Ik denk dat ie een afweging maakt of zoiets het waard is of niet.quote:Op zondag 22 januari 2006 17:10 schreef Slikchick het volgende:
Doe eens een gok..
Je kan een kind krijgen?quote:Op zondag 22 januari 2006 17:08 schreef -Angel- het volgende:
Wie kan mij vertellen wat de gevolgen zijn van een verkrachting, op fysiek alswel psychologisch gebied, voor het slachtoffer?
Inderdaadquote:Op zondag 22 januari 2006 17:23 schreef Alicey het volgende:
Waar wil je eigenlijk heen met dit topic?
Waarom kun je dan alleen komen met angststoornissen of fobieen. Dat kan ik ook krijgen wanneer ik mijn vinger tussen de deur steek zeg maar.quote:Op zondag 22 januari 2006 17:23 schreef Alicey het volgende:
Wanneer je een beetje nadenkt kun je zelf talloze andere mogelijke gevolgen bedenken.
Theoretisch is dat mogelijk, in de praktijk zal dat echter zelden het geval zijn.quote:Op zondag 22 januari 2006 17:32 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Waarom kun je dan alleen komen met angststoornissen of fobieen. Dat kan ik ook krijgen wanneer ik mijn vinger tussen de deur steek zeg maar.
Angel opent dan ook voornamelijk topics om het schoppen.quote:Op zondag 22 januari 2006 17:33 schreef Sport_Life het volgende:
Ik vind je behoorlijk kortzichtig Angel..
quote:Op zondag 22 januari 2006 17:34 schreef Alicey het volgende:
Angel opent dan ook voornamelijk topics om het schoppen.
als dat in onzin gebeurt, soi...quote:Op zondag 22 januari 2006 17:34 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat zijn dan de lichamelijke gevolgen waar iedereen zo de mond vol van had?quote:Op zondag 22 januari 2006 17:37 schreef Sasandra het volgende:
Dat zijn de mogelijke gevolgen waar iedereen toch wel eens van gehoord heeft.
je geeft het zelf al een beetje aan hèquote:Op zondag 22 januari 2006 17:45 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Wat zijn dan de lichamelijke gevolgen waar iedereen zo de mond vol van had?
Weet waar je aan begint...quote:Op zondag 22 januari 2006 17:37 schreef Sasandra het volgende:
Ik ga toch proberen serieus antwoord te geven op vraag TS.
Doe dan gelijk het hele topic weg..quote:Op zondag 22 januari 2006 17:36 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Kan deze reactie verwijderd worden, heeft niets te maken met de vraagstelling.
Je kan als het er wild aan toe gaat aardig inschuren. Verder kan je er uiteraard soa's aan overhouden, zwanger worden. onvruchtbaar..quote:Op zondag 22 januari 2006 17:45 schreef -Angel- het volgende:
quote:Op zondag 22 januari 2006 17:36 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Kan deze reactie verwijderd worden, heeft niets te maken met de vraagstelling.
"quote:Op zondag 22 januari 2006 17:54 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Waarom? Omdat een kale man eensmiley plaatst?
Hij had het over Laffer...quote:Op zondag 22 januari 2006 18:06 schreef Murray het volgende:
[..]
"Ik ben helemaal niet kaa.." Leuke poging hoor, maar ik ga niet in op je getroll.
Ik snap de logica van dit topic ook niet helemaal eigenlijk.quote:Op zondag 22 januari 2006 18:04 schreef Marietje_34 het volgende:
@ ts, wat wil je met dit topic, vraag ik me af?
Maar wil hij wel zeker weten dat het flinke gevolgen heeft?quote:Op zondag 22 januari 2006 18:15 schreef PimpShaggy het volgende:
Misschien overweegt hij om iemand te verkrachten?
quote:Op zondag 22 januari 2006 17:34 schreef Alicey het volgende:
Ik heb het niet over goed en slecht, ik heb het alleen over gevolgen. Dus ik zou graag zien dat moderator Alicey die onzinnige reacties ging verwijderen, ipv dat ze haar tijd besteed om mijn in een slecht daglicht te stellen. Vergeet niet om bij de volgende opmerking een vraagteken te zetten achter je opmerkingquote:Op zondag 22 januari 2006 17:57 schreef 1ofthefew het volgende:
ik denk dat een vrouw/man zo'n verkrachting super vind en de rest van haar/zijn leven met plezier hieraan terug denkt.
wat denk je nu zelf :S
Ik ben het met je eens, er moet wat aan gebeuren.quote:Op zondag 22 januari 2006 18:23 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Ik heb het niet over goed en slecht, ik heb het alleen over gevolgen. Dus ik zou graag zien dat moderator Alicey die onzinnige reacties ging verwijderen, ipv dat ze haar tijd besteed om mijn in een slecht daglicht te stellen. Vergeet niet om bij de volgende opmerking een vraagteken te zetten achter je opmerking.
Misschien moet jij ook maar eens gaan solliciteren om moderator te worden?quote:Op zondag 22 januari 2006 18:23 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Ik heb het niet over goed en slecht, ik heb het alleen over gevolgen. Dus ik zou graag zien dat moderator Alicey die onzinnige reacties ging verwijderen, ipv dat ze haar tijd besteed om mijn in een slecht daglicht te stellen. Vergeet niet om bij de volgende opmerking een vraagteken te zetten achter je opmerking.
Ik zou graag willen zien dat moderator Alicey je voordraagt voor een oprotban. En jij stelt jezelf in een slecht daglicht, niet op anderen afschuiven pipo.quote:Op zondag 22 januari 2006 18:23 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Is verkrachting slecht?quote:Op zondag 22 januari 2006 18:26 schreef PimpShaggy het volgende:
[..]
Misschien moet jij ook maar eens gaan solliciteren om moderator te worden?
Mag ik jou vragen wat de gedachtegang achter dit topic is? Wat wil je nu precies weten? Het is toch algemeen bekend dat mensen die verkracht zijn daar de rest van hun leven nog last van (kunnen) hebben.
quote:Op zondag 22 januari 2006 18:27 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ik zou graag willen zien dat moderator Alicey je voordraagt voor een oprotban. En jij stelt jezelf in een slecht daglicht, niet op anderen afschuiven pipo.![]()
Een ander verschil is dat Xebro nog wel eens een spijker op de kop slaat.quote:Op zondag 22 januari 2006 18:32 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Is verkrachting slecht?
[Feedback] Uw meesteressen, Aventura en Lupa_Solitaria
Is verkrachting nog steeds slecht? (DEEL 2)
WFL Feedback 15
Is verkrachting slecht? (WFL poging)
En wie Angel kent, weet dat zijn doel van dit topic is om zoveel mogelijk mensen zo hard/grof mogelijk te raken a la Xebrozius. Het maffe is dat hij hulp verwacht van de modjes hierbij.... Zelfs Xebro vraagt geen hulp van modjes. Moet je nagaan...![]()
Weiger je gewoon om zelf na te denken of ben je er te lui voor? Ik ken iemand die ten gevolge van een verkrachting nog maar anderhalve schaamlip heeft. Da's één voorbeeld. Er zijn nog talloze andere te bedenken, maar eerlijk gezegd zijn dat geen dingen waar ik graag over nadenk. Bovendien liggen ze nogal voor de hand als het gaat om een geweldadige verkrachting.quote:Op zondag 22 januari 2006 17:45 schreef -Angel- het volgende:
Xebro zegt wat menigeen denkt. Respectvol met anderen omgaan is hem vreemd.quote:Op zondag 22 januari 2006 18:35 schreef Alicey het volgende:
[..]
Een ander verschil is dat Xebro nog wel eens een spijker op de kop slaat.
Imo is Xebro ook meer op relletjes uit, datie zo af en toe de spijker op z'n kop slaat is dan meer toeval..quote:Op zondag 22 januari 2006 18:39 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Xebro zegt wat menigeen denkt. Respectvol met anderen omgaan is hem vreemd.
Maar ik mis Xebro wel. Wanneer komt die lulletje rozewater weer terug?![]()
Ja beloon hem voor zijn ellendige houding... ik zou zeggen slotjequote:Op zondag 22 januari 2006 18:46 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Misschien zou het handig zijn om de discussie over Angels motivatie (waarover ik ook zo mijn twijfels heb) even te laten voor wat zij is en dieper in te gaan op de gevolgen van verkrachtingen...
Wat ik persoonlijk nooit zo goed heb kunnen begrijpen, is dat veel vrouwen zich na een verkrachting of aanranding schuldig voelen. Ik vraag me af waar dat vandaan komt? Heeft het te maken met een oude moraal die stelt dat vrouwen zelf schuld hebben aan verkrachtingen (zie conservatieve islamitische staten bv.)? Ik kan me zelf niet zo goed voorstellen dat ik me schuldig zou voelen na zo'n gebeurtenis.
Ik zie vooralsnog geen reden voor een slotje op dit specifieke topic. Als -Angel- een grens overschrijdt, ben ik de eerste die er bovenop zit.quote:Op zondag 22 januari 2006 18:48 schreef Aarde het volgende:
Ja beloon hem voor zijn ellendige houding... ik zou zeggen slotje
quote:Op zondag 22 januari 2006 18:50 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik zie vooralsnog geen reden voor een slotje op dit specifieke topic. Als -Angel- een grens overschrijdt, ben ik de eerste die er bovenop zit.
Heeft er denk ik ook een beetje mee te maken dat er toch een beetje een taboe over heerst, je gaat niet aan Jan en alleman vertellen dat je verkracht bent. Je kunt/durft er niet over te praten, propt dingen op, gedachten blijven steken bij die gebeurtenis etc.quote:Op zondag 22 januari 2006 18:46 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Misschien zou het handig zijn om de discussie over Angels motivatie (waarover ik ook zo mijn twijfels heb) even te laten voor wat zij is en dieper in te gaan op de gevolgen van verkrachtingen...
Wat ik persoonlijk nooit zo goed heb kunnen begrijpen, is dat veel vrouwen zich na een verkrachting of aanranding schuldig voelen. Ik vraag me af waar dat vandaan komt? Heeft het te maken met een oude moraal die stelt dat vrouwen zelf schuld hebben aan verkrachtingen (zie conservatieve islamitische staten bv.)? Ik kan me zelf niet zo goed voorstellen dat ik me schuldig zou voelen na zo'n gebeurtenis.
Ik zie wel een reden, en zal het ff aanstippen voor je. Jij en ik, zelfs god weten wat Angel movitatie is. Ook al heb jij interesse in dit topic en wil je er een goedlopend discussie van maken, dit is echter helemaal niet wat hij wilt. Ik voorspel je dat Angel al deze gegevens ooit in een ander topic tegen iemand zal gebruiken. Daar zie ik hem echt voor aan.quote:Op zondag 22 januari 2006 18:50 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik zie vooralsnog geen reden voor een slotje op dit specifieke topic. Als -Angel- een grens overschrijdt, ben ik de eerste die er bovenop zit.
angel gaat niet in op de paar serieuze reacties die anderen neergezet hebbenquote:Op zondag 22 januari 2006 18:50 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik vraag me dus af waar die schaamte vandaan komt. Want normaal schaam je je ergens voor als jij iets verkeerd hebt gedaan. En dat is in het geval van een verkrachting niet zo.quote:Op zondag 22 januari 2006 18:55 schreef Sport_Life het volgende:
Heeft er denk ik ook een beetje mee te maken dat er toch een beetje een taboe over heerst, je gaat niet aan Jan en alleman vertellen dat je verkracht bent. Je kunt/durft er niet over te praten, propt dingen op, gedachten blijven steken bij die gebeurtenis etc.
-> [Feedback] Uw meesteressen, Aventura en Lupa_Solitaria *O*quote:Op zondag 22 januari 2006 18:55 schreef SolidasRock het volgende:
Ik zie wel een reden, en zal het ff aanstippen voor je. Jij en ik, zelfs god weten wat Angel movitatie is. Ook al heb jij interesse in dit topic en wil je er een goedlopend discussie van maken, dit is echter helemaal niet wat hij wilt. Ik voorspel je dat Angel al deze gegevens ooit in een ander topic tegen iemand zal gebruiken. Daar zie ik hem echt voor aan.
Ohw nog iets, hier laat een modje zien hoe het moet. Het rare is dat ik juist verwacht dat het in ONZ verder zou komen dan 1 postje. Maar ah Stofje he....
Een Intercity een kopstoot geven, is dat slecht idee?
ben je bang voor Angel ofzo - je ontwijkt de argumenten zo mooiquote:Op zondag 22 januari 2006 18:58 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik vraag me dus af waar die schaamte vandaan komt. Want normaal schaam je je ergens voor als jij iets verkeerd hebt gedaan. En dat is in het geval van een verkrachting niet zo.
Toch een beetje preutsheid denk ik en het is ook niet verstandig om het iedereen te laten weten. Ik zou raar opkijken als een (vrij onbekende) vrouw heel openlijk verteld dat ze verkracht is.quote:Op zondag 22 januari 2006 18:58 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik vraag me dus af waar die schaamte vandaan komt. Want normaal schaam je je ergens voor als jij iets verkeerd hebt gedaan. En dat is in het geval van een verkrachting niet zo.
Welke argumenten ontwijk ik precies? Ik heb -Angel- nog nergens argumenten voor wat dan ook zien geven en deze post was niet aan -Angel- gericht.quote:Op zondag 22 januari 2006 19:03 schreef Aarde het volgende:
ben je bang voor Angel ofzo - je ontwijkt de argumenten zo mooi
Het is vrouw-eigen om in eerste instantie de schuld/oorzaak van iets in zichzelf te zoeken. Veel vrouwen blijven helaas steken op dat punt, en voeren niet de tweede evaluatie uit of het allicht niets met haarzelf te maken heeft.quote:Op zondag 22 januari 2006 18:46 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Mijn punt is dat er juist wél vaak sprake is van schaamte en schuldig voelen. Veel vrouwen die verkracht zijn, schamen zich daarvoor en voelen zich er schuldig over alsof zij iets verkeerd hebben gedaan.quote:Op zondag 22 januari 2006 19:05 schreef Sport_Life het volgende:
Toch een beetje preutsheid denk ik en het is ook niet verstandig om het iedereen te laten weten. Ik zou raar opkijken als een (vrij onbekende) vrouw heel openlijk verteld dat ze verkracht is.
Schamen is ook niet het juiste woord.
Is dat vrouw-eigen of heeft het van alles te maken met een of andere achterlijke moraal die nog altijd in ons collectief bewustzijn zit?quote:Op zondag 22 januari 2006 19:07 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het is vrouw-eigen om in eerste instantie de schuld/oorzaak van iets in zichzelf te zoeken. Veel vrouwen blijven helaas steken op dat punt, en voeren niet de tweede evaluatie uit of het allicht niets met haarzelf te maken heeft.
dit komt bij veel soorten van misbruik voor. De slachtoffers zijn nou eenmaal geneigd zichzelf de schuld te geven, waar een deel van die schaamte vandaan komt.quote:Op zondag 22 januari 2006 18:46 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
de argumenten om het topic dicht te gooien.quote:Op zondag 22 januari 2006 19:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Welke argumenten ontwijk ik precies? Ik heb -Angel- nog nergens argumenten voor wat dan ook zien geven en deze post was niet aan -Angel- gericht.
In dit specifieke geval speelt die achterlijke moraal weldegelijk mee lijkt mij. Het zorgt allicht voor rechtvaardiging voor de eerste gedachte "ik doe iets verkeerd", waardoor er niet verder wordt gezocht..quote:Op zondag 22 januari 2006 19:08 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Is dat vrouw-eigen of heeft het van alles te maken met een of andere achterlijke moraal die nog altijd in ons collectief bewustzijn zit?
Nogmaals, die discussie is hier niet op zijn plaats.quote:Op zondag 22 januari 2006 19:09 schreef Aarde het volgende:
de argumenten om het topic dicht te gooien.
Ok ontopic dan. Wat vermoedt de TS dat verkrachtingen voor gevolgen met zich meebrengen:quote:Op zondag 22 januari 2006 19:12 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nogmaals, die discussie is hier niet op zijn plaats.
Dat zijn zonder meer onprettige posts. Gaat -Angel- hier wederom op dezelfde toer, dan zal ik dat niet accepteren. Tot nu toe doet hij dat echter niet.quote:Op zondag 22 januari 2006 19:15 schreef Aarde het volgende:
-Lading quotes uit andere topics-
moet je een topicstarter toestaan een topic te openen, volgen en in te reageren over zo'n onderwerp terwijl je weet dat hij zulke reacties heeft gepost? zelfs als hij netjes blijft, hoe moet iemand zich voelen die dit leest na met Angel hier een uitwisseling over gehad te hebben?quote:Op zondag 22 januari 2006 19:17 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat zijn zonder meer onprettige posts. Gaat -Angel- hier wederom op dezelfde toer, dan zal ik dat niet accepteren. Tot nu toe doet hij dat echter niet.
'Niet netjes' is niet tegen de policy.quote:Op zondag 22 januari 2006 19:18 schreef Aarde het volgende:
[..]
moet je een topicstarter toestaan een topic te openen, volgen en in te reageren over zo'n onderwerp terwijl je weet dat hij zulke reacties heeft gepost? zelfs als hij netjes blijft, hoe moet iemand zich voelen die dit leest na met Angel hier een uitwisseling over gehad te hebben?
Ik vind het nog steeds niet netjes![]()
laat ik het zo zeggen; jij staat het toe en daarmee draag je ook de verantwoordelijkheid. maar enfin je zult het wel in orde vinden zo.quote:Op zondag 22 januari 2006 19:19 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
'Niet netjes' is niet tegen de policy.
http://www.azg.be/nl/actualiteit/vrouwendag/verkrachting.htmquote:Medisch
De medische gevolgen van seksueel geweld zijn verpletterend. De fysieke verwondingen kunnen zeer ernstig zijn. Veel slachtoffers van verkrachting lopen ook seksueel overdraagbare aandoeningen op, waaronder HIV en uiteindelijk aids. Het risico van besmetting met HIV/aids neemt aanzienlijk toe doordat gedwongen seksuele gemeenschap tot verwondingen en bloedingen leidt. Dit verhoogt de kans op overdracht van het virus.
Ongewenste zwangerschappen als gevolg van verkrachting kunnen ertoe leiden dat vrouwen zich gedwongen zien een onveilige abortus te plegen. Artsen Zonder Grenzen is geconfronteerd met gevallen van bekkenontsteking die vrijwel zeker het gevolg waren van abortus. Andere problemen zijn verstoringen van de menstruatiecyclus en vruchtbaarheidsproblemen.
Psychisch
Verkrachting leidt vaak tot jarenlange trauma’s. Soms komt dit tot uiting in de vorm van geestelijke stoornissen, maar vaak ook in minder zichtbare symptomen zoals gevoelens van schaamte en schuld, slapeloosheid, problemen bij het dagelijks functioneren en terugtrekgedrag. Veel vrouwen geven aan blijvend last te hebben van angst, onrust, pijnlijke herinneringen en flashbacks als gevolg van de ingrijpende angstervaring te worden vermoord of verminkt. Andere patiënten hebben geklaagd dat zij zich constant onwel voelden, weinig eetlust hadden en volstrekt geen zin meer hadden in seks. Een afname van de seksuele verlangens of pijn tijdens het vrijen komt op grote schaal voor en is uiterst schadelijk voor gezinnen en relaties. Acute hartkloppingen zijn symptomen van onrust en het dagelijks functioneren wordt vaak ernstig bemoeilijkt door de vermoeidheid als gevolg van nachtmerries en andere slaapstoornissen.
Sociaal-economisch
Naast de fysieke en psychologische trauma’s als gevolg van het seksueel geweld krijgen de verkrachte vrouwen ook dikwijls te kampen met stigmatisering door de gemeenschap en soms zelfs verstoting door hun echtgenoot. Slachtoffers van seksueel geweld die gebukt gaan onder isolatie en schaamte zijn gedwongen hun eigen weg te vinden en moeten ook in sociaal-economisch opzicht ontberingen doorstaan. Het is daarom van groot belang dat ook de strijd wordt aangebonden met de stigmatisering die slachtoffers van verkrachting ten deel valt, zodat zij de mogelijkheid terugkrijgen in hun eigen onderhoud te voorzien en een volwaardige plaats in te nemen in hun gemeenschap.
Meen je dit nu serieus? Overigens zie ik geen reden waarom dit topic nu gesloten dient te worden.quote:Op zondag 22 januari 2006 19:29 schreef Kouwekletser het volgende:
Wat ik toen gedaan heb ben ik niet trots op maar zijn DNA zat duidelijk op de autokrik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |