Ik heb een hekel aan twents, naar bij fries trek ik toch echt de grensquote:Op maandag 16 januari 2006 19:36 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
De enige accenten die toegestaan zouden mogen worden zijn 't Amsterdamse en 't Friese.
Tuulk wa, mooi wark, beetje bier tank´n en sjikkerenquote:Op maandag 16 januari 2006 19:37 schreef DLTF het volgende:
Kom zelf niet uut Twenthe, mar ie kunt wel moj sjikke word'n in Twenthe
Kats dikkequote:Op maandag 16 januari 2006 19:37 schreef DLTF het volgende:
Kom zelf niet uut Twenthe, mar ie kunt wel moj sjikke word'n in Twenthe
Hee, wij doen bijna dezelfde opleiding.quote:Op maandag 16 januari 2006 19:40 schreef MaLo het volgende:
Leu oet Twente, leuke leu!
Aan mij kun je heel goed horen dat ik uit Twente kom; ik zeg coooolaaaaaaa en gebruik woorden als onmeunig en hellig.
Hahaa aan mij ook, hoe nederlands ik ook wil praten, mensen in amsterdam blijven vragen uit welk land ik ook al weer kwamquote:Op maandag 16 januari 2006 19:40 schreef MaLo het volgende:
Leu oet Twente, leuke leu!
Aan mij kun je heel goed horen dat ik uit Twente kom; ik zeg coooolaaaaaaa en gebruik woorden als onmeunig en hellig.
Maar jij zit op de U Teeee (met langgerekte Twentse eeeee) aan jouw avater te zienquote:Op maandag 16 januari 2006 19:42 schreef _Denker het volgende:
[..]
Hee, wij doen bijna dezelfde opleiding.
Mooi is wat anders.....quote:Op maandag 16 januari 2006 19:43 schreef idiotforaliving het volgende:
Twents is anders gewoon een onmeunig mooie taal
Hennig aan met die kansloze topics yo
Joa, en mien opleiding hef ook een extra letter a'j noar de afkorting kiekt.quote:Op maandag 16 januari 2006 19:43 schreef MaLo het volgende:
[..]
Maar jij zit op de U Teeee (met langgerekte Twentse eeeee) aan jouw avater te zien
En shag rook'n + bier zoepm?quote:Op maandag 16 januari 2006 19:44 schreef BennyNL het volgende:
Blonde wijven met dikke tieten die met een twents of drents accent praten![]()
Ie doot BIT! Kan nich miss'n!quote:Op maandag 16 januari 2006 19:44 schreef _Denker het volgende:
[..]
Joa, en mien opleiding hef ook een extra letter a'j noar de afkorting kiekt.
Ken ie Erik B.?
Ik woon in haaksbergen, en mijn pa komt notabene uit Amsterdamquote:Op maandag 16 januari 2006 19:45 schreef HenkieVdV het volgende:
Ik kom uit Enschede en ik vind het Twents accent echt heel lelijk en het getuigt van geen klasse.
Heee jij ook weer hierquote:Op maandag 16 januari 2006 19:45 schreef Frutsel het volgende:
niet spotten met twentuh, anders bint jullie straks allomaol dementuh
Da's hier ook zo ja, al wol'k geerne dat d'r mangs meer deernes zijn.quote:Op maandag 16 januari 2006 19:46 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ie doot BIT! Kan nich miss'n!
Erik B. ken ik niet. Er zitten zoooooveel kearls op mijn opleiding, in mijn jaar zit maar één ander wichke.
Treu treu, die mooie deernes schijnen aardig uitgestorven te zijn op scholen,quote:Op maandag 16 januari 2006 19:49 schreef _Denker het volgende:
[..]
Da's hier ook zo ja, al wol'k geerne dat d'r mangs meer deernes zijn.
schattjjuuhh...quote:Op maandag 16 januari 2006 19:45 schreef HenkieVdV het volgende:
Ik kom uit Enschede en ik vind het Twents accent echt heel lelijk en het getuigt van geen klasse.
vret'n en angoan!quote:Op maandag 16 januari 2006 19:52 schreef Skv het volgende:
zoep'n.
vieze wiemquote:Op maandag 16 januari 2006 19:45 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Het enge is dat ze nog bestaan ook![]()
Dat denk je,....twents lijkt nergens naarquote:Op maandag 16 januari 2006 19:54 schreef Natalie het volgende:
't Is tenminste nog te verstaan.
quote:Op maandag 16 januari 2006 19:50 schreef Frutsel het volgende:
[..]
schattjjuuhh...
jongens neem kennis van 1 van de liefstuh (en lekkerste)diertjuhs uut Twentuh
![]()
Hosternokke, liek weh zeeuws!!quote:Op maandag 16 januari 2006 19:37 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Tuulk wa, mooi wark, beetje bier tank´n en sjikkeren
't lijkt op Duits...quote:Op maandag 16 januari 2006 19:55 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dat denk je,....twents lijkt nergens naar
Het echte twents is moeilijk te verstaan, vind ik als geboren Tukker zelfs. Maar een twents accent is prima te verstaan.quote:Op maandag 16 januari 2006 19:55 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dat denk je,....twents lijkt nergens naar
Klopt ook! Voorbeeld: Ik gebruik in spreektaal heel vaak het woordje "ja" in een zin, net als de duitsersquote:
ff een ouwe klassieker hiero in twente, niemand buiten twente weet wat dat is:quote:Op maandag 16 januari 2006 19:57 schreef MaLo het volgende:
[..]
Het echte twents is moeilijk te verstaan, vind ik als geboren Tukker zelfs. Maar een twents accent is prima te verstaan.
Nah, ik als geboren Tukker weet het niet eensquote:Op maandag 16 januari 2006 19:58 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
ff een ouwe klassieker hiero in twente, niemand buiten twente weet wat dat is:
ik heb roep´n op ´n moos
Kan verkeerd gescrheven zijnquote:Op maandag 16 januari 2006 20:01 schreef MaLo het volgende:
[..]
Nah, ik als geboren Tukker weet het niet eens
Moos weet ik wel, maar roep'n..?
En die ken ik niequote:Op maandag 16 januari 2006 20:03 schreef MaLo het volgende:
Ik vind een mooie Twentse uitdrukking:
He'j 't nust onder 'n boom lig'n?
Le barragequote:Op maandag 16 januari 2006 19:54 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Le barrage of Juicy Luicy en de Boogie Bar zitten er vol mee.
Aahhh RUPSEN!quote:Op maandag 16 januari 2006 20:05 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
En die ken ik nie![]()
Roep´n op ´n moos,
is rupsen op de boerenkool![]()
quote:Op maandag 16 januari 2006 20:06 schreef MaLo het volgende:
[..]
Aahhh RUPSEN!
De uitdrukking die ik schreef, wil zeggen: heb je het nest onder de boom liggen?, oftewel: is de verkering uit?
Twents heeft toch best zijn leuke dingen hequote:
Tof Denker.quote:Op maandag 16 januari 2006 19:35 schreef _Denker het volgende:
[..]
Nouk, lang geleden! Wij zijn nog steeds net zo oud
Nou,,,,,, misschien een paar dingen dan.....quote:Op maandag 16 januari 2006 20:08 schreef MaLo het volgende:
[..]
Twents heeft toch best zijn leuke dingen he
quote:Op maandag 16 januari 2006 19:50 schreef Frutsel het volgende:
[..]
schattjjuuhh...
jongens neem kennis van 1 van de liefstuh (en lekkerste)diertjuhs uut Twentuh
![]()
Er word wat afgeflirt op fok,quote:Op maandag 16 januari 2006 20:14 schreef diertjuh het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ik weet ff niet wat ik moet zeggen![]()
![]()
Gewoon, proberen rustig te laten praten, 1 van de dingen van de twentse taal is dat er met een gigantische snelheid een veelvuldigheid aan woorden uit de mond schiet, een ongeevenaarde snelheid in de nederlandse taal, laat haar rustig ademhalen tijdens het praten.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:15 schreef Mikkie het volgende:
Meest irritant inderdaad. Zo'n vriendin heb ik ook, die kan ook niet fatsoenlijk ABN praten
ik woon in twente aapquote:Op maandag 16 januari 2006 20:16 schreef Koenholio het volgende:
Zeikerd. Twents is gaaf
[afbeelding]
Ik vind juist dat Tukkers heel rustig praten! Ik bedoel, we doen zeker 5 seconden over het woord cooooolaaaaaaaaquote:Op maandag 16 januari 2006 20:17 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Gewoon, proberen rustig te laten praten, 1 van de dingen van de twentse taal is dat er met een gigantische snelheid een veelvuldigheid aan woorden uit de mond schiet, een ongeevenaarde snelheid in de nederlandse taal, laat haar rustig ademhalen tijdens het praten.![]()
almeloooooquote:Op maandag 16 januari 2006 20:19 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik vind juist dat Tukkers heel rustig praten! Ik bedoel, we doen zeker 5 seconden over het woord cooooolaaaaaaaa![]()
Dan zou ik ook maar open kaart gaan spelen,quote:Op maandag 16 januari 2006 20:23 schreef diertjuh het volgende:
[..]![]()
Tjah je moet toch wat he. Medetwentenaren mogen dat.
Heb je een foto ofzo?quote:Op maandag 16 januari 2006 20:39 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Nee, ze denkt alleen dat ze is uitgeleerd![]()
Ik ook niet. Grote breur, wasda?quote:Op maandag 16 januari 2006 20:41 schreef diertjuh het volgende:
[..]
Heb je een foto ofzo?
Ik heb nog nooit big brother gekeken enzo..
quote:Op maandag 16 januari 2006 20:41 schreef diertjuh het volgende:
[..]
Heb je een foto ofzo?
Ik heb nog nooit big brother gekeken enzo..
In dit gebied kan ik geen Talpa ontvangen sorry
neequote:Op maandag 16 januari 2006 21:05 schreef erikkll het volgende:
ik ga in enschede naar school
ik kom zelf uut'n achterhook, is dat ook goed?
Dat is valsspelenquote:Op maandag 16 januari 2006 21:05 schreef erikkll het volgende:
ik ga in enschede naar school
ik kom zelf uut'n achterhook, is dat ook goed?
Vooruit dan maarquote:Op maandag 16 januari 2006 21:15 schreef erikkll het volgende:de vriend van m'n moeder komt uit haaksbergen, is het nu goed?
is ook nergens voor nodig, alles buiten amsterdam is boeren onzinquote:Op maandag 16 januari 2006 21:20 schreef Tiemie het volgende:
(niet dat de rest van nederland het verschil weet, maargoed)
Ja, daar woont Dos37 toch?quote:Op maandag 16 januari 2006 21:23 schreef tuut84 het volgende:
zijn er ook nog lui die geesteren kennen dan
nee dat is vriezeveenquote:
jepquote:Op maandag 16 januari 2006 21:26 schreef Pizzakoppo het volgende:
haaksbergen is toch wel bekend hier?
twentequote:Op maandag 16 januari 2006 21:25 schreef Pizzakoppo het volgende:
neuh, waar ligt dat dan?
Bij Tubbergen en Harbrinkhoek in de buurt.quote:Op maandag 16 januari 2006 21:25 schreef Pizzakoppo het volgende:
neuh, waar ligt dat dan?
quote:Op maandag 16 januari 2006 21:29 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
waar vlakbij dan, wellicht zegt me dat iets
woarquote:Op maandag 16 januari 2006 21:45 schreef Frutsel het volgende:
oldenzoal stet d'r ook bie
hhahaha op zo´n delfst blauw tegeltje zeker he?quote:Op maandag 16 januari 2006 21:46 schreef YellowLedbetter het volgende:
Twééénts is toch 'n mooi accent, ie kan dr onmeunige mooi'n zinn'n met moaken.
Niet echt dus maar goed, bij mijn buurman hangt zo een bord aan de muur en daar staat op: Aj Twents kunt proaten, mojt nich loatenZelf laat ik het toch wel want het klink niet erg beschaafd en zo
ik praat altijd twents. met vrienden en bekenden. omdat iedereen dat doet.quote:Op maandag 16 januari 2006 21:46 schreef YellowLedbetter het volgende:
Twééénts is toch 'n mooi accent, ie kan dr onmeunige mooi'n zinn'n met moaken.
Niet echt dus maar goed, bij mijn buurman hangt zo een bord aan de muur en daar staat op: Aj Twents kunt proaten, mojt nich loatenZelf laat ik het toch wel want het klink niet erg beschaafd en zo
Nee, nee. Op een authentieke houten plaat die in een kunstige vorm is gesnedenquote:Op maandag 16 januari 2006 21:46 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
hhahaha op zo´n delfst blauw tegeltje zeker he?
Ik over het algemeen uit automatische ook wel,quote:Op maandag 16 januari 2006 21:48 schreef tuut84 het volgende:
[..]
ik praat altijd twents. met vrienden en bekenden. omdat iedereen dat doet.
tenzij ze t niet kunnen verstaan. dan praat ik ook wel ned. maar dat komt weinig voor dat ik echt abn praat
Geniaalquote:Op maandag 16 januari 2006 21:48 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Nee, nee. Op een authentieke houten plaat die in een kunstige vorm is gesneden![]()
waar ligt dat dan?quote:
ik zie het ja, thnxquote:Op maandag 16 januari 2006 21:53 schreef tuut84 het volgende:
bovenin twente
Vage shit is dat...zeker van die popi's die nu al bezig zijn met 'afscheiding van'...quote:Op maandag 16 januari 2006 21:54 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
ik zie het ja, thnx
ook staat er Noord deurningen![]()
Daar komt 90% van mijn familie vandaan. Woon zelf in Hengelo.quote:Op maandag 16 januari 2006 21:23 schreef tuut84 het volgende:
zijn er ook nog lui die geesteren kennen dan
en wie mogen dat dan wel nie zijn danquote:Op maandag 16 januari 2006 21:56 schreef Cheesecake het volgende:
[..]
Daar komt 90% van mijn familie vandaan. Woon zelf in Hengelo.
Kom er nog geregeld, ben laatst nog een keer bij Stevo geweest.
woon zelf half in hengelo, berflo esquote:Op maandag 16 januari 2006 21:56 schreef Cheesecake het volgende:
[..]
Daar komt 90% van mijn familie vandaan. Woon zelf in Hengelo.
Kom er nog geregeld, ben laatst nog een keer bij Stevo geweest.
en noord deurningenquote:Op maandag 16 januari 2006 21:56 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Vage shit is dat...zeker van die popi's die nu al bezig zijn met 'afscheiding van'...
net als Friesland...
Tis Deurningen en anders nix
Voor vriezenveenquote:Op maandag 16 januari 2006 21:52 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
waar ligt dat dan?
ik ben op het topografische gebied erg achtergesteld als het om twente gaat![]()
Nee, neequote:Op maandag 16 januari 2006 21:56 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Vage shit is dat...zeker van die popi's die nu al bezig zijn met 'afscheiding van'...
net als Friesland...
Tis Deurningen en anders nix
juistquote:Op maandag 16 januari 2006 22:01 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Nee, neeDat zie je toch echt fout. Noord-Deurningen is een op zichzelf staand plaatsje aan de grens bij duitsland.
quote:Op maandag 16 januari 2006 22:03 schreef Pizzakoppo het volgende:
Zo is er ook richting oldenzaal een plaats genaamd groot agelo, bestaande uit 4 boerderijen, en klein agelo, 2 boerderijen![]()
Vanaf mijn kant is dat Aadorp.quote:Op maandag 16 januari 2006 21:58 schreef diertjuh het volgende:
Voor vriezenveen
hoe ze het bedenkenquote:Op maandag 16 januari 2006 22:04 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
ja dat ie mie een aanfluiting, Groot-Agelos is zelfs nog kleiner dan Tilligte dus is niet eens de naam Groot waardig
![]()
fotoquote:Op maandag 16 januari 2006 22:06 schreef Frutsel het volgende:
Noord Deurningen woont wel Debbie...
das een lekkertje![]()
Foto, dan zoek ik haar een keer opquote:Op maandag 16 januari 2006 22:06 schreef Frutsel het volgende:
Noord Deurningen woont wel Debbie...
das een lekkertje![]()
Ja, lap zegquote:Op maandag 16 januari 2006 22:10 schreef Frutsel het volgende:
tja...voor mij ookdus ik zoek zelf wel
Aldus een inwoner van Geesterenquote:
en jij bent een negerquote:Op maandag 16 januari 2006 23:37 schreef Relneger18 het volgende:
twents is gewoon een aftreksel van limburgs en drents![]()
Flikker toch een end op aap.quote:Op maandag 16 januari 2006 23:37 schreef Relneger18 het volgende:
limburgs? Ga jij eens terug naar je konijnen hol ofzo..quote:Op maandag 16 januari 2006 23:37 schreef Relneger18 het volgende:
Le barrage (Klazienaveen) werd Juicy Luicy, inmiddels Uncle Sam. Ik ben er nooit geweest, ik woon er slechts in de buurt.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:06 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Le barrage
Dat juicy luicy is toch de oude Topaz -> homobar -> travobar -> nu weer discotheek?![]()
grolschquote:Op dinsdag 17 januari 2006 00:03 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
Ik kom uit de Achterhoek en heb ook een flink accent volgens die westerlingen![]()
mijn vriendin en een vriend van me komen allebei uit die streek en ikzelf ben limburgs dus ik weet waar ik het over heb jaquote:Op dinsdag 17 januari 2006 00:02 schreef diertjuh het volgende:
[..]
limburgs? Ga jij eens terug naar je konijnen hol ofzo..
wahahaha braun. die zitten hier dicht in de buurt.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 00:09 schreef BrauN het volgende:
Het mooie van Twente vind ik de grote hoeveelheid piratenzenders.
Ik kom d'r haast nooit, maar laatst moest ik tijdens het koerieren iets naar Almelo brengen en ik heb me toch genoten van de radio.
De Pil FM, het voorbehoedsmiddel van het Oosten. Of zoiets.
en waar is t dan beter volgens jouquote:Op dinsdag 17 januari 2006 00:27 schreef The.PhantoM het volgende:
whaha groot gelijk . Kanker boeren daar, kutte is dat ik daar op de uni zit. Kga volgend jaar maar ergens anders naar toe. die mensen zijn daar ook zo fucked up in de achterhoek... Wereldvreemde idioten
Zit je met die zender ook op internet?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 00:24 schreef tuut84 het volgende:
[..]
wahahaha braun. die zitten hier dicht in de buurt.
jij weet teminste wat mooi is. ik draai zelf ook mee bij een piraat
in de gootquote:
Fijn dat je het ook allemaal zo lekker beargumenteert en zelf totaal niet overkomt als een lompe boer. Ga zo door. Kneus.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 00:35 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
in de goot
alles behalve daar bij die boeren
hier mede-haaksbergenaarquote:Op maandag 16 januari 2006 19:46 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ik woon in haaksbergen, en mijn pa komt notabene uit Amsterdam![]()
geen probleemquote:Op dinsdag 17 januari 2006 00:41 schreef Fatality het volgende:
[..]
hier mede-haaksbergenaar
Maargoed het twents accent is wel lichtelijk en stijlloos. Het dialect daarentegen vind ik prima te pruimen. Als je dan toch zo twents praat, doe het dan gewoon goed door dialect te praten of probéér ABN
wij zelf niet nee.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 00:30 schreef BrauN het volgende:
[..]
Zit je met die zender ook op internet?
quote:Op maandag 16 januari 2006 19:34 schreef _Denker het volgende:
Loat goan.
Kearl hef geliek!quote:Aj Twents kunt proaten, mojt nich loaten
Die univesiteit die jij bedoeld staat niet in de Achterhoek hoorquote:Op dinsdag 17 januari 2006 00:27 schreef The.PhantoM het volgende:
whaha groot gelijk . Kanker boeren daar, kutte is dat ik daar op de uni zit. Kga volgend jaar maar ergens anders naar toe. die mensen zijn daar ook zo fucked up in de achterhoek... Wereldvreemde idioten
Uiteraardquote:
En ik zeker niet?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 00:13 schreef Relneger18 het volgende:
[..]
mijn vriendin en een vriend van me komen allebei uit die streek en ikzelf ben limburgs dus ik weet waar ik het over heb ja![]()
en hoe ging je toets vandaag?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 07:33 schreef badgirl18 het volgende:
Iedere tukker kent geesteren toch, net als al die andere gaten: albergen, harbrinkhoek, mariaparochie, fleringen, etc
haha hoe weet je dat ik een toets had!! Maar hij ging redelijkquote:
als je het ENSCHEDE topic wat beter volgt...quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:54 schreef badgirl18 het volgende:
[..]
haha hoe weet je dat ik een toets had!! Maar hij ging redelijk
wat doen wij eigenlijk in dit topicquote:
Nou je kunt mij veel wijsmaken, maar niet dat het in Arnhem beter vertoeven is , dumpplaats van NLquote:Op dinsdag 17 januari 2006 00:27 schreef The.PhantoM het volgende:
whaha whoops!! forgotton!!quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:58 schreef Frutsel het volgende:
[..]
als je het ENSCHEDE topic wat beter volgt...![]()
Enschede #320: Koning Winter is onderweg![]()
neemt niet weg dat je daar ook gewoon kunt blijven reageren hoorquote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:18 schreef badgirl18 het volgende:
[..]
whaha whoops!! forgotton!!sorry
![]()
quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:18 schreef Fatality het volgende:
[..]
Nou je kunt mij veel wijsmaken, maar niet dat het in Arnhem beter vertoeven is , dumpplaats van NL![]()
Ze blaten altijd door mijn reguliere zenders heen.. klotepiraten.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 00:09 schreef BrauN het volgende:
Het mooie van Twente vind ik de grote hoeveelheid piratenzenders.
Ik kom d'r haast nooit, maar laatst moest ik tijdens het koerieren iets naar Almelo brengen en ik heb me toch genoten van de radio.
De Pil FM, het voorbehoedsmiddel van het Oosten. Of zoiets.
Ja man, als er iets irritand is,quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:29 schreef Fatality het volgende:
[..]
Ze blaten altijd door mijn reguliere zenders heen.. klotepiraten.
En of de wijzen uit het oosten komen,quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:47 schreef Developersrus het volgende:
Ach, de wijzen komen uit het oosten... en aj wat te makk'n hebt muj opmeur'n!
Krek, as nie woar is!quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:47 schreef Developersrus het volgende:
en aj wat te makk'n hebt muj opmeur'n!
Ken jij sonniequote:Op dinsdag 17 januari 2006 13:05 schreef Ratelslangetje het volgende:
Almeloooooooos accent![]()
Ik woon er al jaren maar praat gelukkig nog steeds normaal.![]()
Stadsgenootquote:Op dinsdag 17 januari 2006 13:05 schreef Ratelslangetje het volgende:
mkay , maar daar hebben we meer te zoekenquote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:44 schreef _Denker het volgende:
[..]
Ja niks, net zoals zaterdag in 't cafe.
Ey Ratelslangetjequote:Op dinsdag 17 januari 2006 13:05 schreef Ratelslangetje het volgende:
Waarschijnlijk import of niet? Randstaddebiel!quote:Op dinsdag 17 januari 2006 13:05 schreef Ratelslangetje het volgende:
He niet haten hequote:Op dinsdag 17 januari 2006 13:25 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Waarschijnlijk import of niet? Randstaddebiel!
Nooit je roots verloochenen omdat dit je heeft gemaakt tot wie je nu bent, zeg ik altijd. Ik ben er trots op om tukker te zijn. "Your social and intellectual herritage are the most important parts of your being".quote:Op dinsdag 17 januari 2006 13:25 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
He niet haten he![]()
ik ben ook half randstad
I totally agreequote:Op dinsdag 17 januari 2006 13:30 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Nooit je roots verloochenen omdat dit je heeft gemaakt tot wie je nu bent, zeg ik altijd. Ik ben er trots op om tukker te zijn. "Your social and intellectual herritage are the most important parts of your being".
Niks mis met Haaksbergen, daar heb ik jarenlang gewoond!quote:Op maandag 16 januari 2006 21:15 schreef erikkll het volgende:de vriend van m'n moeder komt uit haaksbergen, is het nu goed?
Jij moet je grote waffel houden.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 13:25 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Waarschijnlijk import of niet? Randstaddebiel!
quote:Op dinsdag 17 januari 2006 13:43 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Jij moet je grote waffel houden.![]()
dat doen tukkers nooit.quote:
In't Cafe, du verdomte drekneck!quote:
sooow lekker oet deeln onnie in de eerste post van vandaagquote:Op dinsdag 17 januari 2006 14:17 schreef Skinnymike het volgende:
[..]
In't Cafe, du verdomte drekneck!
Mot ik die dr een om ne oor'n sloan. Pas dr op, annes roop ik mien moo, en dan krie klap'n met ne huulbezem!
![]()
Wij waren op vakantie met een paar jongens en buiten bij zo'n discotheek had zo'n knakker dat aan een maat van me gevraagd (overigens wel bedoeld om echt z'n brommer te laten zien) en m'n maat is nog meegelopen ookquote:
homoquote:Op dinsdag 17 januari 2006 14:40 schreef _Denker het volgende:
[..]
Wij waren op vakantie met een paar jongens en buiten bij zo'n discotheek had zo'n knakker dat aan een maat van me gevraagd (overigens wel bedoeld om echt z'n brommer te laten zien) en m'n maat is nog meegelopen ook
Lang niet gesproken, de vrouw die een straat verderop heeft gewoondquote:Op dinsdag 17 januari 2006 14:56 schreef badgirl18 het volgende:
Enske ( en een klein beetje almelooooo)
ik kom er ook weg. woon er gelukkig niet meer, maar wel opgegroeid.quote:
neee zeker niet, Ik werk nu bij de buizerdquote:Op dinsdag 17 januari 2006 14:58 schreef _Denker het volgende:
[..]
Lang niet gesproken, de vrouw die een straat verderop heeft gewoond
want waar woonde jij ook alweer???quote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:23 schreef _Denker het volgende:
Hmm, daar kom ik nooit in de buurt.
In de buurt van 't ziekenhuis en sporthal. Straatnaam zet ik hier niet neerquote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:31 schreef badgirl18 het volgende:
[..]
want waar woonde jij ook alweer???
of muk oe zo hard an de bek houwn daj stikt in oene eegn taanquote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:48 schreef Roycoooooo het volgende:
Wierden hier in da house!!
''ie hebt de stront er weer mooi bie lig'n Fenna'' *
* Quote uit van jonge leu en oale groond![]()
ik ken jou ook welquote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:52 schreef badgirl18 het volgende:
oja nu weet ik het weernee straat naam hoeft ook niet
jup en trotsquote:
so so hoe kom ie doar an danquote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:56 schreef lurf_doctor het volgende:
Woar bin ie dûr ene van = wie zijn je vader en je moeder.
Heij roep’n op ’n moos = letterlijk: heb je rupsen op de boerenkool? (betekent: is er wat mis bij jullie?)
Onder dû droad deur vrett’n= vreemdgaan
Goa’j met brommers kiek’n? Ik heb’n mooi’n zundap, opûvoerd = letterlijk: ga je mee brommers kijken, ik heb een mooie Zundapp, die is opgevoerd (betekent ga je met me mee naar buiten, dan kunnen we daar zoenen).
Noe is `t bastaard = Nu is het basta
Kom dûr in, dan ku’j dûr oet kiek’n = Kom binnen, dan kun je naar buiten kijken
Wat heij? Bin ie leep’n? O neej ie proat hollaans = wat heb jij? Ben je ziek? O nee, je praat Nederlands!
He’j of krie’j ‘t? = heb je het of krijg je het? Betekent: is er wat mis?
He’j de goodwies kapot? = ben je niet goed wijs?
Barbetjoepen = barbecuen
Viesepomp = Fietspomp
Ik zal oe wipp'n = Ik lap je erbij
Zeil’n over internet = Surfen
Ik pomp oe in mekander = Ik sla je in elkaar
Ik zal oe noakieken = Ik zal je pakken
Armsn met oe skele brille en vale siep = Harmsen met je bril en gemene hond
Ze wilt mie de skuld in de skoen’ afdruk'n = ze willen mij de schuld geven
Afdekk’n = in elkaar slaan
Heij den kateker in'n boom zee'n = Heb je die eekhoorn in de boom gezien
Biestriens = Wijdbeens
Goot goan = hou je haaks
O, bin ie d^r een van bigge Meéi = Oh, ben jij er eentje van Bigge Marie (Bijnaam van een dochter van een varkensboer)
Dat dût mie niks! = daar word ik niet warm of koud van
Toesjoer vêdan! Alsmaar rechtdoor
Dûr an! We gaan ervoor!
Ik bin veklommerd = Ik ben verkouden
Mien zun heurt bie'j de minvermogende verstandsvermogenden". = mijn zoon heeft een verstandelijke beperking.
Wat nöal ie toch, heij’n noäl-ei egett’n? Wat zeur je toch! Heb je een zeurei gegeten?
Kneur’n deur du bocht = Scheuren door de bocht
Hier effe een korte cursus voor de fokkers die dit prachtig dialect niet machtig zijn![]()
Da hek van internet, ie denkt tog nie dak so snel typ'n kanquote:
ik wou al zeggen. anders had ik oe mooi veur gek verklaardquote:Op dinsdag 17 januari 2006 16:00 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Da hek van internet, ie denkt tog nie dak so snel typ'n kan![]()
Nee, ik heb het goodwies nog nie kapotquote:Op dinsdag 17 januari 2006 16:01 schreef tuut84 het volgende:
[..]
ik wou al zeggen. anders had ik oe mooi veur gek verklaard
Annies mooie tentquote:
jp was ook altijd wel mooi. maar die zit nu dichtquote:
doat henig an. ajuquote:Op dinsdag 17 januari 2006 16:20 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
... anders krie'j de links en rechts een anwappert
Striekert an de lip hem'n?
Bidden in het Twents:
- here god, ik bid maar kort, anders jat ze mie 't etn fort
- here zegen ons doagelijks brood, 'n toetn patat is ok wa good
Vergaderen in het Twents
Ik verklaar bij deze de vergadering voor geopend | Wakker wordn |
Bent u vandaag de notulist? | Schrief ie? |
Ik denk niet dat deze opmerking significant bijdraagt aan het gespreksonderwerp | Kwats! |
Ik zou u graag uitnodigen voor een gesprek onder vier ogen | Goaj' met noar buut'n |
Uw lijn van redeneren lijkt mij van iedere logica gespeend | Goa toch hèn |
Dan wordt nu de koffie geserveerd | Wat, gin bier? |
Ik hoop niet dat u problemen met mijn functioneren heeft | Haj' wat? |
Uw voorstel lijkt mij voor dit bedrijf geen resultaten op te leveren | Ie bint nie wies |
Kunt u uw medewerkers op deze nieuwe regel attenderen | Zeg die leu es an|
Hetgeen u mij zojuist meedeelde, was mij niet geheel duidelijk | Hè? |
Excuseer, ik moet even een telefoontje plegen | Êm beln |
Dan is het nu tijd geworden voor de rondvraag | Haj' nog wat? |
De vergadering is bij deze beeindigd | Wie goat noar huus |
Ha'j wat?quote:
joa. ik zeg aju doat henig anquote:
foutquote:Op dinsdag 17 januari 2006 16:35 schreef Damzkieee het volgende:
Borne![]()
Juk an'n voazel = Jeuk aan de zak/zakratten
Je achternaam klinkt italiaans?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:04 schreef AKnynke het volgende:
[..]
ik kom er ook weg. woon er gelukkig niet meer, maar wel opgegroeid.
Haaksbergen dan he!
nah, fries..ouders zijn rasechte friezen, dus ik ook een beetjequote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:12 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Je achternaam klinkt italiaans?
Woar woon ie in Bonne?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 16:35 schreef Damzkieee het volgende:
Borne![]()
Juk an'n voazel = Jeuk aan de zak/zakratten
das ja niks weerd bornequote:
ik natuurlijkquote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:54 schreef tuut84 het volgende:
wie heropent dit topic straks
quote:
net als good old Jumbo al veels te lang dicht zitquote:Op dinsdag 17 januari 2006 16:20 schreef tuut84 het volgende:
[..]
jp was ook altijd wel mooi. maar die zit nu dicht
klopt. heb ik ook al iets van gehoordquote:Op dinsdag 17 januari 2006 18:52 schreef Frutsel het volgende:
[..]
net als good old Jumbo al veels te lang dicht zit
maar er zijn plannen voor een nieuwe megadiscotheek langs de A1...
met mie wah goed. met oe danquote:
Oldenzaal totaal onbekent voor mij..quote:Op dinsdag 17 januari 2006 19:17 schreef MaLo het volgende:
Nog meer Oldenzaal
Jumbo was idd top! Maar toen het 4east werd niet meer.
Nu kom ik af en toe bij Markt19.
wonen leuke mensenquote:Op dinsdag 17 januari 2006 19:17 schreef diertjuh het volgende:
[..]
Oldenzaal totaal onbekent voor mij..
Jonge Leu en Oale Groond is goeeedddquote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:48 schreef Roycoooooo het volgende:
Wierden hier in da house!!
''ie hebt de stront er weer mooi bie lig'n Fenna'' *
* Quote uit van jonge leu en oale groond![]()
goed planquote:Op dinsdag 17 januari 2006 19:22 schreef diertjuh het volgende:
[..]
Ja? Dan maar eens een keer langs gaan ofzo..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |