abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Lieve Belg woensdag 18 januari 2006 @ 18:27:21 #102
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_34209952
Wordt gebouwd in steden met meer als 2000 inwoners (ongeveer), en wordt zo vanaf 1975 willekurige gebouwd.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_34214164
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 18:27 schreef Jump het volgende:
Wordt gebouwd in steden met meer als 2000 inwoners (ongeveer), en wordt zo vanaf 1975 willekurige gebouwd.
Oké, maar er is bij mij maar 1 bank tot nu toe, beetje jammer.
pi_34214445
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 20:13 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

Oké, maar er is bij mij maar 1 bank tot nu toe, beetje jammer.
dan dump je daar toch alles?
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
  Lieve Belg woensdag 18 januari 2006 @ 21:01:48 #105
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_34216345
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 20:20 schreef JapyDooge het volgende:

[..]

dan dump je daar toch alles?
De bank is het enige wat valuebles maakt en accepteerd. Dus je moet er minstens 2 hebben
Een treintje met 4 valuebles wagonnen volstaat meestal, zoveel produceerd een bank niet.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_34216637
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 21:01 schreef Jump het volgende:

[..]

De bank is het enige wat valuebles maakt en accepteerd. Dus je moet er minstens 2 hebben
Een treintje met 4 valuebles wagonnen volstaat meestal, zoveel produceerd een bank niet.
TTDPatch?
Ik speel openTTD en daar heb je diamantmijnen enzo dus ik ging er van uit dat je een (of meerdere) diamantmijnen had en dat naar een bank wilde brengen
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
  Lieve Belg woensdag 18 januari 2006 @ 21:26:21 #107
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_34217785
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 21:06 schreef JapyDooge het volgende:

[..]

TTDPatch?
Ik speel openTTD en daar heb je diamantmijnen enzo dus ik ging er van uit dat je een (of meerdere) diamantmijnen had en dat naar een bank wilde brengen
Te zien in welk klimaat je speelt. Jij speelt in Tropical klimaat waarschijnlijk. In het Temperate klimaat heb je geen diamant of goud mijnen en enkel banken.

Gelijk in OpenTTD of TTDPatch hoor
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_34222968
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 21:26 schreef Jump het volgende:

[..]

Te zien in welk klimaat je speelt. Jij speelt in Tropical klimaat waarschijnlijk. In het Temperate klimaat heb je geen diamant of goud mijnen en enkel banken.

Gelijk in OpenTTD of TTDPatch hoor
Dacht al dat het gelijk was
Mja meestal speel ik Temperate maar speelde pas Tropical en zag ze toen ineens Nooit geweten (ja achteraf wel) dat dat klimaat-afhankelijk was
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
pi_34230971
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 23:02 schreef JapyDooge het volgende:

[..]Nooit geweten (ja achteraf wel) dat dat klimaat-afhankelijk was
Ik leer ook allemaal nieuwe dingen over dit spel. Ik heb bijvoorbeeld nooit geweten dat je zowel vliegtuigen als cargoships om kan bouwen.
pi_34231384
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 08:58 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

Ik leer ook allemaal nieuwe dingen over dit spel. Ik heb bijvoorbeeld nooit geweten dat je zowel vliegtuigen als cargoships om kan bouwen.
ga ik je nu nog leren dat sommige treinlocomotieven ook nog om te bouwen zijn
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
pi_34231789
Zeer tof en verslavend spel. Het is dat ik nu te weinig tijd heb, anders had ik het zo weer geinstalleerd. .
pi_34238931
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 09:27 schreef scarefreak het volgende:
[..]
ga ik je nu nog leren dat sommige treinlocomotieven ook nog om te bouwen zijn
En vliegtuigen...
Was er al achter, heb nu zelfs al Coalplanes en die zijn winstgevend.
Heb wel een vraag over de authority. Als die het niet toestaan om iets te bouwen in hun woonplaats, wat kun je dan doen?

[ Bericht 11% gewijzigd door KaheemSaid op 19-01-2006 13:51:52 ]
pi_34240164
Als je de trein/vliegtuig/boot in het depot hebt, kun je bij het menutje van het voertuig op 2 vierkantjes drukken aan de rechterkant. Onder de route dus.

Dit kan bij cargoships, vliegtuigen en enkele treinen.
pi_34241725
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:28 schreef Nevermind het volgende:
Dankje
Moet je mij ook even helpen
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 08:58 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

Ik leer ook allemaal nieuwe dingen over dit spel. Ik heb bijvoorbeeld nooit geweten dat je zowel vliegtuigen als cargoships om kan bouwen.
pi_34245922
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 13:41 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

En vliegtuigen...
Was er al achter, heb nu zelfs al Coalplanes en die zijn winstgevend.
Heb wel een vraag over de authority. Als die het niet toestaan om iets te bouwen in hun woonplaats, wat kun je dan doen?
Je kunt ze omkopen ("bribe the local authority"), met OpenTTD Kost een duit, maar dan kun je wel bouwen.

En, nog een vraag. Ik lette even niet op, en nu zijn de bushaltes in de grotere steden compleet overvol. De busjes staan in de rij om mensen op te halen en dat schiet niet op. Kun je meerdere bushaltes naast elkaar plaatsen, dat de bussen zich verspreiden over die haltes voor een goede doorstroom?

En ik dacht dat het met OpenTTD mogelijk was om in te stellen dat je meerdere vliegvelden per stad kon hebben, maar dat is niet zo?
pi_34247860
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 17:00 schreef Nevermind het volgende:

[..]

Je kunt ze omkopen ("bribe the local authority"), met OpenTTD Kost een duit, maar dan kun je wel bouwen.

En, nog een vraag. Ik lette even niet op, en nu zijn de bushaltes in de grotere steden compleet overvol. De busjes staan in de rij om mensen op te halen en dat schiet niet op. Kun je meerdere bushaltes naast elkaar plaatsen, dat de bussen zich verspreiden over die haltes voor een goede doorstroom?

En ik dacht dat het met OpenTTD mogelijk was om in te stellen dat je meerdere vliegvelden per stad kon hebben, maar dat is niet zo?
bussen zijn kut, en ook in OpenTTD blijft dat ook.
Je kunt meerdere stations naast elkaar plaatsen, maar bussen kiezen nosteeds zelf hun depot.
Als er op een moment teveel bussen willen laden en lossen gaan ze dan ook dom met z'n allen voor 1 ding staan terwijl de rest nog vrij is.
Je kunt dus wel meerdere naast elkaar bouwen (probeer eens rondom elkaar ofzo) maar probeer het aantal bussen niet te groot te laten worden.

Aantal vliegvelden staat volgens mij standaard op 2 of 3 dacht ik
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
pi_34248028


Zelf ga ik het liefst voor zo'n busstation...

[ Bericht 38% gewijzigd door scarefreak op 19-01-2006 18:08:23 ]
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
pi_34249865
Goede tips, ik ga er even mee spelen
  Lieve Belg donderdag 19 januari 2006 @ 19:16:52 #121
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_34250507
Als er iemand dat foutje weet: http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?p=395739#395739



Opgelost door Patchman

[ Bericht 20% gewijzigd door Jump op 19-01-2006 20:01:00 ]
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_34251221
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 17:00 schreef Nevermind het volgende:

[..]

Je kunt ze omkopen ("bribe the local authority"), met OpenTTD Kost een duit, maar dan kun je wel bouwen.
Speel volgens mij gewoon de standard deluxe
pi_34254656
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 19:33 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

Speel volgens mij gewoon de standard deluxe
nee, want anders zou je die treinen niet kunnen ombouwen...
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
pi_34266975
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 21:04 schreef klnvntrbyt het volgende:
[..]
nee, want anders zou je die treinen niet kunnen ombouwen...
Where can I bribe, tell me mate.....
pi_34268048
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 02:32 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

Where can I bribe, tell me mate.....
In het stadsvenster van de desbetreffende stad (waar je ook de mogelijkheid hebt om bijv. campagnes te voeren of road blocks uit te voeren)
Daily voor blabla ..
pi_34273421
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 05:22 schreef Funktipus het volgende:
[..]
In het stadsvenster van de desbetreffende stad (waar je ook de mogelijkheid hebt om bijv. campagnes te voeren of road blocks uit te voeren)
Road blocks is road reconstruction. Moet bekennen dat ik dat pijltje naar beneden nooit had gezien, wat ben ik onoplettend
  Moderator vrijdag 20 januari 2006 @ 22:10:52 #127
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_34293404
hertvped
Vergeet steeds 'm te herinstaleren.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Lieve Belg vrijdag 20 januari 2006 @ 22:13:31 #128
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_34293505
Die Road Reconstruction is enkel handig dat je dat doet in dorpen waar jij geen busjes hebt rijden, maar je tegenstanders wel. Dan blijven jouw busjes tenminste op tijd rijden, anders rijden ze toch maar verloren
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_34302836
road reconstruction is ook zo'n functie waar je niets aan hebt
kost een vermogen, maar je tegenstander zal echt niet van een paar busjes bankroet gaan
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
pi_34306594
Mijn waterverbinding naar de stad is heel lang en traag, groeit mijn stad daarom zo slecht?
pi_34307031
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 12:57 schreef jpzegthallo het volgende:
Mijn waterverbinding naar de stad is heel lang en traag, groeit mijn stad daarom zo slecht?
Waterverbindingen zijn sowieso niet de ideale manier om je stad te laten groeien. Busverbindingen zijn hier beter geschikt voor. Hieronder een leuk voorbeeldje van een stad die in het begin iets van 1.000 inwoners had. Nadat ik 2 bushaltes aan de randen van de stad had gebouwd en ervoor zorgde dat er regelmatig bussen kwamen, is de stad gegroeid..zoals je ziet is het nu een stad van bijna 35.000
De vliegvelden die je ziet heb ik er al in een vroeg stadium gebouwd, zodat de stad er omheen zou groeien..het kost een paar jaartjes, maar als je dan het vliegveld in gebruik gaat nemen, kun je simpelweg niet genoeg vliegtuigen er laten komen om alle passagiers te vervoeren..ik zit nu op 32 vliegtuigen op dat vliegveld, als ik meer bouw, komen er grote opstoppingen in de lucht.

De bushaltes waarmee ik ben begonnen zijn omcirkeld.


Busverbindingen tussen 2 dicht bij elkaar liggende steden doen het ook goed, zie plaatje hieronder:

In dit geval zijn het zelfs 3 steden die dicht bij elkaar liggen.


Conclusie: Bus goed. Boot minder goed.

[ Bericht 7% gewijzigd door MaxMark op 21-01-2006 13:16:48 ]
pi_34307955
Ik had het over van mijn watertrein
pi_34308586
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 13:35 schreef jpzegthallo het volgende:
Ik had het over van mijn watertrein
Een watertrein?

Hoe dan ook, nu heb ik iig kunnen pimpen met mijn grote steden
  zaterdag 21 januari 2006 @ 14:02:09 #134
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_34308755
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 19:14 schreef jpzegthallo het volgende:
Ik heb al een mooie wiki gevonden:

http://wiki.openttd.org
als je even 5 posts boven de jouwe had gelezen...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_34310635
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 13:56 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Een watertrein?

Hoe dan ook, nu heb ik iig kunnen pimpen met mijn grote steden
Mijn stad moet water hebben schijnbaar.


Waar dump jij je goeden enzo in je stad? Ik heb er allemaal spoorbanen lopen.. jij niet?
pi_34311115
Is er ergens een optie om het spontaan bouwen van industrie uit te schakelen? Ik gebruik een ietwat oude versie (half jaartje) van OpenTTD...
pi_34311835
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:58 schreef jpzegthallo het volgende:

[..]

Mijn stad moet water hebben schijnbaar.


Waar dump jij je goeden enzo in je stad? Ik heb er allemaal spoorbanen lopen.. jij niet?
Ooohhh, je speelt in een ander klimaat!
Ik heb altijd alleen maar in het normale klimaat gespeeld, vandaar dat ik niet van de waterverbinding wist.
En door deze steden loopt idd geen treinsporen voor goederen of wat dan ook, want die heeft de stad niet per sé nodig om te groeien.
De enige treinsporen die in deze map lopen zijn voor passengiers tussen de grote steden

wederom een pimpfootoo

Linksonderin zie je de stad (de 2 van links) uit het eerste screenshot.

Ik hoop dat het nu wel een beetje duidelijk is
pi_34311845
Ik ga bij kruisingen van drukke verkeersstromen vrijwel altijd voor het oud-Hollandsch klaverblad met (indien nodig) parrallelbanen...

http://tinypic.com/view/?pic=magz6w
pi_34312195
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:37 schreef VanBinsbergenLUL het volgende:
Ik ga bij kruisingen van drukke verkeersstromen vrijwel altijd voor het oud-Hollandsch klaverblad met (indien nodig) parrallelbanen...

http://tinypic.com/view/?pic=magz6w
Klaverblad ruleert idd, maar is niet erg realistisch om het te bouwen midden in een stad
pi_34312946
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:37 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Ooohhh, je speelt in een ander klimaat!
Ik heb altijd alleen maar in het normale klimaat gespeeld, vandaar dat ik niet van de waterverbinding wist.
En door deze steden loopt idd geen treinsporen voor goederen of wat dan ook, want die heeft de stad niet per sé nodig om te groeien.
De enige treinsporen die in deze map lopen zijn voor passengiers tussen de grote steden

wederom een pimpfootoo
[afbeelding]
Linksonderin zie je de stad (de 2 van links) uit het eerste screenshot.

Ik hoop dat het nu wel een beetje duidelijk is
ach zo, dat wist ik helemaal niet..


Alleen een personentransportbedrijf dus? Wordt dat niet saai?
pi_34313088
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 16:16 schreef jpzegthallo het volgende:

[..]

ach zo, dat wist ik helemaal niet..


Alleen een personentransportbedrijf dus? Wordt dat niet saai?
Ik deed vroeger alleen maar vrachtvervoer, dit is voor mij de eerste keer dat ik alleen maar passagiers vervoer...Is een keer wat anders
pi_34314136
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:37 schreef VanBinsbergenLUL het volgende:
Ik ga bij kruisingen van drukke verkeersstromen vrijwel altijd voor het oud-Hollandsch klaverblad met (indien nodig) parrallelbanen...

http://tinypic.com/view/?pic=magz6w
Ik heb nog nergens in Holland (en ook niet in de rest van Nederland) een klaverblad voor spoorwegen gezien...
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
pi_34316406
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 16:55 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

Ik heb nog nergens in Holland (en ook niet in de rest van Nederland) een klaverblad voor spoorwegen gezien...
Het is dan ook een game...

En als jij een knooppunt weet dat een hogere capaciteit heeft, goedkoper is en een betere doorstroming heeft dan verneem ik dat graag...

Bovendien oogt zo'n klaverbad een stuk mooier dan zo'n nutteloze spaghetti-brei.
pi_34318469
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 17:59 schreef VanBinsbergenLUL het volgende:

[..]

En als jij een knooppunt weet dat een hogere capaciteit heeft, goedkoper is en een betere doorstroming heeft dan verneem ik dat graag...
PBS icm een enkele fly-over.
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
  Lieve Belg zaterdag 21 januari 2006 @ 19:12:11 #145
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_34318696
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 19:05 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

PBS icm een enkele fly-over.
Idd, zoiets:



Enkel sporen leggen die treinen ook gebruiken, geen nuttelozen bochten aanleggen. En treinen hoeven hier bijna niet te wachten.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_34321229
Maar het maken van rete-ingewikkelde constructies is juist zo leuk
  Moderator zaterdag 21 januari 2006 @ 20:44:37 #147
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_34322523
Moet echt even weer inkomen
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_34324082
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 20:15 schreef MaxMark het volgende:
Maar het maken van rete-ingewikkelde constructies is juist zo leuk
Met PBS kun je ook hele ingewikkelde constructies bouwen, alleen nemen ze minder ruimte in beslag. Meestal heb ik wel een kladblaadje nodig om even snel te tekenen wat ik nou eigenlijk ga bouwen (bij PBS), ik maak bijna nooit gebruik van standaardoplossingen.
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
pi_34336209
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 21:23 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

Met PBS kun je ook hele ingewikkelde constructies bouwen, alleen nemen ze minder ruimte in beslag. Meestal heb ik wel een kladblaadje nodig om even snel te tekenen wat ik nou eigenlijk ga bouwen (bij PBS), ik maak bijna nooit gebruik van standaardoplossingen.
Wat is PBS
pi_34341600
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
pi_34342127
elke keer als ik met de configuratietool instellingen aanpas en/of andere graphics inlaad, dan werkt TTD nie meer ( patch) , oude patchbestanden er overheen gooien en hij werkt weer.. hoe kan dat??
dag
pi_34345188
Ik heb nog nooit gehad dat een trein mijn karretjes niet kon trekken, wat boeiend die horsepower nou eigenlijk?
pi_34346461
quote:
Op zondag 22 januari 2006 15:33 schreef jpzegthallo het volgende:
Ik heb nog nooit gehad dat een trein mijn karretjes niet kon trekken, wat boeiend die horsepower nou eigenlijk?
misschien moet je dan eens je moeilijkheidslevel wat omhoog gooien
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
pi_34346650
quote:
Op zondag 22 januari 2006 16:13 schreef scarefreak het volgende:

[..]

misschien moet je dan eens je moeilijkheidslevel wat omhoog gooien
ohwja die had ik op simpel gezet.
pi_34356462
quote:
Op zondag 22 januari 2006 16:13 schreef scarefreak het volgende:
[..]
misschien moet je dan eens je moeilijkheidslevel wat omhoog gooien
Haha, ik heb dat ook nooit meegemaakt, wel leuk al die extra dingen waar ik achter kom.
  maandag 23 januari 2006 @ 10:16:11 #156
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_34370398
quote:
Op zondag 22 januari 2006 15:33 schreef jpzegthallo het volgende:
Ik heb nog nooit gehad dat een trein mijn karretjes niet kon trekken, wat boeiend die horsepower nou eigenlijk?
Een trein met meer horsepower zit eerder op zijn topsnelheid dan een trein met minder horsepower. Hij trekt dus sneller op. Dit maakt meer verschil met een lange zware trein dan een kort passagierstreintje. Horsepower is PK in het engels
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  Lieve Belg maandag 23 januari 2006 @ 10:17:38 #157
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_34370429
In TTDPatch moet je nog rekening houden met "Tractive Effort". Een trein mag nog zoveel PK hebben, als die geen grip heeft op de sporen gaat die ook niet vooruit
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  maandag 23 januari 2006 @ 10:28:05 #158
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_34370651
In OpenTTD moet je rekening houden met bochten, die moet je een beetje vloeiend maken, anders remt je trein heel erg af
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_34371007
quote:
Op maandag 23 januari 2006 10:16 schreef Merovingian het volgende:

[..]
Horsepower is PK in het engels
PK is Horsepower in het engels
  maandag 23 januari 2006 @ 12:44:54 #160
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_34374346
Zoals jij het schrijft staat er:
PK==(Horsepower in het engels)
ONZIN!!! horsepower is al engels
Zoals ik het schrijf staat er:
Horsepower==(PK in het engels)
en dat klopt
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_34466486
Ik vermoed dat ik nog 1 van de oudere versies van Transport Tycoon heb. Deze werkt op Windows ME maar goed. Een vraag, hoe krijg ik het voormekaar om een screenshot te bekijken op men pc of zelfs hier te posten?
pi_34468097
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 23:35 schreef Drasss het volgende:
Ik vermoed dat ik nog 1 van de oudere versies van Transport Tycoon heb. Deze werkt op Windows ME maar goed. Een vraag, hoe krijg ik het voormekaar om een screenshot te bekijken op men pc of zelfs hier te posten?
Een screenshot maak je door op de query-toets te klikken (De rode ?-teken uiterst rechts in de toolbar) en voor de optie screenshot maken te kiezen. Daarna kun je de screenshot bekijken in de map waar je TT(D) hebt geļnstalleerd.
Om dit plaatje hier te kunnen laten zien zul je het moeten uploaden en dan het webadres van het plaatje hier tussen [ img] en [ /img] te zetten.
pi_34611756
tvp
God created the world, but the Dutch created The Netherlands.
Sadly the Dutch didn't expand their motorways, maybe God will one day
pi_34616084
Blijven wij ondertussen nog even wachten op het ongetwijfeld boeiende screenshot van Drasss
  Lieve Belg zaterdag 4 februari 2006 @ 17:03:16 #165
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_34733229
  • Overzicht van het netwerk in het jaar 2026.


  • Een nieuwe lijn in aanbouw om de cargo bovenaan de map op te halen. Ook een goed producerende kolenmijn te zien.


  • Het drukste punt (momenteel even niet) waar een aantal lijnen samenkomen en vertrekken en kruisen.


  • Easter Egg in de Total Town Replacement Set.


  • File aan het busstation waar maar eventjes liefst 17 319 passagiers staan te wachten!


  • Gewoon wat statistieken.


  • Goederenstation in 2049.


  • Het alsmaar drukker wordende netwerk.


  • Het station dat de twee bossen omvat voor maar liefst 1 600 ton hout per maand!


  • 540 000 liter olie per maand is tof, en toch nóg eens verdubbelen.


  • De schepen in actie. Er gaan 4 boten naar het dichtsbijzijnde olieplatform en brengen dit naar het dok. Daar wordt het afgezet en gaat het per trein naar gans de andere kant van de map. De twee andere olieplatformen worden elk bedient door 1 boot. Er rijden zo\\\'n tien treinen over en weer met de olie.


  • Het goederen station anno 2061. Negen sporen zijn voorbehouden voor het afleveren van goederen, terwijl de andere 6 zijn voorbehouden voor het ophalen, alhoewel er ook een olie- en houttrein stopt.


  • Het herziene kruispunt. Er is gezorgd voor een miniem aantal kruisingen om een zo goed mogelijke doorstroming te hebben.


  • Aparte sporen voor de passagierstreinen zorgen voor minder oponthoud en een goede doorstroming van de hogesnelhiedstreinen. Drie sporen heen, en drie sporen terug van het cargostation.


  • Het netwerk anno 2069. In vergelijking met het netwerk van 2026 is het redelijk gegroeid.



    Dat was het voor nu
  • Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_34734234
    Nice...
    pi_34734418
    spongebob
    Upon initial contact with ScareFreak
    I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
    pi_34734443
    Ik ga ook weer es spelen.
      zondag 5 februari 2006 @ 20:24:36 #169
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_34772072
    Jump, waarom zou je de olie per boot naar een treinstation brengen? Hoog gewoon het land naast het boorplatform op en bouw het station ernaast
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_34772795
    Zullen we een Fok! server maken?
      Lieve Belg zondag 5 februari 2006 @ 20:52:17 #171
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_34773174
    quote:
    Op zondag 5 februari 2006 20:24 schreef Merovingian het volgende:
    Jump, waarom zou je de olie per boot naar een treinstation brengen? Hoog gewoon het land naast het boorplatform op en bouw het station ernaast
    Dat ga ik waarschijnlijk nog veranderen. Maar ik zit met capaciteitsproblemen op men drukke lijnen. Op de screenshots heb ik drie lijnen naar cargostation, dat gaan er 4 worden. En hopelijk gaat het dan goed
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_34779612
    Wat doet Spongebob tussen je gebouwen Jump ? !
    pi_34787820
    Mooie screenshots, Jump...ik ga binnenkort ook even de nieuwe models erop zetten hier.
    quote:
    Op zondag 5 februari 2006 23:37 schreef jpzegthallo het volgende:
    Wat doet Spongebob tussen je gebouwen Jump ? !
    Dat is een easter-egg, staat erboven
    pi_34791722
    17K wachtende bij een busstation
    veel plezier ermee
    Upon initial contact with ScareFreak
    I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
    pi_34847031
    Ik snap echt helemaal niks van die nieuw graphics...tenminste, het installeren ervan. Krijg foutmelding na foutmelding en van die hulpdingen word ik weinig wijzer. Het is alsof ze er vanuit gaan dat je dr al verstand van hebt en dus zijn de aanwijzingen soms erg vaag
    pi_34861918
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 23:13 schreef MaxMark het volgende:
    Ik snap echt helemaal niks van die nieuw graphics...tenminste, het installeren ervan. Krijg foutmelding na foutmelding en van die hulpdingen word ik weinig wijzer. Het is alsof ze er vanuit gaan dat je dr al verstand van hebt en dus zijn de aanwijzingen soms erg vaag
    dat staat mij ook tegen om ze te installeren
    Upon initial contact with ScareFreak
    I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
    pi_34865565
    Echt vervelend als met OpenTTD die voertuigen niet vervangen worden als je erop drukt.
    pi_34902909
    Er viel mij ineens iets op in de OP

    Dit manier waarop dit is aangelegd lijkt me niet helemaal logisch:


    Hieronder heb ik ff wat gepaint.

    Als je route 1 (grijs) of route 2 (blauw) volgt, is er ook de mogelijkheid voor treinen om via de lussen (rood) weer terug te keren naar waar ze vandaan kwamen...maar ik zie het nut daar niet zo van?
    Treinen uit andere richtingen dan ik heb getekend kunnen er toch geen gebruik van maken, waarom zou een trein terug moeten kunnen keren naar waar ie vandaan komt?
    pi_34904587
    Je hebt helegaar gelijk
    pi_34904841
    quote:
    Op donderdag 9 februari 2006 16:33 schreef jpzegthallo het volgende:
    Je hebt helegaar gelijk
    Ja sorry, kheb een vrije middag
    pi_34907430
    Had ik dat maar.

    Wie heeft er nog leuke patches?
    pi_34908874
    quote:
    Op donderdag 9 februari 2006 15:53 schreef MaxMark het volgende:
    Er viel mij ineens iets op in de OP

    Dit manier waarop dit is aangelegd lijkt me niet helemaal logisch:
    [afbeelding]

    Hieronder heb ik ff wat gepaint.
    [afbeelding]
    Als je route 1 (grijs) of route 2 (blauw) volgt, is er ook de mogelijkheid voor treinen om via de lussen (rood) weer terug te keren naar waar ze vandaan kwamen...maar ik zie het nut daar niet zo van?
    Treinen uit andere richtingen dan ik heb getekend kunnen er toch geen gebruik van maken, waarom zou een trein terug moeten kunnen keren naar waar ie vandaan komt?
    als bijvoorbeeld op die afslag een station ligt en dan kan die mooi snel weer terug naar zn andere bestemming?
    pi_34909403
    Ik heb OpenTTD, maar nu wil een vriend van me het ook, dus wat moet ie doen? Eerst Transport Tycoon, dan Open TTD? verder nog wat?
    pi_34910406
    quote:
    Op donderdag 9 februari 2006 18:35 schreef Ou-Tannu het volgende:

    [..]

    als bijvoorbeeld op die afslag een station ligt en dan kan die mooi snel weer terug naar zn andere bestemming?
    Als ie de afslag neemt naar een station, dan komt ie via een ander spoor terug.
    pi_34912311
    Is het ook mogelijk om, met OpenTTD, zelf een server te maken (via Multiplayer -> Start server) zodat je via internet met wat vrienden kan spelen?
    Of moet je dan echt een server starten?

    [Edit:] Laat maar, je vrienden moeten gewoon even je ip toevoegen

    [ Bericht 28% gewijzigd door Piles op 09-02-2006 20:26:20 ]
    pi_34918392
    quote:
    Op donderdag 9 februari 2006 18:51 schreef Borkydude het volgende:
    Ik heb OpenTTD, maar nu wil een vriend van me het ook, dus wat moet ie doen? Eerst Transport Tycoon, dan Open TTD? verder nog wat?
    verder niets
    Upon initial contact with ScareFreak
    I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
    pi_34940411
    Geen patch voor XP? Die stond namelijk in mijn TT map.
    pi_34941276
    quote:
    Op vrijdag 10 februari 2006 16:33 schreef Borkydude het volgende:
    Geen patch voor XP? Die stond namelijk in mijn TT map.
    nee openttd werkt als die patch
    Upon initial contact with ScareFreak
    I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
    pi_34942676
    Ok, top.
    pi_34969942
    Ik heb nu een soort lag aan het begin van iedere dag, dus echt iets van iedere 3 seconden. Echt vervelend.
    pi_34970292
    die trams.. die werken in Patch? of in OTTD?
    en op rails? / op de weg? extra rails aanleggen??
    dag
    pi_34972340
    quote:
    Op zaterdag 11 februari 2006 16:30 schreef petre86 het volgende:
    die trams.. die werken in Patch? of in OTTD?
    en op rails? / op de weg? extra rails aanleggen??
    http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=22335
    Upon initial contact with ScareFreak
    I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
    pi_34975924
    quote:
    Op zaterdag 11 februari 2006 16:19 schreef Borkydude het volgende:
    Ik heb nu een soort lag aan het begin van iedere dag, dus echt iets van iedere 3 seconden. Echt vervelend.
    Help me is.
    pi_34995716
    Ik ben enigszins verheugd te melden dat het aan de save game ligt, dus ik kan gewoon een nieuwe beginnen.

    Toch vraag ik me af waardoor het komt, te veel voertuigen in de wereld ofzo?
    pi_35017085
    Sinds ik deze post plaatste heb ik TT weer helemaal grijsgespeeld. Wat een spel

    Ik las op tt-forums.net (is die offline?) dat de OpenTTD-crew de graphics engine compleet gaan verbouwen en dat er semi-3d (3d-renders isometrisch weergegeven) afbeeldingen gebruikt gaan worden. Ik zag onder andere een nieuwe monorail en een vuurtoren, maar opeens deed de hele site het niet meer Weet iemand of ze hier nog mee bezig zijn? Lijkt me echt te gaaf
      Lieve Belg zondag 12 februari 2006 @ 22:06:02 #196
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_35017189
    quote:
    Op zondag 12 februari 2006 22:03 schreef Nevermind het volgende:
    Sinds ik deze post plaatste heb ik TT weer helemaal grijsgespeeld. Wat een spel

    Ik las op tt-forums.net (is die offline?) dat de OpenTTD-crew de graphics engine compleet gaan verbouwen en dat er semi-3d (3d-renders isometrisch weergegeven) afbeeldingen gebruikt gaan worden. Ik zag onder andere een nieuwe monorail en een vuurtoren, maar opeens deed de hele site het niet meer Weet iemand of ze hier nog mee bezig zijn? Lijkt me echt te gaaf
    Daar zijn ze nog met bezig hoor. maar er moest eerst een "new map array" komen om alle nieuwe dingen in op te slaan.

    Zie:

    http://wiki.openttd.org/index.php/Air_Vehicles_%28New_Graphics%29
    http://wiki.openttd.org/i(...)s_%28New_Graphics%29
    http://wiki.openttd.org/i(...)s_%28New_Graphics%29
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_35017517
    quote:
    Op zondag 12 februari 2006 22:06 schreef Jump het volgende:

    [..]

    Daar zijn ze nog met bezig hoor. maar er moest eerst een "new map array" komen om alle nieuwe dingen in op te slaan.

    Zie:

    http://wiki.openttd.org/index.php/Air_Vehicles_%28New_Graphics%29
    http://wiki.openttd.org/i(...)s_%28New_Graphics%29
    http://wiki.openttd.org/i(...)s_%28New_Graphics%29
    jamaar strax draait t niet meer zo snel op mn PC tis maar een 3.2 hoor
    pi_35017561
    quote:
    Op zondag 12 februari 2006 22:12 schreef Ou-Tannu het volgende:

    [..]

    jamaar strax draait t niet meer zo snel op mn PC tis maar een 3.2 hoor
    Dan zet je die nieuwe graphics dr niet op
    pi_35017652
    quote:
    Op zondag 12 februari 2006 22:13 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Dan zet je die nieuwe graphics dr niet op
    pi_35018617
    Dat is echt vers.
    pi_35020678
    Die Farm
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')