abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 februari 2006 @ 21:56:36 #151
27467 webspider
Fear is the mind-killer.
pi_34843881
Ik ben eigenlijk op zoek naar een soort "Macro" of "Shortcut" om opdrachten in de combineren, eentje zou zijn: Het plaatsen van een standaard kader, door een canvas te vergroten in het zwart, daarna in het wit, daarna in het zwart ..

Een ander: Automatisch levelen, resizen naar Fok!-formaat
En zo kan ik nog wel even doorgaan

Hoe zou ik dat doen in CS2?
Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power.
pi_34845736
Ik ben nog een volledige newbie met CS2, maar heb toch wat vraagjes.

Stel, ik heb een foto. Die maak ik zwart/wit.
En dan wil ik bepaalde delen van de foto kleuren, allemaal in dezelfde kleur.
Dus niet de oorspronkelijke kleur terughalen, maar een andere kleur geven.
Hoe doe ik dat zonder de kwast te gebruiken???
  dinsdag 7 februari 2006 @ 22:44:10 #153
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_34845805
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:56 schreef webspider het volgende:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een soort "Macro" of "Shortcut" om opdrachten in de combineren, eentje zou zijn: Het plaatsen van een standaard kader, door een canvas te vergroten in het zwart, daarna in het wit, daarna in het zwart ..

Een ander: Automatisch levelen, resizen naar Fok!-formaat
En zo kan ik nog wel even doorgaan

Hoe zou ik dat doen in CS2?
Je kan een Action maken.
die vind je rechts of Alt+F9
klik op new action. geef hem een naam en een shortcut, klik op record en doe je ding.
klik op stop als je klaar bent met wat je wil, bijvoorbeeld een foto 550 bij 550 maken, en je hebt je Action.
Nu kun je in het vervolg je shortcut gebruiken of de action afspelen door op play te klikken.
gelijk
"Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
"Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
  dinsdag 7 februari 2006 @ 22:49:40 #154
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_34846025
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 22:42 schreef Kleintje het volgende:
Ik ben nog een volledige newbie met CS2, maar heb toch wat vraagjes.

Stel, ik heb een foto. Die maak ik zwart/wit.
En dan wil ik bepaalde delen van de foto kleuren, allemaal in dezelfde kleur.
Dus niet de oorspronkelijke kleur terughalen, maar een andere kleur geven.
Hoe doe ik dat zonder de kwast te gebruiken???
een selectie maken van het geen je wil kleuren [bv met de lasso tool], dan naar Image > adjustments > Hue/Saturation
[ of gewoon de shortcut ctrl + U ] en dan met de schuifbalkjes spelen.
gelijk
pi_34846090
Thanks
  dinsdag 7 februari 2006 @ 23:05:05 #156
138986 lostminds
de kwijt weg
pi_34846628
je kan het ook andersom doen
onder je layers zit een icoontje (rondje met schuine streep, ene helft zwart andere heflt wit)
dat aanklikken en dan hue/saturation kiezen
saturation schuifje helemaal naar links, je foto word dan zwart wit
er staat nu boven je foto layer een nieuwe layer genaamd hue/saturation met 2 vakjes
als je het rechter (witte) vakje selecteerd en daarna met brush (kleur zwart!!) over je foto tekent dan komt de originele kleur weer terug
als je een witte brush gebruikt verdwijntie weer

het mooie hiervan is dat je onbeperkt kan terughalen en verwijderen
dat kan met je brush doen maar ook met selectietools enzo (gewoon vullen met zwart of wit)
Just move on up, and keep on wishing. Remember your dreams, they are your only schemes. So keep on pushing. Take nothing less, not even second best... Move on up!
  woensdag 8 februari 2006 @ 21:33:41 #157
128964 furore
scharlaken-groen
pi_34879875
Zeg,

Puckzzz (volgens mij) heeft ooit eens in een "beoordeel mijn foto..." of een "portretfotografie"-topic gerept over het met photoshop verwijderen (of in ieder geval minder maken), van vlekjes en wallen enzo. Dat werd toen niet zo geapprecieerd. En ik heb het gelezen, maar vergeten. Iets met een extra laag, maar wat precies...?
  woensdag 8 februari 2006 @ 22:02:34 #158
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_34881265
Van Puckzz weet ik het niet, ik doe het wel. tenminste: ik gebruik het als een soort make-up. puistjes, kleine vlekjes, en soms ook wat grotere cosmetische ingrepen. Het wordt door velen gedaan, en vele anderen (waaronder mijn vrouw) vinden het "verkrachten van de waarheid". Prima. Ik geloof niet dat er iemand zit te wachten op lelijke foto's. En PS laat me ze er net zo doorheen halen dat mensen weer een beetje trots zijn op zichzelf.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  woensdag 8 februari 2006 @ 22:24:45 #159
27467 webspider
Fear is the mind-killer.
pi_34882461
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 22:44 schreef soulsurvivor het volgende:

[..]

Je kan een Action maken.
Merci!

Even spelen
Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power.
pi_34883209
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 21:33 schreef furore het volgende:
Zeg,

Puckzzz (volgens mij) heeft ooit eens in een "beoordeel mijn foto..." of een "portretfotografie"-topic gerept over het met photoshop verwijderen (of in ieder geval minder maken), van vlekjes en wallen enzo. Dat werd toen niet zo geapprecieerd. En ik heb het gelezen, maar vergeten. Iets met een extra laag, maar wat precies...?
zo doe ik het: (niet met photoshop maar met firework maar is in principe 't zelfde)

selecteerd met de feather tool de huid waar geen randen in zitten (voorhoofd, zijkant-neus, kin ect)

kopieer deze naar een nieuwe layer

smooth deze layer

zet de tranperantie op 40 tot 70 % (ff kijken wat je zelf wilt)

meestal maakt dat al verschil...
daarnaast doe ik dan nog met een replace source tool (geen id wat dat in PS is) oneffenheden handmatig verwijderen.
<hr>
  woensdag 8 februari 2006 @ 23:24:24 #161
128964 furore
scharlaken-groen
pi_34885342
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 22:02 schreef RonaldV het volgende:
Van Puckzz weet ik het niet, ik doe het wel. tenminste: ik gebruik het als een soort make-up. puistjes, kleine vlekjes, en soms ook wat grotere cosmetische ingrepen. Het wordt door velen gedaan, en vele anderen (waaronder mijn vrouw) vinden het "verkrachten van de waarheid". Prima. Ik geloof niet dat er iemand zit te wachten op lelijke foto's. En PS laat me ze er net zo doorheen halen dat mensen weer een beetje trots zijn op zichzelf.
Maar hoe dan?

En bedankt voor de andere tip; ga ik morgen eens naar kijken. Ga nu
Als iemand de puckzzz-tip weet, mag-ie ook reageren
  woensdag 8 februari 2006 @ 23:26:50 #162
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_34885426
meldt!

wat is er?
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  woensdag 8 februari 2006 @ 23:34:53 #163
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_34885751
ik retoucheer op verschillende manieren.

meestal maak ik een laag, kies met het pipetje de kleur die ik als hoofdkleur van de huid wil gebruiken (meestal een vrij lichte) dan neem ik een grote zachte brush op een opacity van 10 / 15% ofzo en veeg over de gelaatsdelen heen die ik wat wil verdoezelen of verzachten. Dan neem ik een zachte gum op 100% en gum de randen weg waar ik wat geknoeid heb, en de ogen maak ik weer vrij. Dit doe ik soms met een aantal lagen. Voor elke huidstint gebruik ik een nieuwe laag.

In principe doe ik met photoshop wat ze vroeger met airbrush deden.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  woensdag 8 februari 2006 @ 23:44:29 #164
128964 furore
scharlaken-groen
pi_34886126
Dat was 'm, geloof ik. Thanks. Ga morgen 's kijken...
  donderdag 9 februari 2006 @ 08:30:02 #165
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_34890840
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 23:34 schreef Puckzzz het volgende:

meestal maak ik een laag, kies met het pipetje de kleur die ik als hoofdkleur van de huid wil gebruiken (meestal een vrij lichte) dan neem ik een grote zachte brush op een opacity van 10 / 15% ofzo en veeg over de gelaatsdelen heen die ik wat wil verdoezelen of verzachten. Dan neem ik een zachte gum op 100% en gum de randen weg waar ik wat geknoeid heb, en de ogen maak ik weer vrij. Dit doe ik soms met een aantal lagen. Voor elke huidstint gebruik ik een nieuwe laag.

Met deze techniek [die je beschrijft] heb je wel meer controle, maar in de meeste gevallen voldoet de, healing brush, de spot healing brush, of de patch tool perfect! [ shortcut= shift+ J ]
gelijk
  donderdag 9 februari 2006 @ 08:44:56 #166
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_34891017
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 08:30 schreef soulsurvivor het volgende:

[..]

Met deze techniek [die je beschrijft] heb je wel meer controle, maar in de meeste gevallen voldoet de, healing brush, de spot healing brush, of de patch tool perfect! [ shortcut= shift+ J ]
En het is een stuk minder werk, met een paar minuten ben je klaar.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_34891101
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 23:34 schreef Puckzzz het volgende:

Er zijn altijd meerdere manieren. Dit is een prima manier lijkt mij, maar zeer bewerkelijk en intensief. Zoals hierboven wordt gezegt is met behulp van healing brush een hele goede en makkelijke manier om pleksgewijs wat aan te passen en oneffenheden weg te werken. Voor hele gezichtsdelen of stukken huid zou ik eerder een andere manier kiezen, die vele malen sneller is en net zo effectief. Ik heb nu geen tijd voor een tut, want zit ook op school.. maar in het kort:

• foto dupliceren
  • op de 2e layer alles weg gummen behalve huid
  • plooien, reflectie's en glinsteringen op de huid weg gummen rond de 50% (speel hiermee!)
  • optioneel: dupliceer deze 2e laag voor de zekerheid, dat je altijd met je lapje huid van voren af aan opnieuw kan beginnen
  • ga via filter, noise, median en zet de instellingen op 3 of 4. Niet te hoog!!
  • deze layer op 60% tot 80% zetten voor de realiteit

(last note: probeer median te gebruiken i.p.v. blur, omdat blur verschrikkelijk uitloopt. Als je bijvoorbeeld gausian blur gebruikt zal je zien dat de huid uit vloeit buiten de gezichtslijnen)

[ Bericht 1% gewijzigd door Eastwood op 09-02-2006 08:59:51 ]
  • "Dude.. they can't get any better than that"
      donderdag 9 februari 2006 @ 09:42:34 #168
    44536 oYo
    Coituri te salutant!
    pi_34891812
    Ik heb ook geprobeerd om een foto te voorzien van een copy van de background en die dan ZW te maken middels de hue/saturation. Maar als ik dan een laag weggom en de kleuren zie, gaat het mis.

Als ik stop met gommen zijn de kleuren die verschenen gewoon weer weg . Wat doe ik fout?
      donderdag 9 februari 2006 @ 09:51:22 #169
    1592 Puckzzz
    Bitch please!
    pi_34891953
    quote:
    Op donderdag 9 februari 2006 08:54 schreef Eastwood het volgende:

[..]

Er zijn altijd meerdere manieren. Dit is een prima manier lijkt mij, maar zeer bewerkelijk en intensief.
    Gelukkig vin dik Photoshop erg leuk om te doen dus heb ik de tijd er wel voor over. Op deze manier heb ik alle regie zelf in de hand en kan ik zo extreem gaan als ik maar wil.

Dat kan met de andere opties natuurlijk ook, maar ik ben het nu eenmaal gewend zo.
    Wel heb ik ondertussen een manier gevonden om het allemaal iets minder nep te krijgen. Dan zet ik de gebrushte laag naar overlay, dat wordt wel vrij natuurlijk.
      donderdag 9 februari 2006 @ 09:52:38 #170
    133728 soulsurvivor
    It's not a egotrip
    pi_34891983
    quote:
    Op donderdag 9 februari 2006 09:42 schreef oYo het volgende:
    Ik heb ook geprobeerd om een foto te voorzien van een copy van de background en die dan ZW te maken middels de hue/saturation. Maar als ik dan een laag weggom en de kleuren zie, gaat het mis.

Als ik stop met gommen zijn de kleuren die verschenen gewoon weer weg . Wat doe ik fout?
    ???
    kan je geen sreenshot maken van je layers?

[ Bericht 4% gewijzigd door soulsurvivor op 09-02-2006 10:05:55 ]
    gelijk
    pi_34903309
    quote:
    Op donderdag 9 februari 2006 09:51 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

[...] Dan zet ik de gebrushte laag naar overlay, dat wordt wel vrij natuurlijk.
    Maar wel een tintje donkerder.. Alsof je in de zon hebt gelegen.. lekker kleurtje
    "Dude.. they can't get any better than that"
      donderdag 9 februari 2006 @ 16:30:40 #172
    128964 furore
    scharlaken-groen
    pi_34904469
    quote:
    Op donderdag 9 februari 2006 09:51 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

Gelukkig vin dik Photoshop erg leuk om te doen dus heb ik de tijd er wel voor over. Op deze manier heb ik alle regie zelf in de hand en kan ik zo extreem gaan als ik maar wil.

Dat kan met de andere opties natuurlijk ook, maar ik ben het nu eenmaal gewend zo.
    Wel heb ik ondertussen een manier gevonden om het allemaal iets minder nep te krijgen. Dan zet ik de gebrushte laag naar overlay, dat wordt wel vrij natuurlijk.
    Ik heb het een keer geprobeerd op de puckzzz-manier, en het resultaat was perfect. Ik ga dus voor resultaat, en niet voor de snelle hap
    Mocht het me niet lukken (ik had nl geen idee meer hoe of wat), hoor je me weer!
    pi_34904659
    quote:
    Op donderdag 9 februari 2006 16:30 schreef furore het volgende:

[..]

Ik heb het een keer geprobeerd op de puckzzz-manier, en het resultaat was perfect. Ik ga dus voor resultaat, en niet voor de snelle hap
    Mocht het me niet lukken (ik had nl geen idee meer hoe of wat), hoor je me weer!
    IK heb ook niet gezegt dat het geen goede manier was. Maar heb je die andere manier ook geprobeerd? slecht resultaat zal je er niet van krijgen. Maar het was ook niet om te zeggen dat het 1 beter is als het ander hoor puckzzz is een goede shopster, twijfel niet aan haar kunsten

Weg met de slowchat, back on topic:
    quote:

Ik heb ook geen idee wat je fout doet. Zoals je het zegt zou alles goed moeten gaan! Kan je idd even een screenshotje maken? Je zit toch wel bij "Layers" he? toch neit bij "channels"?
    "Dude.. they can't get any better than that"
    pi_34908394
    quote:

Gebruik je niet de healing brush (sneltoets J) ipv de eraser tool (sneltoets E)?
    Of staat je gum ingesteld op "magic" of "background"?
    "So, I cant be a Bi without having sexual feelings towards girls?"
      donderdag 9 februari 2006 @ 19:08:02 #175
    44536 oYo
    Coituri te salutant!
    pi_34909986
    quote:
    Op donderdag 9 februari 2006 16:35 schreef Eastwood het volgende:

Ik heb ook geen idee wat je fout doet. Zoals je het zegt zou alles goed moeten gaan! Kan je idd even een screenshotje maken? Je zit toch wel bij "Layers" he? toch neit bij "channels"?
    Ik volg alle aanwijzingen en zit bij de layers.

Zal later eens een screenshot plaatsen. Zit nu even achter een andere pc.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')