abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34843129
Livelink wat fijn zo'n buuf!!!!! En hopenlijk was dat spugen eenmalig.

En leuk Lois, dan kan Eva straks thuis ook fietsen! Ze zal wel trots wezen

En Lois ik snap het inderdaad ook wel hoor, waar alles vandaan komt enzo. En nu alles nieuw dus extra onzekerheid. Thuis is veilig dus daar afreageren enz enz. Maar pff op dr tenen blijven lopen omdat er een woordje onder dr sokken zit en die draadjes zitten aan de binnenkant en dat vind ze eng, na kusje kusje, neusje neusje, ook nog kinnentje kinnentje, wangentje wangentje, handje handje willen, door t lint gaan omdat ze in haar hoofd had uit een andere beker te willen drinken dan die we neer gezet hadden en zo kan ik nog wel even doorgaan. Daar weet ik soms even niet mee om te gaan. Alles lijkt een aanleiding te kunnen zijn om keihard te gaan schreeuwen of in huilen uit te barsten. Bij Bo dan (bij mij ook soms ) Ik word gek van fase's, maar ik hoop dat dit een fase is
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 7 februari 2006 @ 21:38:44 #204
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_34843225
Mous een andere juf zou wel een oorzaak kunnen zijn misschien. Als ze elkaar niet liggen...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_34843262
Jeetje Mous lees je verhaal nu pas was een tijd bezig met mijn reaktie en toen Peter R aan t kijken. Post ik zie ik jou verhaal.

Wat raar van school ook dat ze maar geen werk meegeven als je er om vraagt enzo. En een afspraak maken met de juf om wat vaker na te praten is dat een optie?
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † dinsdag 7 februari 2006 @ 21:40:21 #206
7074 moussy
kuttekop
pi_34843286
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:38 schreef Rewimo het volgende:
Mous een andere juf zou wel een oorzaak kunnen zijn misschien. Als ze elkaar niet liggen...
Ik lig ook neit zo met de juf, het ene zeggen en niet doen, zoals werkjes mee naar huis en het dus niet geven, of het apart zetten tijdens werkjes en het niet doen. De toetsen die ze heeft gehad heeft ze heel goed gemaakt!! Die heeft ze in een lokaal in een klein groepje gemaakt, dus ze heeft het duidelijk wél nodig om voor aan te zitten, maar het gebeurt niet (ik geloof mijn kind met dit)
Je zou er haast een boek over schrijven!
  Jubileum moderator dinsdag 7 februari 2006 @ 21:40:22 #207
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_34843288
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:35 schreef moussy het volgende:

Ik weet ook niet wat ik moet, van school af halen of het jaar uitzingen en hopen dat ze in dr volgende klas wel beter in dr vel steekt. Of toch maar laten testen op van alles en nog wat.
Ik zou gewoon eens contact opnemen met die andere moeder met hetzelfde probleem. En anders, de ouders van andere klasgenoten tackelen op het schoolplein en vragen naar hun ervaringen.
Laten testen zou ik echt pas doen als ik zelf het vermoeden had dat er iets scheef zit, die testen zijn best intensief en ik weet niet of je wel op een etiketje zit te wachten terwijl er misschien iets heel anders aan de hand is.

Jessie ik hoop ook dat het een fase is! Wie weet is het over een paar maanden helemaal weg.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † dinsdag 7 februari 2006 @ 21:41:01 #208
7074 moussy
kuttekop
pi_34843311
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:39 schreef jessie het volgende:


Wat raar van school ook dat ze maar geen werk meegeven als je er om vraagt enzo. En een afspraak maken met de juf om wat vaker na te praten is dat een optie?
Dat doe ik al, maar ik krijg alleen maar negatieve dingen te horen ik moet er echt van janken
Je zou er haast een boek over schrijven!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 7 februari 2006 @ 21:41:14 #209
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_34843317
Jessie, ik herken er wel het een en ander in hoor. Alles moet echt gebeuren zoals zij het willen. Volgens mij is dat een poging om de boel onder controle te houden. Er verandert zoveel voor ze als ze naar school gaan. En ze moeten luisteren en opdrachtjes doen en zo. Thuis reageren ze zich dan heel erg af en moet alles precies zoals het 'hoort'. Dan hebben ze het gevoel dat ze dat in elk geval onder controle hebben.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 7 februari 2006 @ 21:43:34 #210
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_34843392
Da's toch logisch Mous, je wilt je kind niet ongelukkig zien
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † dinsdag 7 februari 2006 @ 21:44:59 #211
7074 moussy
kuttekop
pi_34843443
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:41 schreef moussy het volgende:

[..]

Dat doe ik al, maar ik krijg alleen maar negatieve dingen te horen ik moet er echt van janken
en als aanvulling... René heeft 2 juffen, de ene is enorm negatief, de andere niet, das ook nog eens de interne begeleidster en die zegt dat René wat moeite heeft met de omschakeling van groep2 naar 3, maar daar heeft ze vorig jaar al mee meegelift en toen was er niks aan de hand, maar oke, het zou kunnen. Maar die juf is echt niet zo negatief over René als de ander. René heeft bij die juf ook nog nooit na hoeven blijven, bij die ander dus regelmatig. Juf 1 laat haar zelfs tussen de middag zitten en dan is er al zo weinig tijd
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_34843552
He Mous wat sneu. Inderdaad onverwachts langsgaan en kijken of ze wel vooraan zit, dat soort dingen. Verteld Rene ook leuke dingen over school?

Ja alleen bij Bo is het dus echt extreem (zie dit al vanaf dat ze minidreumes was) En dat dwanmatige vertoont ze dus niet alleen thuis, ook op school. Voorbeeld, ze geven de juf een handje als ze binnekomen en weggaan uit de klas. ze had de juf een hand gegeven om weg te gaan en wilde nog even een werkje laten zien. Ok gedaan we gaan weg en ze geeft de juf weer een hand. Helemaal paniek dus. Ooooo juf ik heb al een hand gegeven juf juf juf. O ik hoef maar 1 keer een hand te geven. Enz. Ze blijft er echt in hangen dan. De juf reageert dan heel luchtig en zegt o maar 2 keer is ook niet erg. Maar Bo heeft het er onderweg dan nog over he. Zulke dingen. Ik vind dat dus extreem. Van die hele kleine dingen. En dat tig keer op een dag. Supervermoeiend voor dr.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_34843612
Tussen de middag zelfs!!!! Dat vind ik niet kunnen, dat uurtje hebben ze echt even nodig voor zichzelf!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † dinsdag 7 februari 2006 @ 21:53:54 #214
7074 moussy
kuttekop
pi_34843769
René wil al weken niet meer naar school... ik moet soms mopperen om dr naar school te krijgen, ik sta zelfs wel eens tegen dr te schreeuwen uit onmacht
Je zou er haast een boek over schrijven!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 7 februari 2006 @ 21:54:35 #215
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_34843795
Jeetje joh, dat vind ik ook echt overdreven. Verdorie, kind is 6, moet juf toch ook wel snappen dat je dat niet kunt maken Dat nablijven dus.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 7 februari 2006 @ 21:55:34 #216
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_34843829
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:53 schreef moussy het volgende:
René wil al weken niet meer naar school... ik moet soms mopperen om dr naar school te krijgen, ik sta zelfs wel eens tegen dr te schreeuwen uit onmacht
Dat de oorzaak voor haar gedrag op school ligt lijkt me dan overduidelijk
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Jubileum moderator dinsdag 7 februari 2006 @ 21:59:32 #217
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_34843992
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:55 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dat de oorzaak voor haar gedrag op school ligt lijkt me dan overduidelijk
Precies...
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † dinsdag 7 februari 2006 @ 22:00:35 #218
7074 moussy
kuttekop
pi_34844042
Ja maar ik weet niet meer wat ik hier mee moet... ik ga Moonah even zoeken en vragen mee te denken...
Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 7 februari 2006 @ 22:06:31 #219
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_34844280
Wat vervelend, Moussy. Net zoals ik al tegen Jessie zei, het is zo moeilijk om iedere keer maar weer een manier te vinden om hier mee om te gaan en dat je niet weet wat de juiste beslissing is en wat het beste voor Rene is, enz. enz.

Ik zou geneigd zijn om het uit te zingen tot de grote vakantie, maar dat is meer omdat het mij zo moeilijk lijkt voor een kind om helemaal weer opnieuw te beginnen op een andere school. Aan de andere kant is het juist in groep 3 zo belangrijk om je je op je gemak te voelen. Moeilijk, moeilijk.

En Jessie, voor jou ook al zo moeilijk met dat dwangmatige gedrag van Bo. Katja is niet zo dwangmatig, maar ik merk wel dat ze heel veel prijs stelt op die rituelen op school. Op een of andere manier helpen die haar om wat grip te krijgen op de situatie. Een soort houvast om de school te begrijpen, zeg maar. Dus ik kan me wel voorstellen dat ze hier juist in het begin heel dwangmatig mee bezig zijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 7 februari 2006 @ 22:08:14 #220
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_34844347
Ja, zeker in het begin kreeg ik van Christan te horen, als ik vroeg wat hij gedaan had: in de kring gezeten, gegeten en buiten gespeeld. De vaste dingen op een dag dus. Die zijn echt een houvast voor ze.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † dinsdag 7 februari 2006 @ 22:11:48 #221
7074 moussy
kuttekop
pi_34844471
Livelinks, ik ben ook geen voorstander van een overgang naar een andere school, maar ik wil wel graag even een ervaringsverhaal horen.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 7 februari 2006 @ 22:14:05 #222
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_34844571
Ja, dat kan ik me heel goed voorstellen, Moussy.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † dinsdag 7 februari 2006 @ 22:14:50 #223
7074 moussy
kuttekop
pi_34844603
En daar krijg ik nu ook mn twijfels over, die zal vast zeggen hoe fantastisch het gaat, ook al is dat misschien niet zo... blergh wat kut dit.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 7 februari 2006 @ 22:33:56 #224
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_34845335
Is het misschien zinvol om eens met het hoofd van de school te gaan praten? Er zijn toch tegenwoordig allerlei mogelijkheden voor extra bijles op een apart kamertje met een aparte lerares en zo? Ja, ik zit er nog niet helemaal in, maar er moet toch iets te regelen zijn zodat Rene zonder al te grote achterstanden naar groep 4 kan. En daar kan ze dan weer met een schone lei beginnen met een nieuwe leerkracht.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † dinsdag 7 februari 2006 @ 22:36:16 #225
7074 moussy
kuttekop
pi_34845445
Ik denk dat ik sowieso een nieuw gesprek aan ga vragen en het rapport mee neem en uitleg wil waarom René vergeleken met vorig jaar volgens haar rapport nog minder presteert dan de helft van vorig jaar.

Ik heb inmiddels ook het e-mailadres gevonden vand e juf die ze vorig jaar had... Of ik er iets mee moet doen weet ik niet.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_34846259
Ja die 10 minuten zijn ook veel te kort. Is wel een goed idee denk ik Mous. Dan kan je het nu even laten bezinken. Dan alles concreet voor jezelf op papier zetten zodat je geen dingen vergeet.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 7 februari 2006 @ 23:05:44 #227
11682 Moonah
Jolie femme
pi_34846651
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 22:00 schreef moussy het volgende:
Ja maar ik weet niet meer wat ik hier mee moet... ik ga Moonah even zoeken en vragen mee te denken...


Moussy, ik wilde net naar bed gaan en checkte nog even mijn mail en beland dus in dit topic. Wat ik zo lees klinkt nogal schrijnend.
Ik ben nu erg moe, maar kom er morgen even op terug om met je mee te denken, oké?
Wellicht vast een idee als René morgen weer 'moeilijk' doet, om haar te zeggen dat je je best gaat doen om te zorgen dat het weer fijn wordt op school...

het klinkt echt zielig...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  † In Memoriam † woensdag 8 februari 2006 @ 07:08:44 #228
37843 lady-wrb
kortaf
pi_34854044
t lijkt me zo vreselijk om je kind elke dag tegen dr zin naar school te moeten brengen.
maar hoe vind je uit wat er niet klopt?
zitten er geen werkjes in haar kastje? bij luca wel en we kijken wel eens wat hij aan het doen is.

luca gaat gelukkig elke dag met veel plezier, al heeft hij vorig jaar ook wel een periode gehad dat hij niet wilde.
het bleek toen dat hij bepaalde werkjes moest maken waar hij de motoriek voor miste. (had ik aan juf gevraagd) dat hebben we toen lekker thuis aan tafel met een glas limonade en wat lekkers zitten oefenen. en toen was het weer over.

ik ben nu dus leesmoeder.
t is heel grappig om te zien hoe luca reageert (of eigenlijk niet reageert
hij handelt alsof het de normaalste zaak vande wereld is, dat zijn moeder op de gang zit en leest met hem en zijn klasgenoten. uit niets blijkt bij hem dat ik specialer ben, dan de rest van de leesmoeders: hij is niet aanhankelijker, noemt me zeker geen mama, maar omzeilt het, en zegt ook geen gedag als ik hem tegenkom op de gang.
op zijn vorige school in spijkenisse (groep 1) ben ik computermoeder geweest. daar verbaasde de juf zich ook al over zijn stoicijnse gedrag tov mij. ook daar deed hij tegen mij alsof ik een wildvreemde moeder was, geen blijk van herkenning.
vreemd, maar wel lekker makkelijk. niemand kan me verwijten dat ik mijn eigen kind voortrek
pi_34854340
lady-wrb, ik weet niet of het bij jullie in de buurt bestaat, maar ik weet dat kinderen baat kunnen hebben bij Club Extra. Misschien wat voor Luca?

Wat goed dat Eva kan fietsen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 8 februari 2006 @ 09:23:45 #230
11682 Moonah
Jolie femme
pi_34855245
Het lijkt me een goed plan Moussy als je idd nog eens op een rustig moment met de juf gaat praten. Vraag of je een afspraak kunt maken. Niet op hoge poten, maar zeg dat je geschrokken bent van wat je hebt gehoord en dat je er graag eens wat uitgebreider over praat. Het allerbelangrijkste is dat jullie náást elkaar staan ipv tegenover elkaar. Probeer de juf niet aan te vallen, dan schiet ze alleen maar de verdediging in. Laat jouw kwetsbaarheid zien, je onzekerheid, hoe geschrokken je bent, hoe machteloos je je voelt. Soms willen (beginnende) leerkrachten nog wel eens vergeten dat álles wat je over een kind zegt tegen de ouders (begrijpelijk) onder een vergrootglas wordt gelegd. Immers, jouw kind is voor de leerkracht (itt voor jou) één van de velen. Dit praat niets goed, maar kan wél verklaren waarom (onervaren) leerkrachten eea nogal eens ontactisch kunnen brengen.

Verder begrijp ik dat Rene moeite heeft met de ene juf en vice-versa, maar dat de andere juf René's gedrag wijt aan de overgang groep2->3. Dat kán idd een gedragsomslag teweeg brengen. En dat kan ook wél bij de ene juf en niet bij de andere juf zo zijn. Wellicht heeft deze juf wat minder geduld, meer moeite zich in te leven in René, is ze strenger, minder zacht, is ze van oorsprong mss meer een bovenbouwjuf, of is ze nog onervaren. Misschien kun je het voor elkaar krijgen een gesprek met béide juffen te hebben. Zo niet, dan kun je haar vragen hoe het storende/ afleidende/ drukke/ ongeconcentreerde whatever gedrag van René zich uit en hoe zij daar mee omgaat. Straf? 'Nadenkstoel'? Vaak is positief benaderen, veel complimenten maar wél duidelijk grenzen stellen effectief genoeg om 'lastig gedrag' hanteerbaar te maken. Al moet ik zeggen dat het mij soms ook niet lukt hoor. maar ik probeer alltijd compassie te houden voor het kind. Immers, als juf ben je de professional, en het kind kan alleen maar zichzelf zijn. je zou sámen kunnen zoeken naar benaderingen die voor René werken. Niet vanuit de betweterige moeder, maar omdat je je oprecht zorgen maakt over het welzijn van je kind.

Wat waren eigenlijk de redenen voor verzoek tot onderzoek naar ADHD? Is daar al eerder over gesproken? Of was dit de eerste keer dat die term werd genoemd? Wat wil de juf eigenlijk 'bereiken' met een evt. diagnose ADHD? Het gedrag van René zal er niet anders door worden. Als ik een kind in de klas heb met concentratieproblemen/ druk gedrag, dan is het prettig om te weten of het kind er werkelijk niets aan kan doen (in geval van bv ADHD), of dat een kind nog moet groeien, een werkattitude moet ontwikkelen. Maar in beide gevallen heb je veel geduld nodig en zul je het kind extra moeten begeleiden in zijn/ haar taakgerichtheid. Een stempeltje an sich lost 'het probleem' niet op.

Ik vind het wat vreemd dat er geen werk ter inzage mee naar huis wordt gegeven. Er valt toch niets te verbergen? En dat het verhaal van René en dat van de juf niet kloppen... Tja, ik maak het ook mee hoor Moussy, dat ouders echt zéker weten dat hun kind precies vertelt wat er gebeurd is maar dat mijn versie dan toch wat anders is.... Je hebt immers twee perspectieven, dat van het kind (en ouders neigen sterk díe versie altijd voor waar aan te nemen) en dat van de juf... Probeer daar niet over te stechelen, dat verwijdert jullie alleen maar en dat komt René niet ten goede.

Wat prestaties betreft: mijn visie is dat het het allerbelangrijkste is dat een kind goed gedijt, zich prettig en vertrouwd voelt in de groep/ bij de leerkracht. Dan komt er vanzelf wel uit wat er in zit.

Nou, het is een heel verhaal geworden.
Kijk maar of je er wat mee kunt. Nogmaals, probeer eerst weer in gesprek te komen met de juf. Als dat écht niet lukt kun je altijd nog naar (in deze volgorde...) de andere juf, de directeur. Ik zou níet met een andere moeder gaan staan roddelen, lost imo voor René niets op, jullie zitten elkaar dan alleen maar negatief te beamen...

Veel succes en sterkte!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  † In Memoriam † woensdag 8 februari 2006 @ 09:42:35 #231
37843 lady-wrb
kortaf
pi_34855545
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 08:14 schreef YPPY het volgende:
lady-wrb, ik weet niet of het bij jullie in de buurt bestaat, maar ik weet dat kinderen baat kunnen hebben bij Club Extra. Misschien wat voor Luca?
ieeeeks dat is helemaal in rotterdam
nee dat is geen optie.
bovendie luca zit wel op sport hoor! hij voetbalt een keer in de week en zit drie keer in de week op kickboksen. dus beweging zat.
ik ga het eens navragen bij de schooldokter.
  † In Memoriam † woensdag 8 februari 2006 @ 09:45:10 #232
37843 lady-wrb
kortaf
pi_34855589
iets wat bij mij het geval was vroeger:
klopt de sterkte van de bril nog wel? en is het gehoor wel in orde?
t is iets heel kleins misschien, maar bij mij was het destijds een wereld van verschil.
pi_34869425
Moussy, ik wilde al gaan reageren (werk ook in het basisonderwijs) maar Moonah heeft alles al gezegd, en veel beter dan ik dat kan. Blijven praten is het belangrijkste, het liefst met de andere juf (en eventueel de intern begeleider) erbij!
  † In Memoriam † woensdag 8 februari 2006 @ 17:05:43 #234
7074 moussy
kuttekop
pi_34869772
Ik ben vanmorgen op de koffie geweest bij een vrouwtje die haar kinderen 20 jaar geleden op deze school had zitten, en ze heeft psies dezelfde problemen gehad met dezelfde juf Ik wist overigens niet dat haar dochters op deze school hebben gezeten. Ik ging heen om ff bij te kleppen over de beesten van ons.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † woensdag 8 februari 2006 @ 19:10:38 #235
7074 moussy
kuttekop
pi_34873743
Ik heb nu meer tijd om te reageren.

René haar oren en ogen zijn gecontroleerd in januari en daar was niks mis mee.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † woensdag 8 februari 2006 @ 19:12:10 #236
37843 lady-wrb
kortaf
pi_34873808
wow, 20 jaar geleden bij dezelfde juf in de klas gezeten
dan is juf zeker al aangemeld bij monumentenzorg?
had die vrouw ook nog een suggestie hoe je het aan moet pakken?
  † In Memoriam † woensdag 8 februari 2006 @ 19:14:31 #237
7074 moussy
kuttekop
pi_34873925
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 19:12 schreef lady-wrb het volgende:
wow, 20 jaar geleden bij dezelfde juf in de klas gezeten
dan is juf zeker al aangemeld bij monumentenzorg?
had die vrouw ook nog een suggestie hoe je het aan moet pakken?
Ja van school af halen, omdat ze nu al de stempel moeilijke leerling heeft en dat zal haar verdere schoolperiode haar blijven achtervolgen. Ze is gewoon antiek, tijd om te stoppen lijkt mij.

ondertussen ben ik met een antwoord op moonah bezig
Je zou er haast een boek over schrijven!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 8 februari 2006 @ 19:43:44 #238
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_34875041
Is er een goed alternatief voor deze school, Moussy?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † woensdag 8 februari 2006 @ 19:56:59 #239
7074 moussy
kuttekop
pi_34875539
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 09:23 schreef Moonah het volgende:
Het lijkt me een goed plan Moussy als je idd nog eens op een rustig moment met de juf gaat praten. Vraag of je een afspraak kunt maken. Niet op hoge poten, maar zeg dat je geschrokken bent van wat je hebt gehoord en dat je er graag eens wat uitgebreider over praat. Het allerbelangrijkste is dat jullie náást elkaar staan ipv tegenover elkaar. Probeer de juf niet aan te vallen, dan schiet ze alleen maar de verdediging in. Laat jouw kwetsbaarheid zien, je onzekerheid, hoe geschrokken je bent, hoe machteloos je je voelt. Soms willen (beginnende) leerkrachten nog wel eens vergeten dat álles wat je over een kind zegt tegen de ouders (begrijpelijk) onder een vergrootglas wordt gelegd. Immers, jouw kind is voor de leerkracht (itt voor jou) één van de velen. Dit praat niets goed, maar kan wél verklaren waarom (onervaren) leerkrachten eea nogal eens ontactisch kunnen brengen.
Met het tien minutengesprek heb ik meteen aangegeven geschrokken te zijn van haar rapport, van wat het was is het nu naar het 0-punt gekelderd.Ik heb tegen René gezegd dat ze een mooi rapport had, weet zij veel. Over de gesprekken, ik heb meerdere gesprekken gehad, ook buiten de 10 minuten gesprekken om, soms wel gesprekken van anderhalf uur, maar wat ik ook aandraag, er verandert niks. Zoals de werkjes die ze niet meekrijgt. Van ellende maken we opdrachtjes die ik van internet trek. Ik heb vandaag een handschriften boekje mee naar huis gekregen en een rekenboekje. Binnen 5 min. had ze van schrijven een bladzijde mt de u geschreven en een bladzijde van rekenen klaar en er was niets fout!! De boekjes zijn dus nooit af.
quote:
Verder begrijp ik dat Rene moeite heeft met de ene juf en vice-versa, maar dat de andere juf René's gedrag wijt aan de overgang groep2->3. Dat kán idd een gedragsomslag teweeg brengen. En dat kan ook wél bij de ene juf en niet bij de andere juf zo zijn. Wellicht heeft deze juf wat minder geduld, meer moeite zich in te leven in René, is ze strenger, minder zacht, is ze van oorsprong mss meer een bovenbouwjuf, of is ze nog onervaren. Misschien kun je het voor elkaar krijgen een gesprek met béide juffen te hebben. Zo niet, dan kun je haar vragen hoe het storende/ afleidende/ drukke/ ongeconcentreerde whatever gedrag van René zich uit en hoe zij daar mee omgaat. Straf? 'Nadenkstoel'? Vaak is positief benaderen, veel complimenten maar wél duidelijk grenzen stellen effectief genoeg om 'lastig gedrag' hanteerbaar te maken. Al moet ik zeggen dat het mij soms ook niet lukt hoor. maar ik probeer alltijd compassie te houden voor het kind. Immers, als juf ben je de professional, en het kind kan alleen maar zichzelf zijn. je zou sámen kunnen zoeken naar benaderingen die voor René werken. Niet vanuit de betweterige moeder, maar omdat je je oprecht zorgen maakt over het welzijn van je kind.
René heeft inmiddels ervaring met 5 verschillende juffen en de nodige stagaire's, dus dat er verschillen zijn zou ze nu toch wel in de gaten hebben (zou je denken)
Het gesprek van gister was met beide juffen, juf 1 (de juf waar problemen mee zijn noem ik even 1) heeft het hele gesprek gevoerd, juf 2 heeft alleen gezegd dat ik contact op kan nemen met de schoolarts. In eerste instantie ging ik er in mee dat het misschien best wel ADHD zou kunnen zijn. Maar vannacht heb ik tot 2 uur van alles over ADHD gelezen en ik begrijp dat ze dan als baby al héél moeilijk had moeten zijn en dat was ze absoluut niet. Wat naar mijn mening de enige reden zou zijn om tot onderzoek over te gaan is het rugzakje, wat natuurlijk voordelig is voor school.

Haar storende gedrag zou zijn dat ze niet luisterd, maar met haar gummetjes gaat zitten spelen, bijvoorbeeld. Dat ze zich niet concentreerd en niet inzet. Terwijl er voorgaande jaren gesproken werd over eventuele hoogbegaafdheid waar ik overigens nooit in mee ben gegaan, omdat ze dat volgens mij niet is. Of ze positief benaderd wordt weet ik niet, ik weet alleen dat ze zéér regelmatig voor straf op de nadenkstoel zit, of na moet blijven. Van juf 2 krijgt ze wel eens als beloning een extra sticker, of een gelpennetje als ze echt héél goed haar best heeft gedaan. René schijnt ook wel eens door de klas te brullen dat ze stil moeten zijn, omdat ze niet na kan denken. Groep 2 speelt gewoon om groep 3 heen, omdat ze met elkaar in 1 lokaal zitten. Zo heb ik van de week gezien dat kinderen van groep 2 om de radio aan het dansen is, terwijl groep 3 moet rekenen
quote:
Wat waren eigenlijk de redenen voor verzoek tot onderzoek naar ADHD? Is daar al eerder over gesproken? Of was dit de eerste keer dat die term werd genoemd? Wat wil de juf eigenlijk 'bereiken' met een evt. diagnose ADHD? Het gedrag van René zal er niet anders door worden. Als ik een kind in de klas heb met concentratieproblemen/ druk gedrag, dan is het prettig om te weten of het kind er werkelijk niets aan kan doen (in geval van bv ADHD), of dat een kind nog moet groeien, een werkattitude moet ontwikkelen. Maar in beide gevallen heb je veel geduld nodig en zul je het kind extra moeten begeleiden in zijn/ haar taakgerichtheid. Een stempeltje an sich lost 'het probleem' niet op.
De enige drie redenen tot testen van adhd zou het niet concentreren en niet inzetten zijn, maar ook omdat ze absoluut niet zou luisteren. Hyper is ze niet (godzijdank )
quote:
Ik vind het wat vreemd dat er geen werk ter inzage mee naar huis wordt gegeven. Er valt toch niets te verbergen? En dat het verhaal van René en dat van de juf niet kloppen... Tja, ik maak het ook mee hoor Moussy, dat ouders echt zéker weten dat hun kind precies vertelt wat er gebeurd is maar dat mijn versie dan toch wat anders is.... Je hebt immers twee perspectieven, dat van het kind (en ouders neigen sterk díe versie altijd voor waar aan te nemen) en dat van de juf... Probeer daar niet over te stechelen, dat verwijdert jullie alleen maar en dat komt René niet ten goede.
Het enige werk wat ter inzage is, is het werk wat ik zélf uit haar laatje vis en bekijk samen met René. Ik heb vandaag voor het eerst 2 boekjes mee naar huis gekregen. Ik heb gevraagd waarom de helft niet gedaan is, dat schijnt te zijn omdat ze achterlopen op het schema (dit is de school ook verteld door de inspectiedienst) en omdat ze dingen "gewoon" niet doen Verder krijgen we 1x in de zoveel tijd een "thuisboekje" van de leessleutel mee naar huis, die ze dan aan tafel maakt en mij het laat nakijken. Dan is ze altijd zo klaar en mag ze van mij een mooie sticke uit zoeken en er in plakken. Als er een foutje in staat gum ik het weg en laat ik haar hem nog een keer zélf nakijken. Negen van de tien keer ziet ze zelf zonder mijn bemoeienis wat ze fout heeft gedaan.

Wat mij ook tegenstaat is dat de juf hele werkjes van René uitgumt en die moet René dan he-le-maal opnieuw maken, omdat het volgens de juf (juf 1) niet goed genoeg is. Hoe of wat of waarom ze dat doet weet ik niet. Dat heb ik niet gevraagd omdat mijn kin op de grond lag toen ik dat hoorde. Volgens mij moet je zelfvertrouwen dan echt tot de kruipruimte zakken, als het daar al niet lag.
quote:
Wat prestaties betreft: mijn visie is dat het het allerbelangrijkste is dat een kind goed gedijt, zich prettig en vertrouwd voelt in de groep/ bij de leerkracht. Dan komt er vanzelf wel uit wat er in zit.
Ik denk dat dat er niet uit zal komen op deze manier, omdat de school, iig deze groep 3 zelf al een achterstand heeft qua lessen en René zal zo alleen maar steeds verder achter raken, vooral als ze werkjes 2 keer meot doen omdat het de juf niet zint. Is dit overigens een normale gang van zaken, dat uitgummen van hele bladzijde's?
quote:
Nou, het is een heel verhaal geworden.
Kijk maar of je er wat mee kunt. Nogmaals, probeer eerst weer in gesprek te komen met de juf. Als dat écht niet lukt kun je altijd nog naar (in deze volgorde...) de andere juf, de directeur. Ik zou níet met een andere moeder gaan staan roddelen, lost imo voor René niets op, jullie zitten elkaar dan alleen maar negatief te beamen...

Veel succes en sterkte!
ik word hier iig iets wijzer van dan met de gesprekken met haar eigen juf(fen)
Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † woensdag 8 februari 2006 @ 19:57:25 #240
7074 moussy
kuttekop
pi_34875553
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 19:43 schreef Rewimo het volgende:
Is er een goed alternatief voor deze school, Moussy?
Er zijn nog 6 andere scholen op dit dorp
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_34875926
Moussy als ik zo het verhaal lees he. Er is vorig jaar sprake geweest van hoogbegaafdheid. En eigenlijk als Rene thuis haar dingen doet (rekenen taal) dan gaat dat heel snel en goed. Zou best kunnen dan toch. En dat ze zich dus stierlijk verveelt in de klas en daarom een beetje desintresse gaat vertonen?
Wat ik er verder uithaal is dat Rene zich er ongelukkig voelt. En dat moet voor haar maar zeker ook voor jou een vreselijk gevoel zijn. Dikke kus en even een schouder van mij voor jou
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  Jubileum moderator woensdag 8 februari 2006 @ 20:10:14 #242
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_34876116
Mous is een gesprek met het hoofd van de school niets? Een gesprek waarin je aangeeft hoe het met jouw vertrouwen in de betreffende leerkracht is gesteld en voor welke problemen je nu staat. Renée is daar misschien niet 1,2,3 mee geholpen maar wie weet wat voor verrassends daar nog uit kan komen.

Ik heb Eva vandaag zien fietsen. Ik stond echt te lachen en huilen tegelijk. We gingen Iris ophalen bij het kdv en daar waren ze aan het buiten spelen. Eva drukt Teigetje in mijn hand, stormt naar een fietsje (=driewielertje) en gaat zitten. Ze fietst zo weg "kijk mama, Eva fietsen!" riep ze nog over haar schouder. Ik was zo trots en de leidsters van het kdv (die precies weten wat er met Eva aan de hand is) gingen allemaal klappen. Echt heel erg leuk. Eva straalde helemaal.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_34876203
Lois wat gaaf

Mous, het lijkt me ook een vreselijk moeilijk iets. Maar praten met dat schoolhoofd is misschien geen gek idee.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_34876269
Lois wat mooi
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 8 februari 2006 @ 20:16:20 #245
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_34876444
Lois, wat geweldig is dat zeg Dan voel je je zó trots hè

Moussy, ik vind het ronduit belachelijk dat juf 1 haar alles over laat doen als ze een foutje maakt. Lijkt meer op leerlingetje pesten zo...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 8 februari 2006 @ 20:18:58 #246
11682 Moonah
Jolie femme
pi_34876584
Moussy, als ik zo je verhaal lees heb je idd al veel geprobeerd en heeft het weinig uitgehaald.
Ik vind het erg vreemd dat groep 2 gewoon lekker herrie kan maken als groep 3 moet werken. Ik vind het vreemd dat de juf hele bladzijden uitgumt... En ja, zoals je zelf al zegt dat kan fnuikend zijn voor het zelfvertrouwen. Ik vind wel meer vreemd aan hoe het er volgens jou aan toegaat daar...
Er zou (maar dat kan ik eigenlijk niet zeggen op basis van hetgeen ik hier lees) evt sprake kunnen zijn van ADD (dus zónder de H van hyperactivity), maar dan nog lijkt het pedagogische klimaat me niet ideaal.... Triest. En vooral zielig voor kindjes als René, die moeite hebben met al die afleiding en een strenge/ onredelijke/ niet empathische juf.
Zoals Lois al suggereert, het lijkt mij ook tijd voor een gesprek met de directeur. Wellicht kan René het jaar 'uitzitten'. Een overstap naar een andere school moet je niet onderschatten. Dat kan heel veel impact hebben. Maar ja, als René echt ongelukkig is bij deze juf dan is nog een half jaar (hoeveel dagen per week?) ook erg lang.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_34876663
Bij Bo op school vieren ze geen carnaval maar in t voorjaar juffendag (Alle verjaardagen van de juffen worden dan gevierd. Allemaal spelletjes een thema en verkleden dus)
Dat is 5 April.

Het thema is boerderij. Het is ruim van te voren verteld zodat de kidneren nog voer verkleeddingen na kunnen denken en wij als oduers de tijd hebben om daar wat mee te doen. Nou dat word nog wat
Bo wil niet als poesje, niet als paard, niet als konijn, niet als varkentje, niet als boerinnetje.... nee ze wil als elfje
Maar lieve Bo elfjes komen niet op de boerderij. Nou op die van Bo wel.
Misschien dat ik het nog een beetje kan ombuigen naar een verdwaald vlindertje ofzo
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_34876665
Moussy wat een kl*te situatie. Ik hoop dat er voor Rene een oplossing komt, dat ze weer zelfvertrouwen heeft en lekkerder in haar vel gaat zitten

Lois wat mooi!

Ik wil even mijn bewondering kwijt voor Djen. Vandaag was voor mij een zware dag en ik kon weinig. Toen ze uit school kwam lag ik ff te rusten en Djulian ook. Toen Djulian wakker werd bleek hij iets gespuugd te hebben, echt een klein beetje je zag niks maar rook het wel. Ze heeft toen het bad vol laten lopen is bij hem in bad gaan zitten, daarna saampjes af gedouched en ze hem aan het aankleden was schrok ik wakker Op mijn vraag waarom ze me niet geroepen had zei ze: Mam je doet zoveel voor ons en je lag zo lekker te slapen, ik kon dit echt wel
Ze word groot, met zo'n mooi hart
pi_34876750
Djen, supermeid

Jessie, die verdwaalde vlinder klinkt goed Iemand vertelde mij laatst over een kindje dat perse als prinses wilde terwijl het thema totaal iets anders was. Ze kreeg juist veel bewondering van de andere kindjes want ze zag er zoooooooo mooi uit
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † woensdag 8 februari 2006 @ 20:23:51 #250
7074 moussy
kuttekop
pi_34876763
Ik heb net getwijfeld om René haar rapporten in te scannen en hier te zetten, maar doe het niet, omdat ik er al min of meer moeite mee heb dat dit hier staat. Hopenlijk gaat fok crashen voor René een fok!ker is

Lois, wat gaaf en stoer en dapper en wijs!!
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_34876856
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 20:23 schreef moussy het volgende:
Ik heb net getwijfeld om René haar rapporten in te scannen en hier te zetten, maar doe het niet, omdat ik er al min of meer moeite mee heb dat dit hier staat. Hopenlijk gaat fok crashen voor René een fok!ker is

Lois, wat gaaf en stoer en dapper en wijs!!
weet wat je vraagt Moussy, ik heb nu al tig keer een foutmelding gehad die ik nog niet eerder gezien heb bij fok
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 8 februari 2006 @ 20:29:29 #252
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_34876949
Djen, je bent echt een superzus! Zo lief voor Djulian en voor je mama
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Jubileum moderator woensdag 8 februari 2006 @ 20:31:00 #253
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_34877014
Anitra wat ontzettend lief!!

Bo het boerderij-elfje
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 8 februari 2006 @ 20:32:21 #254
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_34877074
Wil ze niet als schaapje, Jessie? Misschien kan Christan haar overhalen zaterdag, die is helemaal waus van schaapjes
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † woensdag 8 februari 2006 @ 20:33:14 #255
7074 moussy
kuttekop
pi_34877110
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 20:18 schreef Moonah het volgende:
Moussy, als ik zo je verhaal lees heb je idd al veel geprobeerd en heeft het weinig uitgehaald.
Ik vind het erg vreemd dat groep 2 gewoon lekker herrie kan maken als groep 3 moet werken. Ik vind het vreemd dat de juf hele bladzijden uitgumt... En ja, zoals je zelf al zegt dat kan fnuikend zijn voor het zelfvertrouwen. Ik vind wel meer vreemd aan hoe het er volgens jou aan toegaat daar...
Er zou (maar dat kan ik eigenlijk niet zeggen op basis van hetgeen ik hier lees) evt sprake kunnen zijn van ADD (dus zónder de H van hyperactivity), maar dan nog lijkt het pedagogische klimaat me niet ideaal.... Triest. En vooral zielig voor kindjes als René, die moeite hebben met al die afleiding en een strenge/ onredelijke/ niet empathische juf.
Zoals Lois al suggereert, het lijkt mij ook tijd voor een gesprek met de directeur. Wellicht kan René het jaar 'uitzitten'. Een overstap naar een andere school moet je niet onderschatten. Dat kan heel veel impact hebben. Maar ja, als René echt ongelukkig is bij deze juf dan is nog een half jaar (hoeveel dagen per week?) ook erg lang.
Ik ben het enigzins met je eens over het ADD maar ík vind dat ze deze problemen dan al eerder had moeten hebben op school, dus niet dat het zo maar bij een tijdje in groep 3 uit de lucht komt vallen.

Met de moeder die ik vanmorgen heb gesproken bleek dat ze heeft liggen janken op school om te vechten voor haar 3 dochters!! Dochter 1 had problemen met dezelfde juf en dochter 2 en 3 werden later precies zo behandeld, terwijl het 3 totaal verschillende meiden (inmiddels vrouwen van mijn leeftijd) zijn. Zij heeft er spijt van dat ze haar kinderen niet op een andere school heeft gedaan. Ze ging ook helemaal over de zeik toen ik het vertelde en was het meest kwaad omdat er in al die jaren blijkbaar niks veranderd is. Ze wilde wel mee met een gesprek van mij op school

Wat ik voor René vooral zuur vind is dat we vorige week een brief hebben gekregen van school, dat juf 2 er mee stopt. Er is een laatste jaar pabo student op de school gekomen en die neemt haar taken over, ze wordt begeleid door juf 1..... Juf 2 is weer gewoon interne begeleiding geworden. Deze dagen van de vijf of 4 wisten haar er door heen te slepen.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  woensdag 8 februari 2006 @ 20:46:01 #256
11682 Moonah
Jolie femme
pi_34877703
Moussy, hoe meer ik erover nadenk, hoe vreemder ik het vind.
Wij zijn op school aan het nadenken over een combi 2/3 maar stuiten vooral op het praktische probleem: groep 2 heeft nog erg veel spelen en activiteit nodig en groep 3 heeft de rust nodig om zich te kunnen concentreren. Oh, als ik me voorstel hoe het gaat bij rené in de klas, krijg ik echt kromme tenen.
Hoe is het verder op die school?
Wellicht een idee om je daar eens goed op te oriënteren. Gaat het in andere groepen over het algemeen wél naar wens? Pas op, negatieve verhalen hoor je veel sneller en uitgebreider dan positieve!
Maar als het in andere groep ook 'rommelt' dan zou een switch het overwegen waard kunnen zijn.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 8 februari 2006 @ 20:50:01 #257
24188 Belana
kloon van belana
pi_34877890
Moussy, wat erg allemaal. Een dergelijk verhaal heb ik bij een zoontje van een vriendin van me gezien. Uiteindelijk is zij verhuist omdat ze ging smaen wonen en daarmee ging haar zoon ook naar een andere school. de nieuwe school had een heel rapport meegekregen over haar zoon, waarvan de nieuwe meester later zei: Dat ging vast over een andere "..." want jouw zoon lijkt niet op wat er in dit rapport staat. Het heeft vaak zoveel met de juf of meester te maken...
sterkte in het nemen van de juiste beslissingen!
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † woensdag 8 februari 2006 @ 20:55:23 #258
7074 moussy
kuttekop
pi_34878123
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 20:46 schreef Moonah het volgende:
Moussy, hoe meer ik erover nadenk, hoe vreemder ik het vind.
Wij zijn op school aan het nadenken over een combi 2/3 maar stuiten vooral op het praktische probleem: groep 2 heeft nog erg veel spelen en activiteit nodig en groep 3 heeft de rust nodig om zich te kunnen concentreren. Oh, als ik me voorstel hoe het gaat bij rené in de klas, krijg ik echt kromme tenen.
Hoe is het verder op die school?
Wellicht een idee om je daar eens goed op te oriënteren. Gaat het in andere groepen over het algemeen wél naar wens? Pas op, negatieve verhalen hoor je veel sneller en uitgebreider dan positieve!
Maar als het in andere groep ook 'rommelt' dan zou een switch het overwegen waard kunnen zijn.
Omdat groep 1 te groot zu worden door de instroom is groep 2 meteen met groep 3 in 1 lokaal gestart. In mijn ogen is dit een hele verkeerde keuze geweest (achteraf) omdat groep 3 het zó hard nodig heeft om goede begeleiding te krijgen. Het is wel je basis van je hele schoolproces wat ze nu krijgen en daar loopt de school zelf nu dus blijkbaar al achter vergeleken bij het schema van de schoolinspecteur. Dit is wat de juf mij trouwens zelf verteld heeft. Ik heb het niet van de babbelende boodschappen bij het hek. Voor de rest ben ik zelf best vaak op school te vinden, omdat ik in de OWG zit. Succesverhalen hoor ik alleen maar van ouders met kinderen in groep 8
Je zou er haast een boek over schrijven!
  woensdag 8 februari 2006 @ 20:58:56 #259
11682 Moonah
Jolie femme
pi_34878264
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 20:55 schreef moussy het volgende:

[..]

Omdat groep 1 te groot zu worden door de instroom is groep 2 meteen met groep 3 in 1 lokaal gestart. In mijn ogen is dit een hele verkeerde keuze geweest (achteraf) omdat groep 3 het zó hard nodig heeft om goede begeleiding te krijgen. Het is wel je basis van je hele schoolproces wat ze nu krijgen en daar loopt de school zelf nu dus blijkbaar al achter vergeleken bij het schema van de schoolinspecteur. Dit is wat de juf mij trouwens zelf verteld heeft. Ik heb het niet van de babbelende boodschappen bij het hek.
Een 'logistieke' reden dus, die kennelijk niet goed genoeg doordacht/ uitgewerkt is... Als ik zie hoe veel wíj over dat idee (groep2/3) al gepraat hebben, allerlei voors en tegens.... Neemt de school wel vaker dubieuze besluiten?
quote:
Voor de rest ben ik zelf best vaak op school te vinden, omdat ik in de OWG zit. Succesverhalen hoor ik alleen maar van ouders met kinderen in groep 8
Geeft te denken...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 8 februari 2006 @ 21:00:49 #260
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_34878342
Lijkt me een zeer foute keuze, groep 2 en 3 bij elkaar In groep 2 spelen ze nog veel, groep 3 leert al echt en die hebben rust nodig. Heel vreemd dit.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 8 februari 2006 @ 21:04:07 #261
30488 coolbabe
My little pwny
pi_34878491
Bij ons zitten groep 1 en 2 bij elkaar en dat gaat super! Op maandagmiddag zijn de 4-jarigen vrij zodat de middelste- en oudste kleuters tijd hebben voor moeilijkere werkjes.
Moussy, ik zou echt eens bij het hoofd aan de bel trekken want dit kan zo niet joh! Is er geen parallelklas waar ze heen kan, desnoods alleen nog voor de duur van dit schooljaar?
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_34878522
Op zich wel fijn voor de groep-2-kinderen die wat voorlopen en met letters en cijfers bezig zijn, die kunnen er dan echt serieus mee aan de slag. Maar je verhaal klinkt niet erg positief Moussy.
Wat Jessie zei over die eerder (door school?) vermoede hoogbegaafdheid is ook een mogelijkheid idd.. je zou evt kunnen kijken of je hier wat in herkent http://omnino.nl/omnifaq/5.htm
Of Rene hoogbegaafd is weet ik natuurlijk echt niet maar het gebeurt op zich wel vaker dat ouders het niet herkennen omdat ze zelf onwetend hb zijn, en dat als normaal beschouwen.
In elk geval succes...
  † In Memoriam † woensdag 8 februari 2006 @ 21:06:15 #263
7074 moussy
kuttekop
pi_34878591
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 20:58 schreef Moonah het volgende:

[..]

Een 'logistieke' reden dus, die kennelijk niet goed genoeg doordacht/ uitgewerkt is... Als ik zie hoe veel wíj over dat idee (groep2/3) al gepraat hebben, allerlei voors en tegens.... Neemt de school wel vaker dubieuze besluiten?
Nou ik vind het wel dubieus dat we nu in eens een stagaire voor de klas hebben, van het ene op het andere moment en dat wij als ouders het gewoon met de mededeling moeten doen. Ik ben het er dus eigenlijk niet mee eens.


Over dat groep 2 bij groep 3. Vorig jaar werden de kinderen eerst getest voor ze mee mochten liften met groep 3. Alleen de kinderen die echt goed slaagden voor de testjes mochten mee naar groep 3 na de kerstvakantie.
quote:
Geeft te denken...
Ja, het siert de school niet, maar ik spreek natuurlijk ook niet vaak een ouder van andere kinderen uit andere groepen... Sinds dit schooljaar staan daar trouwens 2 leerkrachten voor de klas. Dit is nu groep 7 en 8 in 1 lokaal met dus 2 leraren.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  woensdag 8 februari 2006 @ 21:06:54 #264
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_34878626
Wat een verhaal mous Wat kan een leerkracht toch een invloed op een kind hebben en wat kan je boos worden om zoiets zeg! (ik word dus boos, dat jij boos (of eigenlijk machteloos) bent is natuurlijk buiten kijf).

Lois, wat gaaf!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † woensdag 8 februari 2006 @ 21:08:12 #265
7074 moussy
kuttekop
pi_34878689
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 21:04 schreef poemojn het volgende:
Op zich wel fijn voor de groep-2-kinderen die wat voorlopen en met letters en cijfers bezig zijn, die kunnen er dan echt serieus mee aan de slag. Maar je verhaal klinkt niet erg positief Moussy.
Wat Jessie zei over die eerder (door school?) vermoede hoogbegaafdheid is ook een mogelijkheid idd.. je zou evt kunnen kijken of je hier wat in herkent http://omnino.nl/omnifaq/5.htm
Of Rene hoogbegaafd is weet ik natuurlijk echt niet maar het gebeurt op zich wel vaker dat ouders het niet herkennen omdat ze zelf onwetend hb zijn, en dat als normaal beschouwen.
In elk geval succes...
Ik ga kijken speuren en lezen... en euhm, ik was 11 toen ik op de middelbare school zat, en heb later een opleding van 2 jaar in 6 maanden gestart, afgemaakt en er een diploma voor. Maar ik ben niet hb, ik pak dingen heel snel en makkelijk op

Ik weet niet of ik het hier al gepost heb, maar als René een toets moet maken, maakt ze die keurig netjes, redelijk snel en goed
Je zou er haast een boek over schrijven!
  woensdag 8 februari 2006 @ 21:15:44 #266
11682 Moonah
Jolie femme
pi_34879074
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 21:06 schreef moussy het volgende:

[..]

Nou ik vind het wel dubieus dat we nu in eens een stagaire voor de klas hebben, van het ene op het andere moment en dat wij als ouders het gewoon met de mededeling moeten doen. Ik ben het er dus eigenlijk niet mee eens.
Hm. Een LIO-stagiaire komt wel vaker voor. Bij ons hebben ouders daar ook geen inspraak in. Maar een half jaar is wel wat lang. Ik dacht dat een laatstejaars student een haljaar meedraait en slechts 6 weken de groep volledig overneemt. Dus hoe dat bij jullie zit begrijp ik niet...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  † In Memoriam † woensdag 8 februari 2006 @ 21:28:22 #267
7074 moussy
kuttekop
pi_34879660
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 21:15 schreef Moonah het volgende:

[..]

Hm. Een LIO-stagiaire komt wel vaker voor. Bij ons hebben ouders daar ook geen inspraak in. Maar een half jaar is wel wat lang. Ik dacht dat een laatstejaars student een haljaar meedraait en slechts 6 weken de groep volledig overneemt. Dus hoe dat bij jullie zit begrijp ik niet...
Ik heb begrepen dat ze er morgen al alleen voor staat. Ik zal de brief wel eens opvissen, ik vrees dat die bij ons bij het kleurpapier is geraakt

Waar ik trouwens erg bang voor ben, is dat als ik in gesprek ga met de directrische René dan helemaal de pineut is.

[ Bericht 8% gewijzigd door moussy op 08-02-2006 21:36:40 ]
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_34881395
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 21:28 schreef moussy het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat ze er morgen al alleen voor staat. Ik zal de brief wel eens opvissen, ik vrees dat die bij ons bij het kleurpapier is geraakt

Waar ik trouwens erg bang voor ben, is dat als ik in gesprek ga met de directrische René dan helemaal de pineut is.
dan wil ik als vaste lurker hier wel wat over zeggen als dat mag
het is misschien van een iets ander caliber, maar uiteindelijk wel zelfde strekking in mijn ogen, je niet thuis voelen op school.

ik ben sinds groep 3 tot aan de middelbare school enorm gepest door mijn klasgenootjes. En ik ben altijd met tegenzin naar school gegaan. Maar omdat er vanuit school nooit wat gedaan werd en mijn broers en zussen nergens last van hadden hebben mijn ouders besloten toch daar op school te blijven.
Nu vele jaren later ( ben inmiddels 25) heb ik er nog steeds spijt van dat ik nooit naar een andere school gegaan ben. Als je je vanaf klein af aan niet prettig in je vel zit op school neemt dit naar mijn mening ook vervelende herinneringen met zich mee.
Als ik de tijd terug kon draaien zou ik direct van school gaan en dat zal ik mocht dit in de toekomst gebeuren bij mijn kinderen ook zeker doen.
Scholen ondernemen zo weinig actie om het kinderen een veilige omgeving te bieden. En dat is nou net belangrijk, vooral als je zo jong bent.

terug gaat in lurkstand
  † In Memoriam † woensdag 8 februari 2006 @ 22:31:22 #269
7074 moussy
kuttekop
pi_34882871
Ja maar René wordt niet echt gepest volgens mij, ja door de juf als je het even vanuit haar ogen bekijkt en als het goed is verhuist die niet ieder jaar mee, wel haar dossier Ik ga morgen een nieuw gesprek aanvragen, als de juf er idd niet is en de stagaire staat voor de klas ga ik gewoon meteen door naar directie.

Veranderen van school valt ook niet mee hoor. Ik kan dat nog wel van mezelf herinneren, ik heb op 3 verschillende basisscholen gezeten door verhuizingen en ieder keer start je al als pispaal en moet je jezelf bewijzen, gewoon omdat je nieuw bent.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_34883067
verhuizen valt inderdaad niet mee.
Maar je niet thuis voelen op een plek waar je een jaar of 6-7 ? moet doorbrengen.
Ik zou het in ieder geval niet meer kunnen, maar dat heeft het heden me moeten leren.

en er is idd een verschillen tussen jouw verhaal en het mijne. Maar kijk er wel mee uit dat ze zich niet gaat afsluiten voor de buitenwereld qua gevoelens of het tegengestelde en ze wordt misschien snel boos en dergelijke.
weer verder gaat in lurkstand
  † In Memoriam † woensdag 8 februari 2006 @ 22:39:09 #271
7074 moussy
kuttekop
pi_34883289
Ze is idd ook thuis veranderd, en na het gesprek heb ik heel lang met mijn man zitten praten en terugkijkend is dat sinds ze in groep 3 zit begonnen. Ik dacht dat het weer een fase was.

Ze is snel boos, gooit erg veel met dingen en is in de weekenden een ander kind dan doordeweeks.

van mij hoef je niet in lurkstand, dit soort ervaringen hoor ik graag zelfs, ik heb nml het gevoel alleen op de wereld te staan met dit
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_34883334
Dat is niet altijd waar vind ik. Ik heb zelf van school moeten wisselen van klas 2 naar nieuwe school klas 3 ivm sluiten school. En ik vond het best leuk. Van die oude schoool ging niemand naar de school waar ik naartoe ging. Ik kwam er nieuw binnen en iedereen wilde met me spelen want ik was nieuw enzo.

Wat me vooral erg tegen staat Moussy is de negatieve houding van die juf. Echt dat straalt ervan af in je verhalen. En juist Rene is best een heel gevoelig meisje, ook dat nog. Echt een superlastige situatie joh.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_34883404
Ik bedoel natuurlijk niet te zeggen omdat ik het niet erg vond dat school wisselen dat het dan nooit moeilijk is ofzo
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 8 februari 2006 @ 22:43:29 #274
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_34883519
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 22:39 schreef moussy het volgende:
ik heb nml het gevoel alleen op de wereld te staan met dit
Dat sta je niet, ik kan me enorm voorstellen dat je hier ontzettend mee zit. Je wilt je kind graag gelukkig en goed in d'r vel zien, daar doe je alles aan en voor, en nu wordt dat door andere mensen heel moeilijk gemaakt. Mens, wat zul je je machteloos voelen .

Tipje, kijk een in het archief van "ouders en school" van OOL. Volgens mij staan daar nogal wat ervaringen her en der.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_34883670
nou dan kom ik nog maar even terug uit de lurkstand .
je staat zeker niet alleen op de wereld. Helaas komen dit soort dingen te vaak voor zonder dat de school een goede oplossing biedt.

de fase waar ze nu in zit herken ik wel. Zo was ik ook.
Op school niet, maar thuis wist ik goed mijn woede kwijt te kunnen tegen mijn ouders en broertjes/zus enzo. Maar soms ook heel erg terug getrokken.
en ik denk dat je met zulk gedrag toch uit moet kijken.
Ik was een jaar of 19 toen ik mijn ogen voor dit gedrag een beetje opende en er langzaam aan een beetje raad mee wist.
Nu zit ik weer met een soort van zelfde probleem op school en ik moet moeite doen om niet in hetzelfde schuitje terecht te komen.

let gewoon erg goed op haar gedrag. probeer er toch zoveel mogelijk met haar er over te praten, maar maak het niet iets dwingends. Mijn ervaring is namelijk dat ik toen namelijk nog minder ging praten en nog minder mijn gevoelens ging uiten.
  † In Memoriam † woensdag 8 februari 2006 @ 22:59:08 #276
7074 moussy
kuttekop
pi_34884327
Ik heb vandaag op advies van die vrouw waar ik vanmorgen ben geweest voorzichtig tijdens een luchtig babbelgesprekje aan René gevraagd wie ze de leukste van de heeeeeeeleeeeeeee (lekker overdreven ) vind, nou Juf 2 en de niet liefste, dat wilde ze niet zeggen. Oh maar dat ga ik niet op school vertellen zei ik toen. Nou ik vind Juf 1 niet zo lief, omdat ze altijd boos is op mij en haast nooit op iemand anders (kinderlogica he, dus dit kan zij zo ervaren) En toen, wat vind je het leukste op school (ik had gymmen verwacht) lezen en schrijven! En het niet leukste, ach, niks zei ze, maar rekenen vind ik niet zooooooooooooo leuk als lezen

En of ze wel eens op een andere school wilde kijken, JA! Dát wilde ze wel... dus ik zei dat er dan ook misschien wel een juf of meester was die ze niet leuk zou vinden. Ja maar zei ze, niet Juf 1

Ze wil ook nog altijd "boekenschrijver" worden als je dat aan haar vraagt, maar ja, dat gaat zo niet lukken lijkt mij.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_34885158
Nou is toch al heel wat dat ze aangeeft wat wel heel leuk vindt en wat niet ( en dan vooral ook wie niet). Nu proberen er misschien voorzichtig uit te krijgen waarom ze dat vindt en waarom juf1 altijd boos op haar is en niet op andere.
het is in ieder geval een goede stap dat ze er over wilt praten.
Maar luister ook naar je dochter als ze aangeeft het niet erg te vinden om naar een andere school te kijken. Je kunt er misschien een dagje/middagje op een nieuwe school laten meedraaien. Doet ze nieuwe ervaringen op en dan samen een beslissing maken.
Als ik het goed gelezen heb zit je dochter in groep 3? Dat is natuurlijk nog best jong. maar het zijn toch signalen die ze afgeeft over haar gevoelens en benadering van en op school.

in ieder geval heel veel succes ermee en luister goed naar de gevoelens van je dochter.
Scheelt heel veel stress, voor zowel jezelf als voor je dochter/familie.
  † In Memoriam † woensdag 8 februari 2006 @ 23:22:02 #278
7074 moussy
kuttekop
pi_34885261
Zoiets heb ik dus ook, eens laten meedraaien in een nieuwe klas op een nieuwe school, máár wel in overleg met beide scholen. Het kuttige is alleen dat René niet iedere dag problemen heeft. Want heel soms hoor ik dat het goed ging, ook al komt er ALTIJD een maar achter aan.

Ze zit nu op een mini school, met iets meer dan honderd leerlingen, en de school die ik in gedachten heb heeft zo'n 400 leerlingen, maar wel redelijk kleine klasjes.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_34885475
mee eens, maar je hoeft natuurlijk niet altijd problemen te hebben om toch een negatief gevoel te hebben over school. Negatieve gevoelens hebben toch meestal de overhand in dit soort dingen.
Als ik lees dat juf1 zomaar de antwoorden weggumt zodat ze de opdracht opnieuw kan doen zonder enig reden lijkt me dat al een grondige reden om eens een stevig gesprek met de directeur aan te gaan waar juf1 bij zit.
En je kunt altijd in overleg met de directeur aangeven dat wat je nu van de situatie vindt en wat je dochter er van vindt en hoe ze zich voelt niet een goede aanpak is. En misschien zelfs aangeven dat die kennis van je 20 jaar geleden hetzelfde probleem had met juf1.
Het is natuurlijk ook zo dat iemand ze eens met de neus op de feiten moet drukken. Ook al zullen ze altijd achter hun personeel staan helaas.
  † In Memoriam † woensdag 8 februari 2006 @ 23:31:22 #280
7074 moussy
kuttekop
pi_34885603
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 23:27 schreef tirannetje24 het volgende:
mee eens, maar je hoeft natuurlijk niet altijd problemen te hebben om toch een negatief gevoel te hebben over school. Negatieve gevoelens hebben toch meestal de overhand in dit soort dingen.
Als ik lees dat juf1 zomaar de antwoorden weggumt zodat ze de opdracht opnieuw kan doen zonder enig reden lijkt me dat al een grondige reden om eens een stevig gesprek met de directeur aan te gaan waar juf1 bij zit.
En je kunt altijd in overleg met de directeur aangeven dat wat je nu van de situatie vindt en wat je dochter er van vindt en hoe ze zich voelt niet een goede aanpak is. En misschien zelfs aangeven dat die kennis van je 20 jaar geleden hetzelfde probleem had met juf1.
Het is natuurlijk ook zo dat iemand ze eens met de neus op de feiten moet drukken. Ook al zullen ze altijd achter hun personeel staan helaas.
De vrouw heeft zelfs aangeboden met me mee te gaan als dat nodig is, maar die zet ik pas als laatste in als ik haar reactie van vanmiddag zag Hoewel... tis ook wel eens lekker om iemand mee te hebben die écht haar mond duidelijk open trekt. Vooral omdat ik weet dat ik ga huilen als ik niet begrepen wordt, puur uit onmacht
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_34885794
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 23:31 schreef moussy het volgende:

[..]

De vrouw heeft zelfs aangeboden met me mee te gaan als dat nodig is, maar die zet ik pas als laatste in als ik haar reactie van vanmiddag zag Hoewel... tis ook wel eens lekker om iemand mee te hebben die écht haar mond duidelijk open trekt. Vooral omdat ik weet dat ik ga huilen als ik niet begrepen wordt, puur uit onmacht
ik zou er zeker gebruik van maken. Jij als moeder trekt het je natuurlijk extra persoonlijk aan, en dat is maar goed ook .
Mijn moeder was ook altijd zo, die vroeg er naar maar door emotie komt het minder goed over. En als er dan iemand bij is die op dat moment steviger in d'r schoenen kan staan en omdat ze in het zelfde schuitje met dezelfde juf1 heeft gezeten zeker gebruik van maken.
Maar eerst denk ik nog een gesprek dan aangaan met juf1 alleen of samen met juf2. En als dit niets uithaalt of te veel emotie met zich meebrengt of onduidelijkheden je kennis meenemen met een gesprek bij de directeur en juf1 samken. Althans zo zou ik het doen. Want 2x op gesprek bij een directeur, 1x overwelmt door emotie en 1x met soort van versterking kan misschien te veel op verdediging lijken denk ik. met dit laatste geen ervaring hoor. puur even gevoelskwestie
pi_34887148
Wat een nare toestand op die school moussy. Het maakt me erg verdrietig en boos om te lezen dat René het slachtoffer lijkt te worden van een slecht doordacht schoolbeleid én een juf die het René bepaald niet makkelijk maakt.

Ik heb zelf een hele nare tijd gehad in de eerste klas van de lagere school waar ik een 'juf' trof die het puur op mij gemunt had en met allerlei pesterijen en vernederingen er op uit was om mij kapot te maken. Mijn zelfvertrouwen en daarmee mijn schoolprestaties waren hierdoor logischerwijs ver beneden peil en deze juf vond maar dat ik onderworpen moest worden aan allerlei testen om te zien of ik wel over de benodigde leercapaciteiten beschikte. De capaciteiten waren er, het lag juist aan de juf die me het ene moment de grond in boorde en me het andere moment compleet negeerde als ik om haar hulp vroeg. Deze vrouw wilde maar wat graag een stempel op mij drukken en dit geheel onterecht en dat wist ze maar al te goed. Uiteindelijk heb ik dat jaar over moeten doen, geheel buiten mijn schuld om. Ik heb nog een jaar bij dat enge mens in de klas moeten zitten en heb me er uiteindelijk doorheen kunnen slepen en bovenal, ik heb mezelf kunnen bewijzen. Maar het heeft wel degelijk z'n impact gehad. Zo heb ik mij nooit op m'n gemak gevoeld op school en heb ik altijd sterk de neiging gehad om mezelf te onderschatten. En het verdriet en de machteloosheid die ik toen voelde als weerloos kind, dat zal altijd bij me blijven.

Een kind moet zich veilig kunnen voelen op school en hoort niet het gevoel te krijgen dat ze door haar juf anders behandeld wordt dan haar klasgenootjes. René geeft zelf aan dat zij dit wel zo ervaart en ik geloof haar meteen. Waarom zou een kind hier over liegen? Kijk alleen al naar haar gedrag wat zo duidelijk veranderd is sinds ze bij deze juf in de klas zit en het feit dat ze niet meer naar school wil. Je hoeft vaak alleen maar naar je kind te kijken, naar de lichaamstaal en je weet dat er iets niet helemaal lekker gaat. Luister naar René, en vooral naar wat ze níet wil of kan vertellen, want kinderen zeggen lang niet alles. Ik heb veel verzwegen destijds, uit angst voor dat enge mens, maar ook om mijn moeder niet ongerust te maken. Mij is de optie voor een andere school nooit geboden, maar als ze het mij hadden gevraagd had ik geen seconde getwijfeld. René hoeft nog maar een half jaar bij deze juf, maar een half jaar kan érrug lang zijn voor een kind wat zich totaal niet op haar plek voelt. Luister vooral naar René, hoe jong ze nog is toch denk ik dat ze dondersgoed weet wat ze wel en niet wil en wat uiteindelijk goed voor haar zal zijn.
  donderdag 9 februari 2006 @ 09:23:07 #283
116937 reni
Mama van Serissa&Fachelle
pi_34891455
Moussy , wat n hoop ellende en dat in haar eerste jaar
Ik weet nooit zo goed hoe ik dingen moet opschrijven ,maar ik probeer het toch.
Ik ben op de lagere school altijd heel erg gepest.
Dat begon al in groep 3 mijn school werk ging daar ook heel erg onder lijden, zo erg dat ik zelfs een grote achterstand had in lezen en schrijven.
Ik vertelde thuis niet veel en moest iedere dag veel thuis werk maken om bij te kunnen komen.
Ik kreeg al een stempel met moeilijk lerend.
Toen ze er achter kwamen dat ik zo werd gepest werd er weinig tot niks aan gedaan ,want dat konden ze niet op shool.
Nu heb ik veel spijt dat ik niet naar n andere school ben gegaan ,want mijn eerste jaren op school zijn totaal verpest bij was het dan niet de juf maar de klas
Ik heb daar soms nog steeds veel verdriet van, Als er toen op school naar ons was geluisterd had ik misschien wel n leuke school tijd gahad en had ik met plezier aan school gedacht ,nu denk ik
daar alleen maar aan als een verschrikking dat moest.
Ik denk dat je idd het beste naar rene kan luisteren als zij zich ongelukkig voelt is daar n goede rede voor.
Als ze zelf op n andere school wil gaan kijken.
Ik wens jouw en Rene in elk geval heel veel sterkte en dat jullie dr maar gauw uit komen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 9 februari 2006 @ 09:39:07 #284
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_34891751
Iemand van onze mailinglist heeft onlangs een vergelijkbare situatie gehad. Nu speelde dat al langer maar het heeft er ook in geresulteerd dat ze haar dochter naar een andere school heeft gedaan (ze moest er zelfs voor naar een andere plaats...). Het meisje in kwestie liep erg voor met bepaalde zaken (lezen en rekenen met name). Ze is toen getest op haar vaardigheden en daaruit bleek de voorsprong ook.

De school had toegezegd dat ze naar een hogere groep zou mogen voor die taken. Maar toen puntje bij paaltje kwam werden de afspraken niet nagekomen en liet de onderwijzer het kind maar wat aanrommelen in plaats van haar te begeleiden. De moeder werd ook niet op de hoogte gehouden, contactpersoon werd gewijzigd zonder haar in te lichten en meer van zulke dingen. In overleg met de schoolbegeleidingsdienst heeft ze toen haar dochter laten kijken op een andere school en is ze uiteindelijk dus (midden in het jaar) naar die andere school gegaan. En dat gaat prima gelukkig. Kind is veel gelukkiger omdat ze nu positieve aandacht krijgt in plaats van negatieve of helemaal geen aandacht.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 9 februari 2006 @ 09:55:49 #285
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34892045
Moussy, wat een klote-situatie zeg...
Mijn eerste reactie is 'Haar weghalen en op een andere school zetten'. Maar goed, wel logisch dat je dat ook niet 'even' zomaar doet.
Heel veel sterkte ermee!

Oh, en Lois! Ik kreeg helemaal vochtige ogen hier toen ik je stukje over Eva las! Je trots spat er zo lekker vanaf!
***
pi_34897876
Moussy, balen zeg ! Heb je al gepraat vandaag met de docent/directie ??

HIer hebben we ook wat leuks, al juf/meester 10 !!! (ja echt waar ) dit schooljaar, de vaste kracht is regelmatig ziek/afwezig) dus bij beide kinderen zitten we nu aan de 9e en 10e vervanger........je wordt er echt niet goed van !
Zit sinds kort in de MR dus maar eens flink aankaarten op de eerste vergadering !!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 9 februari 2006 @ 13:52:37 #287
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_34898894
Jee dat moet ook verwarrend zijn voor de kinderen, Stout
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 9 februari 2006 @ 18:09:25 #288
11682 Moonah
Jolie femme
pi_34908107
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 13:27 schreef Stout het volgende:
HIer hebben we ook wat leuks, al juf/meester 10 !!! (ja echt waar ) dit schooljaar, de vaste kracht is regelmatig ziek/afwezig) dus bij beide kinderen zitten we nu aan de 9e en 10e vervanger........je wordt er echt niet goed van !
Zit sinds kort in de MR dus maar eens flink aankaarten op de eerste vergadering !!
Tja... wat wil je aankaarten?
Dat de vaste juf/meester niet ziek mag zijn?
Je mag denk ik al blij zijn dat de school het geregeld krijgt dat er een invalkracht komt. Want dat is dus ook niet altijd mogelijk. Dan worden er noodscenario's uit de kast getrokken met in het gunstigste geval kinderen verdelen over andere groepen en in het meest ongunstige geval wordt de klas naar huis gestuurd.

Ik begrijp best dat het voor kinderen verre van ideaal is als de juf/meester zo vaak ziek is. Maar geloof me, ik ken geen collega die thuis blijft als het niet écht heel hard nodig is. Om maar te zwijgen over de mensen die halfziek dorwerken om het in de vakantie maar uit te zieken.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 9 februari 2006 @ 18:41:34 #289
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_34909045
Misschien meer het feit dat er elke keer andere vervanging is Bij Christan op school is er in principe een vaste invalkracht. Al begrijp ik heel goed dat het erg lastig is voor een school als zo'n vaste invaller niet aanwezig is. Dan moet je steeds afwachten wie je kunt krijgen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 9 februari 2006 @ 18:44:23 #290
11682 Moonah
Jolie femme
pi_34909142
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 18:41 schreef Rewimo het volgende:
Misschien meer het feit dat er elke keer andere vervanging is Bij Christan op school is er in principe een vaste invalkracht. Al begrijp ik heel goed dat het erg lastig is voor een school als zo'n vaste invaller niet aanwezig is. Dan moet je steeds afwachten wie je kunt krijgen.
Een vaste invalkracht is een voor mij ongekende luxe hoor! Ik ken geen school die daar de beschikking over heeft.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 9 februari 2006 @ 18:46:07 #291
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_34909198
Als er iemand invalt in Christans klas is dat altijd dezelfde invaller.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † donderdag 9 februari 2006 @ 19:02:52 #292
7074 moussy
kuttekop
pi_34909792
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 18:44 schreef Moonah het volgende:

[..]

Een vaste invalkracht is een voor mij ongekende luxe hoor! Ik ken geen school die daar de beschikking over heeft.
Ik ken er wel 1 hoor
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_34916071
woei valt ff binnen in topic juf belde net
dinsdag gaat alicia kennismaken met de juf en na de vakantie mag ze ongeveer (gelijk de hele week) beginnen
pi_34927143
Ben zelf in het onderwijs en ben dus nu ook ziek, gelopen tot ik er letterlijk bij neerviel maar toen hield het op.

De kinderen zijn inderdaad al meer dan eens naar huis gestuurd of verdeeld.
Die wisselingen is echt funest voor de kinderen, vooral de klas van onze oudste (veel probleem kinderen) is bij de nieuwe invalkrachten niet te handhaven en die zien we dus ook niet terug. De oudste zei ook heel treffend : Juf I. weet hoe ze *piep* en *piep* moet aanpakken, bij die anderen gaan ze gelijk klieren. En dan wordt de juf bozer en bozer en bozer.
Dat is heel naar want dan kunnen wij niet werken maar moeten we weer spelen (hoezo toe aan groep 3 )
  vrijdag 10 februari 2006 @ 06:38:36 #295
35189 Troel
scherp en bot
pi_34927151
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 21:15 schreef Moonah het volgende:

[..]

Hm. Een LIO-stagiaire komt wel vaker voor. Bij ons hebben ouders daar ook geen inspraak in. Maar een half jaar is wel wat lang. Ik dacht dat een laatstejaars student een haljaar meedraait en slechts 6 weken de groep volledig overneemt. Dus hoe dat bij jullie zit begrijp ik niet...
Bij ons zijn de LIO-ers er elke donderdag en vrijdag en draaien ze de klas in hun uppie.


Hangt dus van de PABO af gok ik
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 10 februari 2006 @ 06:41:38 #296
35189 Troel
scherp en bot
pi_34927156
Bij mij op de basisschool was er ook altijd dezelfde invaller, maar dat is lang niet altijd mogelijk. Ik kan me wel voorstellen dat de school probeert zo vaak mogelijk dezelfde invaller in te huren, maar die moet natuurlijk maar net niet ergens anders in moeten vallen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_34931064
Heb tijdens mijn stage SPW ook wel alleen voor de klas gestaan. De juf werd overspannen en er was geen invalkracht te regelen. Heeft de school aan de ouders voor gelegd wat ze wilden, kind thuis houden of naar school maar dan met mij voor de klas. Gelukkig kwamen de kinderen gewoon.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  † In Memoriam † maandag 13 februari 2006 @ 12:12:22 #298
7074 moussy
kuttekop
pi_35031417
En ja hoor, René moet na schooltijd een toets maken maar dat genbeurt niet, ze gaat mee naar huis. We hebben afgesproken dat René toetsen maakt aan de instructietafel, maar dat is dus niet gebeurt. Dus René gaat gewoon mee naar huis vanmiddag. René wil dus straks niet meer naar school en ik ben woest
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_35031612
quote:
Op maandag 13 februari 2006 12:12 schreef moussy het volgende:
En ja hoor, René moet na schooltijd een toets maken maar dat genbeurt niet, ze gaat mee naar huis. We hebben afgesproken dat René toetsen maakt aan de instructietafel, maar dat is dus niet gebeurt. Dus René gaat gewoon mee naar huis vanmiddag. René wil dus straks niet meer naar school en ik ben woest
hmmm, gaat volgens mij niet helemaal lekker met de communicatie en afspraken nakomen?
Was je nog op gesprek geweest? of heb ik er overheen gelezen
  † In Memoriam † maandag 13 februari 2006 @ 12:24:22 #300
7074 moussy
kuttekop
pi_35031763
Nee, de juf was niet op school vorge week

René heeft wel vorige week vrijdag in dr broek geplast op school... ik weet niet wat er allemaal aan de hand is daar
Je zou er haast een boek over schrijven!
  maandag 13 februari 2006 @ 12:35:08 #301
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_35032083
aggos Rene..
't wordt echt steeds krankzinniger heb ik 't idee. En in de broek plassen doen ze echt niet zomaar weer..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')