abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33769819
Gooi jij vlees meteen weg als het over datum is? Ik heb hier een stuk vlees dat tenminste houdbaar was t/m 5 januari, maar volgens mij is het zonde om het weg te gooien.. Is toch nog gewoon bruikbaar? (er valt niet echt iets te zien aan de buitenkant, het is namelijk een sateschnitzel.
pi_33769902
Het zal waarschijnlijk nog wel goed wezen, maar ikzelf eet het niet meer, gaat zo de asbak in.

Zelfde met melk en zuivelproducten, OVD? in de afvalbak ermee.
pi_33769938
Ik leg het in de koelkast van de buren

( als het nog goed ruikt is het meestal wel te eten )
pi_33769944
Gewoon in de diepvries keilen vantevoren.
pi_33769947
Nee, alles wat over de datum is gaat weg.. ik zorg er eigenlijk ook gewoon voor dat het niet over de datum komt.
pi_33770069
Ik zou het niet meer eten.
THT, en dan nog een dag erover heen lijkt me niet zo'n goed plan.
Een satésnitzel zie je ook niets aan omdat ie gepaneerd is he

Koop lekker vers nieuw.
pi_33770126
het is vlees, dat is vanaf dag 1 al in staat van ontbinding, laat staat dat het overtijd raakt. weggooien dus.
pi_33770216
Nee, vlees kan best een beetje over datum zijn, maar met een schnitzel is het een ander verhaal. Dat is meestal al niet van geweldige kwaliteit tijdens de bereiding.
pi_33770238
Rood vlees, hmmmmm
pi_33770533
de THT datum moet je meer zien als een "maatstaaf" je hebt ook wel eens dat iets THT 08-01-2006 is maar nu al rot is. Het is gewoon een advies, denk jij dat het nog goed is tja, zou ik het nog gewoon eten.
Daarnaast waarom keil je vlees niet gewoon gelijk in de vriezer? met paar uurtjes is het wel ontdooid en heb je veel langer de tijd (vooral handig bij familie verpakkingen in de aanbieding
  vrijdag 6 januari 2006 @ 16:49:29 #11
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_33770790
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 16:32 schreef addictivebeat het volgende:
het is vlees, dat is vanaf dag 1 al in staat van ontbinding, laat staat dat het overtijd raakt. weggooien dus.
boom-eter
zo goed..?
pi_33770873
Goed warm maken en het is best te doen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_33770888
als de kat het niet meer lust dan eet ik het ook niet
Een dag niet gedownload, is een dag niet geleefd...
  vrijdag 6 januari 2006 @ 16:52:39 #14
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_33770918
als het in de koelkast heeft gelegen kan 1-2 dagen over tijd wel.
Meer niet...
pi_33770941
THT: Tenminste Houdbaar Tot

Ofwel, het kan nog best langer houdbaar zijn. Gewoon controleren of het er nog goed uit ziet, er aan ruiken. In de meeste gevallen geen probleem dus. Vlees kan namelijk niet klokkijken.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_33770970
Maar is wel aan bederf onderhevig
  vrijdag 6 januari 2006 @ 16:57:20 #17
42510 Baleog
semi kale wijsneus
pi_33771085
ik gooi het dan ook weg, neem geen risico's, dadelijk word ik ziek ofzo
MrSASO's ille rhyme: DA SHIZNIT 33 1/3 (y)
pi_33771317
Bedankt voor de reacties
En de mensen met de vriezer tip: ik heb geen vriezer
  vrijdag 6 januari 2006 @ 17:05:45 #19
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_33771391
Niet zo aanstellen. Als het nog goed ruikt kan je het best eten als het een dagje over de datum is.

Geen wonder dat alles in de supermarkt zo duur is tegenwoordig... Mensen keilen alles zo in de vuilnisbak om vrolijk nieuw eten te kopen. Vraag en aanbod enzo.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_33771425
mijn record, een biefstukje open verpakking in de koelkast, 6 dagen.... en hij smaakte nog goed ook!
Als een griekse halfgod op de berg van Olympus terwijl de zon constant met mijn gezicht meedraait.
pi_33771567
De uiterste bewaardatum is ook voor vlees een richtlijn.
Aan een vers onbehandeld stuk vlees kun je net als bij vis, goed ruiken of het nog in orde is.
Moet je sowieso doen, op de geur afgaan, niet enkel op de datum.
De datum klopt als aan alle minimale voorwaarden wordt voldaan. Daarna ben je zelf verantwoordelijk.
Op de datum alleen vertrouwen is onzin.
Hoe goed deed de koelwagen het tijdens het transport? Hoe goed was de koeling van de slager?
Is met een van beide of beide koelingen een probleem geweest?
Waarmee is het vlees in de slachterij tot het bij jou kwam, in aanraking geweest?
Dat staat allemaal niet op dat stickertje.
Hoe lang was je ermee onderweg van de slager naar jouw koelkast, deed je gelijktijdig nog meer boodschappen en hoe was de buitentemperatuur?
Allemaal zaken die ingedekt zijn bij de uiterste houdbaarheiddatum.
Tot voor enkele jaren werd het vlees in slagerijen behandeld met een stof zodat het er mooi bleef uitzien wanneer het een paar dagen te lang in de koeling lag.
Niemand kan aan een stickertje op de verpakking zien of het vlees onder of ver boven de minimale voorwaarden bij jouw gekomen is.

vrijdag 6 januari 2006 @ 17:12:41 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_33771627
Ik gooi vlees niet weg als het over datum is. Ik eet het op of vries het in voor het over datum is.
The love you take is equal to the love you make.
pi_33771628
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 16:26 schreef Kanjer het volgende:
Het zal waarschijnlijk nog wel goed wezen, maar ikzelf eet het niet meer, gaat zo de asbak in.

Zelfde met melk en zuivelproducten, OVD? in de afvalbak ermee.
Verrot vlees gaat bij jou in de asbak? Lekker heur.

OT: ik gooi vlees gelijk weg als het over de datum is, ben er een keer strontziek van geweest. Met de nadruk op stront.

Vroeger had ik als student een bijbaantje in de slagerij van een SDB, daar plakten we gewoon over de etiketten heen, houdbaarheidsdatum weekje verlengd
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
  vrijdag 6 januari 2006 @ 17:16:49 #24
42510 Baleog
semi kale wijsneus
pi_33771747
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 17:12 schreef thefunny het volgende:

[..]

Vroeger had ik als student een bijbaantje in de slagerij van een SDB, daar plakten we gewoon over de etiketten heen, houdbaarheidsdatum weekje verlengd
ransaap
pi_33771995
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 17:16 schreef Baleog het volgende:

[..]

ransaap
Dat is echt geen uitzondering hoor hebben we zo vaak moeten doen.
Eeven een nieuwe sticker en vervolgens in de reclame.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 17:24:54 #26
42510 Baleog
semi kale wijsneus
pi_33772038
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 17:23 schreef omapietje het volgende:

[..]

Dat is echt geen uitzondering hoor hebben we zo vaak moeten doen.
Eeven een nieuwe sticker en vervolgens in de reclame.
lekker dan
geen dingen meer kopen wat in de reclame is dus
pi_33772142
Ik ben nog nooit ziek geworden van vlees of andere dingen over datum hoor. Gewoon kijken/ruiken of het nog goed is. Enne @ Addictivebeat, je bent zelf ook vlees he
pi_33772276
Ligt aan het vlees, 1 of 2 dagen later kan nog wel. Met yoghurt neem ik het niet zo nauw die kan je een dag of 4, 5 over de datum nog eten.
pi_33779982
Ik heb toch maar even wat nieuw vlees gehaald vanavond
m'n bezoek wilde die sateschnitzel wel opeten , hij leeft nog (niet de sateschnitzel).
  vrijdag 6 januari 2006 @ 21:46:24 #30
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_33780579
Het ligt eraan wat voor een vlees het is.
Als het gehakt is, dat kan je niet vers genoeg eten.
Als het een groot stuk rundvlees is, dan kan het best lang liggen, langer als op de datum staat.
Het gaat bij bederf om de oppervlakte. Bacterien groeien aan de oppervlakte, de buitenkant. Bij gehakt, tartaar en mett krijgt het vlees door de maling een enorm groot oppervlak, net als bij gesneden vleeswaren.
Een groot stuk rundvlees heeft een klein oppervlak tov zijn gewicht, en er groeien dus veel minder bacterien op.
Bewerkte producten als een gepaneerde schnitzel is met veel andere producten en bewerkingen in aanraking geweest, daar is dus de kans op (kruis) besmetting veel groter.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_33780668
Ik gooi het dus wel meteen weg.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_33781983
depends on the meat

maar vlees gaat bij mij altijd op

voor de rest je neus gebruiken en naar pietje luisteren
"The question is not 'who is going to let me', the question is 'who is going to stop me'"
pi_33782369
hier word ook alles wat over de data is weggegooid
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_33782900
Even in hetzelfde topic een vraagje over zuivel (met name vla/yoghurt waarbij je het niet snel ruikt): wanneer is het niet meer goed?
pi_33782988
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 22:49 schreef p-etr-a het volgende:
Even in hetzelfde topic een vraagje over zuivel (met name vla/yoghurt waarbij je het niet snel ruikt): wanneer is het niet meer goed?
Als de volgende dag blijkt dat je er ziek van geworden bent, was het niet goed meer!
Scheren is voor schapen!
pi_33783162
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 22:52 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

Als de volgende dag blijkt dat je er ziek van geworden bent, was het niet goed meer!
Maar dan is het toch al te laat!
pi_33783258
Ik zou eerst even kijken of mijn hond het nog lust.
Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst.
pi_33783315
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 22:59 schreef andromeda1968 het volgende:
Inderdaad, ik test het altijd met de kat. Werkt gegarandeerd.
(:
pi_33784157
zoals eerder gezegd tht is een richtlijn> een dag over tijd kan meestal nog wel, daarbij is goed ruiken en kijken wel handig. Ruikt het nog oke? geen witte of groenige aanslag?

beetje paneer er af halen en kijk ff naar de conditie van het vlees zelf.
Verder goed heet bakken. Oja check ff of er ei in zit (in het beslag waarmee het paneer spul er om heen is gedaan) Wel ei >>> is wegdoen!!!! << geen idee waarom dit is maar mij staat iets bij dat mijn moeder(en die is echt zuinig) dan zelfs zomaar vlees weggooide.

Als ik het niet vertrouw, gooi ik het gewoon weg. Maar het zal de eerste keer niet zijn dat ik halverwege het opeten, zie dat het laatste sneetje brood toch wat groenige plekjes had En daar heb ik overigens nooit wat van gehad.

[ Bericht 11% gewijzigd door IrisVrede op 07-01-2006 00:03:43 ]
  vrijdag 6 januari 2006 @ 23:49:04 #40
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_33784909
Ik gooi het eigenlijk altijd weg dan die THT datum staat er niet voor iets op.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_33784992
ik zou t weggooien
pi_33785039
Pfff.. Éen dag over datum en meteen weggooien?
pi_33785391
melk of vlees ofzo smaakt me gewoon echt nietmeer als ik weet dat t over de datum is. . ookal zou de smaak nog goed zijn, ik zou er echtniet van kunnen genieten
maarja ik gooi vlees ook altijd gelijk in de vriezer, of eet t dezelfde dag op..
zonde van je geld om t te laten bederven
pi_33785565
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 22:59 schreef andromeda1968 het volgende:
Honden eten alles, ook stront.

Een kat eet dan weer geen bedorven voedsel.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_33785913
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 21:26 schreef Omaha het volgende:
m'n bezoek wilde die sateschnitzel wel opeten , hij leeft nog
Morgen ook nog?????
pi_33786035
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 00:06 schreef MUUS het volgende:

[..]

Dan heb ik een heel uitzonderlijke hond, die zijn eten moet ik er haast inkloppen.
Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst.
pi_33786081
Ik flikker het weg na 1 dag over datum.
I drink a lot of coffee before I go to sleep. It makes me dream faster.
pi_33786129
Het is een THT datum, tenminste houdbaar tot. Kun je dus gewoon opeten.
pi_33786182
wist je dat die datums op verpakkingen eigenlijk de laatsteverkoopdatum is en dat (bijna) producten nog wel 2 a 3 dagen langer houdbaar zijn
PS4 online: micro_nl
  zaterdag 7 januari 2006 @ 00:32:05 #50
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_33786385
Gewoon even ruiken en goed inspecteren. Bij lichte twijfel eet ik het meestal op omdat ik heb gemerkt dat ik kieskeuriger ben dan eigenlijk noodzakelijk. Ik ben tenminste nog nooit ziek ervan geworden.
Vampire Romance O+
  zaterdag 7 januari 2006 @ 00:37:42 #51
46275 Castor
Obey the rules, miss the fun
pi_33786526
Niet als ik het in de vriezer heb bewaard. Anders wel.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 01:21:14 #52
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_33787511
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 00:22 schreef gelly het volgende:
Het is een THT datum, tenminste houdbaar tot. Kun je dus gewoon opeten.
Lijkt me sterk. Producten die gekoeld bewaard moeten worden (0 tot 6 graden) en/of die normaliter bedorven zijn na 5 dagen moeten voorzien worden van de mededeling 'te gebruiken tot' en niet van 'tenminste houdbaar tot'.

En volgens de VWA is het: ,,Te gebruiken tot = uiterste verkoopdatum = uiterste consumptiedatum"

Dan kan het natuurlijk alsnog voorkomen dat vlees bijvoorbeeld nog wel goed is na de TGT-datum, maar daar kan je niet bij voorbaat van uit gaan, zoals jij in je post stelt.
pi_33787780
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 01:21 schreef Zelva het volgende:

[..]

Dan kan het natuurlijk alsnog voorkomen dat vlees bijvoorbeeld nog wel goed is na de TGT-datum, maar daar kan je niet bij voorbaat van uit gaan, zoals jij in je post stelt.
De striktheid die in de warenwet wordt gehanteerd geeft je genoeg speling om vlees nog 3 dagen na dato op te eten. Het is niet van de 1 op de andere dag bedorven namelijk, en de meest schadelijke bacteriën gaan bij het bakken gewoon dood. De marge van goed tot bedorven is erg ruim in de EU, en de veiligste ondergrens wordt als TGT gebruikt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2006 01:31:48 ]
pi_33787867
Hoe zit dat trouwens met zuivel ? Vroeger stond er altijd op de melk/yoghurt; "ten minste houdbaar (of te gebruiken, weet ik niet meer) tot drie dagen na de aangegeven datum." Was de aangegeven datum dan de uiterste verkoopdatum ? Ik dacht dat er nu alleen een tht datum op melk staat, waarom is dat eigenlijk veranderd ? (ik zit btw een lekker toetje te eten gemaakt van melk die 1 dag over datum is, ik heb er niet zo'n problemen mee, eerst ruiken)
pi_33787908
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 01:35 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Hoe zit dat trouwens met zuivel ? Vroeger stond er altijd op de melk/yoghurt; "ten minste houdbaar (of te gebruiken, weet ik niet meer) tot drie dagen na de aangegeven datum." Was de aangegeven datum dan de uiterste verkoopdatum ? Ik dacht dat er nu alleen een tht datum op melk staat, waarom is dat eigenlijk veranderd ? (ik zit btw een lekker toetje te eten gemaakt van melk die 1 dag over datum is, ik heb er niet zo'n problemen mee, eerst ruiken)
Hoeveel jaar was dat geleden? Echt al een eeuwigheid staat er tht op, en verder niks. En melk e.d. is zeker wel twee dagen na de tht-datum te 'consumeren'.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 01:49:56 #56
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_33788175
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 01:31 schreef gelly het volgende:
De striktheid die in de warenwet wordt gehanteerd geeft je genoeg speling om vlees nog 3 dagen na dato op te eten
Veel plezier met je gehakt dan. Dat gooi ik soms wel eens voor dat de datum verlopen weg, zo verkleurd en sterk ruikend is het dan al. In principe ben ik het gewoon met je eens, maar je kunt er niet bijvoorbaat vanuit gaan dat het nog wél goed is. Goed kijken en ruiken is het devies.
pi_33790190
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 00:16 schreef stoerwief het volgende:

[..]

Morgen ook nog?????
Ach, hij ging ook wel eens grijs gehakt (en dus al lang over datum) nog bakken en opeten, dus dat komt wel goed .
pi_33790202
Goed doorbakken en niets aan de hand.

Of 't nog te vreten is?
  zaterdag 7 januari 2006 @ 04:00:23 #59
82888 bofneger
Jeux de Boules
pi_33790215
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 00:19 schreef andromeda1968 het volgende:

[..]

Dan heb ik een heel uitzonderlijke hond, die zijn eten moet ik er haast inkloppen.
Daarna ruik jij het weer om te weten dat de hond het goed ruikt?
Ull de llebre.
Fynproewers waardeer die ouer Tempranillo-wyne wat in eikevate bewaar word.
pi_33790247
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 04:00 schreef bofneger het volgende:

[..]

