quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 09:21 schreef klez het volgende:[..]
Nou ik vind mijn argumentatie eigenlijk zelden onderuit gehaald. De meeste argumenten van de VS bashers gaan erover dat de motieven van de VS (gedeeltelijk) niet deugen.
Dat wist ik al.
Redelijk irrelevant als je moet leven in een land waar fundamentalistische gekken of een psychotische dictator het voor het zeggen hebben.
maar niet totaal irrelevant. Dat die mensen daar geholpen moeten worden is duidelijk. Maar de VS is zeer selectief waar ze wel en niet ingrijpen en ik vindt dat je daar best wat over mag zeggen zonder dat er gelijk wordt gezegd dat je dus liever een dictator had. De motieven zijn weldegelijk ook nu van belang. Internationaal gezein kunnen we haast bijna niet terug. Het kabinet heeft namelijk zelf aangegeven deze missie te willen doen. We boden het zelf aan, nu terugtrekken moet je wel met zeer goede argumenten doen. Aan de andere kant moet je je afvragen of het doel opweegt tegen de gevaren. Tuurlijk is het leger bedoeld om te kunnen vechten, maar deze missie niet. Je zit met landen daar die het minder met de mensenrechten nemen dan wij,maar dat zou je ook als een pluspunt kunnen zien door te zeggen dat wij het daarom beter kunnen doen dan de VS. Wat wel weer een nadeel is dat de VS tijdens de oorlog daar erg hard tegen de bevolking is geweest. Onredelijk hard volgesn Nederlandse maatstaven. Het is dus van beide kanten geen gelopen race. zelf begin ik te twijfelen vanwege de toezeggingen die we gedaan hebben en de hulp die we zouden kunnen bieden.
Trouwens, je hebt je argumentatie van de VS basher niet meer onderuit gehaald dan zei die van jouw, alleen ben je er niet mee eens dat ze de VS bashen..