abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34321517
In SEX liep deze discussie uit op een waar fiasco: kwaad bloed, scheldpartijtjes en heuse bedreigingen kwamen aan de orde. Het lijkt mij beter om een dergelijke discussie hier te voeren, dus bij deze. De originele OP:

Naar aanleiding van een tip van Lupa_Solitaria in een andere topic open ik een eigen topic over het onderwerp:

Is verkrachting slecht?

Dit onderwerp was het resultaat van een 'zij-discussie' over (seksuele) moraal en dat iets wat als goed of slecht wordt gezien niet objectief goed of slechts is. Onder andere 14.gif en ik opperden derhalve dat verkrachting wellicht als slecht (of onjuist) kan worden ervaren, maar dat het dat daardoor nog niet is. Want: de moraal van het slachtoffer is overduidelijk niet de moraal van de dader (op dat seksuele vlak)... wie hangt de juiste moraal aan? Geen van beiden.
pi_34321621
De juiste moraal ?

Natuurlijk, als je niet gelooft in een absolute moraal, dan is verkrachting niet slecht noch goed. Dat lijkt me nogal triviaal. Maar ik denk dat de menselijke moraal over het algemeen verkrachting zal afkeuren. En in die opgelegde moraal kun je denk ik wel stellen dat verkrachting slecht is, net als moord, incest ed.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 20:26:17 #3
3542 Gia
User under construction
pi_34321665
@ FuifDuif: Vind je dat ook als je het over kinderverkrachting hebt? Of is dan de moraal van het slachtoffer en de gemiddelde burger wel de geldende moraal?
pi_34321671
Ik heb niet je andere topics (helemaal) door gelezen.

Mijn eerste vraag aan jou is eigenlijk alleen maar, draai het eens om. Waarom is een verkrachting goed/goed te praten/niet slecht?

Ik begrijp je verhaal van moraal wel, maar ik denk niet dat het hier op gaat.
Een verkrachting gaat niet over een seksueel verschil, maar het seksueel boven iemand willen staan.
ijs_beer fan!
  zaterdag 21 januari 2006 @ 20:27:46 #5
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_34321722
Even to the point Fuif. Welke verkrachting probeer je nu goed te praten? Wie heb je verkracht?
pi_34321816
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 20:26 schreef NanKing het volgende:
Ik heb niet je andere topics (helemaal) door gelezen.

Mijn eerste vraag aan jou is eigenlijk alleen maar, draai het eens om. Waarom is een verkrachting goed/goed te praten/niet slecht?
Vanuit het perspectief van de verkrachter is het goed te praten, anders zou het immers niet gebeuren.
pi_34321890
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 20:29 schreef 14.gif het volgende:

[..]

Vanuit het perspectief van de verkrachter is het goed te praten, anders zou het immers niet gebeuren.
Ik denk dat heel veel verkrachters zichzelf ook bewust zijn dat ze iets doen wat niet goed is cq strafbaar is.

En moorden kun je ook goed praten, maar is het daarom niet meer slecht?
ijs_beer fan!
  zaterdag 21 januari 2006 @ 20:31:46 #8
70258 Ninnoc
Canada Rulezzz
pi_34321910
Ik vind het idd een verschil in wat de gene wil.......
En tog vind ik dat zo'n verkrachter dan maar een slavie moet zoeken die ervan houd verkracht te worden.......
pi_34321955
9/11 is vanuit het punt van Osama Bin Laden ook goed te praten.
De moord op Theo van Gogh door Mohamed B. ook.

Conclusie die wie hieruit kunnen trekken: Jij bent een serieverkrachter die dringend hulp nodig heeft.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_34321997
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 20:31 schreef Ninnoc het volgende:
Ik vind het idd een verschil in wat de gene wil.......
En tog vind ik dat zo'n verkrachter dan maar een slavie moet zoeken die ervan houd verkracht te worden.......
Dat kun jij dan wel vinden, maar zo werkt het waarschijnlijk niet in de gedachtegang van een verkrachter
ijs_beer fan!
  zaterdag 21 januari 2006 @ 20:36:18 #11
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_34322107
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 20:22 schreef FuifDuif het volgende:
In SEX liep deze discussie uit op een waar fiasco: kwaad bloed, scheldpartijtjes en heuse bedreigingen kwamen aan de orde. Het lijkt mij beter om een dergelijke discussie hier te voeren, dus bij deze. De originele OP:
[..]
Als dit uit de hand gelopen is in SEX, waarom zou het dan beter gaan in WFL?
'Nuff said
pi_34322113
Dat is juist de essentie van het topic, de verkrachter heeft er maling aan wat jij vind dat hij zou moeten doen.
pi_34322159
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 20:36 schreef Doffy het volgende:

[..]

Omdat van WFL-users wordt verwacht dat ze op niveau kunnen discussieren, en omdat het topic in WFL bijna per definitie een andere inslag krijgt, namelijk een meer filosofische.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 20:39:03 #14
27698 Doffy
pi_34322238
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 20:37 schreef 14.gif het volgende:
omdat het topic in WFL bijna per definitie een andere inslag krijgt, namelijk een meer filosofische.
Als dat zo was waren hier geen twee moderatoren nodig

Maar ik wil eigenlijk vooral antwoord van TS.
'Nuff said
pi_34322285
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 20:36 schreef 14.gif het volgende:
Dat is juist de essentie van het topic, de verkrachter heeft er maling aan wat jij vind dat hij zou moeten doen.
Wie zegt dat een verkrachter geen gewetenswroeging heeft?

Als je nu al de conclusie hebt getrokken dat een verkrachter maling aan alles heeft, dan is verdere discussie zinloos. Want dan is het slecht.

Verdere uitleg niet nodig lijkt me.
ijs_beer fan!
pi_34322301
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 20:36 schreef Doffy het volgende:

[..]

Omdat het merendeel hier te saai is voor seks.
'Van mal tot maling' lalde de paling,
de wereld is één grote kroeg.
En terwijl hij naar jenever stonk kotste hij over de borden waarop het gezelschap moordlustig vroeg,
of er gerookt mocht worden.
pi_34322343
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 20:40 schreef Socratestikel het volgende:

[..]

Omdat het merendeel hier te saai is voor seks.
Mag ik even heel erg offtopic zeggen dat ik jouw nick echt geniaal vind
ijs_beer fan!
pi_34322425
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 20:41 schreef NanKing het volgende:

[..]

Mag ik even heel erg offtopic zeggen dat ik jouw nick echt geniaal vind
Psst. Welke Fok!-namen vind jij briljant?
pi_34322471
Dom gelul.
pi_34322478
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 20:39 schreef NanKing het volgende:

[..]

Wie zegt dat een verkrachter geen gewetenswroeging heeft?

Als je nu al de conclusie hebt getrokken dat een verkrachter maling aan alles heeft, dan is verdere discussie zinloos.
Als het niet binnen de moraal van de verkrachter zou passen zou het niet gebeuren.
quote:
Want dan is het slecht.

Verdere uitleg niet nodig lijkt me.
Ik snap deze gevolgtrekking niet.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 20:43:56 #21
27698 Doffy
pi_34322485
Goed, na het lezen van de twee delen die vooraf gingen en alle relevante feedback in SEX, gaat dit topic dicht. Ik zie niet in waarom het deze keer beter zou gaan lopen. Klachten en/of vragen hierover in WFL Feedback
'Nuff said
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')