abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34543084
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 10:50 schreef Skinnymike het volgende:
Het wat is dit? Begint dit een stormlooptopic te worden voor carriere-gevoelige-kijk-mij-eens-geemancipeerd-zijn-vrouwen?
Wat ik al zei, met jou is geen discussie te voeren
pi_34543092
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 10:50 schreef Aventura het volgende:

[..]

Oh, je bedoelt net als een man?
[bashmode]Waar is een vrouw vanuit evolutionaire begrippen dan voor gemaakt? Ik dacht toch altijd voor het krijgen en verzorgen van kinderen[\bashmode]
Tja, probeer maar eens origineel te zijn in je signature...
  zaterdag 28 januari 2006 @ 10:54:21 #63
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_34543104
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 10:50 schreef Aventura het volgende:

[..]

Oh, je bedoelt net als een man?
Juist. Waarom mannen wel en vrouwen niet. Het probleem kan je ook omdraaien dat mannen geen aandacht hebben voor hun gezin maar alleen hun werk.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 10:54:23 #64
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_34543105
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 10:53 schreef Skinnymike het volgende:

[..]

[bashmode]Waar is een vrouw vanuit evolutionaire begrippen dan voor gemaakt? Ik dacht toch altijd voor het krijgen en verzorgen van kinderen[\bashmode]
Ik denk niet dat er iemand gaat happen Skinnymike
pi_34543113
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 10:52 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dan maak je vermoedelijk dus ook niet de keuze kids te nemen. Tenzij je het niet erg vindt de man te zijn die op zondag alleen maar even langs komt om het vlees te snijden.
Ik geloof dat je mijn post niet helemaal begrijpt. Als het op kinderen aankomt zal ik veel minder gaan werken, maar ik zal niet volledig stoppen. Ik ga er hierbij overigens van uit dat mijn partner voldoende verdient om in het volledige gezinsonderhoud te voorzien. Ik stop niet volledig met werken omdat het je sociale netwerk verkleint als je dat wel doet, en je ook geen ervaring meer zou opdoen, zodat als de relatie alsnog mis gaat, je niet meer aan fatsoenlijk werk kunt komen.
pi_34543133
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 10:53 schreef Skinnymike het volgende:

[..]

In WFL lopen er een paar prachtige topics over evolutie.
pi_34543135
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 10:54 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er iemand gaat happen Skinnymike
Carriere-mokkels zijn vaak wel snel op hun teentjes getrapt, dus ik wacht met spanning af
pi_34543156
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 10:55 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik geloof dat je mijn post niet helemaal begrijpt. Als het op kinderen aankomt zal ik veel minder gaan werken, maar ik zal niet volledig stoppen. Ik ga er hierbij overigens van uit dat mijn partner voldoende verdient om in het volledige gezinsonderhoud te voorzien. Ik stop niet volledig met werken omdat het je sociale netwerk verkleint als je dat wel doet, en je ook geen ervaring meer zou opdoen, zodat als de relatie alsnog mis gaat, je niet meer aan fatsoenlijk werk kunt komen.
Nah, kijk, dat is nog eens een mooi compromis
pi_34543178
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 10:57 schreef Skinnymike het volgende:

[..]

Nah, kijk, dat is nog eens een mooi compromis
Ik heb overigens de indruk dat de insteek van bijv. cinnamongirl niet heel veel afwijkt van deze.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 10:59:55 #70
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_34543195
quote:

[..]

Sorry dat las ik dan verkeerd. Zaak is gewoon dat beide ouders voldoende tijd in de kinderen steken. En dat zou idd heel goed met wat minder werk moeten kunnen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_34543198
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 10:58 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik heb overigens de indruk dat de insteek van bijv. cinnamongirl niet heel veel afwijkt van deze.
Ik wel
pi_34543223
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 10:59 schreef Megumi het volgende:

[..]

Sorry dat las ik dan verkeerd. Zaak is gewoon dat beide ouders voldoende tijd in de kinderen steken. En dat zou idd heel goed met wat minder werk moeten kunnen.
Ik denk ook dat dat niet een al te groot probleem moet zijn. Geen te hoge hypotheek nemen scheelt denk ik al een hoop in draagkracht..
pi_34543228
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 10:58 schreef Alicey het volgende:

[..]

Precies je moet beide water bij de wijn doen, niet alleen de man of de vrouw.
pi_34543311
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 11:02 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Precies je moet beide water bij de wijn doen, niet alleen de man of de vrouw.
pi_34543595
Ik zie tot mijn vreugde dat er een interessante, inhoudelijke discussie is ontstaan over dit onderwerp. Dit is een beetje wat ik voor ogen had. Misschien is dit topic posten in KLB niet de beste keuze geweest, omdat het dan gelijk zo rigoreus overkomt. Het doel was om de discussie mogelijk te maken en dat is aardig gelukt.

Edit: nevermind

[ Bericht 13% gewijzigd door Candera op 28-01-2006 11:27:19 ]
The superior man, when resting in safety, does not forget that danger may come. When in a state of security he does not forget the possibility of ruin. When all is orderly, he does not forget that disorder may come.
pi_34543622
Past misschien beter in R&P. Ik neem hem wel mee.

KLB >>> R&P
pi_34543903
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 10:50 schreef Skinnymike het volgende:
Het wat is dit? Begint dit een stormlooptopic te worden voor carriere-gevoelige-kijk-mij-eens-geemancipeerd-zijn-vrouwen?
Neuh. Dit is een gefrustreerde-zich-bedreigd-voelende-kleine-jongetjes-die-geen-zelfstandige-vrouwen-kunnen-handelen-topic.

Zei de vrouw die slechts 3 dagen werkt en zeer graag bereid is haar toekomstige kind op de overige 4 dagen op te voeden. En pappie neemt de rest van de tijd voor zijn rekening.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_34543947
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 11:34 schreef Moonah het volgende:

[..]

Neuh. Dit is een gefrustreerde-zich-bedreigd-voelende-kleine-jongetjes-die-geen-zelfstandige-vrouwen-kunnen-handelen-topic.

Zei de vrouw die slechts 3 dagen werkt en zeer graag bereid is haar toekomstige kind op de overige 4 dagen op te voeden. En pappie neemt de rest van de tijd voor zijn rekening.
Neuh, ik kan met alle soorten vrouwen overweg. Ik heb t alleen niet zo op met dat type vrouwen. Zelfde als jij bijvoorbeeld niet houdt van macho/mannen.
pi_34544171
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:39 schreef Candera het volgende:
Om te beginnen wil ik toch even vermelden dat ik niet tegen de emancipatie ben, maar ik vind dat het de laatste jaren de spuigaten uitloopt!

Waar vroeger de man verantwoordelijk was voor het zorgen van het gezin, door te werken en zo brood op de plank te brengen, is het nu zo dat dit helemaal niet meer zo vanzelfsprekend is. Nogmaals, ik vind het prima dat vrouwen werken. Maar wat de laatste jaren te zien is, is dat de 'moderne vrouw' zich steeds meer boven de man verheven gaat voelen. Carrière maken is het sleutelwoord voor ze geworden. Dat is opzich nog niet zo erg, ware het niet dat zij daarmee hun andere voorbestemde taken links laten liggen.

Kinderen krijgen kan niet meer omdat ze carrière moeten maken.
Het huishouden doen (of ook maar helpen) kan niet meer omdat ze carrière moeten maken.
En zelfs tijd doorbrengen met de mannelijke partner kan niet meer omdat ze carrière moeten maken.
(Nee, ik ben niet jaloers, maar er is meer in het leven dan alleen maar carrière willen maken!)

Deze tendens ergert mij al geruime tijd, ik ben benieuwd naar uw meningen! (graag inhoudelijk)
De mening van vrouwen wordt hierbij bovengemiddeld gewaardeerd.
Ga stofzuigen

en nu verwacht ik niet de opmerking terug en/of een mishandelde quote 'ga zuigen'
pi_34544293
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 11:47 schreef sweetgirly het volgende:

Ga stofzuigen

en nu verwacht ik niet de opmerking terug en/of een mishandelde quote 'ga zuigen'
Hoe ironisch, dit topic wordt verplaatst naar R&P voor de voortgang en de zekerheid van een inhoudelijke discussie. In plaats daarvan krijg je dit soort reacties. Misschien toch maar weer terug naar KLB, Alicey?
The superior man, when resting in safety, does not forget that danger may come. When in a state of security he does not forget the possibility of ruin. When all is orderly, he does not forget that disorder may come.
pi_34544368
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 11:52 schreef Candera het volgende:

Hoe ironisch, dit topic wordt verplaatst naar R&P voor de voortgang en de zekerheid van een inhoudelijke discussie. In plaats daarvan krijg je dit soort reacties. Misschien toch maar weer terug naar KLB, Alicey?
Mijn reactie was inhoudelijk, valt niet veel uit te leggen of meer over te zeggen toch
Ga stofzuigen ipv dit soort topics te openen . Lui manmens.
pi_34544528
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 11:56 schreef sweetgirly het volgende:

[..]

Mijn reactie was inhoudelijk, valt niet veel uit te leggen of meer over te zeggen toch
Dan wil ik je hierbij danken voor je laatste reactie in dit topic.
Misschien wil je me toch eerst uitleggen wat zo'n stofzuigerding is waar je het steeds over hebt
pi_34544625
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 12:02 schreef Candera het volgende:

Dan wil ik je hierbij danken voor je laatste reactie in dit topic.
Geen dank.
quote:
Misschien wil je me toch eerst uitleggen wat zo'n stofzuigerding is waar je het steeds over hebt

zaterdag 28 januari 2006 @ 12:07:22 #84
57819 Woessssj
Benbits&Dubbellicious
pi_34544653
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:39 schreef Candera het volgende:
Waar vroeger de man verantwoordelijk was
Precies! Deze verschuiving zegt écht niet alleen iets over de vrouw...
pi_34544725
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 11:56 schreef sweetgirly het volgende:

[..]

Ga stofzuigen ipv dit soort topics te openen . Lui manmens.
Hulp vanuit onverwachte hoek
pi_34545329
Ik geloof, dat juist in Nederland heel veel vrouwen zodra hun eerste kind is geboren, aanzienlijk korter gaan werken of zelfs stoppen met werken en lekker moedertje gaan spelen. Het aantal vrouwen bij wie de carrière op de eerste plaats komt, is relatief klein. Als ze dat trouwens willen, moeten ze dat vooral zelf weten, net als de "carrière-mannen".
pi_34545409
Wat een first class bullshit in die OP. Tot die categorie behoren maar heel erg weinig vrouwen. 95% van de vrouwen doet nog steeds het hele huishouden / kinderen zelf. Vandaar al die burnouts enzo.
pi_34545544
Ik vind het wel best, ik word zo huisman (wel met handeltjes natuurlijk, maar het huishouden als corebusiness).

En ja ik vervloek ook die anti-war hippies.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_34546576
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 12:35 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Wat een first class bullshit in die OP. Tot die categorie behoren maar heel erg weinig vrouwen. 95% van de vrouwen doet nog steeds het hele huishouden / kinderen zelf. Vandaar al die burnouts enzo.
Ik spreek in de OP van een tendens die gaande is, niet dat het nu al de overhand heeft.

Daarnaast is het opvallend om te zien dat de vrouwen die het meest fel reageren allemaal in de leeftijd tussen de 25 en zeg 30 zitten. Wat mij betreft is dit juist de leeftijdscategorie waarop de OP grotendeels is gericht. En afgaande op de reacties van deze dames onderstrepen ze deze alleen maar en zetten ze er nog een uitroepteken achter ook...
pi_34546656
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 13:15 schreef Candera het volgende:

[..]

Ik spreek in de OP van een tendens die gaande is, niet dat het nu al de overhand heeft.

Daarnaast is het opvallend om te zien dat de vrouwen die het meest fel reageren allemaal in de leeftijd tussen de 25 en zeg 30 zitten. Wat mij betreft is dit juist de leeftijdscategorie waarop de OP grotendeels is gericht. En afgaande op de reacties van deze dames onderstrepen ze deze alleen maar en zetten ze er nog een uitroepteken achter ook...
Candera, je hebt gewoon helemaal gelijk
pi_34546961
quote:

1. Ik ben volledig financieel onafhankelijk

2. 'Carrière' vind ik een vies woord, ik heb liever een baantje met weinig verantwoordelijkheden en veel vrije tijd

3. Ik wil geen kinderen omdat ik er niks mee heb

4. Schoonmaken en opruimen vind ik leuk om te doen

Dus nee, ik behoor niet tot je doelgroep. Even voor de duidelijkheid.
pi_34548298
quote:
Die tendens is in dit land juist helemaal niet gaande. Wat jammer dat de posting van Sasandra totaal is genegeerd, die schrijft nl -als grote uitzondering in dit topic- iets dat is gebaseerd op feiten. Voor de rest is dit een totaal niet ter zake doende discussie, omdat het gaat over een verschijnsel dat nauwelijks bestaat en naar het zich laat aanzien in dit land de komende tijd ook nauwelijks gaat bestaan. Je kunt net zo goed gaan discussieren over de vraag of blauw Roodkapje beter had gestaan (ik denk van niet).
pi_34548325
Geheel eensch met thaleia. De OP getuigt van nul realiteitsbesef.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 14:30:07 #94
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_34549260
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 00:50 schreef cinnamongirl het volgende:
(...) vrouwen die realistisch zijn (1 op de 3 huwelijken loopt stuk; drie keer raden wie aan het kortste eind trekt) (...)
De man, die tot in het einde der tijden alimentatie mag blijven betalen.

Vrouwen die op eigen benen willen staan, prima, sterker nog: ik heb 't niet zo op vrouwen die als hoogste doel hebben thuis te zitten en een beetje op de centen van hun man te teren.

Ik vind alleen dat zodra je begint met kinderen uitpoepen dan weet je gewoon dat iemand er voor gaat moeten zorgen, da's gewoon een keuze die je op dat moment maakt en waar je een jaar of 18 aan vast zit. Hoe je dat verder oplost en wie wat doet maakt dan geen reet uit, je bent gewoon verantwoordelijk voor die kinderen en dat gaat ten koste van de carriere/ontwikkeling van de ouders. En of nu een v/d ouders zijn/haar carriere opoffert of allebei een beetje lijkt me volledig je eigen keuze.

Als je dat beide niet wilt, dan neem je toch geen kinderen ('t is niet verplicht je voort te planten ofzo).
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_34549528
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 14:30 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

De man, die tot in het einde der tijden alimentatie mag blijven betalen.
Je wilt niet weten hoeveel mannen niet aan die alimentatieplicht voldoen. Bovendien compenseert die paar honderd euro per maand absoluut niet de ernstig verzwakte financieel-economische positie van de vrouw.
pi_34549552
Gewoon niet aan beginnen die onzin is mijn motto.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 17:43:51 #97
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_34554577
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 01:43 schreef Skinnymike het volgende:

[..]

Met zo'n gedachtegang moet er haast wel een te hoge concentratie testosteron in je bloedbaan zitten. Normaliter zijn dit soort uitspraken alleen voorbehouden aan lesbische vrouwen, daar de één het mannetje en de ander het vrouwtje is. Echter liijkt de evolutie zich nu te focussen op de mannelijke ontwikkeling van vrouwen
Zou je eerst even Darwin willen lezen, voor je zulke onzin over de evolutie uitkraamt? Daar heb je vast tijd voor als eeuwige student...
Nicht ärgern, nur wundern!
  zaterdag 28 januari 2006 @ 17:45:31 #98
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_34554617
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 14:38 schreef cinnamongirl het volgende:
Bovendien compenseert die paar honderd euro per maand absoluut niet de ernstig verzwakte financieel-economische positie van de vrouw.
Daar is het dan ook helemaal niet voor bedoelt.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_34554682
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 17:45 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Daar is het dan ook helemaal niet voor bedoelt.
Inderdaad. Dus wie trekt er aan het kortste eind wanneer een relatie uitgaat waarbij er een traditioneel rollenpatroon gold?
  zaterdag 28 januari 2006 @ 17:48:43 #100
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_34554718
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 17:47 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Inderdaad. Dus wie trekt er aan het kortste eind wanneer een relatie uitgaat waarbij er een traditioneel rollenpatroon gold?
Dus het gaat er om wat jij er aan overhoud ?

IMHO is het helemaal niet de bedoeling dat je uit elkaar gaat als je kinderen hebt.
pi_34554737
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:56 schreef ErikT het volgende:
Het ultieme niks naast bekendheid.
Oeh... die vind ik wel mooi.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 17:51:50 #102
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_34554807
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 17:48 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

IMHO is het helemaal niet de bedoeling dat je uit elkaar gaat als je kinderen hebt.
Ik denk dat cinnamongirl dat ook niet de bedoeling vindt, maar er kan van alles gebeuren in die 18 jaar dat je koters bij je in huis wonen...
  zaterdag 28 januari 2006 @ 17:58:14 #103
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_34554999
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 17:51 schreef Hooghoudt het volgende:

[..]

Ik denk dat cinnamongirl dat ook niet de bedoeling vindt, maar er kan van alles gebeuren in die 18 jaar dat je koters bij je in huis wonen...
Tuurlijk, maar om nou de hele inrichting van je leven aan te passen omdat het wel eens fout zou kunnen gaan ...

Dan heb je:
a) Geen leven
b) Je tijd verknoeid, want dingen lopen toch nooit zoals geplanned, ook al houdt je rekening met dingen die mis kunnen gaan.
pi_34555610
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 17:48 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Het gaat niet om geldsommen...het gaat om de toekomstperspectieven van de vrouw nadat het uit is.
En ja, mensen met kinderen gaan ontzettend vaak uit elkaar. Of dit nu de bedoeling is of niet.
In 2005 zijn alleen al 33.000 huwelijken geeindigd.

[ Bericht 0% gewijzigd door cinnamongirl op 28-01-2006 18:48:20 ]
  zaterdag 28 januari 2006 @ 18:33:08 #105
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_34555956
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 18:19 schreef cinnamongirl het volgende:
En ja, mensen met kinderen gaat ontzettend vaak uit elkaar.
Dat komt ook omdat mensen zich zomaar een beetje gaan lopen voortplanten zonder er bij na te denken.
pi_34556451
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 17:58 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar om nou de hele inrichting van je leven aan te passen omdat het wel eens fout zou kunnen gaan ...
Het is juist te bizar voor woorden dat je geen contingency plan maakt voor iets wat volgens de stats extreem vaak foutgaat. Dan ben je of hopeloos romantisch of heb je gewoon oogkleppen op...vaak gaan die 2 trouwens samen.
Ik bedoel, iedereen sluit toch ook allerlei verzekeringen af om allerlei mogelijke rampscenario's te ondervangen?
pi_34556505
Heel veel mensen *zijn* ook hopeloos romantisch of -als het om nare dingen gaat- in denial ("Dat overkomt ons niet, wij zijn anders")...
  zaterdag 28 januari 2006 @ 19:18:16 #108
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_34557194
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 18:52 schreef cinnamongirl het volgende:
Het is juist te bizar voor woorden dat je geen contingency plan maakt voor iets wat volgens de stats extreem vaak foutgaat. Dan ben je of hopeloos romantisch of heb je gewoon oogkleppen op...vaak gaan die 2 trouwens samen.
Ik bedoel, iedereen sluit toch ook allerlei verzekeringen af om allerlei mogelijke rampscenario's te ondervangen?
Een contingency plan / verzekering is heel wat anders dan de hele inrichting van je leven er op aanpassen.
pi_34562195
Wat mij opvalt in dit topic is dat een aantal mannen hier, vrouwen verwijt te doen wat mannen al eeuwen lang doen. Ik vraag me af waarom dat zo is.

Zijn ze bang om het mannenwereldje aan de vrouwen te verliezen? Bang voor hun eigen maatschappelijke positie? Misschien hun positie op de arbeidsmarkt?

Als je zo bang bent voor de opvoeding van je kinderen, dan neem je dat toch zelf in de hand? Maar nee, dat is een absurd voorstel uiteraard. Stel je voor, als man, opvoeden en schoonmaken... Ben je gek, dat zijn vrouwentaken. En dat is evolutionair bepaald, en daarom heb je je daar maar naar te schikken. Dat dat niet is wat je als vrouw zijnde wilt, is jammer voor je, maar de natuurwetten zijn de natuurwetten. Je hebt als vrouw geen keuzes te maken. Leve Darwin.

Sterker nog, vrouwen die hun eigen keuzes willen maken, en dat ook doen zijn omhooggevallen. Ze denken beter te zijn dan mannen! Vreemd genoeg heb ik dat nog nooit een vrouw horen zeggen. Blijkbaar is dat toch een idee dat mannen hebben. En dan kan ik op mijn beurt niet anders denken, dan dat er misschien toch iets mis is met juist die bepaalde mannen.

En dan blijkt opeens dat de financiele onafhankelijkheid waar steeds meer vrouwen naar streven gebaseerd is op angst, gebaseerd op cijfers en statistieken. Vreemd genoeg zijn de mannen die bereid zijn hun eigen financiele onafhankelijkheid op te geven op een hand te tellen (bij wijze van spreken).

Vervolgens komt er nog iemand die het raar vindt dat er vrouwen zijn die ervoor kiezen geen kinderen te willen, omdat ze het niet met hun werk kunnen combineren. Wat is er vreemd aan, als je van jezelf weet dat je werk belangrijker vindt dan een kind. Ik kan het altijd wel waarderen als mensen over genoeg zelfkennis beschikken, om te weten wat ze willen.

En dan denk je dat je alles wel gelezen hebt, maar dan komt er nog iemand langs die denkt dat vrouwen slechts en vooral werken om maar genoeg status, baan, geld, grootte van huis & auto's en vakanties te kunnen vergaren. Een duidelijk geval van iemand die niet weet wat werk kan doen voor iemands ontwikkeling, zelfbeeld, zelfvertrouwen, onafhankelijkheid, het gevoel iets nuttigs te doen, iets bij te dragen, etc. Maar nee, meneer is ervan overtuigd dat vrouwen teveel gepushed worden, en dat zij o.a. daardoor te veel aan zichzelf denken. Want dat is erg, aan jezelf denken! Stel je voor dat je doet wat je wil, kijk voor mannen is dat geweldig, maar dat kunnen we vrouwen toch zeker niet toestaan?

En die financiele status van gescheiden vrouwen die altijd huismoeder geweest zijn? Ja maar, hee, mannen moeten wel alimentatie betalen aan zulke vrouwen! Het is een ramp! Ja, ja, alles naar draagkracht, en ja, het zijn dan wel je eigen kinderen, en ja, je ex-vrouw heeft wel haar eigen toekomst opgegeven daarvoor, maar hee, alimentatie!! Geen nadeel dat een vrouw kan ondervinden aan een scheiding weegt daar tegenop hoor, de man moet alimentatie betalen!
Echt ongelofelijk dat vrouwen financieel onafhankelijk willen zijn, zodat ze geen alimentatie nodig zullen hebben, mocht er een scheiding komen! Ze krijgen immers alimentatie als ze dat niet zijn! Ja, ja, wow, wow. En dat tot in het einde der tijden... Ik wist niet dat 12 jaar (het maximale aantal jaren dat alimentatie betaald moet worden) het einde der tijden zou zijn, ik heb het nu genoteerd in mijn agenda: "wereld vergaat over 12 jaar". En dan hebben we het nog niet eens gehad over het feit dat meer dan 50% van de alimentatieverplichtigden nog nooit alimentatie heeft betaald (ga zelf maar googlen naar dat onderzoek. Maar ach, dat is natuurlijk de schuld van mevrouw zelf he. Had ze maar geen kinderen moeten nemen.... O nee, shit, dan was het zo'n eng carriere-alles-moet-voor-mij-aan-de-kant-mens geworden.

I'm just a Soul whose Intentions are Good
  zaterdag 28 januari 2006 @ 22:24:38 #110
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_34562902
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 21:59 schreef djenneke het volgende:
Als je zo bang bent voor de opvoeding van je kinderen, dan neem je dat toch zelf in de hand? Maar nee, dat is een absurd voorstel uiteraard. Stel je voor, als man, opvoeden en schoonmaken... Ben je gek, dat zijn vrouwentaken.
Het lijkt mij anders ideaal, huisman. Beetje uitslapen, een keertje stofzuigen, lekker koffieleuten met de buurvrouw(/man), kinderen hoef ik niet dus dat scheelt weer. Het stelt allemaal geen reet voor, huisvrouw is geen baan.
Als single man moet je ook al die dingen doen. Denk je dat mannen zitten te wachten op een vrouw die de hele dag tijd heeft om jouw geld uit te geven
Maar "het huishouden" is zoveel werk, zo veel dat een single man het ernaast kan doen, maar een vrouw heeft er blijkbaar 40 uur per week voor nodig.
quote:
En die financiele status van gescheiden vrouwen die altijd huismoeder geweest zijn? Ja maar, hee, mannen moeten wel alimentatie betalen aan zulke vrouwen! Het is een ramp!
Alimentatie is toch voor de kinderen
Als je je hele leven huisvrouw geweest bent verdien je niet beter, had je maar moeten blijven werken, luie donder.
quote:
Ja, ja, alles naar draagkracht, en ja, het zijn dan wel je eigen kinderen, en ja, je ex-vrouw heeft wel haar eigen toekomst opgegeven daarvoor, maar hee, alimentatie!! Geen nadeel dat een vrouw kan ondervinden aan een scheiding weegt daar tegenop hoor, de man moet alimentatie betalen!
Vrouwen willen na de scheiding wel centen van de man, is prima, maar dan moet de vrouw haar diensten ook gewoon blijven leveren. Dus dan kom je maar lekker langs om te stofzuigen, de was te doen, eten te koken, etc.

Moet ik bij m'n baas es mee aankomen. "Ik heb geen zin meer om hier te werken, maar ik wil nog wel betaald krijgen"
quote:
Echt ongelofelijk dat vrouwen financieel onafhankelijk willen zijn, zodat ze geen alimentatie nodig zullen hebben, mocht er een scheiding komen!
Is niet alleen logisch, ik zou niet eens een relatie willen met een vrouw die niet op d'r eigen benen kan staan en van mij afhankelijk is. Ik heb al een kat, meer huisdieren hoef ik niet.
quote:
Ze krijgen immers alimentatie als ze dat niet zijn! Ja, ja, wow, wow. En dat tot in het einde der
Maar ach, dat is natuurlijk de schuld van mevrouw zelf he. Had ze maar geen kinderen moeten nemen....
Als je beide kinderen wilt dan spreek je vantevoren af wie hier de prijs voor betaald (qua carriere/ontwikkeling), dan moet je niet achteraf gaan zeiken dat je het niet eens bent met deze afspraak, daar was je zelf bij. Veel vrouwen willen er zijn voor hun kinderen als ze opgroeien, prima, kan ik inkomen, maar dat heeft dus consequenties en daar kies je dan zelf voor.
quote:
O nee, shit, dan was het zo'n eng carriere-alle-moet-voor-mij-aan-de-kant-mens geworden.
Carriere zal me aan de anus oxideren. Denk je dat ik (man) zit te wachten op een carriere ? Ik heb een baan om te voorzien in m'n levensonderhoud, hoe minder tijd dit kost en hoe minder stress die oplevert hoe beter. Je werkt om te leven, je leeft niet om te werken.

Ik dacht dat het idee achter een relatie was dat twee mensen van elkaar houden en besluiten samen door het leven te gaan. Blijkbaar heb ik een memo gemist en gaat het eigenlijk om dingen als "financiele zekerheid" en allerlei "voordelen" die je als vrouw blijkbaar hebt in een relatie, waar je dan flink voor gecompenseerd moet worden mocht de relatie op de klippen lopen.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 23:15:49 #111
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_34564858
Niet om het een of ander hoor, maar waarom ergert TS zich eigenlijk aan zijn zelfbedachte tendens?
pi_34566820
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 22:24 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Het lijkt mij anders ideaal, huisman. Beetje uitslapen, een keertje stofzuigen, lekker koffieleuten met de buurvrouw(/man), kinderen hoef ik niet dus dat scheelt weer. Het stelt allemaal geen reet voor, huisvrouw is geen baan.
Als single man moet je ook al die dingen doen. Denk je dat mannen zitten te wachten op een vrouw die de hele dag tijd heeft om jouw geld uit te geven
Maar "het huishouden" is zoveel werk, zo veel dat een single man het ernaast kan doen, maar een vrouw heeft er blijkbaar 40 uur per week voor nodig.
Maar huisvrouwen hebben wel kinderen, en een man. Dat is wel even wat anders dan voor je zelf zorgen. Daarnaast, heb je het huishouden van een single man wel eens bekeken?
Dat kun je vaak geen huishouden noemen....
quote:
Alimentatie is toch voor de kinderen
Nee hoor: artikel 157 Boek 1 BW:

De rechter kan bij de echtscheidingsbeschikking of bij latere uitspraak aan de echtgenoot die niet voldoende inkomsten tot zijn levensonderhoud heeft, noch zich in redelijkheid kan verwerven, op diens verzoek ten laste van de andere echtgenoot een uitkering tot levensonderhoud toekennen.
quote:
Als je je hele leven huisvrouw geweest bent verdien je niet beter, had je maar moeten blijven werken, luie donder.
Prima, maar ga dan niet hier zitten zeuren over vrouwen die werken, of een carriere ambiëren.
Daarnaast denk ik dat jij het huishouden van een echt gezin behoorlijk onderschat! Tenzij je het prima vindt om je kinderen in een smerig huishouden op te laten groeien, uiteraard.
quote:
Vrouwen willen na de scheiding wel centen van de man, is prima, maar dan moet de vrouw haar diensten ook gewoon blijven leveren. Dus dan kom je maar lekker langs om te stofzuigen, de was te doen, eten te koken, etc.

Moet ik bij m'n baas es mee aankomen. "Ik heb geen zin meer om hier te werken, maar ik wil nog wel betaald krijgen"
Veel vrouwen leveren hun baan in tbv het gezinsleven. Als aan dat gezinsleven een einde komt, hebben ze dus een enorm gat in hun c.v., en komen niet meer aan de bak. En dan hebben ze maar mooi pech gehad? Dan had je dat als man zijnde ook maar van te voren moeten bedenken!
Want als vrouw zit je wel mooi met de gebakken peren. 99% van de gevallen krijgt de vrouw de kinderen toegewezen. En in je eentje full-time werken (gegeven dat je al aan werk kan komen, gezien je arbeidsverleden), en nog eens je kinderen opvoeden tegelijkertijd, is niet makkelijk. Dat is dubbelhard werken!
quote:
Is niet alleen logisch, ik zou niet eens een relatie willen met een vrouw die niet op d'r eigen benen kan staan en van mij afhankelijk is. Ik heb al een kat, meer huisdieren hoef ik niet.
Blijkbaar denken een aantal mannen hier daar heel anders over...
quote:
Als je beide kinderen wilt dan spreek je vantevoren af wie hier de prijs voor betaald (qua carriere/ontwikkeling), dan moet je niet achteraf gaan zeiken dat je het niet eens bent met deze afspraak, daar was je zelf bij. Veel vrouwen willen er zijn voor hun kinderen als ze opgroeien, prima, kan ik inkomen, maar dat heeft dus consequenties en daar kies je dan zelf voor.
Dat geldt ook voor mannen. Daarnaast wil een fatsoenlijke vader toch ook dat zijn kinderen alles hebben dat nodig is? Dus als je die afspraken gemaakt hebt, moet je ook weten dat daar bij een scheiding een alimentatieplicht aan vast zit. Ben je het daar niet mee eens? Pech gehad, dan had je maar andere afspraken moeten maken.
quote:
Carriere zal me aan de anus oxideren. Denk je dat ik (man) zit te wachten op een carriere ? Ik heb een baan om te voorzien in m'n levensonderhoud, hoe minder tijd dit kost en hoe minder stress die oplevert hoe beter. Je werkt om te leven, je leeft niet om te werken.
Ben ik het mee eens, maar ieder mens maakt daarin zijn eigen keuzes lijkt me zo. En daarbij zijn er blijkbaar hier mannen die menen dat carriere alleen voor een man is weggelegd....
quote:
Ik dacht dat het idee achter een relatie was dat twee mensen van elkaar houden en besluiten samen door het leven te gaan. Blijkbaar heb ik een memo gemist en gaat het eigenlijk om dingen als "financiele zekerheid" en allerlei "voordelen" die je als vrouw blijkbaar hebt in een relatie, waar je dan flink voor gecompenseerd moet worden mocht de relatie op de klippen lopen.
Vreemde gevolgtrekking. Het een staat namelijk in mijn ogen los van het ander. Je gaat een relatie aan om dingen met elkaar te delen, zoals warmte, intimiteit, goede en slechte tijden. Helaas gaat het ook vaak mis. En als je een beetje verstandig bent, zorg je dus dat je financieel onafhankelijk bent, zodat je ook voor jezelf kunt zorgen, mocht dat om wat voor reden dan ook nodig zijn. En dat geldt dus voor mannen en vrouwen. Maar dat is dus mijn mening, als anderen het anders willen en/of doen, moeten ze dat zelf weten natuurlijk.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_34568511
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 00:50 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Ik ben geen carrieretijger,niet getrouwd en heb geen kids. Ik wil best trouwen en ook kinderen, en nee ik wil ze niet dumpen in een kdv 5 dagen per week.
Ik vind het alleen zo belachelijk dat vrouwen die realistisch zijn (1 op de 3 huwelijken loopt stuk; drie keer raden wie aan het kortste eind trekt) en hun (financiele) toekomst veilig willen stellen, meteen als carrierebitches worden bestempeld die daardoor automatisch slechte moeders en partners zijn.
Zeg 't 'm!
pi_34568740
quote:

[..]
zodat als de relatie alsnog mis gaat, je niet meer aan fatsoenlijk werk kunt komen.
Ach, dan pluk je de man toch leeg (alimentatie...)
pi_34568805
quote:

Stel je voor, als man, opvoeden en schoonmaken... Ben je gek, dat zijn vrouwentaken. En dat is evolutionair bepaald, en daarom heb je je daar maar naar te schikken.
LOL!
Is de essentie van evolutie nu niet juist 'verandering'?
pi_34568991
Men, dit topic krijgt veel te veel zinvolle inhoud op deze manier

[edit]
oh, hij staat niet meer in KLB
"Cry 'havoc,' and let slip the dogs of war."
pi_34569034
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:01 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Als ik nu lekker stop met werken en kindjes baar, en mijn relatie gaat uiteindelijk uit, dan zit ik gegarandeerd op een houtje te bijten als oudere.
Om nog maar te zwijgen over het nivo baan wat ik tot mijn pensioen zal hebben, wat ik te danken zal hebben aan mijn C.V.-gat.
Vrouwen die niet werken/stoppen met werken trekken altijd aan het kortste eind. Je moet gewoon reeel zijn als vrouw en niet denken dat de partner altijd voor hen blijft zorgen.
Misschien is het een beter idee om niet aan kindjes te beginnen voordat je zeker weet bij elkaar te blijven?
  zondag 29 januari 2006 @ 01:34:07 #118
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34569157
quote:
Op zondag 29 januari 2006 01:11 schreef Solitarias het volgende:

[..]

Ach, dan pluk je de man toch leeg (alimentatie...)
Daar heb ik toch iets teveel eergevoel voor vrees ik.
pi_34572725
quote:
Op zondag 29 januari 2006 01:26 schreef Vitalogy het volgende:
Misschien is het een beter idee om niet aan kindjes te beginnen voordat je zeker weet bij elkaar te blijven?
Oftewel nooit. Want dat weet je tuuk nooit zeker.
pi_34575040
quote:
En die financiele status van gescheiden vrouwen die altijd huismoeder geweest zijn? Ja maar, hee, mannen moeten wel alimentatie betalen aan zulke vrouwen! Het is een ramp! Ja, ja, alles naar draagkracht, en ja, het zijn dan wel je eigen kinderen, en ja, je ex-vrouw heeft wel haar eigen toekomst opgegeven daarvoor, maar hee, alimentatie!! Geen nadeel dat een vrouw kan ondervinden aan een scheiding weegt daar tegenop hoor, de man moet alimentatie betalen!
Echt ongelofelijk dat vrouwen financieel onafhankelijk willen zijn, zodat ze geen alimentatie nodig zullen hebben, mocht er een scheiding komen! Ze krijgen immers alimentatie als ze dat niet zijn! Ja, ja, wow, wow. En dat tot in het einde der tijden... Ik wist niet dat 12 jaar (het maximale aantal jaren dat alimentatie betaald moet worden) het einde der tijden zou zijn, ik heb het nu genoteerd in mijn agenda: "wereld vergaat over 12 jaar". En dan hebben we het nog niet eens gehad over het feit dat meer dan 50% van de alimentatieverplichtigden nog nooit alimentatie heeft betaald (ga zelf maar googlen naar dat onderzoek. Maar ach, dat is natuurlijk de schuld van mevrouw zelf he. Had ze maar geen kinderen moeten nemen.... O nee, shit, dan was het zo'n eng carriere-alles-moet-voor-mij-aan-de-kant-mens geworden.
Ja alimentatie wat een gedoe. Die vrouw gaat maar werken, ze is toch geemancipeerd? En niet zeiken wat betreft kinderen, want als ze getrouwd is kan ze weer wel de kinderen dumpen bij de creche en de hele dag op de tennisbaan zitten...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')