen met het beoefenen ervan .. klinkt heel flauw , en het is niet persoonlijk bedoeld en niet om het een of ander .. maarquote:Op donderdag 2 februari 2006 08:52 schreef fokME2 het volgende:
Ik zou wel graag 3D willen tekenen, maar ik heb geeen idee waar ik moet beginnen. Welke programma's e.d.
Wat kunnen jullie mij aanraden![]()
Hmz. Over dat 2d ben ik ABSOLUUT niet met je eens! Natuurlijk is er zoiets als concept art, maar er zijn JUIST ook heel veel 3d artiesten die met 3d programma's werken omdat ze niet kunnen tekenen (of nooit de moeite hebben genomenquote:Op donderdag 2 februari 2006 21:12 schreef coz het volgende:
[..]
eerst beginnen met 2d en begin dan eens met het concept 3d alvorens te beginnen met het beoefenen ervan .. klinkt heel flauw , en het is niet persoonlijk bedoeld en niet om het een of ander .. maar
de verschillende 3d programma's hebben allemaal een andere interface .. allemaal andere voor/nadelen versus elkander .. en allemaal maken ze 3d tekeningen
(technisch zou het theoretisch mogelijk moeten zijn imho om een nagenoeg exacte tekening te maken door verschillende programma's)
daarnaast kan je het simpel doen en moeilijk doen
simpel voorbeeld een poppetje kun je vanaf een rechthoek uithakken in 3d .. een digitale versie van beeldhouwen .. je kan ook een ruwe vorm maken en steeds strakker en afgewerkter de details doen .. je kan ook eerst een skelet maken , die bekleden met weefsel en spieren en dan een lap huid eroverheen drukken
wil je gewoon eens spelen met 3d , wil je professioneel worden, of gewoon de basis leren en verder gaan ?
wat is dan de basis , geen idee .. ben zelf in het diepe gesprongen
een aantal vrienden zijn af en toe druk met 3d , en na een tijd over hun schouders kijken lijkt het wel tof om er zelf eens mee te spelen
oh en waarom ik zeg , begin eens met 2d .. er zijn natuurlijk tig basisprincipes in de 2 en 3d wereld en in de tekenwereld die vaak terugkomen .. noem eens wat, uhm van (voor,boven,zij)aanzicht tot gradients.. nouja laat ik het anders zeggen : als je een brief wilt schrijven begin je ook niet met de vraag of je het in word of in openoffice moet doen .. begin eens met letters , woorden. zinsopbouw en leestekens .. dan hoe men normaal een brief schrijft en dan hoe dit het best/makkelijkst te doen is in een programma
bottom line , ken je mensen waarbij je een tijd over hun schouders kan meekijken hoe zij 3d tekenen , en soms een vraag tussendoor mag stellen![]()
oh , mooi beknopt .. wat is 3d tekenen
Ik kan ook echt niet normaal in 2D tekenen (op papier). Een tekening van mij is vergelijkbaar met een tekening gemaakt door iemand uit groep 4. ja, dit is serieus zoquote:Op zaterdag 4 februari 2006 18:28 schreef menesis het volgende:
[..]
Hmz. Over dat 2d ben ik ABSOLUUT niet met je eens! Natuurlijk is er zoiets als concept art, maar er zijn JUIST ook heel veel 3d artiesten die met 3d programma\'s werken omdat ze niet kunnen tekenen (of nooit de moeite hebben genomen). zowiezo is 2d tekenen en 3d modelleren een totaal andere wereld in mijn ogen. Hetgene wat wel overeen komt is het oog voor compositie, kleur en dat soort dingen.
Ik volg nu 2 jaar een opleiding waar je best aardig leert tekenen (industrieel ontwerpen @ delft), maar toch werk ik mijn persoonlijke projecten direct in 3d programma\'s uit.
Ikkequote:Op zondag 5 februari 2006 12:39 schreef Eastwood het volgende:
Ik kwam bij een vriend een cd\'tje tegen met \"Poser 6\".
IK heb dat maar geinstalleerd maar kan nou niet zeggen dat het echt een geweldig programma is. Om nou mensen te gaan maken in een computer programmaVoel me net meneer de rechercheur. Iemand positieve ervaringen mee?
aaa mooiquote:Op zondag 5 februari 2006 12:47 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ikkeen zeer positieve ervaringen zelfs
De standaard models van poser zijn redelijk maar zoek eens op www.daz3d.com/
De modellen daar (zoals Victoria V3) zijn echt masterlijk!!! Exporteren naar bijv. .obj format en importeren in Bryce of 3D Max. OF modellen in bijv. Max en importeren naar Poser (custom chars).
Gebruikersvriendelijkheid valt een beetje tegen. Je merkt al snel dat het niet zomaar een tooltje is maar een redelijk geavanceerd programma. Er zijn echter wel vrij veel tutorials en add-ons te vinden op het net dus met een beetje inspanning heb je al snel leuke resultaten. Het is GEEN programma voor mensen met een hekel aan tutorials.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:52 schreef Eastwood het volgende:
[..]
aaa mooidus jij zegt dat het zeker de moeite waart is om verder in te verdiepen? Wat zijn jouw ervaringen met de gebruiksvriendelijkheid van het programma?
thnx, ik hang er tussen in. Sta open voor de hulp van tutorials, maar voel me zeker niet gebonden om elke stap exact op te volgen. Naar mijn ervaring de manier van het snelst leren. Maar bedankt, ik ga eens wat tuts zoekenquote:
quote:Op zaterdag 4 februari 2006 12:37 schreef idiotforaliving het volgende:
*update*
http://img407.imageshack.us/my.php?image=bell5vj.png
http://img407.imageshack.us/my.php?image=bottom6fg.png
http://img133.imageshack.us/my.php?image=ring3om.png
http://img133.imageshack.us/my.php?image=top20my.png
http://img133.imageshack.us/my.php?image=tower2ph.png
ik las de eerste paar keer over het woordje niet heenquote:Op zaterdag 4 februari 2006 18:28 schreef menesis het volgende:
[..]
Hmz. Over dat 2d ben ik ABSOLUUT niet met je eens! Natuurlijk is er zoiets als concept art, maar er zijn JUIST ook heel veel 3d artiesten die met 3d programma\'s werken omdat ze niet kunnen tekenen (of nooit de moeite hebben genomen). zowiezo is 2d tekenen en 3d modelleren een totaal andere wereld in mijn ogen. Hetgene wat wel overeen komt is het oog voor compositie, kleur en dat soort dingen.
Ik volg nu 2 jaar een opleiding waar je best aardig leert tekenen (industrieel ontwerpen @ delft), maar toch werk ik mijn persoonlijke projecten direct in 3d programma\'s uit.
Dies wel nicequote:Op donderdag 16 februari 2006 01:39 schreef Esc het volgende:
[afbeelding]
moest een nieuw vervoermiddel ontwerpen voor school
Booleans to the rescue!quote:Op donderdag 16 februari 2006 01:39 schreef Esc het volgende:
[afbeelding]
moest een nieuw vervoermiddel ontwerpen voor school
Grappig, eens proberenquote:Op donderdag 16 februari 2006 14:19 schreef eer-ik het volgende:ik had gister nog een topic geopend over een programmaatje: Sketchup.
Had dit topic niet eens gezien![]()
sketchup
Kan je ook wel geinige dingen mee. Heel makkelijk programma is het
klein voorbeeldje:
[afbeelding]
Wow nice! Lijkt er idd op!quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:09 schreef menesis het volgende:
Ik weet niet in hoeverre de fokkers op tweakers in het 3d topic kijken, maar ik post het hier ook maar:
ik wilde al een tijd de onderwater lichteffecten van finding nemo namaken. Ik probeerde het eerst de hele tijd met een spotlight met een geanimeerde projector map (dus dan is het een soort beamer) maar dat gaf nooit het gewenste resultaat.
Nu ben ik sinds kort begonnen met mental ray en meteen heb ik het water probleem weten op te lossen
[afbeelding]
Naar mijn idee komt dit vrij precies overeen met het water uit finding nemo!
klik hier voor een filmpje (divX 6)
(rendertijd dik een uuren dan te bedenken dat volumelight nog uit staat!)
je kan de paaltjes ook door array laten genererenquote:Op zaterdag 28 januari 2006 14:35 schreef JapyDooge het volgende:
[..]
lol jaresizen ergens mee? (Jasc Animation Shop ofzo?)
iemand een idee hoe je zoiets makkelijk maakt?
[afbeelding]
wat ik nu doe is 1 paal tekenen, dmv 2 blokjes op invert de schuine hoekjes eraf halen en een latje erachter, daarna iedere paal kopierenmss is het wel de snelste manier hoor
of?
Hmm klinkt logisch allemaal ja, maar mijn software heeft die functie dus niet. Copy/paste van de objectgroep werkt dus wel en dan verschalen naar locatie > x0,y4,z0quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:25 schreef menesis het volgende:
of 'snapshot'
(dan laat je 1 paatlje over een line bewegen, vervolgens kies je snapshot en dan kun je aangeven om de hoveel frames hij een snapshot moet maken en dan zie je een rij paaltjes op je getekende lijn.)
Kun je met array dan ook makkelijk een rij paaltjes in een kronkel neerzetten?
KPov Modelerquote:Op donderdag 16 februari 2006 22:49 schreef menesis het volgende:
wat gebruik je dan?
Het gebruikt idd povray als rendererquote:Op donderdag 16 februari 2006 23:11 schreef menesis het volgende:
wauw; die kende ik nog nietis dat van dezelfde tent als 'povray' (dat is dan weer een renderer)
Wow idd nicequote:Op donderdag 16 februari 2006 23:57 schreef Googolplexian het volgende:
Beste 3D car tutorial OOIT:
http://www.munkmotion.com/tutorials/nsx/index.htm
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 00:17 schreef MarkyMarkx het volgende:
Ik zweer bij 3DS MAX. Een paar voorbeeltjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 00:26 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Heb ik niet zelf gemaakt hè!![]()
Voordat ik hier onterecht met eer ga strijken![]()
¤ 4.500,-- (toen ik licentie kocht)quote:
Ik heb hier 3ds max 7 toch echt liggenquote:
Je bent gek. Ik snap dat je graag alles via de officiele weg doet, maar 4.500 euro neertellen voor folderdesign gaat wel verquote:Op vrijdag 17 februari 2006 00:37 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
¤ 4.500,-- (toen ik licentie kocht)kutte van in Nederland wonen
Ik moet nog kijken of ik 8 neemik kan te weinig met max om de onkosten te verantwoorden... zit nu al op een verlopen licence, geloof ik
![]()
Wat moet je danquote:Op vrijdag 17 februari 2006 01:00 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Je bent gek. Ik snap dat je graag alles via de officiele weg doet, maar 4.500 euro neertellen voor folderdesign gaat wel ver![]()
Ga je me nu overal achtervolgen?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 01:06 schreef GoWestYoungMan het volgende:
* GoWestYoungMan heeft AutoCat met renderer legaal, van de zaak
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 01:07 schreef JapyDooge het volgende:
[..]
Ga je me nu overal achtervolgen?![]()
Ah, ik dacht dat Goolodingens het over zn werk hadquote:Op vrijdag 17 februari 2006 01:14 schreef MarkyMarkx het volgende:
Ik heb alle software voor mijn werk ook legaal, maar voor thuis hobby'en ga ik geen 4.500 euro neertellen![]()
Ik hoop hetquote:Op vrijdag 17 februari 2006 01:14 schreef JapyDooge het volgende:
[..]
Ah, ik dacht dat Goolodingens het over zn werk had
Ik zit thuis voor m'n werkquote:Op vrijdag 17 februari 2006 01:14 schreef MarkyMarkx het volgende:
Ik heb alle software voor mijn werk ook legaal, maar voor thuis hobby'en ga ik geen 4.500 euro neertellen![]()
Dus twee bedrijvenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 01:33 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik zit thuis voor m'n werk
eigen bedrijf + éénmanszaak
helaas ... investeringen gemaakt in het begin blijken niet verstandig (zoals 3D max eerste licentie).quote:
http://www.derbauer.de/index1.htmlquote:Op vrijdag 17 februari 2006 01:42 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
helaas ... investeringen gemaakt in het begin blijken niet verstandig (zoals 3D max eerste licentie).
Ik kan er nu wel redelijk mee omgaan maar de reden waarom ik het kocht was voor Flash (wist ik veel). Na ook Swift 3D aangeschaft te hebben en een stuk verder te zijn met max kwam ik erachter dat de Swift3D die ik eerst gebruikte ook een illegale plugin voor max hadnou dus effe doorsparen voor een nieuwe licentie Max en de Swift3D Max-plugin( $700 ofzo toen). Inmiddels ben ik meer into Max dan Flash.
Let niet op hem, 'tis mn broerquote:Op vrijdag 17 februari 2006 01:36 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
lol ...
eigen bedrijf = eenmanszaak (bedoelde ik) > thuis werken rulez
ik ken derbauer wel ...quote:Op vrijdag 17 februari 2006 01:48 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
http://www.derbauer.de/index1.html
De bekendste site die laat zien wat er met Flash en 3ds max kan
Dit was 1999! http://www.flash4all.de/productions/OLD/derBauerII.htm
In NL? EN zo ja; waar dan? Lijkt me wel tof namelijk voor over een tijdjequote:Op vrijdag 17 februari 2006 00:44 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Ik heb hier 3ds max 7 toch echt liggen![]()
Kreeg ik zomaar ineens binnen![]()
De echte liefhebbers moeten maar eens contact met me opnemen. Als je 3ds max goed beheerst, dan kun je overal aan de bak voor een heel dik salaris. Bereid je echter voor op een leerproces van een jaartje of 3 tot 10![]()
Het enige dat ik kan zeggen als ik hem bezoek is 'ja leuk, en nu?'quote:Op vrijdag 17 februari 2006 01:48 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
http://www.derbauer.de/index1.html
De bekendste site die laat zien wat er met Flash en 3ds max kan
Dit was 1999! http://www.flash4all.de/productions/OLD/derBauerII.htm
hehehe lijkt wel een beetje op lange jan van de efteling.quote:Op zondag 26 februari 2006 13:13 schreef JapyDooge het volgende:
mn laatste creatie was zo groot dat ik em niet zonder compressie op tinypic kreeg dus hier een linkje naar ImageShack:
http://img113.imageshack.us/img113/1851/woep4sc.png
(even openen in nieuw venster, dan zeurt ie niet)
Woe! mooi.quote:Op donderdag 2 maart 2006 21:59 schreef menesis het volgende:
Me2; deze had ik in 2000 ofzo gemaaktM'n eerste filmpje met een beetje een 'verhaal' (meer een reclame)
http://www.student.io.tudelft.nl/io1192736/campaign.html (met max 3)
Je moet wel flash 8 hebben
en deze ook een paar jaar geleden: http://www.student.io.tudelft.nl/io1192736/beeflyee.html (max 5)
wtf dat bootjequote:Op maandag 3 april 2006 19:40 schreef -Jewcookie- het volgende:
*kick*
[afbeelding]
1 van mijn werkjes gemaakt met Cinema 4D . Een wijk in almere, moest een modelletje voor gemaakt worden vanwege een oneenigheidje met de overburen.
@ menesis, die laatste heb je leuk gedaan.volgens mij heb ik hetzelfde toetsenbord
als die foto op dat filmrolletje van je desktop is teminste.
lolquote:Op maandag 3 april 2006 20:13 schreef -Jewcookie- het volgende:
[..]
Kopen ? Hij is zowat in nieuwstaat en er zit een roer op. Net geschilderd en gelakt.![]()
quote:Op maandag 3 april 2006 20:28 schreef -Jewcookie- het volgende:
Hij ligt er lief bij idd, haha
Haha, vrouwen he die kosten bergen tijd. En een 3d dingetje bouwen kost ook een boel tijd. Vrouwen en 3D-en gaat heleaas niet samen. Krijg je weer dat gemekker "Zit je weer de hele avond achter die computer?? Ongezellig hoor"quote:Op maandag 3 april 2006 20:51 schreef JapyDooge het volgende:
[..]
naja toch binnenkort ook weer eens wat 3D-werk doen
ben alleen met mijn verloving en trouwerij enzo bezig (ssst) en dat kost veeel tijd
Bij mij gaat alles wat ik maak op het oog. Geleuter met al die maten heb ik meestal geen geduld voor. Tis bij dit huisje nog wel aardig gelukt.quote:Op maandag 3 april 2006 23:24 schreef JapyDooge het volgende:
Die is ook erg netjesmaar idd op het oog werkt meestal niet heb ik ook al gemerkt
ik had het toen ik mijn kamer ging tekenen en er op de tekening tussen de dakbalken maar zo'n 15cm zat wat in het echt een halve meter is
Netjes iddquote:Op dinsdag 4 april 2006 00:22 schreef -Jewcookie- het volgende:
[..]
Bij mij gaat alles wat ik maak op het oog. Geleuter met al die maten heb ik meestal geen geduld voor. Tis bij dit huisje nog wel aardig gelukt.
ff flink door getekend. Moet nog wat meer details doen zoals de stenen rondom de kozijnen enzo. Bomen not texturen.
[afbeelding]
Mag er best tevreden mee zijn denk ik zo. Morgen weer een dag.![]()
contact met je opnemen voor wat? Een gratis& legale max?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 00:44 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Ik heb hier 3ds max 7 toch echt liggen![]()
Kreeg ik zomaar ineens binnen![]()
De echte liefhebbers moeten maar eens contact met me opnemen. Als je 3ds max goed beheerst, dan kun je overal aan de bak voor een heel dik salaris. Bereid je echter voor op een leerproces van een jaartje of 3 tot 10![]()
lolquote:Op dinsdag 4 april 2006 14:46 schreef menesis het volgende:
[..]
contact met je opnemen voor wat? Een gratis& legale max?
Mooie plaatjes, krijg ook weer zin.quote:Op maandag 3 april 2006 19:40 schreef -Jewcookie- het volgende:
*kick*
[afbeelding]
1 van mijn werkjes gemaakt met Cinema 4D . Een wijk in almere, moest een modelletje voor gemaakt worden vanwege een oneenigheidje met de overburen.
@ menesis, die laatste heb je leuk gedaan.volgens mij heb ik hetzelfde toetsenbord
als die foto op dat filmrolletje van je desktop is teminste.
welk(e) programma('s) gebruikte je daarbij?quote:Op dinsdag 4 april 2006 18:51 schreef -Jewcookie- het volgende:
Dit zijn nog een paar werkjes van een paar jaar geleden. Het modelen gaat me nu wel wat beter af maarja moet ergens beginnen he..![]()
- mijn zolder (hoe die moest worden, is nooit zo geworden)
- zomaar een modelletje
- Logo voor een feest
- Park in me woonplaats. Ben er al een stuk verder mee maar had niet zo snel een render bij de hand.
Ik denk dat als je wat meer tijd aan de belichting besteed dat het er dan opeens veel mooier uit ziet. Render de bovenste scene eens met global illumination. Dan weerkaatsen de belichte oppervlaktes ook weer het licht en dan wordt bijv het plafond ook zichtbaar, net als in het echt...quote:Op dinsdag 4 april 2006 18:51 schreef -Jewcookie- het volgende:
Dit zijn nog een paar werkjes van een paar jaar geleden. Het modelen gaat me nu wel wat beter af maarja moet ergens beginnen he..![]()
[afbeelding]
Van boven naar beneden
- mijn zolder (hoe die moest worden, is nooit zo geworden)
- zomaar een modelletje
- Logo voor een feest
- Park in me woonplaats. Ben er al een stuk verder mee maar had niet zo snel een render bij de hand.
Ik gebruik al een paar jaar Cinema 4D.quote:Op dinsdag 4 april 2006 19:50 schreef xenophoniac het volgende:
[..]
welk(e) programma('s) gebruikte je daarbij?
Die bovenste had ik gemaakt op me AMD1500+ , ging allemaal al niet zo snel en met een paar lights erin was het helemaal huilen met de pet op. dus liet ik die belichting maar achterwegen omdat ik geen geduld had met renderen.quote:Op dinsdag 4 april 2006 19:52 schreef menesis het volgende:
[..]
Ik denk dat als je wat meer tijd aan de belichting besteed dat het er dan opeens veel mooier uit ziet. Render de bovenste scene eens met global illumination. Dan weerkaatsen de belichte oppervlaktes ook weer het licht en dan wordt bijv het plafond ook zichtbaar, net als in het echt...
staat talpa dan bekend om zijn supergeweldige 3d animaties?? niet bij mijn wetenquote:Op woensdag 5 april 2006 09:29 schreef anisubs het volgende:
Mjah, er zijn zoveel tekenprogramma's tegenwoordig.
Ik ben eigelijk opzoek naar een tekenprogramma waarmee makkelijk maar goed te animeren valt.
Het schijnt dat Talpa van John Cinema 4D gebruikt.
quote:Op woensdag 5 april 2006 13:15 schreef menesis het volgende:
[..]
staat talpa dan bekend om zijn supergeweldige 3d animaties?? niet bij mijn weten
kijk dan hoe de echte pro's het doen: http://www.blur.com/indexs.html
klik op about us en dan tools
kijk meteen even onder animation en dan bijv shorts want die zijn over het algemeen hilarisch!![]()
netjesquote:Op dinsdag 4 april 2006 18:51 schreef -Jewcookie- het volgende:
Dit zijn nog een paar werkjes van een paar jaar geleden. Het modelen gaat me nu wel wat beter af maarja moet ergens beginnen he..![]()
[afbeelding]
Van boven naar beneden
- mijn zolder (hoe die moest worden, is nooit zo geworden)
- zomaar een modelletje
- Logo voor een feest
- Park in me woonplaats. Ben er al een stuk verder mee maar had niet zo snel een render bij de hand.
lol nee niet echtquote:Op woensdag 5 april 2006 19:32 schreef -Jewcookie- het volgende:
[..]
Dank dank.![]()
Ben je inmiddels al weer aan iets begonne JapyDooge ??![]()
In 1 woord.... "Klote !" zeg maar. En om half 9 hoor je niet meer op je werk te zitten. Dan hoor je lekker op de bank of zo te zitten met een biertje ofzo.quote:Op woensdag 5 april 2006 20:33 schreef JapyDooge het volgende:
[..]
lol nee niet echtzit nu op mn werk (ja, sinds ik werk heb hou ik geen tijd meer over
) maar kan mn pc niet meer bereiken
Apache is down, niet te pingen, geen telnet en geen remote desktop
schiet niet op
mja iddquote:Op woensdag 5 april 2006 23:36 schreef -Jewcookie- het volgende:
[..]
In 1 woord.... "Klote !" zeg maar. En om half 9 hoor je niet meer op je werk te zitten. Dan hoor je lekker op de bank of zo te zitten met een biertje ofzo.![]()
Jup.quote:
Dat doet er verder toch ook niet echt toe..quote:Op donderdag 13 april 2006 11:08 schreef clowncloon het volgende:
Ik ben ook helemaal geen goede modeller, meer een lighting en texture nerd ghehe
ja met een gigantiese trol die ze met een grote hamer platslaat..quote:Op donderdag 13 april 2006 15:01 schreef JapyDooge het volgende:
Die huisjes zijn idd wel vet hoorZou je een hele leuke game mee kunnen maken!
Jij moet second life gaan spelen ... kun je nog geld verdienen!quote:Op donderdag 13 april 2006 13:42 schreef clowncloon het volgende:
thanks, ik moet meestal redelijk saaie technische profielen modellen, dus dit soort dingen is een soort afleiding....erg leuk om te doen!
quote:After much hastle I was able to make realistic windows, which by the way, are only transperent to the camera, and RAYTRACE lights, Normal lights will not shine through a raytrace material.
In welke renderer? Als je gewoon de scanline gebruikt moet je wel de lighttracer aan hebbenquote:Op zaterdag 15 april 2006 13:57 schreef Tim59 het volgende:
enkele render-vraagjes voor de kenners hier:
Op dit moment maak ik voor mijn afstudeerproject een 3dmodel van het door mij ontworpen gebouw in 3D studio.
Ik heb in mijn scene een skylight als lichtbron. Echter, om enkele extra effecten te krijgen (qua uitlichting e.d.) wil ik enkele spots/omnis toevoegen. Maar, zodra ik een lamp in mijn model gooi, overruled hij de skylight (met andere woorden, je ziet alleen nog maar de ingevoegde lamp). Is er ergens een vinkje waarmee je aan kan geven dat het complementair aan de skylight is o.i.d.?
Waarschijnlijk ook weer een probleempje door die skylight icm foute instellingen. Misschien kun je ervoor zorgen dat het glas geen schaduw werpt? (rechtsklikken op t glas en dan cast/receive shadow uitzetten. Het glas is toch doorzichtig, tenzij het vies isquote:Ten tweede: ik heb veel glas in mijn model. Heel veel glas. Nu weet ik dat het behoorlijk tricky is om goed glas te krijgen. Dus met een tutorial http://www.3dnuts.com/tutorials/mat_glass.shtml heb ik een glasmateriaal gemaakt. In een voorbeeldje (twee glasplaten met een betonnen wandje erachter, gras eronder etc. ziet het er echt behoorlijk goed uit:
[afbeelding]
echter, wanneer ik het in mijn model toepas, krijg ik hetvolgende resultaat:
[afbeelding]
zoals te zien is: grijze puntjes in het glas. Heel veel grijze puntjes. Ik heb het aantal bounces van het licht op 3 staan, dus dat zou het niet moeten zijn. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn, of hoe dit op te lossen is?
Wat ga je maken dan Japy ?quote:Op vrijdag 21 april 2006 01:45 schreef JapyDooge het volgende:
woei mn OpenGL werkt weerbinnenkort weer eens wat proberen
)
ziet er wel goed uit, alleen jammer van die low poly buizen en die bochten die dan wel weer mooi rond zijn.quote:Op zaterdag 22 april 2006 21:06 schreef BasOne het volgende:
[afbeelding]
Random object van een groter WIP projectje
Er staan er een aantal op een groter 'veld' dan zie je er weinig meer van, ook omdat ze niet zo close up zijn, maar nog geen fatsoenlijke render van, post ik mischien later nog eensquote:Op zaterdag 22 april 2006 21:42 schreef -Jewcookie- het volgende:
[..]
ziet er wel goed uit, alleen jammer van die low poly buizen en die bochten die dan wel weer mooi rond zijn.![]()
Die SG dingen zijn tofquote:Op zaterdag 22 april 2006 14:08 schreef BasOne het volgende:
[afbeelding]
De Stargate van m'n vriendin
[afbeelding]
De MALP die ik ervoor gemaakt heb
[afbeelding]
Minigun WIP
3DsMax 8![]()
Bovenste lijkt wel op een punt van een vulpen.quote:Op zondag 30 april 2006 17:50 schreef xenophoniac het volgende:
nog wat geinige dingen van vorig jaar:
[afbeelding]
[afbeelding]
ontwerp voor een display met cd-boxen met voorgelezen gedichten. voor een woonmaandproject wat ik DichterBij heb genoemd (Bijenkorf).
[afbeelding]
stukje van de actieruimte waarin 't display ook staat.
met vectorworks, art lantis en photoshop gemaakt...
dat was idd precies de bedoelingquote:Op zondag 30 april 2006 17:52 schreef -Jewcookie- het volgende:
[..]
Bovenste lijkt wel op een punt van een vulpen.
wow tofquote:Op vrijdag 5 mei 2006 00:05 schreef menesis het volgende:
Vandaag ben ik begonnen aan een hoofd. Ik ben begonnen met 1 polygon bij de mond en telkens de edges gekopieerd (shift+slepen) en wat scalen en afentoe wat polygonen samenvoegen.
[afbeelding]
dit is overigens de referentie die ik gebruik. Het doel is verder niet om het 100% na te maken maar als dat lukt is dat mooi meegenomen
[afbeelding]
ik zie nu dat de ogen wat kleiner moeten
Ziet er al aardig realistisch uit.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 12:40 schreef menesis het volgende:
stukje verder:
[afbeelding]
maar er moet nog wel eea gebeuren qua modeleren (beetje de neus en ogen wat aanpassen en mondhoeken..)
Wow das wel dé website voor anatomiequote:Op zaterdag 6 mei 2006 13:32 schreef shi het volgende:
erg netjestrouwens als je goede gezichtsreferences zoekt moet je eens kijken op www.fineart.sk
gebruik direct 3dquote:Op zondag 7 mei 2006 01:28 schreef JapyDooge het volgende:
mijn OpenGL werkt niet goed met nieuwe grafische kaart
Volgende week eens proberen te fixen
quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:56 schreef menesis het volgende:
[..]
Wow das wel dé website voor anatomieAlleen een beetje chaotisch geordend maar wel ok!
ondertussen ben ik weer wat verder. Voor de grap maar even de ogen ingekleurd (zonder photoshop, maar alleen de dingen in de mat. editor)
edit:
oren erbijAls ik minder moet spammen moeten jullie het zeggen he
[afbeelding]
Het modeleren is wel af denk ik zo....
Zijn er nog andere mensen met een project bezig? Het is hier zo stil opeens![]()
(nieuwsgierig!) Plaatje ??quote:Op zondag 7 mei 2006 11:07 schreef shi het volgende:
projecten, ja ik ben zo'n beetje de halve binnestand van nijmegen aan het modeleren
Ik val anders ook niet zo op polygonen hoorquote:Op zondag 7 mei 2006 17:10 schreef -Jewcookie- het volgende:
[..]Netjes gemoddeld man !! (ze is alleen niet het type waar ik op val
) Tis idd beetje stil hier, heb zelf een beetje last van vlagen waarin ik bezig ben met 3D'en. Dan weer tijdje nix en ineens heb ik het weer te pakken en ben ik avonden zoet.
[..]
(nieuwsgierig!) Plaatje ??
dat probleem heb ik ook sinds kort, terwijl ik nog steeds dezelfde ATI Radeon 9800 XT hebquote:Op zondag 7 mei 2006 01:28 schreef JapyDooge het volgende:
mijn OpenGL werkt niet goed met nieuwe grafische kaart
Volgende week eens proberen te fixen
ik heb met mijn eigen ogen gelezen dat ze bestaanquote:Op donderdag 11 mei 2006 17:36 schreef menesis het volgende:
ik
k zie niet 123 een wip section...quote:Op vrijdag 12 mei 2006 18:36 schreef BasOne het volgende:
Voor de geintresseerden (en mijn laatste projectje staat in het WIP gedeelte)
http://www.3d-palace.com
Dat is dus echt niet lang eej. 12 uur is al veel langer. En sommige renders doen er 24 uur over. Ik zou willen dat alle renders 2-5 minuten duurdenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 22:57 schreef menesis het volgende:
beetje lopen stunten met de haar functie van 3ds max 8
[afbeelding]
Wel irritant dat het zo lang duurt om te renderen (naja 2-5 minuten op n 5 jaar oude laptop maar toch) want dan kun je niet echt lekker spelen met de knoppen (wat ik altijd graag doe)
edit:
de eerste versie was overigens ook wel leuk
[afbeelding]
Ok, het haar ziet er al stukken beter uit. Probeer het gezicht ook wat meer diepte te geven. Het lijkt wat platjes. De mond heb je vrij plat gemaakt. Terwijl deze met een bolling je gezichtcontour volgt. Net zoals de oogleden.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 00:36 schreef menesis het volgende:
hehe ja ok, maar ik probeer het altijd zo kort mogelijk te maken tijdens de het maken van de scene om dan pas op het laatste moment 'dure' rendertechnieken te gebruiken...
naja deze duurde al 17 minuten
[afbeelding]
Niet gek, al komt ze nog wel wat stijfjes over.quote:Op maandag 12 juni 2006 00:04 schreef menesis het volgende:
Beetje dooie boel hier![]()
Of zitten jullie stiekem ook allemaal op tweakers?![]()
naja ik had dus nog een filmpje gemaakt:
xvid, 1,8Mb
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |