http://www.nd.nl/document.aspx?document=nd_artikel&vorigDocument=&id=66367quote:Boven winkels staan 30.000 huizen leeg
van onze redactie binnenland
DEN HAAG - Ruim dertigduizend woningen boven winkels staan al jaren leeg. Een aantal daarvan is zo ernstig verwaarloosd dat het pand verkrot en soms zelfs op instorten staat. Dat stelt de vereniging Wonen boven Winkels Nederland, die vandaag wordt opgericht. De vereniging wil dat gemeenten, woningcorporaties, architecten en bouwbedrijven de handen ineenslaan om deze zogeheten spooketages weer bewoonbaar te maken.
Het gaat vooral om panden in binnensteden. Voor de eigenaren, vaak vastgoedinvesteerders, zijn de bovenwoningen nauwelijks interessant, omdat ze veel minder opbrengen dan winkelruimte. Daarom zijn de in- en opgangen van deze woningen veelal gesloopt om ruimte te maken voor etalages.
Veel gemeenten is dit een doorn in het oog. Er gaat onnodig schaarse woonruimte verloren en het gebied krijgt door de verpaupering een onaangename uitstraling. Verschillende gemeenten hebben er daarom veel geld voor over de woningen te kopen en op te knappen, zodat ze kunnen worden verhuurd aan vooral studenten en jongeren die beginnen op de arbeidsmarkt. Niet alleen omdat de woningnood onder deze groepen groot is, maar ook om de binnensteden leefbaarder en veiliger te maken.
En? Er is pas 1 uur van de 6 middaguren voorbij.quote:Op donderdag 26 januari 2006 12:55 schreef MrX1982 het volgende:
En ik moet nog middag eten.
Hmm, boven een café wonen is wel aardig.quote:Op donderdag 26 januari 2006 12:53 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
http://www.nd.nl/document.aspx?document=nd_artikel&vorigDocument=&id=66367
kijk aanhopelijk komt er nu een eind aan die toestand
Vanwege al die smerige praatquote:Op donderdag 26 januari 2006 12:56 schreef pberends het volgende:
En? Er is pas 1 uur van de 6 middaguren voorbij.
Check je AT!quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:10 schreef Iblardi het volgende:
Ik ga ervanuit dat Floripas hier niet kijkt: Het lieve meisje van hiernaast
Hallo, allemaal!
Ik moet straks weer aan het werk.
En MRX1982, ik heb wat harder van me afgebeten in het klaagbaaktopic, zoals jij zei.
Ok, ben ik alweer in BH geweest, maar ik ga er niet reageren! Er zijn grenzen.quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:10 schreef Iblardi het volgende:
Ik ga ervanuit dat Floripas hier niet kijkt: Het lieve meisje van hiernaast
Hallo, allemaal!
Ik moet straks weer aan het werk.
En MRX1982, ik heb wat harder van me afgebeten in het klaagbaaktopic, zoals jij zei.
Ik zie nergens een graatmager exemplaar in je OP, een stevige en een grondzitser..da's al.quote:(Die graatmagere trol - is dat een vrouw? Ze is de naam niet waard, dan - die op de grond zit vergeten we maar even)
Toen liep ik hier rond als een kloon.quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:23 schreef sigme het volgende:
[..]
Ok, ben ik alweer in BH geweest, maar ik ga er niet reageren! Er zijn grenzen.
Wist je trouwens dat je Floripas ooit een foto van haar hoofd hier heeft getoond?
Je zou mij trouwens te mager vinden, maar ik ben wel zo'n make-up loze. Fijn te horen dat er mensen zijn die dat waarderen.
[..]
Ik zie nergens een graatmager exemplaar in je OP, een stevige en een grondzitser..da's al.
we richten onze pijlen op de Kalverstraatquote:Op donderdag 26 januari 2006 12:53 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
http://www.nd.nl/document.aspx?document=nd_artikel&vorigDocument=&id=66367
kijk aanhopelijk komt er nu een eind aan die toestand
En haar vriendin is helemaal erg.quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:26 schreef Iblardi het volgende:
Floripas is inderdaad wat teveel een 'babe'. Maar met zulke hersens mag ze stilleto's dragen, als ze wil.
Bruikbaar voor wat?quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:31 schreef Tafkahs het volgende:
Floripas is alleen bruikbaar als ze zich ook daadwerkelijk laat zien.
snode slowchat samenspanningenquote:
Prascissor?quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:24 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Toen liep ik hier rond als een kloon.![]()
Ach who cares, mijn vriendinnetjes waren ook niet allemaal erg algemeen ontwikkeld.quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:33 schreef Iblardi het volgende:
[..]
En haar vriendin is helemaal erg.![]()
Die weet welke lijnen Zara allemaal in de kledinglijn had, hoe je moet strippen en buikdansen, maar als je haar vraagt naar Oost-Europese hoofdsteden....
Ze had zelfs nog nooit van Cambridge gehoord. Maar ja, Floripas is gek met haar.
Unlikequote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |