Ik heb een hekel aan twents, naar bij fries trek ik toch echt de grensquote:Op maandag 16 januari 2006 19:36 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
De enige accenten die toegestaan zouden mogen worden zijn 't Amsterdamse en 't Friese.
Tuulk wa, mooi wark, beetje bier tank´n en sjikkerenquote:Op maandag 16 januari 2006 19:37 schreef DLTF het volgende:
Kom zelf niet uut Twenthe, mar ie kunt wel moj sjikke word'n in Twenthe
Kats dikkequote:Op maandag 16 januari 2006 19:37 schreef DLTF het volgende:
Kom zelf niet uut Twenthe, mar ie kunt wel moj sjikke word'n in Twenthe
Hee, wij doen bijna dezelfde opleiding.quote:Op maandag 16 januari 2006 19:40 schreef MaLo het volgende:
Leu oet Twente, leuke leu!
Aan mij kun je heel goed horen dat ik uit Twente kom; ik zeg coooolaaaaaaa en gebruik woorden als onmeunig en hellig.
Hahaa aan mij ook, hoe nederlands ik ook wil praten, mensen in amsterdam blijven vragen uit welk land ik ook al weer kwamquote:Op maandag 16 januari 2006 19:40 schreef MaLo het volgende:
Leu oet Twente, leuke leu!
Aan mij kun je heel goed horen dat ik uit Twente kom; ik zeg coooolaaaaaaa en gebruik woorden als onmeunig en hellig.
Maar jij zit op de U Teeee (met langgerekte Twentse eeeee) aan jouw avater te zienquote:Op maandag 16 januari 2006 19:42 schreef _Denker het volgende:
[..]
Hee, wij doen bijna dezelfde opleiding.
Mooi is wat anders.....quote:Op maandag 16 januari 2006 19:43 schreef idiotforaliving het volgende:
Twents is anders gewoon een onmeunig mooie taal
Hennig aan met die kansloze topics yo
Joa, en mien opleiding hef ook een extra letter a'j noar de afkorting kiekt.quote:Op maandag 16 januari 2006 19:43 schreef MaLo het volgende:
[..]
Maar jij zit op de U Teeee (met langgerekte Twentse eeeee) aan jouw avater te zien
En shag rook'n + bier zoepm?quote:Op maandag 16 januari 2006 19:44 schreef BennyNL het volgende:
Blonde wijven met dikke tieten die met een twents of drents accent praten![]()
Ie doot BIT! Kan nich miss'n!quote:Op maandag 16 januari 2006 19:44 schreef _Denker het volgende:
[..]
Joa, en mien opleiding hef ook een extra letter a'j noar de afkorting kiekt.
Ken ie Erik B.?
Ik woon in haaksbergen, en mijn pa komt notabene uit Amsterdamquote:Op maandag 16 januari 2006 19:45 schreef HenkieVdV het volgende:
Ik kom uit Enschede en ik vind het Twents accent echt heel lelijk en het getuigt van geen klasse.
Heee jij ook weer hierquote:Op maandag 16 januari 2006 19:45 schreef Frutsel het volgende:
niet spotten met twentuh, anders bint jullie straks allomaol dementuh
Da's hier ook zo ja, al wol'k geerne dat d'r mangs meer deernes zijn.quote:Op maandag 16 januari 2006 19:46 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ie doot BIT! Kan nich miss'n!
Erik B. ken ik niet. Er zitten zoooooveel kearls op mijn opleiding, in mijn jaar zit maar één ander wichke.
Treu treu, die mooie deernes schijnen aardig uitgestorven te zijn op scholen,quote:Op maandag 16 januari 2006 19:49 schreef _Denker het volgende:
[..]
Da's hier ook zo ja, al wol'k geerne dat d'r mangs meer deernes zijn.
schattjjuuhh...quote:Op maandag 16 januari 2006 19:45 schreef HenkieVdV het volgende:
Ik kom uit Enschede en ik vind het Twents accent echt heel lelijk en het getuigt van geen klasse.
vret'n en angoan!quote:Op maandag 16 januari 2006 19:52 schreef Skv het volgende:
zoep'n.
vieze wiemquote:Op maandag 16 januari 2006 19:45 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Het enge is dat ze nog bestaan ook![]()
Dat denk je,....twents lijkt nergens naarquote:Op maandag 16 januari 2006 19:54 schreef Natalie het volgende:
't Is tenminste nog te verstaan.
quote:Op maandag 16 januari 2006 19:50 schreef Frutsel het volgende:
[..]
schattjjuuhh...
jongens neem kennis van 1 van de liefstuh (en lekkerste)diertjuhs uut Twentuh
![]()
Hosternokke, liek weh zeeuws!!quote:Op maandag 16 januari 2006 19:37 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Tuulk wa, mooi wark, beetje bier tank´n en sjikkeren
't lijkt op Duits...quote:Op maandag 16 januari 2006 19:55 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dat denk je,....twents lijkt nergens naar
Het echte twents is moeilijk te verstaan, vind ik als geboren Tukker zelfs. Maar een twents accent is prima te verstaan.quote:Op maandag 16 januari 2006 19:55 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dat denk je,....twents lijkt nergens naar
Klopt ook! Voorbeeld: Ik gebruik in spreektaal heel vaak het woordje "ja" in een zin, net als de duitsersquote:
ff een ouwe klassieker hiero in twente, niemand buiten twente weet wat dat is:quote:Op maandag 16 januari 2006 19:57 schreef MaLo het volgende:
[..]
Het echte twents is moeilijk te verstaan, vind ik als geboren Tukker zelfs. Maar een twents accent is prima te verstaan.
Nah, ik als geboren Tukker weet het niet eensquote:Op maandag 16 januari 2006 19:58 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
ff een ouwe klassieker hiero in twente, niemand buiten twente weet wat dat is:
ik heb roep´n op ´n moos
Kan verkeerd gescrheven zijnquote:Op maandag 16 januari 2006 20:01 schreef MaLo het volgende:
[..]
Nah, ik als geboren Tukker weet het niet eens
Moos weet ik wel, maar roep'n..?
En die ken ik niequote:Op maandag 16 januari 2006 20:03 schreef MaLo het volgende:
Ik vind een mooie Twentse uitdrukking:
He'j 't nust onder 'n boom lig'n?
Le barragequote:Op maandag 16 januari 2006 19:54 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Le barrage of Juicy Luicy en de Boogie Bar zitten er vol mee.
Aahhh RUPSEN!quote:Op maandag 16 januari 2006 20:05 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
En die ken ik nie![]()
Roep´n op ´n moos,
is rupsen op de boerenkool![]()
quote:Op maandag 16 januari 2006 20:06 schreef MaLo het volgende:
[..]
Aahhh RUPSEN!
De uitdrukking die ik schreef, wil zeggen: heb je het nest onder de boom liggen?, oftewel: is de verkering uit?
Twents heeft toch best zijn leuke dingen hequote:
Tof Denker.quote:Op maandag 16 januari 2006 19:35 schreef _Denker het volgende:
[..]
Nouk, lang geleden! Wij zijn nog steeds net zo oud
Nou,,,,,, misschien een paar dingen dan.....quote:Op maandag 16 januari 2006 20:08 schreef MaLo het volgende:
[..]
Twents heeft toch best zijn leuke dingen he
quote:Op maandag 16 januari 2006 19:50 schreef Frutsel het volgende:
[..]
schattjjuuhh...
jongens neem kennis van 1 van de liefstuh (en lekkerste)diertjuhs uut Twentuh
![]()
Er word wat afgeflirt op fok,quote:Op maandag 16 januari 2006 20:14 schreef diertjuh het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ik weet ff niet wat ik moet zeggen![]()
![]()
Gewoon, proberen rustig te laten praten, 1 van de dingen van de twentse taal is dat er met een gigantische snelheid een veelvuldigheid aan woorden uit de mond schiet, een ongeevenaarde snelheid in de nederlandse taal, laat haar rustig ademhalen tijdens het praten.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:15 schreef Mikkie het volgende:
Meest irritant inderdaad. Zo'n vriendin heb ik ook, die kan ook niet fatsoenlijk ABN praten
ik woon in twente aapquote:Op maandag 16 januari 2006 20:16 schreef Koenholio het volgende:
Zeikerd. Twents is gaaf
[afbeelding]
Ik vind juist dat Tukkers heel rustig praten! Ik bedoel, we doen zeker 5 seconden over het woord cooooolaaaaaaaaquote:Op maandag 16 januari 2006 20:17 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Gewoon, proberen rustig te laten praten, 1 van de dingen van de twentse taal is dat er met een gigantische snelheid een veelvuldigheid aan woorden uit de mond schiet, een ongeevenaarde snelheid in de nederlandse taal, laat haar rustig ademhalen tijdens het praten.![]()
almeloooooquote:Op maandag 16 januari 2006 20:19 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik vind juist dat Tukkers heel rustig praten! Ik bedoel, we doen zeker 5 seconden over het woord cooooolaaaaaaaa![]()
Dan zou ik ook maar open kaart gaan spelen,quote:Op maandag 16 januari 2006 20:23 schreef diertjuh het volgende:
[..]![]()
Tjah je moet toch wat he. Medetwentenaren mogen dat.
Heb je een foto ofzo?quote:Op maandag 16 januari 2006 20:39 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Nee, ze denkt alleen dat ze is uitgeleerd![]()
Ik ook niet. Grote breur, wasda?quote:Op maandag 16 januari 2006 20:41 schreef diertjuh het volgende:
[..]
Heb je een foto ofzo?
Ik heb nog nooit big brother gekeken enzo..
quote:Op maandag 16 januari 2006 20:41 schreef diertjuh het volgende:
[..]
Heb je een foto ofzo?
Ik heb nog nooit big brother gekeken enzo..
In dit gebied kan ik geen Talpa ontvangen sorry
neequote:Op maandag 16 januari 2006 21:05 schreef erikkll het volgende:
ik ga in enschede naar school
ik kom zelf uut'n achterhook, is dat ook goed?
Dat is valsspelenquote:Op maandag 16 januari 2006 21:05 schreef erikkll het volgende:
ik ga in enschede naar school
ik kom zelf uut'n achterhook, is dat ook goed?
Vooruit dan maarquote:Op maandag 16 januari 2006 21:15 schreef erikkll het volgende:de vriend van m'n moeder komt uit haaksbergen, is het nu goed?
is ook nergens voor nodig, alles buiten amsterdam is boeren onzinquote:Op maandag 16 januari 2006 21:20 schreef Tiemie het volgende:
(niet dat de rest van nederland het verschil weet, maargoed)
Ja, daar woont Dos37 toch?quote:Op maandag 16 januari 2006 21:23 schreef tuut84 het volgende:
zijn er ook nog lui die geesteren kennen dan
nee dat is vriezeveenquote:
jepquote:Op maandag 16 januari 2006 21:26 schreef Pizzakoppo het volgende:
haaksbergen is toch wel bekend hier?
twentequote:Op maandag 16 januari 2006 21:25 schreef Pizzakoppo het volgende:
neuh, waar ligt dat dan?
Bij Tubbergen en Harbrinkhoek in de buurt.quote:Op maandag 16 januari 2006 21:25 schreef Pizzakoppo het volgende:
neuh, waar ligt dat dan?
quote:Op maandag 16 januari 2006 21:29 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
waar vlakbij dan, wellicht zegt me dat iets
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |