abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin maandag 23 januari 2006 @ 17:13:12 #1
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_34383281
Dan maar hier.
Wat is er aan de hand.
KLB verbaggert meer en meer, er staat geen behoorlijk klaagtopic meer tussen.
Hele ritsen users die alleen hun posthistorie in KLB hebben.
hele ritsen users die KLB gebruiken als veredelde ONZ
Hele ritsen users die topics volledig kapen en verkloten.
Hele ritsen users die ongebreidelde en ongefundeerde "kritiek"op de moderatie hebben.
Jullie verkloten de boel, eik horen jullie het op te lossen.
Want je verknalt het voor jezelf, want vanaf nu ga ik ongebreideld bannen..
Het is mooi geweest nu.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_34383339
quote:
Op maandag 23 januari 2006 17:13 schreef yvonne het volgende:
Heel eerlijk gezegd is dat natuurlijk geen argument.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_34383391
quote:
Op maandag 23 januari 2006 16:47 schreef Jerruh het volgende:

[..]

denk je nou echt dat mensen die baggeren opeens stoppen als ze een mailtje krijgen met daarin de vraag of ze echt es willen stoppen met baggeren? nah!
blijkbaar pak je ze pas echt als je hun bagger weghaalt, want dan voelen ze zich in hun postaantallen of in hun "humor" aangetast..
Proberen kun je het altijd, maar inderdaad 80% zal blijkbaar blijven baggeren. Je kunt in ieder geval een nieuwe duidelijk maken wat baggeren inhoudt.
Basisregels zeg maar.
Ik vind het prima wat ze nu doen, maar een baggeraar zag zijn kans waarschijnlijk schoon hier, en dacht dat het hier kon/ mocht.
Ik vind de openingspost dus ook prima.
Users gaan en komen, en heel veel blijven niet hangen, of durven niet te posten na een tirade.
Het schelden te verwijderen, vind ik dan ook prima.
Ben het dus best met je eens, maar proberen kan geen kwaad toch?
Ik moet eerlijk bekennen (zit nu anderhalf jaar achter de computer) dat ik niet eens doorhad, waarom ik de eerste keer geband werd op de FP (had ontzettend veel lol) maar had dus niet door, dat ik over een onderwerp geen lol mocht maken met een andere user (was dus ontopic aan het baggeren) Ik kreeg toen een hint om naar het forum te gaan, met een linkje. Ach, en langzamerhand begreep ik de inhoud een beetje.
SC moet daarom ook wel blijven, maar dat er zoveel zijn is kolder.
Maar daarom vind ik een standaard regel in de eerste mail van een user dan ook helemaal niet slecht.
Gewoon een beetje uitleg
Het FAQ is wel duidelijk, maar doordat er veel niet toegepast wordt, is het verleidelijk om mee te doen.
Ja, ik heb hier ook moeten leren
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_34383451
Hoe ging het dit weekeinde eigenlijk?
Bleven de baggeraars nog een beetje weg?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  Admin maandag 23 januari 2006 @ 17:25:05 #5
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_34383688
quote:
Op maandag 23 januari 2006 17:18 schreef paddy het volgende:
Hoe ging het dit weekeinde eigenlijk?
Bleven de baggeraars nog een beetje weg?
Het viel me reuze mee, maar ik was er dan ook niet
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_34383752
Doe eens wat aan je zinsopbouw/formulatie Yvonne. Het is niet om aan te zien hoor. .
  maandag 23 januari 2006 @ 17:28:15 #7
67174 Dos37
Come on Twente
pi_34383816
tvp
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_34383862
quote:
Op maandag 23 januari 2006 17:28 schreef Dos37 het volgende:
tvp
Ja want anders is het topic niet meer terug te vinden natuurlijk. Het is ook zo moeilijk om via de index of dat scrollding naar KLB te gaan en op het topic te klikken. Offf, gewoon een inhoudelijke reactie plaatsen ( , , ).

Kneus. .
pi_34383873
Zeg Yvonne, wat is breidelen eigenlijk?
We'll keep on whispering our mantras.
pi_34383932
Ja, en over de OP, alsof er wel wat met gefundeerde kritiek wordt gedaan. !
pi_34384133
quote:
Op maandag 23 januari 2006 17:29 schreef boebiedoe het volgende:
Offf, gewoon een inhoudelijke reactie plaatsen
Het Officiële Fok!woordenboek
Ik kan 'inhoudelijke reactie' of 'reactie, inhoudelijk' niet vinden. Da's dus niet iets wat we op FOK kennen .
  Admin maandag 23 januari 2006 @ 17:38:32 #12
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_34384164
quote:
Op maandag 23 januari 2006 17:14 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Heel eerlijk gezegd is dat natuurlijk geen argument.
Ah, het topic staat er pas een week

pi_34384167
Mag klagen over de winter en het weer nog wel of doeken we gelijk heel de boel op?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Admin maandag 23 januari 2006 @ 17:40:30 #14
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_34384234
quote:
Op maandag 23 januari 2006 17:26 schreef boebiedoe het volgende:
Doe eens wat aan je zinsopbouw/formulatie Yvonne. Het is niet om aan te zien hoor. .
Dat interesseert me nu werkelijk niets Boe.
Iedereen begrijpt heel goed de boodschap

pi_34385818
quote:
Op maandag 23 januari 2006 17:31 schreef boebiedoe het volgende:
Ja, en over de OP, alsof er wel wat met gefundeerde kritiek wordt gedaan. !
Zie geen gefundeerde kritiek van jou hoor.
Probeer het eens zonder *kneus* enz enz.
pi_34386878
quote:
Op zondag 22 januari 2006 20:24 schreef buzzer het volgende:

[..]

wat een kul, je weet best dat ik dat niet bedoel. Ik ben gewoon het verzuurde ex-crew gedrag vanaf de zijlijn een beetje meer dan beu.
Als alles zo kut is, zorg dan dat je zelf weer inde crew komt, en laat dan zien dat je het zelf allemaal veel beter kan. Steek de hand eens in eigen boezem in plaats van anderen af te zeiken. Ik weet voor me zelf dat ik mijn werk naar behoren doe, en als je je niet kunt vinden in mijn manier van modden, jammer dan, so be it. Alle kritiek waar ik iets mee kon heb ik me aangetrokken, en op die punten verbeterd, maar in een kringetje blijven draaien in de trant vant je bent een incapable kutmod, daar kan ik bijzonder weinig mee. En als je iets tegen me hebt: buzzer@fok.nl doet het prima, en mailen staat vrij.
! Dat is wel heel makkelijk! Als ex-crew mag je geen boe of bah zeggen, want dan ben je meteen verzuurd. Dat mag je best vinden, maar draag het niet als argument aan. Daarnaast zeg je dat ik dan maar terug moet in de crew omdat ik alles zo kut vind, dat is natuurlijk een nog grotere drogreden. Er wordt in dit topic naar de mening van de users gevraagd en ik geef mijn mening. Daarnaast heb ik ook mijn fair share of bagger en ellende over me heen gehad en ben ik altijd vrij inconsequent aan het modden geweest, maar qua bagger en baggeraars wist iedereen waar ze aan toe waren bij mij en vond men me vaak zelfs te streng. En bij jou weten users niet waar ze aan toe zijn, de ene keer gaat bagger op slot, de andere keer bagger je mee, dan gaat een topic met potentie om een kulreden dicht, de ene reactie wordt wegge-edit en bestraft, de reactie daarop blijft staan.. Het is gewoon een bende af en toe bij jou.

Misschien komt dit ook wel gewoon doordat mijn definitie van baggeren hemelsbreed verschilt met die van jou, maar in mijn ogen, naar mijn mening (waar hier immers om gevraagd wordt) ben je gewoon een zwakke mod. Tel daar bij op dat je ook nog de sterkste (minst zwakke) mod bent op KLB en dan is voor mij het plaatje compleet. En dat is imo ook het hele eieren eten, volgens mij zou je het redelijk doen met twee sterkere mods aan je zij, maar momenteel is éénoog koning in het land der blinden en dat schiet niet op.

Daarnaast vind ik het erg gevaarlijk om te zeggen dat je van jezelf weet dat je je werk naar behoren doet, want anders was KLB geen vrijstaat geworden voor baggerjosti's. Je hebt de (F)A's achter je staan, dus je krijgt genoeg back up bij rigoreuze opschoningen en de daaropvolgende banaanvragen, dus aan hen ligt het ook niet.

Yvonne maakt zich even kwaad, tieft wat lui van het forum af en de situatie is nu al enigszins verbeterd. Hadden jullie dat echt niet zelf gekund? Natuurlijk was het KLB-verbaggeringsproces al langer aan de gang, maar imo hadden de KLB mods véél eerder moeten ingrijpen en niet met halfzachte maatregelen komen en non-"dicussies" voeren in het FBtopic alhier.

En nee, ik ga je niet mailen, ik heb niks tegen jou (man, ik kén je niet eens) ik heb alleen iets tegen je modstijl en de manier waarop je "discussieert".
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
pi_34392903
Vanwaar die ommezwaai van het hupt Yvonne?
Eng dit
  maandag 23 januari 2006 @ 22:01:10 #18
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_34394231
quote:
Op maandag 23 januari 2006 19:02 schreef Insomaniac het volgende:

[..]

! Dat is wel heel makkelijk! Als ex-crew mag je geen boe of bah zeggen, want dan ben je meteen verzuurd. Dat mag je best vinden, maar draag het niet als argument aan. Daarnaast zeg je dat ik dan maar terug moet in de crew omdat ik alles zo kut vind, dat is natuurlijk een nog grotere drogreden. Er wordt in dit topic naar de mening van de users gevraagd en ik geef mijn mening. Daarnaast heb ik ook mijn fair share of bagger en ellende over me heen gehad en ben ik altijd vrij inconsequent aan het modden geweest, maar qua bagger en baggeraars wist iedereen waar ze aan toe waren bij mij en vond men me vaak zelfs te streng. En bij jou weten users niet waar ze aan toe zijn, de ene keer gaat bagger op slot, de andere keer bagger je mee, dan gaat een topic met potentie om een kulreden dicht, de ene reactie wordt wegge-edit en bestraft, de reactie daarop blijft staan.. Het is gewoon een bende af en toe bij jou.

Misschien komt dit ook wel gewoon doordat mijn definitie van baggeren hemelsbreed verschilt met die van jou, maar in mijn ogen, naar mijn mening (waar hier immers om gevraagd wordt) ben je gewoon een zwakke mod. Tel daar bij op dat je ook nog de sterkste (minst zwakke) mod bent op KLB en dan is voor mij het plaatje compleet. En dat is imo ook het hele eieren eten, volgens mij zou je het redelijk doen met twee sterkere mods aan je zij, maar momenteel is éénoog koning in het land der blinden en dat schiet niet op.

Daarnaast vind ik het erg gevaarlijk om te zeggen dat je van jezelf weet dat je je werk naar behoren doet, want anders was KLB geen vrijstaat geworden voor baggerjosti's. Je hebt de (F)A's achter je staan, dus je krijgt genoeg back up bij rigoreuze opschoningen en de daaropvolgende banaanvragen, dus aan hen ligt het ook niet.

Yvonne maakt zich even kwaad, tieft wat lui van het forum af en de situatie is nu al enigszins verbeterd. Hadden jullie dat echt niet zelf gekund? Natuurlijk was het KLB-verbaggeringsproces al langer aan de gang, maar imo hadden de KLB mods véél eerder moeten ingrijpen en niet met halfzachte maatregelen komen en non-"dicussies" voeren in het FBtopic alhier.

En nee, ik ga je niet mailen, ik heb niks tegen jou (man, ik kén je niet eens) ik heb alleen iets tegen je modstijl en de manier waarop je "discussieert".
bedankt voor deze reaktie, nu zet je eindelijk een verhaal neer waar ik iets mee kan. Vandaag niet meer, maar je krijgt antwoord van me.
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_34394267
quote:
Op maandag 23 januari 2006 16:21 schreef thefunny het volgende:

[..]

Soms is er inderdaad wat bagger, maar meestal wordt hier wel snel op gereageerd door jullie. Je hebt wel een punt, maar om er een streng-verwijt-topic over te openen? Misschien kun je de baggeraars het beste een mailtje sturen.
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 12:02 schreef Tha_T het volgende:

[..]

Been there, done that. Werkt niet want baggeraars
Next

Voor zover mijn onorginele tvp
pi_34394579
quote:

[..]

! Dat is wel heel makkelijk! Als ex-crew mag je geen boe of bah zeggen, want dan ben je meteen verzuurd. Dat mag je best vinden, maar draag het niet als argument aan.
Ik denk dat het meer komt door de manier waarop jij het vaak aan de orde brengt. En je kan het wel normaal, dat blijkt maar weer uit bovenstaande reactie van je.

Als je gewoon een beetje normaal reageert tegen mensen, en ze niet meteen afzeikt dan is er niets aan de hand imo. Natuurlijk, kritiek mag je best leveren als je het niet eens bent met bepaalde zaken, maar doe het gewoon op een normale manier, zonder mensen meteen de grond in te trappen.

Je zeikt mij ook vaak af hier op Fok!, en dat is ook de reden dat ik niet serieus inga op je reacties en gewoon op dezelfde manier terug reageer.

Maar goed, ik ben het met je eens dat de bagger hier in KLB de laatste tijd de spuigaten uitloopt, maar is dat eigenlijk alleen de schuld van de mods? Als de users zich ook gewoon een beetje 'normaal' zouden gedragen dan is streng modereren helemaal niet nodig.

Maar goed, Fok! is erg groot, en dan is dat toch wel te verwachten en zou er toch intensief gemodereerd moeten worden, maar er is natuurlijk geen één mod die 24/7 op het forum kan rondhangen. En ik steek al erg veel tijd in het modereren hoor, maar er is de laatste tijd gewoon zoveel bagger dat zelfs dat nog niet genoeg is lijkt het. En hoe kom je er bij dat reacties op baggerposts niet verwijderd worden? Als ik een bagger post zie staan en hem verwijder, dan ga ik het topic helemaal doorlezen om te kijken of er ergens een reactie op dat bericht staat en verwijder die ook meteen.

In ik zelf vind dat ik de laatste tijd al veel intensiever ben gaan modden. Ik pleur baggertopics sneller op slot en plaats veel meer waarschuwingen. KLB moet gewoon weer een leefbaar forum worden, en het gebagger in de kiem gesmoord worden. Ook ik leer van mijn fouten, en zal er met mijn mede-mods alles aan doen om KLB weer een leuk forum te maken. En natuurlijk is het klagen zelf niet leuk, maar het is wel leuk om de meest vreemde klachten van mensen te lezen. En dan heb ik het natuurlijk over serieuze klachten, en geen verzonnen bagger zooi.
pi_34394760
Hoi, ik breek even in
quote:

[..]

Ik gebruik mijn knopjes gewoon te weinig. Maar daar is nu ook verandering in gekomen dus wat dat betreft tel ik nu voor 3 kwart mod mee
quote:
Het is niet zo dat dit in 1 keer is gebeurd. Het is waar dat Yvonne het erdoor heeft gedrukt (op een positieve manier) maar het broeit al langer
pi_34396707
quote:
Op maandag 23 januari 2006 22:14 schreef Tha_T het volgende:

Het is niet zo dat dit in 1 keer is gebeurd. Het is waar dat Yvonne het erdoor heeft gedrukt (op een positieve manier) maar het broeit al langer
Weinig tijd, de rest behandel ik later, maar hier moet ik even op reageren.

Wat ik eerder al aangaf, natuurlijk is de verbaggering van KLB een langlopend proces geweest en geef ik daar ook niemand de schuld van. MAAR! jij geeft nu aan, wat ik al vermoedde, jullie wisten dat KLB sneller afgleed, dat de bagger de spuigaten uitliep, praten er wat over op IRC/MSN/mail/FC/whatever, maar er gebeurt niks! Pas als Yvonne aan komt stampen en de bezem er door gooit, dan gebeurt er iets. Kortom, jullie huppelen achter de feiten aan en een goed modteam anticipeert zelf, grijpt zelf in en verschuilt zich niet achter de rokken van mama Von.

Natuurlijk moeten jullie nog groeien, blablabla, maar toon eens wat meer ballen! Elke "Talpa " deleten, meteen note zetten en na een x aantal notes ban aanvragen. En waarschuw ook harder, want jullie hebben potdomme de FA's én Yvonne achter jullie staan.

Geloof me, als ik dé oplossing had tegen bagger, had ik die allang verteld. Het enige wat ik wél weet is dat moet blijven anticiperen en duidelijk zijn en het liefst ook nog consequent.

Oh en Termie, natuurlijk kan je het bij de users neerleggen met je "moeten zij maar normaal doen", maar dat doen ze niet omdat ze te lang in KLB hun gang hebben kunnen gaan. Dus is het nu jullie taak om de bezem er door heen te halen en de touwtjes weer strak in handen te krijgen.
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
pi_34400329
quote:
Op maandag 23 januari 2006 17:38 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ah, het topic staat er pas een week
Het was dan ook een zeer weloverwogen opmerking.
pi_34400510
quote:

Geen?
Kijk jij naar een andere KLB dan ik ofzo?
Nee.
pi_34400627
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 00:53 schreef Opa_vertelt het volgende:

[..]

Geen?
Kijk jij naar een andere KLB dan ik ofzo?
Ze zijn nu dus steeds bezig aan het verwijderen of sluiten, dus het gaat nu wat beter
S'avonds is het nu ook wat rustiger lijkt het wel
pi_34400677
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 00:58 schreef paddy het volgende:

[..]

Ze zijn nu dus steeds bezig aan het verwijderen of sluiten, dus het gaat nu wat beter
Heb anders net nog wat bagger naar de trashcan gestuurd hoor
pi_34400733
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 01:01 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

Sorry hoor. Ik wist het niet en ik dacht dat de klaagbaak was om te klagen en ik erger me kapot aan die Q reklames. Het was geen poging om te rotzooien echt niet.
pi_34400758
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 01:03 schreef Gronings_Mopje het volgende:

[..]

Sorry hoor. Ik wist het niet en ik dacht dat de klaagbaak was om te klagen en ik erger me kapot aan die Q reklames. Het was geen poging om te rotzooien echt niet.
Link naar het centrale reklame topic staat in mijn sluitpost. En geeft verder ook niet zoveel, een foutje kan gebeuren natuurlijk
pi_34400780
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 01:01 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

Ik dacht al even dat er niet meer gepost werd daar s'avonds laat.
Geeft jullie in ieder geval meer tijd om te modereren toch?

Slaap jij trouwens wel eens?
pi_34400852
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 01:04 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

Link naar het centrale reklame topic staat in mijn sluitpost. En geeft verder ook niet zoveel, een foutje kan gebeuren natuurlijk
Dat heb ik nog niet gezien las alleen een kwaad bericht van dat de TT bagger was en de DT ook.
Ik wist niet wat er gaande was en het was geen opzet, die reklame kwam gewoon weer langs en ik ben al doorgezapt hoor.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 01:09:34 #31
67194 wimmel_1
Intentionally Left Blank
pi_34400858
ff serieus .... had dit hele topic al niet direct naar !onz verplaatst kunnen worden ??

Klagen over klagers ??
Waarom staat er in ondertitels nooit dat wat er gezegd word?
pi_34400946
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 01:06 schreef paddy het volgende:

[..]
Slaap jij trouwens wel eens?
Ik slaap inderdaad veel te weinig Maar ben morgen toch vrij van school, dus kan nu sowieso wat langer op blijven
pi_34400987
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 01:09 schreef Gronings_Mopje het volgende:

[..]

Dat heb ik nog niet gezien las alleen een kwaad bericht van dat de TT bagger was en de DT ook.
Ik wist niet wat er gaande was en het was geen opzet, die reklame kwam gewoon weer langs en ik ben al doorgezapt hoor.
Was niet zo kwaad bedoeld als het er uit zag. We zijn op het moment wat strenger aan het modden in KLB omdat dat gewoon nodig is.
pi_34401007
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 01:09 schreef wimmel_1 het volgende:
ff serieus .... had dit hele topic al niet direct naar !onz verplaatst kunnen worden ??

Klagen over klagers ??
Klagen over bagger zul je bedoelen. Minstens driekwart wat hier in KLB gepost wordt is gewoon bagger namelijk.
pi_34401029
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 01:13 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

Ik slaap inderdaad veel te weinig Maar ben morgen toch vrij van school, dus kan nu sowieso wat langer op blijven
Waar ze hier dan wel weer blij mee zullen zijn

Ik ga het nu maar wel proberen, want voor mij is het om 7 uur opstaan

Succes ermee.
Gaat lekker
pi_34401094
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 01:17 schreef paddy het volgende:

[..]

Waar ze hier dan wel weer blij mee zullen zijn

Ik ga het nu maar wel proberen, want voor mij is het om 7 uur opstaan

Succes ermee.
Gaat lekker
Ken het, moet er normaal ook al om 6:30 uit zijn

Maar weltrusten dan maar, ik hou KLB nog wel ff in de gaten
pi_34401934
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 00:58 schreef paddy het volgende:

[..]

Dan doen die mods hun werk wel goed zeg, kan geen bagger ontdekken namelijk..
(of ik ben er te slaperig voor)
Nee.
pi_34410325
quote:
Dan maar hier.
Wat is er aan de hand.
Hele ritsen users die ongebreidelde en ongefundeerde "kritiek"op de moderatie hebben.
Jullie verkloten de boel, eikhoren jullie het op te lossen.
Het is mooi geweest nu.
50 Cent is mijn held!
pi_34411180
mooie regels al die users verneuken klaagbak helemaal
pi_34411205
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 13:02 schreef Revelation het volgende:

[..]

ben je simpel ofzo
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_34427182
quote:
Dan maar hier.
Wat is er aan de hand.
Het is mooi geweest nu.
Kijk zo kennen we Yvonne.
Jij mijn Fok! verneuken, dan oprotten

Go Yvonne Go Yvonne

of moet ik me aangesproken voelen
naja, kga m'n volgende KLB topic bedenken.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_34429577
zeg, die post onder mij van vanmiddag is spontaan verdwenen?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_34429819
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 22:47 schreef MissyMirjaM het volgende:
zeg, die post onder mij van vanmiddag is spontaan verdwenen?
Nope, ik heb alleen geen zin om 4 keer hetzelfde te quoten
  woensdag 25 januari 2006 @ 03:40:35 #44
122057 Jeugdcrimineel
Jongen met een opvoedprobleem
pi_34435762
Zeg yvonne, als het je niet bevalt tyf je toch gewoon op?
Als ik een straat zie vol marokkanen, bmw's en vlindermessies loop ik ook gewoon lekker om.
Zou je ook moeten doen ipv als een dikke hoer te lopen blaeten.
Kopje koffie nodig?
Lach hier 2 josti's uit
1 van de josti's leest zelfs mee!
  † In Memoriam † woensdag 25 januari 2006 @ 04:05:37 #45
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_34435883
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 03:40 schreef Jeugdcrimineel het volgende:
Als ik een straat zie vol marokkanen, bmw's en vlindermessies loop ik ook gewoon lekker om.
Kopje koffie nodig?
Jij hebt echt een grote bek he?
Ik kan niet wachten tot het ochtend is en jij een ban krijgt.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  Admin woensdag 25 januari 2006 @ 08:44:52 #46
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_34436892
Ja hoi

woensdag 25 januari 2006 @ 15:01:09 #47
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_34447688
quote:
Kopje koffie nodig?
Omdat "jullie", de kijkbuisgeneratie van tegenwoordig, blijkbaar alleen geïnteresseerd zijn in alles wat in rapvorm geschreven is, hier dit gedicht c.q. rap:

Erg stoer man, om hier eens goed te kloten
Moet je Yvonne nu echt dissen om je shit te promoten?
Je loopt te blaten dat Yvonne een hoer is
Vanwege dit ga ik je verbaal naaien, nog harder dan een toerist.
Ik slip je hendig sjiek omver met Maikuuul z'n brommer
Lekker he, daar joviaal prijkend in je ster: die komkommer
Laat je hier niet meer zien, je bent uitgeteld vrind
Jeugdcrimineel, bij hoeveel probleemmoeders heb je inmiddels al een kind?
www.watbenjedan.nl, daar zou je eens op moeten kijken
misschien kom je er dan achter wat je wilt bereiken
Hier heb je niets te zoeken, maat
dus verdwijn nu het nog kan, anders wordt Dirktator heel erg kwaad!
Deze is voor alle homies en Yvonne
randdebielen als Jeugdcrimineel kunnen jullie vanavond zien op SBS6, bij "Ton".

Aight!
Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg
  woensdag 25 januari 2006 @ 15:40:15 #48
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_34449115
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 15:01 schreef Dirktator het volgende:

[..]

Omdat "jullie", de kijkbuisgeneratie van tegenwoordig, blijkbaar alleen geïnteresseerd zijn in alles wat in rapvorm geschreven is, hier dit gedicht c.q. rap:

Aight!
!

Overigens irriteer ik me werkelijk kapot an die lui die onder ieder topic de link www.watbenjedan.tk plaatsen

Zo enorm triest
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  † In Memoriam † woensdag 25 januari 2006 @ 15:41:31 #49
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_34449158
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_34454500
quote:
Kopje koffie nodig?
jonge jij bent echt lullig
  woensdag 25 januari 2006 @ 22:22:43 #51
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_34463622
Die krijgen van de week wa van mij te heuren!
  woensdag 25 januari 2006 @ 22:23:52 #52
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_34463660
quote:

[..]
Slijmerd
  Admin woensdag 25 januari 2006 @ 23:18:49 #53
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_34465799
quote:

[..]

Aight!
!

woensdag 25 januari 2006 @ 23:59:47 #54
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_34467376
quote:
Waar is Klaagbaak voor bedoeld?
Uit de forum-omschrijving: Zat 't weer 's tegen op school of je werk ? Spui je gal hier. Klein en groot leed en ergernissen kan je hier ventileren.
Klagen...voor iedereen een ander begrip, de een klaagt over het weer, de ander over de poes van de buurvrouw en weer iemand over het te langzaam werken van de cassiere. Waar de een over klaagt is voor de ander weer heel normaal dus hoe kan iemand anders nu beslissen of een TS nu wel of niet klaagt? Het is immers voor iedereen anders...

Heb sommige berichten gelezen die op slot zijn gezet, ik lees ze en zie klagende mensen..daar is de klaagbaak immers voor. Je kan hier je gal spuien, klein en groot leed kwijt en je ergernissen kan je hier kwijt...
quote:
Info omtrent opheffing regel: 'niet mogen klagen over Fok!'

De regel over het niet mogen klagen over Fok! is opgeheven in Klaagbaak. Houd er wel rekening mee dat het opheffen van de regel niet meteen betekent dat er maar van allerlei klaagtopics over Fok! gepost mogen worden.
Oke het woordje allerlei daar kan ik in komen maar als er mensen zijn die willen klagen over fok dan moet dat kunnen, waarom niet? Zolang ze dit maar in de klaagbaak doen, het is immers een klagen..

En we mogen toch immer klagen over fok of is dat niet toegestaan????
quote:
Zorg er dus voor dat je de klacht die je hebt goed onderbouwt, kom dus niet aan met topics met alleen teksten als: 'Fok! is sloom', of: 'Ik kan niet meer in ONZ posten' in de openingspost. Topics die daar over gaan worden gewoon gezien als bagger en gaan dan ook zonder pardon op slot.
Wat is daar nu niet duidelijjk aan? Als iemand zegt dat fok sloom is dan kan dat maar aan 1 ding liggen en dat is het internetgebeuren een andere manier voor het sloom zijn van fok is er niet, dus voor mij een volkomen duidelijk topic en een klaagtopic en dus geen bagger...

Enfin..dat was mijn klaagstukje..
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
pi_34467944
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 23:59 schreef denka het volgende:
Wat is daar nu niet duidelijjk aan? Als iemand zegt dat fok sloom is dan kan dat maar aan 1 ding liggen en dat is het internetgebeuren een andere manier voor het sloom zijn van fok is er niet, dus voor mij een volkomen duidelijk topic en een klaagtopic en dus geen bagger...

Enfin..dat was mijn klaagstukje..
Vroeger gold er een regel dat er helemaal niet geklaagd mocht worden over Fok! in KLB, dit was juist omdat er veel te veel topics werden geopend dat Fok! sloom was, of gezeur over bans, etc.

Je mag nu wel weer klagen over Fok!, maar we willen wel dat de klacht goed onderbouwd wordt. Iedereen kan wel een topic openen met alleen de tekst: 'Bah, Fok! is weer eens sloom'... Op een topic met zo'n OP wordt gewoon niet serieus gereageerd, en daarom worden dat soort topics ook zonder pardon op slot gezet. KLB is er niet voor om voor elk wissewasje maar een topic te openen, of om je bagger neer te planten. De klacht die je hebt moet wel een serieuze klacht zijn, met een goed onderbouwde OP. Voldoet je topic aan die criteria, dan hoef je er niet bang voor te zijn dat je topic zomaar gesloten wordt
pi_34469079
quote:

Kopje koffie nodig?
jij wel, opgemaakt als een hoer en in een jurk zou ik ook omlopen als ik jouw was. misselijkmakende kloonen kunnen we ook missen.
je weet niet waar je over praat, door dit " soort " users blijf ik weg van FOK, bannen die handel.
De Puta Madre
  Trouwste user 2022 donderdag 26 januari 2006 @ 01:10:41 #57
7889 tong80
Spleenheup
pi_34469113
raar topic

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 26 januari 2006 @ 01:11:59 #58
67194 wimmel_1
Intentionally Left Blank
pi_34469132
Zou het kunnen zijn dat TS meer doelt op de reacties dan op de feitelijke topics ?
pi_34469244
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 01:11 schreef wimmel_1 het volgende:
Zou het kunnen zijn dat TS meer doelt op de reacties dan op de feitelijke topics ?
met recht, ieder topic wordt naar de kloten geholpen. of naar onzin verbannen, er zijn geen echte klachten.

ook terecht. waar klagen de mensen over, leef, en los t zelf op, niet door op FOK te posten, stelletje zombies.
De Puta Madre
  donderdag 26 januari 2006 @ 01:23:40 #60
67194 wimmel_1
Intentionally Left Blank
pi_34469331
Tsja ... de policy qua posten is hier (en op het gehele forum) vrij "los" .
pi_34469486
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 01:23 schreef wimmel_1 het volgende:
Tsja ... de policy qua posten is hier (en op het gehele forum) vrij "los" .
mag ook . FOK is niet streng of zo, door t grote aantal users moet je er de rotte vissen uitgooien.
bannen dus. ik lees me de pleuris , en alles eindigd in bagger of slow chat.
hoe moet t voor de vrijwillige mods zijn.?
De Puta Madre
  donderdag 26 januari 2006 @ 01:39:28 #62
67194 wimmel_1
Intentionally Left Blank
pi_34469552
* wimmel_1 zoekt ff z'n eerste post in dit topic........... daarvoor was het al "bagger"

Zo KLB-verkloters, dan maar zo-3
pi_34469639
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 01:39 schreef wimmel_1 het volgende:
* wimmel_1 zoekt ff z'n eerste post in dit topic........... daarvoor was het al "bagger"

Zo KLB-verkloters, dan maar zo-3
was t niet, bagger moet gewoon een ban krijgen, meteen,
scheelt mij een hoop nachtelijke uren. alhoewel?
De Puta Madre
  donderdag 26 januari 2006 @ 02:41:34 #64
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_34470278
quote:
Dan maar hier.
Wat is er aan de hand.
Het is mooi geweest nu.
WAT EEN DRAMA!!!!!!
Het interesseert jullie toch geen reet wat de users van dit forum vinden en wat hun ideeën zijn, dus waarom zouden zij omgekeerd wel naar jullie verzoeken luisteren om dit forum in jullie ogen beter te maken? Laat me niet lachen. Ga gewoon op een normale manier de dialoog aan en als je dat niet kunt flikker dan maar op uit de crew, maar ga hier niet halfbakken bevelen uit lopen delen want daar heb ik maar een hekel aan.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 26 januari 2006 @ 02:48:31 #65
67194 wimmel_1
Intentionally Left Blank
pi_34470330
Laat me raden. Volgende topic van je is "m'n "enter" toets doet het niet ?
  Admin donderdag 26 januari 2006 @ 10:01:00 #66
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_34472747
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 02:41 schreef Maanvis het volgende:

[..]

WAT EEN DRAMA!!!!!!
Het interesseert jullie toch geen reet wat de users van dit forum vinden en wat hun ideeën zijn, dus waarom zouden zij omgekeerd wel naar jullie verzoeken luisteren om dit forum in jullie ogen beter te maken? Laat me niet lachen. Ga gewoon op een normale manier de dialoog aan en als je dat niet kunt flikker dan maar op uit de crew, maar ga hier niet halfbakken bevelen uit lopen delen want daar heb ik maar een hekel aan.
Hoi Maanvis, je hebt geen idee waar het over gaat, reageert alleen maar omdat er "yvonne"als TS staat, leest je verder niet in, dus eerlijk gezegd leg ik je "mening"naast me neer.

Admin donderdag 26 januari 2006 @ 10:01:56 #67
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_34472764
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 01:17 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

met recht, ieder topic wordt naar de kloten geholpen. of naar onzin verbannen, er zijn geen echte klachten.

ook terecht. waar klagen de mensen over, leef, en los t zelf op, niet door op FOK te posten, stelletje zombies.
Zo is het maar net.

pi_34473603
yvonne ik vind je eng
  Admin donderdag 26 januari 2006 @ 10:50:10 #69
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_34473856
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 10:40 schreef woutabest het volgende:
yvonne ik vind je eng
Cool!
Ik jou ook, en nu?

pi_34473897
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 10:50 schreef yvonne het volgende:

[..]

Cool!
Ik jou ook, en nu?
wat lieff
  donderdag 26 januari 2006 @ 13:30:39 #71
131306 Vipers
Zei ik toch!!
pi_34478914
Misschien is het handig als je aangeeft welke opmerkingen niet gewaardeerd worden. Buzzer
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:06 schreef greatgonzo het volgende:
edit:deze opmerkingen zijn erg passé en niet meer gewenst. Laatste algemeen verzoek om daar mee te kappen. Zo'n grapje is een dag leuk, maar daar gaan we niet weken op voortborduren.

grtz buzzer

En zijn we dan nu ook af van die topics van je dat anderen niet kunnen rijden? Het blijkt maar weer dat je er zelf ook geen fuck van kan... maar goed, dat wisten we eigenlijk ook wel..
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander
Ik zeg maar zo: ik zeg maar niets! Want als ik toch wat zeg, zeg je toch: wat zeg je?
pi_34479252
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:30 schreef Vipers het volgende:
Misschien is het handig als je aangeeft welke opmerkingen niet gewaardeerd worden. Buzzer
[..]
"Was het een hendig sjieke slip?"

Dat soort zooi
  donderdag 26 januari 2006 @ 13:49:04 #73
131306 Vipers
Zei ik toch!!
pi_34479584
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:39 schreef Tha_T het volgende:

[..]

"Was het een hendig sjieke slip?"

Dat soort zooi
Ik denk het, maar aangezien ik het niet meer kan lezen. Misschien is het goed om het voor tijdje te laten staan. Dan kunnen mensen die de post lezen ook zien waar het over gaat.
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander
Ik zeg maar zo: ik zeg maar niets! Want als ik toch wat zeg, zeg je toch: wat zeg je?
pi_34486948
A lot of ass kissing around here
  donderdag 26 januari 2006 @ 20:33:21 #75
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_34493693
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:49 schreef Vipers het volgende:

[..]

Ik denk het, maar aangezien ik het niet meer kan lezen. Misschien is het goed om het voor tijdje te laten staan. Dan kunnen mensen die de post lezen ook zien waar het over gaat.
het was inderdaad iets dergelijks, maar goeie tip ! Zal de opmerking volgende keer laten staan
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  vrijdag 27 januari 2006 @ 00:37:26 #76
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_34503876
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 10:01 schreef yvonne het volgende:

[..]

Hoi Maanvis, je hebt geen idee waar het over gaat, reageert alleen maar omdat er "yvonne"als TS staat, leest je verder niet in, dus eerlijk gezegd leg ik je "mening"naast me neer.
Dan weet jij ook eens hoe dat is, want je doet al tijden niets anders. Of naja, tis meer een trekje van de huidige FA's en A's die er zitten. Gewoon negeren waar het over gaat en slotjes zetten en dreigen met bans als het te irritant wordt.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Admin vrijdag 27 januari 2006 @ 00:42:00 #77
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_34503980
Er staan nog 2 vacatures open, C&H en POL, succes!

vrijdag 27 januari 2006 @ 00:53:24 #78
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_34504226
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 00:42 schreef yvonne het volgende:
Er staan nog 2 vacatures open, C&H en POL, succes!
Wanneer komt jouw plaatsje vrij?
Een gedicht over Maanvis
pi_34509966
Mag ik hier overigens klagen over het kutmodderen van buzzer? Of open ik daar een apart "buzzer moet dood" topic over?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_34510942
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 10:42 schreef vogeltjesdans het volgende:
Mag ik hier overigens klagen over het kutmodderen van buzzer? Of open ik daar een apart "buzzer moet dood" topic over?
Ach, een kloon ?
pi_34516007
Vette Shizzle <-- Ban svp voor Het_Biertje.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 14:01:00 #82
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_34516144
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 13:56 schreef Scorpie het volgende:
Hmm, ik wilde nét dat topic hier gaan posten.
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
pi_34516175
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 14:01 schreef Bupatih het volgende:

[..]

Je stijgt in mijn mod-waarderingslijstje naar nummer 2, achter Copycat.
pi_34516209
Zit er nou eigenlijk wel of geen slotje op dit topic?

edit: oh het leek maar zo, het is een soort sticky topic
٩๏̯͡๏)۶
pi_34516253
Weet je wat ik trouwens weer niet snap? Dan draag je zo`n bagger topic aan, en dan geef je ze zo ongeveer een voorzet voor leeg doel om nu eindelijk eens hard op te treden........en dan doet yvonne het niet. Beetje het PVDA syndroom
pi_34518926
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 11:20 schreef paddy het volgende:

[..]

Ach, een kloon ?
Check mijn postcount. Niet zo gigantisch, maar net iets te hoog om een kloon te zijn. Of je moet stellen dat ik van het begin af aan een kloon ben geweest.

Blijft het feit dat ik buzzer zwaar kut vind modderen.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 15:32:27 #87
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_34519196
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 13:56 schreef Scorpie het volgende:

wat ben jij een huilie
pi_34519303
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 14:03 schreef Scorpie het volgende:
Weet je wat ik trouwens weer niet snap? Dan draag je zo`n bagger topic aan, en dan geef je ze zo ongeveer een voorzet voor leeg doel om nu eindelijk eens hard op te treden........en dan doet yvonne het niet. Beetje het PVDA syndroom
Ik zie Het_Biertje hier doorgaans niet trollen, topics verneuken en algeheel baggeren.
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 14:01 schreef Bupatih het volgende:

[..]

Is er iets met je knopjes? he?
  vrijdag 27 januari 2006 @ 18:08:10 #89
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_34524651
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 15:35 schreef Tha_T het volgende:
Ik zie Het_Biertje hier doorgaans niet trollen, topics verneuken en algeheel baggeren.
Dan ben je of scheel of je bent nooit aanwezig. Ik denk het tweede.
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 27 januari 2006 @ 18:10:41 #90
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_34524692
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 15:35 schreef Tha_T het volgende:

[..]

[..]

Is er iets met je knopjes? he?
Ik durf geen gastslotjes te zetten! En dat weet je! Daar moet je me dus niet mee pesten, oké?
pi_34524796
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 15:25 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Check mijn postcount. Niet zo gigantisch, maar net iets te hoog om een kloon te zijn. Of je moet stellen dat ik van het begin af aan een kloon ben geweest.

Blijft het feit dat ik buzzer zwaar kut vind modderen.
Een kloon maakt een nieuw account aan. Wisselend IP adres, en je bent een nieuw lid .
pi_34524805
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 18:08 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dan ben je of scheel of je bent nooit aanwezig. Ik denk het tweede.
To bite or not to bite. Ik kom er niet uit
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 18:10 schreef Bupatih het volgende:

[..]

Ik durf geen gastslotjes te zetten! En dat weet je! Daar moet je me dus niet mee pesten, oké?
Waardeloze
  zaterdag 28 januari 2006 @ 20:13:09 #93
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_34558982
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 18:14 schreef Tha_T het volgende:

[..]

To bite or not to bite. Ik kom er niet uit
[..]

Waardeloze
Terminator is een echte..

Hier! En nou niet meer zeuren.
pi_34559178
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 20:13 schreef Bupatih het volgende:

[..]

Bedankt voor het zetten van dat prachtig glimmende slotje
pi_34562683
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 20:13 schreef Bupatih het volgende:

[..]

Zeuren? Dit ben je aan je stand verplicht
pi_34562735
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 22:17 schreef Tha_T het volgende:

[..]

Zeuren? Dit ben je aan je stand verplicht
Hij had ook geluk dat er net een bagger topic geopend werd
  zaterdag 28 januari 2006 @ 22:23:45 #97
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_34562878
Yvonne

wat een vrouw
wat een jankwijf
wat een torso

Ik HOU van die bitsj !
pi_34562993
Een paar mods die KLB daadwerkelijk wat boeit zou een hoop schelen. Maar dat had ik in het vorige topic geloof ik ook al gezegd.
pi_34563097
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 22:27 schreef gelly het volgende:
Een paar mods die KLB daadwerkelijk wat boeit zou een hoop schelen. Maar dat had ik in het vorige topic geloof ik ook al gezegd.
gelly! Ik denk dat je het bij het rechte eind hebt.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 22:41:19 #100
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_34563551
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 22:18 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

Hij had ook geluk dat er net een bagger topic geopend werd
Ik zat echt te F5'en als een malle in KLB.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')