Daarna ruik jij het weer om te weten dat de hond het goed ruikt?
De gemiddelde tegenwoordige hond vreet alles wat naar vlees ruikt, of dat 't dan schadelijk was,zie je later.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 7 januari 2006 @ 04:08:13 #61
22592 crew  Ole
pi_33790272
Ik ben een keer zo ontzettend ziek geworden van vlees over datum..
Dus bij mij gaat het weg!

Ik eet trouwens vlees het liefst óf dezelfde dag als aankoop, of uit de diepvries (en al diepgevroren gekocht)
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zaterdag 7 januari 2006 @ 04:08:19 #62
82888 bofneger
Jeux de Boules
pi_33790273
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 04:05 schreef sig000 het volgende:

[..]

De gemiddelde tegenwoordige hond vreet alles wat naar vlees ruikt, of dat 't dan schadelijk was,zie je later.
Dus als je je hond je vlees laat ruiken ben je het kwijt, rot of niet rot

De hond eet dan toch gewoon alles wat overdatum is?
Ull de llebre.
Fynproewers waardeer die ouer Tempranillo-wyne wat in eikevate bewaar word.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 7 januari 2006 @ 04:09:39 #63
22592 crew  Ole
pi_33790286
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 01:37 schreef skiczukie het volgende:

[..]

. En melk e.d. is zeker wel twee dagen na de tht-datum te 'consumeren'.
Alleen als het pak nog niet open is geweest. Anders raad ik het niemand aan..
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_33790310
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 04:08 schreef bofneger het volgende:

[..]

Dus als je je hond je vlees laat ruiken ben je het kwijt, rot of niet rot

De hond eet dan toch gewoon alles wat overdatum is?
Ja een hond van tegenwoordig heeft nog weinig genen over van zijn broer wolf in de evolutie.
Een moderne hond vreet alles en daar zijn dierenartsen weer goed mee.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 05:10:14 #65
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_33790633
Terug on topic... (waren honden, en ook katten, maar zo slim om te ruiken wat goed voor ze is... dat scheelt massa's vergiftigingen!)

Satéschnitzels hebben dusdanig veel behandelingen ondergaan, dat ze gerust nog wel 1-2 en soms nog wel wat meer daagjes na de uiterste datum te gebruiken zijn (tenzij ze al een tijdje buiten de koelkast hebben gebivakkeerd).
Kijk even op de ingredientenlijst: als er zout, specerijen en kruiden en zo in zitten, dan kan je wel een dagje extra uitzingen.

Bij vlees dat niet echt uitgebreid versneden is met zout, specerijen etc etc etc moet je die uiterste houdbaarheidsdatum serieuzer nemen.

Maar de beste testmethode is nog altijd: De Neus.
Als het vlees echt de kritieke fase heeft overschreden, ruik je dat gauw genoeg..!
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_33790672
volgens mij is het andersom dutch mamma

hoe meer behandelingen, hoe vaker het contact heeft gehad met (mogelijk) besmettende bronnen
pi_33790699
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 05:18 schreef erikkll het volgende:

hoe meer behandelingen, hoe vaker het contact heeft gehad met (mogelijk) besmettende bronnen
Men neme een vers geschoten haas en hoe je dan Hazepeper krijgt willen veel mensen niet weten.

Maar met Kerst zitten ze wel allemaal wild te vreten.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 05:31:30 #68
78918 SeLang
Black swans matter
pi_33790730
Even los van of het lekker is of niet, maar is bedorven vlees ook gevaarlijk om te eten als het goed doorgebraden is (dus niet rood van binnen)?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_33790744
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 05:31 schreef SeLang het volgende:
Even los van of het lekker is of niet, maar is bedorven vlees ook gevaarlijk om te eten als het goed doorgebraden is (dus niet rood van binnen)?
Nee veel vlees wordt juist gerijpt om toch mals te worden.

Dan gaat 't daarna wel goed lang in een hete pan.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 09:11:37 #70
45206 Pietverdriet
pi_33791748
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 05:31 schreef SeLang het volgende:
De gifstoffen die bacterien produceren maak je niet stuk door te braden, de bacterien zelf gaan dood bij een hoge temperatuur.
Bedorven vlees dus maar niet eten.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 09:14:05 #71
45206 Pietverdriet
pi_33791758
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 01:37 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Hoeveel jaar was dat geleden? Echt al een eeuwigheid staat er tht op, en verder niks. En melk e.d. is zeker wel twee dagen na de tht-datum te 'consumeren'.
Dat ligt er vooral aan hoe koud het bewaard is.
Ik heb het in hete zomers wel meegemaakt dat melk al dagen voor de tht datum, zo uit de supermarkt al bedorven was.
In de winter is melk soms een week over datum nog niet slecht.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 18:28:45 #72
66422 dutch-mamma
pi_33805873
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 05:18 schreef erikkll het volgende:

Is ook weer waar.
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_33805954
Ik gooi alles weg wat over de datum is, zijn mijn ouders het niet zo mee eens
  zaterdag 7 januari 2006 @ 18:35:24 #74
66999 _SunShine_
Recht zo die gaat! // In Love
pi_33806044
Ik gooi alles weg wat over de datum is...

Heb ooit voedselvergiftiging gehad, welliswaar niet van over de datum voedsel maar dat wil ik toch echt niet meer mee maken
Everyday you`re here I`m gonna let you know
That every moment we share together, is even better than the moment before.
If every day was as good as today was, then I can't wait till tomorrow comes!
  zaterdag 7 januari 2006 @ 19:20:28 #75
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_33807598
Is bedorven vlees niet goed voor de weerstand?

Zo af en toe even flink 'ziek' worden?
  zaterdag 7 januari 2006 @ 19:21:23 #76
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_33807630
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 19:20 schreef Richie_Rich het volgende:

Nee, dat is flauwekul. Alsof je dan resistent zou worden en de volgende keer niet ziek zou worden van bedorven vlees.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 19:25:40 #77
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_33807792
Vind je gek dat mensen zo vaak ziek worden tegenwoordig.

totaal geen weerstand. ik vreet alles wat er nog lekker uitziet. (en smaakt) al is het een maand over de datum. en voila. ik ben al (eerlijk waar) 4 jaar niet ziek geweest.

Wel ruik ik altijd aan de melk.
net nog ham opgegeten van THT 01-01-2006. zag er nog goed uit. en smaakte nog prima.

(mn pa had 2 jaar geleden nog stroop uit THT 1994 gegeten (stond te verstoffen in de voorraadkast haha. was nog lekker ook. maarja stroop he. )

En het rare is.

Ik eet al bijna 2-3 jaar zo ongezond als het maar kan.. groentes bijna nooit. ik vat het niet meer.. dat gezond eten lijkt me puur kutkoek.

[ Bericht 15% gewijzigd door Robbiej op 07-01-2006 19:33:59 ]
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_33808027
Ik ben ervan overtuigd dat het 9 van de 10 keer goed gaat. Maar ik vond die twee voedselvergiftigingen die ik heb gehad dermate onprettig dat ik geen enkel risico meer neem.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 19:37:01 #79
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_33808217
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 19:25 schreef Robbiej het volgende:
(...)
En het rare is.

Ik eet al bijna 2-3 jaar zo ongezond als het maar kan.. groentes bijna nooit. ik vat het niet meer.. dat gezond eten lijkt me puur kutkoek.
Over 10, 20, 30 jaar ga je daar waarschijnlijk de wrange vruchten van plukken.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 19:57:05 #80
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_33808974
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 16:24 schreef Omaha het volgende:
Gooi jij vlees meteen weg als het over datum is? Ik heb hier een stuk vlees dat tenminste houdbaar was t/m 5 januari, maar volgens mij is het zonde om het weg te gooien.. Is toch nog gewoon bruikbaar? (er valt niet echt iets te zien aan de buitenkant, het is namelijk een sateschnitzel.
Het hangt er van af hoe het er uit ziet en hoe het ruikt. Als het er goed uit ziet en goed ruikt gebruik ik het, anders gooi ik het weg. Mocht ik na klaar maken alsnog iets geks proeven gooi ik het gerecht weg.
pi_33833389
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 19:20 schreef Richie_Rich het volgende:

zwervers schijnen wel beter tegen bedorven eten te kunnen
  zondag 8 januari 2006 @ 16:15:38 #82
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_33834437
Mwah dat fruit en groente wordt tegenwoordig ontzettend overdreven. Dat krijg je met zo'n lobby van de industrie bij het voedingscentrum heh. Al die 90 jarige oudjes die nu de bejaardentehuizen bevolken aten vroeger 1 keer per jaar een sinasappel als ze geluk hadden. Serieus.

En verse groenten? Ha! Aardappels met bruine bonen. 1 keer per week vlees. Ingemaakte sperciebonen en rode kool.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_33845648
Ik gooi niet iets weg als het over de datum is... Meestal kijk en ruik ik gewoon en dan beslis ik of het nog kan. Ik vind dit lastig met vlees wat uit de vriezer komt. Daar hanteer ik soort van de stelregel, als het 2 dagen na ontdooien nog niet opgegeten is, dan mik ik het weg.

Ik heb wel het idee dat dit overdreven is, maar ik vind dat bij vlees uit de vriezer toch wel lastig in te schatten
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zondag 8 januari 2006 @ 21:27:22 #84
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_33845803
Yep ik gooi het dan weg
Van bedorven vlees of vis kun je doodziek worden en daar heb ik geen zin in.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 8 januari 2006 @ 23:10:08 #85
862 Arcee
Look closer
pi_33850344
Vlees gaat bij mij nooit over datum, want ik consumeer het altijd op dezelfde dag dat ik het koop.
Als jij wou dan verfde jij de wolken blauw.
pi_33851372
Wat Pietverdriet zegt dusch... Als je aan een stuk vlees ruikt wat al een paneerlaag bevat, dan kan je het beter meteen wegdonderen, want dat is doorgaans van inferieure kwaliteit. Ik ken mensen die bij een keurslager hebben gewerkt en een schnitzel is echt de goedkoopste rotzooi die ze verkopen. Als vlees al een beetje zuur ruikt, dan ging het onder de kraan, even afwassen, paneerlaagje erop en verkopen maar...
  zondag 8 januari 2006 @ 23:52:24 #87
66422 dutch-mamma
pi_33852175
Ik heb dat bij een *sjieke* slagerij meegemaakt. Bij twijfel: gehaktmolen in, paneren of tot worst draaien.
pi_33853817
zelfs als het tegen de datum aan is gooi ik het weg (omdat het in de supermarkt vaak te lang buiten de koeling staat)

vlees moet je gewoon niet eten als het ouder dan een dag of twee is
Jusqu'ici tout va bien...
pi_33854234
quote:
Op zondag 8 januari 2006 23:52 schreef dutch-mamma het volgende:
Ik heb dat bij een *sjieke* slagerij meegemaakt. Bij twijfel: gehaktmolen in, paneren of tot worst draaien.
Mam?
  maandag 9 januari 2006 @ 01:27:42 #90
66422 dutch-mamma
pi_33854753
quote:
Op maandag 9 januari 2006 00:59 schreef Golf het volgende:

[..]

Mam?
Wat is er?

Nee, ik heb die gewoonte niet over genomen...
pi_33854770
quote:
Op maandag 9 januari 2006 01:27 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Nee, ik heb die gewoonte niet over genomen...
O, okay.
  maandag 9 januari 2006 @ 01:30:11 #92
66422 dutch-mamma
pi_33854801
Ik zat nog te editten
pi_33854836
quote:
Op maandag 9 januari 2006 01:30 schreef dutch-mamma het volgende:
Ik zat nog te editten
!
pi_33932079
Zeg, als we het toch over houdbaarheid hebben - Karnemelk die tot afgelopen zaterdag houdbaar was.. kan dat nog ?
pi_33932109
hmm ik pleur het meteen weg, met vlees kun je het nooit weten
You gotta cry without weeping, talk without speaking, scream without raising your voice.
pi_33932129
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 10:50 schreef Razztwizzle het volgende:
Zeg, als we het toch over houdbaarheid hebben - Karnemelk die tot afgelopen zaterdag houdbaar was.. kan dat nog ?
denk het niet, vooral als het pak al is geopend
You gotta cry without weeping, talk without speaking, scream without raising your voice.
pi_33932236
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 10:52 schreef Evel-in het volgende:

[..]

denk het niet, vooral als het pak al is geopend
Pak is nog dicht en staat niet bol.
Het lijkt me toch dat als iets al zuur is dat het dan niet nog zuurder kan worden?
  woensdag 11 januari 2006 @ 11:00:10 #98
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_33932317
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 10:56 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Pak is nog dicht en staat niet bol.
Het lijkt me toch dat als iets al zuur is dat het dan niet nog zuurder kan worden?
Oh jawel hoor
Vampire Romance O+
pi_33932355
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 11:00 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Oh jawel hoor
Okee dan gooien we het weg ga wel aan de Roosvicee multivit.
Die was tot gisteren houdbaar.. maar dat geloof ik nog wel.
pi_33933242
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 00:06 schreef MUUS het volgende:

[..]

Een kat eet dan weer geen bedorven voedsel.
En ze worden er niet ziek van Je kan ze zelfs rauwe salmonella eieren voeren zonder dat ze ziek worden
pi_34003289
Ja...gooi het altijd als het 2 dagen overtijd is of ontdooit terwijl het noch bevroren had moeten zijn weg.
Komt dus bij mij regelmatig voor aangezien ik dus 3/4 van mijn tijd buiten de deur eet en alle vooraf ingeslagen vleeswaren die in de vriezer liggenvaak niet eens eet en dus ligt weg te kwijnen in de koeling.
pi_34009652
Ik koop mijn eten meestal per dag, dus gaat hier weinig overstuur

Maar als de datum verstreken is dan gooi ik het voor de zekerheid wel weg, helemaal met zuivel enzo
pi_34209983
Ik ga me zometeen wagen aan een schnitzel die 1 dag over datum is, ik zag dat namelijk pas toen het ding al in de pan te bakken, op het bakje in de prullenbak:'). We zullen zien..
pi_34210118
Hij is niet echt lekker
pi_34210775
Bij nader inzien toch maar niet meer opgegeten
pi_34288197
hoelang zijn gebraden kippepoten goed als je ze bewaart in de koelkast?
(:
pi_34289038
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 19:31 schreef nein het volgende:
hoelang zijn gebraden kippepoten goed als je ze bewaart in de koelkast?
Dat hangt er vanaf hoe vers ze waren toen je ze meenam vanuit de winkel / slagerij.....

Ik gooi alles wat over datum is weg. Ik weet dat het in veel gevallen niets uitmaakt maar het idee alleen al kan me misselijk maken. Ik ben echt een mietje wat dat betreft
pi_34289683
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 20:00 schreef Serinde het volgende:

[..]

Dat hangt er vanaf hoe vers ze waren toen je ze meenam vanuit de winkel / slagerij.....

Ik gooi alles wat over datum is weg. Ik weet dat het in veel gevallen niets uitmaakt maar het idee alleen al kan me misselijk maken. Ik ben echt een mietje wat dat betreft
Ik heb ze op de dag dat ik ze kocht gebraden, maar goed, ik heb ze net weggegooid, maandag gebraden trouwens.... ik ben net zo'n mietje (Ik had er nog 3 v.d. 8 over..)
(:
pi_34290962
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 20:18 schreef nein het volgende:

[..]

Ik heb ze op de dag dat ik ze kocht gebraden, maar goed, ik heb ze net weggegooid, maandag gebraden trouwens.... ik ben net zo'n mietje (Ik had er nog 3 v.d. 8 over..)
Al gebraden, dat had ik niet eens meegekregen, dat dat er stond . Ik bewaar nooit eten voor een volgende dag ... Een paar weken geleden had ik pastasaus bewaard voor de volgende dag.. .én opgegeten, dat vond ik al een hele overwinning
M'n vriend is daar veel makkelijker in.
pi_34291026
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 18:51 schreef Omaha het volgende:
Bij nader inzien toch maar niet meer opgegeten
Sowieso hoef ik eigenlijk geen schnitzels meer sinds ik gezien heb op Keuringsdienst van Waarde hoe ze die dingen maken
Die supermarkt dingen dus, ik vertrouw de echte ambachtelijke slager nog wel...
(:
pi_34295270
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 20:58 schreef nein het volgende:

[..]

Sowieso hoef ik eigenlijk geen schnitzels meer sinds ik gezien heb op Keuringsdienst van Waarde hoe ze die dingen maken
Die supermarkt dingen dus, ik vertrouw de echte ambachtelijke slager nog wel...
Hm (gelukkig?) heb ik die uitzending niet gezien
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')