In dat geval zijn de Amerikanen dus ook de verliezers, aangezien het Irak van Saddam een veel mindere bedreiging was voor de USA dan een radicaal islamitisch regime.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 07:05 schreef sp3c het volgende:
mwah als de Amerikanen weggaan zonder de boel goed achter te laten dan wint de radicale islam, zonder twijfel ... die vertrekken dan naar andere plekken als Sri Lanka of Tsjetsjenie en de Irakezen zoeken het maar uit, dat zijn de grote verliezers
obviously en dan gaat het er mij niet eens om wie nu de grotere bedreiging is want radicale islamieten in Irak kunnen Amerika net zomin raken als Saddam Hussein dat kon, waar het om gaat is dat de doelen (WMD's, levensvatbaar Irak etc.) in dat geval niet zijn bereiktquote:Op zaterdag 7 januari 2006 07:52 schreef SeLang het volgende:
[..]
In dat geval zijn de Amerikanen dus ook de verliezers, aangezien het Irak van Saddam een veel mindere bedreiging was voor de USA dan een radicaal islamitisch regime.
Dat is zeer de vraag.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 07:05 schreef sp3c het volgende:
mwah als de Amerikanen weggaan zonder de boel goed achter te laten dan wint de radicale islam, zonder twijfel ... die vertrekken dan naar andere plekken als Sri Lanka of Tsjetsjenie en de Irakezen zoeken het maar uit, dat zijn de grote verliezers
Die federatie is natuurlijk een prima logische oplossing; kijk naar Joegoslavie waar het ook tot een uitbarsting kwam nadat de dictator die de zaak kunstmatig bij elkaar hield overleed.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 08:17 schreef NorthernStar het volgende:
Voor Irak ben ik nog steeds bang dat het land wellicht in drieën uiteen valt. Als je dacht dat het nu al instabiel was in het MO kun je dan helemaal wat beleven.
Voor de rest reageer ik niet in dit topic omdat ik niet geloof in "Al Qaeda" en Al-Zawahri allang dood en begraven is.
dat bedoel ik nietquote:Op zaterdag 7 januari 2006 09:15 schreef klez het volgende:
[..]
Dat is zeer de vraag.
Of de radicalen winnen. Hun aanhang is bijzonder klein.
Grotendeels Soennieten en die hebben hun kans gehad, de afgelopen 50 jaar. De Shi'iten in Irak zijn in meerderheid niet anti-westers en voor Arabische begrippen redelijk liberaal.
Als de "rebellen" met geweld aan de macht zouden komen (zeer onwaarschijnlijk) dan word voor iedereen duidelijk dat uit die hoek niets goeds te verwachten valt. Dan is het gebeurd met de aspiraties van Al-Qaida in de rest van de wereld.
Daar ben ik het wel mee eens. Sowieso hadden de Amerikanen in 2003 gelijk met 500.000 man binnen moeten trekken en het zaakje binnen een half jaar afwerken. Schuld van de Rumsfeld doctrine.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 09:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat bedoel ik niet
nee het beste zou zijn als de Amerikanen gewoon nog een jaar of 10 in sterkte aanwezig blijven
mjah ... je moet zowieso 10 jaar uittrekken voor zoiets, minstens maar praat dat politici maar aan het hoofd, want dat valt natuurlijk niet binnen de regeringstermijn en dan gaat strax iemand anders met de victorie pronken!!!quote:Op zaterdag 7 januari 2006 09:56 schreef klez het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens. Sowieso hadden de Amerikanen in 2003 gelijk met 500.000 man binnen moeten trekken en het zaakje binnen een half jaar afwerken. Schuld van de Rumsfeld doctrine.
zodra ik dood benquote:Wanneer slaap jij eigenlijk?![]()
Dat pikken de belastingbetalers niet.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 09:51 schreef sp3c het volgende:
nee het beste zou zijn als de Amerikanen gewoon nog een jaar of 10 in sterkte aanwezig blijven
En geld. En dat raakt op.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 10:24 schreef sp3c het volgende:
en veel geduld heb je nodig
Arrogant en onterecht. Dat het in Arabische/moslim landen traditie is dat een kleine groep met geweld zijn wil doordrukt, wil niet zeggen dat de bevolking daar blij mee is. De hoge opkomst bij de verkiezingen in Irak spreekt boekdelen wat dat betreft.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 10:50 schreef popolon het volgende:
Zolang, ook mijn, belastinggeld gaat naar dat soort onzinnige oorlogen zal ik er tegen zijn.
En 'goed doen' doe je nooit.
Ik zie in Irak nooit een echte democratie ontstaan, die mensen hebben geen flauw benul wat dat is.
Je zou haast gaan denken dat sommige landen beter af zijn met een dictator zonder geweten.
Jij gaat ervan uit dat "winnen" inhoud alle opstandelingen uitschakelen. Dat is helemaal niet nodig. De opstandelingen zullen altijd een marginale rol blijven spelen. Omdat het overgrote deel van de Iraqis ze helemaal niet blieft.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 12:02 schreef LXIV het volgende:
Het is dus niet de vraag óf de Amerikanen gaan verliezen, maar veel eerder wannéér zij dat gaan doen. En uitstel van terugtrekken brengt alleen maar meer doden en kosten met zich mee.
Het is 1/27 stequote:Op zaterdag 7 januari 2006 12:10 schreef klez het volgende:
Zolang het aantal Amerikaanse slachtoffers op 1/50e van Vietnam blijft steken, is er weinig aan de hand. Geleidelijk zullen de Iraakse troepen het overnemen en dan blijft er weinig over van de opstandelingen.
Dan hebben de Amerikanen en de Irakis gewonnen.
211.000 gedeeld door 2200 = 1/95quote:
Dat geloof ik graag hoor en ik zal het vurig met je hopen, maar zolang de opstandelingen succesvol de economie weten te frustreren met de sabotage van oliepijplijnen is het niet waarschijnlijk dat het zo zal verlopen met Irak.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 12:10 schreef klez het volgende:
[..]
Het geweld en veiligheidsprobleem is lastig. Maar de Irakis en de Amerikanen zijn wel wat gewend. De publieke opinie in de VS is nogal flexibel, Bush is allang weer door zijn populariteitsdip heen. Zolang het aantal Amerikaanse slachtoffers op 1/50e van Vietnam blijft steken, is er weinig aan de hand. Geleidelijk zullen de Iraakse troepen het overnemen en dan blijft er weinig over van de opstandelingen.
We zullen zien. Er zijn belangrijkere zaken op de wereld dan olie, ook al schijnen sommige Bush bashers te denken van niet.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 12:33 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Dat geloof ik graag hoor en ik zal het vurig met je hopen, maar zolang de opstandelingen succesvol de economie weten te frustreren met de sabotage van oliepijplijnen is het niet waarschijnlijk dat het zo zal verlopen met Irak.
Maar dat is dus niet wat er momenteel gebeurt.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 12:10 schreef klez het volgende:
[..]
Geleidelijk zullen de Iraakse troepen het overnemen en dan blijft er weinig over van de opstandelingen.
nu ja ze blieven ze wel want het zijn gewoon hun broer en zus, de grote meerderheid van de opstandelingen zijn itt tot wat bush je wil doen geloven Iraaks maar dat is niet per se slecht natuurlijk, met die mensen kun je nog een beetje dealen net als bij die begraafplaats waar ik de naam steeds van vergeet (heel belangrijk voor sjiieten iig, werd vet hard om gevochten) ... geef die mensen een alternatief en ze doen niet meer meequote:Op zaterdag 7 januari 2006 12:10 schreef klez het volgende:
[..]
Jij gaat ervan uit dat "winnen" inhoud alle opstandelingen uitschakelen. Dat is helemaal niet nodig. De opstandelingen zullen altijd een marginale rol blijven spelen. Omdat het overgrote deel van de Iraqis ze helemaal niet blieft.
Wie, mensen die tanks opblazen of mensen die markten opblazen?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 12:58 schreef Gia het volgende:
Moslimstrijders!!
Terroristen zijn het. Niet meer en niet minder.
Je bedoelt dat als de VS wegtrekt onder de noemer van overwinning ze dan hebben gewonnen van de terroristen. jouw hoeven ze ieder geval niet meer om te halen met propaganda...quote:Op zaterdag 7 januari 2006 12:10 schreef klez het volgende:
[..]
Jij gaat ervan uit dat "winnen" inhoud alle opstandelingen uitschakelen. Dat is helemaal niet nodig. De opstandelingen zullen altijd een marginale rol blijven spelen. Omdat het overgrote deel van de Iraqis ze helemaal niet blieft.
Het geweld en veiligheidsprobleem is lastig. Maar de Irakis en de Amerikanen zijn wel wat gewend. De publieke opinie in de VS is nogal flexibel, Bush is allang weer door zijn populariteitsdip heen. Zolang het aantal Amerikaanse slachtoffers op 1/50e van Vietnam blijft steken, is er weinig aan de hand. Geleidelijk zullen de Iraakse troepen het overnemen en dan blijft er weinig over van de opstandelingen.
nee hoor pik, iraq is peanuts vergeleken bij Nam. Trouwens als die Nam oorlog nu had plaats gevonden hadden ze wel gewonnen, nu hebben ze veel betere chemicalien om van een bebos deel 1 grote woesttijn te maken.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 07:08 schreef sig000 het volgende:
[..]
In Vietnam gingen ze naar huis met hangende pootjes net te laat en dat lijkt in 't Iraq verhal dezelfde kant op te gaan.![]()
Hou toch eens op met die onzin van Irakese burgers die als terroristen opereren. Het gaat vooral om allerhande (niet Irakees) moslim tuig dat met geld uit o.a. Saudi Arabie de boel verpest in Irak. Alleen in het zuidelijke gedeelte opereren er Irakese terroristen, gesteund door Iran. Op zich had de VS dit wel kunnen winnen maar dan hadden ze veel meer troepen nodig gehad, puur en alleen om alle grenzen dicht te houden. Echter een dergelijke bezettingsmacht was niet haalbaar (politiek en financieel) en zou als bedreigend zijn opgevat door de verschillende buurlanden.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 13:10 schreef stukovich het volgende:
Trouwens Al-Qaida bestaat niet meer. De terroristen gebruiken alleen nog de naam Al-Qaida om zo internationale aandacht te verwerven. Merendeel zijn gewoon Irakese burgers die onafhankelijk opereren.
quote:Op zaterdag 7 januari 2006 15:32 schreef Circuitbreaker het volgende:
[..]
Hou toch eens op met die onzin van Irakese burgers die als terroristen opereren. Het gaat vooral om allerhande (niet Irakees) moslim tuig dat met geld uit o.a. Saudi Arabie de boel verpest in Irak. Alleen in het zuidelijke gedeelte opereren er Irakese terroristen, gesteund door Iran. Op zich had de VS dit wel kunnen winnen maar dan hadden ze veel meer troepen nodig gehad, puur en alleen om alle grenzen dicht te houden. Echter een dergelijke bezettingsmacht was niet haalbaar (politiek en financieel) en zou als bedreigend zijn opgevat door de verschillende buurlanden.
Ondanks de fanatici, de uiterst laffe manier van opereren en de oneindige budgetten kunnen de terroristen overigens niet veel meer dan af en toe wat aanslagen plegen. De meeste schade wordt geleden door de Irakese burgers. Zij zijn de echte verliezers. Als hun moslim broeders echt wat gaven om Irak dan hadden ze zelf een vredesmacht geformeerd om de Amerikanen af te lossen en hadden ze al niet al die terroristen gesteund. Maar ja een goed functionerend Irak is schijnbaar niet belangrijk voor die landen (Iran, Saudi-Arabie, Syrie, etc.). Al die islamitische landen kunnen wel een grote bek jegens het "boosaardige" westen hebben, maar deze situtatie bewijst eens te meer dat ze dit soort problemen zelf niet op een fatsoenlijke manier kunnen oplossen.
Net of wij ''onze'' problemen wel fatsoenlijk kunnen oplossen. maar zo te horen voel jij je boven een moslim staan, dus een normale discussie verwacht ik niet.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 15:32 schreef Circuitbreaker het volgende:
[..]
Hou toch eens op met die onzin van Irakese burgers die als terroristen opereren. Het gaat vooral om allerhande (niet Irakees) moslim tuig dat met geld uit o.a. Saudi Arabie de boel verpest in Irak. Alleen in het zuidelijke gedeelte opereren er Irakese terroristen, gesteund door Iran. Op zich had de VS dit wel kunnen winnen maar dan hadden ze veel meer troepen nodig gehad, puur en alleen om alle grenzen dicht te houden. Echter een dergelijke bezettingsmacht was niet haalbaar (politiek en financieel) en zou als bedreigend zijn opgevat door de verschillende buurlanden.
Ondanks de fanatici, de uiterst laffe manier van opereren en de oneindige budgetten kunnen de terroristen overigens niet veel meer dan af en toe wat aanslagen plegen. De meeste schade wordt geleden door de Irakese burgers. Zij zijn de echte verliezers. Als hun moslim broeders echt wat gaven om Irak dan hadden ze zelf een vredesmacht geformeerd om de Amerikanen af te lossen en hadden ze al niet al die terroristen gesteund. Maar ja een goed functionerend Irak is schijnbaar niet belangrijk voor die landen (Iran, Saudi-Arabie, Syrie, etc.). Al die islamitische landen kunnen wel een grote bek jegens het "boosaardige" westen hebben, maar deze situtatie bewijst eens te meer dat ze dit soort problemen zelf niet op een fatsoenlijke manier kunnen oplossen.
Ga je maar weer gelijk op de man spelen als de argumenten niet in je straatje passen? Waar blijkt uit dat hij moslims niet mag?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 15:45 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Net of wij ''onze'' problemen wel fatsoenlijk kunnen oplossen. maar zo te horen voel jij je boven een moslim staan, dus een normale discussie verwacht ik niet.
quote:Op zaterdag 7 januari 2006 15:49 schreef klez het volgende:
[..]
Ga je maar weer gelijk op de man spelen als de argumenten niet in je straatje passen? Waar blijkt uit dat hij moslims niet mag?
Hieruit.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 15:32 schreef Circuitbreaker het volgende:
[..]
Hou toch eens op met die onzin van Irakese burgers die als terroristen opereren. Het gaat vooral om allerhande (niet Irakees) moslim tuig.
Zijn de Irakezen die de dupe worden waar hij het over heeft geen moslims dan? Ik zie de vooringenomenheid niet. Een echte vredelievende moslim zal de manier waarop de meeste Arabische landen met belangrijke kwesties als dit om gaan ook een doorn in het oog zijn.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 16:01 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
[..]
Hieruit.
waar zie je staan dat ik er niet mee eens ben?...
Ik zeg alleen dat wij ook problemen hebben en we die ook lang niet altijd goed oplossen...
Oftewel hij heeft het over tuig onder moslims, ook wel moslim-extremisten. Maar reageer eens inhoudelijk op de rest van zijn overtuigend stukje...quote:Op zaterdag 7 januari 2006 16:01 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
[..]
Hieruit.
waar zie je staan dat ik er niet mee eens ben?...
Ik zeg alleen dat wij ook problemen hebben en we die ook lang niet altijd goed oplossen...
oja, hoe kom je bij ''weer''?
Wat is er nu flauw aan om als hij zulke uitspraken doet zeggen dat hij zich boven moslims voelt staan. Is gewoon een constatering?...
zo zou je het ook kunnen zien, was misschien voorbarig van mij.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 16:06 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Oftewel hij heeft het over tuig onder moslims, ook wel moslim-extremisten. Maar reageer eens inhoudelijk op de rest van zijn overtuigend stukje...
De wens is de vader van de gedachte, zullen we maar zeggen...quote:Op zaterdag 7 januari 2006 16:57 schreef Vassili_Z het volgende:
Het zal net zo gaan als met Vietnam. VS trekt weg > moslimfundamentalisme grijpt de macht. (ipv het communisme)
Dat de Amerikaanse militairen niet meer (of in ieder geval in mindere mate) nodig zijn in Irak lijkt mij juist een teken dat het de goede kant op gaat.quote:(Novum/AP) - Ayman al-Zawahri, de no. 2 van Al-Qaida, heeft de aangekondigde reductie van de Amerikaanse troepen in Irak aangemerkt als een overwinning van de islam.
Erg overtuigend vind ik het niet.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 16:06 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Oftewel hij heeft het over tuig onder moslims, ook wel moslim-extremisten. Maar reageer eens inhoudelijk op de rest van zijn overtuigend stukje...
Ik deze reactie ook niet...quote:Op zaterdag 7 januari 2006 17:45 schreef Monidique het volgende:
[..]
Erg overtuigend vind ik het niet.
mjah dat zegt ook niemand ... maar de bewering dat dit de grootste groep is die de Amerikanen dwars zitten is ook niet waar.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 17:56 schreef Finder_elf_towns het volgende:
http://www.jihadwatch.org/archives/009715.php
Nou ja, dat Al-Q in Irak een homogene Iraakse club is klopt dus voor geen ene meter.
ja hoor het is al goed, ik ga hier niet hele boeken volschrijven met argumenten en info om dan dit soort onzin ertegenin te krijgenquote:Op zaterdag 7 januari 2006 13:10 schreef stukovich het volgende:
@ spec: Ik ben heel blij dat Amerika, praktisch, in zijn eentje Irak is binnengevallen, anders waren ze nu als een haas gevlucht en mocht heel Europa onder de NAVO-vlag en de noemer Internationale troepenmacht, de teringzooi opruimen van de Yankees.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |