ja klopt.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 18:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
het probleem is gewoon dat de Amerikanen goed zijn in oorlog voeren maar slecht zijn in peacekeeping
quote:Op zaterdag 7 januari 2006 18:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
het probleem is gewoon dat de Amerikanen goed zijn in oorlog voeren maar slecht zijn in peacekeeping
ach ze dachten ook dat ze gewonnen hadden met die aanslag op het wtc bleek ook dat ze de "vernietiging" van 2 islamitische landen hebben uitgeloktquote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:40 schreef gabiballetje het volgende:
Gek he, ze moorden de tegen mensen langzaam uit, en daardoor wordt hun aantal minder, en de rest wordt bang, nou lekker is dat zeg.
Ik zou bijna zeggen schiet alle eikels af en begin opnieuw, dit zogenaamd religieuze gedope slaat echt nergens meer op.
Daar zijn wij ook achter gekomen na alle kruistochten en dat soort gezeik.
Maar ze staan nu bij iedereen op de landkaartquote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
ach ze dachten ook dat ze gewonnen hadden met die aanslag op het wtc bleek ook dat ze de "vernietiging" van 2 islamitische landen hebben uitgelokt
Kan je daar een bron van geven?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:00 schreef LXIV het volgende:
- Honderduizenden Irakese doden en gewonden.
- Tienduizenden Amerikaanse doden en gewonden.
-
Klopt, maar toch is de huidige situatie van Irak nog schrijnender.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 22:59 schreef RuL0R het volgende:
[..]
In totaal heeft hij meer dan een half miljoen doden op zijn geweten, voordat Bush dat aantal bereikt zijn we wel even verder.
Umm, de oorlog is al gewonnen.quote:Op zondag 8 januari 2006 10:47 schreef Ciurlizza het volgende:
De oorlog is best te winnen. Je moet dat gajes daar alleen wat harder aanpakken.
Ten eerste vind ik het opmerkelijk, dat je denk dat Iraqi's, die wederom onder een dictator leven, het beste is wat die mensen kan overkomen.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 21:36 schreef Super7fighter het volgende:
Zoals Al-zawahiri zegt, is het een kwestie van tijd dat de Iraakse regering overweldigd wordt.
Bezetting van Afghanistan en Irak en andere landen lost niks op, maar versterken juist de wil van deze strijders om hun aanvallen op te voeren. Wanneer de westerse troepen eenmaal uit Irak verdreven zijn, zal Irak verworden tot een thuisbasis van Moslimstrijders.
Het is beste is dan ook voor het Westen om zoveel mogelijk concessies te doen aan de Moslimwereld, omdat de oorlog tegen het terrorisme niet te winnen is voor de Westerse Orde.
idd als de VS wil winnen is dat niet zo`nprobleem gewoon platbombarderen en niemand die overblijftquote:Op zondag 8 januari 2006 11:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ten eerste vind ik het opmerkelijk, dat je denk dat Iraqi's, die wederom onder een dictator leven, het beste is wat die mensen kan overkomen.
Vraag ik me af waarom jij niet oprot naar Iran, daar is ook zo'n situatie, dat moet jij helemaal geweldig vinden.
En ten tweede is er prima te winnen.
Jij verward westerse beschaving met westerse onkunde.
Lees even wat BansheeBoy z'n idee daar over was, hij heeft zowaar een keer gelijk.
Hardere aanpak zorgt ervoor dat er in de toekomst nog hardere aanpak nodig zal zijnquote:Op zondag 8 januari 2006 10:47 schreef Ciurlizza het volgende:
De oorlog is best te winnen. Je moet dat gajes daar alleen wat harder aanpakken.
Slechts een constatering. Persoonlijke aanval is wel jouw stijl he?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 17:31 schreef klez het volgende:
[..]
De wens is de vader van de gedachte, zullen we maar zeggen...
Ik ga er juist níet vanuit dat winnen het uitschakelen van opstandelingen inhoud. Ik heb juist betoogd dat dát helemaal niet mogelijk is.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 12:10 schreef klez het volgende:
[..]
Jij gaat ervan uit dat "winnen" inhoud alle opstandelingen uitschakelen. Dat is helemaal niet nodig. De opstandelingen zullen altijd een marginale rol blijven spelen. Omdat het overgrote deel van de Iraqis ze helemaal niet blieft.
Denk jij dat het realistisch is om te denken dat het ook echt gaat gbeuren binnen een jaar? Dat het dan een veilig en stabiel Irak is? ik denk het niet. Maar denk wel dat de VS dan weggaan/wegzijn en het presenteren als een overwinning. Terwijl het dan geen overwinning is volgens mij.quote:Op zondag 8 januari 2006 17:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wanneer de VS wanneer ze terugtrekken een veilig, democratisch en stabiel Irak achterlaten zou dit als een overwinning beschouwd kunnen worden.
Het aantal Amerikaanse slachtoffers in Vietnam:47244 (Wikipedia)quote:
9/10 van de opstandelingen is van Irakese afkomst. Dit kun je op de website van het Department of Defense nalezen.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 15:32 schreef Circuitbreaker het volgende:
[..]
Hou toch eens op met die onzin van Irakese burgers die als terroristen opereren. Het gaat vooral om allerhande (niet Irakees) moslim tuig dat met geld uit o.a. Saudi Arabie de boel verpest in Irak.
Natuurlijk gaan ze dat proberen te doen. Dat is voor hun de "goedkoopste" en minst pijnlijke oplossing!quote:Op zondag 8 januari 2006 17:16 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Denk jij dat het realistisch is om te denken dat het ook echt gaat gbeuren binnen een jaar? Dat het dan een veilig en stabiel Irak is? ik denk het niet. Maar denk wel dat de VS dan weggaan/wegzijn en het presenteren als een overwinning. Terwijl het dan geen overwinning is volgens mij.
Ja weet ik, gaan ze proberen.quote:Op zondag 8 januari 2006 17:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Natuurlijk gaan ze dat proberen te doen. Dat is voor hun de "goedkoopste" en minst pijnlijke oplossing!
Nee hoor, als ze het wilden kon Bush nadat ze Sadam te pakken hadden gekregen het land verlaten, immers mission accomplished, we got him zei Paul Bremer, echter zit hij nu met de gebakken peren omdat hij zonder NAVO-mandaat het land is binnen gevallen, en er geen 'illegale' wapens gevonden zijn.quote:Op zondag 8 januari 2006 17:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Natuurlijk gaan ze dat proberen te doen. Dat is voor hun de "goedkoopste" en minst pijnlijke oplossing!
Volgens een econoom zouden de kosten nu al tussen de 1000.000.000.000 en 2000.000.000.000 dollar liggen.quote:Op zondag 8 januari 2006 17:39 schreef LXIV het volgende:
Om dit te realiseren zal de dienstplicht moeten worden ingevoerd. Het aantal doden zal tussen de 6.000 en 10.000 komen. De kosten op ong. $800.000.000.000.
[ bron ]quote:The real cost to the US of the Iraq war is likely to be between $1 trillion and $2 trillion (£1.1 trillion), up to 10 times more than previously thought, according to a report written by a Nobel prize-winning economist and a Harvard budget expert.
Zal best wel kloppen. Ik heb alleen de directe kosten, dus de door het congres toegewezen gelden beschouwd. Als je alles berekend, dus ook nog 60 jaar invaliditeitsuitkeringen voor allerlei gewonde soldaten, de schade aan de economie, etc. etc, dan kom je natuurlijk op een veelvoud uit. In dat geval zal het tussen de 4.000.000.000.000 en de 8.000.000.000.000 komen te liggen.quote:Op zondag 8 januari 2006 17:46 schreef Monidique het volgende:
[..]
Volgens een econoom zouden de kosten nu al tussen de 1000.000.000.000 en 2000.000.000.000 dollar liggen.
[..]
[ bron ]
je schrijft het alsof je dit vermakelijk vind en verdient.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 21:36 schreef Super7fighter het volgende:
Zoals Al-zawahiri zegt, is het een kwestie van tijd dat de Iraakse regering overweldigd wordt.
Bezetting van Afghanistan en Irak en andere landen lost niks op, maar versterken juist de wil van deze strijders om hun aanvallen op te voeren. Wanneer de westerse troepen eenmaal uit Irak verdreven zijn, zal Irak verworden tot een thuisbasis van Moslimstrijders.
Het is beste is dan ook voor het Westen om zoveel mogelijk concessies te doen aan de Moslimwereld, omdat de oorlog tegen het terrorisme niet te winnen is voor de Westerse Orde.
zeg, ga jij de torah eens lezen, wat daar aan genocide in staat kunnen de europeanen nog een puntje aan zuigen..quote:Op vrijdag 6 januari 2006 22:08 schreef Swetsenegger het volgende:Je bedoelt het sarcastisch, maar het is wel de waarheid.
Genocide is uitgevonden in Europa.
quote:Op zondag 8 januari 2006 17:46 schreef Monidique het volgende:
[..]
Volgens een econoom zouden de kosten nu al tussen de 1000.000.000.000 en 2000.000.000.000 dollar liggen.
[..]
[ bron ]
Dat is verrassend.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 09:22 schreef klez het volgende:
Verder ben ik het met Northern Star eens; de hype rondom AL-Qaida is zwaar overdreven
Dat wist je nog niet?quote:Op maandag 9 januari 2006 02:33 schreef YuckFou het volgende:
[..]
![]()
1000.000.000.000 tot 2000.000.000.000 dollar?
Djee'z da's ongeveer genoeg om alle armoede, honger en andere ellende op onze planeet op te lossen, maar geheel menselijk eigen voeren we er kennelijk liever oorlog voor![]()
Het heeft zijn functie (gehad). Op het moment lijkt het dat veiligheidsdiensten redelijk effectief zijn in de preventie van aanslagen. Laatst een heel verhaal van die kerel van Clingendael zitten lezen over meer dan 25 grotere aanslagen die bijtijds verijdeld zijn.quote:Op maandag 9 januari 2006 07:57 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Dat is verrassend.
Hoewel, als je post dat 'Al Qaeda' fictie is krijg je eigenlijk nooit weerwoord. Hooguit dat je het moet zien als "verzamelnaam voor allerlei extremistische groepjes" of soortgelijke onzin.
Als zoals je zegt "de hype rondom AL-Qaida" zwaar overdreven is, volgt natuurlijk de vraag: Door wie?
In Nederland geven we ook liever geld aan de Betuweliijn ipv aan het verhogen van de dijken of de bejaardenhuizen. Toch wordt de PvDA bij de volgende verkiezingen misschien wel de grootste partij...quote:Op zondag 8 januari 2006 17:49 schreef stukovich het volgende:
Ik begrijp ook niet wat die Amerikanen bezielen om Bush een 2de termijn te geven. De binnenlandse politiek is totaal verwaarloosd, ze hadden geen eens een paar honderd miljoen om de dijken bij New Orleans te verstevigen
Clingendaelquote:Op maandag 9 januari 2006 10:10 schreef klez het volgende:
[..]
Het heeft zijn functie (gehad). Op het moment lijkt het dat veiligheidsdiensten redelijk effectief zijn in de preventie van aanslagen. Laatst een heel verhaal van die kerel van Clingendael zitten lezen over meer dan 25 grotere aanslagen die bijtijds verijdeld zijn.
Dat is een te makkelijk vraag door de spindoctors om hun finfacieringen voor oorlogen welke de economie boosten te kunnen voeren.quote:Op maandag 9 januari 2006 07:57 schreef NorthernStar het volgende:
Als zoals je zegt "de hype rondom AL-Qaida" zwaar overdreven is, volgt natuurlijk de vraag: Door wie?
http://www.nrc.nl/dossier(...)en/article101493.ecequote:Op maandag 9 januari 2006 10:14 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Clingendael(ben nu met een werkstuk bezig over olie waarvan een groot deel van de info daarvandaan komt)
Wat is de precieze link?
Wat grappig dat jullie dit soort hersenspinsels zo snel voor vanzelfsprekend aannemen. Dat suggereert een weinig kritische, goedgelovige geest...quote:Op maandag 9 januari 2006 10:16 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat is een te makkelijk vraag door de spindoctors om hun finfacieringen voor oorlogen welke de economie boosten te kunnen voeren.
Wat is de volgende vraag voor de koelkast![]()
Want? NAVO functioneert gewoon nog.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:00 schreef LXIV het volgende:
Om nog maar eens op te sommen wat Bush jr. bereikt heeft:
- Een enorme verzwakking, bijna een de facto ontmanteling, van de cohesie van de NAVO
Klopt, maar wat Saddam allemaal deed was WEL rechtsgeldig, zeker?quote:Schending van de internationale rechtsorde, en daarmee een aantasting van haar credibiliteit.
Onzin. Het Midden-Oosten is al decennialang instabiel.quote:- De-stabilisering van het Midden-Oosten.
Matig argument, onder alle moslim-geloofsgroepen bevinden zich radicalen, ook onder de Soennieten die eerst aan de macht waren.quote:- Geweldige kansen voor radicale shiiten in de regio.
Inderdaad erg tragisch, maar onder het bewind van Saddam vielen ook duizendenn doden. Het lijkt wel of dat stelselmatig wordt genegeerd.quote:- Honderduizenden Irakese doden en gewonden.
- Tienduizenden Amerikaanse doden en gewonden.
Tja, het kost nou eenmaal geld. En of het verspild geld is, weet ik niet. De tijd zal dat leren.quote:- Honderden miljarden dollars belastinggeld verspild.
Als er elders in de wereld een grote oorlog moet worden gevoerd, hoeft de VS dat niet per se alleen te doen. Iran en Noord Korea worden goed in de gaten door de internationale gemeenschap. Als een inval nodig is - en ik durf er vergif op te nemen dat die er nog dit decennium komt in Iran - komt deze er gewoon.quote:- Amerika zelf "schaakmat" gezet, maw ze kunnen nu nergens anders een grote oorlog voeren. Daarom kunnen bijv. Iran en Noord Korea nu zo'n grote mond hebben.
Het is je kennelijk ontgaan dat de aanslag op het World Trade Center in New York op 11 september 2001 zich afspeelde voordat de VS Irak binnenviel?quote:- De opkomst van het moslim-fundamentalisme aangewakkerd wereldwijd.
Mee eens.quote:- Zelf gezichtsverlies geleden omdat geen massavernietigingswapens gevonden zijn.
Slechts ten dele waar. De prijzen zijn alweer behoorlijk gedaald.quote:- Door de oorlog de olieprijzen omhoog gejaagd, waardoor de wereldeconomie geremd is.
Klopt. Het beleid van Bush deugt dan ook voor geen kanten, maar dat gaat dan over veel meer dan alleen die oorlog.quote:- De Amerikaanse staatsschuld enorm omhoog geschroefd.
quote:Op maandag 9 januari 2006 10:24 schreef klez het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/dossier(...)en/article101493.ece
Is niet het stuk wat ik bedoel. Maar lijkt er wel op.![]()
quote:De terroristen zouden daarbij in toenemende mate proberen massale vernietiging teweeg te brengen getuige bijvoorbeeld een verijdeld plan uit februari 2002 om de waterleiding van Rome met cyanide te vergiftigen.
Wow. Ik krijg zo plotseling veel meer respect voor die inlichtingendienstenquote:De lijst van De Wijk omvat verder onder andere de poging een vliegtuig in de Eiffeltoren te laten crashen (kerstavond 1994), pogingen tot aanslagen op het WK voetbal in Frankrijk (2000) en tot kaping van cruiseschepen in Europese havens (mei 2002), een poging in de Straat van Gibraltar Britse oorlogsschepen tot zinken te brengen (2002), poging tot aanslag op de Londense metro met cyanide (2002), poging tot aanslag op de HSL-tunnel in Antwerpen (2004), pogingen tot aanslagen op het EK voetbal in Portugal (2004), met een 'vuile bom' in Groot-Brittannië, en een poging tot aanslag op vliegveld Heathrow (2004).
Veel ingewikkelder is het niet imo.quote:Op maandag 9 januari 2006 10:37 schreef klez het volgende:
[..]
Wat grappig dat jullie dit soort hersenspinsels zo snel voor vanzelfsprekend aannemen. Dat suggereert een weinig kritische, goedgelovige geest...
De werkelijkheid is veel te complex om met zo'n antwoord te kunnen volstaan.
Moet JIJ zeggenquote:Op maandag 9 januari 2006 10:37 schreef klez het volgende:
[..]
Dat suggereert een weinig kritische, goedgelovige geest...
Die domme de Wijk van Clingendael ook... die trapt ook overal in.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 07:19 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Het oproepen van een vijandsbeeld dient alleen als dekmantel voor het uitvoeren van maatregelen die men er anders niet door zou krijgen.
quote:De lijst van De Wijk omvat verder onder andere de poging een vliegtuig in de Eiffeltoren te laten crashen (kerstavond 1994), pogingen tot aanslagen op het WK voetbal in Frankrijk (2000) en tot kaping van cruiseschepen in Europese havens (mei 2002), een poging in de Straat van Gibraltar Britse oorlogsschepen tot zinken te brengen (2002), poging tot aanslag op de Londense metro met cyanide (2002), poging tot aanslag op de HSL-tunnel in Antwerpen (2004), pogingen tot aanslagen op het EK voetbal in Portugal (2004), met een 'vuile bom' in Groot-Brittannië, en een poging tot aanslag op vliegveld Heathrow (2004).
Ik mag dat zeggen ja. Ik hol niet met de populistische meute "bash de VS" mee.quote:
Nee, met de Pro VS meute...quote:Op woensdag 11 januari 2006 20:23 schreef klez het volgende:
[..]
Ik mag dat zeggen ja. Ik hol niet met de populistische meute "bash de VS" mee.
Nou ja. Dat kan je toch moeilijk nog een meute noemen.quote:Op donderdag 12 januari 2006 16:33 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Nee, met de Pro VS meute...
Daar heb je dan idd weer gelijk in...quote:Op donderdag 12 januari 2006 19:39 schreef klez het volgende:
Nou ja. Dat kan je toch moeilijk nog een meute noemen.![]()
quote:Op donderdag 12 januari 2006 19:39 schreef klez het volgende:
[..]
Nou ja. Dat kan je toch moeilijk nog een meute noemen.![]()
Nou ik vind mijn argumentatie eigenlijk zelden onderuit gehaald. De meeste argumenten van de VS bashers gaan erover dat de motieven van de VS (gedeeltelijk) niet deugen.quote:Op donderdag 12 januari 2006 23:56 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
is waar. Maar je kan niet ontkennen dat je dezelfde argumentatie voert dan de ''meute VS bashers'' maar dan met een andere mening.
maar niet totaal irrelevant. Dat die mensen daar geholpen moeten worden is duidelijk. Maar de VS is zeer selectief waar ze wel en niet ingrijpen en ik vindt dat je daar best wat over mag zeggen zonder dat er gelijk wordt gezegd dat je dus liever een dictator had. De motieven zijn weldegelijk ook nu van belang. Internationaal gezein kunnen we haast bijna niet terug. Het kabinet heeft namelijk zelf aangegeven deze missie te willen doen. We boden het zelf aan, nu terugtrekken moet je wel met zeer goede argumenten doen. Aan de andere kant moet je je afvragen of het doel opweegt tegen de gevaren. Tuurlijk is het leger bedoeld om te kunnen vechten, maar deze missie niet. Je zit met landen daar die het minder met de mensenrechten nemen dan wij,maar dat zou je ook als een pluspunt kunnen zien door te zeggen dat wij het daarom beter kunnen doen dan de VS. Wat wel weer een nadeel is dat de VS tijdens de oorlog daar erg hard tegen de bevolking is geweest. Onredelijk hard volgesn Nederlandse maatstaven. Het is dus van beide kanten geen gelopen race. zelf begin ik te twijfelen vanwege de toezeggingen die we gedaan hebben en de hulp die we zouden kunnen bieden.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 09:21 schreef klez het volgende:
[..]
Nou ik vind mijn argumentatie eigenlijk zelden onderuit gehaald. De meeste argumenten van de VS bashers gaan erover dat de motieven van de VS (gedeeltelijk) niet deugen.
Dat wist ik al.
Redelijk irrelevant als je moet leven in een land waar fundamentalistische gekken of een psychotische dictator het voor het zeggen hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |