Bij welwillende klassen is het voor mij geen probleem, maar vaak is orde wel een heikel punt. Er zijn zeker leraren die op een of andere manier nooit orde problemen hebben. Kan de uitstraling zijn, maar in sommige klassen heb je echt meer nodig dan alleen dat.quote:Op woensdag 25 januari 2006 22:23 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
In het begin focus je toch meer op je les dan op de orde. Zonder dit arrogant te bedoelen, maar ik heb nooit echt problemen met orde, het schijnt mijn uitstraling te zijn
Gek he hoe sommige klassen verschillen. Soms is de samenstelling van leerlingen echt niet okay.
Of zeggen dat ze nooit orde problemen hebben...quote:Op donderdag 26 januari 2006 06:51 schreef Evil_Jur het volgende:
Er zijn zeker leraren die op een of andere manier nooit orde problemen hebben
De eerste 3/4 lessen ja!quote:Op woensdag 25 januari 2006 22:15 schreef Evil_Jur het volgende:
Eigenlijk omdat ze gewoon een stuk braver zijn
quote:Op dinsdag 31 januari 2006 18:16 schreef nickybol het volgende:
Arts? Sinds wanneer is daar gymnasium voor nodig?
Leg eens uit!quote:Op zondag 5 februari 2006 22:46 schreef nickybol het volgende:
In deze post worden nou wel mijn vooroordelen bevestigd![]()
Welkom!
quote:Op zondag 5 februari 2006 22:56 schreef imago het volgende:
Wij hebben dit weekend Open Dag gehad. Hypocriet gedoe altijd, zeker omdat het bij ons allemaal niet lekker loopt tussen personeel en schoolleiding en iedereen op zo'n dag dus een toneelstukje staat te spelen
Zoals je weet ben ik een leerling geweest aan de school waar je nu lesgeeft. Dat de planten gehuurd waren wist ik nog niet voor ik op die school zat (daar hebben we later ook hartelijk om gelachen), maar iedereen wist wel dat een open dag om verkooppraatjes draait. Ik had de beslissing om naar die school te gaan al genomen voor ik naar informatiedagen ging. Een school heeft een reputatie in de omgeving, neven en nichten (en zelfs ouders) zitten vol verhalen over de diverse scholen, en gek genoeg bestaat er binnen een basisschoolklas vaak ook gewoon een trend. In mijn groep 8 gingen alle havo/vwo-kinderen naar die school. Die keuze groeide in de loop van het laatste jaar.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:28 schreef thaleia het volgende:Op mijn vorige school hoorde je altijd iedereen mopperen over de triestheid van het feit dat er allemaal van die mooie grote planten worden ingehuurd enz. en de lokalen keurig opgeruimd etc enkel voor de open dag en ja hoor, ook op mijn huidige school zijn er elk jaar weer de gehuurde planten. Het is overal hetzelfde
Of de leerling de leerkrachtquote:Op donderdag 9 februari 2006 21:02 schreef nickybol het volgende:
Dan leer je een leerling past echt goed kennen...in slechte tijden. Als hij of zij `s ochtends uit bed komt met een ochtendhumeur.
Bij ons gaat het als volgt: 's morgens 3x te laat = strafstudie en per keer dat je te laat komt in een les 0,5 punten af van dagelijks werk.quote:Op donderdag 9 februari 2006 22:23 schreef nickybol het volgende:
Sja dan sta je wel even met je bek vol tanden.
Hoe gaan jullie in het algemeen om met leerlingen die te laat komen?
Gisteren waren er een Vlaamse docent aan wat voor jullie de PABO is en de directeur van die school er. Ik snap nu je verwarring met eerste graad en tweede graadquote:Op woensdag 8 februari 2006 14:22 schreef leonieke het volgende:
Het is volstrekt normaal hoor dat je terug zenuwen hebt. Ik vond het na de grote vakantie (na een jaar fulltime lesgeven) ook weer wat vreemd om voor de klas te gaan staan.
Veel succes met de stage alleszins en misschien bloeit die stagebegeleider wel helemaal open![]()
Tja, ik moet nog beginnen aan de PABO (volgend jaar als alles goed gaat).quote:Op vrijdag 10 februari 2006 14:49 schreef Silmarwen het volgende:
Ik ben trouwens erg benieuwd waarom jullie voor het vak doceren hebben gekozen.
Ikzelf ben er eigenlijk een beetje ingerolt. Ik had een enorme pesthekel aan school, niet omdat ik gepest werd ik was zelfs enorm populair, maar omdat iedereen je handje vast hield, je nooit wat mocht en ik het idee had niet mijzelf te kunnen zijn. Dat frustreerde mij enorm, bovendien had ik gekozen voor de havo en haalde ik alles met vlag en wimpel behalve talen wat ook weer frustreerde. Ik ben dus geen docent geworden vanwege de geweldige schooltijd. In de vierde vand e havo liep het de spuigaten uit, ik kwam nooit, was brutaal en deed niets meer. De decaan, mentor en onderdirecteur hadden besloten dat het beter voor mij was wat anders te gaan doen en dat vond ik prima, mijn ouders niet maar die gingen wel mee.
Ik ging een half jaar werken en toen naar het mbo. Ik koos een stroming in het mbo omdat mijn beste vriendin die wilde doen, ikzelf wilde liever wat met scheikunde doen. Zij ging uiteindelijk helemaal niet meer naar school omdat ze haar inschrijfgeld had gebruikt voor drugsDe spw beviel mij wel. Weinig doen, maar wel lekker creatief en dat voor de klas staan was zo gek nog niet. Toch wilde ik wat ander, meer creatief en technisch en ben ik kunst en techniek gaan studeren. Dat was het niet en ik miste het voor de klas staan. De pabo bleek het ook niet.
Ik wist niet meer wat ik moest doen en ben gaan werken in de kinderopvang. Toch bleef dat onderwijs kriebelen en ben ik eens rond gaan klikken en deed een test van inholland ofzo waar docent maatschappijleer en tekenen als eerste eruit kwamen. Ik wist uit ervaring dat ik niet verplicht kan tekenen dus ik ben wat gaan lezen over maatschappijleer. Ondertussen had ik ook gekeken naar de uni pedagogiek. Samen met een vriendin zou ik dat gaan doen, er kwam echter een heel drama tussen en toen heb ik gekozen voor maatschappijleer, wat ik nu nog steeds doe en hopelijk lang blijf doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |