abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34342127
elke keer als ik met de configuratietool instellingen aanpas en/of andere graphics inlaad, dan werkt TTD nie meer ( patch) , oude patchbestanden er overheen gooien en hij werkt weer.. hoe kan dat??
dag
pi_34345188
Ik heb nog nooit gehad dat een trein mijn karretjes niet kon trekken, wat boeiend die horsepower nou eigenlijk?
pi_34346461
quote:
Op zondag 22 januari 2006 15:33 schreef jpzegthallo het volgende:
Ik heb nog nooit gehad dat een trein mijn karretjes niet kon trekken, wat boeiend die horsepower nou eigenlijk?
misschien moet je dan eens je moeilijkheidslevel wat omhoog gooien
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
pi_34346650
quote:
Op zondag 22 januari 2006 16:13 schreef scarefreak het volgende:

[..]

misschien moet je dan eens je moeilijkheidslevel wat omhoog gooien
ohwja die had ik op simpel gezet.
pi_34356462
quote:
Op zondag 22 januari 2006 16:13 schreef scarefreak het volgende:
[..]
misschien moet je dan eens je moeilijkheidslevel wat omhoog gooien
Haha, ik heb dat ook nooit meegemaakt, wel leuk al die extra dingen waar ik achter kom.
  maandag 23 januari 2006 @ 10:16:11 #156
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_34370398
quote:
Op zondag 22 januari 2006 15:33 schreef jpzegthallo het volgende:
Ik heb nog nooit gehad dat een trein mijn karretjes niet kon trekken, wat boeiend die horsepower nou eigenlijk?
Een trein met meer horsepower zit eerder op zijn topsnelheid dan een trein met minder horsepower. Hij trekt dus sneller op. Dit maakt meer verschil met een lange zware trein dan een kort passagierstreintje. Horsepower is PK in het engels
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  Lieve Belg maandag 23 januari 2006 @ 10:17:38 #157
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_34370429
In TTDPatch moet je nog rekening houden met "Tractive Effort". Een trein mag nog zoveel PK hebben, als die geen grip heeft op de sporen gaat die ook niet vooruit
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  maandag 23 januari 2006 @ 10:28:05 #158
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_34370651
In OpenTTD moet je rekening houden met bochten, die moet je een beetje vloeiend maken, anders remt je trein heel erg af
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_34371007
quote:
Op maandag 23 januari 2006 10:16 schreef Merovingian het volgende:

[..]
Horsepower is PK in het engels
PK is Horsepower in het engels
  maandag 23 januari 2006 @ 12:44:54 #160
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_34374346
Zoals jij het schrijft staat er:
PK==(Horsepower in het engels)
ONZIN!!! horsepower is al engels
Zoals ik het schrijf staat er:
Horsepower==(PK in het engels)
en dat klopt
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_34466486
Ik vermoed dat ik nog 1 van de oudere versies van Transport Tycoon heb. Deze werkt op Windows ME maar goed. Een vraag, hoe krijg ik het voormekaar om een screenshot te bekijken op men pc of zelfs hier te posten?
pi_34468097
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 23:35 schreef Drasss het volgende:
Ik vermoed dat ik nog 1 van de oudere versies van Transport Tycoon heb. Deze werkt op Windows ME maar goed. Een vraag, hoe krijg ik het voormekaar om een screenshot te bekijken op men pc of zelfs hier te posten?
Een screenshot maak je door op de query-toets te klikken (De rode ?-teken uiterst rechts in de toolbar) en voor de optie screenshot maken te kiezen. Daarna kun je de screenshot bekijken in de map waar je TT(D) hebt geļnstalleerd.
Om dit plaatje hier te kunnen laten zien zul je het moeten uploaden en dan het webadres van het plaatje hier tussen [ img] en [ /img] te zetten.
pi_34611756
tvp
God created the world, but the Dutch created The Netherlands.
Sadly the Dutch didn't expand their motorways, maybe God will one day
pi_34616084
Blijven wij ondertussen nog even wachten op het ongetwijfeld boeiende screenshot van Drasss
  Lieve Belg zaterdag 4 februari 2006 @ 17:03:16 #165
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_34733229
  • Overzicht van het netwerk in het jaar 2026.


  • Een nieuwe lijn in aanbouw om de cargo bovenaan de map op te halen. Ook een goed producerende kolenmijn te zien.


  • Het drukste punt (momenteel even niet) waar een aantal lijnen samenkomen en vertrekken en kruisen.


  • Easter Egg in de Total Town Replacement Set.


  • File aan het busstation waar maar eventjes liefst 17 319 passagiers staan te wachten!


  • Gewoon wat statistieken.


  • Goederenstation in 2049.


  • Het alsmaar drukker wordende netwerk.


  • Het station dat de twee bossen omvat voor maar liefst 1 600 ton hout per maand!


  • 540 000 liter olie per maand is tof, en toch nóg eens verdubbelen.


  • De schepen in actie. Er gaan 4 boten naar het dichtsbijzijnde olieplatform en brengen dit naar het dok. Daar wordt het afgezet en gaat het per trein naar gans de andere kant van de map. De twee andere olieplatformen worden elk bedient door 1 boot. Er rijden zo\\\'n tien treinen over en weer met de olie.


  • Het goederen station anno 2061. Negen sporen zijn voorbehouden voor het afleveren van goederen, terwijl de andere 6 zijn voorbehouden voor het ophalen, alhoewel er ook een olie- en houttrein stopt.


  • Het herziene kruispunt. Er is gezorgd voor een miniem aantal kruisingen om een zo goed mogelijke doorstroming te hebben.


  • Aparte sporen voor de passagierstreinen zorgen voor minder oponthoud en een goede doorstroming van de hogesnelhiedstreinen. Drie sporen heen, en drie sporen terug van het cargostation.


  • Het netwerk anno 2069. In vergelijking met het netwerk van 2026 is het redelijk gegroeid.



    Dat was het voor nu
  • Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_34734234
    Nice...
    pi_34734418
    spongebob
    Upon initial contact with ScareFreak
    I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
    pi_34734443
    Ik ga ook weer es spelen.
      zondag 5 februari 2006 @ 20:24:36 #169
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_34772072
    Jump, waarom zou je de olie per boot naar een treinstation brengen? Hoog gewoon het land naast het boorplatform op en bouw het station ernaast
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_34772795
    Zullen we een Fok! server maken?
      Lieve Belg zondag 5 februari 2006 @ 20:52:17 #171
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_34773174
    quote:
    Op zondag 5 februari 2006 20:24 schreef Merovingian het volgende:
    Jump, waarom zou je de olie per boot naar een treinstation brengen? Hoog gewoon het land naast het boorplatform op en bouw het station ernaast
    Dat ga ik waarschijnlijk nog veranderen. Maar ik zit met capaciteitsproblemen op men drukke lijnen. Op de screenshots heb ik drie lijnen naar cargostation, dat gaan er 4 worden. En hopelijk gaat het dan goed
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_34779612
    Wat doet Spongebob tussen je gebouwen Jump ? !
    pi_34787820
    Mooie screenshots, Jump...ik ga binnenkort ook even de nieuwe models erop zetten hier.
    quote:
    Op zondag 5 februari 2006 23:37 schreef jpzegthallo het volgende:
    Wat doet Spongebob tussen je gebouwen Jump ? !
    Dat is een easter-egg, staat erboven
    pi_34791722
    17K wachtende bij een busstation
    veel plezier ermee
    Upon initial contact with ScareFreak
    I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
    pi_34847031
    Ik snap echt helemaal niks van die nieuw graphics...tenminste, het installeren ervan. Krijg foutmelding na foutmelding en van die hulpdingen word ik weinig wijzer. Het is alsof ze er vanuit gaan dat je dr al verstand van hebt en dus zijn de aanwijzingen soms erg vaag
    pi_34861918
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 23:13 schreef MaxMark het volgende:
    Ik snap echt helemaal niks van die nieuw graphics...tenminste, het installeren ervan. Krijg foutmelding na foutmelding en van die hulpdingen word ik weinig wijzer. Het is alsof ze er vanuit gaan dat je dr al verstand van hebt en dus zijn de aanwijzingen soms erg vaag
    dat staat mij ook tegen om ze te installeren
    Upon initial contact with ScareFreak
    I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
    pi_34865565
    Echt vervelend als met OpenTTD die voertuigen niet vervangen worden als je erop drukt.
    pi_34902909
    Er viel mij ineens iets op in de OP

    Dit manier waarop dit is aangelegd lijkt me niet helemaal logisch:


    Hieronder heb ik ff wat gepaint.

    Als je route 1 (grijs) of route 2 (blauw) volgt, is er ook de mogelijkheid voor treinen om via de lussen (rood) weer terug te keren naar waar ze vandaan kwamen...maar ik zie het nut daar niet zo van?
    Treinen uit andere richtingen dan ik heb getekend kunnen er toch geen gebruik van maken, waarom zou een trein terug moeten kunnen keren naar waar ie vandaan komt?
    pi_34904587
    Je hebt helegaar gelijk
    pi_34904841
    quote:
    Op donderdag 9 februari 2006 16:33 schreef jpzegthallo het volgende:
    Je hebt helegaar gelijk
    Ja sorry, kheb een vrije middag
    pi_34907430
    Had ik dat maar.

    Wie heeft er nog leuke patches?
    pi_34908874
    quote:
    Op donderdag 9 februari 2006 15:53 schreef MaxMark het volgende:
    Er viel mij ineens iets op in de OP

    Dit manier waarop dit is aangelegd lijkt me niet helemaal logisch:
    [afbeelding]

    Hieronder heb ik ff wat gepaint.
    [afbeelding]
    Als je route 1 (grijs) of route 2 (blauw) volgt, is er ook de mogelijkheid voor treinen om via de lussen (rood) weer terug te keren naar waar ze vandaan kwamen...maar ik zie het nut daar niet zo van?
    Treinen uit andere richtingen dan ik heb getekend kunnen er toch geen gebruik van maken, waarom zou een trein terug moeten kunnen keren naar waar ie vandaan komt?
    als bijvoorbeeld op die afslag een station ligt en dan kan die mooi snel weer terug naar zn andere bestemming?
    pi_34909403
    Ik heb OpenTTD, maar nu wil een vriend van me het ook, dus wat moet ie doen? Eerst Transport Tycoon, dan Open TTD? verder nog wat?
    pi_34910406
    quote:
    Op donderdag 9 februari 2006 18:35 schreef Ou-Tannu het volgende:

    [..]

    als bijvoorbeeld op die afslag een station ligt en dan kan die mooi snel weer terug naar zn andere bestemming?
    Als ie de afslag neemt naar een station, dan komt ie via een ander spoor terug.
    pi_34912311
    Is het ook mogelijk om, met OpenTTD, zelf een server te maken (via Multiplayer -> Start server) zodat je via internet met wat vrienden kan spelen?
    Of moet je dan echt een server starten?

    [Edit:] Laat maar, je vrienden moeten gewoon even je ip toevoegen

    [ Bericht 28% gewijzigd door Piles op 09-02-2006 20:26:20 ]
    pi_34918392
    quote:
    Op donderdag 9 februari 2006 18:51 schreef Borkydude het volgende:
    Ik heb OpenTTD, maar nu wil een vriend van me het ook, dus wat moet ie doen? Eerst Transport Tycoon, dan Open TTD? verder nog wat?
    verder niets
    Upon initial contact with ScareFreak
    I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
    pi_34940411
    Geen patch voor XP? Die stond namelijk in mijn TT map.
    pi_34941276
    quote:
    Op vrijdag 10 februari 2006 16:33 schreef Borkydude het volgende:
    Geen patch voor XP? Die stond namelijk in mijn TT map.
    nee openttd werkt als die patch
    Upon initial contact with ScareFreak
    I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
    pi_34942676
    Ok, top.
    pi_34969942
    Ik heb nu een soort lag aan het begin van iedere dag, dus echt iets van iedere 3 seconden. Echt vervelend.
    pi_34970292
    die trams.. die werken in Patch? of in OTTD?
    en op rails? / op de weg? extra rails aanleggen??
    dag
    pi_34972340
    quote:
    Op zaterdag 11 februari 2006 16:30 schreef petre86 het volgende:
    die trams.. die werken in Patch? of in OTTD?
    en op rails? / op de weg? extra rails aanleggen??
    http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=22335
    Upon initial contact with ScareFreak
    I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
    pi_34975924
    quote:
    Op zaterdag 11 februari 2006 16:19 schreef Borkydude het volgende:
    Ik heb nu een soort lag aan het begin van iedere dag, dus echt iets van iedere 3 seconden. Echt vervelend.
    Help me is.
    pi_34995716
    Ik ben enigszins verheugd te melden dat het aan de save game ligt, dus ik kan gewoon een nieuwe beginnen.

    Toch vraag ik me af waardoor het komt, te veel voertuigen in de wereld ofzo?
    pi_35017085
    Sinds ik deze post plaatste heb ik TT weer helemaal grijsgespeeld. Wat een spel

    Ik las op tt-forums.net (is die offline?) dat de OpenTTD-crew de graphics engine compleet gaan verbouwen en dat er semi-3d (3d-renders isometrisch weergegeven) afbeeldingen gebruikt gaan worden. Ik zag onder andere een nieuwe monorail en een vuurtoren, maar opeens deed de hele site het niet meer Weet iemand of ze hier nog mee bezig zijn? Lijkt me echt te gaaf
      Lieve Belg zondag 12 februari 2006 @ 22:06:02 #196
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_35017189
    quote:
    Op zondag 12 februari 2006 22:03 schreef Nevermind het volgende:
    Sinds ik deze post plaatste heb ik TT weer helemaal grijsgespeeld. Wat een spel

    Ik las op tt-forums.net (is die offline?) dat de OpenTTD-crew de graphics engine compleet gaan verbouwen en dat er semi-3d (3d-renders isometrisch weergegeven) afbeeldingen gebruikt gaan worden. Ik zag onder andere een nieuwe monorail en een vuurtoren, maar opeens deed de hele site het niet meer Weet iemand of ze hier nog mee bezig zijn? Lijkt me echt te gaaf
    Daar zijn ze nog met bezig hoor. maar er moest eerst een "new map array" komen om alle nieuwe dingen in op te slaan.

    Zie:

    http://wiki.openttd.org/index.php/Air_Vehicles_%28New_Graphics%29
    http://wiki.openttd.org/i(...)s_%28New_Graphics%29
    http://wiki.openttd.org/i(...)s_%28New_Graphics%29
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_35017517
    quote:
    Op zondag 12 februari 2006 22:06 schreef Jump het volgende:

    [..]

    Daar zijn ze nog met bezig hoor. maar er moest eerst een "new map array" komen om alle nieuwe dingen in op te slaan.

    Zie:

    http://wiki.openttd.org/index.php/Air_Vehicles_%28New_Graphics%29
    http://wiki.openttd.org/i(...)s_%28New_Graphics%29
    http://wiki.openttd.org/i(...)s_%28New_Graphics%29
    jamaar strax draait t niet meer zo snel op mn PC tis maar een 3.2 hoor
    pi_35017561
    quote:
    Op zondag 12 februari 2006 22:12 schreef Ou-Tannu het volgende:

    [..]

    jamaar strax draait t niet meer zo snel op mn PC tis maar een 3.2 hoor
    Dan zet je die nieuwe graphics dr niet op
    pi_35017652
    quote:
    Op zondag 12 februari 2006 22:13 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Dan zet je die nieuwe graphics dr niet op
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')