welk(e) programma('s) gebruikte je daarbij?quote:Op dinsdag 4 april 2006 18:51 schreef -Jewcookie- het volgende:
Dit zijn nog een paar werkjes van een paar jaar geleden. Het modelen gaat me nu wel wat beter af maarja moet ergens beginnen he..![]()
- mijn zolder (hoe die moest worden, is nooit zo geworden)
- zomaar een modelletje
- Logo voor een feest
- Park in me woonplaats. Ben er al een stuk verder mee maar had niet zo snel een render bij de hand.
Ik denk dat als je wat meer tijd aan de belichting besteed dat het er dan opeens veel mooier uit ziet. Render de bovenste scene eens met global illumination. Dan weerkaatsen de belichte oppervlaktes ook weer het licht en dan wordt bijv het plafond ook zichtbaar, net als in het echt...quote:Op dinsdag 4 april 2006 18:51 schreef -Jewcookie- het volgende:
Dit zijn nog een paar werkjes van een paar jaar geleden. Het modelen gaat me nu wel wat beter af maarja moet ergens beginnen he..![]()
[afbeelding]
Van boven naar beneden
- mijn zolder (hoe die moest worden, is nooit zo geworden)
- zomaar een modelletje
- Logo voor een feest
- Park in me woonplaats. Ben er al een stuk verder mee maar had niet zo snel een render bij de hand.
Ik gebruik al een paar jaar Cinema 4D.quote:Op dinsdag 4 april 2006 19:50 schreef xenophoniac het volgende:
[..]
welk(e) programma('s) gebruikte je daarbij?
Die bovenste had ik gemaakt op me AMD1500+ , ging allemaal al niet zo snel en met een paar lights erin was het helemaal huilen met de pet op. dus liet ik die belichting maar achterwegen omdat ik geen geduld had met renderen.quote:Op dinsdag 4 april 2006 19:52 schreef menesis het volgende:
[..]
Ik denk dat als je wat meer tijd aan de belichting besteed dat het er dan opeens veel mooier uit ziet. Render de bovenste scene eens met global illumination. Dan weerkaatsen de belichte oppervlaktes ook weer het licht en dan wordt bijv het plafond ook zichtbaar, net als in het echt...
staat talpa dan bekend om zijn supergeweldige 3d animaties?? niet bij mijn wetenquote:Op woensdag 5 april 2006 09:29 schreef anisubs het volgende:
Mjah, er zijn zoveel tekenprogramma's tegenwoordig.
Ik ben eigelijk opzoek naar een tekenprogramma waarmee makkelijk maar goed te animeren valt.
Het schijnt dat Talpa van John Cinema 4D gebruikt.
quote:Op woensdag 5 april 2006 13:15 schreef menesis het volgende:
[..]
staat talpa dan bekend om zijn supergeweldige 3d animaties?? niet bij mijn weten
kijk dan hoe de echte pro's het doen: http://www.blur.com/indexs.html
klik op about us en dan tools
kijk meteen even onder animation en dan bijv shorts want die zijn over het algemeen hilarisch!![]()
netjesquote:Op dinsdag 4 april 2006 18:51 schreef -Jewcookie- het volgende:
Dit zijn nog een paar werkjes van een paar jaar geleden. Het modelen gaat me nu wel wat beter af maarja moet ergens beginnen he..![]()
[afbeelding]
Van boven naar beneden
- mijn zolder (hoe die moest worden, is nooit zo geworden)
- zomaar een modelletje
- Logo voor een feest
- Park in me woonplaats. Ben er al een stuk verder mee maar had niet zo snel een render bij de hand.
lol nee niet echtquote:Op woensdag 5 april 2006 19:32 schreef -Jewcookie- het volgende:
[..]
Dank dank.![]()
Ben je inmiddels al weer aan iets begonne JapyDooge ??![]()
In 1 woord.... "Klote !" zeg maar. En om half 9 hoor je niet meer op je werk te zitten. Dan hoor je lekker op de bank of zo te zitten met een biertje ofzo.quote:Op woensdag 5 april 2006 20:33 schreef JapyDooge het volgende:
[..]
lol nee niet echtzit nu op mn werk (ja, sinds ik werk heb hou ik geen tijd meer over
) maar kan mn pc niet meer bereiken
Apache is down, niet te pingen, geen telnet en geen remote desktop
schiet niet op
mja iddquote:Op woensdag 5 april 2006 23:36 schreef -Jewcookie- het volgende:
[..]
In 1 woord.... "Klote !" zeg maar. En om half 9 hoor je niet meer op je werk te zitten. Dan hoor je lekker op de bank of zo te zitten met een biertje ofzo.![]()
Jup.quote:
Dat doet er verder toch ook niet echt toe..quote:Op donderdag 13 april 2006 11:08 schreef clowncloon het volgende:
Ik ben ook helemaal geen goede modeller, meer een lighting en texture nerd ghehe
ja met een gigantiese trol die ze met een grote hamer platslaat..quote:Op donderdag 13 april 2006 15:01 schreef JapyDooge het volgende:
Die huisjes zijn idd wel vet hoorZou je een hele leuke game mee kunnen maken!
Jij moet second life gaan spelen ... kun je nog geld verdienen!quote:Op donderdag 13 april 2006 13:42 schreef clowncloon het volgende:
thanks, ik moet meestal redelijk saaie technische profielen modellen, dus dit soort dingen is een soort afleiding....erg leuk om te doen!
quote:After much hastle I was able to make realistic windows, which by the way, are only transperent to the camera, and RAYTRACE lights, Normal lights will not shine through a raytrace material.
In welke renderer? Als je gewoon de scanline gebruikt moet je wel de lighttracer aan hebbenquote:Op zaterdag 15 april 2006 13:57 schreef Tim59 het volgende:
enkele render-vraagjes voor de kenners hier:
Op dit moment maak ik voor mijn afstudeerproject een 3dmodel van het door mij ontworpen gebouw in 3D studio.
Ik heb in mijn scene een skylight als lichtbron. Echter, om enkele extra effecten te krijgen (qua uitlichting e.d.) wil ik enkele spots/omnis toevoegen. Maar, zodra ik een lamp in mijn model gooi, overruled hij de skylight (met andere woorden, je ziet alleen nog maar de ingevoegde lamp). Is er ergens een vinkje waarmee je aan kan geven dat het complementair aan de skylight is o.i.d.?
Waarschijnlijk ook weer een probleempje door die skylight icm foute instellingen. Misschien kun je ervoor zorgen dat het glas geen schaduw werpt? (rechtsklikken op t glas en dan cast/receive shadow uitzetten. Het glas is toch doorzichtig, tenzij het vies isquote:Ten tweede: ik heb veel glas in mijn model. Heel veel glas. Nu weet ik dat het behoorlijk tricky is om goed glas te krijgen. Dus met een tutorial http://www.3dnuts.com/tutorials/mat_glass.shtml heb ik een glasmateriaal gemaakt. In een voorbeeldje (twee glasplaten met een betonnen wandje erachter, gras eronder etc. ziet het er echt behoorlijk goed uit:
[afbeelding]
echter, wanneer ik het in mijn model toepas, krijg ik hetvolgende resultaat:
[afbeelding]
zoals te zien is: grijze puntjes in het glas. Heel veel grijze puntjes. Ik heb het aantal bounces van het licht op 3 staan, dus dat zou het niet moeten zijn. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn, of hoe dit op te lossen is?
Wat ga je maken dan Japy ?quote:Op vrijdag 21 april 2006 01:45 schreef JapyDooge het volgende:
woei mn OpenGL werkt weerbinnenkort weer eens wat proberen
)
ziet er wel goed uit, alleen jammer van die low poly buizen en die bochten die dan wel weer mooi rond zijn.quote:Op zaterdag 22 april 2006 21:06 schreef BasOne het volgende:
[afbeelding]
Random object van een groter WIP projectje
Er staan er een aantal op een groter 'veld' dan zie je er weinig meer van, ook omdat ze niet zo close up zijn, maar nog geen fatsoenlijke render van, post ik mischien later nog eensquote:Op zaterdag 22 april 2006 21:42 schreef -Jewcookie- het volgende:
[..]
ziet er wel goed uit, alleen jammer van die low poly buizen en die bochten die dan wel weer mooi rond zijn.![]()
Die SG dingen zijn tofquote:Op zaterdag 22 april 2006 14:08 schreef BasOne het volgende:
[afbeelding]
De Stargate van m'n vriendin
[afbeelding]
De MALP die ik ervoor gemaakt heb
[afbeelding]
Minigun WIP
3DsMax 8![]()
Bovenste lijkt wel op een punt van een vulpen.quote:Op zondag 30 april 2006 17:50 schreef xenophoniac het volgende:
nog wat geinige dingen van vorig jaar:
[afbeelding]
[afbeelding]
ontwerp voor een display met cd-boxen met voorgelezen gedichten. voor een woonmaandproject wat ik DichterBij heb genoemd (Bijenkorf).
[afbeelding]
stukje van de actieruimte waarin 't display ook staat.
met vectorworks, art lantis en photoshop gemaakt...
dat was idd precies de bedoelingquote:Op zondag 30 april 2006 17:52 schreef -Jewcookie- het volgende:
[..]
Bovenste lijkt wel op een punt van een vulpen.
wow tofquote:Op vrijdag 5 mei 2006 00:05 schreef menesis het volgende:
Vandaag ben ik begonnen aan een hoofd. Ik ben begonnen met 1 polygon bij de mond en telkens de edges gekopieerd (shift+slepen) en wat scalen en afentoe wat polygonen samenvoegen.
[afbeelding]
dit is overigens de referentie die ik gebruik. Het doel is verder niet om het 100% na te maken maar als dat lukt is dat mooi meegenomen
[afbeelding]
ik zie nu dat de ogen wat kleiner moeten
Ziet er al aardig realistisch uit.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 12:40 schreef menesis het volgende:
stukje verder:
[afbeelding]
maar er moet nog wel eea gebeuren qua modeleren (beetje de neus en ogen wat aanpassen en mondhoeken..)
Wow das wel dé website voor anatomiequote:Op zaterdag 6 mei 2006 13:32 schreef shi het volgende:
erg netjestrouwens als je goede gezichtsreferences zoekt moet je eens kijken op www.fineart.sk
gebruik direct 3dquote:Op zondag 7 mei 2006 01:28 schreef JapyDooge het volgende:
mijn OpenGL werkt niet goed met nieuwe grafische kaart
Volgende week eens proberen te fixen
quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:56 schreef menesis het volgende:
[..]
Wow das wel dé website voor anatomieAlleen een beetje chaotisch geordend maar wel ok!
ondertussen ben ik weer wat verder. Voor de grap maar even de ogen ingekleurd (zonder photoshop, maar alleen de dingen in de mat. editor)
edit:
oren erbijAls ik minder moet spammen moeten jullie het zeggen he
[afbeelding]
Het modeleren is wel af denk ik zo....
Zijn er nog andere mensen met een project bezig? Het is hier zo stil opeens![]()
(nieuwsgierig!) Plaatje ??quote:Op zondag 7 mei 2006 11:07 schreef shi het volgende:
projecten, ja ik ben zo'n beetje de halve binnestand van nijmegen aan het modeleren
Ik val anders ook niet zo op polygonen hoorquote:Op zondag 7 mei 2006 17:10 schreef -Jewcookie- het volgende:
[..]Netjes gemoddeld man !! (ze is alleen niet het type waar ik op val
) Tis idd beetje stil hier, heb zelf een beetje last van vlagen waarin ik bezig ben met 3D'en. Dan weer tijdje nix en ineens heb ik het weer te pakken en ben ik avonden zoet.
[..]
(nieuwsgierig!) Plaatje ??
dat probleem heb ik ook sinds kort, terwijl ik nog steeds dezelfde ATI Radeon 9800 XT hebquote:Op zondag 7 mei 2006 01:28 schreef JapyDooge het volgende:
mijn OpenGL werkt niet goed met nieuwe grafische kaart
Volgende week eens proberen te fixen
ik heb met mijn eigen ogen gelezen dat ze bestaanquote:Op donderdag 11 mei 2006 17:36 schreef menesis het volgende:
ik
k zie niet 123 een wip section...quote:Op vrijdag 12 mei 2006 18:36 schreef BasOne het volgende:
Voor de geintresseerden (en mijn laatste projectje staat in het WIP gedeelte)
http://www.3d-palace.com
Dat is dus echt niet lang eej. 12 uur is al veel langer. En sommige renders doen er 24 uur over. Ik zou willen dat alle renders 2-5 minuten duurdenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 22:57 schreef menesis het volgende:
beetje lopen stunten met de haar functie van 3ds max 8
[afbeelding]
Wel irritant dat het zo lang duurt om te renderen (naja 2-5 minuten op n 5 jaar oude laptop maar toch) want dan kun je niet echt lekker spelen met de knoppen (wat ik altijd graag doe)
edit:
de eerste versie was overigens ook wel leuk
[afbeelding]
Ok, het haar ziet er al stukken beter uit. Probeer het gezicht ook wat meer diepte te geven. Het lijkt wat platjes. De mond heb je vrij plat gemaakt. Terwijl deze met een bolling je gezichtcontour volgt. Net zoals de oogleden.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 00:36 schreef menesis het volgende:
hehe ja ok, maar ik probeer het altijd zo kort mogelijk te maken tijdens de het maken van de scene om dan pas op het laatste moment 'dure' rendertechnieken te gebruiken...
naja deze duurde al 17 minuten
[afbeelding]
Niet gek, al komt ze nog wel wat stijfjes over.quote:Op maandag 12 juni 2006 00:04 schreef menesis het volgende:
Beetje dooie boel hier![]()
Of zitten jullie stiekem ook allemaal op tweakers?![]()
naja ik had dus nog een filmpje gemaakt:
xvid, 1,8Mb
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |