abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 7 februari 2006 @ 21:33:03 #201
7074 moussy
kuttekop
pi_34843008
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:30 schreef Rewimo het volgende:
Het is ook zo lastig om iets zinnigs uit die kinderen te krijgen vind ik. De helft van de tijd krijg je onzinantwoorden of ze zeggen: weet ik niet meer
Bij René gelukkig niet, als iets waar is vraagt ze hoe ik dat weet, als iets niet waar is zit ze me met grote ogen aan te kijken en springt ze op dat het niet waar is. Ze verteld het zelfs in geuren en kleuren als ze op de "nadenk-stoel" heeft gezeten En dit jaar heeft ze daar al zó vaak op gezeten. Een kind draait toch niet zo maar om als een blad aan de boom als ze een andere juf hebben ik hoor ook alleen nog maar negatieve dingen vanuit school.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † dinsdag 7 februari 2006 @ 21:35:20 #202
7074 moussy
kuttekop
pi_34843101
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:32 schreef Lois het volgende:
Mous jij kent René als geen ander en als je ineens een gedragsverandering merkt heeft ze niet ineens ADHD maar is er gewoon iets aan de hand. punt.
Nee zoiets heb ik ook. Toen ze 3 was zijn we zelfs bij een psych geweest omdat we bang waren dat René problemen zou kunnen krijgen ivm het overlijden van Mink, maar die kwamen maar niet, dus is ze zelf nooit geweest. Tis echt iets van dr groep3 tijd.

Ik weet ook niet wat ik moet, van school af halen of het jaar uitzingen en hopen dat ze in dr volgende klas wel beter in dr vel steekt. Of toch maar laten testen op van alles en nog wat.

Ik zeg net nog tegen Peet dat René als peuter makkelijker dan Cas was!
pi_34843129
Livelink wat fijn zo'n buuf!!!!! En hopenlijk was dat spugen eenmalig.

En leuk Lois, dan kan Eva straks thuis ook fietsen! Ze zal wel trots wezen

En Lois ik snap het inderdaad ook wel hoor, waar alles vandaan komt enzo. En nu alles nieuw dus extra onzekerheid. Thuis is veilig dus daar afreageren enz enz. Maar pff op dr tenen blijven lopen omdat er een woordje onder dr sokken zit en die draadjes zitten aan de binnenkant en dat vind ze eng, na kusje kusje, neusje neusje, ook nog kinnentje kinnentje, wangentje wangentje, handje handje willen, door t lint gaan omdat ze in haar hoofd had uit een andere beker te willen drinken dan die we neer gezet hadden en zo kan ik nog wel even doorgaan. Daar weet ik soms even niet mee om te gaan. Alles lijkt een aanleiding te kunnen zijn om keihard te gaan schreeuwen of in huilen uit te barsten. Bij Bo dan (bij mij ook soms ) Ik word gek van fase's, maar ik hoop dat dit een fase is
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 7 februari 2006 @ 21:38:44 #204
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_34843225
Mous een andere juf zou wel een oorzaak kunnen zijn misschien. Als ze elkaar niet liggen...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_34843262
Jeetje Mous lees je verhaal nu pas was een tijd bezig met mijn reaktie en toen Peter R aan t kijken. Post ik zie ik jou verhaal.

Wat raar van school ook dat ze maar geen werk meegeven als je er om vraagt enzo. En een afspraak maken met de juf om wat vaker na te praten is dat een optie?
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † dinsdag 7 februari 2006 @ 21:40:21 #206
7074 moussy
kuttekop
pi_34843286
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:38 schreef Rewimo het volgende:
Mous een andere juf zou wel een oorzaak kunnen zijn misschien. Als ze elkaar niet liggen...
Ik lig ook neit zo met de juf, het ene zeggen en niet doen, zoals werkjes mee naar huis en het dus niet geven, of het apart zetten tijdens werkjes en het niet doen. De toetsen die ze heeft gehad heeft ze heel goed gemaakt!! Die heeft ze in een lokaal in een klein groepje gemaakt, dus ze heeft het duidelijk wél nodig om voor aan te zitten, maar het gebeurt niet (ik geloof mijn kind met dit)
  Jubileum moderator dinsdag 7 februari 2006 @ 21:40:22 #207
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_34843288
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:35 schreef moussy het volgende:

Ik weet ook niet wat ik moet, van school af halen of het jaar uitzingen en hopen dat ze in dr volgende klas wel beter in dr vel steekt. Of toch maar laten testen op van alles en nog wat.
Ik zou gewoon eens contact opnemen met die andere moeder met hetzelfde probleem. En anders, de ouders van andere klasgenoten tackelen op het schoolplein en vragen naar hun ervaringen.
Laten testen zou ik echt pas doen als ik zelf het vermoeden had dat er iets scheef zit, die testen zijn best intensief en ik weet niet of je wel op een etiketje zit te wachten terwijl er misschien iets heel anders aan de hand is.

Jessie ik hoop ook dat het een fase is! Wie weet is het over een paar maanden helemaal weg.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † dinsdag 7 februari 2006 @ 21:41:01 #208
7074 moussy
kuttekop
pi_34843311
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:39 schreef jessie het volgende:

Wat raar van school ook dat ze maar geen werk meegeven als je er om vraagt enzo. En een afspraak maken met de juf om wat vaker na te praten is dat een optie?
Dat doe ik al, maar ik krijg alleen maar negatieve dingen te horen ik moet er echt van janken
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 7 februari 2006 @ 21:41:14 #209
13151 crew  Rewimo
pi_34843317
Jessie, ik herken er wel het een en ander in hoor. Alles moet echt gebeuren zoals zij het willen. Volgens mij is dat een poging om de boel onder controle te houden. Er verandert zoveel voor ze als ze naar school gaan. En ze moeten luisteren en opdrachtjes doen en zo. Thuis reageren ze zich dan heel erg af en moet alles precies zoals het 'hoort'. Dan hebben ze het gevoel dat ze dat in elk geval onder controle hebben.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 7 februari 2006 @ 21:43:34 #210
13151 crew  Rewimo
pi_34843392
Da's toch logisch Mous, je wilt je kind niet ongelukkig zien
  † In Memoriam † dinsdag 7 februari 2006 @ 21:44:59 #211
7074 moussy
kuttekop
pi_34843443
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:41 schreef moussy het volgende:

[..]

Dat doe ik al, maar ik krijg alleen maar negatieve dingen te horen ik moet er echt van janken
en als aanvulling... René heeft 2 juffen, de ene is enorm negatief, de andere niet, das ook nog eens de interne begeleidster en die zegt dat René wat moeite heeft met de omschakeling van groep2 naar 3, maar daar heeft ze vorig jaar al mee meegelift en toen was er niks aan de hand, maar oke, het zou kunnen. Maar die juf is echt niet zo negatief over René als de ander. René heeft bij die juf ook nog nooit na hoeven blijven, bij die ander dus regelmatig. Juf 1 laat haar zelfs tussen de middag zitten en dan is er al zo weinig tijd
pi_34843552
He Mous wat sneu. Inderdaad onverwachts langsgaan en kijken of ze wel vooraan zit, dat soort dingen. Verteld Rene ook leuke dingen over school?

Ja alleen bij Bo is het dus echt extreem (zie dit al vanaf dat ze minidreumes was) En dat dwanmatige vertoont ze dus niet alleen thuis, ook op school. Voorbeeld, ze geven de juf een handje als ze binnekomen en weggaan uit de klas. ze had de juf een hand gegeven om weg te gaan en wilde nog even een werkje laten zien. Ok gedaan we gaan weg en ze geeft de juf weer een hand. Helemaal paniek dus. Ooooo juf ik heb al een hand gegeven juf juf juf. O ik hoef maar 1 keer een hand te geven. Enz. Ze blijft er echt in hangen dan. De juf reageert dan heel luchtig en zegt o maar 2 keer is ook niet erg. Maar Bo heeft het er onderweg dan nog over he. Zulke dingen. Ik vind dat dus extreem. Van die hele kleine dingen. En dat tig keer op een dag. Supervermoeiend voor dr.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_34843612
Tussen de middag zelfs!!!! Dat vind ik niet kunnen, dat uurtje hebben ze echt even nodig voor zichzelf!
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † dinsdag 7 februari 2006 @ 21:53:54 #214
7074 moussy
kuttekop
pi_34843769
René wil al weken niet meer naar school... ik moet soms mopperen om dr naar school te krijgen, ik sta zelfs wel eens tegen dr te schreeuwen uit onmacht
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 7 februari 2006 @ 21:54:35 #215
13151 crew  Rewimo
pi_34843795
Jeetje joh, dat vind ik ook echt overdreven. Verdorie, kind is 6, moet juf toch ook wel snappen dat je dat niet kunt maken Dat nablijven dus.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 7 februari 2006 @ 21:55:34 #216
13151 crew  Rewimo
pi_34843829
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:53 schreef moussy het volgende:
René wil al weken niet meer naar school... ik moet soms mopperen om dr naar school te krijgen, ik sta zelfs wel eens tegen dr te schreeuwen uit onmacht
Dat de oorzaak voor haar gedrag op school ligt lijkt me dan overduidelijk
  Jubileum moderator dinsdag 7 februari 2006 @ 21:59:32 #217
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_34843992
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:55 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dat de oorzaak voor haar gedrag op school ligt lijkt me dan overduidelijk
Precies...
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † dinsdag 7 februari 2006 @ 22:00:35 #218
7074 moussy
kuttekop
pi_34844042
Ja maar ik weet niet meer wat ik hier mee moet... ik ga Moonah even zoeken en vragen mee te denken...
  dinsdag 7 februari 2006 @ 22:06:31 #219
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_34844280
Wat vervelend, Moussy. Net zoals ik al tegen Jessie zei, het is zo moeilijk om iedere keer maar weer een manier te vinden om hier mee om te gaan en dat je niet weet wat de juiste beslissing is en wat het beste voor Rene is, enz. enz.

Ik zou geneigd zijn om het uit te zingen tot de grote vakantie, maar dat is meer omdat het mij zo moeilijk lijkt voor een kind om helemaal weer opnieuw te beginnen op een andere school. Aan de andere kant is het juist in groep 3 zo belangrijk om je je op je gemak te voelen. Moeilijk, moeilijk.

En Jessie, voor jou ook al zo moeilijk met dat dwangmatige gedrag van Bo. Katja is niet zo dwangmatig, maar ik merk wel dat ze heel veel prijs stelt op die rituelen op school. Op een of andere manier helpen die haar om wat grip te krijgen op de situatie. Een soort houvast om de school te begrijpen, zeg maar. Dus ik kan me wel voorstellen dat ze hier juist in het begin heel dwangmatig mee bezig zijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 7 februari 2006 @ 22:08:14 #220
13151 crew  Rewimo
pi_34844347
Ja, zeker in het begin kreeg ik van Christan te horen, als ik vroeg wat hij gedaan had: in de kring gezeten, gegeten en buiten gespeeld. De vaste dingen op een dag dus. Die zijn echt een houvast voor ze.
  † In Memoriam † dinsdag 7 februari 2006 @ 22:11:48 #221
7074 moussy
kuttekop
pi_34844471
Livelinks, ik ben ook geen voorstander van een overgang naar een andere school, maar ik wil wel graag even een ervaringsverhaal horen.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 22:14:05 #222
37150 livelink
pi_34844571
Ja, dat kan ik me heel goed voorstellen, Moussy.
  † In Memoriam † dinsdag 7 februari 2006 @ 22:14:50 #223
7074 moussy
kuttekop
pi_34844603
En daar krijg ik nu ook mn twijfels over, die zal vast zeggen hoe fantastisch het gaat, ook al is dat misschien niet zo... blergh wat kut dit.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 22:33:56 #224
37150 livelink
pi_34845335
Is het misschien zinvol om eens met het hoofd van de school te gaan praten? Er zijn toch tegenwoordig allerlei mogelijkheden voor extra bijles op een apart kamertje met een aparte lerares en zo? Ja, ik zit er nog niet helemaal in, maar er moet toch iets te regelen zijn zodat Rene zonder al te grote achterstanden naar groep 4 kan. En daar kan ze dan weer met een schone lei beginnen met een nieuwe leerkracht.
  † In Memoriam † dinsdag 7 februari 2006 @ 22:36:16 #225
7074 moussy
kuttekop
pi_34845445
Ik denk dat ik sowieso een nieuw gesprek aan ga vragen en het rapport mee neem en uitleg wil waarom René vergeleken met vorig jaar volgens haar rapport nog minder presteert dan de helft van vorig jaar.

Ik heb inmiddels ook het e-mailadres gevonden vand e juf die ze vorig jaar had... Of ik er iets mee moet doen weet ik niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')