abonnement Unibet Coolblue
  Lieve Belg maandag 9 januari 2006 @ 17:45:48 #1
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_33872140


Algemene vragen:
quote:
Wat is Transport Tycoon

Transport Tycoon is gemaakt door Chris Sawyer die redelijk bekend is geworden door Rollercoaster Tycoon. Dat was een erg goed spel. De basis van dat spel komt eigenlijk bij dit spel vandaan. Daaruit zou je kunnen concluderen dat dit spel ook een erg goed spel is en dat is ook zo.

Transport Tycoon is een Tycoon spel waarin jij de baas van een vervoersbedrijf bent. Je begint in 1930 en eindigt in 2030. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk geld te verdienen en de concurrentie voor te blijven. In het begin kun je wat ouderwetse vrachtwagens, boten, treinen en een vliegtuig kopen. In de loop van de tijd komen daar steeds nieuwere vervoersmiddelen bij. Eerst kun je bijvoorbeeld alleen een klein vliegveld bouwen maar later ook een grote. De treinen zijn eerst stoomtreinen, daarna diesels en daarna elektrische treinen. In 2000 krijg je de beschikking over Monorail. Dan kan je al je spoor gaan vervangen en met Monorail treinen gaan rijden. Bij de boten krijg je later de beschikking over hovercrafts en bij de vliegtuigen nog een vliegtuig dat veel lijkt op de Concorde.
verder lezen...

Waar kan ik dat downloaden?

Een lijst van download locaties van verschillende veries kan je op volgende pagina terugvinden: topic 3407 op tt-forums.net

Verder heb je ofwel TTDPatch, ofwel OpenTTD nodig. Het verschil wordt verder in deze OP uitgelegd.

TTDPatch

TTDPatch is geschreven door Josef Dexler en bevat vele nieuwe functies tenopzichte van de originele versie. TTDPatch bouwd verder op de oorspronkelijkse versie en breidt deze uit.
Handige functies van TTDPatch zijn:
* Path Based Signaling (PBS)
* Newgrf ondersteuning
* ...

OpenTTD
OpenTTD is een herschreven versie van Transport Tycoon en bevat net zoals TTDPatch veel nieuwe functies.
Handige functies van OpenTTD zijn:
* bigmaps (tot 64 keer zo groot als originele map)
* multiplayer tot 10 spelers per server
* multistop
* ...

Maar welke moet ik nu kiezen?
Die keuze is aan jou, probeer ze eens allebei voor een tijdje en zie welke jou het tofst lijkt. Of gebruik ze beide

Tips voor netwerken
quote:
Eén richtingsverkeer of tweerichtingsverkeer
Op een druk netwerk is het aangeraden om te werken met 1 richtingsverkeer op je sporen. Zo voorkom je dat treinen zichzelf vastrijden en grote omwegen gaan maken.
Op een enkel spoor dat enkel tussen 2 stations loopt en maar 1 trein bevat is het nutteloos om een dubbel spoor te leggen met één-richtingssignalen.

Meer uitleg over signalen
Er bestaan 3 soorten signalen: twee-richtings, één-richtings en pre-signalen. (In TTDPatch bestaat er ook nog PBS signalen). Meer uitleg over die signalen vind je op de volgende website: http://www-user.tu-chemnitz.de/~dou/ttdx/. Deze is gericht naar TTDPatch maar is ook perfect voor OpenTTD.
Info over signalen in OpenTTD: http://wiki.openttd.org/index.php/Signals

Stations
Een station aansluiten op een netwerk kan je op 3 methoden doen. Welke te gebruiken hangt af van de omgeving en het gebruik ervan.

Terminus:

Deze methode is handig voor een station waar slechts enkele treinen stoppen. Eenmaal je zo een station aansluit met enkele sporen die druk bezet zijn heb je al snel een hoopje treinen die staan te wachten.



In-line:

Een in-line station is handig voor passagierstreinen. Deze treinen stoppen meestal dan in elk station dat ze tegenkomen om passagiers op te pikken/af te zetten. Deze methode is ook niet aangeraden voor drukke netwerken.



Ro-Ro:

Voor een station dat snelle doorgang moet hebben, gebruik je best een Ro-Ro station. Ro-Ro staat voor 'Roll On-Roll Off' Met deze methode hinderen inrijdende treinen de uitgaande niet, en omgekeerd. Een trein kan dus op spoor 1 inrijden terwijl een andere trein op spoor 2 het station verlaat. Achter het station staan wel nog één-richtingssignalen.



Knooppunten
Knooppunten zijn meestal de 'bottle-neck' op grote netwerken. Een simpel kruispunt kan 1 trein tegelijkertijd aan, wat snel voor opstroppingen zorgt. Een groter en iets uitgebreider knoppunt kan al snel meerdere treinen aan, indien effecient gebouwd. Wat opzich dan weer voor een snelle doorstroming van de treinen zorgt.

Simpel kruispunt

Dit kruispunt kan 1 trein per keer aan en zorgt dus voor de nodige opstroppingen.




T-splitsing

Wanneer je een station iets naast een hoofdlijn liggen hebt moet de trein er ook geraken. De handigste methode is een T-splitsing.

Hier kan de trein die van de 'branch line' (zijspoor) komt slechts 1 richting uit.



Indien de trein 2 richtingen uitmoet kan je bijvoorbeeld volgende opstelling gebruiken:



Een handig overzicht van allerhande soorten knooppunten, stationsopstellingen, enzovoort kan je vinden op http://www.transporttycoon.net/junctions

Handige links
quote:
OpenTTD
* Officële website: http://www.openttd.org
* SourceForge pagine: http://sourceforge.net/projects/openttd/
* Nightles: http://nightlies.openttd.org
*Server browser: http://servers.openttd.org

TTDPatch
* Offciële website: http://www.ttdpatch.net
* Development versie (alpha's): http://www.ttdpatch.net/src/

Informatie
go* Forums voor OpenTTD, TTDPatch, Locomotion en andere: http://www.tt-forums.net * TIP *
* Stations, voertuiglijsten, tips en kruispunten: http://www.transporttycoon.net/
Deze OP kan teruggevonden worden op: http://fok.internix.be/OP/transport%20tycoon.txt
Indien er wijzigingen moeten doorgevoerd worden aan de OP, meldt in dit topic, of mail naar e-mailadres in men profiel.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jump op 09-01-2006 19:03:48 ]
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_33872345
en deel 7 alweer
pi_33872712
Wellicht interessant voor het aanleggen van knooppunten (welliswaar voor snelwegen): http://nl.wikipedia.org/wiki/Categorie:Knooppunt

Aangezien hier veel onderzoek naar is gedaan voor de beste doorstroming enzo
Powered by Gentoo
  maandag 9 januari 2006 @ 18:16:59 #4
115814 Drumpie
Zie Signature.
pi_33873351
Cool, wist niet dat je het spel kon downoaden
pi_33874126
hey mensen, het lukt met niet om het te installeren, ik krijg melding over registry? hoe kan ik dat verhelpen of hoe moet ik het anders doen?
Vrijwilliger
  maandag 9 januari 2006 @ 18:51:49 #7
81989 KieWie
Ja is goed...
pi_33874378
Sowieso alvast bedankt voor de downloadlink! Ga er gelijk weer eens aan beginnen
Decisions are made by those who show up.
pi_33874402
quote:
Op maandag 9 januari 2006 18:45 schreef RvdLinden het volgende:
hey mensen, het lukt met niet om het te installeren, ik krijg melding over registry? hoe kan ik dat verhelpen of hoe moet ik het anders doen?
Heb ik nu ook

je moet het downloaden vanaf, daar zit een patch bij En dan voortaan opstarten via de patch bestand, ander blijft die het geven.
http://download.transporttycoon.net/files/ttd-win.zip

[ Bericht 24% gewijzigd door StephanL op 09-01-2006 19:10:41 ]
pi_33874442
Dat is wel heel gaaf, dat het spel 'gratis' wordt aangeboden, incl. tools om het onder WindowsXP te laten werken. Ga het gelijk proberen .. hopelijk geen 'registry' errors zoals hierboven.
  Lieve Belg maandag 9 januari 2006 @ 19:03:24 #10
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_33874798
Ow, staat dat linkje er nog in Dat gaat peristilus me niet graag zien doen (abandonware enzo)
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  Lieve Belg maandag 9 januari 2006 @ 19:05:14 #11
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_33874869
Ooh, voor die register fouten: http://users.tt-forums.net/shadow/
De eerste download
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_33874960
Ik hbe het geïnstalleerd, maar ik kan alleen ttdpatchw.exe gebruiken om het spel op te starten, alleen dan krijg ik 'm niet fullscreen. Wat moet ik doe n omd at wel te krijgen? De andere bestanden zeggen allemaal dat ik een verkeerde cd heb.

Geweldig spel dit trouwens .
  Lieve Belg maandag 9 januari 2006 @ 19:09:06 #13
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_33875020
TTDPatch resolutie kan je wijzigen via de ttdpatchw.cfg. Welke versie gebruik je, de 2.0 of de alpha versies?
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_33875224
Ik kan het niet vinden in de config... E hoe kom ik erachter welke versie ik heb? Ik heb gewoon het eerste linkje gepakt dat er net stond en toen ben ik naar Setup gegaan. In de map waar ik het geïnstalleerd heb, klik ik nu dat ttdpatchw.exe aan.
  maandag 9 januari 2006 @ 19:56:31 #15
72065 Et-Cetera
Party 4 Ever
pi_33877121
Belachelijk dat hier geen links mogen staan van spellen die je bewust gratis mag downen..

In andere topics zag ik links van GTA en GTA2 voorbij komen die wel mochten blijven staan?
My washing machine doesn't work
Why did u fuck my washing machine
FUCK!
pi_33877505
Om de minuut gaat mijn trein kapot en ook mijn bussen hebben telkens 'break-down', wat doe ik mis? Ik heb 'm trouwens nog niet in fullscreen .
  maandag 9 januari 2006 @ 20:27:59 #17
72065 Et-Cetera
Party 4 Ever
pi_33878568
Heb je de breakdowns op high staan ofzo, bij difficulty settings?
My washing machine doesn't work
Why did u fuck my washing machine
FUCK!
pi_33878669
Ik zet 'm wel ff op none .
  maandag 9 januari 2006 @ 20:34:53 #19
72065 Et-Cetera
Party 4 Ever
pi_33878961
Ik geef mn treintjes altijd opdracht om na een rondje ff een depot binnen te rijden..

Dat scheelt ook wel
My washing machine doesn't work
Why did u fuck my washing machine
FUCK!
pi_33879002
quote:
Op maandag 9 januari 2006 19:56 schreef Et-Cetera het volgende:
Belachelijk dat hier geen links mogen staan van spellen die je bewust gratis mag downen..

In andere topics zag ik links van GTA en GTA2 voorbij komen die wel mochten blijven staan?
kweenie als TTD al officieel te downloaden is..

OpenTTD is het wel echter daarvoor heb je nog de originele versie voor nodig

Voor de mensen die OpenTTD spelen.. ik draai een dedicated server hier..
melden op irc voor IP
  maandag 9 januari 2006 @ 20:40:30 #21
72065 Et-Cetera
Party 4 Ever
pi_33879266
irc?
My washing machine doesn't work
Why did u fuck my washing machine
FUCK!
pi_33879412
quote:
Op maandag 9 januari 2006 20:40 schreef Et-Cetera het volgende:
irc?
ja irc.fok.nl

moet je alleen ff zoeken waar ik at that point uithang
  Lieve Belg maandag 9 januari 2006 @ 20:46:05 #23
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_33879556
quote:
Op maandag 9 januari 2006 20:43 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ja irc.fok.nl

moet je alleen ff zoeken waar ik at that point uithang
#dig meestal?
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_33879656
quote:
Op maandag 9 januari 2006 20:46 schreef Jump het volgende:

[..]

#dig meestal?
is dat SPAM?
pi_33880656
Wat is een leuk level om mee te beginnen?
pi_33882733
ik vind het een waardeloos programma.. sorry, maar ik krijg ten eerste geen geluid en het is niet fullscreen. en roller coaster tycoon is beter speelbaar
Vrijwilliger
pi_33887907
quote:
Op maandag 9 januari 2006 21:46 schreef RvdLinden het volgende:
ik vind het een waardeloos programma.. sorry, maar ik krijg ten eerste geen geluid en het is niet fullscreen. en roller coaster tycoon is beter speelbaar
maar dit is veel leuker
dag
pi_33890568
Misschien leuk om de OP te vernieuwen met bijvoorbeeld wat leuke plaatjes uit het vorige topic? Plaatjes waarin je de verschillen tussen TTD/X en OpenTTD/TTDPatch kunt zien
pi_33890610
quote:
Op maandag 9 januari 2006 19:56 schreef Et-Cetera het volgende:

In andere topics zag ik links van GTA en GTA2 voorbij komen die wel mochten blijven staan?
Deze spellen zijn vrijgegeven door de makers, Rockstar
pi_33890705
quote:
Op maandag 9 januari 2006 21:46 schreef RvdLinden het volgende:
ik vind het een waardeloos programma.. sorry, maar ik krijg ten eerste geen geluid en het is niet fullscreen. en roller coaster tycoon is beter speelbaar
1. www.openttd.org
2. www.openttd.org
3. gebruik dat in combinatie met de ouwe datafiles en alles draait heerlijk
Succes! (lees de readme over hoe en wat)

* JapyDooge draait em @ linux...
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
pi_33902219
Ik zag dit topic en ik heb het direct weer geïnstalleerd. Een van de leukste spellen die ik vroegah heb gespeeld

Vraagje; de gemiddelde leeftijd van mijn vliegtuigen is ongeveer een jaar. Ze crashen aan een stuk door. Helikopters doen het prima, en voor de rest ook niks raars. Veel verschillende types vliegtuigen geprobeerd, maar dat maakt geen verschil. Ik zit ergens in 1972 geloof ik. Wat gaat er mis?
pi_33903010
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 14:13 schreef Nevermind het volgende:
Ik zag dit topic en ik heb het direct weer geïnstalleerd. Een van de leukste spellen die ik vroegah heb gespeeld

Vraagje; de gemiddelde leeftijd van mijn vliegtuigen is ongeveer een jaar. Ze crashen aan een stuk door. Helikopters doen het prima, en voor de rest ook niks raars. Veel verschillende types vliegtuigen geprobeerd, maar dat maakt geen verschil. Ik zit ergens in 1972 geloof ik. Wat gaat er mis?
Laat je jetvliegtuigen (die 952km p/u gaan) landen op de kleine vliegvelden misschien? Ik las ergens dat het percentage crashkans dan iets van 20% is..
  dinsdag 10 januari 2006 @ 15:43:26 #33
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_33905365
quote:
Op maandag 9 januari 2006 19:56 schreef Et-Cetera het volgende:Bla In andere topics zag ik links van GTA en GTA2 voorbij komen die wel mochten blijven staan?
Die zijn al (in ieder geval deel 1) vrijgegeven als freeware.
quote:
Ooit schreef Gamer_V het volgende:Spelen jullie ngo ergens op een vaste server, en met openttd of met ttdpatch?
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
pi_33907475
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 14:32 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Laat je jetvliegtuigen (die 952km p/u gaan) landen op de kleine vliegvelden misschien? Ik las ergens dat het percentage crashkans dan iets van 20% is..
Ow, inderdaad! Bedankt voor de tip
  dinsdag 10 januari 2006 @ 17:13:51 #35
55611 BrickTop
~]|[··]|[~
pi_33908637
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 14:13 schreef Nevermind het volgende:
Ik zag dit topic en ik heb het direct weer geïnstalleerd. Een van de leukste spellen die ik vroegah heb gespeeld

Vraagje; de gemiddelde leeftijd van mijn vliegtuigen is ongeveer een jaar. Ze crashen aan een stuk door. Helikopters doen het prima, en voor de rest ook niks raars. Veel verschillende types vliegtuigen geprobeerd, maar dat maakt geen verschil. Ik zit ergens in 1972 geloof ik. Wat gaat er mis?
Het isook handig om wat grond rond je vliegveld op te kopen. Kun je later makkelijker uitbreiden
naar een groter vliegveld.
pi_33908976
quote:
Op maandag 9 januari 2006 21:46 schreef RvdLinden het volgende:
ik vind het een waardeloos programma.. sorry, maar ik krijg ten eerste geen geluid en het is niet fullscreen. en roller coaster tycoon is beter speelbaar
Err.. ik heb TTDPatch fullscreen en met geluid (onder Linux met Wine 0.9.5)
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
pi_33909102
Ik ga het nú spelen.
pi_33909127
uit de OP:
quote:
Dit kruispunt kan 1 trein per keer aan en zorgt dus voor de nodige opstroppingen
Dit is al meer dan een jaar achterhaald (PBS)
Misschien kun je er bij zetten dat zulke kruisingen PBS gebruikt kan worden en dat je dus geen fly-overs en tunnels nodig hebt voor relatief rustige kruisingen.

De 'snelweg'knooppunten met klaverbladen etc. (die je IRL bij spoorwegen nooit ziet!) hoeven dus niet per se gebruikt te worden. En een linkje naar www.sporenplan.nl voor hoe aansluitingen er 'in het echt' uitzien is ook wel leuk (ter inspiratie)
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
  Lieve Belg dinsdag 10 januari 2006 @ 17:32:19 #39
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_33909226
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 17:28 schreef klnvntrbyt het volgende:
uit de OP:
[..]

Dit is al meer dan een jaar achterhaald (PBS)
Misschien kun je er bij zetten dat zulke kruisingen PBS gebruikt kan worden en dat je dus geen fly-overs en tunnels nodig hebt voor relatief rustige kruisingen.

De 'snelweg'knooppunten met klaverbladen etc. (die je IRL bij spoorwegen nooit ziet!) hoeven dus niet per se gebruikt te worden. En een linkje naar www.sporenplan.nl voor hoe aansluitingen er 'in het echt' uitzien is ook wel leuk (ter inspiratie)
Ik zou de OP eens moeten uitbreiden naar de nieuwe functies van TTDPatch en OpenTTD. Eens tijd moeten voor maken dit weekend
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_33910826
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 17:32 schreef Jump het volgende:

[..]

Ik zou de OP eens moeten uitbreiden naar de nieuwe functies van TTDPatch en OpenTTD. Eens tijd moeten voor maken dit weekend
vind ik een goed idee
pi_33910928
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 17:32 schreef Jump het volgende:
Ik zou de OP eens moeten uitbreiden naar de nieuwe functies van TTDPatch en OpenTTD. Eens tijd moeten voor maken dit weekend
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 00:51 schreef MaxMark het volgende:
Misschien leuk om de OP te vernieuwen met bijvoorbeeld wat leuke plaatjes uit het vorige topic? Plaatjes waarin je de verschillen tussen TTD/X en OpenTTD/TTDPatch kunt zien
pi_33911898
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 17:13 schreef BrickTop het volgende:

[..]

Het isook handig om wat grond rond je vliegveld op te kopen. Kun je later makkelijker uitbreiden
naar een groter vliegveld.
Ik ben zo rijk dat ik mijn tegenstanders opkoop als ze in de weg zitten.

Maar bedankt voor de tips, ze crashen iig niet meer
pi_33912263
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 18:50 schreef Nevermind het volgende:

[..]

Ik ben zo rijk dat ik mijn tegenstanders opkoop als ze in de weg zitten.

Maar bedankt voor de tips, ze crashen iig niet meer
Ik koop altijd 75% van de aandelen, waarna mijn tegenstanders in feite 'dochterbedrijven' worden die je zelf kunt managen (TTDPatch). En als grootaandeelhouder is mijn wil de wet.
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
pi_33912473
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 18:59 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

Ik koop altijd 75% van de aandelen, waarna mijn tegenstanders in feite 'dochterbedrijven' worden die je zelf kunt managen (TTDPatch). En als grootaandeelhouder is mijn wil de wet.
Ik had het inderdaad al gezien, maar kun je ze dan vertellen wat ze moeten doen? In hoeverre heb je invloed in hun beslissingen?

Er is met die TTDPatch wel veel verbeterd zeg! Maakt het een stuk leuker met een moderne PC die wat meer aan kan dan toen ik vroeger TT op mijn 386 speelde
pi_33913167
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 19:05 schreef Nevermind het volgende:

[..]

Ik had het inderdaad al gezien, maar kun je ze dan vertellen wat ze moeten doen? In hoeverre heb je invloed in hun beslissingen?
nadat je 75% van de aandelen hebt, verandert de 'Show HQ' knop in 'Manage'.
Wat er dan gebeurt is dat jij dat bedrijf volledig bestuurt en dat je alles kunt doen wat je in je eigen bedrijf ook kunt doen (behalve aandelen van het moederbedrijf kopen). Als je klaar bent met het managen van de dochteronderneming, dan kun je gewoon je eigen bedrijf weer managen. De dochteronderneming wordt dan weer bestuurd door de computer.

Zie ook:
Google groups

[ Bericht 14% gewijzigd door klnvntrbyt op 10-01-2006 19:30:07 ]
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
  Lieve Belg dinsdag 10 januari 2006 @ 19:25:11 #46
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_33913224
Kan je ook sporen op elkaar aansluiten en treinen over elkaars netwerk doen rijden daarmee? Want dat is vooral handig als je aan het maximum aantal treinen/busjes enzo zit
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_33913235
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 18:50 schreef Nevermind het volgende:

[..]
Ik ben zo rijk dat ik mijn tegenstanders opkoop als ze in de weg zitten.
Het probleem is juist dat als je later een groter vliegveld wilt bouwen op de plek van de oude, er geen plek meer is door alle gebouwen eromheen. Dit kun je natuurlijk wel verhelpen door de gemeenteraad om te kopen en gebouwen te slopen, maar als je die ruimte van tevoren afbakent, krijg je dat probleem later niet. (OpenTTD, maar met TTDPatch moet je het ook doen)
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 19:05 schreef Nevermind het volgende:

[..]

Ik had het inderdaad al gezien, maar kun je ze dan vertellen wat ze moeten doen? In hoeverre heb je invloed in hun beslissingen?
Ja, als je 75% van de aandelen hebt komt er op het HQ-scherm van die andere speler een knopje "Manage", oid. Als je die indrukt, dan wordt alles wat je doet onder de naam (en kleur, en geld, enz) van dat andere bedrijf gedaan. Je bestuurt dus dat bedrijf, totdat je weer terugschakelt naar je eigen (originele) bedrijf.
pi_33913501
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 19:25 schreef Jump het volgende:
Kan je ook sporen op elkaar aansluiten en treinen over elkaars netwerk doen rijden daarmee? Want dat is vooral handig als je aan het maximum aantal treinen/busjes enzo zit
Nee, zie Google Groups linkje die ik net heb toegevoegd boven jouw post
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
  Lieve Belg dinsdag 10 januari 2006 @ 19:34:55 #49
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_33913637
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 19:25 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Het probleem is juist dat als je later een groter vliegveld wilt bouwen op de plek van de oude, er geen plek meer is door alle gebouwen eromheen. Dit kun je natuurlijk wel verhelpen door de gemeenteraad om te kopen en gebouwen te slopen, maar als je die ruimte van tevoren afbakent, krijg je dat probleem later niet. (OpenTTD, maar met TTDPatch moet je het ook doen)
[..]

Ja, als je 75% van de aandelen hebt komt er op het HQ-scherm van die andere speler een knopje "Manage", oid. Als je die indrukt, dan wordt alles wat je doet onder de naam (en kleur, en geld, enz) van dat andere bedrijf gedaan. Je bestuurt dus dat bedrijf, totdat je weer terugschakelt naar je eigen (originele) bedrijf.
Met TTDPatch kan je instellen dat jij banen bouwt voor de stad. Dan hou je dat stuk vrij. Maar in TTDPatch heb je de internationale luchthaven met 2 landings/opstijgbanen niet. Zit je rap met een hoop vliegtuigen die er rond blijven vliegen.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  dinsdag 10 januari 2006 @ 19:40:34 #50
28908 Magistic
Nu met extra veel vruchtvlees!
pi_33913911
Dit is één van de enige spellen die ik orgineel heb
Narcist
pi_33914715
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 19:23 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

nadat je 75% van de aandelen hebt, verandert de 'Show HQ' knop in 'Manage'.
Wat er dan gebeurt is dat jij dat bedrijf volledig bestuurt en dat je alles kunt doen wat je in je eigen bedrijf ook kunt doen (behalve aandelen van het moederbedrijf kopen). Als je klaar bent met het managen van de dochteronderneming, dan kun je gewoon je eigen bedrijf weer managen. De dochteronderneming wordt dan weer bestuurd door de computer.

Zie ook:
Google groups
Hm, volgens mij heb ik niet de goede TTDpatch dan, die optie zit er bij mij niet in. Ik zal even updaten
pi_33914995
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 19:34 schreef Jump het volgende:
[..]
Met TTDPatch kan je instellen dat jij banen bouwt voor de stad. Dan hou je dat stuk vrij. Maar in TTDPatch heb je de internationale luchthaven met 2 landings/opstijgbanen niet. Zit je rap met een hoop vliegtuigen die er rond blijven vliegen.
Huu, hoe werkt dat, dat banen bouwen voor de stad? Volgens mij heeft mijn versie dat niet
En het voordeel van TTDPatch tov OpenTTD is wel dat je meer vliegvelden per stad kunt bouwen, zij het zonder extra landingsbanen, wat wel weer handig zou zijn (Ze zouden het eens zo moeten maken dat je EN meer landingsbanen kunt bouwen EN meer vliegvelden)
  Lieve Belg dinsdag 10 januari 2006 @ 20:14:38 #53
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_33915218
In OpenTTD kan je ook meerdere vlieghavens per stand bouwen. Maar dat systeem zit anders in elkaar.

In de laatste versie, alpha 69, kan je meer instellen dan in 2.0 rev1.
In die alpha versie heb je een switch: 'townbuildnoroads' ofzzoiets.

Als ze geen ruimte rond banen hebben groeien ze gewoon niet. Om het proper te houden maak je dan ruimten van 2*2 vrij om huizen te laten groeien: zoiets dan: http://users.pandora.be/monkeytail/ttdpatch/SCR54.png
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_33916024
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 20:14 schreef Jump het volgende:
In OpenTTD kan je ook meerdere vlieghavens per stand bouwen. Maar dat systeem zit anders in elkaar.

In de laatste versie, alpha 69, kan je meer instellen dan in 2.0 rev1.
In die alpha versie heb je een switch: 'townbuildnoroads' ofzzoiets.

Als ze geen ruimte rond banen hebben groeien ze gewoon niet. Om het proper te houden maak je dan ruimten van 2*2 vrij om huizen te laten groeien: zoiets dan: http://users.pandora.be/monkeytail/ttdpatch/SCR54.png
mja meerdere landingsbanen/startbanen per vliegveld is wel een gemis

komt hopelijk ooit nog
pi_33917430
quote:
Dat er zo ver van het centrum nog iets gebouwd wordt...
  Lieve Belg dinsdag 10 januari 2006 @ 21:10:24 #56
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_33917501
Verder is er voor de stand gen uitbreiding mogelijk. Als ik niet wil dat stad verder bouwde, leg ik daar gewoon geen banen en breidt die niet uit. In OpenTTD zou die blijven groeien.

http://users.pandora.be/monkeytail/ttdpatch/ voor meer shots van dat spel.
http://users.pandora.be/monkeytail/ttdpatch/CargoTrans/ voor screens van nieuwste spel
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  woensdag 11 januari 2006 @ 12:48:11 #57
137125 jopper27
Hattrick --> 366333
pi_33935073
mensen nog bedankt voor de tips, bij mij deed het spel het elke keer niet op XP, maar nu wel ben erg blij
Life is hard - - - Life is short - - - So enjoy your life
pi_33937953
Zomaar eens een vraagje tussendoor he...wat is in HEMELSNAAM het nut van het uitvoeren van reparaties aan het wegdek in een stad?
Tis alleen maar lastig als je er voertuigen hebt rijden, en het voegt volgens mij geen ene reet toe aan...aan überhaupt iets.
pi_33940499
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 14:30 schreef MaxMark het volgende:
Zomaar eens een vraagje tussendoor he...wat is in HEMELSNAAM het nut van het uitvoeren van reparaties aan het wegdek in een stad?
Tis alleen maar lastig als je er voertuigen hebt rijden, en het voegt volgens mij geen ene reet toe aan...aan überhaupt iets.
Ik doe t altijd alleen maar als de tegenstander er busjes heeft rijden.

Zelf doe ik alleen maar treinen.
pi_33940647
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 15:48 schreef Merson het volgende:

[..]

Ik doe t altijd alleen maar als de tegenstander er busjes heeft rijden.

Zelf doe ik alleen maar treinen.
Als de tegenstander busjes heeft rijden dan bouw ik ff een stukje spoor over een stukje weg waar de busjes langs rijden. Depotje ertegenaan en een trein lekker heen en weer laten rijden..Ze gaan vanzelf kapot
En daarna verkoop je je trein weer
pi_33999263
Ik heb sinds kort de game weer gevonden en damn, wat is het verslavend *denkt terug aan de brugklasperiode waarin ik tot de late uurtjes zat te gamen*

Momenteel gebruik ik OpenTTD én de patch.
Ik vind OpenTTD beter in elkaar zitten door de vele opties, toch mis ik de ondersteuning aan .grf files die voor mij doorslag gaven en waardoor ik nu vaker met de patch speel i.p.v. OpenTTD, simpelweg omdat ik ook wat variatie qua voertuigen wil.

.. ik speel nog even door
Daily voor blabla ..
pi_33999505
voor de echte fanatiekelingen onder ons; http://www.pocketgamer.org/showthread.php?threadid=4198&perpage=12&pagenumber=1

maar dat was misschien al bekend
pi_34023369
Hoe krijg ik hem fullscreen?
pi_34035230
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 19:22 schreef Borkydude het volgende:
Hoe krijg ik hem fullscreen?
Bij OpenTTD kun je dat hokje aanklikken in het opties-menu, onder het resolutiebalkje.
pi_34042382
ok
pi_34043312
tvp
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
pi_34046782
Het word voor mij ook eens tijd dat ik OpenTTD download.
pi_34047521
Ik heb vorige week een scenario gemaakt met megacities in elke x- en + hoek, en natuurlijk eentje in het midden. In het scenario heb ik ook ruimtes in alle steden gemaakt om een infrastructuur voor spoor/stations en vliegvelden aan te leggen.
Na een aantal jaartjes spelen kwam ik echter een probleem tegen...als je de steden niet goed onderhoudt (weinig vervoer in en tussen), gaat de bebouwing hard achteruit, zie ook het screenshot:

Maar goed, niettemin een leuke map om te spelen, vind ik
Als iemand em wil, laat maar even weten.

Edit: Hier nog een plaatje van de stad in het midden, met alle infrastructuur aangelegd:
Ja, ik weet dat er bottlenecks zitten

Zoals je ziet, is de stad aan de randen al wat minder vol, maar nu ik de busdiensten erin heb gezet, groeit het weer wat.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 15:35:50 #69
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_34049120
als je minimaal 5 stations of bushaltes bouwt in een stad, en elk station/bushalte wordt minimaal 1 keer per 20 dagen bezocht door een voertuig, zal je stad maximaal groeien
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_34049347
Ik had OpenTTD gedownload gisteravond, en toen ik me bedacht dat ik eigenlijk een keer moest gaan slapen was het 3 uur
pi_34049400
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 15:41 schreef jpzegthallo het volgende:
Ik had OpenTTD gedownload gisteravond, en toen ik me bedacht dat ik eigenlijk een keer moest gaan slapen was het 3 uur
Zo hoort het
pi_34049672
tvp
Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
pi_34050868
Maxmark, heb je een patch voor Nederlandse namen ofzo?

En die stations zijn anders dan in TTD, zit dat in OpenTTD?
pi_34051683
Ik heb het gedownload en het is echt relaxt!
pi_34051963
Dat dit spel nog zo actief is. Laatst weer gespeeld en meteen weer verslaafd
<A HREF="http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=28195">Click Here</A> to view my aircraft photos at JetPhotos.Net!
pi_34053170
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 16:32 schreef Borkydude het volgende:
Maxmark, heb je een patch voor Nederlandse namen ofzo?

En die stations zijn anders dan in TTD, zit dat in OpenTTD?
Je zult het inmiddels al hebben ontdekt, maar met OpenTTD kun je Nederlandse plaatsnamen kiezen ja
pi_34054300
Ik heb nu ook OpenTTD, werkt heel mooi .

[ Bericht 18% gewijzigd door allardh op 15-01-2006 02:05:22 ]
pi_34056464
Wat is dat?
pi_34072492
Nog één vraagje: zoals ik zei gebruik ik OpenTTD en als ik nu kijk bij het overzicht van de treinen / auto's staat er overal een bolletje vooraan welke soms goudkleurig, soms grijs, soms groen is. Wat stelt het voor?
pi_34076670
Dat stelt voor. Als ze in een depot zijn, rijden, leeftijd en nog een aantal zaken
<A HREF="http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=28195">Click Here</A> to view my aircraft photos at JetPhotos.Net!
pi_34077604
Als ze in het depot zijn wordt het getalletje lichtblauw en als ze oud zijn rood.

Maar ik bedoel de bolletjes die onder het getalletje staan:



[ Bericht 13% gewijzigd door allardh op 15-01-2006 11:39:12 ]
  zondag 15 januari 2006 @ 11:34:54 #82
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_34077707
Van de handleiding van OpenTTD
quote:
Vehicle status

The colour of the vehicle number and the circle tell you a lot about the vehicle.

* If the vehicle number is blue the vehicle is in a depot.
* If the vehicle number is red the vehicle is getting old and should be replaced.

* If the circle is grey the vehicle is less than two years old.
* If the circle is green the vehicles profit was more than £10,000 last year.
* If the circle is yellow the vehicles profit was less than £10,000, but more than £0 last year.
* If the circle is red the vehicles profit was less than £0 last year.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_34077821
Bedankt! Ik had al wel op die site gezocht, maar had het nog niet gevonden.
pi_34169514
Heeft iemand een duidelijke handleiding wat welk stoplicht nou betekend?
pi_34169627
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 19:02 schreef jpzegthallo het volgende:
Heeft iemand een duidelijke handleiding wat welk stoplicht nou betekend?
Rood is stoppen, groen is doorrijden ?
pi_34169722
Geweldig spel trouwens, dit heb ik jaren terug nachtenlang gespeelt. Ik zie trouwens dat ik niet de enige was .

Als ik weer wat meer tijd heb ga ik het ook weer eens installeren. Lelijke graphics (voor deze tijd) maar een gameplay waar menig spelmaker jaloers op kan zijn.
pi_34170099
Ik heb al een mooie wiki gevonden:

http://wiki.openttd.org
  Lieve Belg dinsdag 17 januari 2006 @ 19:21:17 #88
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_34170434
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 19:14 schreef jpzegthallo het volgende:
Ik heb al een mooie wiki gevonden:

http://wiki.openttd.org
In de OP staat ook een uitleg over stoplichten en Pre Signals. Maar nog niet over PBS. Maar die wiki is handig.

Vergeet deze van TTDPatch niet als je daarmee speelt: http://wiki.ttdpatch.net/tiki-index.php?page=Manual
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  Lieve Belg dinsdag 17 januari 2006 @ 19:52:56 #89
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_34171793
Ik heb even een hoop nieuwe screenshot online gezwierd http://users.pandora.be/monkeytail/ttdpatch/CargoTrans/

Vanaf SRC34.png zijn nieuwe.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_34174154
Als ik een nieuwe map kies, "create new map" kan ik geen treinen bouwen, is hier wat aan te doen of is dit correct.
pi_34174559
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 20:43 schreef KaheemSaid het volgende:
Als ik een nieuwe map kies, "create new map" kan ik geen treinen bouwen, is hier wat aan te doen of is dit correct.
Check jaartal: als het 1920 is, dan zijn er bij de standaard trein-sets geen treinen (nog niet 'uitgevonden') gebruik DBsetXL http://www.ewetel.net/~michael.blunck/ttd/ als je al in 1920 treinen wilt kunnen bouwen.
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
pi_34174853
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 19:52 schreef Jump het volgende:
Ik heb even een hoop nieuwe screenshot online gezwierd http://users.pandora.be/monkeytail/ttdpatch/CargoTrans/

Vanaf SRC34.png zijn nieuwe.
Ik ben al tijden op zoek naar die dubbeldekkers aangezien ik ze zo vaak zie.
Waar heb je die vandaan? Ik kan ze namelijk echt nergens vinden
Daily voor blabla ..
  Lieve Belg dinsdag 17 januari 2006 @ 21:11:09 #93
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_34175489
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 20:56 schreef Funktipus het volgende:

[..]

Ik ben al tijden op zoek naar die dubbeldekkers aangezien ik ze zo vaak zie.
Waar heb je die vandaan? Ik kan ze namelijk echt nergens vinden
http://images.internix.be/files/Transport%20Tycoon/cargosetw.grf

Deze moet geladen worden voor dbsetxl.grf

VOor mee info zie: http://ttdpatch.de/ > New vehicles > Cargo Set

Er zitten ook nieuwe wagonnen in zoals de cagro/wagen/container/steel wagonnen hier te zien: http://users.pandora.be/monkeytail/ttdpatch/SCR72.png
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_34177802
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 21:11 schreef Jump het volgende:

[..]

http://images.internix.be/files/Transport%20Tycoon/cargosetw.grf

Deze moet geladen worden voor dbsetxl.grf

VOor mee info zie: http://ttdpatch.de/ > New vehicles > Cargo Set

Er zitten ook nieuwe wagonnen in zoals de cagro/wagen/container/steel wagonnen hier te zien: http://users.pandora.be/monkeytail/ttdpatch/SCR72.png
Thnx for that, maar ik bedoelde de dubbeldekkerbussen zoals op http://users.pandora.be/monkeytail/ttdpatch/CargoTrans/SCR36.png te zien is
Die heb ik nog niet kunnen vinden ..
Daily voor blabla ..
  Lieve Belg dinsdag 17 januari 2006 @ 22:23:56 #95
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_34178993
Die zouden daar ook moeten inzitten. Want als ik die grf uitschakelde zag ik gewone busjes rondrijden.
Ik heb er geen idee van als die busjes in OpenTTD gaan werken.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  woensdag 18 januari 2006 @ 11:16:40 #96
137125 jopper27
Hattrick --> 366333
pi_34193410
Vraagje !!! Ik speel in de OpenTTD patch, bij die sporen kan je zogenoemde tussenstations of tussenstops plaatsen, wat is het nu er precies van en hoe moeten deze geplaatst worden (ik snap wel dat ze op het spoor geplaatst moeten worden)
Life is hard - - - Life is short - - - So enjoy your life
pi_34194126
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 11:16 schreef jopper27 het volgende:
Vraagje !!! Ik speel in de OpenTTD patch, bij die sporen kan je zogenoemde tussenstations of tussenstops plaatsen, wat is het nu er precies van en hoe moeten deze geplaatst worden (ik snap wel dat ze op het spoor geplaatst moeten worden)
Het nut ervan is dat je treinen kunt 'dwingen' een andere route te nemen dan de route die ze zelf zouden kiezen. Zo kun je ze bijvoorbeeld over een zijspoortje laten gaan om een drukke hoofdlijn een beetje te ontlasten.
pi_34196741
Ik wil hem ook downloaden en installeren maar ik krijg steeds de melding

"Setup cannot continue without Transport Tycoon Deluxe Location"

En een locatie kan ie niet geven, vaag....
pi_34199209
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 12:58 schreef tukkeronline het volgende:
Ik wil hem ook downloaden en installeren maar ik krijg steeds de melding

"Setup cannot continue without Transport Tycoon Deluxe Location"

En een locatie kan ie niet geven, vaag....
Wat heb je gedownload? (OTTD of de patch?) en heb je sowieso het originele spel?
Daily voor blabla ..
pi_34209617
Wat moet je doen met valubales
pi_34209829
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 18:17 schreef KaheemSaid het volgende:
Wat moet je doen met valubales
Naar een bank brengen.
Dat is een wit gebouw, meestal in een grote stad.
Kom ook eens spammen in mijn fotoboek :') **En ja, ik zie er goed uit dat hoef je niet nog eens te vermelden! ** ( hihi )
  Lieve Belg woensdag 18 januari 2006 @ 18:27:21 #102
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_34209952
Wordt gebouwd in steden met meer als 2000 inwoners (ongeveer), en wordt zo vanaf 1975 willekurige gebouwd.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_34214164
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 18:27 schreef Jump het volgende:
Wordt gebouwd in steden met meer als 2000 inwoners (ongeveer), en wordt zo vanaf 1975 willekurige gebouwd.
Oké, maar er is bij mij maar 1 bank tot nu toe, beetje jammer.
pi_34214445
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 20:13 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

Oké, maar er is bij mij maar 1 bank tot nu toe, beetje jammer.
dan dump je daar toch alles?
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
  Lieve Belg woensdag 18 januari 2006 @ 21:01:48 #105
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_34216345
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 20:20 schreef JapyDooge het volgende:

[..]

dan dump je daar toch alles?
De bank is het enige wat valuebles maakt en accepteerd. Dus je moet er minstens 2 hebben
Een treintje met 4 valuebles wagonnen volstaat meestal, zoveel produceerd een bank niet.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_34216637
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 21:01 schreef Jump het volgende:

[..]

De bank is het enige wat valuebles maakt en accepteerd. Dus je moet er minstens 2 hebben
Een treintje met 4 valuebles wagonnen volstaat meestal, zoveel produceerd een bank niet.
TTDPatch?
Ik speel openTTD en daar heb je diamantmijnen enzo dus ik ging er van uit dat je een (of meerdere) diamantmijnen had en dat naar een bank wilde brengen
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
  Lieve Belg woensdag 18 januari 2006 @ 21:26:21 #107
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_34217785
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 21:06 schreef JapyDooge het volgende:

[..]

TTDPatch?
Ik speel openTTD en daar heb je diamantmijnen enzo dus ik ging er van uit dat je een (of meerdere) diamantmijnen had en dat naar een bank wilde brengen
Te zien in welk klimaat je speelt. Jij speelt in Tropical klimaat waarschijnlijk. In het Temperate klimaat heb je geen diamant of goud mijnen en enkel banken.

Gelijk in OpenTTD of TTDPatch hoor
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_34222968
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 21:26 schreef Jump het volgende:

[..]

Te zien in welk klimaat je speelt. Jij speelt in Tropical klimaat waarschijnlijk. In het Temperate klimaat heb je geen diamant of goud mijnen en enkel banken.

Gelijk in OpenTTD of TTDPatch hoor
Dacht al dat het gelijk was
Mja meestal speel ik Temperate maar speelde pas Tropical en zag ze toen ineens Nooit geweten (ja achteraf wel) dat dat klimaat-afhankelijk was
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
pi_34230971
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 23:02 schreef JapyDooge het volgende:

[..]Nooit geweten (ja achteraf wel) dat dat klimaat-afhankelijk was
Ik leer ook allemaal nieuwe dingen over dit spel. Ik heb bijvoorbeeld nooit geweten dat je zowel vliegtuigen als cargoships om kan bouwen.
pi_34231384
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 08:58 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

Ik leer ook allemaal nieuwe dingen over dit spel. Ik heb bijvoorbeeld nooit geweten dat je zowel vliegtuigen als cargoships om kan bouwen.
ga ik je nu nog leren dat sommige treinlocomotieven ook nog om te bouwen zijn
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
pi_34231789
Zeer tof en verslavend spel. Het is dat ik nu te weinig tijd heb, anders had ik het zo weer geinstalleerd. .
pi_34238931
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 09:27 schreef scarefreak het volgende:
[..]
ga ik je nu nog leren dat sommige treinlocomotieven ook nog om te bouwen zijn
En vliegtuigen...
Was er al achter, heb nu zelfs al Coalplanes en die zijn winstgevend.
Heb wel een vraag over de authority. Als die het niet toestaan om iets te bouwen in hun woonplaats, wat kun je dan doen?

[ Bericht 11% gewijzigd door KaheemSaid op 19-01-2006 13:51:52 ]
pi_34240164
Als je de trein/vliegtuig/boot in het depot hebt, kun je bij het menutje van het voertuig op 2 vierkantjes drukken aan de rechterkant. Onder de route dus.

Dit kan bij cargoships, vliegtuigen en enkele treinen.
pi_34241725
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:28 schreef Nevermind het volgende:
Dankje
Moet je mij ook even helpen
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 08:58 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

Ik leer ook allemaal nieuwe dingen over dit spel. Ik heb bijvoorbeeld nooit geweten dat je zowel vliegtuigen als cargoships om kan bouwen.
pi_34245922
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 13:41 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

En vliegtuigen...
Was er al achter, heb nu zelfs al Coalplanes en die zijn winstgevend.
Heb wel een vraag over de authority. Als die het niet toestaan om iets te bouwen in hun woonplaats, wat kun je dan doen?
Je kunt ze omkopen ("bribe the local authority"), met OpenTTD Kost een duit, maar dan kun je wel bouwen.

En, nog een vraag. Ik lette even niet op, en nu zijn de bushaltes in de grotere steden compleet overvol. De busjes staan in de rij om mensen op te halen en dat schiet niet op. Kun je meerdere bushaltes naast elkaar plaatsen, dat de bussen zich verspreiden over die haltes voor een goede doorstroom?

En ik dacht dat het met OpenTTD mogelijk was om in te stellen dat je meerdere vliegvelden per stad kon hebben, maar dat is niet zo?
pi_34247860
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 17:00 schreef Nevermind het volgende:

[..]

Je kunt ze omkopen ("bribe the local authority"), met OpenTTD Kost een duit, maar dan kun je wel bouwen.

En, nog een vraag. Ik lette even niet op, en nu zijn de bushaltes in de grotere steden compleet overvol. De busjes staan in de rij om mensen op te halen en dat schiet niet op. Kun je meerdere bushaltes naast elkaar plaatsen, dat de bussen zich verspreiden over die haltes voor een goede doorstroom?

En ik dacht dat het met OpenTTD mogelijk was om in te stellen dat je meerdere vliegvelden per stad kon hebben, maar dat is niet zo?
bussen zijn kut, en ook in OpenTTD blijft dat ook.
Je kunt meerdere stations naast elkaar plaatsen, maar bussen kiezen nosteeds zelf hun depot.
Als er op een moment teveel bussen willen laden en lossen gaan ze dan ook dom met z'n allen voor 1 ding staan terwijl de rest nog vrij is.
Je kunt dus wel meerdere naast elkaar bouwen (probeer eens rondom elkaar ofzo) maar probeer het aantal bussen niet te groot te laten worden.

Aantal vliegvelden staat volgens mij standaard op 2 of 3 dacht ik
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
pi_34248028


Zelf ga ik het liefst voor zo'n busstation...

[ Bericht 38% gewijzigd door scarefreak op 19-01-2006 18:08:23 ]
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
pi_34249865
Goede tips, ik ga er even mee spelen
  Lieve Belg donderdag 19 januari 2006 @ 19:16:52 #121
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_34250507
Als er iemand dat foutje weet: http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?p=395739#395739



Opgelost door Patchman

[ Bericht 20% gewijzigd door Jump op 19-01-2006 20:01:00 ]
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_34251221
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 17:00 schreef Nevermind het volgende:

[..]

Je kunt ze omkopen ("bribe the local authority"), met OpenTTD Kost een duit, maar dan kun je wel bouwen.
Speel volgens mij gewoon de standard deluxe
pi_34254656
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 19:33 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

Speel volgens mij gewoon de standard deluxe
nee, want anders zou je die treinen niet kunnen ombouwen...
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
pi_34266975
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 21:04 schreef klnvntrbyt het volgende:
[..]
nee, want anders zou je die treinen niet kunnen ombouwen...
Where can I bribe, tell me mate.....
pi_34268048
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 02:32 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

Where can I bribe, tell me mate.....
In het stadsvenster van de desbetreffende stad (waar je ook de mogelijkheid hebt om bijv. campagnes te voeren of road blocks uit te voeren)
Daily voor blabla ..
pi_34273421
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 05:22 schreef Funktipus het volgende:
[..]
In het stadsvenster van de desbetreffende stad (waar je ook de mogelijkheid hebt om bijv. campagnes te voeren of road blocks uit te voeren)
Road blocks is road reconstruction. Moet bekennen dat ik dat pijltje naar beneden nooit had gezien, wat ben ik onoplettend
  Moderator vrijdag 20 januari 2006 @ 22:10:52 #127
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_34293404
hertvped
Vergeet steeds 'm te herinstaleren.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Lieve Belg vrijdag 20 januari 2006 @ 22:13:31 #128
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_34293505
Die Road Reconstruction is enkel handig dat je dat doet in dorpen waar jij geen busjes hebt rijden, maar je tegenstanders wel. Dan blijven jouw busjes tenminste op tijd rijden, anders rijden ze toch maar verloren
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_34302836
road reconstruction is ook zo'n functie waar je niets aan hebt
kost een vermogen, maar je tegenstander zal echt niet van een paar busjes bankroet gaan
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
pi_34306594
Mijn waterverbinding naar de stad is heel lang en traag, groeit mijn stad daarom zo slecht?
pi_34307031
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 12:57 schreef jpzegthallo het volgende:
Mijn waterverbinding naar de stad is heel lang en traag, groeit mijn stad daarom zo slecht?
Waterverbindingen zijn sowieso niet de ideale manier om je stad te laten groeien. Busverbindingen zijn hier beter geschikt voor. Hieronder een leuk voorbeeldje van een stad die in het begin iets van 1.000 inwoners had. Nadat ik 2 bushaltes aan de randen van de stad had gebouwd en ervoor zorgde dat er regelmatig bussen kwamen, is de stad gegroeid..zoals je ziet is het nu een stad van bijna 35.000
De vliegvelden die je ziet heb ik er al in een vroeg stadium gebouwd, zodat de stad er omheen zou groeien..het kost een paar jaartjes, maar als je dan het vliegveld in gebruik gaat nemen, kun je simpelweg niet genoeg vliegtuigen er laten komen om alle passagiers te vervoeren..ik zit nu op 32 vliegtuigen op dat vliegveld, als ik meer bouw, komen er grote opstoppingen in de lucht.

De bushaltes waarmee ik ben begonnen zijn omcirkeld.


Busverbindingen tussen 2 dicht bij elkaar liggende steden doen het ook goed, zie plaatje hieronder:

In dit geval zijn het zelfs 3 steden die dicht bij elkaar liggen.


Conclusie: Bus goed. Boot minder goed.

[ Bericht 7% gewijzigd door MaxMark op 21-01-2006 13:16:48 ]
pi_34307955
Ik had het over van mijn watertrein
pi_34308586
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 13:35 schreef jpzegthallo het volgende:
Ik had het over van mijn watertrein
Een watertrein?

Hoe dan ook, nu heb ik iig kunnen pimpen met mijn grote steden
  zaterdag 21 januari 2006 @ 14:02:09 #134
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_34308755
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 19:14 schreef jpzegthallo het volgende:
Ik heb al een mooie wiki gevonden:

http://wiki.openttd.org
als je even 5 posts boven de jouwe had gelezen...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_34310635
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 13:56 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Een watertrein?

Hoe dan ook, nu heb ik iig kunnen pimpen met mijn grote steden
Mijn stad moet water hebben schijnbaar.


Waar dump jij je goeden enzo in je stad? Ik heb er allemaal spoorbanen lopen.. jij niet?
pi_34311115
Is er ergens een optie om het spontaan bouwen van industrie uit te schakelen? Ik gebruik een ietwat oude versie (half jaartje) van OpenTTD...
pi_34311835
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:58 schreef jpzegthallo het volgende:

[..]

Mijn stad moet water hebben schijnbaar.


Waar dump jij je goeden enzo in je stad? Ik heb er allemaal spoorbanen lopen.. jij niet?
Ooohhh, je speelt in een ander klimaat!
Ik heb altijd alleen maar in het normale klimaat gespeeld, vandaar dat ik niet van de waterverbinding wist.
En door deze steden loopt idd geen treinsporen voor goederen of wat dan ook, want die heeft de stad niet per sé nodig om te groeien.
De enige treinsporen die in deze map lopen zijn voor passengiers tussen de grote steden

wederom een pimpfootoo

Linksonderin zie je de stad (de 2 van links) uit het eerste screenshot.

Ik hoop dat het nu wel een beetje duidelijk is
pi_34311845
Ik ga bij kruisingen van drukke verkeersstromen vrijwel altijd voor het oud-Hollandsch klaverblad met (indien nodig) parrallelbanen...

http://tinypic.com/view/?pic=magz6w
pi_34312195
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:37 schreef VanBinsbergenLUL het volgende:
Ik ga bij kruisingen van drukke verkeersstromen vrijwel altijd voor het oud-Hollandsch klaverblad met (indien nodig) parrallelbanen...

http://tinypic.com/view/?pic=magz6w
Klaverblad ruleert idd, maar is niet erg realistisch om het te bouwen midden in een stad
pi_34312946
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:37 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Ooohhh, je speelt in een ander klimaat!
Ik heb altijd alleen maar in het normale klimaat gespeeld, vandaar dat ik niet van de waterverbinding wist.
En door deze steden loopt idd geen treinsporen voor goederen of wat dan ook, want die heeft de stad niet per sé nodig om te groeien.
De enige treinsporen die in deze map lopen zijn voor passengiers tussen de grote steden

wederom een pimpfootoo
[afbeelding]
Linksonderin zie je de stad (de 2 van links) uit het eerste screenshot.

Ik hoop dat het nu wel een beetje duidelijk is
ach zo, dat wist ik helemaal niet..


Alleen een personentransportbedrijf dus? Wordt dat niet saai?
pi_34313088
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 16:16 schreef jpzegthallo het volgende:

[..]

ach zo, dat wist ik helemaal niet..


Alleen een personentransportbedrijf dus? Wordt dat niet saai?
Ik deed vroeger alleen maar vrachtvervoer, dit is voor mij de eerste keer dat ik alleen maar passagiers vervoer...Is een keer wat anders
pi_34314136
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:37 schreef VanBinsbergenLUL het volgende:
Ik ga bij kruisingen van drukke verkeersstromen vrijwel altijd voor het oud-Hollandsch klaverblad met (indien nodig) parrallelbanen...

http://tinypic.com/view/?pic=magz6w
Ik heb nog nergens in Holland (en ook niet in de rest van Nederland) een klaverblad voor spoorwegen gezien...
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
pi_34316406
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 16:55 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

Ik heb nog nergens in Holland (en ook niet in de rest van Nederland) een klaverblad voor spoorwegen gezien...
Het is dan ook een game...

En als jij een knooppunt weet dat een hogere capaciteit heeft, goedkoper is en een betere doorstroming heeft dan verneem ik dat graag...

Bovendien oogt zo'n klaverbad een stuk mooier dan zo'n nutteloze spaghetti-brei.
pi_34318469
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 17:59 schreef VanBinsbergenLUL het volgende:

[..]

En als jij een knooppunt weet dat een hogere capaciteit heeft, goedkoper is en een betere doorstroming heeft dan verneem ik dat graag...
PBS icm een enkele fly-over.
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
  Lieve Belg zaterdag 21 januari 2006 @ 19:12:11 #145
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_34318696
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 19:05 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

PBS icm een enkele fly-over.
Idd, zoiets:



Enkel sporen leggen die treinen ook gebruiken, geen nuttelozen bochten aanleggen. En treinen hoeven hier bijna niet te wachten.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_34321229
Maar het maken van rete-ingewikkelde constructies is juist zo leuk
  Moderator zaterdag 21 januari 2006 @ 20:44:37 #147
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_34322523
Moet echt even weer inkomen
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_34324082
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 20:15 schreef MaxMark het volgende:
Maar het maken van rete-ingewikkelde constructies is juist zo leuk
Met PBS kun je ook hele ingewikkelde constructies bouwen, alleen nemen ze minder ruimte in beslag. Meestal heb ik wel een kladblaadje nodig om even snel te tekenen wat ik nou eigenlijk ga bouwen (bij PBS), ik maak bijna nooit gebruik van standaardoplossingen.
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
pi_34336209
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 21:23 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

Met PBS kun je ook hele ingewikkelde constructies bouwen, alleen nemen ze minder ruimte in beslag. Meestal heb ik wel een kladblaadje nodig om even snel te tekenen wat ik nou eigenlijk ga bouwen (bij PBS), ik maak bijna nooit gebruik van standaardoplossingen.
Wat is PBS
pi_34341600
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
pi_34342127
elke keer als ik met de configuratietool instellingen aanpas en/of andere graphics inlaad, dan werkt TTD nie meer ( patch) , oude patchbestanden er overheen gooien en hij werkt weer.. hoe kan dat??
dag
pi_34345188
Ik heb nog nooit gehad dat een trein mijn karretjes niet kon trekken, wat boeiend die horsepower nou eigenlijk?
pi_34346461
quote:
Op zondag 22 januari 2006 15:33 schreef jpzegthallo het volgende:
Ik heb nog nooit gehad dat een trein mijn karretjes niet kon trekken, wat boeiend die horsepower nou eigenlijk?
misschien moet je dan eens je moeilijkheidslevel wat omhoog gooien
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
pi_34346650
quote:
Op zondag 22 januari 2006 16:13 schreef scarefreak het volgende:

[..]

misschien moet je dan eens je moeilijkheidslevel wat omhoog gooien
ohwja die had ik op simpel gezet.
pi_34356462
quote:
Op zondag 22 januari 2006 16:13 schreef scarefreak het volgende:
[..]
misschien moet je dan eens je moeilijkheidslevel wat omhoog gooien
Haha, ik heb dat ook nooit meegemaakt, wel leuk al die extra dingen waar ik achter kom.
  maandag 23 januari 2006 @ 10:16:11 #156
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_34370398
quote:
Op zondag 22 januari 2006 15:33 schreef jpzegthallo het volgende:
Ik heb nog nooit gehad dat een trein mijn karretjes niet kon trekken, wat boeiend die horsepower nou eigenlijk?
Een trein met meer horsepower zit eerder op zijn topsnelheid dan een trein met minder horsepower. Hij trekt dus sneller op. Dit maakt meer verschil met een lange zware trein dan een kort passagierstreintje. Horsepower is PK in het engels
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  Lieve Belg maandag 23 januari 2006 @ 10:17:38 #157
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_34370429
In TTDPatch moet je nog rekening houden met "Tractive Effort". Een trein mag nog zoveel PK hebben, als die geen grip heeft op de sporen gaat die ook niet vooruit
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  maandag 23 januari 2006 @ 10:28:05 #158
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_34370651
In OpenTTD moet je rekening houden met bochten, die moet je een beetje vloeiend maken, anders remt je trein heel erg af
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_34371007
quote:
Op maandag 23 januari 2006 10:16 schreef Merovingian het volgende:

[..]
Horsepower is PK in het engels
PK is Horsepower in het engels
  maandag 23 januari 2006 @ 12:44:54 #160
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_34374346
Zoals jij het schrijft staat er:
PK==(Horsepower in het engels)
ONZIN!!! horsepower is al engels
Zoals ik het schrijf staat er:
Horsepower==(PK in het engels)
en dat klopt
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_34466486
Ik vermoed dat ik nog 1 van de oudere versies van Transport Tycoon heb. Deze werkt op Windows ME maar goed. Een vraag, hoe krijg ik het voormekaar om een screenshot te bekijken op men pc of zelfs hier te posten?
pi_34468097
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 23:35 schreef Drasss het volgende:
Ik vermoed dat ik nog 1 van de oudere versies van Transport Tycoon heb. Deze werkt op Windows ME maar goed. Een vraag, hoe krijg ik het voormekaar om een screenshot te bekijken op men pc of zelfs hier te posten?
Een screenshot maak je door op de query-toets te klikken (De rode ?-teken uiterst rechts in de toolbar) en voor de optie screenshot maken te kiezen. Daarna kun je de screenshot bekijken in de map waar je TT(D) hebt geïnstalleerd.
Om dit plaatje hier te kunnen laten zien zul je het moeten uploaden en dan het webadres van het plaatje hier tussen [ img] en [ /img] te zetten.
pi_34611756
tvp
God created the world, but the Dutch created The Netherlands.
Sadly the Dutch didn't expand their motorways, maybe God will one day
pi_34616084
Blijven wij ondertussen nog even wachten op het ongetwijfeld boeiende screenshot van Drasss
  Lieve Belg zaterdag 4 februari 2006 @ 17:03:16 #165
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_34733229
  • Overzicht van het netwerk in het jaar 2026.


  • Een nieuwe lijn in aanbouw om de cargo bovenaan de map op te halen. Ook een goed producerende kolenmijn te zien.


  • Het drukste punt (momenteel even niet) waar een aantal lijnen samenkomen en vertrekken en kruisen.


  • Easter Egg in de Total Town Replacement Set.


  • File aan het busstation waar maar eventjes liefst 17 319 passagiers staan te wachten!


  • Gewoon wat statistieken.


  • Goederenstation in 2049.


  • Het alsmaar drukker wordende netwerk.


  • Het station dat de twee bossen omvat voor maar liefst 1 600 ton hout per maand!


  • 540 000 liter olie per maand is tof, en toch nóg eens verdubbelen.


  • De schepen in actie. Er gaan 4 boten naar het dichtsbijzijnde olieplatform en brengen dit naar het dok. Daar wordt het afgezet en gaat het per trein naar gans de andere kant van de map. De twee andere olieplatformen worden elk bedient door 1 boot. Er rijden zo\\\'n tien treinen over en weer met de olie.


  • Het goederen station anno 2061. Negen sporen zijn voorbehouden voor het afleveren van goederen, terwijl de andere 6 zijn voorbehouden voor het ophalen, alhoewel er ook een olie- en houttrein stopt.


  • Het herziene kruispunt. Er is gezorgd voor een miniem aantal kruisingen om een zo goed mogelijke doorstroming te hebben.


  • Aparte sporen voor de passagierstreinen zorgen voor minder oponthoud en een goede doorstroming van de hogesnelhiedstreinen. Drie sporen heen, en drie sporen terug van het cargostation.


  • Het netwerk anno 2069. In vergelijking met het netwerk van 2026 is het redelijk gegroeid.



    Dat was het voor nu
  • Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_34734234
    Nice...
    pi_34734418
    spongebob
    Upon initial contact with ScareFreak
    I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
    pi_34734443
    Ik ga ook weer es spelen.
      zondag 5 februari 2006 @ 20:24:36 #169
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_34772072
    Jump, waarom zou je de olie per boot naar een treinstation brengen? Hoog gewoon het land naast het boorplatform op en bouw het station ernaast
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_34772795
    Zullen we een Fok! server maken?
      Lieve Belg zondag 5 februari 2006 @ 20:52:17 #171
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_34773174
    quote:
    Op zondag 5 februari 2006 20:24 schreef Merovingian het volgende:
    Jump, waarom zou je de olie per boot naar een treinstation brengen? Hoog gewoon het land naast het boorplatform op en bouw het station ernaast
    Dat ga ik waarschijnlijk nog veranderen. Maar ik zit met capaciteitsproblemen op men drukke lijnen. Op de screenshots heb ik drie lijnen naar cargostation, dat gaan er 4 worden. En hopelijk gaat het dan goed
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_34779612
    Wat doet Spongebob tussen je gebouwen Jump ? !
    pi_34787820
    Mooie screenshots, Jump...ik ga binnenkort ook even de nieuwe models erop zetten hier.
    quote:
    Op zondag 5 februari 2006 23:37 schreef jpzegthallo het volgende:
    Wat doet Spongebob tussen je gebouwen Jump ? !
    Dat is een easter-egg, staat erboven
    pi_34791722
    17K wachtende bij een busstation
    veel plezier ermee
    Upon initial contact with ScareFreak
    I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
    pi_34847031
    Ik snap echt helemaal niks van die nieuw graphics...tenminste, het installeren ervan. Krijg foutmelding na foutmelding en van die hulpdingen word ik weinig wijzer. Het is alsof ze er vanuit gaan dat je dr al verstand van hebt en dus zijn de aanwijzingen soms erg vaag
    pi_34861918
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 23:13 schreef MaxMark het volgende:
    Ik snap echt helemaal niks van die nieuw graphics...tenminste, het installeren ervan. Krijg foutmelding na foutmelding en van die hulpdingen word ik weinig wijzer. Het is alsof ze er vanuit gaan dat je dr al verstand van hebt en dus zijn de aanwijzingen soms erg vaag
    dat staat mij ook tegen om ze te installeren
    Upon initial contact with ScareFreak
    I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
    pi_34865565
    Echt vervelend als met OpenTTD die voertuigen niet vervangen worden als je erop drukt.
    pi_34902909
    Er viel mij ineens iets op in de OP

    Dit manier waarop dit is aangelegd lijkt me niet helemaal logisch:


    Hieronder heb ik ff wat gepaint.

    Als je route 1 (grijs) of route 2 (blauw) volgt, is er ook de mogelijkheid voor treinen om via de lussen (rood) weer terug te keren naar waar ze vandaan kwamen...maar ik zie het nut daar niet zo van?
    Treinen uit andere richtingen dan ik heb getekend kunnen er toch geen gebruik van maken, waarom zou een trein terug moeten kunnen keren naar waar ie vandaan komt?
    pi_34904587
    Je hebt helegaar gelijk
    pi_34904841
    quote:
    Op donderdag 9 februari 2006 16:33 schreef jpzegthallo het volgende:
    Je hebt helegaar gelijk
    Ja sorry, kheb een vrije middag
    pi_34907430
    Had ik dat maar.

    Wie heeft er nog leuke patches?
    pi_34908874
    quote:
    Op donderdag 9 februari 2006 15:53 schreef MaxMark het volgende:
    Er viel mij ineens iets op in de OP

    Dit manier waarop dit is aangelegd lijkt me niet helemaal logisch:
    [afbeelding]

    Hieronder heb ik ff wat gepaint.
    [afbeelding]
    Als je route 1 (grijs) of route 2 (blauw) volgt, is er ook de mogelijkheid voor treinen om via de lussen (rood) weer terug te keren naar waar ze vandaan kwamen...maar ik zie het nut daar niet zo van?
    Treinen uit andere richtingen dan ik heb getekend kunnen er toch geen gebruik van maken, waarom zou een trein terug moeten kunnen keren naar waar ie vandaan komt?
    als bijvoorbeeld op die afslag een station ligt en dan kan die mooi snel weer terug naar zn andere bestemming?
    pi_34909403
    Ik heb OpenTTD, maar nu wil een vriend van me het ook, dus wat moet ie doen? Eerst Transport Tycoon, dan Open TTD? verder nog wat?
    pi_34910406
    quote:
    Op donderdag 9 februari 2006 18:35 schreef Ou-Tannu het volgende:

    [..]

    als bijvoorbeeld op die afslag een station ligt en dan kan die mooi snel weer terug naar zn andere bestemming?
    Als ie de afslag neemt naar een station, dan komt ie via een ander spoor terug.
    pi_34912311
    Is het ook mogelijk om, met OpenTTD, zelf een server te maken (via Multiplayer -> Start server) zodat je via internet met wat vrienden kan spelen?
    Of moet je dan echt een server starten?

    [Edit:] Laat maar, je vrienden moeten gewoon even je ip toevoegen

    [ Bericht 28% gewijzigd door Piles op 09-02-2006 20:26:20 ]
    pi_34918392
    quote:
    Op donderdag 9 februari 2006 18:51 schreef Borkydude het volgende:
    Ik heb OpenTTD, maar nu wil een vriend van me het ook, dus wat moet ie doen? Eerst Transport Tycoon, dan Open TTD? verder nog wat?
    verder niets
    Upon initial contact with ScareFreak
    I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
    pi_34940411
    Geen patch voor XP? Die stond namelijk in mijn TT map.
    pi_34941276
    quote:
    Op vrijdag 10 februari 2006 16:33 schreef Borkydude het volgende:
    Geen patch voor XP? Die stond namelijk in mijn TT map.
    nee openttd werkt als die patch
    Upon initial contact with ScareFreak
    I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
    pi_34942676
    Ok, top.
    pi_34969942
    Ik heb nu een soort lag aan het begin van iedere dag, dus echt iets van iedere 3 seconden. Echt vervelend.
    pi_34970292
    die trams.. die werken in Patch? of in OTTD?
    en op rails? / op de weg? extra rails aanleggen??
    dag
    pi_34972340
    quote:
    Op zaterdag 11 februari 2006 16:30 schreef petre86 het volgende:
    die trams.. die werken in Patch? of in OTTD?
    en op rails? / op de weg? extra rails aanleggen??
    http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=22335
    Upon initial contact with ScareFreak
    I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
    pi_34975924
    quote:
    Op zaterdag 11 februari 2006 16:19 schreef Borkydude het volgende:
    Ik heb nu een soort lag aan het begin van iedere dag, dus echt iets van iedere 3 seconden. Echt vervelend.
    Help me is.
    pi_34995716
    Ik ben enigszins verheugd te melden dat het aan de save game ligt, dus ik kan gewoon een nieuwe beginnen.

    Toch vraag ik me af waardoor het komt, te veel voertuigen in de wereld ofzo?
    pi_35017085
    Sinds ik deze post plaatste heb ik TT weer helemaal grijsgespeeld. Wat een spel

    Ik las op tt-forums.net (is die offline?) dat de OpenTTD-crew de graphics engine compleet gaan verbouwen en dat er semi-3d (3d-renders isometrisch weergegeven) afbeeldingen gebruikt gaan worden. Ik zag onder andere een nieuwe monorail en een vuurtoren, maar opeens deed de hele site het niet meer Weet iemand of ze hier nog mee bezig zijn? Lijkt me echt te gaaf
      Lieve Belg zondag 12 februari 2006 @ 22:06:02 #196
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_35017189
    quote:
    Op zondag 12 februari 2006 22:03 schreef Nevermind het volgende:
    Sinds ik deze post plaatste heb ik TT weer helemaal grijsgespeeld. Wat een spel

    Ik las op tt-forums.net (is die offline?) dat de OpenTTD-crew de graphics engine compleet gaan verbouwen en dat er semi-3d (3d-renders isometrisch weergegeven) afbeeldingen gebruikt gaan worden. Ik zag onder andere een nieuwe monorail en een vuurtoren, maar opeens deed de hele site het niet meer Weet iemand of ze hier nog mee bezig zijn? Lijkt me echt te gaaf
    Daar zijn ze nog met bezig hoor. maar er moest eerst een "new map array" komen om alle nieuwe dingen in op te slaan.

    Zie:

    http://wiki.openttd.org/index.php/Air_Vehicles_%28New_Graphics%29
    http://wiki.openttd.org/i(...)s_%28New_Graphics%29
    http://wiki.openttd.org/i(...)s_%28New_Graphics%29
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_35017517
    quote:
    Op zondag 12 februari 2006 22:06 schreef Jump het volgende:

    [..]

    Daar zijn ze nog met bezig hoor. maar er moest eerst een "new map array" komen om alle nieuwe dingen in op te slaan.

    Zie:

    http://wiki.openttd.org/index.php/Air_Vehicles_%28New_Graphics%29
    http://wiki.openttd.org/i(...)s_%28New_Graphics%29
    http://wiki.openttd.org/i(...)s_%28New_Graphics%29
    jamaar strax draait t niet meer zo snel op mn PC tis maar een 3.2 hoor
    pi_35017561
    quote:
    Op zondag 12 februari 2006 22:12 schreef Ou-Tannu het volgende:

    [..]

    jamaar strax draait t niet meer zo snel op mn PC tis maar een 3.2 hoor
    Dan zet je die nieuwe graphics dr niet op
    pi_35017652
    quote:
    Op zondag 12 februari 2006 22:13 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Dan zet je die nieuwe graphics dr niet op
    pi_35018617
    Dat is echt vers.
    pi_35020678
    Die Farm
    pi_35023012
    waar staat TTD zijn saved games op eik?
    dag
    pi_35026559
    In de spelmap, bij mij bijvoorbeeld "E:\Games\TTWin95", met extensie .SV1

    lijkt me
    pi_35029076
    Ja, daar ja. Maar je kunt de map ook aanpassen.
    pi_35051755
    yak! ik heb net even openttd gespeeld. Wat valt dat tegen zeg, ttd als je de graphics van Locomotion gewend bent. Wel super dat de maps 1024*1024 groot kunnen zijn. Het wordt tijd dat Loc eens gepatched wordt zodat je daarmee ook super-maps kan gebruiken. Vliegtuigen zijn nu gewoon compleet overbodig.
    [ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
    Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
    #freeTarik #freeDemon_from_heaven
    pi_35058981
    Nee, vliegtuigen kunnen fucking veel winst maken, some wel 1,5-2 miljoen per jaar, en dat nog rond 1980.
      Lieve Belg maandag 13 februari 2006 @ 22:47:30 #208
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_35059126
    quote:
    Op maandag 13 februari 2006 22:44 schreef Borkydude het volgende:
    Nee, vliegtuigen kunnen fucking veel winst maken, some wel 1,5-2 miljoen per jaar, en dat nog rond 1980.
    Ik heb goederentreinen die die winst maken, en spel zonder inflatie
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_35059296
    pi_35059432
    quote:
    Op maandag 13 februari 2006 20:36 schreef BabeWatcher het volgende:
    yak! ik heb net even openttd gespeeld. Wat valt dat tegen zeg, ttd als je de graphics van Locomotion gewend bent. Wel super dat de maps 1024*1024 groot kunnen zijn. Het wordt tijd dat Loc eens gepatched wordt zodat je daarmee ook super-maps kan gebruiken. Vliegtuigen zijn nu gewoon compleet overbodig.
    Ik ken Locomotion alleen maar van screenshots, maar de graphics van Locomotion lijken me niks anders dan die van Rollercoaster Tycoon...En ik blijf de graphics van TT(D) mooier vinden dan RT óf Loco.
    pi_35082563
    ey ik heb het spel ook vandaag gesownload...
    maar ik ben nu al een paar uur bezig en ik verdien geen geld...
    ik heb nu 1 trein en 4 vrachtwagens en dan steeds 2 op het zelfde "rondje"
    en als ik dan kijk bij me inkomen per trein of per vervoer komt er niks..
    en als ik bij die trein of vrachtwagens kijk staad er wel dat ik verdien...
    please help...
    pi_35118091
    quote:
    Op dinsdag 14 februari 2006 18:05 schreef ShaqAlon het volgende:
    ey ik heb het spel ook vandaag gesownload...
    maar ik ben nu al een paar uur bezig en ik verdien geen geld...
    ik heb nu 1 trein en 4 vrachtwagens en dan steeds 2 op het zelfde "rondje"
    en als ik dan kijk bij me inkomen per trein of per vervoer komt er niks..
    en als ik bij die trein of vrachtwagens kijk staad er wel dat ik verdien...
    please help...
    Ben je wel daadwerkelijk goederen/passagiers aan het vervoeren van en naar stations die ze leveren/vragen?
    pi_35152050
    Ik denk erover dat ik vanavond dit ook maar eens ga beginnen. Alleen heb ik een vraag, is iedereen vanaf het begin begonnen hier of zijn er al zaken dat je dus al iets verder in het spel bent. En heb je de originele versie van TTD nodig?
    pi_35153769
    quote:
    Op donderdag 16 februari 2006 14:33 schreef joostingh het volgende:
    Ik denk erover dat ik vanavond dit ook maar eens ga beginnen. Alleen heb ik een vraag, is iedereen vanaf het begin begonnen hier of zijn er al zaken dat je dus al iets verder in het spel bent.
    Het enige dat verder in het spel kan gebeuren is dat je nieuwe voertuigen krijgt, verder blijft de gameplay van begin tot einde het zelfde. Ik snap je vraag niet helemaal, dus ik hoop dat dit het goede antwoord is.
    quote:
    En heb je de originele versie van TTD nodig?
    Ja
    pi_35161102
    quote:
    Op donderdag 16 februari 2006 14:33 schreef joostingh het volgende:
    Ik denk erover dat ik vanavond dit ook maar eens ga beginnen. Alleen heb ik een vraag, is iedereen vanaf het begin begonnen hier of zijn er al zaken dat je dus al iets verder in het spel bent. En heb je de originele versie van TTD nodig?
    Je hebt een paar bestanden van de originele game nodig
    deze zijn
    sample.cat
    trg1r.grf
    trgcr.grf
    trghr.grf
    trgtr.grf
    trgir.grf
    [ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
    Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
    #freeTarik #freeDemon_from_heaven
    pi_35162623
    - Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

    [ Bericht 85% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 22:51:15 ]
      donderdag 16 februari 2006 @ 20:17:23 #217
    91287 F.Z.N.
    Fokker Zonder Naam
    pi_35164838
    Hallo,
    vraagje

    Ik lees op het tt-forum dat je met openTTD ook met 32bpp kan spelen, alleen de link voor het downloaden is kapoet....

    Weet er iemand een andere link?
    Je verwacht het niet!!
      vrijdag 17 februari 2006 @ 23:10:32 #218
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_35206533
    Weet iemand of er ook patches voor OpenTTD zijn zodat je de stations kan 'customizen'?
    Ik speel nu dus TTDPatch maar dat draait toch net niet zo lekker als OpenTTD dat is echt voor XP gemaakt, maar die stations in TTDPatch kunnen zo mooi worden als je de goede patches hebt. Van die hele vette overkappingen (niet die standaard dingen) en daarnaast nog wat saaie perrons voor goederen ofzo... prachtig is dat.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_35226971
    Heeft iemand een (zelf)gecompilede versie van OpenTTD met die path based signalling erin?
    pi_35242450
    Ik heb het volgende station:


    Alle treinen komen aan via een enkel spoor, en verlaten het station weer naar een enkel spoor. Rood is de aankomstroute, blauw is de vertrekroute.
    Op de plek van het groene cirkeltje beslist een trein welk perron hij neemt. Dat werkt prima als er 0-3 treinen aanwezig zijn in het station, maar als er 4 treinen aanwezig zijn rijdt de trein rechtdoor, en stopt die bij het volgende stoplicht. Op zich logisch, maar ik wil dat de trein stopt bij het groene cirkeltje, zodat hij het eerste lege perron kiest die er is, in plaats van het perron rechtdoor. Wat voor stoplicht moet ik nou neerzetten bij het groene cirkeltje?

    Ik gebruik OpenTTD overigens

    -edit-
    http://wiki.openttd.org/index.php/Stations
    De "Escape Depot"-constructie werkt prima

    [ Bericht 14% gewijzigd door Nevermind op 19-02-2006 01:48:47 ]
    pi_35247657

    deze opzet werkt dan het beste.
    Upon initial contact with ScareFreak
    I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
    pi_35251027
    Nevermind, als je wat gebouwen/wegen om het station/vliegveld sloopt, kun je de boel iets efficienter aanleggen, waardoor er meer gebouwen, dus meer passagiers komen
    pi_35252705
    Zijn er meer mensen die last hebben van lag als het spel zo rond 1980 komt met OpenTTD?

    Ik speel 7 tegenstanders, 512x512. Het zou dus kunnen dat het te druk word ofzo?
    pi_35261737
    quote:
    Op zondag 19 februari 2006 13:01 schreef MaxMark het volgende:
    Nevermind, als je wat gebouwen/wegen om het station/vliegveld sloopt, kun je de boel iets efficienter aanleggen, waardoor er meer gebouwen, dus meer passagiers komen
    Er staan nu al 5000 mensen te wachten. Ik laat ze naar het station brengen door een hele hoop bussen
    pi_35262698
    quote:
    Op zondag 19 februari 2006 18:28 schreef Nevermind het volgende:

    [..]

    Er staan nu al 5000 mensen te wachten. Ik laat ze naar het station brengen door een hele hoop bussen
    Meer treinen/vliegtuigen dr laten rijden/vliegen
      Lieve Belg zondag 19 februari 2006 @ 19:03:18 #226
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_35263481
    Voor de fervente trein spel speler: [PC] Loco-Mania
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_35265371
    quote:
    Op zondag 19 februari 2006 13:48 schreef Borkydude het volgende:
    Zijn er meer mensen die last hebben van lag als het spel zo rond 1980 komt met OpenTTD?

    Ik speel 7 tegenstanders, 512x512. Het zou dus kunnen dat het te druk word ofzo?
    Anders negeren jullie me ff.
    pi_35268286
    quote:
    Op zondag 19 februari 2006 19:53 schreef Borkydude het volgende:

    [..]

    Anders negeren jullie me ff.
    Ik wil wel even "Nee, heb ik geen last van", zeggen, maar volgens mij heb je daar ook niets aan
    pi_35268681
    Ik voel me iig niet meer genegeerd
    pi_35269438
    Zeg, nu ik voor het eerst ( ) met die monorails mag spelen; moet ik alle sporen en treintjes handmatig gaan vervangen? Is daar geen mooie grote upgrade knop voor?
    pi_35271229
    quote:
    Op zondag 19 februari 2006 21:29 schreef jpzegthallo het volgende:
    Zeg, nu ik voor het eerst ( ) met die monorails mag spelen; moet ik alle sporen en treintjes handmatig gaan vervangen? Is daar geen mooie grote upgrade knop voor?
    Er zit wel een tool in het menuutje om het bestaande spoor te vervangen door monorail, maar je zult elk stukje spoor dat je wilt veranderen wel moeten selecteren. Er is geen knop om alle rails op de hele map in 1x te vervangen, als je dat bedoelt. En alle treinen moeten ook handmatig vervangen worden (Met TTDPatch kunnen electrische treinen op rails EN monorail rijden, geloof ik)
    pi_35271455
    Ben er weer helemaal verslaafd aan geraakt

    Vooral het laten groeien van steden is leuk om te doen, maar de ene keer begint een stad wel vanzelf te groeien en de andere keer niet, ligt dit aan een bepaald product dat je in moet voeren ofzo?
    Ik ben mezelf in principe, dus ben ik in feite mij.

    Webicon max 100kB, geen 260kB
      zondag 19 februari 2006 @ 23:04:09 #233
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_35272888
    quote:
    Op zondag 19 februari 2006 22:21 schreef Zebbie het volgende:
    Ben er weer helemaal verslaafd aan geraakt

    Vooral het laten groeien van steden is leuk om te doen, maar de ene keer begint een stad wel vanzelf te groeien en de andere keer niet, ligt dit aan een bepaald product dat je in moet voeren ofzo?
    Het groeien van steden in TT hangt van een aantal dingen af, het belangrijkste is waar de stad staat, op welke ondergrond. Steden in de bergen of in de woestijn groeien niet zomaar (dat geldt dus alleen voor de artic en de tropical maps) in de temperate maps zullen steden altijd groeien als je passagiers vervoert, goederen ernaartoe brengt of kolen naar de electriciteitscentrale brengt.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_35275590
    quote:
    Op zondag 19 februari 2006 22:21 schreef Zebbie het volgende:
    Ben er weer helemaal verslaafd aan geraakt

    Vooral het laten groeien van steden is leuk om te doen, maar de ene keer begint een stad wel vanzelf te groeien en de andere keer niet, ligt dit aan een bepaald product dat je in moet voeren ofzo?
    quote:
    The City

    The city is the center of the local authority's area of influence. The city will need passenger service to grow. Goods grow the city as well. In the tropical climate, a city in the desert will also require food and water. In the sub-arctic climate, a city in the snowy mountains, will require food.
    Upon initial contact with ScareFreak
    I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
    pi_35278972
    Zero2Nine en scarefreak bedankt!
    Ik ben mezelf in principe, dus ben ik in feite mij.

    Webicon max 100kB, geen 260kB
    pi_35300201
    quote:
    Op zondag 19 februari 2006 21:29 schreef jpzegthallo het volgende:
    Zeg, nu ik voor het eerst ( ) met die monorails mag spelen; moet ik alle sporen en treintjes handmatig gaan vervangen? Is daar geen mooie grote upgrade knop voor?
    TTDPatch heeft wel zo'n functie.
    dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
    hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
    pi_35307060
    quote:
    Op zondag 19 februari 2006 21:29 schreef jpzegthallo het volgende:
    Zeg, nu ik voor het eerst ( ) met die monorails mag spelen; moet ik alle sporen en treintjes handmatig gaan vervangen? Is daar geen mooie grote upgrade knop voor?
    Je kan als je naar rails bouwen gaat zo'n knopje indrukken en dan kan je iets vervangen, dat ding kan je echter slepen, dus als je hem over de hele wereld legt gaan automatisch jouw dingen vernieuwd worden.
    pi_35310090
    Die AI zijn echt randdebielen.
    pi_35311168
    Vanaf welke jaren zijn die grotere vliegvelden beschikbaa?

    Metropolitan 1980 ofzo toch?
      dinsdag 21 februari 2006 @ 15:14:51 #240
    39338 poehej
    Tukker in hart en nieren.
    pi_35328890
    Ja Metropolitan in 1980 en de International in 1990
    pi_35329046
    Thnx
    pi_35454029
    Ik deed een stukje grond gelijk maken (3x3 ofzo) en toen klikte ik iets verkeerd ofzo, maar de hele map (1024x1024) werd ge-egaliseerd

    350 miljoen euro pleitte..
    pi_35454625
    Haha, hoe krijg je dat voor elkaar?
    En heb je een beetje een snelle pc, dat het niet te lang duurde?
    pi_35454880
    quote:
    Op vrijdag 24 februari 2006 19:26 schreef jpzegthallo het volgende:
    Ik deed een stukje grond gelijk maken (3x3 ofzo) en toen klikte ik iets verkeerd ofzo, maar de hele map (1024x1024) werd ge-egaliseerd

    350 miljoen euro pleitte..
    Dan had je aardig wat centen op zak
    Ik ben mezelf in principe, dus ben ik in feite mij.

    Webicon max 100kB, geen 260kB
    pi_35456141
    quote:
    Op vrijdag 24 februari 2006 19:44 schreef MaxMark het volgende:
    Haha, hoe krijg je dat voor elkaar?
    En heb je een beetje een snelle pc, dat het niet te lang duurde?
    Hij bleef zo'n 3 seconden hangen idd Ik dacht, wtf
    pi_35456369
    Haha.
    pi_35456399
    Maar 't is wel allemaal mooi vlak nu?
    pi_35457063
    Het water enzo is er nog, en de hoopjes grond waar m'n tunneltjes doorreden, de rest is op 1 blokje boven zeeniveau
    pi_35462354
    quote:
    Op vrijdag 24 februari 2006 20:53 schreef jpzegthallo het volgende:
    Het water enzo is er nog, en de hoopjes grond waar m'n tunneltjes doorreden, de rest is op 1 blokje boven zeeniveau
    lang leve de autosave
    dag
      vrijdag 24 februari 2006 @ 23:41:01 #250
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_35463130
    lol is dat met OpenTTD gebeurd? en zoja in welke versie? dan ga ik die versie voorlopig NIET installeren
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      Lieve Belg zaterdag 25 februari 2006 @ 00:12:44 #251
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_35464175
    quote:
    Op vrijdag 24 februari 2006 23:41 schreef Zero2Nine het volgende:
    lol is dat met OpenTTD gebeurd? en zoja in welke versie? dan ga ik die versie voorlopig NIET installeren
    Waarom niet? Het is ook in die vorige versie.

    Het zit em gewoon in het terraforming. Als je gans bovenaan de kaart punt selecteerd, en je wilt nu onderaan je scherm het andere punt selecteren, en er komt juist zo'n popupje boven en je laat los. Heb je ene punt op dat popupje geselecteerd. Nadeel: een groot vlak geselecteerd en grond verlaagd
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_35465428
    quote:
    Op vrijdag 24 februari 2006 20:53 schreef jpzegthallo het volgende:
    Het water enzo is er nog, en de hoopjes grond waar m'n tunneltjes doorreden, de rest is op 1 blokje boven zeeniveau
    Dat moet er wel heel vaag uit zien !
    Ik ben mezelf in principe, dus ben ik in feite mij.

    Webicon max 100kB, geen 260kB
    pi_35466786
    Ik heb in de bijna 10 jaar dat ik het spel (en alle uitbreidingen/patches erop) speel, nog nooit meegemaakt dat de hele map werd geselecteerd. Dit lijkt me gewoon een éénmalige bug (of gebruikersfout ).
      zaterdag 25 februari 2006 @ 10:37:50 #254
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_35470657
    quote:
    Op zaterdag 25 februari 2006 00:12 schreef Jump het volgende:

    [..]

    Waarom niet? Het is ook in die vorige versie.

    Het zit em gewoon in het terraforming. Als je gans bovenaan de kaart punt selecteerd, en je wilt nu onderaan je scherm het andere punt selecteren, en er komt juist zo'n popupje boven en je laat los. Heb je ene punt op dat popupje geselecteerd. Nadeel: een groot vlak geselecteerd en grond verlaagd
    Ok zo, ik snapte het niet helemaal hoe het ging. Ja dan ligt het niet aan de versie. Wie dit wil voorkomen moet dan gewoon popups uitschakelen bij verouderde voertuigen, nieuwsberichten e.d. Natuurlijk is het nooit te voorkomen dat je per ongeluk op een treintje klikt ofzo.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_35482332
    Die lag waar ik het over had enzo. ligt ook nogal aan de versie die je hebt, ik heb nu 0.4.5 ofzo, de nieuwste. Nu is het weg, en ik heb nog meer relaxte dingen.
      zaterdag 25 februari 2006 @ 18:12:54 #256
    13783 Anthraxx
    When you see the robot, drink!
    pi_35483048
    Wat zijn nou goede tips om een groot netwerk aan te leggen?
    pi_35483133
    Zorg dat het er vers uitziet, 10 spoorbanen naast elkaar enzo, goed voor je ego.
    pi_35483940
    quote:
    Op zaterdag 25 februari 2006 18:12 schreef Anthraxx het volgende:
    Wat zijn nou goede tips om een groot netwerk aan te leggen?
    Grote stations vanaf het begin, niks is meer frustie dan te kleine stations. Ook alles gewoon al dubbelspoor (1-richtingsverkeer) en ruimte om je stations evt. een beetje opkopen zodat je uitbreidingsruimte houdt.

    En geen vliegtuigen doen, die zijn saai
    pi_35483995
    Weet iemand of het mogelijk is om met OpenTTD bij het upgraden van rail naar monorail of van monorail naar maglev de treinen gemakkelijk te vervangen? Het is nu nl. vreselijk rotwerk.
    pi_35484073
    quote:
    Op zaterdag 25 februari 2006 18:35 schreef jpzegthallo het volgende:

    [..]

    En geen vliegtuigen doen, die zijn saai
    Maar het is wel makkelijk geld verdienen, vooral handig om in het begin al snel een lekker kapitaaltje op te bouwen
    pi_35484113
    quote:
    Op zaterdag 25 februari 2006 18:36 schreef allardh het volgende:
    Weet iemand of het mogelijk is om met OpenTTD bij het upgraden van rail naar monorail of van monorail naar maglev de treinen gemakkelijk te vervangen? Het is nu nl. vreselijk rotwerk.
    Als je even één pagina terug had gekeken
    quote:
    Op zondag 19 februari 2006 22:16 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Er zit wel een tool in het menuutje om het bestaande spoor te vervangen door monorail, maar je zult elk stukje spoor dat je wilt veranderen wel moeten selecteren. Er is geen knop om alle rails op de hele map in 1x te vervangen, als je dat bedoelt. En alle treinen moeten ook handmatig vervangen worden (Met TTDPatch kunnen electrische treinen op rails EN monorail rijden, geloof ik)
    pi_35484425
    Hmm, niet gelezen, sorry...

    Blijft dus rotwerk .

    Bedankt voor de hulp .
      zaterdag 25 februari 2006 @ 18:50:35 #263
    13783 Anthraxx
    When you see the robot, drink!
    pi_35484442
    quote:
    Op zaterdag 25 februari 2006 18:38 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Maar het is wel makkelijk geld verdienen, vooral handig om in het begin al snel een lekker kapitaaltje op te bouwen
    Dat bedoel ik dus. Wat zijn daar de gouden tips voor?
    pi_35487608
    quote:
    Op zaterdag 25 februari 2006 18:50 schreef Anthraxx het volgende:

    [..]

    Dat bedoel ik dus. Wat zijn daar de gouden tips voor?
    Ik begin zelf meestal met één of twee spoorlijntjes, die kleine beetjes geld binnen brengen. Dan bouw ik 2 vliegvelden in twee tegenovergestelde hoeken en koop een vliegtuig met de meeste capaciteit. Tis eventjes wachten, maar zodra de het vliegtuig z'n eerste lading heeft geleverd heb je een groot deel van de onkosten er al weer uit. Dan koop je weer een vliegtuig, enz, enz.
    pi_35487816
    Ik ga naar de grootste stad, maak ik een hoop vliegtuigen tussen andere grote steden. Als ik (bijna) in geldnood kom maak ik een goederenlijntje.
    pi_35488019
    quote:
    Op zaterdag 25 februari 2006 20:15 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Ik begin zelf meestal met één of twee spoorlijntjes, die kleine beetjes geld binnen brengen. Dan bouw ik 2 vliegvelden in twee tegenovergestelde hoeken en koop een vliegtuig met de meeste capaciteit. Tis eventjes wachten, maar zodra de het vliegtuig z'n eerste lading heeft geleverd heb je een groot deel van de onkosten er al weer uit. Dan koop je weer een vliegtuig, enz, enz.
    2e vliegtuig zelfde route?
    of over het andere diagonaal?
    en dan wel bij de grote steden in de buurt gok ik?
    en dan..
    X---------X
    l..\........./..l
    l....\...../....l
    l......\./......l
    l....../.\......l
    l..../.....\....l
    l../.........\..l
    X---------X

    ( lijn = vliegroute, X = vliegveld )
    dag
    pi_35488592
    quote:
    Op zaterdag 25 februari 2006 20:26 schreef petre86 het volgende:
    2e vliegtuig zelfde route?
    Ja, dat bedoelde ik
    quote:
    of over het andere diagonaal?
    Kan ook gewoon, als je inmiddels genoeg geld hebt om nieuwe vliegvelden en vliegtuigen te bouwen.
    quote:
    en dan wel bij de grote steden in de buurt gok ik?
    Dat lijkt me vanzelfsprekend
    quote:
    en dan..
    X---------X
    l..\........./..l
    l....\...../....l
    l......\./......l
    l....../.\......l
    l..../.....\....l
    l../.........\..l
    X---------X

    ( lijn = vliegroute, X = vliegveld )
    Yep, als je geen asociaal grote mappen hebt (512x512 is goed) dan is dat het meest efficient.
    pi_35488672
    Anders starten we ff een keer een Fok game.
    pi_35492519
    quote:
    Op zaterdag 25 februari 2006 20:44 schreef Borkydude het volgende:
    Anders starten we ff een keer een Fok game.
    Voor
      zaterdag 25 februari 2006 @ 23:19:47 #270
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_35494763
    vliegvelden zijn voor mietjes!! echte mannen werken alleen met (dubbelbaans)spoorwegen, bussen en hovercrafts
    Niets is zo mooi als een dubbelbaans netwerk waar treinen vanaf een willekeurig station A naar een willekeurig ander station B kunnen.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_35497231
    Ik begin met een paar kolenspoorlijnen en een paar busjes tussen steden welke gesubsidieerd zijn. Dan z.sm. mijn lening aflossen en dan zit je daar ook niet meer mee. En dan het spoornet uitbreiden en uitbreiden, de sporen zijn het mooiste van TTD. Als ik in het jaar 2000 ofzo ben, wil ik wel eens een paar vliegvelden bouwen, maar niet echt veel. Passengers boeien me niet zo, industries vind ik mooier.
      zondag 26 februari 2006 @ 00:29:05 #272
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_35497635
    quote:
    Op zondag 26 februari 2006 00:17 schreef allardh het volgende:
    Ik begin met een paar kolenspoorlijnen en een paar busjes tussen steden welke gesubsidieerd zijn. Dan z.sm. mijn lening aflossen en dan zit je daar ook niet meer mee. En dan het spoornet uitbreiden en uitbreiden, de sporen zijn het mooiste van TTD. Als ik in het jaar 2000 ofzo ben, wil ik wel eens een paar vliegvelden bouwen, maar niet echt veel. Passengers boeien me niet zo, industries vind ik mooier.
    In OpenTTD vind ik industries ook mooier maar in TTDPatch heb je ook Trams en kunnen de treinstations helemaal "gecustomized" worden daar vind ik passagiers vervoeren gewoon het mooiste. Wel over het spoor dan.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      zondag 26 februari 2006 @ 01:21:45 #273
    103891 Blazkowich
    Dissident Lid
    pi_35499057
    Ik wil even bedanken dat dit topic bestaat. Ik heb het spel net weer herondekt, zoveel gespeeld vroeger en het blijft geweldig.
    Crede Quod Habes, Et Habes.
    Luister naar de Etherbeat
    pi_35500694
    quote:
    Op zaterdag 25 februari 2006 20:44 schreef Borkydude het volgende:
    Anders starten we ff een keer een Fok game.
    Jaa

    Ik kan wellicht een dedicated server opzetten als ik zin heb om uit te zoeken hoe dat werkt, maar ik weet niet of de ping van iedereen goed zal zijn. Maar maakt dat eigenlijk uit voor een spel als TT?
      zondag 26 februari 2006 @ 14:36:00 #275
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_35509821
    quote:
    Op zondag 26 februari 2006 02:57 schreef Nevermind het volgende:

    [..]

    Jaa

    Ik kan wellicht een dedicated server opzetten als ik zin heb om uit te zoeken hoe dat werkt, maar ik weet niet of de ping van iedereen goed zal zijn. Maar maakt dat eigenlijk uit voor een spel als TT?
    Het maakt niet zo heel veel uit volgens mij. Soms zal die ff hangen misschien, maar doorgaans lopen die online games best lekker. Hangt ook af van de hoeveelheid spelers en hoeveel iedereen neerpleurt natuurlijk op die map.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_35509956
    quote:
    Op zondag 26 februari 2006 14:36 schreef Zero2Nine het volgende:

    [..]

    Het maakt niet zo heel veel uit volgens mij. Soms zal die ff hangen misschien, maar doorgaans lopen die online games best lekker. Hangt ook af van de hoeveelheid spelers en hoeveel iedereen neerpleurt natuurlijk op die map.
    Ja, dus iedereen moet zo langzaam mogelijk gaan bouwen Behalve ik
      zondag 26 februari 2006 @ 16:18:56 #277
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_35513690
    quote:
    Op zondag 26 februari 2006 14:39 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Ja, dus iedereen moet zo langzaam mogelijk gaan bouwen Behalve ik
    gewoon met normale startbugetten, als iedereen gelijk een miljoen krijgt dan worden er meteen in 1 keer 10 vliegvelden neergepleurd.

    Moet je Paris-France eens spelen als je m ziet bij OpenTTD multiplayer. Als je daar niet voorzichtig van start gaat ben je zo failliet.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_35515824
    Vliegtuigen crashen bij mij ontzettend vaak bij het landen, ook al heb ik de crashfunctie uitgezet in de opties... Ze vliegen steeds tegen de gebouwen van de stad aan (zelfs als ik er een dubbele baan (normale wegen voor wat vliegruimte) omheen leg crashen ze nog). Heeft iemand tips?
    Ik ben mezelf in principe, dus ben ik in feite mij.

    Webicon max 100kB, geen 260kB
    pi_35515985
    TTDPatch of niet, bij OpenTTD kunnen ze niet tegen gebouwen aanvliegen.
    pi_35516582
    Nostalgie
    Signature
      zondag 26 februari 2006 @ 18:18:21 #281
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_35517307
    quote:
    Op zondag 26 februari 2006 17:23 schreef Zebbie het volgende:
    Vliegtuigen crashen bij mij ontzettend vaak bij het landen, ook al heb ik de crashfunctie uitgezet in de opties... Ze vliegen steeds tegen de gebouwen van de stad aan (zelfs als ik er een dubbele baan (normale wegen voor wat vliegruimte) omheen leg crashen ze nog). Heeft iemand tips?
    laat je soms snelle vliegtuigen op kleine vliegvelden landen?
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_35518322
    quote:
    Op zondag 26 februari 2006 14:36 schreef Zero2Nine het volgende:

    [..]

    Het maakt niet zo heel veel uit volgens mij. Soms zal die ff hangen misschien, maar doorgaans lopen die online games best lekker. Hangt ook af van de hoeveelheid spelers en hoeveel iedereen neerpleurt natuurlijk op die map.
    Oke, ik ga er in de loop van volgende week even naar kijken. Ik heb op het moment nog wat routerproblemen die ik even moet fixen. Is erg irritant als iedereen elke drie minuten van de server geschopt wordt
    pi_35518662
    quote:
    Op zondag 26 februari 2006 18:18 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    laat je soms snelle vliegtuigen op kleine vliegvelden landen?
    die 900 km/u dingen
    Ik ben mezelf in principe, dus ben ik in feite mij.

    Webicon max 100kB, geen 260kB
    pi_35520068
    Doh

    Niet doen.
    pi_35526706
    kennik met TTDpatch ook vliegvelden met 2 banen krijgen?
    dag
    pi_35527167
    quote:
    Op zondag 26 februari 2006 22:27 schreef petre86 het volgende:
    kennik met TTDpatch ook vliegvelden met 2 banen krijgen?
    Dat is geloof ik nog in de maak..
      zondag 26 februari 2006 @ 23:07:12 #287
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_35528432
    TTDPatch is ook vooral gebaseerd op de treinen (new industries, new stations), daar heeft het wel de vetste opties voor. En Trams natuurlijk
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_35529503
    Kan iemand checken of 82.168.244.204 werkt als server? Doe geen moeite om een heel rijk op te zetten, want ik moet eerst nog wat dingen aanpassen (OpenTTD 0.4.5)
      zondag 26 februari 2006 @ 23:42:57 #289
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_35529659
    Bij mij staat er server offline als ik "Add server" doe.

    Kan ook komen omdat ik 4.0.1 gebruik maar als het goed is staat er dan dat de versies niet matchen
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_35529715
    Was ik al bang voor. Poort 3979 (TCP) staat open, even kijken of ik nog wat in de instellingen moet veranderen
    pi_35550692
    Kutkikker, ik kan er niet mee omgaan.
    pi_35552043
    quote:
    Op maandag 27 februari 2006 19:06 schreef Borkydude het volgende:
    Kutkikker, ik kan er niet mee omgaan.
    Doe ff andere host dan

    Edit: Tadaaa



    Ik vind 'em eigenlijk niet zo handig, je hebt nu een bottleneck van zo'n 10x7 hokjes

    [ Bericht 15% gewijzigd door MaxMark op 27-02-2006 19:46:32 ]
    pi_35554712
    quote:
    Op maandag 27 februari 2006 19:40 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Ik vind 'em eigenlijk niet zo handig, je hebt nu een bottleneck van zo'n 10x7 hokjes
    Gebruik je geen PBS dan?!
    dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
    hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
    pi_35554869
    met pbs zou het handig zijn, nu niet nee
    Upon initial contact with ScareFreak
    I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
    pi_35556089
    Even voor de duidelijkheid, dat plaatje is van Borkydude boven mij...ik post em alleen ff omdat hij die kutkikker had
    pi_35557531
    quote:
    Op maandag 27 februari 2006 21:24 schreef MaxMark het volgende:
    Even voor de duidelijkheid, dat plaatje is van Borkydude boven mij...ik post em alleen ff omdat hij die kutkikker had
    Dan zal ik mijn vraag even herformuleren:

    "Gebruikt Borkydude geen PBS dan?! "
    dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
    hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
      maandag 27 februari 2006 @ 23:56:07 #298
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_35561367
    Nevermind: Jouw online game werkt volgens mij toch wel. Ik krijg nu de info dat er een version mismatch is (dat klopt). Er staat ook dat het een 0x0 map is maar dat zal wel komen omdat de game nog niet echt gestart is ofzo.
    Er staat nu ook dat poortnummer achter je ip (3979)
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      dinsdag 28 februari 2006 @ 00:51:49 #299
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_35562649
    Maarten heeft momenteel een dedicated server draaien: Maarten's Server, bereikbaar via de "List Servers" optie in de multiplayer setup. Op dit moment is er een normaal type kaart van 1024x256, dus een mooie lange kaart waar iedereen naar hartelust een transport emperium kan opbouwen.

    OpenTTD 0.4.5 is benodigd. Hij is net gestart in Jan. 1970, en blijft de komende uren zeker draaien.

    [ Bericht 23% gewijzigd door maartena op 28-02-2006 01:52:48 ]
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_35562908
    Ik zie die van Nevermind wel, die van jou niet, maartena..
      dinsdag 28 februari 2006 @ 01:31:26 #301
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_35563251
    quote:
    Op maandag 27 februari 2006 19:06 schreef Borkydude het volgende:
    http://img514.imageshack.(...)ix29thjun19927uw.png

    Vrij netjes lijkt me
    quote:
    Op maandag 27 februari 2006 19:40 schreef MaxMark het volgende:
    Ik vind 'em eigenlijk niet zo handig, je hebt nu een bottleneck van zo'n 10x7 hokjes
    Ik heb eventjes snel mijn oplossing gebouwd:



    De monorails heb ik even neergezet om de rijrichting duidelijk aan te geven. Dit station is volgens het RoRo principe, (Roll-On, Roll-Off), ofwel de treinen gaan allen in 1 richting, en verlaten het station aan de andere kant en rijden zo weer terug naar het ander station.

    Ik heb een klein tunneltje gebouwd, en daar bovenop 3x1 station gelegd, en daarnaast het vliegveld neergelegd wat je in jouw plaatje aangesloten had op het station. Eventueel kun je ook de terugkerende treinen om het vliegveld heen trekken, maar dit leek me zo een betere oplossing omdat je dus dat vliegveld hebt. Uiteraard even de stad erbij denken, maar op deze manier ben je erg efficient bezig.

    Je kunt op het binnenkomende spoor en het terugkerende spoor op deze manier heel wat treinen laten rijden. Zet signaaltjes om het blokje neer, en je kunt de hele stad leegtrekken zonder dat passagiers lange wachttijden hebben.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')