whehehequote:Op maandag 30 januari 2006 19:53 schreef MrBadGuy het volgende:
Nouja dan moet ik ook maar eens wat showen:
[afbeelding]
*klik op de afbeelding voor duidelijkere weergave
ik gebruik het ook doe jij toevallig ook bouwkundequote:Op maandag 30 januari 2006 09:16 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
ik gebruik sketchup
ideaal omdat het makkelijk te leren is, en een mooie bibiliotheek heeft. toch geeft het prof resultaten. het wordt dan ook in veel ontwerp bureaus gebruikt
http://www.sketchup.com/
een demo kun je op deze website downloaden
nee , mijn vriend heeft wel bouwkunde gedaan , en bij hem op het bureau gebruiken ze het nu ook.quote:Op woensdag 1 februari 2006 17:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ik gebruik het ook doe jij toevallig ook bouwkunde
whehe dies wel nicequote:Op donderdag 2 februari 2006 03:21 schreef coz het volgende:
[[url=http://xs66.xs.to/pics/06054/glaasje.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
een hele simpele en mijn allereerste (en laatste) uitgewerkte en fatsoendelijke 3d tekening
"te diep in het glaasje kijken"
met foto geprojecteerd op de bodem van het glas..heeft een lang leven gehad als zeer effectieve minimalistische wallpaper
overigens gemaakt met lightwave
eerst beginnen met 2d en begin dan eens met het concept 3d alvorens te beginnen met het beoefenen ervan .. klinkt heel flauw , en het is niet persoonlijk bedoeld en niet om het een of ander .. maarquote:Op donderdag 2 februari 2006 08:52 schreef fokME2 het volgende:
Ik zou wel graag 3D willen tekenen, maar ik heb geeen idee waar ik moet beginnen. Welke programma's e.d.
Wat kunnen jullie mij aanraden![]()
Hmz. Over dat 2d ben ik ABSOLUUT niet met je eens! Natuurlijk is er zoiets als concept art, maar er zijn JUIST ook heel veel 3d artiesten die met 3d programma's werken omdat ze niet kunnen tekenen (of nooit de moeite hebben genomenquote:Op donderdag 2 februari 2006 21:12 schreef coz het volgende:
[..]
eerst beginnen met 2d en begin dan eens met het concept 3d alvorens te beginnen met het beoefenen ervan .. klinkt heel flauw , en het is niet persoonlijk bedoeld en niet om het een of ander .. maar
de verschillende 3d programma's hebben allemaal een andere interface .. allemaal andere voor/nadelen versus elkander .. en allemaal maken ze 3d tekeningen
(technisch zou het theoretisch mogelijk moeten zijn imho om een nagenoeg exacte tekening te maken door verschillende programma's)
daarnaast kan je het simpel doen en moeilijk doen
simpel voorbeeld een poppetje kun je vanaf een rechthoek uithakken in 3d .. een digitale versie van beeldhouwen .. je kan ook een ruwe vorm maken en steeds strakker en afgewerkter de details doen .. je kan ook eerst een skelet maken , die bekleden met weefsel en spieren en dan een lap huid eroverheen drukken
wil je gewoon eens spelen met 3d , wil je professioneel worden, of gewoon de basis leren en verder gaan ?
wat is dan de basis , geen idee .. ben zelf in het diepe gesprongen
een aantal vrienden zijn af en toe druk met 3d , en na een tijd over hun schouders kijken lijkt het wel tof om er zelf eens mee te spelen
oh en waarom ik zeg , begin eens met 2d .. er zijn natuurlijk tig basisprincipes in de 2 en 3d wereld en in de tekenwereld die vaak terugkomen .. noem eens wat, uhm van (voor,boven,zij)aanzicht tot gradients.. nouja laat ik het anders zeggen : als je een brief wilt schrijven begin je ook niet met de vraag of je het in word of in openoffice moet doen .. begin eens met letters , woorden. zinsopbouw en leestekens .. dan hoe men normaal een brief schrijft en dan hoe dit het best/makkelijkst te doen is in een programma
bottom line , ken je mensen waarbij je een tijd over hun schouders kan meekijken hoe zij 3d tekenen , en soms een vraag tussendoor mag stellen![]()
oh , mooi beknopt .. wat is 3d tekenen
Ik kan ook echt niet normaal in 2D tekenen (op papier). Een tekening van mij is vergelijkbaar met een tekening gemaakt door iemand uit groep 4. ja, dit is serieus zoquote:Op zaterdag 4 februari 2006 18:28 schreef menesis het volgende:
[..]
Hmz. Over dat 2d ben ik ABSOLUUT niet met je eens! Natuurlijk is er zoiets als concept art, maar er zijn JUIST ook heel veel 3d artiesten die met 3d programma\'s werken omdat ze niet kunnen tekenen (of nooit de moeite hebben genomen). zowiezo is 2d tekenen en 3d modelleren een totaal andere wereld in mijn ogen. Hetgene wat wel overeen komt is het oog voor compositie, kleur en dat soort dingen.
Ik volg nu 2 jaar een opleiding waar je best aardig leert tekenen (industrieel ontwerpen @ delft), maar toch werk ik mijn persoonlijke projecten direct in 3d programma\'s uit.
Ikkequote:Op zondag 5 februari 2006 12:39 schreef Eastwood het volgende:
Ik kwam bij een vriend een cd\'tje tegen met \"Poser 6\".
IK heb dat maar geinstalleerd maar kan nou niet zeggen dat het echt een geweldig programma is. Om nou mensen te gaan maken in een computer programmaVoel me net meneer de rechercheur. Iemand positieve ervaringen mee?
aaa mooiquote:Op zondag 5 februari 2006 12:47 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ikkeen zeer positieve ervaringen zelfs
De standaard models van poser zijn redelijk maar zoek eens op www.daz3d.com/
De modellen daar (zoals Victoria V3) zijn echt masterlijk!!! Exporteren naar bijv. .obj format en importeren in Bryce of 3D Max. OF modellen in bijv. Max en importeren naar Poser (custom chars).
Gebruikersvriendelijkheid valt een beetje tegen. Je merkt al snel dat het niet zomaar een tooltje is maar een redelijk geavanceerd programma. Er zijn echter wel vrij veel tutorials en add-ons te vinden op het net dus met een beetje inspanning heb je al snel leuke resultaten. Het is GEEN programma voor mensen met een hekel aan tutorials.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:52 schreef Eastwood het volgende:
[..]
aaa mooidus jij zegt dat het zeker de moeite waart is om verder in te verdiepen? Wat zijn jouw ervaringen met de gebruiksvriendelijkheid van het programma?
thnx, ik hang er tussen in. Sta open voor de hulp van tutorials, maar voel me zeker niet gebonden om elke stap exact op te volgen. Naar mijn ervaring de manier van het snelst leren. Maar bedankt, ik ga eens wat tuts zoekenquote:
quote:Op zaterdag 4 februari 2006 12:37 schreef idiotforaliving het volgende:
*update*
http://img407.imageshack.us/my.php?image=bell5vj.png
http://img407.imageshack.us/my.php?image=bottom6fg.png
http://img133.imageshack.us/my.php?image=ring3om.png
http://img133.imageshack.us/my.php?image=top20my.png
http://img133.imageshack.us/my.php?image=tower2ph.png
ik las de eerste paar keer over het woordje niet heenquote:Op zaterdag 4 februari 2006 18:28 schreef menesis het volgende:
[..]
Hmz. Over dat 2d ben ik ABSOLUUT niet met je eens! Natuurlijk is er zoiets als concept art, maar er zijn JUIST ook heel veel 3d artiesten die met 3d programma\'s werken omdat ze niet kunnen tekenen (of nooit de moeite hebben genomen). zowiezo is 2d tekenen en 3d modelleren een totaal andere wereld in mijn ogen. Hetgene wat wel overeen komt is het oog voor compositie, kleur en dat soort dingen.
Ik volg nu 2 jaar een opleiding waar je best aardig leert tekenen (industrieel ontwerpen @ delft), maar toch werk ik mijn persoonlijke projecten direct in 3d programma\'s uit.
Dies wel nicequote:Op donderdag 16 februari 2006 01:39 schreef Esc het volgende:
[afbeelding]
moest een nieuw vervoermiddel ontwerpen voor school
Booleans to the rescue!quote:Op donderdag 16 februari 2006 01:39 schreef Esc het volgende:
[afbeelding]
moest een nieuw vervoermiddel ontwerpen voor school
Grappig, eens proberenquote:Op donderdag 16 februari 2006 14:19 schreef eer-ik het volgende:ik had gister nog een topic geopend over een programmaatje: Sketchup.
Had dit topic niet eens gezien![]()
sketchup
Kan je ook wel geinige dingen mee. Heel makkelijk programma is het
klein voorbeeldje:
[afbeelding]
Wow nice! Lijkt er idd op!quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:09 schreef menesis het volgende:
Ik weet niet in hoeverre de fokkers op tweakers in het 3d topic kijken, maar ik post het hier ook maar:
ik wilde al een tijd de onderwater lichteffecten van finding nemo namaken. Ik probeerde het eerst de hele tijd met een spotlight met een geanimeerde projector map (dus dan is het een soort beamer) maar dat gaf nooit het gewenste resultaat.
Nu ben ik sinds kort begonnen met mental ray en meteen heb ik het water probleem weten op te lossen
[afbeelding]
Naar mijn idee komt dit vrij precies overeen met het water uit finding nemo!
klik hier voor een filmpje (divX 6)
(rendertijd dik een uuren dan te bedenken dat volumelight nog uit staat!)
je kan de paaltjes ook door array laten genererenquote:Op zaterdag 28 januari 2006 14:35 schreef JapyDooge het volgende:
[..]
lol jaresizen ergens mee? (Jasc Animation Shop ofzo?)
iemand een idee hoe je zoiets makkelijk maakt?
[afbeelding]
wat ik nu doe is 1 paal tekenen, dmv 2 blokjes op invert de schuine hoekjes eraf halen en een latje erachter, daarna iedere paal kopierenmss is het wel de snelste manier hoor
of?
Hmm klinkt logisch allemaal ja, maar mijn software heeft die functie dus niet. Copy/paste van de objectgroep werkt dus wel en dan verschalen naar locatie > x0,y4,z0quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:25 schreef menesis het volgende:
of 'snapshot'
(dan laat je 1 paatlje over een line bewegen, vervolgens kies je snapshot en dan kun je aangeven om de hoveel frames hij een snapshot moet maken en dan zie je een rij paaltjes op je getekende lijn.)
Kun je met array dan ook makkelijk een rij paaltjes in een kronkel neerzetten?
KPov Modelerquote:Op donderdag 16 februari 2006 22:49 schreef menesis het volgende:
wat gebruik je dan?
Het gebruikt idd povray als rendererquote:Op donderdag 16 februari 2006 23:11 schreef menesis het volgende:
wauw; die kende ik nog nietis dat van dezelfde tent als 'povray' (dat is dan weer een renderer)
Wow idd nicequote:Op donderdag 16 februari 2006 23:57 schreef Googolplexian het volgende:
Beste 3D car tutorial OOIT:
http://www.munkmotion.com/tutorials/nsx/index.htm
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 00:17 schreef MarkyMarkx het volgende:
Ik zweer bij 3DS MAX. Een paar voorbeeltjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |