Oké, maar er is bij mij maar 1 bank tot nu toe, beetje jammer.quote:Op woensdag 18 januari 2006 18:27 schreef Jump het volgende:
Wordt gebouwd in steden met meer als 2000 inwoners (ongeveer), en wordt zo vanaf 1975 willekurige gebouwd.
dan dump je daar toch alles?quote:Op woensdag 18 januari 2006 20:13 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Oké, maar er is bij mij maar 1 bank tot nu toe, beetje jammer.
De bank is het enige wat valuebles maakt en accepteerd. Dus je moet er minstens 2 hebbenquote:
TTDPatch?quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:01 schreef Jump het volgende:
[..]
De bank is het enige wat valuebles maakt en accepteerd. Dus je moet er minstens 2 hebben![]()
Een treintje met 4 valuebles wagonnen volstaat meestal, zoveel produceerd een bank niet.
Te zien in welk klimaat je speelt. Jij speelt in Tropical klimaat waarschijnlijk. In het Temperate klimaat heb je geen diamant of goud mijnen en enkel banken.quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:06 schreef JapyDooge het volgende:
[..]
TTDPatch?
Ik speel openTTD en daar heb je diamantmijnen enzodus ik ging er van uit dat je een (of meerdere) diamantmijnen had en dat naar een bank wilde brengen
Dacht al dat het gelijk wasquote:Op woensdag 18 januari 2006 21:26 schreef Jump het volgende:
[..]
Te zien in welk klimaat je speelt. Jij speelt in Tropical klimaat waarschijnlijk. In het Temperate klimaat heb je geen diamant of goud mijnen en enkel banken.
Gelijk in OpenTTD of TTDPatch hoor
Ik leer ook allemaal nieuwe dingen over dit spel. Ik heb bijvoorbeeld nooit geweten dat je zowel vliegtuigen als cargoships om kan bouwen.quote:Op woensdag 18 januari 2006 23:02 schreef JapyDooge het volgende:
[..]Nooit geweten (ja achteraf wel) dat dat klimaat-afhankelijk was
ga ik je nu nog leren dat sommige treinlocomotieven ook nog om te bouwen zijnquote:Op donderdag 19 januari 2006 08:58 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik leer ook allemaal nieuwe dingen over dit spel. Ik heb bijvoorbeeld nooit geweten dat je zowel vliegtuigen als cargoships om kan bouwen.
En vliegtuigen...quote:Op donderdag 19 januari 2006 09:27 schreef scarefreak het volgende:
[..]
ga ik je nu nog leren dat sommige treinlocomotieven ook nog om te bouwen zijn
Moet je mij ook even helpenquote:
quote:Op donderdag 19 januari 2006 08:58 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik leer ook allemaal nieuwe dingen over dit spel. Ik heb bijvoorbeeld nooit geweten dat je zowel vliegtuigen als cargoships om kan bouwen.
Je kunt ze omkopen ("bribe the local authority"), met OpenTTDquote:Op donderdag 19 januari 2006 13:41 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
En vliegtuigen...
Was er al achter, heb nu zelfs al Coalplanesen die zijn winstgevend.
Heb wel een vraag over de authority. Als die het niet toestaan om iets te bouwen in hun woonplaats, wat kun je dan doen?
bussen zijn kut, en ook in OpenTTD blijft dat ook.quote:Op donderdag 19 januari 2006 17:00 schreef Nevermind het volgende:
[..]
Je kunt ze omkopen ("bribe the local authority"), met OpenTTDKost een duit, maar dan kun je wel bouwen.
En, nog een vraag. Ik lette even niet op, en nu zijn de bushaltes in de grotere steden compleet overvol. De busjes staan in de rij om mensen op te halen en dat schiet niet op. Kun je meerdere bushaltes naast elkaar plaatsen, dat de bussen zich verspreiden over die haltes voor een goede doorstroom?
En ik dacht dat het met OpenTTD mogelijk was om in te stellen dat je meerdere vliegvelden per stad kon hebben, maar dat is niet zo?
Speel volgens mij gewoon de standard deluxequote:Op donderdag 19 januari 2006 17:00 schreef Nevermind het volgende:
[..]
Je kunt ze omkopen ("bribe the local authority"), met OpenTTDKost een duit, maar dan kun je wel bouwen.
nee, want anders zou je die treinen niet kunnen ombouwen...quote:Op donderdag 19 januari 2006 19:33 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Speel volgens mij gewoon de standard deluxe
Where can I bribe, tell me mate.....quote:Op donderdag 19 januari 2006 21:04 schreef klnvntrbyt het volgende:
[..]
nee, want anders zou je die treinen niet kunnen ombouwen...
In het stadsvenster van de desbetreffende stadquote:Op vrijdag 20 januari 2006 02:32 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Where can I bribe, tell me mate.....![]()
Road blocks is road reconstruction. Moet bekennen dat ik dat pijltje naar beneden nooit had gezien, wat ben ik onoplettendquote:Op vrijdag 20 januari 2006 05:22 schreef Funktipus het volgende:
[..]
In het stadsvenster van de desbetreffende stad(waar je ook de mogelijkheid hebt om bijv. campagnes te voeren of road blocks uit te voeren)
Waterverbindingen zijn sowieso niet de ideale manier om je stad te laten groeien. Busverbindingen zijn hier beter geschikt voor. Hieronder een leuk voorbeeldje van een stad die in het begin iets van 1.000 inwoners had. Nadat ik 2 bushaltes aan de randen van de stad had gebouwd en ervoor zorgde dat er regelmatig bussen kwamen, is de stad gegroeid..zoals je ziet is het nu een stad van bijna 35.000quote:Op zaterdag 21 januari 2006 12:57 schreef jpzegthallo het volgende:
Mijn waterverbinding naar de stad is heel lang en traag, groeit mijn stad daarom zo slecht?
Een watertrein?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 13:35 schreef jpzegthallo het volgende:
Ik had het over van mijn watertrein
als je even 5 posts boven de jouwe had gelezen...quote:Op dinsdag 17 januari 2006 19:14 schreef jpzegthallo het volgende:
Ik heb al een mooie wiki gevonden:
http://wiki.openttd.org
Mijn stad moet water hebben schijnbaar.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 13:56 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Een watertrein?![]()
Hoe dan ook, nu heb ik iig kunnen pimpen met mijn grote steden![]()
Ooohhh, je speelt in een ander klimaat!quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:58 schreef jpzegthallo het volgende:
[..]
Mijn stad moet water hebben schijnbaar.
Waar dump jij je goeden enzo in je stad? Ik heb er allemaal spoorbanen lopen.. jij niet?![]()
Klaverblad ruleert idd, maar is niet erg realistisch om het te bouwen midden in een stadquote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:37 schreef VanBinsbergenLUL het volgende:
Ik ga bij kruisingen van drukke verkeersstromen vrijwel altijd voor het oud-Hollandsch klaverblad met (indien nodig) parrallelbanen...
http://tinypic.com/view/?pic=magz6w
ach zo, dat wist ik helemaal niet..quote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:37 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ooohhh, je speelt in een ander klimaat!
Ik heb altijd alleen maar in het normale klimaat gespeeld, vandaar dat ik niet van de waterverbinding wist.
En door deze steden loopt idd geen treinsporen voor goederen of wat dan ook, want die heeft de stad niet per sé nodig om te groeien.
De enige treinsporen die in deze map lopen zijn voor passengiers tussen de grote steden
wederom een pimpfootoo![]()
[afbeelding]
Linksonderin zie je de stad (de 2 van links) uit het eerste screenshot.
Ik hoop dat het nu wel een beetje duidelijk is
Ik deed vroeger alleen maar vrachtvervoer, dit is voor mij de eerste keer dat ik alleen maar passagiers vervoer...Is een keer wat andersquote:Op zaterdag 21 januari 2006 16:16 schreef jpzegthallo het volgende:
[..]
ach zo, dat wist ik helemaal niet..
Alleen een personentransportbedrijf dus? Wordt dat niet saai?![]()
Ik heb nog nergens in Holland (en ook niet in de rest van Nederland) een klaverblad voor spoorwegen gezien...quote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:37 schreef VanBinsbergenLUL het volgende:
Ik ga bij kruisingen van drukke verkeersstromen vrijwel altijd voor het oud-Hollandsch klaverblad met (indien nodig) parrallelbanen...
http://tinypic.com/view/?pic=magz6w
Het is dan ook een game...quote:Op zaterdag 21 januari 2006 16:55 schreef klnvntrbyt het volgende:
[..]
Ik heb nog nergens in Holland (en ook niet in de rest van Nederland) een klaverblad voor spoorwegen gezien...
PBS icm een enkele fly-over.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 17:59 schreef VanBinsbergenLUL het volgende:
[..]
En als jij een knooppunt weet dat een hogere capaciteit heeft, goedkoper is en een betere doorstroming heeft dan verneem ik dat graag...
Idd, zoiets:quote:
Met PBS kun je ook hele ingewikkelde constructies bouwen, alleen nemen ze minder ruimte in beslag. Meestal heb ik wel een kladblaadje nodig om even snel te tekenen wat ik nou eigenlijk ga bouwen (bij PBS), ik maak bijna nooit gebruik van standaardoplossingen.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:15 schreef MaxMark het volgende:
Maar het maken van rete-ingewikkelde constructies is juist zo leuk
Wat is PBSquote:Op zaterdag 21 januari 2006 21:23 schreef klnvntrbyt het volgende:
[..]
Met PBS kun je ook hele ingewikkelde constructies bouwen, alleen nemen ze minder ruimte in beslag. Meestal heb ik wel een kladblaadje nodig om even snel te tekenen wat ik nou eigenlijk ga bouwen (bij PBS), ik maak bijna nooit gebruik van standaardoplossingen.
misschien moet je dan eens je moeilijkheidslevel wat omhoog gooienquote:Op zondag 22 januari 2006 15:33 schreef jpzegthallo het volgende:
Ik heb nog nooit gehad dat een trein mijn karretjes niet kon trekken, wat boeiend die horsepower nou eigenlijk?
ohwja die had ik op simpel gezet.quote:Op zondag 22 januari 2006 16:13 schreef scarefreak het volgende:
[..]
misschien moet je dan eens je moeilijkheidslevel wat omhoog gooien
Haha, ik heb dat ook nooit meegemaakt, wel leuk al die extra dingen waar ik achter kom.quote:Op zondag 22 januari 2006 16:13 schreef scarefreak het volgende:
[..]
misschien moet je dan eens je moeilijkheidslevel wat omhoog gooien
Een trein met meer horsepower zit eerder op zijn topsnelheid dan een trein met minder horsepower. Hij trekt dus sneller op. Dit maakt meer verschil met een lange zware trein dan een kort passagierstreintje. Horsepower is PK in het engelsquote:Op zondag 22 januari 2006 15:33 schreef jpzegthallo het volgende:
Ik heb nog nooit gehad dat een trein mijn karretjes niet kon trekken, wat boeiend die horsepower nou eigenlijk?
quote:Op maandag 23 januari 2006 10:16 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Horsepower is PK in het engels
PK is Horsepower in het engels
Een screenshot maak je door op de query-toets te klikken (De rode ?-teken uiterst rechts in de toolbar) en voor de optie screenshot maken te kiezen. Daarna kun je de screenshot bekijken in de map waar je TT(D) hebt geļnstalleerd.quote:Op woensdag 25 januari 2006 23:35 schreef Drasss het volgende:
Ik vermoed dat ik nog 1 van de oudere versies van Transport Tycoon heb. Deze werkt op Windows ME maar goed. Een vraag, hoe krijg ik het voormekaar om een screenshot te bekijken op men pc of zelfs hier te posten?
Dat ga ik waarschijnlijk nog veranderen. Maar ik zit met capaciteitsproblemen op men drukke lijnen. Op de screenshots heb ik drie lijnen naar cargostation, dat gaan er 4 worden. En hopelijk gaat het dan goedquote:Op zondag 5 februari 2006 20:24 schreef Merovingian het volgende:
Jump, waarom zou je de olie per boot naar een treinstation brengen? Hoog gewoon het land naast het boorplatform op en bouw het station ernaast
Dat is een easter-egg, staat erbovenquote:Op zondag 5 februari 2006 23:37 schreef jpzegthallo het volgende:
Wat doet Spongebob tussen je gebouwen Jump ?!
dat staat mij ook tegen om ze te installerenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:13 schreef MaxMark het volgende:
Ik snap echt helemaal niks van die nieuw graphics...tenminste, het installeren ervan. Krijg foutmelding na foutmelding en van die hulpdingen word ik weinig wijzer. Het is alsof ze er vanuit gaan dat je dr al verstand van hebt en dus zijn de aanwijzingen soms erg vaag
als bijvoorbeeld op die afslag een station ligt en dan kan die mooi snel weer terug naar zn andere bestemming?quote:Op donderdag 9 februari 2006 15:53 schreef MaxMark het volgende:
Er viel mij ineens iets op in de OP
Dit manier waarop dit is aangelegd lijkt me niet helemaal logisch:
[afbeelding]
Hieronder heb ik ff wat gepaint.
[afbeelding]
Als je route 1 (grijs) of route 2 (blauw) volgt, is er ook de mogelijkheid voor treinen om via de lussen (rood) weer terug te keren naar waar ze vandaan kwamen...maar ik zie het nut daar niet zo van?
Treinen uit andere richtingen dan ik heb getekend kunnen er toch geen gebruik van maken, waarom zou een trein terug moeten kunnen keren naar waar ie vandaan komt?
Als ie de afslag neemt naar een station, dan komt ie via een ander spoor terug.quote:Op donderdag 9 februari 2006 18:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
als bijvoorbeeld op die afslag een station ligt en dan kan die mooi snel weer terug naar zn andere bestemming?
verder nietsquote:Op donderdag 9 februari 2006 18:51 schreef Borkydude het volgende:
Ik heb OpenTTD, maar nu wil een vriend van me het ook, dus wat moet ie doen? Eerst Transport Tycoon, dan Open TTD? verder nog wat?
nee openttd werkt als die patchquote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:33 schreef Borkydude het volgende:
Geen patch voor XP? Die stond namelijk in mijn TT map.
http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=22335quote:Op zaterdag 11 februari 2006 16:30 schreef petre86 het volgende:
die trams.. die werken in Patch? of in OTTD?
en op rails? / op de weg? extra rails aanleggen??
Help me is.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 16:19 schreef Borkydude het volgende:
Ik heb nu een soort lag aan het begin van iedere dag, dus echt iets van iedere 3 seconden. Echt vervelend.
Daar zijn ze nog met bezig hoor. maar er moest eerst een "new map array" komen om alle nieuwe dingen in op te slaan.quote:Op zondag 12 februari 2006 22:03 schreef Nevermind het volgende:
Sinds ik deze post plaatste heb ik TT weer helemaal grijsgespeeld. Wat een spel
Ik las op tt-forums.net (is die offline?) dat de OpenTTD-crew de graphics engine compleet gaan verbouwen en dat er semi-3d (3d-renders isometrisch weergegeven) afbeeldingen gebruikt gaan worden. Ik zag onder andere een nieuwe monorail en een vuurtoren, maar opeens deed de hele site het niet meerWeet iemand of ze hier nog mee bezig zijn? Lijkt me echt te gaaf
![]()
jamaar strax draait t niet meer zo snel op mn PCquote:Op zondag 12 februari 2006 22:06 schreef Jump het volgende:
[..]
Daar zijn ze nog met bezig hoor. maar er moest eerst een "new map array" komen om alle nieuwe dingen in op te slaan.
Zie:
http://wiki.openttd.org/index.php/Air_Vehicles_%28New_Graphics%29
http://wiki.openttd.org/i(...)s_%28New_Graphics%29
http://wiki.openttd.org/i(...)s_%28New_Graphics%29
Dan zet je die nieuwe graphics dr niet opquote:Op zondag 12 februari 2006 22:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
jamaar strax draait t niet meer zo snel op mn PCtis maar een 3.2 hoor
quote:Op zondag 12 februari 2006 22:13 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Dan zet je die nieuwe graphics dr niet op
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |