Ik heb al melding gemaakt in het FB-topicquote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:24 schreef Rewimo het volgende:
Moet je nog wel even deel 8 t/m 86 in de OP zetten
Is wel een idee jaquote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:46 schreef Rewimo het volgende:
O, dat mag wel ja, leuk voor de mediciGa jij ook zo'n staatje bijhouden? Ik vond het wel makkelijk, heb hem ook zo naar Lemmens gemaild. Hoeft ie de vorige er niet bij te zoeken
Ik heb de getallen toch niet hier liggenquote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:51 schreef Rewimo het volgende:
Je kunt hem uit de link plukken, maar die is wel beveiligd tegen schrijven. En anders wil ik hem wel even mailen natuurlijk.
Deze is wel erg triest hoorquote:Op dinsdag 17 januari 2006 13:29 schreef Brighteyes het volgende:
Toch wil ik wel blijven Volgen hoe het met deze toPpers gaat.
Hoe is het met Funnie?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 13:32 schreef Funnie het volgende:
nouuuuuuuuhhhhhhh...........
Ik ben blij dat je weer thuis bent. Voel je je inmiddels wel weer wat beter? O, en denk aan jezelf, dus niet te lang achter de computer zitten, ook al zeuren wij aan je kopquote:Op dinsdag 17 januari 2006 13:38 schreef Funnie het volgende:
Ik ben thuis.. maar het gaat niet echt lekker.. Ik heb zelf ontslag genomen. Ik heb me nog nooit zo kut bij een operatie gevoelt!Nou nog nooit zo kut bij een opname. Ik was idd als eerste hoi! Oh je hebt uitslag op je rugIK: HUH?? Ik weet van niets.. en ja paniek wat nu.. Sjah dan doen ze niet moeilijk hoor.. We gooien narcose erin dan kun je iig niet meer tegen stribbelen.. Zoiets ongeveer?
Operatie duurde geen 3 uur, maar 6 en half uur door de vergroeiingen. Welke operatie ik nu heb gehad? Geeeeeen idee. Dat hoor ik nog. 1 die al het langs in Ameraika werdt gedaan..Maar daar ging hiij nog een tekening van maken. Want het was erg puzzelen in mij!
whehehehehequote:
Jemig wat kl*te!!quote:Op dinsdag 17 januari 2006 13:38 schreef Funnie het volgende:
Ik ben thuis.. maar het gaat niet echt lekker.. Ik heb zelf ontslag genomen. Ik heb me nog nooit zo kut bij een operatie gevoelt!Nou nog nooit zo kut bij een opname. Ik was idd als eerste hoi! Oh je hebt uitslag op je rugIK: HUH?? Ik weet van niets.. ja met uitslag mag je geen ruggenprik en ja paniek wat nu.. Sjah dan doen ze niet moeilijk hoor.. We gooien narcose erin dan kun je iig niet meer tegen stribbelen.. Zoiets ongeveer?
Operatie duurde geen 3 uur, maar 6 en half uur door de vergroeiingen. Welke operatie ik nu heb gehad? Geeeeeen idee. Dat hoor ik nog. 1 die al het langs in Ameraika werdt gedaan..Maar daar ging hiij nog een tekening van maken. Want het was erg puzzelen in mij!
Bij je huisarts vragen of apotheek, die weet dat wel.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 18:46 schreef Rewimo het volgende:
Antwoord van dr. Lemmens:
Beste mevrouw,
Alles lijkt inderdaad perfect te gaan.
Naast het Fe lijkt ook Vit B12 wat laag te zijn. Ik zou dan ook een kuur met
B12 doen. Bij ons bestaat er een sublinguale (onder de tong) vorm. 1 à 2/
week zijn hiermee voldoende gedurende enkele maanden:
R/ Vit B12 3000 eenh. Sublinguaal (firma Similia) 1 à 2/week tot aan de
volgende bloedname.
Mvg,
Dr. Luc Lemmens
Geen idee of dat hier ook verkrijgbaar isDat zou wel een perfecte oplossing zijn. Morgen maar even aan de huisarts vragen. Ik heb dr. Lemmens gevraagd of dat middel in België vrij verkrijgbaar is, dan kan ik het daar altijd nog (laten) halen. Handig, schoonfamilie dicht bij de grens
dus bij een laag b12 wordt het eiwit opnemen ook moeilijker.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 20:06 schreef Rewimo het volgende:
En dit klinkt ook bemoedigend:
Vitamine B12 is -net als vitamine B11 of foliumzuur- nodig voor de groei en instandhouding van de weefsels, de vorming van rode bloedcellen ( = erythrocyten) en de eiwitstofwisseling.
Maar dat hoeft toch niet? Je hebt ons ook nogquote:Op woensdag 18 januari 2006 08:46 schreef Funnie het volgende:
sjah... ik was er al bang voor...
Ik heb vannach tussen wakker ligen door wel wat meer slaap gehad dan in het ziekenhuis.. Maar ik zit helemaal te shaken, ben doodmoe. En ben heel erg bang...
bang voor wat nu vooral omdat ik nu dan alles "alleen" moet regelen en doen en ontdekken....
Maar Funnie, waarom ben je dan precies weggegaan uit het ziekenhuis? Heimwee kan ik me heel goed voorstellen, maar ik zou niet zonder infomatie het gebouw verlaten hebben hoor.quote:Op woensdag 18 januari 2006 08:46 schreef Funnie het volgende:
sjah... ik was er al bang voor...
Ik heb vannach tussen wakker ligen door wel wat meer slaap gehad dan in het ziekenhuis.. Maar ik zit helemaal te shaken, ben doodmoe. En ben heel erg bang...
bang voor wat nu vooral omdat ik nu dan alles "alleen" moet regelen en doen en ontdekken....
Wat ik eruit lees wordt het voornamelijk in het laatste deel opgenomen. Met dat laatste deel is er bij ons natuurlijk niets gebeurd, dus dan zou het toch eigenlijk gewoon opgenomen moeten worden?quote:Op woensdag 18 januari 2006 10:00 schreef Rewimo het volgende:
Isabeau, dank je wel! Ik had al een aantal jaren een B12-tekort, daarvoor slikte ik vitamine B complex forte. Daarmee bleven mijn waarden net boven het kritieke punt. Al voor de operatie had ik gelezen dat die B12 een probleem zou kunnen worden. Logisch, omdat de dunne darm nu voor een groot deel buiten werking is. Ik hoop dat het op te lossen is met die medicijnen die Lemmens beschrijft (schoonouders maar weer eens naar België laten wandelen), zo nee, dan zal ik aan de injecties moeten als de waarde niet omhoog gaat. Ik heb inmiddels een proefexemplaar van een spray die via je mondslijmvlies wordt opgenomen. Ik zal die maar eens wat consequenter gaan toepassen![]()
Dat wel, maar de opname was al niet zo goed bij mij.quote:Op woensdag 18 januari 2006 10:36 schreef Troel het volgende:
Wat ik eruit lees wordt het voornamelijk in het laatste deel opgenomen. Met dat laatste deel is er bij ons natuurlijk niets gebeurd, dus dan zou het toch eigenlijk gewoon opgenomen moeten worden?
Ach, dat heb ik op zoveel afdelingen meegemaakt in het ziekenhuis dat ik er niet eens van opkijk. Vooral dat als een kind behandelen komt me heel bekend voor. Als je eenmaal in een ziekenhuis bent lijkt het vaak wel of je al je zelfstandigheid maar even moet opgeven.quote:Op woensdag 18 januari 2006 14:02 schreef Funnie het volgende:
Het gaat hier wel om elke keer onbeschoft gedrag. Zoniet ehm belerend? Je als 4 jarige bahandelen en niet als 35 jarige. Ik weet de juiste woorden niet. Er zijn ook continu communicatie fouten gemaakt. Ik mag een brief van mij wel eens na laten kijken op fouten door iemand.![]()
Ja hoor, wil ik met alle plezier voor je doen, Funniequote:Op woensdag 18 januari 2006 14:04 schreef Brighteyes het volgende:
Rewimo is heel goed in brieven en teksten nakijken.![]()
Tsja, je hebt het pas over een kaliumtekort als je kalium onder de 3,5 komt, maar dat is ook maar een arbitraire grens. Je zit gewoon op het randje, maar een kaliumtekort noemen we dit niet. Symptomen van een kaliumtekort zijn o.a moeheid en spierzwakte, maar ik denk dat je je sowieso moe en slapjes voelt van al het gedoe en de stress. Je klinkt ook gewoon moe en gestresst. Heb je tijd voor jezelf? En dan bedoel ik echt voor jezelf. Gewoon dingen doen die jij prettig vindt, waar je je bij kan ontspannen, want dat lijkt je heel hard nodig te hebben. Er is zoveel gebeurd in het afgelopen jaar en je hebt zoveel tegenslag gehad. Ik vind het echt vreselijk voor je, maar neem in godsnaam rust en tijd voor jezelf. Je mag er wezen en als ik iets voor je kan doen dan gil je maar.quote:Op woensdag 18 januari 2006 20:38 schreef Funnie het volgende:
Oh ja Isa, 3,5 voor kalium? Dat is goed genoeg om zonder speciale medicijnen door te gaan. Maaar wel even wat meer sappen (bessen) sappen te gaan drinken? Ik droom momenteel zo heftig, nog niet eens over ziekenhuis hoor.Maar eten staat vrij centraal en veel rotzooi wat opgeruimt moet worden. En ik droom terwijl ik weet dat ik wakker ben! Ik heb mijzelf bij deze voor gek verklaart![]()
Ik antwoord liever even hier. Het enige wat ik heb geleerd heeft te maken met het zuurstoftekort in de hersenen of een infectie bij bijvoorbeeld een geboorte of tijdens verblijf in de baarmoeder. Daar kan je als moeder niets aan doen en is helaas vaak ook niet te voorkomen. Over erfelijkheid weet ik helaas niets, maar ik kan wel voor je kijken of ik iets concreets kan vinden waar je iets aan hebt.quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:41 schreef Troel het volgende:
Isabeau, weet jij trouwens toevallig hier meer over?
Autistische stoornissen en erfelijkheid
Als je zou willen heel graag.quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik antwoord liever even hier. Het enige wat ik heb geleerd heeft te maken met het zuurstoftekort in de hersenen of een infectie bij bijvoorbeeld een geboorte of tijdens verblijf in de baarmoeder. Daar kan je als moeder niets aan doen en is helaas vaak ook niet te voorkomen. Over erfelijkheid weet ik helaas niets, maar ik kan wel voor je kijken of ik iets concreets kan vinden waar je iets aan hebt.
quote:Op woensdag 18 januari 2006 20:45 schreef Troel het volgende:
Ikke Funnie toevoegen op msn, had ik per ongeluk hotmail getyptZit ik een heel verhaal te typen tegen iemand die Funnie niet is.
Dank jequote:Op woensdag 18 januari 2006 21:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Tsja, je hebt het pas over een kaliumtekort als je kalium onder de 3,5 komt, maar dat is ook maar een arbitraire grens. Je zit gewoon op het randje, maar een kaliumtekort noemen we dit niet. Symptomen van een kaliumtekort zijn o.a moeheid en spierzwakte, maar ik denk dat je je sowieso moe en slapjes voelt van al het gedoe en de stress. Je klinkt ook gewoon moe en gestresst. Heb je tijd voor jezelf? En dan bedoel ik echt voor jezelf. Gewoon dingen doen die jij prettig vindt, waar je je bij kan ontspannen, want dat lijkt je heel hard nodig te hebben. Er is zoveel gebeurd in het afgelopen jaar en je hebt zoveel tegenslag gehad. Ik vind het echt vreselijk voor je, maar neem in godsnaam rust en tijd voor jezelf. Je mag er wezen en als ik iets voor je kan doen dan gil je maar.
