Maybe teamen we wel op voor 2010...ideeen zat maar er gaat nu erg veel tijd in zitten....dus bij retour begin 2007 gaan we ideeen spuien.quote:Op donderdag 26 januari 2006 23:32 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik ga julie (online) volgen, een goede inspiratiebron
Als je de dakar wilt gaan rijden met die auto zou ik hem niet zo laag op zijn wielen laten staanquote:Op donderdag 26 januari 2006 23:23 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Vind het een eigen topic waard.
We hebben dit gekocht een paar maanden geleden:
[afbeelding]
Een heuse Audi Quattro Coupé uit 1985, Vleugellam en al 1,5 jaar stilstaand
Inmiddels veel sponsors en nog meer uren werk verder, is dit hem geworden:
[afbeelding]
Op 5 feb aanstaande vertrekken we dus naar de Noordkaap op het Noordelijkste puntje van Laplap. Eenmaal terug nadat we hebben gewonnengaan we prepareren voor de rit naar Dakar in November 2006.
Eigenlijk gaan we nog veel verder dan Dakar, omdat we het goede doel dat we ondersteunen gaan bezoeken. Dit bevind zich in het meest oostelijke puntje van Gambia, midden in Afrika.
Alle details vind je hier: www.audiquattrotrio.nl
Geen spam, hoewel we nog wel één sponsor kunnen gebruiken natuurlijk.
Alle reacties welkom!
Zo laag is voor de Arctic, naar Afrika gaat ie omhoog ja. Het is niet Le Dakar die we gaan rijden maar een low budget alternatief. Hoewel zwaar terein af en toe zal het niet 100 km dwars door de zandduinen raggen worden. De looks zijn veel meer een nostalgie dan dat de auto een Le Dakar waardig apparaat wordt, daar zijn de budgetten gewoon veel te klein voor....Omhoog moet ie sowieso, maar das werk voor na de Noordkaap dusquote:Op vrijdag 27 januari 2006 10:21 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Als je de dakar wilt gaan rijden met die auto zou ik hem niet zo laag op zijn wielen laten staan
Dan zit je bij de eerste de beste zandduin vast.
0% asfalt, make no mistake....tis wel een echte rallyquote:Op vrijdag 27 januari 2006 10:25 schreef Maikalo het volgende:
Je gaat zeker ook het meeste gewoon over de wegen en niet specials gaan doen over de zandduinen![]()
Ik ben wel benieuwd met wat voor budget je zo'n rally kan rijden?quote:Op donderdag 26 januari 2006 23:30 schreef DaBuzzzzz het volgende:
136 pk op 4 wielen en sper is zat!....ja je gaat niet hard door rul zand, in zn 3 hooguit maar het ding heeft ons aangenaam verrast op IJburg......tis een Rally maar dan voor dwaze mannen met laag budget..
Op vlak doet ie lachend 200 echte kilometers per uur
Mailtje naar PR sturen.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:35 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Wil fok! niet op de motorkap???
Bij Adam-Dakar rij je wel degelijk heelveel over asfalt (al zitten deze wel is redelijk onder het zand) en natuurlijk heb je ook wel stukken woestijn waardoor je heen moet ploegenquote:Op vrijdag 27 januari 2006 10:27 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
0% asfalt, make no mistake....tis wel een echte rally
De route bestaat niet met de amsterdam dakar, wij plotten onze eigen koers en alleen bij het convooi in Senegal sluiten we weer aan.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:55 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Bij Adam-Dakar rij je wel degelijk heelveel over asfalt (al zitten deze wel is redelijk onder het zand) en natuurlijk heb je ook wel stukken woestijn waardoor je heen moet ploegen
Maar kostte die auto bij aanschaf maar 500 euro? En ga je 'm daar laten verkopen voor het goede doel? Zou ik zonde van m'n Audi Quattro vinden tenzij die behoorlijk brak is.
Ah je rijdt niet officieel mee, maar rijdt gewoon met die lui mee? Moet je alleen weer in je eentje terug naar huis, aangezien de rest na de veiling naar huis gaat met het vliegtuigquote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:01 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
De route bestaat niet met de amsterdam dakar, wij plotten onze eigen koers en alleen bij het convooi in Senegal sluiten we weer aan.
Officieel past de wagen in budget. Sponsoring in natura heeft dat..
We beraden ons nog over alternatieven, het goede doel van ons wordt toch wel voorzien...
We rijden weldegelijk officieel mee, maar de organisatie doet geen ene ruk, 0 ondersteuning dus je route staat ook vrij. Wij gaan de moeilijkere route uitstippelen, de auto kan het aan is technisch 100%quote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:28 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Ah je rijdt niet officieel mee, maar rijdt gewoon met die lui mee? Moet je alleen weer in je eentje terug naar huis, aangezien de rest na de veiling naar huis gaat met het vliegtuig
En de konvooi prefereert de wegen toch zoveel mogelijk, door al die brakke auto's en velen fwd'ers.
quote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:05 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Tof van die rally, maar waarom worden zulke rallye's, ook deze, altijd in verband gebracht met goede doelen? Is het om het goed gepraat te krijgen dat je met 100 km/h door de krottenwijken heen crossed?![]()
Ze willen naar dakar en verder, niet een rondje rondom het dorpquote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:21 schreef rudedeltadude het volgende:
ik ga het ook volgen!
alleen jammer dat het geen lancia is!
een HF integrale is toch niet te versmaden hoor! Maar het blijft nadoen van de Quattro natuurlijk!quote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:38 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Ze willen naar dakar en verder, niet een rondje rondom het dorp![]()
![]()
quote:Op vrijdag 27 januari 2006 19:00 schreef Furious het volgende:
Gaaf, heb je nog iemand nodig die het elektronisch aspect regelt?![]()
Kort lijstje: (uiteindelijk nog veel meer maar dan heb je een idee)quote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:17 schreef Tjabbo het volgende:
Leuk man!
Wat hebben jullie er allemaal aan gedaan? (hij was 'vleugellam' meaning??? )
Wat interior foto's zou ook tof zijn
Das alleen voor Afrika de bedoeling en dan is het op toebeurt rijden, navigeren, rustenquote:Op zaterdag 28 januari 2006 00:49 schreef -_Tommy_- het volgende:
ding ziet er goed uitveel succes... heb een tijdje wat met classic ralleys gedaan en kan je een ding zeggen... het rijden is ZWAAR!! maar wel super leuk! Probeer ook eens beetje af te wisselen met rijden anders heb je een heel bruine elleboog en een heel witte elleboog
Dat klinkt alsof je denk dat we geen enkele kans makenquote:Op zaterdag 28 januari 2006 19:38 schreef B_BOY het volgende:
ben op de noordkaap geweest en in gambia. en ik wens jullie veel succes.
quote:
quote:Op woensdag 1 februari 2006 22:30 schreef Catch22- het volgende:
cruisecontrol in een rallyback ?
Zie site, zondag zal ik nog wel wat online (laten) pleurenquote:
dikke domper.. nu gaan ze niet verder rijden.? vond het al zo vreemd dat ze net over de grens waren en de rest al bij bremen..quote:Op zondag 5 februari 2006 16:16 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Ja godverredomme! zoveel tijd en moeite en dan een fucking steen die dit moet veroorzaken...
wordt vervolgd, info komt langzaam binnen, onderhoudsauto is erbij maar die gasten zijn natuurlijk druk bezig
Mwhoehoehoehahah.......quote:Op zondag 5 februari 2006 17:28 schreef Bauhaus het volgende:
Zit Kluivert achter het stuur ozo...
bak komt eraan....maar de rest is nog onduidelijk.....quote:Op maandag 6 februari 2006 22:45 schreef jochem8 het volgende:
En nu verder sleutelen neem ik aan?
Wanneer komt die nieuwe bak?
Hoe bedoel je onduidelijk?quote:Op maandag 6 februari 2006 22:59 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
bak komt eraan....maar de rest is nog onduidelijk.....
Yep, omgedooptquote:Op woensdag 8 februari 2006 12:06 schreef jochem8 het volgende:
Jullie zijn AQT-SkodaOctDuo?
Vind het heel knap dat ze toch zo goed hebben gereden, schadeloos en die 4,5 uur achterstand bijna volledig ingelopen. De skoda was prima, afgezien van de 2wd had ie gelukkig wel eps en dat is met 2wd aan de voorwielen best handig..quote:Op maandag 13 februari 2006 11:54 schreef jochem8 het volgende:
Heheh jammer dat het ietwat teleurstellend gelopen is. Ik kijk al uit naar Gambia (Gambia was het toch?).
Respect dat die Skoda het uit heeft gehouden
Hoezo?quote:Op donderdag 14 september 2006 16:33 schreef Cyaa het volgende:
zonde nu moet je die prachtige auto verkopen
Nope, dat ding gaat terug op de boot, of jullie moeten hem terug willen rijden natuurlijkquote:Op donderdag 14 september 2006 16:33 schreef Cyaa het volgende:
zonde nu moet je die prachtige auto verkopen
het is dat ik moet werken.. anders zou ik dat graag willen doen..quote:Op donderdag 14 september 2006 18:49 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
Nope, dat ding gaat terug op de boot, of jullie moeten hem terug willen rijden natuurlijk
Punt!quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 22:02 schreef BarraCupraCuda het volgende:
witte velgen
heb ze ook op de cupra en witte velgen zijn GEIL!
neen, zijn de oude voorveren, de oude achterveren staaaaannn.........niet op de kaartquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 22:19 schreef Repeat het volgende:
je hebt 2 veren teveel?
ja hoor, je bent welkom!quote:Op woensdag 11 oktober 2006 21:17 schreef Deimos000 het volgende:
en www.mini-media.nl mag natuurlijk exclusief verslag doen heh?![]()
Als in oppeppen?? motor is goed, meer pk's is voor later misschien leuk. een 20v kop past direct en levert 30pk xtra op......daar weer een fohn op levert zomaar 40pk op, alles binnen betrouwbare marges....maar das echt voor laterquote:Op maandag 16 oktober 2006 11:05 schreef Furious het volgende:
Gaan jullie trouwens nog motortechnisch er ooit iets aan doen? Sorry als het al eens gevraagd is, maar op jullie site kan ik er niets over vinden.
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 10:27 schreef rameijer het volgende:
Wat nou wassen!Een Rallybak was je zelden...mijn Impreza zit ook onder de prut!
Wavoorbandenbruikjij??quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 12:55 schreef rameijer het volgende:Veel regen hier de laatste tijd dus de klei is goed zacht
/offtopic
Gewone straatbanden hoor: Dunlop SP9000quote:
Hmm, zo stiekem is dat niet (*doet hetzelfde*).quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:30 schreef ijsmeis het volgende:
Ik ga hier even stiekem een TVP plaatsen.
quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:30 schreef ijsmeis het volgende:
Ik ga hier even stiekem een TVP plaatsen.
Ziet er echt super uit met die witte velgen! Top!quote:Op donderdag 19 oktober 2006 01:56 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
![]()
Nieuwe vootoooss
http://www.audiquattrotrio.nl/fotosmedia/
Thanks, we hebben er één met 12 rijen, 0,8 liter en een flens voor op het oliefilter, bevestiging en leidingwerk doen we zaterdag..quote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:48 schreef renkie het volgende:
Als je een oliekoeler zoekt kan ik je misschien helpen
www.racimex.de kan ik leveren voor een nette prijs
email, username @ xs4all.nl
Yep, deze wordt deze week gemaakt; 1 plaat onder het carter en 1 onder de bak en doorlopend naar de hulpbak (stuk voor de 4wd)quote:Op zondag 22 oktober 2006 18:50 schreef BaraCuda het volgende:
Dit keer ook een mooie plaat onder de auto zodat er geen stenen door je bak/motor kunnen slaan?
Vaste land??? Ik droom er al jaren van de middelandse zee eens rond te rijden in auto of op motor....je loopt alleen geheid vast vanaf Syrie/Libanon naar Israel, maar daar gaan we volgend jaar wel mee aan de slagquote:Op woensdag 25 oktober 2006 12:30 schreef rameijer het volgende:
Fantastisch mensen!
Is er een kans dat jullie ooit eens een rally komen doen in Griekenland?
Komt wel goed!quote:Op zondag 29 oktober 2006 20:32 schreef Furious het volgende:
Zet 'em op!
(Het punt van de Amsterdam - Dakar is je auto verkopen, dat ga je toch niet doen hoop ik?![]()
)
Dat zal eraan komen. Wees geduldig TS zal eerst eventjes uit moeten rustenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 19:19 schreef Virus3000 het volgende:
Foto verslag?
TS is nu al maand terugquote:Op dinsdag 9 januari 2007 19:35 schreef HansU het volgende:
[..]
Dat zal eraan komen. Wees geduldig TS zal eerst eventjes uit moeten rusten
Welkom terug iig.
idd, wat deed die patrol zo ver in de zee trouwens?quote:Op donderdag 11 januari 2007 09:57 schreef sanger het volgende:
mooie en indrukwekkende foto's!
Carwashquote:Op donderdag 11 januari 2007 11:08 schreef Gurb het volgende:
[..]
idd, wat deed die patrol zo ver in de zee trouwens?
Dat viel me ook al op ja. Water is niet echt goed voor auto'squote:Op donderdag 11 januari 2007 11:08 schreef Gurb het volgende:
[..]
idd, wat deed die patrol zo ver in de zee trouwens?
Hoe is het je vergaan met die quattro aandrijving in dat mulle zand? Heb je nog problemen gehad omdat je geen low gearing had ofzo of trok hij zich er strak door heen?quote:Op donderdag 11 januari 2007 00:04 schreef DaBuzzzzz het volgende:Ja ik zit al weer helemaal in de "normale" modus...beetje jammer
Autovisie heeft ons verhaal prachtig vormgegeven, nummer 1 van dit jaar dat is
verder ben ik eerst druk met als ons video materiaal,
maar linkje naar een foto selectie:
http://www.audiquattrotrio.nl/amsterdam-dakar/1165442444166
[afbeelding]
geen low gearing inderdaad. Daar had ik nog niet eens aan gedacht.quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:57 schreef zBus het volgende:
[..]
Hoe is het je vergaan met die quattro aandrijving in dat mulle zand? Heb je nog problemen gehad omdat je geen low gearing had ofzo of trok hij zich er strak door heen?
Leuk dat je het vraagt, dát en de kleine wielomtrek is een handicap in het zware zand.quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:57 schreef zBus het volgende:
[..]
Hoe is het je vergaan met die quattro aandrijving in dat mulle zand? Heb je nog problemen gehad omdat je geen low gearing had ofzo of trok hij zich er strak door heen?
Dus je kunt eigenlijk geen bedrag noemen voor als je dit ongesponsord zou willen ondernemen. Jammer.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 09:30 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Budget, sja
Alles valt of staat met sponsoring, en dan met name sponsoring in natura/partners.
In geld ben je voor reis, organisatie, vlucht en proviant en brandstoffen ongeveer 2500 p/p kwijt en dan doe je niks geks
Je auto is maar hoe gek je het wilt doen. Voor de extreme moet het iig een 4x4 zijn.
niet helemaal goed gelezen, de quattro is niet optijd terug uit gambia... ik dacht dat de quattro niet op tijd terug zou komen van noordkaap om mee te rijden... en dus die rs4 naar gambiaquote:Op donderdag 11 januari 2007 18:15 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
Voor de Arctic Challenge eind januari blijkt de audi niet op tijd terug te komen uit Gambia, maar niet getreurd; we gaan nu rijden met een Audi A4 RS4!!! Hij wordt volgende week in dezelfde kleuren gewrapt!
zie homepage www.audiquattrotrio.nl !
en
http://www.audiquattrotrio.nl/arctic_2007
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Het aantal lekke banden is 2 geloof ik, staat op de stats van de sitequote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:16 schreef zBus het volgende:
Ik lees net even de website door en volgens mij heb je, als ik het goed lees, niet 1 keer een lekke band gehad? Als ik die lui uit de echte dakar zo hoor is dat namelijk het grootste probleem met de banden?
quote:Op vrijdag 12 januari 2007 09:57 schreef beschuit het volgende:
tvp
Supervet die RS4; is wel ff wat anders dan die ouwe quattro haha
moet je kijken voor een urquattro... zijn alleen iets minder betrouwbaar met die turbo denk ik.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:22 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
Q is een super auto!!!
Alleen jammer van die 290 pk minder
Oke, duidelijk. Het is overigens voorlopig nog niet aan de orde. Het is allemaal toekomstmuziek.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 09:55 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Weet je wat het is, als je zoiets zelf wilt doen met één auto dan moet je zorgen dat je materiaal absoluut goed is, en dan heb je het over een landcruiser van 20k plus 5k aan gear. Ga je met een groep en kun je goed sleutelen en out of the box, Mc gyver-en dan kun je met minder materiaal aan de slag.
De woestijn is prachtig, maar absoluut niet te onderschatten. Onze groep is in tijd van een kwartier in 2 groepen uiteengevallen en je vindt elkaar pas weer bij de volgende bestemming. Ben je met een kleinere groep dan is dat een groot risico. In je eentje met problemen ben je gewoon de lul. Je kunt niks en nergens naartoe. Dan moet je materiaal absoluut tip top zijn.
Er rijden aardig wat Fransen met pensioen door de woestijn en die rijden NOOIT alleen, terwijl ze in hokken rijden van een ton en meer
quote:Laatste nieuws: Audi Nederland BV / Pon's Automobiel Handel stelt het AudiQuattroTrio een Audi A3 Sportback (3.2 quattro) ter beschikking voor deelname aan de Arctic Challenge 2007.
Sja geloof dat de RS4 waarschijnlijk niet doorgaat, in dat geval wordt het de A3 sportback quattro 6 cil. Ook 250 paarden maar in vergelijk met de RS4 wel jammerquote:Op vrijdag 12 januari 2007 17:31 schreef SterkStaaltje het volgende:
Mooi verslag op de site, heb het even snel zitten lezen. Maar gaan jullie de artic challenge nou met een RS4 rijden of de A3 Sportback zoals op de site staat?
[..]
Is het dan niet toffer om via Pon proberen om voor dat bedrag dat ze aan afschrijving kwijt zijn een urquattro tip top in orde te krijgen? Om een beetje in de old-school quattro style te blijven?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 18:36 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
Sja geloof dat de RS4 waarschijnlijk niet doorgaat, in dat geval wordt het de A3 sportback quattro 6 cil. Ook 250 paarden maar in vergelijk met de RS4 wel jammer
Pon zal wel doelen op de promotie van de A3 sportback denk ik zo.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 00:21 schreef zBus het volgende:
[..]
Is het dan niet toffer om via Pon proberen om voor dat bedrag dat ze aan afschrijving kwijt zijn een urquattro tip top in orde te krijgen? Om een beetje in de old-school quattro style te blijven?
Mwah denk dat dat wel zal meevallen. Misschien voor de autovisie ja. Zou ik alsnog meer respect hebben voor Pon als ze zo'n urquattro fatsoenlijk laten draaien om te laten zien hoe betrouwbaar het merk wel niet is dan bijvoorbeeld met een nieuwe a3 te laten zien hoe goed die is...quote:Op zaterdag 13 januari 2007 00:25 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
Pon zal wel doelen op de promotie van de A3 sportback denk ik zo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |