quote:Wat is Transport Tycoon
Transport Tycoon is gemaakt door Chris Sawyer die redelijk bekend is geworden door Rollercoaster Tycoon. Dat was een erg goed spel. De basis van dat spel komt eigenlijk bij dit spel vandaan. Daaruit zou je kunnen concluderen dat dit spel ook een erg goed spel is en dat is ook zo.
Transport Tycoon is een Tycoon spel waarin jij de baas van een vervoersbedrijf bent. Je begint in 1930 en eindigt in 2030. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk geld te verdienen en de concurrentie voor te blijven. In het begin kun je wat ouderwetse vrachtwagens, boten, treinen en een vliegtuig kopen. In de loop van de tijd komen daar steeds nieuwere vervoersmiddelen bij. Eerst kun je bijvoorbeeld alleen een klein vliegveld bouwen maar later ook een grote. De treinen zijn eerst stoomtreinen, daarna diesels en daarna elektrische treinen. In 2000 krijg je de beschikking over Monorail. Dan kan je al je spoor gaan vervangen en met Monorail treinen gaan rijden. Bij de boten krijg je later de beschikking over hovercrafts en bij de vliegtuigen nog een vliegtuig dat veel lijkt op de Concorde.
verder lezen...
Waar kan ik dat downloaden?
Een lijst van download locaties van verschillende veries kan je op volgende pagina terugvinden: topic 3407 op tt-forums.net
Verder heb je ofwel TTDPatch, ofwel OpenTTD nodig. Het verschil wordt verder in deze OP uitgelegd.
TTDPatch
TTDPatch is geschreven door Josef Dexler en bevat vele nieuwe functies tenopzichte van de originele versie. TTDPatch bouwd verder op de oorspronkelijkse versie en breidt deze uit.
Handige functies van TTDPatch zijn:
* Path Based Signaling (PBS)
* Newgrf ondersteuning
* ...
OpenTTD
OpenTTD is een herschreven versie van Transport Tycoon en bevat net zoals TTDPatch veel nieuwe functies.
Handige functies van OpenTTD zijn:
* bigmaps (tot 64 keer zo groot als originele map)
* multiplayer tot 10 spelers per server
* multistop
* ...
Maar welke moet ik nu kiezen?
Die keuze is aan jou, probeer ze eens allebei voor een tijdje en zie welke jou het tofst lijkt. Of gebruik ze beide
quote:Eén richtingsverkeer of tweerichtingsverkeer
Op een druk netwerk is het aangeraden om te werken met 1 richtingsverkeer op je sporen. Zo voorkom je dat treinen zichzelf vastrijden en grote omwegen gaan maken.
Op een enkel spoor dat enkel tussen 2 stations loopt en maar 1 trein bevat is het nutteloos om een dubbel spoor te leggen met één-richtingssignalen.
Meer uitleg over signalen
Er bestaan 3 soorten signalen: twee-richtings, één-richtings en pre-signalen. (In TTDPatch bestaat er ook nog PBS signalen). Meer uitleg over die signalen vind je op de volgende website: http://www-user.tu-chemnitz.de/~dou/ttdx/. Deze is gericht naar TTDPatch maar is ook perfect voor OpenTTD.
Info over signalen in OpenTTD: http://wiki.openttd.org/index.php/Signals
Stations
Een station aansluiten op een netwerk kan je op 3 methoden doen. Welke te gebruiken hangt af van de omgeving en het gebruik ervan.
Terminus:
Deze methode is handig voor een station waar slechts enkele treinen stoppen. Eenmaal je zo een station aansluit met enkele sporen die druk bezet zijn heb je al snel een hoopje treinen die staan te wachten.
In-line:
Een in-line station is handig voor passagierstreinen. Deze treinen stoppen meestal dan in elk station dat ze tegenkomen om passagiers op te pikken/af te zetten. Deze methode is ook niet aangeraden voor drukke netwerken.
Ro-Ro:
Voor een station dat snelle doorgang moet hebben, gebruik je best een Ro-Ro station. Ro-Ro staat voor 'Roll On-Roll Off' Met deze methode hinderen inrijdende treinen de uitgaande niet, en omgekeerd. Een trein kan dus op spoor 1 inrijden terwijl een andere trein op spoor 2 het station verlaat. Achter het station staan wel nog één-richtingssignalen.
Knooppunten
Knooppunten zijn meestal de 'bottle-neck' op grote netwerken. Een simpel kruispunt kan 1 trein tegelijkertijd aan, wat snel voor opstroppingen zorgt. Een groter en iets uitgebreider knoppunt kan al snel meerdere treinen aan, indien effecient gebouwd. Wat opzich dan weer voor een snelle doorstroming van de treinen zorgt.
Simpel kruispunt
Dit kruispunt kan 1 trein per keer aan en zorgt dus voor de nodige opstroppingen.
T-splitsing
Wanneer je een station iets naast een hoofdlijn liggen hebt moet de trein er ook geraken. De handigste methode is een T-splitsing.
Hier kan de trein die van de 'branch line' (zijspoor) komt slechts 1 richting uit.
Indien de trein 2 richtingen uitmoet kan je bijvoorbeeld volgende opstelling gebruiken:
Een handig overzicht van allerhande soorten knooppunten, stationsopstellingen, enzovoort kan je vinden op http://www.transporttycoon.net/junctions
Deze OP kan teruggevonden worden op: http://fok.internix.be/OP/transport%20tycoon.txtquote:OpenTTD
* Officële website: http://www.openttd.org
* SourceForge pagine: http://sourceforge.net/projects/openttd/
* Nightles: http://nightlies.openttd.org
*Server browser: http://servers.openttd.org
TTDPatch
* Offciële website: http://www.ttdpatch.net
* Development versie (alpha's): http://www.ttdpatch.net/src/
Informatie
go* Forums voor OpenTTD, TTDPatch, Locomotion en andere: http://www.tt-forums.net * TIP *
* Stations, voertuiglijsten, tips en kruispunten: http://www.transporttycoon.net/
Heb ik nu ookquote:Op maandag 9 januari 2006 18:45 schreef RvdLinden het volgende:
hey mensen, het lukt met niet om het te installeren, ik krijg melding over registry? hoe kan ik dat verhelpen of hoe moet ik het anders doen?
kweenie als TTD al officieel te downloaden is..quote:Op maandag 9 januari 2006 19:56 schreef Et-Cetera het volgende:
Belachelijk dat hier geen links mogen staan van spellen die je bewust gratis mag downen..
In andere topics zag ik links van GTA en GTA2 voorbij komen die wel mochten blijven staan?
ja irc.fok.nlquote:Op maandag 9 januari 2006 20:40 schreef Et-Cetera het volgende:
irc?
#dig meestal?quote:Op maandag 9 januari 2006 20:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja irc.fok.nl
moet je alleen ff zoeken waar ik at that point uithang
maar dit is veel leukerquote:Op maandag 9 januari 2006 21:46 schreef RvdLinden het volgende:
ik vind het een waardeloos programma.. sorry, maar ik krijg ten eerste geen geluid en het is niet fullscreen. en roller coaster tycoon is beter speelbaar
Deze spellen zijn vrijgegeven door de makers, Rockstarquote:Op maandag 9 januari 2006 19:56 schreef Et-Cetera het volgende:
In andere topics zag ik links van GTA en GTA2 voorbij komen die wel mochten blijven staan?
1. www.openttd.orgquote:Op maandag 9 januari 2006 21:46 schreef RvdLinden het volgende:
ik vind het een waardeloos programma.. sorry, maar ik krijg ten eerste geen geluid en het is niet fullscreen. en roller coaster tycoon is beter speelbaar
Laat je jetvliegtuigen (die 952km p/u gaan) landen op de kleine vliegvelden misschien? Ik las ergens dat het percentage crashkans dan iets van 20% is..quote:Op dinsdag 10 januari 2006 14:13 schreef Nevermind het volgende:
Ik zag dit topic en ik heb het direct weer geïnstalleerd. Een van de leukste spellen die ik vroegah heb gespeeld
Vraagje; de gemiddelde leeftijd van mijn vliegtuigen is ongeveer een jaar. Ze crashen aan een stuk door. Helikopters doen het prima, en voor de rest ook niks raars. Veel verschillende types vliegtuigen geprobeerd, maar dat maakt geen verschil. Ik zit ergens in 1972 geloof ik. Wat gaat er mis?
Die zijn al (in ieder geval deel 1) vrijgegeven als freeware.quote:Op maandag 9 januari 2006 19:56 schreef Et-Cetera het volgende:Bla In andere topics zag ik links van GTA en GTA2 voorbij komen die wel mochten blijven staan?
quote:Ooit schreef Gamer_V het volgende:Spelen jullie ngo ergens op een vaste server, en met openttd of met ttdpatch?
Ow, inderdaad! Bedankt voor de tipquote:Op dinsdag 10 januari 2006 14:32 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Laat je jetvliegtuigen (die 952km p/u gaan) landen op de kleine vliegvelden misschien? Ik las ergens dat het percentage crashkans dan iets van 20% is..
Het isook handig om wat grond rond je vliegveld op te kopen. Kun je later makkelijker uitbreidenquote:Op dinsdag 10 januari 2006 14:13 schreef Nevermind het volgende:
Ik zag dit topic en ik heb het direct weer geïnstalleerd. Een van de leukste spellen die ik vroegah heb gespeeld
Vraagje; de gemiddelde leeftijd van mijn vliegtuigen is ongeveer een jaar. Ze crashen aan een stuk door. Helikopters doen het prima, en voor de rest ook niks raars. Veel verschillende types vliegtuigen geprobeerd, maar dat maakt geen verschil. Ik zit ergens in 1972 geloof ik. Wat gaat er mis?
Err.. ik heb TTDPatch fullscreen en met geluid (onder Linux met Wine 0.9.5)quote:Op maandag 9 januari 2006 21:46 schreef RvdLinden het volgende:
ik vind het een waardeloos programma.. sorry, maar ik krijg ten eerste geen geluid en het is niet fullscreen. en roller coaster tycoon is beter speelbaar
Dit is al meer dan een jaar achterhaald (PBS)quote:Dit kruispunt kan 1 trein per keer aan en zorgt dus voor de nodige opstroppingen
Ik zou de OP eens moeten uitbreiden naar de nieuwe functies van TTDPatch en OpenTTD. Eens tijd moeten voor maken dit weekendquote:Op dinsdag 10 januari 2006 17:28 schreef klnvntrbyt het volgende:
uit de OP:
[..]
Dit is al meer dan een jaar achterhaald (PBS)
Misschien kun je er bij zetten dat zulke kruisingen PBS gebruikt kan worden en dat je dus geen fly-overs en tunnels nodig hebt voor relatief rustige kruisingen.
De 'snelweg'knooppunten met klaverbladen etc. (die je IRL bij spoorwegen nooit ziet!) hoeven dus niet per se gebruikt te worden. En een linkje naar www.sporenplan.nl voor hoe aansluitingen er 'in het echt' uitzien is ook wel leuk (ter inspiratie)
vind ik een goed ideequote:Op dinsdag 10 januari 2006 17:32 schreef Jump het volgende:
[..]
Ik zou de OP eens moeten uitbreiden naar de nieuwe functies van TTDPatch en OpenTTD. Eens tijd moeten voor maken dit weekend
quote:Op dinsdag 10 januari 2006 17:32 schreef Jump het volgende:
Ik zou de OP eens moeten uitbreiden naar de nieuwe functies van TTDPatch en OpenTTD. Eens tijd moeten voor maken dit weekend
quote:Op dinsdag 10 januari 2006 00:51 schreef MaxMark het volgende:
Misschien leuk om de OP te vernieuwen met bijvoorbeeld wat leuke plaatjes uit het vorige topic? Plaatjes waarin je de verschillen tussen TTD/X en OpenTTD/TTDPatch kunt zien
Ik ben zo rijk dat ik mijn tegenstanders opkoop als ze in de weg zitten.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 17:13 schreef BrickTop het volgende:
[..]
Het isook handig om wat grond rond je vliegveld op te kopen. Kun je later makkelijker uitbreiden
naar een groter vliegveld.
Ik koop altijd 75% van de aandelen, waarna mijn tegenstanders in feite 'dochterbedrijven' worden die je zelf kunt managen (TTDPatch). En als grootaandeelhouder is mijn wil de wet.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 18:50 schreef Nevermind het volgende:
[..]
Ik ben zo rijk dat ik mijn tegenstanders opkoop als ze in de weg zitten.
Maar bedankt voor de tips, ze crashen iig niet meer
Ik had het inderdaad al gezien, maar kun je ze dan vertellen wat ze moeten doen? In hoeverre heb je invloed in hun beslissingen?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 18:59 schreef klnvntrbyt het volgende:
[..]
Ik koop altijd 75% van de aandelen, waarna mijn tegenstanders in feite 'dochterbedrijven' worden die je zelf kunt managen (TTDPatch). En als grootaandeelhouder is mijn wil de wet.
nadat je 75% van de aandelen hebt, verandert de 'Show HQ' knop in 'Manage'.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 19:05 schreef Nevermind het volgende:
[..]
Ik had het inderdaad al gezien, maar kun je ze dan vertellen wat ze moeten doen? In hoeverre heb je invloed in hun beslissingen?
Het probleem is juist dat als je later een groter vliegveld wilt bouwen op de plek van de oude, er geen plek meer is door alle gebouwen eromheen. Dit kun je natuurlijk wel verhelpen door de gemeenteraad om te kopen en gebouwen te slopen, maar als je die ruimte van tevoren afbakent, krijg je dat probleem later niet. (OpenTTD, maar met TTDPatch moet je het ook doen)quote:Op dinsdag 10 januari 2006 18:50 schreef Nevermind het volgende:
[..]
Ik ben zo rijk dat ik mijn tegenstanders opkoop als ze in de weg zitten.
Ja, als je 75% van de aandelen hebt komt er op het HQ-scherm van die andere speler een knopje "Manage", oid. Als je die indrukt, dan wordt alles wat je doet onder de naam (en kleur, en geld, enz) van dat andere bedrijf gedaan. Je bestuurt dus dat bedrijf, totdat je weer terugschakelt naar je eigen (originele) bedrijf.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 19:05 schreef Nevermind het volgende:
[..]
Ik had het inderdaad al gezien, maar kun je ze dan vertellen wat ze moeten doen? In hoeverre heb je invloed in hun beslissingen?
Nee, zie Google Groups linkje die ik net heb toegevoegd boven jouw postquote:Op dinsdag 10 januari 2006 19:25 schreef Jump het volgende:
Kan je ook sporen op elkaar aansluiten en treinen over elkaars netwerk doen rijden daarmee? Want dat is vooral handig als je aan het maximum aantal treinen/busjes enzo zit
Met TTDPatch kan je instellen dat jij banen bouwt voor de stad. Dan hou je dat stuk vrij. Maar in TTDPatch heb je de internationale luchthaven met 2 landings/opstijgbanen niet. Zit je rap met een hoop vliegtuigen die er rond blijven vliegen.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 19:25 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Het probleem is juist dat als je later een groter vliegveld wilt bouwen op de plek van de oude, er geen plek meer is door alle gebouwen eromheen. Dit kun je natuurlijk wel verhelpen door de gemeenteraad om te kopen en gebouwen te slopen, maar als je die ruimte van tevoren afbakent, krijg je dat probleem later niet. (OpenTTD, maar met TTDPatch moet je het ook doen)
[..]
Ja, als je 75% van de aandelen hebt komt er op het HQ-scherm van die andere speler een knopje "Manage", oid. Als je die indrukt, dan wordt alles wat je doet onder de naam (en kleur, en geld, enz) van dat andere bedrijf gedaan. Je bestuurt dus dat bedrijf, totdat je weer terugschakelt naar je eigen (originele) bedrijf.
Hm, volgens mij heb ik niet de goede TTDpatch dan, die optie zit er bij mij niet in. Ik zal even updatenquote:Op dinsdag 10 januari 2006 19:23 schreef klnvntrbyt het volgende:
[..]
nadat je 75% van de aandelen hebt, verandert de 'Show HQ' knop in 'Manage'.
Wat er dan gebeurt is dat jij dat bedrijf volledig bestuurt en dat je alles kunt doen wat je in je eigen bedrijf ook kunt doen (behalve aandelen van het moederbedrijf kopen). Als je klaar bent met het managen van de dochteronderneming, dan kun je gewoon je eigen bedrijf weer managen. De dochteronderneming wordt dan weer bestuurd door de computer.
Zie ook:
Google groups
Huu, hoe werkt dat, dat banen bouwen voor de stad? Volgens mij heeft mijn versie dat nietquote:Op dinsdag 10 januari 2006 19:34 schreef Jump het volgende:
[..]
Met TTDPatch kan je instellen dat jij banen bouwt voor de stad. Dan hou je dat stuk vrij. Maar in TTDPatch heb je de internationale luchthaven met 2 landings/opstijgbanen niet. Zit je rap met een hoop vliegtuigen die er rond blijven vliegen.
mja meerdere landingsbanen/startbanen per vliegveld is wel een gemisquote:Op dinsdag 10 januari 2006 20:14 schreef Jump het volgende:
In OpenTTD kan je ook meerdere vlieghavens per stand bouwen. Maar dat systeem zit anders in elkaar.
In de laatste versie, alpha 69, kan je meer instellen dan in 2.0 rev1.
In die alpha versie heb je een switch: 'townbuildnoroads' ofzzoiets.
Als ze geen ruimte rond banen hebben groeien ze gewoon niet. Om het proper te houden maak je dan ruimten van 2*2 vrij om huizen te laten groeien: zoiets dan: http://users.pandora.be/monkeytail/ttdpatch/SCR54.png
Dat er zo ver van het centrum nog iets gebouwd wordt...quote:Op dinsdag 10 januari 2006 20:14 schreef Jump het volgende:
http://users.pandora.be/monkeytail/ttdpatch/SCR54.png
Ik doe t altijd alleen maar als de tegenstander er busjes heeft rijden.quote:Op woensdag 11 januari 2006 14:30 schreef MaxMark het volgende:
Zomaar eens een vraagje tussendoor he...wat is in HEMELSNAAM het nut van het uitvoeren van reparaties aan het wegdek in een stad?
Tis alleen maar lastig als je er voertuigen hebt rijden, en het voegt volgens mij geen ene reet toe aan...aan überhaupt iets.
Als de tegenstander busjes heeft rijden dan bouw ik ff een stukje spoor over een stukje weg waar de busjes langs rijden. Depotje ertegenaan en een trein lekker heen en weer laten rijden..Ze gaan vanzelf kapotquote:Op woensdag 11 januari 2006 15:48 schreef Merson het volgende:
[..]
Ik doe t altijd alleen maar als de tegenstander er busjes heeft rijden.
Zelf doe ik alleen maar treinen.
Bij OpenTTD kun je dat hokje aanklikken in het opties-menu, onder het resolutiebalkje.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 19:22 schreef Borkydude het volgende:
Hoe krijg ik hem fullscreen?
Zo hoort hetquote:Op zaterdag 14 januari 2006 15:41 schreef jpzegthallo het volgende:
Ik had OpenTTD gedownload gisteravond, en toen ik me bedacht dat ik eigenlijk een keer moest gaan slapen was het 3 uur
Je zult het inmiddels al hebben ontdekt, maar met OpenTTD kun je Nederlandse plaatsnamen kiezen jaquote:Op zaterdag 14 januari 2006 16:32 schreef Borkydude het volgende:
Maxmark, heb je een patch voor Nederlandse namen ofzo?
En die stations zijn anders dan in TTD, zit dat in OpenTTD?
quote:Vehicle status
The colour of the vehicle number and the circle tell you a lot about the vehicle.
* If the vehicle number is blue the vehicle is in a depot.
* If the vehicle number is red the vehicle is getting old and should be replaced.
* If the circle is grey the vehicle is less than two years old.
* If the circle is green the vehicles profit was more than £10,000 last year.
* If the circle is yellow the vehicles profit was less than £10,000, but more than £0 last year.
* If the circle is red the vehicles profit was less than £0 last year.
Rood is stoppen, groen is doorrijden ?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 19:02 schreef jpzegthallo het volgende:
Heeft iemand een duidelijke handleiding wat welk stoplicht nou betekend?
In de OP staat ook een uitleg over stoplichten en Pre Signals. Maar nog niet over PBS. Maar die wiki is handig.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 19:14 schreef jpzegthallo het volgende:
Ik heb al een mooie wiki gevonden:
http://wiki.openttd.org
Check jaartal: als het 1920 is, dan zijn er bij de standaard trein-sets geen treinen (nog niet 'uitgevonden') gebruik DBsetXL http://www.ewetel.net/~michael.blunck/ttd/ als je al in 1920 treinen wilt kunnen bouwen.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 20:43 schreef KaheemSaid het volgende:
Als ik een nieuwe map kies, "create new map" kan ik geen treinen bouwen, is hier wat aan te doen of is dit correct.
Ik ben al tijden op zoek naar die dubbeldekkers aangezien ik ze zo vaak zie.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 19:52 schreef Jump het volgende:
Ik heb even een hoop nieuwe screenshot online gezwierd http://users.pandora.be/monkeytail/ttdpatch/CargoTrans/
Vanaf SRC34.png zijn nieuwe.
http://images.internix.be/files/Transport%20Tycoon/cargosetw.grfquote:Op dinsdag 17 januari 2006 20:56 schreef Funktipus het volgende:
[..]
Ik ben al tijden op zoek naar die dubbeldekkers aangezien ik ze zo vaak zie.
Waar heb je die vandaan? Ik kan ze namelijk echt nergens vinden
Thnx for that, maar ik bedoelde de dubbeldekkerbussen zoals op http://users.pandora.be/monkeytail/ttdpatch/CargoTrans/SCR36.png te zien isquote:Op dinsdag 17 januari 2006 21:11 schreef Jump het volgende:
[..]
http://images.internix.be/files/Transport%20Tycoon/cargosetw.grf
Deze moet geladen worden voor dbsetxl.grf
VOor mee info zie: http://ttdpatch.de/ > New vehicles > Cargo Set
Er zitten ook nieuwe wagonnen in zoals de cagro/wagen/container/steel wagonnen hier te zien: http://users.pandora.be/monkeytail/ttdpatch/SCR72.png
Het nut ervan is dat je treinen kunt 'dwingen' een andere route te nemen dan de route die ze zelf zouden kiezen. Zo kun je ze bijvoorbeeld over een zijspoortje laten gaan om een drukke hoofdlijn een beetje te ontlasten.quote:Op woensdag 18 januari 2006 11:16 schreef jopper27 het volgende:
Vraagje !!! Ik speel in de OpenTTD patch, bij die sporen kan je zogenoemde tussenstations of tussenstops plaatsen, wat is het nu er precies van en hoe moeten deze geplaatst worden (ik snap wel dat ze op het spoor geplaatst moeten worden)
Wat heb je gedownload? (OTTD of de patch?) en heb je sowieso het originele spel?quote:Op woensdag 18 januari 2006 12:58 schreef tukkeronline het volgende:
Ik wil hem ook downloaden en installeren maar ik krijg steeds de melding
"Setup cannot continue without Transport Tycoon Deluxe Location"
En een locatie kan ie niet geven, vaag....
Naar een bank brengen.quote:Op woensdag 18 januari 2006 18:17 schreef KaheemSaid het volgende:
Wat moet je doen met valubales
Oké, maar er is bij mij maar 1 bank tot nu toe, beetje jammer.quote:Op woensdag 18 januari 2006 18:27 schreef Jump het volgende:
Wordt gebouwd in steden met meer als 2000 inwoners (ongeveer), en wordt zo vanaf 1975 willekurige gebouwd.
dan dump je daar toch alles?quote:Op woensdag 18 januari 2006 20:13 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Oké, maar er is bij mij maar 1 bank tot nu toe, beetje jammer.
De bank is het enige wat valuebles maakt en accepteerd. Dus je moet er minstens 2 hebbenquote:
TTDPatch?quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:01 schreef Jump het volgende:
[..]
De bank is het enige wat valuebles maakt en accepteerd. Dus je moet er minstens 2 hebben
Een treintje met 4 valuebles wagonnen volstaat meestal, zoveel produceerd een bank niet.
Te zien in welk klimaat je speelt. Jij speelt in Tropical klimaat waarschijnlijk. In het Temperate klimaat heb je geen diamant of goud mijnen en enkel banken.quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:06 schreef JapyDooge het volgende:
[..]
TTDPatch?
Ik speel openTTD en daar heb je diamantmijnen enzo dus ik ging er van uit dat je een (of meerdere) diamantmijnen had en dat naar een bank wilde brengen
Dacht al dat het gelijk wasquote:Op woensdag 18 januari 2006 21:26 schreef Jump het volgende:
[..]
Te zien in welk klimaat je speelt. Jij speelt in Tropical klimaat waarschijnlijk. In het Temperate klimaat heb je geen diamant of goud mijnen en enkel banken.
Gelijk in OpenTTD of TTDPatch hoor
Ik leer ook allemaal nieuwe dingen over dit spel. Ik heb bijvoorbeeld nooit geweten dat je zowel vliegtuigen als cargoships om kan bouwen.quote:Op woensdag 18 januari 2006 23:02 schreef JapyDooge het volgende:
[..]Nooit geweten (ja achteraf wel) dat dat klimaat-afhankelijk was
ga ik je nu nog leren dat sommige treinlocomotieven ook nog om te bouwen zijnquote:Op donderdag 19 januari 2006 08:58 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik leer ook allemaal nieuwe dingen over dit spel. Ik heb bijvoorbeeld nooit geweten dat je zowel vliegtuigen als cargoships om kan bouwen.
En vliegtuigen...quote:Op donderdag 19 januari 2006 09:27 schreef scarefreak het volgende:
[..]
ga ik je nu nog leren dat sommige treinlocomotieven ook nog om te bouwen zijn
Moet je mij ook even helpenquote:Op donderdag 19 januari 2006 14:28 schreef Nevermind het volgende:
Dankje
quote:Op donderdag 19 januari 2006 08:58 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik leer ook allemaal nieuwe dingen over dit spel. Ik heb bijvoorbeeld nooit geweten dat je zowel vliegtuigen als cargoships om kan bouwen.
Je kunt ze omkopen ("bribe the local authority"), met OpenTTD Kost een duit, maar dan kun je wel bouwen.quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:41 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
En vliegtuigen...
Was er al achter, heb nu zelfs al Coalplanes en die zijn winstgevend.
Heb wel een vraag over de authority. Als die het niet toestaan om iets te bouwen in hun woonplaats, wat kun je dan doen?
bussen zijn kut, en ook in OpenTTD blijft dat ook.quote:Op donderdag 19 januari 2006 17:00 schreef Nevermind het volgende:
[..]
Je kunt ze omkopen ("bribe the local authority"), met OpenTTD Kost een duit, maar dan kun je wel bouwen.
En, nog een vraag. Ik lette even niet op, en nu zijn de bushaltes in de grotere steden compleet overvol. De busjes staan in de rij om mensen op te halen en dat schiet niet op. Kun je meerdere bushaltes naast elkaar plaatsen, dat de bussen zich verspreiden over die haltes voor een goede doorstroom?
En ik dacht dat het met OpenTTD mogelijk was om in te stellen dat je meerdere vliegvelden per stad kon hebben, maar dat is niet zo?
Speel volgens mij gewoon de standard deluxequote:Op donderdag 19 januari 2006 17:00 schreef Nevermind het volgende:
[..]
Je kunt ze omkopen ("bribe the local authority"), met OpenTTD Kost een duit, maar dan kun je wel bouwen.
nee, want anders zou je die treinen niet kunnen ombouwen...quote:Op donderdag 19 januari 2006 19:33 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Speel volgens mij gewoon de standard deluxe
Where can I bribe, tell me mate.....quote:Op donderdag 19 januari 2006 21:04 schreef klnvntrbyt het volgende:
[..]
nee, want anders zou je die treinen niet kunnen ombouwen...
In het stadsvenster van de desbetreffende stad (waar je ook de mogelijkheid hebt om bijv. campagnes te voeren of road blocks uit te voeren)quote:Op vrijdag 20 januari 2006 02:32 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Where can I bribe, tell me mate.....
Road blocks is road reconstruction. Moet bekennen dat ik dat pijltje naar beneden nooit had gezien, wat ben ik onoplettendquote:Op vrijdag 20 januari 2006 05:22 schreef Funktipus het volgende:
[..]
In het stadsvenster van de desbetreffende stad (waar je ook de mogelijkheid hebt om bijv. campagnes te voeren of road blocks uit te voeren)
Waterverbindingen zijn sowieso niet de ideale manier om je stad te laten groeien. Busverbindingen zijn hier beter geschikt voor. Hieronder een leuk voorbeeldje van een stad die in het begin iets van 1.000 inwoners had. Nadat ik 2 bushaltes aan de randen van de stad had gebouwd en ervoor zorgde dat er regelmatig bussen kwamen, is de stad gegroeid..zoals je ziet is het nu een stad van bijna 35.000quote:Op zaterdag 21 januari 2006 12:57 schreef jpzegthallo het volgende:
Mijn waterverbinding naar de stad is heel lang en traag, groeit mijn stad daarom zo slecht?
Een watertrein?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 13:35 schreef jpzegthallo het volgende:
Ik had het over van mijn watertrein
als je even 5 posts boven de jouwe had gelezen...quote:Op dinsdag 17 januari 2006 19:14 schreef jpzegthallo het volgende:
Ik heb al een mooie wiki gevonden:
http://wiki.openttd.org
Mijn stad moet water hebben schijnbaar.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 13:56 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Een watertrein?
Hoe dan ook, nu heb ik iig kunnen pimpen met mijn grote steden
Ooohhh, je speelt in een ander klimaat!quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:58 schreef jpzegthallo het volgende:
[..]
Mijn stad moet water hebben schijnbaar.
Waar dump jij je goeden enzo in je stad? Ik heb er allemaal spoorbanen lopen.. jij niet?
Klaverblad ruleert idd, maar is niet erg realistisch om het te bouwen midden in een stadquote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:37 schreef VanBinsbergenLUL het volgende:
Ik ga bij kruisingen van drukke verkeersstromen vrijwel altijd voor het oud-Hollandsch klaverblad met (indien nodig) parrallelbanen...
http://tinypic.com/view/?pic=magz6w
ach zo, dat wist ik helemaal niet..quote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:37 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ooohhh, je speelt in een ander klimaat!
Ik heb altijd alleen maar in het normale klimaat gespeeld, vandaar dat ik niet van de waterverbinding wist.
En door deze steden loopt idd geen treinsporen voor goederen of wat dan ook, want die heeft de stad niet per sé nodig om te groeien.
De enige treinsporen die in deze map lopen zijn voor passengiers tussen de grote steden
wederom een pimpfootoo
[afbeelding]
Linksonderin zie je de stad (de 2 van links) uit het eerste screenshot.
Ik hoop dat het nu wel een beetje duidelijk is
Ik deed vroeger alleen maar vrachtvervoer, dit is voor mij de eerste keer dat ik alleen maar passagiers vervoer...Is een keer wat andersquote:Op zaterdag 21 januari 2006 16:16 schreef jpzegthallo het volgende:
[..]
ach zo, dat wist ik helemaal niet..
Alleen een personentransportbedrijf dus? Wordt dat niet saai?
Ik heb nog nergens in Holland (en ook niet in de rest van Nederland) een klaverblad voor spoorwegen gezien...quote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:37 schreef VanBinsbergenLUL het volgende:
Ik ga bij kruisingen van drukke verkeersstromen vrijwel altijd voor het oud-Hollandsch klaverblad met (indien nodig) parrallelbanen...
http://tinypic.com/view/?pic=magz6w
Het is dan ook een game...quote:Op zaterdag 21 januari 2006 16:55 schreef klnvntrbyt het volgende:
[..]
Ik heb nog nergens in Holland (en ook niet in de rest van Nederland) een klaverblad voor spoorwegen gezien...
PBS icm een enkele fly-over.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 17:59 schreef VanBinsbergenLUL het volgende:
[..]
En als jij een knooppunt weet dat een hogere capaciteit heeft, goedkoper is en een betere doorstroming heeft dan verneem ik dat graag...
Idd, zoiets:quote:
Met PBS kun je ook hele ingewikkelde constructies bouwen, alleen nemen ze minder ruimte in beslag. Meestal heb ik wel een kladblaadje nodig om even snel te tekenen wat ik nou eigenlijk ga bouwen (bij PBS), ik maak bijna nooit gebruik van standaardoplossingen.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:15 schreef MaxMark het volgende:
Maar het maken van rete-ingewikkelde constructies is juist zo leuk
Wat is PBSquote:Op zaterdag 21 januari 2006 21:23 schreef klnvntrbyt het volgende:
[..]
Met PBS kun je ook hele ingewikkelde constructies bouwen, alleen nemen ze minder ruimte in beslag. Meestal heb ik wel een kladblaadje nodig om even snel te tekenen wat ik nou eigenlijk ga bouwen (bij PBS), ik maak bijna nooit gebruik van standaardoplossingen.
misschien moet je dan eens je moeilijkheidslevel wat omhoog gooienquote:Op zondag 22 januari 2006 15:33 schreef jpzegthallo het volgende:
Ik heb nog nooit gehad dat een trein mijn karretjes niet kon trekken, wat boeiend die horsepower nou eigenlijk?
ohwja die had ik op simpel gezet.quote:Op zondag 22 januari 2006 16:13 schreef scarefreak het volgende:
[..]
misschien moet je dan eens je moeilijkheidslevel wat omhoog gooien
Haha, ik heb dat ook nooit meegemaakt, wel leuk al die extra dingen waar ik achter kom.quote:Op zondag 22 januari 2006 16:13 schreef scarefreak het volgende:
[..]
misschien moet je dan eens je moeilijkheidslevel wat omhoog gooien
Een trein met meer horsepower zit eerder op zijn topsnelheid dan een trein met minder horsepower. Hij trekt dus sneller op. Dit maakt meer verschil met een lange zware trein dan een kort passagierstreintje. Horsepower is PK in het engelsquote:Op zondag 22 januari 2006 15:33 schreef jpzegthallo het volgende:
Ik heb nog nooit gehad dat een trein mijn karretjes niet kon trekken, wat boeiend die horsepower nou eigenlijk?
quote:Op maandag 23 januari 2006 10:16 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Horsepower is PK in het engels
PK is Horsepower in het engels
Een screenshot maak je door op de query-toets te klikken (De rode ?-teken uiterst rechts in de toolbar) en voor de optie screenshot maken te kiezen. Daarna kun je de screenshot bekijken in de map waar je TT(D) hebt geïnstalleerd.quote:Op woensdag 25 januari 2006 23:35 schreef Drasss het volgende:
Ik vermoed dat ik nog 1 van de oudere versies van Transport Tycoon heb. Deze werkt op Windows ME maar goed. Een vraag, hoe krijg ik het voormekaar om een screenshot te bekijken op men pc of zelfs hier te posten?
Dat ga ik waarschijnlijk nog veranderen. Maar ik zit met capaciteitsproblemen op men drukke lijnen. Op de screenshots heb ik drie lijnen naar cargostation, dat gaan er 4 worden. En hopelijk gaat het dan goedquote:Op zondag 5 februari 2006 20:24 schreef Merovingian het volgende:
Jump, waarom zou je de olie per boot naar een treinstation brengen? Hoog gewoon het land naast het boorplatform op en bouw het station ernaast
Dat is een easter-egg, staat erbovenquote:Op zondag 5 februari 2006 23:37 schreef jpzegthallo het volgende:
Wat doet Spongebob tussen je gebouwen Jump ? !
dat staat mij ook tegen om ze te installerenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:13 schreef MaxMark het volgende:
Ik snap echt helemaal niks van die nieuw graphics...tenminste, het installeren ervan. Krijg foutmelding na foutmelding en van die hulpdingen word ik weinig wijzer. Het is alsof ze er vanuit gaan dat je dr al verstand van hebt en dus zijn de aanwijzingen soms erg vaag
Ja sorry, kheb een vrije middagquote:Op donderdag 9 februari 2006 16:33 schreef jpzegthallo het volgende:
Je hebt helegaar gelijk
als bijvoorbeeld op die afslag een station ligt en dan kan die mooi snel weer terug naar zn andere bestemming?quote:Op donderdag 9 februari 2006 15:53 schreef MaxMark het volgende:
Er viel mij ineens iets op in de OP
Dit manier waarop dit is aangelegd lijkt me niet helemaal logisch:
[afbeelding]
Hieronder heb ik ff wat gepaint.
[afbeelding]
Als je route 1 (grijs) of route 2 (blauw) volgt, is er ook de mogelijkheid voor treinen om via de lussen (rood) weer terug te keren naar waar ze vandaan kwamen...maar ik zie het nut daar niet zo van?
Treinen uit andere richtingen dan ik heb getekend kunnen er toch geen gebruik van maken, waarom zou een trein terug moeten kunnen keren naar waar ie vandaan komt?
Als ie de afslag neemt naar een station, dan komt ie via een ander spoor terug.quote:Op donderdag 9 februari 2006 18:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
als bijvoorbeeld op die afslag een station ligt en dan kan die mooi snel weer terug naar zn andere bestemming?
verder nietsquote:Op donderdag 9 februari 2006 18:51 schreef Borkydude het volgende:
Ik heb OpenTTD, maar nu wil een vriend van me het ook, dus wat moet ie doen? Eerst Transport Tycoon, dan Open TTD? verder nog wat?
nee openttd werkt als die patchquote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:33 schreef Borkydude het volgende:
Geen patch voor XP? Die stond namelijk in mijn TT map.
http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=22335quote:Op zaterdag 11 februari 2006 16:30 schreef petre86 het volgende:
die trams.. die werken in Patch? of in OTTD?
en op rails? / op de weg? extra rails aanleggen??
Help me is.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 16:19 schreef Borkydude het volgende:
Ik heb nu een soort lag aan het begin van iedere dag, dus echt iets van iedere 3 seconden. Echt vervelend.
Daar zijn ze nog met bezig hoor. maar er moest eerst een "new map array" komen om alle nieuwe dingen in op te slaan.quote:Op zondag 12 februari 2006 22:03 schreef Nevermind het volgende:
Sinds ik deze post plaatste heb ik TT weer helemaal grijsgespeeld. Wat een spel
Ik las op tt-forums.net (is die offline?) dat de OpenTTD-crew de graphics engine compleet gaan verbouwen en dat er semi-3d (3d-renders isometrisch weergegeven) afbeeldingen gebruikt gaan worden. Ik zag onder andere een nieuwe monorail en een vuurtoren, maar opeens deed de hele site het niet meer Weet iemand of ze hier nog mee bezig zijn? Lijkt me echt te gaaf
jamaar strax draait t niet meer zo snel op mn PC tis maar een 3.2 hoorquote:Op zondag 12 februari 2006 22:06 schreef Jump het volgende:
[..]
Daar zijn ze nog met bezig hoor. maar er moest eerst een "new map array" komen om alle nieuwe dingen in op te slaan.
Zie:
http://wiki.openttd.org/index.php/Air_Vehicles_%28New_Graphics%29
http://wiki.openttd.org/i(...)s_%28New_Graphics%29
http://wiki.openttd.org/i(...)s_%28New_Graphics%29
Dan zet je die nieuwe graphics dr niet opquote:Op zondag 12 februari 2006 22:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
jamaar strax draait t niet meer zo snel op mn PC tis maar een 3.2 hoor
quote:Op zondag 12 februari 2006 22:13 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Dan zet je die nieuwe graphics dr niet op
Ik heb goederentreinen die die winst maken, en spel zonder inflatiequote:Op maandag 13 februari 2006 22:44 schreef Borkydude het volgende:
Nee, vliegtuigen kunnen fucking veel winst maken, some wel 1,5-2 miljoen per jaar, en dat nog rond 1980.
Ik ken Locomotion alleen maar van screenshots, maar de graphics van Locomotion lijken me niks anders dan die van Rollercoaster Tycoon...En ik blijf de graphics van TT(D) mooier vinden dan RT óf Loco.quote:Op maandag 13 februari 2006 20:36 schreef BabeWatcher het volgende:
yak! ik heb net even openttd gespeeld. Wat valt dat tegen zeg, ttd als je de graphics van Locomotion gewend bent. Wel super dat de maps 1024*1024 groot kunnen zijn. Het wordt tijd dat Loc eens gepatched wordt zodat je daarmee ook super-maps kan gebruiken. Vliegtuigen zijn nu gewoon compleet overbodig.
Ben je wel daadwerkelijk goederen/passagiers aan het vervoeren van en naar stations die ze leveren/vragen?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:05 schreef ShaqAlon het volgende:
ey ik heb het spel ook vandaag gesownload...
maar ik ben nu al een paar uur bezig en ik verdien geen geld...
ik heb nu 1 trein en 4 vrachtwagens en dan steeds 2 op het zelfde "rondje"
en als ik dan kijk bij me inkomen per trein of per vervoer komt er niks..
en als ik bij die trein of vrachtwagens kijk staad er wel dat ik verdien...
please help...
Het enige dat verder in het spel kan gebeuren is dat je nieuwe voertuigen krijgt, verder blijft de gameplay van begin tot einde het zelfde. Ik snap je vraag niet helemaal, dus ik hoop dat dit het goede antwoord is.quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:33 schreef joostingh het volgende:
Ik denk erover dat ik vanavond dit ook maar eens ga beginnen. Alleen heb ik een vraag, is iedereen vanaf het begin begonnen hier of zijn er al zaken dat je dus al iets verder in het spel bent.
Jaquote:En heb je de originele versie van TTD nodig?
Je hebt een paar bestanden van de originele game nodigquote:Op donderdag 16 februari 2006 14:33 schreef joostingh het volgende:
Ik denk erover dat ik vanavond dit ook maar eens ga beginnen. Alleen heb ik een vraag, is iedereen vanaf het begin begonnen hier of zijn er al zaken dat je dus al iets verder in het spel bent. En heb je de originele versie van TTD nodig?
Er staan nu al 5000 mensen te wachten. Ik laat ze naar het station brengen door een hele hoop bussenquote:Op zondag 19 februari 2006 13:01 schreef MaxMark het volgende:
Nevermind, als je wat gebouwen/wegen om het station/vliegveld sloopt, kun je de boel iets efficienter aanleggen, waardoor er meer gebouwen, dus meer passagiers komen
Meer treinen/vliegtuigen dr laten rijden/vliegenquote:Op zondag 19 februari 2006 18:28 schreef Nevermind het volgende:
[..]
Er staan nu al 5000 mensen te wachten. Ik laat ze naar het station brengen door een hele hoop bussen
Anders negeren jullie me ff.quote:Op zondag 19 februari 2006 13:48 schreef Borkydude het volgende:
Zijn er meer mensen die last hebben van lag als het spel zo rond 1980 komt met OpenTTD?
Ik speel 7 tegenstanders, 512x512. Het zou dus kunnen dat het te druk word ofzo?
Ik wil wel even "Nee, heb ik geen last van", zeggen, maar volgens mij heb je daar ook niets aanquote:
Er zit wel een tool in het menuutje om het bestaande spoor te vervangen door monorail, maar je zult elk stukje spoor dat je wilt veranderen wel moeten selecteren. Er is geen knop om alle rails op de hele map in 1x te vervangen, als je dat bedoelt. En alle treinen moeten ook handmatig vervangen worden (Met TTDPatch kunnen electrische treinen op rails EN monorail rijden, geloof ik)quote:Op zondag 19 februari 2006 21:29 schreef jpzegthallo het volgende:
Zeg, nu ik voor het eerst ( ) met die monorails mag spelen; moet ik alle sporen en treintjes handmatig gaan vervangen? Is daar geen mooie grote upgrade knop voor?
Het groeien van steden in TT hangt van een aantal dingen af, het belangrijkste is waar de stad staat, op welke ondergrond. Steden in de bergen of in de woestijn groeien niet zomaar (dat geldt dus alleen voor de artic en de tropical maps) in de temperate maps zullen steden altijd groeien als je passagiers vervoert, goederen ernaartoe brengt of kolen naar de electriciteitscentrale brengt.quote:Op zondag 19 februari 2006 22:21 schreef Zebbie het volgende:
Ben er weer helemaal verslaafd aan geraakt
Vooral het laten groeien van steden is leuk om te doen, maar de ene keer begint een stad wel vanzelf te groeien en de andere keer niet, ligt dit aan een bepaald product dat je in moet voeren ofzo?
quote:Op zondag 19 februari 2006 22:21 schreef Zebbie het volgende:
Ben er weer helemaal verslaafd aan geraakt
Vooral het laten groeien van steden is leuk om te doen, maar de ene keer begint een stad wel vanzelf te groeien en de andere keer niet, ligt dit aan een bepaald product dat je in moet voeren ofzo?
quote:The City
The city is the center of the local authority's area of influence. The city will need passenger service to grow. Goods grow the city as well. In the tropical climate, a city in the desert will also require food and water. In the sub-arctic climate, a city in the snowy mountains, will require food.
TTDPatch heeft wel zo'n functie.quote:Op zondag 19 februari 2006 21:29 schreef jpzegthallo het volgende:
Zeg, nu ik voor het eerst ( ) met die monorails mag spelen; moet ik alle sporen en treintjes handmatig gaan vervangen? Is daar geen mooie grote upgrade knop voor?
Je kan als je naar rails bouwen gaat zo'n knopje indrukken en dan kan je iets vervangen, dat ding kan je echter slepen, dus als je hem over de hele wereld legt gaan automatisch jouw dingen vernieuwd worden.quote:Op zondag 19 februari 2006 21:29 schreef jpzegthallo het volgende:
Zeg, nu ik voor het eerst ( ) met die monorails mag spelen; moet ik alle sporen en treintjes handmatig gaan vervangen? Is daar geen mooie grote upgrade knop voor?
Dan had je aardig wat centen op zakquote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:26 schreef jpzegthallo het volgende:
Ik deed een stukje grond gelijk maken (3x3 ofzo) en toen klikte ik iets verkeerd ofzo, maar de hele map (1024x1024) werd ge-egaliseerd
350 miljoen euro pleitte..
Hij bleef zo'n 3 seconden hangen idd Ik dacht, wtfquote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:44 schreef MaxMark het volgende:
Haha, hoe krijg je dat voor elkaar?
En heb je een beetje een snelle pc, dat het niet te lang duurde?
lang leve de autosavequote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:53 schreef jpzegthallo het volgende:
Het water enzo is er nog, en de hoopjes grond waar m'n tunneltjes doorreden, de rest is op 1 blokje boven zeeniveau
Waarom niet? Het is ook in die vorige versie.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:41 schreef Zero2Nine het volgende:
lol is dat met OpenTTD gebeurd? en zoja in welke versie? dan ga ik die versie voorlopig NIET installeren
Dat moet er wel heel vaag uit zien !quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:53 schreef jpzegthallo het volgende:
Het water enzo is er nog, en de hoopjes grond waar m'n tunneltjes doorreden, de rest is op 1 blokje boven zeeniveau
Ok zo, ik snapte het niet helemaal hoe het ging. Ja dan ligt het niet aan de versie. Wie dit wil voorkomen moet dan gewoon popups uitschakelen bij verouderde voertuigen, nieuwsberichten e.d. Natuurlijk is het nooit te voorkomen dat je per ongeluk op een treintje klikt ofzo.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:12 schreef Jump het volgende:
[..]
Waarom niet? Het is ook in die vorige versie.
Het zit em gewoon in het terraforming. Als je gans bovenaan de kaart punt selecteerd, en je wilt nu onderaan je scherm het andere punt selecteren, en er komt juist zo'n popupje boven en je laat los. Heb je ene punt op dat popupje geselecteerd. Nadeel: een groot vlak geselecteerd en grond verlaagd
Grote stations vanaf het begin, niks is meer frustie dan te kleine stations. Ook alles gewoon al dubbelspoor (1-richtingsverkeer) en ruimte om je stations evt. een beetje opkopen zodat je uitbreidingsruimte houdt.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 18:12 schreef Anthraxx het volgende:
Wat zijn nou goede tips om een groot netwerk aan te leggen?
Maar het is wel makkelijk geld verdienen, vooral handig om in het begin al snel een lekker kapitaaltje op te bouwenquote:Op zaterdag 25 februari 2006 18:35 schreef jpzegthallo het volgende:
[..]
En geen vliegtuigen doen, die zijn saai
Als je even één pagina terug had gekekenquote:Op zaterdag 25 februari 2006 18:36 schreef allardh het volgende:
Weet iemand of het mogelijk is om met OpenTTD bij het upgraden van rail naar monorail of van monorail naar maglev de treinen gemakkelijk te vervangen? Het is nu nl. vreselijk rotwerk.
quote:Op zondag 19 februari 2006 22:16 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Er zit wel een tool in het menuutje om het bestaande spoor te vervangen door monorail, maar je zult elk stukje spoor dat je wilt veranderen wel moeten selecteren. Er is geen knop om alle rails op de hele map in 1x te vervangen, als je dat bedoelt. En alle treinen moeten ook handmatig vervangen worden (Met TTDPatch kunnen electrische treinen op rails EN monorail rijden, geloof ik)
Dat bedoel ik dus. Wat zijn daar de gouden tips voor?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 18:38 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Maar het is wel makkelijk geld verdienen, vooral handig om in het begin al snel een lekker kapitaaltje op te bouwen
Ik begin zelf meestal met één of twee spoorlijntjes, die kleine beetjes geld binnen brengen. Dan bouw ik 2 vliegvelden in twee tegenovergestelde hoeken en koop een vliegtuig met de meeste capaciteit. Tis eventjes wachten, maar zodra de het vliegtuig z'n eerste lading heeft geleverd heb je een groot deel van de onkosten er al weer uit. Dan koop je weer een vliegtuig, enz, enz.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 18:50 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus. Wat zijn daar de gouden tips voor?
2e vliegtuig zelfde route?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 20:15 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ik begin zelf meestal met één of twee spoorlijntjes, die kleine beetjes geld binnen brengen. Dan bouw ik 2 vliegvelden in twee tegenovergestelde hoeken en koop een vliegtuig met de meeste capaciteit. Tis eventjes wachten, maar zodra de het vliegtuig z'n eerste lading heeft geleverd heb je een groot deel van de onkosten er al weer uit. Dan koop je weer een vliegtuig, enz, enz.
Ja, dat bedoelde ikquote:Op zaterdag 25 februari 2006 20:26 schreef petre86 het volgende:
2e vliegtuig zelfde route?
Kan ook gewoon, als je inmiddels genoeg geld hebt om nieuwe vliegvelden en vliegtuigen te bouwen.quote:of over het andere diagonaal?
Dat lijkt me vanzelfsprekendquote:en dan wel bij de grote steden in de buurt gok ik?
Yep, als je geen asociaal grote mappen hebt (512x512 is goed) dan is dat het meest efficient.quote:en dan..
X---------X
l..\........./..l
l....\...../....l
l......\./......l
l....../.\......l
l..../.....\....l
l../.........\..l
X---------X
( lijn = vliegroute, X = vliegveld )
Voorquote:Op zaterdag 25 februari 2006 20:44 schreef Borkydude het volgende:
Anders starten we ff een keer een Fok game.
In OpenTTD vind ik industries ook mooier maar in TTDPatch heb je ook Trams en kunnen de treinstations helemaal "gecustomized" worden daar vind ik passagiers vervoeren gewoon het mooiste. Wel over het spoor dan.quote:Op zondag 26 februari 2006 00:17 schreef allardh het volgende:
Ik begin met een paar kolenspoorlijnen en een paar busjes tussen steden welke gesubsidieerd zijn. Dan z.sm. mijn lening aflossen en dan zit je daar ook niet meer mee. En dan het spoornet uitbreiden en uitbreiden, de sporen zijn het mooiste van TTD. Als ik in het jaar 2000 ofzo ben, wil ik wel eens een paar vliegvelden bouwen, maar niet echt veel. Passengers boeien me niet zo, industries vind ik mooier.
Jaaquote:Op zaterdag 25 februari 2006 20:44 schreef Borkydude het volgende:
Anders starten we ff een keer een Fok game.
Het maakt niet zo heel veel uit volgens mij. Soms zal die ff hangen misschien, maar doorgaans lopen die online games best lekker. Hangt ook af van de hoeveelheid spelers en hoeveel iedereen neerpleurt natuurlijk op die map.quote:Op zondag 26 februari 2006 02:57 schreef Nevermind het volgende:
[..]
Jaa
Ik kan wellicht een dedicated server opzetten als ik zin heb om uit te zoeken hoe dat werkt, maar ik weet niet of de ping van iedereen goed zal zijn. Maar maakt dat eigenlijk uit voor een spel als TT?
Ja, dus iedereen moet zo langzaam mogelijk gaan bouwen Behalve ikquote:Op zondag 26 februari 2006 14:36 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Het maakt niet zo heel veel uit volgens mij. Soms zal die ff hangen misschien, maar doorgaans lopen die online games best lekker. Hangt ook af van de hoeveelheid spelers en hoeveel iedereen neerpleurt natuurlijk op die map.
gewoon met normale startbugetten, als iedereen gelijk een miljoen krijgt dan worden er meteen in 1 keer 10 vliegvelden neergepleurd.quote:Op zondag 26 februari 2006 14:39 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ja, dus iedereen moet zo langzaam mogelijk gaan bouwen Behalve ik
laat je soms snelle vliegtuigen op kleine vliegvelden landen?quote:Op zondag 26 februari 2006 17:23 schreef Zebbie het volgende:
Vliegtuigen crashen bij mij ontzettend vaak bij het landen, ook al heb ik de crashfunctie uitgezet in de opties... Ze vliegen steeds tegen de gebouwen van de stad aan (zelfs als ik er een dubbele baan (normale wegen voor wat vliegruimte) omheen leg crashen ze nog). Heeft iemand tips?
Oke, ik ga er in de loop van volgende week even naar kijken. Ik heb op het moment nog wat routerproblemen die ik even moet fixen. Is erg irritant als iedereen elke drie minuten van de server geschopt wordtquote:Op zondag 26 februari 2006 14:36 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Het maakt niet zo heel veel uit volgens mij. Soms zal die ff hangen misschien, maar doorgaans lopen die online games best lekker. Hangt ook af van de hoeveelheid spelers en hoeveel iedereen neerpleurt natuurlijk op die map.
die 900 km/u dingenquote:Op zondag 26 februari 2006 18:18 schreef Merovingian het volgende:
[..]
laat je soms snelle vliegtuigen op kleine vliegvelden landen?
Dat is geloof ik nog in de maak..quote:Op zondag 26 februari 2006 22:27 schreef petre86 het volgende:
kennik met TTDpatch ook vliegvelden met 2 banen krijgen?
Doe ff andere host danquote:Op maandag 27 februari 2006 19:06 schreef Borkydude het volgende:
Kutkikker, ik kan er niet mee omgaan.
Gebruik je geen PBS dan?!quote:Op maandag 27 februari 2006 19:40 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ik vind 'em eigenlijk niet zo handig, je hebt nu een bottleneck van zo'n 10x7 hokjes
Dan zal ik mijn vraag even herformuleren:quote:Op maandag 27 februari 2006 21:24 schreef MaxMark het volgende:
Even voor de duidelijkheid, dat plaatje is van Borkydude boven mij...ik post em alleen ff omdat hij die kutkikker had
quote:Op maandag 27 februari 2006 19:06 schreef Borkydude het volgende:
http://img514.imageshack.(...)ix29thjun19927uw.png
Vrij netjes lijkt me
Ik heb eventjes snel mijn oplossing gebouwd:quote:Op maandag 27 februari 2006 19:40 schreef MaxMark het volgende:
Ik vind 'em eigenlijk niet zo handig, je hebt nu een bottleneck van zo'n 10x7 hokjes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |