quote:Wat is Transport Tycoon
Transport Tycoon is gemaakt door Chris Sawyer die redelijk bekend is geworden door Rollercoaster Tycoon. Dat was een erg goed spel. De basis van dat spel komt eigenlijk bij dit spel vandaan. Daaruit zou je kunnen concluderen dat dit spel ook een erg goed spel is en dat is ook zo.
Transport Tycoon is een Tycoon spel waarin jij de baas van een vervoersbedrijf bent. Je begint in 1930 en eindigt in 2030. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk geld te verdienen en de concurrentie voor te blijven. In het begin kun je wat ouderwetse vrachtwagens, boten, treinen en een vliegtuig kopen. In de loop van de tijd komen daar steeds nieuwere vervoersmiddelen bij. Eerst kun je bijvoorbeeld alleen een klein vliegveld bouwen maar later ook een grote. De treinen zijn eerst stoomtreinen, daarna diesels en daarna elektrische treinen. In 2000 krijg je de beschikking over Monorail. Dan kan je al je spoor gaan vervangen en met Monorail treinen gaan rijden. Bij de boten krijg je later de beschikking over hovercrafts en bij de vliegtuigen nog een vliegtuig dat veel lijkt op de Concorde.
verder lezen...
Waar kan ik dat downloaden?
Een lijst van download locaties van verschillende veries kan je op volgende pagina terugvinden: topic 3407 op tt-forums.net
Verder heb je ofwel TTDPatch, ofwel OpenTTD nodig. Het verschil wordt verder in deze OP uitgelegd.
TTDPatch
TTDPatch is geschreven door Josef Dexler en bevat vele nieuwe functies tenopzichte van de originele versie. TTDPatch bouwd verder op de oorspronkelijkse versie en breidt deze uit.
Handige functies van TTDPatch zijn:
* Path Based Signaling (PBS)
* Newgrf ondersteuning
* ...
OpenTTD
OpenTTD is een herschreven versie van Transport Tycoon en bevat net zoals TTDPatch veel nieuwe functies.
Handige functies van OpenTTD zijn:
* bigmaps (tot 64 keer zo groot als originele map)
* multiplayer tot 10 spelers per server
* multistop
* ...
Maar welke moet ik nu kiezen?
Die keuze is aan jou, probeer ze eens allebei voor een tijdje en zie welke jou het tofst lijkt. Of gebruik ze beide
quote:Eén richtingsverkeer of tweerichtingsverkeer
Op een druk netwerk is het aangeraden om te werken met 1 richtingsverkeer op je sporen. Zo voorkom je dat treinen zichzelf vastrijden en grote omwegen gaan maken.
Op een enkel spoor dat enkel tussen 2 stations loopt en maar 1 trein bevat is het nutteloos om een dubbel spoor te leggen met één-richtingssignalen.
Meer uitleg over signalen
Er bestaan 3 soorten signalen: twee-richtings, één-richtings en pre-signalen. (In TTDPatch bestaat er ook nog PBS signalen). Meer uitleg over die signalen vind je op de volgende website: http://www-user.tu-chemnitz.de/~dou/ttdx/. Deze is gericht naar TTDPatch maar is ook perfect voor OpenTTD.
Info over signalen in OpenTTD: http://wiki.openttd.org/index.php/Signals
Stations
Een station aansluiten op een netwerk kan je op 3 methoden doen. Welke te gebruiken hangt af van de omgeving en het gebruik ervan.
Terminus:
Deze methode is handig voor een station waar slechts enkele treinen stoppen. Eenmaal je zo een station aansluit met enkele sporen die druk bezet zijn heb je al snel een hoopje treinen die staan te wachten.
In-line:
Een in-line station is handig voor passagierstreinen. Deze treinen stoppen meestal dan in elk station dat ze tegenkomen om passagiers op te pikken/af te zetten. Deze methode is ook niet aangeraden voor drukke netwerken.
Ro-Ro:
Voor een station dat snelle doorgang moet hebben, gebruik je best een Ro-Ro station. Ro-Ro staat voor 'Roll On-Roll Off' Met deze methode hinderen inrijdende treinen de uitgaande niet, en omgekeerd. Een trein kan dus op spoor 1 inrijden terwijl een andere trein op spoor 2 het station verlaat. Achter het station staan wel nog één-richtingssignalen.
Knooppunten
Knooppunten zijn meestal de 'bottle-neck' op grote netwerken. Een simpel kruispunt kan 1 trein tegelijkertijd aan, wat snel voor opstroppingen zorgt. Een groter en iets uitgebreider knoppunt kan al snel meerdere treinen aan, indien effecient gebouwd. Wat opzich dan weer voor een snelle doorstroming van de treinen zorgt.
Simpel kruispunt
Dit kruispunt kan 1 trein per keer aan en zorgt dus voor de nodige opstroppingen.
T-splitsing
Wanneer je een station iets naast een hoofdlijn liggen hebt moet de trein er ook geraken. De handigste methode is een T-splitsing.
Hier kan de trein die van de 'branch line' (zijspoor) komt slechts 1 richting uit.
Indien de trein 2 richtingen uitmoet kan je bijvoorbeeld volgende opstelling gebruiken:
Een handig overzicht van allerhande soorten knooppunten, stationsopstellingen, enzovoort kan je vinden op http://www.transporttycoon.net/junctions
Deze OP kan teruggevonden worden op: http://fok.internix.be/OP/transport%20tycoon.txtquote:OpenTTD
* Officële website: http://www.openttd.org
* SourceForge pagine: http://sourceforge.net/projects/openttd/
* Nightles: http://nightlies.openttd.org
*Server browser: http://servers.openttd.org
TTDPatch
* Offciële website: http://www.ttdpatch.net
* Development versie (alpha's): http://www.ttdpatch.net/src/
Informatie
go* Forums voor OpenTTD, TTDPatch, Locomotion en andere: http://www.tt-forums.net * TIP *
* Stations, voertuiglijsten, tips en kruispunten: http://www.transporttycoon.net/
Heb ik nu ookquote:Op maandag 9 januari 2006 18:45 schreef RvdLinden het volgende:
hey mensen, het lukt met niet om het te installeren, ik krijg melding over registry? hoe kan ik dat verhelpen of hoe moet ik het anders doen?
kweenie als TTD al officieel te downloaden is..quote:Op maandag 9 januari 2006 19:56 schreef Et-Cetera het volgende:
Belachelijk dat hier geen links mogen staan van spellen die je bewust gratis mag downen..
In andere topics zag ik links van GTA en GTA2 voorbij komen die wel mochten blijven staan?
ja irc.fok.nlquote:Op maandag 9 januari 2006 20:40 schreef Et-Cetera het volgende:
irc?
#dig meestal?quote:Op maandag 9 januari 2006 20:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja irc.fok.nl![]()
moet je alleen ff zoeken waar ik at that point uithang
maar dit is veel leukerquote:Op maandag 9 januari 2006 21:46 schreef RvdLinden het volgende:
ik vind het een waardeloos programma.. sorry, maar ik krijg ten eerste geen geluid en het is niet fullscreen. en roller coaster tycoon is beter speelbaar
Deze spellen zijn vrijgegeven door de makers, Rockstarquote:Op maandag 9 januari 2006 19:56 schreef Et-Cetera het volgende:
In andere topics zag ik links van GTA en GTA2 voorbij komen die wel mochten blijven staan?
1. www.openttd.orgquote:Op maandag 9 januari 2006 21:46 schreef RvdLinden het volgende:
ik vind het een waardeloos programma.. sorry, maar ik krijg ten eerste geen geluid en het is niet fullscreen. en roller coaster tycoon is beter speelbaar
Laat je jetvliegtuigen (die 952km p/u gaan) landen op de kleine vliegvelden misschien? Ik las ergens dat het percentage crashkans dan iets van 20% is..quote:Op dinsdag 10 januari 2006 14:13 schreef Nevermind het volgende:
Ik zag dit topic en ik heb het direct weer geïnstalleerd. Een van de leukste spellen die ik vroegah heb gespeeld
Vraagje; de gemiddelde leeftijd van mijn vliegtuigen is ongeveer een jaar. Ze crashen aan een stuk door. Helikopters doen het prima, en voor de rest ook niks raars. Veel verschillende types vliegtuigen geprobeerd, maar dat maakt geen verschil. Ik zit ergens in 1972 geloof ik. Wat gaat er mis?
Die zijn al (in ieder geval deel 1) vrijgegeven als freeware.quote:Op maandag 9 januari 2006 19:56 schreef Et-Cetera het volgende:Bla In andere topics zag ik links van GTA en GTA2 voorbij komen die wel mochten blijven staan?
quote:Ooit schreef Gamer_V het volgende:Spelen jullie ngo ergens op een vaste server, en met openttd of met ttdpatch?
Ow, inderdaad! Bedankt voor de tipquote:Op dinsdag 10 januari 2006 14:32 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Laat je jetvliegtuigen (die 952km p/u gaan) landen op de kleine vliegvelden misschien? Ik las ergens dat het percentage crashkans dan iets van 20% is..
Het isook handig om wat grond rond je vliegveld op te kopen. Kun je later makkelijker uitbreidenquote:Op dinsdag 10 januari 2006 14:13 schreef Nevermind het volgende:
Ik zag dit topic en ik heb het direct weer geïnstalleerd. Een van de leukste spellen die ik vroegah heb gespeeld
Vraagje; de gemiddelde leeftijd van mijn vliegtuigen is ongeveer een jaar. Ze crashen aan een stuk door. Helikopters doen het prima, en voor de rest ook niks raars. Veel verschillende types vliegtuigen geprobeerd, maar dat maakt geen verschil. Ik zit ergens in 1972 geloof ik. Wat gaat er mis?
Err.. ik heb TTDPatch fullscreen en met geluid (onder Linux met Wine 0.9.5)quote:Op maandag 9 januari 2006 21:46 schreef RvdLinden het volgende:
ik vind het een waardeloos programma.. sorry, maar ik krijg ten eerste geen geluid en het is niet fullscreen. en roller coaster tycoon is beter speelbaar
Dit is al meer dan een jaar achterhaald (PBS)quote:Dit kruispunt kan 1 trein per keer aan en zorgt dus voor de nodige opstroppingen
Ik zou de OP eens moeten uitbreiden naar de nieuwe functies van TTDPatch en OpenTTD. Eens tijd moeten voor maken dit weekendquote:Op dinsdag 10 januari 2006 17:28 schreef klnvntrbyt het volgende:
uit de OP:
[..]
Dit is al meer dan een jaar achterhaald (PBS)
Misschien kun je er bij zetten dat zulke kruisingen PBS gebruikt kan worden en dat je dus geen fly-overs en tunnels nodig hebt voor relatief rustige kruisingen.
De 'snelweg'knooppunten met klaverbladen etc. (die je IRL bij spoorwegen nooit ziet!) hoeven dus niet per se gebruikt te worden. En een linkje naar www.sporenplan.nl voor hoe aansluitingen er 'in het echt' uitzien is ook wel leuk (ter inspiratie)
vind ik een goed ideequote:Op dinsdag 10 januari 2006 17:32 schreef Jump het volgende:
[..]
Ik zou de OP eens moeten uitbreiden naar de nieuwe functies van TTDPatch en OpenTTD. Eens tijd moeten voor maken dit weekend
quote:Op dinsdag 10 januari 2006 17:32 schreef Jump het volgende:
Ik zou de OP eens moeten uitbreiden naar de nieuwe functies van TTDPatch en OpenTTD. Eens tijd moeten voor maken dit weekend
quote:Op dinsdag 10 januari 2006 00:51 schreef MaxMark het volgende:
Misschien leuk om de OP te vernieuwen met bijvoorbeeld wat leuke plaatjes uit het vorige topic? Plaatjes waarin je de verschillen tussen TTD/X en OpenTTD/TTDPatch kunt zien
Ik ben zo rijk dat ik mijn tegenstanders opkoop als ze in de weg zitten.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 17:13 schreef BrickTop het volgende:
[..]
Het isook handig om wat grond rond je vliegveld op te kopen. Kun je later makkelijker uitbreiden
naar een groter vliegveld.
Ik koop altijd 75% van de aandelen, waarna mijn tegenstanders in feite 'dochterbedrijven' worden die je zelf kunt managen (TTDPatch). En als grootaandeelhouder is mijn wil de wet.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 18:50 schreef Nevermind het volgende:
[..]
Ik ben zo rijk dat ik mijn tegenstanders opkoop als ze in de weg zitten.
Maar bedankt voor de tips, ze crashen iig niet meer
Ik had het inderdaad al gezien, maar kun je ze dan vertellen wat ze moeten doen? In hoeverre heb je invloed in hun beslissingen?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 18:59 schreef klnvntrbyt het volgende:
[..]
Ik koop altijd 75% van de aandelen, waarna mijn tegenstanders in feite 'dochterbedrijven' worden die je zelf kunt managen (TTDPatch). En als grootaandeelhouder is mijn wil de wet.
nadat je 75% van de aandelen hebt, verandert de 'Show HQ' knop in 'Manage'.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 19:05 schreef Nevermind het volgende:
[..]
Ik had het inderdaad al gezien, maar kun je ze dan vertellen wat ze moeten doen? In hoeverre heb je invloed in hun beslissingen?
Het probleem is juist dat als je later een groter vliegveld wilt bouwen op de plek van de oude, er geen plek meer is door alle gebouwen eromheen. Dit kun je natuurlijk wel verhelpen door de gemeenteraad om te kopen en gebouwen te slopen, maar als je die ruimte van tevoren afbakent, krijg je dat probleem later niet. (OpenTTD, maar met TTDPatch moet je het ook doen)quote:Op dinsdag 10 januari 2006 18:50 schreef Nevermind het volgende:
[..]
Ik ben zo rijk dat ik mijn tegenstanders opkoop als ze in de weg zitten.
Ja, als je 75% van de aandelen hebt komt er op het HQ-scherm van die andere speler een knopje "Manage", oid. Als je die indrukt, dan wordt alles wat je doet onder de naam (en kleur, en geld, enz) van dat andere bedrijf gedaan. Je bestuurt dus dat bedrijf, totdat je weer terugschakelt naar je eigen (originele) bedrijf.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 19:05 schreef Nevermind het volgende:
[..]
Ik had het inderdaad al gezien, maar kun je ze dan vertellen wat ze moeten doen? In hoeverre heb je invloed in hun beslissingen?
Nee, zie Google Groups linkje die ik net heb toegevoegd boven jouw postquote:Op dinsdag 10 januari 2006 19:25 schreef Jump het volgende:
Kan je ook sporen op elkaar aansluiten en treinen over elkaars netwerk doen rijden daarmee? Want dat is vooral handig als je aan het maximum aantal treinen/busjes enzo zit
Met TTDPatch kan je instellen dat jij banen bouwt voor de stad. Dan hou je dat stuk vrij. Maar in TTDPatch heb je de internationale luchthaven met 2 landings/opstijgbanen niet. Zit je rap met een hoop vliegtuigen die er rond blijven vliegen.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 19:25 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Het probleem is juist dat als je later een groter vliegveld wilt bouwen op de plek van de oude, er geen plek meer is door alle gebouwen eromheen. Dit kun je natuurlijk wel verhelpen door de gemeenteraad om te kopen en gebouwen te slopen, maar als je die ruimte van tevoren afbakent, krijg je dat probleem later niet. (OpenTTD, maar met TTDPatch moet je het ook doen)
[..]
Ja, als je 75% van de aandelen hebt komt er op het HQ-scherm van die andere speler een knopje "Manage", oid. Als je die indrukt, dan wordt alles wat je doet onder de naam (en kleur, en geld, enz) van dat andere bedrijf gedaan. Je bestuurt dus dat bedrijf, totdat je weer terugschakelt naar je eigen (originele) bedrijf.
Hm, volgens mij heb ik niet de goede TTDpatch dan, die optie zit er bij mij niet in. Ik zal even updatenquote:Op dinsdag 10 januari 2006 19:23 schreef klnvntrbyt het volgende:
[..]
nadat je 75% van de aandelen hebt, verandert de 'Show HQ' knop in 'Manage'.
Wat er dan gebeurt is dat jij dat bedrijf volledig bestuurt en dat je alles kunt doen wat je in je eigen bedrijf ook kunt doen (behalve aandelen van het moederbedrijf kopen). Als je klaar bent met het managen van de dochteronderneming, dan kun je gewoon je eigen bedrijf weer managen. De dochteronderneming wordt dan weer bestuurd door de computer.
Zie ook:
Google groups
Huu, hoe werkt dat, dat banen bouwen voor de stad? Volgens mij heeft mijn versie dat nietquote:Op dinsdag 10 januari 2006 19:34 schreef Jump het volgende:
[..]
Met TTDPatch kan je instellen dat jij banen bouwt voor de stad. Dan hou je dat stuk vrij. Maar in TTDPatch heb je de internationale luchthaven met 2 landings/opstijgbanen niet. Zit je rap met een hoop vliegtuigen die er rond blijven vliegen.
mja meerdere landingsbanen/startbanen per vliegveld is wel een gemisquote:Op dinsdag 10 januari 2006 20:14 schreef Jump het volgende:
In OpenTTD kan je ook meerdere vlieghavens per stand bouwen. Maar dat systeem zit anders in elkaar.
In de laatste versie, alpha 69, kan je meer instellen dan in 2.0 rev1.
In die alpha versie heb je een switch: 'townbuildnoroads' ofzzoiets.
Als ze geen ruimte rond banen hebben groeien ze gewoon niet. Om het proper te houden maak je dan ruimten van 2*2 vrij om huizen te laten groeien: zoiets dan: http://users.pandora.be/monkeytail/ttdpatch/SCR54.png
Dat er zo ver van het centrum nog iets gebouwd wordt...quote:Op dinsdag 10 januari 2006 20:14 schreef Jump het volgende:
http://users.pandora.be/monkeytail/ttdpatch/SCR54.png
Ik doe t altijd alleen maar als de tegenstander er busjes heeft rijden.quote:Op woensdag 11 januari 2006 14:30 schreef MaxMark het volgende:
Zomaar eens een vraagje tussendoor he...wat is in HEMELSNAAM het nut van het uitvoeren van reparaties aan het wegdek in een stad?
Tis alleen maar lastig als je er voertuigen hebt rijden, en het voegt volgens mij geen ene reet toe aan...aan überhaupt iets.
Als de tegenstander busjes heeft rijden dan bouw ik ff een stukje spoor over een stukje weg waar de busjes langs rijden. Depotje ertegenaan en een trein lekker heen en weer laten rijden..Ze gaan vanzelf kapotquote:Op woensdag 11 januari 2006 15:48 schreef Merson het volgende:
[..]
Ik doe t altijd alleen maar als de tegenstander er busjes heeft rijden.![]()
Zelf doe ik alleen maar treinen.
Bij OpenTTD kun je dat hokje aanklikken in het opties-menu, onder het resolutiebalkje.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 19:22 schreef Borkydude het volgende:
Hoe krijg ik hem fullscreen?
Zo hoort hetquote:Op zaterdag 14 januari 2006 15:41 schreef jpzegthallo het volgende:
Ik had OpenTTD gedownload gisteravond, en toen ik me bedacht dat ik eigenlijk een keer moest gaan slapen was het 3 uur
Je zult het inmiddels al hebben ontdekt, maar met OpenTTD kun je Nederlandse plaatsnamen kiezen jaquote:Op zaterdag 14 januari 2006 16:32 schreef Borkydude het volgende:
Maxmark, heb je een patch voor Nederlandse namen ofzo?
En die stations zijn anders dan in TTD, zit dat in OpenTTD?
quote:Vehicle status
The colour of the vehicle number and the circle tell you a lot about the vehicle.
* If the vehicle number is blue the vehicle is in a depot.
* If the vehicle number is red the vehicle is getting old and should be replaced.
* If the circle is grey the vehicle is less than two years old.
* If the circle is green the vehicles profit was more than £10,000 last year.
* If the circle is yellow the vehicles profit was less than £10,000, but more than £0 last year.
* If the circle is red the vehicles profit was less than £0 last year.
Rood is stoppen, groen is doorrijden ?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 19:02 schreef jpzegthallo het volgende:
Heeft iemand een duidelijke handleiding wat welk stoplicht nou betekend?
In de OP staat ook een uitleg over stoplichten en Pre Signals. Maar nog niet over PBS. Maar die wiki is handig.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 19:14 schreef jpzegthallo het volgende:
Ik heb al een mooie wiki gevonden:
http://wiki.openttd.org
Check jaartal: als het 1920 is, dan zijn er bij de standaard trein-sets geen treinen (nog niet 'uitgevonden') gebruik DBsetXL http://www.ewetel.net/~michael.blunck/ttd/ als je al in 1920 treinen wilt kunnen bouwen.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 20:43 schreef KaheemSaid het volgende:
Als ik een nieuwe map kies, "create new map" kan ik geen treinen bouwen, is hier wat aan te doen of is dit correct.
Ik ben al tijden op zoek naar die dubbeldekkers aangezien ik ze zo vaak zie.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 19:52 schreef Jump het volgende:
Ik heb even een hoop nieuwe screenshot online gezwierd http://users.pandora.be/monkeytail/ttdpatch/CargoTrans/
Vanaf SRC34.png zijn nieuwe.
http://images.internix.be/files/Transport%20Tycoon/cargosetw.grfquote:Op dinsdag 17 januari 2006 20:56 schreef Funktipus het volgende:
[..]
Ik ben al tijden op zoek naar die dubbeldekkers aangezien ik ze zo vaak zie.
Waar heb je die vandaan? Ik kan ze namelijk echt nergens vinden![]()
Thnx for that, maar ik bedoelde de dubbeldekkerbussen zoals op http://users.pandora.be/monkeytail/ttdpatch/CargoTrans/SCR36.png te zien isquote:Op dinsdag 17 januari 2006 21:11 schreef Jump het volgende:
[..]
http://images.internix.be/files/Transport%20Tycoon/cargosetw.grf
Deze moet geladen worden voor dbsetxl.grf
VOor mee info zie: http://ttdpatch.de/ > New vehicles > Cargo Set
Er zitten ook nieuwe wagonnen in zoals de cagro/wagen/container/steel wagonnen hier te zien: http://users.pandora.be/monkeytail/ttdpatch/SCR72.png
Het nut ervan is dat je treinen kunt 'dwingen' een andere route te nemen dan de route die ze zelf zouden kiezen. Zo kun je ze bijvoorbeeld over een zijspoortje laten gaan om een drukke hoofdlijn een beetje te ontlasten.quote:Op woensdag 18 januari 2006 11:16 schreef jopper27 het volgende:
Vraagje !!! Ik speel in de OpenTTD patch, bij die sporen kan je zogenoemde tussenstations of tussenstops plaatsen, wat is het nu er precies van en hoe moeten deze geplaatst worden (ik snap wel dat ze op het spoor geplaatst moeten worden)
Wat heb je gedownload? (OTTD of de patch?) en heb je sowieso het originele spel?quote:Op woensdag 18 januari 2006 12:58 schreef tukkeronline het volgende:
Ik wil hem ook downloaden en installeren maar ik krijg steeds de melding
"Setup cannot continue without Transport Tycoon Deluxe Location"
En een locatie kan ie niet geven, vaag....
Naar een bank brengen.quote:Op woensdag 18 januari 2006 18:17 schreef KaheemSaid het volgende:
Wat moet je doen met valubales
Oké, maar er is bij mij maar 1 bank tot nu toe, beetje jammer.quote:Op woensdag 18 januari 2006 18:27 schreef Jump het volgende:
Wordt gebouwd in steden met meer als 2000 inwoners (ongeveer), en wordt zo vanaf 1975 willekurige gebouwd.
dan dump je daar toch alles?quote:Op woensdag 18 januari 2006 20:13 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Oké, maar er is bij mij maar 1 bank tot nu toe, beetje jammer.
De bank is het enige wat valuebles maakt en accepteerd. Dus je moet er minstens 2 hebbenquote:
TTDPatch?quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:01 schreef Jump het volgende:
[..]
De bank is het enige wat valuebles maakt en accepteerd. Dus je moet er minstens 2 hebben![]()
Een treintje met 4 valuebles wagonnen volstaat meestal, zoveel produceerd een bank niet.
Te zien in welk klimaat je speelt. Jij speelt in Tropical klimaat waarschijnlijk. In het Temperate klimaat heb je geen diamant of goud mijnen en enkel banken.quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:06 schreef JapyDooge het volgende:
[..]
TTDPatch?
Ik speel openTTD en daar heb je diamantmijnen enzodus ik ging er van uit dat je een (of meerdere) diamantmijnen had en dat naar een bank wilde brengen
Dacht al dat het gelijk wasquote:Op woensdag 18 januari 2006 21:26 schreef Jump het volgende:
[..]
Te zien in welk klimaat je speelt. Jij speelt in Tropical klimaat waarschijnlijk. In het Temperate klimaat heb je geen diamant of goud mijnen en enkel banken.
Gelijk in OpenTTD of TTDPatch hoor
Ik leer ook allemaal nieuwe dingen over dit spel. Ik heb bijvoorbeeld nooit geweten dat je zowel vliegtuigen als cargoships om kan bouwen.quote:Op woensdag 18 januari 2006 23:02 schreef JapyDooge het volgende:
[..]Nooit geweten (ja achteraf wel) dat dat klimaat-afhankelijk was
ga ik je nu nog leren dat sommige treinlocomotieven ook nog om te bouwen zijnquote:Op donderdag 19 januari 2006 08:58 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik leer ook allemaal nieuwe dingen over dit spel. Ik heb bijvoorbeeld nooit geweten dat je zowel vliegtuigen als cargoships om kan bouwen.
En vliegtuigen...quote:Op donderdag 19 januari 2006 09:27 schreef scarefreak het volgende:
[..]
ga ik je nu nog leren dat sommige treinlocomotieven ook nog om te bouwen zijn
Moet je mij ook even helpenquote:
quote:Op donderdag 19 januari 2006 08:58 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik leer ook allemaal nieuwe dingen over dit spel. Ik heb bijvoorbeeld nooit geweten dat je zowel vliegtuigen als cargoships om kan bouwen.
Je kunt ze omkopen ("bribe the local authority"), met OpenTTDquote:Op donderdag 19 januari 2006 13:41 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
En vliegtuigen...
Was er al achter, heb nu zelfs al Coalplanesen die zijn winstgevend.
Heb wel een vraag over de authority. Als die het niet toestaan om iets te bouwen in hun woonplaats, wat kun je dan doen?
bussen zijn kut, en ook in OpenTTD blijft dat ook.quote:Op donderdag 19 januari 2006 17:00 schreef Nevermind het volgende:
[..]
Je kunt ze omkopen ("bribe the local authority"), met OpenTTDKost een duit, maar dan kun je wel bouwen.
En, nog een vraag. Ik lette even niet op, en nu zijn de bushaltes in de grotere steden compleet overvol. De busjes staan in de rij om mensen op te halen en dat schiet niet op. Kun je meerdere bushaltes naast elkaar plaatsen, dat de bussen zich verspreiden over die haltes voor een goede doorstroom?
En ik dacht dat het met OpenTTD mogelijk was om in te stellen dat je meerdere vliegvelden per stad kon hebben, maar dat is niet zo?
Speel volgens mij gewoon de standard deluxequote:Op donderdag 19 januari 2006 17:00 schreef Nevermind het volgende:
[..]
Je kunt ze omkopen ("bribe the local authority"), met OpenTTDKost een duit, maar dan kun je wel bouwen.
nee, want anders zou je die treinen niet kunnen ombouwen...quote:Op donderdag 19 januari 2006 19:33 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Speel volgens mij gewoon de standard deluxe
Where can I bribe, tell me mate.....quote:Op donderdag 19 januari 2006 21:04 schreef klnvntrbyt het volgende:
[..]
nee, want anders zou je die treinen niet kunnen ombouwen...
In het stadsvenster van de desbetreffende stadquote:Op vrijdag 20 januari 2006 02:32 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Where can I bribe, tell me mate.....![]()
Road blocks is road reconstruction. Moet bekennen dat ik dat pijltje naar beneden nooit had gezien, wat ben ik onoplettendquote:Op vrijdag 20 januari 2006 05:22 schreef Funktipus het volgende:
[..]
In het stadsvenster van de desbetreffende stad(waar je ook de mogelijkheid hebt om bijv. campagnes te voeren of road blocks uit te voeren)
Waterverbindingen zijn sowieso niet de ideale manier om je stad te laten groeien. Busverbindingen zijn hier beter geschikt voor. Hieronder een leuk voorbeeldje van een stad die in het begin iets van 1.000 inwoners had. Nadat ik 2 bushaltes aan de randen van de stad had gebouwd en ervoor zorgde dat er regelmatig bussen kwamen, is de stad gegroeid..zoals je ziet is het nu een stad van bijna 35.000quote:Op zaterdag 21 januari 2006 12:57 schreef jpzegthallo het volgende:
Mijn waterverbinding naar de stad is heel lang en traag, groeit mijn stad daarom zo slecht?
Een watertrein?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 13:35 schreef jpzegthallo het volgende:
Ik had het over van mijn watertrein
als je even 5 posts boven de jouwe had gelezen...quote:Op dinsdag 17 januari 2006 19:14 schreef jpzegthallo het volgende:
Ik heb al een mooie wiki gevonden:
http://wiki.openttd.org
Mijn stad moet water hebben schijnbaar.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 13:56 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Een watertrein?![]()
Hoe dan ook, nu heb ik iig kunnen pimpen met mijn grote steden![]()
Ooohhh, je speelt in een ander klimaat!quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:58 schreef jpzegthallo het volgende:
[..]
Mijn stad moet water hebben schijnbaar.
Waar dump jij je goeden enzo in je stad? Ik heb er allemaal spoorbanen lopen.. jij niet?![]()
Klaverblad ruleert idd, maar is niet erg realistisch om het te bouwen midden in een stadquote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:37 schreef VanBinsbergenLUL het volgende:
Ik ga bij kruisingen van drukke verkeersstromen vrijwel altijd voor het oud-Hollandsch klaverblad met (indien nodig) parrallelbanen...
http://tinypic.com/view/?pic=magz6w
ach zo, dat wist ik helemaal niet..quote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:37 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ooohhh, je speelt in een ander klimaat!
Ik heb altijd alleen maar in het normale klimaat gespeeld, vandaar dat ik niet van de waterverbinding wist.
En door deze steden loopt idd geen treinsporen voor goederen of wat dan ook, want die heeft de stad niet per sé nodig om te groeien.
De enige treinsporen die in deze map lopen zijn voor passengiers tussen de grote steden
wederom een pimpfootoo![]()
[afbeelding]
Linksonderin zie je de stad (de 2 van links) uit het eerste screenshot.
Ik hoop dat het nu wel een beetje duidelijk is
Ik deed vroeger alleen maar vrachtvervoer, dit is voor mij de eerste keer dat ik alleen maar passagiers vervoer...Is een keer wat andersquote:Op zaterdag 21 januari 2006 16:16 schreef jpzegthallo het volgende:
[..]
ach zo, dat wist ik helemaal niet..
Alleen een personentransportbedrijf dus? Wordt dat niet saai?![]()
Ik heb nog nergens in Holland (en ook niet in de rest van Nederland) een klaverblad voor spoorwegen gezien...quote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:37 schreef VanBinsbergenLUL het volgende:
Ik ga bij kruisingen van drukke verkeersstromen vrijwel altijd voor het oud-Hollandsch klaverblad met (indien nodig) parrallelbanen...
http://tinypic.com/view/?pic=magz6w
Het is dan ook een game...quote:Op zaterdag 21 januari 2006 16:55 schreef klnvntrbyt het volgende:
[..]
Ik heb nog nergens in Holland (en ook niet in de rest van Nederland) een klaverblad voor spoorwegen gezien...
PBS icm een enkele fly-over.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 17:59 schreef VanBinsbergenLUL het volgende:
[..]
En als jij een knooppunt weet dat een hogere capaciteit heeft, goedkoper is en een betere doorstroming heeft dan verneem ik dat graag...
Idd, zoiets:quote:
Met PBS kun je ook hele ingewikkelde constructies bouwen, alleen nemen ze minder ruimte in beslag. Meestal heb ik wel een kladblaadje nodig om even snel te tekenen wat ik nou eigenlijk ga bouwen (bij PBS), ik maak bijna nooit gebruik van standaardoplossingen.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:15 schreef MaxMark het volgende:
Maar het maken van rete-ingewikkelde constructies is juist zo leuk
Wat is PBSquote:Op zaterdag 21 januari 2006 21:23 schreef klnvntrbyt het volgende:
[..]
Met PBS kun je ook hele ingewikkelde constructies bouwen, alleen nemen ze minder ruimte in beslag. Meestal heb ik wel een kladblaadje nodig om even snel te tekenen wat ik nou eigenlijk ga bouwen (bij PBS), ik maak bijna nooit gebruik van standaardoplossingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |