Heeft de achtergrond een egale kleur?quote:Op maandag 30 januari 2006 20:58 schreef purmernoord het volgende:
kan iemand mij vertellen hoe je een iemand met een vrij wild ingewikkeld kapsel toch los kan maken van de achtergrond en de losse hele dunne haren ook intact blijven?
quote:Op maandag 30 januari 2006 15:55 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Lynx, ik heb de vrijheid genomen de boel even in de wiki te mikken![]()
Je kan met levels in een aanpassingslaag het contrast vergroten waarna je makkelijker kan selecteren. Als je dan geselecteerd hebt kun je de aanpassingslaag verwijderen om de originele contrasten te herstellen. Daarna kun je die persoon vrijstaand maken dmv een masker of uiknippen.quote:Op maandag 30 januari 2006 20:58 schreef purmernoord het volgende:
kan iemand mij vertellen hoe je een iemand met een vrij wild ingewikkeld kapsel toch los kan maken van de achtergrond en de losse hele dunne haren ook intact blijven?
Kun je hier iets mee?quote:Op maandag 30 januari 2006 20:58 schreef purmernoord het volgende:
quote:Op woensdag 1 februari 2006 19:35 schreef Werewolf het volgende:
Maak van al je standaardtaken acties!
Actions zijn geweldig iddquote:Op woensdag 1 februari 2006 19:35 schreef Werewolf het volgende:
<knip>
Ik zal eens kijken of ik daar van de week tijd voor kan vinden....quote:Op woensdag 1 februari 2006 19:56 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Misschien ook leuk om deze handige feature van PS wat uitvoeriger en met plaatjes uit te leggen voor de wiki?.
Ja, zelf hosten, je kan ze moeilijk op je beeldscherm plakken met plakbandquote:Op woensdag 1 februari 2006 20:11 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Ik zal eens kijken of ik daar van de week tijd voor kan vinden....
Moet ik dan trouwens de plaatjes zelf hosten?
Nee dat zal niet lukken, want dan begrijpt photoshop het zelf niet meer.quote:Weet iemand trouwens of mogelijk is om wijzigingen in je history weg te gooien zonder dat je de daarop volgende wijzigingen ook weggooit?
Als je delete kiest, zal hij de daarop volgende acties ook deleten.
filter > distort > diffuse glowquote:Op vrijdag 13 januari 2006 02:28 schreef Roolio het volgende:
Hebben jullie misschien enig idee hoe het effect op deze foto is verkregen? Ik neem aan dat dit met naberwerking is gedaan? Maar hoe ongeveer?
lekker filtertje, beetje filmisch effect krijg je danquote:Op donderdag 2 februari 2006 10:01 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
filter > distort > diffuse glow
wat ook help is om in channels de kleur te kiezen met de meeste pixels en dan een selectie te maken.quote:Op maandag 30 januari 2006 22:01 schreef rucksichlos het volgende:
[..]
Je kan met levels in een aanpassingslaag het contrast vergroten waarna je makkelijker kan selecteren. Als je dan geselecteerd hebt kun je de aanpassingslaag verwijderen om de originele contrasten te herstellen. Daarna kun je die persoon vrijstaand maken dmv een masker of uiknippen.
andere methode, waar je wat meer controle hebt over te donkerheid van de pupil.quote:Op maandag 30 januari 2006 12:58 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Wil ik nog iets aan toevoegen.
Mocht je de Rey-eye remover tool niet hebben in je photoshop pakket, dan is er nog een manier dat even makkelijk werkt, plus dat deze methode ook veel voor andere doeleinden gebruikt kan worden.
Men neme een tweetal rode ogen:
[afbeelding]
We pakken er een gewone zachte brush bij, maar we zetten de dekkingsmode op Color:
[afbeelding]
Stel de kleur in op zwart (reminder: toets "D" voor de default zwart/wit kleuren), en zorg dat je brush iets groter is dan de pupil/het rode gebied.
[afbeelding]
We klikken 1 of 2maal op de rode ogen en ze krijgen hun natuurlijke kleur weer terug.
[afbeelding]Met andere dekkingsmodes als Color voor je brush kun je vlakken snel bewerken zonder dat de structuur van het oppervlak verloren gaat. In dit geval blijft de structuur van de iris onaangetast, en de lichtpit blijft ook zichtbaar. Alleen de rode kleur pas je aan.
In plaats van Color kun je als dekkingsmode van je brush ook Saturation pakken, dat geeft in dit geval hetzelfde effect.
even een aanvulling: wees hier vrij voorzichtig mee.. het is al heel snel te veel !!!quote:Op zondag 5 februari 2006 13:45 schreef aapstok het volgende:
Wat ik denk dat het oog onnatuurlijk doet overkomen is dat het vrij egaal wit is. Ik zou door te dodgen/burnen (op highlight) de oogbolling benadrukken. Je voegt zeg maar kunstmatig schaduw toe aan de neuskant van het oog en kunstmatig licht aan de kant van de iris.
binnenste circel selecteren, selectie iverten en dan surface blur of gausiaans blur.quote:Op zondag 5 februari 2006 22:37 schreef Schanulleke het volgende:
Ik heb gisteren deze foto gemaakt.
[afbeelding]
Nu wil ik graag de binnenkant van het 'kader' eventjes schoonpoetsen, aangezien er smerige vlekken inzaten. Ik heb dat even geprobeerd met de cloning tool, maar die geeft teveel kleurverschillen, waardoor dat ook niet mooi wordt. Is er een PS-pro die me kan adviseren in een manier om dat mooier te doen?
Nog niet uitgeprobeerd en uit het blote hoofd, maar je zou het volgende kunnen proberen:quote:Op zondag 5 februari 2006 22:37 schreef Schanulleke het volgende:
Ik heb gisteren deze foto gemaakt.
[afbeelding]
Nu wil ik graag de binnenkant van het 'kader' eventjes schoonpoetsen, aangezien er smerige vlekken inzaten. Ik heb dat even geprobeerd met de cloning tool, maar die geeft teveel kleurverschillen, waardoor dat ook niet mooi wordt. Is er een PS-pro die me kan adviseren in een manier om dat mooier te doen?
Das ook de reden waarom ik Radial(zoom) blur gepakt heb. Mijn idee is dat je dan minder "diepte" van het kader verliest.quote:Op zondag 5 februari 2006 22:39 schreef shi het volgende:
maar!!! die vlekjes zijn de enige diepte indruk die je hbet, als je die uitwist word de foto heel erg plat.
Als je de circle select tool pakt, en je houdt shift ingedrukt, maakt hij automatisch een perfecte circelquote:Op zondag 5 februari 2006 23:45 schreef Schanulleke het volgende:
Ik zie het. De plaatjes van aapstok krijg ik niet te zien trouwens.
Ik ga d\'r ook nog wel even mee aan de slag. Ik heb een beetje moeite met het netjes selecteren van de cirkel. Welke tool gebruiken jullie daar voor, Lynx en Lostminds?
ja maar het was helaas geen perfecte cirkelquote:Op zondag 5 februari 2006 23:48 schreef Orealo het volgende:
[..]
Als je de circle select tool pakt, en je houdt shift ingedrukt, maakt hij automatisch een perfecte circel
Ik heb de laag gedupliceerd en op de bovenste laag met een grote harde brush- ook een perfecte cirkel -de binnenkant weggeerased. Als laatste heb ik na het blurren een masker gebruikt en met dezelfde grootte brush het gat gemasked. Ik leg het wat moeilijk uit geloof ikquote:Op zondag 5 februari 2006 23:45 schreef Schanulleke het volgende:
Ik zie het. De plaatjes van aapstok krijg ik niet te zien trouwens.
Ik ga d\'r ook nog wel even mee aan de slag. Ik heb een beetje moeite met het netjes selecteren van de cirkel. Welke tool gebruiken jullie daar voor, Lynx en Lostminds?
ik denk dat dit andere diepte is dan wat de bedoeling was. De foto is door een soort buis/koker genomen, die diepte wilde bepaalde mensen behouden waardoor het effect bleef. Het gaat hier niet om de binnenste cirkel eruit te laten springen door diepte in te brengen. Is een andere soort diepte..quote:Op maandag 6 februari 2006 12:45 schreef purmernoord het volgende:
[afbeelding]
is dit iets? creëer je automatisch weer diepte op deze manier
Dat vind ik ook, maar de maker van de foto wilde dat zo.quote:Op maandag 6 februari 2006 15:58 schreef Dawnbreaker het volgende:
ik vind de bewerkte eruit zien alsof het gewoon een heel landschap is waar een circel om gephotshopt is..
bij de orginele zie je dat ie door een buis of iets is gemaakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |