Dat is wel waar, maar laten we een beetje realistisch blijvenquote:Op donderdag 9 maart 2006 10:20 schreef pfaf het volgende:
Wie niet meedoet om te winnen, kan beter meteen thuisblijven.
Maar dan wel nipt, want ik wil wel dat Cuba het toernooi wint. Moet je dit artikel eens lezen. Cuba speelt voor de Katrina slachtoffers ...quote:Op donderdag 9 maart 2006 10:20 schreef pfaf het volgende:
[..]
Wie niet meedoet om te winnen, kan beter meteen thuisblijven.
Jammer, maar Cuba wordt verslagen...![]()
![]()
Wegens zijn commentaar, na de klunzige 'geraakt werper' van Draaijer.quote:Op donderdag 9 maart 2006 10:36 schreef Lariekoek het volgende:
Waarom werd Eenhoorn eigenlijk het veld uitgestuurd?
Wie zegt dat Nederland van Cuba wint danquote:Op donderdag 9 maart 2006 10:36 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Dat is wel waar, maar laten we een beetje realistisch blijven![]()
quote:Markwell neemt het vannacht op tegen Ormari Romero, de startend werper van Cuba. De 38-jarige Romero is geen onbekende voor Nederland. Hij wierp tijdens het afgelopen WK nog zeven innings in het door Cuba met 3-1 gewonnen duel tegen Oranje. Romero gooide toen acht strikeouts, geen enkele keer vier wijd en kreeg vier honkslagen tegen. Een jaar eerder trof hij Nederland al in de voorrondes van de Haarlemse Honkbalweek. Ook toen werd hij winnend werper. Cuba was in Haarlem met 5-0 te sterk. Romero noteerde toen vier keer drie slag, één vrije loop en drie honkslagen tegen.
gestolen honk, volle bak, achtervangerquote:Op donderdag 9 maart 2006 14:41 schreef ScienceFriction het volgende:
Ik vind de Nederlandse termen ook belachelijk klinken eigenlijk...
Je gaat de NBA, NFL en NHL-begrippen toch ook niet vertalen?quote:Op donderdag 9 maart 2006 14:43 schreef okee6 het volgende:
Omgekeerd heb ik er ook wel last van, dan wil ik iets kort posten, maar omwille van zoveel mogelijk Nederlands gebruiken wordt het dan juist onduidelijker. Voor insiders (to the game) zijn de Engelse begrippen voldoende ingeburgerd
Oh ik begrijp het wel hoor. Ik denk dat de Nederlandse baseballtermen wat meer ingeburgerd zijn dan voor bijv. voor het basketball.quote:Op donderdag 9 maart 2006 14:43 schreef okee6 het volgende:
Omgekeerd heb ik er ook wel last van, dan wil ik iets kort posten, maar omwille van zoveel mogelijk Nederlands gebruiken wordt het dan juist onduidelijker. Voor insiders (to the game) zijn de Engelse begrippen voldoende ingeburgerd
NFL is in Nederland zo onbekend dat je de kijker beter meteen het Engels kunt aanleren, zo daar al een alternatief voor is. NHL of ijshockey in het algemeen komt in Nederland niet langs de censuur, kennen we niet.quote:Op donderdag 9 maart 2006 14:52 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Je gaat de NBA, NFL en NHL-begrippen toch ook niet vertalen?
NBA: Ik zie ze al een "steal" vertalen naar een "diefstal" of "een gestolen bal". Of "rebounds"...![]()
Ik bedoelde de basketbaltermquote:Op donderdag 9 maart 2006 16:37 schreef okee6 het volgende:
steal = loper gaat er met een honk vandoor, gestolen honk ipv bal dus
Had ik kunnen weten, want steal is commentaar, de actie is ook gewoon stolen basequote:Op donderdag 9 maart 2006 17:08 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Ik bedoelde de basketbalterm![]()
Op zich niet, na 65 ballen moet een werper er automatisch af. Op Romero wilde het nooit lukken voor Nederland, misschien op zijn opvolger wel. Overigens was Farley net naar de heuvel gekomen om met Markwell te overleggen. Pal daarop de homerun van Garlobo met een man aan boord.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 02:12 schreef The_BoezelaaR het volgende:
4-0 volgens de statistiekjes die ik volg. Eerste helft 4e pas. Lijkt mij nu al gedaan dan
Uiteraard.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 02:12 schreef The_BoezelaaR het volgende:
4-0 volgens de statistiekjes die ik volg. Eerste helft 4e pas. Lijkt mij nu al gedaan dan
Ehm ja, maar het staat Nederland vrij om te stunten tegen Cuba. Dat kan altijd.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 02:16 schreef golfer het volgende:
[..]
Uiteraard.
NL heeft er niets te zoeken, behalve de 'eer' van het mee mogen doen als slachtoffer, net als Italië.
quote:Op vrijdag 10 maart 2006 02:17 schreef okee6 het volgende:
[..]
Ehm ja, maar het staat Nederland vrij om te stunten tegen Cuba. Dat kan altijd.
Op de OS lukte het eens ook. Cuba heeft geen andere (betere) spelers om op te roepen. En Romero stond er in Nederland ook, 0-6quote:Op vrijdag 10 maart 2006 02:22 schreef golfer het volgende:
[..]
Onzin.
Cuba stuurt bij dit toernooi geen derderangs-team langs als bij de WPT of HBB.
Dit is het echte Cuba. Met de echte topspelers die nu, bij bij dit toernooi, de USA of Japan of Canada in de finale willen verslaan.
Geen pretploegje dus, dit keer.
Dit is geen voetbal, in een goede rally kan je heel wat punten ophalen. Maar Nederland moet wel wat doen aan slag, zo blijft Romero staan.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 02:26 schreef The_BoezelaaR het volgende:
6-0, mocht Eenhoorn nog wat willen moet het deze inning minimaal 3 punten scoren, anders is het over lijkt me ....
Hallo.Dit zijn vele miljoenen verdiende profs.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 02:25 schreef okee6 het volgende:
Op de OS lukte het eens ook. Cuba heeft geen andere (betere) spelers om op te roepen. En Romero stond er in Nederland ook, 0-6
Ja maar op Romero heeft Oranje nooit wat klaar kunnen maken. Hij heeft nu 48 van de 65 ballen gegooid. Wat dat betreft moet ie er in de volgende inning aan zitten, als Nederland dan wat doet. Laatste kans.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 02:29 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Ik snap dat je in een goeie inning heel wat punten kunt ophalen, ik ben geen nono
Ik bedoel alleen dat als je nu niks doet, dat je dan de aansluiting redelijk kwijt bent
Je bent wijs genoeg om te weten wat een mondiale prijs voor Castro waard is. Ik denk echt dat het geen verschil maakt. Dat Cuba van Nederland wint is geen vanzelfsprekendheid, hoe makkelijk het nu ook lijkt.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 02:30 schreef golfer het volgende:
[..]
Hallo.Dit zijn vele miljoenen verdiende profs.
Daar stelt Cuba dus hun beste spelers tegenover, die mischien iets minder verdienen.
Maar intussen net zoveel waard zij als die profs.
Dit toernooi is voor hun meer prestige dan de OS waard.![]()
Tegen golfert mag dat bestquote:Op vrijdag 10 maart 2006 02:34 schreef okee6 het volgende:
[..]
Je bent oud en wijs genoeg om te weten wat een mondiale prijs voor Castro waard is. Ik denk echt dat het geen verschil maakt. Dat Cuba van Nederland wint is geen vanzelfsprekendheid, hoe makkelijk het nu ook lijkt.
Nee, is voor hun kleine drempel die even te nemen is voordat ze uiteindeleik in de finale staan.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 02:34 schreef okee6 het volgende:
Dat Cuba van Nederland wint is geen vanzelfsprekendheid, hoe makkelijk het nu ook lijkt.
Ik hoop wel op meer. Al was het alleen maar om die arrogante Amerikaanse presentatoren van repliek te dienen. Die staken gisteren voortdurend de draak met Nederland. Terwijl Puerto Rico ook als een van de beste ploegen in het toernooi wordt beschouwd met al zijn sterren.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 02:39 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Tegen golfert mag dat best
Overigens hoop ik dat Oranje tenminste nog 1 of 2 punten binnenslaat, met 0 van het veld is altijd zo lullig
Eigenlijk is dat ook wel zo, maar ik denk dat het Nederlands honkbal toch wel gebaat is bij dit soort zichtbaarheid. Zeker als dat structureler zou kunnen. Jammer dat de NOS er verder zo weinig aan doet.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 02:40 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee, is voor hun kleine drempel die even te nemen is voordat ze uiteindeleik in de finale staan.
Ik verheug me al op de finale van dit toernooi met Cuba vs USA of Canada.
Jammer van de NOS inderdaad.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 02:41 schreef okee6 het volgende:
Ik hoop wel op meer. Al was het alleen maar om die arrogante Amerikaanse presentatoren van repliek te dienen. Die staken gisteren voortdurend de draak met Nederland. Terwijl Puerto Rico ook als een van de beste ploegen in het toernooi wordt beschouwd met al zijn sterren.
Eigenlijk is dat ook wel zo, maar ik denk dat het Nederlands honkbal toch wel gebaat is bij dit soort zichtbaarheid. Zeker als dat structureler zou kunnen. Jammer dat de NOS er verder zo weinig aan doet.
Als je de spring-training weg zou denken en de non-guaranteed contractjes konden weggedacht, dan had Nederland hier best wel wat te zoeken. Dan was het prima reclame geweest, waar de NOS misschien nog wel wat mee had gewild, mits Nederland opperbest presteerde. Wat betreft de Nederlandse competitie-jongens, helaas voor hen inderdaad, zij zijn eigenlijk toerist tussen deze spelers.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 02:47 schreef golfer het volgende:
[..]
Jammer van de NOS inderdaad.
Maar als je eerlijk bent qua niveau van honkbal heeft NL echt niets op dit toernooi te zoeken, tegen al die profs.
Oké, ik geniet elk jaar weer op de tribune tijdens het HHB en WTB van ons team, maar mondiaal stelt het dus echt geen reet voor.
We ziin inderdaad landje nummer 16 op de wereldrancing.
De man die je voor je hebt mag je nog wel gooien.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 02:49 schreef The_BoezelaaR het volgende:
In de statistieken heeft Romero 67 ballen gegooid. Ik dacht dat 65 de limiet was
Precies!quote:Op vrijdag 10 maart 2006 02:52 schreef okee6 het volgende:
Wat betreft de Nederlandse competitie-jongens, helaas voor hen inderdaad, zij zijn eigenlijk toerist tussen deze spelers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |