Ik ga ze nog tellen.quote:
Hmmmm. Mountain Dew.quote:Op woensdag 4 januari 2006 00:48 schreef Jaguarized het volgende:
Zojuist even de 12-pack geopend, klaar voor consumptie.
[afbeelding]
![]()
Goede reis.quote:
* Lucille heeft North Face spullen, zoals een jas, een fleece, een afritsbroek en 2 rugzakken (75 en 25 liter).quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:30 schreef k_man het volgende:
Mode-advies?
Nou ja, volgens dat topic met tips over kleding die je moet vermijden wordt North Face genoemd, maar mag Berghaus nog wel?![]()
Ik heb ook de 2-liter flessen aangeschaft. Konden helaas niet mee in het vliegtuig.quote:Op woensdag 4 januari 2006 02:26 schreef rpgodfather het volgende:
Ik koop het hier in flessen van 2 liter en laat er dan een stuk of 6 per week thuisbezorgenscheelt me heel wat sjouwen!
Bling bling pimp girl.quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:51 schreef Lucille het volgende:
[..]
* Lucille heeft North Face spullen, zoals een jas, een fleece, een afritsbroek en 2 rugzakken (75 en 25 liter).
Ben ik nu een gang member?
Omdat ik niet altijd naar het buitenland kan, had ik dit keer het buitenland bij mij thuis uitgenodigd voor oud en nieuw. En daar is nogal veel tijd in gaan zitten. Ik had dus nog wat werk-, slaap- en leefachterstand in te halen aan het begin van dit jaar.quote:Op woensdag 4 januari 2006 21:02 schreef Douwe het volgende:
Ik vind DT stil de laatste dagen. Heeft hij moeite met het oliebollen-loze leven, een nieuwjaarsdip of maakt hij weer eens een citytrip?
Hmm ergens in mei inderdaad. En zo'n tripje naar Groningen kost wat betreft reistijd en geld toch wel zeker het viervoudige van een reisje naar Polenquote:Op woensdag 4 januari 2006 21:47 schreef Jaguarized het volgende:
Groningen.![]()
Natuurlijk net als ik in N-Z zit.
We gingen toch nog meeten in Breda?quote:Op woensdag 4 januari 2006 21:51 schreef Jaguarized het volgende:
Valt me van je tegen DT.Geen meet dus.
Den Bosch.quote:Op woensdag 4 januari 2006 21:52 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
We gingen toch nog meeten in Breda?
Ik vond het al zo'n vaag verhaal.quote:Op woensdag 4 januari 2006 22:00 schreef DutchTrain het volgende:
en een kanshebber voor de TRV awards 2006:
British Assways
Tsja, moeten er wel mensen komen natuurlijk, vrijdag de 13e.quote:
Vrijdag 13 januari in Den Bosch?quote:Op woensdag 4 januari 2006 22:13 schreef Jaguarized het volgende:
Tsja, moeten er wel mensen komen natuurlijk, vrijdag de 13e.
Mazzelaar :| Het was hier eergisteren 48 graden, gisteren 34 en vandaag is het nu 32 graden met een verwachtte temp van 34 graden.....Vanavond dus maar lekker weer zwemmen om een beetje af te koelen na een hele lange warme dag op het werk....quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:07 schreef flipsen het volgende:
Hier was het vandaag eindelijk weer eens lekker weer trouwens... 30 graden met een beetje wind, niet zo benauwd, beter... Maar helaas, weersvoorspelling voor zaterdag en zondag: 34 en 40
Vergeet je de rondvaart niet.quote:Op donderdag 5 januari 2006 10:29 schreef Hik het volgende:
Ik ga dit weekend tourist spelen in Amsterdam: Nemo, Artis, Brouwerij het IJ... dat soort dingen. Nog meer leuks?![]()
Hé, wees blij dat ik niet het altijd leuke waterfietsen voor stel.quote:Op donderdag 5 januari 2006 11:33 schreef Hik het volgende:
Rondvaart, met dit weer.... Brrr.... Doen ze dat in een ijsbreker?![]()
![]()
Mja, zulke mensen waren er gisteravond ook, was ik ook bang voor, vandaar mijn twijfel om te gaan...quote:Op donderdag 5 januari 2006 11:20 schreef PhatBastard het volgende:
hoei leuk die nederlandse expats. Kan mij nog die gezellige avondjes voor de geest halen in Santiago waar nederlandse expat 1 tegen nederlandse expat 2 zat uit te leggen dat ie het ff moeilijk had toen die op een gegeven moment wel 20 mensen per week moest ontslaan, maar dat ie van die doctor van die pilletjes kreeg en dat zich weer puik voelde...
![]()
quote:Op donderdag 5 januari 2006 16:14 schreef ultra_ivo het volgende:
Vandaag m'n verlof ingetekend bij de baas. 3 weken in augustus (Kroatië en Bosnië) en 4 weken in mei (Rusland). Ik kan er weer tegen voor dit jaar
Nee, geen topic. Ik had alleen een datum en invulling voorgesteld, weinig respons.quote:Op woensdag 4 januari 2006 22:27 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Vrijdag 13 januari in Den Bosch?
Heb ik een meet topic gemist?
Leuk zeg!quote:Op donderdag 5 januari 2006 16:14 schreef ultra_ivo het volgende:
Vandaag m'n verlof ingetekend bij de baas. 3 weken in augustus (Kroatië en Bosnië) en 4 weken in mei (Rusland). Ik kan er weer tegen voor dit jaar
Valt wel mee hoorquote:Op donderdag 5 januari 2006 20:28 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Leuk zeg!En bijzondere bestemmingen.
Voor jou wel ja.quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:42 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor
Alleen Bosnië is nieuw voor me. Rusland is al een routineklus
Ik had het vorig jaar nog veel erger. Ik vloog met BA van Amsterdam-Sydney en Sydney- Amsterdam. Die 2e vlucht wilde ik alleen 2 dagen verzetten. Toen ik bij BA aankwam werd mij gezegd dat ik via Qantas moest boeken en dat er 50 pond omboekingskosten bij kwamen. Toen ik bij Qantas aankwam werd er ook nog eens AU $75 transactie kosten bijgerekend omdat ik mijn ticket van BA via Qantas omboekte :| dat en dan met de extra belastingen maakte mijn ticket dus ineens gewoon AU $290 duurder.....heb ik dus verdorie gewoon 2 keer omboekkosten betaald.....1 keer Qantas en 1 keer BA.....dat samen met de slechte service, slechte eten, de langzame vlucht, en het feit dat ze mijn vriendin en mij op 2 verschillende vluchten hadden geboekt wass voor mij het einde van mijn vluchten van BA en Qantas....quote:Op donderdag 5 januari 2006 23:03 schreef Lucille het volgende:
En dan ga je bij D-Reizen kijken hoeveel een ticket naar Munchen kost, rekenen ze 6 euro als kosten voor het wegleggen van het ticket omdat je binnen 14 dagen vertrekt. Maar het is een e-ticket (KLM), dus er valt niks weg te leggen. En 3 euro garantie, voor als de maatschappij failliet zou gaan tussentijds. En dat bovenop de 9.50 euro boekingskosten. Stelletje zakkenvullers. Dan maar boeken via de site van KLM zelf, daar betaal je alleen maar 10 euro boekingskosten. Ook best veel trouwens.
Het ligt er ook wel aan wat voor vakantie het gaat worden. Als is een weekje weg ga, dan is een maand van tevoren melden meestal wel voldoende. Ga ik een maand of zo weg dan wordt het wel op prijs gesteld als ik dat iets eerder meld.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:40 schreef Hik het volgende:
Het valt me trouwens op dat veel van jullie je vakantie al vroeg vastleggen op het werk zeg!![]()
Hier gaat het allemaal nogal ad hoc eigenlijk...
dat heb je als je aan projecten van 9 maanden doorlooptijd fulltime wordt verwacht te werken... ofwel in september een eindproduct in handen moet hebben en er tussendoor geen ruimte is ingepland voor vakanties. Die moet je dan zelf maar in gaan plannen in weken waarvan je weet dat je anders toch niets doet of ná weken waarvan je weet dat je veel kan doen.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:40 schreef Hik het volgende:
Het valt me trouwens op dat veel van jullie je vakantie al vroeg vastleggen op het werk zeg!![]()
Gelukkig ben je geen collega, want als je mij vier weken van te voren zou melden dat je een maand weg zou gaan dan kan je beter in het land van bestemming blijvenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:43 schreef Lucille het volgende:
Ik doe het vrijwel ook altijd ad hoc hoor. Meestal weten ze pas een maand van te voren of zo dat ik ga.
Natuurlijk gaat het een en ander wel in overleg. Bovendien heb ik van meerdere mensen toestemming nodig (baas in buitenland, projectmanager, lijnmanager) en deze mensen weten wel enigzins in welke periode ik vage plannen heb om te vertrekken. Bovendien ben ik flexibel genoeg om ook te blijven als het druk is en er deadlines gehaald dienen te worden. Mede daardoor is men ook flexibel naar mij toe.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:49 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Gelukkig ben je geen collega, want als je mij vier weken van te voren zou melden dat je een maand weg zou gaan dan kan je beter in het land van bestemming blijven
Op mijn eerstvolgende zekere bestemming is het tussen de -4 en de +4 en ligt er 10cm sneeuwquote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:58 schreef Hik het volgende:
Quito.
Het regent er nu, maar het is wel boven de 20 graden
Groningen?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:11 schreef DutchTrain het volgende:
Op mijn eerstvolgende zekere bestemming is het tussen de -4 en de +4 en ligt er 10cm sneeuw
Basel / Freiburg / Straatsburgquote:
tenzij je een erg vreemde mobiel hebt, kan je lader gewoon tegen 110 Vquote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:27 schreef Hik het volgende:
Vraagje: In Suriname (zelfde stekkers maar 110 Volt) beweerde men dat het geen goed idee was m'n mobiel op te laden op dat netwerk. Heb het uiteindelijk helemaal niet gedaan (want geen oplader bij me), maar das toch onzin?!
![]()
Dat laatste was inderdaad waar zij het op gooiden. Het leek me niet echt logisch, maar dat meisje deed echt ofdat de boel zou ontploffen...quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:29 schreef DutchTrain het volgende:
dat staat er ook op: geschikt voor 100V - 250V
Ik kan me voorstellen dat er in sommige landen wat problemen zijn met spanningsval / spanningspieken, maar bij een mobiellader hoeft dat niet zo'n probleem te zijn.
Er zijn apparaten waar niet zo'n ingebouwde schakeling in zit. Op een computer zit bijvoorbeeld een kleine schakelaar op de voeding die je op 110 of 250 kan zetten. Ik heb van iemand begrepen (hij dacht dat dit de reset knop was) dat het een hoop vuurwerk oplevert als dat schakelaartje de verkeerde kant op staat...quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:56 schreef Hik het volgende:
Dat laatste was inderdaad waar zij het op gooiden. Het leek me niet echt logisch, maar dat meisje deed echt ofdat de boel zou ontploffen...![]()
De boel ontploft niet. Onze apparatuur kan 220 aan, dan gaat het zeker niet stuk van 110. Andersom kan wel problemen geven. Althans, dat is mij altijd verteld.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:56 schreef Hik het volgende:
Dat laatste was inderdaad waar zij het op gooiden. Het leek me niet echt logisch, maar dat meisje deed echt ofdat de boel zou ontploffen...![]()
wel als je ineens 60Hz wisselstroom (ipv 50 Hz) hebt of er gelijkstroom op het stopcontact staat, maar dat is onwaarschijnlijk. Overigens gaat je cd-speler wel vreemde dingen doen van het verschil tussen 50 en 60 Hzquote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:45 schreef UIO_AMS het volgende:
De boel ontploft niet. Onze apparatuur kan 220 aan, dan gaat het zeker niet stuk van 110. Andersom kan wel problemen geven. Althans, dat is mij altijd verteld.
oh ja, ik ben sociaal wetenschapper en geen TU'er.. dat vergeet ik nog wel eensquote:Please note that the same problem also exist in transformers as I explained, they also burn out after a while, also a transformer is made for either 50 or 60 Hertz. Take for instance the transformers which are used for printers to convert them to either a DC or AC voltage of somewhere around 12 volts, they burn quickly if there made cheap in China or Taiwan. The insulation of the wiring is done at minimum for 60 Hertz because of high volume and fine for 60 Hertz but not for 50 Hertz. Also the transformer for a celphone to connect it to the mains and charge the battery.
The input transformer like a computer or television or radio equipment is usually not a problem because they are used by the manufacturer all over the world and they make in that case only one model which can be used for both Hertz.
oh ja, ik ben TU'er en geen sociaal wetenschapper... dat vergeet ik nog wel eensquote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:59 schreef DutchTrain het volgende:
hmm toch nog iets:
[..]
oh ja, ik ben sociaal wetenschapper en geen TU'er.. dat vergeet ik nog wel eens![]()
Ik ben eigenlijk al aan de late kant. Van de week veranderd van afdeling, daarom kon ik nu pas intekenen. Normaal is dat al begin december.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:40 schreef Hik het volgende:
Ik denk wel meer.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 14:37 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
K_man houdt er toch wel een kloontje op na?
Dat wel, keuze uit ongeveer 3 a 4 films telkens en daarnaast nog wat andere programma's. Maar dat ding ziet er niet uit. Ook geen spelletjes en dergelijke.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |