abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 januari 2006 @ 21:27:15 #102
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_34627834
quote:
Op maandag 30 januari 2006 20:58 schreef purmernoord het volgende:
kan iemand mij vertellen hoe je een iemand met een vrij wild ingewikkeld kapsel toch los kan maken van de achtergrond en de losse hele dunne haren ook intact blijven?
Heeft de achtergrond een egale kleur?
pi_34629114
quote:
Op maandag 30 januari 2006 15:55 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Lynx, ik heb de vrijheid genomen de boel even in de wiki te mikken
Thnx!

Zoals ook gezegd in fb zal ik binnenkort kijken of ik ook mn andere tutjes erbij kan zetten
  maandag 30 januari 2006 @ 22:01:19 #104
105471 rucksichlos
BALL !!!!!!!!!!
pi_34629402
quote:
kan iemand mij vertellen hoe je een iemand met een vrij wild ingewikkeld kapsel toch los kan maken van de achtergrond en de losse hele dunne haren ook intact blijven?
Je kan met levels in een aanpassingslaag het contrast vergroten waarna je makkelijker kan selecteren. Als je dan geselecteerd hebt kun je de aanpassingslaag verwijderen om de originele contrasten te herstellen. Daarna kun je die persoon vrijstaand maken dmv een masker of uiknippen.
Life is a bitch, and it sucks......
..... Hey what else do you need.
Shit happens..., at least once a day.
rechts op de roltrap
pi_34629957
quote:
Kun je hier iets mee?
pi_34639930
Handig topic dit!
Vooral de tips met kleur in een zwart/wit foto kan ik leuk toepassen in enkele foto's!!!
pi_34658488
Hee, thanks jullie Lynx666 en rucksichlos, alle tips zijn bruikbaar eigeniljk. Ik ga het gelijk uitproberen! Top van jullie! Eh nee Leolas, helaas is de achtergrond niet altijd egaal.. is ook niet nu voor een specifiek geval , ik photoshop nogal veel, leer het ook aan mijn zoontje, en doe dat liever gelijk goed. Nogmaals bedankt!
pi_34690058
Maak van al je standaardtaken acties!
Als je vaak hetzelfde achter elkaar moet doen met veel foto's zoals bijvoorbeeld rotaten, resizen (bijvoorbeeld naar 550 breed) en opslaan, maak er dan een "Action" van.

Wat te doen?

Open een willekeurige foto.
Ga naar het Actions tabblad en maak een nieuwe action.
Geef het beestje een naam en klik op OK.
Op dit moment worden al je acties opgenomen tot je op de stopknop klikt.
Voer nu al je standaardbewerkingen op de foto uit zoals kaders, rotaten, tekst in foto toevoegen, resizen, opslaan en noem maar op.
Druk hierna op de stopknop in het tabblad Actions en je actie zal zijn opgeslagen.

Voortaan hoef je alleen maar een foto te openen en je actie af te spelen om al die handelingen uit te voeren.....
pi_34690834
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 19:35 schreef Werewolf het volgende:
Maak van al je standaardtaken acties!

Misschien ook leuk om deze handige feature van PS wat uitvoeriger en met plaatjes uit te leggen voor de wiki? .
  woensdag 1 februari 2006 @ 19:58:21 #110
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_34690924
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 19:35 schreef Werewolf het volgende:
<knip>
Actions zijn geweldig idd
Nog handiger is het scripten, het openen, automatisch resizen, en weer opslaan, en het volgende plaatje openen (behoort tot de mogenlijkheden)

Ervaring met Javascript, Visualbasic of Applescript is wel een vereiste
pi_34691472
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 19:56 schreef Lynx666 het volgende:

[..]

Misschien ook leuk om deze handige feature van PS wat uitvoeriger en met plaatjes uit te leggen voor de wiki? .
Ik zal eens kijken of ik daar van de week tijd voor kan vinden....
Moet ik dan trouwens de plaatjes zelf hosten?
pi_34699125
Weet iemand trouwens of mogelijk is om wijzigingen in je history weg te gooien zonder dat je de daarop volgende wijzigingen ook weggooit?
Als je delete kiest, zal hij de daarop volgende acties ook deleten.
pi_34706232
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 20:11 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Ik zal eens kijken of ik daar van de week tijd voor kan vinden....
Moet ik dan trouwens de plaatjes zelf hosten?
Ja, zelf hosten, je kan ze moeilijk op je beeldscherm plakken met plakband nee, maar gewoon even een accountje ergens aanmaken. (zo niet kan je altijd iemand anders vragen om te hosten..)
quote:
Weet iemand trouwens of mogelijk is om wijzigingen in je history weg te gooien zonder dat je de daarop volgende wijzigingen ook weggooit?
Als je delete kiest, zal hij de daarop volgende acties ook deleten.
Nee dat zal niet lukken, want dan begrijpt photoshop het zelf niet meer.
Even heel simpel: Als je een vlak tekent, en bijvoorbeeld in gaat gummen, en haal je het tekenen van het vlak weg in je history, dan houdt hij het gummen over, en dat kan niet zonder het vlak. Zo kan je duizenden combinaties bedenken waardoor de berekeningen van photoshop niet zonder andere acties kunnen...
"Dude.. they can't get any better than that"
  donderdag 2 februari 2006 @ 09:56:43 #114
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_34707532
Als vangnetje voor dat soort acties copieer ik de laag die ik ga bewerken vaak nog een keer, als back up zeg maar.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  donderdag 2 februari 2006 @ 10:01:11 #115
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_34707633
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 02:28 schreef Roolio het volgende:
Hebben jullie misschien enig idee hoe het effect op deze foto is verkregen? Ik neem aan dat dit met naberwerking is gedaan? Maar hoe ongeveer?
filter > distort > diffuse glow
gelijk
"Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
"Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
  donderdag 2 februari 2006 @ 10:07:15 #116
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_34707767
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 10:01 schreef soulsurvivor het volgende:

[..]

filter > distort > diffuse glow
lekker filtertje, beetje filmisch effect krijg je dan
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  donderdag 2 februari 2006 @ 10:11:13 #117
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_34707876
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:01 schreef rucksichlos het volgende:

[..]

Je kan met levels in een aanpassingslaag het contrast vergroten waarna je makkelijker kan selecteren. Als je dan geselecteerd hebt kun je de aanpassingslaag verwijderen om de originele contrasten te herstellen. Daarna kun je die persoon vrijstaand maken dmv een masker of uiknippen.
wat ook help is om in channels de kleur te kiezen met de meeste pixels en dan een selectie te maken.
maar dat is vrij advanced proces.
gelijk
  donderdag 2 februari 2006 @ 10:50:59 #118
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_34708821
quote:
Op maandag 30 januari 2006 12:58 schreef Lynx666 het volgende:

[..]

Wil ik nog iets aan toevoegen .

Mocht je de Rey-eye remover tool niet hebben in je photoshop pakket, dan is er nog een manier dat even makkelijk werkt, plus dat deze methode ook veel voor andere doeleinden gebruikt kan worden.

Men neme een tweetal rode ogen:

[afbeelding]

We pakken er een gewone zachte brush bij, maar we zetten de dekkingsmode op Color:

[afbeelding]

Stel de kleur in op zwart (reminder: toets "D" voor de default zwart/wit kleuren), en zorg dat je brush iets groter is dan de pupil/het rode gebied.

[afbeelding]

We klikken 1 of 2maal op de rode ogen en ze krijgen hun natuurlijke kleur weer terug.

[afbeelding]

Met andere dekkingsmodes als Color voor je brush kun je vlakken snel bewerken zonder dat de structuur van het oppervlak verloren gaat. In dit geval blijft de structuur van de iris onaangetast, en de lichtpit blijft ook zichtbaar. Alleen de rode kleur pas je aan.
In plaats van Color kun je als dekkingsmode van je brush ook Saturation pakken, dat geeft in dit geval hetzelfde effect.
andere methode, waar je wat meer controle hebt over te donkerheid van de pupil.

1- Maak selectie van de ogen

2-ga naar view en haal vinkje bij extras weg [ dan zie je die randjes niet meer ].

3- ga naar select > feather en zet radius op 2 [afhankelijk van de grote van de foto]

4- ga naar image > adjustments > hue/saturation en zet saturation op -100

5- ga naar image > adjustments > levels en speel wat met de schuifbalken totdat je een gewenst resultaat hebt.

gelijk
  zondag 5 februari 2006 @ 00:45:17 #119
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_34748015
hey hey heb even een klein probleem.

ik heb dus deze foto :

zoals je ziet is het rechter oog erg wit en staat dus niet echt natuurlijk
met burn krijg ik het niet goed.
met cloon na 10 pogingen ook maar op gegeven. wat zouden jullie doen?

dit is eff de hi res.
http://prupke.com/ftp/studio/soepg.jpg
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
  zondag 5 februari 2006 @ 01:17:23 #120
138986 lostminds
de kwijt weg
pi_34748949
stukje pupil er bij plakken?

Just move on up, and keep on wishing. Remember your dreams, they are your only schemes. So keep on pushing. Take nothing less, not even second best... Move on up!
  zondag 5 februari 2006 @ 01:55:35 #121
68154 blackbully
pi_34749712
maar het blijft een raar gezicht naar mijn mening.
kan ook een heel ongelukkige shot zijn hoor
[/quote]
pi_34754891
Maak het iets geler, niet te veel..zomaar heel heel heel klein beetje. Precies zoveel dat jij het eigenlijk te weinig vind. Dan gaat het onnatuurlijke er vanaf en zie je nouwlijks verschil. Succes
pi_34755078
ik vind er persoonlijk helemaal niks mis mee...
  zondag 5 februari 2006 @ 13:27:12 #124
46758 sgoldie
-= L.A.V.A.B =-
pi_34757144
soep gewoon haar hele hoofd eraf
  zondag 5 februari 2006 @ 13:30:17 #125
68154 blackbully
pi_34757292
das wel een erg drastische manier om het op te lossen
[/quote]
pi_34757947
Wat ik denk dat het oog onnatuurlijk doet overkomen is dat het vrij egaal wit is. Ik zou door te dodgen/burnen (op highlight) de oogbolling benadrukken. Je voegt zeg maar kunstmatig schaduw toe aan de neuskant van het oog en kunstmatig licht aan de kant van de iris.
pi_34760183
quote:
Op zondag 5 februari 2006 13:45 schreef aapstok het volgende:
Wat ik denk dat het oog onnatuurlijk doet overkomen is dat het vrij egaal wit is. Ik zou door te dodgen/burnen (op highlight) de oogbolling benadrukken. Je voegt zeg maar kunstmatig schaduw toe aan de neuskant van het oog en kunstmatig licht aan de kant van de iris.
even een aanvulling: wees hier vrij voorzichtig mee.. het is al heel snel te veel !!!

(kan overigens wel goede oplossing zijn ja )
  zondag 5 februari 2006 @ 22:37:09 #128
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_34777272
Ik heb gisteren deze foto gemaakt.

Nu wil ik graag de binnenkant van het 'kader' eventjes schoonpoetsen, aangezien er smerige vlekken inzaten. Ik heb dat even geprobeerd met de cloning tool, maar die geeft teveel kleurverschillen, waardoor dat ook niet mooi wordt. Is er een PS-pro die me kan adviseren in een manier om dat mooier te doen?
Life is what you make it.
  zondag 5 februari 2006 @ 22:39:11 #129
35325 shi
elegance in simplicity
pi_34777362
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:37 schreef Schanulleke het volgende:
[afbeelding]
Nu wil ik graag de binnenkant van het 'kader' eventjes schoonpoetsen, aangezien er smerige vlekken inzaten. Ik heb dat even geprobeerd met de cloning tool, maar die geeft teveel kleurverschillen, waardoor dat ook niet mooi wordt. Is er een PS-pro die me kan adviseren in een manier om dat mooier te doen?
binnenste circel selecteren, selectie iverten en dan surface blur of gausiaans blur.
maar!!! die vlekjes zijn de enige diepte indruk die je hbet, als je die uitwist word de foto heel erg plat.
idiots will be shot, survivors will be shot...again.
pi_34777649
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:37 schreef Schanulleke het volgende:
[afbeelding]
Nog niet uitgeprobeerd en uit het blote hoofd, maar je zou het volgende kunnen proberen:
Je foto-laag dupliceren, en daarbij het binnenste gedeelte verwijderen (weggummen lijkt me in dit geval het beste). Daaroverheen gebruik je dan het filter Blur -> Radial Blur, met de optie Zoom, Het mag een redelijke blur zijn (50?).

De reden dat ik het midden zou weggummen is dat je dan bij de radial blur geen ongewenste kleuren uit het midden mee naar buiten (en dus in het "kader") blurt. Masker is in dat opzicht dan zinloos.

Het enige nadeel wat ik eraan kan zien is dat de binnenste rand niet helemaal 100% mooi meegeblurd wordt. Experimenteer ook een beetje met de instellingen

Hoop dat het zo zal lukken.
  zondag 5 februari 2006 @ 22:48:44 #131
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_34777741
Bedankt beiden voor de reactie. Heb al even snel gespeeld met de suggestie van shi.
Resultaat vind ik wel aardig :
pi_34777765
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:39 schreef shi het volgende:

maar!!! die vlekjes zijn de enige diepte indruk die je hbet, als je die uitwist word de foto heel erg plat.
Das ook de reden waarom ik Radial(zoom) blur gepakt heb. Mijn idee is dat je dan minder "diepte" van het kader verliest.
  zondag 5 februari 2006 @ 22:54:41 #133
138986 lostminds
de kwijt weg
pi_34777991
ow je hebt er al een gemaakt zie ik...
was ook al bezig geweest
maar dan zonder die binnenste blur
Just move on up, and keep on wishing. Remember your dreams, they are your only schemes. So keep on pushing. Take nothing less, not even second best... Move on up!
  zondag 5 februari 2006 @ 22:55:31 #134
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_34778017
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me totaal niet stoor aan de vlekken .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  zondag 5 februari 2006 @ 22:58:38 #135
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_34778158
Dat je je niet stoort kan ook natuurlijk. Mij irriteerde het wel een beetje.
Die binnenste blur zit er niet heel erg bedoeld in, ik kreeg in de gauwigheid die cirkel niet goed geselecteerd. Als je jouw resultaat nog hebt zie ik het graag Lostminds.
pi_34778377

M'n eigen methode ff in praktijk gebracht. Mn probleem met de binnenste rand bleek helemaal geen probleem te zijn, en qua hoeveelheid blur had ik aan 25 al meer dan genoeg. De uiteindelijke geblurde rand heb ik met een masker nog even weggewerkt, met bovenstaand als resultaat.
  zondag 5 februari 2006 @ 23:04:29 #137
138986 lostminds
de kwijt weg
pi_34778408
heb het express een beetje laten zitten zodat het niet helemaal supersmooth is

pi_34778786

Eerst heb ik een kopie van de foto gemaakt, duplicate, en op die laag ben ik toen met healing brush aan de slag gegaan. Vervolgens heb ik de blending optie van deze laag op \"lighten\" gezet, om nog iets van de oorspronkelijke structuur van de buis terug te krijgen.

Als je dat niet mooi vindt, dan kan je hem ook op de gewone blending optie zetten "normal"
pi_34779063
En zo zijn er dus talloze wegen die naar Rome leiden .
  zondag 5 februari 2006 @ 23:45:12 #140
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_34779897
Ik zie het. De plaatjes van aapstok krijg ik niet te zien trouwens.
Ik ga d'r ook nog wel even mee aan de slag. Ik heb een beetje moeite met het netjes selecteren van de cirkel. Welke tool gebruiken jullie daar voor, Lynx en Lostminds?
  zondag 5 februari 2006 @ 23:48:19 #141
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_34779999
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:45 schreef Schanulleke het volgende:
Ik ga d\'r ook nog wel even mee aan de slag. Ik heb een beetje moeite met het netjes selecteren van de cirkel. Welke tool gebruiken jullie daar voor, Lynx en Lostminds?
Als je de circle select tool pakt, en je houdt shift ingedrukt, maakt hij automatisch een perfecte circel
  zondag 5 februari 2006 @ 23:51:03 #142
138986 lostminds
de kwijt weg
pi_34780089
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:48 schreef Orealo het volgende:

[..]

Als je de circle select tool pakt, en je houdt shift ingedrukt, maakt hij automatisch een perfecte circel
ja maar het was helaas geen perfecte cirkel
dus ik heb maar ff de magnetic lasso tool gebruikt
ben ik niet echt een hele grote fan van maar in dit geval was het afdoende en nog belangrijker, snel
pi_34780286
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:45 schreef Schanulleke het volgende:
Ik ga d\'r ook nog wel even mee aan de slag. Ik heb een beetje moeite met het netjes selecteren van de cirkel. Welke tool gebruiken jullie daar voor, Lynx en Lostminds?
Ik heb de laag gedupliceerd en op de bovenste laag met een grote harde brush- ook een perfecte cirkel -de binnenkant weggeerased. Als laatste heb ik na het blurren een masker gebruikt en met dezelfde grootte brush het gat gemasked. Ik leg het wat moeilijk uit geloof ik

Bottom line; ik heb dus geen selectie gebruikt, maar deed alles met een brush ter grootte van het gat. Als je wilt kan ik 't morgen wel even in een klein tutje laten zien. Nu
pi_34791151

is dit iets? creëer je automatisch weer diepte op deze manier
pi_34792481
quote:
Op maandag 6 februari 2006 12:45 schreef purmernoord het volgende:
[afbeelding]
is dit iets? creëer je automatisch weer diepte op deze manier
ik denk dat dit andere diepte is dan wat de bedoeling was. De foto is door een soort buis/koker genomen, die diepte wilde bepaalde mensen behouden waardoor het effect bleef. Het gaat hier niet om de binnenste cirkel eruit te laten springen door diepte in te brengen. Is een andere soort diepte..
pi_34794506
ik vond de originele nog de beste
&lt;hr&gt;
  maandag 6 februari 2006 @ 14:57:54 #147
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_34794806
Ik vind die van Lynx en lostminds mooier eigenlijk.
Maar wel leuk om zo verschillende eindproducten te zien
  maandag 6 februari 2006 @ 15:00:26 #148
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_34794907
gelijk
pi_34796799
ik vind de bewerkte eruit zien alsof het gewoon een heel landschap is waar een circel om gephotshopt is..

bij de orginele zie je dat ie door een buis of iets is gemaakt.
&lt;hr&gt;
  maandag 6 februari 2006 @ 16:00:28 #150
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_34796858
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:58 schreef Dawnbreaker het volgende:
ik vind de bewerkte eruit zien alsof het gewoon een heel landschap is waar een circel om gephotshopt is..

bij de orginele zie je dat ie door een buis of iets is gemaakt.
Dat vind ik ook, maar de maker van de foto wilde dat zo.
gelijk
  dinsdag 7 februari 2006 @ 21:56:36 #151
27467 webspider
Fear is the mind-killer.
pi_34843881
Ik ben eigenlijk op zoek naar een soort "Macro" of "Shortcut" om opdrachten in de combineren, eentje zou zijn: Het plaatsen van een standaard kader, door een canvas te vergroten in het zwart, daarna in het wit, daarna in het zwart ..

Een ander: Automatisch levelen, resizen naar Fok!-formaat
En zo kan ik nog wel even doorgaan

Hoe zou ik dat doen in CS2?
Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power.
pi_34845736
Ik ben nog een volledige newbie met CS2, maar heb toch wat vraagjes.

Stel, ik heb een foto. Die maak ik zwart/wit.
En dan wil ik bepaalde delen van de foto kleuren, allemaal in dezelfde kleur.
Dus niet de oorspronkelijke kleur terughalen, maar een andere kleur geven.
Hoe doe ik dat zonder de kwast te gebruiken???
  dinsdag 7 februari 2006 @ 22:44:10 #153
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_34845805
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:56 schreef webspider het volgende:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een soort "Macro" of "Shortcut" om opdrachten in de combineren, eentje zou zijn: Het plaatsen van een standaard kader, door een canvas te vergroten in het zwart, daarna in het wit, daarna in het zwart ..

Een ander: Automatisch levelen, resizen naar Fok!-formaat
En zo kan ik nog wel even doorgaan

Hoe zou ik dat doen in CS2?
Je kan een Action maken.
die vind je rechts of Alt+F9
klik op new action. geef hem een naam en een shortcut, klik op record en doe je ding.
klik op stop als je klaar bent met wat je wil, bijvoorbeeld een foto 550 bij 550 maken, en je hebt je Action.
Nu kun je in het vervolg je shortcut gebruiken of de action afspelen door op play te klikken.
gelijk
  dinsdag 7 februari 2006 @ 22:49:40 #154
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_34846025
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 22:42 schreef Kleintje het volgende:
Ik ben nog een volledige newbie met CS2, maar heb toch wat vraagjes.

Stel, ik heb een foto. Die maak ik zwart/wit.
En dan wil ik bepaalde delen van de foto kleuren, allemaal in dezelfde kleur.
Dus niet de oorspronkelijke kleur terughalen, maar een andere kleur geven.
Hoe doe ik dat zonder de kwast te gebruiken???
een selectie maken van het geen je wil kleuren [bv met de lasso tool], dan naar Image > adjustments > Hue/Saturation
[ of gewoon de shortcut ctrl + U ] en dan met de schuifbalkjes spelen.
gelijk
pi_34846090
Thanks
  dinsdag 7 februari 2006 @ 23:05:05 #156
138986 lostminds
de kwijt weg
pi_34846628
je kan het ook andersom doen
onder je layers zit een icoontje (rondje met schuine streep, ene helft zwart andere heflt wit)
dat aanklikken en dan hue/saturation kiezen
saturation schuifje helemaal naar links, je foto word dan zwart wit
er staat nu boven je foto layer een nieuwe layer genaamd hue/saturation met 2 vakjes
als je het rechter (witte) vakje selecteerd en daarna met brush (kleur zwart!!) over je foto tekent dan komt de originele kleur weer terug
als je een witte brush gebruikt verdwijntie weer

het mooie hiervan is dat je onbeperkt kan terughalen en verwijderen
dat kan met je brush doen maar ook met selectietools enzo (gewoon vullen met zwart of wit)
  woensdag 8 februari 2006 @ 21:33:41 #157
128964 furore
scharlaken-groen
pi_34879875
Zeg,

Puckzzz (volgens mij) heeft ooit eens in een "beoordeel mijn foto..." of een "portretfotografie"-topic gerept over het met photoshop verwijderen (of in ieder geval minder maken), van vlekjes en wallen enzo. Dat werd toen niet zo geapprecieerd. En ik heb het gelezen, maar vergeten. Iets met een extra laag, maar wat precies...?
  woensdag 8 februari 2006 @ 22:02:34 #158
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_34881265
Van Puckzz weet ik het niet, ik doe het wel. tenminste: ik gebruik het als een soort make-up. puistjes, kleine vlekjes, en soms ook wat grotere cosmetische ingrepen. Het wordt door velen gedaan, en vele anderen (waaronder mijn vrouw) vinden het "verkrachten van de waarheid". Prima. Ik geloof niet dat er iemand zit te wachten op lelijke foto's. En PS laat me ze er net zo doorheen halen dat mensen weer een beetje trots zijn op zichzelf.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  woensdag 8 februari 2006 @ 22:24:45 #159
27467 webspider
Fear is the mind-killer.
pi_34882461
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 22:44 schreef soulsurvivor het volgende:

[..]

Je kan een Action maken.
Merci!

Even spelen
Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power.
pi_34883209
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 21:33 schreef furore het volgende:
Zeg,

Puckzzz (volgens mij) heeft ooit eens in een "beoordeel mijn foto..." of een "portretfotografie"-topic gerept over het met photoshop verwijderen (of in ieder geval minder maken), van vlekjes en wallen enzo. Dat werd toen niet zo geapprecieerd. En ik heb het gelezen, maar vergeten. Iets met een extra laag, maar wat precies...?
zo doe ik het: (niet met photoshop maar met firework maar is in principe 't zelfde)

selecteerd met de feather tool de huid waar geen randen in zitten (voorhoofd, zijkant-neus, kin ect)

kopieer deze naar een nieuwe layer

smooth deze layer

zet de tranperantie op 40 tot 70 % (ff kijken wat je zelf wilt)

meestal maakt dat al verschil...
daarnaast doe ik dan nog met een replace source tool (geen id wat dat in PS is) oneffenheden handmatig verwijderen.
&lt;hr&gt;
  woensdag 8 februari 2006 @ 23:24:24 #161
128964 furore
scharlaken-groen
pi_34885342
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 22:02 schreef RonaldV het volgende:
Van Puckzz weet ik het niet, ik doe het wel. tenminste: ik gebruik het als een soort make-up. puistjes, kleine vlekjes, en soms ook wat grotere cosmetische ingrepen. Het wordt door velen gedaan, en vele anderen (waaronder mijn vrouw) vinden het "verkrachten van de waarheid". Prima. Ik geloof niet dat er iemand zit te wachten op lelijke foto's. En PS laat me ze er net zo doorheen halen dat mensen weer een beetje trots zijn op zichzelf.
Maar hoe dan?

En bedankt voor de andere tip; ga ik morgen eens naar kijken. Ga nu
Als iemand de puckzzz-tip weet, mag-ie ook reageren
  woensdag 8 februari 2006 @ 23:26:50 #162
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_34885426
meldt!

wat is er?
  woensdag 8 februari 2006 @ 23:34:53 #163
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_34885751
ik retoucheer op verschillende manieren.

meestal maak ik een laag, kies met het pipetje de kleur die ik als hoofdkleur van de huid wil gebruiken (meestal een vrij lichte) dan neem ik een grote zachte brush op een opacity van 10 / 15% ofzo en veeg over de gelaatsdelen heen die ik wat wil verdoezelen of verzachten. Dan neem ik een zachte gum op 100% en gum de randen weg waar ik wat geknoeid heb, en de ogen maak ik weer vrij. Dit doe ik soms met een aantal lagen. Voor elke huidstint gebruik ik een nieuwe laag.

In principe doe ik met photoshop wat ze vroeger met airbrush deden.
  woensdag 8 februari 2006 @ 23:44:29 #164
128964 furore
scharlaken-groen
pi_34886126
Dat was 'm, geloof ik. Thanks. Ga morgen 's kijken...
  donderdag 9 februari 2006 @ 08:30:02 #165
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_34890840
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 23:34 schreef Puckzzz het volgende:

meestal maak ik een laag, kies met het pipetje de kleur die ik als hoofdkleur van de huid wil gebruiken (meestal een vrij lichte) dan neem ik een grote zachte brush op een opacity van 10 / 15% ofzo en veeg over de gelaatsdelen heen die ik wat wil verdoezelen of verzachten. Dan neem ik een zachte gum op 100% en gum de randen weg waar ik wat geknoeid heb, en de ogen maak ik weer vrij. Dit doe ik soms met een aantal lagen. Voor elke huidstint gebruik ik een nieuwe laag.

Met deze techniek [die je beschrijft] heb je wel meer controle, maar in de meeste gevallen voldoet de, healing brush, de spot healing brush, of de patch tool perfect! [ shortcut= shift+ J ]
gelijk
  donderdag 9 februari 2006 @ 08:44:56 #166
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_34891017
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 08:30 schreef soulsurvivor het volgende:

[..]

Met deze techniek [die je beschrijft] heb je wel meer controle, maar in de meeste gevallen voldoet de, healing brush, de spot healing brush, of de patch tool perfect! [ shortcut= shift+ J ]
En het is een stuk minder werk, met een paar minuten ben je klaar.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_34891101
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 23:34 schreef Puckzzz het volgende:

Er zijn altijd meerdere manieren. Dit is een prima manier lijkt mij, maar zeer bewerkelijk en intensief. Zoals hierboven wordt gezegt is met behulp van healing brush een hele goede en makkelijke manier om pleksgewijs wat aan te passen en oneffenheden weg te werken. Voor hele gezichtsdelen of stukken huid zou ik eerder een andere manier kiezen, die vele malen sneller is en net zo effectief. Ik heb nu geen tijd voor een tut, want zit ook op school.. maar in het kort:

• foto dupliceren
  • op de 2e layer alles weg gummen behalve huid
  • plooien, reflectie's en glinsteringen op de huid weg gummen rond de 50% (speel hiermee!)
  • optioneel: dupliceer deze 2e laag voor de zekerheid, dat je altijd met je lapje huid van voren af aan opnieuw kan beginnen
  • ga via filter, noise, median en zet de instellingen op 3 of 4. Niet te hoog!!
  • deze layer op 60% tot 80% zetten voor de realiteit

(last note: probeer median te gebruiken i.p.v. blur, omdat blur verschrikkelijk uitloopt. Als je bijvoorbeeld gausian blur gebruikt zal je zien dat de huid uit vloeit buiten de gezichtslijnen)

[ Bericht 1% gewijzigd door Eastwood op 09-02-2006 08:59:51 ]
  • "Dude.. they can't get any better than that"
      donderdag 9 februari 2006 @ 09:42:34 #168
    44536 oYo
    Coituri te salutant!
    pi_34891812
    Ik heb ook geprobeerd om een foto te voorzien van een copy van de background en die dan ZW te maken middels de hue/saturation. Maar als ik dan een laag weggom en de kleuren zie, gaat het mis.

Als ik stop met gommen zijn de kleuren die verschenen gewoon weer weg . Wat doe ik fout?
      donderdag 9 februari 2006 @ 09:51:22 #169
    1592 Puckzzz
    Bitch please!
    pi_34891953
    quote:
    Op donderdag 9 februari 2006 08:54 schreef Eastwood het volgende:

[..]

Er zijn altijd meerdere manieren. Dit is een prima manier lijkt mij, maar zeer bewerkelijk en intensief.
    Gelukkig vin dik Photoshop erg leuk om te doen dus heb ik de tijd er wel voor over. Op deze manier heb ik alle regie zelf in de hand en kan ik zo extreem gaan als ik maar wil.

Dat kan met de andere opties natuurlijk ook, maar ik ben het nu eenmaal gewend zo.
    Wel heb ik ondertussen een manier gevonden om het allemaal iets minder nep te krijgen. Dan zet ik de gebrushte laag naar overlay, dat wordt wel vrij natuurlijk.
      donderdag 9 februari 2006 @ 09:52:38 #170
    133728 soulsurvivor
    It's not a egotrip
    pi_34891983
    quote:
    Op donderdag 9 februari 2006 09:42 schreef oYo het volgende:
    Ik heb ook geprobeerd om een foto te voorzien van een copy van de background en die dan ZW te maken middels de hue/saturation. Maar als ik dan een laag weggom en de kleuren zie, gaat het mis.

Als ik stop met gommen zijn de kleuren die verschenen gewoon weer weg . Wat doe ik fout?
    ???
    kan je geen sreenshot maken van je layers?

[ Bericht 4% gewijzigd door soulsurvivor op 09-02-2006 10:05:55 ]
    gelijk
    pi_34903309
    quote:
    Op donderdag 9 februari 2006 09:51 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

[...] Dan zet ik de gebrushte laag naar overlay, dat wordt wel vrij natuurlijk.
    Maar wel een tintje donkerder.. Alsof je in de zon hebt gelegen.. lekker kleurtje
      donderdag 9 februari 2006 @ 16:30:40 #172
    128964 furore
    scharlaken-groen
    pi_34904469
    quote:
    Op donderdag 9 februari 2006 09:51 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

Gelukkig vin dik Photoshop erg leuk om te doen dus heb ik de tijd er wel voor over. Op deze manier heb ik alle regie zelf in de hand en kan ik zo extreem gaan als ik maar wil.

Dat kan met de andere opties natuurlijk ook, maar ik ben het nu eenmaal gewend zo.
    Wel heb ik ondertussen een manier gevonden om het allemaal iets minder nep te krijgen. Dan zet ik de gebrushte laag naar overlay, dat wordt wel vrij natuurlijk.
    Ik heb het een keer geprobeerd op de puckzzz-manier, en het resultaat was perfect. Ik ga dus voor resultaat, en niet voor de snelle hap
    Mocht het me niet lukken (ik had nl geen idee meer hoe of wat), hoor je me weer!
    pi_34904659
    quote:
    Op donderdag 9 februari 2006 16:30 schreef furore het volgende:

[..]

Ik heb het een keer geprobeerd op de puckzzz-manier, en het resultaat was perfect. Ik ga dus voor resultaat, en niet voor de snelle hap
    Mocht het me niet lukken (ik had nl geen idee meer hoe of wat), hoor je me weer!
    IK heb ook niet gezegt dat het geen goede manier was. Maar heb je die andere manier ook geprobeerd? slecht resultaat zal je er niet van krijgen. Maar het was ook niet om te zeggen dat het 1 beter is als het ander hoor puckzzz is een goede shopster, twijfel niet aan haar kunsten

Weg met de slowchat, back on topic:
    quote:

Ik heb ook geen idee wat je fout doet. Zoals je het zegt zou alles goed moeten gaan! Kan je idd even een screenshotje maken? Je zit toch wel bij "Layers" he? toch neit bij "channels"?
    pi_34908394
    quote:

Gebruik je niet de healing brush (sneltoets J) ipv de eraser tool (sneltoets E)?
    Of staat je gum ingesteld op "magic" of "background"?
    "So, I cant be a Bi without having sexual feelings towards girls?"
      donderdag 9 februari 2006 @ 19:08:02 #175
    44536 oYo
    Coituri te salutant!
    pi_34909986
    quote:
    Op donderdag 9 februari 2006 16:35 schreef Eastwood het volgende:

Ik heb ook geen idee wat je fout doet. Zoals je het zegt zou alles goed moeten gaan! Kan je idd even een screenshotje maken? Je zit toch wel bij "Layers" he? toch neit bij "channels"?
    Ik volg alle aanwijzingen en zit bij de layers.

Zal later eens een screenshot plaatsen. Zit nu even achter een andere pc.
    pi_34913753
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 21:33 schreef furore het volgende:
    Zeg,

Ik weet het nog, dat was omdat je met haar manier de structuur van de huid glad maakte. Niks mis mee als dat je bedoeling is, maar in principe worden voornamelijk de healing brush/patch en clone tool gebruikt om hot spots en wallen weg te werken. Er is trouwens ook een effientere manier om 'zachte' look aan huid te geven; kopieer deze naar een nieuwe layer en doe een gaussian blur.
    Je krijgt als je foto's airbrusht vaak niet-nauwkeurige verlopen (en je korrel verdwijnt), deze zie je weliswaar niet met het blote oog, maar zet er maar eens een solarise layer bovenop, je schrikt je dood.
    ...
      vrijdag 10 februari 2006 @ 15:36:22 #177
    128964 furore
    scharlaken-groen
    pi_34938237
    Ik heb even geprobeerd, en vind de manier van puckzzz het beste resultaat geven. Voor lijntjes werkt die healing spot brush wel aardig, maar om kleur in gezicht bij te werken (glans en wallen) vind ik het toch mooier om met een extra laag en een zachte brush te werken...
      vrijdag 10 februari 2006 @ 15:44:03 #178
    1592 Puckzzz
    Bitch please!
    pi_34938549
    Nananaanaaaaaaaa

maar er leiden meer wegen naar Rome, en je moet wel van die gebrushte look houden. Ik dus wel
    pi_34940239
    Als je met de brush tool werkt, vergeet dan niet om de modus op Lighten te zetten, zo maak je alleen de donkere vlekken lichter (en andersom als je glansvlekken donkerder wil maken).
    ...
      vrijdag 10 februari 2006 @ 20:12:39 #180
    35325 shi
    elegance in simplicity
    pi_34947326
    quote:
    Op vrijdag 10 februari 2006 15:44 schreef Puckzzz het volgende:
    Nananaanaaaaaaaa

maar er leiden meer wegen naar Rome, en je moet wel van die gebrushte look houden. Ik dus wel
    neah zelf doe ik daar nooooit aan
    idiots will be shot, survivors will be shot...again.
      zaterdag 11 februari 2006 @ 22:23:45 #181
    128964 furore
    scharlaken-groen
    pi_34982125
    Nou ja, je hebt "gebrushte look" en "gebrusthe look". Ik heb ooit naar die link gekeken die RonaldV stuurde. Getver. Dat was wel heel lelijk
      zaterdag 11 februari 2006 @ 23:43:34 #182
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_34984883
    quote:
    Op zaterdag 11 februari 2006 22:23 schreef furore het volgende:
    Nou ja, je hebt "gebrushte look" en "gebrusthe look". Ik heb ooit naar die link gekeken die RonaldV stuurde. Getver. Dat was wel heel lelijk
    Die rap dames bedoel je?
    - Privacy Matters
    pi_35002519

Op dit moment nog geen originele foto's. Moet nog veel aan bewerkt worden .
      zondag 12 februari 2006 @ 16:29:54 #184
    128964 furore
    scharlaken-groen
    pi_35003354
    quote:
    Op zaterdag 11 februari 2006 23:43 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Die rap dames bedoel je?
    Ja.
    *gruwel*
    pi_35005048
    En nog maar één

zondag 12 februari 2006 @ 22:12:41 #187
    133728 soulsurvivor
    It's not a egotrip
    pi_35017526
    quote:
    Op zondag 12 februari 2006 17:12 schreef _moder8or_ het volgende:
    En nog maar één

[afbeelding]
    waarom???
    gelijk
    pi_35024429
    Dit jaar moet ik voor school een Jonge Onderneming opzetten. Om ons product te promoten heeft een marketingbureau voor ons een flyer ontwikkeld. Nu hebben ze in de flyer snijlijnen aangebracht om de een of andere vage reden. Als ik het pdf-bestand uitprint komen er iig stukken van de snijlijnen op het papier te staan.

Nu wil ik de snijlijnen weghalen met photoshop CS2. Als ik de pdf in photoshop laad wordt de kwaliteit heel slecht. Als ik de pdf laad dan kan ik een aantal dingen instellen zoals de resolution en mode. Maar als ik de resolution hoger zet zodat de kwaliteit goed blijft is het bestand ineens super groot.

Welke instellingen moet ik gebruiken zodat de kwaliteit goed blijft en het bestand niet te groot wordt??
      maandag 13 februari 2006 @ 09:15:31 #189
    133728 soulsurvivor
    It's not a egotrip
    pi_35027003
    quote:
    Op maandag 13 februari 2006 01:45 schreef Kloekie het volgende:
    Dit jaar moet ik voor school een Jonge Onderneming opzetten. Om ons product te promoten heeft een marketingbureau voor ons een flyer ontwikkeld. Nu hebben ze in de flyer snijlijnen aangebracht om de een of andere vage reden. Als ik het pdf-bestand uitprint komen er iig stukken van de snijlijnen op het papier te staan.

Nu wil ik de snijlijnen weghalen met photoshop CS2. Als ik de pdf in photoshop laad wordt de kwaliteit heel slecht. Als ik de pdf laad dan kan ik een aantal dingen instellen zoals de resolution en mode. Maar als ik de resolution hoger zet zodat de kwaliteit goed blijft is het bestand ineens super groot.

Welke instellingen moet ik gebruiken zodat de kwaliteit goed blijft en het bestand niet te groot wordt??
    bij view staat helemaal onderin [ lock slices en clear slices ].
    Haal het vinkje [als hij er staat] bij lock slices weg en dan clear slices.

Bij je tweede vraag vermoed ik dat waneer je het pdf bestand opend hij op de afbeelding op 66,67% weergeeft, Dat kun je zien rechtsboven in het bovenste pallet [Navigator].
    Dat heeft dus niets met de werkelijke kwaliteit te maken, maar met de weergave op je scherm.
    zet hem dus op 100 % of 50 % om een correcte weergave te krijgen.

Ik vermoed dat je vragen hiermee opgelost zijn.
    laat het ff weten.
    gelijk
    pi_35027913
    Ik heb ook eens geestelijke bijstand nodig.

Ik schiet foto's op RAW. Maar in PS2 heb je de keus om de RAW bestanden na bewerking op te slaan als jpg en of Tiff. Nu kreeg ik afgelopen weekend de melding, dat als je de raw-edit opslaat in jpg 8-bit formaat, je nog teveel info kwijt bent. Zou je de foto in PS2 willen nabewerken (ja eigenlijk wil ik dat altijd), dan zou je de foto in Tiff moeten opslaan in hogere bit formaat. Dat heb ik nu met een aantal foto's gedaan. Maar nu kom ik er weer eens achter, dat je in PS2 niet kan opslaan als jpg formaat.

Nu kan ik dus die foto's alsnog opslaan in jpg.

Weet iemand een work-around hier voor? Want ik baal ergewoon van, dat ik in PS2 niet fatsoenlijk een jpg kan maken van een bestand.
    Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
    Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
    pi_35027947
    quote:
    Op zondag 12 februari 2006 16:08 schreef _moder8or_ het volgende:
    [afbeelding]

Op dit moment nog geen originele foto's. Moet nog veel aan bewerkt worden .
    _mod8_ hoe heb je die cartoon versie van Esto gemaakt?? (Snelle tutorial zeg maar)

Kan het effe niet vinden in PS2
    Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
    Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 13 februari 2006 @ 10:04:38 #192
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_35027975
    quote:
    Op maandag 13 februari 2006 10:01 schreef HMaster-II het volgende:

Ik schiet foto's op RAW. Maar in PS2 heb je de keus om de RAW bestanden na bewerking op te slaan als jpg en of Tiff. Nu kreeg ik afgelopen weekend de melding, dat als je de raw-edit opslaat in jpg 8-bit formaat, je nog teveel info kwijt bent. Zou je de foto in PS2 willen nabewerken (ja eigenlijk wil ik dat altijd), dan zou je de foto in Tiff moeten opslaan in hogere bit formaat. Dat heb ik nu met een aantal foto's gedaan. Maar nu kom ik er weer eens achter, dat je in PS2 niet kan opslaan als jpg formaat.

Weet iemand een work-around hier voor? Want ik baal ergewoon van, dat ik in PS2 niet fatsoenlijk een jpg kan maken van een bestand.
    hoezo kun je niet opslaan als... en dan jpg kiezen?
    je kunt natuurlijk altijd nog opslaan voor web, en daar jpg kiezen, maar ik vind het een beetje vreemd dat als je gewoon opslaan als.... doet je geen jpg formaat kunt kiezen (dat is toch wat je bedoeld? )
    Today is life -
    the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 13 februari 2006 @ 10:08:10 #193
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_35028040
    quote:
    Op maandag 13 februari 2006 10:03 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

_mod8_ hoe heb je die cartoon versie van Esto gemaakt?? (Snelle tutorial zeg maar)

Kan het effe niet vinden in PS2
    deze optie is een filteroptie.
    Onder filter staan dezel allemaal, maar je kutn ook de optie filter gallery gebruiken, dan kun je het resultaat meteen zien onder een preview.

ik denk, maar dat weet ik niet zeker, dat Mod de filter Note Paper gebruikt heeft
    Today is life -

Dale Carnegie
    pi_35028275
    quote:
    Op maandag 13 februari 2006 10:04 schreef Ynske het volgende:

[..]

hoezo kun je niet opslaan als... en dan jpg kiezen?
    je kunt natuurlijk altijd nog opslaan voor web, en daar jpg kiezen, maar ik vind het een beetje vreemd dat als je gewoon opslaan als.... doet je geen jpg formaat kunt kiezen (dat is toch wat je bedoeld? )
    Op één of andere manier doet PS2 daar moeilijk over. Een Tiff-image wil die niet meer opslaan in JPG. Dat zit waarschijnlijk in het probleem in de bit diepte van het tiff bestand.
    En saving for the web sloopt de EXIF info uit je bestanden.
      maandag 13 februari 2006 @ 10:22:09 #195
    133728 soulsurvivor
    It's not a egotrip
    pi_35028304
    quote:
    Op maandag 13 februari 2006 10:01 schreef HMaster-II het volgende:

Dat kan wel: je moet dan eerst naar image>mode> en een vinkje voor RBG color zetten.
    gelijk
    pi_35028343
    quote:
    Op maandag 13 februari 2006 10:20 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

Op één of andere manier doet PS2 daar moeilijk over. Een Tiff-image wil die niet meer opslaan in JPG. Dat zit waarschijnlijk in het probleem in de bit diepte van het tiff bestand.
    Heb je de tiff misschien op 16 bit staan? Dan moet je hem dacht ik eerst omzetten naar 8 bit.
    Maar dat weet ik niet zeker want ik werk maar zelden met RAW of TIFF.
    "So, I cant be a Bi without having sexual feelings towards girls?"
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 13 februari 2006 @ 10:24:41 #197
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_35028363
    quote:
    Op maandag 13 februari 2006 10:20 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

ok wacht even
    je tiff, heb je die een compressie meegegeven? of op none laten staan?
    je moet er iig voor zorgen dat je pixel order Interleaved blijft staan en de byte order ibm

ik heb het zojuist geprobeerd, en wanneer je de compressie gewoon op none laat staan, kun je deze vervolgens gewoon openen, en opslaan als een jpg, wanneer je kiest voor de optie opslaan als...
    Today is life -

Dale Carnegie
    pi_35028792
    quote:
    Op maandag 13 februari 2006 10:24 schreef Ynske het volgende:

[..]

ok wacht even
    je tiff, heb je die een compressie meegegeven? of op none laten staan?
    je moet er iig voor zorgen dat je pixel order Interleaved blijft staan en de byte order ibm

ik heb het zojuist geprobeerd, en wanneer je de compressie gewoon op none laat staan, kun je deze vervolgens gewoon openen, en opslaan als een jpg, wanneer je kiest voor de optie opslaan als...
    Ik check dit vanavond thuis... Heb op het werk nog PS-verrsie7 staan
    pi_35028808
    quote:
    Op maandag 13 februari 2006 10:22 schreef soulsurvivor het volgende:

[..]

Dat kan wel: je moet dan eerst naar image>mode> en een vinkje voor RBG color zetten.
    Idem als bovenstaande post...
      maandag 13 februari 2006 @ 12:00:50 #200
    133728 soulsurvivor
    It's not a egotrip
    pi_35031065
    quote:
    Op maandag 13 februari 2006 10:43 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

Ik check dit vanavond thuis... Heb op het werk nog PS-verrsie7 staan
    het geldt ook voor 7 hoor
    gelijk
    pi_35031322
    quote:
    Op maandag 13 februari 2006 12:00 schreef soulsurvivor het volgende:

[..]

het geldt ook voor 7 hoor
    Ik merk eerder verschil in opslag modes als ik kies voor 8 bits ipv 16 bits HM2 is een eikul
    pi_35032493
    ik heb pas wat foto's in blijdorp gemaakt en daar zat er een tussen die ik erg leuk vond maar een ontzettend storend element had
    nou ben ik ff flink aan het soepen gegaan maar op een gegeven moment heb ik er te lang naar zitten staren en dan zie ik het niet meer zeg maar

mijn vraag, vooral aan de mensen die het origineel nog niet gezien hebben, wat vind je er van, zie je iets raars of storends en zo ja, wat dan?
    liefst dus een oordeel vormen voordat je het origineel bekijkt

tevens verkapte "pimp my photoshop skills" post

en dit is het origineel
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')