abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36999161
Hier nog wat leuke plaatjes en spandoeken: http://www.forumcommunity.net/?t=1931224&st=870
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_37002572
Curva B:

Gevolgd door:

"Liever een wedstrijd achter gesloten deuren vanwege het laten horen van onze mening, dan een stadion zonder identiteit"

Kortom, we weten dat we hier een sanctie op zullen krijgen maar dat boeit niet, we zullen onze mening altijd laten horen.
pi_37004453
Waarom zijn er bij napoli, als een van weinige clubs in Italie, eigenlijk 2 grote curve? En wat zijn precies de verschillen tussen de curva a en curva b?
AS Roma---Ajax---Real Valladolid---Hammarby IF---West Ham United--- River Plate---Alessia Filippi
LA DISOCCUPAZIONE... TI HA DATO UN BEL MESTIERE...MESTIERE DI MERDA...CARABINIERE!
  maandag 17 april 2006 @ 17:07:58 #204
146944 BenitoGrava
Benito Grava
pi_37036189
YOEPI NAPOLI naar seria B
Napoli numero 1
pi_37036255
quote:
Op zondag 16 april 2006 14:10 schreef A.Petacchi het volgende:
Waarom zijn er bij napoli, als een van weinige clubs in Italie, eigenlijk 2 grote curve? En wat zijn precies de verschillen tussen de curva a en curva b?
Dit vind ik idd ook een interessante vraag...!
pi_37038544
Ik ken de andere Italiaanse stadions niet, dus waarom er alleen in Napels twee curva's zijn, dat zou ik je niet kunnen vertellen. De meest simpele verklaring lijkt me dat er teveel fanatieke supporters zijn voor maar 1 vak.

Ik weet, Digger corrigeer me, dat een jaar of tien geleden de Curva B het meest beruchte vak was van San Paolo, sinds de komst van die leider met de paardestaart (hoe heet die ook alweer?), is de hardste kern vertrokken naar de rechterkant van de Curva. Daarna heeft Curva A qua hooligankracht de hoofdrol op zich genomen. Ik zou Curva B definieren als de fanatieke aanhang met liederen en spandoeken vaak met "politieke" inhoud. De Curva A zie ik gewoon als een verzameling tuig uit de stad met een Napoli-hart.
pi_37039909
Klopt wel redelijk, vroeger was de Curva B de hardste/fanatiekste van de 2, nu de Curva A.
De Curva A zit dan ook pal naast het zwaar beveiligde uitvak.

De Curva B is ook niet echt politiek, daar doen ze bij Napoli niet op grote schaal aan itt bv Atalanta, Verona of Lazio, maar als je kijkt naar de inhoud van alle spandoeken, dan wint de Curva B het wel van de Curva A. Maar qua bekende grote groeperingen is de Curva B tegenwoordig minder "groepsgewijs" georganiseerd, grootste belangrijkste groep daar is de Fedayn.
In de Curva A zitten meerdere grotere machtige groeperingen, en ook uit meerdere grotere wijken, die dat duidelijk naar voren brengen.

Er zijn inderdaad weinig clubs met 2 grote Curva's, Messina is een club met fanatieke aanhang aan weerszijden van het stadion, Genoa ook enigszins (voor beide geldt trouwens dat aan de andere zijde het slechts een halve zijde/curva betreft), maar verder weet ik niet zo een grote club op te noemen die zoiets aan beide korte zijden/Curva's heeft.

Nino D'Angelo (Muziekgod in Napoli, Smook zal wel het e.e.a. uit z'n hoofd kunnen meezingen inmiddels) zingt in zijn lied "Napoli Napoli" welke over de voetbalclub gaat, ook over de Curva B.

Leuke is wel dat 2 Curva's, naast een strijd jegens tegenstander, ook een onderlinge strijd oplevert, waardoor beide curva's zich naar een hoger niveau tillen dan dat ze waarschijnlijk gehad hadden zonder elkaar.

Morgen wordt trouwens de sanctie voor de anti-Carraro actie bekend.
pi_37054421
Digger, kan ik ook op de een of andere manier een mp3 uploaden? Dan zet ik ó surdato erop wat door het stadion werd gezongen na het kampioenschap......
pi_37054586
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 09:34 schreef smook.biz het volgende:
Digger, kan ik ook op de een of andere manier een mp3 uploaden? Dan zet ik ó surdato erop wat door het stadion werd gezongen na het kampioenschap......
Ik ben dan wel geen Digger, maar je kunt het eens hier proberen: http://www.rapidshare.de
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_37055227
Bedankt Suijk.

'o surdato 'nnammurato: http://rapidshare.de/files/18296644/traccia11.mp3.html
pi_37055269
Wel een badkameropname, maar dat maakt het juist weer mooi. Afgelopen zaterdag met 45.000 man dit refrein.......ó vita.....
pi_37057767
Suijk is een kloon van me

Ook ff de gehele songtekst plaatsen (In Napolitaans en Italiaans - kun je gelijk zien hoeveel verschil erin zit):
quote:
'E PAROLE ORIGINALE NAPULITANE

Staje luntana da stu core,
a te volo cu 'o penziero:
niente voglio e niente spero
ca tenerte sempe a fianco a me!
Si' sicura 'e chist'ammore
comm'i' so' sicuro 'e te...

Oje vita, oje vita mia...
oje core 'e chistu core...
si' stata 'o primmo ammore...
e 'o primmo e ll'ùrdemo sarraje pe' me!

Quanta notte nun te veco,
nun te sento 'int'a sti bbracce,
nun te vaso chesta faccia,
nun t'astregno forte 'mbraccio a me?!
Ma, scetánnome 'a sti suonne,
mme faje chiagnere pe' te...

Oje vita....
Scrive sempe e sta' cuntenta:
io nun penzo che a te sola...
Nu penziero mme cunzola,
ca tu pienze sulamente a me...
'A cchiù bella 'e tutte bbelle,
nun è maje cchiù bella 'e te!

Oje vita....

TRADUZIONE IN ITALIANO

Sei lontana da questo cuore,
da te volo con il pensiero:
niente voglio e niente spero
oltre che tenerti sempre a fianco a me!
Sei sicura di questo amore
come io sono sicuro di te…

Oh vita, oh vita mia…
Oh cuore di questo cuore…
sei stata il primo amore…
e il primo e l'ultimo sarai per me!

Quante notti non ti vedo,
non ti sento tra queste braccia,
non ti bacio questa faccia,
non ti stringo forte tra le mie braccia?!
Ma, svegliandomi da questi sogni,
mi fai piangere per te…

Oh vita, oh vita mia…
Scrivi sempre che sei contenta:
io non penso che a te solamente…
Un pensiero mi consola,
che tu pensi solamente a me…
La più bella di tutte le belle,
non è mai più bella di te!

Oh vita, oh vita mia…
pi_37057977
Wel aardig feitje: Napoli heeft in 2 seizoenen Serie C ruim 1.1 miljoen toeschouwers getrokken, ca. 32.000 per wedstrijd (vorig seizoen meer dan dit seizoen).

Er zijn slechts een paar clubs die hogere toeschouwersaantallen trekken: Milan, Inter en Roma. Lazio en Fiorentina trekken ongeveer evenveel toeschouwers als Napoli.

Tevens bekende een hevig geemotioneerde Roberto "Pampa" Sosa gisteravond op het Sky Sport Journaal dat hij tegen Frosinone thuis het nr. 10 shirt zal dragen, de laatste keer dat het shirt ooit in San Paulo gedragen zal worden.
pi_37073707
quote:
Napoli - Frosinone a porte chiuse
La Lega non squalifica il campo ma impedisce la festa finale con i ciociari

La Lega di serie C ha reso noto che in conseguenza delle intemperanze della tifoseria azzurra in occasione di Napoli-Perugia ai partenopei è stata inflitta una duplice sanzione, gara a porte chiuse e 20mila euro di multa.
Napoli - Frosinone dus zonder publiek en 20.000 Euro boete.
pi_37073927
Dan was het dus de laatste thuiswedstrijd van het seizoen.......:(
pi_37085141
Die leider met de paardenstaart heet Busciello overigens !
pi_37104459
Smook wanneer komt je verslag?
pi_37104618
Je hebt er nu in ieder geval tijd genoeg voor

Zag net nog de beelden van die actie in het sportjournaal van SKY, ondanks de sanctie blijf ik het een prima en terechte actie vinden.
pi_37119741
haha....

Ik moet er nog even over nadenken, het wordt in ieder geval de laatste. Ik hou het dit seizoen voor gezien......
  donderdag 20 april 2006 @ 11:21:47 #220
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_37121827
Smook mijn complimenten...heb heel deze ochtend dit topic door zitten lezen, echt geweldig. Prachtig die betrokkenheid bij de club.

Vraag is al eerder gesteld maar niet echt beantwoord; Hoe ben jij bij de Curva A verzeild geraakt? en daar geaccepteerd?
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews
pi_37130304
Napoli – Perugia 2-0 (slot)
15 april 2006

Napoli, la nostra unica fede. Napels, ons enige geloof. La nostra unica fede is een wekelijkse column over de wedstrijden van voetbalclub Napoli. Na het faillissement speelt het ooit machtige Napels voor het tweede seizoen in de hel van het betaalde voetbal, de Serie C. De trotse Napolitanen willen maar een ding. Zo snel mogelijk terugkeren in de Serie A. Ter vergelding van al die jaren vernedering door de rest van Italië.

Franco Carraro houdt het papier in zijn hand. Hij trilt. Het is zaterdag 15 april, de middag breekt aan. Franco schudt nogmaals zijn hoofd. Hij zit al de hele morgen aan zijn lange dinertafel in de riante villa. Hij weet nog goed de dag waarop hij voor het eerst gearmd met zijn vrouw door de grote poort doorliep. Ze lachte de hele dag, een nieuw paradijs. Hij had het gevoel aan een nieuw, een tweede leven te beginnen. En nu…zijn hoofd buigt weer naar het papier. Rechtsboven de datum, 12 augustus 2004. Het persbericht van de Italiaanse voetbalbond, zijn bond. Zijn trots, in de afgelopen jaren heeft hij met succes nieuwe reglementen opgesteld die onverbiddelijk zijn ingevoerd. Binnen de bond respecteert men Franco Carraro vanwege zijn harde en onverzettelijke karakter, daar is hij altijd tevreden mee geweest. De letters van het persbericht zweven voor zijn ogen:

SOCIETA’ NON AMMESSE AI CAMPIONATI
PROFESSIONISTICI 2004-2005

S.S. Calcio Napoli S.p.A preso atto che, con sentenza del 30 luglio 2004, pubblicata in data 2 agosto 2004, il Tribunale di Napoli ha dichiarato il fallimento della S.S. Calcio Napoli S.p.A.;

Die twee zinnen waren de grote doorbraak in zijn carrière. Het verwerpelijke Napoli werd voor eens en voor altijd verwijderd uit de competities van de voetbalbond. Hij herinnert zich de krantenkoppen, de aandacht op televisie, het commentaar van vrienden. Ze zeiden dat het niet kon, dat niemand het lef had om de gehate en gevaarlijke Napolitanen naar de voetballoze hel te sturen. Hij kon het en deed het. Augustus 2004 staat in Franco’s geheugen gegrift als de meest machtigste dag uit zijn leven. En vandaag? Hij laat het papier los. Zijn vingers spreiden zich. Het vel papier dwarrelt in de prullenmand. Hij voelt de hand van zijn vrouw op zijn schouder. Ze weet dat hij het moeilijk heeft.

Om drie uur zet Franco Carraro de televisie aan. RAI International. Behalve Napolitanen kijken supporters over de hele wereld mee. Afrika, Zuid-Amerika, de Verenigde Staten. Als de wedstrijd begint weet hij dat Napoli vandaag niet tegen Perugia speelt. Er kan vandaag maar één tegenstander verliezen. Hij. Het stadion is bijna vol. Hij ziet vijftigduizend uitzinnige Napolitanen op de tribunes. Een unicum voor de Serie C. Een sprankje hoop gloort nog in zijn lichaam. Als Napoli niet wint, dan is het vooralsnog geen kampioen. En is hij de winnaar, althans vandaag. Zoals vorig jaar, toen Napoli op de laatste speeldag de promotie naar de Serie B verspeelde. Tegen vrienden hield hij vol medelijden te hebben met de stad en haar voetbalgekke inwoners, maar de huilende Napolitanen op de tribunes maakte dat hij zich machtiger dan ooit voelde. Hij dompelde de stad een tweede jaar onder in de donkere krochten van de Serie C. Er verschijnt een glimlach op zijn gezicht. Soms maakt hij zich zorgen over dat gevoel, over die adrenaline in zijn lijf.

Traditiegetrouw speurt hij op het scherm de tribunes af, op zoek naar anti-Carraro spandoeken. Anderhalf jaar heeft hij wekelijks boetes van duizenden euro uitgedeeld aan Napoli vanwege een levensgroot spandoek met zijn portret afgebeeld en de woorden “Carraro infame” (Carraro schande!). Franco zakt tevreden terug in zijn stoel, het hangt er weer niet. Op zich deed het spandoek hem weinig, sterker nog, hij voelde zich op een vulgaire manier wel geëerd door de negatieve aandacht van die gevaarlijke groepen supporters. Maar hij was de president van de voetbalbond, niemand die zonder zijn toestemming hem tegensprak.

De boetes hadden niet het gewenste effect. De voorzitter van Napoli, Aurelio de Laurentis, was het met de supporters eens en betaalde de boete week na week uit eigen zak zonder een woord te reppen over het weghalen van het spandoek. Franco schudt zijn hoofd, hij kan maar niet begrijpen hoe mensen zo nonchalant met hun geld kunnen omgaan. In de herfst, tijdens de uitwedstrijd in Lucca, had hij er genoeg van. Vanuit zijn designzetel belde hij naar het stadion en beval de scheidsrechter de wedstrijd niet te beginnen voordat het spandoek werd weggehaald. Het spandoek verdween. Tijdens de eerste bondsvergadering gaf hij een pamflet uit. “Iedere wedstrijd met spreekkoren en/of spandoeken tegen zijn persoon wordt onmiddellijk gestaakt.” De supporters van Napoli, zijn ergste vijanden, gehoorzaamden.

Na vijf minuten zet Franco Carraro zijn breedbeeld televisie uit. Hij kan het niet meer aanzien. De sfeer in het stadion is feestelijk, de zon schijnt en de azuurblauwe shirts van Napoli schitteren blauwer dan ooit tevoren. Besluiteloos sloft hij door de kamer. Uiteindelijk stapt hij in zijn tuin en begint afwezig wat te schoffelen. Plots hoort hij kreten uit het dorp, Napoli heeft gescoord, 1-0. Hij gooit de schoffel op de grond en loopt terug naar het huis en het scherm. In zijn zetel beraadt Franco Carraro zich op zijn toekomst. Hij is bang voor Napoli in zijn competities. Hij is bang voor de terugkeer van het grote voetbal in Zuid-Italië. Met tranen van woede en machteloosheid dwingt hij zichzelf de gifbeker helemaal leeg te drinken en naar het scherm te kijken. Die mentaliteit heeft hij altijd al gehad, dat wilskrachtige, dat hij zijn vader hem nog geleerd.

In het stadion maakt men zich op voor de overwinning. Niet voor de 2-0 overwinning op het nietszeggende Perugia. In het stadion maakt men zich op voor de overwinning van een twee jaar durende wedstrijd. Leider B. van de Curva B maant een moment ieder tot stilte. Hij staat op zijn ladder, hoog boven de twintigduizend koppen van zijn vak. Hij spreekt door de megafoon:
“Ragazzi, luister.”
De hoofden draaien zijn richting uit. Het wordt stil.
“Het was een bikkelharde wedstrijd.”
B. kijkt naar de hoofden. Ze knikken. Er is twee jaar geleden. Op de achtergrond gaat de wedstrijd door. De wedstrijd is niet meer belangrijk.
“We hebben gestreden. We hebben gestreden in louter slechte tijden. We hebben gespeeld in Sora, in Martina Franca, in plaatsen waar Napoli niet hoort te spelen.”
De supporters in het vak mompelt instemmend. Er heerst een gevoel van opluchting, maar ook een gevoel van het nieuwe begin.
“We zijn vernederend door de politie, door Italië en we hebben in stilte en met waardigheid gestreden tegen Franco Carraro. Tot vandaag.”
B. laat een moment zijn megafoon zakken. Dan lijkt hij opnieuw de energie uit zijn woede te halen.
“Vandaag lijdt Franco Carraro de nederlaag van zijn leven. We keren terug naar hem en naar zijn competities die we zullen veroveren met onze vereende krachten!”
Vanuit de Curva klinkt toestemmend geschreeuw. B. wijst naar zijn assistenten en er worden grote kartonnen dozen over de Curva verspreidt. Een paar minuten later staat het San Paolo op. Een staande ovatie voor de Curva B. Over de gehele lengte van de tribune zijn levensgrote spandoeken ontvouwen. “CARRARO INFAME”, staat er te lezen. Het portret van de grijsaard toornt in het hart van de Curva. De beelden gaan de wereld over. Dit is het signaal van een onoverwinnelijk volk. Dit is het signaal van de Napolitanen aan de wereld. Niemand is machtiger dan Neapolis, dan Partenope, niemand is sterker dan de woede van een vernederde Napolitaan. B. kijkt over zijn machtige vak en voelt de miljoenen televisiekijkers in zijn rug. Hij voelt zich plots alleen, alleen midden op het veld van een leeg San Paolo. Hij draait zich om. In het doel staat een trillende Franco Carraro. B. lacht. Er ligt een bal op de penaltystip. Met een vlammende schot schiet hij de bal in de kruising. Carraro duikt de andere kant op. Hij heft zijn vuisten in de lucht en kijkt in de vlammende Napolitaanse zon. “GOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL’.

Franco Carraro springt uit zijn zetel. Hij probeert woedend een telefoonnummer in te toetsen. Hij is laaiend, wil het liefst alle toetsen tegelijk indrukken. De televisie op de achtergrond zoomt in het stadion. Ontelbare spandoeken met zijn naam. Met zijn naam die ten schande wordt gemaakt. Hij trekt wit weg, dit kan niet, hier kijkt de hele wereld mee. Eindelijk gaat de telefoon over. De bondsvertegenwoordiger in het stadion pakt op.
“PRONTO?!”
Het kabaal op de achtergrond is enorm. Franco houdt vlug de hoorn een stuk van zijn oor.
“Marco? Marco Gardelli?”
“JA, DAT BEN IK. FRANCO?’
“Ja Franco hier. Hoor je me?“
„ERG SLECHT, HET LAWAAI HIER IS ENORM“
‘Je moet onmiddellijk de wedstrijd laten staken, hoor je me?”
“WAT?”
“JE MOET STAKEN!’
“Ja, ik hoor je. Maar Franco, staken?”
‘Staken zeg ik je. Staken nu onmiddellijk. Hoor je me Marco?”
“JA, MAAR FRANCO…..IK BEDOEL, HET IS HIER NAPELS. IK BEDOEL ZE WINNEN TOCH. HET IS KANSLOOS, GEEF HET OP FRANCO. ER ZIJN HIER 50.000 MAN, ZE VERMOORDEN ONS!’
“STAKEN! NU!”
Met rood aangelopen hoofd slaat Franco Carraro de hoorn op de haak. Op televisie ziet hij de scheidsrechter de bal pakken en naar de kant lopen. Franco balt zijn vuisten. “Hij staakt. Hij staakt!!”. Hij schreeuwt het uit. Zijn vrouw komt uit de keuken. Ze kijkt zorgelijk. Zo heeft ze haar man nog nooit gezien. Gespannen kijken ze naar het scherm. De spelers en trainer van Napoli storten zich om de scheidsrechter die langs de zijlijn staat.

En dan recht het stadion haar rug. In plaats van de spandoeken te verwijderen, klinkt er een boodschap. Een boodschap diep uit het hart van 50.000 Napolitanen. “WIE NIET SPRINGT, IS FRANCO CARRARO”. Het stadion beeft, 100.000 paar voeten springen op hun stoelen. De jongen van de straat, de man met de nostalgische herinnering aan Maradona, de hooligan van de Curva A, de vieze man die cola en nootjes verkoopt. San Paolo springt. Napels springt. De scheidsrechter kijkt rond. Hij heeft geen keuze. Liever werkloos dan levenloos. Hij blaast op zijn fluit. De wedstrijd wordt hervat. De laatste minuten van Napels in de Serie C breken eindelijk aan.

Franco Carraro zet de televisie uit. Hij staart voor zich uit.
“Het worden zware jaren vrouw. Zware jaren.”
Hij knikt en wrijft over zijn kin.
“Zware jaren.”

Op de straten van de stad is het verleden uitgewist. De Serie C en ook het kampioenschap worden verbannen uit ieder hoofd. Napels heeft weer een voetbalclub. Op piazza Caritá spreek ik een willekeurige Napolitaan aan. In zwaar gebroken Italiaans vraag ik hem hoe het met de voetbalclub Napoli is gesteld. Het antwoord is het nu.
“Dit jaar spelen in de Serie B, maar volgend jaar spelen we zeker weer in de Serie A.”

Het nu in Napoli is de toekomst van het verleden.

FORZA NAPOLI, LA NOSTRA UNICA FEDE! (slot)
pi_37130684

Bedankt voor een reeks prachtige verhalen smook
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_37130742
Mooi verhaal weer Volgend seizoen schrijf je weer verhalen? Of hou je er definitief mee op?
pi_37130813
Erg leuk inderdaad Smook, je bent een verrijking voor het forum.
That's all folks!
pi_37132656
Grazie a tutti!

Volgend seizoen ben ik in ieder geval weer van de partij op de Curva, en gezien de komende tegenstanders....Verona, Brescia, Avellino....moet dat genoeg beleving opleveren...
  donderdag 20 april 2006 @ 17:53:17 #226
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_37134512
Leuk om even te volgen
pi_37136366
quote:
Op donderdag 20 april 2006 17:10 schreef smook.biz het volgende:
Grazie a tutti!

Volgend seizoen ben ik in ieder geval weer van de partij op de Curva, en gezien de komende tegenstanders....Verona, Brescia, Avellino....moet dat genoeg beleving opleveren...
Vooral Verona is een speciale natuurlijk, daar werd Napoli in de tijd van Diego, toen Verona ook een grote club was, verwelkomd met spandoeken als "Welkom in Italie" "Wassen doe je met zeep", "Verona tegen Afrika" etc.

Qua duels is het jammer dat Atalanta gaat promoveren (Net voor je tijd, in de Serie B hadden ze tijdens het seizoen een speler van Atalanta geleend, die er direct in z'n 1e uitwedstrijd niet veel an bakte en een blunder maakte waaruit een tegengoal volgde. Toen hij kwam invallen in de 1e thuiswedstrijd ging er op de Curva A een spandoek van 80 meter omhoog met als boodschap "Linkse klootzak, je kan niet voetballen, rot op" - ben je gelijk klaar met je loopbaan bij Napoli).

En qua tegenstander is het te hopen dat Avellino erin blijft, altijd een leuke derby, ploeg met enorm fanatieke fans ook.
pi_37136413
Ow nog 1 ding, die 52.000 van afgelopen zaterdag was geen record, record toeschouwers was van Reggiana en/of Avellino thuis, iets van 70.000 man toen vorig jaar.
pi_37137148
Mooi slot van deze briljante reeks, smook Echt geweldig om Napoli te volgen via jouw prachtige verhalen
Цой жив
pi_37149571
Fan-tas-tisch weer
  vrijdag 21 april 2006 @ 03:17:43 #232
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_37150954
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_37154264
Ik kreeg gisteren trouwens een erg bijzondere email van een Napoli fan uit Nederland, Jelle Kleijn. Hij schreef een gedicht over zijn favoriete club en haar supporters. Het lijkt me de moeite waard om hier te plaatsen:

NAPULE

Wij aanhangers weten
Dat we ooit weer in de spot der afgunst zullen staan
Maar alleen god weet
Wanneer dit zal zijn

Ondertussen denken wij
Hongerige luipaarden
Met een donkere grom vol laag
Terug aan de tijd
Dat de spot nog brandde
En met zijn warme licht
De slang uit het noorden roosterde!

Vergeten doen wij niet
En trouw blijven wij altijd
Wij aanhangers weten
Dat ze ooit naar het noorden zullen gaan
Maar alleen god weet
Wanneer dit zal zijn

Ondertussen denken zij
Hongerige luipaarden
Met een lichte lach vol graag
Aan de komende tijd
Dat hun ster feller zal stralen
Over onze ruggen heen
Zij die wij hadden komen terug als slang!
Vergeten doen wij niet
En trouw blijven wij altijd

Hoor:
We bezingen het verleden
Zingen voor de toekomst
De huurlingen van nu
Komen en gaan
We bezingen wat we deden
Zingen voor ons leven
Want wij zullen blijven
Zullen bestaan!

Slechts 1 van hen is hier gebleven
1 van hen gaat nooit meer weg
Maar wanneer zal hij wederkomen?
Zeg het me
Zeg
Zeg!!!

Jelle Kleijn - 2006
pi_37167782
Smook, kom ook eens neuzen (favoriet woord van me) buiten Napoli om, er is ook genoeg te doen over de Serie A, Roma, Toni, Materazzi etc.
pi_37194183
Ik heb genoten van je verhalen smook. Volgend jaar hopenlijk weer! Gefeliciteerd!
AFC Ajax
  zondag 23 april 2006 @ 14:35:46 #236
144333 Lanus
Forza Napoli
pi_37212932
In een woord fantastisch kwam pas laat achter deze site maar nietemin genoten van je verhalen smook forza napoli
pi_37235314
2-2 bij Grosseto gisteren, waar het natuurlijk nergens meer om ging.

Onze vrienden van Genoa blijvel wel achter, toch weer 6 strafpunten en verloren van Samb. dus het kampioenschap lijkt ineens ver weg, dan zou het via de Play-offs moeten gebeuren.
pi_37398063
We hebben Bucchi!
quote:
Bucchi in Napoli switch

Napoli have made their first signing since securing promotion to Serie B, swooping for current Second Division top scorer Christian Bucchi.

Bucchi has been in prolific form this season, netting 25 goals for Modena and catching the eye of Benfica and several Serie A clubs.

However, the 28-year-old has decided not to wait for a top-flight side, instead opting for a move to the Stadio San Paolo.

“This signing could be a turning point in my career,” explained the Canarini hitman. “Napoli are a club that should be in Serie A.”

He also spoke of his excitement at linking up with Emanuele Calaio’, the current Serie C1B Capocannoniere who has fired 18 goals for the Azzurri this term.

“We’re going to be the dream strike partnership for Napoli,” enthused Bucchi, “We played together at Terni and we got on well.”

Promotion this season is the first step on the road back to greatness for Napoli. The Vesuviani were Scudetto winners as recently as 1990, but were sent down to Serie C in 2004 after bankruptcy.

Now they look likely to invest heavily in the summer and start next season amongst the favourites for promotion.

Bucchi’s record suggests that he is the man for this job. His 19 goals last season – including two crucial play-off strikes – played a large part in Ascoli’s unexpected ascent to Serie A.
pi_37437167
Laatste thuiswedstijd in de Serie C, na hoger beroep als nog met toeschouwers, ruim 60.000 (best bezochte wedstrijd in heel Italie dit weekend).
Centrale vak van de Curva B bleef leeg al protest tegen de sanctie van de bond.

Einduitslag 1-1, hoewel dat er niet meer toe doet.

Doelpunt van Sosa, die voor het laatst met nummer 10 mocht spelen, volgend seizoen wordt Diego z'n shirt niet meer gebruikt (In de Serie C zijn shirts 1-11 verplicht). Hij scoorde ook a la Diego, een soort kamikaze actie van de doelman ontwijkend en daarna met een halve omhaal de bal in het doel lepelend.
Uiteraard trok hij zijn shirt uit, kreeg daarvoor geel (lekker boeiend), met daaronder een Diego shirt (bel me stond er o.a. op ) en hij moest huilen als een klein kind zo vol van emoties raakte hij. schitterend om te zien.

Verder buiten het stadion rellen met de politie n.a.v. fans die zonder kaart naar binnen wouden en tijdens de wedstrijd nog iemand die het veld op wou, over de tankgracht probeerde te springen maar faalde. AUW! Zwaar gewond dus.

Nog een laatste verslag van Smook voor dit seizoen?
pi_37441045
Ik hoorde van de mooie goal van Sosa, prachtig voor die gast!

Ben lekker thuis gebleven. Deels vanwege de oproep van de Curva's maar ook omdat ik het "vreemd" vindt dat veel Napoli-supporters de laatste twee wedstrijden van het seizoen komen opdagen om een feest te vieren.

Ik kwam trouwens zondagmorgen twee Chelsea supporters tegen die naar de wedstrijd gingen. Aparte gasten, de ene had speciaal voor dit weekend een Chelsea-Napoli HEADHUNTER tattoo laten zetten....

Digger, gaan we volgend seizoen een wedstrijd samen?
pi_37441125
Of je maakt er een Fok-uitje van!
pi_37441846
opgeven kan vanaf vandaag......:)
pi_37442186
Jij zoekt vast een goeie tattoo shop uit?
pi_37445231
quote:
Op zondag 30 april 2006 23:17 schreef smook.biz het volgende:

Digger, gaan we volgend seizoen een wedstrijd samen?
Ik wil wel ergens eind november/begin December een paar dagen die kant op, ook om Kerstinkopen te doen, alleen heeft Ryanair nog geen boekbare vluichten voor die data (En is de speelkalander nog niet bekend natuurlijk).
pi_37446418
Ryanair vliegt op Rome, wil je daarna met de trein?

Anders:

Virgin Express: Brussel - Napels
Hlx.com: Keulen - Napels
Transavia: A'dam - Napels

Gauw rekenwerk, als de FOK-delegatie minstens met vier is: vliegticket 150 euro, drie overnachtingen 100 euro, entreeticket 12 euro = 262 euro.
  maandag 1 mei 2006 @ 10:01:25 #246
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_37449936
Vliegticket kan voor de helft met Ryanair naar Roma Ciampino.

Overnachtingskosten heb ik niet en naar Napoli is dan met de trein, Formia - Napoli is dan een uurtje (en je stopt voor het stadion).
pi_37450531
Formia!

You lucky bastard.....
pi_37451244
Wat is er zo lucky aan Formia? T'is het meest dichtbijzijnde sneltrein station, meer niet (OK, ze hebben er ook een enorm groot winkelcentrum met extreem grote supermarkt, da's ook wel relaxed.)
pi_37451369
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')