Ik vind de eerste het mooistequote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:12 schreef -Marjo- het volgende:
Probeerseltje met mini-model:
[afbeelding]
[afbeelding]
Heel goed...kan ze iets verder van de achtergrond vandaan zodat je niet die schaduw krijgt?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:12 schreef -Marjo- het volgende:
Probeerseltje met mini-model:
[afbeelding]
[afbeelding]
Die schaduw stoort mij ook een beetje. Morgen maar weer eens proberen en dan verder weg inderdaad. Ze had geen zin meerquote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:20 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Heel goed...kan ze iets verder van de achtergrond vandaan zodat je niet die schaduw krijgt?
Twee spotjes en een ventilator inderdaadquote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:30 schreef PdeHoog het volgende:
Je zou de belichting ook wat minder fel kunnen maken Marjo. Die vind ik tegen het overbelichte aanzitten nl.
Enneh....ventilator gebruiktVoor het haar?
Je zou de spotjes een beetje kunnen dempen door er iets van een kussensloop voor te hangen. Let wel....niet op de lamp zelf, maar een cm of 10 ervoor denk ikquote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:33 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Twee spotjes en een ventilator inderdaad
Moeilijk hoor dat belichten...
Dat zou ik er inderdaad aan kunnen knutselen...quote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:34 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Je zou de spotjes een beetje kunnen dempen door er iets van een kussensloop voor te hangen. Let wel....niet op de lamp zelf, maar een cm of 10 ervoor denk ikDan krijg je zo'n softbox-effect denk ik
Je kan de schaduw toch wegsoepen?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:21 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Die schaduw stoort mij ook een beetje. Morgen maar weer eens proberen en dan verder weg inderdaad. Ze had geen zin meer![]()
Ik ben niet boos op je hoorquote:Op woensdag 11 januari 2006 09:23 schreef bees het volgende:
zo, na een hele tijd weggeweest ben ik weer terug... met een nieuwe camera ook...
mijn canon g5 hing mij enorm de strot uit ... en ik kon een olympus e-300 kit kopen (2e hands halfjaar oud voor 500 euro...).... mijn eerste (d)slr![]()
sweetsixteen: rode oogjes, en als je dan toch het onderwerp in het midden zet doe het dan ook echt in de midden, ik vind je kleur compositie of hoe je het maar wilt noemen wel mooi lekker rustig... in tegenstelling tot de expressie van je model![]()
nou, ik hoop dat jullie nu niet boos zijn op mij, alles is slechts bedoeld als opbouwende kritiek....
en zeer zeker niet om je af te kraken (geschreven tekst wordt nogwel eens verkeerd geinterpreteerd)
ow ja, typo's voorbehouden en ik ben ook maar een prutser die af en toe wel eens een goed plaatje schiet....
Oei, die lijkt veel op een zelfportret wat ik wilde insturen voor deze keer.quote:
ja het is het buzz woord ... 't moet scherp zijn, haar scherp anders is het een ruk fotoquote:Op woensdag 11 januari 2006 17:30 schreef stil het volgende:
Ja, had wat scherper gekunt, ze heeft niet geposeerd, maar was in gedachten, heb ook nog wel een waar ze weet dat ze op de foto komt, die is helaas ook niet scherp.
ehhhh softfocus?quote:Op woensdag 11 januari 2006 23:55 schreef Re het volgende:
[..]
ja het is het buzz woord ... 't moet scherp zijn, haar scherp anders is het een ruk foto
Ik zou 1 insturen als ik jou was. Leuke compo, leuke blik. En als ik dan toch jou was, zou ik volgende keer door mijn knieën zakken om op gelijke hoogte met het ventje te komen.quote:Op donderdag 12 januari 2006 10:36 schreef Stephanie_l het volgende:
Welke van de drie......... zal ik insturen?
Of kan ik me de moeite besparen?![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
1. Het is een meisjequote:Op vrijdag 13 januari 2006 10:54 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Ik zou 1 insturen als ik jou was. Leuke compo, leuke blik. En als ik dan toch jou was, zou ik volgende keer door mijn knieën zakken om op gelijke hoogte met het ventje te komen.
Jep, en op foto 3 staat haar grote stoere broerquote:
Leuk zegquote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:33 schreef Stephanie_l het volgende:
[..]
Jep, en op foto 3 staat haar grote stoere broer(2 van mijn 4 buurkindjes die altijd wel model willen spelen
)
Haar haar is zo kort omdat het ongelooflijk dun is en er valt weinig anders mee te beginnen, zelfs een haarspeldje valt er binnen 10 minuten uit... Maar nu gaat ze het laten groeien![]()
quote:
Dan moest je maar eens verhuizen.quote:2. Als ik door m'n knieën was gezakt, was de achtergrond verandert in een huis met een lelijke voortuin en was er niks meer over van de leuke compositie![]()
quote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:37 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Leuk zegJammer dat mijn modellen niet goed genoeg zijn (foto's die ik onlangs heb geschoten.)
Nummer 1 inderdaad! Wat een ontzettend leuke foto('s)quote:Op donderdag 12 januari 2006 10:36 schreef Stephanie_l het volgende:
Welke van de drie......... zal ik insturen?
Of kan ik me de moeite besparen?![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie warme kleurenquote:
quote:Op woensdag 11 januari 2006 20:20 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik heb even zitten graven in de archieven, en daar vond ik deze. De achtergrond is afschuwelijk, maar ik vind dat het gezicht dat wel redelijk goed weet te maken.
[afbeelding]
Is het iets?
Thnx! Het waren dezelfde twee lampjes als de vorige keer. Ik heb er alleen iets voor gehangen om ze minder fel te maken.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 22:15 schreef pea4fun het volgende:
@ tha_erik, het is een mooie dame, en het is ook leuk dat ze niet precies in het midden staat, maar de achtergrond ....erg jammer.
@marjoMooie warme kleuren, spontane lach erg leuk. Het enige is dat ik het licht van onderaf wat onnatuurlijk vind zeurpiet he?
ik had 2 leuke modelletjesmaar die kunnen niet eerder als 1 februari
En terechtquote:Op vrijdag 13 januari 2006 23:04 schreef -Marjo- het volgende:
Ik ben zelf enorm tevreden met het resultaat...
* Aansluit in de rij met complimentjes. Voor het model uiteraardquote:Op vrijdag 13 januari 2006 23:11 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
En terechtHet is een erg fraaie foto geworden
quote:Op vrijdag 13 januari 2006 23:25 schreef RonaldV het volgende:
[..]
* Aansluit in de rij met complimentjes. Voor het model uiteraard![]()
* wegrent
![]()
Het is idd een erg anthousiast model wat voor geen meter meer wil stil zitten. Na elke keer een flits schiet ze al overeind om te komen kijken op de camera. Geeft heel vaak hele rare foto's als resultaat.quote:Op woensdag 11 januari 2006 09:23 schreef bees het volgende:
ireth: erg enthousiast model ;-) echter naar mijn mening wat teveel detail in de achtergond.. slagschaduw en compostitie zijn niet echt geweldig... kortom leuk familie kiekje...
Je host is gek bezig..quote:Op zondag 15 januari 2006 14:52 schreef Ireth het volgende:
[..]
Het is idd een erg anthousiast model wat voor geen meter meer wil stil zitten. Na elke keer een flits schiet ze al overeind om te komen kijken op de camera. Geeft heel vaak hele rare foto's als resultaat.![]()
Ik ga denk ik een buurtmeisje strikken om eens mooie portretfoto's te maken, kijken of dat beter resultaat oplevert
14.gif Fraai portretje Marjo.quote:
ja maar, zij was mijn modelquote:Op zondag 15 januari 2006 23:03 schreef Schanulleke het volgende:
Nou, ik vind van niet, maar echt duidelijk zijn de regels daar niet over. Ik denk dat je inzending bij het stemmen wel vrij kansloos zal zijn dan.
Ik vind de onderste ook mooier. Jammer van de schaduw op de eerste...quote:Op zondag 15 januari 2006 22:33 schreef J-K het volgende:
Hallo,
De eerste keer dat ik hier wat post, ben benieuwd wat jullie er van vinden!
Doeidoei, Joost
[afbeelding]
[afbeelding]
Beetje croppen en een mooiere model nemenquote:Op zondag 15 januari 2006 23:33 schreef pea4fun het volgende:
Ik heb vandaag ook een portretje geschoten
[afbeelding]
Je kunt 'm natuurlijk ook net ietsje ruimer nemen dan dezequote:Op zondag 15 januari 2006 23:52 schreef J-K het volgende:
Gelukkig tweede hands via marktplaats...... Maar nog steeds veel geld, nu kijken of hij het waard is!
Moet zelf een beetje wennen aan deze uitsnijding, vind deze wel weer heel erg "vullend"...zou het model zelf eens vragen wat zij van deze vind.
quote:Op maandag 16 januari 2006 11:04 schreef waterbeest het volgende:
Mooie foto's gezien hier. Wat leuk dat er een fotowedstrijd is, zo ontdek je nog eens wat. Ik heb zelf ook wel een paar foto's die in aanmerking zouden kunnen komen, maar ik vind het erg lastig om te kiezen... Ik zal er straks een paar posten, mss dat jullie er ideeen over hebben?
je kijkt ook een beetje alsof Pea je gedwongen heeft zo te zitten....quote:Op maandag 16 januari 2006 11:01 schreef Robertje het volgende:
[..]
Beetje croppen en een mooiere model nemen![]()
is inderdaad niet echt een beauty neequote:Op maandag 16 januari 2006 11:01 schreef Robertje het volgende:
[..]
Beetje croppen en een mooiere model nemen![]()
Ze kan zo streng zijnquote:Op maandag 16 januari 2006 15:37 schreef Xilantof het volgende:
[..]
je kijkt ook een beetje alsof Pea je gedwongen heeft zo te zitten....
Gebrek aan andere...ik was er zelfs ook tegen.quote:
Yes sir!quote:
vette foto. Hoe krijg je dat "velle licht" effect? Gewoon over exposure? En noemen ze dat nou high key? Vindt het een cool effectquote:Op vrijdag 6 januari 2006 08:11 schreef Puckzzz het volgende:
zonder masker:
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
sorrie de eerste niet geresized
doe ik zo op mijn werk nog wel even.
Het gaat natuurlijk niet om het winnen hequote:Op dinsdag 17 januari 2006 20:21 schreef SEMTEX het volgende:
k_man gebruikt dezelfde foto als hij in de allereerste Fok!-portretwedstrijd heeft gedaan. Beetje jammer.
Verder: valt er nog wat te winnen?
Dat zijn we van k_man wel gewend..quote:Op dinsdag 17 januari 2006 20:21 schreef SEMTEX het volgende:
k_man gebruikt dezelfde foto als hij in de allereerste Fok!-portretwedstrijd heeft gedaan. Beetje jammer.
Verder: valt er nog wat te winnen?
Heb ik op DPZ geen super gaaf portret van jouw hand gezien?quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:22 schreef Ymke het volgende:
Ik kan helaas geen nieuwe foto voor de wedstrijd meer maken , dus wordt het deze
Jammer , want ik had nog wel leuke ideeen.
[afbeelding]
Ja , maar die laat ik niet meedoen , ga ik niet uitleggen , is iets persoonlijksquote:Op woensdag 18 januari 2006 21:55 schreef PoseidonVS het volgende:
[..]
Heb ik op DPZ geen super gaaf portret van jouw hand gezien?
Die zwerver, was die van jou?
Ja ik vind hem super, helemaal mijn stijl.quote:Op woensdag 18 januari 2006 22:05 schreef Ymke het volgende:
[..]
Ja , maar die laat ik niet meedoen , ga ik niet uitleggen , is iets persoonlijks
Wel leuk dat je hem mooi vindt
Dank je welquote:Op woensdag 18 januari 2006 22:25 schreef PoseidonVS het volgende:
[..]
Ja ik vind hem super, helemaal mijn stijl.
En wat je instuurd is natuurlijk helemaal je eigen keuze, als jij een reden hebt om het niet te doen zal het wel een goede zijn. Maar het verbaasde me wel, omdat het zo'n mooie plaat is.
werk eens door danquote:Op woensdag 18 januari 2006 23:31 schreef Subhuman het volgende:
Als je je foto mist, dit kan kloppen, ik heb veel foto's binnengekregen maar loop enkele dagen achter met ze toevoegen. Het komt allemaal goed, beloofd!
1 en 2 vind ik het leukste, juist omdat ze wat meer in beeld zijn, alleen jammer dat de persoon op 1 een beetje aan de donkere kant isquote:Op donderdag 19 januari 2006 13:30 schreef --Globe-- het volgende:
dit is 1 van mijn eerste posts hier, maar het lijkt me wel leuk om hier ook aan mee te doen. Ik heb er een paar, ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Ik twijfel alleen een beetje of nr 1 en 2 portretten zijn omdat ze daar niet alleen met gezicht en hals opstaan.
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
Zo snel mogelijk is nog niet geweest...quote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:28 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Subhuman, 13 januari typte je dat je de foto's zou posten, zo snel mogelijk.
Ik heb alleen nog geen aanvullingen gezien, of zijn er gewoon niet meer foto's?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |