abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33758223
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 10:49 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Gelukkig ben je geen collega, want als je mij vier weken van te voren zou melden dat je een maand weg zou gaan dan kan je beter in het land van bestemming blijven
Natuurlijk gaat het een en ander wel in overleg. Bovendien heb ik van meerdere mensen toestemming nodig (baas in buitenland, projectmanager, lijnmanager) en deze mensen weten wel enigzins in welke periode ik vage plannen heb om te vertrekken. Bovendien ben ik flexibel genoeg om ook te blijven als het druk is en er deadlines gehaald dienen te worden. Mede daardoor is men ook flexibel naar mij toe.
Het afgelopen jaar heb ik bijvoorbeeld tussen 7 januari en 27 november maar 1 vakantiedag opgenomen. Dus mag je verwachten dat je baas dan wel toe staat dat je na een deadline op vakantie gaat.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  vrijdag 6 januari 2006 @ 12:20:42 #102
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_33760822
Ik moet natuurlijk nog een beetje merken wat de mores zijn hier, maar als ik zo om me heen kijk...
Met name als mensen een vakantie vastknopen aan een dienstreis wil het nog wel eens schuiven, volgens mij. Staat inderdaad tegenover dat iedereen hier ook heel flexibel is met extra werken en ineens op reis moeten, dus tja...

Na een paar dagen Spaans om me heen in Madrid en een paar weken kou om me heen hier kijk ik wel erg uit naar Ecuador nu. Is ook niet héél warm, maar een stuk beter dan hier!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_33761496
Hangt er van af waar je zit in Ecuador, maar zowel de jungle als steden als Guyaquil waren behoorlijk warm de afgelopen maand.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 12:58:40 #104
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_33762129
Quito.
Het regent er nu, maar het is wel boven de 20 graden
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_33762572
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 12:58 schreef Hik het volgende:
Quito.
Het regent er nu, maar het is wel boven de 20 graden
Op mijn eerstvolgende zekere bestemming is het tussen de -4 en de +4 en ligt er 10cm sneeuw
  vrijdag 6 januari 2006 @ 13:20:29 #106
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_33762937
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 13:11 schreef DutchTrain het volgende:
Op mijn eerstvolgende zekere bestemming is het tussen de -4 en de +4 en ligt er 10cm sneeuw
Groningen?
pi_33763006
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 13:20 schreef Hik het volgende:
Groningen?
Basel / Freiburg / Straatsburg

Dit keer een reisje door drie landen met vijf vrienden met drie verschillende nationaliteiten
  vrijdag 6 januari 2006 @ 13:27:34 #108
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_33763236
Vraagje: In Suriname (zelfde stekkers maar 110 Volt) beweerde men dat het geen goed idee was m'n mobiel op te laden op dat netwerk. Heb het uiteindelijk helemaal niet gedaan (want geen oplader bij me ), maar das toch onzin?!
pi_33763341
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 13:27 schreef Hik het volgende:
Vraagje: In Suriname (zelfde stekkers maar 110 Volt) beweerde men dat het geen goed idee was m'n mobiel op te laden op dat netwerk. Heb het uiteindelijk helemaal niet gedaan (want geen oplader bij me ), maar das toch onzin?!
tenzij je een erg vreemde mobiel hebt, kan je lader gewoon tegen 110 V

dat staat er ook op: geschikt voor 100V - 250V

Ik kan me voorstellen dat er in sommige landen wat problemen zijn met spanningsval / spanningspieken, maar bij een mobiellader hoeft dat niet zo'n probleem te zijn.
pi_33763406
wat je wel kan doen is zo'n verloopstekker kopen met een zekering erin of een zodanige opeenstapeling maken van je reisstekker dat er iets met een zekering tussenzit. Dan klapt die eruit in plaats van de zekering in je lader
  vrijdag 6 januari 2006 @ 13:56:24 #111
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_33764270
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 13:29 schreef DutchTrain het volgende:
dat staat er ook op: geschikt voor 100V - 250V

Ik kan me voorstellen dat er in sommige landen wat problemen zijn met spanningsval / spanningspieken, maar bij een mobiellader hoeft dat niet zo'n probleem te zijn.
Dat laatste was inderdaad waar zij het op gooiden. Het leek me niet echt logisch, maar dat meisje deed echt ofdat de boel zou ontploffen...
pi_33764543
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 13:56 schreef Hik het volgende:
Dat laatste was inderdaad waar zij het op gooiden. Het leek me niet echt logisch, maar dat meisje deed echt ofdat de boel zou ontploffen...
Er zijn apparaten waar niet zo'n ingebouwde schakeling in zit. Op een computer zit bijvoorbeeld een kleine schakelaar op de voeding die je op 110 of 250 kan zetten. Ik heb van iemand begrepen (hij dacht dat dit de reset knop was) dat het een hoop vuurwerk oplevert als dat schakelaartje de verkeerde kant op staat...
  Moderator vrijdag 6 januari 2006 @ 14:45:11 #113
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_33765889
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 13:56 schreef Hik het volgende:
De boel ontploft niet. Onze apparatuur kan 220 aan, dan gaat het zeker niet stuk van 110. Andersom kan wel problemen geven. Althans, dat is mij altijd verteld.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_33766109
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:45 schreef UIO_AMS het volgende:
De boel ontploft niet. Onze apparatuur kan 220 aan, dan gaat het zeker niet stuk van 110. Andersom kan wel problemen geven. Althans, dat is mij altijd verteld.
wel als je ineens 60Hz wisselstroom (ipv 50 Hz) hebt of er gelijkstroom op het stopcontact staat, maar dat is onwaarschijnlijk. Overigens gaat je cd-speler wel vreemde dingen doen van het verschil tussen 50 en 60 Hz
zie: http://kropla.com/frequency.htm

zie verder:

http://kropla.com/electric.htm
http://kropla.com/electric2.htm
pi_33766402
hmm toch nog iets:
quote:
Please note that the same problem also exist in transformers as I explained, they also burn out after a while, also a transformer is made for either 50 or 60 Hertz. Take for instance the transformers which are used for printers to convert them to either a DC or AC voltage of somewhere around 12 volts, they burn quickly if there made cheap in China or Taiwan. The insulation of the wiring is done at minimum for 60 Hertz because of high volume and fine for 60 Hertz but not for 50 Hertz. Also the transformer for a celphone to connect it to the mains and charge the battery.

The input transformer like a computer or television or radio equipment is usually not a problem because they are used by the manufacturer all over the world and they make in that case only one model which can be used for both Hertz.
oh ja, ik ben sociaal wetenschapper en geen TU'er.. dat vergeet ik nog wel eens
  vrijdag 6 januari 2006 @ 15:55:34 #116
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_33768698
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:59 schreef DutchTrain het volgende:
hmm toch nog iets:
[..]

oh ja, ik ben sociaal wetenschapper en geen TU'er.. dat vergeet ik nog wel eens
oh ja, ik ben TU'er en geen sociaal wetenschapper... dat vergeet ik nog wel eens
pi_33770061
Nog 3 daagjes en dan pak ik mijn spullen om weer tijdelijk bij mijn ouders te gaan verkassen Maandag eerste werkdag (en ik heb nog niet eens een contract getekend )

Kent hier niemand iemand in Deventer die voor mij rond kan vragen voor woonruimte? Ik heb me net ingeschreven bij de woningbouw, maar ik neem aan dat het wel langer gaat duren dan 2 jaar voordat je daar wat kan krijgen. Mijn inschrijftijd in Tilburg (4 jaar!) kon ik helaas niet overzetten, ik had ook niet anders verwacht, maarja je kan het altijd proberen he?

Ik heb deze week geloof ik 5 boeken gelezen. En nu ben ik weer begonnen in een oudje wat ik nog in de kast had staan, de Ontdekking van de Hemel. Ik vermoed dat het wel even duurt voordat ik daar doorheen ben.

Vanavond en morgen lekker op stap en ook nog een etentje en een verjaardag
  FOK!fotograaf vrijdag 6 januari 2006 @ 16:47:48 #118
73911 ultra_ivo
pi_33770729
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 10:40 schreef Hik het volgende:
Het valt me trouwens op dat veel van jullie je vakantie al vroeg vastleggen op het werk zeg!
Hier gaat het allemaal nogal ad hoc eigenlijk...
Ik ben eigenlijk al aan de late kant. Van de week veranderd van afdeling, daarom kon ik nu pas intekenen. Normaal is dat al begin december.
pi_33771727
Ontploffende mobieltje? Surinamers zelf maken gebruik van hetzelfde electriciteitsnet en van dezelfde opladers. Die hebben er ook geen last van, dus waarom zou een toerist er wel last van hebben.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 22:06:51 #120
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_33781263
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  vrijdag 6 januari 2006 @ 22:29:42 #121
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_33782130
BHFH topics zijn altijd oké
pi_33798315
Sinds k_man wegvalt is het wel meteen stil. Straks heeft k_man nog kloontjes waardoor de rest ook minder reageert.
pi_33798409
K_man houdt er toch wel een kloontje op na?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_33798478
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 14:37 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
K_man houdt er toch wel een kloontje op na?
Ik denk wel meer.
pi_33798522
De smiecht.

Over twee weekjes vlieg in naar Zuidamerika.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')