abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 7 januari 2006 @ 07:31:49 #51
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_33791235
ze gingen in vietnam juist net te vroeg naar huis, zuid vietnam was totaal niet in staat om op eigen benen te staan op dat moment, maar wat heeft dat precies te maken met mijn post of vind je dat gewoon leuk om te roepen?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 07:52:16 #52
78918 SeLang
Black swans matter
pi_33791359
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 07:05 schreef sp3c het volgende:
mwah als de Amerikanen weggaan zonder de boel goed achter te laten dan wint de radicale islam, zonder twijfel ... die vertrekken dan naar andere plekken als Sri Lanka of Tsjetsjenie en de Irakezen zoeken het maar uit, dat zijn de grote verliezers
In dat geval zijn de Amerikanen dus ook de verliezers, aangezien het Irak van Saddam een veel mindere bedreiging was voor de USA dan een radicaal islamitisch regime.
Het is nog even afwachten hoe het zich verder gaat ontwikkelen in Irak, maar ik gok erop dat het uiteindelijk als een Amerikaanse nederlaag in de geschiedenisboeken komt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Moderator zaterdag 7 januari 2006 @ 08:13:42 #53
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_33791487
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 07:52 schreef SeLang het volgende:

[..]

In dat geval zijn de Amerikanen dus ook de verliezers, aangezien het Irak van Saddam een veel mindere bedreiging was voor de USA dan een radicaal islamitisch regime.
obviously en dan gaat het er mij niet eens om wie nu de grotere bedreiging is want radicale islamieten in Irak kunnen Amerika net zomin raken als Saddam Hussein dat kon, waar het om gaat is dat de doelen (WMD's, levensvatbaar Irak etc.) in dat geval niet zijn bereikt
pi_33791496
- blaat -

[ Bericht 97% gewijzigd door sp3c op 07-01-2006 08:19:05 ]
je kent mijn status bewapend met wapens geen vastgoedmagnaat maar ze houden me in de gaten
  † In Memoriam † zaterdag 7 januari 2006 @ 08:17:40 #55
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_33791508
Voor Irak ben ik nog steeds bang dat het land wellicht in drieën uiteen valt. Als je dacht dat het nu al instabiel was in het MO kun je dan helemaal wat beleven.

Voor de rest reageer ik niet in dit topic omdat ik niet geloof in "Al Qaeda" en Al-Zawahri allang dood en begraven is.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 09:15:29 #56
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_33791762
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 07:05 schreef sp3c het volgende:
mwah als de Amerikanen weggaan zonder de boel goed achter te laten dan wint de radicale islam, zonder twijfel ... die vertrekken dan naar andere plekken als Sri Lanka of Tsjetsjenie en de Irakezen zoeken het maar uit, dat zijn de grote verliezers
Dat is zeer de vraag.
Of de radicalen winnen. Hun aanhang is bijzonder klein.
Grotendeels Soennieten en die hebben hun kans gehad, de afgelopen 50 jaar. De Shi'iten in Irak zijn in meerderheid niet anti-westers en voor Arabische begrippen redelijk liberaal.
Als de "rebellen" met geweld aan de macht zouden komen (zeer onwaarschijnlijk) dan word voor iedereen duidelijk dat uit die hoek niets goeds te verwachten valt. Dan is het gebeurd met de aspiraties van Al-Qaida in de rest van de wereld.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
  zaterdag 7 januari 2006 @ 09:22:59 #57
70154 klez
pi_33791788
Verder ben ik het met Northern Star eens ; de hype rondom AL-Qaida is zwaar overdreven, hun kampen zijn door de aanval op Afghanistan al grotendeels vernietigd; wat ze in Irak met behulp van "boze" Soennieten flikken is gerommel in de marge, 90% van de Irakis ziet in hen geen enkel serieus perspectief voor de toekomst van Irak.
pi_33791856
Saddam vrijlaten.

De aanwezige troepen alleen inzetten als beveiling van de olievelden en -pijpleidingen.

Die oorlogkosten moeten wel ff terugverdiend worden + woekerrente.

Succes met je burgeroorlog.

Af en toe uiteraard een bommentapijtje op een vermeend terroristenkamp.
"Twenty-six times, I've been trusted to take the game winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. That is why I succeed." Michael Jordan
  zaterdag 7 januari 2006 @ 09:50:23 #59
70154 klez
pi_33791948
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 08:17 schreef NorthernStar het volgende:
Voor Irak ben ik nog steeds bang dat het land wellicht in drieën uiteen valt. Als je dacht dat het nu al instabiel was in het MO kun je dan helemaal wat beleven.

Voor de rest reageer ik niet in dit topic omdat ik niet geloof in "Al Qaeda" en Al-Zawahri allang dood en begraven is.
Die federatie is natuurlijk een prima logische oplossing; kijk naar Joegoslavie waar het ook tot een uitbarsting kwam nadat de dictator die de zaak kunstmatig bij elkaar hield overleed.
De situatie door de Engelsen in de '20 jaren gecreeerd had toch nooit stand gehouden.
  Moderator zaterdag 7 januari 2006 @ 09:51:53 #60
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_33791958
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 09:15 schreef klez het volgende:

[..]

Dat is zeer de vraag.
Of de radicalen winnen. Hun aanhang is bijzonder klein.
Grotendeels Soennieten en die hebben hun kans gehad, de afgelopen 50 jaar. De Shi'iten in Irak zijn in meerderheid niet anti-westers en voor Arabische begrippen redelijk liberaal.
Als de "rebellen" met geweld aan de macht zouden komen (zeer onwaarschijnlijk) dan word voor iedereen duidelijk dat uit die hoek niets goeds te verwachten valt. Dan is het gebeurd met de aspiraties van Al-Qaida in de rest van de wereld.
dat bedoel ik niet

als de Amerikanen te vroeg wegtrekken krijg je een nieuw machtsvacuum en krijg je in het gunstigste geval een burgeroorlog (a la joegoslavie) en in het ergste geval een stammenoorlog (a la Somalie) of je krijgt zoiets als Afghanistan nadat de Russen wegtrokken, iedereen roepen dat de Mujaheddin (Sadr milities in dit geval) hun hebben bevrijd en in verloop van de tijd radicaliseren ze en is iedereen de lul

nee het beste zou zijn als de Amerikanen gewoon nog een jaar of 10 in sterkte aanwezig blijven
  zaterdag 7 januari 2006 @ 09:56:11 #61
70154 klez
pi_33791978
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 09:51 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat bedoel ik niet

nee het beste zou zijn als de Amerikanen gewoon nog een jaar of 10 in sterkte aanwezig blijven
Daar ben ik het wel mee eens. Sowieso hadden de Amerikanen in 2003 gelijk met 500.000 man binnen moeten trekken en het zaakje binnen een half jaar afwerken. Schuld van de Rumsfeld doctrine.

Wanneer slaap jij eigenlijk?
  Moderator zaterdag 7 januari 2006 @ 10:02:33 #62
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_33792033
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 09:56 schreef klez het volgende:

[..]

Daar ben ik het wel mee eens. Sowieso hadden de Amerikanen in 2003 gelijk met 500.000 man binnen moeten trekken en het zaakje binnen een half jaar afwerken. Schuld van de Rumsfeld doctrine.
mjah ... je moet zowieso 10 jaar uittrekken voor zoiets, minstens maar praat dat politici maar aan het hoofd, want dat valt natuurlijk niet binnen de regeringstermijn en dan gaat strax iemand anders met de victorie pronken!!!
quote:
Wanneer slaap jij eigenlijk?
zodra ik dood ben

mwah ik slaap als ik moe ben en dat gebeurt om de enige reden veel te weinig, de dokter weet niet waarom en ik zelf heb er verder weinig last van lichamelijk dus het zal wel weer overgaan op een gegeven moment neem ik aan ... ik geef overmatig koffiegebruik de schuld
  zaterdag 7 januari 2006 @ 10:06:34 #63
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_33792061
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 09:51 schreef sp3c het volgende:

Dat pikken de belastingbetalers niet.

Wegwezen daar.

Een oorlog kun je in deze tijd niet meer winnen, vroeger was alles duidelijk en kon je een oorlog winnen , zie vrede van Versaille.

Tegenwoordig is het alleen maar guerilla, dat valt nooit te winnen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Moderator zaterdag 7 januari 2006 @ 10:24:20 #64
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_33792209
natuurlijk kan dat wel, maar je moet er wel goed over nadenken

het is een nieuw soort oorlogsvoering en de oude aanpak van kanonneerbootdiplomatiek, hakken met de botte bijl en bewuste escalaties gaat niet meer op. Het is nu alles carrot & stick wat de klok slaat. de zwakke plek maar ook gelijk het sterkste punt van een guerilla is de achterban (het volk) zolang die op hand van de guerilla's is kun je ze heel moeilijk verslaan maar zodra dit niet meer het geval is blijft er nog maar een heel klein kwetsbaar groepje militanten over, daar moet je ze raken en niet met clusterbommen maar met voedselpaketten en dan keihard optreden tegen vijandelijke steunpunten die dan ontstaan.

De VN is er nu wat mee aan het experimenteren in een klein stukje Congo, er wordt massaal eten uitgedeeld en banen gecreert en tegelijkertijd wordt er keihard met pantservoertuigen en gevechtshelikopters etc. opgetreden tegen de milities die zich beginnen op te hopen.

resultaat is dat de ontvoeringen van kinderen, verkrachtingen van vrouwen etc. op het laagste punt van de afgelopen 20 jaar is ofzo en ze zijn voorlopig nog niet klaar!

probleem hier is dat de Amerikaanse stok te groot is en de wortel bedorven
  Moderator zaterdag 7 januari 2006 @ 10:24:39 #65
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_33792211
en veel geduld heb je nodig
  zaterdag 7 januari 2006 @ 10:28:06 #66
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_33792245
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 10:24 schreef sp3c het volgende:
en veel geduld heb je nodig
En geld. En dat raakt op.

Maar goed, ik zie in de hedendaagse oorlogen, om het zo maar even te noemen, nooit echte winnaars.

Zolang er splintergroeperingen en guerilla's zijn blijft 't rotzooi.

Laat ze het lekker zelf uitzoeken daar, een puinhoop was het en zal in dat soort landen altijd zo blijven.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Moderator zaterdag 7 januari 2006 @ 10:43:10 #67
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_33792403
och geld ... op het bnp van de VS is dit natuurlijk een schijntje dat zich in dalende olieprijzen terug had moeten betalen

maja dan moet je het wel goed doen
  zaterdag 7 januari 2006 @ 10:50:20 #68
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_33792502
Zolang, ook mijn, belastinggeld gaat naar dat soort onzinnige oorlogen zal ik er tegen zijn.

En 'goed doen' doe je nooit.

Ik zie in Irak nooit een echte democratie ontstaan, die mensen hebben geen flauw benul wat dat is.

Je zou haast gaan denken dat sommige landen beter af zijn met een dictator zonder geweten.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 11:13:45 #69
70154 klez
pi_33792815
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 10:50 schreef popolon het volgende:
Zolang, ook mijn, belastinggeld gaat naar dat soort onzinnige oorlogen zal ik er tegen zijn.

En 'goed doen' doe je nooit.

Ik zie in Irak nooit een echte democratie ontstaan, die mensen hebben geen flauw benul wat dat is.

Je zou haast gaan denken dat sommige landen beter af zijn met een dictator zonder geweten.
Arrogant en onterecht. Dat het in Arabische/moslim landen traditie is dat een kleine groep met geweld zijn wil doordrukt, wil niet zeggen dat de bevolking daar blij mee is. De hoge opkomst bij de verkiezingen in Irak spreekt boekdelen wat dat betreft.
pi_33792879
Interessante discussie, maar ik heb zelf niets toe te voegen.

Dus tvp
  zaterdag 7 januari 2006 @ 11:56:50 #71
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_33793690
TT : Al-Qaida aan de winnende hand in Irak.
Tja, of de burgers daar zo blij mee moeten zijn is een heel ander hoofdstuk.
Je hoeft maar naar Iran of Afganistan te kijken voor wat dit in de toekomst kan betekenen.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 12:02:53 #72
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_33793844
Er zijn twee manieren om een oorlog te winnen.

De eerste is de vijand de mogelijkheid om verder te vechten te ontnemen. Doordat hij dusdanige verliezen heeft geleden, zoveel territorium heeft verloren dat het onmogelijk voor hem is om nog door te gaan met vechten. Oorlogen die op deze manier verlopen zijn meestal zeer bloederig. Voorbeelden hiervan zijn bijvoorbeeld de beide wereldoorlogen.

De tweede manier is de vijand de wil om verder te vechten te ontnemen. Hierbij wordt de vijand niet vernietigd, maar verliest hij de (politieke) wil om het conflict nog verder voort te zetten. In principe heeft hij nog wel de capaciteit om verder te vechten, maar is niet bereid de tol te betalen om de overwinning te behalen.

De oorlog in Irak is een duidelijk geval van de 2e manier.

De opstandelingen hebben natuurlijk niet de capaciteit om werkelijk afbreuk te doen aan de Amerikaanse gevechtskracht. Hoewel ze wel een behoorlijk aantal soldaten, tanks, helicopters e.d. uitgeschakeld hebben, in verhouding tot de Amerikaanse bevolkingsgrootte en industriële capaciteit is dit natuurlijk nagenoeg niets.
Evenmin kunnen de Amerikanen de opstandelingen vernietigen. Hoewel de Amerikanen over een enorme vuurkracht beschikken kunnen ze deze niet inzetten omdat ze niet weten wie de opstandelingen zijn of waar ze zitten. In een conventionele oorlog geeft zo een dergelijke vuurkracht altijd de overwinning. In een guerilla-oorlog is hij nagenoeg nutteloos.

Het is dus voor beide partijen noodzakelijk om de wil van de ander tot vechten te breken. En juist hierin slagen de opstandelingen beter als de Amerikanen. De voortdurende reeks van aanslagen, die tot nu toe aan 2193 Amerikanen het leven hebben gekost, hebben welliswaar nauwelijks invloed gehad op de gevechtskracht van het leger, maar wél op de politieke wil om verder te vechten. Op dit moment vind een meerderheid van de Amerikaanse bevolking dat ze beter niet hadden kunnen beginnen aan de oorlog. Ook in de politiek zijn er veel politici die in eerste instantie voor de oorlog waren nu naar het andere kamp overgegaan. Ook republikeinen.

De Amerikanen daarintegen hebben veel minder succes de wil tot vechten bij de tegenstander te breken. Hoewel zij voor iedere gedode Amerikaan ongetwijfeld een veelvoud aan opstandelingen doden, leidt dit niet tot verminderde vechtlust bij dezen. Integendeel, eerder is het tegenovergestelde het geval. Het totale aantal actieve guerillastrijders blijft langzaam groeien, ondanks dat er ondertussen al heel wat uitgeschakeld zijn. De bron waaruit er door de opstandelingen gerekruteert kan worden is welhaast oneindig groot. Er worden iedere maand honderd keer jonge moslims volwassen als dat de Amerikanen er doden. Bovendien is het in het belang van de buurlanden Syrië en Iran dat dit conflict zo slepend mogelijk wordt. Hierdoor zal het aan wapens en overige steun ook niet ontbreken.

Het is dus niet de vraag óf de Amerikanen gaan verliezen, maar veel eerder wannéér zij dat gaan doen. En uitstel van terugtrekken brengt alleen maar meer doden en kosten met zich mee.
The End Times are wild
  zaterdag 7 januari 2006 @ 12:10:49 #73
70154 klez
pi_33794063
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 12:02 schreef LXIV het volgende:
Het is dus niet de vraag óf de Amerikanen gaan verliezen, maar veel eerder wannéér zij dat gaan doen. En uitstel van terugtrekken brengt alleen maar meer doden en kosten met zich mee.
Jij gaat ervan uit dat "winnen" inhoud alle opstandelingen uitschakelen. Dat is helemaal niet nodig. De opstandelingen zullen altijd een marginale rol blijven spelen. Omdat het overgrote deel van de Iraqis ze helemaal niet blieft.

Het geweld en veiligheidsprobleem is lastig. Maar de Irakis en de Amerikanen zijn wel wat gewend. De publieke opinie in de VS is nogal flexibel, Bush is allang weer door zijn populariteitsdip heen. Zolang het aantal Amerikaanse slachtoffers op 1/50e van Vietnam blijft steken, is er weinig aan de hand. Geleidelijk zullen de Iraakse troepen het overnemen en dan blijft er weinig over van de opstandelingen.
Dan hebben de Amerikanen en de Irakis gewonnen.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 12:13:17 #74
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_33794151
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 12:10 schreef klez het volgende:
Zolang het aantal Amerikaanse slachtoffers op 1/50e van Vietnam blijft steken, is er weinig aan de hand. Geleidelijk zullen de Iraakse troepen het overnemen en dan blijft er weinig over van de opstandelingen.
Het is 1/27 ste
  zaterdag 7 januari 2006 @ 12:25:04 #75
70154 klez
pi_33794481
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 12:13 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Het is 1/27 ste
211.000 gedeeld door 2200 = 1/95
  zaterdag 7 januari 2006 @ 12:33:57 #76
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_33794723
quote:

[..]

Het geweld en veiligheidsprobleem is lastig. Maar de Irakis en de Amerikanen zijn wel wat gewend. De publieke opinie in de VS is nogal flexibel, Bush is allang weer door zijn populariteitsdip heen. Zolang het aantal Amerikaanse slachtoffers op 1/50e van Vietnam blijft steken, is er weinig aan de hand. Geleidelijk zullen de Iraakse troepen het overnemen en dan blijft er weinig over van de opstandelingen.
Dat geloof ik graag hoor en ik zal het vurig met je hopen, maar zolang de opstandelingen succesvol de economie weten te frustreren met de sabotage van oliepijplijnen is het niet waarschijnlijk dat het zo zal verlopen met Irak.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 12:36:41 #77
70154 klez
pi_33794800
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 12:33 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Dat geloof ik graag hoor en ik zal het vurig met je hopen, maar zolang de opstandelingen succesvol de economie weten te frustreren met de sabotage van oliepijplijnen is het niet waarschijnlijk dat het zo zal verlopen met Irak.
We zullen zien. Er zijn belangrijkere zaken op de wereld dan olie, ook al schijnen sommige Bush bashers te denken van niet.
pi_33795049
quote:

[..]
Geleidelijk zullen de Iraakse troepen het overnemen en dan blijft er weinig over van de opstandelingen.
Maar dat is dus niet wat er momenteel gebeurt.
  Moderator zaterdag 7 januari 2006 @ 12:49:22 #79
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_33795143
quote:

[..]

Jij gaat ervan uit dat "winnen" inhoud alle opstandelingen uitschakelen. Dat is helemaal niet nodig. De opstandelingen zullen altijd een marginale rol blijven spelen. Omdat het overgrote deel van de Iraqis ze helemaal niet blieft.
nu ja ze blieven ze wel want het zijn gewoon hun broer en zus, de grote meerderheid van de opstandelingen zijn itt tot wat bush je wil doen geloven Iraaks maar dat is niet per se slecht natuurlijk, met die mensen kun je nog een beetje dealen net als bij die begraafplaats waar ik de naam steeds van vergeet (heel belangrijk voor sjiieten iig, werd vet hard om gevochten) ... geef die mensen een alternatief en ze doen niet meer mee

dan blijven alleen nog de buitenlandse mujaheddin of hoe ze zichzelf ook willen noemen over die zelf ook eigenlijk maar ongewenste vreemdelingen in een ver land zijn, dan houd het snel op natuurlijk.

maar dan moet je dat alternatief wel bieden, dan moet je gaan bouwen ipv vernietigen, ophouden met tanks de straten open te rijten, niet meer voor de lol auto's stuk schieten etc. etc. dan moeten ze gaan peacekeepen zoals de britten bv en daar hebben ze een broertje dood aan ... daarom was (en ben) ik altijd voor een zo groot mogelijke internationale troepenmacht want vanuit peacekeepen overschakelen naar oorlog voeren is niet zo moeiilijk, omgekeerd is lastiger
  zaterdag 7 januari 2006 @ 12:58:28 #80
3542 Gia
User under construction
pi_33795430
Moslimstrijders!!

Terroristen zijn het. Niet meer en niet minder.

Ga ze ook nog een beetje zitten verheerlijken, alsof ze zoveel goede daden verrichten!!

Bah, walgelijk gewoon.
pi_33795486
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 12:58 schreef Gia het volgende:
Moslimstrijders!!

Terroristen zijn het. Niet meer en niet minder.
Wie, mensen die tanks opblazen of mensen die markten opblazen?
  zaterdag 7 januari 2006 @ 13:10:18 #82
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_33795788
@ spec: Ik ben heel blij dat Amerika, praktisch, in zijn eentje Irak is binnengevallen, anders waren ze nu als een haas gevlucht en mocht heel Europa onder de NAVO-vlag en de noemer Internationale troepenmacht, de teringzooi opruimen van de Yankees.

Trouwens Al-Qaida bestaat niet meer. De terroristen gebruiken alleen nog de naam Al-Qaida om zo internationale aandacht te verwerven. Merendeel zijn gewoon Irakese burgers die onafhankelijk opereren.
Tegenovergestelde van preventief
WACC = Ko = (EV/TV) ke + (VV/TV) (1-f) kv
pi_33797584
quote:

[..]

Je bedoelt dat als de VS wegtrekt onder de noemer van overwinning ze dan hebben gewonnen van de terroristen. jouw hoeven ze ieder geval niet meer om te halen met propaganda...
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_33797873
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 07:08 schreef sig000 het volgende:

[..]

In Vietnam gingen ze naar huis met hangende pootjes net te laat en dat lijkt in 't Iraq verhal dezelfde kant op te gaan.
nee hoor pik, iraq is peanuts vergeleken bij Nam. Trouwens als die Nam oorlog nu had plaats gevonden hadden ze wel gewonnen, nu hebben ze veel betere chemicalien om van een bebos deel 1 grote woesttijn te maken.

En je kan niet altijd winnen, dat is het risico van vechten, maar ze springen er wel in als cowboys (yieehaaaa)
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_33800183
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 13:10 schreef stukovich het volgende:
Trouwens Al-Qaida bestaat niet meer. De terroristen gebruiken alleen nog de naam Al-Qaida om zo internationale aandacht te verwerven. Merendeel zijn gewoon Irakese burgers die onafhankelijk opereren.
Hou toch eens op met die onzin van Irakese burgers die als terroristen opereren. Het gaat vooral om allerhande (niet Irakees) moslim tuig dat met geld uit o.a. Saudi Arabie de boel verpest in Irak. Alleen in het zuidelijke gedeelte opereren er Irakese terroristen, gesteund door Iran. Op zich had de VS dit wel kunnen winnen maar dan hadden ze veel meer troepen nodig gehad, puur en alleen om alle grenzen dicht te houden. Echter een dergelijke bezettingsmacht was niet haalbaar (politiek en financieel) en zou als bedreigend zijn opgevat door de verschillende buurlanden.

Ondanks de fanatici, de uiterst laffe manier van opereren en de oneindige budgetten kunnen de terroristen overigens niet veel meer dan af en toe wat aanslagen plegen. De meeste schade wordt geleden door de Irakese burgers. Zij zijn de echte verliezers. Als hun moslim broeders echt wat gaven om Irak dan hadden ze zelf een vredesmacht geformeerd om de Amerikanen af te lossen en hadden ze al niet al die terroristen gesteund. Maar ja een goed functionerend Irak is schijnbaar niet belangrijk voor die landen (Iran, Saudi-Arabie, Syrie, etc.). Al die islamitische landen kunnen wel een grote bek jegens het "boosaardige" westen hebben, maar deze situtatie bewijst eens te meer dat ze dit soort problemen zelf niet op een fatsoenlijke manier kunnen oplossen.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 15:41:38 #86
70154 klez
pi_33800511
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 15:32 schreef Circuitbreaker het volgende:

[..]

Hou toch eens op met die onzin van Irakese burgers die als terroristen opereren. Het gaat vooral om allerhande (niet Irakees) moslim tuig dat met geld uit o.a. Saudi Arabie de boel verpest in Irak. Alleen in het zuidelijke gedeelte opereren er Irakese terroristen, gesteund door Iran. Op zich had de VS dit wel kunnen winnen maar dan hadden ze veel meer troepen nodig gehad, puur en alleen om alle grenzen dicht te houden. Echter een dergelijke bezettingsmacht was niet haalbaar (politiek en financieel) en zou als bedreigend zijn opgevat door de verschillende buurlanden.

Ondanks de fanatici, de uiterst laffe manier van opereren en de oneindige budgetten kunnen de terroristen overigens niet veel meer dan af en toe wat aanslagen plegen. De meeste schade wordt geleden door de Irakese burgers. Zij zijn de echte verliezers. Als hun moslim broeders echt wat gaven om Irak dan hadden ze zelf een vredesmacht geformeerd om de Amerikanen af te lossen en hadden ze al niet al die terroristen gesteund. Maar ja een goed functionerend Irak is schijnbaar niet belangrijk voor die landen (Iran, Saudi-Arabie, Syrie, etc.). Al die islamitische landen kunnen wel een grote bek jegens het "boosaardige" westen hebben, maar deze situtatie bewijst eens te meer dat ze dit soort problemen zelf niet op een fatsoenlijke manier kunnen oplossen.

Uitstekend. Zo lees ik ze graag.
pi_33800660
quote:

[..]

Net of wij ''onze'' problemen wel fatsoenlijk kunnen oplossen. maar zo te horen voel jij je boven een moslim staan, dus een normale discussie verwacht ik niet.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zaterdag 7 januari 2006 @ 15:49:48 #88
70154 klez
pi_33800801
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 15:45 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Net of wij ''onze'' problemen wel fatsoenlijk kunnen oplossen. maar zo te horen voel jij je boven een moslim staan, dus een normale discussie verwacht ik niet.
Ga je maar weer gelijk op de man spelen als de argumenten niet in je straatje passen? Waar blijkt uit dat hij moslims niet mag?
pi_33801181
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 15:49 schreef klez het volgende:

[..]

Ga je maar weer gelijk op de man spelen als de argumenten niet in je straatje passen? Waar blijkt uit dat hij moslims niet mag?
quote:

[..]

Hou toch eens op met die onzin van Irakese burgers die als terroristen opereren. Het gaat vooral om allerhande (niet Irakees) moslim tuig.
Hieruit.
waar zie je staan dat ik er niet mee eens ben?...
Ik zeg alleen dat wij ook problemen hebben en we die ook lang niet altijd goed oplossen...

oja, hoe kom je bij ''weer''?
Wat is er nu flauw aan om als hij zulke uitspraken doet zeggen dat hij zich boven moslims voelt staan. Is gewoon een constatering?...
And that is the news.''
  zaterdag 7 januari 2006 @ 16:05:37 #90
70154 klez
pi_33801309
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 16:01 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

[..]

Hieruit.
Ik zeg alleen dat wij ook problemen hebben en we die ook lang niet altijd goed oplossen...
Zijn de Irakezen die de dupe worden waar hij het over heeft geen moslims dan? Ik zie de vooringenomenheid niet. Een echte vredelievende moslim zal de manier waarop de meeste Arabische landen met belangrijke kwesties als dit om gaan ook een doorn in het oog zijn.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 16:06:30 #91
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_33801329
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 16:01 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

[..]

Hieruit.

oja, hoe kom je bij ''weer''?
Wat is er nu flauw aan om als hij zulke uitspraken doet zeggen dat hij zich boven moslims voelt staan. Is gewoon een constatering?...
Oftewel hij heeft het over tuig onder moslims, ook wel moslim-extremisten. Maar reageer eens inhoudelijk op de rest van zijn overtuigend stukje...
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_33802469
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 16:06 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Oftewel hij heeft het over tuig onder moslims, ook wel moslim-extremisten. Maar reageer eens inhoudelijk op de rest van zijn overtuigend stukje...
zo zou je het ook kunnen zien, was misschien voorbarig van mij.

Op het stukje;
Dacht dat 90% van de opstandelingen Irakees was. Had dat ergens gelezen, zal nog eens kijken waar.
Dat de VS het binnentekken van de buitenlandse terroristen alleen had kunnen voorkomen door meer legers te sturen en zo de grenzen dicht konden ben ik ook niet mee eens. De VS treden nou niet bepaalt vriendelijk tegen die mensen op. Vergelijk het met andere landen en dan is er een verschil in aanpak en hoe er naar ze wordt gekeken.

Dat de bevolking de dupe is ebn ik mee eens. Maar dat de islamitische landen een eigen leger haden moeten vormen...Net of de VS dat zou toestaan. Ze zouden dan immers de macht niet meer hebben. Dat zou er nooit zijn gekomen.
And that is the news.''
  zaterdag 7 januari 2006 @ 16:57:28 #93
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_33802959
Het zal net zo gaan als met Vietnam. VS trekt weg > moslimfundamentalisme grijpt de macht. (ipv het communisme)
Era Vulgaris
  zaterdag 7 januari 2006 @ 17:31:49 #94
70154 klez
pi_33804134
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 16:57 schreef Vassili_Z het volgende:
Het zal net zo gaan als met Vietnam. VS trekt weg > moslimfundamentalisme grijpt de macht. (ipv het communisme)
De wens is de vader van de gedachte, zullen we maar zeggen...
pi_33804229
quote:
(Novum/AP) - Ayman al-Zawahri, de no. 2 van Al-Qaida, heeft de aangekondigde reductie van de Amerikaanse troepen in Irak aangemerkt als een overwinning van de islam.
Dat de Amerikaanse militairen niet meer (of in ieder geval in mindere mate) nodig zijn in Irak lijkt mij juist een teken dat het de goede kant op gaat.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_33804579
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 16:06 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Erg overtuigend vind ik het niet.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 17:56:30 #97
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_33804944
http://www.jihadwatch.org/archives/009715.php

Nou ja, dat Al-Q in Irak een homogene Iraakse club is klopt dus voor geen ene meter.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 18:00:37 #98
70154 klez
pi_33805062
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 17:45 schreef Monidique het volgende:

[..]

Erg overtuigend vind ik het niet.
Ik deze reactie ook niet...
  Moderator zaterdag 7 januari 2006 @ 18:10:34 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_33805338
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 17:56 schreef Finder_elf_towns het volgende:
http://www.jihadwatch.org/archives/009715.php

Nou ja, dat Al-Q in Irak een homogene Iraakse club is klopt dus voor geen ene meter.
mjah dat zegt ook niemand ... maar de bewering dat dit de grootste groep is die de Amerikanen dwars zitten is ook niet waar.

je moet een verschil maken tussen die milities (Sadr bv) die vooral Amerikaanse doelen aanvallen en terroristen die volledig willekeurig bommetjes plaatsen
  Moderator zaterdag 7 januari 2006 @ 18:11:57 #100
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_33805379
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 13:10 schreef stukovich het volgende:
@ spec: Ik ben heel blij dat Amerika, praktisch, in zijn eentje Irak is binnengevallen, anders waren ze nu als een haas gevlucht en mocht heel Europa onder de NAVO-vlag en de noemer Internationale troepenmacht, de teringzooi opruimen van de Yankees.
ja hoor het is al goed, ik ga hier niet hele boeken volschrijven met argumenten en info om dan dit soort onzin ertegenin te krijgen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')