Ik hoop het ook niet voor je, maar mocht dat nodig zijn dan raad ik je Almelo af.quote:Op woensdag 18 januari 2006 23:21 schreef Funnie het volgende:
Of niet. En dan moeten mijn arts en ik een andere ziekenhuis voor mij gaan zoeken. Maar daar zal ik niet blij mee zijn!
Funnie, je zou ook twee tellers kunnen maken. Eentje voor je bandje (die je gewoon ergens neerzet op de weblog en verder niet meer aanpast) en eentje voor deze operatiequote:Op donderdag 19 januari 2006 13:12 schreef Funnie het volgende:
is goed! Ik zit ook nog een beetje me mijn onderschrif.. Ik twijvel namelijk. Omdat ik eigenlijk nog steeds van 130 naar de 100 ben gegaan zeg maar En nu lijkt het alsof dit nu mijn start is. Snap je? DUs ik ga een kijken of ik hier iets aan kan aanpassen of een eigen kan maken.
Hmm, de voetjes worden bij mij wel verteerd, die ben ik nog niet tegengekomenquote:Op donderdag 19 januari 2006 14:55 schreef Rewimo het volgende:
Spinazie en boerenkool wandelen onverteerd door me heen lijkt het wel
Dat is hier ook zo zonder operatie wel met onwillige darmenquote:Op donderdag 19 januari 2006 14:55 schreef Rewimo het volgende:
Spinazie en boerenkool wandelen onverteerd door me heen lijkt het wel
Laten we het over seks gaan hebben, misschien kunnen we dan een top 3 makenquote:
Gaaf! Nou willen we wel een foto natuurlijkquote:Op donderdag 19 januari 2006 15:21 schreef Rewimo het volgende:
Funnie, schakel tijdelijk over op www.bonprix.nlIk heb daar prima BH's gevonden voor 17 euro per 2. En ze zitten veel en veel lekkerder dan die dure dingen die ik eerst kocht
![]()
Troel, ik vergeet het steeds te zeggen maar het badpak zit helemaal![]()
Van dat badpak? Dat heb je nota bene zelf gekochtquote:Op donderdag 19 januari 2006 15:23 schreef Troel het volgende:
Gaaf! Nou willen we wel een foto natuurlijk![]()
Nee, van jou in dat badpakquote:Op donderdag 19 januari 2006 15:25 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Van dat badpak? Dat heb je nota bene zelf gekocht
Ik kan geen foto maken van mezelf in badpakquote:
Ik zag pas een heel leuk jochie met een leuk cameraatje wat heel goed was in het maken van fotoosquote:Op donderdag 19 januari 2006 15:30 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik kan geen foto maken van mezelf in badpak
Ja, dat zal een mooie foto worden zo van onderafquote:Op donderdag 19 januari 2006 15:30 schreef Troel het volgende:
Ik zag pas een heel leuk jochie met een leuk cameraatje wat heel goed was in het maken van fotoos
Die zelfontspanner heet Christanquote:Op donderdag 19 januari 2006 15:33 schreef Funnie het volgende:
of een zelf ontspanner die het ook goed deed bij jou en qltel
Okok, voordat die fotoos ook geplaatst wordenquote:Op donderdag 19 januari 2006 15:34 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja, dat zal een mooie foto worden zo van onderaf
Hij heeft trouwens ook nog een paar hele mooie van jou gemaakt
Harderberg geloof ik toch Funnie?quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:35 schreef _evenstar_ het volgende:
funnie mag ik vragen of het MST het zkh was waar je bent geholpen ?
verder vind ik je een bikkel van ene vrouw net als troel en rewimo respect hoor![]()
Ik wist wel dat een beetje dreigen zou helpenquote:Op donderdag 19 januari 2006 15:36 schreef Troel het volgende:
Okok, voordat die fotoos ook geplaatst worden
Inderdaadquote:
Ik denk dat je wel degelijk omvang verliest.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:15 schreef Rewimo het volgende:
Ja, ik ook. Nu hoor ik wel steeds dat mensen vinden dat ik afgevallen ben, dus hopelijk is het een van die periodes waarin je wel omvang maar geen kilo's verliest. Ik heb van WLS-forum begrepen dat dat voorkomt. Nou ja, zolang er niks bijkomt is het geen ramp natuurlijk. Aan het eten ligt het niet want ik eet elke dag min of meer hetzelfde.
Funnie ik zou er ook meteen een klacht van maken hoor!! Het één sluit het ander niet uit, je kunt énquote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:47 schreef Funnie het volgende:
......en moet vandaag hoognodig verder met mijn brief. Henk en ik zijn er niet over uit. Ik wil mijn verhaalkwijt en Hnek vind dat ik gelijk als klacht moet doen. Maar ik heb zoiets van dat kan alsnog wel als er totaal geen reactie op komt.
Je zit zo op de 50 denk ik.quote:Op woensdag 25 januari 2006 08:58 schreef Funnie het volgende:
woww!!! Lekker Troel!![]()
[[url=http://signatures.gastric-bypass.be/generate/Funnie.gif]afbeelding][/url]
Ik zit even te denken wat ik nu in totaal ben afgevallen??
36,4 ongeveer. Van de 49 die ik was afgevallen!
Hou jij trouwens bij wat je eet enzo?quote:Op donderdag 26 januari 2006 10:03 schreef Rewimo het volgende:
Ja, dat zou ik kunnen proberen. Aan de andere kant eet ik best gevarieerd en gewoon van alles. Het is niet zo dat ik elke dag echt precies hetzelfde eet (wel overdag op de 3 lange werkdagen, maar verder niet). Ach het zal echt wel weer komen maar leuk is anders. Ik vertel mijn weegschaal steeds dat ik het er niet mee eens ben maar hij wil niet luisteren
Ik hou het niet bij nee. Maar als je het bijhoudt zie je misschien eerder dat je iets verkeerds eet ofzo?quote:Op donderdag 26 januari 2006 10:30 schreef Rewimo het volgende:
Ehm nee, niet echt. Jij wel? Ik eet wel zo verstandig mogelijk volgens de richtlijnen die we gekregen hebben en ik hou rekening met de eiwitten en zo.
quote:Op donderdag 26 januari 2006 10:33 schreef Troel het volgende:
En anders gewoon de hagelslag laten staan
Ik dacht dat we rond de 400 cal. per maaltijd op konden nemen?quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:23 schreef Rewimo het volgende:
Maar dat neem je niet allemaal op. Zal eens kijken wat ik daadwerkelijk aan calorieën eet zo.
Ha lekker Rewimo dat gaat weer goed, gefeliciteerdquote:Op vrijdag 27 januari 2006 07:10 schreef Rewimo het volgende:
Ein-de-lijk wilde de weegschaal weer eens meewerken4 ons eraf
Hèhè...
[afbeelding]
Ik vond deze morgen helaas een halve zak M&M's die ik eerst opgegeten heb alvorens ik mequote:Op zondag 29 januari 2006 12:50 schreef Rewimo het volgende:
En Faat, lukt het beteugelen van de snoeplust vandaag weer wat beter?
Ah, maar dan zijn onze waarden dus al niet met elkaar te vergelijkenquote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:00 schreef lotje11 het volgende:
Is voor zover ik weet idd lab-afhankelijk.... andere reacties/apparatuur om hetzelfde te meten.....
De helft waarschijnlijkquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |