abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 januari 2006 @ 13:15:40 #1
7023 Almighty
It is I, the Almighty
pi_34237892
World Baseball Classic FAQ (http://mlb.mlb.com/NASApp/mlb/mlb/wbc/faq.jsp)

Q: What is the World Baseball Classic?
A: The World Baseball Classic is an unprecedented baseball event that will feature many of the best players in the world competing for their home countries and territories for the first time ever. This tournament will give fans around the world a chance to see baseball in an exciting and compelling new format.

Australia, Canada, China, Chinese Taipei, Cuba, Dominican Republic, Italy, Netherlands, Japan, Korea, Mexico, Panama, Puerto Rico, South Africa, United States, en Venezuela zullen strijden in round robin style (4 poules van 4 teams, beste 2 teams gaan verder) om dit tournooi.

http://mlb.mlb.com/NASApp(...)jsp?content=011806_b

http://mlb.mlb.com/NASApp/mlb/mlb/wbc/rosters.jsp

http://mlb.mlb.com/NASApp/mlb/mlb/wbc/index.jsp

Pool A: China, Chinese Taipei, Japan, Korea
Pool B: Canada, Mexico, South Africa, United States
Pool C: Cuba, Netherlands, Panama, Puerto Rico
Pool D: Australia, Italy, Dominican Republic, Venezuela

Start op 3 Maart 2006 met de Aziatische ronde.
Fok! League, Fantasy Baseball Champ 2003, 2004 & 2012
  donderdag 19 januari 2006 @ 13:19:11 #2
7023 Almighty
It is I, the Almighty
pi_34238056
Voorlopige rooster van NL, nu nog 60 man worden er 30.

Netherlands
Player MLB Organization Last MLB Club Professional club
Aardsma, David CHI
Adriana, Sharnol
Ascencion, Quincy BAL
Balentien, Wladmir SEA
Balentina, Johnny DOOR Neptunus (Netherlands)
Beljaards, Denny DPA Kinheim (Netherlands)
Benner, Maikel HZKR NL Tornados (Netherlands)
Bergman, David DPA Kinheim (Netherlands)
Berkenbosch, Kenny FLA
Bernadina, Rogearvin WSH
Boeve, Adam PIT
Coenraad, Forstine Instant Holland A90 (Netherlands)
Coffie, Ivanon Instant Holland A90 (Netherlands)
Cordemans, Rob HZKR NL Tornados (Netherlands)
DeCaster, Yurendell PIT
Doornspeek van, Robin HZKR NL Tornados (Netherlands)
Draijer, Dave Konica Min. Pioneers (Netherlands)
Duursma, Mark Konica Min. Pioneers (Netherlands)
Duursma, Michael Konica Min. Pioneers (Netherlands)
Englehardt, Bryan Instant Holland A90 (Netherlands)
Gustina, Gregory DOOR Neptunus (Netherlands)
Halman, Gregory SEA
Haren, Danny OAK
Hillenbrand, Shea TOR
Huisman, Justin KC
Isenia, Chairon TB
Isenia, Percy HZKR NL Tornados (Netherlands)
Jansen, Ardley ATL
Jansen, Duko DPA Kinheim (Netherlands)
Jansen, Kenley LAD
Jones, Andruw ATL
Jong de, Sidney Mr. Cocker HCAW (Netherlands)
Jongejan, Ferenc DOOR Neptunus (Netherlands)
Jurrjens, Jair DET
Kamper van, Michiel DPA Kinheim (Netherlands)
Kingsale, Eugene (DET - 2003)
Klooster van 't, Dirk DPA Kinheim (Netherlands)
Lange de, Patrick Mr. Cocker HCAW (Netherlands)
Legito, Raily DOOR Neptunus (Netherlands)
Maduro, Calvin (BAL - 2002)
Markwell, Diegomar DOOR Neptunus (Netherlands)
Martis, Shairon SF
Monte, Harvey HZKR NL Tornados (Netherlands)
Mulder, Mark STL
Naterop, Jan DOOR Neptunus (Netherlands)
Pantophlet, Simon
Ponson, Sidney STL
Rombley, Danny DPA Kinheim (Netherlands)
Rooi, Vince PIT
Rouwenhorst, Jonathon LAA
Saarloos, Kirk OAK
Schoop, Sharlon SF
Simon, Randall (TB - 2004)
Smeets, Tjerk DPA Kinheim (Netherlands)
Smit, Alexander MIN
Statia, Hainley LAA
Stuifbergen, Nick Mr. Cocker HCAW (Netherlands)
VanHekken, Andy FLA
Woerman, Joe SEA
Zijl van, Jurjen Mr. Cocker HCAW (Netherlands)
  donderdag 19 januari 2006 @ 13:56:42 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34239496
Leuk!
  donderdag 19 januari 2006 @ 14:27:54 #4
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_34240581
Zware poule voor NL.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 19 januari 2006 @ 14:39:25 #5
7023 Almighty
It is I, the Almighty
pi_34241015
Zeker, ik weet alleen nog niet zeker of Cuba nou wel of niet meedoet. Er was geloof ik sprake van een boycot aangezien ze in de USA moeten spelen.
pi_34252680
MLB is toch (voorzichtig) optimistisch dat Cuba mee doet.Ik hoop 't wel,Cuba hoort op zo'n toernooi zeker thuis.....

Tof dat er toch naast Jones nog 'n hoop andere MLers op de voorlopige roster staan.Met Mulder,Ponson,Haren en Saarloos hebben ze toch aardige pitchers....

Ik kijk 't meest uit naar de Dominican Republic.Pujols,Ramirez,Ortiz,Colon,Tejada,P Martinez,Guerrero and the list goes on..Jammer dat A-Rod nou ineens voor de US wil uitkomen,maar dit is toch 'n aardige 60-man roster....

[ Bericht 1% gewijzigd door Royal_Flush op 19-01-2006 20:20:30 ]
"They don't want to just sit there, line up and play football.They don't want to play smash-mouth football, they want to trick you......They want to catch you substituting" Joey Porter before the Colts-Steelers game
pi_34253404
Haren, Saarloos, Mulder, A. Jones, Hillenbrand
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  zaterdag 21 januari 2006 @ 01:15:32 #8
7023 Almighty
It is I, the Almighty
pi_34299420
Cuba mag mee doen, nu moeten ze alleen nog accepteren en NL weet of ze een flinke kluif aan ze gaan hebben. Ben benieuwd of de 'amateurs' van Cuba iets tegen de pro's hebben in te brengen...
pi_34371830
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 20:31 schreef Terreros85 het volgende:
Haren, Saarloos, Mulder, A. Jones, Hillenbrand
Moeten ze niet nog toezeggen? (Behalve Jones)
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
  maandag 23 januari 2006 @ 11:44:40 #10
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_34372564
ben benieuwd !

zou er uberhaupt 1 speler uit de nederlandse comp geselekteerd worden, als je die andere bij de lijst van 60 ziet staan ?
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
pi_34375609
tvp
pi_34386764
Ik verheug mij erop, hoop dat er beelden van zullen zijn.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_34386813
quote:
Op maandag 23 januari 2006 11:44 schreef Bjoro het volgende:
ben benieuwd !

zou er uberhaupt 1 speler uit de nederlandse comp geselekteerd worden, als je die andere bij de lijst van 60 ziet staan ?
Die hebben het bij het WK in nederlend toch niet slecht gedaan???
  maandag 23 januari 2006 @ 22:15:28 #14
7023 Almighty
It is I, the Almighty
pi_34394813
quote:
Op maandag 23 januari 2006 18:59 schreef maril het volgende:
Ik verheug mij erop, hoop dat er beelden van zullen zijn.
Was je al voor en heb de NOS een mailtje gestuurd.

"Geachte heer,

Dank u voor uw e-mail. Wij gaan hier inderdaad wat van uitzenden. Hoeveel is nog niet duidelijk.

Met vriendelijke groet,

Nettie Kosterman

NOS Publieksvoorlichting"
pi_34395742
quote:
Op maandag 23 januari 2006 22:15 schreef Almighty het volgende:

[..]

Was je al voor en heb de NOS een mailtje gestuurd.

"Geachte heer,

Dank u voor uw e-mail. Wij gaan hier inderdaad wat van uitzenden. Hoeveel is nog niet duidelijk.

Met vriendelijke groet,

Nettie Kosterman

NOS Publieksvoorlichting"
geweldig
pi_34396296
Ben benieuwd hoe Nederland zich kan meten met de echte wereldtop, MLB dus.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 12:51:47 #17
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_34410037
quote:
Op maandag 23 januari 2006 19:00 schreef maril het volgende:

[..]

Die hebben het bij het WK in nederlend toch niet slecht gedaan???
neuh dat niet, maar als ze moeten concureren met MLB-spelers, houdt het snel op denk ik !
256 goals !
pi_34484037
Als de Nederlanders moeten concurreren met de MLB'ers houdt het inderdaad snel op. Landen die ongeveer van hetzelfde kaliber als Nederland zijn, zoeken ook de MLB af naar beschikbare spelers. Italië komt ook met een leger Amerikanen. Toch zullen er wel een aantal 'echte' Nederlanders aan het roster toegevoegd worden. Daar kunnen die gasten zoveel van leren. Als je als Nederlandse outfielder/postbode met iemand als Andruw Jones mag trainen komt je dat alleen maar ten goede. Er zijn trouwens ook veel Minor-leaguers toegevoegd. Ook al een goed niveau en hopelijk zijn de 'echte' Nederlanders ongeveer even goed. Als we dit ook bij het IJshockey zouden hebben, hadden we er misschien wel bij geweest in Turijn. Genoeg Canadezen met een Nederlandse achternaam
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_34492997
waneer worden de 30 man bekend????
  donderdag 26 januari 2006 @ 22:13:30 #20
7023 Almighty
It is I, the Almighty
pi_34498244
Volgesn mij hebben ze tot een dag voordat het toernooi begint om de namen definitief te noemen.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 09:08:39 #21
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_34508187
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 15:47 schreef Terreros85 het volgende:
Genoeg Canadezen met een Nederlandse achternaam
Haha.
pi_34508679
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 22:13 schreef Almighty het volgende:
Volgesn mij hebben ze tot een dag voordat het toernooi begint om de namen definitief te noemen.
dus ze gaan half februari met 60 man op traningskamp in de states???,

bron http://www.honkbalsite.com/index.html
Oranje start trainingskamp in februari
(19-01-2006, 16.15)

Het Nederlands honkbalteam start zijn voorbereiding op de World Baseball Classic in Florida. Vrijdag 17 februari vertrekt Oranje naar de Verenigde Staten om zich daar op het complex van Pittsburgh Pirates in Bradenton voor te bereiden op het officieuze wereldkampioenschap.

Bondscoach Robert Eenhoorn heeft tot uiterlijk één dag voor de start van de World Baseball Classic de tijd om zijn selectie van zestig spelers in te korten tot een groep van dertig honkballers. Dit team zal bestaan uit minimaal dertien werpers en drie catchers.

In Florida is Nederland tot begin maart aanwezig voor een trainingskamp. Tijdens deze periode speelt Nederland, zoals het er nu uitziet, in ieder geval twee oefenwedstrijden tegen collegeteams. Vervolgens verhuist Oranje op 2 maart naar het Disney Cracker Jack Stadium in Orlando (Florida). Op het Disney's Wide World of Sports Complex zal voor het eerst de voltallige selectie samentrainen. Op de laatste dag van het trainingskamp staat een oefenwedstrijd op het programmma tegen Atlanta Braves, de ploeg van onder meer de Nederlandse international Andruw Jones

[ Bericht 29% gewijzigd door maril op 27-01-2006 09:39:35 ]
  vrijdag 27 januari 2006 @ 11:30:58 #23
7023 Almighty
It is I, the Almighty
pi_34511222
wow 13 werpers voor max. 8 wedstrijden... Zal vast komen door de pitch count die gaat tellen voor de pitchers uit de major league.
pi_34517905
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 11:30 schreef Almighty het volgende:
wow 13 werpers voor max. 8 wedstrijden... Zal vast komen door de pitch count die gaat tellen voor de pitchers uit de major league.
Wat moet je anderzijds met een meer dan dubbele veldbezetting. In principe heb je een vaste basis. Ik vind tenminste dertien werpers niet vreemd. Als je eens kijkt naar het ingezette aantal werpers per wedstrijd in Rotterdam laatste WK, Korea en Japan draaiden enkele malen leuk door. En heb je ook ruimte voor bredere variatie.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 20:57:41 #25
7023 Almighty
It is I, the Almighty
pi_34529905
http://sports.espn.go.com(...)ews/story?id=2307629

5 dagen voor hun opener moeten de teams hun 30 man bekend maken.

Pitchers in the first round of games, scheduled from March 3-10, will be limited to 65 pitches. The amount rises to 80 pitches for the second round, set for March 12-16, and 95 for the semifinals on March 18 and the championship March 20.

A 30-pitch outing must be followed by one day off, and a 50-pitch outing must be followed by four days off. No one will be allowed to pitch on three consecutive days.

Ze zullen de DH gebruiken ipv dat pitchers gaan slaan.

Limits were also set on players in the tournament from any major-league team: 14 from an organization and 10 from its active 25-man roster or disabled list last Aug. 31. A major-league team is allowed to waive the limit for its players. The tournament organizers -- the commissioner's office and the players' association -- may also block "players whose participation would otherwise impose an undue hardship" on their major-league team. The rules gave the examples of "too many starting pitchers, too many catchers."
pi_34622561
Van de week had ik in een inmiddels gesloten topic al gevraagd wie die nederlandse Baseballer is die 13 miljoen euro per jaar verdient men zij toen dat het een basketballer is waarschijnlijk (hij is tevens de beste betaalde sporter van nederland)
en ik ging ervanuit dat ik het verkeerd gehoord heb, tot ik de sportweek reclame van deze week zag op nummer een maar de naam weet ik nog niet staat iemand duidelijk met een basballpet, ach ander moet ik maar op woensdag wachten dan ligt ie in de bus.
  maandag 30 januari 2006 @ 20:03:10 #27
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_34623836
Dat is Andruw Jones van de Atlanta Braves. Geboren op Curaçao.
Bezochte-/geplande wedstrijden:
(104) 08-02-2014 WSV - ESC 2-0 (Districtsbeker Oost)
(105) 09-02-2014 Excelsior - FC Den Bosch 4-1 (Jupiler League)
(106) 14-02-2014 FC Den Bosch - Sparta (Jupiler League)
pi_34656558
Op 5 maart oefent Nederland tegen de Braves in Florida. Voor 24,5 dollar zit je achter de plaat, vind ik niet duur
  woensdag 1 februari 2006 @ 00:14:36 #29
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_34667378
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 19:25 schreef okee6 het volgende:
Op 5 maart oefent Nederland tegen de Braves in Florida. Voor 24,5 dollar zit je achter de plaat, vind ik niet duur
alleen jammer dat het vliegticket wat duurder is.
pi_34713910
Toppers melden zich af voor Oranje
(01-02-2006, 20.30)

Het Nederlands honkbalteam zal in Puerto Rico de strijd moeten aanbinden met de profteams van onder meer Panama en Puerto Rico zonder grote spelers uit de Major League. Werpers als Mark Mulder (St. Louis Cardinals) en Danny Haren (Oakland Athletics) hebben bedankt voor Oranje en richten zich liever op de competitie met hun eigen team. Hierdoor beschikt Nederland straks tijdens de World Baseball Classic over slechts één speler, die afgelopen seizoen heeft afgesloten bij een team uit de Major League: Andruw Jones.

De ploeg van bondscoach Robert Eenhoorn zal het niet gemakkelijk krijgen tijdens de prestigieuze World Baseball Classic, het eerste officieuze wereldkampioenschap. Deze week bracht Eenhoorn zijn selectie terug van zestig tot 35 spelers. Onder de afmelders en afvallers bevinden zich onder meer vijftien werpers. Zo kan Nederland niet beschikken over Major Leaguers David Aardsma (Chicago Cubs), Danny Haren (Oakland Athletics), Andy van Hekken (Florida Marlins) en Kirk Saarloos (Oakland Athletics). Ook binnenvelder Shea Hillenbrand, spelend voor Toronto Blue Jays in de Major League, heeft bedankt voor Oranje.
Een andere afvaller is Sidney Ponson. De Arubaanse werper tekende onlangs een contract voor St. Louis Cardinals en wil zich nu volledig op Spring Training richten om een plaats als starter in de hoofdmacht van de proforganisatie te verdienen.

Ook een groot aantal spelers uit de hoofdklasse ontbreken straks in Puerto Rico. Zo blijven de werpers Duko Jansen, Ferenc Jongejan, Patrick de Lange, Jan Naterop en Jurjen van Zijl thuis. Zij maakten wel deel uit van de voorlopige selectie van zestig spelers. Ook de catchers Mark Duursma en Tjerk Smeets behoren niet tot de selectie van 34 spelers, die deze maand naar Florida vertrekken.
Andere afwezigen tijdens de World Baseball Classic zijn onder meer de buitenvelders Gregory Halman (Seattle Mariners) en Rogearvin Bernadina (Washington Nationals). Ook deze twee spelers, die voor respectievelijk ADO en Kinheim in de hoofdklasse uitkwamen, prefereren hun profcarrière boven een uitstapje met Oranje.

Debutanten

Het team kent zeven debutanten. Dit zijn werpers Kenny Berkenbosch (Jamestown Jammers), Jair Jurrjens (West Michigan Whitecaps), Shairon Martis (Arizona League Giants), Simon Pantophlet (Sint Maarten), binnenvelders Randall Simon (Tampa Bay Devil Rays), Hainley Statia (Orem Owls) en buitenvelder Andruw Jones (Atlanta Braves).
De huidige selectie van 35 spelers moet nog worden ingekrompen tot dertig. De eerste afvaller wordt bekend voor het vertrek richting Florida. Begin maart vallen nog eens vier spelers af.

Het Nederlands team vertrekt vrijdag 17 februari naar Florida voor een trainingskamp op het trainingscomplex van Pittsburgh Pirates. Tijdens deze stage speelt Nederland op vrijdag 24 en zondag 26 februari in St. Petersburg tegen het team van het Eckerd College. In deze twee duels zal Oranje het moeten doen zonder Andruw Jones, Chairon Isenia, Wladimir Balentien en Shurendell de Caster. Dit kwartet staat momenteel op het 40 man roster van hun club. Dit betekent dat zij nog kans maken om aankomend seizoen uit te komen in de Major League. Jones, Isenia, Balentien en De Caster voegen zich om deze reden pas op donderdag 2 maart bij de selectie van Oranje. De voltallige selectie oefent vervolgens zondag 5 maart in Orlando tegen Atlanta Braves, de ploeg van international Andruw Jones.

Voorlopige selectie:

Werpers (15):
David Bergman (Kinheim), Kenny Berkenbosch (Jamestown Jammers), Forstin Coenraad (Almere), Rob Cordemans (ADO), Robin van Doornspeek (ADO), Dave Draijer (Pioniers), Gregory Gustina (Neptunus), Jair Jurrjens (West Michigan Whitecaps), Michiel van Kampen (Kinheim), Calvin Maduro (Neptunus), Diegomar Markwell (Neptunus), Shairon Martis (Arizona League Giants), Simon Pantophlet (Sint Maarten), Alexander Smit (Elizabethton Twins) en Nick Stuifbergen (HCAW).

Catchers (4):
Johnny Balentina (Neptunus), Maikel Benner (ADO), Chairon Isenia (Tampa Bay Devil Rays) en Sidney de Jong (HCAW).

Binnenvelders (9):
Sharnol Adriana (San Luis Potosi), Shurendel de Caster (Pittsburgh Pirates), Ivanon Coffie (Almere), Michael Duursma (Pioniers), Percy Isenia (ADO), Raily Legito (Neptunus), Vince Rooi (Harrisburg Senators), Randall Simon en Hainley Statia (Orem Owls).

Buitenvelders (7):
Wladimir Balentien (Seattle Mariners), Bryan Engelhardt (Almere), Andruw Jones (Atlanta Braves), Eugene Kingsale, Dirk van 't Klooster (Kinheim), Harvey Monte (ADO) en Danny Rombley (Kinheim).

Coaches (6):
Robert Eenhoorn (manager), Brian Farley, Jack Hubbard, Hensley Meulens, Ben Thijssen en Bob Welch.
pi_34714009
Waarom zeggen al die werpers uit de MLB af? Iedereen uit de MLB kan toch gewoon meedoen aan dit toernooi?
pi_34714449
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 15:14 schreef BliksemSchigt het volgende:
Waarom zeggen al die werpers uit de MLB af? Iedereen uit de MLB kan toch gewoon meedoen aan dit toernooi?
Men speelt al Spring Training (maart), seizoen (april-september), misschien play-offs (oktober) en Winter League (december-februari). Ze willen ook wel eens rust nemen en niet het risico nemen dat hun arm naar de klote gaat met TJ-surgery als mogelijk gevolg.
New Yorker in spe
pi_34714456
quote:
omdat ze zich liever voorbereidde op de comp. van hun club, tenminsten dat staat er, kan niet in die jongens mind kijken.
pi_34720317
quote:
Vanwege onderstaande quote dus; als ze het zelf al niet vinden, dan vindt hun club het wel voor hen. Een uitgeruste werper heeft wat voor
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 15:27 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Men speelt al Spring Training (maart), seizoen (april-september), misschien play-offs (oktober) en Winter League (december-februari). Ze willen ook wel eens rust nemen en niet het risico nemen dat hun arm naar de klote gaat met TJ-surgery als mogelijk gevolg.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 21:13:38 #36
7023 Almighty
It is I, the Almighty
pi_34842187
Jammer, maar helaas. We hadden het wel kunnen weten. En eventjes kunnen dromen. Wel leuk dat er 7 debutanten zijn. Hopelijk kunnen die ons nog aangenaam verassen. Verder vind ik deze ploeg zo slecht nog niet, maar ja het zijn niet allemaal major leaguers. Van de pitchers had ik min of meer wel verwacht dat die niet zo snel ja zouden zeggen, maar een speler als Hillenbrand had ja kunnen zeggen. Hij is een infielder en zou dus minimaal en misschien zelfs maximaal 3 wedstrijden spelen. Dat is zo'n 12 at bats, 27 innings... jammer.

Anyway, laat maar komen die WBC, ben er al lang klaar voor.
pi_35134418
Lijkt me ook wel dat Canal+ ofzo iets uitzend? Hoop ik.. Want ik ga met de NOS er vanuit dat er alleen en samenvatting van een paar minuutjes komt....

Ben benieuwd. Erg zwaar om bij de eerst 2 te komen, maar ze hebben een goeie kans
O+ BlaBlub O+
  woensdag 15 februari 2006 @ 23:01:07 #38
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_35134792
welke spelers, die het afgelopen WK ook voor nederland hebben gespeeld, maken volgens jullie een kans om erbij te zitten ?
256 goals !
  donderdag 16 februari 2006 @ 08:00:44 #39
7023 Almighty
It is I, the Almighty
pi_35142458
Markwell, Smit, Kingsale, Chairon Isenia (niet helemaal zeker of ie er bij was, maar nu wel zeker), Sydney de Jong, Ivanon Coffie.
Van de outfielders durf ik het niet te zeggen. Kan me haast niet voorstellen dat Van 't Klooster er niet bij zou zijn, maar goed we hebben veel getalenteerde outfielders. Ik dacht zelf aan een outfield van Balentien, Jones, Kingsale.
pi_35142482
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 23:01 schreef Bjoro het volgende:
welke spelers, die het afgelopen WK ook voor nederland hebben gespeeld, maken volgens jullie een kans om erbij te zitten ?
Dat vind ik persoonlijk zo onrechtvaardig dat die jongens nu in de dugout zitten dus bijna geen gebruik van ze word gemaaakt vw de "amerikaanse spelers"ja, ik ben een softie I No
pi_35516657
Eerste oefenzege voor Nederland
(25-02-2006, 18.10)
Nederland is zijn voorbereiding op de World Baseball Classic goed begonnen. Begin maart treft Oranje op dit eerste officieuze wereldkampioenschap de nationale teams van Cuba, Puerto Rico en Panama. In de aanloop naar dit toernooi speelt de ploeg van bondscoach Robert Eenhoorn vier oefenwedstrijden. Het eerste duel was tegen het team van het Eckerd College. Oranje bleek afgelopen avond met 1-3 te sterk voor deze Amerikaanse ploeg.

Tritons, het team van Eckerd College, neemt op dit moment deel aan de Sunshine State Conference, een competitie voor collegeteams. Eckerd is de competitie deze maand slecht begonnen. Pas afgelopen dinsdag werd de eerste overwinning geboekt. Op het eigen Turley Field werd Saint Leo University met 7-4 verslagen. Het was de tiende wedstrijd voor Tritons dit seizoen, dat hierdoor stevig onderaan op de negende plaats staat in de Sunshine State Conference.

Op datzelfde Turley Field bleef Tritons gisteravond in een regenachtig en windig St. Petersburg opnieuw aan de verkeerde kant van de score. Zoals verwacht waren de Nederlandse honkballers te sterk voor de Amerikaanse collegeploeg, die in dit duel met aluminium knuppels sloeg.
Tegen de ploeg van Bill Mathews, tevens bondscoach van de Poolse honkballers, kwam Nederland al vroeg op voorsprong. Raily Legito bereikte de honken met vier wijd en kon opschuiven na een honkslag van Michael Duursma. Beide spelers werden hierna over de thuisplaat geslagen door Randall Simon. Voor Simon was het zijn debuut in dienst van het Nederlands team. Ook profspeler Hainley Statia debuteerde in Oranje. In de zevende inning tekende Legito aan voor het derde Nederlandse punt. Hij sloeg de bal voor een solohomerun over de omheining in het linksveld van Turley Field.

Basisselectie

Nederland kwam dit duel niet verder dan vijf honkslagen. De ploeg maakte slechts één fout. Korte stop Legito gooide in de negende inning een aangooi op het eerste honk over Percy Isenia heen. Bondscoach Robert Eenhoorn voerde veel wissels door en stuurde tevens vijf werpers naar de heuvel. Startend werper Nick Stuifbergen werd in de derde inning opgevolgd door Alexander Smit. David Bergman (vijfde en zesde inning), Gregory Gustina (zevende en achtste inning) en Michiel van Kampen (negende inning) kwamen eveneens nog in actie.

De basisselectie van Oranje verschilde weinig met de opstelling tijdens het wereldkampioenschap in Nederland: Sidney de Jong (catcher), Randall Simon (eerste honkman), Michael Duursma (tweede honkman), Ivanon Coffie (derde honkman), Raily Legito (korte stop), Danny Rombley (linksvelder), Eugene Kingsale (midvelder) en Dirk van 't Klooster (rechtsvelder). Sharnol Adriana startte als aangewezen slagman.
In de vijfde inning verving Percy Isenia Randall Simon op het eerste honk. In de zesde inning kwamen ook Johnny Balentina (catcher), Hainley Statia (tweede honk) en Vince Rooi (derde honk) in de wedstrijd. Twee innings later kwam Maikel Benner als aangewezen slagman in actie en verving Harvey Monte zijn voormalige Neptunus-ploeggenoot Van 't Klooster in het rechtsveld.

Toeschouwers

Onder de toeschouwers bevonden zich onder meer de internationals Chairon Isenia en Shurendell de Caster. Beide spelers hebben op dit moment nog Spring Training-verplichtingen bij hun club. Isenia verblijft met de Tampa Bay Devil Rays in een naburig Spring Training-camp. De Caster (Pittsburgh Pirates) traint momenteel op hetzelfde complex als Oranje in Pirate City.

Nederland vervolgt zijn serie oefenwedstrijden morgenmiddag met een wedstrijd tegen hetzelfde Eckerd College. Dinsdagavond (20.00 uur plaatselijke tijd) treft Oranje in het Jack Russell Memorial Stadium de ploeg van Tampa University. Zondag 5 maart staat Nederland met Braves-buitenvelder Andruw Jones in Orlando tegenover het Major League-team Atlanta Braves.

Teams 1 2 3 4 5 6 7 8 9 R H E
NEDERLAND 0 0 2 0 0 0 1 0 0 3 5 1
ECKERD COLLEGE 0 0 0 0 1 0 0 0 0 1 6 0

Werpers Nederland:
Nick Stuifbergen (2) 2-0-1-0
Alexander Smit (2) 1-2-1-0
David Bergman (2) 1-1-1-0
Gregory Gustina (2) 0-0-3-0
Michiel van Kampen (1) 2-0-0-1
pi_35517640
Iedere overwinning is er één
  donderdag 2 maart 2006 @ 13:56:35 #43
7023 Almighty
It is I, the Almighty
pi_35640805
Vanavond gaan de aziaten beginnen!
  vrijdag 3 maart 2006 @ 10:18:32 #44
7023 Almighty
It is I, the Almighty
pi_35670431
Korea wint met 2-0 van Chinese Taipei, zometeen Japan vs China
pi_35671750
Die college teams, ik neem aan dat dat een vrij hoog niveau is? Tampa Uni zal niet zomaar van Oranje winnen.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  vrijdag 3 maart 2006 @ 12:48:12 #46
127004 maril
Smeetsfan
pi_35674616
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 10:18 schreef Almighty het volgende:
Korea wint met 2-0 van Chinese Taipei, zometeen Japan vs China
is het ergens op stream te zien???
pi_35680622
De toernooisite mag nog in de OP
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 12:48 schreef maril het volgende:

[..]

is het ergens op stream te zien???
Voor 9.95 dollar kan je 36 poule games (nu nog 34) live via internet bekijken
pi_35681032
Mlb.com heeft verslaggever Mark Bowman, die artikelen omtrent het Nederland team schrijft. Zijn eerste artikel. Eenhoorn plaatst daarin Nederland als underdog van het toernooi, ambitieus. En nog een artikel gevonden, een voorbeschouwing van het team.

[ Bericht 25% gewijzigd door okee6 op 03-03-2006 15:53:00 ]
pi_35682234
De wedstrijden van het Nederlands team:
8 maart Puerto Rico - Nederland 7:30 PM (1:30)
9 maart Cuba - Nederland 7:00 (1:00)
10 maart Nederland - Panama 1:00 (20.00)

Tijden zijn in ET, daar is het 6 uur vroeger. Nederland in poule C speelt in Puerto Rico (5 uur verschil), tot de mogelijke halve finales.

De beste twee uit de poule spelen een volgende poule met de beste twee uit poule D. Wederom in het Hiram Bithorn Stadium in San Juan (Puerto Rico) De teams uit D (Australie, Italie, Dominicaanse Republiek, Venezuela) spelen hun poulewedstrijden in Orlando (Florida)

[ Bericht 16% gewijzigd door okee6 op 03-03-2006 16:12:09 ]
  vrijdag 3 maart 2006 @ 17:19:27 #50
7023 Almighty
It is I, the Almighty
pi_35685066
Japan vermorzelt china met 18-2...

Wel grappig fukudome (ik lees altijd fuck-you-do-me), die oa ook in NL actief was op of het wk, of een haarlemse honkbalweek of worldport tournement, sloeg ook een HR. Ichiro had maar 1 honkslag uit 6, met 1 rbi.
pi_35686104
Wel wat fraaie homeruns, maar wat een sneu China. Veldfouten bij de vleet, pitchers die dezelfde combinatie gooien, en dit was nog wel tegen de aartsvijand. Het andere duel Korea - Taiwan was close, met wel leuke winnende klappen van Hong en Lee. Het wachten is op de leukere poules
  zaterdag 4 maart 2006 @ 18:06:25 #52
127004 maril
Smeetsfan
pi_35716005
Maandagavond
22:30 - 23:00 NOS-Sportjournaal (NOS)
Met o.a. Spaans voetbal: wedstrijden uit de Primera Division. Honkbal: reportage, gemaakt in het trainingskamp van de Nederlandse honkballers die vanaf 8 maart spelen in de World Classic in Puerto Rico.
  zondag 5 maart 2006 @ 20:22:57 #53
127004 maril
Smeetsfan
pi_35751735
je kunt hier de atlanta braves en ned. team volgen (oefenwedstrijd) tussenstand 4-0 voor atlanta

http://www.honkbalsite.com/index.html

Andruw Jones is nog altijd niet helemaal fit. De buitenvelder van Oranje meldde zich gisteren ziek voor de training van het Nederlands honkbalteam. Hij speelt nu wel met Nederland in het duel tegen Atlanta Braves, maar zal alleen in actie komen als aangewezen slagman.

Nederland begint het duel met de volgende opstelling:

Michael Duursma, tweede honkman
Eugene Kingsale, linksvelder
Shurendell de Caster, rechtsvelder
Andruw Jones, aangewezen slagman
Randall Simon, eerste honkman
Ivanon Coffie, derde honkman
Dirk van 't Klooster, midvelder
Chairon Isenia, catcher
Raily Legito, korte stop
Calvin Maduro, werper

Al in de eerste inning werd het Nederlands team op een flinke achterstand gezet. Openingsslagman Michael Ryan tekende aan voor de eerste honkslag van de wedstrijd. Hij kon een honk opschuiven nadat korte stop Raily Legito in de fout ging op een klap van Edgar Renteria. Een honkslag in het rechtsveld van Brian Jordan zorgde vervolgens voor volle honken. Brian McCann stelde hierna Ryan en Renteria in staat de score te openen. Op zijn klap was het ditmaal Michael Duursma die in de fout ging.
Hierna kreeg de Nederlandse defensie ietswat vat op de aanval van Braves. James Jurries bereikte nog wel de honken met vier wijd, maar zag hierna drie man op rij sneuvelen. Dave Kelton werd zelfs door werper Calvin Maduro met drie slag aan de kant gezet.

Nederland kreeg zijn eerste loper op de honken in de tweede inning. Randall Simon bereikte het eerste honk na vier wijd. Even daarvoor stonden werper John Smoltz en aangewezen slagman Andruw Jones oog in oog. Normaliter teamgenoten bij Braves, maar ditmaal voor de eerste keer ooit als tegenstanders tegenover elkaar. Jones kwam niet verder dan een grondbal richting het derde honk, waardoor hij uiteindelijk te kort kwam om veilig het eerste honk te bereiken.
Even leek Ivanon Coffie hierna beide ploegen weer in evenwicht te brengen. Zijn klap ging diep het buitenveld in. Het leek alsof de bal over de omheining zou verdwijnen. Maar deze werd nog net een prooi voor één van de buitenvelders van Atlanta Braves. De klap, die in het Hiram Bithorn Stadium in San Juan (Puerto Rico) zeker voor een homerun over de hekken zou zijn gegaan, betekende hierdoor de tweede uit voor Nederland. Na drie slag voor Dirk van 't Klooster waren de eerste kansen voor Nederland verkeken.

Maduro werd in de derde inning opgevolgd door Diegomar Markwell. Ook de tweede Nederlandse werper begon nerveus aan het duel. Hij begon met vier wijd voor Brian Jordan. Een knap dubbelspel vanaf het eerste honk op een klap van Brian McCann maakte nog wel even kortstondig een einde aan het gevaar, maar hierna was het echter de beurt aan James Jurries om de honken te bereiken. Hij mepte een pitch van Markwell hard door het midden voor de derde honkslag van zijn ploeg. Met een daverende homerun bracht Dave Kelton vervolgens zijn ploeg op een 4-0 voorsprong.

De Nederlandse slagploeg had weinig in te brengen op het werpen van starter John Smoltz en zijn vervanger Sean White. Reliever White stond in twee innings zelfs niemand op de honken toe. Pas nadat Kevin Barry, de derde werper van Braves dit duel, op de heuvel plaatsnam, kreeg Nederland de kans iets te doen aan de achterstand. Met één uit zorgden hits op rij van Ivanon Coffie en Dirk van 't Klooster en vier wijd voor Chairon Isenia voor volle honken. Drie slag voor Raily Legito en pinch-hitter Hainley Statia maakten echter een einde aan de Nederlandse kansen.

(Later meer)
  dinsdag 7 maart 2006 @ 09:54:04 #54
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_35800988
4-0 verloren van de Braves valt me nog mee
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_35816394
Vanavond om tien uur Mexico - USA
pi_35821164
Ortiz in z'n eerste AB meteen met 'n HR,tegen Santana.Line-up van Dominicaanse Republiek is echt om te watertanden......

Na 3,5 inning staat 't nu trouwens 2-0 voor de DR vs Venezuela(Colon vs Santana)....
"They don't want to just sit there, line up and play football.They don't want to play smash-mouth football, they want to trick you......They want to catch you substituting" Joey Porter before the Colts-Steelers game
  dinsdag 7 maart 2006 @ 20:33:44 #57
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_35821400
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 20:28 schreef Royal_Flush het volgende:
Ortiz in z'n eerste AB meteen met 'n HR,tegen Santana.Line-up van Dominicaanse Republiek is echt om te watertanden......

Na 3,5 inning staat 't nu trouwens 2-0 voor de DR vs Venezuela(Colon vs Santana)....
Maar vlak de line-up van Venezuela niet uit.
Het lijkt wel een All-Star game.

Santana na 3 1/3e inning vervangen door Carlos Zambrano.
pi_35821589
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 20:33 schreef fanneke het volgende:

[..]

Maar vlak de line-up van Venezuela niet uit.
Het lijkt wel een All-Star game.

Santana na 3 1/3e inning vervangen door Carlos Zambrano.
Ze zijn idd zuinig met de pitchers,maar dat was te verwachten.Begon met Colon-Santana en 't is nu Batista-Zambrano...

Alfonzo met 'n RBI-single.Het is nu na 4 innings nog maar 2-1.....
pi_35822208
3-run HR van Beltre,tegen Zambrano.Geen lekkere performance van Zambrano tot nu toe;in nog geen 2 innings 3 H-2 BB-4 ER....

Staat trouwens 6-1 voor de DR na 4,5 innings....
  dinsdag 7 maart 2006 @ 21:41:45 #60
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_35824082
6-5 nu (met HR's van Cabrera en Alfonzo)
pi_35826108
DR breekt de wedstrijd helemaal open in de 9e inning.Ortiz en Beltre ieder met hun 2de HR.Beltre met 5 RBI's in de wedstrijd....

DR wint met 11-5.Mooie pot,met toch vrij veel rake klappen.Zambrano en Batista vielen qua pitching toch wat tegen...

Nu VS-Mexico....

[ Bericht 24% gewijzigd door Royal_Flush op 07-03-2006 22:30:55 ]
  dinsdag 7 maart 2006 @ 22:41:22 #62
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_35827400
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 22:20 schreef Royal_Flush het volgende:
Beltre ieder met hun 2de HR.Beltre met 5 RBI's in de wedstrijd....
hopelijk een goed voorteken voor het komende seizoen voor Beltre.
pi_35831164
Van de Aziaten kende ik haast niemand, deze poule is dan toch veel leuker. Amerika is nu maar net wat sterker dan Mexico.
pi_35831876
VS winnen zéér zuinig met 2-0 van Mexico dankzij solo HR's van Lee en Jones.VS gebruikten maar liefst 7 pitchers.SP voor de VS was Peavy.Rodrigo Lopez deed 't als SP van Mexico zeker niet onaardig...
  woensdag 8 maart 2006 @ 01:38:10 #65
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_35833174
Andruw Jones, in mijn sportweek wordt ie gezien als een van de beste van dit moment in de MLB op zijn positie. \

Hoe kijken wat meer objectieve mensen daar tegenaan in de States?
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  woensdag 8 maart 2006 @ 02:07:21 #66
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35833506
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 01:38 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Andruw Jones, in mijn sportweek wordt ie gezien als een van de beste van dit moment in de MLB op zijn positie. \

Hoe kijken wat meer objectieve mensen daar tegenaan in de States?
Ik ben geen MLB fanaat maar weet wel dat de VS lang niet z'n sterkste spelers mee heeft genomen, vele geven liever de voorkeur aan het pre-season.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 8 maart 2006 @ 02:08:55 #67
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_35833518
Dat snap ik, aantal "Nederlanders" hebben ook voorkeur aan hun club gegeven. Maar hoe kijkt men in de States nou tegen de kwaliteiten van Andruw aan?
In die sportweek stond namelijk dat zijn aflopende contract ervoor kan/gaat zorgen dat hij over 2 jaar de best betaalde sporter in de MLB wordt. Is hij dan echt zooo goed?
  woensdag 8 maart 2006 @ 02:12:36 #68
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35833550
Ik weet 't niet, de VS is voornamelijk nog in de ban van de dood van Hall of Famer Kirby Puckett die op 45-jarige leeftijd overleed.

Kijk eens op espn.com of mlb.com.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 8 maart 2006 @ 08:47:43 #69
61660 Lariekoek
pi_35835324
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 02:08 schreef The_BoezelaaR het volgende:
In die sportweek stond namelijk dat zijn aflopende contract ervoor kan/gaat zorgen dat hij over 2 jaar de best betaalde sporter in de MLB wordt. Is hij dan echt zooo goed?

Meervoudig golden glove winnaar op zijn positie, vorig jaar met 51 homeruns de meeste in de MLB en helaas net geen MVP geworden. Andruw Jones is momenteel gewoon de best verdedigende midvelder in de MLB. Enige minpuntje aan Jones vind ik zijn slaggmiddelden. Deze mag nog wel iets omhoog.
pi_35837626
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 02:08 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Dat snap ik, aantal "Nederlanders" hebben ook voorkeur aan hun club gegeven. Maar hoe kijkt men in de States nou tegen de kwaliteiten van Andruw aan?
Van ze lang zal ze leven niet dat hij de bestbetaalde speler wordt. Hij had dit jaar een career-year. Bovendien zoals al is aangegeven is zijn gemiddelde dramatisch (.267 career). Hij zal nooit de 25.7 miljoen per jaar van Rodriguez voorbij gaan gewoonweg omdat Rodriguez de beste speler in de MLB is. Op zijn 30e verjaardag al had hij meer HR's en RBI's dan Aaron op zijn 30e, meer hits dan Rose en meer runs dan Henderson.
Bovendien slaat A-Rod elk jaar dergelijke nummers.
New Yorker in spe
  woensdag 8 maart 2006 @ 14:17:36 #71
127004 maril
Smeetsfan
pi_35844261
Werper Cordemans start in eerste duel
(08-03-2006, 09.00)

Rob Cordemans is de startende werper voor het Nederlands team in zijn eerste duel van de World Baseball Classic. Tegenstander is gastland Puerto Rico. Nog geen half jaar geleden versloeg Oranje de ploeg uit Midden-Amerika in de kruisfinales van het wereldkampioenschap met 10-0. Nu liggen de verhoudingen echter heel anders. Waar Nederland met slechts één actieve Major Leaguer aan het duel begint, beschikt Puerto Rico over een groot aantal vedettes.

Voor aanvang van het duel zal nog een andere Nederlander in actie komen. Oud-international Hamilton Richardson zal de ceremoniële eerste bal werpen. De Nederlandse honkballegende kwam elf jaar uit voor het Nederlands team.

De 31-jarige Cordemans is al jarenlang één van de vaste krachten in het Nederlands team. Met Oranje nam hij onder meer deel aan de Olympische Spelen van 1996, 2000 en 2004. Verder werd Cordemans geselecteerd voor de wereldkampioenschappen van 1998, 2001, 2003 en 2005 en de Europese kampioenschappen van 1995, 1999, 2001, 2003 en 2005.

Grote verrassing

De pitcher, die aan het einde van het afgelopen seizoen de overstap maakte van landskampioen Neptunus naar het Haagse ADO, maakte op 7 juni 1995 in een oefenwedstrijd tegen de Regionale Selectie Zuid in Wijk bij Duurstede zijn debuut voor het Nederlands team. Toen voor een handjevol publiek. Vanavond staat Cordemans voor een volgepakt Hiram Bithorn Stadium. In de Nederlandse competitie werd Cordemans viermaal uitgeroepen tot Beste Werper.

Gisternacht won Puerto Rico de eerste wedstrijd uit poule C. Het gastland was met 2-1 te sterk voor het nationale team van Panama. In poule D was Italië de grote verrassing. Nadat eerder op de avond de Dominicaanse Republiek al met 5-11 van Venezuela had gewonnen, mepten de Italianen de honkballers uit Australië met 10-0 van het veld. In poule B bleven Verenigde Staten (2-0 winst tegen Mexico) en Canada (8-11 zege op Zuid-Afrika) ongeslagen.
pi_35845753
Nou hopen dat NL iets kan tegen oa Carlos Delgado, Javy Lopez en Co. Wist trouwens niet dat Bernie Williams uit Puerto Rico kwam...
  woensdag 8 maart 2006 @ 16:29:12 #73
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_35848575
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 14:58 schreef Fonzarelli het volgende:
Wist trouwens niet dat Bernie Williams uit Puerto Rico kwam...
Jawel hoor, geboren in San Juan.

Puerto Rico start vanavond met Pineiro (Mariners ) op de heuvel.
Ben benieuwd of we opgewassen zijn tegen een ploeg met zulke ervaren spelers.
  woensdag 8 maart 2006 @ 16:40:14 #74
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_35848943
is er ergens een line-up van Oranje te lezen ?
256 goals !
pi_35854078
Cuba Panama nu bezig
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 16:40 schreef Bjoro het volgende:
is er ergens een line-up van Oranje te lezen ?
Wel een preview
pi_35855901
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 16:29 schreef fanneke het volgende:

[..]

Jawel hoor, geboren in San Juan.

Puerto Rico start vanavond met Pineiro (Mariners ) op de heuvel.
Ben benieuwd of we opgewassen zijn tegen een ploeg met zulke ervaren spelers.
Het zal wel moeten. Vooropgesteld dat Oranje Panama kan hebben, zal je ook van Puerto Rico moeten winnen. Cuba is nog sterker lijkt me.
pi_35858031
Driepuntenhomerun voor Rivera, 2-4 Panama. Rivera en Bernie Williams waren in de MLBmanager nou juist de spelers waarmee ik het hardhitten oefende Straks tegen Nederland.
pi_35861272
Wat een klasse van Gourriel, hij slaat zo ongeveer de laatste Cubaanse bal in de negende over het hek voor twee punten. 6-4 voorsprong voor de Cubanen nu.

ESPN switcht naar Canada - VS
  woensdag 8 maart 2006 @ 22:17:53 #79
113194 Denewar
Het glas is halfvol!
pi_35861461
ik heb NASN,

ze switchen steeds tussen canada-vs en cuba en panama-cuba,

zenden niets van nederland uit helaas, wel morgenachten relive
It ain't over till the fat lady sings!!!
Een dag is er om te lachen en de nacht om te .......!
pi_35861763
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 22:17 schreef Denewar het volgende:
ik heb NASN,

ze switchen steeds tussen canada-vs en cuba en panama-cuba,

zenden niets van nederland uit helaas, wel morgenachten relive
Zelfde dus. overigens volgens mij wel Nederland live straks op ESPN2, via internet in elk geval.
pi_35862046
Panama slaat terug
  woensdag 8 maart 2006 @ 22:34:34 #82
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35862127
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 22:25 schreef okee6 het volgende:

[..]

Zelfde dus. overigens volgens mij wel Nederland live straks op ESPN2, via internet in elk geval.
ESPN2 heeft nu VS - CAN.

Zie niks over Nederland staan helaas.
pi_35862321
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 22:34 schreef popolon het volgende:

[..]

ESPN2 heeft nu VS - CAN.

Zie niks over Nederland staan helaas.
Hier daarop de prachtige eindfase van Panama - Cuba. Rivera aan slag, volle bak, honken vol, 6-6
pi_35863106
Amerika begint niet sterk, Canada elke inning een punt 3-0
pi_35863415
Willis word echt hard geraakt,haalt 't einde vd 3de inning niet.Geeft oa 3 3B's op.Word dan ook vervangen door Leiter...

5-0 Canada na 2,5 innings.Toch wel 'n verrassende start vd wedstrijd.VS zal meer moeten laten zien dan gister...
  woensdag 8 maart 2006 @ 23:12:35 #86
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_35863550
Cuba nu op 8-6, 11e inning
pi_35864014
En op de lange adem dan toch Cuba. Canada gaat vrolijk verder met scoren.
pi_35864033
Cuba wint uiteindelijk met 8-6.Goeie wedstrijd van Gourriel;3 hits-1 HR-4 RBI-2 R.....
  woensdag 8 maart 2006 @ 23:26:56 #89
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35864048
7-0

Ze lieten hier gewoon die andere wedstrijd zien, Team USA spreekt wel aan.
pi_35864117
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 23:26 schreef popolon het volgende:
7-0

Ze lieten hier gewoon die andere wedstrijd zien, Team USA spreekt wel aan.
Eerst die mislukte winterspelen van de ijshockeyers en nu dit?Gaat niet goed popolon....
  woensdag 8 maart 2006 @ 23:29:59 #91
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35864148
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 23:28 schreef Royal_Flush het volgende:

[..]

Eerst die mislukte winterspelen van de ijshockeyers en nu dit?Gaat niet goed popolon....
I could care less.

Steelers won the superbowl baby !
pi_35864262
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 23:29 schreef popolon het volgende:

[..]

I could care less.

Steelers won the superbowl baby !
Af en toe kijk ik toch weer stiekem ff die finale(hoe slecht 'ie ook was)

Op naar 't volgend seizoen....
  woensdag 8 maart 2006 @ 23:46:35 #93
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_35864664
Een Inside-the-park HR voor Canada
  woensdag 8 maart 2006 @ 23:47:22 #94
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35864692
Wat een geklooi in the outfield zeg
pi_35864869
Staan toch niet de minste in 't OF bij de VS.Dit begint toch wel 'n beetje beschamend te worden hoor.....

Vond dat Loewen 't goed deed als SP voor Canada.Slechts 3 hits toegestaan.Ook waren 9 van zijn 11 outs ground outs....
  donderdag 9 maart 2006 @ 00:00:28 #96
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_35865051
De USA komt een beetje los.
8-2 en 1 en 2 bezet
  donderdag 9 maart 2006 @ 00:00:54 #97
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35865066
Cuba - NL komt op ESPN2 morgen.
  donderdag 9 maart 2006 @ 00:09:06 #98
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_35865286
Grand Slam Varitek. 8-6

donderdag 9 maart 2006 @ 00:09:40 #99
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35865303
Van 8-0 naar 8-6,

We've got a ballgame here.
pi_35865342
Krijgen we na Cuba-Panama wéér 'n spannende game???
  donderdag 9 maart 2006 @ 00:12:57 #101
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35865388
Ok hoop 't, dat is toch wel wat leuker.

Wat een omslag zeg.
pi_35865394
Die cijfers van Begg: 1 IP-4 H-5 R!Ouch......
  donderdag 9 maart 2006 @ 00:23:28 #103
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_35865647
Geweldige catch van Stern.
Speelt een prima wedstrijd.
  Trouwste user 2022 donderdag 9 maart 2006 @ 00:49:37 #104
7889 tong80
Spleenheup
pi_35866084
Straks Oranje tegen Puorto Rico

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 9 maart 2006 @ 00:56:45 #105
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_35866225
wow, wat en catch...
zo goed..?
  donderdag 9 maart 2006 @ 00:58:03 #106
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_35866248
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 00:56 schreef Diepvriez het volgende:
wow, wat en catch...
Prima, USA rekende zich al rijk met 3 runs.
  donderdag 9 maart 2006 @ 01:11:58 #107
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_35866506
shit....dat kan alsnog gevaarlijk worden ....
zo goed..?
  donderdag 9 maart 2006 @ 01:12:47 #108
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_35866520
de derde 0. USA verliest.
Wat een verrassing.
  donderdag 9 maart 2006 @ 01:15:52 #109
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_35866597
nu nog een kwartiertje wachten .....
gelukkig staan de biertjes al koud
zo goed..?
  donderdag 9 maart 2006 @ 01:17:00 #110
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_35866624
Jullie kunnen wedstrijden zien? Of Popolon snap ik, die zit in USA, de rest ook?
  donderdag 9 maart 2006 @ 01:19:20 #111
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_35866670
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 01:17 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Jullie kunnen wedstrijden zien? Of Popolon snap ik, die zit in USA, de rest ook?
Nee, helaas niet. Zit gewoon in Nederland.
  donderdag 9 maart 2006 @ 01:19:55 #112
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_35866680
Hoe volg/kijk je het dan?
  donderdag 9 maart 2006 @ 01:23:54 #113
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_35866748
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 01:19 schreef The_BoezelaaR het volgende:
via mlb.com
Heb een abonnement. Kan alle wedstrijden via m'n pc zien.
Ook het komende Major League seizoen.
pi_35866761
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 01:19 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Zie daar, dan kun je de pouleduels zien en ook boxscores en stats.

Nederland start met:
LF Kingsale
2B DeCaster
3B Coffie
CF Jones
1B Simon
DH Adriana
RF Van t Klooster
C De Jong
SS Legito

RHP Cordemans

[ Bericht 13% gewijzigd door okee6 op 09-03-2006 01:36:51 (beter in slagvolgorde) ]
  donderdag 9 maart 2006 @ 01:25:20 #115
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_35866776
Ik heeft geen creditcard
  donderdag 9 maart 2006 @ 01:32:03 #116
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_35866895
ik zit in Curacao, vandaar...
zo goed..?
  donderdag 9 maart 2006 @ 01:32:10 #117
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_35866901
Ik probeer het als honkbal-volger zoveel mogelijk te volgen via http://www.worldbaseballclassic.com/2006/index.jsp
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Trouwste user 2022 donderdag 9 maart 2006 @ 01:33:37 #118
7889 tong80
Spleenheup
pi_35866927
Hup Jones

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 9 maart 2006 @ 01:39:46 #119
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_35867034
play-ball...
zo goed..?
pi_35867050
77 degrees Fahrenheit, lekker honkbalweer in San Juan
  donderdag 9 maart 2006 @ 01:41:17 #121
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_35867061
Morgen maar even voor ¤ 9,95 toegang via mijn creditcard zien te krijgen voor de live-internetbeelden.
Lijkt mij wel leuk.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_35867101
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 01:41 schreef golfer het volgende:
Morgen maar even voor ¤ 9,95 toegang via mijn creditcard zien te krijgen voor de live-internetbeelden.
Lijkt mij wel leuk.
Zonde, registreren kost een minuut of twee, na nummer en password vastleggen, hoef je alleen een mailtje te bevestigen. Super geregeld, en voor die prijs.
  donderdag 9 maart 2006 @ 01:48:50 #123
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_35867197
gvd, man op 3
zo goed..?
  donderdag 9 maart 2006 @ 01:51:28 #124
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_35867240
gvd, 2de honk genomen..
zo goed..?
pi_35867252
Vond ik al zo grappig dit toernooi, ontzettend weinig pick-offs gezien. Nu Cordemans al twee keer, en desondanks een steal nu.
  donderdag 9 maart 2006 @ 01:52:48 #126
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_35867265
en hij laat de bal gewoon vallen...
zo goed..?
  donderdag 9 maart 2006 @ 01:53:25 #127
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_35867271
eerste punt voor PUR en eerste fout voor NL
zo goed..?
pi_35867281
Die fout van Legito kan er dan ook nog wel bij Cordemans na vier man op 26 pitches
  donderdag 9 maart 2006 @ 01:55:48 #129
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_35867305
2 nullen...... er is nog een overlevingskans...
zo goed..?
  donderdag 9 maart 2006 @ 01:59:51 #130
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_35867361
zo, NL aan slag..
zo goed..?
  donderdag 9 maart 2006 @ 02:04:12 #131
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_35867400
bal-kontakt is er wel, maar niet zo hard...
3 nullen overigens ...
zo goed..?
pi_35867438
De Nederlanders zijn wat te gretig. Kingsale was wel dichtbij een twee honkslag, mooie vang. Als Nederland een goede reliever vindt dan kan het nog wel wat worden. Mooi om te horen hoe het Amerikaanse commentaar zich erover verbaast dat Jones als vierde en niet als derde man slaat.
  donderdag 9 maart 2006 @ 02:09:56 #133
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_35867455
goh.....1ste nul
zo goed..?
pi_35867468
Weer gestolen, dan heb je toch een catcher met een zwakkere arm Geeft op zich niet, dat is Nederland. Alexander Smit gooit warm.
pi_35867566
De verslaggevers maken voortdurend grapjes over de matige werpsnelheid bij Cordemans, terwijl ie toch nette change-ups werpt. 56 ballen voor twee beurten is niet best, maar wel 4 strike-outs op zak.
pi_35867654
Het bestaansrecht van de World Baseball Classic ligt volgens de heren achter de microfoon enkel in het feit dat men nu ook Cuba en zijn spelers kan zien spelen, in de ML zie je die namelijk niet

Een hele verre single homerun van Javi Lopez 0-2. Smit op de heuvel.
pi_35867719
Leukste commentaar in het hele toernooi tot nu toe. Men liet de homerun zien met het commentaar op tv San Juan, stel je voor zuid-Amerikaanse voetbalcommentator. Vervolgens zo'n Beavis&Buthead reactie eroverheen van het commentaar

Eerste honkslag voor Sidney de Jong Legito ook
pi_35867764
Drie man achter gelaten door Coffie
  donderdag 9 maart 2006 @ 02:57:12 #139
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_35867807
ik ga maar wat meer bier drinken, dit slaat nergens op...... tot nu toe....
zo goed..?
pi_35867849
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 02:57 schreef Diepvriez het volgende:
ik ga maar wat meer bier drinken, dit slaat nergens op...... tot nu toe....
Dit is typisch het verschil tussen 100% honkballer en deels amateur zijn. Williams doet dat ook goed natuurlijk, doet van 't Klooster's fout weinig aan af. Dirk liet zich door een hoge bal net voor de warning track verrassen, waar andere fielders dit toernooi de bal wel pakken. Wel goed uitgemaakt op thuis, scheelt weer. Van Doornspeek erop.
pi_35867948
3-1 door een twee honkslag van Simon en een veldfoutje bij een slag van Van 't Klooster
pi_35868011
Coffie slaat Legito over de thuisplaat 3-2

En 3-3, wat een blunder van Puerto Rico Coffie head first over thuis
  Trouwste user 2022 donderdag 9 maart 2006 @ 03:36:54 #143
7889 tong80
Spleenheup
pi_35868031
Ok

20000 man stil

pi_35868156
Dit is wel minder, PR had een goed antwoord in de zesde inning met twee punten. Nu een single homerun over het hek geslagen door Rodriquez, 6-3 achter. En Beltran kan dat ook 7-3

en ik was al geen Draaijer fan, drie ballen, twee homeruns en geraakt werper
  Trouwste user 2022 donderdag 9 maart 2006 @ 04:17:19 #145
7889 tong80
Spleenheup
pi_35868179
Shit

donderdag 9 maart 2006 @ 04:28:38 #146
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35868216
Nog twee innings, het kan nog.

Morgen natuurlijk een knaller tegen Cuba.

7pm ET, da's 01.00 NL tijd.
pi_35868379
Na de tweede helft zes (Van t Klooster derde honk) plus de daaropvolgende homeruns was het snel over. Oranje kan offensief aardig meekomen, maar het veldspel mag beter. Het zwakke punt vind ik de pitching; te veel mooie ballen en eigenlijk te weinig klasse gewoon.

8-3 verlies tegen het gastland
  donderdag 9 maart 2006 @ 05:11:43 #148
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35868386
Dat wordt dan een hele lastige morgen, die moet eigenlijk gewonnen worden.
  donderdag 9 maart 2006 @ 08:26:28 #149
61660 Lariekoek
pi_35869017
Winnen van Cuba
Leuk dat Nederland mee mag doen, verder is het niks.
  donderdag 9 maart 2006 @ 10:20:03 #150
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_35870928
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 08:26 schreef Lariekoek het volgende:
Winnen van Cuba
Leuk dat Nederland mee mag doen, verder is het niks.
Wie niet meedoet om te winnen, kan beter meteen thuisblijven.

Jammer, maar Cuba wordt verslagen...
  donderdag 9 maart 2006 @ 10:36:01 #151
61660 Lariekoek
pi_35871260
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 10:20 schreef pfaf het volgende:

Dat is wel waar, maar laten we een beetje realistisch blijven
  donderdag 9 maart 2006 @ 10:36:49 #152
61660 Lariekoek
pi_35871270
Waarom werd Eenhoorn eigenlijk het veld uitgestuurd?
pi_35877658
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 10:20 schreef pfaf het volgende:

[..]

Jammer, maar Cuba wordt verslagen...
Maar dan wel nipt, want ik wil wel dat Cuba het toernooi wint. Moet je dit artikel eens lezen. Cuba speelt voor de Katrina slachtoffers ...
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 10:36 schreef Lariekoek het volgende:
Waarom werd Eenhoorn eigenlijk het veld uitgestuurd?
Wegens zijn commentaar, na de klunzige 'geraakt werper' van Draaijer.
  donderdag 9 maart 2006 @ 14:21:32 #154
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35877879
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 10:36 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Dat is wel waar, maar laten we een beetje realistisch blijven
Wie zegt dat Nederland van Cuba wint dan
pi_35878256
quote:
Markwell neemt het vannacht op tegen Ormari Romero, de startend werper van Cuba. De 38-jarige Romero is geen onbekende voor Nederland. Hij wierp tijdens het afgelopen WK nog zeven innings in het door Cuba met 3-1 gewonnen duel tegen Oranje. Romero gooide toen acht strikeouts, geen enkele keer vier wijd en kreeg vier honkslagen tegen. Een jaar eerder trof hij Nederland al in de voorrondes van de Haarlemse Honkbalweek. Ook toen werd hij winnend werper. Cuba was in Haarlem met 5-0 te sterk. Romero noteerde toen vier keer drie slag, één vrije loop en drie honkslagen tegen.
  donderdag 9 maart 2006 @ 14:37:13 #156
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35878468
Die laatste zin, ik kan er maar niet aan wennen die termen in het Nederlands.

't Klinkt zo raar.
  donderdag 9 maart 2006 @ 14:41:55 #157
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_35878658
Ik vind de Nederlandse termen ook belachelijk klinken eigenlijk...
pi_35878703
Omgekeerd heb ik er ook wel last van, dan wil ik iets kort posten, maar omwille van zoveel mogelijk Nederlands gebruiken wordt het dan juist onduidelijker. Voor insiders (to the game) zijn de Engelse begrippen voldoende ingeburgerd
pi_35878909
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:41 schreef ScienceFriction het volgende:
Ik vind de Nederlandse termen ook belachelijk klinken eigenlijk...
gestolen honk, volle bak, achtervanger
  donderdag 9 maart 2006 @ 14:52:44 #160
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_35879077
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:43 schreef okee6 het volgende:
Omgekeerd heb ik er ook wel last van, dan wil ik iets kort posten, maar omwille van zoveel mogelijk Nederlands gebruiken wordt het dan juist onduidelijker. Voor insiders (to the game) zijn de Engelse begrippen voldoende ingeburgerd
Je gaat de NBA, NFL en NHL-begrippen toch ook niet vertalen?

NBA: Ik zie ze al een "steal" vertalen naar een "diefstal" of "een gestolen bal". Of "rebounds"...
  donderdag 9 maart 2006 @ 14:59:34 #161
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35879351
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:43 schreef okee6 het volgende:
Oh ik begrijp het wel hoor. Ik denk dat de Nederlandse baseballtermen wat meer ingeburgerd zijn dan voor bijv. voor het basketball.
  donderdag 9 maart 2006 @ 16:21:51 #162
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_35882402
Vanavond bij het sportjournaal waarchijnlijk ca. 30 seconden aandacht voor dit evenement.
Poef.....gone! ©golfer
pi_35882952
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:52 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Je gaat de NBA, NFL en NHL-begrippen toch ook niet vertalen?

NBA: Ik zie ze al een "steal" vertalen naar een "diefstal" of "een gestolen bal". Of "rebounds"...
NFL is in Nederland zo onbekend dat je de kijker beter meteen het Engels kunt aanleren, zo daar al een alternatief voor is. NHL of ijshockey in het algemeen komt in Nederland niet langs de censuur, kennen we niet.

Het feit wat het lastig maakt is dat woorden als 'catcher' en 'pitcher' gemeengoed zijn. 'Full count' of 'volle bak' gebruiken is dan om het even. Dan kiest men voor het Nederlandse begrip, waar het Amerikaanse begrip eigenlijk letterlijk beter te begrijpen is.

steal = loper gaat er met een honk vandoor, gestolen honk ipv bal dus
  donderdag 9 maart 2006 @ 17:08:16 #164
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_35884032
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 16:37 schreef okee6 het volgende:

steal = loper gaat er met een honk vandoor, gestolen honk ipv bal dus
Ik bedoelde de basketbalterm
pi_35885406
Dadelijk om 19:00 Dominicaanse Republiek tegen Italië.Odalis Perez vs Tony Fiore(Tigers)

Vanavond "The Rocket" als SP voor de VS.....
pi_35885574
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 17:08 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Ik bedoelde de basketbalterm
Had ik kunnen weten, want steal is commentaar, de actie is ook gewoon stolen base
pi_35891779
Domincaanse Republiek laat haar slagkracht maar weer 'ns zien.Pujols met 'n 2-run HR en Beltre met 'n 3-run HR,z'n 3de alweer van 't toernooi.Italië maakte wel 'n paar dure fouten in 't begin vd wedstrijd.

Sosa doet 't goed.Tot nu toe in 3 IP slechts één honkslag toegestaan,met 4 SO....

Stand is 7-3 DR na 6 innings...
  donderdag 9 maart 2006 @ 21:40:08 #168
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_35893296
8-3 nu
pi_35894666
DR uiteindelijk gewonnen met 8-3.Alou sloeg nog 'n solo HR....
pi_35899808
Heeft iemand een Engelse plugin Spaans commentaar vandaag beetje snel ook
pi_35899928
Nederland vandaag met:
LF Kingsale
3B Coffie
CF Jones
1B Simon
DH De Jong
RF Monte
2B DeCaster
C Isenia
SS Legito

LHP Markwell

van t Klooster en Adriana er dus uit voor Monte en Isenia. Monte in het rechtsveld, De Jong aangewezen man aan slag. En Jones nu wel op de derde slagplek.
pi_35900048
Zo te zien mag Cuba Markwell wel, een honkslag en twee tweehonkslagen, 0-2
pi_35900226
De bal van Coffie wordt tegen het hek uitgevangen, waar die van Cuba eroverheen kunnen stuiteren. Dat is het verschil.
pi_35900487
Romero gebruikte 24 ballen voor twee volledige innings, Markwell 40. Wat wel fijner is in vergelijking met het eerste duel, is dat de Cubaan Nederland vrijwel steeds voor laten komen in de count. Daardoor kan men beter de juiste bal uitzoeken. Maar tot op heden niet doorslaand succes daarbij.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 02:12:36 #175
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_35900638
4-0 volgens de statistiekjes die ik volg. Eerste helft 4e pas. Lijkt mij nu al gedaan dan
pi_35900669
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 02:12 schreef The_BoezelaaR het volgende:
4-0 volgens de statistiekjes die ik volg. Eerste helft 4e pas. Lijkt mij nu al gedaan dan
Op zich niet, na 65 ballen moet een werper er automatisch af. Op Romero wilde het nooit lukken voor Nederland, misschien op zijn opvolger wel. Overigens was Farley net naar de heuvel gekomen om met Markwell te overleggen. Pal daarop de homerun van Garlobo met een man aan boord.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 02:16:28 #177
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_35900676
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 02:12 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Uiteraard.
NL heeft er niets te zoeken, behalve de 'eer' van het mee mogen doen als slachtoffer, net als Italië.
Poef.....gone! ©golfer
pi_35900690
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 02:16 schreef golfer het volgende:

[..]

Uiteraard.
NL heeft er niets te zoeken, behalve de 'eer' van het mee mogen doen als slachtoffer, net als Italië.
Ehm ja, maar het staat Nederland vrij om te stunten tegen Cuba. Dat kan altijd.
pi_35900722
Nederland ziet er toch nog beter uit dan China en Chinees Taipei, die van het weekend speelkameraadjes voor Japan en Korea vormden. Nu is het alweer 0-5, spijtig.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 02:22:30 #180
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_35900742
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 02:17 schreef okee6 het volgende:

[..]

Ehm ja, maar het staat Nederland vrij om te stunten tegen Cuba. Dat kan altijd.

Onzin.
Cuba stuurt bij dit toernooi geen derderangs-team langs als bij de WPT of HBB.

Dit is het echte Cuba. Met de echte topspelers die nu, bij bij dit toernooi, de USA of Japan of Canada in de finale willen verslaan.

Geen pretploegje dus, dit keer.
Poef.....gone! ©golfer
pi_35900773
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 02:22 schreef golfer het volgende:

[..]

Onzin.
Cuba stuurt bij dit toernooi geen derderangs-team langs als bij de WPT of HBB.

Dit is het echte Cuba. Met de echte topspelers die nu, bij bij dit toernooi, de USA of Japan of Canada in de finale willen verslaan.

Geen pretploegje dus, dit keer.
Op de OS lukte het eens ook. Cuba heeft geen andere (betere) spelers om op te roepen. En Romero stond er in Nederland ook, 0-6
  vrijdag 10 maart 2006 @ 02:26:14 #182
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_35900790
6-0, mocht Eenhoorn nog wat willen moet het deze inning minimaal 3 punten scoren, anders is het over lijkt me ....
pi_35900816
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 02:26 schreef The_BoezelaaR het volgende:
6-0, mocht Eenhoorn nog wat willen moet het deze inning minimaal 3 punten scoren, anders is het over lijkt me ....
Dit is geen voetbal, in een goede rally kan je heel wat punten ophalen. Maar Nederland moet wel wat doen aan slag, zo blijft Romero staan.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 02:29:31 #184
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_35900835
Ik snap dat je in een goeie inning heel wat punten kunt ophalen, ik ben geen nono

Ik bedoel alleen dat als je nu niks doet, dat je dan de aansluiting redelijk kwijt bent
  vrijdag 10 maart 2006 @ 02:30:29 #185
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_35900844
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 02:25 schreef okee6 het volgende:

Op de OS lukte het eens ook. Cuba heeft geen andere (betere) spelers om op te roepen. En Romero stond er in Nederland ook, 0-6
Hallo.Dit zijn vele miljoenen verdiende profs.
Daar stelt Cuba dus hun beste spelers tegenover, die mischien iets minder verdienen.
Maar intussen net zoveel waard zij als die profs.
Dit toernooi is voor hun meer prestige dan de OS waard.
Poef.....gone! ©golfer
pi_35900860
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 02:29 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Ik snap dat je in een goeie inning heel wat punten kunt ophalen, ik ben geen nono

Ik bedoel alleen dat als je nu niks doet, dat je dan de aansluiting redelijk kwijt bent
Ja maar op Romero heeft Oranje nooit wat klaar kunnen maken. Hij heeft nu 48 van de 65 ballen gegooid. Wat dat betreft moet ie er in de volgende inning aan zitten, als Nederland dan wat doet. Laatste kans.
pi_35900878
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 02:30 schreef golfer het volgende:

[..]

Hallo.Dit zijn vele miljoenen verdiende profs.
Daar stelt Cuba dus hun beste spelers tegenover, die mischien iets minder verdienen.
Maar intussen net zoveel waard zij als die profs.
Dit toernooi is voor hun meer prestige dan de OS waard.
Je bent wijs genoeg om te weten wat een mondiale prijs voor Castro waard is. Ik denk echt dat het geen verschil maakt. Dat Cuba van Nederland wint is geen vanzelfsprekendheid, hoe makkelijk het nu ook lijkt.
pi_35900925
En gezien de manier waarop Cuba steeds weer op de honken komt, is er geen reden om te geloven dat Nederland dat verschil nog wegslaat. Maar het blijft toch ook weer honkbal.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 02:39:33 #189
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_35900927
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 02:34 schreef okee6 het volgende:

[..]

Je bent oud en wijs genoeg om te weten wat een mondiale prijs voor Castro waard is. Ik denk echt dat het geen verschil maakt. Dat Cuba van Nederland wint is geen vanzelfsprekendheid, hoe makkelijk het nu ook lijkt.
Tegen golfert mag dat best

Overigens hoop ik dat Oranje tenminste nog 1 of 2 punten binnenslaat, met 0 van het veld is altijd zo lullig
  vrijdag 10 maart 2006 @ 02:40:03 #190
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_35900932
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 02:34 schreef okee6 het volgende:

Dat Cuba van Nederland wint is geen vanzelfsprekendheid, hoe makkelijk het nu ook lijkt.
Nee, is voor hun kleine drempel die even te nemen is voordat ze uiteindeleik in de finale staan.
Ik verheug me al op de finale van dit toernooi met Cuba vs USA of Canada.
Poef.....gone! ©golfer
pi_35900956
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 02:39 schreef The_BoezelaaR het volgende:

[..]

Tegen golfert mag dat best

Overigens hoop ik dat Oranje tenminste nog 1 of 2 punten binnenslaat, met 0 van het veld is altijd zo lullig
Ik hoop wel op meer. Al was het alleen maar om die arrogante Amerikaanse presentatoren van repliek te dienen. Die staken gisteren voortdurend de draak met Nederland. Terwijl Puerto Rico ook als een van de beste ploegen in het toernooi wordt beschouwd met al zijn sterren.
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 02:40 schreef golfer het volgende:

[..]

Nee, is voor hun kleine drempel die even te nemen is voordat ze uiteindeleik in de finale staan.
Ik verheug me al op de finale van dit toernooi met Cuba vs USA of Canada.
Eigenlijk is dat ook wel zo, maar ik denk dat het Nederlands honkbal toch wel gebaat is bij dit soort zichtbaarheid. Zeker als dat structureler zou kunnen. Jammer dat de NOS er verder zo weinig aan doet.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 02:47:27 #192
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_35901010
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 02:41 schreef okee6 het volgende:

Ik hoop wel op meer. Al was het alleen maar om die arrogante Amerikaanse presentatoren van repliek te dienen. Die staken gisteren voortdurend de draak met Nederland. Terwijl Puerto Rico ook als een van de beste ploegen in het toernooi wordt beschouwd met al zijn sterren.

Eigenlijk is dat ook wel zo, maar ik denk dat het Nederlands honkbal toch wel gebaat is bij dit soort zichtbaarheid. Zeker als dat structureler zou kunnen. Jammer dat de NOS er verder zo weinig aan doet.
Jammer van de NOS inderdaad.
Maar als je eerlijk bent qua niveau van honkbal heeft NL echt niets op dit toernooi te zoeken, tegen al die profs.
Oké, ik geniet elk jaar weer op de tribune tijdens het HHB en WPT van ons team, maar mondiaal stelt het dus echt geen reet voor.
We ziin inderdaad landje nummer 16 op de wereldrancing.

[ Bericht 1% gewijzigd door golfer op 10-03-2006 02:50:56 (typo) ]
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 10 maart 2006 @ 02:49:14 #193
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_35901024
In de statistieken heeft Romero 67 ballen gegooid. Ik dacht dat 65 de limiet was
pi_35901057
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 02:47 schreef golfer het volgende:

[..]

Jammer van de NOS inderdaad.
Maar als je eerlijk bent qua niveau van honkbal heeft NL echt niets op dit toernooi te zoeken, tegen al die profs.
Oké, ik geniet elk jaar weer op de tribune tijdens het HHB en WTB van ons team, maar mondiaal stelt het dus echt geen reet voor.
We ziin inderdaad landje nummer 16 op de wereldrancing.
Als je de spring-training weg zou denken en de non-guaranteed contractjes konden weggedacht, dan had Nederland hier best wel wat te zoeken. Dan was het prima reclame geweest, waar de NOS misschien nog wel wat mee had gewild, mits Nederland opperbest presteerde. Wat betreft de Nederlandse competitie-jongens, helaas voor hen inderdaad, zij zijn eigenlijk toerist tussen deze spelers.
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 02:49 schreef The_BoezelaaR het volgende:
In de statistieken heeft Romero 67 ballen gegooid. Ik dacht dat 65 de limiet was
De man die je voor je hebt mag je nog wel gooien.
pi_35901079
En je denkt "Over het hek graag DeCaster" en hij slaat op de werper, in een dubbelspel Adiel Palma was er overigens ook bij in Rotterdam vorig jaar. Was onder meer reliever in de wedstrijd die Cuba van de VS won (11-3)
  vrijdag 10 maart 2006 @ 02:57:40 #196
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_35901097
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 02:52 schreef okee6 het volgende:
Wat betreft de Nederlandse competitie-jongens, helaas voor hen inderdaad, zij zijn eigenlijk toerist tussen deze spelers.
Precies!

Senegalese langlaufer tussen de echte honkballanden.
Jammer.
Maar: we doen mee.
Poef.....gone! ©golfer
pi_35901138
Het verschil in niveau is wel grappig om te zien. Waar je in duels tussen de betere ploegen haast geen bal door het binnenveld ziet gaan, kan dat bij Nederland wel. En ook veel meer ballen komen in de buurt van het hek, en vallen of stuiteren wel bij Oranje. Dat is ook geen toeval.

Verder vind ik die lage limiet aan pitches erg in het nadeel van de kleintjes zoals wij. Met een ruimere bank is dat geen probleem.

Intussen heeft Canada het trouwens lastig tegen Mexico, 0-6.
pi_35901226
Alle honken bezet, al twee nullen weliswaar. Norberto Gonzalez komt.
pi_35901261
Simon slaat er twee binnen
pi_35901274
Yadel Marti op de heuvel.
pi_35901283
En De Jong sneuvelt, deed het tegen Puerto Rico beter. In ieder geval op het bord, 2-6.
Canada - Mexico intussen 0-8 vierde inning
  vrijdag 10 maart 2006 @ 03:31:22 #202
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_35901288
We staan op het bord, das mooi. Ik ben dan ook pitten
pi_35901295
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 03:31 schreef The_BoezelaaR het volgende:
We staan op het bord, das mooi. Ik ben dan ook pitten
Ik hoef niet vroeg te beginnen, dus ik kijk dit toch even af. Welterusten
pi_35901322
Eerst maakt notabene Jones een nonchalante fout en dan gooit Maduro zo'n bal waarvan je denkt "moet dat nou", 2-10 Osmani Urrutia +2

Van Kampen op de heuvel.
pi_35901444
Hainley Statia vervangt DeCaster. Terecht wel, wat valt die tegen aan slag dit toernooi. Jones staat ook nog op 0, al had hij wel wat vrije lopen. Monte en Kingsale kunnen ook beter, kortom niet helemaal top, maar ook lastige tegenstanders.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 04:14:30 #206
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35901471
Nederland toch nog op 't bord.

Heb 't gemist wegens verhuistoestanden maar dit was wel te verwachten.
pi_35901503
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 04:14 schreef popolon het volgende:
Nederland toch nog op 't bord.

Heb 't gemist wegens verhuistoestanden maar dit was wel te verwachten.
Dikker dan nodig. Van Stuifbergen mocht net ook nog even leren (2-11) Nederland vindt het wel best. Jammer dat we niet van die roofdieren aan slag hebben als de Cubanen, of de namen van Puerto Rico.

Garlobo, functie: aangewezen slagman, 0.833
De Jong, functie: aangewezen slagman, 0.286 voor de laatste maal vervangen door Balentina
  vrijdag 10 maart 2006 @ 08:27:27 #208
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_35902184
Het was dus bagger wat Nederland betreft.
Ben er gelukkig niet voor opgebleven.
pi_35903381
Hehe, Jones die attributen voor z'n teamgenoten signeert op de bank.
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  vrijdag 10 maart 2006 @ 11:41:03 #210
7023 Almighty
It is I, the Almighty
pi_35905987
Jammer, maar leuk geprobeerd. We wisten dat we op onze top moesten spelen, en de anderen dan een beetje slechte dag hebben, dus er is niks verloren. zou wel leuk zijn als we alsnog van Panama zouden kunnen winnen. Komt dit toevallig nog op de NOS?
pi_35923670
Martis no-hitter
pi_35923776
19 jaar en dan zo gooien, prachtig Beetje geluk met de fout in de zevende, maar Nederland wint 10-0! Mooi afscheid, hopen dat Puerto Rico en Cuba er ook nog wat moois van maken
  vrijdag 10 maart 2006 @ 21:33:57 #213
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_35923811
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 21:32 schreef okee6 het volgende:
19 jaar en dan zo gooien, prachtig Beetje geluk met de fout in de zevende, maar Nederland wint 10-0! Mooi afscheid, hopen dat Puerto Rico en Cuba er ook nog wat moois van maken
Toch leuk voor Nederland dat ze nog een wedstrijd gewonnen hebben.
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 10 maart 2006 @ 21:35:05 #214
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35923853
Wat weinig aandacht voor dit toernooi zeg. Niet te geloven.

Nederland sluit af met een prima overwinning.

USA op 4-0 in de 2e tegen ZA.
pi_35923898
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 21:33 schreef golfer het volgende:

[..]

Toch leuk voor Nederland dat ze nog een wedstrijd gewonnen hebben.
En niet eens een tussen/eindstand op NOS TT, wel van FC Twente - NAC Breda. Een topsportklimaat proef je in de kleine dingen
  vrijdag 10 maart 2006 @ 21:37:27 #216
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35923917
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 21:36 schreef okee6 het volgende:

[..]

En niet eens een tussen/eindstand op NOS TT, wel van FC Twente - NAC Breda. Een topsportklimaat proef je in de kleine dingen
Welkom in Nederland Sportland.

belachelijk maar goed ...
pi_35923959
Mooie homerun daar van Griffey
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 21:37 schreef popolon het volgende:

[..]

Welkom in Nederland Sportland.

belachelijk maar goed ...
Tja Nederland heeft het niet zo op van die Antillianen
  vrijdag 10 maart 2006 @ 21:43:41 #218
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35924066
*BOOM*

9-0 USA in de 2e
pi_35924080
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 21:43 schreef popolon het volgende:
*BOOM*

9-0 USA in de 2e
Dat is apartheid
pi_35924625
Willem-Alexander schijnt ons land niet echt te helpen. Olympisch honkbal is ook zo'n gelegenheid voor promotie en bevestiging van de sport.

Griffey weer, 14-0
  vrijdag 10 maart 2006 @ 22:15:40 #221
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35924949
16-0 in de 3e, dit wordt wel heel pijnlijk.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 22:19:49 #222
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  vrijdag 10 maart 2006 @ 22:35:05 #223
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_35925621
17-0

Dit is na 5 innings al afgelopen.
pi_35925779
Voor handtekeningen en holograms kunt u zich vervoegen bij de onovertroffen Roger Clemens-webstek.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 23:01:52 #225
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_35926538
Gelukkig net bij het sportjournaal toch nog wat beelden van de wedstrijd van gisteren en vandaag van Nederland.
Poef.....gone! ©golfer
pi_35926889
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 23:01 schreef golfer het volgende:
Gelukkig net bij het sportjournaal toch nog wat beelden van de wedstrijd van gisteren en vandaag van Nederland.
Toch waardeer ik het meer als mensen als Charles Urbanus de tijd krijgen om er wat meer omheen te vertellen. De mate van aantrekkelijkheid van honkbal groeit met kennis van waarom het gaat.

Zo ook het bespreken net van de zwakheden van de diverse Nederlandse spelers op ESPN, en waarom ze niet in deze of gene league in Amerika passen. Alhoewel voor de Nederlandse doorsnee niet-honkballer kijker een lange zit dan, wel perfecte educatie voor de sport. Wil je wat bereiken, moet je dat ervoor doen.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 23:14:34 #227
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35926976
United States 4 6 6 1 0
South Africa 0 0 0 0 0

pi_35927268
En volgens mij is Amerika er nog trots op ook. Not even a peanut
  vrijdag 10 maart 2006 @ 23:24:00 #229
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_35927295
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 23:11 schreef okee6 het volgende:

[..]

Toch waardeer ik het meer als mensen als Charles Urbanus de tijd krijgen om er wat meer omheen te vertellen. De mate van aantrekkelijkheid van honkbal groeit met kennis van waarom het gaat.

Zo ook het bespreken net van de zwakheden van de diverse Nederlandse spelers op ESPN, en waarom ze niet in deze of gene league in Amerika passen. Alhoewel voor de Nederlandse doorsnee niet-honkballer kijker een lange zit dan, wel perfecte educatie voor de sport. Wil je wat bereiken, moet je dat ervoor doen.
Voor de NOS telt helaas alleen voetbal en dat schaatsen.

Jammer voor bijv. het IJshockey(geweldig toernooi in Turijn) en het Honkbal (WBC).
Was(en is?) een uitgelezen om deze sporten te promoten.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 23:25:17 #230
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_35927344
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 23:24 schreef fanneke het volgende:

[..]

Voor de NOS telt helaas alleen voetbal en dat schaatsen.

Jammer voor bijv. het IJshockey(geweldig toernooi in Turijn) en het Honkbal (WBC).
Was(en is?) een uitgelezen om deze sporten te promoten.
Maar iets nieuws is eng...
  vrijdag 10 maart 2006 @ 23:25:41 #231
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35927356
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 23:23 schreef okee6 het volgende:
En volgens mij is Amerika er nog trots op ook. Not even a peanut
Echt?

Baseball Exhibition: Giants vs. White Sox krijgt meer aandacht op tv dan het WBC in de VS.

Maar gewoon een gemiste kans van de NOS, alweer.
pi_35927391
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 23:25 schreef popolon het volgende:

[..]

Echt?

Baseball Exhibition: Giants vs. White Sox krijgt meer aandacht op tv dan het WBC.

Maar gewoon een gemiste kans van de NOS, alweer.
Zoveel is het ook niet, voor de USA. Peanuts.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 23:28:46 #233
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_35927439
Inderdaad jammer dat er zo weinig aandacht voor honkbal bij de NOS is, terwijl er toch op zijn minst 2 echte kenners (Smeets en Reitsma) in de redaktieploeg zitten.
Mart Smeets schrijft daarover ook in zijn boek Retro.
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 10 maart 2006 @ 23:42:03 #234
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35927871
De Jong voor Nederland weer een nette partij trouwens.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 15:39:47 #235
7023 Almighty
It is I, the Almighty
pi_35941573
Zeer mooie manier om het toernooi in stijl te verlaten. Martis had tegen Cuba moeten starten
pi_35948239
Voor de liefhebbers van stadions; de halve finale poules worden afgewerkt in het Angel Stadium van Anaheim en het vertrouwde Hiram Bithorn Stadium in San Juan. De finales vinden plaats in het geweldige PETCO Park van San Diego.

Angel Stadium

Hiram Bithorn Stadium

PETCO Park
pi_35948309
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 15:39 schreef Almighty het volgende:
Zeer mooie manier om het toernooi in stijl te verlaten. Martis had tegen Cuba moeten starten
De Cubanen wachten natuurlijk wel hun balletje af. Panama was misschien wel te agressief om Martis pijn te kunnen doen. Verder ook beter geslagen natuurlijk. Nederland heeft het over de hele linie goed gedaan. Cordemans startte stroef, maar gooide uiteindelijk ook goed tegen wereldtop. Martis zijn prestatie daarbij en de winst op Panama. En voor Nederland moet het seizoen nog beginnen, waar de Cubanen warm zijn, dat speelde ook een rol.
pi_35975179
Mooie zege net van Cuba op Venezuela (7-2) Cuba kreeg drie honken vol tegen zonder nullen op het bord en wist er toch schadevrij uit te komen. Daarna back-to-back homeruns geslagen. Ze zijn goed in vorm.

Nu staan Amerika en Japan op het veld.
pi_35978215
Ichiro met 'n HR om de wedstrijd te beginnen.Uehara deed 't 5 innings lang goed.welliswaar 7 H,maar slechts één run.Shimizu vervangt hem in de 6de.....

Tussenstand is 3-1 Japan na 5,5 innings....
pi_35978350
2-run HR van D.Lee tegen Shimizu.De stand is weer gelijk 3-3....
  maandag 13 maart 2006 @ 00:18:07 #241
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_35979348
quote:
Op zondag 12 maart 2006 23:43 schreef Royal_Flush het volgende:
Ichiro met 'n HR om de wedstrijd te beginnen.
Ichiro!
Mijn held
pi_35979814
Iwamura met 'n sac fly in de 8e inning.Japan neemt weer de leiding 4-3.....
pi_35979825
quote:
Op maandag 13 maart 2006 00:40 schreef Royal_Flush het volgende:
Iwamura met 'n sac fly in de 8e inning.Japan neemt weer de leiding 4-3.....
Het punt wordt gestolen Nishioka zou te vroeg zijn gaan lopen, uit de herhaling blijkt van niet.
  maandag 13 maart 2006 @ 00:48:45 #244
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_35979962
quote:
Op maandag 13 maart 2006 00:41 schreef okee6 het volgende:

[..]

Het punt wordt gestolen Nishioka zou te vroeg zijn gaan lopen, uit de herhaling blijkt van niet.
Belachelijke beslissing
  maandag 13 maart 2006 @ 00:51:14 #245
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35980016
3-3 in de 9e?

Ik verwacht wel dat Japan wint van de VS.
pi_35980026
quote:
Op maandag 13 maart 2006 00:41 schreef okee6 het volgende:

[..]

Te belachelijk voor woorden dit....
pi_35980096
Blame it on "Big Bad" Bob Davidson, die overrulede
mooie bijnaam
pi_35980190
Japan,alle honken bezet,2 uit in de 9de inning
pi_35980226
Lidge strikes out Tamura...
  maandag 13 maart 2006 @ 01:02:33 #250
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_35980233
quote:
Op maandag 13 maart 2006 01:00 schreef Royal_Flush het volgende:
Japan,alle honken bezet,2 uit in de 9de inning
die 2 laatste worpen van Lidge...
pi_35980254
Een homerun is dus voldoende voor team USA. Winn, Young en Jeter coming up
  maandag 13 maart 2006 @ 01:23:47 #252
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35980463
En over.

4-3 USA, best knap, had ik niet verwacht.
  maandag 13 maart 2006 @ 01:27:11 #253
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_35980500
quote:
Op maandag 13 maart 2006 01:23 schreef popolon het volgende:
En over.

wrange nasmaak, gezien de foute call in de 8e inning.
  maandag 13 maart 2006 @ 01:30:18 #254
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_35980532
quote:
Op maandag 13 maart 2006 01:23 schreef popolon het volgende:
En over.

Gedroomde finale USA-Cuba is dus nog mogelijk?

Ik ken het schema niet uit mijn hoofd
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 13 maart 2006 @ 01:30:29 #255
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35980537
Ik heb dat moment niet gezien.

Was er nog een coach v. ref discussie zoals ze dat wel eens in de MLB hebben?

Die zijn echt geweldig.
  maandag 13 maart 2006 @ 01:31:14 #256
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35980549
quote:
Op maandag 13 maart 2006 01:30 schreef golfer het volgende:

[..]

Technisch gezien mogelijk ja.
  Trouwste user 2022 maandag 13 maart 2006 @ 20:30:23 #257
7889 tong80
Spleenheup
pi_36002186
Japan genaaid als ik de kranten moet geloven.

pi_36008221
Domincaanse Republiek heeft tot dusver weinig moeite met Cuba.Ortiz(wie anders) met 'n 2-run HR en ook Tejada doet eindelijk eens wat,'n 2-run double.Perez duidelijk met 'n betere outing dan zijn vorige start....

Stand is 7-1 DR na 7 innings....
  maandag 13 maart 2006 @ 23:10:42 #259
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_36008394
Cuba.
  Trouwste user 2022 maandag 13 maart 2006 @ 23:23:57 #260
7889 tong80
Spleenheup
pi_36008917
Sensationeel

pi_36009189
DR is gewoon 'n goede ploeg.De line-up is met oa Tejada,Pujols,Ortiz,Alou en Beltre gewoon sterk.Vraagteken is de pitching.Die is niet altijd even sterk.En je weet wat men zegt:"Pitching wins championships".....
pi_36009252
Geweldige propaganda op ESPN Cubanen gaan niet professioneel vanwege de angst om het land in diskrediet te brengen
pi_36010079
quote:
Op maandag 13 maart 2006 01:30 schreef golfer het volgende:

[..]

Na deze poulewedstrijden spelen de poulewinnaars tegen de nummer twee uit de andere poule.
Op de één of andere manier denk ik steeds dat het anders in elkaar zit, was eerst ook al Het is dus zo dat de nummers 1 en 2 in de poule nog eens tegen elkaar gaan uitkomen in de halve finales. De kans dat Cuba Amerika eerder dan de finale treft is dus nihil Zo'n finale is mogelijk, dus nog steeds wat popolon zei. En de kleine finale bestaat niet op dit toernooi.

[ Bericht 15% gewijzigd door okee6 op 14-03-2006 02:00:37 ]
pi_36010249
DR wint uiteindelijk van Cuba met 7-3.Straks nog Venezuela-Puerto Rico (Zambrano vs Pineiro) en VS-Korea (Willis vs Min-Han Son).....
  dinsdag 14 maart 2006 @ 00:19:58 #265
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_36010622
Knappe overwinning van DR op Cuba.
Poef.....gone! ©golfer
pi_36013247
Korea verrast VS met 7-3 en is nog steeds ongeslagen.Hee-Seop Choi met 'n PH 3-run HR en Seung Yeop Lee met 'n solo HR(z'n 5de alweer van 't toernooi)....

Venezuala verslaat Puerto Rico met 6-0.Endy Chavez met 'n 2-run HR en Victor Martinez met 'n Grand Slam....
pi_36033144
Klein schandaaltje gister bij Puerto Rico vs Venezuela. Een loper werd op drie onterecht uitgegeven. Er werd na een mislukte stootslag via de catcher op twee een geforceerde uit gemaakt, de vroeg gestarte loper van drie was echter nog op de terugweg. De scheids vond dat zijn hand te laat op het honk lag, dat was niet zo. Puerto Rico had daarvoor 0 uit en 1 en 3 bezet.
pi_36045658
Domincaanse Republiek wint met 2-1 van Venezuela en kwalificeert zich als eerste voor de halve finales.The winning run werd gescoord na een passed ball van catcher Ramon Hernandez van Venezuela.Daniel Cabrera met 'n zéér sterke outing voor de DR......

Japan wint met 6-1 van Mexico.Loaizia werd hard geraakt door de Japanners....
pi_36073508
Om 1.00 uur Puerto Rico vs Cuba, de laatste thuiswedstrijd voor de Puerto Ricanen, vorige keer werd het 12-2. Gonzalez tegen Romero vannacht lijkt het, die laatste hield Nederland klein.

In de late partij (4.00) speelt Korea tegen Japan. Eerder won Korea met 3-2.

De Amerikanen spelen morgen tegen Mexico, omdat ze dan pas eventueel kunnen zien hoeveel runs ze tenminste nodig hebben om Japan/Korea te lozen.
  Trouwste user 2022 donderdag 16 maart 2006 @ 01:12:49 #270
7889 tong80
Spleenheup
pi_36075465
Niks te zien bij de NOS

donderdag 16 maart 2006 @ 01:24:38 #271
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_36075601
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 01:12 schreef tong80 het volgende:
Niks te zien bij de NOS

Zelfs in de VS is het zoeken en meestal niet op de 'normale' zenders.

Pre-season games van de MLB zijn belangrijker blijkbaar.
pi_36076958
Wat 'n geluk voor de VS.Korea wint van Japan met 2-1 en daardoor heeft de VS nog kans op dehalve finales,als 't vandaag van Mexico wint.Korea gaat (ongeslagen nog) naar de halve finales....

Cuba wint met 4-3 van Puerto Rico en gaat samen met Dominicaanse Republiek naar de halve finales....
pi_36106123
Valenzuela (Mexico) slaat op de paal, bal stuitert terug het veld op. Scheids beslist twee honken
quote:
Uitzonderingen
...
3. tegen de foutpaal aankomt boven het buitenveldhek.
...
Gevolg 8.01 g
De slagman-honkloper krijgt een homerun toegewezen en moet alle honken in de juiste volgorde aanraken.
pi_36106187
Het punt valt toch na een honkslag van Cantu, 0-1
pi_36106250
Mexico uitgeschakeld, VS maakt 1-1. Het gaat nu tussen Amerika en Japan. Als Amerika wint is het sowieso door.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 02:44:44 #276
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_36106256
Keep us posted!
Poef.....gone! ©golfer
pi_36106318
Echt spannend is het niet; als Amerika het zelf niet doet, dan is er altijd nog referee aanwezig Korea en de Dominicaanse Republiek zijn sowieso zwaar favoriet in de halve finales.
pi_36106394
Mexico neemt opnieuw de leiding, 2e helft vijf 1-2
pi_36106425
Een groot verschil met gister, waar Cuba - Puerto Rico een en al spektakel was. Zij het dat Cuba het spel wel erg vertraagde, waardoor het af en toe even stil viel. Bij Korea & Japan zat het venijn in de staart. Dit duel is dan toch minder; snelle innings, weinig full counts en qua slaan ook niet super, puntjeswerk.
pi_36106459
Geeft wel tijd om eens te recapituleren wat opvalt aan het toernooi. Ik heb in het buitenveld vrijwel geen vangfouten gezien, zeldzaam. Elke hoge bal waar iemand onder komt, is een nul. Van twee naar drie stelen evenzo. Het niveau is dus wel hoog. Ballen via de grond uit het veld slaan, kon vrijwel alleen tegen het Nederlands team. In het Hiram stadion van San Juan zou men verder makkelijk kunnen homeren, bleek niet echt. Alleen met behulp van de wind van links gingen ballen er in het rechtsveld wat makkelijker uit.

Nederland staat trouwens als team elfde qua pitching, zevende qua batting. We zijn dus toch maar mooi negende van de zestien landen geworden
pi_36106509
Amerika heeft nog één slagbeurt om het tij te keren. Zou wel sneu zijn, wordt het eindelijk bekend van die World Baseball Classic, ligt US uit het toernooi.
pi_36106552
Mexico heeft zijn revanche na de eerdere 2-0 nederlaag. Na nederlagen tegen Canada, Mexico en Korea zal Amerika voorlopig wel even thuis blijven. Het was veel te wisselvallig, alleen Zuid-Afrika weggetikt en kleine zeges op Mexico en Japan geboekt.

za 21.00 Cuba - Dominicaanse Republiek
zo 4.00 Japan - Korea
pi_36107096
Was dit de laatste wedstrijd uit zijn carrière voor Roger Clemens.....
  vrijdag 17 maart 2006 @ 08:37:34 #284
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_36107476
Toch een vorm van gerechtigheid dat de Japanners doorgaan ten koste van USA
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_36129576
Vinden jullie popolon ook zo stil?
  vrijdag 17 maart 2006 @ 21:56:14 #286
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_36129780
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 21:48 schreef okee6 het volgende:
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 18 maart 2006 @ 08:18:12 #287
127004 maril
Smeetsfan
pi_36136072
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 21:48 schreef okee6 het volgende:
pi_36136243
Wat een blamage voor de Amerikanen.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 12:17:57 #289
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_36139291
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 08:56 schreef zjroentje het volgende:
Wat een blamage voor de Amerikanen.
Maar ik heb niet het idee dat er één Amerikaan van wakker ligt. Spelers, pers of publiek.
Ze zijn meer bezig met de Spring Training.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 13:26:37 #290
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_36140744
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 12:17 schreef fanneke het volgende:

[..]

Maar ik heb niet het idee dat er één Amerikaan van wakker ligt. Spelers, pers of publiek.
Ze zijn meer bezig met de Spring Training.
Precies. Ze zullen zich echt niet gaan schamen of zo.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 14:18:42 #291
7023 Almighty
It is I, the Almighty
pi_36141904
Zoals een vriend van me zei, hij is amerikaan, de US kon alleen maar verliezen. Of ze winnen, en het is een bevestiging dat ze het spelletje wat ze zelf hebben uitgevonden domineren. Of ze verliezen, en dan komt het omdat de beste spelers zich moeten voorbereiden voor het aankomende seizoen waarin het beste honkbal wordt gespeeld nl de MLB.
Het WBC toernooi wordt absoluut niet serieus genomen.
pi_36144029
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 14:18 schreef Almighty het volgende:
Zoals een vriend van me zei, hij is amerikaan, de US kon alleen maar verliezen. Of ze winnen, en het is een bevestiging dat ze het spelletje wat ze zelf hebben uitgevonden domineren. Of ze verliezen, en dan komt het omdat de beste spelers zich moeten voorbereiden voor het aankomende seizoen waarin het beste honkbal wordt gespeeld nl de MLB.
Het WBC toernooi wordt absoluut niet serieus genomen.
Dat bleek ook wel uit het commentaar, alle landen boekten verrassende resultaten voor eigen saldo, maar de resultaten van Amerikaanse zijde waren altijd van "een collectief van in de MLB uitkomende Amerikanen". Zo ging het bij het ijshockey ook al. De conclusie mag zijn dat de VS niet langer meer een eenheid is; een vlag, een lied en een hoop economische systemen.

De eigenaar van het WBC circus is overigens wel verheugd over de ruime belangstelling voor het evenement. Hij ziet zichzelf als honkbalontwikkelaar van de rest van de wereld
  zaterdag 18 maart 2006 @ 16:18:46 #293
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_36144459
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 16:00 schreef okee6 het volgende:

[..]

Dat bleek ook wel uit het commentaar, alle landen boekten verrassende resultaten voor eigen saldo, maar de resultaten van Amerikaanse zijde waren altijd van "een collectief van in de MLB uitkomende Amerikanen". Zo ging het bij het ijshockey ook al. De conclusie mag zijn dat de VS niet langer meer een eenheid is; een vlag, een lied en een hoop economische systemen.
Dus omdat de spelers de voorkeur geven aan hun club ipv een vlug samengesteld nationaal team, concludeer jij dat de VS uit elkaar vallen?
Merkwaardige conclusie.
pi_36144831
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 16:18 schreef fanneke het volgende:

[..]

Dus omdat de spelers de voorkeur geven aan hun club ipv een vlug samengesteld nationaal team, concludeer jij dat de VS uit elkaar vallen?Merkwaardige conclusie.
Een land dat overloopt van zijn nationale trots (?), ik vind het raar dat dat zich drukt. Omwille van wat zou dat dan zijn volgens jou? Nederlanders zouden het niet pikken als een bondscoach spelers van Utrecht naar Duitsland zou sturen. Als Nederland de halve finale haalt van een EK wordt de coach (Advocaat) alsnog gehangen als daar gelegenheid voor is.

En als je verweer is dat dit maar de WBC is, de benadering van de Spelen (vgl ijshockey) is identiek.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 16:42:12 #295
127004 maril
Smeetsfan
pi_36144890
Hier een column van vandaag in Trouw over de Amerikanen en hun sport.

De grote monden van al die profs klinken ineens als holle kreten in de nacht

Mart Smeets

Het begon in Athene bij de zomerspelen. De verwende profs van de NBA werden verslagen en weggehoond door het Griekse publiek. Een stel Argentijnen liep de beroemde profs van het veld, de Amerikanen telden niet meer mee en verdwenen, met de staart tussen de benen. Hun werd luiheid en vedettengedrag voor de voeten geworpen.

De Amerikanen hadden dan weliswaar de grootste en rijkste competitie ter wereld, maar diezelfde Yanken waren niet meer de beste spelers samen. In Athene werden ze weggehoond. De profs haalden de schouders op: wat nou? Zij waren toch de NBA, zij waren oppermachtig en iedereen in de wereld wilde toch naar hun competitie kijken.

In Turijn, nog geen maand geleden werden Canada en de USA in de kwartfinale weggespeeld en naar huis gestuurd. De beste NHL-spelers van beide landen werden weggehoond uit de olympische hockeyhallen; hun grote bekken stonden haaks op hun onvermogen zich aan te passen aan modern, fris en snel uitgevoerd hockey. Teams als Zweden en Finland speelden beter, sneller en slimmer en de mannen uit Noord-Amerika konden, als dieven in de nacht, Turijn verlaten. Hun afgang was er eentje van internationale omvang. De kritiek thuis was giftig, maar ook weer met iets van 'wat denken die andere landen eigenlijk wel, wij hebben toch het geld en de organisatie laat ze doodvallen'.

En toen begon het grote wereldtoernooi met zestien landenteams. Honkbal dus. En natuurlijk zouden de Amerikanen hier eens laten zien waar het beste honkbal gespeeld werd, dat leed geen twijfel. Terwijl de arrogantste honkballeiders in Amerika zich met walging afkeerden van het internationale toernooi, wilden de beste Amerikaanse spelers wel bewijzen wat ze konden.

Dit weekend gaan de beste vier ploegen door in San Diego. De twee halve finales: Korea-Japan en Cuba-Dominicaanse Republiek. Burenruzies dus. Mist u de ploeg van de USA? Ja. De Amerikanen werden donderdag voor de derde maal verslagen, nu door Mexico. Nederlagen tegen Canada en Korea eerder en een volkomen onterecht genomen beslissing tegen Japan waardoor de USA met 4-3 kon winnen, gingen vooraf aan de beschamende nederlaag van de profs van team USA.

Al die supervedetten die we jaren lang op handen droegen, waren niet goed genoeg om in toernooivorm gewoon wedstrijden te winnen.

De rest van de wereld legt veel geld neer om de rechten van de NBA, de NHL en de MLB te verkrijgen. We kopen hun shirts en petjes en we denken dat in Noord-Amerika het beste basketball, ijshockey en honkbal gespeeld wordt. Die aanname kunnen we nu verlaten. De rest van de wereld heeft sportief de Amerikanen ingehaald. De grote monden van al die profs klinken ineens als holle kreten in de nacht. Dit heet een aardverschuiving.

Ik ben benieuwd wat de Noord-Amerikanen aan deze situatie gaan doen. Een woord van spijt, ingetogenheid of introspectie? Natuurlijk niet. De Amerikanen lachen om die andere landenploegen, hun andere cultuur gewoonten. Zij hebben immers het meeste geld, zij hebben de macht In het American football dus nog wel. Maar wacht maar tot ze dat in Afrika gaan spelen.

Copyright: Smeets, M.J.
pi_36144929
Nu verklap je die al Ik ben nog pas in de Verdieping, Sport is achteraan Logisch wat Mart schrijft.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 16:49:44 #297
127004 maril
Smeetsfan
pi_36145077
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 16:43 schreef okee6 het volgende:
Nu verklap je die al Ik ben nog pas in de Verdieping, Sport is achteraan Logisch wat Mart schrijft.
Sorry was niet mijn bedoeling
maar niet iedereen leest trouw ,Trouw
  zaterdag 18 maart 2006 @ 16:53:00 #298
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_36145151
Leuk stukje van Mart, inderdaad.
Poef.....gone! ©golfer
pi_36145281
Ik denk dat er wel meer de columns van Smeets lezen

Het blijft de vraag waar het aan ligt. Misschien dat je niet aan eenheid mag twijfelen, maar als ik enerzijds de sterke verantwoording aan de MLB organisatie en clubs zie, en anderzijds de vele volkeren in de States (spaanstalig, aziatisch), dan is het wel begrijpelijk dat er niet een "volk en vaderland" gevoel is. Ook in zo'n tijd dat er een weinig geliefd president in Washington zit. Achja, veel Amerikanen boeit het ook niet wat over de grenzen gebeurt, dus die desinteresse is wel weer verklaarbaar.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 17:02:08 #300
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_36145353
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 16:38 schreef okee6 het volgende:

Een land dat overloopt van zijn nationale trots (?), ik vind het raar dat dat zich drukt. Omwille van wat zou dat dan zijn volgens jou? Nederlanders zouden het niet pikken als een bondscoach spelers van Utrecht naar Duitsland zou sturen. Als Nederland de halve finale haalt van een EK wordt de coach (Advocaat) alsnog gehangen als daar gelegenheid voor is.

En als je verweer is dat dit maar de WBC is, de benadering van de Spelen (vgl ijshockey) is identiek.
Dit is idd maar een WBC. Totaal niet te vergelijken met een WK of zelfs maar een EK Voetbal.
Zoals ik al eerder zei, de profs interesseren zich niet zo voor dit toernooitje(gezien alle afzeggingen). Het publiek ook niet. Het gaat in maart alleen maar over Spring Training.
Dit geldt voor spelers, publiek en ook de media.
En dat de VS uit elkaar vallen omdat enkele sporters hun voorkeur geven aan hun club slaat totaal nergens op.
pi_36145436
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 17:02 schreef fanneke het volgende:

[..]

Dit is idd maar een WBC. Totaal niet te vergelijken met een WK of zelfs maar een EK Voetbal.
Zoals ik al eerder zei, de profs interesseren zich niet zo voor dit toernooitje(gezien alle afzeggingen). Het publiek ook niet. Het gaat in maart alleen maar over Spring Training.
Dit geldt voor spelers, publiek en ook de media.
En dat de VS uit elkaar vallen omdat enkele sporters hun voorkeur geven aan hun club slaat totaal nergens op.
Waar lees je dat? Ik twijfel aan het nationaal gevoel. Ik denk dat het hierboven wel duidelijk genoeg staat. De MLB is een soort van internationale competitie binnen de VS, door de aanzuiging van alle talent in de wereld. Logisch dat dat populairder is dan de (eerste) WBC. Het feit dat de VS zo presteert, en er geen strenge waarde aan hecht, zegt echter wel wat over hoe het zich beweegt. Vergelijk Smeets, hij laat een sportieve vraag open.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')