misschien moet je dan eens je moeilijkheidslevel wat omhoog gooienquote:Op zondag 22 januari 2006 15:33 schreef jpzegthallo het volgende:
Ik heb nog nooit gehad dat een trein mijn karretjes niet kon trekken, wat boeiend die horsepower nou eigenlijk?
ohwja die had ik op simpel gezet.quote:Op zondag 22 januari 2006 16:13 schreef scarefreak het volgende:
[..]
misschien moet je dan eens je moeilijkheidslevel wat omhoog gooien
Haha, ik heb dat ook nooit meegemaakt, wel leuk al die extra dingen waar ik achter kom.quote:Op zondag 22 januari 2006 16:13 schreef scarefreak het volgende:
[..]
misschien moet je dan eens je moeilijkheidslevel wat omhoog gooien
Een trein met meer horsepower zit eerder op zijn topsnelheid dan een trein met minder horsepower. Hij trekt dus sneller op. Dit maakt meer verschil met een lange zware trein dan een kort passagierstreintje. Horsepower is PK in het engelsquote:Op zondag 22 januari 2006 15:33 schreef jpzegthallo het volgende:
Ik heb nog nooit gehad dat een trein mijn karretjes niet kon trekken, wat boeiend die horsepower nou eigenlijk?
quote:Op maandag 23 januari 2006 10:16 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Horsepower is PK in het engels
PK is Horsepower in het engels
Een screenshot maak je door op de query-toets te klikken (De rode ?-teken uiterst rechts in de toolbar) en voor de optie screenshot maken te kiezen. Daarna kun je de screenshot bekijken in de map waar je TT(D) hebt geïnstalleerd.quote:Op woensdag 25 januari 2006 23:35 schreef Drasss het volgende:
Ik vermoed dat ik nog 1 van de oudere versies van Transport Tycoon heb. Deze werkt op Windows ME maar goed. Een vraag, hoe krijg ik het voormekaar om een screenshot te bekijken op men pc of zelfs hier te posten?
Dat ga ik waarschijnlijk nog veranderen. Maar ik zit met capaciteitsproblemen op men drukke lijnen. Op de screenshots heb ik drie lijnen naar cargostation, dat gaan er 4 worden. En hopelijk gaat het dan goedquote:Op zondag 5 februari 2006 20:24 schreef Merovingian het volgende:
Jump, waarom zou je de olie per boot naar een treinstation brengen? Hoog gewoon het land naast het boorplatform op en bouw het station ernaast
Dat is een easter-egg, staat erbovenquote:Op zondag 5 februari 2006 23:37 schreef jpzegthallo het volgende:
Wat doet Spongebob tussen je gebouwen Jump ?!
dat staat mij ook tegen om ze te installerenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:13 schreef MaxMark het volgende:
Ik snap echt helemaal niks van die nieuw graphics...tenminste, het installeren ervan. Krijg foutmelding na foutmelding en van die hulpdingen word ik weinig wijzer. Het is alsof ze er vanuit gaan dat je dr al verstand van hebt en dus zijn de aanwijzingen soms erg vaag
als bijvoorbeeld op die afslag een station ligt en dan kan die mooi snel weer terug naar zn andere bestemming?quote:Op donderdag 9 februari 2006 15:53 schreef MaxMark het volgende:
Er viel mij ineens iets op in de OP
Dit manier waarop dit is aangelegd lijkt me niet helemaal logisch:
[afbeelding]
Hieronder heb ik ff wat gepaint.
[afbeelding]
Als je route 1 (grijs) of route 2 (blauw) volgt, is er ook de mogelijkheid voor treinen om via de lussen (rood) weer terug te keren naar waar ze vandaan kwamen...maar ik zie het nut daar niet zo van?
Treinen uit andere richtingen dan ik heb getekend kunnen er toch geen gebruik van maken, waarom zou een trein terug moeten kunnen keren naar waar ie vandaan komt?
Als ie de afslag neemt naar een station, dan komt ie via een ander spoor terug.quote:Op donderdag 9 februari 2006 18:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
als bijvoorbeeld op die afslag een station ligt en dan kan die mooi snel weer terug naar zn andere bestemming?
verder nietsquote:Op donderdag 9 februari 2006 18:51 schreef Borkydude het volgende:
Ik heb OpenTTD, maar nu wil een vriend van me het ook, dus wat moet ie doen? Eerst Transport Tycoon, dan Open TTD? verder nog wat?
nee openttd werkt als die patchquote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:33 schreef Borkydude het volgende:
Geen patch voor XP? Die stond namelijk in mijn TT map.
http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=22335quote:Op zaterdag 11 februari 2006 16:30 schreef petre86 het volgende:
die trams.. die werken in Patch? of in OTTD?
en op rails? / op de weg? extra rails aanleggen??
Help me is.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 16:19 schreef Borkydude het volgende:
Ik heb nu een soort lag aan het begin van iedere dag, dus echt iets van iedere 3 seconden. Echt vervelend.
Daar zijn ze nog met bezig hoor. maar er moest eerst een "new map array" komen om alle nieuwe dingen in op te slaan.quote:Op zondag 12 februari 2006 22:03 schreef Nevermind het volgende:
Sinds ik deze post plaatste heb ik TT weer helemaal grijsgespeeld. Wat een spel
Ik las op tt-forums.net (is die offline?) dat de OpenTTD-crew de graphics engine compleet gaan verbouwen en dat er semi-3d (3d-renders isometrisch weergegeven) afbeeldingen gebruikt gaan worden. Ik zag onder andere een nieuwe monorail en een vuurtoren, maar opeens deed de hele site het niet meerWeet iemand of ze hier nog mee bezig zijn? Lijkt me echt te gaaf
![]()
jamaar strax draait t niet meer zo snel op mn PCquote:Op zondag 12 februari 2006 22:06 schreef Jump het volgende:
[..]
Daar zijn ze nog met bezig hoor. maar er moest eerst een "new map array" komen om alle nieuwe dingen in op te slaan.
Zie:
http://wiki.openttd.org/index.php/Air_Vehicles_%28New_Graphics%29
http://wiki.openttd.org/i(...)s_%28New_Graphics%29
http://wiki.openttd.org/i(...)s_%28New_Graphics%29
Dan zet je die nieuwe graphics dr niet opquote:Op zondag 12 februari 2006 22:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
jamaar strax draait t niet meer zo snel op mn PCtis maar een 3.2 hoor
quote:Op zondag 12 februari 2006 22:13 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Dan zet je die nieuwe graphics dr niet op
Ik heb goederentreinen die die winst maken, en spel zonder inflatiequote:Op maandag 13 februari 2006 22:44 schreef Borkydude het volgende:
Nee, vliegtuigen kunnen fucking veel winst maken, some wel 1,5-2 miljoen per jaar, en dat nog rond 1980.
Ik ken Locomotion alleen maar van screenshots, maar de graphics van Locomotion lijken me niks anders dan die van Rollercoaster Tycoon...En ik blijf de graphics van TT(D) mooier vinden dan RT óf Loco.quote:Op maandag 13 februari 2006 20:36 schreef BabeWatcher het volgende:
yak! ik heb net even openttd gespeeld. Wat valt dat tegen zeg, ttd als je de graphics van Locomotion gewend bent. Wel super dat de maps 1024*1024 groot kunnen zijn. Het wordt tijd dat Loc eens gepatched wordt zodat je daarmee ook super-maps kan gebruiken. Vliegtuigen zijn nu gewoon compleet overbodig.
Ben je wel daadwerkelijk goederen/passagiers aan het vervoeren van en naar stations die ze leveren/vragen?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:05 schreef ShaqAlon het volgende:
ey ik heb het spel ook vandaag gesownload...
maar ik ben nu al een paar uur bezig en ik verdien geen geld...
ik heb nu 1 trein en 4 vrachtwagens en dan steeds 2 op het zelfde "rondje"
en als ik dan kijk bij me inkomen per trein of per vervoer komt er niks..
en als ik bij die trein of vrachtwagens kijk staad er wel dat ik verdien...
please help...
Het enige dat verder in het spel kan gebeuren is dat je nieuwe voertuigen krijgt, verder blijft de gameplay van begin tot einde het zelfde. Ik snap je vraag niet helemaal, dus ik hoop dat dit het goede antwoord is.quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:33 schreef joostingh het volgende:
Ik denk erover dat ik vanavond dit ook maar eens ga beginnen. Alleen heb ik een vraag, is iedereen vanaf het begin begonnen hier of zijn er al zaken dat je dus al iets verder in het spel bent.
Jaquote:En heb je de originele versie van TTD nodig?
Je hebt een paar bestanden van de originele game nodigquote:Op donderdag 16 februari 2006 14:33 schreef joostingh het volgende:
Ik denk erover dat ik vanavond dit ook maar eens ga beginnen. Alleen heb ik een vraag, is iedereen vanaf het begin begonnen hier of zijn er al zaken dat je dus al iets verder in het spel bent. En heb je de originele versie van TTD nodig?
Er staan nu al 5000 mensen te wachten. Ik laat ze naar het station brengen door een hele hoop bussenquote:Op zondag 19 februari 2006 13:01 schreef MaxMark het volgende:
Nevermind, als je wat gebouwen/wegen om het station/vliegveld sloopt, kun je de boel iets efficienter aanleggen, waardoor er meer gebouwen, dus meer passagiers komen
Meer treinen/vliegtuigen dr laten rijden/vliegenquote:Op zondag 19 februari 2006 18:28 schreef Nevermind het volgende:
[..]
Er staan nu al 5000 mensen te wachten. Ik laat ze naar het station brengen door een hele hoop bussen
Anders negeren jullie me ff.quote:Op zondag 19 februari 2006 13:48 schreef Borkydude het volgende:
Zijn er meer mensen die last hebben van lag als het spel zo rond 1980 komt met OpenTTD?
Ik speel 7 tegenstanders, 512x512. Het zou dus kunnen dat het te druk word ofzo?
Ik wil wel even "Nee, heb ik geen last van", zeggen, maar volgens mij heb je daar ook niets aanquote:
Er zit wel een tool in het menuutje om het bestaande spoor te vervangen door monorail, maar je zult elk stukje spoor dat je wilt veranderen wel moeten selecteren. Er is geen knop om alle rails op de hele map in 1x te vervangen, als je dat bedoelt. En alle treinen moeten ook handmatig vervangen wordenquote:Op zondag 19 februari 2006 21:29 schreef jpzegthallo het volgende:
Zeg, nu ik voor het eerst () met die monorails mag spelen; moet ik alle sporen en treintjes handmatig gaan vervangen? Is daar geen mooie grote upgrade knop voor?
Het groeien van steden in TT hangt van een aantal dingen af, het belangrijkste is waar de stad staat, op welke ondergrond. Steden in de bergen of in de woestijn groeien niet zomaar (dat geldt dus alleen voor de artic en de tropical maps) in de temperate maps zullen steden altijd groeien als je passagiers vervoert, goederen ernaartoe brengt of kolen naar de electriciteitscentrale brengt.quote:Op zondag 19 februari 2006 22:21 schreef Zebbie het volgende:
Ben er weer helemaal verslaafd aan geraakt![]()
Vooral het laten groeien van steden is leuk om te doen, maar de ene keer begint een stad wel vanzelf te groeien en de andere keer niet, ligt dit aan een bepaald product dat je in moet voeren ofzo?
quote:Op zondag 19 februari 2006 22:21 schreef Zebbie het volgende:
Ben er weer helemaal verslaafd aan geraakt![]()
Vooral het laten groeien van steden is leuk om te doen, maar de ene keer begint een stad wel vanzelf te groeien en de andere keer niet, ligt dit aan een bepaald product dat je in moet voeren ofzo?
quote:The City
The city is the center of the local authority's area of influence. The city will need passenger service to grow. Goods grow the city as well. In the tropical climate, a city in the desert will also require food and water. In the sub-arctic climate, a city in the snowy mountains, will require food.
TTDPatch heeft wel zo'n functie.quote:Op zondag 19 februari 2006 21:29 schreef jpzegthallo het volgende:
Zeg, nu ik voor het eerst () met die monorails mag spelen; moet ik alle sporen en treintjes handmatig gaan vervangen? Is daar geen mooie grote upgrade knop voor?
Je kan als je naar rails bouwen gaat zo'n knopje indrukken en dan kan je iets vervangen, dat ding kan je echter slepen, dus als je hem over de hele wereld legt gaan automatisch jouw dingen vernieuwd worden.quote:Op zondag 19 februari 2006 21:29 schreef jpzegthallo het volgende:
Zeg, nu ik voor het eerst () met die monorails mag spelen; moet ik alle sporen en treintjes handmatig gaan vervangen? Is daar geen mooie grote upgrade knop voor?
Dan had je aardig wat centen op zakquote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:26 schreef jpzegthallo het volgende:
Ik deed een stukje grond gelijk maken (3x3 ofzo) en toen klikte ik iets verkeerd ofzo, maar de hele map (1024x1024) werd ge-egaliseerd
350 miljoen euro pleitte..
Hij bleef zo'n 3 seconden hangen iddquote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:44 schreef MaxMark het volgende:
Haha, hoe krijg je dat voor elkaar?
En heb je een beetje een snelle pc, dat het niet te lang duurde?
lang leve de autosavequote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:53 schreef jpzegthallo het volgende:
Het water enzo is er nog, en de hoopjes grond waar m'n tunneltjes doorreden, de rest is op 1 blokje boven zeeniveau![]()
![]()
![]()
Waarom niet? Het is ook in die vorige versie.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:41 schreef Zero2Nine het volgende:
lol is dat met OpenTTD gebeurd? en zoja in welke versie? dan ga ik die versie voorlopig NIET installeren
Dat moet er wel heel vaag uit zienquote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:53 schreef jpzegthallo het volgende:
Het water enzo is er nog, en de hoopjes grond waar m'n tunneltjes doorreden, de rest is op 1 blokje boven zeeniveau![]()
![]()
![]()
Ok zo, ik snapte het niet helemaal hoe het ging. Ja dan ligt het niet aan de versie. Wie dit wil voorkomen moet dan gewoon popups uitschakelen bij verouderde voertuigen, nieuwsberichten e.d. Natuurlijk is het nooit te voorkomen dat je per ongeluk op een treintje klikt ofzo.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:12 schreef Jump het volgende:
[..]
Waarom niet? Het is ook in die vorige versie.
Het zit em gewoon in het terraforming. Als je gans bovenaan de kaart punt selecteerd, en je wilt nu onderaan je scherm het andere punt selecteren, en er komt juist zo'n popupje boven en je laat los. Heb je ene punt op dat popupje geselecteerd. Nadeel: een groot vlak geselecteerd en grond verlaagd
Grote stations vanaf het begin, niks is meer frustie dan te kleine stations. Ook alles gewoon al dubbelspoor (1-richtingsverkeer) en ruimte om je stations evt. een beetje opkopen zodat je uitbreidingsruimte houdt.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 18:12 schreef Anthraxx het volgende:
Wat zijn nou goede tips om een groot netwerk aan te leggen?
Maar het is wel makkelijk geld verdienen, vooral handig om in het begin al snel een lekker kapitaaltje op te bouwenquote:Op zaterdag 25 februari 2006 18:35 schreef jpzegthallo het volgende:
[..]
En geen vliegtuigen doen, die zijn saai![]()
Als je even één pagina terug had gekekenquote:Op zaterdag 25 februari 2006 18:36 schreef allardh het volgende:
Weet iemand of het mogelijk is om met OpenTTD bij het upgraden van rail naar monorail of van monorail naar maglev de treinen gemakkelijk te vervangen? Het is nu nl. vreselijk rotwerk.
quote:Op zondag 19 februari 2006 22:16 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Er zit wel een tool in het menuutje om het bestaande spoor te vervangen door monorail, maar je zult elk stukje spoor dat je wilt veranderen wel moeten selecteren. Er is geen knop om alle rails op de hele map in 1x te vervangen, als je dat bedoelt. En alle treinen moeten ook handmatig vervangen worden(Met TTDPatch kunnen electrische treinen op rails EN monorail rijden, geloof ik)
Dat bedoel ik dus. Wat zijn daar de gouden tips voor?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 18:38 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Maar het is wel makkelijk geld verdienen, vooral handig om in het begin al snel een lekker kapitaaltje op te bouwen![]()
Ik begin zelf meestal met één of twee spoorlijntjes, die kleine beetjes geld binnen brengen. Dan bouw ik 2 vliegvelden in twee tegenovergestelde hoeken en koop een vliegtuig met de meeste capaciteit. Tis eventjes wachten, maar zodra de het vliegtuig z'n eerste lading heeft geleverd heb je een groot deel van de onkosten er al weer uit. Dan koop je weer een vliegtuig, enz, enz.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 18:50 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus. Wat zijn daar de gouden tips voor?
2e vliegtuig zelfde route?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 20:15 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ik begin zelf meestal met één of twee spoorlijntjes, die kleine beetjes geld binnen brengen. Dan bouw ik 2 vliegvelden in twee tegenovergestelde hoeken en koop een vliegtuig met de meeste capaciteit. Tis eventjes wachten, maar zodra de het vliegtuig z'n eerste lading heeft geleverd heb je een groot deel van de onkosten er al weer uit. Dan koop je weer een vliegtuig, enz, enz.
Ja, dat bedoelde ikquote:Op zaterdag 25 februari 2006 20:26 schreef petre86 het volgende:
2e vliegtuig zelfde route?
Kan ook gewoon, als je inmiddels genoeg geld hebt om nieuwe vliegvelden en vliegtuigen te bouwen.quote:of over het andere diagonaal?
Dat lijkt me vanzelfsprekendquote:en dan wel bij de grote steden in de buurt gok ik?
Yep, als je geen asociaal grote mappen hebt (512x512 is goed) dan is dat het meest efficient.quote:en dan..
X---------X
l..\........./..l
l....\...../....l
l......\./......l
l....../.\......l
l..../.....\....l
l../.........\..l
X---------X
( lijn = vliegroute, X = vliegveld )
Voorquote:Op zaterdag 25 februari 2006 20:44 schreef Borkydude het volgende:
Anders starten we ff een keer een Fok game.
In OpenTTD vind ik industries ook mooier maar in TTDPatch heb je ook Trams en kunnen de treinstations helemaal "gecustomized" worden daar vind ik passagiers vervoeren gewoon het mooiste. Wel over het spoor dan.quote:Op zondag 26 februari 2006 00:17 schreef allardh het volgende:
Ik begin met een paar kolenspoorlijnen en een paar busjes tussen steden welke gesubsidieerd zijn. Dan z.sm. mijn lening aflossen en dan zit je daar ook niet meer mee. En dan het spoornet uitbreiden en uitbreiden, de sporen zijn het mooiste van TTD. Als ik in het jaar 2000 ofzo ben, wil ik wel eens een paar vliegvelden bouwen, maar niet echt veel. Passengers boeien me niet zo, industries vind ik mooier.
Jaaquote:Op zaterdag 25 februari 2006 20:44 schreef Borkydude het volgende:
Anders starten we ff een keer een Fok game.
Het maakt niet zo heel veel uit volgens mij. Soms zal die ff hangen misschien, maar doorgaans lopen die online games best lekker. Hangt ook af van de hoeveelheid spelers en hoeveel iedereen neerpleurt natuurlijk op die map.quote:Op zondag 26 februari 2006 02:57 schreef Nevermind het volgende:
[..]
Jaa
Ik kan wellicht een dedicated server opzetten als ik zin heb om uit te zoeken hoe dat werkt, maar ik weet niet of de ping van iedereen goed zal zijn. Maar maakt dat eigenlijk uit voor een spel als TT?
Ja, dus iedereen moet zo langzaam mogelijk gaan bouwenquote:Op zondag 26 februari 2006 14:36 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Het maakt niet zo heel veel uit volgens mij. Soms zal die ff hangen misschien, maar doorgaans lopen die online games best lekker. Hangt ook af van de hoeveelheid spelers en hoeveel iedereen neerpleurt natuurlijk op die map.
gewoon met normale startbugetten, als iedereen gelijk een miljoen krijgt dan worden er meteen in 1 keer 10 vliegvelden neergepleurd.quote:Op zondag 26 februari 2006 14:39 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ja, dus iedereen moet zo langzaam mogelijk gaan bouwenBehalve ik
laat je soms snelle vliegtuigen op kleine vliegvelden landen?quote:Op zondag 26 februari 2006 17:23 schreef Zebbie het volgende:
Vliegtuigen crashen bij mij ontzettend vaak bij het landen, ook al heb ik de crashfunctie uitgezet in de opties... Ze vliegen steeds tegen de gebouwen van de stad aan (zelfs als ik er een dubbele baan (normale wegen voor wat vliegruimte) omheen leg crashen ze nog). Heeft iemand tips?
Oke, ik ga er in de loop van volgende week even naar kijken. Ik heb op het moment nog wat routerproblemen die ik even moet fixen. Is erg irritant als iedereen elke drie minuten van de server geschopt wordtquote:Op zondag 26 februari 2006 14:36 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Het maakt niet zo heel veel uit volgens mij. Soms zal die ff hangen misschien, maar doorgaans lopen die online games best lekker. Hangt ook af van de hoeveelheid spelers en hoeveel iedereen neerpleurt natuurlijk op die map.
die 900 km/u dingenquote:Op zondag 26 februari 2006 18:18 schreef Merovingian het volgende:
[..]
laat je soms snelle vliegtuigen op kleine vliegvelden landen?
Dat is geloof ik nog in de maak..quote:Op zondag 26 februari 2006 22:27 schreef petre86 het volgende:
kennik met TTDpatch ook vliegvelden met 2 banen krijgen?
Doe ff andere host danquote:Op maandag 27 februari 2006 19:06 schreef Borkydude het volgende:
Kutkikker, ik kan er niet mee omgaan.
Gebruik je geen PBS dan?!quote:Op maandag 27 februari 2006 19:40 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ik vind 'em eigenlijk niet zo handig, je hebt nu een bottleneck van zo'n 10x7 hokjes
Dan zal ik mijn vraag even herformuleren:quote:Op maandag 27 februari 2006 21:24 schreef MaxMark het volgende:
Even voor de duidelijkheid, dat plaatje is van Borkydude boven mij...ik post em alleen ff omdat hij die kutkikker had
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |