Moeten ze niet nog toezeggen? (Behalve Jones)quote:Op donderdag 19 januari 2006 20:31 schreef Terreros85 het volgende:
Haren, Saarloos, Mulder, A. Jones, Hillenbrand![]()
Die hebben het bij het WK in nederlend toch niet slecht gedaan???quote:Op maandag 23 januari 2006 11:44 schreef Bjoro het volgende:
ben benieuwd !
zou er uberhaupt 1 speler uit de nederlandse comp geselekteerd worden, als je die andere bij de lijst van 60 ziet staan ?
Was je al voor en heb de NOS een mailtje gestuurd.quote:Op maandag 23 januari 2006 18:59 schreef maril het volgende:
Ik verheug mij erop, hoop dat er beelden van zullen zijn.
geweldigquote:Op maandag 23 januari 2006 22:15 schreef Almighty het volgende:
[..]
Was je al voor en heb de NOS een mailtje gestuurd.
"Geachte heer,
Dank u voor uw e-mail. Wij gaan hier inderdaad wat van uitzenden. Hoeveel is nog niet duidelijk.
Met vriendelijke groet,
Nettie Kosterman
NOS Publieksvoorlichting"
neuh dat niet, maar als ze moeten concureren met MLB-spelers, houdt het snel op denk ik !quote:Op maandag 23 januari 2006 19:00 schreef maril het volgende:
[..]
Die hebben het bij het WK in nederlend toch niet slecht gedaan???
Haha.quote:Op donderdag 26 januari 2006 15:47 schreef Terreros85 het volgende:
Genoeg Canadezen met een Nederlandse achternaam![]()
dus ze gaan half februari met 60 man op traningskamp in de states???,quote:Op donderdag 26 januari 2006 22:13 schreef Almighty het volgende:
Volgesn mij hebben ze tot een dag voordat het toernooi begint om de namen definitief te noemen.
Wat moet je anderzijds met een meer dan dubbele veldbezetting. In principe heb je een vaste basis. Ik vind tenminste dertien werpers niet vreemd. Als je eens kijkt naar het ingezette aantal werpers per wedstrijd in Rotterdam laatste WK, Korea en Japan draaiden enkele malen leuk door. En heb je ook ruimte voor bredere variatie.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:30 schreef Almighty het volgende:
wow 13 werpers voor max. 8 wedstrijden... Zal vast komen door de pitch count die gaat tellen voor de pitchers uit de major league.
alleen jammer dat het vliegticket wat duurder is.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 19:25 schreef okee6 het volgende:
Op 5 maart oefent Nederland tegen de Braves in Florida. Voor 24,5 dollar zit je achter de plaat, vind ik niet duur
Men speelt al Spring Training (maart), seizoen (april-september), misschien play-offs (oktober) en Winter League (december-februari). Ze willen ook wel eens rust nemen en niet het risico nemen dat hun arm naar de klote gaat met TJ-surgery als mogelijk gevolg.quote:Op donderdag 2 februari 2006 15:14 schreef BliksemSchigt het volgende:
Waarom zeggen al die werpers uit de MLB af? Iedereen uit de MLB kan toch gewoon meedoen aan dit toernooi?
omdat ze zich liever voorbereidde op de comp. van hun club, tenminsten dat staat er, kan niet in die jongens mind kijken.quote:Op donderdag 2 februari 2006 15:14 schreef BliksemSchigt het volgende:
Waarom zeggen al die werpers uit de MLB af? Iedereen uit de MLB kan toch gewoon meedoen aan dit toernooi?
Vanwege onderstaande quote dus; als ze het zelf al niet vinden, dan vindt hun club het wel voor hen. Een uitgeruste werper heeft wat voorquote:Op donderdag 2 februari 2006 15:14 schreef BliksemSchigt het volgende:
quote:Op donderdag 2 februari 2006 15:27 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Men speelt al Spring Training (maart), seizoen (april-september), misschien play-offs (oktober) en Winter League (december-februari). Ze willen ook wel eens rust nemen en niet het risico nemen dat hun arm naar de klote gaat met TJ-surgery als mogelijk gevolg.
Dat vind ik persoonlijk zo onrechtvaardig dat die jongens nu in de dugout zitten dus bijna geen gebruik van ze word gemaaakt vw de "amerikaanse spelers"ja, ik ben een softie I Noquote:Op woensdag 15 februari 2006 23:01 schreef Bjoro het volgende:
welke spelers, die het afgelopen WK ook voor nederland hebben gespeeld, maken volgens jullie een kans om erbij te zitten ?
is het ergens op stream te zien???quote:Op vrijdag 3 maart 2006 10:18 schreef Almighty het volgende:
Korea wint met 2-0 van Chinese Taipei, zometeen Japan vs China
Voor 9.95 dollar kan je 36 poule games (nu nog 34) live via internet bekijkenquote:
Maar vlak de line-up van Venezuela niet uit.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 20:28 schreef Royal_Flush het volgende:
Ortiz in z'n eerste AB meteen met 'n HR,tegen Santana.Line-up van Dominicaanse Republiek is echt om te watertanden......![]()
Na 3,5 inning staat 't nu trouwens 2-0 voor de DR vs Venezuela(Colon vs Santana)....
Ze zijn idd zuinig met de pitchers,maar dat was te verwachten.Begon met Colon-Santana en 't is nu Batista-Zambrano...quote:Op dinsdag 7 maart 2006 20:33 schreef fanneke het volgende:
[..]
Maar vlak de line-up van Venezuela niet uit.
Het lijkt wel een All-Star game.![]()
Santana na 3 1/3e inning vervangen door Carlos Zambrano.
hopelijk een goed voorteken voor het komende seizoen voor Beltre.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:20 schreef Royal_Flush het volgende:
Beltre ieder met hun 2de HR.Beltre met 5 RBI's in de wedstrijd....
Ik ben geen MLB fanaat maar weet wel dat de VS lang niet z'n sterkste spelers mee heeft genomen, vele geven liever de voorkeur aan het pre-season.quote:Op woensdag 8 maart 2006 01:38 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Andruw Jones, in mijn sportweek wordt ie gezien als een van de beste van dit moment in de MLB op zijn positie. \
Hoe kijken wat meer objectieve mensen daar tegenaan in de States?
quote:Op woensdag 8 maart 2006 02:08 schreef The_BoezelaaR het volgende:
In die sportweek stond namelijk dat zijn aflopende contract ervoor kan/gaat zorgen dat hij over 2 jaar de best betaalde sporter in de MLB wordt. Is hij dan echt zooo goed?
Van ze lang zal ze leven niet dat hij de bestbetaalde speler wordt. Hij had dit jaar een career-year. Bovendien zoals al is aangegeven is zijn gemiddelde dramatisch (.267 career). Hij zal nooit de 25.7 miljoen per jaar van Rodriguez voorbij gaan gewoonweg omdat Rodriguez de beste speler in de MLB is. Op zijn 30e verjaardag al had hij meer HR's en RBI's dan Aaron op zijn 30e, meer hits dan Rose en meer runs dan Henderson.quote:Op woensdag 8 maart 2006 02:08 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Dat snap ik, aantal "Nederlanders" hebben ook voorkeur aan hun club gegeven. Maar hoe kijkt men in de States nou tegen de kwaliteiten van Andruw aan?
In die sportweek stond namelijk dat zijn aflopende contract ervoor kan/gaat zorgen dat hij over 2 jaar de best betaalde sporter in de MLB wordt. Is hij dan echt zooo goed?
Jawel hoor, geboren in San Juan.quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:58 schreef Fonzarelli het volgende:
Wist trouwens niet dat Bernie Williams uit Puerto Rico kwam...
Wel een previewquote:Op woensdag 8 maart 2006 16:40 schreef Bjoro het volgende:
is er ergens een line-up van Oranje te lezen ?
Het zal wel moeten. Vooropgesteld dat Oranje Panama kan hebben, zal je ook van Puerto Rico moeten winnen. Cuba is nog sterker lijkt me.quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:29 schreef fanneke het volgende:
[..]
Jawel hoor, geboren in San Juan.
Puerto Rico start vanavond met Pineiro (Mariners) op de heuvel.
Ben benieuwd of we opgewassen zijn tegen een ploeg met zulke ervaren spelers.
Zelfde dus. overigens volgens mij wel Nederland live straks op ESPN2, via internet in elk geval.quote:Op woensdag 8 maart 2006 22:17 schreef Denewar het volgende:
ik heb NASN,
ze switchen steeds tussen canada-vs en cuba en panama-cuba,
zenden niets van nederland uit helaas, wel morgenachten relive
ESPN2 heeft nu VS - CAN.quote:Op woensdag 8 maart 2006 22:25 schreef okee6 het volgende:
[..]
Zelfde dus. overigens volgens mij wel Nederland live straks op ESPN2, via internet in elk geval.
Hier daarop de prachtige eindfase van Panama - Cuba. Rivera aan slag, volle bak, honken vol, 6-6quote:Op woensdag 8 maart 2006 22:34 schreef popolon het volgende:
[..]
ESPN2 heeft nu VS - CAN.
Zie niks over Nederland staan helaas.
Eerst die mislukte winterspelen van de ijshockeyers en nu dit?Gaat niet goed popolon....quote:Op woensdag 8 maart 2006 23:26 schreef popolon het volgende:
7-0
Ze lieten hier gewoon die andere wedstrijd zien, Team USA spreekt wel aan.
I could care less.quote:Op woensdag 8 maart 2006 23:28 schreef Royal_Flush het volgende:
[..]
Eerst die mislukte winterspelen van de ijshockeyers en nu dit?Gaat niet goed popolon....![]()
Af en toe kijk ik toch weer stiekem ff die finale(hoe slecht 'ie ook was)quote:Op woensdag 8 maart 2006 23:29 schreef popolon het volgende:
[..]
I could care less.
Steelers won the superbowl baby !
Prima, USA rekende zich al rijk met 3 runs.quote:
Nee, helaas niet. Zit gewoon in Nederland.quote:Op donderdag 9 maart 2006 01:17 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Jullie kunnen wedstrijden zien? Of Popolon snap ik, die zit in USA, de rest ook?
via mlb.comquote:Op donderdag 9 maart 2006 01:19 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Hoe volg/kijk je het dan?
Zie daar, dan kun je de pouleduels zien en ook boxscores en stats.quote:Op donderdag 9 maart 2006 01:19 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Hoe volg/kijk je het dan?
Zonde, registreren kost een minuut of twee, na nummer en password vastleggen, hoef je alleen een mailtje te bevestigen. Super geregeld, en voor die prijs.quote:Op donderdag 9 maart 2006 01:41 schreef golfer het volgende:
Morgen maar even voor ¤ 9,95 toegang via mijn creditcard zien te krijgen voor de live-internetbeelden.
Lijkt mij wel leuk.
Dit is typisch het verschil tussen 100% honkballer en deels amateur zijn. Williams doet dat ook goed natuurlijk, doet van 't Klooster's fout weinig aan af. Dirk liet zich door een hoge bal net voor de warning track verrassen, waar andere fielders dit toernooi de bal wel pakken. Wel goed uitgemaakt op thuis, scheelt weer. Van Doornspeek erop.quote:Op donderdag 9 maart 2006 02:57 schreef Diepvriez het volgende:
ik ga maar wat meer bier drinken, dit slaat nergens op...... tot nu toe....![]()
![]()
Wie niet meedoet om te winnen, kan beter meteen thuisblijven.quote:Op donderdag 9 maart 2006 08:26 schreef Lariekoek het volgende:
Winnen van Cuba![]()
Leuk dat Nederland mee mag doen, verder is het niks.
Dat is wel waar, maar laten we een beetje realistisch blijvenquote:Op donderdag 9 maart 2006 10:20 schreef pfaf het volgende:
Wie niet meedoet om te winnen, kan beter meteen thuisblijven.
Maar dan wel nipt, want ik wil wel dat Cuba het toernooi wint. Moet je dit artikel eens lezen. Cuba speelt voor de Katrina slachtoffers ...quote:Op donderdag 9 maart 2006 10:20 schreef pfaf het volgende:
[..]
Wie niet meedoet om te winnen, kan beter meteen thuisblijven.
Jammer, maar Cuba wordt verslagen...![]()
![]()
Wegens zijn commentaar, na de klunzige 'geraakt werper' van Draaijer.quote:Op donderdag 9 maart 2006 10:36 schreef Lariekoek het volgende:
Waarom werd Eenhoorn eigenlijk het veld uitgestuurd?
Wie zegt dat Nederland van Cuba wint danquote:Op donderdag 9 maart 2006 10:36 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Dat is wel waar, maar laten we een beetje realistisch blijven![]()
quote:Markwell neemt het vannacht op tegen Ormari Romero, de startend werper van Cuba. De 38-jarige Romero is geen onbekende voor Nederland. Hij wierp tijdens het afgelopen WK nog zeven innings in het door Cuba met 3-1 gewonnen duel tegen Oranje. Romero gooide toen acht strikeouts, geen enkele keer vier wijd en kreeg vier honkslagen tegen. Een jaar eerder trof hij Nederland al in de voorrondes van de Haarlemse Honkbalweek. Ook toen werd hij winnend werper. Cuba was in Haarlem met 5-0 te sterk. Romero noteerde toen vier keer drie slag, één vrije loop en drie honkslagen tegen.
gestolen honk, volle bak, achtervangerquote:Op donderdag 9 maart 2006 14:41 schreef ScienceFriction het volgende:
Ik vind de Nederlandse termen ook belachelijk klinken eigenlijk...
Je gaat de NBA, NFL en NHL-begrippen toch ook niet vertalen?quote:Op donderdag 9 maart 2006 14:43 schreef okee6 het volgende:
Omgekeerd heb ik er ook wel last van, dan wil ik iets kort posten, maar omwille van zoveel mogelijk Nederlands gebruiken wordt het dan juist onduidelijker. Voor insiders (to the game) zijn de Engelse begrippen voldoende ingeburgerd
Oh ik begrijp het wel hoor. Ik denk dat de Nederlandse baseballtermen wat meer ingeburgerd zijn dan voor bijv. voor het basketball.quote:Op donderdag 9 maart 2006 14:43 schreef okee6 het volgende:
Omgekeerd heb ik er ook wel last van, dan wil ik iets kort posten, maar omwille van zoveel mogelijk Nederlands gebruiken wordt het dan juist onduidelijker. Voor insiders (to the game) zijn de Engelse begrippen voldoende ingeburgerd
NFL is in Nederland zo onbekend dat je de kijker beter meteen het Engels kunt aanleren, zo daar al een alternatief voor is. NHL of ijshockey in het algemeen komt in Nederland niet langs de censuur, kennen we niet.quote:Op donderdag 9 maart 2006 14:52 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Je gaat de NBA, NFL en NHL-begrippen toch ook niet vertalen?
NBA: Ik zie ze al een "steal" vertalen naar een "diefstal" of "een gestolen bal". Of "rebounds"...![]()
Ik bedoelde de basketbaltermquote:Op donderdag 9 maart 2006 16:37 schreef okee6 het volgende:
steal = loper gaat er met een honk vandoor, gestolen honk ipv bal dus
Had ik kunnen weten, want steal is commentaar, de actie is ook gewoon stolen basequote:Op donderdag 9 maart 2006 17:08 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Ik bedoelde de basketbalterm![]()
Op zich niet, na 65 ballen moet een werper er automatisch af. Op Romero wilde het nooit lukken voor Nederland, misschien op zijn opvolger wel. Overigens was Farley net naar de heuvel gekomen om met Markwell te overleggen. Pal daarop de homerun van Garlobo met een man aan boord.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 02:12 schreef The_BoezelaaR het volgende:
4-0 volgens de statistiekjes die ik volg. Eerste helft 4e pas. Lijkt mij nu al gedaan dan
Uiteraard.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 02:12 schreef The_BoezelaaR het volgende:
4-0 volgens de statistiekjes die ik volg. Eerste helft 4e pas. Lijkt mij nu al gedaan dan
Ehm ja, maar het staat Nederland vrij om te stunten tegen Cuba. Dat kan altijd.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 02:16 schreef golfer het volgende:
[..]
Uiteraard.
NL heeft er niets te zoeken, behalve de 'eer' van het mee mogen doen als slachtoffer, net als Italië.
quote:Op vrijdag 10 maart 2006 02:17 schreef okee6 het volgende:
[..]
Ehm ja, maar het staat Nederland vrij om te stunten tegen Cuba. Dat kan altijd.
Op de OS lukte het eens ook. Cuba heeft geen andere (betere) spelers om op te roepen. En Romero stond er in Nederland ook, 0-6quote:Op vrijdag 10 maart 2006 02:22 schreef golfer het volgende:
[..]
Onzin.
Cuba stuurt bij dit toernooi geen derderangs-team langs als bij de WPT of HBB.
Dit is het echte Cuba. Met de echte topspelers die nu, bij bij dit toernooi, de USA of Japan of Canada in de finale willen verslaan.
Geen pretploegje dus, dit keer.
Dit is geen voetbal, in een goede rally kan je heel wat punten ophalen. Maar Nederland moet wel wat doen aan slag, zo blijft Romero staan.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 02:26 schreef The_BoezelaaR het volgende:
6-0, mocht Eenhoorn nog wat willen moet het deze inning minimaal 3 punten scoren, anders is het over lijkt me ....
Hallo.Dit zijn vele miljoenen verdiende profs.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 02:25 schreef okee6 het volgende:
Op de OS lukte het eens ook. Cuba heeft geen andere (betere) spelers om op te roepen. En Romero stond er in Nederland ook, 0-6
Ja maar op Romero heeft Oranje nooit wat klaar kunnen maken. Hij heeft nu 48 van de 65 ballen gegooid. Wat dat betreft moet ie er in de volgende inning aan zitten, als Nederland dan wat doet. Laatste kans.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 02:29 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Ik snap dat je in een goeie inning heel wat punten kunt ophalen, ik ben geen nono
Ik bedoel alleen dat als je nu niks doet, dat je dan de aansluiting redelijk kwijt bent
Je bent wijs genoeg om te weten wat een mondiale prijs voor Castro waard is. Ik denk echt dat het geen verschil maakt. Dat Cuba van Nederland wint is geen vanzelfsprekendheid, hoe makkelijk het nu ook lijkt.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 02:30 schreef golfer het volgende:
[..]
Hallo.Dit zijn vele miljoenen verdiende profs.
Daar stelt Cuba dus hun beste spelers tegenover, die mischien iets minder verdienen.
Maar intussen net zoveel waard zij als die profs.
Dit toernooi is voor hun meer prestige dan de OS waard.![]()
Tegen golfert mag dat bestquote:Op vrijdag 10 maart 2006 02:34 schreef okee6 het volgende:
[..]
Je bent oud en wijs genoeg om te weten wat een mondiale prijs voor Castro waard is. Ik denk echt dat het geen verschil maakt. Dat Cuba van Nederland wint is geen vanzelfsprekendheid, hoe makkelijk het nu ook lijkt.
Nee, is voor hun kleine drempel die even te nemen is voordat ze uiteindeleik in de finale staan.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 02:34 schreef okee6 het volgende:
Dat Cuba van Nederland wint is geen vanzelfsprekendheid, hoe makkelijk het nu ook lijkt.
Ik hoop wel op meer. Al was het alleen maar om die arrogante Amerikaanse presentatoren van repliek te dienen. Die staken gisteren voortdurend de draak met Nederland. Terwijl Puerto Rico ook als een van de beste ploegen in het toernooi wordt beschouwd met al zijn sterren.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 02:39 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Tegen golfert mag dat best
Overigens hoop ik dat Oranje tenminste nog 1 of 2 punten binnenslaat, met 0 van het veld is altijd zo lullig
Eigenlijk is dat ook wel zo, maar ik denk dat het Nederlands honkbal toch wel gebaat is bij dit soort zichtbaarheid. Zeker als dat structureler zou kunnen. Jammer dat de NOS er verder zo weinig aan doet.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 02:40 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee, is voor hun kleine drempel die even te nemen is voordat ze uiteindeleik in de finale staan.
Ik verheug me al op de finale van dit toernooi met Cuba vs USA of Canada.
Jammer van de NOS inderdaad.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 02:41 schreef okee6 het volgende:
Ik hoop wel op meer. Al was het alleen maar om die arrogante Amerikaanse presentatoren van repliek te dienen. Die staken gisteren voortdurend de draak met Nederland. Terwijl Puerto Rico ook als een van de beste ploegen in het toernooi wordt beschouwd met al zijn sterren.
Eigenlijk is dat ook wel zo, maar ik denk dat het Nederlands honkbal toch wel gebaat is bij dit soort zichtbaarheid. Zeker als dat structureler zou kunnen. Jammer dat de NOS er verder zo weinig aan doet.
Als je de spring-training weg zou denken en de non-guaranteed contractjes konden weggedacht, dan had Nederland hier best wel wat te zoeken. Dan was het prima reclame geweest, waar de NOS misschien nog wel wat mee had gewild, mits Nederland opperbest presteerde. Wat betreft de Nederlandse competitie-jongens, helaas voor hen inderdaad, zij zijn eigenlijk toerist tussen deze spelers.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 02:47 schreef golfer het volgende:
[..]
Jammer van de NOS inderdaad.
Maar als je eerlijk bent qua niveau van honkbal heeft NL echt niets op dit toernooi te zoeken, tegen al die profs.
Oké, ik geniet elk jaar weer op de tribune tijdens het HHB en WTB van ons team, maar mondiaal stelt het dus echt geen reet voor.
We ziin inderdaad landje nummer 16 op de wereldrancing.
De man die je voor je hebt mag je nog wel gooien.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 02:49 schreef The_BoezelaaR het volgende:
In de statistieken heeft Romero 67 ballen gegooid. Ik dacht dat 65 de limiet was
Precies!quote:Op vrijdag 10 maart 2006 02:52 schreef okee6 het volgende:
Wat betreft de Nederlandse competitie-jongens, helaas voor hen inderdaad, zij zijn eigenlijk toerist tussen deze spelers.
Ik hoef niet vroeg te beginnen, dus ik kijk dit toch even af. Welterustenquote:Op vrijdag 10 maart 2006 03:31 schreef The_BoezelaaR het volgende:
We staan op het bord, das mooi. Ik ben dan ook pitten![]()
Dikker dan nodig. Van Stuifbergen mocht net ook nog even leren (2-11) Nederland vindt het wel best. Jammer dat we niet van die roofdieren aan slag hebben als de Cubanen, of de namen van Puerto Rico.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 04:14 schreef popolon het volgende:
Nederland toch nog op 't bord.
Heb 't gemist wegens verhuistoestanden maar dit was wel te verwachten.
Toch leuk voor Nederland dat ze nog een wedstrijd gewonnen hebben.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 21:32 schreef okee6 het volgende:
19 jaar en dan zo gooien, prachtigBeetje geluk met de fout in de zevende, maar Nederland wint 10-0! Mooi afscheid, hopen dat Puerto Rico en Cuba er ook nog wat moois van maken
En niet eens een tussen/eindstand op NOS TT, wel van FC Twente - NAC Breda. Een topsportklimaat proef je in de kleine dingenquote:Op vrijdag 10 maart 2006 21:33 schreef golfer het volgende:
[..]
Toch leuk voor Nederland dat ze nog een wedstrijd gewonnen hebben.
Welkom in Nederland Sportland.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 21:36 schreef okee6 het volgende:
[..]
En niet eens een tussen/eindstand op NOS TT, wel van FC Twente - NAC Breda. Een topsportklimaat proef je in de kleine dingen
Tja Nederland heeft het niet zo op van die Antillianenquote:Op vrijdag 10 maart 2006 21:37 schreef popolon het volgende:
[..]
Welkom in Nederland Sportland.
belachelijk maar goed ...
Toch waardeer ik het meer als mensen als Charles Urbanus de tijd krijgen om er wat meer omheen te vertellen. De mate van aantrekkelijkheid van honkbal groeit met kennis van waarom het gaat.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 23:01 schreef golfer het volgende:
Gelukkig net bij het sportjournaal toch nog wat beelden van de wedstrijd van gisteren en vandaag van Nederland.![]()
Voor de NOS telt helaas alleen voetbal en datquote:Op vrijdag 10 maart 2006 23:11 schreef okee6 het volgende:
[..]
Toch waardeer ik het meer als mensen als Charles Urbanus de tijd krijgen om er wat meer omheen te vertellen. De mate van aantrekkelijkheid van honkbal groeit met kennis van waarom het gaat.
Zo ook het bespreken net van de zwakheden van de diverse Nederlandse spelers op ESPN, en waarom ze niet in deze of gene league in Amerika passen. Alhoewel voor de Nederlandse doorsnee niet-honkballer kijker een lange zit dan, wel perfecte educatie voor de sport. Wil je wat bereiken, moet je dat ervoor doen.
Maar iets nieuws is eng...quote:Op vrijdag 10 maart 2006 23:24 schreef fanneke het volgende:
[..]
Voor de NOS telt helaas alleen voetbal en datschaatsen.
Jammer voor bijv. het IJshockey(geweldig toernooi in Turijn) en het Honkbal (WBC).
Was(en is?) een uitgelezen om deze sporten te promoten.
Echt?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 23:23 schreef okee6 het volgende:
En volgens mij is Amerika er nog trots op ook. Not even a peanut
Zoveel is het ook niet, voor de USA. Peanuts.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 23:25 schreef popolon het volgende:
[..]
Echt?
Baseball Exhibition: Giants vs. White Sox krijgt meer aandacht op tv dan het WBC.
Maar gewoon een gemiste kans van de NOS, alweer.
De Cubanen wachten natuurlijk wel hun balletje af. Panama was misschien wel te agressief om Martis pijn te kunnen doen. Verder ook beter geslagen natuurlijk. Nederland heeft het over de hele linie goed gedaan. Cordemans startte stroef, maar gooide uiteindelijk ook goed tegen wereldtop. Martis zijn prestatie daarbij en de winst op Panama. En voor Nederland moet het seizoen nog beginnen, waar de Cubanen warm zijn, dat speelde ook een rol.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 15:39 schreef Almighty het volgende:
Zeer mooie manier om het toernooi in stijl te verlaten. Martis had tegen Cuba moeten starten
Ichiro!quote:Op zondag 12 maart 2006 23:43 schreef Royal_Flush het volgende:
Ichiro met 'n HR om de wedstrijd te beginnen.
Het punt wordt gestolenquote:Op maandag 13 maart 2006 00:40 schreef Royal_Flush het volgende:
Iwamura met 'n sac fly in de 8e inning.Japan neemt weer de leiding 4-3.....
Belachelijke beslissingquote:Op maandag 13 maart 2006 00:41 schreef okee6 het volgende:
[..]
Het punt wordt gestolenNishioka zou te vroeg zijn gaan lopen, uit de herhaling blijkt van niet.
Te belachelijk voor woorden dit....quote:Op maandag 13 maart 2006 00:41 schreef okee6 het volgende:
[..]
Het punt wordt gestolenNishioka zou te vroeg zijn gaan lopen, uit de herhaling blijkt van niet.
die 2 laatste worpen van Lidge...quote:Op maandag 13 maart 2006 01:00 schreef Royal_Flush het volgende:
Japan,alle honken bezet,2 uit in de 9de inning
wrange nasmaak, gezien de foute call in de 8e inning.quote:Op maandag 13 maart 2006 01:23 schreef popolon het volgende:
En over.
4-3 USA, best knap, had ik niet verwacht.
Gedroomde finale USA-Cuba is dus nog mogelijk?quote:Op maandag 13 maart 2006 01:23 schreef popolon het volgende:
En over.
4-3 USA, best knap, had ik niet verwacht.
Technisch gezien mogelijk ja.quote:Op maandag 13 maart 2006 01:30 schreef golfer het volgende:
[..]
Gedroomde finale USA-Cuba is dus nog mogelijk?
Ik ken het schema niet uit mijn hoofd![]()
Na deze poulewedstrijden spelen de poulewinnaars tegen de nummer twee uit de andere poule.quote:Op maandag 13 maart 2006 01:30 schreef golfer het volgende:
[..]
Gedroomde finale USA-Cuba is dus nog mogelijk?
Ik ken het schema niet uit mijn hoofd![]()
Zelfs in de VS is het zoeken en meestal niet op de 'normale' zenders.quote:
quote:Uitzonderingen
...
3. tegen de foutpaal aankomt boven het buitenveldhek.
...
Gevolg 8.01 g
De slagman-honkloper krijgt een homerun toegewezen en moet alle honken in de juiste volgorde aanraken.
quote:Op vrijdag 17 maart 2006 21:48 schreef okee6 het volgende:
Vinden jullie popolon ook zo stil?
quote:Op vrijdag 17 maart 2006 21:48 schreef okee6 het volgende:
Vinden jullie popolon ook zo stil?
Maar ik heb niet het idee dat er één Amerikaan van wakker ligt. Spelers, pers of publiek.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 08:56 schreef zjroentje het volgende:
Wat een blamage voor de Amerikanen.
Precies. Ze zullen zich echt niet gaan schamen of zo.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:17 schreef fanneke het volgende:
[..]
Maar ik heb niet het idee dat er één Amerikaan van wakker ligt. Spelers, pers of publiek.
Ze zijn meer bezig met de Spring Training.
Dat bleek ook wel uit het commentaar, alle landen boekten verrassende resultaten voor eigen saldo, maar de resultaten van Amerikaanse zijde waren altijd van "een collectief van in de MLB uitkomende Amerikanen". Zo ging het bij het ijshockey ook al. De conclusie mag zijn dat de VS niet langer meer een eenheid is; een vlag, een lied en een hoop economische systemen.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 14:18 schreef Almighty het volgende:
Zoals een vriend van me zei, hij is amerikaan, de US kon alleen maar verliezen. Of ze winnen, en het is een bevestiging dat ze het spelletje wat ze zelf hebben uitgevonden domineren. Of ze verliezen, en dan komt het omdat de beste spelers zich moeten voorbereiden voor het aankomende seizoen waarin het beste honkbal wordt gespeeld nl de MLB.
Het WBC toernooi wordt absoluut niet serieus genomen.
Dus omdat de spelers de voorkeur geven aan hun club ipv een vlug samengesteld nationaal team, concludeer jij dat de VS uit elkaar vallen?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 16:00 schreef okee6 het volgende:
[..]
Dat bleek ook wel uit het commentaar, alle landen boekten verrassende resultaten voor eigen saldo, maar de resultaten van Amerikaanse zijde waren altijd van "een collectief van in de MLB uitkomende Amerikanen". Zo ging het bij het ijshockey ook al. De conclusie mag zijn dat de VS niet langer meer een eenheid is; een vlag, een lied en een hoop economische systemen.
Een land dat overloopt van zijn nationale trots (?), ik vind het raar dat dat zich drukt. Omwille van wat zou dat dan zijn volgens jou? Nederlanders zouden het niet pikken als een bondscoach spelers van Utrecht naar Duitsland zou sturen. Als Nederland de halve finale haalt van een EK wordt de coach (Advocaat) alsnog gehangen als daar gelegenheid voor is.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 16:18 schreef fanneke het volgende:
[..]
Dus omdat de spelers de voorkeur geven aan hun club ipv een vlug samengesteld nationaal team, concludeer jij dat de VS uit elkaar vallen?Merkwaardige conclusie.
Sorry was niet mijn bedoelingquote:Op zaterdag 18 maart 2006 16:43 schreef okee6 het volgende:
Nu verklap je die alIk ben nog pas in de Verdieping, Sport is achteraan
Logisch wat Mart schrijft.
Dit is idd maar een WBC. Totaal niet te vergelijken met een WK of zelfs maar een EK Voetbal.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 16:38 schreef okee6 het volgende:
Een land dat overloopt van zijn nationale trots (?), ik vind het raar dat dat zich drukt. Omwille van wat zou dat dan zijn volgens jou? Nederlanders zouden het niet pikken als een bondscoach spelers van Utrecht naar Duitsland zou sturen. Als Nederland de halve finale haalt van een EK wordt de coach (Advocaat) alsnog gehangen als daar gelegenheid voor is.
En als je verweer is dat dit maar de WBC is, de benadering van de Spelen (vgl ijshockey) is identiek.
Waar lees je dat? Ik twijfel aan het nationaal gevoel. Ik denk dat het hierboven wel duidelijk genoeg staat. De MLB is een soort van internationale competitie binnen de VS, door de aanzuiging van alle talent in de wereld. Logisch dat dat populairder is dan de (eerste) WBC. Het feit dat de VS zo presteert, en er geen strenge waarde aan hecht, zegt echter wel wat over hoe het zich beweegt. Vergelijk Smeets, hij laat een sportieve vraag open.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 17:02 schreef fanneke het volgende:
[..]
Dit is idd maar een WBC. Totaal niet te vergelijken met een WK of zelfs maar een EK Voetbal.
Zoals ik al eerder zei, de profs interesseren zich niet zo voor dit toernooitje(gezien alle afzeggingen). Het publiek ook niet. Het gaat in maart alleen maar over Spring Training.
Dit geldt voor spelers, publiek en ook de media.
En dat de VS uit elkaar vallen omdat enkele sporters hun voorkeur geven aan hun club slaat totaal nergens op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |