abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34049554
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 15:37 schreef in-limboy het volgende:
* meldt zich
Hell To The Liars
  zaterdag 14 januari 2006 @ 15:49:40 #102
106102 Mabelle
Hi.... haaaa
pi_34049611
Pedofiel of pedosexueel ... wat mij betreft even fout ... zonder enig verschil.
Ik vind gegeil op kinderen al even fout en in potentie altijd een pedofiel.

eeuwig opsluiten die gasten
Hij: "Je zult er morgenvroeg spijt van hebben......."
Ik: "Dan slapen we toch tot morgenmiddag??..."
  zaterdag 14 januari 2006 @ 15:49:40 #103
49626 mOBSCENE
That's Warp City!
pi_34049612
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 15:45 schreef in-limboy het volgende:

[..]

Maar je bent dus wel van mening dat pedofielen die totaal geen behoefte hebben hun 'wensen' in praktijk te brengen, gewoon in scholen en met kinderen kunnen werken?
Ja, net als dat een homo waarvan ik weet dat hij geen behoefte heeft aan sex met mij best wel mijn huisarts mag zijn. Het is moeilijk te bewijzen dat de behoefte er niet is, maar toch vind ik dat je diegene niet zoiets kan verbieden. Je kan trouwens ook lang niet altijd weten dát hij pedofiel is. Zodra de pedo een misstap maakt is het een ander verhaal.
Miljaar wat een kutkloon!
In utter disgust her husband said "I oughta take a gun and blow yer brains out". She snarled back at him "You haven't got the nerves!". Shot her dead in the bathtub. Fine way to end a married life
  zaterdag 14 januari 2006 @ 15:51:03 #104
49626 mOBSCENE
That's Warp City!
pi_34049653
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 15:49 schreef Mabelle het volgende:
Pedofiel of pedosexueel ... wat mij betreft even fout ... zonder enig verschil.
Ik vind gegeil op kinderen al even fout en in potentie altijd een pedofiel.

eeuwig opsluiten die gasten
Ze kunnen er toch zelf niks aan doen? Hoe kan je ze veroordelen voor een aangeboren afwijking waar ze niks aan kunnen doen? Een pedosexueel heeft de wet overtreden, die mag je daarop bestraffen, maar een pedofiel (die dus nog niks heeft gedaan) kán, mág en hoor je niet op te sluiten.
In utter disgust her husband said "I oughta take a gun and blow yer brains out". She snarled back at him "You haven't got the nerves!". Shot her dead in the bathtub. Fine way to end a married life
pi_34049770
En iemand die in staat is om moorden te plegen,omdat hij een aangeboren afwijking in zn hersenen heeft.
Laat je die ook vrij rondlopen?
I may be wrong, but it's highly unlikely.
pi_34049801
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 15:49 schreef mOBSCENE het volgende:

[..]

Ja, net als dat een homo waarvan ik weet dat hij geen behoefte heeft aan sex met mij best wel mijn huisarts mag zijn. Het is moeilijk te bewijzen dat de behoefte er niet is, maar toch vind ik dat je diegene niet zoiets kan verbieden. Je kan trouwens ook lang niet altijd weten dát hij pedofiel is. Zodra de pedo een misstap maakt is het een ander verhaal.
Dat is dus juist het probleem. Zodra je "ervoor uit komt" dat je pedofiel bent, zal je niet meer met kinderen mogen werken, omdat dat bewijzen dus niet mogelijk is, en ze alle risicogevallen willen uitsluiten. Terwijl je juist zou denken dat zodra je er op zo'n manier voor uit komt dat je het bent, je extra goed op de hoogte bent van je gevoelens, en je daarom voorzichtiger kan gedragen.
Wat ze wél doen is elke vreemde waarvan ze niet weten wát hij is, gewoon aannemen, als hij kinderwerk wil doen.
You're living in a fantasy... world...
  zaterdag 14 januari 2006 @ 15:56:36 #107
49626 mOBSCENE
That's Warp City!
pi_34049815
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 15:55 schreef Ghostbuster het volgende:
En iemand die moorden pleegt,omdat hij een aangeboren afwijking in zn hersenen heeft.
Laat je die ook vrij rondlopen?
Niet alle pedofielen hebben ook echt sex met een kind. Ik wil niet weten hoeveel mensen in Nederland alleen al er stieken pedofiel zijn maar het nooit ten uitvoer hebben gebracht. Ze hebben niks fout gedaan dus mag je ze niet bestraffen.
Zelfde verhaal met die moordenaar. Zolang hij [u]niet[/b] moordt is er niks aan de hand.
pi_34049855
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 15:56 schreef mOBSCENE het volgende:

[..]

Niet alle pedofielen hebben ook echt sex met een kind. Ik wil niet weten hoeveel mensen in Nederland alleen al er stieken pedofiel zijn maar het nooit ten uitvoer hebben gebracht. Ze hebben niks fout gedaan dus mag je ze niet bestraffen.
Zelfde verhaal met die moordenaar. Zolang hij [u]niet[/b] moordt is er niks aan de hand.
Qua rechten heb je wel gelijk,maar ik zou me toch veiliger voelen,als zulke mensen preventief aangepakt zouden worden.
pi_34049936
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 15:57 schreef Ghostbuster het volgende:

[..]

Qua rechten heb je wel gelijk,maar ik zou me toch veiliger voelen,als zulke mensen preventief aangepakt zouden worden.
Persoon vind ik in moordlust en pedofilie nog een klein verschil zitten... Pedofilie is slechts een aangetrokkenheid, niet een "drang" om kinderen pijn te doen of iets dergelijks. Sterker nog, er komt in bijna alle gevallen een sterke vorm van liefde bij kijken, en het is vaak juist die liefde die hen ervan weerhoudt de fout in te gaan door 'vieze' dingen te gaan doen.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 16:01:06 #110
49626 mOBSCENE
That's Warp City!
pi_34049947
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 15:57 schreef Ghostbuster het volgende:

[..]

In zekere zin kan ik me dat wel voorstellen. Maar je voelt je nu waarschijnlijk al een stuk veiliger dan wanneer je zou weten wie er allemaal precies pedofiel zijn en wie niet.
En een pedofiel heeft het waarschijnlijk zelf nog een stuk moelijker. Probeer je hele leven maar eens iets waar je naar verlangt (lichamelijk en geestelijk) te negeren. Probeer maar eens te accepteren dat jij anders bent dan de rest van de mensen, en als je dat openbaar maakt je met de nek wordt aangekeken en iedereen half bang voor je zal zijn.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 16:01:44 #111
49626 mOBSCENE
That's Warp City!
pi_34049968
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 16:00 schreef in-limboy het volgende:

[..]

Persoon vind ik in moordlust en pedofilie nog een klein verschil zitten... Pedofilie is slechts een aangetrokkenheid, niet een "drang" om kinderen pijn te doen of iets dergelijks. Sterker nog, er komt in bijna alle gevallen een sterke vorm van liefde bij kijken, en het is vaak juist die liefde die hen ervan weerhoudt de fout in te gaan door 'vieze' dingen te gaan doen.
Dat laatste wist ik niet, maar maakt inderdaad ook nog een wezenlijk verschil tussen de twee voorbeelden
pi_34050641
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 15:21 schreef wonko het volgende:
Rel om pedofielen in Brits onderwijs
Leuk voor erbij.
Is echter wel correct gebruik van het woord "pedofiel". Het is een rel om pedofilie, en niet zozeer kinderverkrachters. Bijna schokkend dat ze het een keer goed hebben op de frontpage
pi_34050763
Ik ben het in deze volledig eens met o.a. MouseOver. Het is wmb volstrekt immoreel om mensen te veroordelen (laats staan te castreren of zelfs te doden) op basis van gevoelens en verlangens waar zij zelf niet om gevraagd hebben.

Wat betreft de terminologie; het zou nog een stuk duidelijker zijn om onderscheid te maken tussen pedofielen en kinderverkrachters, want volgens de Van Dale is pedoseksueel simpelweg een synoniem voor pedofiel. Het is niet zo dat het woord pedofiel impliceert dat iemand niet seksueel actief is, noch impliceert pedoseksueel het tegengestelde. Mensen gebruiken die termen gewoon doorelkaar.
pi_34050816
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 16:00 schreef in-limboy het volgende:
Sterker nog, er komt in bijna alle gevallen een sterke vorm van liefde bij kijken, en het is vaak juist die liefde die hen ervan weerhoudt de fout in te gaan door 'vieze' dingen te gaan doen.
Ik kan het fout hebben, maar jij lijkt de gevoelens van een pedofiel goed te begrijpen. Misschien ervaar je zelf die gevoelens. In dat geval ... kun je mij vertellen of je het mogelijk ziet dat een pedofiel wacht tot het kind 18 is en vervolgens pas advances maakt? Of is het pedofiel zijn zo sterk dat de liefde voor het kind ook verdwijnt zodra deze volwassen wordt?
Doe eens wild ....
pi_34050900
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 16:30 schreef Tarot het volgende:
Ik kan het fout hebben, maar jij lijkt de gevoelens van een pedofiel goed te begrijpen. Misschien ervaar je zelf die gevoelens. In dat geval ... kun je mij vertellen of je het mogelijk ziet dat een pedofiel wacht tot het kind 18 is en vervolgens pas advances maakt? Of is het pedofiel zijn zo sterk dat de liefde voor het kind ook verdwijnt zodra deze volwassen wordt?
Wel een interessante vraag. Wil jij je vriend(in) nog als hij/zij een geslachtsoperatie heeft ondergaan? Ervan uitgaande dat je de voorkeur geeft aan 1 bepaald geslacht.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 16:38:08 #116
49626 mOBSCENE
That's Warp City!
pi_34051040
quote:

[..]

Dat is inderdaad wel een mooie vraag. Een pedofiel is per definitie iemand die valt op kinderen waarbij de secundaire geslachtskenmerken nog niet aanwezig zijn. Zodra hij/zij de puberteit voorbij is zal de pedofiel zich dus meteen veel minder aangetrokken voelen. Misschien is de liefde er nog wel, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand zó verliefd is dat ie én 6 jaar wacht, én ook nog eens accepteert dat betreffende persoon niet meer voldoet aan de 'sekse' waar hij op valt.
(Kind zijn is natuurlijk geen sekse maar ik denk dat hoe Lupa het stelt wel ongeveer een mooie is. Man -> vrouw is voor ons misschien wel net zo'n grote verandering als voor de pedo kind -> adolescent)
pi_34051264
Het is trouwens best verbazingwekkend wat een enorme omslag er in Nederland heeft plaatsgevonden in het denken over pedofilie. In de jaren '70 kon iemand als Brongersma openlijk over zijn seksualiteit vertellen in een programma als Rondom 10. De Nederlandse Vereniging voor Seksuele Hervorming prees in het verenigingsblad De Sextant pedoseksuele relaties aan als heilzaam voor de ontwikkeling voor het kind. Als iemand nu op TV openlijk over zijn pedofilie zou praten, acht ik de kans niet gering dat hij gelyncht of op zijn minst in elkaar getrapt wordt. Hoewel je je twijfels kunt hebben bij de denktrant in de jaren '70, vind ik dit toch bepaald geen positieve ontwikkeling.

Overigens een interessant boek dat ik nooit kan nalaten aan te raden in topics over dit onderwerp: Voor een verloren soldaat van Rudi van Dantzig. Is ook een film van, maar het boek is beter.
pi_34051506
***mededeling***

Ik heb erg veel posts in dit topic ge-edit wegens policy-overschrijdend postgedrag. Ik blijf dit topic scherp in de gaten houden. Normaal discussiëren gaarne.

- Geen doodsverwensingen e.d.
- Geen gescheld en gebash
- Geen geweldsfantasieën over wat je 'de pedofielen' wel niet allemaal aan zou willen doen

Tot nog toe is het vooral de kant van de 'anti-pedofielen' die zich flink misdraagt her en der. Ook al ben je het ergens niet mee eens, dan nog kun je best fatsoenlijk blijven.

***einde mededeling***
pi_34051558
quote:

[..]

IHet pedofiel zijn houdt vaak in het op meerdere niveaus aangetrokken zijn tot kinderen. De ene pedofiel heeft het vooral seksueel en de andere juist op een heel ander niveau, dat kan worden doorgetrokken tot bijna-afwezigheid van seksuele gevoelens, zoals bij mij het geval is. Maar we gaan het niet over mij hebben.

Zodra het kind oud wordt zal de echte aangetrokkenheid verdwijnen, en eventuele 'verliefdheid' dus ook. Maar dat betekent niet dat de pedofiel ze daarom maar in de berm laat liggen. Hierover zijn de meningen echter verdeeld... Er zijn er die het een "ultiem teken van liefde" zien om je "jonge vriendje" op een bepaalde leeftijd los te laten. Vind ik overdreven, ikzelf blijf gewoon vrienden met de kinderen die ik ken, voor zover dat mogelijk is, ook als ze opgroeien. Mogelijk zal een deel van de liefde verdwijnen, maar dat hangt van de persoon af... Ik ben ook gek op somige vrienden

Wat jij je afvroeg is of een pedofiel zou 'wachten met avances tot 18'. Allereerst, 16 is de legale leeftijd , en verder kan ik dat natuurlijk niet generalisseren. Het is ook iets complexer dan het lijkt. Niet elke pedo zal avances willen maken. En ik denk dat er maar weinig zijn die principieel willen wachten tot een bepaalde leeftijd, als ze wel iets zouden willen doen.
pi_34051913
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 13:02 schreef cultheld het volgende:

[..]

Nee hoor, maar ik heb het idee dat jij enigszins verdraagzaamheid t.o.v. pedo's probeert te scheppen en daar heb ik een gruwelijke hekel aan. Potentiële pedoseksuelen mogen van mij een enkeltje TBS krijgen en praktiserende pedoseksuelen dienen voor altijd uit de maatschappij te verdwijnen: Het liefst dood
Gezien de hiervoor aangehaalde definities pedofiel/-sexueel en moordwensers/moordenaar
ben jij een moordenaar van onschuldigen!
homeuax rule!
pi_34051950
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 16:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Het is trouwens best verbazingwekkend wat een enorme omslag er in Nederland heeft plaatsgevonden in het denken over pedofilie. In de jaren '70 kon iemand als Brongersma openlijk over zijn seksualiteit vertellen in een programma als Rondom 10. De Nederlandse Vereniging voor Seksuele Hervorming prees in het verenigingsblad De Sextant pedoseksuele relaties aan als heilzaam voor de ontwikkeling voor het kind. Als iemand nu op TV openlijk over zijn pedofilie zou praten, acht ik de kans niet gering dat hij gelyncht of op zijn minst in elkaar getrapt wordt. Hoewel je je twijfels kunt hebben bij de denktrant in de jaren '70, vind ik dit toch bepaald geen positieve ontwikkeling.

Overigens een interessant boek dat ik nooit kan nalaten aan te raden in topics over dit onderwerp: Voor een verloren soldaat van Rudi van Dantzig. Is ook een film van, maar het boek is beter.
Film ken ik, was niet zo heel goed inderdaad. Boek zal ik nog eens moeten lezen dan.
pi_34051961
Behalve immoreel is het trouwens ook praktisch nogal onmogelijk om mensen te veroordelen op gedachten en gevoelens. Er valt immers niks te bewijzen.
pi_34051984
Pedofiel is pedofiel.
Boeit het nou hoe lang je er over nadenkt.
JOHNNY HEITINGA
pi_34051990
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 17:06 schreef in-limboy het volgende:
Film ken ik, was niet zo heel goed inderdaad. Boek zal ik nog eens moeten lezen dan.
Absolute aanrader. Het staat in mijn top tien van mooiste boeken ooit.
pi_34052018
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 16:53 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
***mededeling***

Ik heb erg veel posts in dit topic ge-edit wegens policy-overschrijdend postgedrag. Ik blijf dit topic scherp in de gaten houden. Normaal discussiëren gaarne.

- Geen doodsverwensingen e.d.
- Geen gescheld en gebash
- Geen geweldsfantasieën over wat je 'de pedofielen' wel niet allemaal aan zou willen doen

Tot nog toe is het vooral de kant van de 'anti-pedofielen' die zich flink misdraagt her en der. Ook al ben je het ergens niet mee eens, dan nog kun je best fatsoenlijk blijven.

***einde mededeling***
Waarom geef je een pedofiel,een podium om zn verhaal te houden sowieso?
pi_34052059
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 17:08 schreef Ghostbuster het volgende:
TS heeft al aangegeven dat hij geen pedofiel is, dus je vraag klopt niet. Maar al was hij pedofiel, dan nog zie ik geen reden om hem de mond te snoeren. Hij doet niets wat illegaal of tegen de policy van Fok is.
pi_34052079
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 16:55 schreef in-limboy het volgende:
[....] Zodra het kind oud wordt zal de echte aangetrokkenheid verdwijnen, en eventuele 'verliefdheid' dus ook.
Verliefdheid misschien .. maar 'liefde' dan? Zeg je dat het gemiddeld niet voorkomt dat een pedofiel zo sterk van een kind houdt dat dit gevoel een heel leven bijblijft?
quote:
Maar dat betekent niet dat de pedofiel ze daarom maar in de berm laat liggen. Hierover zijn de meningen echter verdeeld...
Het komt wel een beetje over dat de gemiddelde pedofiel vrij egoistisch is.
quote:
Er zijn er die het een "ultiem teken van liefde" zien om je "jonge vriendje" op een bepaalde leeftijd los te laten. Vind ik overdreven,
Ik denk dat ik de gedachtengang hierachter wel begrijp, maar het is wel krom. Als je van iemand houdt, blijf je tot het bittere eind voor iemand gaan. Pas als die persoon je niet wil .. dan houdt het op.
quote:
Wat jij je afvroeg is of een pedofiel zou 'wachten met avances tot 18'. Allereerst, 16 is de legale leeftijd
Ah ok. Maar dat doet er niet zoveel toe .. want het gaat om kinderen zonder secundaire geslachtskenmerken.
quote:
En ik denk dat er maar weinig zijn die principieel willen wachten tot een bepaalde leeftijd, als ze wel iets zouden willen doen.
Dus ze gaan van scharrel naar scharrel ... op een gegeven moment verlangt een pedofiel toch ook naar een langdurige relatie? Of is pedofield voor jou (bijna) synoniem met eeuwige vrijgezel?
Doe eens wild ....
pi_34052130
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 17:10 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

TS heeft al aangegeven dat hij geen pedofiel is, dus je vraag klopt niet. Maar al was hij pedofiel, dan nog zie ik geen reden om hem de mond te snoeren. Hij doet niets wat illegaal of tegen de policy van Fok is.
Nee hij vind het gewoon interessant natuurlijk
Beetje bullshit beleid wel dit.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 17:12:53 #129
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_34052144
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 12:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Hoezo misbruik? Niet iedere pedofiel is een pedosexueel, maar per definitie is elke pedosexueel wel een pedofiel. Er is feitelijk en taalkundig dus niks mis met de aangehaalde voorbeelden.

(Vergelijk: Elke kip is een vogel, maar niet elke vogel is een kip.)
Het probleem dat de TS bedoelt is, lijkt mij, dat pedofielen worden gelijkgesteld met zedendelinquenten. En in het dagelijks spraakgebruik is dat al zo. Dat betekent dat alle pedofielen daardoor in een kwaad daglicht komen te staan. Dat lijkt me even erg als alle heteroseksuele mannen erop worden aangekeken dat er heteroseksuele mannen zijn die vrouwen verkrachten.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_34052180
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 17:12 schreef Ghostbuster het volgende:
Nee hij vind het gewoon interessant natuurlijk
Beetje bullshit beleid wel dit.
Voor commentaar op het beleid kun je in het feedbacktopic terecht. Verdere opmerkingen daarover in dit topic worden verwijderd.
pi_34052334
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 17:08 schreef Ghostbuster het volgende:
Dit topic is geen propaganda om sex met kinderen geaccepteerd te krijgen. Het is bedoeld om mensen die pedofielen en mensen die kinderen misbruiken niet uit elkaar kunnen houden te helpen om geen onschuldige slachtoffers te maken in hun kruistocht. Daarnaast vind ik het niet slecht om te discussieren met pedofielen over hun probleem in deze maatschappij, om zo zelf beter op de hoogte te zijn en de risico's goed (op een geloofwaardige manier) duidelijk maken.
Doe eens wild ....
pi_34052430
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 15:37 schreef in-limboy het volgende:
* meldt zich
Ben ik nou de enige die de indruk heeft dat TS een kloon van jou is?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_34052577
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 12:47 schreef Limsdealer het volgende:
Een pedofiel is per definitie "iemand met een seksuele voorkeur voor kinderen zonder secundaire geslachtskenmerken"
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 12:54 schreef zoalshetis het volgende:
een leraar of lerares die met kinderen werkt is in de regel ook pedofiel, anders kan je dat beroep nooit doen.
Want voorwaarde voor dat beroep is onder werktijd continu een stijve piemel of natte gleuf?
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_34052652
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 17:22 schreef r_one het volgende:
Zou kunnen. En wat dan nog?
pi_34052922
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 17:29 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Zou kunnen. En wat dan nog?
Dat zou mij er van weerhouden de discussie aan te gaan met TS.
.
pi_34052950
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 17:10 schreef Tarot het volgende:

Verliefdheid misschien .. maar 'liefde' dan? Zeg je dat het gemiddeld niet voorkomt dat een pedofiel zo sterk van een kind houdt dat dit gevoel een heel leven bijblijft?
Je houdt van het kind. En het kind is weg. Inderdaad, ik zou dat nog geen reden vinden om niet meer van iemand te houden. In mijn ervaring is het nog niet voorgekomen dat een vriendje "te oud" voor me geworden is. Maar nu ga ik nog niet zo lang mee, ik weet niet hoe lang we nog vrienden kunnen blijven.
quote:
Het komt wel een beetje over dat de gemiddelde pedofiel vrij egoistisch is.
Alles in iedereens leven is egoïstisch. Egoïsme wordt vaak omschreven als "alleen goed voor jezelf". Echter zou je iets 'aardigs' (goed voor een ander) nooit doen als je jezelf daardoor niet beter zou gaan doen. Maar als je de tegenhanger van egoïsme definieert als "goed voor anderen": wederom verdeeldheid. Het ene deel pedofielen is bijna alleen of voornamelijk seksueel aangetrokken tot kinderen en vriendschappen zullen voor een deel zijn vanuit 'direct eigenbelang' (geilen op...). Het andere deel voelt voornamelijk liefde en dan krijg je meestal dat die vriendschappen "vóór het kind" bestaan. Kind voorop. En natuurlijk nog de grijswaarden ertussenin met een beetje van beide...
quote:
Ik denk dat ik de gedachtengang hierachter wel begrijp, maar het is wel krom. Als je van iemand houdt, blijf je tot het bittere eind voor iemand gaan. Pas als die persoon je niet wil .. dan houdt het op.
Vind ik ook. Ik zou ook nooit om zo'n reden een vriendschap verbreken.
quote:
Ah ok. Maar dat doet er niet zoveel toe .. want het gaat om kinderen zonder secundaire geslachtskenmerken.
Zal je nog meevallen, veel pedofielen zijn naast hun aantrekking tot kinderen ook aangetrokken tot "tieners" of zelfs gewoon volwassen mensen. Homoseksualiteit, heteroseksualiteit, biseksualiteit, komt allemaal voor. Er zijn echter ook die echt 'alleen' op kinderen 'vallen'.
quote:
Dus ze gaan van scharrel naar scharrel ... op een gegeven moment verlangt een pedofiel toch ook naar een langdurige relatie? Of is pedofield voor jou (bijna) synoniem met eeuwige vrijgezel?
Een langdurige relatie met een kind bestaat door overduidelijke biologische redenen niet. Een kind wordt ouder. Of het dan een doorgezette volwassen relatie wordt hangt gewoon puur af van het contact tussen de twee. Maar 'van scharrel naar scharrel' gaan, een pedofiele relatie is totaal anders dan een volwassen relatie. Het aloude argument van machtoverwicht komt in het spel. Maar in de praktijk is het de pedofiel die de belangen van het kind voorop zet, zijn liefde voor het kind toont in vorm van een prettig of beschermend gevoel geven... Als het kind ouder wordt valt dit natuurlijk weg, en is het maar de vraag of het "ex-kind" de 'relatie' op een heel ander niveau wil voortzetten. Vaak is het een man en een jongen, en meestal groeit zo'n jongen gewoon op tot sympathieke heteroseksuele kerel. En vriendschappen blijven meestal ook wel behouden, maar van echte relaties is (volgens mij) maar zelden sprake.
pi_34053071
quote:

[..]

Dat heb je dan fout
pi_34053400
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 17:05 schreef nwana2 het volgende:

[..]

Gezien de hiervoor aangehaalde definities pedofiel/-sexueel en moordwensers/moordenaar
ben jij een moordenaar van onschuldigen!
Ik denk dat je mijn post niet goed hebt gelezen, of kun je het onderscheid niet maken tussen praktiserend en potentieel?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_34053945
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 14:33 schreef cultheld het volgende:
Vraagje aan de pedeaux(sympathisanten) hier: Als pedofielen toch niet van plan zijn om hun lusten op een kind te bot vieren, waarom zouden ze zich dan niet chemisch laten castreren?
Het is duur, brengt hormonaal gezeik, je kan niet meer masturberen, en vaak komt het voor dat mensen alsnog een gewone relatie met een volwassene hebben naast hun vriendschappen met kinderen.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 18:55:48 #140
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34055941
Hoe strict is de term pedofiel eigenlijk.

18 jarige met 14/15 jarige
20 jarige met 14/15 jarige
25 jarige met 14/15 jarige

25 jarige en 16 jarige

etc.

ikzelf kom in tenten waar de normaal gesproken alleen 18+ komt. tegenwoordig zie je dus ook meiden met de looks van 18+ en ook gedrag waarbij je later erachter komt dat ze 14/15 zijn.

ik ken mensen die wat hebben of hebben gekregen met een meisje met een aanzienlijk leeftijdverschil, de dames in kwestie waren vaak vroeg volwassen.

ikzelf val gelukkig op dames die er iig volwassen uitzien en volgroeid zijn en mooie vrouwelijke vormen hebben ipv die lolitta achtige figuren dus nooit geen nare ervaringen gehad als je later achter de leeftijd kwam.

ikzelf heb wel eens mee gemaakt dat een oudere man een meisje van 16/17 pakte terwijl die gozer zelf dus 30+ is en zijn machtspositie misbruikte. daarnaast had ik dus sterk het vermoeden dat hij ze ook jonger pakte en dat is gedeeltelijk ook bevestigd.
die gast hoef ik niet tegen te komen, ik denk dat het zeer slecht met hem zou aflopen
De wereld is op hol geslagen
  zaterdag 14 januari 2006 @ 18:56:48 #141
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34055982
ps, schiet me net te binnen dat ik een jongen van de middelbare school kende die als 15 jarige een vrouw van bijna 40 (milf) heeft gepakt... die gast schepte erover op...is dat ook pedofilie?
pi_34056027
Zoals eerder ook al genoemd is, vallen pedofielen doorgaans op prepuberale kinderen. Hooguit een jaar of twaalf dus. Dat betekent dat geen van de gevallen die jij noemt te scharen zijn onder de noemer 'pedofilie'. Die man van dertig die je noemt zou ik zelf gewoon een 'ouwe viespeuk' noemen.
pi_34056045
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 18:56 schreef 1ofthefew het volgende:
ps, schiet me net te binnen dat ik een jongen van de middelbare school kende die als 15 jarige een vrouw van bijna 40 (milf) heeft gepakt... die gast schepte erover op...is dat ook pedofilie?
Niet als je uitgaat van de definitie die gewoonlijk wordt gebruikt door psychologen e.d.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 19:04:50 #144
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34056335
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 18:58 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Dat betekent dat geen van de gevallen die jij noemt te scharen zijn onder de noemer 'pedofilie'. Die man van dertig die je noemt zou ik zelf gewoon een 'ouwe viespeuk' noemen.
naja die 'ouwe viespeuk' krijgt nog wel een keer ontzettend klappen. mocht die gast nooit, altijd al een hekel aan gehad en achteraf gezien was mijn intuitie dus goed.

zielige figuren die jonge meiden pakt omdat ze dames van eigen leeftijd niet kunnen vermaken.
pi_34056401
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 18:58 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Zoals eerder ook al genoemd is, vallen pedofielen doorgaans op prepuberale kinderen. Hooguit een jaar of twaalf dus. Dat betekent dat geen van de gevallen die jij noemt te scharen zijn onder de noemer 'pedofilie'. Die man van dertig die je noemt zou ik zelf gewoon een 'ouwe viespeuk' noemen.
De zogenaamde 'age of attraction' (...) varieert doorgaans van 5 tot 18. De meeste mensen vallen óf op "jong" (5-8) of op "jong" (9-13) of op "net iets minder jong" (>14). Die laatste categorie zijn meestal vooral zelf oudere mannen
pi_34056438
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 19:04 schreef 1ofthefew het volgende:
naja die 'ouwe viespeuk' krijgt nog wel een keer ontzettend klappen. mocht die gast nooit, altijd al een hekel aan gehad en achteraf gezien was mijn intuitie dus goed.

zielige figuren die jonge meiden pakt omdat ze dames van eigen leeftijd niet kunnen vermaken.
Tja, ouwe bokken en jonge blaadjes... Zolang er geen sprake is van dwang (fysiek of geestelijk) kan ik er weinig problemen mee hebben, maar bij dergelijke leeftijdsverschillen is er toch altijd het gevaar van machtsongelijkheid...
pi_34056583
Nog een aanrader trouwens, wederom zowel film als boek: 'Death in Venice' / 'Dood in Venetië'. Over een man die smoorverliefd wordt op een jonge jongen.

En natuurlijk 'The Boy' van Germaine Greer. Als een man dat boek had geschreven, zou de wereld te klein zijn geweest. Maar een vrouw mag blijkbaar wel op jongens geilen.
pi_34056933
quote:

[..]

Nee hoor
Maar Lupa vind het een boeiend onderwerp schijnbaar
pi_34056974
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 19:16 schreef Ghostbuster het volgende:
Nee hoor
Maar Lupa vind het een boeiend onderwerp schijnbaar
Ja, ik laat alleen topics open die ik boeiend vind.

Ga naar het feedbacktopic als je wat te zeuren hebt.
pi_34058265
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 17:07 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Behalve immoreel is het trouwens ook praktisch nogal onmogelijk om mensen te veroordelen op gedachten en gevoelens. Er valt immers niks te bewijzen.
Klopt...maar als blijkt dat iemand pedofiel is door zijn gedrag zonder het te hebben aangegeven of hulp gezocht te hebben mogen ze levenslang de mogelijkheid ontnomen worden om nog in contact te komen met wie dan ook.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')