abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34475256
Om te beginnen wil ik toch even vermelden dat ik niet tegen de emancipatie ben, maar ik vind dat het de laatste jaren de spuigaten uitloopt!

Waar vroeger de man verantwoordelijk was voor het zorgen van het gezin, door te werken en zo brood op de plank te brengen, is het nu zo dat dit helemaal niet meer zo vanzelfsprekend is. Nogmaals, ik vind het prima dat vrouwen werken. Maar wat de laatste jaren te zien is, is dat de 'moderne vrouw' zich steeds meer boven de man verheven gaat voelen. Carrière maken is het sleutelwoord voor ze geworden. Dat is opzich nog niet zo erg, ware het niet dat zij daarmee hun andere voorbestemde taken links laten liggen.

Kinderen krijgen kan niet meer omdat ze carrière moeten maken.
Het huishouden doen (of ook maar helpen) kan niet meer omdat ze carrière moeten maken.
En zelfs tijd doorbrengen met de mannelijke partner kan niet meer omdat ze carrière moeten maken.
(Nee, ik ben niet jaloers, maar er is meer in het leven dan alleen maar carrière willen maken!)

Deze tendens ergert mij al geruime tijd, ik ben benieuwd naar uw meningen! (graag inhoudelijk)
De mening van vrouwen wordt hierbij bovengemiddeld gewaardeerd.
The superior man, when resting in safety, does not forget that danger may come. When in a state of security he does not forget the possibility of ruin. When all is orderly, he does not forget that disorder may come.
  donderdag 26 januari 2006 @ 11:52:15 #2
131306 Vipers
Zei ik toch!!
pi_34475643
Helemaal mee eens. Het is van het ene uiterste in het andere uiterste. Maar ja wat wil je in een deze maatschappij, waarin iedereen de hoge status wil bereiken.
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander
Ik zeg maar zo: ik zeg maar niets! Want als ik toch wat zeg, zeg je toch: wat zeg je?
pi_34475773
Carriere
Het ultieme niks naast bekendheid.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_34475781
Echt weer zo'n kortzichtige mannenopmerking.
Je bent als vrouw echt stom als je niet werkt/blijft werken.
Doe je dat niet, dan zit je zodra je relatie uitgaat met een pensioengat en als er kids zijn kan je het helemaal shaken. Dan zit je voorgoed in de bijstand.
pi_34475836
Je gaat je nu toch serieus niet druk maken om je pensioengat?
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_34475849
Het probleem is dat, nu vrouwen voor zichzelf kunnen denken, wij overbodig zijn geworden. Dat betekent dat zij alle macht hebben. ErikT heeft trouwens gelijk. Carriere is een jeukwoord.
  donderdag 26 januari 2006 @ 12:00:52 #7
139460 -Sandstorm-
Ongenuanceerde lulhannes
pi_34475893
Maar eigenlijk doen wij mannen precies hetzelfde..... dus wat zeik je nou TS ?
*** Heeft zin in een trio met 2 neger lesbiennes ***
pi_34475908
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:59 schreef ErikT het volgende:
Je gaat je nu toch serieus niet druk maken om je pensioengat?
Tuurlijk wel. Als ik nu lekker stop met werken en kindjes baar, en mijn relatie gaat uiteindelijk uit, dan zit ik gegarandeerd op een houtje te bijten als oudere.
Om nog maar te zwijgen over het nivo baan wat ik tot mijn pensioen zal hebben, wat ik te danken zal hebben aan mijn C.V.-gat.
Vrouwen die niet werken/stoppen met werken trekken altijd aan het kortste eind. Je moet gewoon reeel zijn als vrouw en niet denken dat de partner altijd voor hen blijft zorgen.
  donderdag 26 januari 2006 @ 12:01:51 #9
13520 gum
draws a blank
pi_34475927
Als jij het belangrijk vindt dat er kinderen gemaakt en opgevoed worden en het huishouden gedaan wordt, moet je dat gewoon zelf doen en niet zeuren.
I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by. (Douglas Adams)
pi_34475948
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:01 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Als ik nu lekker stop met werken en kindjes baar, en mijn relatie gaat uiteindelijk uit, dan zit ik gegarandeerd op een houtje te bijten als oudere.
Vrouwen die niet werken/stoppen met werken trekken altijd aan het ortste eind. Je moet gewoon reeel zij als vrouw en niet denken dat de partner altijd voor hen blijft zorgen.
Vrouwen die er nog goed uit zien na hun dertigste slaan echt wel een rijke oudere heer aan de haak
pi_34475970
In Nederland werkt het overgrote deel van de vrouwen parttime. Nederland is hierin een uitzondering binnen Europa. In de ons omringende landen werken vrouwen veel meer en in hogere functies. Nederlandse vrouwen nemen het overgrote deel van de zorg voor de kinderen en het huishouden voor hun rekening. Ik snap echt niet over welke tendens de TS het heeft?
A spoonful of sugar...
pi_34475995
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:02 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Vrouwen die er nog goed uit zien na hun dertigste slaan echt wel een rijke oudere heer aan de haak
Eensch.
En eventueel een rijkere wat jongere heer
  donderdag 26 januari 2006 @ 12:04:28 #13
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34476003
en als die tendens al waarneembaar is dan trek je je daar als echte man toch geen ruk van aan.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_34476016
quote:

[..]

Vrouwen die niet werken/stoppen met werken trekken altijd aan het kortste eind. Je moet gewoon reeel zijn als vrouw en niet denken dat de partner altijd voor hen blijft zorgen.
Is dat de achterliggende reden? Angst?

@ Sandstorm
Het gaat erom dat er een balans gevonden wordt tussen de 2 geslachten, waarin beiden zich kunnen ontplooien en zich goed bij voelen. Op dit moment heb ik gewoon het gevoel dat voor veel vrouwen alleen het werk geldt en dat het sociale leven op de achtergrond geschoven wordt.
The superior man, when resting in safety, does not forget that danger may come. When in a state of security he does not forget the possibility of ruin. When all is orderly, he does not forget that disorder may come.
pi_34476032
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:01 schreef gum het volgende:
Als jij het belangrijk vindt dat er kinderen gemaakt en opgevoed worden en het huishouden gedaan wordt, moet je dat gewoon zelf doen en niet zeuren.
Precies, dan doet ie dat toch zelf?
Want ik denk naast kids en huishouden enzo ook aan mijn eigen toekomst.

Vanzelfsprekend denken mannen daar niet over na, want zij kunnen alles hebben: carriere, gezin, kids en een financieel veiliggestelde toekomst.
pi_34476040
Wat de TS beschrijft zou ook geen levensstijl voor mij zijn, maar zolang ik geen partner heb zal ik volledig in mijn eigen onderhoud moeten voorzien, en ook met partner ben ik niet van plan om in het geheel te gaan stoppen met werk en andere activiteiten waar ik me mee bezig houd.
pi_34476205
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:04 schreef Candera het volgende:

[..]

Is dat de achterliggende reden? Angst?

@ Sandstorm
Het gaat erom dat er een balans gevonden wordt tussen de 2 geslachten, waarin beiden zich kunnen ontplooien en zich goed bij voelen. Op dit moment heb ik gewoon het gevoel dat voor veel vrouwen alleen het werk geldt en dat het sociale leven op de achtergrond geschoven wordt.
Nee niet angst maar realiteit onder ogen zien.
Als ik kids wil, zou ik het liefst thuisblijven voor ze. Ik ben geen carrieretijger.
MAAR ik wil ook niet afhankelijk zijn van een ander/de staat.
En ik wil een financieel veiliggestelde toekomst.
En die hebben thuisblijfmoeders en vrouwen die onderhouden worden door hun mannen, niet.
  donderdag 26 januari 2006 @ 12:14:03 #18
61221 Alchemila
Über mein dead body
pi_34476306
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:39 schreef Candera het volgende:
Dat is opzich nog niet zo erg, ware het niet dat zij daarmee hun andere voorbestemde taken links laten liggen.

Het huishouden doen (of ook maar helpen) kan niet meer omdat ze carrière moeten maken.
En zelfs tijd doorbrengen met de mannelijke partner kan niet meer omdat ze carrière moeten maken.
(Nee, ik ben niet jaloers, maar er is meer in het leven dan alleen maar carrière willen maken!)
Voorbestemde taken? Het enige recht van de vrouw is het aanrecht, zeg maar?
Om jouw punten even één voor één af te werken:
- Kinderen krijgen, ok, dat is iets wat alleen vrouwen kunnen, biologisch gezien. Maar is het slecht als een vrouw kiest om geen kinderen te nemen? Omdat ze geen moedergevoelens heeft, omdat ze geen behoefte heeft haar genen te verspreiden over de al overbevolkte wereld. Dat je iets kunt, hoeft niet te betekenen dat je het dan ook moet doen. Kinderen zijn alleen gebaat bij een moeder - moeder, niet iemand die moeder moét worden.
- Het huishouden is niet alleen een vrouwentaak. Tuurlijk, als je als vrouw thuis zit The Bold te kijken, dan kan je net zo goed gaan stofzuigen. Maar als je als vrouw werkt, en je man/vriend werkt ook, je komt allebei om 17.30 thuis, dan lijkt het me niet meer dan logisch dat je allebei het huishouden doet. Ik ken genoeg stellen die allebei werken, maar waarvan alléén de vrouw na een dag werken ook nog eens in huis aan de slag gaat.
- Geen aandacht aan je partner besteden omdat je carrière moet maken is niet typisch een vrouwending hoor, daar zijn mannen decennialang heel goed in geweest. (wie is toch die man die op zondag altijd het vlees komt snijden?) Ik denk ook dat dit meer aan de persoon ligt als aan een hele sekse.
Eigen keuze is hier het sleutelwoord. Vrouwen mochten eeuwenlang alleen maar een goede dochter, dan een goede vrouw en daarna een goede moeder zijn, buitenshuis werken mocht niet, voor jezelf beslissen mocht niet. Dat 'prachtige symbolische' gebaar van de vader die de bruid weggeeft betekende: je was als meisje eerst je vader's eigendom, en daarna werd je eigendom van je man. Tot in de jaren '50 werden vrouwen incapabel geacht zelf een huis te kopen, dat was 'een mannending'.
Nu vrouwen al deze keuzes wel hebben, vind ik het niet zo gek dat ze die keuzes ook optimaal benutten. En waarom zouden ze ook niet? Mannen hebben die keuzes ook altijd benut, en niemand heeft hen er ooit van beschuldigt doorgeslagen te zijn in hun vrijheid.
Hoe zie jij vrouwen, vraag ik me af? Als iemand bewust kiest voor een doctorandus - titel en geen kinderen, maakt haar dat dan een slechte vrouw?

( ik = vrouw, even voor je statistieken)
Education is an admirable thing, but it is well to remember from time to time that nothing that is worth knowing can be taught. (Oscar Wilde)
  donderdag 26 januari 2006 @ 12:15:38 #19
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_34476363
Het zit hem er volgens mij in dat veel mannen de leegheid van een carrieregericht leven nu een beetje door beginnen te krijgen, en het de rug toe keren.
Ondertussen zien zij hun vrouwen met volle kracht een carrieregericht leven induiken. Ook zij zullen erachter komen hoe leeg het is, maar dat moeten ze zelf doen.

Geduld dus.
Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
pi_34476442
Rustig blijven. Zo rond je 40e zakt je testosteron-niveau vanzelf. En dan ga je vrouwen vanzelf wel zien als gewoon andere mensen met hun eigen wensen in het leven, die net als de meeste mensen hun mogelijkheden ten volle willen benutten en waar je dus mee moet praten in plaats van orders geven.

Begin een eigen bedrijf, zou ik zeggen. Dan kun je mensen in dienst nemen die springen naar jouw luimen. Moet je niet te hoog grijpen, maar iets zoeken waar je laaggeschoold personeel voor nodig hebt.
pi_34476957
Wat TS beschrijft is naar mijn idee ook het andere utierste ( en zowieso niet passend binnen een relatie zoals ik die zie.. want daar help je imo elkáár naar het punt wat de ander wil bereiken ).
Ik denk alleen dat TS zijn post baseert op enkele uitschieters en niet het gemiddelde.
Dit is namelijk niet wat ìk om mij heen zie.

Hoe het binnen mijn huishouden zit:
Getrouwd, 3e kindje op komst.
Wij zijn het erover eens dat de eerste paar jaar in ieder geval `ouder thuis is.
Dat kan je bereiken door één buitenshuis te laten werken of allebei parttime (om en om).
Wij kozen ervoor dat mijn man fulltime zou werken.
Hij is namelijk 8 jaar ouder dan dat ik ben en zoals het traject eruit ziet heeft hij binnen afzienbare tijd de kans om díe functie te krijgen die hij ambitieerd.
Er nu tussenuit gaan zou dus onlogisch zijn.

Ondertussen doe ik wat kleinere maar toch relevante dingen die ik leuk vind en waar ik ervaring op kan doen die passend is bij mijn ambitie/opleiding.
Het is nu zelfs zo dat we zelfs besloten hebben dat ik ondertussen nog een opleiding ga volgen.
En hij helpt mij in mijn ontwikkeling door mij de ruimte te geven voor al deze zaken al is hetmaar in de vorm van vooruit plannen wanneer ik bezigheden heb en ervoor zorgen dat hij dan thuis is.

Als ik ouder was geweest of er net kansen voor mijn neus lagen die ik meteen zou moeten grijpen omdat het anders weg is, dan was het andersom geweest.

In mijn beleving meot alles bespreekbaar mogelijk zijn, maar wel zodat allebei de partners hun doelen kunnen bereiken. (en bij ons is een hoge prio daarnaast dat het niet ten koste moet gaan van hoe wij over kinderen opvoeden/verzorgen denken )
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_34478026
quote:
Je moet gewoon reeel zijn als vrouw en niet denken dat de partner altijd voor hen blijft zorgen.
Of gewoon net als vroeger trouwen, accepteren dat je man de kostwinner is, hem in de watten leggen en leren hoe je met hem om moet gaan om een leuk leven te leiden. Echt hoor, een huwelijk waarbij de taken verdeeld zijn en waarbij de man kostwinnaar is en de vrouw het gezin regelt, dat kan ECHT lukken!

In ieder geval is er in moderne tweeverdienerhuwelijken net zo veel geweld en verkrachting als in het ouderwetse huwelijk.

Eigenlijk worden de wetten ook verkeerd toegepast. De wetten zijn bedoeld om de vrouw minder afhankelijk te maken van haar man, dat ze makkelijk weg kan ALS er iets niet goed is. Maar de moderne vrouw gebruikt de wetten om 'hogerop' te komen.

Wetgeving is niet bedoeld om te GEBRUIKEN. Wetgeving is bedoeld om problemen op te lossen ALS DIE ER ZIJN.

Maar de moderne mens doet aan de rat-racen, en dan moet je alles wat tot je beschikking staat inzetten om het beter te krijgen. Zelfs als dat betekent dat je je normen en waarden opzij schuift en je 'geweten' vervangt door 'wetgeving' ("de wet zegt er niets over, dus mag het", "ja sorry dat ik je leven voor altijd heb verkloot, maar in de wet staat nergens iets over dat ik dat niet mag doen").

DAT is het werkelijke probleem.

Veel mannen hebben dat altijd al zo gedaan. Nu gaan vrouwen het ook doen.

Misschien was het beter als er naast de rechter, die recht spreekt op basis van de wet, ook een sociale rechter zou zijn, die recht spreekt op basis van algemene normen en waarden.

Onrecht is onrecht, zelfs als het door de wet toegestaan wordt.
pi_34478147
Dude, je hebt gewoon de verkeerde vrouw gekozen..

Als je graag kinderen wil, ga je toch ook geen vriendin nemen die geen kinderen wil en graag een carriere wil maken? Er zijn zoveel vrouwen, met zoveel verschillende opvatting van het leven e.d. Dus kies dan de goeie bij jou uit...

Zo zie ik het dan hé

En soms irriteer ik me ook aan het gedrag dat de vrouw zich verheven voelt boven de man. Een voorbeeld is dat sommige vrouwen bijvoorbeeld willen dat de kamer uit 75 vrouwen, en 75 mannen bestaat want dat is volgens hun "eerlijk". Maar je moet toch juist de beste 150 in de kamer hebben, of het nu een man, of een vrouw is.. Het gaat gewoon om de prestaties..

Maja, ik zoek later een vriendin en zorg dat we goeie afspraken maken over het huishouden, kinderen etc. En ik ben van mening dat er na school iemand thuis moet zijn voor de kinderen.. Of ik dat nu ben, of mijn vrouw maakt mij helemaal niks uit..
pi_34478352
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:06 schreef RetepV het volgende:
Of gewoon net als vroeger trouwen, accepteren dat je man de kostwinner is, hem in de watten leggen en leren hoe je met hem om moet gaan om een leuk leven te leiden. Echt hoor, een huwelijk waarbij de taken verdeeld zijn en waarbij de man kostwinnaar is en de vrouw het gezin regelt, dat kan ECHT lukken!
Geboortedatum: 1967-10-08

pi_34478670
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:06 schreef RetepV het volgende:

[..]

Maar als het niet lukt heeft de vrouw levenslang een probleem, en de man niet.
  donderdag 26 januari 2006 @ 13:29:26 #26
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34478869
ik stel het heel simpel: als mijn vrouw meer verdient dan ik mag ze werken en ga ik de kinderen opvoeden. klaar geen gezeik verder.
  donderdag 26 januari 2006 @ 13:45:55 #27
131306 Vipers
Zei ik toch!!
pi_34479489
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:23 schreef Alicey het volgende:

[..]

Maar als het niet lukt heeft de vrouw levenslang een probleem, en de man niet.
Ja, dat klopt. Het is ook heel moeilijk om als vrouw dan weer aan de slag te komen,maar het is wel mogelijk. Je zou ook inderdaad aan thuis werken kunnen denken.

Ik denk alleen dat de hedendaagse vrouw een beetje aan het doorslaan is. Prima als je geen kinderen wilt, maar een excuus gebruiken van ik kan het niet combineren met mijn werk dus doe ik het niet vind ik raar .

Maar dat merk je aan meer dingen in deze samenleving. Aangezien een gemiddeld gezin de kop nog maar net boven water kan houden als beide partners werken dan kan je niks anders. Op dit moment is dit het geval bij het merendeel van de huishoudens.
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander
Ik zeg maar zo: ik zeg maar niets! Want als ik toch wat zeg, zeg je toch: wat zeg je?
pi_34479720
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:45 schreef Vipers het volgende:

Ik denk alleen dat de hedendaagse vrouw een beetje aan het doorslaan is. Prima als je geen kinderen wilt, maar een excuus gebruiken van ik kan het niet combineren met mijn werk dus doe ik het niet vind ik raar .
Misschien komt het echter ook wel aan op teveel willen. Bijvoorbeeld een erg duur huis, terwijl het wat minder kan..
quote:
Maar dat merk je aan meer dingen in deze samenleving. Aangezien een gemiddeld gezin de kop nog maar net boven water kan houden als beide partners werken dan kan je niks anders. Op dit moment is dit het geval bij het merendeel van de huishoudens.
Inderdaad.. Maar dat kan ook te maken hebben met bewust te hoge lasten aanvaarden.. Ik kom in mijn eentje nu redelijk rond, terwijl ik niet exorbitant veel verdien. Met zijn tweeen heb je minder vaste kosten, dus zou in dat geval mijn partner en ik samen toch prima rond moeten kunnen komen zonder dat beiden full-time werken?
pi_34481401
We moeten gewoon niet teveel kijken naar wat een ander doet. Het gaat om keuze's in het leven.
Je kan wel van alles willen, maar dan ben je nooit tevreden en sla je de plank welleens mis.
Ik bijvoorbeeld heb niet de behoefte aan een leventje met volle agenda's in mijn privéleven. Het gaat mij meer om kwaliteit van leven (althans, dat is mijn nobele streven).

Het is of/of en niet en-en!!
Het leven is lijden, omdat alles vergankelijk is.....
pi_34536970
Helemaal eens met de TS.

Tegenwoordig zijn vrouwen zoveel met hun carriere bezig, dat ze het krijgen en opvoeden van kinderen zijn gaan zien als een bijzaak. Pasgeboren kinderen worden van oma naar tante gesleept om toch maar te kunnen blijven werken, Kleine kinderen worden zonder pardon van 8-17 in een kinderopvang gegooit en zodra de kinderen naar de basisschool gaan, dan kan er gerust nog wel een aantal uurtjes bij het contract op. Het enige wat overblijft is een slecht opgevoed kind dat feitelijk zijn moeder kent als iemand die hem/haar uit bed haalt, eten geeft, wegbrengt, ophaalt, eten geeft en weer in bed stopt.

Onderliggende oorzaak zijn de onderlinge sociale interacties en contacten tussen de moderne mensen. Deze zijn gericht op status, baan, geld, grootte van huis & auto's en natuurlijk de vakanties. Tevens drukt de verregaande rationalisering in ons leven flink op het familieleven. De hieraan grenzende kosten om als mens elkaar een waanbeeld van hoge status voor ogen te spiegelen moeten natuurlijk ergens vandaan komen. De emanciperende vrouw kan blijkbaar perfect voldoen aan deze criteria, want een moderne vrouw is hip, kan op eigen benen staan en is in het perfecte geval carriere-gevoelig en dominant.
Het oorzakelijk verband dient dus gezocht te worden in de algemene tendens in de maatschappij. Als dit niet tijdig een halt wordt toegeroepen, dan zullen de bedorven vruchten in de vorm van gestressde werknemers/sters, onhandelbare tieners en een nog meer prestatie-gerichtere maatschappij ons dieper doen zinken dan crisis in de tachtiger jaren. Daarom wil ik samen met de TS en waarschijnlijk ook velen onder u, oproepen om de feitelijke fijnheden en nuances van uw leven los te koppelen van geld, status en allerhande materiele zaken die feitelijk alleen maar verlangen naar nog méér geven.

Ooit zei men tegen mij: Zie het leven als een zandloper. Ooit zal het zand op zijn en hebt u niets meer aan materiele zaken die u hier toch moet achterlaten op aarde, slechts de herinnering naar een mooi leven is het mooiste wat u kunt hebben.
Tja, probeer maar eens origineel te zijn in je signature...
pi_34537353
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 00:18 schreef Skinnymike het volgende:
Helemaal eens met de TS.

Tegenwoordig zijn vrouwen zoveel met hun carriere bezig, dat ze het krijgen en opvoeden van kinderen zijn gaan zien als een bijzaak. Pasgeboren kinderen worden van oma naar tante gesleept om toch maar te kunnen blijven werken, Kleine kinderen worden zonder pardon van 8-17 in een kinderopvang gegooit en zodra de kinderen naar de basisschool gaan, dan kan er gerust nog wel een aantal uurtjes bij het contract op. Het enige wat overblijft is een slecht opgevoed kind dat feitelijk zijn moeder kent als iemand die hem/haar uit bed haalt, eten geeft, wegbrengt, ophaalt, eten geeft en weer in bed stopt.

Onderliggende oorzaak zijn de onderlinge sociale interacties en contacten tussen de moderne mensen. Deze zijn gericht op status, baan, geld, grootte van huis & auto's en natuurlijk de vakanties. Tevens drukt de verregaande rationalisering in ons leven flink op het familieleven. De hieraan grenzende kosten om als mens elkaar een waanbeeld van hoge status voor ogen te spiegelen moeten natuurlijk ergens vandaan komen. De emanciperende vrouw kan blijkbaar perfect voldoen aan deze criteria, want een moderne vrouw is hip, kan op eigen benen staan en is in het perfecte geval carriere-gevoelig en dominant.
Het oorzakelijk verband dient dus gezocht te worden in de algemene tendens in de maatschappij. Als dit niet tijdig een halt wordt toegeroepen, dan zullen de bedorven vruchten in de vorm van gestressde werknemers/sters, onhandelbare tieners en een nog meer prestatie-gerichtere maatschappij ons dieper doen zinken dan crisis in de tachtiger jaren. Daarom wil ik samen met de TS en waarschijnlijk ook velen onder u, oproepen om de feitelijke fijnheden en nuances van uw leven los te koppelen van geld, status en allerhande materiele zaken die feitelijk alleen maar verlangen naar nog méér geven.

Ooit zei men tegen mij: Zie het leven als een zandloper. Ooit zal het zand op zijn en hebt u niets meer aan materiele zaken die u hier toch moet achterlaten op aarde, slechts de herinnering naar een mooi leven is het mooiste wat u kunt hebben.
Kan alleen maar een man zijn die dat zegt.
Of stop jij met werken zodra er kinderen komen?
Jij vindt het prima dat je zodra de relatie uitgaat, jij met de kids zit, niet meer aan de slag komt en zo een armoedige toekomst tegemoet gaat?
pi_34537526
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 00:29 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Kan alleen maar een man zijn die dat zegt.
Of stop jij met werken zodra er kinderen komen?
Jij vindt het prima dat je zodra de relatie uitgaat, jij met de kids zit, niet meer aan de slag komt en zo een armoedige toekomst tegemoet gaat?
Jij zit wel in een postnatale depressie of niet? Of is je man vreemd gegaan? Waarom blaat jij alleen maar over het verlaten van een man in de relatie? Trouwen betekent in de klassieke tijdgeest toch het onlosmakelijk aan elkaar verbonden zijn? Of past dit ook al niet meer in jouw moderne denkbeelden van een jachtige samenleving, verregaande rationalisering en het dumpen van kinderen in een kinderdagverblijf?
pi_34538050
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 00:34 schreef Skinnymike het volgende:

[..]

Jij zit wel in een postnatale depressie of niet? Of is je man vreemd gegaan? Waarom blaat jij alleen maar over het verlaten van een man in de relatie? Trouwen betekent in de klassieke tijdgeest toch het onlosmakelijk aan elkaar verbonden zijn? Of past dit ook al niet meer in jouw moderne denkbeelden van een jachtige samenleving, verregaande rationalisering en het dumpen van kinderen in een kinderdagverblijf?
Ik ben geen carrieretijger,niet getrouwd en heb geen kids. Ik wil best trouwen en ook kinderen, en nee ik wil ze niet dumpen in een kdv 5 dagen per week.
Ik vind het alleen zo belachelijk dat vrouwen die realistisch zijn (1 op de 3 huwelijken loopt stuk; drie keer raden wie aan het kortste eind trekt) en hun (financiele) toekomst veilig willen stellen, meteen als carrierebitches worden bestempeld die daardoor automatisch slechte moeders en partners zijn.
pi_34538700
Dus jij refeert de standvastigheid van jouw toekomstige relatie aan nietszeggende algemene cijfers? Nou lekkere vrouw ben jij, bij voorbaat een relatie al wantrouwen voordat je er uberhaupt al aan begint Jij drijft vrouwen door jouw stigmatiserende woorden in een verdomhoekje van zieligheid.

Feitelijk zeg jij dat jouw toekomst belangrijker is dan de opvoeding van je toekomstige kindje. En dat is nou juist waar dit topic over gaat! De moderne vrouwen denken teveel aan zichzelf, worden opgeslokt door feministische tvrogramma's, tijdschriften, reclame's en allerhande media. Hier worden ze gepushed om zichzelf te ontdekken, te leven als een vrijgemaakt iemand zonder zich ook maar iets aan te trekken anderen. Evolutionair gezien behoort een vrouw de kinderen op te voeden, thuis eten te maken en het huis op te ruimen, daar de man zorgt voor voedsel, continuiteit van de familie en zorgt voor een veilige leefomgeving. Ik weet dat deze denkbeelden in de loop der jaren zijn achterhaald en in sommige gevallen als discriminatie kunnen worden opgevat, maar ik blijf er bij dat een vrouw behoort te zorgen voor haar kroost en zich niet dient te gedragen als een carriere-geil monster.
pi_34539108
Waarom moet juist de vrouw zich opofferen voor de opvoeding van het kind? Jij kan toch ook je baan opzeggen en fulltime voor je kind zorgen? Och en dat CV-, en pensioengat, en een kortom onzekere toekomst, dat heb je toch zeker wel voor je bloedje(s) over?
Over stigma's gesproken zeg.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 01:28:34 #36
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34539123
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 01:27 schreef cinnamongirl het volgende:
Waarom moet juist de vrouw zich opofferen voor de opvoeding van het kind? Jij kan toch ook je baan opzeggen en fulltime voor je kind zorgen? Och en dat CV-, en pensioengat, en een kortom onzekere toekomst, dat heb je toch zeker wel voor je bloedje(s) over?
pi_34539160
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 01:28 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Tja ik draaide slechts zijn gedachtengang om. Klinkt opeens belachelijk he
  zaterdag 28 januari 2006 @ 01:36:37 #38
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34539334
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 01:29 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Tja ik draaide slechts zijn gedachtengang om. Klinkt opeens belachelijk he
nou. zo subliem wilde ik het niet noemen, maar ik hoop dat je je toch goed voelt met je papyrusoverwinning.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 01:37:52 #39
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34539368

[ Bericht 100% gewijzigd door zoalshetis op 28-01-2006 10:31:37 (dronken) ]
pi_34539482
quote:
Met zo'n gedachtegang moet er haast wel een te hoge concentratie testosteron in je bloedbaan zitten. Normaliter zijn dit soort uitspraken alleen voorbehouden aan lesbische vrouwen, daar de één het mannetje en de ander het vrouwtje is. Echter liijkt de evolutie zich nu te focussen op de mannelijke ontwikkeling van vrouwen
pi_34541286
quote:
pi_34541322
Recalcitrante vrouwen zijn als hippies, en ik haat hippies tuig is het!

Ga kinderen baren ofzo... je mag best werken, maar "keep it real" ofzo, ga niet de evolutie verloochenen door te denken dat je ineens dezelfde taken hebt als de mannen...
"Cry 'havoc,' and let slip the dogs of war."
pi_34541506
Openingspost met meer dan 3 zinnen lang rond dit tijdstip
Choose life. Choose a job. Choose a starter home. Choose dental insurance, leisure wear and matching luggage. Choose your future. But why would anyone want to do a thing like that?!
pi_34542276
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 01:28 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Toch ben ik benieuwd naar je inhoudelijke reactie.
pi_34542662
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 01:43 schreef Skinnymike het volgende:

[..]

Met zo'n gedachtegang moet er haast wel een te hoge concentratie testosteron in je bloedbaan zitten. Normaliter zijn dit soort uitspraken alleen voorbehouden aan lesbische vrouwen, daar de één het mannetje en de ander het vrouwtje is. Echter liijkt de evolutie zich nu te focussen op de mannelijke ontwikkeling van vrouwen
Je gaat helemaal aan de inhoud van mijn post voorbij. In plaats daarvan druipt je angst voor vrouwen die gewoon voor hun eigen ass willen zorgen (niks carrieretijgers, dat zijn mannen die werken toch ook niet allemaal?) , eraf

Ik wed dat jij vast je pikkie niet meer omhoogkrijgt wanneer je vrouw meer verdient dan jij en jij thuiszit met de kids.

[ Bericht 5% gewijzigd door cinnamongirl op 28-01-2006 10:34:00 ]
pi_34542730
quote:

lesbische vrouwen, daar de één het mannetje en de ander het vrouwtje is.
Wat overigens ook niet waar is.
pi_34542876
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 10:25 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Je gaat helemaal aan de inhoud van mijn post voorbij. In plaats daarvan druipt je angst voor vrouwen die gewoon voor hun eigen ass willen zorgen, eraf

Ik wed dat jij vast je pikkie niet meer omhoogkrijgt wanneer je vrouw meer verdient dan jij en jij thuiszit met de kids.
Haha! Angst voor veel geld verdienende vrouwen heb ik absoluut niet, ik heb wel een hekel aan die carriere-verslindende-alles-moet-voor-mij-aan-kant-vrouwen, die nog niet eens weten hoe ze hun eigen huis moeten schoonmaken. En zo te zien ben jij er zelf één van. Ik kan je wel vast vertellen dat het gros van de mannen niet van carriere-mokkels houdt, dus grote kans dat jij over 10 jaar nog stoer loopt te doen met je geweldige baan, terwijl je alleen thuis, huilend bij de kachel zit.
pi_34542900
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 10:40 schreef Skinnymike het volgende:

[..]

Haha! Angst voor veel geld verdienende vrouwen heb ik absoluut niet, ik heb wel een hekel aan die carriere-verslindende-alles-moet-voor-mij-aan-kant-vrouwen, die nog niet eens weten hoe ze hun eigen huis moeten schoonmaken. En zo te zien ben jij er zelf één van. Ik kan je wel vast vertellen dat het gros van de mannen niet van carriere-mokkels houdt, dus grote kans dat jij over 10 jaar nog stoer loopt te doen met je geweldige baan, terwijl je alleen thuis, huilend bij de kachel zit.
Waar maak jij uit op dat cinnamon zo iemand is? Nuance heb je zeker nooit van gehoord?
pi_34542938
Natuurlijk joh, alle vrouwen met een geweldige baan blijven huilend en manloos achter

Ik heb trouwens nergens gezegd dat ik een carrieretijger ben. Ik vertik het alleen om financieel afhankelijk te zijn van man of staat. Dat heeft geen reet met emancipatiedrang te maken, het is persoonlijk.
pi_34542958
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 10:42 schreef Alicey het volgende:

[..]

Waar maak jij uit op dat cinnamon zo iemand is? Nuance heb je zeker nooit van gehoord?
Lees bovenstaande posts van haar eens door, surf naar haar profiel, check haar leeftijd, haar baan (visagiste) oftewel modemokkel, en trek hieruit je conclusies.
pi_34542977
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 10:45 schreef Skinnymike het volgende:

[..]

Lees bovenstaande posts van haar eens door, surf naar haar profiel, check haar leeftijd, haar baan (visagiste) oftewel modemokkel, en trek hieruit je conclusies.
De conclusies die ik trek is dat ze een betaalde baan heeft en dus voor zichzelf kan zorgen. Waar maak je uit op dat ze op carriere gericht is, geen huishoudelijke taken kan doen, niet voor kinderen wil zorgen etc.?
  zaterdag 28 januari 2006 @ 10:48:14 #52
140194 Djemma
don't do that !!!
pi_34542993
quote:
Carrière maken is het sleutelwoord voor ze geworden. Dat is opzich nog niet zo erg, ware het niet dat zij daarmee hun andere voorbestemde taken links laten liggen.
In onbetaalde dienst zijn bij een vent bedoel je zeker Zo stom zijn de meeste vrouwen niet meer tegenwoordig
quote:
Jawel hoor en dan kan de man mooi thuis blijven omze e verzorgen. Prima te regelen toch ??
Hey, it's allright, I'm only bleeding
  zaterdag 28 januari 2006 @ 10:49:04 #53
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_34543006
Men vergeet vaak dat kinderen relatief duur zijn. En zeker nu. En het dus vaak nodig is dat bijde partners werken. Wel zou je de taken wat beter kunnen verdelen. Man bijvoorbeeld een paar dagen thuis. En ik ken zelfs een gezin waarbij de man voornamelijk partime werkt. En de moeder fulltime haar baan is beter. En het dus de man is die de kinderen opvoed. Waarom er nog steeds mannen zijn die denken dat een vrouw het allemaal maar moeten doen is mij derhalve een raadsel.

Tevens wil je als maatschappij meer kinderen dan moet je daar ook de ruimte voor geven. Een vrouw met een goede baan die er even een jaar of meer uit wil om een kind te krijgen kan het namelijk nog steeds schudden en haar baan wel vergeten. Zo werkt dat namelijk helaas nog steeds.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_34543029
Het wat is dit? Begint dit een stormlooptopic te worden voor carriere-gevoelige-kijk-mij-eens-geemancipeerd-zijn-vrouwen?
pi_34543032
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 10:45 schreef Skinnymike het volgende:

[..]

Haha, visagiste?
Ik ben 27 en werk in de IT als syteemspecialist.
Maar inderdaad, jij ziet vrouwen zoals je ze wilt zien. Zulke hardnekkige types zijn hopeloos.
En oninteressant want een discussie is er blijkbaar niet mee te voeren.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 10:50:57 #56
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_34543033
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 10:40 schreef Skinnymike het volgende:

[..]

ik heb wel een hekel aan die carriere-verslindende-alles-moet-voor-mij-aan-kant-vrouwen, die nog niet eens weten hoe ze hun eigen huis moeten schoonmaken. En zo te zien ben jij er zelf één van.
Oh, je bedoelt net als een man?
pi_34543037
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 10:50 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Haha, visagiste?
Ik ben 27 en werk in de IT als syteemspecialist.
Maar inderdaad, jij ziet vrouwen zoals je ze wilt zien. Zulke hardnekkige types zijn hopeloos.
En oninteressant want een discussie is er blijkbaar niet mee te voeren.
Ow ik d8 dat ik wat anders had zien staan
  zaterdag 28 januari 2006 @ 10:52:24 #58
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_34543063
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:05 schreef Alicey het volgende:
Wat de TS beschrijft zou ook geen levensstijl voor mij zijn, maar zolang ik geen partner heb zal ik volledig in mijn eigen onderhoud moeten voorzien, en ook met partner ben ik niet van plan om in het geheel te gaan stoppen met werk en andere activiteiten waar ik me mee bezig houd.
Dan maak je vermoedelijk dus ook niet de keuze kids te nemen. Tenzij je het niet erg vindt de man te zijn die op zondag alleen maar even langs komt om het vlees te snijden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_34543064
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 10:50 schreef Skinnymike het volgende:
Het wat is dit? Begint dit een stormlooptopic te worden voor carriere-gevoelige-kijk-mij-eens-geemancipeerd-zijn-vrouwen?
Haal die plaat voor je kop eens weg, en als je toch bezig bent, zet dan ook die oogkleppen af. Ik vind mezelf niet geemancipeerd, maar ik erken wel het belang van zelfstandigheid.
pi_34543077
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 10:51 schreef Skinnymike het volgende:

[..]

Ow ik d8 dat ik wat anders had zien staan
Je zag zeg maar wat je wilde zien?
pi_34543084
quote:
Wat ik al zei, met jou is geen discussie te voeren
pi_34543092
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 10:50 schreef Aventura het volgende:

[..]

[bashmode]Waar is een vrouw vanuit evolutionaire begrippen dan voor gemaakt? Ik dacht toch altijd voor het krijgen en verzorgen van kinderen[\bashmode]
  zaterdag 28 januari 2006 @ 10:54:21 #63
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_34543104
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 10:50 schreef Aventura het volgende:

[..]

Juist. Waarom mannen wel en vrouwen niet. Het probleem kan je ook omdraaien dat mannen geen aandacht hebben voor hun gezin maar alleen hun werk.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 10:54:23 #64
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_34543105
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 10:53 schreef Skinnymike het volgende:

[..]

[bashmode]Waar is een vrouw vanuit evolutionaire begrippen dan voor gemaakt? Ik dacht toch altijd voor het krijgen en verzorgen van kinderen[\bashmode]
Ik denk niet dat er iemand gaat happen Skinnymike
pi_34543113
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 10:52 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dan maak je vermoedelijk dus ook niet de keuze kids te nemen. Tenzij je het niet erg vindt de man te zijn die op zondag alleen maar even langs komt om het vlees te snijden.
Ik geloof dat je mijn post niet helemaal begrijpt. Als het op kinderen aankomt zal ik veel minder gaan werken, maar ik zal niet volledig stoppen. Ik ga er hierbij overigens van uit dat mijn partner voldoende verdient om in het volledige gezinsonderhoud te voorzien. Ik stop niet volledig met werken omdat het je sociale netwerk verkleint als je dat wel doet, en je ook geen ervaring meer zou opdoen, zodat als de relatie alsnog mis gaat, je niet meer aan fatsoenlijk werk kunt komen.
pi_34543133
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 10:53 schreef Skinnymike het volgende:

[..]

In WFL lopen er een paar prachtige topics over evolutie.
pi_34543135
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 10:54 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er iemand gaat happen Skinnymike
Carriere-mokkels zijn vaak wel snel op hun teentjes getrapt, dus ik wacht met spanning af
pi_34543156
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 10:55 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik geloof dat je mijn post niet helemaal begrijpt. Als het op kinderen aankomt zal ik veel minder gaan werken, maar ik zal niet volledig stoppen. Ik ga er hierbij overigens van uit dat mijn partner voldoende verdient om in het volledige gezinsonderhoud te voorzien. Ik stop niet volledig met werken omdat het je sociale netwerk verkleint als je dat wel doet, en je ook geen ervaring meer zou opdoen, zodat als de relatie alsnog mis gaat, je niet meer aan fatsoenlijk werk kunt komen.
Nah, kijk, dat is nog eens een mooi compromis
pi_34543178
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 10:57 schreef Skinnymike het volgende:

[..]

Nah, kijk, dat is nog eens een mooi compromis
Ik heb overigens de indruk dat de insteek van bijv. cinnamongirl niet heel veel afwijkt van deze.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 10:59:55 #70
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_34543195
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 10:55 schreef Alicey het volgende:

[..]

Sorry dat las ik dan verkeerd. Zaak is gewoon dat beide ouders voldoende tijd in de kinderen steken. En dat zou idd heel goed met wat minder werk moeten kunnen.
pi_34543198
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 10:58 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik heb overigens de indruk dat de insteek van bijv. cinnamongirl niet heel veel afwijkt van deze.
Ik wel
pi_34543223
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 10:59 schreef Megumi het volgende:

[..]

Sorry dat las ik dan verkeerd. Zaak is gewoon dat beide ouders voldoende tijd in de kinderen steken. En dat zou idd heel goed met wat minder werk moeten kunnen.
Ik denk ook dat dat niet een al te groot probleem moet zijn. Geen te hoge hypotheek nemen scheelt denk ik al een hoop in draagkracht..
pi_34543228
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 10:58 schreef Alicey het volgende:

[..]

Precies je moet beide water bij de wijn doen, niet alleen de man of de vrouw.
pi_34543311
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 11:02 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Precies je moet beide water bij de wijn doen, niet alleen de man of de vrouw.
pi_34543595
Ik zie tot mijn vreugde dat er een interessante, inhoudelijke discussie is ontstaan over dit onderwerp. Dit is een beetje wat ik voor ogen had. Misschien is dit topic posten in KLB niet de beste keuze geweest, omdat het dan gelijk zo rigoreus overkomt. Het doel was om de discussie mogelijk te maken en dat is aardig gelukt.

Edit: nevermind

[ Bericht 13% gewijzigd door Candera op 28-01-2006 11:27:19 ]
pi_34543622
Past misschien beter in R&P. Ik neem hem wel mee.

KLB >>> R&P
pi_34543903
quote:
Neuh. Dit is een gefrustreerde-zich-bedreigd-voelende-kleine-jongetjes-die-geen-zelfstandige-vrouwen-kunnen-handelen-topic.

Zei de vrouw die slechts 3 dagen werkt en zeer graag bereid is haar toekomstige kind op de overige 4 dagen op te voeden. En pappie neemt de rest van de tijd voor zijn rekening.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_34543947
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 11:34 schreef Moonah het volgende:

[..]

Neuh. Dit is een gefrustreerde-zich-bedreigd-voelende-kleine-jongetjes-die-geen-zelfstandige-vrouwen-kunnen-handelen-topic.

Zei de vrouw die slechts 3 dagen werkt en zeer graag bereid is haar toekomstige kind op de overige 4 dagen op te voeden. En pappie neemt de rest van de tijd voor zijn rekening.
Neuh, ik kan met alle soorten vrouwen overweg. Ik heb t alleen niet zo op met dat type vrouwen. Zelfde als jij bijvoorbeeld niet houdt van macho/mannen.
pi_34544171
quote:
Om te beginnen wil ik toch even vermelden dat ik niet tegen de emancipatie ben, maar ik vind dat het de laatste jaren de spuigaten uitloopt!

Waar vroeger de man verantwoordelijk was voor het zorgen van het gezin, door te werken en zo brood op de plank te brengen, is het nu zo dat dit helemaal niet meer zo vanzelfsprekend is. Nogmaals, ik vind het prima dat vrouwen werken. Maar wat de laatste jaren te zien is, is dat de 'moderne vrouw' zich steeds meer boven de man verheven gaat voelen. Carrière maken is het sleutelwoord voor ze geworden. Dat is opzich nog niet zo erg, ware het niet dat zij daarmee hun andere voorbestemde taken links laten liggen.

Deze tendens ergert mij al geruime tijd, ik ben benieuwd naar uw meningen! (graag inhoudelijk)
De mening van vrouwen wordt hierbij bovengemiddeld gewaardeerd.
Ga stofzuigen

en nu verwacht ik niet de opmerking terug en/of een mishandelde quote 'ga zuigen'
pi_34544293
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 11:47 schreef sweetgirly het volgende:

Ga stofzuigen

en nu verwacht ik niet de opmerking terug en/of een mishandelde quote 'ga zuigen'
Hoe ironisch, dit topic wordt verplaatst naar R&P voor de voortgang en de zekerheid van een inhoudelijke discussie. In plaats daarvan krijg je dit soort reacties. Misschien toch maar weer terug naar KLB, Alicey?
pi_34544368
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 11:52 schreef Candera het volgende:

Hoe ironisch, dit topic wordt verplaatst naar R&P voor de voortgang en de zekerheid van een inhoudelijke discussie. In plaats daarvan krijg je dit soort reacties. Misschien toch maar weer terug naar KLB, Alicey?
Mijn reactie was inhoudelijk, valt niet veel uit te leggen of meer over te zeggen toch
Ga stofzuigen ipv dit soort topics te openen . Lui manmens.
pi_34544528
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 11:56 schreef sweetgirly het volgende:

[..]

Mijn reactie was inhoudelijk, valt niet veel uit te leggen of meer over te zeggen toch
Dan wil ik je hierbij danken voor je laatste reactie in dit topic.
Misschien wil je me toch eerst uitleggen wat zo'n stofzuigerding is waar je het steeds over hebt
pi_34544625
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 12:02 schreef Candera het volgende:

Dan wil ik je hierbij danken voor je laatste reactie in dit topic.
Geen dank.
quote:
Misschien wil je me toch eerst uitleggen wat zo'n stofzuigerding is waar je het steeds over hebt

zaterdag 28 januari 2006 @ 12:07:22 #84
57819 Woessssj
Benbits&Dubbellicious
pi_34544653
quote:
Waar vroeger de man verantwoordelijk was
Precies! Deze verschuiving zegt écht niet alleen iets over de vrouw...
pi_34544725
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 11:56 schreef sweetgirly het volgende:

[..]

Ga stofzuigen ipv dit soort topics te openen . Lui manmens.
Hulp vanuit onverwachte hoek
pi_34545329
Ik geloof, dat juist in Nederland heel veel vrouwen zodra hun eerste kind is geboren, aanzienlijk korter gaan werken of zelfs stoppen met werken en lekker moedertje gaan spelen. Het aantal vrouwen bij wie de carrière op de eerste plaats komt, is relatief klein. Als ze dat trouwens willen, moeten ze dat vooral zelf weten, net als de "carrière-mannen".
pi_34545409
Wat een first class bullshit in die OP. Tot die categorie behoren maar heel erg weinig vrouwen. 95% van de vrouwen doet nog steeds het hele huishouden / kinderen zelf. Vandaar al die burnouts enzo.
pi_34545544
Ik vind het wel best, ik word zo huisman (wel met handeltjes natuurlijk, maar het huishouden als corebusiness).

En ja ik vervloek ook die anti-war hippies.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_34546576
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 12:35 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Wat een first class bullshit in die OP. Tot die categorie behoren maar heel erg weinig vrouwen. 95% van de vrouwen doet nog steeds het hele huishouden / kinderen zelf. Vandaar al die burnouts enzo.
Ik spreek in de OP van een tendens die gaande is, niet dat het nu al de overhand heeft.

Daarnaast is het opvallend om te zien dat de vrouwen die het meest fel reageren allemaal in de leeftijd tussen de 25 en zeg 30 zitten. Wat mij betreft is dit juist de leeftijdscategorie waarop de OP grotendeels is gericht. En afgaande op de reacties van deze dames onderstrepen ze deze alleen maar en zetten ze er nog een uitroepteken achter ook...
pi_34546656
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 13:15 schreef Candera het volgende:

[..]

Ik spreek in de OP van een tendens die gaande is, niet dat het nu al de overhand heeft.

Daarnaast is het opvallend om te zien dat de vrouwen die het meest fel reageren allemaal in de leeftijd tussen de 25 en zeg 30 zitten. Wat mij betreft is dit juist de leeftijdscategorie waarop de OP grotendeels is gericht. En afgaande op de reacties van deze dames onderstrepen ze deze alleen maar en zetten ze er nog een uitroepteken achter ook...
Candera, je hebt gewoon helemaal gelijk
pi_34546961
quote:

1. Ik ben volledig financieel onafhankelijk

2. 'Carrière' vind ik een vies woord, ik heb liever een baantje met weinig verantwoordelijkheden en veel vrije tijd

3. Ik wil geen kinderen omdat ik er niks mee heb

4. Schoonmaken en opruimen vind ik leuk om te doen

Dus nee, ik behoor niet tot je doelgroep. Even voor de duidelijkheid.
pi_34548298
quote:
Die tendens is in dit land juist helemaal niet gaande. Wat jammer dat de posting van Sasandra totaal is genegeerd, die schrijft nl -als grote uitzondering in dit topic- iets dat is gebaseerd op feiten. Voor de rest is dit een totaal niet ter zake doende discussie, omdat het gaat over een verschijnsel dat nauwelijks bestaat en naar het zich laat aanzien in dit land de komende tijd ook nauwelijks gaat bestaan. Je kunt net zo goed gaan discussieren over de vraag of blauw Roodkapje beter had gestaan (ik denk van niet).
pi_34548325
Geheel eensch met thaleia. De OP getuigt van nul realiteitsbesef.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 14:30:07 #94
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_34549260
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 00:50 schreef cinnamongirl het volgende:
(...) vrouwen die realistisch zijn (1 op de 3 huwelijken loopt stuk; drie keer raden wie aan het kortste eind trekt) (...)
De man, die tot in het einde der tijden alimentatie mag blijven betalen.

Vrouwen die op eigen benen willen staan, prima, sterker nog: ik heb 't niet zo op vrouwen die als hoogste doel hebben thuis te zitten en een beetje op de centen van hun man te teren.

Ik vind alleen dat zodra je begint met kinderen uitpoepen dan weet je gewoon dat iemand er voor gaat moeten zorgen, da's gewoon een keuze die je op dat moment maakt en waar je een jaar of 18 aan vast zit. Hoe je dat verder oplost en wie wat doet maakt dan geen reet uit, je bent gewoon verantwoordelijk voor die kinderen en dat gaat ten koste van de carriere/ontwikkeling van de ouders. En of nu een v/d ouders zijn/haar carriere opoffert of allebei een beetje lijkt me volledig je eigen keuze.

Als je dat beide niet wilt, dan neem je toch geen kinderen ('t is niet verplicht je voort te planten ofzo).
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_34549528
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 14:30 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

De man, die tot in het einde der tijden alimentatie mag blijven betalen.
Je wilt niet weten hoeveel mannen niet aan die alimentatieplicht voldoen. Bovendien compenseert die paar honderd euro per maand absoluut niet de ernstig verzwakte financieel-economische positie van de vrouw.
pi_34549552
Gewoon niet aan beginnen die onzin is mijn motto.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 17:43:51 #97
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_34554577
quote:

[..]

Zou je eerst even Darwin willen lezen, voor je zulke onzin over de evolutie uitkraamt? Daar heb je vast tijd voor als eeuwige student...
Nicht ärgern, nur wundern!
  zaterdag 28 januari 2006 @ 17:45:31 #98
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_34554617
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 14:38 schreef cinnamongirl het volgende:
Bovendien compenseert die paar honderd euro per maand absoluut niet de ernstig verzwakte financieel-economische positie van de vrouw.
Daar is het dan ook helemaal niet voor bedoelt.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_34554682
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 17:45 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Daar is het dan ook helemaal niet voor bedoelt.
Inderdaad. Dus wie trekt er aan het kortste eind wanneer een relatie uitgaat waarbij er een traditioneel rollenpatroon gold?
  zaterdag 28 januari 2006 @ 17:48:43 #100
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_34554718
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 17:47 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Inderdaad. Dus wie trekt er aan het kortste eind wanneer een relatie uitgaat waarbij er een traditioneel rollenpatroon gold?
Dus het gaat er om wat jij er aan overhoud ?

IMHO is het helemaal niet de bedoeling dat je uit elkaar gaat als je kinderen hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')