boom-eterquote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:32 schreef addictivebeat het volgende:
het is vlees, dat is vanaf dag 1 al in staat van ontbinding, laat staat dat het overtijd raakt. weggooien dus.
Verrot vlees gaat bij jou in de asbak? Lekker heur.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:26 schreef Kanjer het volgende:
Het zal waarschijnlijk nog wel goed wezen, maar ikzelf eet het niet meer, gaat zo de asbak in.
Zelfde met melk en zuivelproducten, OVD? in de afvalbak ermee.
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:12 schreef thefunny het volgende:
[..]
Vroeger had ik als student een bijbaantje in de slagerij van een SDB, daar plakten we gewoon over de etiketten heen, houdbaarheidsdatum weekje verlengd![]()
Dat is echt geen uitzondering hoor hebben we zo vaak moeten doen.quote:
lekker danquote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:23 schreef omapietje het volgende:
[..]
Dat is echt geen uitzondering hoor hebben we zo vaak moeten doen.
Eeven een nieuwe sticker en vervolgens in de reclame.
Als de volgende dag blijkt dat je er ziek van geworden bent, was het niet goed meer!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 22:49 schreef p-etr-a het volgende:
Even in hetzelfde topic een vraagje over zuivel (met name vla/yoghurt waarbij je het niet snel ruikt): wanneer is het niet meer goed?
Maar dan is het toch al te laat!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 22:52 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
Als de volgende dag blijkt dat je er ziek van geworden bent, was het niet goed meer!
Inderdaad, ik test het altijd met de kat.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 22:59 schreef andromeda1968 het volgende:
Ik zou eerst even kijken of mijn hond het nog lust.
Honden eten alles, ook stront.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 22:59 schreef andromeda1968 het volgende:
Ik zou eerst even kijken of mijn hond het nog lust.
Morgen ook nog?????quote:Op vrijdag 6 januari 2006 21:26 schreef Omaha het volgende:
m'n bezoek wilde die sateschnitzel wel opeten, hij leeft nog
![]()
Dan heb ik een heel uitzonderlijke hond, die zijn eten moet ik er haast inkloppen.quote:
Lijkt me sterk. Producten die gekoeld bewaard moeten worden (0 tot 6 graden) en/of die normaliter bedorven zijn na 5 dagen moeten voorzien worden van de mededeling 'te gebruiken tot' en niet van 'tenminste houdbaar tot'.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 00:22 schreef gelly het volgende:
Het is een THT datum, tenminste houdbaar tot. Kun je dus gewoon opeten.
De striktheid die in de warenwet wordt gehanteerd geeft je genoeg speling om vlees nog 3 dagen na dato op te eten. Het is niet van de 1 op de andere dag bedorven namelijk, en de meest schadelijke bacteriën gaan bij het bakken gewoon dood. De marge van goed tot bedorven is erg ruim in de EU, en de veiligste ondergrens wordt als TGT gebruikt.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 01:21 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dan kan het natuurlijk alsnog voorkomen dat vlees bijvoorbeeld nog wel goed is na de TGT-datum, maar daar kan je niet bij voorbaat van uit gaan, zoals jij in je post stelt.
Hoeveel jaar was dat geleden?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 01:35 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Hoe zit dat trouwens met zuivel ? Vroeger stond er altijd op de melk/yoghurt; "ten minste houdbaar (of te gebruiken, weet ik niet meer) tot drie dagen na de aangegeven datum." Was de aangegeven datum dan de uiterste verkoopdatum ? Ik dacht dat er nu alleen een tht datum op melk staat, waarom is dat eigenlijk veranderd ? (ik zit btw een lekker toetje te eten gemaakt van melk die 1 dag over datum is, ik heb er niet zo'n problemen mee, eerst ruiken)
Veel plezier met je gehakt dan. Dat gooi ik soms wel eens voor dat de datum verlopen weg, zo verkleurd en sterk ruikend is het dan al. In principe ben ik het gewoon met je eens, maar je kunt er niet bijvoorbaat vanuit gaan dat het nog wél goed is. Goed kijken en ruiken is het devies.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 01:31 schreef gelly het volgende:
De striktheid die in de warenwet wordt gehanteerd geeft je genoeg speling om vlees nog 3 dagen na dato op te eten
Ach, hij ging ook wel eens grijs gehakt (en dus al lang over datum) nog bakken en opeten, dus dat komt wel goedquote:
Daarna ruik jij het weer om te weten dat de hond het goed ruikt?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 00:19 schreef andromeda1968 het volgende:
[..]
Dan heb ik een heel uitzonderlijke hond, die zijn eten moet ik er haast inkloppen.
De gemiddelde tegenwoordige hond vreet alles wat naar vlees ruikt, of dat 't dan schadelijk was,zie je later.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 04:00 schreef bofneger het volgende:
[..]
Daarna ruik jij het weer om te weten dat de hond het goed ruikt?
Dus als je je hond je vlees laat ruiken ben je het kwijt, rot of niet rotquote:Op zaterdag 7 januari 2006 04:05 schreef sig000 het volgende:
[..]
De gemiddelde tegenwoordige hond vreet alles wat naar vlees ruikt, of dat 't dan schadelijk was,zie je later.![]()
Alleen als het pak nog niet open is geweest. Anders raad ik het niemand aan..quote:Op zaterdag 7 januari 2006 01:37 schreef skiczukie het volgende:
[..]
. En melk e.d. is zeker wel twee dagen na de tht-datum te 'consumeren'.
Ja een hond van tegenwoordig heeft nog weinig genen over van zijn broer wolf in de evolutie.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 04:08 schreef bofneger het volgende:
[..]
Dus als je je hond je vlees laat ruiken ben je het kwijt, rot of niet rot![]()
De hond eet dan toch gewoon alles wat overdatum is?
Men neme een vers geschoten haas en hoe je dan Hazepeper krijgt willen veel mensen niet weten.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 05:18 schreef erikkll het volgende:
volgens mij is het andersom dutch mamma
hoe meer behandelingen, hoe vaker het contact heeft gehad met (mogelijk) besmettende bronnen
Nee veel vlees wordt juist gerijpt om toch mals te worden.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 05:31 schreef SeLang het volgende:
Even los van of het lekker is of niet, maar is bedorven vlees ook gevaarlijk om te eten als het goed doorgebraden is (dus niet rood van binnen)?
De gifstoffen die bacterien produceren maak je niet stuk door te braden, de bacterien zelf gaan dood bij een hoge temperatuur.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 05:31 schreef SeLang het volgende:
Even los van of het lekker is of niet, maar is bedorven vlees ook gevaarlijk om te eten als het goed doorgebraden is (dus niet rood van binnen)?
Dat ligt er vooral aan hoe koud het bewaard is.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 01:37 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Hoeveel jaar was dat geleden?Echt al een eeuwigheid staat er tht op, en verder niks. En melk e.d. is zeker wel twee dagen na de tht-datum te 'consumeren'.
Is ook weer waar.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 05:18 schreef erikkll het volgende:
volgens mij is het andersom dutch mamma
hoe meer behandelingen, hoe vaker het contact heeft gehad met (mogelijk) besmettende bronnen
Nee, dat is flauwekul. Alsof je dan resistent zou worden en de volgende keer niet ziek zou worden van bedorven vlees.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 19:20 schreef Richie_Rich het volgende:
Is bedorven vlees niet goed voor de weerstand?
Zo af en toe even flink 'ziek' worden?
Over 10, 20, 30 jaar ga je daar waarschijnlijk de wrange vruchten van plukken.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 19:25 schreef Robbiej het volgende:
(...)
En het rare is.
Ik eet al bijna 2-3 jaar zo ongezond als het maar kan.. groentes bijna nooit. ik vat het niet meer.. dat gezond eten lijkt me puur kutkoek.
Het hangt er van af hoe het er uit ziet en hoe het ruikt. Als het er goed uit ziet en goed ruikt gebruik ik het, anders gooi ik het weg. Mocht ik na klaar maken alsnog iets geks proeven gooi ik het gerecht weg.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:24 schreef Omaha het volgende:
Gooi jij vlees meteen weg als het over datum is? Ik heb hier een stuk vlees dat tenminste houdbaar was t/m 5 januari, maar volgens mij is het zonde om het weg te gooien.. Is toch nog gewoon bruikbaar? (er valt niet echt iets te zien aan de buitenkant, het is namelijk een sateschnitzel.
zwervers schijnen wel beter tegen bedorven eten te kunnenquote:Op zaterdag 7 januari 2006 19:20 schreef Richie_Rich het volgende:
Is bedorven vlees niet goed voor de weerstand?
Zo af en toe even flink 'ziek' worden?
Mam?quote:Op zondag 8 januari 2006 23:52 schreef dutch-mamma het volgende:
Ik heb dat bij een *sjieke* slagerij meegemaakt. Bij twijfel: gehaktmolen in, paneren of tot worst draaien.
Wat is er?quote:
O, okay.quote:Op maandag 9 januari 2006 01:27 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Nee, ik heb die gewoonte niet over genomen...![]()
denk het niet, vooral als het pak al is geopendquote:Op woensdag 11 januari 2006 10:50 schreef Razztwizzle het volgende:
Zeg, als we het toch over houdbaarheid hebben - Karnemelk die tot afgelopen zaterdag houdbaar was.. kan dat nog?
Pak is nog dicht en staat niet bol.quote:Op woensdag 11 januari 2006 10:52 schreef Evel-in het volgende:
[..]
denk het niet, vooral als het pak al is geopend
Oh jawel hoorquote:Op woensdag 11 januari 2006 10:56 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Pak is nog dicht en staat niet bol.
Het lijkt me toch dat als iets al zuur is dat het dan niet nog zuurder kan worden?
Okee dan gooien we het wegquote:
En ze worden er niet ziek vanquote:Op zaterdag 7 januari 2006 00:06 schreef MUUS het volgende:
[..]
Honden eten alles, ook stront.
Een kat eet dan weer geen bedorven voedsel.
Dat hangt er vanaf hoe vers ze waren toen je ze meenam vanuit de winkel / slagerij.....quote:Op vrijdag 20 januari 2006 19:31 schreef nein het volgende:
hoelang zijn gebraden kippepoten goed als je ze bewaart in de koelkast?
Ik heb ze op de dag dat ik ze kocht gebraden, maar goed, ik heb ze net weggegooid, maandag gebraden trouwens.... ik ben net zo'n mietjequote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:00 schreef Serinde het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf hoe vers ze waren toen je ze meenam vanuit de winkel / slagerij.....
Ik gooi alles wat over datum is weg. Ik weet dat het in veel gevallen niets uitmaakt maar het idee alleen al kan me misselijk maken. Ik ben echt een mietje wat dat betreft![]()
Al gebraden, dat had ik niet eens meegekregen, dat dat er stondquote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:18 schreef nein het volgende:
[..]
Ik heb ze op de dag dat ik ze kocht gebraden, maar goed, ik heb ze net weggegooid, maandag gebraden trouwens.... ik ben net zo'n mietje(Ik had er nog 3 v.d. 8 over..)
Sowieso hoef ik eigenlijk geen schnitzels meer sinds ik gezien heb op Keuringsdienst van Waarde hoe ze die dingen makenquote:Op woensdag 18 januari 2006 18:51 schreef Omaha het volgende:
Bij nader inzien toch maar niet meer opgegeten
Hm (gelukkig?) heb ik die uitzending niet gezienquote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:58 schreef nein het volgende:
[..]
Sowieso hoef ik eigenlijk geen schnitzels meer sinds ik gezien heb op Keuringsdienst van Waarde hoe ze die dingen maken![]()
Die supermarkt dingen dus, ik vertrouw de echte ambachtelijke slager nog wel...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |