welk(e) programma('s) gebruikte je daarbij?quote:Op dinsdag 4 april 2006 18:51 schreef -Jewcookie- het volgende:
Dit zijn nog een paar werkjes van een paar jaar geleden. Het modelen gaat me nu wel wat beter af maarja moet ergens beginnen he..![]()
- mijn zolder (hoe die moest worden, is nooit zo geworden)
- zomaar een modelletje
- Logo voor een feest
- Park in me woonplaats. Ben er al een stuk verder mee maar had niet zo snel een render bij de hand.
Ik denk dat als je wat meer tijd aan de belichting besteed dat het er dan opeens veel mooier uit ziet. Render de bovenste scene eens met global illumination. Dan weerkaatsen de belichte oppervlaktes ook weer het licht en dan wordt bijv het plafond ook zichtbaar, net als in het echt...quote:Op dinsdag 4 april 2006 18:51 schreef -Jewcookie- het volgende:
Dit zijn nog een paar werkjes van een paar jaar geleden. Het modelen gaat me nu wel wat beter af maarja moet ergens beginnen he..![]()
[afbeelding]
Van boven naar beneden
- zomaar een modelletje
- Logo voor een feest
- Park in me woonplaats. Ben er al een stuk verder mee maar had niet zo snel een render bij de hand.
Ik gebruik al een paar jaar Cinema 4D.quote:Op dinsdag 4 april 2006 19:50 schreef xenophoniac het volgende:
[..]
welk(e) programma('s) gebruikte je daarbij?
Die bovenste had ik gemaakt op me AMD1500+ , ging allemaal al niet zo snel en met een paar lights erin was het helemaal huilen met de pet op. dus liet ik die belichting maar achterwegen omdat ik geen geduld had met renderen.quote:Op dinsdag 4 april 2006 19:52 schreef menesis het volgende:
[..]
Ik denk dat als je wat meer tijd aan de belichting besteed dat het er dan opeens veel mooier uit ziet. Render de bovenste scene eens met global illumination. Dan weerkaatsen de belichte oppervlaktes ook weer het licht en dan wordt bijv het plafond ook zichtbaar, net als in het echt...
staat talpa dan bekend om zijn supergeweldige 3d animaties?? niet bij mijn wetenquote:Op woensdag 5 april 2006 09:29 schreef anisubs het volgende:
Mjah, er zijn zoveel tekenprogramma's tegenwoordig.
Ik ben eigelijk opzoek naar een tekenprogramma waarmee makkelijk maar goed te animeren valt.
Het schijnt dat Talpa van John Cinema 4D gebruikt.
quote:Op woensdag 5 april 2006 13:15 schreef menesis het volgende:
[..]
staat talpa dan bekend om zijn supergeweldige 3d animaties?? niet bij mijn weten
kijk dan hoe de echte pro's het doen: http://www.blur.com/indexs.html
klik op about us en dan tools
kijk meteen even onder animation en dan bijv shorts want die zijn over het algemeen hilarisch!![]()
netjesquote:Op dinsdag 4 april 2006 18:51 schreef -Jewcookie- het volgende:
[afbeelding]
Van boven naar beneden
- zomaar een modelletje
- Logo voor een feest
lol nee niet echtquote:Op woensdag 5 april 2006 19:32 schreef -Jewcookie- het volgende:
[..]
Dank dank.![]()
Ben je inmiddels al weer aan iets begonne JapyDooge ??![]()
In 1 woord.... "Klote !" zeg maar. En om half 9 hoor je niet meer op je werk te zitten. Dan hoor je lekker op de bank of zo te zitten met een biertje ofzo.quote:Op woensdag 5 april 2006 20:33 schreef JapyDooge het volgende:
[..]
lol nee niet echtzit nu op mn werk (ja, sinds ik werk heb hou ik geen tijd meer over
) maar kan mn pc niet meer bereiken
Apache is down, niet te pingen, geen telnet en geen remote desktop
schiet niet op
mja iddquote:Op woensdag 5 april 2006 23:36 schreef -Jewcookie- het volgende:
[..]
In 1 woord.... "Klote !" zeg maar. En om half 9 hoor je niet meer op je werk te zitten. Dan hoor je lekker op de bank of zo te zitten met een biertje ofzo.![]()
Jup.quote:
Dat doet er verder toch ook niet echt toe..quote:Op donderdag 13 april 2006 11:08 schreef clowncloon het volgende:
Ik ben ook helemaal geen goede modeller, meer een lighting en texture nerd ghehe
ja met een gigantiese trol die ze met een grote hamer platslaat..quote:Op donderdag 13 april 2006 15:01 schreef JapyDooge het volgende:
Die huisjes zijn idd wel vet hoorZou je een hele leuke game mee kunnen maken!
Jij moet second life gaan spelen ... kun je nog geld verdienen!quote:Op donderdag 13 april 2006 13:42 schreef clowncloon het volgende:
thanks, ik moet meestal redelijk saaie technische profielen modellen, dus dit soort dingen is een soort afleiding....erg leuk om te doen!
quote:After much hastle I was able to make realistic windows, which by the way, are only transperent to the camera, and RAYTRACE lights, Normal lights will not shine through a raytrace material.
In welke renderer? Als je gewoon de scanline gebruikt moet je wel de lighttracer aan hebbenquote:Op zaterdag 15 april 2006 13:57 schreef Tim59 het volgende:
enkele render-vraagjes voor de kenners hier:
Op dit moment maak ik voor mijn afstudeerproject een 3dmodel van het door mij ontworpen gebouw in 3D studio.
Ik heb in mijn scene een skylight als lichtbron. Echter, om enkele extra effecten te krijgen (qua uitlichting e.d.) wil ik enkele spots/omnis toevoegen. Maar, zodra ik een lamp in mijn model gooi, overruled hij de skylight (met andere woorden, je ziet alleen nog maar de ingevoegde lamp). Is er ergens een vinkje waarmee je aan kan geven dat het complementair aan de skylight is o.i.d.?
Waarschijnlijk ook weer een probleempje door die skylight icm foute instellingen. Misschien kun je ervoor zorgen dat het glas geen schaduw werpt? (rechtsklikken op t glas en dan cast/receive shadow uitzetten. Het glas is toch doorzichtig, tenzij het vies isquote:Ten tweede: ik heb veel glas in mijn model. Heel veel glas. Nu weet ik dat het behoorlijk tricky is om goed glas te krijgen. Dus met een tutorial http://www.3dnuts.com/tutorials/mat_glass.shtml heb ik een glasmateriaal gemaakt. In een voorbeeldje (twee glasplaten met een betonnen wandje erachter, gras eronder etc. ziet het er echt behoorlijk goed uit:
[afbeelding]
echter, wanneer ik het in mijn model toepas, krijg ik hetvolgende resultaat:
[afbeelding]
zoals te zien is: grijze puntjes in het glas. Heel veel grijze puntjes. Ik heb het aantal bounces van het licht op 3 staan, dus dat zou het niet moeten zijn. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn, of hoe dit op te lossen is?
Wat ga je maken dan Japy ?quote:Op vrijdag 21 april 2006 01:45 schreef JapyDooge het volgende:
woei mn OpenGL werkt weerbinnenkort weer eens wat proberen
)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |