Nu dan met een aangepaste openingspost e.d.quote:Op maandag 16 januari 2006 19:10 schreef Alicey het volgende:
Met een normale OP wil ik het misschien wel een kans geven. Waarbij normaal dus o.a. inhoudt geen poll, en geen impliciete of expliciete beledigingen in de OP (Wat ook geldt voor de rest van het topic).
1. Mensen die anti-islam zijn zijn niet fascistisch.quote:Op woensdag 18 januari 2006 19:16 schreef Monidique het volgende:
Ja, dankzij Bush en de fascistische islamofoben.
Maar fascisten "die" anti-islam zijn "wel",quote:Op woensdag 18 januari 2006 19:17 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
1. Mensen die anti-islam zijn zijn niet fascistisch.
"Ziekelijk", ja, "ziekelijk". En "irreëel".quote:2. "fobie" is nog altijd een ziekelijke angst voor volgens de dikke van dale.
Zou jij elke sekteleider toejuichen die beweert dat iedereen die niet in hem gelooft naar de hel gaat?quote:Op woensdag 18 januari 2006 19:19 schreef Monidique het volgende:
"Ziekelijk", ja, "ziekelijk". En "irreëel".
Mensen die pro-islam zijn ook niet (verwijzende naar je bedenkelijke signatuur)quote:Op woensdag 18 januari 2006 19:17 schreef Akkersloot het volgende:
1. Mensen die anti-islam zijn zijn niet fascistisch.
Elke rechtschapen profeet juich ik toe.quote:Op woensdag 18 januari 2006 19:29 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Zou jij elke sekteleider toejuichen die beweert dat iedereen die niet in hem gelooft naar de hel gaat?
Uit deze "gevolgtrekking" alleen zou ik "niet" de conclusie willen trekken dat "jij" ziekelijk bent.quote:Ik ben tegen mensen die beweren dat mensen die hen niet als "profeet" erkennen naar de hel gaan. Ben ik dan ziekelijk![]()
Juist mensen die het verschil niet kennen tussen kritiek hebben op een ideologie en kritiek hebben op groepen mensen hebben wel degelijk dergelijke trekjesquote:Op woensdag 18 januari 2006 19:32 schreef onemangang het volgende:
Mensen die groepen mensen over één kam scheren hebben wel dergelijke trekjes.![]()
Zoals David Koresh ? Of die Joseph van het "Leger van de Heer" ?quote:Op woensdag 18 januari 2006 19:34 schreef Monidique het volgende:
Elke rechtschapen profeet juich ik toe.
Als overtuigd islamiet moet jij toch ook wel weten dat dat geen rechtschapen profeten zijn.quote:Op woensdag 18 januari 2006 19:44 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Zoals David Koresh ? Of die Joseph van het "Leger van de Heer" ?
Jij lult dat je "profeten" die mensen die niet hun geloven naar de hel wensen wel ziet zitten. Dan a.u.b. ook serieus blijven.quote:Op woensdag 18 januari 2006 19:45 schreef Monidique het volgende:
Als overtuigd islamiet moet jij toch ook wel weten dat dat geen rechtschapen profeten zijn.
Alleen als ze rechtschapen zijn, zei ik!quote:Op woensdag 18 januari 2006 19:47 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Jij lult dat je "profeten" die mensen die niet hun geloven naar de hel wensen wel ziet zitten.
Dat ben ik.quote:Dan a.u.b. ook serieus blijven.
Om het geloof van die mensen maar eer aan te doen zullen we maar zeggen omdat ze anders bang zijn om "na de dag des oordeels voor eeuwig te branden".quote:Op woensdag 18 januari 2006 20:00 schreef erodome het volgende:
Neemt toe, door het geloof zelf uiteindelijk...
Door de aanslagen e.d., door het gebash enzo gaan meer en meer mensen zich toch verdiepen in het geloof om zelf eens te zien wat nu waar is en wat niet van wat er gezegd en gedaan wordt, een groep van deze mensen bekeerd zich na het verdiepen in omdat ze door info te zoeken, te praten met moslims e.d. een heel ander beeld krijgen dan de media voorschoteld.
ja doe maarquote:Op woensdag 18 januari 2006 20:19 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Waarom zouden mensen zich alleen maar gaan verdiepen in de islam en niet in het atheismeZullen we dan maar specifiek atheistische aanslagen moeten gaan plegen
![]()
Ik zie nog steeds een poll staan, en je trapt zelf niet af.. Maar ik zal het even aankijken..quote:Op woensdag 18 januari 2006 19:16 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Nu dan met een aangepaste openingspost e.d.![]()
Dank voor je reactie. (Waarom trouwens alweer dat "zucht").quote:Op zondag 15 januari 2006 21:07 schreef Invictus_ het volgende:
Bij voorbaat *zucht*
Voor een ware gelovige kan een gebeurtenis het geloof alleen maar versterken. Geen ramp: god heeft ons gered; wel een ramp; zonder god was het erger geweest. Idioten worden inderdaad vaak alleen maar idioter (kijk maar naar de snikkels die meedoen aan iets als Idols)
Die mensen vinden gewoon een weerklank in dat geloof...quote:Op woensdag 18 januari 2006 20:19 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Om het geloof van die mensen maar eer aan te doen zullen we maar zeggen omdat ze anders bang zijn om "na de dag des oordeels voor eeuwig te branden".
![]()
Waarom zouden mensen zich alleen maar gaan verdiepen in de islam en niet in het atheismeZullen we dan maar specifiek atheistische aanslagen moeten gaan plegen
![]()
Dat is zo. Maar een toename van het aantal moslims en radicalisering van het huidige aantal moslims valt onder een andere noemer.quote:Op woensdag 18 januari 2006 20:54 schreef erodome het volgende:
De meest geweldige vooruitgangen komen voort uit de meeste gruwelijke momenten in de geschiedenis, de mens werkt het beste onder spanning, onder die druk, dat is een nare waarheid.
Nope, dat is een achteruitgang wat mij betrefd aangezien we dat hier al in andere vorm hebben gehad en we zo bezig waren dat uit te bannen.quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:02 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Dat is zo. Maar een toename van het aantal moslims en radicalisering van het huidige aantal moslims valt onder een andere noemer.
Als er een vooruitgang komt als gevolg van een gruwelijk moment dan is dat het zoeken naar de psychologische achtergronden van dergelijk geloof.
Valt een toename van de haat tegen de islam (de ideologie) volgens je ook onder die geweldige vooruitgangen die voortkomen uit de meest gruwelijke momenten in de gescheidenis ?
Goeiedag zeg. Haat tegen een ideologie gelijk stellen met rassenhaat. En "geloofshaat". Een ideologie is gewoon een ideologie hoor. Wat voor kaartje je er ook aanhangt.quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:13 schreef erodome het volgende:
[islamhaat]
Nope, dat is een achteruitgang wat mij betrefd aangezien we dat hier al in andere vorm hebben gehad en we zo bezig waren dat uit te bannen.
Rassenhaat, geloofshaat, het is walgelijk....
Of je leest eens een keer de koran.quote:De toename van haat komt voornamelijk door het media beeld dat de moslims als de grote boosdoeners neerzet, het is verwegistan allemaal, mensen weten niet wat het westen daar allemaal uitgevroten heeft en nog steeds flikt, de media e.d. laat het overkomen alsof "de moslims"(alsof dat een homogene groep is die met de neus allemaal dezelfde kant opwijst) zomaar ineens het schattige westen gingen haten en aanvallen, niets is minder waar, al decenia lang tergen wij de moslimwereld en het aantal doden dat hier is gevallen door dat conflict valt meer dan in het niet bij de doden die daar gevallen zijn....
Ze laten alleen de negatieve aspecten doorkomen, de positieve niet zozeer en die zijn er ook zat, echt!
Moslims zijn geen grote groep mensen dan die allemaal hetzelfde geloof aanhangen en daarom veroordeeld worden?quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:22 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Goeiedag zeg. Haat tegen een ideologie gelijk stellen met rassenhaat. En "geloofshaat". Een ideologie is gewoon een ideologie hoor. Wat voor kaartje je er ook aanhangt.
Gedaan, meerder keren zelf en ook nog eens vele malen erover gepraat met moslims en anderen en dat nogsteeds doet, maar niet vanuit gatver, maar vanuit ik wil weten hoe jij dat ziet.quote:Of je leest eens een keer de koran.
Maar het is niet begonnen op 11 september toen, dat is alleen de datum dat wij(het westen) het op ons brood kregen, de rekening gerepresenteerd kregen, er zitten vele decenia voor waarin het westen in de moslim wereld gekloot heeft en niet lievelijk...quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:26 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Als gelovige haat ik het om te zeggen, maar het enige wat je meer krijgt in geval van religieus geweld, is meer en erger religieus geweld. Als deze spiraal start, zal deze niet meer te stoppen zijn, ongeacht wie er is begonnen (in dit geval dus osama en de 19 vliegtuigkapers). De onuitgelokte aanslagen op de twin towers en het pentagon hadden als gevolg dat vele moslims (of wilden of niet) geconfronteerd werden met hun geloof in de praktijk. Deze bewustwording heeft resulteerd in een toename van extremisme, juist omdat de aanslagen op de twin towers de kern van de islam raakten. Namelijk, expansie door geweld.
De toekomst perspectieven zijn niet leuk of onschuldig. Wat met bloedvergieten begon, zal met nog erger bloedvergieten eindigen.
Volgens mij is dat een heel verschil. Volgens jouw niet ?????????????/quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:31 schreef erodome het volgende:
, er is geen verschil, haat is haat, haat om een ideologie, haat om een ras,
11 september was voor 100 % religieus gedreven. Dat "gekloot van het westen in de moslimwereld" niet.quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:34 schreef erodome het volgende:
Maar het is niet begonnen op 11 september toen, dat is alleen de datum dat wij(het westen) het op ons brood kregen, de rekening gerepresenteerd kregen, er zitten vele decenia voor waarin het westen in de moslim wereld gekloot heeft en niet lievelijk...
Nope, geen van die vormen is gebasseerd op de daden van het individu namelijk, alleen maar op een groep, of dat nu gaat om donkere mensen zijn allemaal tuig, joden zijn misbaksels of moslims zijn gevaarlijk, goticks zijn allemaal gestoord, mensen met tatoeage's sporen niet enz enz enz, het is allemaal even stomzinnig.quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:43 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Volgens mij is dat een heel verschil. Volgens jouw niet ?????????????/
Is dat zo dat het echt 100% religueus gedreven was, of was het een reactie van mensen die wanhopig waren door de omgang met diezelfde mensen?quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:48 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
11 september was voor 100 % religieus gedreven. Dat "gekloot van het westen in de moslimwereld" niet.
En wat heet "gekloot". De aanwezigheid van Amerikaanse "kafir"troepen in het heilige land S.A. ? (Ter bescherming tegen de atheist Sadam Hoessein nog wel notabene). Dat de bevolking van het heilige land Saoedi Arabie alkohol dringt en aan vrije sex doet.
Als is je usernaam bekijk en je beroep in je profiel begrijp ik niet wat jij "het westen" verwijt voor rol in de "moslimwereld". Of vind je dat je een beroep zoals die van jouw alleen maar in westerse landen mag uitvoeren.![]()
Het was inderdaad niet het echte begin, maar wel de datum waarop moslims wereldwijd geconfronteerd werden met de kern van de islam, namelijk expansie door geweld. De boodschap dat "islam is vrede" werd bruut ontmaskerd en werd "islam is vrede door islamitische overheersing". Deze boodschap kan alleen iemand ontkennen als hij wereldvreemd is.quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:34 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar het is niet begonnen op 11 september toen, dat is alleen de datum dat wij(het westen)
Niet alleen aantoonbaar onjuist, maar ook een foute instelling. Als ik het "maar hunnie deden het ook"-argument zou gebruiken zou dat zeer zwak zijn. Dus dat doe ik niet. Er zijn nu eenmaal belangen die een volwaardige westerse economie moet nastreven en sinds we niet in een perfecte wereld leven kost dat nu eenmaal mensenlevens.quote:het op ons brood kregen, de rekening gerepresenteerd kregen, er zitten vele decenia voor waarin het westen in de moslim wereld gekloot heeft en niet lievelijk...
Dat klopt, "het conflict" is niet op 11 september begonnen, maar de huidige golf van geweld wél. Dat is de reden waarom er niet eerder "gezeur" is van gekomen. Toen de arabische wereld aan het einde van de Europese middeleeuwen verviel in chaos en anarchie was de dreiging die de Islam betekende uitgeschakeld. Nu is deze weer terug, niet sterker dan ooit, maar deze is natuurlijk wel èèn die uitgeschakeld moet worden, als wij onszelf serieus nemen.quote:Er gaat zoveel meer aan vooraf wat we maar al te graag vergeten met z'n allen, maar onthou, het is NIET op 11 september begonnen, dit conflict is vele malen ouder, wat het meer een wonder maakt dat we niet eerder dit gezeur kregen.
quote:Op woensdag 18 januari 2006 22:03 schreef erodome het volgende:
En welk gekloot, man noem je nu SA, die 2 handen op 1 buik is met amerika????
Ik noem de kolonisatie, het gevecht tussen het westen en het communisme, de zieke dingen die zijn gedaan om geld in het laatje te krijgen via olie e.d., bombardementen die jarenlang aanhouden, oorlogen die jaren en jaren en jaren slepen, gesponserd en aangejaagd door het westen, ik noem iran waar vele zijn gestorven door irak met behulp van het westen bv, ik noem afghanistan, het speelveld van het westen om het communisme en later een oliepijpleiding, ik noem een bombardement op wat later gewoon een medicijnfabriek bleek te zijn wat duizenden doden tot gevolg heeft gehad door het ontbreken van betaaldbare medicijnen en zo kan ik door en door gaan tot ik een fokking boekwerk vol heb....
daarom is geen mening het enige goede antwoord.quote:Op woensdag 18 januari 2006 22:39 schreef Toffe_Ellende het volgende:
wordt in een poll niet een mening gepeild? Dit gaat om feiten, is het niet?
Nee hoor, alleen iemand die zich of niet in de islam heeft verdiept of iemand die alleen maar wil lezen wat hij wil zegt dit, want de meest hoge geleerden zelfs hebben dit afgekeurd en gezegd dat dit tegen de islam indruist, je weet dat de islam zegt dat een onschuldige doden een enorme zonde is, wat die onschuldige ook is, gelovig of ongelovig, de aanslap op de towers was er 1 die niets, maar dan ook niets met de islam te maken heeft, het was een kopie van de westerse methoden volgens meneer bin laden zelf, terugslaan op dezelfde manier.quote:Op woensdag 18 januari 2006 22:11 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Het was inderdaad niet het echte begin, maar wel de datum waarop moslims wereldwijd geconfronteerd werden met de kern van de islam, namelijk expansie door geweld. De boodschap dat "islam is vrede" werd bruut ontmaskerd en werd "islam is vrede door islamitische overheersing". Deze boodschap kan alleen iemand ontkennen als hij wereldvreemd is.
Aantoonbaar onjuist, ga uw gang zou ik zo zeggen, want het is nogal aantoonbaar wel juist...quote:Niet alleen aantoonbaar onjuist, maar ook een foute instelling. Als ik het "maar hunnie deden het ook"-argument zou gebruiken zou dat zeer zwak zijn. Dus dat doe ik niet. Er zijn nu eenmaal belangen die een volwaardige westerse economie moet nastreven en sinds we niet in een perfecte wereld leven kost dat nu eenmaal mensenlevens.
Onzin....quote:Dat klopt, "het conflict" is niet op 11 september begonnen, maar de huidige golf van geweld wél. Dat is de reden waarom er niet eerder "gezeur" is van gekomen. Toen de arabische wereld aan het einde van de Europese middeleeuwen verviel in chaos en anarchie was de dreiging die de Islam betekende uitgeschakeld. Nu is deze weer terug, niet sterker dan ooit, maar deze is natuurlijk wel èèn die uitgeschakeld moet worden, als wij onszelf serieus nemen.
Ja daaag. Dus heb jij ook niets tegen indoctrinatie. Want als iemand een racist wordt verandert er niets. Want "een mens is een mens enz.".quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:56 schreef erodome het volgende:
Een mens is een mens, welk ras deze ook heeft, welke levensvisie dit mens ook aanhangt,
Bin Laden ergert zich aan het feit dat de bevolking van S.A. "verwesterlijkt". Heeft dus niets met het pro-VS regime te maken.quote:Op woensdag 18 januari 2006 22:03 schreef erodome het volgende:
Is dat zo dat het echt 100% religueus gedreven was, of was het een reactie van mensen die wanhopig waren door de omgang met diezelfde mensen?
Je zegt dus dat Bin Laden gelijk heeft dat Saoedi Arabië niet mag verwesterlijken. Ook als een individu dat daar persoonlijk zou willen. En als die mensen dat toch zouden willen moeten er meer gekaapte vliegtuigen voor aanslagen tegen burgerdoelen komen.quote:Accepteer dat er mensen zijn die anders willen leven, die echt in een echt islamitisch land willen leven, de aarde is er echt groot genoeg voor om ons te huisvesten en hun, zodat wij hier kunnen leven zoals wij dat willen en hun daar kunnen leven zoals zij willen, ons model is niet perfect, niet heilig....
Geloof dat onderhevig is aan polarisatiequote:Op woensdag 18 januari 2006 22:35 schreef -beyond- het volgende:
Het is niet zozeer dat de islam is gegroeid, maar er is een polarisatie in de islam ontstaan na 11 september.
Wie leest wat hij wil lezenquote:Op donderdag 19 januari 2006 13:49 schreef erodome het volgende:
Nee hoor, alleen iemand die zich of niet in de islam heeft verdiept of iemand die alleen maar wil lezen wat hij wil zegt dit, want de meest hoge geleerden zelfs hebben dit afgekeurd en gezegd dat dit tegen de islam indruist, je weet dat de islam zegt dat een onschuldige doden een enorme zonde is, wat die onschuldige ook is, gelovig of ongelovig, de aanslap op de towers was er 1 die niets, maar dan ook niets met de islam te maken heeft, het was een kopie van de westerse methoden volgens meneer bin laden zelf, terugslaan op dezelfde manier.
De islam verafschuwd dit soort methoden, als je een onschuldige dood is het alsof je de hele wereld dood zegt de islam.
je mag wat meer respect tonenquote:Op donderdag 19 januari 2006 19:04 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Wie leest wat hij wil lezen![]()
"En als de heilige maanden voorbij zijn dood dan de ongelovigen enz enz.".
Verder hebben ze sowieso al hun smoel te houden als ze zeggen dat ongelovigen naar de hel gaan. En dat zelfde geldt natuurlijk ook voor "christenen".
En je moet tolerant zijn tegenover mensen die intolerant zijn.quote:Op donderdag 19 januari 2006 19:17 schreef BennyNL het volgende:
[ik vind dat ze sowieso al hun smoel moeten houden als ze zeggen dat ongelovigen naar de hel gaan]
je mag wat meer respect tonen
Als iemand racistische daden uit zijn die daden fout, dan is dat individu fout dus, niet iedereen die ook maar een beetje op dat indivudu lijkt, niet iedereen die dezelfde levensvisie aanhangt zonder daar dat racistische trekje uit te halen...quote:Op donderdag 19 januari 2006 18:49 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ja daaag. Dus heb jij ook niets tegen indoctrinatie. Want als iemand een racist wordt verandert er niets. Want "een mens is een mens enz.".
Dat heeft ALLES met het pro amerika beleid te maken...quote:Op donderdag 19 januari 2006 18:54 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Bin Laden ergert zich aan het feit dat de bevolking van S.A. "verwesterlijkt". Heeft dus niets met het pro-VS regime te maken.
[..]
Je zegt dus dat Bin Laden gelijk heeft dat Saoedi Arabië niet mag verwesterlijken. Ook als een individu dat daar persoonlijk zou willen. En als die mensen dat toch zouden willen moeten er meer gekaapte vliegtuigen voor aanslagen tegen burgerdoelen komen.
Je keurt de moord op 2800 mensen goed ? (Nog afgezien van het feit dat het Bin Laden ook om de "verwesterlijking" van S.A. gaat).quote:Op woensdag 18 januari 2006 22:16 schreef onemangang het volgende:
[Op woensdag 18 januari 2006 22:03 schreef erodome het volgende:
Ik noem de kolonisatie, het gevecht tussen het westen en het communisme, de zieke dingen die zijn gedaan om geld in het laatje te krijgen via olie e.d., bombardementen die jarenlang aanhouden, oorlogen die jaren en jaren en jaren slepen, gesponserd en aangejaagd door het westen, ik noem iran waar vele zijn gestorven door irak met behulp van het westen bv, ik noem afghanistan, het speelveld van het westen om het communisme en later een oliepijpleiding, ik noem een bombardement op wat later gewoon een medicijnfabriek bleek te zijn wat duizenden doden tot gevolg heeft gehad door het ontbreken van betaaldbare medicijnen en zo kan ik door en door gaan tot ik een fokking boekwerk vol heb....]
Idd, goed gezegd. Er zijn twee zijdes aan de medaille. Dat wil men wel eens vergeten.
Nee ik keur het af, net zoals ik de bommenmatten op irak afkkeurde, net zoals ik al dat soort geweld afkeur....quote:Op vrijdag 20 januari 2006 21:44 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Je keurt de moord op 2800 mensen goed ? (Nog afgezien van het feit dat het Bin Laden ook om de "verwesterlijking" van S.A. gaat).
Een verkrachte vorm van een ideologie gesticht door een struikrover, verkrachter en slavenhandelaarquote:Op vrijdag 20 januari 2006 17:07 schreef erodome het volgende:
Saoudie arabie is een hoop meer mee mis dan het feit dat er westerd hoor, dat is gewoon een verkrachte vorm van islam waar de rijken alles aan hun laars lappen en anderen laten lijden.
Ik licht dit er even uit voor diegenen die het lezen willen.quote:Het gevecht van bin laden zit een paar tandjes hoger dan dit, jij maakt er een of andere domme reli mafkees van, dat is hij niet, hij is alles behalve dom en heeft verdomde goede redenen uiteengezet waarom hij dit doet en daartussen dat hij van plan is een dictoriaal bewind aan te gaan waarin mensen alla taliban behandeld worden, hij is dan ook tegen de ideologie van de taliban.
Mag ik je vragen of jij Bin laden kent ofzo ?quote:Op donderdag 19 januari 2006 18:54 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Bin Laden ergert zich aan het feit dat de bevolking van S.A. "verwesterlijkt". Heeft dus niets met het pro-VS regime te maken.
[..]
Je zegt dus dat Bin Laden gelijk heeft dat Saoedi Arabië niet mag verwesterlijken. Ook als een individu dat daar persoonlijk zou willen. En als die mensen dat toch zouden willen moeten er meer gekaapte vliegtuigen voor aanslagen tegen burgerdoelen komen.
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 21:59 schreef erodome het volgende:
Heb je weleens wat gelezen van bin laden akkersloot, wat hij geeft als redenen hiervoor ipv alleen onze media te volgen????
Want hij heeft het serieus diepgaand uiteengezet waarom hij dit zo doet en daar zit eigenlijk niet bij dat hij het westen zo haat ofzo, in het geheel niet eigenlijk....
Bin Laden als vrijheidstrijder? Donder toch op. Waarom is Bin Laden dan zo gekant tegen een democratisch Irak ? Waar haal jij vandaan dat Bin Laden de Taliban slecht vindt ? Nee Bin Laden wil niet elke vrouw in een chador. Onder een hoofddoek is dan geen probleem dan. Heeft Bin Laden zich al uitgesproken voor een opheffing van het verbod voor vrouwen om auto te rijden ? Waarom heeft Bin Laden zich uitgesproken tegen speciaal vrouwelijke Amerikaanse soldaten in S.A. ?quote:jij maakt er een of andere domme reli mafkees van, dat is hij niet, hij is alles behalve dom en heeft verdomde goede redenen uiteengezet waarom hij dit doet
Het betreft gekaapte passagiers vliegtuigen ezel. Als of iedereen er rekening mee hield dat zelfmoord kapers vlieglessen zouden nemen.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 10:50 schreef yup het volgende:
Vreemder ook dat een van de best beveiligde steden qua radar opeens toevallig wel een vliegtuig door liet gaan naar de twin towers![]()
Alsjeblieft zeg. Het is niet bepaald het ''Jedi-geloof.'' Hoe kom je erbij dat de Islam vroeger niet ''wereldwijd bekend'' was?quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:13 schreef erodome het volgende:
[..]
....
De toename van het aantal moslims is voornamelijk te wijten aan het feit dat de islam nu gewoon wereldwijd bekend is, ga eens 50 jaar terug, wie had toen in de westerse wereld weleens een moslim gezien, dat was een zeldzaamheid, niemand wist wat dat geloof inhield, nu wordt je ermee doodgegooit.
Kijk de beelden na, zoek op internet maar naar de vele twijfels omtrent 11 september en elk weldenkende persoon kan aan zijn water voelen dat er geen ene ruk klopt van 9/11. En over passagiersvliegtuigen, is ook twijfel over. Verder zou het de eerste met staal versterkte constructie zijn die na impact door een vliegtuig instort. Verder is het gat in het Pentagon te klein voor een 767 en was het tot voor kort bijna onmogelijk (een kans van 0.01%) om vanuit een vliegtuig te bellen. Van vlucht 93 zijn 'toevallig' 30 telefoontjes doorgekomen..quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:40 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Het betreft gekaapte passagiers vliegtuigen ezel. Als of iedereen er rekening mee hield dat zelfmoord kapers vlieglessen zouden nemen.
Ja het ligt aan Bush. We weten het al![]()
Een toffe peer heb ik hem nooit genoemd, hij past namelijk perfect in het rijtje van bush en co, zelfde laken, zelfde pak...quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:36 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
[..]
Bin Laden als vrijheidstrijder? Donder toch op. Waarom is Bin Laden dan zo gekant tegen een democratisch Irak ? Waar haal jij vandaan dat Bin Laden de Taliban slecht vindt ? Nee Bin Laden wil niet elke vrouw in een chador. Onder een hoofddoek is dan geen probleem dan. Heeft Bin Laden zich al uitgesproken voor een opheffing van het verbod voor vrouwen om auto te rijden ? Waarom heeft Bin Laden zich uitgesproken tegen speciaal vrouwelijke Amerikaanse soldaten in S.A. ?
Ach ja "persoonlijke vrijheden zijn niet zo belangrijk".
Maar natuurlijk "islam is vrede" want het staat er "voor mij mijns godsdienst, voor jouw mijn godsdienst " (Lukt mij ook om te zeggen zonder haatboek waar tigkeer wordt opgeroepen te strijden tegen de "ongelovigen". ) En terwijl de ene islamofiel probeert voor te houden dat Osama Bin Laden geen moslim is, bijt jij je maar vast dat die gast een toffe peer moet zijn, in de trend van : want hij is moslim![]()
Ach er staat zoveel op het internet. Ook dat 11 september uitgevoerd is door joden.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:50 schreef Boswachtertje het volgende:
Kijk de beelden na, zoek op internet maar naar de vele twijfels omtrent 11 september
Als je het zo stelt, bestaan alle voortvluchtigen niet. Onzin.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 10:50 schreef yup het volgende:
[..]
Mag ik je vragen of jij Bin laden kent ofzo ?
Ik geloof niet eens dat die man leeft. De hele wereld zit achter die mafketel aan (die ook idioot lang is vergeleken met de meeste arabieren, opvallender dus) en nog steeds is ie niet gepakt.
Zie boven. Je zult toch echt een betere reden moeten verzinnen, zeker als je de omstandigheden waarin hij zich schuilhoudt in ogenschouw neemt.quote:Erg frappant dat een supermacht zoals de VS een idioot niet eens kan vangen. Met de aller aller nieuwste techniek op het gebied van wapens, radar etc.
Geloof er geen FUCK van.
Hoe is het toch mogelijk dat dit soort onzin blijft voortbestaan?quote:Vreemder ook dat een van de best beveiligde steden qua radar opeens toevallig wel een vliegtuig door liet gaan naar de twin towersNormaal komen er een paar F16's achter je reet zodra je binnen zo een zone komt... En geen enkele F16, what so ever was gekomen voor die vliegtuigjes. Gewoon met rust gelaten... Erg toevallig vind ik zelf.
Ach ja, trommel jezelf nog eens op de borst zonder iets wezenlijks te zeggen.quote:Een beetje mens die niet is verblind door woede ziet zo dat niet alles zo logisch is als het lijkt (boze islam gasten, boos op westen, vliegtuig op twin towers, wraak genomen).
En je hemelde Bin Laden zo op wegens het "doordacht" omver willen werpen van het regime in Saoedi Arabie. En nu is tie ineens het zelfde laken van een pak met Bush.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:54 schreef erodome het volgende:
Een toffe peer heb ik hem nooit genoemd, hij past namelijk perfect in het rijtje van bush en co, zelfde laken, zelfde pak...
Hitler is schijnbaar ook in het zadel gebracht door zionistische joden, dus zo erg veel moeite heb ik er niet mee Akkerquote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:56 schreef Akkersloot het volgende:
Ach er staat zoveel op het internet. Ook dat 11 september uitgevoerd is door joden.
Waarom zou jij daar ook niet in geloven![]()
Dus omdat Pearl Harbor Teddy Roosevelt goed uitkwam moet 11 september door Amerika zelf zijn opgezet.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:01 schreef Boswachtertje het volgende:
omdat ik niet kan begrijpen dat 11 september een aanslag is tegen Amerika. Het kwam namelijk net iets te goed uit voor de regering Bush. Pearl Harbor was ook zo'n prachtige 'verrassingsaanval'..
Bewijslast is volgens jou een anachronisme, he? Zoek naar ''twijfels'' (door wie geuit? waarmee gestaafd?) en je kunt ''aanvoelen'' dat er niets van klopt. Als je tenminste een ''weldenkend persoon'' bent.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:50 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Kijk de beelden na, zoek op internet maar naar de vele twijfels omtrent 11 september en elk weldenkende persoon kan aan zijn water voelen dat er geen ene ruk klopt van 9/11.
O RLY?quote:Verder is het gat in het Pentagon te klein voor een 767
Bron?quote:en was het tot voor kort bijna onmogelijk (een kans van 0.01%) om vanuit een vliegtuig te bellen. Van vlucht 93 zijn 'toevallig' 30 telefoontjes doorgekomen..
En met welk gezag beweer jij dit? Je houdt stupide geruchten levendig, maar da's dan ook het enige.quote:Tis gewoon een feit, Akkersloot, dat het hele verhaal niet klopt.
Dus ook jouw verklaring gaat mank, volgens deze oudewijven-wijsheid.quote:Niets is wat het lijkt hier in de wereld.
Negeer de enorme financiele en mentale schadequote:Het enige resultaat van de aanslagen is, dat de westerse burgers een groot deel van hun burgerrechten zijn kwijtgeraakt
En druk de tegenstander in een hoek.quote:en als we niet oppassen zal dit zich voortzetten.. En jij bent zeker ook voorstander van biometrische paspoorten en medische dossiers?
Schei eens gauw uit met je dooddoeners en ga zelf eens logisch leren nadenken. En gooi de volgende knoeierij ook maar op de vuilnisbelt van de geschiedenis';quote:De Islam is geen vijand van het Westen; het westen is de vijand van het westen.. denk daar maar eens over na!
quote:Hitler is schijnbaar ook in het zadel gebracht door zionistische joden, dus zo erg veel moeite heb ik er niet mee Akker en Hitler schijnt de kleinzoon te zijn van 1 van de Joodse Rotschild's.. zijn grootmoeder had schijnbaar als schoonmaakster een affaire met die Rotschild-pipo
Psst...FDR, niet TR. Maar verder hulde voor het pareren van deze versleten drogreden.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:07 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Dus omdat Pearl Harbor Teddy Roosevelt goed uitkwam moet 11 september door Amerika zelf zijn opgezet.![]()
Toch erg dat het overgrote deel van de 1,2 miljard moslims daar dan zijn ingetrapt![]()
Ach als de wil er is kan men ook geloven dat dat 11 september is opgezet door Joden. In een moskee in London verspreiden ze, met succes, dat idee middels video'squote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:08 schreef Johan_de_With het volgende:
Psst...FDR, niet TR. Maar verder hulde voor het pareren van deze versleten drogreden.
FDR = Franklin Delano Roosevelt, president van de VS ten tijde van de Japanse aanval.quote:
Ik noem Vietnam.quote:Op woensdag 18 januari 2006 22:03 schreef erodome het volgende:
[..]
Is dat zo dat het echt 100% religueus gedreven was, of was het een reactie van mensen die wanhopig waren door de omgang met diezelfde mensen?
Ik noem de kolonisatie, het gevecht tussen het westen en het communisme, de zieke dingen die zijn gedaan om geld in het laatje te krijgen via olie e.d., bombardementen die jarenlang aanhouden, oorlogen die jaren en jaren en jaren slepen, gesponserd en aangejaagd door het westen, ik noem iran waar vele zijn gestorven door irak met behulp van het westen bv, ik noem afghanistan, het speelveld van het westen om het communisme en later een oliepijpleiding,
In reactie op de verwoesting van twee ambassades, was het niet?quote:ik noem een bombardement op wat later gewoon een medicijnfabriek bleek te zijn wat duizenden doden tot gevolg heeft gehad door het ontbreken van betaaldbare medicijnen en zo kan ik door en door gaan tot ik een fokking boekwerk vol heb....
Thanks.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:18 schreef Johan_de_With het volgende:
FDR = Franklin Delano Roosevelt, president van de VS ten tijde van de Japanse aanval.
TR = Teddy Roosevelt, diens oom en enige decennia voor Pearl Harbor president.
Dat je dat gemist hebt ligt toch echt aan jezelf, heb al meerdere keren gezegd dat die methoden niet verschillen van elkaar....quote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:00 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
En je hemelde Bin Laden zo op wegens het "doordacht" omver willen werpen van het regime in Saoedi Arabie. En nu is tie ineens het zelfde laken van een pak met Bush.
Je ophemeling in dat andere pak van dat laken, Bush, heb ik dan toch gemist![]()
Misschien kan je beter even nadenken ofdat je niet onderhevig bent aan een behoorlijk staaltje "hoe scheit ik mijn eigen cultuur onder".
De invallen in Afghanistan en Irak waren toch ná 11 september.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 21:34 schreef erodome het volgende:
Het gaat hem (Bin Laden) namelijk voornamelijk om de rotzooi in afghanistan en irak, 2 dingen die je moeilijk kan ontkennen.....
Nogal niet nee, afghanistan zeker niet, maar ook de rest niet echt, is makkelijker om dat te geloven ja, dat is waar...quote:Op zaterdag 21 januari 2006 21:54 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
De invallen in Afghanistan en Irak waren toch ná 11 september.![]()
Beetje tegengas kan geen kwaad. Ik ben zeker niet aan de kant van die terroristen of aan de kant van Bush.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:59 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Als je het zo stelt, bestaan alle voortvluchtigen niet. Onzin.
[..]
Zie boven. Je zult toch echt een betere reden moeten verzinnen, zeker als je de omstandigheden waarin hij zich schuilhoudt in ogenschouw neemt.
[..]
Hoe is het toch mogelijk dat dit soort onzin blijft voortbestaan?
http://www.cbsnews.com/stories/2004/06/17/terror/main624550.shtml
[..]
Ach ja, trommel jezelf nog eens op de borst zonder iets wezenlijks te zeggen.
Ik geloof ze ook niet zomaar, hoor. Maar als je denkt dat de waarheid in het midden ligt, kun je het wel met me eens zijn dat de regering op bijzonder oneerlijke wijze voordeel heeft getrokken uit een terroristische aanslag die van buiten kwam? Dat is namelijk mijn mening.quote:Op zondag 22 januari 2006 00:11 schreef yup het volgende:
Wat ik gewoon wil zeggen. Geloof die Amerikanen niet zomaar. En geloof die CT's (=conspiracy theorie) ook niet zomaar.
Denk zelf dat de waarheid in het midden ligt eerlijk gezged.
Dus Bin Laden heeft de VS aangevallen omdat de VS Sadam Hoessein steunde? Waarom was Bin Laden dan niet tegen de VS toen zij Sadam Hoessein wou verdrijvenquote:Op zaterdag 21 januari 2006 22:17 schreef erodome het volgende:
, irak loopt al zo'n 13/14 jaar inmiddels(actief dan, eigenlijk loopt het al meer dan 20 jaar vanaf het moment dat het westen saddam heeft gesteund om te overleven en daarna aan dde macht te komen, wat niet aan amerika ligt zo zwaar als dat geloofd wordt trouwens).
En er is nooit rust geweest, men denkt wel dat na de eerste golfoorlog er rust is geweest, maar niets is minder waar, in die tijd zijn er continu bombardementen geweest aan de grens en het verarmde uranium heeft verstrekkende gevolgen gehad, de boycott opzich ook natuurlijk, maar daarbij ligt er een erg groot deel in de handen van saddam die het oil for food programma zodanig misbruikt heeft...
Is geen antwoord op mijn vraag. Jij verwijt het westen haar "verderfelijke" invloed in S.A., groot genoeg om 2800 onschuldige mensen te vermoorden. Doch je hebt zelf een beroep dat ook binnen die "verwesterlijke" sfeer valt. Het zelfde als iemand die de "verderfelijke" invloed van het westen in Saoudi Arabie afkeurt maar in zijn signature of ondertitel voert "bier is lekker".quote:Op woensdag 18 januari 2006 22:03 schreef erodome het volgende:
[Als ik je usernaam bekijk en je beroep in je profiel begrijp ik niet wat jij "het westen" verwijt voor rol in de "moslimwereld". Of vind je dat je een beroep zoals die van jouw alleen maar in westerse landen mag uitvoeren.]
En wat heeft mijn beroep hiermee te maken, ik erken dat mensen anders kunnen zijn, anders willen, niet alles hoeft zo te zijn als hier wat mij betrefd, verschil is er en is ok wat mij betrefd, als ik daarheen ga pas ik me gewoon aan, ben ik gewoon ero de huisvrouw, de moeder en niet het pornomodel....
Het gaat ook om vrijheid van het individu, zeker als het om religie gaat. En dat lijkt mij wél heilig.quote:Accepteer dat er mensen zijn die anders willen leven, die echt in een echt islamitisch land willen leven, de aarde is er echt groot genoeg voor om ons te huisvesten en hun, zodat wij hier kunnen leven zoals wij dat willen en hun daar kunnen leven zoals zij willen, ons model is niet perfect, niet heilig....
quote:Op woensdag 18 januari 2006 19:29 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Zou jij elke sekteleider toejuichen die beweert dat iedereen die niet in hem gelooft naar de hel gaat?
Ik ben tegen mensen die beweren dat mensen die hen niet als "profeet" erkennen naar de hel gaan. Ben ik dan ziekelijk![]()
Hoezo sekte?quote:"Jezus zei tot hem: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot
de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
Dat scheelt.. zijn we het hier in ieder geval over eens Johanquote:Op zondag 22 januari 2006 00:16 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik geloof ze ook niet zomaar, hoor. Maar als je denkt dat de waarheid in het midden ligt, kun je het wel met me eens zijn dat de regering op bijzonder oneerlijke wijze voordeel heeft getrokken uit een terroristische aanslag die van buiten kwam? Dat is namelijk mijn mening.
Zucht, dingen op iemands tong leggen hou je blijkbaar erg van ook gezien de volgende reactie op mij....quote:Op zondag 22 januari 2006 09:15 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Dus Bin Laden heeft de VS aangevallen omdat de VS Sadam Hoessein steunde? Waarom was Bin Laden dan niet tegen de VS toen zij Sadam Hoessein wou verdrijven![]()
Als ik het over de invloeden heb van het westen heb ik het meer over het bedrijven neerzetten die zorgen dat al het geld bij het volk wegloopt en richting hun eigen zakken gaat en dat soort nare zaken, dan heb ik het niet over een biertje of wat dan ook.quote:Op zondag 22 januari 2006 09:25 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Is geen antwoord op mijn vraag. Jij verwijt het westen haar "verderfelijke" invloed in S.A., groot genoeg om 2800 onschuldige mensen te vermoorden. Doch je hebt zelf een beroep dat ook binnen die "verwesterlijke" sfeer valt. Het zelfde als iemand die de "verderfelijke" invloed van het westen in Saoudi Arabie afkeurt maar in zijn signature of ondertitel voert "bier is lekker".
Wat zou er nu zo mis zijn met een staat waar een hele zware vorm van islam is, zolang daar voor gekozen kan worden, maar iemand ook de vrijheid heeft weg te gaan?quote:Het gaat ook om vrijheid van het individu, zeker als het om religie gaat. En dat lijkt mij wél heilig.
Er zijn trouwens maar zat mensen die in een fascistische (anders dan gebaseerd op de fascistische koraan) staat zouden willen leven. Werk jij daar dan ook aan mee ?
Je leeft in een droomwereld, wie wil nou vrijwillig gestenigd worden of z'n handen afgehakt hebben?quote:Op maandag 23 januari 2006 19:47 schreef erodome het volgende:
Wat zou er nu zo mis zijn met een staat waar een hele zware vorm van islam is, zolang daar voor gekozen kan worden, maar iemand ook de vrijheid heeft weg te gaan?
Dus niet dat iemand afgeslacht wordt die anders denkt, maar gewoon een staatje waar de regels streng zijn en waar iemand kan gaan wonen die die regels ok vindt, wie ben ik om voor een ander te zeggen dat dat niet goed is?
Als hun daar zelf in willen leven, wat is dan het probleem?
Dat is dan ook een droombeeld, want dat wat geschetst werd bestaat niet, wat ik heb geschetst ook niet.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:02 schreef Pinobot het volgende:
[..]
Je leeft in een droomwereld, wie wil nou vrijwillig gestenigd worden of z'n handen afgehakt hebben?Iedere burger wil vrij zijn, een andere mening is het gevolg van indoctrinatie.
Waar zou je dan heen moeten? Je familie en vrienden verlaten en met ware doodsverachting op een lekke binnenband een zee oversteken om vervolgens met lotgenoten in een kamp gepropt te worden om na 3 jaar te worden teruggestuurd naar je vaderland waar de veiligheidsdienst je met open armen en een stok ontvangt is ook niet bepaald een prettig vooruitzicht.
Nog al een grote mond voor iemand die verklaard dat persoonlijke vrijheden niet belangrijk zijn (althans áls je in een islamitisch land woont)quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:36 schreef erodome het volgende:
Ik wordt een beetje misselijk als ik zie hoe onze methoden als heilig verklaart worden, alsof het hier allemaal zo perfect is zeg, rot toch op.
Nogmals, je houdt er erg van dingen in de mond te leggen bij anderen, dat is namelijk niet wat ik zei...quote:Op dinsdag 24 januari 2006 19:19 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Nog al een grote mond voor iemand die verklaard dat persoonlijke vrijheden niet belangrijk zijn (althans áls je in een islamitisch land woont)![]()
Ik zeg dat persoonlijke vrijheid ook is dat iemand daar WEL voor kan kiezen, dat er plekken op aarde ziojn die aan die persoonlijke vrijheid voldoen...quote:Het gaat niet om die persoonlijke vrijheid namelijk, er wordt niet geknokt om iedereen in boerka te jagen, er wordt geknokt om de westerse bemoeienis weg te krijgen, het saoudische koningshuis omver te werpen die gewoon ranzig decadent zijn en ondertussen het volk wel vanalles aan geboden en verboden oplegt...
Beweren dat Bin Laden opkomt "voor mensen die in een islamitisch land willen leven" is het zelfde als stellen dat persoonlijke vrijheid voor je (voor mensen in moslim-landen dan) niet belangrijk is.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 19:51 schreef erodome het volgende:
Nogmals, je houdt er erg van dingen in de mond te leggen bij anderen, dat is namelijk niet wat ik zei...
Ik zeg dat persoonlijke vrijheid ook is dat iemand daar WEL voor kan kiezen, dat er plekken op aarde ziojn die aan die persoonlijke vrijheid voldoen...
Aha, persoonlijke vrijheid geld dus niet voor de mensen die in een islamitsich land willen leven?quote:Op woensdag 25 januari 2006 20:44 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Beweren dat Bin Laden opkomt "voor mensen die in een islamitisch land willen leven" is het zelfde als stellen dat persoonlijke vrijheid voor je (voor mensen in moslim-landen dan) niet belangrijk is.
quote:Op woensdag 25 januari 2006 20:53 schreef erodome het volgende:
[..]
Aha, persoonlijke vrijheid geld dus niet voor de mensen die in een islamitsich land willen leven?
Persoonlijke vrijheid is alleen vrijheid als het in jouw straatje valt dus?
Als je een hoofddoek wil dragen is er niemand in Saoedi Arabie die je tegenhoudt. Waarom zou Bin Laden zich dan volgens jou in zetten dat mensen in Saoedie Arabie kunnen leven in een "islamitisch land".quote:Op woensdag 25 januari 2006 20:53 schreef erodome het volgende:
Aha, persoonlijke vrijheid geld dus niet voor de mensen die in een islamitsich land willen leven?
Persoonlijke vrijheid is alleen vrijheid als het in jouw straatje valt dus?
Dat vrouwen daar mogen autorijden bv, wat nu niet mag, om eens een andere kant te laten zien en nogmaals, zijn strijd is voornamelijk gericht tegen hoe het westen zich in irak en afghanistan als een beest gedragen heeft en nog zo doet.quote:Op donderdag 26 januari 2006 19:18 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Als je een hoofddoek wil dragen is er niemand in Saoedi Arabie die je tegenhoudt. Waarom zou Bin Laden zich dan volgens jou in zetten dat mensen in Saoedie Arabie kunnen leven in een "islamitisch land".
Die "vrijheidsstrijder" van je tegen "westerse invloeden" is gewoon een fascist![]()
Bin Laden, die onschuldige mensen vermoordt in Irak en Afghanistan, verwijt de VS dat zij zich in Irak als een beest gedraagt.quote:Op donderdag 26 januari 2006 20:41 schreef erodome het volgende:
Dat vrouwen daar mogen autorijden bv, wat nu niet mag, om eens een andere kant te laten zien en nogmaals, zijn strijd is voornamelijk gericht tegen hoe het westen zich in irak en afghanistan als een beest gedragen heeft en nog zo doet.
in principe geldt hetzelfde ook ongeveer.quote:Op donderdag 26 januari 2006 19:18 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Als je een hoofddoek wil dragen is er niemand in Saoedi Arabie die je tegenhoudt. Waarom zou Bin Laden zich dan volgens jou in zetten dat mensen in Saoedie Arabie kunnen leven in een "islamitisch land".
Die "vrijheidsstrijder" van je tegen "westerse invloeden" is gewoon een fascist![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |