DIGGER gaat ook af en toe, vanuit Nederland naar Napels.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 12:37 schreef smook.biz het volgende:
Ja. Ik ken geen andere Nederlanders die naar San Paolo gaan. Naar mijn weten wonen er 7 Nederlanders in de stad.
Oud-studiegenootje van me, woonde destijds in Napels en was er helemaal gek van. Als die er nog woont, moet je haar kennen/gezien hebben: 1.85m, hoogblond haar, mooi om te zien en twee hele grote..... ogen zeg maar...quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:31 schreef smook.biz het volgende:
Ik zit eigenlijk te wachten op uitleg over wie Maaike van Veldhoven is.
http://xs.to/ bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:33 schreef smook.biz het volgende:
Ik heb een aantal foto's van die wedstrijd vanaf de Curva. Kan ik die op de een of andere manier uploaden?
Ha,die wedstrijd heb ik gezien destijds.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 19:23 schreef smook.biz het volgende:
[afbeelding]
Avellino fans bestormen het veld tijdens de wedstrijd in de dramatische play-off finale in 2005.
Omdat de meeste mensen geen zin hebben om de hele tijd vuurwerk te moeten terugkoppen...quote:Op woensdag 25 januari 2006 01:08 schreef Erasmusch het volgende:
Waarom id die onderste ring altijd leeg?
Zieke cultuur als je het mij vraagt als buitenstaanderquote:Op woensdag 25 januari 2006 12:18 schreef smook.biz het volgende:
Tsja, liever niet natuurlijk. Maar het gebeurt wel.
Je moet ook opletten wanneer je niet meezingt met de liederen en je staat in de buurt van een capotifoso (leider). Dan krijg je een (behoorlijk ruwe) waarschuwing. Reageer je dan verkeerd of je loopt weg, dan heb je een probleem. Ik heb al vaker dan eens vechtpartijen op de Curva gezien om dit soort dingen. Zeker bij uitwedstrijden is dit link omdat het vak dan compacter is en je altijd wel in de buurt van een leider of assistent-leider staat. Ik heb in het begin dan ook, op advies van mijn vrienden, aardig wat staat playbacken.
Drie weken geleden werd er nog eentje naar het ziekenhuis vervoerd. Hij gooide vuurwerk van de Curva, maar had daarvoor geen toestemming gevraagd (?). Het komt er ongeveer op neer dat ze je moeten kennen wil je iets op eigen initiatief doen. Probeer vooral niet als niet-leider een lied aan te zetten of een spandoek te ontrollen, dan moet je rennen.
quote:Op zondag 29 januari 2006 19:14 schreef smook.biz het volgende:
Napoli, la nostra unica fede. Napels, ons enige geloof. La nostra unica fede is een wekelijkse column over de wedstrijden van voetbalclub Napoli. Na het faillissement speelt het ooit machtige Napels voor het tweede seizoen in de hel van het betaalde voetbal, de Serie C. De trotse Napolitanen willen maar een ding. Zo snel mogelijk terugkeren in de Serie A. Ter vergelding van al die jaren vernedering door de rest van Italië.
Sassari Torres – Napoli 2-0
29 januari 2006
Er is groot nieuws in de krant. “Oggi un nuovo Napoli in Sardegna!”. Vandaag een nieuw Napoli op Sardinië! Coach Reja verklaarde gisteren op een persconferentie dat hij zal gaan aanvallen met de nieuwe aankoop Trotta en met Grieco, de jonge spits. Mannen van het eerste uur Sosa en Capperella gaan bankvlees kweken. Sosa steekt zijn teleurstelling niet onder stoelen of banken: “Ik ben gedesillusioneerd. Ik snap het niet, maar zal de keuze van de mister respecteren.” Reja’s keuze is gedurfd. Zijn beslissingen van de afgelopen wedstrijden werden hem niet in dank afgenomen door de supporters. Ondanks de eerste plaats op de ranglijst is hij weinig populair.
We gaan voetbal kijken op de betaalzender bij het wedkantoor op Piazza Caritá. Het heet de Strike, maar omdat op de voorgevel de S naar beneden is gevallen heet het in de volksmond Trike. De lente nadert en buiten is het achttien graden met een zonnetje. Het is een prachtige zondag. Een autovrije zondag, in andere woorden een ware nachtmerrie voor de inwoners. Geen scooter, geen auto, het zijn onoverkomelijk problemen. Een echte Napolitaan gaat immers niet met het openbaar vervoer.
Om twaalf uur belt Maurizio.
“Chris, ik kan niet naar de Trike. Je mag vandaag namelijk niet met de auto gaan, wist je dat?”
“Ja, ik heb het gelezen. Maar kun je niet met de metro? Het station ligt vlak bij je huis.”
“Met de metro?” Het klinkt alsof zijn mond is opengevallen.
“Ja Maurizio, met de metro.”
“Hoezo?”
“Hoezo hoezo? De metro stopt ook vlakbij de Trike.”
“Ik ga nooit met de metro. Moet je daar trouwens geen seizoenkaart voor hebben?”
Even later een sms van Guido.
‘Kan niet naar Trike. Autovrije zondag. Mag ook niet met Vespa.”
Ik sms hoopvol terug.
“Bus?”
Bliep-bliep.
“Hoezo?.”
Moederziel alleen onderweg drink ik drie cappuccini en lees twee kranten. De stad is in de ban van de nieuwe maffia oorlog. De oude vete in het noorden van de stad is sinds de arrestatie van Camorra topman De Lauro gesust. Maar de nerveuze sfeer is teruggekeerd. Gesprek van de dag is een liquidatie in het hart van de stad, in een drukke koffiebar. De zoveelste in een reeks sinds oktober. Deze dagen lijkt het oorlog in Sanitá, een volksbuurt aan de rand van het centrum. De liquidatie gisteren was op een driehonderd meter van mijn huis. Misschien is het beter om geen krant meer te lezen.
“trike” leest de voorgevel. Links van de t is nog een S-vorm op de muur zichtbaar. Mondjesmaat stromen de mensen het gebouw binnen. De baas van het wedkantoor is een bittere grijsaard met altijd hetzelfde bruine ribjasje aan. Hij weigert de tv aan te zetten vanwege de chaos in zijn hok. Pas na massaal protest van de supporters zet hij het scherm aan. Vanaf een houten stoel maant hij wild zwaaiend de menigte tot stilte en zweert hij op zijn overleden moeder (God hebbe haar ziel) dat de stekker eruit gaat bij teveel rumoer. Een luid en hilarisch boe-geroep stijgt op.
Dan kijken we naar het stadion van Sassari Torres. In een ver verleden speelde er een jonge, kleine middenvelder die later furore maakte in Napels en de rest van Europa: Francesco Zola. Het is voor het eerst en het laatst dit seizoen uitverkocht. In het uitvak 500 Napolitanen die met het vliegtuig naar het eiland zijn gekomen. Ze beschikken over oneindig veel clubliefde. Met de wetenschap dat het een zoveelste belabberde wedstrijd zal zijn, en dit keer zo ver van huis. Voor hen is clubliefde clubliefde. Ook in de Serie C, ook op Sardinië.
Direct na het fluitsignaal deelt rechtsback Grava een kopstoot uit aan zijn directe tegenstander. Een massale opstoot volgt. De scheidsrechter houdt de kaarten op zak. Ht is slechts een voorbode van wat komen gaat. Napels speelt nerveus en slecht. Zelfs de meest ervaren spelers hebben vandaag een kort lontje, opgenaaid door het fanatiek anti-Napoli publiek van Torres. Aanvoerder Montervino stort dramatisch ter aarde met een tegenstander in de buurt. We zien op de herhaling overduidelijk dat hij niet eens wordt aangeraakt.
“Gele kaart!” brult mijn naar bier riekende buurman.
“Ja”, zeg ik. “Wat een finta. (Schwalbe)”
“Hoezo finta?” Hij kijkt me boos en vragend aan.
Echt objectief kun je de Napolitanen niet noemen.
Behalve een weinig verrassend misser van vedette-in-spé Calaió gebeurt er weinig. In de twintigste minuut tikt de rechtsbuiten van Torres de bal in het net met zijn hand. Doelpunt afgekeurd en een gele kaart. “Wat een boer”, brult mijn buurman net iets te dicht bij mijn oor. Het mag blijkbaar alleen maar met de hand van God. Tien minuten voor rust fladdert een schot van Torres met wind mee in de bovenhoek. 1-0 voor de thuisploeg. Rap benen een tiental mensen het wedkantoor uit. Zij hebben genoeg gezien. Een oude man trilt van woede en denkt hardop. “Het is een schande, een grote schande!”. Hij balt een vuist in de lucht.
De laatste minuten voor rust wordt Napoli compleet van de mat gespeeld. Het doel van keeper Izzo is een schiettent. Op slag van rust haakt verdediger Maldonando de linksbuiten van Torres in het penaltygebied. Tot ieders verbazing fluit de arbiter voor de rust in plaats van voor een strafschop. De bank van Torres ontploft en de coach sprint het veld in om verhaal te halen bij de scheidsrechter. De Napolitanen ruiken ruzie en vliegen erop. Spelverdeler Fontana maakt het zelfs zo bont dat hij de coach van de tegenpartij in de kraag vat. Eén grote groep duwende en scheldende massa verdwijnt in de spelerstunnel. Rust.
Wat er in de tweede helft gebeurd is daadwerkelijk een schande voor de stad. Napels speelt haar allerslechtste voetbal ooit. Torres scoort de 2-0. En dan zijn alle grenzen zijn gebroken. Op zoek naar problemen worden er ellebogen in gezicht geplant, knieën gezocht met gestrekte benen en vooral veel opzichtig gevallen in de zestien meter. Op miraculeuze wijze houdt de scheidsrechter de rode kaarten op zak. Na het fluitsignaal gaat de televisie direct uit. In het wedkantoor overheerst woede en verbijstering. Dit is crisis.
Volgende week thuis tegen Pistoiese. Zal wel weer gewoon met Sosa en Capparella zijn.
La nostra unica fede wordt geschreven door S.M.O.O.K. - Napels.
Voor meer informatie of het adres van de website met het complete archief, email.
Kan ook, maakt mij niet zo veel uit. Smook.biz zou het leuk vinden als de tt aangepast zou worden aan de actualiteit (en de columns), dus als hij het ook prima vindt, veranderen we hem wel.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 19:23 schreef DIGGER het volgende:
Kan dit trouwens niet beter het centrale SSC Napoli topic genoemd worden (De oude naam komt in de Serie B volgend jaar zeer waarschijnlijk toch weer terug)?
quote:Op maandag 6 februari 2006 09:57 schreef smook.biz het volgende:
“Ja. Tijdens de kerst heb ik hem in Sharm-al-Shaik gezien met vier blonde Russische vrouwen met dikke tieten.” Hij knikt van kijk-eens-aan en richt zijn blik weer op het veld. Ademloos herhaal ik zijn woorden in mijn hoofd. Over zo een fantastisch antwoord op dit tijdstip en op deze plaats moet ik gewoon even nadenken.
Half Italiaans, en verder een mengelmoesje Nederlands, Brits en een vleugje Australisch.quote:
Zeker wel.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 21:58 schreef Suijk het volgende:
Als er een boek komt met verzamelde columns, koop ik hem!
Fan-tas-tischquote:Cavallo stuurt de auto over de snelweg. De Napolitaanse muziek staat hard en we zwieren door de bochten van de groene heuvels. Er wordt alleen dialect gesproken. Ik voel me weer buitenlander. Maurizio deelt zijn broodje met de anderen. De anderen volgen zijn voorbeeld en de broodjes maken cirkels door de wagen. Ik ben de enige zonder broodje om te delen.
“Heeft jouw moeder geen broodje klaargemaakt Chris?”.
Genni klinkt bezorgd.
“Mijn moeder is in Nederland, Genni.”
“Heb jij geen moeder hier?”
“Nee.”
“Moet jij zelf al het eten maken?”
“Ja.”
“En ook je was doen?”
“Ja.”
De mannen op de achterbank kijken elkaar zorgelijk aan. Ook Cavallo kijkt op en via de achteruitkijkspiegel kruist zijn blik die van zijn vrienden. Het blijft stil en uiteindelijk tilt hij langzaam zijn arm van de versnellingspook. Zijn hand zweeft even ongemakkelijk en dan voel ik onbeholpen een paar kloppen van troost op mijn schouder.
“Het komt wel goed jongen.”, Cavallo knikt me bemoedigend toe en zijn lippen knijpen ter bevestiging.
Genni’s hoofd verschijnt tussen de bestuurdersstoel en de mijne.
“Ja, het komt echt wel goed hoor.”
Ze menen het.
Echt een fantastisch stukje van die auto ja.quote:Op maandag 6 maart 2006 16:24 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Fan-tas-tischIk zie het dan ook al zo voor me
Gaaf verhaal weer
[offtopic]quote:
Ja, meestal wordt dat gefixed, ik ben verwend...quote:Op maandag 6 maart 2006 19:37 schreef pfaf het volgende:
[..]
[offtopic]
Wat een verschrikkelijk lelijke avatar Sandman! Resize 'm eens zodat de boel in de goede verhouding staat.
[/offtopic]
Het was ietsje anders, hij was zeer ontevreden over de inzet, van de spelers en van de tactiek en wissels van Reja, maar hij beloofde dat als Reja de titel wint, hij nog een jaar zou mogen blijven.quote:Op zondag 12 maart 2006 21:42 schreef smook.biz het volgende:
Napoli – Martina 1-0
De blik van de rijke voorzitter De Laurentis staat op oorlog. Ik hoor flarden van woorden. “Dit is niet mijn Napoli. Dit is niet mijn coach.”
We staan negen punten los. De missie is bijna geslaagd. En toch lijken de dagen van coach Reja geteld. In Napels telt nu eenmaal de trots. Niet de feiten.
Een knuppel in z'n hand en hij kan zo de Curva opquote:
quote:Naast mij laat een hooligan zijn broek zakken. Zijn straal urine vliegt dertig meter naar beneden en klettert op ruime afstand van de groep op de grond. Toch krijgt hij complimenten van zijn maten. Het was goed geprobeerd.
Heel simpel:quote:Op zondag 19 maart 2006 21:20 schreef smook.biz het volgende:
Digger, vraag van het thuisfront, hoe krijg jij het voor elkaar om de wedstrijden van Napoli te bekijken? Of woon je in italie?
Niks van gezien, had (kraam)visite.quote:Op maandag 27 maart 2006 12:52 schreef smook.biz het volgende:
Ik lijk niet op Ruud Krol.....:)
Digger, wat vond je van de wedstrijd gisteren......
quote:Genni haalt weer zijn schouders op. Hij lijkt het wel te geloven. Wil terug naar huis. Terug naar bed. Hij schudt moedeloos zijn hoofd.
“Hier ben ik dan speciaal om elf uur voor opgestaan.”
Het is geen grapje.
Arresteren? Doe maar niet....quote:Op maandag 3 april 2006 10:15 schreef pfaf het volgende:
Wat staat er op de 2e foto?
Ga je kijken? Heeft Guido al kaarten kunnen bemachtigen?quote:Op dinsdag 4 april 2006 12:35 schreef smook.biz het volgende:
Foggia - Napoli is verplaatst naar dinsdag 11 april 15.00 ivm veiligheid.....
Nee, Napoli heeft geen grote politieke bewegingen/stromingen onder de fans.quote:Op dinsdag 4 april 2006 13:42 schreef LostBoyz het volgende:
Wat ik me afvraag, is ook Napoli beinvloed door rechts-extremistische ideeen? Zoals dat bij sommige clubs in Italie het geval is?
Officieel wel ja, Napoli moet 6 punten halen en Frosinone moet er dan minder dan 6 halen uit de komende 2 wedstrijden, dan zijn ze officieel kampioen. Officieus zijn ze met 6 punten sowieso al kampioen, Frosinone gaat natuurlijk nooit aan het doelsaldo en aantal zeges van Napoli komen.quote:Op dinsdag 4 april 2006 12:31 schreef smook.biz het volgende:
Uit mijn hoofd moet Napoli dan zondag of maandag winnen in Foggia en dan thuis winnen van Perugia. Frosinone moet dan in die twee wedstrijden minstens 1 keer punten laten liggen.
quote:Op dinsdag 4 april 2006 19:39 schreef DIGGER het volgende:
Er wordt ook al gesproken over de mogelijke 11 van Napoli volgend jaar: Iezzo, Cassetti, P.Cannavaro, Maldonado, Rullo, Montervino, Bogliacino, Esposito, Morfeo(Locatelli), Langella, Bucchi(Calaiò). All. Reja
Ach mooi voorbeeld: Vlak voor Euro 2000 was er de Amstecup match Feyenoord - Den Haag om 20.00 uur. Verzamelen was op station Holland Spoor, om 15.00 uur al.quote:Op woensdag 5 april 2006 10:24 schreef smook.biz het volgende:
Ik wil niet populair doen, maar de politie vraagt met die controle om problemen. Bij een wedstrijd als afgelopen zondag tegen Chieti gebeurt er gewoon helemaal niks als de politie niet moeilijk doet. Wanneer ze dan zo een overdreven en treiterige maatregelen gaan nemen, dan begint het te irriteren. Je kent dat gevoel wel, dat je buiten in de rij staat, onnodig en het duurt lang, en dat je binnen in het stadion al het zingen, fluiten hoort van het publiek. Dan wil je gewoon naar binnen.
Dat was begin vorig seizoen, de Braziliaanse superaanvaller Toledo (gelukkig rap weer afgevoerd ... gevalletje Via Toledo !)quote:Geloof dat de laatste donkere Napoli speler alweer dateert van 2 jaar terug, de toenmalige rechtsbuiten (die zo'n indruk op me gemaakt heeft dat ik geen idee meer heb van z'n naam).
20.45 uur volgens Skyquote:Op dinsdag 4 april 2006 12:35 schreef smook.biz het volgende:
Foggia - Napoli is verplaatst naar dinsdag 11 april 15.00 ivm veiligheid.....
Mooie naam...quote:Op donderdag 6 april 2006 12:23 schreef DIGGER het volgende:
En Montervino is net vader geworden van een gezonde meid, Ginevra
AUGURI!
quote:Op dinsdag 11 april 2006 21:10 schreef smook.biz het volgende:
Met andere woorden, ik heb heel veel rellen gezien en heel weinig voetbal.
Je zit ook met beide Curva's in 1 uitvak natuurlijk.quote:Op donderdag 13 april 2006 12:39 schreef smook.biz het volgende:
Nee, ik vond dit te. Ik vond ook de sfeer onderling tussen de Napels supporters niet oke.
Was voor de coppa, 3 jaar terug, was nog zomer, voetbal leefde nog amper qua tijdstip in het seizoen en dan ineens 55.000 man op de tribune, erg mooi. Helaas een draw toen.quote:Hoe was dat tegen Salerno?
Ach, vanuit NL kan ik er amper bij zijn, en dan is een wedstrijd waarin je mogelijk kampioen kan worden van de Serie C1 nu ook niet van het kaliber "daar moet je bijgeweest zijn". Als ze nou naar A konden promoveren, dan was het heel anders.quote:Vind je het jammer dat je er zaterdag niet bij bent?
Daarin geef ik je gelijk....ik denk ook dat de Curva oproept tot het niet vieren van het kampioenschap, zoals ze dat vorig jaar (te vroeg) deden voor de play-off finale tegen Avellino.quote:[quote]Op vrijdag 14 april 2006 12:31 schreef DIGGER het volgende:
en dan is een wedstrijd waarin je mogelijk kampioen kan worden van de Serie C1 nu ook niet van het kaliber "daar moet je bijgeweest zijn".
Ge-wel-digquote:Op zaterdag 15 april 2006 17:31 schreef DIGGER het volgende:
Scheidsrechter staakte de match onmiddelijk, wou dat de doeken verwijderd zouden worden. Hij begreep echter al snel dat dat nooit van z'n leven zou gebeuren en liet de match uitspelen terwijl de hele tribune op en neer ging en "wie niet springt is Carraro" zong
Heb je er foto's van? Op de TV beelden was er nooit echt 1 goed overzicht te zien, maar ik denk zeker 25 grote spandoeken, dan nog dat spandoek met foto onder aan de ring en daarnaast nog dat enorme spandoek met alleen de tekst "infame".quote:Op zaterdag 15 april 2006 19:16 schreef smook.biz het volgende:
Kom net terug vd wedstrijd......echt fantastisch die actie van de Curva B! CARRARO INFAME.....
Nu kon het, want eventuele sancties komen na de promotie.
Dit vind ik idd ook een interessante vraag...!quote:Op zondag 16 april 2006 14:10 schreef A.Petacchi het volgende:
Waarom zijn er bij napoli, als een van weinige clubs in Italie, eigenlijk 2 grote curve? En wat zijn precies de verschillen tussen de curva a en curva b?
Ik ben dan wel geen Digger, maar je kunt het eens hier proberen: http://www.rapidshare.dequote:Op dinsdag 18 april 2006 09:34 schreef smook.biz het volgende:
Digger, kan ik ook op de een of andere manier een mp3 uploaden? Dan zet ik ó surdato erop wat door het stadion werd gezongen na het kampioenschap......
quote:'E PAROLE ORIGINALE NAPULITANE
Staje luntana da stu core,
a te volo cu 'o penziero:
niente voglio e niente spero
ca tenerte sempe a fianco a me!
Si' sicura 'e chist'ammore
comm'i' so' sicuro 'e te...
Oje vita, oje vita mia...
oje core 'e chistu core...
si' stata 'o primmo ammore...
e 'o primmo e ll'ùrdemo sarraje pe' me!
Quanta notte nun te veco,
nun te sento 'int'a sti bbracce,
nun te vaso chesta faccia,
nun t'astregno forte 'mbraccio a me?!
Ma, scetánnome 'a sti suonne,
mme faje chiagnere pe' te...
Oje vita....
Scrive sempe e sta' cuntenta:
io nun penzo che a te sola...
Nu penziero mme cunzola,
ca tu pienze sulamente a me...
'A cchiù bella 'e tutte bbelle,
nun è maje cchiù bella 'e te!
Oje vita....
TRADUZIONE IN ITALIANO
Sei lontana da questo cuore,
da te volo con il pensiero:
niente voglio e niente spero
oltre che tenerti sempre a fianco a me!
Sei sicura di questo amore
come io sono sicuro di te…
Oh vita, oh vita mia…
Oh cuore di questo cuore…
sei stata il primo amore…
e il primo e l'ultimo sarai per me!
Quante notti non ti vedo,
non ti sento tra queste braccia,
non ti bacio questa faccia,
non ti stringo forte tra le mie braccia?!
Ma, svegliandomi da questi sogni,
mi fai piangere per te…
Oh vita, oh vita mia…
Scrivi sempre che sei contenta:
io non penso che a te solamente…
Un pensiero mi consola,
che tu pensi solamente a me…
La più bella di tutte le belle,
non è mai più bella di te!
Oh vita, oh vita mia…
Napoli - Frosinone dus zonder publiek en 20.000 Euro boete.quote:Napoli - Frosinone a porte chiuse
La Lega non squalifica il campo ma impedisce la festa finale con i ciociari
La Lega di serie C ha reso noto che in conseguenza delle intemperanze della tifoseria azzurra in occasione di Napoli-Perugia ai partenopei è stata inflitta una duplice sanzione, gara a porte chiuse e 20mila euro di multa.
Vooral Verona is een speciale natuurlijk, daar werd Napoli in de tijd van Diego, toen Verona ook een grote club was, verwelkomd met spandoeken als "Welkom in Italie" "Wassen doe je met zeep", "Verona tegen Afrika" etc.quote:Op donderdag 20 april 2006 17:10 schreef smook.biz het volgende:
Grazie a tutti!
Volgend seizoen ben ik in ieder geval weer van de partij op de Curva, en gezien de komende tegenstanders....Verona, Brescia, Avellino....moet dat genoeg beleving opleveren...
quote:Bucchi in Napoli switch
Napoli have made their first signing since securing promotion to Serie B, swooping for current Second Division top scorer Christian Bucchi.
Bucchi has been in prolific form this season, netting 25 goals for Modena and catching the eye of Benfica and several Serie A clubs.
However, the 28-year-old has decided not to wait for a top-flight side, instead opting for a move to the Stadio San Paolo.
“This signing could be a turning point in my career,” explained the Canarini hitman. “Napoli are a club that should be in Serie A.”
He also spoke of his excitement at linking up with Emanuele Calaio’, the current Serie C1B Capocannoniere who has fired 18 goals for the Azzurri this term.
“We’re going to be the dream strike partnership for Napoli,” enthused Bucchi, “We played together at Terni and we got on well.”
Promotion this season is the first step on the road back to greatness for Napoli. The Vesuviani were Scudetto winners as recently as 1990, but were sent down to Serie C in 2004 after bankruptcy.
Now they look likely to invest heavily in the summer and start next season amongst the favourites for promotion.
Bucchi’s record suggests that he is the man for this job. His 19 goals last season – including two crucial play-off strikes – played a large part in Ascoli’s unexpected ascent to Serie A.
Ik wil wel ergens eind november/begin December een paar dagen die kant op, ook om Kerstinkopen te doen, alleen heeft Ryanair nog geen boekbare vluichten voor die data (En is de speelkalander nog niet bekend natuurlijk).quote:Op zondag 30 april 2006 23:17 schreef smook.biz het volgende:
Digger, gaan we volgend seizoen een wedstrijd samen?
"We hebben de promotie naar de Serie C bij lange na niet zo gevierd als dit nieuws", aldus 1 van de leiders van de Curva B. Het zal dus nu 2 wedstrijden compleet feest worden omdat die hufter eindelijk weg isquote:Dimissioni Carraro, tifosi Napoli: Per noi giornata di festa
''Oggi la curva B festeggia. Abbiamo vinto la guerra, non la battaglia''. E' il commento di Vincenzo Busiello, uno dei leader degli ultra' della curva B, cuore del tifo partenopeo.
La notizia delle dimissioni di Franco Carraro si e' diffusa in fretta tra i tifosi azzurri. Dal primo lancio di agenzia e' stato un tam tam di telefonate e sms. ''E' il minimo che potesse succedere - sottolinea il capo tifoso -. Non abbiamo festeggiato la promozione in serie C come questa notizia. Carraro ci ha fatto troppo male e ora paga''. Proprio i supporter della curva B, in occasione di Napoli Perugia, gara che ha matematicamente attribuito la promozione della squadra di Edy Reja in serie B, esposero 20 striscioni contro il presidente federale considerato il maggior artefice del fallimento della vecchia societa'. Le ruggini tra Carraro e la tifoseria partenopea, nate ai tempi della retrocessione in serie B degli azzurri, toccarono il punto piu' alto dello scontro nell'agosto del 2004 quando, nel pieno della calda estate giudiziaria del Napoli, con i libri della gestione Naldi portati in tribunale, e la Federazione schierata per far ripartire glia azzurri dalla serie C, il presidente della Figc fu oggetto di aspre contestazioni e la sua vettura bersaglio di uova marce dinanzi al tribunale partenopeo.
quote:Ecco chi resta, chi parte e le trattative per la B
Confermata gran parte della rosa e i giovani inseriti quest'anno. In forte dubbio Cupi, Giubilato, Briotti, Lacrimini, Gatti, Giglio, Montesanto e Grieco. Via Fontana. All'interno tutte le trattative, solo questione di tempo per Bucchi e P.Cannavaro
CONFERMATI
Iezzo
Gianello
Virgili
Grava
Maldonado
Romito
Nigro
Savini
Amodio
Bogliacino
Capparella
Montervino
Trotta
Calaiò
Pià
Sosa
Vitale
IN DUBBIO
Cupi
Giubilato
Briotti
Lacrimini
Fontana (non rinnoverà il contratto)
Gatti (ritorna dal prestito Cremonese)
Montesanto
Grieco
Giglio (ritorna da prestito San Marino)
TRATTATIVE
Bucchi (Modena)
Paolo Cannavaro (Parma)
Vitiello (Vicenza)
Lodi (Empoli)
Brienza (Palermo)
Ferreira Pinto (Cesena)
Cribari (Lazio, proprietà Udinese)
Pazienza (Udinese)
Masiello (Palermo)
Bogdani (Siena)
Parisi (Messina)
Codrea (Palermo)
Terlizzi (Palermo)
De Rosa (Reggina)
Matteini (Pescara)
Carrus (Bari, proprietà Fiorentina)
quote:Domizzi joins Napoli
Mauro Domizzi has joined Napoli and has vowed to help take them back into Serie A.
The 26-year-old defender played in the top flight last term with Ascoli, but he has now agreed a four-year deal with the southern giants.
“I have come to Napoli with a strong desire to do well for the club,” he insisted.
“I have played three consecutive years in the top Division and I chose Napoli because they have serious projects planned in the future.
“I will be doing everything in my power to make sure we win promotion to Serie A as soon as possible.
“I know several of the team already and I have been made very welcome and I can’t wait for the season to start.
“Napoli is a big club and with the team they are putting together they will back again at the top.”
The Roma-born player, who can also operate as a midfielder, has previously played for Sampdoria, Modena and Brescia in Serie A.
He joins Serie B Capocannoniere Cristian Bucchi as a Napoli summer signing, while former Ascoli teammate Pasquale Foggia is also expected to join the club.
Wij vliegen doorgaans van Eindhoven naar Roma Ciampino. Dat vliegveld ligt net buiten de grote ring van Roma, 1500 meter van de afslag naar de A1 (richting Napoli) verwijderd. Dan is het met een huurauto ff karren en klaar.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 13:00 schreef Erasmusch het volgende:
Als Ryanair nou ff op Napels gaat vliegen...
quote:Cannavaro joins Napoli
Paolo Cannavaro has finally completed his expected transfer from Parma to hometown club Napoli.
The Azzurri had been chasing the stopper for months after it became clear that he would not be signing a new deal at the Stadio Tardini.
Cannavaro, younger brother of Juventus and Italy ace Fabio, has signed a five-year contract at the San Paolo.
The former Under-21 international defender will be unveiled to the media this afternoon at Castelvolturno.
The Cannavaro brothers both started their careers at Napoli even if Paolo played just two Serie B games for the outfit in his first spell.
He left Napoli for Parma in September 1999 and has remained ever since, even if he spent the 2001-02 campaign on loan at Verona.
Kost wel meer tijd en geldquote:Op woensdag 7 juni 2006 12:16 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Wij vliegen doorgaans van Eindhoven naar Roma Ciampino. Dat vliegveld ligt net buiten de grote ring van Roma, 1500 meter van de afslag naar de A1 (richting Napoli) verwijderd. Dan is het met een huurauto ff karren en klaar.
Trein kan ook (moet je eerst naar Roma Termini station) en dan naar Napoli met de trein. trein is wel snel en goedkoop.
Of je gaat met transavia naar Napoli of vanuit Brussel. op www.whichbudget.com kun je zien welke (goedkope) maatschappijen allemaal op Napoli vliegen.
En nu speler van Milanquote:Op vrijdag 2 juni 2006 17:21 schreef twi het volgende:
Die Foggia is de Foggia die bij het U21 EK actief was? Was wel een leuke speler
Nog niet geweest sinds die nieuwe wet, ga waarschijnlijk dit najaar weer.quote:Op donderdag 8 juni 2006 14:24 schreef smook.biz het volgende:
Digger, hoe regel jij eigenlijk de toegangskaarten vanuit Nederland sinds de invoering van de identificatieplicht?
Too easy...quote:Op donderdag 8 juni 2006 22:42 schreef smook.biz het volgende:
als je vrij wanhopig bent, dan koop ik er een voor je.
Bedankt voor het aanbod. Ik ga eerst zelf nog even op zoekquote:Op donderdag 8 juni 2006 22:42 schreef smook.biz het volgende:
Ze liggen hier vast in de winkel, als je vrij wanhopig bent, dan koop ik er een voor je.
Thanxquote:Op vrijdag 9 juni 2006 07:49 schreef DIGGER het volgende:
In de kappastore (kappastore.com)
quote:Op donderdag 8 juni 2006 14:24 schreef smook.biz het volgende:
Digger, hoe regel jij eigenlijk de toegangskaarten vanuit Nederland sinds de invoering van de identificatieplicht?
Ik weet wel dat Arsenal supporters die naar Juve v Arsenal wilden zich moesten laten registreren en de naam werd voorop het ticket gezet,iets wat nog nooit gedaan isquote:Op vrijdag 9 juni 2006 11:29 schreef A.Petacchi het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Wordt er bij jullie gecontroleerd dan? Ik ben in een heel seizoen inclusief 6 uitwedstrijden liefst 0 keer gecontroleerd.![]()
En zo hoort dat, je legt aanbiedingen uit Firenze en Genova gewoon naast je neer, Napoli is the place to bequote:Bucchi rejects Fiorentina bid
Serie B Capocannoniere Cristian Bucchi confirms offers from Fiorentina and Sampdoria, but has rejected them in order to join Napoli.
“Modena have not been able to reach Serie A and our paths will therefore separate. The club wants to focus on younger players,” he explained after the play-off semi-final loss to Mantova.
The former Perugia and Cagliari striker hit the headlines with his 29 Serie B goals for the Canarini, earning him the Capocannoniere crown this season.
“I have always said that I hope to join Napoli. I’ve been requested by Fiorentina, Atalanta and Sampdoria this summer, but I told Modena that my intention is to go to the Stadio San Paolo. Compared to Napoli, all other offers disappear into the background.”
Although no official deal is in place, Bucchi looks set to spearhead the fallen giants, who have earned promotion to Serie B for next season.
“I am 29 years old and want to play in an important city like Naples. I have a basic agreement with the club and now it’s up to Modena and Napoli to reach an agreement that would clearly suit both parties.”
Bucchi isn’t the only new arrival, as they have already captured Parma defender Paolo Cannavaro – a Neapolitan born and bred who began his career in the Azzurri youth system.
There are also strong reports that Under-21 international and former Ascoli winger Pasquale Foggia, who has just signed a four-year contract with Milan, will spend the season in Naples on loan.
“Milan want to keep me and I’ll go to their summer training camp, but then I’ll evaluate my position and any possible loan spells,” he told napolimagazine.it. “To play for my home town club would be a wonderful thing and I’m happy my old teammate Maurizio Domizzi has also gone to Napoli. The San Paolo would be a dream for me.”
Roma ja.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 22:22 schreef smook.biz het volgende:
Petacchi, in Roma?
Bij Napoli word je, althans in mijn vak, bij iedere wedstrijd gecontroleerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |