abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33906436
Probeerseltje met mini-model:

When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
pi_33906674
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 16:12 schreef -Marjo- het volgende:

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik vind de eerste het mooiste Alhoewel de tweede er ook mag zijn, de blik op de eerste foto vind ik wat natuurlijker.
Ik zou alleen proberen de roze achtergrond wat waziger te krijgen, en de schaduw weg te werken.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 16:20:00 #203
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_33906701
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 16:12 schreef -Marjo- het volgende:

[afbeelding]

[afbeelding]
Heel goed...kan ze iets verder van de achtergrond vandaan zodat je niet die schaduw krijgt?
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_33906753
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 16:20 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Heel goed...kan ze iets verder van de achtergrond vandaan zodat je niet die schaduw krijgt?
Die schaduw stoort mij ook een beetje. Morgen maar weer eens proberen en dan verder weg inderdaad. Ze had geen zin meer
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
pi_33907071
Je zou de belichting ook wat minder fel kunnen maken Marjo. Die vind ik tegen het overbelichte aanzitten nl.

Enneh....ventilator gebruikt Voor het haar?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_33907144
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 16:30 schreef PdeHoog het volgende:
Je zou de belichting ook wat minder fel kunnen maken Marjo. Die vind ik tegen het overbelichte aanzitten nl.

Enneh....ventilator gebruikt Voor het haar?
Twee spotjes en een ventilator inderdaad

Moeilijk hoor dat belichten...
Woeiii - Blog
pi_33907186
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 16:33 schreef -Marjo- het volgende:

[..]

Twee spotjes en een ventilator inderdaad

Moeilijk hoor dat belichten...
Je zou de spotjes een beetje kunnen dempen door er iets van een kussensloop voor te hangen. Let wel....niet op de lamp zelf, maar een cm of 10 ervoor denk ik Dan krijg je zo'n softbox-effect denk ik
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_33907310
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 16:34 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Je zou de spotjes een beetje kunnen dempen door er iets van een kussensloop voor te hangen. Let wel....niet op de lamp zelf, maar een cm of 10 ervoor denk ik Dan krijg je zo'n softbox-effect denk ik
Dat zou ik er inderdaad aan kunnen knutselen...
Woeiii - Blog
pi_33909544
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 16:21 schreef -Marjo- het volgende:

[..]

Die schaduw stoort mij ook een beetje. Morgen maar weer eens proberen en dan verder weg inderdaad. Ze had geen zin meer
Je kan de schaduw toch wegsoepen?
  woensdag 11 januari 2006 @ 01:02:49 #210
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_33926375
zo, ingezonden en sta er bij
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
pi_33926465
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 01:02 schreef blackbully het volgende:
zo, ingezonden en sta er bij
En terecht. Het blijft een leuke foto
jammer dat ik niet aan deze wedstrijden mag meedoen
pi_33930516
zo, na een hele tijd weggeweest ben ik weer terug... met een nieuwe camera ook...
mijn canon g5 hing mij enorm de strot uit ... en ik kon een olympus e-300 kit kopen (2e hands halfjaar oud voor 500 euro...).... mijn eerste (d)slr

afijn met betrekking tot de inzendingen van de portret wedstrijd.....
k-man top! helemaal goed...
beetje jammer van die pukkel maar ja, daar doe je niks aan...

honsik: mooi portret echter.. door de "vlekkerige" achtergrond verdwijnt het haar en wordt de foto
nogal onduidelijk...

rabrynil: de diagonalen leiden mij erg af van je model en het is een beetje jammer dat het montuur dwars over het linkeroog (voor de kijkers rechts) ligt...
wellicht kun je de achtergrond nog iets vager krijgen???

dontcare: mooie foto! lichtval is erg mooi (ik houd wel van lensflare...) en de "bokeh" geeft een lekker dromerig gevoel...top sfeer foto...

ireth: erg enthousiast model ;-) echter naar mijn mening wat teveel detail in de achtergond.. slagschaduw en compostitie zijn niet echt geweldig... kortom leuk familie kiekje...

demuts: lieve ogen, mooie kleuren, wellicht iets meer gezicht?

kodro: persoonlijk houd ik niet zo van "kinderfoto's" , de kleuren zijn wat "hard".. randje van de button(?) is nogal storend verder vind ik het wel een aardige compositie en leuk "actie" shot...

buurvrouw rietman: compositie en portret zelf zijn wel goed alleen de foto is vreselijk onscherp....

bramvo: ik vind je compositie niet zo sterk en dat fischerprice ding nogal afleidend... de (huids)kleur is wel mooi warm...

sweetsixteen: rode oogjes, en als je dan toch het onderwerp in het midden zet doe het dan ook echt in de midden, ik vind je kleur compositie of hoe je het maar wilt noemen wel mooi lekker rustig... in tegenstelling tot de expressie van je model

blackbully: compositie en kleurgebruik erg goed, misschien iets meer licht in het haar en de ogen.....

nou, ik hoop dat jullie nu niet boos zijn op mij, alles is slechts bedoeld als opbouwende kritiek....
en zeer zeker niet om je af te kraken (geschreven tekst wordt nogwel eens verkeerd geinterpreteerd)

ow ja, typo's voorbehouden en ik ben ook maar een prutser die af en toe wel eens een goed plaatje schiet....
And God created BB.
pi_33931588
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 09:23 schreef bees het volgende:
zo, na een hele tijd weggeweest ben ik weer terug... met een nieuwe camera ook...
mijn canon g5 hing mij enorm de strot uit ... en ik kon een olympus e-300 kit kopen (2e hands halfjaar oud voor 500 euro...).... mijn eerste (d)slr

sweetsixteen: rode oogjes, en als je dan toch het onderwerp in het midden zet doe het dan ook echt in de midden, ik vind je kleur compositie of hoe je het maar wilt noemen wel mooi lekker rustig... in tegenstelling tot de expressie van je model

nou, ik hoop dat jullie nu niet boos zijn op mij, alles is slechts bedoeld als opbouwende kritiek....
en zeer zeker niet om je af te kraken (geschreven tekst wordt nogwel eens verkeerd geinterpreteerd)

ow ja, typo's voorbehouden en ik ben ook maar een prutser die af en toe wel eens een goed plaatje schiet....
Ik ben niet boos op je hoor
Het was slechts een probeersel en ik ben benieuwd naar de reacties, dus van harte welkom!
Rode ogen heb ik echter niet kunnen ontdekken, maar dat zal wel aan mij liggen dan.
Nu je het zegt, zo om die pupillen heen.

Deze foto is meer een schreeuw naar alle serieus genomen portretfoto's.
Alles is of: netjes, lief, schattig, teder etc.
Dat wilde ik niet. Het idee vond ik zelf wel een beetje briljant
(en het het ook andere handige doeleinden, zoals mijn log en het lushtopic )

Oh en over de centrale positie: Dit was absoluut niet de bedoeling.
Billie Holiday is Lady Day!
pi_33932499
-->
ik word er vrolijk van.
-->
http://www.surfrace.nl/index.php?r=50877
pi_33935673
Stil. Ligt het nou aan mij of is die foto een beetje onscherp? En zij kijkt ook niet echt vrolijk

"ohnee he, weer op de foto"
  woensdag 11 januari 2006 @ 13:21:22 #216
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_33935994
Ik vind juist dat ze lekker dagdromerig kijkt. En helemaal scherp is hij niet, maar storend vind ik dat niet echt.
Life is what you make it.
pi_33936049
Ze kijkt idd lekker dromerig Alleen dat onscherpe is eigenlijk niet fijn Het idee is echter
pi_33937289
Ik begrijp misschien wel wat moder8or bedoelt. Ze lijkt een beetje afwezig melancholisch te staren. Wellicht zou de gezichtsuitdrukking meer spreken als ze echt (geconcentreerd) naar buiten staart.

En de onscherpte is helaas echt niet prettig. Zonde, want de setting in de trein vind ik erg mooi en de lichtinval misschien nog wel mooier.
[. [__] .]
[+[__]◊]
pi_33937835
Eens met het commentaar hier, stil. Heel leuk idee, ze mag inderdaad iets meer echt naar buiten kijken (misschien een hand onder haar kin/hoofd nog er bij) en hij mag iets scherper.. En misschien is zwart-wit wel leuk dan in dit geval (ik vind het een beetje jammer van het gelige/oranje-achtige licht van de lampen in de trein).
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
pi_33943768
Ja, had wat scherper gekunt, ze heeft niet geposeerd, maar was in gedachten, heb ook nog wel een waar ze weet dat ze op de foto komt, die is helaas ook niet scherp.
-->
ik word er vrolijk van.
-->
http://www.surfrace.nl/index.php?r=50877
pi_33949050
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 11:08 schreef stil het volgende:
[afbeelding]
Oei, die lijkt veel op een zelfportret wat ik wilde insturen voor deze keer.
"So, I cant be a Bi without having sexual feelings towards girls?"
  woensdag 11 januari 2006 @ 20:20:11 #222
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_33950044
Ik heb even zitten graven in de archieven, en daar vond ik deze. De achtergrond is afschuwelijk, maar ik vind dat het gezicht dat wel redelijk goed weet te maken.

Is het iets?

[ Bericht 4% gewijzigd door Tha_Erik op 11-01-2006 20:25:36 ]
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_33952401
@Bees:
Je kritiek zal wel terecht zijn, vond het zelf wel een mooie foto, niet echt een portret, (Daarbij is je eige mannetje natuurlijk altijd mooier dan voor een ander he...) maar het enige wat ik zo had liggen wat ik deze maand gemaakt had. Ik ben hier nieuw en probeer wat op te steken in dit topic dus alle commentaar is welkom.

Thnx.
  woensdag 11 januari 2006 @ 23:55:16 #224
262 Re
Kiss & Swallow
pi_33959817
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 17:30 schreef stil het volgende:
Ja, had wat scherper gekunt, ze heeft niet geposeerd, maar was in gedachten, heb ook nog wel een waar ze weet dat ze op de foto komt, die is helaas ook niet scherp.
ja het is het buzz woord ... 't moet scherp zijn, haar scherp anders is het een ruk foto
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 12 januari 2006 @ 00:07:33 #225
68154 blackbully
pi_33960334
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 23:55 schreef Re het volgende:

[..]

ja het is het buzz woord ... 't moet scherp zijn, haar scherp anders is het een ruk foto
ehhhh softfocus?
[/quote]
pi_33967187
Welke van de drie......... zal ik insturen?
Of kan ik me de moeite besparen?

pi_33967681
Wat een lief kindje
Ik vind de achtergrond bij 3 iig te rommelig... Ik zou de keuze beperken tussen 1 en 2
Portfolio. |
Nikon D50 | Sigma 17-70mm Macro | Nikkor 70-300mm | SB-800
-je webicon gaf een malware-melding in Chrome, vandaar verwijderd-
pi_33968563
Ik vind ook 1 en 2 de mooiste. Bij 2 is de belichting beter, maar vind 1 door het mooie lijnenspel denk ik toch beter!
pi_34006369
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 10:36 schreef Stephanie_l het volgende:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik zou 1 insturen als ik jou was. Leuke compo, leuke blik. En als ik dan toch jou was, zou ik volgende keer door mijn knieën zakken om op gelijke hoogte met het ventje te komen.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_34007028
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 10:54 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Ik zou 1 insturen als ik jou was. Leuke compo, leuke blik. En als ik dan toch jou was, zou ik volgende keer door mijn knieën zakken om op gelijke hoogte met het ventje te komen.
1. Het is een meisje
2. Als ik door m'n knieën was gezakt, was de achtergrond verandert in een huis met een lelijke voortuin en was er niks meer over van de leuke compositie

Maar dus 3 stemmen voor 1, eenmaal, andermaal......?
pi_34007190
Meisje? foto 1 en 2?
Maar hele mooie en leuke fotos Stephanie
pi_34007425
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 11:25 schreef _moder8or_ het volgende:
Meisje? foto 1 en 2?
Jep, en op foto 3 staat haar grote stoere broer (2 van mijn 4 buurkindjes die altijd wel model willen spelen )
Haar haar is zo kort omdat het ongelooflijk dun is en er valt weinig anders mee te beginnen, zelfs een haarspeldje valt er binnen 10 minuten uit... Maar nu gaat ze het laten groeien
pi_34007534
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 11:33 schreef Stephanie_l het volgende:

[..]

Jep, en op foto 3 staat haar grote stoere broer (2 van mijn 4 buurkindjes die altijd wel model willen spelen )
Haar haar is zo kort omdat het ongelooflijk dun is en er valt weinig anders mee te beginnen, zelfs een haarspeldje valt er binnen 10 minuten uit... Maar nu gaat ze het laten groeien
Leuk zeg Jammer dat mijn modellen niet goed genoeg zijn (foto's die ik onlangs heb geschoten.)
pi_34007682
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 11:18 schreef Stephanie_l het volgende:

[..]

1. Het is een meisje
Hij lijkt zo op mijn buurjongetje, en dat is een ventje
quote:
2. Als ik door m'n knieën was gezakt, was de achtergrond verandert in een huis met een lelijke voortuin en was er niks meer over van de leuke compositie
Dan moest je maar eens verhuizen.
Mijn DeviantART gallery
,
pi_34007765
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 11:37 schreef _moder8or_ het volgende:

[..]

Leuk zeg Jammer dat mijn modellen niet goed genoeg zijn (foto's die ik onlangs heb geschoten.)
Het ligt nooit aan het model
Mijn DeviantART gallery
,
pi_34007801
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 11:45 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Het ligt nooit aan het model
. Ik weet het . Maar de foto's van mij zijn gewoon niet goed .
Zo, das beter.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 14:33:54 #237
40714 Subhuman
Televised confession
pi_34013546
Alle foto's die ingezonden zijn komen na het weekend in het centrale topic. Geen nood, ik ben jullie niet vergeten!
pi_34017067
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 10:36 schreef Stephanie_l het volgende:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Nummer 1 inderdaad! Wat een ontzettend leuke foto('s) !
En je moet je zeker niet de moeite niet besparen vind ik
pi_34017581
Nieuwe poging

Woeiii - Blog
  vrijdag 13 januari 2006 @ 16:16:54 #240
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_34017610
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 16:16 schreef -Marjo- het volgende:
Nieuwe poging

[afbeelding]
Mooie warme kleuren .
Hoogachtend,
Erik.
pi_34017675
quote:
Nieuwe poging

[afbeelding]
Haar smiley, haar blik, de warme kleuren -> 10!
  vrijdag 13 januari 2006 @ 16:24:03 #242
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_34017865
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 20:20 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik heb even zitten graven in de archieven, en daar vond ik deze. De achtergrond is afschuwelijk, maar ik vind dat het gezicht dat wel redelijk goed weet te maken.

[afbeelding]

Is het iets?
Hoogachtend,
Erik.
pi_34017935
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 16:24 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Leuke shoot, ze staat er echt leuk (lief) op. alleen verpest de achtergrond het.
pi_34018918
Hij is fraai -Marjo-
pi_34019107
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 16:55 schreef PdeHoog het volgende:
Hij is fraai -Marjo-
Het is een meisje
  FOK!fotograaf vrijdag 13 januari 2006 @ 17:02:46 #246
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_34019154
Mooie foto Marjo!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  vrijdag 13 januari 2006 @ 17:17:35 #247
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_34019597
Erg lekker portret Marjo!
  vrijdag 13 januari 2006 @ 19:42:02 #248
79550 Ymke
your ghost
pi_34024037
Poffur , mijn model heeft afgezegt voor woensdag
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  vrijdag 13 januari 2006 @ 22:15:52 #249
52657 pea4fun
pi_34029851
@ tha_erik, het is een mooie dame, en het is ook leuk dat ze niet precies in het midden staat, maar de achtergrond ....erg jammer.

@marjo Mooie warme kleuren, spontane lach erg leuk. Het enige is dat ik het licht van onderaf wat onnatuurlijk vind zeurpiet he?

ik had 2 leuke modelletjes maar die kunnen niet eerder als 1 februari
pi_34031907
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 22:15 schreef pea4fun het volgende:
@ tha_erik, het is een mooie dame, en het is ook leuk dat ze niet precies in het midden staat, maar de achtergrond ....erg jammer.

@marjo Mooie warme kleuren, spontane lach erg leuk. Het enige is dat ik het licht van onderaf wat onnatuurlijk vind zeurpiet he?

ik had 2 leuke modelletjes maar die kunnen niet eerder als 1 februari
Thnx! Het waren dezelfde twee lampjes als de vorige keer. Ik heb er alleen iets voor gehangen om ze minder fel te maken.
Het was nog een heel gedoe om de schaduw er niet weer op te krijgen. Afstand van de muur nemen hielp ook niet. Ik heb uiteindelijk iets voor de flitser gehangen.
Ik ben zelf enorm tevreden met het resultaat...
Woeiii - Blog
pi_34032207
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 23:04 schreef -Marjo- het volgende:
Ik ben zelf enorm tevreden met het resultaat...
En terecht Het is een erg fraaie foto geworden
  vrijdag 13 januari 2006 @ 23:25:53 #252
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_34032782
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 23:11 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

En terecht Het is een erg fraaie foto geworden
* Aansluit in de rij met complimentjes. Voor het model uiteraard

* wegrent
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_34032914
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 23:25 schreef RonaldV het volgende:

[..]

* Aansluit in de rij met complimentjes. Voor het model uiteraard

* wegrent
Woeiii - Blog
  zondag 15 januari 2006 @ 14:52:08 #254
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_34084164
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 09:23 schreef bees het volgende:
ireth: erg enthousiast model ;-) echter naar mijn mening wat teveel detail in de achtergond.. slagschaduw en compostitie zijn niet echt geweldig... kortom leuk familie kiekje...
Het is idd een erg anthousiast model wat voor geen meter meer wil stil zitten. Na elke keer een flits schiet ze al overeind om te komen kijken op de camera. Geeft heel vaak hele rare foto's als resultaat.

Ik ga denk ik een buurtmeisje strikken om eens mooie portretfoto's te maken, kijken of dat beter resultaat oplevert
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_34086069
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:52 schreef Ireth het volgende:

[..]

Het is idd een erg anthousiast model wat voor geen meter meer wil stil zitten. Na elke keer een flits schiet ze al overeind om te komen kijken op de camera. Geeft heel vaak hele rare foto's als resultaat.

Ik ga denk ik een buurtmeisje strikken om eens mooie portretfoto's te maken, kijken of dat beter resultaat oplevert
Je host is gek bezig..
Probeer anders dit of dit, ik zie je foto niet..
Nee.
  zondag 15 januari 2006 @ 15:50:01 #256
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_34086483
Hij staat op imageshack? Wat raar?

Kheb hem nu ff bij photobucket gegooid..
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_34097979
quote:
Nieuwe poging

[afbeelding]
14.gif Fraai portretje Marjo.

Ik heb zelf wegens hernieuwd ouderschap heel weinig tijd deze maand, dus dat wordt een archiefje. Mara dan wel een recent archiefje (half december).

Mijn DeviantART gallery
,
pi_34103258
Hallo,

De eerste keer dat ik hier wat post, ben benieuwd wat jullie er van vinden!

Doeidoei, Joost

zondag 15 januari 2006 @ 22:58:23 #259
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_34104341
Allereerst: Welkom!
Laten we hopen je ook vaker te zien, hoe meer FOT users, hoe beter!

Bij de eerste foto staat je model te dicht tegen de achtergrond en is er frontaal ingeflitst (onontkoombaar bij een onboard flitser). Hierdoor ontstaat er een hinderlijke schaduw achter je model.
De 2de vind ik een stuk leuker. Misschien was een portret stand beter geweest, het haar wordt nu wat afgesneden, terwijl de randen niet bijster interessant zijn. Iets anders uitsnijden zou deze foto denk ik nog sterker kunnen maken.
pi_34104425
Hey, mag je ook poppen als portret insturen?
  zondag 15 januari 2006 @ 23:03:14 #261
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_34104560
Nou, ik vind van niet, maar echt duidelijk zijn de regels daar niet over. Ik denk dat je inzending bij het stemmen wel vrij kansloos zal zijn dan.
pi_34104621
quote:
Op zondag 15 januari 2006 23:03 schreef Schanulleke het volgende:
Nou, ik vind van niet, maar echt duidelijk zijn de regels daar niet over. Ik denk dat je inzending bij het stemmen wel vrij kansloos zal zijn dan.
ja maar, zij was mijn model
pi_34104626
quote:
Op zondag 15 januari 2006 22:33 schreef J-K het volgende:
Hallo,

De eerste keer dat ik hier wat post, ben benieuwd wat jullie er van vinden!

Doeidoei, Joost

[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind de onderste ook mooier. Jammer van de schaduw op de eerste...
Woeiii - Blog
  zondag 15 januari 2006 @ 23:06:42 #264
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_34104723
quote:
Op zondag 15 januari 2006 23:04 schreef _moder8or_ het volgende:

[..]

ja maar, zij was mijn model
Goed geregiseerd
  zondag 15 januari 2006 @ 23:33:50 #265
52657 pea4fun
pi_34105976
Ik heb vandaag ook een portretje geschoten

pi_34106259
Bedankt voor de reactie's/commentaar.

Foto 1 is zonder flits gemaakt, maar met spots die ik helaas niet kon verzetten (zitten aan t plafond vast). Maar wel een goede om de volgende keer meer over spots enz. na te denken, helaas maar een erg kleine/volle studentekamer tot mijn beschikking.

Dit was mijn laatste reeks met mij oude camera (FujiFinepix S7000), nu bijna in t bezit van een Canon 20D met hopelijk snel wat accesoires, hopelijk dan meer mogelijk....

Schanulleke je bedoelt zoiets?
  zondag 15 januari 2006 @ 23:45:07 #267
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_34106450
Dat is exact wat ik bedoelde. Veel sterker zo!
En 20D... doe maar duur!

@ Pea:
Mooi portret, maar ook hier net iets teveel loze ruimte.
pi_34106752
Gelukkig tweede hands via marktplaats...... Maar nog steeds veel geld, nu kijken of hij het waard is!

Moet zelf een beetje wennen aan deze uitsnijding, vind deze wel weer heel erg "vullend"...zou het model zelf eens vragen wat zij van deze vind.
  maandag 16 januari 2006 @ 11:01:40 #269
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_34114539
quote:
Op zondag 15 januari 2006 23:33 schreef pea4fun het volgende:
Ik heb vandaag ook een portretje geschoten

[afbeelding]
Beetje croppen en een mooiere model nemen
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
pi_34114614
Mooie foto's gezien hier. Wat leuk dat er een fotowedstrijd is, zo ontdek je nog eens wat . Ik heb zelf ook wel een paar foto's die in aanmerking zouden kunnen komen, maar ik vind het erg lastig om te kiezen... Ik zal er straks een paar posten, mss dat jullie er ideeen over hebben?
De tijd is te kort, het leven te lang
pi_34123285
quote:
Op zondag 15 januari 2006 23:52 schreef J-K het volgende:
Gelukkig tweede hands via marktplaats...... Maar nog steeds veel geld, nu kijken of hij het waard is!

Moet zelf een beetje wennen aan deze uitsnijding, vind deze wel weer heel erg "vullend"...zou het model zelf eens vragen wat zij van deze vind.
Je kunt 'm natuurlijk ook net ietsje ruimer nemen dan deze
Ik vind het wel een leuke foto.
quote:
Op maandag 16 januari 2006 11:04 schreef waterbeest het volgende:
Mooie foto's gezien hier. Wat leuk dat er een fotowedstrijd is, zo ontdek je nog eens wat . Ik heb zelf ook wel een paar foto's die in aanmerking zouden kunnen komen, maar ik vind het erg lastig om te kiezen... Ik zal er straks een paar posten, mss dat jullie er ideeen over hebben?
Posten die handel!
  FOK!fotograaf maandag 16 januari 2006 @ 15:37:34 #272
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_34123424
quote:
Op maandag 16 januari 2006 11:01 schreef Robertje het volgende:

[..]

je kijkt ook een beetje alsof Pea je gedwongen heeft zo te zitten....
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  maandag 16 januari 2006 @ 15:41:56 #273
262 Re
Kiss & Swallow
pi_34123580
quote:
Op maandag 16 januari 2006 11:01 schreef Robertje het volgende:

[..]

is inderdaad niet echt een beauty nee
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 16 januari 2006 @ 15:49:19 #274
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_34123859
quote:
Op maandag 16 januari 2006 15:37 schreef Xilantof het volgende:

[..]

je kijkt ook een beetje alsof Pea je gedwongen heeft zo te zitten....
Ze kan zo streng zijn
quote:
Op maandag 16 januari 2006 15:41 schreef Re het volgende:

[..]

is inderdaad niet echt een beauty nee
Gebrek aan andere...ik was er zelfs ook tegen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Robertje op 16-01-2006 15:56:44 ]
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
pi_34125732
quote:
Op maandag 16 januari 2006 15:34 schreef Elefes het volgende:

Posten die handel!
Yes sir! Dit zijn er 4 van die ik ook echt als portretten heb geschoten. Waarbij ik me af vraag of de derde in het rijtje wel mag,omdat er eigenlijk twee mensen op staan.

Dit is er een uit een andere serie, heel anders, maar ook wel mooi vind ik...

pi_34126763
Ik vind de eerste en de vierde het mooiste.
#1 heeft een leuk kader, al had je van mij nog ietsje dichter bij de spijlen mogen gaan staan, zodat de opening daartussen op de foto net een fractie ruimer was geweest (en er aan beide kanten naast de spijlen iets minder ruimte was). Misschien mag het contrast nog iets omhoog, al heb je dan de kans dat de spijlen wel erg uitgebeten worden.
#2 is voor mij iets te nietszeggend; de foto is erg licht en de blik van het model vind ik niet erg mooi.
#3 is ook wel leuk, maar te weinig potret denk ik?
#4 vind ik mooi, lekkere sfeer in die foto! Contrast mag iets omhoog van mij.
#5 is wel erg licht, en niet helemaal duidelijk waar je moet kijken (al hoeft dat niet slecht te zijn; hier vind ik het in combinatie met het lichte van de foto een beetje moeilijk).
pi_34136491
Waterbeest verrassende serie.
Technisch niet perfect maar toch sfeervol. Ik krijg er iig een lekker gevoel bij.

4 Is de mooiste uit de serie. Goed gebruik gemaakt van het raam.
pi_34138919
Hey, bedankt voor de reacties Constructief! De eertse had inderdaad wat dichterbij gemogen, van die dingen die je pas ziet als het daadwerkelijk een foto is... Ik denk zelf ook dat drie te weinig portret is, ookal komt ie wel uit een portretserie. Ik vind hem verder wel heel sterk. Ze zijn idd technisch niet perfect, maar ik kom ook net kjiken Nummer 5 was ook meer een experiment. Als ik nr 5 nu zo naast de andere 4 zie lijkt het me niet echt de beste keus.

Hmmm, keus voor mezelf terug gebracht naar 1, 3 of 4.
  maandag 16 januari 2006 @ 22:13:43 #279
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_34139438
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 08:11 schreef Puckzzz het volgende:
zonder masker:

1
[afbeelding]

2
[afbeelding]

sorrie de eerste niet geresized
doe ik zo op mijn werk nog wel even.
vette foto. Hoe krijg je dat "velle licht" effect? Gewoon over exposure? En noemen ze dat nou high key? Vindt het een cool effect
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
  maandag 16 januari 2006 @ 22:35:57 #280
40714 Subhuman
Televised confession
pi_34140496
Alle ingezonden foto's voor deze wedstrijd worden toegevoegd nadat ik alle foto's van de wedstrijd voor 2005 verwerkt heb. Aangezien het stemmen voor die wedstrijd zometeen begint neemt dat even al mijn tijd in beslag.
pi_34140919
Deze heb ik zojuist geschoten van mijn pa, die klaagde geen foto's van zichzelf te hebben...

Ik was sowieso al blij hem lachend op de foto te hebben

Is BTW met een Canon EOS 350d + Speedlite380 Flitser naar de linker kant gericht.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 08:21:47 #282
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_34149574
Ik heb ook een plaatje ingestuurd. Heb sinds kort een KonicaMinolta D5 en kreeg in december de kans om wat plaatjes te schieten tijdens mijn vrije dagen tijdens een klus in Azie.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 20:21:55 #283
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_34173091
k_man gebruikt dezelfde foto als hij in de allereerste Fok!-portretwedstrijd heeft gedaan. Beetje jammer.
Verder: valt er nog wat te winnen?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_34174430
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 20:21 schreef SEMTEX het volgende:
k_man gebruikt dezelfde foto als hij in de allereerste Fok!-portretwedstrijd heeft gedaan. Beetje jammer.
Het gaat natuurlijk niet om het winnen he Je doet mee voor de lol
pi_34174612
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 20:21 schreef SEMTEX het volgende:
Dat zijn we van k_man wel gewend..
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_34215425
Semtex als je nou eerst een foto hier plaatst, ik wil wel wat meer foto's zien.
En k_man had toch een foto uit Cuba in de eerste wedstrijd

wietse.cc leuke kop die pa van jou.
pi_34215578
Hmm, ik heb de mijne allang ingestuurd. Niet aangekomen misschien??
Woeiii - Blog
  woensdag 18 januari 2006 @ 21:22:18 #288
79550 Ymke
your ghost
pi_34217536
Ik kan helaas geen nieuwe foto voor de wedstrijd meer maken , dus wordt het deze
Jammer , want ik had nog wel leuke ideeen.

pi_34219539
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 21:22 schreef Ymke het volgende:
Ik kan helaas geen nieuwe foto voor de wedstrijd meer maken , dus wordt het deze
Jammer , want ik had nog wel leuke ideeen.

[afbeelding]
Heb ik op DPZ geen super gaaf portret van jouw hand gezien?
Die zwerver, was die van jou?
  woensdag 18 januari 2006 @ 22:05:52 #290
79550 Ymke
your ghost
pi_34220036
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 21:55 schreef PoseidonVS het volgende:

[..]

Heb ik op DPZ geen super gaaf portret van jouw hand gezien?
Die zwerver, was die van jou?
Ja , maar die laat ik niet meedoen , ga ik niet uitleggen , is iets persoonlijks

Wel leuk dat je hem mooi vindt
pi_34221113
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 22:05 schreef Ymke het volgende:

[..]

Ja , maar die laat ik niet meedoen , ga ik niet uitleggen , is iets persoonlijks

Wel leuk dat je hem mooi vindt
Ja ik vind hem super, helemaal mijn stijl.
En wat je instuurd is natuurlijk helemaal je eigen keuze, als jij een reden hebt om het niet te doen zal het wel een goede zijn. Maar het verbaasde me wel, omdat het zo'n mooie plaat is.
  woensdag 18 januari 2006 @ 22:32:03 #292
79550 Ymke
your ghost
pi_34221450
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 22:25 schreef PoseidonVS het volgende:

[..]

Ja ik vind hem super, helemaal mijn stijl.
En wat je instuurd is natuurlijk helemaal je eigen keuze, als jij een reden hebt om het niet te doen zal het wel een goede zijn. Maar het verbaasde me wel, omdat het zo'n mooie plaat is.
Dank je wel

btw ik kom niet naar de meeting , ik ben momenteel niet mobiel en ik ga daar niet dramatisch op krukken strompelen
  woensdag 18 januari 2006 @ 23:15:54 #293
136944 honsik2
focus on photo
pi_34223523
Even een kwartje in de pot.......Als ik de ingezonden foto's bekijk, dan valt het mij op dat er veel met hard licht wordt gewerkt. Gevolg is een 'platte foto' en geen plastische verlichting.
Tip: probeer het licht aan de korte zijde te laten vallen en breng de schaduwkant meer in beeld (eventueel oplichten met lamp of reflectie scherm).
Hopelijk heeft er iemand wat aan deze opmerking, succes ermee :-)
  woensdag 18 januari 2006 @ 23:31:52 #294
40714 Subhuman
Televised confession
pi_34224189
Als je je foto mist, dit kan kloppen, ik heb veel foto's binnengekregen maar loop enkele dagen achter met ze toevoegen. Het komt allemaal goed, beloofd!
  donderdag 19 januari 2006 @ 00:10:02 #295
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_34225805
Subhuman heeft behoefte aan een dagje vrij.

Hulp nodig??
  donderdag 19 januari 2006 @ 01:13:13 #296
68154 blackbully
pi_34227676
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 23:31 schreef Subhuman het volgende:
Als je je foto mist, dit kan kloppen, ik heb veel foto's binnengekregen maar loop enkele dagen achter met ze toevoegen. Het komt allemaal goed, beloofd!
werk eens door dan
[/quote]
pi_34238478
dit is 1 van mijn eerste posts hier, maar het lijkt me wel leuk om hier ook aan mee te doen. Ik heb er een paar, ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Ik twijfel alleen een beetje of nr 1 en 2 portretten zijn omdat ze daar niet alleen met gezicht en hals opstaan.

1.

2.

3.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 15:37:40 #298
138986 lostminds
de kwijt weg
pi_34280873
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 13:30 schreef --Globe-- het volgende:
dit is 1 van mijn eerste posts hier, maar het lijkt me wel leuk om hier ook aan mee te doen. Ik heb er een paar, ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Ik twijfel alleen een beetje of nr 1 en 2 portretten zijn omdat ze daar niet alleen met gezicht en hals opstaan.

1.
[afbeelding]

2.
[afbeelding]

3.
[afbeelding]
1 en 2 vind ik het leukste, juist omdat ze wat meer in beeld zijn, alleen jammer dat de persoon op 1 een beetje aan de donkere kant is
van 1 vind ik wel weer de pose iets beter
ik vind standaard portretten van hoofd tot borst vaak een beetje saai
volgens de omschrijving die pea4fun plaatste aan het begin van dit topic mag de persoon er echter ook helemaal op staan maar of iedereen het daar mee eens is moet je maar afwachten

ik ben er zelf ook nog niet helemaal uit, ik denk dat ik binnenkort ook maar eens wat voorbeeldjes plaats om te kijken wat de anderen er hier van vinden

foto's maken vind ik fantastisch maar kiezen zuigt
Just move on up, and keep on wishing. Remember your dreams, they are your only schemes. So keep on pushing. Take nothing less, not even second best... Move on up!
pi_34286171
Subhuman, 13 januari typte je dat je de foto's zou posten, zo snel mogelijk.
Ik heb alleen nog geen aanvullingen gezien, of zijn er gewoon niet meer foto's?
Billie Holiday is Lady Day!
  vrijdag 20 januari 2006 @ 19:39:26 #300
40714 Subhuman
Televised confession
pi_34288410
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 18:28 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Subhuman, 13 januari typte je dat je de foto's zou posten, zo snel mogelijk.
Ik heb alleen nog geen aanvullingen gezien, of zijn er gewoon niet meer foto's?
Zo snel mogelijk is nog niet geweest...

En vanavond ga ik stemmen tellen dus dan gaat het er ook niet van komen, maar alles komt goed! Normaliter is alles makkelijk bij te benen maar nu met twee wedstrijden door elkaar vergt het iets meer moeite. Vanaf volgende maand loopt alles weer op rolletjes, beloofd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')