Heeft de achtergrond een egale kleur?quote:Op maandag 30 januari 2006 20:58 schreef purmernoord het volgende:
kan iemand mij vertellen hoe je een iemand met een vrij wild ingewikkeld kapsel toch los kan maken van de achtergrond en de losse hele dunne haren ook intact blijven?
quote:Op maandag 30 januari 2006 15:55 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Lynx, ik heb de vrijheid genomen de boel even in de wiki te mikken![]()
Je kan met levels in een aanpassingslaag het contrast vergroten waarna je makkelijker kan selecteren. Als je dan geselecteerd hebt kun je de aanpassingslaag verwijderen om de originele contrasten te herstellen. Daarna kun je die persoon vrijstaand maken dmv een masker of uiknippen.quote:Op maandag 30 januari 2006 20:58 schreef purmernoord het volgende:
kan iemand mij vertellen hoe je een iemand met een vrij wild ingewikkeld kapsel toch los kan maken van de achtergrond en de losse hele dunne haren ook intact blijven?
Kun je hier iets mee?quote:Op maandag 30 januari 2006 20:58 schreef purmernoord het volgende:
quote:Op woensdag 1 februari 2006 19:35 schreef Werewolf het volgende:
Maak van al je standaardtaken acties!
Actions zijn geweldig iddquote:Op woensdag 1 februari 2006 19:35 schreef Werewolf het volgende:
<knip>
Ik zal eens kijken of ik daar van de week tijd voor kan vinden....quote:Op woensdag 1 februari 2006 19:56 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Misschien ook leuk om deze handige feature van PS wat uitvoeriger en met plaatjes uit te leggen voor de wiki?.
Ja, zelf hosten, je kan ze moeilijk op je beeldscherm plakken met plakbandquote:Op woensdag 1 februari 2006 20:11 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Ik zal eens kijken of ik daar van de week tijd voor kan vinden....
Moet ik dan trouwens de plaatjes zelf hosten?
Nee dat zal niet lukken, want dan begrijpt photoshop het zelf niet meer.quote:Weet iemand trouwens of mogelijk is om wijzigingen in je history weg te gooien zonder dat je de daarop volgende wijzigingen ook weggooit?
Als je delete kiest, zal hij de daarop volgende acties ook deleten.
filter > distort > diffuse glowquote:Op vrijdag 13 januari 2006 02:28 schreef Roolio het volgende:
Hebben jullie misschien enig idee hoe het effect op deze foto is verkregen? Ik neem aan dat dit met naberwerking is gedaan? Maar hoe ongeveer?
lekker filtertje, beetje filmisch effect krijg je danquote:Op donderdag 2 februari 2006 10:01 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
filter > distort > diffuse glow
wat ook help is om in channels de kleur te kiezen met de meeste pixels en dan een selectie te maken.quote:Op maandag 30 januari 2006 22:01 schreef rucksichlos het volgende:
[..]
Je kan met levels in een aanpassingslaag het contrast vergroten waarna je makkelijker kan selecteren. Als je dan geselecteerd hebt kun je de aanpassingslaag verwijderen om de originele contrasten te herstellen. Daarna kun je die persoon vrijstaand maken dmv een masker of uiknippen.
andere methode, waar je wat meer controle hebt over te donkerheid van de pupil.quote:Op maandag 30 januari 2006 12:58 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Wil ik nog iets aan toevoegen.
Mocht je de Rey-eye remover tool niet hebben in je photoshop pakket, dan is er nog een manier dat even makkelijk werkt, plus dat deze methode ook veel voor andere doeleinden gebruikt kan worden.
Men neme een tweetal rode ogen:
[afbeelding]
We pakken er een gewone zachte brush bij, maar we zetten de dekkingsmode op Color:
[afbeelding]
Stel de kleur in op zwart (reminder: toets "D" voor de default zwart/wit kleuren), en zorg dat je brush iets groter is dan de pupil/het rode gebied.
[afbeelding]
We klikken 1 of 2maal op de rode ogen en ze krijgen hun natuurlijke kleur weer terug.
[afbeelding]Met andere dekkingsmodes als Color voor je brush kun je vlakken snel bewerken zonder dat de structuur van het oppervlak verloren gaat. In dit geval blijft de structuur van de iris onaangetast, en de lichtpit blijft ook zichtbaar. Alleen de rode kleur pas je aan.
In plaats van Color kun je als dekkingsmode van je brush ook Saturation pakken, dat geeft in dit geval hetzelfde effect.
even een aanvulling: wees hier vrij voorzichtig mee.. het is al heel snel te veel !!!quote:Op zondag 5 februari 2006 13:45 schreef aapstok het volgende:
Wat ik denk dat het oog onnatuurlijk doet overkomen is dat het vrij egaal wit is. Ik zou door te dodgen/burnen (op highlight) de oogbolling benadrukken. Je voegt zeg maar kunstmatig schaduw toe aan de neuskant van het oog en kunstmatig licht aan de kant van de iris.
binnenste circel selecteren, selectie iverten en dan surface blur of gausiaans blur.quote:Op zondag 5 februari 2006 22:37 schreef Schanulleke het volgende:
Ik heb gisteren deze foto gemaakt.
[afbeelding]
Nu wil ik graag de binnenkant van het 'kader' eventjes schoonpoetsen, aangezien er smerige vlekken inzaten. Ik heb dat even geprobeerd met de cloning tool, maar die geeft teveel kleurverschillen, waardoor dat ook niet mooi wordt. Is er een PS-pro die me kan adviseren in een manier om dat mooier te doen?
Nog niet uitgeprobeerd en uit het blote hoofd, maar je zou het volgende kunnen proberen:quote:Op zondag 5 februari 2006 22:37 schreef Schanulleke het volgende:
Ik heb gisteren deze foto gemaakt.
[afbeelding]
Nu wil ik graag de binnenkant van het 'kader' eventjes schoonpoetsen, aangezien er smerige vlekken inzaten. Ik heb dat even geprobeerd met de cloning tool, maar die geeft teveel kleurverschillen, waardoor dat ook niet mooi wordt. Is er een PS-pro die me kan adviseren in een manier om dat mooier te doen?
Das ook de reden waarom ik Radial(zoom) blur gepakt heb. Mijn idee is dat je dan minder "diepte" van het kader verliest.quote:Op zondag 5 februari 2006 22:39 schreef shi het volgende:
maar!!! die vlekjes zijn de enige diepte indruk die je hbet, als je die uitwist word de foto heel erg plat.
Als je de circle select tool pakt, en je houdt shift ingedrukt, maakt hij automatisch een perfecte circelquote:Op zondag 5 februari 2006 23:45 schreef Schanulleke het volgende:
Ik zie het. De plaatjes van aapstok krijg ik niet te zien trouwens.
Ik ga d\'r ook nog wel even mee aan de slag. Ik heb een beetje moeite met het netjes selecteren van de cirkel. Welke tool gebruiken jullie daar voor, Lynx en Lostminds?
ja maar het was helaas geen perfecte cirkelquote:Op zondag 5 februari 2006 23:48 schreef Orealo het volgende:
[..]
Als je de circle select tool pakt, en je houdt shift ingedrukt, maakt hij automatisch een perfecte circel
Ik heb de laag gedupliceerd en op de bovenste laag met een grote harde brush- ook een perfecte cirkel -de binnenkant weggeerased. Als laatste heb ik na het blurren een masker gebruikt en met dezelfde grootte brush het gat gemasked. Ik leg het wat moeilijk uit geloof ikquote:Op zondag 5 februari 2006 23:45 schreef Schanulleke het volgende:
Ik zie het. De plaatjes van aapstok krijg ik niet te zien trouwens.
Ik ga d\'r ook nog wel even mee aan de slag. Ik heb een beetje moeite met het netjes selecteren van de cirkel. Welke tool gebruiken jullie daar voor, Lynx en Lostminds?
ik denk dat dit andere diepte is dan wat de bedoeling was. De foto is door een soort buis/koker genomen, die diepte wilde bepaalde mensen behouden waardoor het effect bleef. Het gaat hier niet om de binnenste cirkel eruit te laten springen door diepte in te brengen. Is een andere soort diepte..quote:Op maandag 6 februari 2006 12:45 schreef purmernoord het volgende:
[afbeelding]
is dit iets? creëer je automatisch weer diepte op deze manier
Dat vind ik ook, maar de maker van de foto wilde dat zo.quote:Op maandag 6 februari 2006 15:58 schreef Dawnbreaker het volgende:
ik vind de bewerkte eruit zien alsof het gewoon een heel landschap is waar een circel om gephotshopt is..
bij de orginele zie je dat ie door een buis of iets is gemaakt.
Je kan een Action maken.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:56 schreef webspider het volgende:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een soort "Macro" of "Shortcut" om opdrachten in de combineren, eentje zou zijn: Het plaatsen van een standaard kader, door een canvas te vergroten in het zwart, daarna in het wit, daarna in het zwart ..
Een ander: Automatisch levelen, resizen naar Fok!-formaat
En zo kan ik nog wel even doorgaan
Hoe zou ik dat doen in CS2?
een selectie maken van het geen je wil kleuren [bv met de lasso tool], dan naar Image > adjustments > Hue/Saturationquote:Op dinsdag 7 februari 2006 22:42 schreef Kleintje het volgende:
Ik ben nog een volledige newbie met CS2, maar heb toch wat vraagjes.
Stel, ik heb een foto. Die maak ik zwart/wit.
En dan wil ik bepaalde delen van de foto kleuren, allemaal in dezelfde kleur.
Dus niet de oorspronkelijke kleur terughalen, maar een andere kleur geven.
Hoe doe ik dat zonder de kwast te gebruiken???
zo doe ik het: (niet met photoshop maar met firework maar is in principe 't zelfde)quote:Op woensdag 8 februari 2006 21:33 schreef furore het volgende:
Zeg,
Puckzzz (volgens mij) heeft ooit eens in een "beoordeel mijn foto..." of een "portretfotografie"-topic gerept over het met photoshop verwijderen (of in ieder geval minder maken), van vlekjes en wallen enzo. Dat werd toen niet zo geapprecieerd.En ik heb het gelezen, maar vergeten. Iets met een extra laag, maar wat precies...?
Maar hoe dan?quote:Op woensdag 8 februari 2006 22:02 schreef RonaldV het volgende:
Van Puckzz weet ik het niet, ik doe het wel. tenminste: ik gebruik het als een soort make-up. puistjes, kleine vlekjes, en soms ook wat grotere cosmetische ingrepen. Het wordt door velen gedaan, en vele anderen (waaronder mijn vrouw) vinden het "verkrachten van de waarheid". Prima. Ik geloof niet dat er iemand zit te wachten op lelijke foto's. En PS laat me ze er net zo doorheen halen dat mensen weer een beetje trots zijn op zichzelf.
Met deze techniek [die je beschrijft] heb je wel meer controle, maar in de meeste gevallen voldoet de, healing brush, de spot healing brush, of de patch tool perfect! [ shortcut= shift+ J ]quote:Op woensdag 8 februari 2006 23:34 schreef Puckzzz het volgende:
ik retoucheer op verschillende manieren.
meestal maak ik een laag, kies met het pipetje de kleur die ik als hoofdkleur van de huid wil gebruiken (meestal een vrij lichte) dan neem ik een grote zachte brush op een opacity van 10 / 15% ofzo en veeg over de gelaatsdelen heen die ik wat wil verdoezelen of verzachten. Dan neem ik een zachte gum op 100% en gum de randen weg waar ik wat geknoeid heb, en de ogen maak ik weer vrij. Dit doe ik soms met een aantal lagen. Voor elke huidstint gebruik ik een nieuwe laag.
In principe doe ik met photoshop wat ze vroeger met airbrush deden.
En het is een stuk minder werk, met een paar minuten ben je klaar.quote:Op donderdag 9 februari 2006 08:30 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
Met deze techniek [die je beschrijft] heb je wel meer controle, maar in de meeste gevallen voldoet de, healing brush, de spot healing brush, of de patch tool perfect! [ shortcut= shift+ J ]
Er zijn altijd meerdere manieren. Dit is een prima manier lijkt mij, maar zeer bewerkelijk en intensief. Zoals hierboven wordt gezegt is met behulp van healing brush een hele goede en makkelijke manier om pleksgewijs wat aan te passen en oneffenheden weg te werken. Voor hele gezichtsdelen of stukken huid zou ik eerder een andere manier kiezen, die vele malen sneller is en net zo effectief. Ik heb nu geen tijd voor een tut, want zit ook op school.. maar in het kort:quote:Op woensdag 8 februari 2006 23:34 schreef Puckzzz het volgende:
ik retoucheer op verschillende manieren.
meestal maak ik een laag, kies met het pipetje de kleur die ik als hoofdkleur van de huid wil gebruiken (meestal een vrij lichte) dan neem ik een grote zachte brush op een opacity van 10 / 15% ofzo en veeg over de gelaatsdelen heen die ik wat wil verdoezelen of verzachten. Dan neem ik een zachte gum op 100% en gum de randen weg waar ik wat geknoeid heb, en de ogen maak ik weer vrij. Dit doe ik soms met een aantal lagen. Voor elke huidstint gebruik ik een nieuwe laag.
In principe doe ik met photoshop wat ze vroeger met airbrush deden.
Gelukkig vin dik Photoshop erg leuk om te doen dus heb ik de tijd er wel voor over. Op deze manier heb ik alle regie zelf in de hand en kan ik zo extreem gaan als ik maar wil.quote:Op donderdag 9 februari 2006 08:54 schreef Eastwood het volgende:
[..]
Er zijn altijd meerdere manieren. Dit is een prima manier lijkt mij, maar zeer bewerkelijk en intensief.
???quote:Op donderdag 9 februari 2006 09:42 schreef oYo het volgende:
Ik heb ook geprobeerd om een foto te voorzien van een copy van de background en die dan ZW te maken middels de hue/saturation. Maar als ik dan een laag weggom en de kleuren zie, gaat het mis.
Als ik stop met gommen zijn de kleuren die verschenen gewoon weer weg. Wat doe ik fout?
Maar wel een tintje donkerder.. Alsof je in de zon hebt gelegen..quote:Op donderdag 9 februari 2006 09:51 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
[...] Dan zet ik de gebrushte laag naar overlay, dat wordt wel vrij natuurlijk.
Ik heb het een keer geprobeerd op de puckzzz-manier, en het resultaat was perfect. Ik ga dus voor resultaat, en niet voor de snelle hapquote:Op donderdag 9 februari 2006 09:51 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Gelukkig vin dik Photoshop erg leuk om te doen dus heb ik de tijd er wel voor over. Op deze manier heb ik alle regie zelf in de hand en kan ik zo extreem gaan als ik maar wil.
Dat kan met de andere opties natuurlijk ook, maar ik ben het nu eenmaal gewend zo.
Wel heb ik ondertussen een manier gevonden om het allemaal iets minder nep te krijgen. Dan zet ik de gebrushte laag naar overlay, dat wordt wel vrij natuurlijk.
IK heb ook niet gezegt dat het geen goede manier was. Maar heb je die andere manier ook geprobeerd? slecht resultaat zal je er niet van krijgen. Maar het was ook niet om te zeggen dat het 1 beter is als het ander hoorquote:Op donderdag 9 februari 2006 16:30 schreef furore het volgende:
[..]
Ik heb het een keer geprobeerd op de puckzzz-manier, en het resultaat was perfect. Ik ga dus voor resultaat, en niet voor de snelle hap![]()
Mocht het me niet lukken (ik had nl geen idee meer hoe of wat), hoor je me weer!
Ik heb ook geen idee wat je fout doet. Zoals je het zegt zou alles goed moeten gaan! Kan je idd even een screenshotje maken? Je zit toch wel bij "Layers" he? toch neit bij "channels"?quote:Op donderdag 9 februari 2006 09:42 schreef oYo het volgende:
Ik heb ook geprobeerd om een foto te voorzien van een copy van de background en die dan ZW te maken middels de hue/saturation. Maar als ik dan een laag weggom en de kleuren zie, gaat het mis.
Als ik stop met gommen zijn de kleuren die verschenen gewoon weer weg. Wat doe ik fout?
Gebruik je niet de healing brush (sneltoets J) ipv de eraser tool (sneltoets E)?quote:Op donderdag 9 februari 2006 09:42 schreef oYo het volgende:
Ik volg alle aanwijzingen en zit bij de layers.quote:Op donderdag 9 februari 2006 16:35 schreef Eastwood het volgende:
Ik heb ook geen idee wat je fout doet. Zoals je het zegt zou alles goed moeten gaan! Kan je idd even een screenshotje maken? Je zit toch wel bij "Layers" he? toch neit bij "channels"?
Ik weet het nog, dat was omdat je met haar manier de structuur van de huid glad maakte. Niks mis mee als dat je bedoeling is, maar in principe worden voornamelijk de healing brush/patch en clone tool gebruikt om hot spots en wallen weg te werken. Er is trouwens ook een effientere manier om 'zachte' look aan huid te geven; kopieer deze naar een nieuwe layer en doe een gaussian blur.quote:Op woensdag 8 februari 2006 21:33 schreef furore het volgende:
Zeg,
Puckzzz (volgens mij) heeft ooit eens in een "beoordeel mijn foto..." of een "portretfotografie"-topic gerept over het met photoshop verwijderen (of in ieder geval minder maken), van vlekjes en wallen enzo. Dat werd toen niet zo geapprecieerd.En ik heb het gelezen, maar vergeten. Iets met een extra laag, maar wat precies...?
neah zelf doe ik daar nooooit aanquote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:44 schreef Puckzzz het volgende:
Nananaanaaaaaaaa
maar er leiden meer wegen naar Rome, en je moet wel van die gebrushte look houden. Ik dus wel
Die rap dames bedoel je?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 22:23 schreef furore het volgende:
Nou ja, je hebt "gebrushte look" en "gebrusthe look". Ik heb ooit naar die link gekeken die RonaldV stuurde. Getver. Dat was wel heel lelijk![]()
waarom???quote:
bij view staat helemaal onderin [ lock slices en clear slices ].quote:Op maandag 13 februari 2006 01:45 schreef Kloekie het volgende:
Dit jaar moet ik voor school een Jonge Onderneming opzetten. Om ons product te promoten heeft een marketingbureau voor ons een flyer ontwikkeld. Nu hebben ze in de flyer snijlijnen aangebracht om de een of andere vage reden. Als ik het pdf-bestand uitprint komen er iig stukken van de snijlijnen op het papier te staan.
Nu wil ik de snijlijnen weghalen met photoshop CS2. Als ik de pdf in photoshop laad wordt de kwaliteit heel slecht. Als ik de pdf laad dan kan ik een aantal dingen instellen zoals de resolution en mode. Maar als ik de resolution hoger zet zodat de kwaliteit goed blijft is het bestand ineens super groot.
Welke instellingen moet ik gebruiken zodat de kwaliteit goed blijft en het bestand niet te groot wordt??
_mod8_ hoe heb je die cartoon versie van Esto gemaakt?? (Snelle tutorial zeg maar)quote:Op zondag 12 februari 2006 16:08 schreef _moder8or_ het volgende:
[afbeelding]
Op dit moment nog geen originele foto's. Moet nog veel aan bewerkt worden.
hoezo kun je niet opslaan als... en dan jpg kiezen?quote:Op maandag 13 februari 2006 10:01 schreef HMaster-II het volgende:
Ik heb ook eens geestelijke bijstand nodig.
Ik schiet foto's op RAW. Maar in PS2 heb je de keus om de RAW bestanden na bewerking op te slaan als jpg en of Tiff. Nu kreeg ik afgelopen weekend de melding, dat als je de raw-edit opslaat in jpg 8-bit formaat, je nog teveel info kwijt bent. Zou je de foto in PS2 willen nabewerken (ja eigenlijk wil ik dat altijd), dan zou je de foto in Tiff moeten opslaan in hogere bit formaat. Dat heb ik nu met een aantal foto's gedaan. Maar nu kom ik er weer eens achter, dat je in PS2 niet kan opslaan als jpg formaat.![]()
Nu kan ik dus die foto's alsnog opslaan in jpg.![]()
Weet iemand een work-around hier voor? Want ik baal ergewoon van, dat ik in PS2 niet fatsoenlijk een jpg kan maken van een bestand.![]()
deze optie is een filteroptie.quote:Op maandag 13 februari 2006 10:03 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
_mod8_ hoe heb je die cartoon versie van Esto gemaakt?? (Snelle tutorial zeg maar)
Kan het effe niet vinden in PS2![]()
Op één of andere manier doet PS2 daar moeilijk over. Een Tiff-image wil die niet meer opslaan in JPG. Dat zit waarschijnlijk in het probleem in de bit diepte van het tiff bestand.quote:Op maandag 13 februari 2006 10:04 schreef Ynske het volgende:
[..]
hoezo kun je niet opslaan als... en dan jpg kiezen?
je kunt natuurlijk altijd nog opslaan voor web, en daar jpg kiezen, maar ik vind het een beetje vreemd dat als je gewoon opslaan als.... doet je geen jpg formaat kunt kiezen (dat is toch wat je bedoeld? )
Dat kan wel: je moet dan eerst naar image>mode> en een vinkje voor RBG color zetten.quote:Op maandag 13 februari 2006 10:01 schreef HMaster-II het volgende:
Ik heb ook eens geestelijke bijstand nodig.
Ik schiet foto's op RAW. Maar in PS2 heb je de keus om de RAW bestanden na bewerking op te slaan als jpg en of Tiff. Nu kreeg ik afgelopen weekend de melding, dat als je de raw-edit opslaat in jpg 8-bit formaat, je nog teveel info kwijt bent. Zou je de foto in PS2 willen nabewerken (ja eigenlijk wil ik dat altijd), dan zou je de foto in Tiff moeten opslaan in hogere bit formaat. Dat heb ik nu met een aantal foto's gedaan. Maar nu kom ik er weer eens achter, dat je in PS2 niet kan opslaan als jpg formaat.![]()
Nu kan ik dus die foto's alsnog opslaan in jpg.![]()
Weet iemand een work-around hier voor? Want ik baal ergewoon van, dat ik in PS2 niet fatsoenlijk een jpg kan maken van een bestand.![]()
Heb je de tiff misschien op 16 bit staan? Dan moet je hem dacht ik eerst omzetten naar 8 bit.quote:Op maandag 13 februari 2006 10:20 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Op één of andere manier doet PS2 daar moeilijk over. Een Tiff-image wil die niet meer opslaan in JPG. Dat zit waarschijnlijk in het probleem in de bit diepte van het tiff bestand.
En saving for the web sloopt de EXIF info uit je bestanden.
ok wacht evenquote:Op maandag 13 februari 2006 10:20 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Op één of andere manier doet PS2 daar moeilijk over. Een Tiff-image wil die niet meer opslaan in JPG. Dat zit waarschijnlijk in het probleem in de bit diepte van het tiff bestand.
En saving for the web sloopt de EXIF info uit je bestanden.
Ik check dit vanavond thuis... Heb op het werk nog PS-verrsie7 staanquote:Op maandag 13 februari 2006 10:24 schreef Ynske het volgende:
[..]
ok wacht even
je tiff, heb je die een compressie meegegeven? of op none laten staan?
je moet er iig voor zorgen dat je pixel order Interleaved blijft staan en de byte order ibm
ik heb het zojuist geprobeerd, en wanneer je de compressie gewoon op none laat staan, kun je deze vervolgens gewoon openen, en opslaan als een jpg, wanneer je kiest voor de optie opslaan als...
Idem als bovenstaande post...quote:Op maandag 13 februari 2006 10:22 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
Dat kan wel: je moet dan eerst naar image>mode> en een vinkje voor RBG color zetten.
het geldt ook voor 7 hoorquote:Op maandag 13 februari 2006 10:43 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Ik check dit vanavond thuis... Heb op het werk nog PS-verrsie7 staan
Ik merk eerder verschil in opslag modes als ik kies voor 8 bits ipv 16 bitsquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |