Oh ja. Je hebt gelijk.Iedereen verwachte hem in de halve finale, dat ie de nummer één van de wereld versloeg was ook door iedereen voorspeld.quote:Op donderdag 12 januari 2006 20:56 schreef rieski het volgende:
tjonge jonge
Hij doet toch gewoon wat ie moet doen.
Ok, niet meer doen hoor tongquote:Op donderdag 12 januari 2006 21:02 schreef tong80 het volgende:
[..]
Oh ja. Je hebt gelijk.Iedereen verwachte hem in de halve finale, dat ie de nummer één van de wereld versloeg was ook door iedereen voorspeld.
Sorry.
Ijsselmeervogels werden sportploeg van het jaar in 1975 omdat ze de halve finale haalden van de KNVB beker.quote:Op donderdag 12 januari 2006 21:54 schreef the_legend_killer het volgende:
Hij heeft nog niet gewonnen
quote:Op donderdag 12 januari 2006 22:01 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ijsselmeervogels werden sportploeg van het jaar in 1975 omdat ze de halve finale haalden van de KNVB beker.
idd, dat er mensen zijn die pijltjesgooien sport durven te noemen.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:09 schreef Stansfield het volgende:
Ik vind darten niet echt een sport.
Dat is het zeker. Ik snap er ook geen reet van, maar zie wel in dat het een van oudsher voorname en traditierijke discipline is binnen het wielrennen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 21:46 schreef hetsjhokleek het volgende:
Ondanks dat ik er niks van snap is het toch een belangrijk wieleronderdeel.
voetbal, zwemestafette en dan...............quote:Op woensdag 8 februari 2006 21:56 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat is het zeker. Ik snap er ook geen reet van, maar zie wel in dat het een van oudsher voorname en traditierijke discipline is binnen het wielrennen.
Als Erben Wennemars en Edwin Jongejans (speaking of major sports) sportman van het jaar zijn geworden, waarom zouden dan Stam / Slippens niet genomineerd mogen worden voor sportteam?
En in welke grote teamsporten zijn er Nederlandse successen te verwachten (realistisch).
Achtervolgingsploeg bij het schaatsen heren en dames. Maar als het voetbalelftal geen wereldkampioen wordt zullen ze niet worden genomineerd. Stam en Slippens verdienen in mijn ogen gewoon een kwalificatie.quote:Op woensdag 8 februari 2006 23:37 schreef rubbereend het volgende:
[..]
voetbal, zwemestafette en dan...............
dr staat grote sporten en langebaan schaatsen is nou niet echt een grote mondiale sportquote:Op donderdag 9 februari 2006 06:53 schreef hetsjhokleek het volgende:
[..]
Achtervolgingsploeg bij het schaatsen heren en dames. Maar als het voetbalelftal geen wereldkampioen wordt zullen ze niet worden genomineerd. Stam en Slippens verdienen in mijn ogen gewoon een kwalificatie.
Voorspellende gave heb ik.quote:Op donderdag 12 januari 2006 21:57 schreef sportfreak het volgende:
Topic is overbodig.
Carl Verheijen word olympisch kampioen op de 10km en dus sportman van het jaar, Ireen Wust gaat verassen bij de dames en word dus sportvrouw. Het Nederlands elftal word wereldkampioen voetbal dus sportploeg.
Dat is idd een mannelijk type, maar het is toch echt een vrouw. En dit is voor de sportman van 2006.quote:Op donderdag 2 februari 2006 17:02 schreef heidi.com het volgende:
Ik pleit voor Cheryl Maas Nederlands Beste freestyle snowboarder allertijden...zij heeft dit seisoen al zooooo veel titels gehaald das niet te geloven..
een lijstje
Burton European open een 2de en een 3de plek
X-Games 9de
Chicken Jam 1ste
new-zeeland open 1ste
etz etz
Zij verdienen ook wel een nominatie voor sportteam van het jaar.quote:Derde Europese titel korfbalteam
Het Nederlands korfbalteam heeft voor de derde keer op rij de Europese titel in de wacht gesleept.
In de finale in Boedapest tegen eeuwige rivaal België was de formatie van Jan Sjouke van den Bos superieur. Het goed georganiseerd spelende Oranje had bij de rust al een riante 15-4 voorsprong en uiteindelijk prijkte er een 25-14 eindstand op het scorebord. Topscorers bij Nederland waren Andre Kuipers en Leon Simons met ieder zes treffers.
Acht jaar geleden pakte Nederland goud op het allereerste EK dat plaatsvond in het Portugese Estoril. In 2002 werd in het Spaanse Badalona de Europese titel geprolongeerd.
Moeten ze eerst het WK winnenquote:Op zondag 30 juli 2006 18:23 schreef Palau het volgende:
Oranje Hockeyteam Mannen
dat kun je meestal wel als voetbal ploegquote:Op woensdag 2 augustus 2006 11:14 schreef Sport_Life het volgende:
In elk geval kan het NL-Elftal fluiten naar sportploeg van het jaar..
quote:Op woensdag 2 augustus 2006 11:20 schreef TJDoornbos het volgende:
Ik nomineer Robert Doornbos. Gewoon erg strak elke keer weer en volgend jaar lekker punten pakken met zn wagen van RBR.
Dit jaar is het weer zover: acteur David Walliams die voor het goede doel het kanaal overzwom is op dit moment favoriet om sportpersoonlijkheid van het jaar te wordenquote:Op woensdag 2 augustus 2006 22:00 schreef tong80 het volgende:
Ach in Engeland werd Red Rum in 1975 sportsperson of the year.
Ik wil hem niet als sportman vhj, maar een nominatie zou ik wel terecht vinden. De klasse die hij liet zien in de Tour is misschien al wel anderhalf decennium niet meer vertoond door een Nederlander. In het voorjaar is zijn niveau altijd erg hoog. Dat zou juist een reden zijn hem eindelijk eens die prijs te geven.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 14:40 schreef hetsjhokleek het volgende:
Waarom zijn er hier die Boogerd sportman van het jaar willen hebben. Hij heeft in de voorjaarsklassiekers hetzelfde gepresteerd als elk jaar dus niets uitzonderlijks. Hij is Nederlands kampioen geworden maar dat was ook wel te verwachten en het is de vraag hoe fair dat was. En hij reed een tour die misschien iets beter was dan zijn eerdere tours maar ook niet opvallend.
Alleen als hij dit jaar nog iets groots wint bijvoorbeeld Lombardije ok het wereldkampioenschap dan verdient hij een nominatie.
Ik ben het zelf tot nu toe wel eens met het lijstje dat sportfreak heeft gepost.
Of morgen Ruckstuhl... bij de dames dan. Een goeie meerkamper is natuurlijk sowieso eigenlijk de beste sporter die we hebben.quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:55 schreef tong80 het volgende:
Misschien voegt Rutger Smith zich er vandaag bij
Ik ben gewoon van mening dat een nominatie voor sportman van het jaar daadwerkelijk een prestatie moet hebben neergezet en niet zoals jij aangeeft leuk heeft meegedaan.quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:12 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Ik wil hem niet als sportman vhj, maar een nominatie zou ik wel terecht vinden. De klasse die hij liet zien in de Tour is misschien al wel anderhalf decennium niet meer vertoond door een Nederlander. In het voorjaar is zijn niveau altijd erg hoog. Dat zou juist een reden zijn hem eindelijk eens die prijs te geven.
Laat ik het zo zeggen: Zelfs als Michael niks meer klaarmaakt dit jaar, vind ik zijn jaar beter dan dat van Pieter. Met alle respect overigens. En zeker ook beter dan Bob de Jong. Zijn 10k was voor een Nederlander nauwelijks uitzonderlijk te noemen.
Geen winnares, maar een erg fraaie nominatie-vulster*.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 20:38 schreef Leatherface het volgende:
Ruckstuhl verdient wat mij betreft wel direct een nominatie voor sportvrouw van het jaar.
Zwemmen is net als atletiek een grote sport... dat kun je van Korfbal (helaas) niet zeggen... al is het wel cool dat we dat al eeuwenlang ownenquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 21:28 schreef thijsdetweede het volgende:
Met die redenatie zou het Nederlands Korfbal team ieder jaar genomineerd moeten worden voor sportploeg van het jaar. Bij Ruckstuhl is het trouwens EK+WK (indoor) zilver...
wel een Olympische sport die op 3 continenten uitgebreid wordt beoefend... groot genoeg dus.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 21:38 schreef thijsdetweede het volgende:
Je hebt nog 3 schaatsers op je lijstje staan. Ook geen wereldsport.
quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:32 schreef Leatherface het volgende:
Voorlopig hou ik het op Theo Bos.
Het is echt ongelooflijk wat die presteert, als je je bedenkt dat Nederland in het baanwielrennen decennialang weinig voorstelde en met heel beperkte middelen de top heeft moeten bereiken.
quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:27 schreef thijsdetweede het volgende:
Of morgen Ruckstuhl... bij de dames dan. Een goeie meerkamper is natuurlijk sowieso eigenlijk de beste sporter die we hebben.
quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 20:38 schreef Leatherface het volgende:
Ruckstuhl verdient wat mij betreft wel direct een nominatie voor sportvrouw van het jaar.
Neuh, eigenlijk liever niet.quote:
wereldsport ja, maar hij wint op het EKquote:Op zondag 13 augustus 2006 18:34 schreef Leatherface het volgende:
Bram Som verdient nu sowieso een nominatie.
Ik hoop ook dat ze bij die verkiezing nou eens niet alleen maar naar de olympische spelen kijken
Met alle respect voor Bob de Jong, maar een grote titel winnen in een wereldsport als atletiek sla ik hoger aan dan een gouden plak op de 10 km schaatsen.
Theo Bos was natuurlijk ook grandioos, maar atletiek is toch nog even belangrijker dan baanwielrennen.
Mee eens. Alleen sla ik Bos' overwinning weer ietsje hoger aan, aangezien er op een EK 800m nogal wat wereldtop ontbreekt.quote:Op zondag 13 augustus 2006 18:34 schreef Leatherface het volgende:
Ik hoop ook dat ze bij die verkiezing nou eens niet alleen maar naar de olympische spelen kijken
Met alle respect voor Bob de Jong, maar een grote titel winnen in een wereldsport als atletiek sla ik hoger aan dan een gouden plak op de 10 km schaatsen.
Theo Bos was natuurlijk ook grandioos, maar atletiek is toch nog even belangrijker dan baanwielrennen.
Ik ook niet. Nederland schaatsland zal weer zegevieren, denk ik.quote:
Dat is nog steeds een groot toernooi, omdat Europa de bakermat van de atletiek is.quote:Op zondag 13 augustus 2006 18:41 schreef rubbereend het volgende:
[..]
wereldsport ja, maar hij wint op het EK
Maar Som wint 'slechts' een ek. Op een wk mag ie blij zijn als die de finale haalt, nu kan die winnen.quote:Op zondag 13 augustus 2006 18:34 schreef Leatherface het volgende:
Tsja, Mulaudzi en Ramzi kunnen niet deelnemen, en dat die Russische Olympische kampioen er niet bij was kan Som niks aan doen.quote:Op zondag 13 augustus 2006 18:44 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Maar Som wint 'slechts' een ek. Op een wk mag ie blij zijn als die de finale haalt, nu kan die winnen.
Hij verdiend een nominatie, maar ik ga toch nog steeds voor Theo Bos.
toevoegen Inge dekker, karin Ruckstuhl en bram som en nederlandse honkballers.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 19:37 schreef sportfreak het volgende:
Voorlopig zou ik gaan voor:
mannen:
Bob de Jong
Theo Bos
Pieter van den Hoogenband
vrouwen:
Ireen Wust
Marianne Timmer
Marianne Vos
team:
Rabobank wielerploeg
ABN Amro 1
Jong Oranje voetbal
Maar er kan nog veel veranderen met het ek zwemmen, het ek atliek en de wk hockey voor mannen en vrouwen,
Voetbal op het ek van Jong Oranje na dan.quote:Op zondag 27 augustus 2006 12:18 schreef komrad het volgende:
Eigenlijk was alles wel oke tot zeer goed, behalve het voetbal.
Totaal weet ik het niet, maar laat ik het dan maar tot gouden beperken:quote:Op vrijdag 1 september 2006 10:27 schreef komrad het volgende:
hoeveel medailles op de diverse WK/EK en de OS hebben we eigenlijk al verzameld??
En Timmer.quote:Op zaterdag 23 september 2006 18:14 schreef komrad het volgende:
Marianne Vos heeft tot nu toe niet echt veel concurrentie zover ik het me nu kan bedenken alleen Wust
Wielrenster van 19 lentes jong die dit jaar echt indrukwekkend is doorgebroken.quote:Op zondag 24 september 2006 05:15 schreef popolon het volgende:
Wie is de Vos?
Hoewel Vos het beter op radio dan op tv doet, vond ik r absoluut gevoel voor humor hebben hoor. Ze is alleen wat intelligenter dan Wust, dat spreekt wel tegen haar ja.quote:Op zondag 24 september 2006 05:12 schreef rubbereend het volgende:
Vos is niet mediageniek genoeg. Wüst en Timmer doen het prima op camera! Dat helpt enorm!
Wüst heeft VWO hoor. Vos kwam me ook intelligent over.quote:Op zondag 24 september 2006 12:59 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Hoewel Vos het beter op radio dan op tv doet, vond ik r absoluut gevoel voor humor hebben hoor. Ze is alleen wat intelligenter dan Wust, dat spreekt wel tegen haar ja.
Wüst fiets veel hoor, onderschat dat niet, ze heeft afgelopen zomer veel wegwedstrijden meegereden.quote:Op zondag 24 september 2006 13:45 schreef thijsdetweede het volgende:
Lijkt me trouwens wel aardig om Wust & Vos tegen elkaar te laten schaatsen en fietsen. Hoe je het klassement in elkaar moet zetten weet ik nog niet, maar ik acht Vos een veel betere schaatster dan Wust wielrenster.
Vos heeft ook VWO. Ze zat iig tijdens het wereldkampioenschap veldrijden in de zesde klas.quote:Op zondag 24 september 2006 13:51 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wüst heeft VWO hoor. Vos kwam me ook intelligent over.
Jong - Oranje voor team.quote:Op zondag 1 oktober 2006 01:20 schreef thijsdetweede het volgende:
Samen met wust, vos en jong oranje
D'r zou inderdaad iets van een oeuvreprijs moeten zijn, of een lifetime achievement award zoals de Britten het zo mooi kunnen zeggen.quote:Op maandag 2 oktober 2006 08:42 schreef Zwansen het volgende:
Ik vind het zo vreemd om Bob de Jong, Marianne Timmer etc. te nomineren. De OS lijken me al zo lang geleden... Niet dit jaar in elk geval.
Maar Boogerd verdient ook een nominatie.Of anders een carriereprijs.
20 maal bij de eerste 5 in een 'wereldbekerwedstrijd'.
Als er dit jaar een lifetime achievement award zou moeten zijn mag Boogerd tweede wordenquote:Op maandag 2 oktober 2006 08:54 schreef Leatherface het volgende:
[..]
D'r zou inderdaad iets van een oeuvreprijs moeten zijn, of een lifetime achievement award zoals de Britten het zo mooi kunnen zeggen.![]()
Boogerd komt daarvoor wel in aanmerking.
Ja, eigenlijk wanneer een sporter is gestopt.quote:Op maandag 2 oktober 2006 09:51 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Als er dit jaar een lifetime achievement award zou moeten zijn mag Boogerd tweede worden
Eerst naar Bergkamp dit jaar.
Moeilijke keuze.quote:Op zondag 1 oktober 2006 21:37 schreef rubbereend het volgende:
Klaasse? kan je beter van Gerwen nemen
Voor wat? Beste-vervanger-van-Verstappen-van-het-jaar?quote:Op maandag 2 oktober 2006 14:22 schreef TJDoornbos het volgende:
Bleekemolen mag ook nominatie na gisteren!
quote:Op maandag 2 oktober 2006 14:22 schreef TJDoornbos het volgende:
Bleekemolen mag ook nominatie na gisteren!
juist daarom niet Klaase, die heeft na de lakeside nauwelijks nog gepresteerd.quote:Op maandag 2 oktober 2006 14:53 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Moeilijke keuze.
van Gerwen ontpopt zich op dit moment als uitzonderlijk talent das duidelijk, maar aan de andere kant heeft Jelle wel de LakeSide gewonnen.
Als je op prestatie zou moeten kiezen ga ik voor Jelle, maar omdat de titel talent van het jaar heet komt van Gerwen meer in aanmerking.
Hij won toch ook nog een partij van Taylor, of heb ik het nou fout?quote:Op maandag 2 oktober 2006 17:32 schreef rubbereend het volgende:
[..]
juist daarom niet Klaase, die heeft na de lakeside nauwelijks nog gepresteerd.
goed planquote:Op maandag 2 oktober 2006 17:45 schreef pfaf het volgende:
We kunnen ook gewoon géén darters meenemen in de verkiezing.
slecht ideequote:Op maandag 2 oktober 2006 17:45 schreef pfaf het volgende:
We kunnen ook gewoon géén darters meenemen in de verkiezing.
Het zal er denk ik mede aan liggen dat bij een teamsporter je de individuele waarde moeilijk kunt vaststellen. Een spits kan met cruciale doelpunten een enorme waarde hebben voor zijn team, maar dan nog is ie afhankelijk van zijn medespelers.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 16:20 schreef tong80 het volgende:
Raar dat de sportman van het jaar nooit een teamsporter is.
True, true.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 16:41 schreef tong80 het volgende:
Maar een teamspeler als van Basten, Kees Akerboom, Rick Smits, Stephan Veen, Peter Blangé of Ron Zwerver hadden zo veel meerwaarde dat ze een team een niveau hoger lieten spelen.
Het is toch absurd dat van dat rijtje nooit iemand won maar wel een amateurbokser die nooit goud won zoals vanderleijden een één meter plank springer zoals Edwin Jongejans en een wielrenner die niks won maar altijd tweede werd zoals Steven Rooks.
Bij mij ook. Maar goed, ze wint toch namens het Koninkrijk der Nederlanden. Dus is het het vermelden zeker waard.quote:Op zondag 8 oktober 2006 13:53 schreef pfaf het volgende:
Aaah, leuk. Al doet me dat minder, zo'n importsportster.
Ik voel er ook totaal niks bij.quote:Op zondag 8 oktober 2006 13:53 schreef pfaf het volgende:
Aaah, leuk. Al doet me dat minder, zo'n importsportster.
Sportman: Michael Boogerd (wint met Rabobank de prijs voor sportploeg van het jaar), Theo Bos, Bob de Jongquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 14:02 schreef Barca het volgende:
Sportman: Michael Boogerd (wint met Rabobank de prijs voor sportploeg van het jaar), Theo Bos, Bob de Jong
Sportvrouw: Marianne Vos, Ireen Wust (talent van het jaar), Marianne Timmer, Karin Ruckstuhl
Sportploeg: Rabobank wielerploeg, Jong oranje (zal wel ploeg van het jaar worden bij voetballer van het jaar)
Talent van het jaar: Ireen Wust, Jelle Klaassen, Michael van Gerwen
Carrièreprijs: Michael Boogerd, Dennis Bergkamp (krijgt er een bij voetballer van het jaar)
MILF-award: Suzanne Harmes
Hoeveel prestige amateurwereldtitels in het golf genieten weet ik niet zeker. Mar het is niettemin een zeer mooi succes voor Nederland in een sport waarin het nooit erg veel gepresteerd heeft. Dit kan dus niet onopgemerkt blijven.quote:De Nederlandse golfers hebben in het Zuid-Afrikaanse Stellenbosch beslag gelegd op de wereldtitel voor amateurs. Het trio Tim Sluiter, Joost Luiten en Wil Besseling bleef op de laatste dag de ploegen van Canada en de VS voor.
Wil Besseling maakte het Oranjesucces compleet door de individuele titel te winnen, voor de Fransman Julien Grillon, de Amerikaan Chris Kirk en de Canadees Richard Scott, die alleen gedeeld tweede werden.
Bron: http://teletekst.nos.nl/?100-01
eerder een carriere awardquote:Op woensdag 1 november 2006 11:00 schreef Maikalo het volgende:
Omdat Dennis Bergkamp dit jaar heeft afgezwaaid vind ik het wel waard om hem sportman van het jaar te noemen.
Kunnen we hem nog met terugwerkende kracht naturaliseren?quote:Op woensdag 1 november 2006 13:50 schreef ThunderRoad het volgende:
Michael Schumacher
Waarom:
Vanaf de GP van Amerika 25 punten goed maken op Alonso,
en omdat het zijn laatste jaar in de Formule 1 was.
We houden het hier op Nederlandse sporters.quote:Op woensdag 1 november 2006 13:50 schreef ThunderRoad het volgende:
Michael Schumacher
Waarom:
Vanaf de GP van Amerika 25 punten goed maken op Alonso,
en omdat het zijn laatste jaar in de Formule 1 was.
Olympisch goud op je 19e of wereldkamioen op je 19e, dan telt voor mij Olympisch goud ook net iets meer.quote:Op woensdag 1 november 2006 19:19 schreef thijsdetweede het volgende:
Hmmm. De zeilers vind ik niet voldoende tellen als nederlanders eigenlijk. En jij vindt W"ust's prestatie bijzonderder dan die van Vos?
Ze is niet alleen wereldkampioene op de weg, maar ook met veldrijden. Ook nationaal kampioene. Ze heeft echter al de prijs Talent van het jaar 2006 ontvangen.quote:Op woensdag 1 november 2006 20:21 schreef thijsdetweede het volgende:
Dan zal het aan mij liggen, maar ik vind wereldkampioen wielrennen eigenlijk knapper dan olympisch kampioen schaatsen. Anders zou je iedere 4 jaar alvast sportman/vrouw kunnen reserveren voor een schaatser; er is er bijna altijd wel eentje die goud haalt. Hoewel dat nadrukkelijker zo is bij de mannen dan bij de vrouwen.
inderdaad, want om dan nou het dameswielrennen zoveel hoger en mondialer aan te slaan als schaatsen gaat me erg ver.quote:Op woensdag 1 november 2006 19:21 schreef Remzz het volgende:
[..]
Olympisch goud op je 19e of wereldkamioen op je 19e, dan telt voor mij Olympisch goud ook net iets meer.
Vos profiteerde natuurlijk ook van het werk van de ploegquote:Op woensdag 1 november 2006 21:42 schreef okee6 het volgende:
Wüst won niet al haar onderdelen, en ze heeft alle ondersteuning gehad. Wat dat betreft erg in de watten gelegd. Maar goed, het gaat er natuurlijk om wat de sponsor er voor over heeft. Voor niets gaat de zon op.
Ik vind de zeilers ook op het randje hoor, maar voetbalclubs met een hoop buitenlanders kunnen ook genomineerd worden. Ik zou het ze in ieder geval gunnen, het wel in ieder geval de meeste heroische prestatie van het jaar.quote:Op woensdag 1 november 2006 19:19 schreef thijsdetweede het volgende:
Hmmm. De zeilers vind ik niet voldoende tellen als nederlanders eigenlijk. En jij vindt W"ust's prestatie bijzonderder dan die van Vos?
Romme ookquote:Op vrijdag 3 november 2006 23:54 schreef tong80 het volgende:
Rintje Ritsma kan het wel vergeten lijkt me
Als er 27 december een elfstedentocht komt en hij wint hem. Wat dan ?quote:
dan is de rest vergeten af te stempelen onderwegquote:Op zaterdag 4 november 2006 20:17 schreef tong80 het volgende:
[..]
Als er 27 december een elfstedentocht komt en hij wint hem. Wat dan ?
Is wel duidelijk een groot talent, maar om hem nu al te nomineren voor talent van het jaar... Daarvoor heeft hij naar mijn mening internationaal te weinig laten zien.quote:Op zondag 5 november 2006 10:36 schreef densmee het volgende:
jan smeekens
VInd ik ook, de twee grootste talenten van dit jaar maken nu al kans op sportvrouw van het jaar(Wüst en Vos) maar volgensmij mag je niet in dubbele catergorieen worden genomineerdquote:Op zondag 5 november 2006 10:47 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Is wel duidelijk een groot talent, maar om hem nu al te nomineren voor talent van het jaar... Daarvoor heeft hij naar mijn mening internationaal te weinig laten zien.
Ze heeft zich in ieder geval weer duidelijk laten zien.quote:Op maandag 6 november 2006 00:25 schreef rubbereend het volgende:
Wüst, lijkt me duidelijk dat die gaat winnen na dit weekend!
Ze heeft vrijwel niks gewonnen tot dusver.quote:Op maandag 6 november 2006 00:25 schreef rubbereend het volgende:
quote:Op maandag 6 november 2006 00:25 schreef rubbereend het volgende:
Oeps foutje. Nou ja foutje blunder.quote:Op zondag 3 december 2006 18:56 schreef thijsdetweede het volgende:
blom? ik mag toch aannemen dat dat bram som was. Verder is Kiplagat wel een verrassing, maar als je haar gewoon als nederlandse beschouwt zijn haar prestaties goed genoeg natuurlijk.
aanvulling:quote:Op zondag 3 december 2006 18:52 schreef Bruce117 het volgende:
Genomineerd bij de mannen: Bram Som, The Bos, Bob de Jong.
Genomineerd bij de vrouwen: Lorna Kiplagat, Marianne Vos, Ireen Wust
Mwah, liever Olympisch kampioene Marianne Timmer. Dat was pas echt verrassend.quote:Op zondag 3 december 2006 18:56 schreef thijsdetweede het volgende:
Verder is Kiplagat wel een verrassing, maar als je haar gewoon als nederlandse beschouwt zijn haar prestaties goed genoeg natuurlijk.
Het voetbalwereldjee zal wel weer gepikeerd zijn omdat de hokeydames sportploeg vh jaar wordquote:Op zondag 3 december 2006 19:18 schreef rubbereend het volgende:
[..]
aanvulling:
ploeg: de voetballers van jong Oranje, hockey dames en de springruiters
gehandicapte sporter: Esther Vergeer, Robin Ammerlaan, Pieter Gruijters
ze hebben iig geen eerlijke kansquote:Op maandag 4 december 2006 11:57 schreef maril het volgende:
[..]
Het voetbalwereldjee zal wel weer gepikeerd zijn omdat de hokeydames sportploeg vh jaar word![]()
Begint het nou alquote:Op maandag 4 december 2006 11:58 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ze hebben iig geen eerlijke kans
quote:
De woorden van Jack van Gerlder zondagavond.quote:Op maandag 4 december 2006 13:09 schreef fanneke het volgende:
Dat hele gedoe over sportmannen, - vrouwen en - ploegen is toch flauwekul.
Voetbal is onze nationale sport, we staan al 40 jaar in de wereld(sub-)top en vrijwel nooit wint voetbal een prijs.
We benoemen liever een schaatser(schaatsen=folklore, geen sport) of i.d. Waar de wereldtop bestaat uit pakweg 5 landen. Net als hockey.
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |